• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Op de dag dat mijn S3 naar VM headquarters ging probeerde ik de fiets nog te updaten met 1.7.1. aangezien de app liet weten dat er een firmware klaarstond. Maar updaten ging niet omdat ik toen problemen had mijn mijn accu.

Nu ik de fiets alweer enige tijd terug heb probeer ik al een paar keer de fiets te updaten, maar de app laat niks zien! De firmware staat nog steeds op 1.6.8 en ik vind het raar waarom hij eerst wel een update liet zien en nu totaal niks.

Wat zou er gebeurd kunnen zijn?

Apple | Marantz | B&W

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Chillko schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:46:
Er wordt helemaal nergens de indruk gewekt dat ze bij je thuis komen.
Nou...

https://support.vanmoof.c...-de-mobiele-bike-doctors-

Probleem is dat ze eerder wel de beschikbaarheid van POMM in de grote steden adverteerden, maar er enkel volledige (lees: mobiele) service in Amsterdam wordt geboden.

(Heb zelf overigens geen POMM. Maar kan me best voorstellen dat als je dat wel hebt genomen, dat wel degelijk een punt is waar over te klagen valt).

[ Voor 33% gewijzigd door maxnl op 12-09-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:53
maxnl schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:55:
[...]

Nou...

https://support.vanmoof.c...-de-mobiele-bike-doctors-

Probleem is dat ze eerder wel de beschikbaarheid van POMM in de grote steden adverteerden, maar er enkel volledige (lees: mobiele) service in Amsterdam wordt geboden.

(Heb zelf overigens geen POMM. Maar kan me best voorstellen dat als je dat wel hebt genomen, dat wel degelijk een punt is waar over te klagen valt).
Goh dat wist ik niet. Geinig.
Maar zo te zien is dat enkel beschikbaar in Amsterdam (in NL) als een soort pilot en heeft het niet perse iets te maken met POM, er staat ook niks over in de FAQ. https://support.vanmoof.c...-onderhoudsafspraak-maken

Dit staat er wel

Met een S/X3 kun je dan toch overal bij? Ik heb het zelf trouwens ook niet dus ik weet het niet maar zo lijkt het er te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Chillko op 12-09-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Chillko schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:05:
Goh dat wist ik niet. Geinig.
Maar zo te zien is dat enkel beschikbaar in Amsterdam (in NL) als een soort pilot en heeft het niet perse iets te maken met POM, er staat ook niks over in de FAQ.
Hebben ze inmiddels weg'ge'gumt, maar werd in het verleden JUIST bij POM geadverteerd...

https://web.archive.org/w...f.com/nl-NL/peace-of-mind
Onderhoud €290
VanMoof Bike Doctors voeren regelmatig onderhoud uit.

* Houd je fiets in optimale staat
* Mobiele Bike Doctors beschikbaar
* 3 jaar lang service
* Beschikbaar in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht

[...]

Als ik geen Peace of Mind: Onderhoud heb, kan dan iemand bij mij thuis langskomen om mijn fiets te repareren of een servicebeurt te geven?

Dat is helaas niet mogelijk. Onderhoud op locatie is alleen mogelijk voor fietsers met Peace of Mind: Onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
maxnl schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:37:
[...]

Hebben ze inmiddels weg'ge'gumt, maar werd in het verleden JUIST bij POM geadverteerd...

https://web.archive.org/w...f.com/nl-NL/peace-of-mind

[...]
Dat is dan wel erg suf inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb onlangs wat info opgezocht m.b.t. tot het ontluchten van de schijfremmen en daarbij kwam ik terecht bij de relatief eenvoudig uit te voeren 'burp-methode'. Daarvoor moet echter het oliereservoir aan de remhendel mooi horizontaal worden geplaatst. Ik dacht dus even snel de bout lossen, remhendel omhoog en weer vast. Dat lukt dus niet: door de specifieke constructie kan ik de remhendel niet verdraaien en zie ik als enige uitweg ofwel volledig het systeem te bleeden met een bleedkit of de handvaten verwijderen. Dat wil ik echter vermijden. Heeft iemand van jullie al succesvol het remsysteem kunnen 'burpen'? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:27
Apple heeft recent ook zelf gedeeld dat zij gebruik van een iPhone op bijv. crossmotoren afraden. Vanwege de trillingen van de motor, welke schade aan de camera kan veroorzaken. Zoals hier ook eerder vermeld, is het niet verstandig om je telefoon bloot te stellen aan trillingen. De VanMoof heeft, in tegenstelling tot een crossmotor, geen vering of schokdempers, enkel dikke banden, dus nogmaals... vermijd trillingen door gebruik van een SP Connect, Quad Lock, Spigen, Loop Mount of andere telefoonhouder op je stuur.

https://support.apple.com/en-us/HT212803

[ Voor 6% gewijzigd door oscarwashere op 13-09-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
niko_c schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:54:
Ik heb onlangs wat info opgezocht m.b.t. tot het ontluchten van de schijfremmen en daarbij kwam ik terecht bij de relatief eenvoudig uit te voeren 'burp-methode'. Daarvoor moet echter het oliereservoir aan de remhendel mooi horizontaal worden geplaatst. Ik dacht dus even snel de bout lossen, remhendel omhoog en weer vast. Dat lukt dus niet: door de specifieke constructie kan ik de remhendel niet verdraaien
Goed dat het verdraaien van de hendel je niet gelukt is. Dat was me eerder dit jaar WEL gelukt, maar toen was de bedrading van de belknop wel meteen stuk, want die loopt daar, en zit erg strak... :X

Denk dat je beter de hele fiets kan roteren i.p.v. de hendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04 20:20
Ik heb inmiddels ook een VanMoof S3besteld, vroeg me alleen af in hoeverre je ermee ook van trappen e.d. kan afrijden.
Zijn er nog bepaalde accessoires te adviseren voor de vanmoof buiten wat op de website zelf wordt verkocht?
Ben ook wel benieuwd welke telefoonhouders aan te bevelen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door moppentappers op 12-09-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
maxnl schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:44:
[...]

