Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
HBO88 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:17:
[...]

Ga je het nog proberen met een nieuwe S3?
Als het service level echt omhoog gaat wel, maar ik gok dat het niet op korte termijn opgelost is. Ik vond de fiets echt fantastich, onwijs mooi en fietst leuk. Maar als ik elke keer als er iets stuk gaat 30 dagen moet wachten, dan gaat dat plezier snel weg. Als VanMoof dat weet op te lossen dan kom ik zeker terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
miicker schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:44:
Ik heb mijn fiets nu een tijdje, ben er nog steeds erg blij mee. 1 ding wat ik wel irritant vind: zodra mijn fiets met de telefoon verbind gaan de lichten aan. Ook als ik de fiets bijvoorbeeld even in de tuin heb staan en ik op de bank zit. Dit terwijl de fiets gewoon is afgesloten.

Ik wil gewoon dat als de fiets is afgesloten dat de lampen altijd uit zijn (tenzij het alarm af gaat), kan dat? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Dan moet je bij de instellingen in de vanmoof app je wifi netwerk toevoegen en aanzetten. Wanneer auto wake up dan aanstaat en je bent verbonden met dit wifi netwerk zal de fiets niet aangaan wanneer deze verbinding met de telefoon krijgt. Hele handige functie!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
d4v1d schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:12:
Gister het rekje voor geïnstalleerd.. Lamp ging niet aan, dus toen ik het rekje er weer af wou halen om de kabels te controleren brak de connector van het rekje zelf.... :(

Hopelijk kan VM gewoon een nieuw kabeltje sturen...
Gister zou eindelijk het nieuwe kabeltje bezorgd worden nadat die 16 september verzonden zou worden.. Volgens UPS is die geleverd, maar nergens te bekennen..

De klantenservice bood aan om een nieuwe order in te schieten, maar dezeshipped nu op z'n vroegst weer op 30 september.. Dit schiet niet op zo...

Wel fijn dat het kabeltje gratis is :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Blij met nieuwe zadel (Strex) op de S3, samen met nieuwe zadelpen (Decatlon). Zit een stuk beter dan het standaard zadel van VM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3WNGPzHYhNwpqsHpDUHmRMlbk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tH9iWsFnWmhFwczDTof18ehi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAv4rKaGjczGl4oh3AFU7XHd3XQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaernLbU8AkMEvlm2TcMr7Hs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 16:05
Inmiddels 900 kilometer op de S3 sinds 17 augustus. Zal eind volgende week alles zelf een beetje nalopen als een 'kleine beurt'. Heb wel af en toe dat de kick-lock niet helemaal indrukt, een stukje verder lopen en dan werkt het wel vaak. Soms gaat de fiets dan wel op slot maar gaat de kick-lock er toch weer uit, even unlocken 1 meter lopen en weer trappen werkt dan bijna altijd, meer mensen hier soms last van?

Korte review:
- Ik had na 1 week een lekke band, sindsdien Schwalbe Marathon E-Plus eronder en dat rijdt heerlijk;
- Ik had na 1,5 week een Error 57, simkaart en slot schoongeblazen en sindsdien geen problemen;
- Ik rij altijd met Moofer US4, met schakelen trap ik wel geregeld nog eens door maar door meestal te turbo-en naar versnelling 4 voorkom je een hoop geklak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
d4v1d schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:27:
[...]

Gister zou eindelijk het nieuwe kabeltje bezorgd worden nadat die 16 september verzonden zou worden.. Volgens UPS is die geleverd, maar nergens te bekennen..

De klantenservice bood aan om een nieuwe order in te schieten, maar dezeshipped nu op z'n vroegst weer op 30 september.. Dit schiet niet op zo...

Wel fijn dat het kabeltje gratis is :)
Had ik ook een tijdje terug met UPS, had ik gebeld en lag het pakket bij de overburen blijkbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Pablamor schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:58:
[...]
Als zadel heb ik een Chaunts Gel Comfort Fietszadel 250 x 180mm genomen maar die zijn ook in verschillende maten verkrijgbaar.
Past esthetisch mooi bij de fiets. Is het wel dat model? Als ik er op zoek dan zie ik geen “greep” aan de achterkant en altijd een wit logo aan de voorzijde.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 13:10
Frostb1te1992 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:48:
Inmiddels 900 kilometer op de S3 sinds 17 augustus. Zal eind volgende week alles zelf een beetje nalopen als een 'kleine beurt'. Heb wel af en toe dat de kick-lock niet helemaal indrukt, een stukje verder lopen en dan werkt het wel vaak. Soms gaat de fiets dan wel op slot maar gaat de kick-lock er toch weer uit, even unlocken 1 meter lopen en weer trappen werkt dan bijna altijd, meer mensen hier soms last van?
Hier had ik ook last van. Nu na de 1000km servicebeurt in de servicehub niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Axel Moonshine schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:16:
[...]

