Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 09:44

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

bakkie1985 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:49:
[...]

framebescherming om schuurplekken van de remkabel te voorkomen :)
Top dank je, dan zeker alleen bij het draaien van het stuur, want rechtdoor is de kabel in geen velden in de buurt van de sticker.

Sticker alvast weggehaald, te vervangen morgen voor wrap folie.
Ook nog even testen of het matrixscherm door de folie heen wil schijnen, anders insnede ervoor maken.

Zal het wrap resultaat hier later posten.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-04 22:54
sergee schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Ik heb exact hetzelfde bij mijn fiets die afgelopen week geleverd is. Als ik het kicklock wat draai en het verder uit de fiets trek dan geen problemen. De klantenservice via de chat gaf aan dat de twee washers uit het achterwiel moeten. Heb er echter één en niet twee. Heb as donderdag een afspraak bij VM Utrecht..
Ik ben inmiddels bij VM Utrecht geweest. Fiets na een dag weer op kunnen halen en rijdt heerlijk probleemloos. Het probleem met de kicklock zou hebben gelegen aan een van de drie kabeltjes van de sensor. Ze hebben de Kock vervangen met een nieuwe sensor die dikkere kabels zou hebben. Verder geen enkel probleem met de fiets! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:35
Ik heb gisteren een track en trace voor mijn S3 gehad maar tot heden staat hij niet ingepland Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt voor de fiets daadwerkelijk geleverd wordt. De fiets wordt verstuurd met een dochterbedrijf bij PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Schalkkie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:11:
Ik heb gisteren een track en trace voor mijn S3 gehad maar tot heden staat hij niet ingepland Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt voor de fiets daadwerkelijk geleverd wordt. De fiets wordt verstuurd met een dochterbedrijf bij PostNL
Die van mij is ook geleverd via hun, op maandag de T&T code en op donderdag de levering. Je krijgt daags van te voren een tijdbestek voor de levering en net voor de levering nog een e-mail, dat je de volgende op de route bent. Nog even geduld je S3 komt er aan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
BikerGLE schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Die van mij is ook geleverd via hun, op maandag de T&T code en op donderdag de levering. Je krijgt daags van te voren een tijdbestek voor de levering en net voor de levering nog een e-mail, dat je de volgende op de route bent. Nog even geduld je S3 komt er aan :Y
Super, dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:13
Schalkkie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:11:
Wanneer en welke kleur heb je besteld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Weet niet of dit al eens eerder gemeld is maar om de voorwiel erin te zetten draai de fiets op de kop, leg het stuur op een kussen (tegen beschadigingen) dan kan je makkelijker de kabel van de motor in het frame duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 18:57
Queenfanmichel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:14:
Weet niet of dit al eens eerder gemeld is maar om de voorwiel erin te zetten draai de fiets op de kop, leg het stuur op een kussen (tegen beschadigingen) dan kan je makkelijker de kabel van de motor in het frame duwen.
Top! Kan niet vaak genoeg gezegd worden 😊. Bij mij hielp het niet voldoende trouwens maar de herbruikbare Ti rips helpen dan ook om ze vast te houden zodat je je handen vrij hebt om het netjes vast te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Chillko schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Top! Kan niet vaak genoeg gezegd worden 😊. Bij mij hielp het niet voldoende trouwens maar de herbruikbare Ti rips helpen dan ook om ze vast te houden zodat je je handen vrij hebt om het netjes vast te maken.
Ik zat dus eerst te kloten om het zo te doen zoals in de beschrijving, maar eenmaal dankzij ene tip op de van moof pagina op facebook was het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Gewoon duwen en draaien met een beetje kracht en je duwt hem er zo verder in dan nodig is!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravenyze
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-03 13:36
TictaCNL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:17:
Hoe werkt Find My bij jullie op de S3? Ik sta regelmatig dicht bij mijn fiets en druk dan op "Speel geluid af". De knop zegt dan dat er geluid wordt afgespeeld, maar mijn fiets blijft volledig stil. Ik heb 1 keer gezien dat de VanMoof wel geluid maakte toen ik op de knop drukte. Iemand ervaring mee?

[Afbeelding]
Ik heb 't zelfde "probleem". S3, 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoektocht naar een e-bike is begonnen. Nu vond ik vooraf de VanMoov een heel gave fiets (oog wil ook wat).
Maar dichtsbjjzijnde servicepunt is >30KM verwijderd en Ik zie nogal wat ‘issues’ voorbijkomen.
Is t verstandiger zijn om VanMoov over te slaan omdat je niet bij de reguliere FM terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:02
readytoflow schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:51:
Zoektocht naar een e-bike is begonnen. Nu vond ik vooraf de VanMoov een heel gave fiets (oog wil ook wat).
Maar dichtsbjjzijnde servicepunt is >30KM verwijderd en Ik zie nogal wat ‘issues’ voorbijkomen.
Is t verstandiger zijn om VanMoov over te slaan omdat je niet bij de reguliere FM terecht kan.
Euh no offense maar 30 km afstand is toch niet veel?
Niet ervan uitgaan dat je issues krijgt, daarnaast vergoed VM vaak ook de kosten van de fietsenmaker om de hoek. En als er iets kapot is ( en je bent bereid om zelf te schroeven) sturen ze de onderdelen gewoon op.
Meeste issues zijn met de laatste versies toch grotendeels wel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2023
Ravenyze schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:40:
[...]

Ik heb 't zelfde "probleem". S3, 2021
Reviewers zijn helemaal lyrish over de Find My functionaliteit van de VanMoof S3 in video's op YouTube, maar ik ben nog op zoek naar een use case. Het geluidje afspelen werkt dus niet voor mij en ik weet vrijwel altijd wel waar ik mijn fiets heb geparkeerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Queenfanmichel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:14:
Is als eens eerder hier gemeld, maar kan geen kwaad. Nog een tip zet het klepje ff met een tryrap tijdelijk vast, heb je 2 handen vrij om de 2 boutjes vast te draaien. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
TictaCNL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Reviewers zijn helemaal lyrish over de Find My functionaliteit van de VanMoof S3 in video's op YouTube, maar ik ben nog op zoek naar een use case. Het geluidje afspelen werkt dus niet voor mij en ik weet vrijwel altijd wel waar ik mijn fiets heb geparkeerd :)
Ik denk dat je meer bier moet drinken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schalkkie
Joshua1 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Wanneer en welke kleur heb je besteld?
Ik heb een dark in de outlet besteld op 2 juli en komt dus deze week binnen als het goed is😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 12:28

