Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ook staat vast dat een probleem eigenlijk altijd wel opgelost wordt, ook al is en blijft het absurd dat het überhaupt allemaal zo loopt!
Dat gezegd hebbende en nog steeds, sinds ‘leverdatum’ 3e achterwiel 22-06-2021, wachtende óp dat wiel, moet ik zeggen dat het verdraaid fijne en mooie fietsen zijn!
Sorry, kan er niets anders van maken.
Eer gister werd ik door een dame van 70+ in de schoenenwinkel waar we allebei waren aangesproken; of die mooie Vanmoof die buiten stond van mij was?! WTF? 70+!!
Maar goed, e.e.a. kan echt (nog steeds!) beter, maar dat wil niet zeggen dat de andere merken, waaronder de ‘gerenommeerde’ merken verschoond blijven van problemen.
Ergo: alles is relatief en maar net wat je er van leest/googled!
1.700 km en still going with a smile! 💨
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Wellicht even de zoekfunctie gebruiken? wordt erg vermoeiend telkens dezelfde vragen.peligro2k schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:46:
[...]
en dat de remmen enorm piepen. Zou dit laatste makkeijk te verhelpen zijn? Vond de kleur (light) super mooi.

Piepende remmen.
mattrob in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
oscarwashere in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
Ik werd laatst ook aangesproken door de warme bakker naast de Jumbo waar ik die gave fiets vandaan had.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:08:
1.700 km en still going with a smile! 💨
Fiets hier overigens ook nog steeds met een grote glimlach op mijn gezicht!
[ Voor 43% gewijzigd door Bruzski op 24-07-2021 19:47 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Ik kwam deze app tegen, heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd.Tasz schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:24:
Weet iemand misschien een work around om de fiets aan te melden in het find my netwerk als je niet in het bezit bent van een Apple device?
/f/image/RDfVGVTMr2LwDdUJniry8QuN.png?f=fotoalbum_large)
Wat je zo aan klachten lees zijn ze vrijwel allemaal gerelateerd aan de motor danwel de eshifer.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:08:
QQ en sommige onderdelen zij k#t. Vaststaand feit.
Ook staat vast dat een probleem eigenlijk altijd wel opgelost wordt, ook al is en blijft het absurd dat het überhaupt allemaal zo loopt!
Herkenbaar....moet ik zeggen dat het verdraaid fijne en mooie fietsen zijn!
Eer gister werd ik door een dame van 70+ in de schoenenwinkel waar we allebei waren aangesproken; of die mooie Vanmoof die buiten stond van mij was?! WTF? 70+!!
Dan heb je nog de wielrenners die er niet mee kunnnen omgaan als je de boost button gebruikt bij het heuveltje op..of scooters bij het stoplicht
Ik heb een VanMoof S3 inmiddels aan een eerste duurtest onderworpen en we zijn inmiddels bijna 400 km verder in 2 weken tijd.1.700 km en still going with a smile! 💨
- af en toe een tikkend geluid vanuit de motor
- de eshifter schakelt niet altijd goed door of terug
- bij zelf meetrappen boven de max. ingestelde ondersteuningssnelheid werkt de motor eerder tegen dan mee
- batterijstand niet altijd correct weergegeven in de app
- piepende rem (voor)...en ja ik weet waardoor dat veroorzaakt kan worden
- het is niet echt fietsen...het is draaien met je benen tot de max. ingestelde ondersteuning
[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 25-07-2021 16:40 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Een uitdaging is het plaatsen van een eigen zadel. De S-frame zadelpen voldoet niet aan de omschrijving “Deze zadelpen past op alle S-frame modellen, inclusief de VanMoof S3. Hij is niet geschikt voor het S3-zadel. Ideaal voor klanten die hun eigen zadel op de VanMoof S3 willen monteren”. Dit had beter vervangen kunnen worden door “Deze zadelpen is volkomen ongeschikt voor plaatsen van eigen zadel”. Voornaamste reden is dat de VanMoof zadelpen gemaakt is voor een 5x5 zadelbrug, terwijl de meeste zadels minimaal een 7x7 zadelbrug hebben.
:strip_exif()/f/image/Tix4V4HD2yb0hSA5ARtXDSR7.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de powerbank heb ik letterlijk wat opstartproblemen gehad. De eerste rit ging prima. Tijdens de tweede rit had ik de powerbank aangesloten en gestart terwijl de fiets op slot stond. Bij het wegrijden geen stroom beschikbaar. Powerbank uit hielp niet, opnieuw opstarten hielp niet. Met nog 67 km te fietsen had ik een uitdaging. Uiteindelijk kwam heel kort een Error 20 melding in beeld. 2 seconden reset en alles werkt sindsdien prima.
De fiets is gereed voor het Pieterpad dat ik in september ga fietsen, een nieuwe uitdaging.
Bedankt voor je reactie.BikerGLE schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:13:
[...]
Ik kwam deze app tegen, heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd.
[Afbeelding]
Ik heb de app uitgeprobeerd maar volgens mij kan je hier alleen de locaties van je Apple devices "uitlezen" en niet toevoegen.
Maar wel een handige app om te gebruiken wanneer het gelukt is om de fiets aan te melden bij Apple find my.
Volgens mij staat het officiële find my voor Android gepland voor dit najaar.Tasz schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:09:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de app uitgeprobeerd maar volgens mij kan je hier alleen de locaties van je Apple devices "uitlezen" en niet toevoegen.
Maar wel een handige app om te gebruiken wanneer het gelukt is om de fiets aan te melden bij Apple find my.
Na een maand lang twijfelen, vele reviews gekeken/gelezen, toch maar een afspraak gemaakt voor een testritje in Amsterdam; ik was verbaasd hoe soepeltjes die S3 was; remde lekker, schakelen was even wennen en vrij hard klikkend, boost knop was echt winnen en de looks (S3, 2021, light) zijn fantastisch.peligro2k schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:46:
[...]
Als ik zo online lees zijn de reviews, ook over het 2021 model, echt dramatisch. Zijn hier uberhaubt tevreden rijders van een S3?
Zie alleen naar klachten over errors, vervangen van achterwielen en slechte service.
Heb inmiddels een proefrit gedaan. Werd erg vriendelijk geholpen ondanks dat ik twee uur te vroeg was (was toevallig in de buurt). Het viel me op dat de versnelling erg anders is dan de S1, en dat de remmen enorm piepen. Zou dit laatste makkeijk te verhelpen zijn? Vond de kleur (light) super mooi.
Na wat napraten bij VanMoof en de leveringstermijnen werd mij verteld dat er toevallig (?!) eentje klaar stond, net opgebouwd (met plastic etc. er nog omheen) in precies de configuratie die ik wilde; S3 light, twee extra ringen tussen stuurstang en bagagedrager voorop.
Toch maar direct meegenomen
Nu 50KM verder; geen issues, mijn versie klakt niet zo hard met de versnellingen als de testfiets, en de Moofer app geeft wat "extra's".
Tot op heden zeer tevreden!
(Ik zal binnenkort weer eens een update geven
Edit: Find My was ook binnen een minuut ingesteld.
You lucky bastard!😉tim427 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:15:
[...]
Na een maand lang twijfelen, vele reviews gekeken/gelezen, toch maar een afspraak gemaakt voor een testritje in Amsterdam; ik was verbaasd hoe soepeltjes die S3 was; remde lekker, schakelen was even wennen en vrij hard klikkend, boost knop was echt winnen en de looks (S3, 2021, light) zijn fantastisch.