Hier had ik ook last van. Nu na de 1000km servicebeurt in de servicehub niet meer.
Hmm, en de lock is niet vervangen? Zal er eerst zelf maar eens naar kijken want ik gebruik de fiets voor naar mijn werk, kan het niet veroorloven om deze weken kwijt te zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
Even een tussenstand over de samenwerking met de helpdesk.

Via twitter (DM) gaat het nu goed en kon een bagagedrager (overcompleet) weer terug sturen. Dit was snel afgehandeld. Deze kwam na meer dan 14 dagen na bestelling pas binnen en kon daardoor deze via ‘ Mijn VanMoof’ niet meer retour melden.

Via de mail nu ook goed contact over het probleem van het doortrappen en dat wordt nu ook intern bij VM besproken wat hier de beste oplossing (voor mij) is.

De chat blijft een niet goed werkende helpdesk tool die ik niet snel meer ga gebruiken. Hoop toch echt dat ze weer een (ouderwetse) telefonische helpdesk in het leven roepen. Gaat niks boven een goed persoonlijk gesprek om iets uit te leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door iscorpio op 24-09-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 10:07
Mijn van moof zojuist terug na de recall van de voorvork.
Alles netjes geregeld, remmen goed afgesteld, nieuwe e shifter en krasje weggewerkt. Goede service!
Zie topic-warning, vragen over verhogen van de snelheid zijn niet toegestaan!

[ Voor 39% gewijzigd door deepbass909 op 24-09-2021 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Underworld schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:29:
Heb het hele topic doorgezocht, helaas niet kunnen vinden, iemand die weet wat voor vervangende ketting je op een S2 kan zetten, kan dat een normale Shimano zijn, zoals deze met 114 schakels? Heb zelf een pons apparaatje dus de mogelijkheid om hem kleiner te maken, echter weet niet zeker of vanmoof een idioot maat andere size tandwiel gebruikt, waardoor je afhankelijk bent van hun ketting.
Omdat er massaal gereageerd is op mijn vorige post O-)... heb ik de gok gewaagd en zelf de ketting vervangen.
Mocht je er zelf aan willen wagen, Ik heb in de FB groep een kleine handleiding gemaakt met wat stappen en foto's. Het is prima te doen als je een beetje handig bent.

Volgens mij kun je elke ketting wel gebruiken, ik zelf raad een Shimano aan gezien mijn ervaringen uit het verleden met stadsfietsen. Daarnaast eentje met anti roest. Is niet nodig echter op een of andere manier gingen deze bij mij langer mee. De fiets rijdt echt weer heerlijk, had het dus veel eerder moeten doen. Hopelijk niet teveel schade gemaakt aan de tandwielen gezien de ketting laatste tijd veel slipte.

Ik wacht overigens inmiddels 3 dagen op reactie vanuit VanMoof-bikedocters of ik bovenstaande ketting kan gebruiken, support had het al doorgezet of deze kon. Ik vermoed dat ze het echt idioot druk hebben.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Frostb1te1992 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:48:
Heb wel af en toe dat de kick-lock niet helemaal indrukt, een stukje verder lopen en dan werkt het wel vaak. Soms gaat de fiets dan wel op slot maar gaat de kick-lock er toch weer uit, even unlocken 1 meter lopen en weer trappen werkt dan bijna altijd, meer mensen hier soms last van?
Misschien ten overvloede: je hebt toch wel 1 vd de witte streepjes op de achteras gelijk staan met die op de kettingkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
JesseSebastian schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:38:
Mijn van moof zojuist terug na de recall van de voorvork.
Alles netjes geregeld, remmen goed afgesteld, nieuwe e shifter en krasje weggewerkt. Goede service!
[mbr]Zie topic-warning, vragen over verhogen van de snelheid zijn niet toegestaan![/]
Kun je ook fietsen zonder handen? Bij mij lukt dat niet meer sinds ik een nieuwe voorvork heb. Fiets trekt nu naar links wanneer ik zonder handen rijd. Ben nog in conclaaf met VM hoe ze dat gaan oplossen, gaat alleen erg traag via de mail :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
Tilburgers schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:06:
[Kun je ook fietsen zonder handen? Bij mij lukt dat niet meer sinds ik een nieuwe voorvork heb. Fiets trekt nu naar links wanneer ik zonder handen rijd. Ben nog in conclaaf met VM hoe ze dat gaan oplossen, gaat alleen erg traag via de mail :'(
Aha, dacht dat het aan mij lag maar met handen los trekt de fiets hier ook naar links. Mijn S3 is nu 3 weken oud. Hoor graag met welke oplossing ze komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
[...]