Flappiewappie

Hier nog meer

Nu twee weken een vanmoof - heerlijk fietsje en de boost knop is geweldig! Aantal vragen:
  • Ik kreeg een open doos - prima hoor maar is dit normaal? Verder geen beschadigingen oid, maar kwam wel een weekje later - heb zo een vermoeden dat ik een terug gestuurd apparaat heb gekregen - kan dat?
  • Ik lees wat over de shifter- opzich in automatische stand niks te klagen, maar wat kan ik verwachten? Soms klakt hij een beetje of slaat hij er 1 over. Heb ook al paar keer gehad dat hij ineens helemaal terugschakeld.
  • Ik wil apple find my installeren, twee keer drukken zegt hij - maar hij doet niks? - wat doe ik verkeerd (heb de laatste software versie)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 11:37
Flappiewappie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:00:
Nu twee weken een vanmoof - heerlijk fietsje en de boost knop is geweldig! Aantal vragen:
• Ik wil apple find my installeren, twee keer drukken zegt hij - maar hij doet niks? - wat doe ik verkeerd (heb de laatste software versie)
[/list]
Dit werkte bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvvfZwiN7qOJEtMmS-3kM2-BqrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsddKEuDk6GmIgWO9zyOu4Km.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Chillko schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat je meer bier moet drinken :P
Da’s een inkoppertje! 🍺

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Weer een nieuwe ebike uit Amsterdam…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoe vaak moet je de schijf rem blokjes van de s3 vervangen ?
Ik fiets er zo’n elke dag rond de 12 km mee .
Merk dat ie nu wat minder fel remt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:24
Nee dit is niet handig. Heb dit ook gelezen en geprobeerd. Werkte niet.
Contact met klantenservice gezocht, hij vertelde mij dat 5x drukken een harde reset is die met onnodige storingen gepaard kan gaan.

Framenummer doorgegeven, werd een ota fix verstuurd.
Nog keer proberen, werkte direct!

Kortom: ff chatten met support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

max.schollen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:37:
Hoe vaak moet je de schijf rem blokjes van de s3 vervangen ?
Ik fiets er zo’n elke dag rond de 12 km mee .
Merk dat ie nu wat minder fel remt.
Ligt eraan hoeveel en hoevaak je remt en met nat weer of droog.
De blokjes op mijn S1 waren na 3.500 km. nog lang niet op. Dat waren dan wel de mechanische remmen maar zelfde blokjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Eddy 6 pack op 13-07-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Ligt eraan hoeveel en hoevaak je remt en met nat weer of droog.
De blokjes op mijn S1 waren na 3.500 km. nog lang niet op. Dat waren dan wel de mechanische remmen maar zelfde blokjes.
hoe merk je dat de blokjes op zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:13
max.schollen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:17:
[...]
hoe merk je dat de blokjes op zijn ?
Dat zie je en hoor je. Sommigen geluiden herken je direct. Het is een beetje toen ik als jong jochie aan de automonteur opleiding begon en ik op mijn stageplek vroeg hoe strak ik een bout aan moest draaien. Kwartslag voor afbreken hoorde ik ik toen. Daar kon ik op dat moment geen kut mee, maar ik begreep later wel wat ze er mee bedoelde

[ Voor 46% gewijzigd door Smartbikers op 13-07-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Smartbikers schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:41:
[...]

Dat zie je en hoor je. Sommigen geluiden herken je direct. Het is een beetje toen ik als jong jochie aan de automonteur opleiding begon en ik op mijn stageplek vroeg hoe strak ik een bout aan moest draaien. Kwartslag voor afbreken hoorde ik ik toen. Daar kon ik op dat moment geen kut mee, maar ik begreep later wel wat ze er mee bedoelde
Het is al heel makkelijk te zien voordat je het hoort.
Als je de blokjes qua uiterlijk even bestudeert dan zie je een lipje op het bodemplaatje waar de voering opzit.
Dat lipje is een mooie indicator. Zit die bijna tegen de schijf aan dan is de voering ook bijna weg.
Bijna is in dit geval relatief, want de remvoering zelf is maar iets van 2mm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 11:37
sonnypiek schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:05:
[...]

Nee dit is niet handig. Heb dit ook gelezen en geprobeerd. Werkte niet.
Contact met klantenservice gezocht, hij vertelde mij dat 5x drukken een harde reset is die met onnodige storingen gepaard kan gaan.

Framenummer doorgegeven, werd een ota fix verstuurd.
Nog keer proberen, werkte direct!

Kortom: ff chatten met support
Grappig, dit was de fix die ik vanuit support kreeg. Maar goed om te horen dat er dus ook een andere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FakeAI
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06-2024
Brooky schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:58:
[...]

Grappig, dit was de fix die ik vanuit support kreeg. Maar goed om te horen dat er dus ook een andere oplossing is.
Heb deze fix vandaag ook gekregen best opmerkelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Flappiewappie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:00:
  • Ik kreeg een open doos - prima hoor maar is dit normaal? Verder geen beschadigingen oid, maar kwam wel een weekje later - heb zo een vermoeden dat ik een terug gestuurd apparaat heb gekregen - kan dat?
  • Ik lees wat over de shifter- opzich in automatische stand niks te klagen, maar wat kan ik verwachten? Soms klakt hij een beetje of slaat hij er 1 over. Heb ook al paar keer gehad dat hij ineens helemaal terugschakeld.
Open doos is vrij normaal -- men doet volgens mij nog een laatste quality check hier in nl, en sluit dan de doos weer op een nogal knullige manier waardoor ie vaak open gaat. Shifter gaat op zich wel goed, maar als je veel kracht blijft zetten zeg maar bij het upshiften dan tikt ie later wel eens naar... maar vooralsnog lijkt het bij de laatste versies geen kwaad te kunnen.

Find my gedoe weet ik niet, mijn S3 is nog een 'oude'.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
  • Laatst online: 31-03 13:42
EYE_EYE schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Heb ook wrap folie gekocht en was benieuw of je dit uiteindelijk ook hebt kunenn uitvoeren en ben ook erg benieuwd naar het resultaat. Heb je toevallig sjablonen gemaakt voor de wrapping? En wat heb je gedaan met de matrix display?
Ik kan je vertellen het is niet zo makkelijk. Ik heb gekozen voor de kleur gun metal grey. Er kwamen vooral in de krappe hoeken teveel rek op het material te staan waardoor dit kan scheuren of weer los laat. Ik heb daar nu een gedeelte van bedekt met zwarte vinyl om het te maskeren. Het verdient nog niet de schoonheidsprijs maar het gaat er wel steeds beter uitzien. De zwarte striping heb ik kunnen maken dmv een snijplotter. Kijk trouwens uit met de lak bij het matrix display. Daar zit namelijk ook een soort van wrap overheen wat mee gespoten is. De lak hecht lang niet zo goed dan als op het frame. Het is bij dus ook kapot getrokken. Ik heb daar overigens zwart doorzichtige (smoke) wrap overheen gedaan wat normaal bij koplampen wordt gebruikt. Voor het stukje gespoten blauwe band met logo heb ik vinyl laten drukken bij een sticker bedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOrGj5EagoM5Gm2xJy_zSNhdJpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QO3iU1cNDJ8bGZPb433zLy01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8rlh9Y48PDNAFm3V4cAIBnHLNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5jBkxJ4xK41ymZZbVHL3wR4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHeGCZ2tjgRFhui1oDXaAAkST2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUQ0obBQQOLCTs4acPO2OOoR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqThNUgZ-bua0plX9mN62gdq1oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zHLzhikj2obOjRRDjLIeVEU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Jeffersonmouze op 14-07-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
  • Laatst online: 31-03 13:42
EYE_EYE schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:40:
Zijn er meer mensen die hier een stickertje hebben zitten?
(mogelijk om de lichtsensor af te plakken.)