Na wat napraten bij VanMoof en de leveringstermijnen werd mij verteld dat er toevallig (?!) eentje klaar stond, net opgebouwd (met plastic etc. er nog omheen) in precies de configuratie die ik wilde; S3 light, twee extra ringen tussen stuurstang en bagagedrager voorop.
Toch maar direct meegenomen
Nu 50KM verder; geen issues, mijn versie klakt niet zo hard met de versnellingen als de testfiets, en de Moofer app geeft wat "extra's".
Tot op heden zeer tevreden!
(Ik zal binnenkort weer eens een update geven)
Edit: Find My was ook binnen een minuut ingesteld.
Mooi man, geniet ervan!👍🏻
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Volgens mij heb ik die inderdaad ook! 21 juli S3 Dark besteld en werd 23 juli al geleverdbincvburen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 01:23:
Het viel me op dat er weer een soort nieuwe 2021 batch/versie is. Een vriend van mij heeft hem net in juli binnen en ik heb er een 2021 uit juni, en het viel me direct op dat bij het alarm zijn voorlamp wél knippert en bij mij alleen de led-ring. Ook de doos lijkt anders met ander soort bescherming en er staat geen VanMoof meer op de gele banden die aan de fiets zitten. Viel me gewoon op 🤓

Ik sprak vorige week in Nijmegen iemand met een lichte S3 en viel me op dat hij andere banden (geen Schwalbe, ik dacht CST) en ventielen had.bincvburen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 01:23:
Het viel me op dat er weer een soort nieuwe 2021 batch/versie is. Een vriend van mij heeft hem net in juli binnen en ik heb er een 2021 uit juni, en het viel me direct op dat bij het alarm zijn voorlamp wél knippert en bij mij alleen de led-ring. Ook de doos lijkt anders met ander soort bescherming en er staat geen VanMoof meer op de gele banden die aan de fiets zitten. Viel me gewoon op 🤓
Hij had de fiets net 3 dagen en kende de Moofer app nog niet, (nu wél😁), en had ook geen problemen met iets! Het kan dus wel!
Klopt de fiets die ik test heeft ook geen Swalbe banden (is van juli 21) Een ander verschil dat er is, dat het gele koord waar je de fiets mee uit de doos trekt niet meer een mooie gele verstelbare brede gele band is met VanMoof logo's erop maar een simpel dun koortje dat verder nergens anders voor kan wroden gebruikt.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:32:
[...]
Ik sprak vorige week in Nijmegen iemand met een lichte S3 en viel me op dat hij andere banden (geen Schwalbe, ik dacht CST) en ventielen had.
Hij had de fiets net 3 dagen en kende de Moofer app nog niet, (nu wél😁), en had ook geen problemen met iets! Het kan dus wel!
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Dan zullen die gele wel collectors items worden!😉litebyte schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Klopt de fiets die ik test heeft ook geen Swalbe banden (is van juli 21) Een ander verschil dat er is, dat het gele koord waar je de fiets mee uit de doos trekt niet meer een mooie gele verstelbare brede gele band is met VanMoof logo's erop maar een simpel dun koortje dat verder nergens anders voor kan wroden gebruikt.
Alhoewel het niet de meest comfortable fiets is, was de turbo boost doorslaggevend om voor de S3 (dark) te gaan.
29-6 besteld en 26-7 afgeleverd.
Deze S3 heeft Maxxis banden en het gele koord is ook nu een simpel koordje. Geen geklak. Ik had wel moeite met het afdekplaatje van de motorkabel maar toen ik langsfietste konden ze het bij de winkel direct goedzetten.
[ Voor 35% gewijzigd door MarnixN op 29-07-2021 12:12 ]
Inmiddels hebben ze het aanbod aangepast naar een 2020 model, het was een foutje dat ze eerst het 2021 model hebben aangebodenpeligro2k schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:48:
[...]
Ik zou inderdaad de 2021 krijgen uit de outlet. Ben dan totaal 1850,- kwijt. Maak me gezien alle berichten over de problemen hier wel een beetje zorgen.
Zal hem goed bewarenEddy 6 pack schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:38:
[...]
Dan zullen die gele wel collectors items worden!😉
Naast Peace of Mind (onderhoud) ook een bagagedrager en slot gekocht.
Fiets was netjes binnen 3 weken geleverd. Net zoals hierboven heb ik de "nieuwere" fiets met een simpele gele band. Montage ging goed, alleen een kleine strijd gehad met de motor kabel en afdekkap. Uiteindelijk alles goed weten te bevestigen. Afwerking was prima, alleen zat er een kras op het achterspatbord. Hiervan heb ik een melding gemaakt en ze hebben netjes een nieuwe gestuurd.
Accessoires kwamen 2 weken na de fiets binnen. Ik heb deze spullen dezelfde dag retour gestuurd.
Bagagedrager was zoooo lelijk afgewerkt, dat VanMoof zich moet schamen dat zij zoiets versturen.
Het slot was overbodig geworden omdat ik er zelf al eentje had gekocht zodat ik 'm tenminste zo snel mogelijk kon verzekeren (voor woon-werk verkeer).
Na een week een eigen zadel gemonteerd omdat de VanMoof zadel bijna niks op vangt qua trillingen. Op kinderkopjes wordt je bijna van de fiets geschud. Met eigen zadel fietst het veel comfortabeler. De zadelpen heb ik gekocht bij een VanMoof service center.
Ik leg nu dagelijks ongeveer 25 km af en ben super tevreden.
Geen haperende E-shifter (zolang je niet al te veel kracht zet bij een schakelpunt) en remmen doen het prima. Moofer is zeker een aanrader bij lange rechte stukken. Door de stad kan het gevaarlijk zijn.
Oplader mooi aan de muur bevestigd m.b.v. deze houder. Nu wil ik 'm nog aansluiten op m'n IoT netwerk.
![]() | ![]() | ![]() |
Nice die houder! Die wil ik ook wel.spendex schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:11:
Ik heb nu ongeveer twee weken een 2021 Dark S3, besteld eind juni voordat de prijs omhoog ging.
Fiets was netjes binnen 3 weken geleverd. Net zoals hierboven heb ik de "nieuwere" fiets met een simpele gele band. Montage ging goed, alleen een kleine strijd gehad met de motor kabel en afdekkap. Uiteindelijk alles goed weten te bevestigen. Afwerking was prima, alleen zat er een kras op het achterspatbord. Hiervan heb ik een melding gemaakt en ze hebben netjes een nieuwe gestuurd.
Accessoires kwamen 2 weken na de fiets binnen. Ik heb deze spullen dezelfde dag retour gestuurd.
Bagagedrager was zoooo lelijk afgewerkt, dat VanMoof zich moet schamen dat zij zoiets versturen.
Het slot was overbodig geworden omdat ik er zelf al eentje had gekocht zodat ik 'm tenminste zo snel mogelijk kon verzekeren (voor woon-werk verkeer).
Na een week een eigen zadel gemonteerd omdat de VanMoof zadel bijna niks op vangt qua trillingen. Op kinderkopjes wordt je bijna van de fiets geschud. Met eigen zadel fietst het veel comfortabeler. De zadelpen heb ik gekocht bij een VanMoof service center.