Goed dat het verdraaien van de hendel je niet gelukt is. Dat was me eerder dit jaar WEL gelukt, maar toen was de bedrading van de belknop wel meteen stuk, want die loopt daar, en zit erg strak... :X

Denk dat je beter de hele fiets kan roteren i.p.v. de hendel.
Kostbare info! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
moppentappers schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:20:
Ik heb inmiddels ook een VanMoof S3besteld, vroeg me alleen af in hoeverre je ermee ook van trappen e.d. kan afrijden.
Zijn er nog bepaalde accessoires te adviseren voor de vanmoof buiten wat op de website zelf wordt verkocht?
Dit is wat mij betreft een must have telefoonhouder

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
De Loop Mount of een clone daarvan =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-04 15:18
Chillko schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:44:
Gisteren werkte de turbo knop ineens niet meer. Wat ik ook probeerde. Op een gegeven moment heb ik de ondersteuning instelfunctie aangezet (zelfde knop) om te kijken of het wellicht een fysiek probleem was met de knop zelf.
Na 3 x proberen ging de ondersteuning wisselen. Daarna had ik ook weer turbo.

Erg bijzonder maar het werkt weer. Iemand die dit herkent?
Hou het even in de gaten. Slijtage van de 2 knoppen is bekend probleem, zeker bij de eerdere batches. Bij mijn forefork recall, zijn gelijk de 2 buttons vervangen door nieuwe, gelukkig nog voor ik er problemen mee kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
HAWK Wizard schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:53:
[...]

Hou het even in de gaten. Slijtage van de 2 knoppen is bekend probleem, zeker bij de eerdere batches. Bij mijn forefork recall, zijn gelijk de 2 buttons vervangen door nieuwe, gelukkig nog voor ik er problemen mee kreeg.
Thanks! Tot nu toe gaat het goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04 20:20
pushnoi schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:48:
[...]

De Loop Mount of een clone daarvan =)
Ik zat ook te kijken naar de loop mount, zit je telefoon daar stevig in vast? Vond het er niet super veilig uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
lekzzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:42:
[...]

Heb zo'n ding gehad, maar met een randloze telefoon is dat echt tien keer niets. Zou er echt niet aan beginnen. Ik heb nu zelf deze van AliExpress: https://s.click.aliexpress.com/e/_9H5UEG

Ben daar tevreden over, al is het wel erg plastic. Telefoon zit hier goed en stevig in en is nog volledig te bedienen. Enige nadeel is dat wanneer je er geen telefoon in hebt zitten dat het er niet fantastisch uit ziet.

Misschien dat ik ook nog eens naar zo'n loop mount ga kijken.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
miicker schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:44:
[...]

Heb zo'n ding gehad, maar met een randloze telefoon is dat echt tien keer niets. Zou er echt niet aan beginnen. Ik heb nu zelf deze van AliExpress: https://s.click.aliexpress.com/e/_9H5UEG

Ben daar tevreden over, al is het wel erg plastic. Telefoon zit hier goed en stevig in en is nog volledig te bedienen. Enige nadeel is dat wanneer je er geen telefoon in hebt zitten dat het er niet fantastisch uit ziet.

Misschien dat ik ook nog eens naar zo'n loop mount ga kijken.
Oke ieder zijn eigen ervaringen uiteraard ;) Ik heb gewoon een hardcover op de achterkant en daarmee werkt het goed.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

[...]vroeg me alleen af in hoeverre je ermee ook van trappen e.d. kan afrijden.[...]
Uhm, wat ben je van plan dan? Het is wel een lekkere stevige fiets met brede banden, maar op zich niet gemaakt om van een trap af te rijden.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 11:57
Ik had al een paar dagen dat het leek of mijn ketting eraf gelopen was, maar deze zat er nog goed op.
Na een stop had ik dan weer tractie.
Nu schakelt de fiets niet meer, hij blijft in zijn 4.
Je zit wel de puntjes op het dislpay veranderen van versnelling 1 t/m 4 en terug.

Iemand hier ervaring mee? Tips?

Bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MorrisMaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-04 22:20
cautje schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:59:
Ik had al een paar dagen dat het leek of mijn ketting eraf gelopen was, maar deze zat er nog goed op.
Na een stop had ik dan weer tractie.
Nu schakelt de fiets niet meer, hij blijft in zijn 4.
Je zit wel de puntjes op het dislpay veranderen van versnelling 1 t/m 4 en terug.

Iemand hier ervaring mee? Tips?

Bedankt!
Dit klinkt heel erg als de issue die ik heb. Hij schakelt netjes door de versnellingen heen en opeens zit je in het luchtledige te fietsen. Even stoppen en hij pakt de eerste versnelling weer.

Ik heb dit via de chat gemeld en zonder verder veel vragen te stellen hebben ze een bestelling voor een nieuw achterwiel aangemaakt. Het leek me alsof dit voor hun een bekend probleem is en een nieuw achterwiel de oplossing is.

Inmiddels wacht ik al sinds 20 juli op dat wiel (ik vraag bijna dagelijks de status van de bestelling en krijg iedere keer het antwoord dat de onderdelen niet op voorraad zijn, maar dat het toch echt niet lang meer duurt) en was het wachten dit weekend een beetje beu.

Na wat Googlen lijkt het probleem te komen doordat er te veel speling in de verbinding tussen de naaf en de eshifter zit. Daardoor draait die die soms net niet genoeg om hem precies in de versnelling te laten vallen.

Ik heb het achterwiel verwijderd en als ik dan as vasthoud en de eshifter heen en weer draai, zit er idd wat speling op. Om die speling eruit te halen heb ik het handvat van een plastic tas (dat is net iets dikker plastic) tussen de eshifter en de naaf geklemd en warempel, ik kan weer gewoon fietsen. Hij schakelt netjes door de versnelling op en weer terug en is niet meer uit de versnelling gevallen.