Ik vraag het even voordat ik hem eraf haal, ivb met het wrappen met een 3M folie.

[Afbeelding]
Ik ben heel benieuwd naar jou ervaring met de vinyl van 3M. Ik heb vinyl van aliexpress gebruikt. Wat betreft de kwaliteit hier van is dat het snel kan scheuren bij het uitrekken. Dat overkwam mij voornamelijk op de krappe plekken waar het frame aan elkaar gelast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
Ik vandaag mijn S3 dark 2020 vanuit de outlet ontvangen. Voordeel is dat het voorwiel al is gemonteerd dus je kunt snel wegfietsen. Er staat 440 km op. Proefritje gemaakt en alles lijkt oké. Is er een manier waarop je kunt zien dat er een nieuw achterwiel inzit ipv het originele wiel. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
Schalkkie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:09:
Ik vandaag mijn S3 dark 2020 vanuit de outlet ontvangen. Voordeel is dat het voorwiel al is gemonteerd dus je kunt snel wegfietsen. Er staat 440 km op. Proefritje gemaakt en alles lijkt oké. Is er een manier waarop je kunt zien dat er een nieuw achterwiel inzit ipv het originele wiel. ?
Heel eenvoudig. Trap je door je versnellingen of trap je af en toe in het luchtledige ?
Zo ja, oud wiel.
Zo nee grote kans op een nieuw wiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Schalkkie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:09:
….Is er een manier waarop je kunt zien dat er een nieuw achterwiel inzit ipv het originele wiel. ?
Zien denk ik niet, voelen wel…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Dit fietsmerk maakt ook stevige bezorgfietsen. En dat moet dan ook door worden doorgevoerd in het ontwerp voor een 'burgerfiets'

Volgens advertorial en productplug site Bright is het de zoveelste meest fantastische fiets en die maken zoals altijd een idiote vergelijking met Vanmoof, Mogelijk zit dat in een of andere afspraak die ze met Vanmoof hebben om bij elke electrische fiets die ze 'reviewen' een vergelijking met Vanmoof te maken (of iig in beeld te brengen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Jeffersonmouze schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar jou ervaring met de vinyl van 3M. Ik heb vinyl van aliexpress gebruikt. Wat betreft de kwaliteit hier van is dat het snel kan scheuren bij het uitrekken. Dat overkwam mij voornamelijk op de krappe plekken waar het frame aan elkaar gelast is.
Ben nu klaar met het wrappen, foto's volgen nog.
Mijn ervaring met de 3M folie is dat het erg stevig is en met een beetje warmte heel goed te plooien. Was zelf wel erg on ervaren met wrappen, dus ik verdien niet de schoonheidsprijs, maar het zit strak op het zicht.
(Had veel stukken gebruikt, waardoor de aansluiting tussen de verschillende framestukken niet helemaal aansloot en ik nog extra stuk moest gebruiken voor afdichten)

Had een metertje 3M 2080 White Satin Ghost Flip en die is voor 2/3 op. (is 152cm breed). Had een goede prijs ervoor gevonden (32,15 euro per meter, excl btw)

Nu eerst eens de fiets weer in elkaar zetten en diverse kabels uit het frame vissen.

[ Voor 5% gewijzigd door EYE_EYE op 15-07-2021 13:05 ]

Have a great day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
BikerGLE schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Is als eens eerder hier gemeld, maar kan geen kwaad. Nog een tip zet het klepje ff met een tryrap tijdelijk vast, heb je 2 handen vrij om de 2 boutjes vast te draaien. ;)
Klopt tyrap was ik nog vergeten te melden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 18:32
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Da’s een inkoppertje! 🍺
haha, na een stevig weekendje met het nodige bier heeft de airtag mij netjes naar mijn s3 gebracht, was namelijk vergeten dat ik in een fiets garage stond :+

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Hallo Allen,

Nu ik al mijn werk heb gedaan hier een update over mijn bevindingen met de VanMoof S3.
Proefrit
Ik had 17juni 2021 een testrit bij VanMoof Amsterdam gepland, om eens zelf de iets te ervaren en te letten op het gedrag van de fiets naar aanleiding van de meldingen hier in het forum.

Met de proefrit het gedrag van de fiets kunnen observeren en voor mij doet de fiets wat hij moet doen zonder hinderlijk te zijn met het automatisch schakelen en wat kleine klakjes tussen de versnellingen. De fiets rijdt er soepel en zelfs zonder trapondersteuning boven de 25 Km/h red ik het nog om 32 km max te halen.

Na een half uurtje toeren door Amsterdam is mijn conclusie dat dit gewoon een fijne fiets is. Inderdaad geen vering is het stuur of ergens anders. Geen trap motor, maar voorwiel motor. En geen belt ipv van ketting. (Nu gaat de ketting in mijn huidige fiets al 17 jaar mee zonder enig probleem en die van mijn vorige fiets zelfs meer, dus ik snap de belt discussie niet zo) Geen verwijderbare batterij. Vond ik eerst een nadeel, maar nu diefstal in verschillende vormen steeds meer toeneemt bij eBikes, vindt ik het juist wel prettig en heb zelf thuis prima mogelijkheden om hem zonder hinder op te laden.

Al met al dus een geslaagde testrit.
Aanschaf
Gelijk die avond nog besteld met als extra accessoires Front carrier, Bagagedrager en Abus Ketting slot en Piece of Mind : Maintenance met een vrienden code voor de korting. Ook gedaan wegens de geruchten dat per 1 juli de fiets duurder zou worden.
Wachten
Als je iets leuks besteld is wachten soms lang. Maar na de verhalen op het forum had ik me erop ingesteld dat het wel eens langer kon duren dan de verachtte tijd die VanMoof aangaf. Om de pijn te verzachten ondertussen eens gaan shoppen voor wat customisation. Ook omdat de S3 behoorlijk populair in Amsterdam is. Dus een sportief zadel van Brooks (Cabrium C15 carved, zwart) en Brooks GPI Leather grips (zwart). En om mijn fiets beter te herkennen in her fietsenrek ook wrap folie van 3M (Satin White Ghost Flip 2080) besteld. (Om het zadel te bevestigen ook de ander zadelpen van VanMoof besteld)
Er van uitgaande dat dit allemaal ver voor de fiets er zou zijn.
Levering
Inderdaad arriveerde als snel mijn eerste accessoires binnen die ik extra had besteld. Allen de 3M wrap vinyl liet nog even op zich wachten. En toen kondigde de S3 dark zich alsnog al aan op 5 juli om op 6 juli bezorgd te gaan worden. Uiteraard wat onrustig geslapen die nacht.