Kun je ook fietsen zonder handen? Bij mij lukt dat niet meer sinds ik een nieuwe voorvork heb. Fiets trekt nu naar links wanneer ik zonder handen rijd. Ben nog in conclaaf met VM hoe ze dat gaan oplossen, gaat alleen erg traag via de mail :'(
Waarom gebruik je je handen niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Jan Driebeen op 24-09-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
YouTube: VELORETTI Ace vs VANMOOF S3 vs COWBOY - Welches E-Bike ist das beste?

Leuke vergelijking tussen VM, Cowboy en Veloretti.

M'n Duits is helaas wel te slecht om het te volgen,maar volgens mij zijn ze alle 3 best ok

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
(jarig!)
gjbos schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:25:
Ik heb voor morgen een rit van zo'n 72Km op de planning. Een rondje om Lago Trasimeno. (voor de liefhebber de lokatie: https://goo.gl/maps/H7rxWhYCVUhgrizB7

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of dit te halen is met een volle accu. Ik begin met standje 2 (us) en naarmate de rit vordert verder op stand 3 (us). Voor de zekerheid neem ik de oplader mee :-)
Wat later dan verwacht, maar terugkomend op mijn vorige post over de route om Lago Trasimeno hierbij de feiten.

Ik vertrok rond 10uur in de ochtend met een redelijke bepakking. Ik denk zo'n 5kg. Zelf weeg ik 90kg, dus best een zware beproeving voor de VM :-)
De ronde was afwisselend, teweten: grind, beton, zand, steentjes, gras. Hoogte verschillen waar minimaal, ik denk dat ik zo'n 5 a 6 keer de boost gebruikt heb. Ik heb de hele route in standje 2 (US) gedaan. Dus gemiddeld zo'n 22km/u. Dit omdat ik 1) geen haast had en 2) ik wel benieuws was hoe de accu het deed.

Na zo'n 4 uur was ik weer op de plek waar ik van startte.

Je ziet op de foto dat ik nog zo' 41% over heb. De stipjes op de VM deden me vermoedden dat het minder was. Echter, ik denk dat het, net als met een benzinetank, de laatste stipjes vrij snel gaan..

De route was echter geen 72km, maar 62km, tegenvaller , zowel de VM app als de iphone gaven het zelde weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csUi1VQ1vhPolttVWTmhdawrASE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9imY5pgSzAHD2t1VbmHG4AUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEKACiAzf8Q9eoMvp51B-q8_QNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzsebuFGfjRID85VHDOnGS0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mhjplod8SjsjItSAJBwbOfkrQ4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZtkXz6mhdYfz7PMbZVIdEWi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUbsvbqZbCktQzVozU7IuViqB9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTYAurFXri5yXz7EB5bEyu82.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2WP21W3O29NpPKeJaqDTdqSERc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Naa9silWyNsT714nOwetH7Zj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtmR0HWzWyfK3zus1BIejiMzBAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLcM6gON0EyHOFMjU26xDPTO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door gjbos op 24-09-2021 21:02 . Reden: foutje aanpassen ]

groeten GJ

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 10:07
[...]

Nee geen issues verder! Hopelijk komen ze snel met een oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tilburgers
Jan Driebeen schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:21:
[...]

Waarom gebruik je je handen niet?
Ik vind het gewoon af en toe lekker om op lange rechte saaie stukken mijn rug te ontlasten, even lekker rechtop zitten. Kon voor het vervangen van de voorvork prima, nu dus niet meer. Moet gewoon goed zijn toch?

[ Voor 1% gewijzigd door Tilburgers op 25-09-2021 22:03 . Reden: tekstedit ]

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:40

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Tilburgers schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:03:
[...]