Het is geen duurzame oplossing, maar tot het wiel er is, kan ik iig de fiets gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 15:39
Nieuwe VM concurent met high tech specs :9

A Carbon Fiber eBike For The Urban Rider https://newurtopia.com/pages/ebikes

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:17
Bruzski schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:22:

Zie mijn post van 10-9 1610u...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Jan Driebeen schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:24:
[...]

Zie mijn post van 10-9 1610u...
Nou ja, in iedergeval ligt het niet aan de specs. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxkMw69058hNlmh2RugpvQzOOEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeAG1UlOmx93ufsAar66mvXC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Bruzski schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:22:

Our products are designed by Netherlandish and Chinese designers and manufactured in China.
Welke "Netherlandishe" ontwerper is hier dan bij betrokken? :P
Ziet er meer uit als een scam/vaporware.

[ Voor 4% gewijzigd door maxnl op 13-09-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Line
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Chillko schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:46:
[...]

Wat een aannames zeg. Je kunt prima een afspraak maken bij Vanmoof daarvoor. Sterker nog dat geniet hun voorkeur tenzij het echt niet anders kan. Dat proces is best goed op orde volgens mij kun je die afspraak zelf maken en zijn er geen bizarre wachttijden, uitzonderingen daargelaten. Er wordt helemaal nergens de indruk gewekt dat ze bij je thuis komen. Als je bij de fietsenmaker een fiets koopt kun je ook 3 onderhoudsbeurten afkopen die komen ook niet bij je thuis.

Wat wel netjes zou zijn is dat je standaard een leen Vanmoof mee krijgt.
In Utrecht wachttijd een maand. M’n batterij is na 3 maanden overleden dus kan niks met de fiets.
Gelukkig heb ik nog n reserve fiets. Jammer want de Vanmoof bevalt prima. Voordeel is dat ik de piepende remmen en de E40 ook kan laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
T-Line schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:25:
[...]

In Utrecht wachttijd een maand. M’n batterij is na 3 maanden overleden dus kan niks met de fiets.
Gelukkig heb ik nog n reserve fiets. Jammer want de Vanmoof bevalt prima. Voordeel is dat ik de piepende remmen en de E40 ook kan laten oplossen.
Een maand voordat je daar terecht kon... Dat is echt niet oké

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
FakeAI schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:10:
[...]

Welke telefoon gebruik je? Mijne is echt hit or miss.
Sorry voor de late reactie... Oneplus Nord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 18:15

eisbaer

Zie signature

lekzzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:42:
[...]

Troep.
Een houder met elastieken over een touchscreen werkt niet goed. Je kunt niet bij de knoppen, het zit beperkt stevig. Ik had zo’n los ding en tevens eentje van topeak. Beide de vuilnisbak ingekieperd.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb vandaag een nieuwe kicklock gemonteerd. Dit ging prima, heb het filmpje gezien op Youtube die VanMoof zelf heeft gemaakt.

Maar het unlocken van de fiets gaat niet goed. De fiets gaat alleen van het slot af zodra hij is gereset. Bij het bewegen of de touch unlock ontgrendelt deze, maar daarna ontgrendelt deze alleen maar als ik de pin van de kicklock met de hand terugduw.

Ik maak gebruik van software versie 1.6.8 en heb de nieuwste iOS app. Met de Moofer app werkt het ook niet overigens.

Update 13-9: ik heb vanuit VM de firmware 1.7.2 binnengekregen. Direct geïnstalleerd, maar het mocht niet baten. Het ontgrendelen werkt nog steeds niet. Dan maar ontgrendelen door het pinnetje met de hand weer in te drukken. Ik heb het intussen wel aangemeld bij VM support.

Overigens heb ik bevestigd gekregen dat mijn fiets een nieuwe accupack en een nieuwe e-shifter heeft gekregen, dus ik denk dat ze uit voorzorg het nieuwe model e-shifter hebben gemonteerd. Ik moet zeggen dat hij best goed en soepel schakelt. Nog wel iets van hakkelend gevoel van de 2e naar 3e versnelling, maar het valt mij echt mee.

[ Voor 38% gewijzigd door Ron_Tweaker op 14-09-2021 23:12 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-01 15:22
ZiSE schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:03:
Iemand nog suggesties voor een zadelpen om een ander zadel op een S3 te monteren? Die van VM is uitverkocht en degene die eerder genoemd werden in dit topic ook. Op wat langere ritten wordt het VM zadel oncomfortabel.
Ik heb dit via de webchat alsnog kunnen bestellen. Via Louisian. Als het goed is krijg ik het deze week met de post.

Het duurde even voordat hij me de betalingslink stuurde, dus ik probeerde het later nog een keer via de webchat en toen sprak ik een persoon die zei dat ze 21-11 weer binnenkomen… maar vervolgens kreeg ik dus van Louisian alsnog de betalingslink. Dus het valt te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Iemand nog suggesties voor een zadelpen om een ander zadel op een S3 te monteren?
Zijn gewoon bij Decathon te koop ;)
https://www.decathlon.nl/...d_zrSPqt7ywhoC_7YQAvD_BwE

[ Voor 58% gewijzigd door Bruzski op 14-09-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
eisbaer schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:16:
[...]
Troep.
Een houder met elastieken over een touchscreen werkt niet goed. Je kunt niet bij de knoppen, het zit beperkt stevig. Ik had zo’n los ding en tevens eentje van topeak. Beide de vuilnisbak ingekieperd.
Zoals ik al zei. Ieder zijn eigen mening en ervaring 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 11:27
Ik gebruik deze, werkt perfect. https://www.quadlockcase....ts-bike-kit-universal-fit.
Dit is de universele versie, heb een Oneplus telefoon. Je moet wel zelf een case gebruiken voor de adaptor, of op de telefoon plakken.
Voor bepaalde merken hebben ze een eigen case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
MorrisMaus schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:47:
[...]

Dit klinkt heel erg als de issue die ik heb. Hij schakelt netjes door de versnellingen heen en opeens zit je in het luchtledige te fietsen. Even stoppen en hij pakt de eerste versnelling weer.