De volgende dag kwam hij netjes in en ongeschonden doos aan bij mijn deur, goed teken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqbHt_hezTuNw1jpo6LGOCrZYB8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwfdQKcH5mJgqxSfhQiBP18m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mt9t0v3yQhYQZYdvK_vz3yF5PL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIYBYHnM7U63aR6m8pFbNbL2.jpg?f=fotoalbum_tile

Uiteraard gelijk uitpakken en in elkaar zetten natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdItAaQ4uhdOVofbNLykkhuETzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJRUTCaTbGoD1AjpTKlKlko4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRD2_ttNUa_znJv1ar2GIIAnZIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akvYYinAZd8H599oLirv1sZR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-I45REkxl_uteq9S45wvskAMefM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvrzVwRW9yZA1MUUSkh0y4C2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0qPpsMijHfPuQGWAPkUZJntNbg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3TESLnMYucWyVmvDPfbln6h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRmyyvQ6X4FyBcQtqZURJdBbq9o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jmm61nTbI0IGjRtyqoFgIdWS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xk4LCFlFGKbiFMb04BAPCl7YT0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRvBfSoDOPuMkG52JTHpVGl5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4i_9QIyO_T_9_fWbjyANyzEyt5M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQ57Uaqr3pPI5GbFyzXzt9ij.jpg?f=fotoalbum_tile

En wat detail inspectie, na ook wel eens wat gezien te hebben over grove lasnaden. Bij mijn exemplaar vindt ik het er prima uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpr4WgoczjeMN-TH4y4fbQ7ZJa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5F4bqTYlZnQsJI3GG39O36c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eR47gtq5efAYuYCDmqo0E-Tea3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcAwWMBsIZGLmq71N7zZq1Km.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EN59VzPO4WrcSrGr0NPhk4N4j5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xurUxHZAU9kH3jpJ3fV6dIVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUq2rXchrD7LOQ29LGAcMDfYz5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXZZsJpGnPWqYwUOKtEKQTAw.jpg?f=fotoalbum_large
Monteren
Monteren zelf was redelijk vlot gedaan. Alleen zoals iedereen wat frustratie bij het proberen te monteren van het motorkabel plaatje. Na eerst gepoogd te hebben het plaatje over de dikke aansluiting heen te plaatsen, daar deze niet in de buis wilde verdwijnen, kwam ik op het idee maar eens wat elbow grease te gebruiken (of wel vaseline). Daarmee glee het dikke aansluitstuk van de motorkabel zo de buis in en was het monteren van het afdekplaatje een stuk gemakkelijker.

Bij korte inspectie na installeren liep er niks aan en maakte de fiets geen rare geluiden met de ketting, wielen of remmen. Dus kon de fiets eerst eens aan de kabel voor het opladen en dan gelijk maar met de app verbinden voor een firmware update. (naar BSW 1.6.8). Ook het "Find My" instellen werkte zonder problemen met mijn fiets en ik kan nu netjes in Apples Find My app de fiets zien en de functies daar gebruiken. (bij duur test mogelijk in een latere post daar meer over)

Fiets ziet er prachtig uit na de montage:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbgUz3GnZ9svfUFAweYwLgPM_gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyONx5YWI07DNweNMZGBPFCt.jpg?f=fotoalbum_large
Rijden
Nadat de fiets zijn eerste volle lading had bereikt eens de proef op de som of ik een goede levering heb gehad, dus snel een testrit. En die viel niet tegen. Fiets rijdt soepel, geen error codes, ondersteuning werkt netjes, geen rare geluiden en het schakelen gaan zonder doordraaien of harde klakken. Al met al prijs ik mijzelf gelukkig dat ik geen maandag model blijk te hebben of een DOA. (Dead on Arrival).
Uiteraard duimen dat dit ook zo blijft, maar na alle berichten die ik had gelezen op het forum (en facebook groep) moet ik zeggen dat ik de afwerkingskwaliteit en kwaliteit van de onderdelen en de fiets als geheel uitstekend vindt. De fiets zit solide in elkaar en er zit geen noemenswaardige speling in de componenten. De tijd zelf moet het uiteraard nog uitwijzen, maar op basis van wat ik zie, is mijn indruk dat VanMoof het proces wel goed onder controle heeft voor het maken van een degelijke fiets. Misschien kunnen ze nog wat meer in het Q&A proces doen om uitvallers meer te vermijden. Mogelijk dat ook de 2021 versie met Find My de lessen van de eerste S3's heeft mogen gebruiken.
Support ervaring
Ik had zelf nog wel wat vragen aan VanMoof en mistte bij de geleverde extra zadelpen het benodigde sleutel om mijn zadel te kunnen monteren. Daar ik had begrepen dat hun support nogal druk is wegens de explosieve groei van het aantal leveringen voor VanMoof, heb ik van de optie van de chat gebruikt op de website. Meestal duurde het zo'n 10 minuten voordat ik iemand actief in de chat kreeg, maar in alle gevallen werd ik dan wel kundig en snel geholpen. Kreeg zonder extra kosten de sleutel toegestuurd voor de zadelpen en de kon ook nog voor alle leveringen de facturen krijgen. Een andere vraag was of ze een double kick standaard hadden. Helaas hebben ze op dit moment geen Double Kick standaard voor de S3.
Ik wilde deze hebben, omdat ik ook nog Yepp kinderzitje heb en graag de fiets wat stabieler wil kunnen neerzetten.
Customisation
Na de fiets succesvol getest te hebben kon ik aan de slag met mijn customisation. Ik hoefde nu namelijk de fiets niet meer terug te sturen of te laten repareren. Dus fiets weer uit elkaar en aan de slag met mijn wrapping folie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH1q5YyEslLnanBigqQAJ4-n-4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nmMcxXVvYtX4it9QulFHwpr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CIqjNoyWPAnR7wvTDx2KXyZasU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdXycBkLq1iWrxrG5dVZeKS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhRXwPLMN3BHTIXVxdGKMgiE8Pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KijEmM5QB4rsHm8L71jYuoLr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOYcPefI-2SZIR0ccQD0pA9OTLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFJCTd7q5FPsBSIxtkav4PnK.jpg?f=fotoalbum_large

Moet zeggen dat het me meeviel en tegenviel. Het viel mee, omdat de 3M folie lekker stevig is en met en beetje warmte lekker kan plooien over de bochten hoeken en gaatjes. Het viel me tegen omdat dit de eerste keer was dat ik wat ging wrappen. Ik had alles opgemeten en uitgesneden, echter kom je dan niet altijd helemaal uit om het goed dekkend te krijgen. Als ik het nog een keer zou doen zou ik gewoon met wat meer grote lappen werken en wat ruimer bemeten, zodat ik minder kleinere stukken hoef te gebruiken. Ook heeft een fiets frame echt heel veel kleine details en scherpe bochten, wat met een wrap folie niet altijd even makkelijk is af te dekken, zonder dat de folie zichzelf in de weg zit en op sommige plekken teveel wordt. Weer wat geleert.