Misschien ten overvloede: je hebt toch wel 1 vd de witte streepjes op de achteras gelijk staan met die op de kettingkast?
Voorzichtig met die tip, :) bij mij moet het streepje op de kast iets ervoor staan, precies uitgelijnd dan werkt het niet.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscorpio
En na een stukje fietsen door de bossen (verhard fietspad, omgeving Ermelo, Garderen en Putten) is het tijd om te ontspannen! Iedereen een goed weekend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PG6ulo8lBG9RBn5GvfB7RaKSnR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRUd44WQkioPFw1cfNMOHL3x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
iscorpio schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:26:
En na een stukje fietsen door de bossen (verhard fietspad, omgeving Ermelo, Garderen en Putten) is het tijd om te ontspannen! Iedereen een goed weekend!

[Afbeelding]
Ja kut, nou heb ik zin in barbecue. Dat kan je ook gewoon voor jezelf houden he :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Het consumentenprogramma Kassa heeft inmiddels de service van VanMoof ook ontdekt....https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/571372

[ Voor 18% gewijzigd door litebyte op 25-09-2021 21:53 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
litebyte schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:53:
Het consumentenprogramma Kassa heeft inmiddels de service van VanMoof ook ontdekt....https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/571372
En laten zich afschepen met een Engelse woordvoerder, bij een Nederlands bedrijf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 07:25
maxnl schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:46:
[...]

En laten zich afschepen met een Engelse woordvoerder, bij een Nederlands bedrijf? :)
Wat is daar het probleem mee ? Die man is gewoon een werknemer van het bedrijf en derhalve mag hij daar staan. Of verwacht je dat als je bij Nike langsgaat zij Engels praten en in een Louis Vuitton winkel Frans ? Zo zit de wereld niet meer in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Smartbikers schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:38:
Wat is daar het probleem mee ? Die man is gewoon een werknemer van het bedrijf en derhalve mag hij daar staan.
Als ik op een Nederlandstalige website van een Nederlands bedrijf een fiets bestel, verwacht ik de aftercare ook gewoon in het Nederlands.
En niet dat er bij klachten in een vreemde taal gesproken gaat worden.

Dient geen ander doel dan het de klager en journalist moeilijker te maken scherpe opmerkingen te formuleren.

En klachtenafhandeling in een andere taal is niet voor niets een schoolvoorbeeld van een oneerlijke handelspraktijk.
Bedrijven die dat wel doen horen dat voordat de overeenkomst wordt aangegaan te vermelden, zoals bijvoorbeeld Ryanair dat wel doet:
Houd er rekening mee dat alle ondersteuning na verkoop alleen beschikbaar is in het Engels
===
Of verwacht je dat als je bij Nike langsgaat zij Engels praten
Die wimpelen bij hun thuiskantoor inderdaad ook mensen in het Engels af... ;)
BOOS S05E10

[ Voor 41% gewijzigd door maxnl op 26-09-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
iscorpio schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:22:
Blij met nieuwe zadel (Strex) op de S3, samen met nieuwe zadelpen (Decatlon). Zit een stuk beter dan het standaard zadel van VM.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
goeed om te zien dat je er blij mee bent, ik was er ook aangenaam verrast door. ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
iscorpio schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:38:
[...]

Aha, dacht dat het aan mij lag maar met handen los trekt de fiets hier ook naar links. Mijn S3 is nu 3 weken oud. Hoor graag met welke oplossing ze komen.
vreemd om te lezen, mijn fiets fietst kaarsrecht, ik kan zelfs staand zonder handen fietsen, zijn die nieuwe vorken krom ofzo ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:39
Smartbikers schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:38:
[...]

Wat is daar het probleem mee ? Die man is gewoon een werknemer van het bedrijf en derhalve mag hij daar staan. Of verwacht je dat als je bij Nike langsgaat zij Engels praten en in een Louis Vuitton winkel Frans ? Zo zit de wereld niet meer in elkaar.
Engels is voor de meeste Nederlanders geen probleem, maar wat als het Frans zou zijn? Ik zou dan geen woorden met de man kunnen wisselen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bintzak op 27-09-2021 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Gister nieuwe firmware gekregen. Opeens schakelde mijn versnellingen niet automatisch terug. Na het resetten van de fiets ging het weer goed. Nu al een aantal maanden geen problemen met de fiets maar bij elke aanpassing is het altijd maar afwachten of het een verbetering is. Dit keer de eerste keer niet maar bij resetten werkte het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
Bintzak schreef op maandag 27 september 2021 @ 00:11:
[...]

Engels is voor de meeste Nederlanders geen probleem, maar wat als het Frans zou zijn? Ik zou dan geen woorden met de man kunnen wisselen.
Ik ook niet. Maar Engels is dusdanig ingebed in ons schoolsysteem en de wereld om ons heen dat je wel mag verwachten dat je de taal machtig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 15:50
Rebunted schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:22:
Mijn S3 had veel last van 'error 20' meldingen en slecht schakelen (bleef soms hangen in versnelling 2). Door middel van een reparatie is dat probleem opgelost; het batterijmanagementsysteem en de e-shifter is vervangen.