Geen haperende E-shifter (zolang je niet al te veel kracht zet bij een schakelpunt) en remmen doen het prima. Moofer is zeker een aanrader bij lange rechte stukken. Door de stad kan het gevaarlijk zijn.
Oplader mooi aan de muur bevestigd m.b.v. deze houder. Nu wil ik 'm nog aansluiten op m'n IoT netwerk.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Enig idee waar ik die een beetje voordelig kan laten printen?
Bij partsondemand.eu kom ik op 65 euro (ex verzendkosten). Bij create3dshop.nl is het al een stuk beter (22 euro ex verzendkosten), maar ik vind het nog steeds aan de dure kant.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 01-08-2021 17:45 ]
de oplader die ik gebruik wordt wel gigantisch warm (lees heet...) niet dat deze straks met houder en al van de muur af druipt...spendex schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:22:
[...]
Stuur maar eens een DM, misschien kan ik je hiermee helpen.
Geldt trouwens ook voor andere mensen die geinteresseerd zijn in de houder.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe warm de oplader wordt. Na die enkele keren opladen (om de twee dagen ongeveer) heb ik nog geen vervorming gezien in het plastic. De houder is geprint in PLA, dus die heeft een glasovergangstemperatuur van ongeveer 60°C. Op dat moment is het plastic hooguit een beetje uit vorm te buigen maar niet vloeibaar. Je kan de houder ook in PET-G of ABS printen, die kunnen tegen wat meer warmte.litebyte schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:18:
[...]
de oplader die ik gebruik wordt wel gigantisch warm (lees heet...) niet dat deze straks met houder en al van de muur af druipt...
Op dit moment heb ik wel een wi-fi timer er tussen zitten, zodat de accu niet wordt overladen (zet de lader na 4 uur uit), wellicht heeft dit invloed op de levensduur van de houder.
Ik zal over een tijdje wel een update doen, voorlopig nog niks te klagen
Ik heb 5 weken geleden de powerbank geannuleerd (vind hem niet clean en is onnodig voor mij), meermaals is mij al beloofd dat ik de refund snel zou ontvangen maar nog steeds niks ontvangen. Iemand tips?
Extra klemmend schroefje bovenop omdat ik nu eenmaal een security freak ben!
:strip_exif()/f/image/JZEf1pa8G6hW58kbSV96c4gg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Eddy 6 pack op 29-07-2021 13:05 ]
Vorige S2 is na 25 maanden en bijna 6.000km omgeruild door VM omdat deze niet meer te repareren was en dit model er in NL uitging.
Het is dat ik geen echte kosten aan deze fiets heb omdat hij van mijn werkgever is, dat ik dit pik, maar het is wel een frustrerend product.
Hah, mijn collega heeft al drie bij me besteld. Het eerste wat hij me vroeg toen ik ook een S3 had gekocht, was of ik al een houder had geprint voor mezelf. Natuurlijk!spendex schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:11:
Ik heb nu ongeveer twee weken een 2021 Dark S3, besteld eind juni voordat de prijs omhoog ging.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/BZ9R9GOknY3uZlNmgZDHtQo7.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/mltIsovngVScRuyyyFuiNU7g.jpg?f=fotoalbum_medium)
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Dit is toch geen toeval meer….Autovisie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:32:
Net mijn 2 maanden oude S3 weggebracht nadat deze vanochtend ineens een sloot aan foutcodes gaf (Error 6, 7, 19, 20, 21, en 16 en 17 ook af en toe). Scherm gaf ook af en toe het update logo weer. Moet in ieder geval nieuwe elektronica en accu in, accu nummer 3 (eerder al bij 150km en 500 km) bij 946km nu. Wellicht wordt hij volledig omgewisseld.
Vorige S2 is na 25 maanden en bijna 6.000km omgeruild door VM omdat deze niet meer te repareren was en dit model er in NL uitging.
Het is dat ik geen echte kosten aan deze fiets heb omdat hij van mijn werkgever is, dat ik dit pik, maar het is wel een frustrerend product.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik begrijp van de service medewerker dat ze geen reparaties op locatie doen. Ik kan echter pas op 9 augustus terecht om mijn fiets te brengen. Gaat daarna nog een paar dagen duren voordat de reparatie gedaan is. Nu op zoek naar een mooie vervanging!
Kijk eens naar de veloretti electric.peligro2k schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:05:
Net een reparatie aangemeld voor mijn dramatische S1v2 (zie ook mijn review)
Ik begrijp van de service medewerker dat ze geen reparaties op locatie doen. Ik kan echter pas op 9 augustus terecht om mijn fiets te brengen. Gaat daarna nog een paar dagen duren voordat de reparatie gedaan is. Nu op zoek naar een mooie vervanging!
Haha om voor de verandering tegen andere problemen aan te lopen?
En een hoop problemen die VanMoof ook heeft/had.
Zoals zo vaak gezegd: wil je safe(r) zitten, koop hem bij je plaatselijke fietsenzaak.
Ik ben gek op mijn VanMoof maar heb zojuist mijn 4de afspraak moeten maken, nu gaat de accu te snel leeg... Mijn vriendin heeft een fiets gehaald bij de plaatselijke fietsenwinkel en die heeft geen enkel probleem gehad. Maar ja.. dan heeft haar fiets ook geen boost knop en kwa prijs is het ook een groot verschil (van haar duurder).
Slimme vriendin.TakeItToTheMax schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:11:
[...]
Haha om voor de verandering tegen andere problemen aan te lopen?
En een hoop problemen die VanMoof ook heeft/had.
Zoals zo vaak gezegd: wil je safe(r) zitten, koop hem bij je plaatselijke fietsenzaak.
Ik ben gek op mijn VanMoof maar heb zojuist mijn 4de afspraak moeten maken, nu gaat de accu te snel leeg... Mijn vriendin heeft een fiets gehaald bij de plaatselijke fietsenwinkel en die heeft geen enkel probleem gehad. Maar ja.. dan heeft haar fiets ook geen boost knop en kwa prijs is het ook een groot verschil (van haar duurder).
4 afspraken….. wtf ik moet er niet aan denken.
Tommie12 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:46:
[...]
Slimme vriendin.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iR0LlLRIAqBvXkOfQV7rEJos.jpg?f=user_large)
Heb alleen geen foto met de telefoon op de houder (daar wordt de foto mee gemaakt

:strip_exif()/f/image/FmlzDC5v2GaDtHdZgVrzb80v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8lVhp0gNOxYEPmbNEoFmdPYS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door tim427 op 30-07-2021 00:37 ]
Ben overigens gister middag nog wel gebeld dat er een leen S2 voor mij klaar stond en dus maar meteen opgehaald. Dat is wel erg prettig want moet de hele dag op de fiets zitten naar afspraken. Ouderwets fietsen kan uiteraard ook, maar dan moet de planning er mee rekening mee houdenAutovisie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:32:
Net mijn 2 maanden oude S3 weggebracht nadat deze vanochtend ineens een sloot aan foutcodes gaf (Error 6, 7, 19, 20, 21, en 16 en 17 ook af en toe). Scherm gaf ook af en toe het update logo weer. Moet in ieder geval nieuwe elektronica en accu in, accu nummer 3 (eerder al bij 150km en 500 km) bij 946km nu. Wellicht wordt hij volledig omgewisseld.