In ieder geval kan ik leven met het eindresultaat en heb ik mijn Oreo look:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPjgPO4OqL3f-7480jerW82Kamk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9fraCyHX3NPhAaVcwCWAgmL.jpg?f=fotoalbum_large

En na wat verder werk ook de accessoires gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SXlLMne4e1RBtFv6WoMAIly-yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rttd99wHzP8gvDLarQeGyGzc.jpg?f=fotoalbum_large

Moet nog wel even de voorrem nakijken, die maakt nog wat geluid dat die niet hoort te doen, denk dat ik de remklauw nog wat moet afstellen, die is er ook even af geweest voor het wrappen. Verder geen rare geluiden, ketting kast na wat tweaken ook zonder ratelen weer kunnen monteren en geen error codes bij het opstarten.
Laatste opmerkingen
Nu 1 week in het bezit van deze fiets, zeker geen spijt van mijn aankoop.
Het is mij ontzettend meegevallen na alle verhalen op dit Forum. Zowel voor de levertijd als de geleverde kwaliteit.
Dat wil niet zeggen dat dit uiteraard voor iedereen geldt, maar wilde toch opmerken dat er dus ook dingen goed gaan en dat mag ook wel eens gehoord worden.
Ook het support via de chat viel me goed mee. De mensen achter de chat weten waar ze mee bezig zijn en sturen je niet met de FAQ het bos in en ze reageren dus adequaat en snel als je ze eenmaal aan de lijn hebt.
Het is een prachtige fiets en het automatisch schakelen en verschillende trapondersteuning zijn prettig. De kleine details in de digitale foefjes zijn een leuk gebbehtje en doet mijn tweakers hart wat harder slaan.

Ik hoop dat degene die naar aanleiding van dit Forum ook nog tot aanschaf over durven te gaan, dat ze ook een spoedige levering kunnen krijgen en een zonder problemen.

Ik heb nog wel één opvallend punt, wat ik nog moet uitzoeken. Mijn telefoon (iPhone) en horloge (Apple Watch) lijken niet altijd de fiets te kunnen zien met zijn Bluetooth Smart connectie. Deze lijkt regelmatig niet meer te willen. Als ik een korte reset uitvoer met de knop naast de oplaadpunt, wordt de fiets wel weer snel gevonden, maar na enige tijd lijkt het alsof hij niet meer zijn bluetooth signaal wil uitzenden. Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

Ik hoop dat jullie deze post kunnen waarderen. Hij is wat langer als de gebruikelijke post, maar wilde jullie een goede status geven van mijn ervaringen en mogelijk jullie inspireren. Mocht je vragen hebben ben ik uiteraard hier beschikbaar.
Ik zal een poging wagen over een aantal weekjes een update te plaatsen over hoe de zaken er dan voor staan.

Oja: Ik had die zwarte reflector stickers die hier op het forum waren genoemd op de willen geplakt ( https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 )
En die doen het goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3E6NfTmMTtegktxK6ngoEeQBYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIEaupW590SEOljk1mEArkpw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door EYE_EYE op 15-07-2021 22:54 . Reden: Reflectors toegevoegd. ]

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
EYE_EYE schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:50:

Ik heb nog wel één opvallend punt, wat ik nog moet uitzoeken. Mijn telefoon (iPhone) en horloge (Apple Watch) lijken niet altijd de fiets te kunnen zien met zijn Bluetooth Smart connectie. Deze lijkt regelmatig niet meer te willen. Als ik een korte reset uitvoer met de knop naast de oplaadpunt, wordt de fiets wel weer snel gevonden, maar na enige tijd lijkt het alsof hij niet meer zijn bluetooth signaal wil uitzenden. Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?
Ik heb ook een iphone en apple watch, bluetooth werkt gewoon prima hier. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

eisbaer

Zie signature

Jeffersonmouze schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:29:
[...] Ik kan je vertellen het is niet zo makkelijk. Ik heb gekozen voor de kleur gun metal grey.
Het is knap hoe je het uitgevoerd hebt maar het origineel is veel mooier. Iedere wijziging die ik tot nog toe aan een vanmoof gezien hebt was een verslechtering.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

eisbaer

Zie signature

litebyte schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:37:
[...]
Mogelijk zit dat in een of andere afspraak die ze met Vanmoof hebben om bij elke electrische fiets die ze 'reviewen' een vergelijking met Vanmoof te maken (of iig in beeld te brengen.
Assumption is the mother of all fuckups.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Mooi verhaal 👍🏻 en strak wrapwerk zo op de foto’s!

Maar waarom geen goeie ebike banden met reflectie als je toch alles weer los hebt liggen??
De lekbescherming is echt veel en veel beter, bijna onplatbaar en de reflectie ook.
Ik heb in het verleden ook die donkere reflectietape gebruikt en waar ik toen achterkwam is dat die op de foto in de garage met flits heel goed reflecteerde, maar op de weg, in de ‘praktijk’ zeg maar, dat een heel stuk minder, bijna nihil was.
Maar misschien is deze beter, dat zou kunnen.

Verder heb ik de afgelopen 2 weken wat mindere ervaring met de chat support. Ik heb m’n achterwiel, die nog steeds op levering 22-6 staat, nog niet ontvangen. 4 chat medewerkers, Océan, Amber, Blossom en Tinckerbell, beloofden mij dat het echt binnen een dag zou komen… NOT!
Gister weer een ander wonderkind gesproken en behoorlijk uitgevallen. Er blijkt al tijden geen voorraad te zijn en daarom is er niet geleverd!
Waarom er dan eerder keihard tegen mij gelogen is wist hij niet want daar was hij niet bij…
Op mijn verzoek dit alles eens voor te leggen de broertjes gaf hij aan dat die hiervan op de hoogte zijn en dat een hoop lever en communicatie issues ook komen omdat ze ook last van Covid hebben.
Allemaal prima en ook nog wel aannemelijk maar ZEG dat dan. En laat niet die hele disneyparade uit hun nek lullen in oostblok engels! WTF!

Sorry, wordt weer beetje pissig.

En volgens mij kent Vanmoof niet alleen een uitleverings data tombolo, maar ook een chatservice medewerker naam tombola.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 16-07-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:01
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:29:
[...]
Ik heb in het verleden ook die donkere reflectietape gebruikt en waar ik toen achterkwam is dat die op de foto in de garage met flits heel goed reflecteerde, maar op de weg, in de ‘praktijk’ zeg maar, dat een heel stuk minder, bijna nihil was.
Maar misschien is deze beter, dat zou kunnen.

Verder heb ik de afgelopen 2 weken wat mindere ervaring met de chat support. Ik heb m’n achterwiel, die nog steeds op levering 22-6 staat, nog niet ontvangen. 4 chat medewerkers, Océan, Amber, Blossom en Tinckerbell, beloofden mij dat het echt binnen een dag zou komen… NOT!
Heb hier goede ervaring met Blackshell uit DE: https://www.amazon.nl/gp/product/B08T1KGXTF/

Van alle lieftallige medewerkers heb je nog niet met Avalon gesproken: Zij heeft mij gezworen dat het achterwiel binnen 3 weken bezorgd zou worden. Werd uiteindelijk 1 maand maar ik vergeef haar <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Channelmaster schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Heb hier goede ervaring met Blackshell uit DE: https://www.amazon.nl/gp/product/B08T1KGXTF/

Van alle lieftallige medewerkers heb je nog niet met Avalon gesproken: Zij heeft mij gezworen dat het achterwiel binnen 3 weken bezorgd zou worden. Werd uiteindelijk 1 maand maar ik vergeef haar <3
Avalon! Die was het gister ja. En Océane.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 16-07-2021 16:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chillko
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Weet je zeker dat je geen contact had met de klantenservice van Ambi Pur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:12:
Net besteld. Op de website stond "Geleverd tussen 12/07 en 26/07". Ben benieuwd.
Vandaag de track & trace ontvangen :) ben benieuwd wanneer ik hem krijg, de tracking link werkt namelijk nog niet.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
[...]