Alleen heb ik nu een gek nieuw probleem: namelijk bizarre drops in batterij percentage. Het kan zo zijn dat als ik vertrek met een volle batterij er pats boem ineens 50% batterij weg is. Of dat in een paar kilometer ik de 'dots' van de batterij zie verdwijnen. Erg vervelend, want het is best zwaar ploegen als je ineens zonder stroom zit en nog 10km fietsen moet voordat je weer thuis bent. Ik heb erover gebeld met VM en heb een nieuwe firmware gekregen - maar persoonlijk heb ik niet echt vertrouwen dat dit het gaat oplossen. I.v.m. weer afgelopen dagen heb ik het nog niet kunnen testen.

Iemand anders ook dit probleem gehad?
Ook de foutmeldingen gehad en toen upgegrade naar firmware 1.7.2. Foutmeldingen weg, maar nu bizarre batterij level weergaven. Soms rij ik een stuk zonder verbruik???
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMaQ-ILs2Ujoq-kMufEoB4ERdEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEPUr6V9hdC6AlL0sQCnRnsm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTwkWEken9kT9VTW6Vcnjx23qrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixWruR8N5ikq2RgGO3dMacHz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb de fiets nu een aantal maanden en hij bevalt nog altijd prima, alleen 1 ding blijf ik vreemd vinden, en ik kan er eigenlijk nergens op internet iets over vinden.
Bij alle fietsen die ik ooit heb gehad (en ook scooters) zit de voorrem altijd rechts, en de achterrem links. Dat is bij mijn VanMoof dus omgedraaid. Hoort dat eigenlijk wel?

Ik kan hier op Google niets over vinden, buiten het feit dat ik zie dat de voorrem inderdaad eigenlijk altijd rechts zit en de achterrem links.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:18
miicker schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:53:
Ik heb de fiets nu een aantal maanden en hij bevalt nog altijd prima, alleen 1 ding blijf ik vreemd vinden, en ik kan er eigenlijk nergens op internet iets over vinden.
Bij alle fietsen die ik ooit heb gehad (en ook scooters) zit de voorrem altijd rechts, en de achterrem links. Dat is bij mijn VanMoof dus omgedraaid. Hoort dat eigenlijk wel?

Ik kan hier op Google niets over vinden, buiten het feit dat ik zie dat de voorrem inderdaad eigenlijk altijd rechts zit en de achterrem links.
Nee, de voorrem zit bij Continentale fietsen standaard links. Voorrem rechts is Angelsaksisch (UK/US).

Het is heel zeldzaam dat Nederlandse fietsen de voorrem rechts hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
roffeltjes schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:57:
[...]

Nee, de voorrem zit bij Continentale fietsen standaard links. Voorrem rechts is Angelsaksisch (UK/US).

Het is heel zeldzaam dat Nederlandse fietsen de voorrem rechts hebben.
Weet je dat zeker? Ik begon aan mezelf te twijfelen dus ben meteen even gaan kijken. Heb hier drie andere fietsen staan 2x Gazelle (gewoon Nederlandse stadfietsen) en een Batavus stadsfiets (ook in NL gekocht) alle drie de voorrem rechts.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
miicker schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:03:
[...]

Weet je dat zeker? Ik begon aan mezelf te twijfelen dus ben meteen even gaan kijken. Heb hier drie andere fietsen staan 2x Gazelle (gewoon Nederlandse stadfietsen) en een Batavus stadsfiets (ook in NL gekocht) alle drie de voorrem rechts.
Ja, heel zeker.

https://indekopgroep.nl/fietsen-in-het-buitenland/
In sommige landen remt een fiets anders
Heb je wel eens een fiets gehuurd in een land waar ze links op de weg rijden? Dan heb je waarschijnlijk ook gemerkt dat je voor- en achterrem waren omgewisseld. De achterrem zit in een land als Australië dus links op je stuur, en de voorrem rechts.

De reden hiervoor is al oud, en heeft te maken met hoe automobilisten vroeger hun arm uitstaken om richting aan te geven. In Australië bijvoorbeeld gebruikte men daarvoor de rechterarm. Logisch, want daar zit je als bestuurder ook rechts in de auto.