Ziet er op zich netjes uit maar dan ziet deze oplossing er toch minimalistischer uit en 75% goedkoper.tim427 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:28:
Vandaag is dan eindelijk mijn SP Connect "Handlebar Mount Pro MTB" binnengekomen voor op mijn kersverse S3:
Heb alleen geen foto met de telefoon op de houder (daar wordt de foto mee gemaakt)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als die fietsenmaker dan om de hoek is, maar iedere keer naar Amsterdam….
Ik bewonder het geduld en de tolerantie van de VM eigenaars.
Inmiddels ook 3 reparaties verderTommie12 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:46:
[...]
Slimme vriendin.
Inmiddels bericht gehad dat ik een nieuwe fiets (2021 model) krijg ter vervanging van mijn S3 van juni vorig jaar, hopelijk heeft deze geen problemen
Eens! Maar inmiddels heb ik al een houden van SP connect op m'n motor, auto en nu dus fiets, voor zowel mijn telefoon als iPadEddy 6 pack schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:01:
[...]
Ziet er op zich netjes uit maar dan ziet deze oplossing er toch minimalistischer uit en 75% goedkoper.
(Zit vast in het ecosysteem
Zo’n vermoeden had ik al…😉tim427 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Eens! Maar inmiddels heb ik al een houden van SP connect op m'n motor, auto en nu dus fiets, voor zowel mijn telefoon als iPad
(Zit vast in het ecosysteem)
De versnelling deden het niet meer en de linkerknop was defect (dat was al een poosje, maar stoorde ik me niet zo aan, omdat ik wel kon fietsen). Maar op moment dat ik door de versnelling trapte (e-shifter) bracht ik mijn fiets maar naar een service point en was blj dat er eentje in Groningen was.
Enfin, dat is een maand geleden, de eerste week was de maker op vakantie (prima), tweede week was hij ziek..(kan gebeuren) en nu 4 weken later dacht ik ga er even langs om te kijken hoe het mijn mijn vanmoof is.
Nou, schijnt dat ze sinds kort een conflict met Vanmoof hebben, dus alle VanMoofs die ze hebben staan voor reparatie worden door VanMoof opgehaald endan gemaakt in A'dam (?). Daarna wordt de fiets weer opgestuurd naar mij..
Nou, ik ben wel beetje klaar met VanMoof. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren.. We gaan het zien.
groeten GJ
Dat kan ik me voorstellen. Zeker dat opsturen ben ik absoluut geen fan van, ik geloof nooit dat je met al dat heen en weer sturen je fiets schadevrij terugkrijgt.gjbos schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:19:
Nou, ongeveer een maand geleden mijn vanmoof naar het Vanmoof service punt in Groningen gebracht.
De versnelling deden het niet meer en de linkerknop was defect (dat was al een poosje, maar stoorde ik me niet zo aan, omdat ik wel kon fietsen). Maar op moment dat ik door de versnelling trapte (e-shifter) bracht ik mijn fiets maar naar een service point en was blj dat er eentje in Groningen was.
Enfin, dat is een maand geleden, de eerste week was de maker op vakantie (prima), tweede week was hij ziek..(kan gebeuren) en nu 4 weken later dacht ik ga er even langs om te kijken hoe het mijn mijn vanmoof is.
Nou, schijnt dat ze sinds kort een conflict met Vanmoof hebben, dus alle VanMoofs die ze hebben staan voor reparatie worden door VanMoof opgehaald endan gemaakt in A'dam (?). Daarna wordt de fiets weer opgestuurd naar mij..
Nou, ik ben wel beetje klaar met VanMoof. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren.. We gaan het zien.
In de VM app kun je toch prima zelf de schakel momenten instellen?Contagion schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:01:
Sinds gisteren ook mijn
nieuwe VanMoof S3 dark binnen. Later dan eerst beloofd, maar eerder dan het nieuwe window. Mij eerste indruk is overwegend positief. Een aantal puntjes die me opvielen:
Positief
* het design van de fiets vind ik in werkelijkheid mooier dan van de plaatjes, hij oogt stoer en sportief
* ik had, op wat plakresten van een sticker (?) op het zadel na, geen optische schades
* het in elkaar zetten is prima te doen. Ik heb geen problemen gehad met afbrekende tools, maar ben ook zeer voorzichtig geweest en geen geweld gebruikt. Ik had wat 'schrik' voor de motorkabel na het zien van filmpjes hoeveel gedoe dat is, maar dat was echt in een minuut gepiept. Je moet er gewoon voor zorgen dat de doppen eerst parallel aan de voorvork in de sparing in de vork worden geduwd voordat je ze omhoog probeert te duwen. Dan gaan ze minder schuin.
* Ik zit rechter op dan ik had verwacht, zelfs nog zonder de 2 verhogingsringen van het stuur
* Ook zonder of met minimale ondersteuning is het nog prima fietsen
* De fiets remt prima, vooralsnog zonder piepen. Ik heb wel geprobeerd van wat ik op Youtube vond over 'bedding in brakes'
* De fiets lijkt de ondersteuning niet volledig te stoppen zodra de maximumsnelheid is bereikt. Van fietsen met middemotor merk ik wel eens dat zodra je rond de 25 km/h komt, je ineens alle kracht zelf moet trappen en dat is niet prettig. Bij de VM lijkt onsteuning (deels?) te blijven en mag je de rest er zelf bijtrappen.
* De turbo knop is echt ideaal
Neutraal:
* het kick-lock is leuk, maar ik heb een paar keer gehad dat het me niet lukt de knop in te drukken. Door dan het wiel wat te draaien lukt het dan wel. Ik krijg echter wel het idee dat als iemand zou gaan rennen met dat achterwiel in de kick-lock stand, dat dit het blad wat tegen die lock drukt toch zal beschadigen
* de standaard is wel erg kort, je hebt het idee dat de fiets elk moment kan omvallen. Ik zag dat hij wel instelbaar is, maar daarvoor zit net niet de juiste allen key erbij
* Het kostte behoorlijk wat tijd om zowel het voorwiel als achterwiel dusdanig te krijgen dat de schijven niet meer hoorbaar aanliepen. Bij het voorwiel was het een kwestie van de moer vaster aandraaien, bij het achterwiel heb ik de rem losgehaald en alleen door hem terug aan te draaien terwijl iemand fors in de hanrdrem kneep (om de schijf te centreren) is dat gelukt. Het wiel loopt nu wel veeel langer uit en het irritante schaaf-schaaf-schaaf geluid is weg.
* Ik denk dat mijn velg zelf nog wel recht is, maar de banden lijken toch wat slag te hebben. Met fietsen heb ik dat niet gemerkt, maar met de fiets ondersteboven kan je het wel goed zien als je het wiel draait. Achter meer dan voor. Bij voldoende draaiing merk je ook dat de fiets dan gaat vibreren (maar wederom: tijdens fietsen zelf niet gemerkt).
Negatief:
* Automatisch schakelen van de e-shifter is echt geen pretje. Zelf met niet eens zo veel kracht heb ik in 15 kilometer tot 3x toe een paar keer zo'n harde 'KNAK' gehoord van 3 naar 4 dat ik echt dacht dat het einde verhaal was. Je moet zeer behoedzaam zijn rond de schakelmomenten, maar eigenlijk lukt het me niet zonder turbo-knop om daarop lekker te anticiperen. Ook heb ik een aantal keer meegemaakt dat de fiets in 2 ineens doortrapt of helemaal vrij lijkt te trappen gedurende enige tijd.