Vreemd, mij was verteld via twitter in gewoon nederlands dat ze vaak wielen hebben liggen in amsterdam, vreemde gang van zaken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
[...]

geen Captain Jack Sparrow of Peter Pan ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:42:
[...]

Vreemd, mij was verteld via twitter in gewoon nederlands dat ze vaak wielen hebben liggen in amsterdam, vreemde gang van zaken :/
Inderdaad. Volgens mij lult iedereen daar maar zomaar wat. Zit totaal geen samenhang of logica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 17-06 23:57
Ik heb een beetje speling op mijn trappers, super irritant. De hele trapas kan je en beetje bewegen in de lagers. Weet iemand wat ik kan aandraaien om dat te verhelpen? Lijkt erop dat tussen de lager en het voorblad een moer zit, maar daar kan ik niet bij. Heb de trappers eerst geprobeerd vaster opnde as te draaien maar dat hielp niet. Nu vraag ik mij af of ik de rechter trapper plus voorblad moet verwijderen om de trapas wat strakker in de lagers vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Damsplaat schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:57:
Ik heb een beetje speling op mijn trappers, super irritant. De hele trapas kan je en beetje bewegen in de lagers. Weet iemand wat ik kan aandraaien om dat te verhelpen? Lijkt erop dat tussen de lager en het voorblad een moer zit, maar daar kan ik niet bij. Heb de trappers eerst geprobeerd vaster opnde as te draaien maar dat hielp niet. Nu vraag ik mij af of ik de rechter trapper plus voorblad moet verwijderen om de trapas wat strakker in de lagers vast te zetten.
Als de speling in het lager zit kun je dat niet meer weg ‘aandraaien’. Dan is het als het ware uitgelubberd.
Als je nog een moer ziet in de trapper zou het wellicht wel kunnen. Kun je er niet met een lange platte schroevendraaier bij om te kijken of ie los zit?

Tip: zet er sandpaper pedalen op. Meer grip qua oppervlakte en nooit meer eraf glijden bij nattigheid, zelfs niet met een sneakerzool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:55
Bruzski schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Ik zou even wat onderzoek verrichten over hoe je het wiel zelfstandig kan verwijderen, hier zijn tal van filmpjes over. vervolgens even het boutje aandraaien met een inbussleuteltje, hou er rekening mee dat er wat loctite op het boutje zit waardoor het aandraaien wat stroef kan gaan. :)
Dit stelde inderdaad niks voor :) Alleen nu is gisteren mijn speaker overleden :'( Krijg een nieuwe cartridge opgestuurd van Vanmoof, moet zeggen dat de helpdesk altijd wel behulpzaam is en niet moeilijk doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:18
E-bike ziet eruit als brommer en kan ook zo hard, Fietsersbond wil verbod
https://nos.nl/artikel/23...d-fietsersbond-wil-verbod

Ook VanMoof wordt benoemd, maar "sinds gebruikers in Duitsland boetes kregen heeft het bedrijf de optie voor 32 km/u verwijderd". De fiets waar het vooral om draait in het artikel kan met een instelling in de app 45 km/u ondersteunen, of zelfs zonder trappen 50 km/u als men een gashendel aanschaft. Dat is inderdaad toch echt wel een groot verschil, hoewel ik ook de 32 km/u echt prima vind kunnen op fietspaden door de polder. Natuurlijk niet in de stad, maar dat haal je daar vaak ook niet door andere invloeden.

[ Voor 7% gewijzigd door oscarwashere op 17-07-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
oscarwashere schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:24:

Ministerie: twee kanten
"Dit verhaal heeft twee kanten", zegt het ministerie van Infrastructuur. "Aan de ene kant vinden we dat mensen op eigen terrein met een opgevoerde elektrische fiets mogen rijden.
Aan de andere kant leiden gemakkelijke opvoeropties tot illegaal gebruik op openbare wegen, wat de verkeersveiligheid verslechtert.
Toch ook een beetje steun uit onverwachte hoek voor het beschikbaar hebben van de optie?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:18
maxnl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Toch ook een beetje steun uit onverwachte hoek voor het beschikbaar hebben van de optie?! :P
Ja vond het ook bijzonder, alsof de gemiddelde Nederlander 4 hectare privégrond om zijn huis heeft liggen, waar hij lekker rondjes op kan rijden met zijn e-bike. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

oscarwashere schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:24:
E-bike ziet eruit als brommer en kan ook zo hard, Fietsersbond wil verbod
Er is vrijwel 0 controle op de maximumsnelheid van snorfietsen (max 25 km/h). Dat is ook de reden dat ze in Amsterdam van het fietspad af moeten en een helm op moeten. Zelfs met een groot windscherm voorop en twee personen erop rijden ze standaard 30-35.
Dus de roep voor extra controle is zo verschrikkelijk achterhaald. Dat gebeurt gewoon niet. Daar heeft de politie geen interesse in.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Inderdaad, ik rijd vaak 32 en verbaas me erover dat ik echt altijd doodleuk wordt ingehaald door snor scooters. Daar is kennelijk geen controle op dat die harder gaan dan 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
HBO88 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:27:
Inderdaad, ik rijd vaak 32 en verbaas me erover dat ik echt altijd doodleuk wordt ingehaald door snor scooters. Daar is kennelijk geen controle op dat die harder gaan dan 25.
Toen ik 16 was (19 jaar geleden) op het semi platteland werd je er soms wel uitgevist en ging hij op de rollerbank. De weg naar de scholen werd af en toe iedereen even uitgevist maar voor standaard controle moest je wel echt tegen de 60 rijden zonder helm om uit de toon te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:27:
Ik rijd ook vaak iets harder, de discussie over snorscooters is ook ietwat achterhaald omdat deze vanaf volgend jaar een helm moeten dragen, ik laat de mijne overigens omzetten naar een geel kenteken, ik beklaag me hier eerder over de massa's E-bikes met middenmotor die mij inhalen met bijna 40 kilometer per uur, sommige houden hun voeten gewoon op de stang terwijl de trappers gewoon doordraaien. daar moet de fietsersbond iets aan doen. :(