Fietsers namen die gewoonte over. Met rechts wees je de richting aan, en met links moest je kunnen blijven sturen en remmen. En aangezien men niet wilde dat fietsers over de kop zouden slaan, zat je achterrem links. In landen waar men rechts op de weg rijdt, zoals bij ons, was dat uiteraard precies omgekeerd.
Wikipedia zegt hetzelfde:
It is customary to place the front brake lever on the left in right-side-driving countries, and vice versa,[62] because the hand on the side nearer the centre of the road is more commonly used for hand signals, and the rear brake cannot pitch the bicyclist forward.
Wikipedia: Bicycle brake

Overigens lees ik ook wel dat het bij stadsfietsen vaker voorkomt dat ze dit weer omdraaien, zal ook van de Fietsenmaker afhangen. Maar nogmaals, voorrem links is in Europa inderdaad de standaard.

Nog meer trivia :

https://forum.fietsersbon...en-rechts-of-links/2708/3

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 28-09-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:22
Het is in ieder geval verwarrend als je ook motorfiets rijdt (zoals ik). Daar zit de voorrem altijd rechts. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 28-09-2021 20:27 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nero22 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:26:
Het is in ieder geval verwarrend als je ook motorfiets rijdt (zoals ik). Daar zit de voorrem altijd rechts. :+
Je kan het gewoon omdraaien (of een FM kan dat doen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
(jarig!)
Is er iets leuker dan door een vreemde stad scheuren met je VM en alle toeristen laten schrikken (ja ben ik zelf ook haha), heeeeerlijk :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSD56eE9ELnYo_aAUUldP5_VC0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSEQ0DBUIw9o63tBporyN5Wi.jpg?f=fotoalbum_large

groeten GJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
Vlak voor mijn vakantie, eind augustus, is m'n fiets bij vanmoof geweest voor de voorvork checkup. Ze hebben ook direct de remmen nagelopen, want die piepte (uiteraard) en liepen soms aan. Alles in orde, meteen wat strakker en de eerste dagen eventjes piep vrij. Al snel bleek dat mijn remmen toch opnieuw aanliepen, soms meer dan de andere keer, soms na hard remmen weer even stil, maar ik krijg het er niet uit met bij remmen of bijstellen.

Gedurende mijn vakantie viel het mij op dat mijn vriendin haar fiets (ook S3, maar paar maanden nieuwer) met veel minder stotteringen schakelt. Vreemd, want ik dacht juist dat het beter ging nadat ik voor de vakantie mijn e-shifter had vervangen. Nu weer thuis en dus op kortere afstanden met meer remmen en versnellen stottert hij steeds vaker, kraakt het of trap ik door. Ik lijk wel terug bij af. Mijn vrienden vinden mijn fiets mooi, maar met die gillende remmen en het gekraak van het doortrappen is het gewoon gênant om samen te fietsen.

Vandaag, ongeveer een maand na die voorvork checkup, fietste ik richting het sportveld. Ineens werkt de achter rem nauwelijks meer tijdens het fietsen, gedurende de rit wordt hij steeds zwakker. Na het sporten spring ik weer op de fiets, inmiddels werkt de achterrem helemaal niet meer. Er lijkt niets los te zitten of lek te zijn, de remblokjes zitten er nog in, ik kan niet ontdekken waar het aan mankeert.

Nou, toch maar weer langsbrengen dan voor controle. Even een afspraak maken bij VM Amsterdam via de site... Eerste mogelijkheid in het weekend: 16 oktober. Eerste mogelijkheid doordeweeks: 1 november! WTF?! En nu dan, ruim een maand zonder achterrem?

Ik ben best enthousiast over het merk maar toch altijd eerlijk hier (al zeg ik het zelf) over ervaringen, terugroepacties en beurten waarvoor ik weer naar Amsterdam moest, maar nu ben ik er toch echt wel behoorlijk klaar mee. Ik blijf bezig...

Edit: ik heb dit verhaal (iets aangepast) ook naar vanmoof gemaild. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 20:03
@oscarwashere
Je bent absoluut de enige niet die meer dan 1 keer een shifter moet laten vervangen.
Als je iets van betrouwbaarheid kent, en dat statistisch benaderd, dan is het nu nog maar eens aangetoond dat die shifter (en achterwiel? ) gewoon niet deugen en niet robuust genoeg zijn voor de toepassing.

Dit moet compleet herontwikkeld worden, anders blijft dit terugkomen.