Ik heb dit via de chat gemeld en zonder verder veel vragen te stellen hebben ze een bestelling voor een nieuw achterwiel aangemaakt. Het leek me alsof dit voor hun een bekend probleem is en een nieuw achterwiel de oplossing is.

Inmiddels wacht ik al sinds 20 juli op dat wiel (ik vraag bijna dagelijks de status van de bestelling en krijg iedere keer het antwoord dat de onderdelen niet op voorraad zijn, maar dat het toch echt niet lang meer duurt) en was het wachten dit weekend een beetje beu.

Na wat Googlen lijkt het probleem te komen doordat er te veel speling in de verbinding tussen de naaf en de eshifter zit. Daardoor draait die die soms net niet genoeg om hem precies in de versnelling te laten vallen.

Ik heb het achterwiel verwijderd en als ik dan as vasthoud en de eshifter heen en weer draai, zit er idd wat speling op. Om die speling eruit te halen heb ik het handvat van een plastic tas (dat is net iets dikker plastic) tussen de eshifter en de naaf geklemd en warempel, ik kan weer gewoon fietsen. Hij schakelt netjes door de versnelling op en weer terug en is niet meer uit de versnelling gevallen.

Het is geen duurzame oplossing, maar tot het wiel er is, kan ik iig de fiets gebruiken.
Bedankt voor de info.
Ik heb een afspraak gemaakt in Eindhoven.
En wonderwel ging het schakelen vandaag wel goed.

THX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-03 16:13
Hoeveel stroom gebruikt jullie fiets.
Sinds de laatste update gebruik ik 2% per km en soms meer.
Voor de update kon ik makkelijk 2x naar mijn werk en terug (4x14km) maar nu lukt dat niet meer.

De fiets is 2 maanden oud met 640km op de teller

Hoe is jullie ervaring met de actieradius?

Opgelost

[ Voor 14% gewijzigd door Tasz op 14-09-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Tasz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:46:
Voor de update kon ik makkelijk 2x naar mijn werk en terug (4x14km) maar nu lukt dat niet meer.

Dat hangt wel heel erg af van je instellingen en je "trigger happy thumb" :)
Wel heb ik gemerkt dat wind echt heel erg veel invloed heeft en ik verwacht ook wel de temperatuur. Zou dat het kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Dank voor de tip. Direct besteld en nu nog even shoppen voor een goed (beter) zadel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cautje
iscorpio schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:27:
[...]

Dank voor de tip. Direct besteld en nu nog even shoppen voor een goed (beter) zadel.
Laat je ff weten wat het geworden is?
Ik ben zeer benieuwd!

THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-04 00:19
Tasz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:46:

Niet echt het idee dat mijn batterij verbruik hoger is door updates, wat ik wel zie is dat de capaciteit na een jaar iets afgenomen is. Op een ritje van 16 km verbruikt hij nu 1 tot 2 stipjes meer dan een jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-03 16:13
Ik heb de oorzaak gevonden. Het wat mijn eigen fout 🙈

Bandenspanning bleek veel te laag. Achter 1.0 bar en voor 1,3.

Bandjes weer opgepompt en vandaag een rit gemaakt van 44km en maar 37% verbruikt.

Is dus weer een leer momentje. Vaker de bandjes controleren 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb een afspraak staan voor afstellen van de remmen bij VanMoof in Rotterdam
Is dat iets wat ze gelijk doen of moet ik 2 dagen wachten?
In de mail staat wel 24-72 uur maar heb geen idee of dit iets is wat ze wel gelijk doen
Wat zijn jullie ervaringen?
Heb de fiets eigenlijk die dag weer nodig

[ Voor 7% gewijzigd door max.schollen op 14-09-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
max.schollen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:42:
Ik heb een afspraak staan voor afstellen van de remmen bij VanMoof in Rotterdam
Is dat iets wat ze gelijk doen of moet ik 2 dagen wachten?
In de mail staat wel 24-72 uur maar heb geen idee of dit iets is wat ze wel gelijk doen
Wat zijn jullie ervaringen?
Heb de fiets eigenlijk die dag weer nodig
Dat gaan ze niet direct ter plekke oplossen. Je moet toch echt je fiets afgeven. Heb ik ook vanochtend in Rotterdam gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:40
Tilburgers schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:40:
[...]

Niet echt het idee dat mijn batterij verbruik hoger is door updates, wat ik wel zie is dat de capaciteit na een jaar iets afgenomen is. Op een ritje van 16 km verbruikt hij nu 1 tot 2 stipjes meer dan een jaar geleden.
Wat? 1 stipje is ruim 4% dus op een ritje van 16km verbruik je al 8% meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
iscorpio schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:27:
[...]

Ik heb onderstaande zadel, rijdt magistraal en mijn onderkant is ook happy. :+

https://mannennieuws.nl/recommends/strex-fietszadel-unisex/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscorpio
Bruzski schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:29:
Ik heb onderstaande zadel, rijdt magistraal en mijn onderkant is ook happy. :+

https://mannennieuws.nl/recommends/strex-fietszadel-unisex/
Voor dat geld kan ik hem niet laten liggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Past een mooie Brooks zadel niet i.c.m. de zadelpen van Decathlon?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
De broers staan straks in de quote 500.
Doen ze goed!
https://www.volkskrant.nl...d.googlequicksearchbox%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cautje
Goedemorgen,

Mijn S3 schakelt niet meer lekker, hij blijft hangen of trapt door.
Als hij blijft hangen blijft hij in de 4e versnelling.

Ik heb een afspraak over een paar weken maar support bied aan om een nieuwe E-shifter op te sturen.
Is deze eenvoudig te vervagen en heeft hier iemand ervaring mee icm mijn schakel problemen?

Bedankt!

If you feel the E-shifter is stuck in gear 4, I can send you a new E-shifter so that you could replace this yourself to see if this solves the issues you're experiencing. In case if it doesn't, then I recommend you bring bike your bike for the repair you've already booked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
cautje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:08:
Goedemorgen,

Mijn S3 schakelt niet meer lekker, hij blijft hangen of trapt door.
Als hij blijft hangen blijft hij in de 4e versnelling.