Op dit negatieve punt komt dan ook meteen het meest positieve punt naar voren: Moofer! En dan met name dus de instelling dat je handmatig kan schakelen. Waarom dat bij VM zelf geen optie is, geen idee. Het zou wellicht een hoop ellende met die e-shifter schelen. Door handmatig te schakelen kan je precies even je kracht minderen zodra je op de schakelknop drukt. Verder is het natuurlijk ook lekker dat je op de buitenwegen naar US mode (of hoger) kan schakelen. Dat de VM ook US mode ondersteunt was voor mij doorslaggevend om een VM aan te schaffen. Ik weet dat het niet mag, maar ik vind het van een soort betutteling waar we in NL heel erg goed in zijn. Een wielrenner rijdt met gemak ook harder. Ik kan zelf ook harder dan 25 km/h en in veel gevallen is net dat beetje extra gewoon pretiig.
Al met al vooralsnog tevreden. Nog wel een gek dingetje; na die ~15 km zegt Moofer 'total distance (database)' 13.4 km maar 'total distance (bike)': 3430.4 km. Ik weet zeker dat toen ik Moofer bij de nieuwe fiets startte beide op 0 km stonden. Ik weet ook zeker dat ik niet in een uur 3430 km gereden heb, dus hoe kan dat?
Da faksergee schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:25:
[Afbeelding]
Mijn bike standaard is zojuist afgebroken doordat een andere fiets op m’n fiets is gevallen. Er is een deel van het frame afgescheurd. Iemand enig idee of dit te fixen is? Heb er een hard hoofd in.
gaat wel heel gemakkelijk stuk, lijkt wel een zwak punt? gelukkig heb je nog fabrieksgarantie toch
Hebben meer mensen dit? Of kunnen jullie wél de stekker in het stopcontact laten en gewoon direct de laadkabel inpluggen? Of duurt het gewoon wat langer?
Heel simpel. De standaard zit vast aan een plaatje, die met een dikke bout vastzit aan de onderkant van de fiets. Kwestie van los draaien, nieuwe erin, klaar.sergee schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:25:
[Afbeelding]
Mijn bike standaard is zojuist afgebroken doordat een andere fiets op m’n fiets is gevallen. Er is een deel van het frame afgescheurd. Iemand enig idee of dit te fixen is? Heb er een hard hoofd in.
Ik heb dat ook en volgens mij ligt het er aan hoe vol de accu nog is. Ik weet de percentages niet precies, maar als de accu nog niet onder een bepaald percentage is laadt hij bij de eerste keer inpluggen niet op. Ik vermoed een soort van softwarematige accu spaarfunctie zoals je ook bij telefoons ziet.tim427 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:00:
Als ik thuiskom en de S3 direct aan de lader hang, die al die tijd in het stopcontact heeft gezeten, laadt de S3 niet op. Pas zodra ik de adapter uit het stopcontact haal en er weer in stop krijg ik het "elektrische geluidje" van het opladen.
Hebben meer mensen dit? Of kunnen jullie wél de stekker in het stopcontact laten en gewoon direct de laadkabel inpluggen? Of duurt het gewoon wat langer?
Zou je eens kunnen uitproberen.
Zo op de foto’s afgaande lijkt het mij allerminst simpel. Volgens mij is het bevestigingspunt op het frame waar de bout doorheen gaat afgebroken en niet de bout zelf?oscarwashere schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:03:
[...]
Heel simpel. De standaard zit vast aan een plaatje, die met een dikke bout vastzit aan de onderkant van de fiets. Kwestie van los draaien, nieuwe erin, klaar.
En da’s kudt! Weet niet of dat te lassen is.
@sergee ben je daar niet voor verzekerd? Bij mijn polis bij Unive is alle schade mee verzekerd met een eigen risico van €25.
Het is zo simpel als @oscarwashere zegt. Nieuw standaard eraan schoeven, klaar.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:19:
[...]
Zo op de foto’s afgaande lijkt het mij allerminst simpel. Volgens mij is het bevestigingspunt op het frame waar de bout doorheen gaat afgebroken en niet de bout zelf?
En da’s kudt! Weet niet of dat te lassen is.
@sergee ben je daar niet voor verzekerd? Bij mijn polis bij Unive is alle schade mee verzekerd met een eigen risico van €25.
Ik gok dat @oscarwashere gelijk heeft.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:19:
[...]
Zo op de foto’s afgaande lijkt het mij allerminst simpel. Volgens mij is het bevestigingspunt op het frame waar de bout doorheen gaat afgebroken en niet de bout zelf?
Het lijkt erop dat de standaard is gescheurd en dat het frame nog heel is (Ik zie de bout zitten).
Als het frame is gescheurd is het normaal gesproken een "Total loss", je kan een alu frame niet (economisch) repareren. Overigens is een stalen frame ook zelden of nooit economisch te repareren
Maar nogmaals, ik denk dat de schade te overzien is en dat je met een nieuwe standaard er wel bent. Standaard kost +/- 15 euro.
:strip_exif()/f/image/B4Hl1X4ZJCjbXM7qS35CUCBS.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks voor de reacties! Ik maakte me in eerste instantie flink zorgen. Fiets is net 2 weken oud.. Blijkt gelukkig niets aan de hand te zijn. Standaard is gemakkelijk te vervangen. Jammere is dat op de VanMoof site alleen een bok standaard te koop is.
Door de val is ook mijn achterspatbord verbogen op wat punten. Dit is niet gek, het is vrij dun metaal. Iemand enig idee of een nieuw spatbord ergens te bestellen is?
Die staat wel gewoon in de shop: https://www.vanmoof.com/s...sories/s3-rear-fender-setsergee schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:49:
Door de val is ook mijn achterspatbord verbogen op wat punten. Dit is niet gek, het is vrij dun metaal. Iemand enig idee of een nieuw spatbord ergens te bestellen is?
Binnenkort gaat er weer een nieuwe nieuwsbrief de deur uit, meld je aan op vanmoofers.nl en ontvang de nieuwsbrief met alle highlights rondom VanMoof als een van de eerste in je digitale brievenbus!
Je kan aan VanMoof vragen of zij nog een standaard aan je kunnen leveren. Misschien niet via garantie omdat het door een val komt, maar wellicht gewoon voor een nette prijs. Het spatbord is wel te vinden in de webshop inderdaad, wie weet kunnen ze die order mooi combineren.sergee schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:49:
[Afbeelding]
Thanks voor de reacties! Ik maakte me in eerste instantie flink zorgen. Fiets is net 2 weken oud.. Blijkt gelukkig niets aan de hand te zijn. Standaard is gemakkelijk te vervangen. Jammere is dat op de VanMoof site alleen een bok standaard te koop is.
Ursus King (zwart), goedkoop, stevig en je kan de hoek heel goed instellen. Ze hebben ook dubbele standaards als je daarvan houdt.sergee schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:49:
Jammere is dat op de VanMoof site alleen een bok standaard te koop is.