Blijkbaar hebben de remmen hetzelfde probleem.
Kan je daar geen gewone Shimano klauwen in de plaats monteren?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Tilburgers
oscarwashere schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:35:

Nou, toch maar weer langsbrengen dan voor controle. Even een afspraak maken bij VM Amsterdam via de site... Eerste mogelijkheid in het weekend: 16 oktober. Eerste mogelijkheid doordeweeks: 1 november! WTF?! En nu dan, ruim een maand zonder achterrem?

Ik ben best enthousiast over het merk maar toch altijd eerlijk hier (al zeg ik het zelf) over ervaringen, terugroepacties en beurten waarvoor ik weer naar Amsterdam moest, maar nu ben ik er toch echt wel behoorlijk klaar mee. Ik blijf bezig...

Edit: ik heb dit verhaal (iets aangepast) ook naar vanmoof gemaild. To be continued...
In het begin vond ik dat je nog goed en snel werd geholpen wanneer je ergens mee zat. Dat is nu echt helemaal verdwenen, zit inmiddels al weer 2 weken te wachten op een reaktie in de mail :|

• iscorpio
Ik krijg een nieuw achterwiel opgestuurd vanwege het probleem met doortrappen. Kan alleen nog wel even duren voordat deze binnen is omdat ze bijna niet meer op voorraad zijn zoals mij werd verteld.

Wordt in ieder geval goed geholpen via de mail en dat is al een hele verbetering t.o.v de chat.

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 15:50
Laroil schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:17:
[...]

Ook de foutmeldingen gehad en toen upgegrade naar firmware 1.7.2. Foutmeldingen weg, maar nu bizarre batterij level weergaven. Soms rij ik een stuk zonder verbruik???
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb heel snel na een dag al antwoord van de VM support per e-mail en ze hebben een nieuwe batterij firmware update 0.1.12-BMS doorgestuurd naar mijn app.
Ben benieuwd. Wel onder indruk van de verbeterde support nu

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:13
Mijn ervaringen in het kort:
- 1,5 jaar een S2E gehad. Na 6 keer uitvoerige reparaties en klacht op internet, nieuwe S3 gekregen. Plus aankoopbedrag van S2E teruggekregen. Ik was even blij toen.
- S3 na een paar weken doortrapproblemen. Uiteindelijk onfietsbaar. Pas na 3 weken fiets kunnen afleveren in Amsterdam. Inmiddels alweer 2 weken wachten, omdat zij het betreffende onderdeel niet op voorraad hebben, dus alweer 5 weken zonder fiets (= op zn zachts gezegd onhandig)

Gezien ik onder de streep nul euro heb betaald voor mijn vanmoof-avontuur so far hoor je met niet heel erg klagen, maar kan niet anders concluderen dat het allemaal waardeloos is.

• Angast
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09 15:37
Zie topic-warning, ook jouw vraag valt daar gewoon onder.

[ Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 01-10-2021 10:59 ]

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08 00:06
---

[ Voor 100% gewijzigd door Tasz op 30-09-2021 20:31 ]

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Voor mij ook, in de VM app is de fiets in de zelfde region gebleven zonder Moofer nodig te hebben gehad. Nu ik met 1.7.2 via VM zelfs handmatig kan schakelen en de ondersteuningsniveaus kan kiezen op de fiets, heb ik Moofer eigenlijk niet echt meer nodig.

Ook wel praktisch, want mijn Android toestel ondersteunt geen split screen mode, dus niet tegelijk navigatie app (Locus Pro) en Moofer in beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Contagion op 30-09-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 08:55
Ik heb 2 weken geleden samen met mijn vrouw proef gereden op een vanmoof.
Ik op een S3, mijn vrouw op een X3.
Tevreden met de ervaring besloten we te bestellen. Ze hadden nog een geassembleerde S3 staan, die gelijk meegenomen, de X3 volgt later.

Op de weg naar huis schakelde de fiets slecht, gelijk terug gereden, ze hebben hem nagekeken, een reset gegeven, deed het weer.
De weg naar huis en 1 andere rit ging het goed. Alle andere ritten: na iedere stop schakelde hij niet meer (in 4 nog niet een acuut probleem (boost knop) maar in z'n 2 naar 32 km/h is niet fijn.

Dus moest de fiets terug. Na een hoop berichten hier icm mijn problemen dacht ik gelijk: wat heb ik nu weer gekocht?

Nu mijn verdere relaas:
Dinsdag reparatie afspraak (inname) gepland voor woensdag.
Vandaag (donderdag) klaar, e-Shifter vervangen, firmware check, remmen nagekeken.

De eerste rit ging iig meteen goed.