Ik heb een afspraak over een paar weken maar support bied aan om een nieuwe E-shifter op te sturen.
Is deze eenvoudig te vervagen en heeft hier iemand ervaring mee icm mijn schakel problemen?

Bedankt!

If you feel the E-shifter is stuck in gear 4, I can send you a new E-shifter so that you could replace this yourself to see if this solves the issues you're experiencing. In case if it doesn't, then I recommend you bring bike your bike for the repair you've already booked.
Ik ben maar een beetje handig maar absoluut geen fietsenmaker. Met het filmpje erbij stap voor stap vond ik het echt heel erg meevallen! Het lastigste was het wiel met ketting er weer terug in de vork stoppen. Was maar half uur werk totaal.
Plus dan weet je gelijk hoe je wiel eraf moet als je ooit eens een band moet vervangen.

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-04 10:24
Hmm, na 700 km (5 maanden) serieuze problemen. Viel mij op dat ik gisteren al error 21 zag (niet herkenbare oplaadkabel) en nu ook error 7. Vanochtend was batterij al flink leger dan gisteren (vol) en na 4 km nog maar 40%. Naar huis tot 1 puntje en aan de lader. Die wil niet meer laden en geeft error 21. Lampje van oplader eerst even rood en dan groen. Zou best wel eens de nieuwe firmware kunnen zijn. Ben nu de chat begonnen maar na een uur totaal geen reactie van de robot... Waar is de service gebleven? Toen ik mijn fiets kreeg was de e-shifter stuk en kreeg ik volgende dag nieuwe om zelf te installeren. Vriendelijk service op de telefoon, wat is er in die maanden veranderd?
Wat zijn jullie gedachten hierover? Nog tips?

• cautje
HBO88 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:25:
[...]

Ik ben maar een beetje handig maar absoluut geen fietsenmaker. Met het filmpje erbij stap voor stap vond ik het echt heel erg meevallen! Het lastigste was het wiel met ketting er weer terug in de vork stoppen. Was maar half uur werk totaal.
Plus dan weet je gelijk hoe je wiel eraf moet als je ooit eens een band moet vervangen.
Bedankt dan ga ik dat ook maar proberen

• Laroil
Hoe lang duurt dat voordat ze reageren bij de chat. Er staat binnen 2 uur, maar nu 3 uur later nog niets??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cautje
Bij mij een dag

• Tilburgers
HBO88 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:41:
[...]

Wat? 1 stipje is ruim 4% dus op een ritje van 16km verbruik je al 8% meer??
Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel de degradatie van een fietsbatterij hoort te zijn maar 4 tot 8% klinkt aannemelijk toch?
(is op halve batterij, dus 8 tot 16% op hele batterij, misschien niet zo aannemelijk dan ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Tilburgers op 15-09-2021 17:27 ]

• HBO88
Overigens over de actieradius, heb vandaag 2 tochtjes gemaakt van 12km.
Heen US4, gemiddeld 29km/u met 17% batterijverbruik.
Terug US2, gemiddeld 22km/u met 7% batterijverbruik.

Scheelt dus aanzienlijk, en de rit duurde nog geen 5 minuutjes langer...

• Laroil
HBO88 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:38:
Overigens over de actieradius, heb vandaag 2 tochtjes gemaakt van 12km.
Heen US4, gemiddeld 29km/u met 17% batterijverbruik.
Terug US2, gemiddeld 22km/u met 7% batterijverbruik.

Scheelt dus aanzienlijk, en de rit duurde nog geen 5 minuutjes langer...
Vandaag ritje us4 15,5 km, gemiddelde 23 km en 83% batterij….
Samen met de plotse error codes denk ik dat de batterij na 700 km en 5 maanden op is :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 21:52
Laroil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:32:
[...]

Samen met de plotse error codes denk ik dat de batterij na 700 km en 5 maanden op is :(
De wind kan nog wel een groot verschil geven.
Ook het profiel van je rit en hoe hard je duwt maakt een groot verschil.

Deze fiets heeft enkel een rotatiesensor, dus je kan behoorlijk lui rijden als je dat wil.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• HBO88
Laroil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:32:
[...]

lijkt me idd veel verbruik. maar een gemiddelde van 23 is ook niet hoog, veel stops gehad misschien? Had je veel tegenwind? als je zelf normaal mee trapt, dus niet freewheelen dan lijkt 83% me veel te veel inderdaad.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:06
Binnenkort krijgt m'n S3 z'n eerste beurtje. Hoe doen ze dat met de kicklock? Hij mag niet op slot gezet worden neem ik aan?

• Bruzski
Ik heb sinds vandaag dat ik het kicklock geluidje met afbeelding tijdens het fietsen krijg, heb iemand dat ook wel eens ?? beetje vaag :/

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 16-09-2021 21:09 ]

• iscorpio
Bruzski schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:08:
Ik heb sinds vandaag dat ik het kicklock geluidje met afbeelding tijdens het fietsen krijg, heb iemand dat ook wel eens ?? beetje vaag :/
Iets met een los contactje of tijd voor een nieuwe kick lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
Heb de nieuwe firmware 1.7.2 gekregen en na installatie lijkt de batterij problemen opgelost, en geen error meldingen tot nu toe. Hij rijdt ook weer als een zonnetje en met zijn normale verbruik. Denk dat 1.7.1 toch wat vreemde zaken heeft veroorzaakt.
Nog geen reactie van support trouwens op mail of scat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11
RF1000 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:32:
Binnenkort krijgt m'n S3 z'n eerste beurtje. Hoe doen ze dat met de kicklock? Hij mag niet op slot gezet worden neem ik aan?
Afgelopen woensdag mijn 1000km beurt gehad bij de servicehub in Rotterdam.
Ik had dezelfde vraag, maar ze kunnen gewoon op je fiets inloggen en dus ook unlocken.

Dit is trouwens wat ze gedaan hebben. Hij fiets weer als een zonnetje..