Oh, en die E-steps irriteren mij ook mateloos. :-(

ps,
Afgelopen week bij het inparkeren heb ik een E-bike over het hoofd gezien, gelukkig viel de letsel mee. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Bruzski op 18-07-2021 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb de S3 gister ontvangen. Net een testrit gemaakt. Rijdt lekker, geen gekke dingen. Ook meteen de Moofer app gedownload om daar mee te spelen. Moet ik om aanpassingen gedaan in de Moofer app, ook de Moofer app open hebben als ik ga fietsen, of komen die aanpassingen ook in de VanMoof app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxKorlaar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 12:44
Nou, het moment des doems is helaas weer gearriveerd en na maanden dienst is ook deze tweede fiets plots getroffen door error 19. Ik moet maar een afspraak maken bij VanMoof, maar ik hoop dat ik niet voor kosten ga opdraaien door m’n gebruik van Moofer 😓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
miicker schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:53:
Ik heb de S3 gister ontvangen. Net een testrit gemaakt. Rijdt lekker, geen gekke dingen. Ook meteen de Moofer app gedownload om daar mee te spelen. Moet ik om aanpassingen gedaan in de Moofer app, ook de Moofer app open hebben als ik ga fietsen, of komen die aanpassingen ook in de VanMoof app?
De aanpassingen worden op de fiets opgeslagen. Dus je hoeft de app niet open te hebben. Ook helemaal zonder telefoon werkt het dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 21:35
Ik heb begin deze week mijn S3 binnen gekregen. Nu was ik wat aan het stoeien met apple find my. De locatie werd niet lekker geupdate dus ik dacht ‘m te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Verwijderen lijkt vanuit de find my app gelukt. Alleen krijg ik de fiets nu niet meer opnieuw toegevoegd.

Als ik de koppel modus activeer kan ik ‘m wel vinden bij ‘gevonden’ objecten binnen de app maar bij toevoegen word de fiets niet gezien.

Nu weet ik niet precies hoe het find my protocol werkt maar het lijkt alsof de fiets niet heeft meegekregen dat ik ‘m uit de app heb verwijderd. Iemand hier ervaring mee? Een reset heeft ook niets gedaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schalkkie
Ik heb gisteren een fietstocht van 8o km gemaakt op mijn woensdag ontvangen S3 (outlet). Op de gedeelten wind mee ondersteuning 1 en op de gedeelten wind tegen ondersteuning 2 ( ik fietste samen met mijn vrouw die een “ gewone” e bike heeft.). Ik kan niet anders zeggen dan dat het allemaal fantastisch aanvoelde geen problemen met schakelen alles liep als een zonnetje. Door mijn accu management had ik nog wel 80 km kunnen fietsen maar mijn zitvlak was het daar niet mee eens 😳. Kortom ik ben super tevreden met mijn fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 21:35
Nickster! schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:35:
Ik heb begin deze week mijn S3 binnen gekregen. Nu was ik wat aan het stoeien met apple find my. De locatie werd niet lekker geupdate dus ik dacht ‘m te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Verwijderen lijkt vanuit de find my app gelukt. Alleen krijg ik de fiets nu niet meer opnieuw toegevoegd.

Als ik de koppel modus activeer kan ik ‘m wel vinden bij ‘gevonden’ objecten binnen de app maar bij toevoegen word de fiets niet gezien.

Nu weet ik niet precies hoe het find my protocol werkt maar het lijkt alsof de fiets niet heeft meegekregen dat ik ‘m uit de app heb verwijderd. Iemand hier ervaring mee? Een reset heeft ook niets gedaan
Bovenstaand was dus het geval. Fiets verwijderd uit find my maar de S3 had 't niet goed meegekregen. Twee keer indrukken van de knop bleef find my in / uitschakelen i.p.v. in discovery modus te gaan. Net contact gehad met support en heb de aan/uit knop 5x achter elkaar in moeten drukken (soort van hard shutdown?). Daarna werkte alles weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:27
Afgelopen weekend voor het eerst met mijn nieuwe X3 op pad geweest. Met de Moofer app de fiets een tandje harder en de smart-speed ondersteuning ingesteld, top!

Ook gefietst zonder met een lege batterij en was geen pretje. Je houd de snelheid niet goed vast met wind tegen en dan gaat de e-shifter wel tekeer.

Questions _/-\o_
Banking, op snelheid ga ik schuin door de bocht ga en mis nu een 'stukje' trapper, ben ik de enige?
Front carrier, tja heb je niks aan. Er past een opgerolde handdoek tussen. Alternatieven (DIY) voor een voordrager?
Error 44, ik heb nu al een tweede keer deze error gehad. Betreft de bel. Iets wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Omdat ik nog even wat ruimte in de schuur moet maken staat de fiets even in de woonkamer. Het valt me op dat als ik de lampen op 'auto' heb ingesteld dat ze ook aangaan als de fiets is afgesloten. Is dat normaal gedrag?

Lijkt me niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
miicker schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:39:
Omdat ik nog even wat ruimte in de schuur moet maken staat de fiets even in de woonkamer. Het valt me op dat als ik de lampen op 'auto' heb ingesteld dat ze ook aangaan als de fiets is afgesloten. Is dat normaal gedrag?

Lijkt me niet wenselijk.
Wake up met WIFI aan staan denk ik? Als je die uit zet zou het niet meer moeten gebeuren volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Laatst online: 18:18

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

L1NO_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:24:

Ook gefietst zonder met een lege batterij en was geen pretje.
Front carrier, tja heb je niks aan. Er past een opgerolde handdoek tussen. Alternatieven (DIY) voor een voordrager?
Dat fietsen zonder motorondersteuning is iid geen pretje..lijkt wel of de motor tegenwerkt / fiets afremt op de motor.
Front carrier kan je ook monteren zonder dat metalen 'vogelnest' rekje dat is het mogelijk om er een kratje op te monteren denk ik.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 13:42
Vandaag ook mijn eerste lekke band, klein scheurtje in de band.
Misschien een stomme vraag, maar zijn het nou tubeless banden of zit er wel een binnen band in?

Oftewel, kan ik de band repareren met een 'plakker'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
siemed schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:58:
Misschien een stomme vraag, maar zijn het nou tubeless banden of zit er wel een binnen band in?

er zit gewoon een binnenband in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 21:14
siemed schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:58:

Als de buitenband gescheurd is…. Dan zou ik niet plakken, maar een nieuwe buitenband en binnenband kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:47
Ik heb vorig jaar een S1v2 gekocht uit de Outlet. Helaas alleen maar problemen gehad, nu is de fiets geheel dood. VM heeft aangeboden dat ik deze kan omruilen voor een S3 uit de outlet met een bijbetaling van 1000 euro. Vind het nog niet enorm royaal, maar heb ook geen zin om over twee maanden WEER bij de (ongeïnteresseerde) klantenservice te staan in Amsterdam. Wat vinden jullie van het voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50
peligro2k schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:10:
Ik heb vorig jaar een S1v2 gekocht uit de Outlet. Helaas alleen maar problemen gehad, nu is de fiets geheel dood. VM heeft aangeboden dat ik deze kan omruilen voor een S3 met een bijbetaling van 1000 euro. Vind het nog niet enorm royaal, maar heb ook geen zin om over twee maanden WEER bij de (ongeïnteresseerde) klantenservice te staan in Amsterdam. Wat vinden jullie van het voorstel?
Ligt er ook aan wat je voor die S1 hebt betaald destijds. Als dat bedrag plus die €1000 onder de dagprijs van een S3 zit is het nog acceptabel naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Jochemd13 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Ligt er ook aan wat je voor die S1 hebt betaald destijds. Als dat bedrag plus die €1000 onder de dagprijs van een S3 zit is het nog acceptabel naar mijn mening.
Ik heb er 850,- voor betaald. Opzich een vrij lage prijs!