[ Voor 10% gewijzigd door roffeltjes op 31-07-2021 16:02 ]
Ook ik was "huiverig" om eentje aan te schaffen....en toch gedaan!plexter22 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:08:
Ben ook bezig om een s3 aan te schaffen.Maar ik lees zoveel negatieve dat ik ervan weerhouden
Bij twijfel gewoon doen! Als je er nu eigenlijk al gek genoeg van bent dat je er een aan wilt schaffen blijft het 9 v/d 10 keer tóch broeien.plexter22 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:08:
Ben ook bezig om een s3 aan te schaffen.Maar ik lees zoveel negatieve dat ik ervan weerhouden
In principe heb je niets te verliezen. Je mag 14 dagen erop fietsen, raggen etc. en bevalt ie niet stuur je ‘m terug! Of je brengt hem terug, misschien kan je dan ter plekke ruilen voor een gefixt exemplaar. En daar komt bij dat in 99 v/d 100 gevallen problemen, nogmaals hoe krom ook dat ze er überhaupt nog zijn, altijd wel opgelost worden.
Wat je ook kan doen is ophalen in de winkel, maken ze hem klaar voor je. Test je hem gelijk even uit in het park en als er iets mis is, kunnen ze hem gelijk maken!
Enfin, als je de 3 Vanmoof G’s; Geduld, Geluk en de Guts (om het ‘avontuur’ aan te gaan) hebt wordt je bijna zeker een blije ebiker.
Zeker met de 💨 stand! 😬🤫
Maar dat is slechts mijn mening, verder houd ik me er niet zo mee bezig….😶
En daarbij lees je te weinig (mensen zijn nou eenmaal zo) dat er heel veel prima exemplaren tussen zitten. Mijn eerste kon na een dag terug en werd omgeruild voor een nieuwe, nog nooit 1 probleem mee gehad, trapt niet door niks!Eddy 6 pack schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:10:
[...]
Bij twijfel gewoon doen! Als je er nu eigenlijk al gek genoeg van bent dat je er een aan wilt schaffen blijft het 9 v/d 10 keer tóch broeien.
In principe heb je niets te verliezen. Je mag 14 dagen erop fietsen, raggen etc. en bevalt ie niet stuur je ‘m terug! Of je brengt hem terug, misschien kan je dan ter plekke ruilen voor een gefixt exemplaar. En daar komt bij dat in 99 v/d 100 gevallen problemen, nogmaals hoe krom ook dat ze er überhaupt nog zijn, altijd wel opgelost worden.
Wat je ook kan doen is ophalen in de winkel, maken ze hem klaar voor je. Test je hem gelijk even uit in het park en als er iets mis is, kunnen ze hem gelijk maken!
Enfin, als je de 3 Vanmoof G’s; Geduld, Geluk en de Guts (om het ‘avontuur’ aan te gaan) hebt wordt je bijna zeker een blije ebiker.
Zeker met de 💨 stand! 😬🤫
Zolang het licht is wel.plexter22 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:32:
En als de accu leeg is kan je er dan nog normaal op fietsen om thuis te komen.
Trappen is geen probleem. Dat je verlichting er ook mee kapt enige tijd nadat de ondersteuning stopt is 's avonds wel een probleem...
Ik heb hem zelf nog nooit onder de 3% gekregen, is bijna onmogelijk aangezien het schakelen en de lampen bijna geen accu innemen. En meestal is m’n fiets wel 40% opgeladen voordat ik de deur uit gamaxnl schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:53:
[...]
Zolang het licht is wel.
Trappen is geen probleem. Dat je verlichting er ook mee kapt enige tijd nadat de ondersteuning stopt is 's avonds wel een probleem...
Tot 0% leegfietsen lijkt mij ook schier onmogelijk!bincvburen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:47:
[...]
Ik heb hem zelf nog nooit onder de 3% gekregen, is bijna onmogelijk aangezien het schakelen en de lampen bijna geen accu innemen. En meestal is m’n fiets wel 40% opgeladen voordat ik de deur uit ga
Mij nog nooit gelukt in 4 jaar ES’en.
De laatste 5% accu is v.z.v. ik weet speciaal “gereserveerd” voor verlichting! Heeft volgens mij ook te maken met ‘ze Zjermens’ en hun StVZO regels..
Ik heb hetzelfde probleem, geen idee waar dit door veroorzaakt wordt.tim427 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:00:
Als ik thuiskom en de S3 direct aan de lader hang, die al die tijd in het stopcontact heeft gezeten, laadt de S3 niet op. Pas zodra ik de adapter uit het stopcontact haal en er weer in stop krijg ik het "elektrische geluidje" van het opladen.

"Probleem" lijkt zich inderdaad niet voor te doen als de accu onder 80%(?) is?Bruzski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:48:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, geen idee waar dit door veroorzaakt wordt.
Kortom; meer fietsen en controleren
@VanMoof did you ever encounter a #VanMoofS3 which keeps cycling through all 4 range of speed support? Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik wil wegfietsen en mijn #VanMoof #S3dark begint uit zichzelf door de 4 ondersteuningmodi heen te lopen. #dtv 🤔🤷♂️ Boost is nu stuk/broken since pic.twitter.com/OA6OgmSPrp
— Joost 🐰 (@_maghetweten) 1 augustus 2021
Wie heeft dit al eens meegemaakt hier? Ik had net boodschappen gehaald en de S3 ingesteld op 0 ondersteuning zodat ik Mijn Ticwatch 3 kan terugverdienen terwijl ik aan het fietsen ben. Enfin ik kom terug, unlock mijn S3 via de eigen code en wil opstappen en hij begint dit te doen. In een loop cyclen tussen geen support, support stand 1/2/3/4/ en weer terug naar 0. Tijdens het fietsen is dat alles behalve relaxt. Geen support, beetje support, volop support en terug naar geen.
Nadat ik dit meemaakte wil de boost knop niet meer werken. Sloeg de boost knop anders op hol en gaf dat dit effect?
Nope.Eddy 6 pack schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:44:
De laatste 5% accu is v.z.v. ik weet speciaal “gereserveerd” voor verlichting!
De verlichting kapt er toch echt al mee als je onder de 3% komt.
Bij de S3 althans.
Hetgeen overigens ook gewoon in de documentatie staat.
En nog erger: je statistieken worden dan ook niet meer gesynced.Kan ik mijn fiets nog gebruiken als de accu leeg is?
Het is nog steeds mogelijk om te fietsen als de accu leeg is. Je fiets zal voorrang geven aan bepaalde functies om zo energie te besparen.
Minder dan 5% accu lading: jouw fiets schakelt de motor uit, maar de lampen, versnellingen, Matrix Display en geluiden blijven werken.
Minder dan 3% accu lading: jouw fiets schakelt ook de lampen en het display uit. Je schakelt automatisch naar de tweede versnelling, totdat jouw fiets weer wordt opgeladen.
:strip_exif()/f/image/Rj0FdnSiuQunw8i3hXpqjDqT.jpg?f=fotoalbum_large)
Was hier nog lang niet thuis.
Maar kan dus niet zien hoe lang het geduurt heeft voordat hij van 5% naar onder de 3% gegaan is, want laatste deel van de rit mist.
Oke, dan was dat bij se S2 als ik het me dan goed herinner anders. Maar geef geen garantie op die stelling…maxnl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:43:
[...]
Nope.
De verlichting kapt er toch echt al mee als je onder de 3% komt.
Bij de S3 althans.