-Installed new chain,sprocket and kmc lock.(Old chain was very worn out).
-cleaned the front and rear brake discs with ethanol cleaner.
-Sanded front brake pads and discs.
-Tightened the kick stand bolt.
-Tightened the crank set bolt.
-Filled the air.
-4th gear now is working normal (E shifter setting was not good).
-Cleaned the bike.
I checked kick lock but i did not find any problem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Axel Moonshine schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:11:
[...]

Ik had dezelfde vraag, maar ze kunnen gewoon op je fiets inloggen en dus ook unlocken.

-Filled the air.
-Cleaned the bike.
Hilarisch!

Het enige wat écht gebeurd is, is een ketting, tandwiel achter en kmc quicklink? vervangen! Na 1.000km.!!?? WTF? Zat er een gebruikt wiel in? Outlet fiets? Of trap je continue 2.500 watt op de pedalen?

De rest is bullshit, boutje aangedraaid, lucht in de bandjes, schakelmoment aangepast, poetsbeurtje. Hopelijk was het gratis.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Ik dacht hetzelfde haha, banden oppompen, setting aanpassen, remmen reinigen :)
Maar na 1000km een zeer versleten ketting is inderdaad bijzonder ja

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Meer mensen bij wie de oude VM iOs app niet meer wil inloggen? Ik krijg telkens de melding "The connection is not private".

EDIT: Update gedaan, dan werkt het wel. Ze hebben de oude app denk ik buiten spel weten te zetten. Zat er aan te komen. Nu Moofer :+

[ Voor 35% gewijzigd door MellyVille1 op 18-09-2021 10:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:50:
[...]

Hilarisch!

Het enige wat écht gebeurd is, is een ketting, tandwiel achter en kmc quicklink? vervangen! Na 1.000km.!!?? WTF? Zat er een gebruikt wiel in? Outlet fiets? Of trap je continue 2.500 watt op de pedalen?

De rest is bullshit, boutje aangedraaid, lucht in de bandjes, schakelmoment aangepast, poetsbeurtje. Hopelijk was het gratis.
Fiets is bijna een jaar oud, alles is nog origineel
Die ketting snap ik ook niet, vriend met een iets oudere fiets is ook de ketting bij vervangen na 1000 km.
POM, dus ja gratis. Zaken afstellen na 1000km lijkt mij geen bullshit, zelf ben ik niet zo van onderhoud en dingen nalopen ;) , dus ben blij dat dit gebeurt is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-04 17:52
Weekje gefietst in het mooie Drenthe. Ruim 400 probleemloze kilometers gemaakt met de S3. Gemiddeld 20 km per uur gefietst samen met mijn vrouw op een elektrische Sparta. Langste rit 100 km. Ondersteuning 1 of 2 US mode had nog ruim 65% over. Het weer was ideaal bijna geen wind. Kortom enorm veel plezier van mijn fietsje. 👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudalic
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo allen. Ik ben aan het nadenken om een VM aan te schaffen. Heb echter geen plek om binnen te stallen. Wat zijn de ervaringen met de fietsen het hele jaar buiten laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Rudalic schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:42:
Hallo allen. Ik ben aan het nadenken om een VM aan te schaffen. Heb echter geen plek om binnen te stallen. Wat zijn de ervaringen met de fietsen het hele jaar buiten laten staan?
Dat is zoizo voor geen een fiets bevorderlijk. De zwakke plekken zijn denk ik wel de knoppen op het stuur en ik heb ook wel een keer gelezen dat er water langs de zadelpin kan komen. Staat hij onder een afdakje of echt volledig buiten?
Je zou in de winter wel wat last kunnen hebben met opladen als het erg koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudalic
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-11-2024
Staat volledig buiten. Zou er natuurlijk een hoes overheen kunnen trekken. Opladen doe ik op m’n werk binnen dus dat is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:36

DjVe

Hatsaflats!

Eddy 6 pack schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:50:
[...]

Hilarisch!

Boutjes natrekken en het nalopen/reinigen van de fiets is normaal bij elke fiets. Denk je dat ze bij de lokale FM iets anders doen als je een onderhoudscontract afsluit?

Ik heb vandaag ook een 1000km beurtje gedaan en dat was goed ook. De schroef van de crank zat al los (en er zat echt een minimale hoeveelheid locktite op). Met een uurtje was de hele fiets weer nagelopen en schoon. Kan ik weer veilig op weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Axel Moonshine schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:11:
[...]

Wat was je kwijt voor deze beurt?

-Filled the air.
-Cleaned the bike.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axel Moonshine
perryvdbosch schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:48:
[...]

Niks, ik heb POM.
Maar dit zou het volgens de factuur gekost hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UavZpEgqJFCBIc3w2qDKWm3N6DI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gl2LGYIRnvjBYyTMjrAxxFeV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Zo het einde van mijn S3 tijd zit erop. Ik heb mijn fiets verkocht. Ik wens jullie allemaal veel fietsplezier toe met hopelijk niet al teveel probleempjes.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 21:52
Axel Moonshine schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:54:
[...]

Niks, ik heb POM.
Maar dit zou het volgens de factuur gekost hebben:
[Afbeelding]
Tja, als je dat kritisch bekijkt, dan was dit alvast niet nodig.
Een ketting en zeker de tandwielen moeten op 1000 km niet vervangen worden, en boutjes nalopen duurt 10 minuten, dat kan ik sneller dan naar mijn FM lopen, en die zit 5 huizen verder.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Heb het hele topic doorgezocht, helaas niet kunnen vinden, iemand die weet wat voor vervangende ketting je op een S2 kan zetten, kan dat een normale Shimano zijn, zoals deze met 114 schakels? Heb zelf een pons apparaatje dus de mogelijkheid om hem kleiner te maken, echter weet niet zeker of vanmoof een idioot maat andere size tandwiel gebruikt, waardoor je afhankelijk bent van hun ketting.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Ron_Tweaker schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:34:
Zo het einde van mijn S3 tijd zit erop. Ik heb mijn fiets verkocht. Ik wens jullie allemaal veel fietsplezier toe met hopelijk niet al teveel probleempjes.
Het ga je goed Ron,