[ Voor 8% gewijzigd door peligro2k op 20-07-2021 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

peligro2k schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:10:
[...]

Ik heb er 850,- voor betaald. Opzich een vrij lage prijs!
Gelijk omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Sorry zie dat ik niet gemeld heb dat het om een S3 uit de outlet gaat. Hoop wel op een 2021 model..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
peligro2k schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Sorry zie dat ik niet gemeld heb dat het om een S3 uit de outlet gaat. Hoop wel op een 2021 model..
Dat zou de beste omruil zijn.

Ik heb mijn outlet S1v2 voor €1000 weggedaan en een S3 2020 plus peace of mind voor €1850 gekocht in de outlet. Dus €850 bij betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Joosie200 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Ik heb mijn outlet S1v2 voor €1000 weggedaan en een S3 2020 plus peace of mind voor €1850 gekocht in de outlet. Dus €850 bij betalen.
Ben je blij met de upgrade? Zal eens zoeken in dit topic naar het verschil tussen de 2020 en 2021.

Ik kan nog vragen of ze er 800 van kunnen maken ofzo, maar was uberhaubt al blij met een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
  • Laatst online: 10-11-2022
Zie topic-warning, bespreken van omzeilen van de begrenzer is niet toegestaan.

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 21-07-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:13
Zie ook de topicwarning!

[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 21-07-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Zie ook de topicwarning!

[ Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 21-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
peligro2k schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:22:
[...]

Ben je blij met de upgrade? Zal eens zoeken in dit topic naar het verschil tussen de 2020 en 2021.

Ik kan nog vragen of ze er 800 van kunnen maken ofzo, maar was uberhaubt al blij met een reactie.
De motor is een stuk stiller
De kick lock is een fijne toevoeging
Maar aan de eshifter ga ik niet wennen.
De voorrem piept als een malle, de achterrem heb ik mazzel mee want die lijkt door in remmen zijn werk te doen in stilte.

Voor €500 extra vond ik het wel de moeite waard. En ben blij met de PoM want zonder een dergelijke verzekering zou ik niet zo rustig de S3 locken met kick lock en gaan winkelen/trein pakken. Voor een buitenstaander lijkt het alsof de fiets niet op slot staat bij gebrek aan een ringslot / hangslot. Merk wel dat hij snel gaat alarmeren terwijl ik dan nog bezig ben met het intoetsen van mijn eigen code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
  • Laatst online: 10-11-2022
Mijn fiets had een storing, error 0 , na twee weken hadden ze nog geen oplossing.
Ook voor mij een verrassing, wel een S3 uit Outlet maar dat kwam mijn S2 eerlijk gezegd ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Zie ook de topicwarning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Zie ook de topicwarning!

[ Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 21-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01 15:45
Zie ook de topicwarning!

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Joosie200 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Ik zou inderdaad de 2021 krijgen uit de outlet. Ben dan totaal 1850,- kwijt. Maak me gezien alle berichten over de problemen hier wel een beetje zorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door peligro2k op 21-07-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Dank deepbass 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Nu in de vakantie en ik zet mijn fiets bij bijv. een strandopgang tegen zo'n houten plank dan staat hij niet stabiel.
Ik gebruik dan het gele VM koord, dat doe ik om de stang en houten paaltje/plank waar mn fiets naast staat. Zo kan hij niet omvallen.

Wel een vraag, laatst waaide het flink en mn fiets bewoog te veel waardoor het alarm af ging. Ik heb in de app het alarm uitgezet. Maar werkt de tracking functie dan nog wel als hij gestolen wordt? (fiets staat uiteraard op slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Nou fantastisch hoor. Zo tevreden als ik tot gisteren was. Zo enorm teleurgesteld ik ben vandaag. Error 16, batterij probleem. Helaas moet de S3 terug naar VM (100km op de teller). Eerste mogelijkheid op z'n vroegst 2 augustus. 9 dagen verder en ondertussen kan je er dus niks mee. Voor het bedrag had ik wel meer service verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door lekzzz op 23-07-2021 17:16 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
lekzzz schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:15:
Nou fantastisch hoor. Zo tevreden als ik tot gisteren was. Zo enorm teleurgesteld ik ben vandaag. Error 16, batterij probleem. Helaas moet de S3 terug naar VM (100km op de teller). Eerste mogelijkheid op z'n vroegst 2 augustus. 9 dagen verder en ondertussen kan je er dus niks mee. Voor het bedrag had ik wel meer service verwacht.
Was dit het nieuwe 2021 model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:14:
Nu in de vakantie en ik zet mijn fiets bij bijv. een strandopgang tegen zo'n houten plank dan staat hij niet stabiel.
Ik gebruik dan het gele VM koord, dat doe ik om de stang en houten paaltje/plank waar mn fiets naast staat. Zo kan hij niet omvallen.

Wel een vraag, laatst waaide het flink en mn fiets bewoog te veel waardoor het alarm af ging. Ik heb in de app het alarm uitgezet. Maar werkt de tracking functie dan nog wel als hij gestolen wordt? (fiets staat uiteraard op slot)
je zet op die manier als het goed is alleen het alarm geluid uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekzzz
peligro2k schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Was dit het nieuwe 2021 model?
Ja het nieuwe model inderdaad.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peligro2k
lekzzz schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Ja het nieuwe model inderdaad.
Als ik zo online lees zijn de reviews, ook over het 2021 model, echt dramatisch. Zijn hier uberhaubt tevreden rijders van een S3?

Zie alleen naar klachten over errors, vervangen van achterwielen en slechte service.

Heb inmiddels een proefrit gedaan. Werd erg vriendelijk geholpen ondanks dat ik twee uur te vroeg was (was toevallig in de buurt). Het viel me op dat de versnelling erg anders is dan de S1, en dat de remmen enorm piepen. Zou dit laatste makkeijk te verhelpen zijn? Vond de kleur (light) super mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
lekzzz schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:15:
Tja als je nu nog niks geleerd hebben over de Q&C/A dan eigen schuld hoor. Heel internet staat er vol mee. Als je betere service had gewild had je een e-fiets bij een fietsenwinkel om de hoek moeten kopen.

Mensen denken een koopje te slaan met deze fiets maar zo zie je maar weer dat echte kwaliteit/service nou eenmaal geld kost (en het dat waard is).

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 24-07-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
CyberMania schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Tja als je nu nog niks geleerd hebben over de Q&C/A dan eigen schuld hoor. Heel internet staat er vol mee. Als je betere service had gewild had je een e-fiets bij een fietsenwinkel om de hoek moeten kopen.

Mensen denken een koopje te slaan met deze fiets maar zo zie je maar weer dat echte kwaliteit/service nou eenmaal geld kost (en het dat waard is).
Service was in eerste instantie gewoon goed hoor. Alleen nu gaat het minder. Ben bang dat ze binnen zichzelf uitstijgen wat dat betreft.

Pagina: 1 ... 91 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.