Niet zelf meegemaakt, maar dit is een goed voorbeeld dat je boost knop defect is. Zoals je weet zorgt het ingedrukt houden van die boost knop voor het cyclen van support stand.Joosie200 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:27:
[Twitter]
Wie heeft dit al eens meegemaakt hier? Ik had net boodschappen gehaald en de S3 ingesteld op 0 ondersteuning zodat ik Mijn Ticwatch 3 kan terugverdienen terwijl ik aan het fietsen ben. Enfin ik kom terug, unlock mijn S3 via de eigen code en wil opstappen en hij begint dit te doen. In een loop cyclen tussen geen support, support stand 1/2/3/4/ en weer terug naar 0. Tijdens het fietsen is dat alles behalve relaxt. Geen support, beetje support, volop support en terug naar geen.
Nadat ik dit meemaakte wil de boost knop niet meer werken. Sloeg de boost knop anders op hol en gaf dat dit effect?
Dat betekent dus dat je knopje 'vast' zit, zodat het lijkt alsof je de knop continu ingedrukt hebt.
Dit zou bijv. kunnen komen doordat er water bij is gekomen, die zorgt dan als het ware voor de kortsluiting.
Als je VM support zou contacten weet ik bijna zeker dat ze een nieuwe boostknop op zullen sturen.
Dat wist ik nog niet dat die optie er was. Maar het lijkt idd ghost touches te verwerken die er niet zijn. En dan kan ik het ook linken aan de boost knop die sindsdien niks meer doet. Ik heb de fiets altijd in de woonkamer staan op kamertemperatuur en ben vooral een mooiweerfietser.HBO88 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:57:
[...]
Niet zelf meegemaakt, maar dit is een goed voorbeeld dat je boost knop defect is. Zoals je weet zorgt het ingedrukt houden van die boost knop voor het cyclen van support stand.
Dat betekent dus dat je knopje 'vast' zit, zodat het lijkt alsof je de knop continu ingedrukt hebt.
Dit zou bijv. kunnen komen doordat er water bij is gekomen, die zorgt dan als het ware voor de kortsluiting.
Als je VM support zou contacten weet ik bijna zeker dat ze een nieuwe boostknop op zullen sturen.
Afspraak heb ik gemaakt, maar bij de bike repair in Amsterdam en Utrecht kun je pas over twee weken terecht. Zien of de online customer support mijn ticket sneller oppakt.
Klopt, dat schakelaartje is dus niet lekker meer. zelf kun je het ook doen, maar dan heb je wel een soldeerbout nodig om de draadjes vast te solderen aan nieuwe knop.Joosie200 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:30:
[...]
Dat wist ik nog niet dat die optie er was. Maar het lijkt idd ghost touches te verwerken die er niet zijn. En dan kan ik het ook linken aan de boost knop die sindsdien niks meer doet. Ik heb de fiets altijd in de woonkamer staan op kamertemperatuur en ben vooral een mooiweerfietser.
Afspraak heb ik gemaakt, maar bij de bike repair in Amsterdam en Utrecht kun je pas over twee weken terecht. Zien of de online customer support mijn ticket sneller oppakt.
Het kickslot zit er nog in. Echter zonder reactie van de fiets blijft hij op slot en kan ik mijn fiets niet gebruiken.
Ook heb ik mijn lader niet bij aangezien mijn vrouw geen e-bike heb dus ik dacht het wel met een volle accu te kunnen redden een weekje.
Ik wil alleen even kijken of na een oplaad sessie de fiets weer van het slot wilt gaan. Ik zit in Cadzand-Bad. Iemand in de buurt toevallig?
Ik heb iets soortgelijks gehad. fiets wilde niet verder laden dan 86%. Als ik de lader opnieuw in het stopcontact stak, leek het wel of hij dan weer ging laden, maar was dus niet het geval. Advies van VanMoof was om de fiets leeg te fietsen tot 5 a 10%. Hierna zal na het volledig opladen (2 uur uur na het bereik van 100%, pas de oplader verwijderen) de batterij weer gekalibreerd zijn.tim427 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:00:
[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 03-08-2021 10:13 ]
Ik zou niet voor de plus gaan. Die heeft een echt hele dikke brekerlaag en is zeer gevoelig voor de juiste bandenspanning. Bij te lage spanning wordt die gauw wiebelig en zwalkend in de bochten.Frostb1te1992 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:31:
Verdorie net mijn achterband lek gereden (fiets net 1,5 week oud) naar het werk toe. Even gekeken en het zijn wel echt hele goedkope banden die VanMoof standaard monteerd, niet bepaald lekbestendig. Schwalbe Marathon Plus lijkt mij een betere keuze om dit in de toekomst te voorkomen.
Een marathon gt of de supermoto zijn ook al top en bijna onplatbaar.
Bijkomend voordeel is dat je dan gelijk reflectiestrepen op de banden hebt!
[ Voor 5% gewijzigd door Eddy 6 pack op 03-08-2021 11:25 ]
In elkaar zetten ging vrij gemakkelijk, zag ik best tegenop. Merkte vanaf het eerste test rondje dat hij niet automatische schakelde. Dus de geteste settings in dit forum opgezocht en via de Moofer app geprobeerd in te stellen. Kreeg helaas direct error 44. Via de vanMoof site de oplossingen bekeken: upgrade nieuwe firmware, check. Aan en uit zetten fiets, check. Reconnecten e-shifter kabel, check. En toen deed hij het weer. Ik kon van al het boost geweld genieten zonder een cadans van 140 te trappen.
Blij als een kind mijn fiets geparkeerd, om vanmorgen naar mijn werk, direct weer error 44 te krijgen.
Zelfde oplossingsriedeltje werkt niet meer.
Eerste service mogelijkheid is over 12 dagen in Amsterdam of over 20 dagen in Arnhem (waar ik woon).
Iemand een tip? Er staat krap 15Km op de teller.
en de fiets resetten door de knop 8s ingedrukt te houden? en als het weer werkt, kun je dan wel het handmatig schakelen instellen via de andere app? Ik ben zelf helemaal overgegaan op handmatig schakelen, heb je nooit meer last van een evt harde klak van de versnelling.Jeurizz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:47:
Sinds twee dagen de trotste eigenaar van een zwarte S3. Voor aanschaf natuurlijk alle forums doorgespit. Hier actief meegelezen en toch de keuze gemaakt.
In elkaar zetten ging vrij gemakkelijk, zag ik best tegenop. Merkte vanaf het eerste test rondje dat hij niet automatische schakelde. Dus de geteste settings in dit forum opgezocht en via de Moofer app geprobeerd in te stellen. Kreeg helaas direct error 44. Via de vanMoof site de oplossingen bekeken: upgrade nieuwe firmware, check. Aan en uit zetten fiets, check. Reconnecten e-shifter kabel, check. En toen deed hij het weer. Ik kon van al het boost geweld genieten zonder een cadans van 140 te trappen.
Blij als een kind mijn fiets geparkeerd, om vanmorgen naar mijn werk, direct weer error 44 te krijgen.
Eerste service mogelijkheid is over 12 dagen in Amsterdam of over 20 dagen in Arnhem (waar ik woon).
[ Voor 8% gewijzigd door HBO88 op 03-08-2021 13:14 ]
Wat dacht je van gewoon teruggeven....Jeurizz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:47:
Sinds twee dagen de trotste eigenaar van een zwarte S3. Voor aanschaf natuurlijk alle forums doorgespit. Hier actief meegelezen en toch de keuze gemaakt.