Waarom heb je hem verkocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-01 10:58
Iemand nog suggesties voor een zadelpen om een ander zadel op een S3 te monteren? Die van VM is uitverkocht en degene die eerder genoemd werden in dit topic ook. Op wat langere ritten wordt het VM zadel oncomfortabel.
Ik heb mijn zadel vervangen door een SR Suntour SP12 NCX Verende Zadelpen Ø31.6 x 350mm + Contec Zadelpenvulbus Supersizer Ø31.6 -> 34.9mm

Het is niet optimaal maar werkt redelijk goed. Als zadel heb ik een Chaunts Gel Comfort Fietszadel 250 x 180mm genomen maar die zijn ook in verschillende maten verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGb5GIX1yUtgLiQBScoXU9LYTuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmr3YZ97dvSJluHH0ofDRCqo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tilburgers
Pablamor schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb mijn zadel vervangen door een SR Suntour SP12 NCX Verende Zadelpen Ø31.6 x 350mm + Contec Zadelpenvulbus Supersizer Ø31.6 -> 34.9mm

Het is niet optimaal maar werkt redelijk goed. Als zadel heb ik een Chaunts Gel Comfort Fietszadel 250 x 180mm genomen maar die zijn ook in verschillende maten verkrijgbaar.

[Afbeelding]
Zo, dat is een hele constructie! Zit vast lekker, maar mooi is anders ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
@Tilburgers

Het lijkt wel een prothese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
Waar kan het aan liggen dat ik van de afgelopen twee dagen geen ritten registratie heb in de app terwijl ik wel verbinding heb via de app met de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 00:10
iscorpio schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:36:
Waar kan het aan liggen dat ik van de afgelopen twee dagen geen ritten registratie heb in de app terwijl ik wel verbinding heb via de app met de fiets.
Bij mij is ie ook al een paar keer geskipt. Zojuist heb ik de firmware updated gehad (wat een geluiden komen er dan uit die fiets…) - allicht dat het vanaf nu beter gaat.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Tilburgers schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:22:
[...]

Het ga je goed Ron,

Waarom heb je hem verkocht als ik vragen mag?
Vanwege de problemen die ik eigenlijk al vanaf het eerste moment had. Van een slechte hub in het achterwiel tot weken niet kunnen fietsen daardoor, dan weer kicklock problemen en vervolgens een dode accupack. Bij terugkomst van de laatste reparatie dacht ik dat de nieuwe kicklock werkte, maar tevergeefs. Het unlocken van de fiets werkt niet dus bij het heen en weer bewegen van de fiets ontgrendelde hij niet, ook niet met de linker button.

Tja dan ga je een en ander toch overwegen... de fiets is nu bijna een jaar oud, dus heb ik nog een jaar om de fiets door VM te laten servicen bij problemen maar wat te doen na deze periode? Dan moet je elk onderdeel dus zelf bekostigen. Ik heb geen tijd voor deze onzin moet ik eerlijk bekennen ergens houdt het op, ondanks dat het echt een mooie fiets is heb ik toch besloten om hem weg te doen. VM doet echt wel zijn best om in tijden van hectiek de klanten zoveel mogelijk goed weer op weg te helpen, maar mijn vertrouwen is er gewoon niet meer.

Ben benieuwd wat de S4 gaat doen en wanneer die uit gaat komen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:55

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Ron_Tweaker schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:57:
[...]

Ben benieuwd wat de S4 gaat doen en wanneer die uit gaat komen.
Reken maar op aankomend jaar., lente 2022.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:55

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Rudalic schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:01:
Staat volledig buiten. Zou er natuurlijk een hoes overheen kunnen trekken. Opladen doe ik op m’n werk binnen dus dat is geen probleem.
Ik zou het persoonlijk absoluut afraden. De VanMoof fietsen staan bekend om roestvorming
. Nu kan je dat nog redelijk voorkomen door goed invetten/inspuiten met allerlei soorten roestwerende producten.

De fiets is de snowflake onder de electrische fietsen. Electronica en allerlei onderdelen zijn nogal gevoelig voor vocht. Intern is het wat lastig om dat tegen te gaan.

De S3 is meer een aaibaar iets (wel heel leuk) dan een stadsfiets (die je gewoon buiten kan laten staan of een keertje kan laten vallen of ergens tegenaan kan stoten)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb voor morgen een rit van zo'n 72Km op de planning. Een rondje om Lago Trasimeno. (voor de liefhebber de lokatie: https://goo.gl/maps/H7rxWhYCVUhgrizB7

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of dit te halen is met een volle accu. Ik begin met standje 2 (us) en naarmate de rit vordert verder op stand 3 (us). Voor de zekerheid neem ik de oplader mee :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3yvGYb0zAzrkLh9npuVgJraMjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oasBOMSA3GOiPbT8gH71TLV9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baDgLh_9ZFazowJaCo-1MISgb5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRIosxDdmEU1FzS3IZY5Yr4m.jpg?f=fotoalbum_large

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
gjbos schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:25:
Ik heb voor morgen een rit van zo'n 72Km op de planning. Een rondje om Lago Trasimeno. (voor de liefhebber de lokatie: https://goo.gl/maps/H7rxWhYCVUhgrizB7

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of dit te halen is met een volle accu. Ik begin met standje 2 (us) en naarmate de rit vordert verder op stand 3 (us). Voor de zekerheid neem ik de oplader mee :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Moet goed te doen zijn! Ik had laatst een ritje van 12km op US2 en dat was 7%accu
Op US4 haal ik met gemak 60km op een volle accu, dus 72km gaat zeker wel lukken met stand 2/3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mmm, un buon cappuccino? :)
Lekker hoor! fijne vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie omgeving, ook een keer op vakantie geweest. pas op voor de beverratten, die knagen zo je band leeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-04 11:59
Ik heb sinds 12 dagen de VanMoof S3. Blij met de fiets, echter heb ik met de stuurverhogers vandaag het stuur proberen te verhogen. Bij het losdraaien van de boutjes merkte ik al dat er één erg los zat.

Ik krijg nu het stuur niet meer vast, het lijkt erop dat de schroef doordraait, er kwam ook veel schroefdraad los wanneer ik de bouten aandraai.

Nu dacht ik: goh, dat lossen ze zo op wanneer ik een afspraak plan. Echter is er pas over één maand plek! Eén maand niet kunnen fietsen op mijn 12 dagen oude fiets is mij te gortig. Ik denk dat ik de fiets terugstuur. Erg jammer, maar dit service level is mij echt beneden peil.

Nu komt mijn vraag: ik heb 'Peace of mind Theft' genomen bij de aankoop van € 348. Weet iemand of ik dat bedrag ook netjes terugkrijg als ik de fiets terugstuur? De chat van VanMoof is al gesloten, dus ik vraag het hier even.

Ik baal er echt ontzettend van, maar had kunnen weten dat het service level laag ligt. Schrok toch ontzettend toen ik zag ik dat een maand moest wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:20
Zonde is dat ja. Ik zou graag een Van Moof willen voor het design, maar de kwaliteit en service is om te huilen. Als Gazellenu eens een Van Moof kloon zou maken….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb mijn fiets nu een tijdje, ben er nog steeds erg blij mee. 1 ding wat ik wel irritant vind: zodra mijn fiets met de telefoon verbind gaan de lichten aan. Ook als ik de fiets bijvoorbeeld even in de tuin heb staan en ik op de bank zit. Dit terwijl de fiets gewoon is afgesloten.

Ik wil gewoon dat als de fiets is afgesloten dat de lampen altijd uit zijn (tenzij het alarm af gaat), kan dat? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
miicker schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:44:
Ik heb mijn fiets nu een tijdje, ben er nog steeds erg blij mee. 1 ding wat ik wel irritant vind: zodra mijn fiets met de telefoon verbind gaan de lichten aan. Ook als ik de fiets bijvoorbeeld even in de tuin heb staan en ik op de bank zit. Dit terwijl de fiets gewoon is afgesloten.

Ik wil gewoon dat als de fiets is afgesloten dat de lampen altijd uit zijn (tenzij het alarm af gaat), kan dat? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
En als je de functie Auto wake up uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
HBO88 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:05:
[...]

En als je de functie Auto wake up uit zet?
Zorgt dat er niet ook voor dat ik meteen op die knop kan drukken en wegrijden zodat hij van het slot gaat?

• maxnl
miicker schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:10:
Zorgt dat er niet ook voor dat ik meteen op die knop kan drukken en wegrijden zodat hij van het slot gaat?
Nee, dat is touch to unlock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscorpio
Wil wat vragen via de chat bij VM en krijg terug dat ze reageren binnen ‘een paar uur’. Dit kan je toch niet verkopen als klanten support. Waar is de helpdesk gebleven die je gewoon kan bellen. Wil daar best even voor in de wachtrij hangen om een echt iemand gewoon te spreken.
Jammer dat ze dit (nog niet) goed hebben ingeregeld. #eindefrustratie

Update:
- Na ongeveer 15 minuten reageert er plotseling iemand.
- Ik geef aan dat ik last heb van doortrappen terwijl ik normaal fiets en zoek een oplossing.
- Ik krijg de vraag of ik daar een filmpje van kan maken maar geef aan dat dit nu niet lukt.
- Daarna is het stil en wacht ik nu alweer 15 minuten.
- na 15 minuten wachten vraagt hij of ik zijn berichten wel zie, antwoord is nee.
- Daarop verbreekt hij de chat…….

Zover de helpdesk van VM.

[ Voor 49% gewijzigd door iscorpio op 22-09-2021 11:06 ]

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-04 11:59
.Tom schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:54:
Ik heb sinds 12 dagen de VanMoof S3. Blij met de fiets, echter heb ik met de stuurverhogers vandaag het stuur proberen te verhogen. Bij het losdraaien van de boutjes merkte ik al dat er één erg los zat.

Ik krijg nu het stuur niet meer vast, het lijkt erop dat de schroef doordraait, er kwam ook veel schroefdraad los wanneer ik de bouten aandraai.

Nu dacht ik: goh, dat lossen ze zo op wanneer ik een afspraak plan. Echter is er pas over één maand plek! Eén maand niet kunnen fietsen op mijn 12 dagen oude fiets is mij te gortig. Ik denk dat ik de fiets terugstuur. Erg jammer, maar dit service level is mij echt beneden peil.

Nu komt mijn vraag: ik heb 'Peace of mind Theft' genomen bij de aankoop van € 348. Weet iemand of ik dat bedrag ook netjes terugkrijg als ik de fiets terugstuur? De chat van VanMoof is al gesloten, dus ik vraag het hier even.

Ik baal er echt ontzettend van, maar had kunnen weten dat het service level laag ligt. Schrok toch ontzettend toen ik zag ik dat een maand moest wachten.
Voor wie benieuwd is naar het antwoord op mijn vraag. Inmiddels contact gehad met VanMoof support (via Twitter DM ging dat best soepel). Piece of Mind services worden ook netjes teruggestort. Dus ik krijg gewoon alles terugbetaald.

Nu even een afspraak maken met UPS voor het retourzenden en de fiets weer netjes inpakken. :)

[ Voor 22% gewijzigd door .Tom op 22-09-2021 20:01 ]

• HBO88
.Tom schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:01:
[...]

Voor wie benieuwd is naar het antwoord op mijn vraag. Inmiddels contact gehad met VanMoof support (via Twitter DM ging dat best soepel). Piece of Mind services worden ook netjes teruggestort. Dus ik krijg gewoon alles terugbetaald.

Nu even een afspraak maken met UPS voor het retourzenden en de fiets weer netjes inpakken. :)
Ga je het nog proberen met een nieuwe S3?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:00

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

MellyVille1 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:04:
Meer mensen bij wie de oude VM iOs app niet meer wil inloggen? Ik krijg telkens de melding "The connection is not private".
Jip ik heb het ook, vermoed een verlopen certificate waardoor ik nu wel MOET upgraden :-(

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1 ... 98 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.