Die servicetermijnen voor een nieuwe fiets zijn toch niet redelijk.
Tja aan de andere kant wil je wel kunnen vertrouwen op een fiets. Niets is vervelender dan op de ochtend voor een belangrijke afspraak er achter komen dat ie weer een foutcode geeft, of lekker je fiets mee op vakantie om er achter te komen dat hij niet meer wil schakelen.Eddy 6 pack schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:10:
[...]
Bij twijfel gewoon doen! Als je er nu eigenlijk al gek genoeg van bent dat je er een aan wilt schaffen blijft het 9 v/d 10 keer tóch broeien.
Zeker met de 💨 stand! 😬🤫
Dat lukt helaas niet, elke poging om iets aan de versnellingen te wijzigen resulteert in error 44.HBO88 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:11:
[...]
en de fiets resetten door de knop 8s ingedrukt te houden? en als het weer werkt, kun je dan wel het handmatig schakelen instellen via de andere app? Ik ben zelf helemaal overgegaan op handmatig schakelen, heb je nooit meer last van een evt harde klak van de versnelling.
VaMoof support gesproken via de chat. Zij sturen een nieuwe e-shifter unit op.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Algemeen gezien maakt dat niet veel uit omdat je batterij even lang op 100% staat.miicker schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:13:
Wat doen jullie en wat is aan te raden, de fiets altijd aan de oplader wanneer je hem niet gebruikt, of de lader ontkoppelen als de batterij van de fiets volgeladen is?
Het is beter om de batterij pas op te laden kort voor je rit.
Ik hang mijn fiets (maar gebruik die niet dagelijks) pas enkele uren voor ik een rit doe aan de lader, en als ik terugkeer en er zit nog meer dan 30% in de accu, dan laad ik niet direct op.
(maar dat is dus niet met een VM)
Helaas dat laatste, ik heb een tijdje geleden per ongeluk mijn accu leeggereden, fietsen was echt moeizaam, ook vanwege ontbreken van een vrijloopnaaf, maw. de magneten in het voorwiel blijven ronddraaien en zorgen voor een magneetveld met gevolg dat alles zwaar aanvoeltplexter22 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:32:
En als de accu leeg is kan je er dan nog normaal op fietsen om thuis te komen.De meesten E bikes is dat een drama

Voor zover ik weet heeft alleen de Abus Bordo Granit serie een ART certificeringThomas93 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:28:
Ik heb een Abus vouwslot aangeschaft (Bordo Xplus 6500 110cm). Volgens de gegevens van de website is dit een ART2 gekeurd slot. Echter is er op het slot en de verpakking niets te vinden over een ART2 goedkeuring/goedkeurnummer. Technisch gezien is dit dus geen ART2 gekeurd slot. Stichting ART geeft zelf ook aan dat er een label/opdruk aanwezig moet zijn op het slot. Wellicht iets om in je achterhoofd te houden als je een slot koopt. Deze gaat dan ook retour.
Op de site van stichting ART krijgt de Bordo twee sterren, is het dan wel of geen ART2 slot??Thomas93 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:28:
Ik heb een Abus vouwslot aangeschaft (Bordo Xplus 6500 110cm). Volgens de gegevens van de website is dit een ART2 gekeurd slot. Echter is er op het slot en de verpakking niets te vinden over een ART2 goedkeuring/goedkeurnummer. Technisch gezien is dit dus geen ART2 gekeurd slot. Stichting ART geeft zelf ook aan dat er een label/opdruk aanwezig moet zijn op het slot. Wellicht iets om in je achterhoofd te houden als je een slot koopt. Deze gaat dan ook retour.
:strip_exif()/f/image/4t1GPiM3nnJl8v3Vt8YgsGOD.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijd voor een testrondje. Error 48. Iets met de magneten van het voorwiel. Niet bij in de buurt geweest, wederom reset. Geen errors meer, maar de fiets schakelt ook niet. Tikt af en toe bij het schakel moment, dus zal iets in montage niet perfect hebben gedaan. Bij daarentegen ook geen fietsenmaker...
Nu alweer 12 minuten in de chat aan het wachten.
Ik ben ook geen fietsenmaker, maar met die shifter vervangen kun je naar mijn mening weinig verkeerd aan doen. Stekkertje verbinden en wel zorgen dat de uitlijning goed stond, meer kun je niet doen. Dit was een nieuwe shifter? Ben bang dat je straks de smart cartridge moet vervangen...Jeurizz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:10:
Update op error 44. Vanmorgen mijn nieuwe e-shifter ontvangen. Dus zojuist aan de hand van de tutorials de nieuwe e-shifter gemonteerd. Best een klus, want het achterwiel moet eruit.
Tijd voor een testrondje. Error 48. Iets met de magneten van het voorwiel. Niet bij in de buurt geweest, wederom reset. Geen errors meer, maar de fiets schakelt ook niet. Tikt af en toe bij het schakel moment, dus zal iets in montage niet perfect hebben gedaan. Bij daarentegen ook geen fietsenmaker...
Nu alweer 12 minuten in de chat aan het wachten.
Alleen jammer dat de e-shifter nu al niet meer naar de derde en vierde versnelling kan. Resetten helpt voor heel eventjes, eenmaal de vierde versnelling aangetikt en weer terug naar de eerste; komt ie niet meer verder dan de tweede…
Je ziet ook echt in het matrix display steeds schakelen/proberen tussen twee en drie, maar je voelt geen verandering.
Vandaag een support ticket ingeschoten -> nu maar hopen dat ze iets sneller reageren dan de vijf dagen die ze voorschotelen

En jammer dat je dan zelfs bij de lokale fietsenmaker 2 weken moet wachten op een reparatie aan je VM.
Schiet nog niet op. Benieuwd of ze op een S4 nog steeds een e shifter gebruiken of dat ze gewoon 1 versnelling icm boost knop en verschillende ondersteuningsniveaus kiezen.
Lijkt me een stukje minder foutgevoelig.
Ik snap de VM fans toch echt niet meer.tim427 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:52:
Kleine twee weken en 110km verder; fantastische fiets!
Alleen jammer dat de e-shifter nu al niet meer naar de derde en vierde versnelling kan. Resetten helpt voor heel eventjes, eenmaal de vierde versnelling aangetikt en weer terug naar de eerste; komt ie niet meer verder dan de tweede…
Je ziet ook echt in het matrix display steeds schakelen/proberen tussen twee en drie, maar je voelt geen verandering.
Vandaag een support ticket ingeschoten -> nu maar hopen dat ze iets sneller reageren dan de vijf dagen die ze voorschotelen
In je eerste zin schrijf je "fantastische fiets", en dan komen de problemen. En daarbovenop de trage behandeling van problemen doordat ze ongetwijfeld overbelast zijn.
VM krijgt gewoon zijn problemen niet opgelost op een duurzame manier. Een slechte shifter vervangen door een andere slechte shifter is het toch echt niet...
Weet je wat een fantastische fiets is? Dat is een fiets die goed rijdt, en die gewoon zijn ding doet zonder problemen.
Waarom zijn jullie zo tolerant? Waarom blijven jullie geloven in een product dat al honderden keren bewezen heeft gewoon inherent onbetrouwbaar te zijn?
Welke levensduur verwachten jullie eigenlijk van deze fiets?
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.