Dus als tegenhanger van alle negatieve ervaringen (erg k*t natuurlijk) een zeer positieve ervaring van mij.

Servicehub Eindhoven btw

• litebyte

litebyte

Laroil schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:17:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Same here (Vanmoof Engliesj). En batterij verbruik (althans de weergave) flink hoger dan ervoor. Nu zijn het ook een aantal koude dagen geweest dus dat kan van invloed zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Ook tips waar je het wel kan vragen, zijn dus niet de bedoeling. Dat heeft niks met panisch te maken. Het is simpelweg niet toegestaan.

[ Voor 84% gewijzigd door deepbass909 op 01-10-2021 11:01 ]

• oscarwashere
oscarwashere schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:35:
Vlak voor mijn vakantie, eind augustus, is m'n fiets bij vanmoof geweest voor de voorvork checkup. Ze hebben ook direct de remmen nagelopen, want die piepte (uiteraard) en liepen soms aan. Alles in orde, meteen wat strakker en de eerste dagen eventjes piep vrij. Al snel bleek dat mijn remmen toch opnieuw aanliepen, soms meer dan de andere keer, soms na hard remmen weer even stil, maar ik krijg het er niet uit met bij remmen of bijstellen.

Gedurende mijn vakantie viel het mij op dat mijn vriendin haar fiets (ook S3, maar paar maanden nieuwer) met veel minder stotteringen schakelt. Vreemd, want ik dacht juist dat het beter ging nadat ik voor de vakantie mijn e-shifter had vervangen. Nu weer thuis en dus op kortere afstanden met meer remmen en versnellen stottert hij steeds vaker, kraakt het of trap ik door. Ik lijk wel terug bij af. Mijn vrienden vinden mijn fiets mooi, maar met die gillende remmen en het gekraak van het doortrappen is het gewoon gênant om samen te fietsen.

Vandaag, ongeveer een maand na die voorvork checkup, fietste ik richting het sportveld. Ineens werkt de achter rem nauwelijks meer tijdens het fietsen, gedurende de rit wordt hij steeds zwakker. Na het sporten spring ik weer op de fiets, inmiddels werkt de achterrem helemaal niet meer. Er lijkt niets los te zitten of lek te zijn, de remblokjes zitten er nog in, ik kan niet ontdekken waar het aan mankeert.

Vanmiddag heb ik reactie gehad op mijn e-mail. Best snel, maar niet erg nuttig antwoord, namelijk enkel het onderstaande:

Sorry to hear that you are having some issues with your Vanmoof. I will help you find the best solution. Regarding this issue I would advise in the first place visiting one of our repair centers, you can make an appointment via your Vanmoof App The average lead repair time is 72 hours. If you can not bring your bike, no problem! We can send it via UPS, it takes about 10 days door to door, repair included. ‪We can also send you a box if you do not have it anymore.

Ja, zo ver was ik dus al. Alleen tot 1 november op een afspraak (en dus een fiets zonder achterrem) is niet echt een optie. We wachten weer af op reactie...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Smartbikers schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:35:
Ik ook niet. Maar Engels is dusdanig ingebed in ons schoolsysteem en de wereld om ons heen dat je wel mag verwachten dat je de taal machtig bent.
Hmmm...ik ben het daar toch niet mee eens. Ik kan mij heel goed redden in het Engels, maar ik begrijp niet waarom ze je bij Van Moof eigenlijk standaard in het Engels aanspreken. Alsof het de norm is in Nederland dat je niet-Nederlandstaligen tegenkomt. Zo ver is het nog lang niet hier. Het is een vreemde beweging. Ik heb mij er ook al zo over verbaasd in Amsterdam dat ik bij vrijwel elke horeca gelegenheid geconfronteerd werd met niet-Nederlandstalig personeel. Ik snap waar het vandaan komt, maar als ik in mijn eigen land niet eens meer in mijn eigen taal terecht kan, wordt het een beetje vreemd.

En wat je ook zegt of ervan vindt: het is uniek voor Nederland. Ik ben in Engeland nog nooit in het Duits of Frans of zelfs Nederlands aangesproken. En in Frankrijk spreken ze vaak (of willen ze niet) eens een andere taal als Frans. Ooit in Moskou geprobeerd om in het Engels de weg te vragen?

Nee, het is gewoon raar. Een vaag soort hip. Slechte ontwikkeling.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08 00:06
mphilipp schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:00:
[...]
Onlangs ook contact gehad met vanMoof waarbij ik een soort vragen lijst moest invullen aan een "chat robot"
Oa de vraag:
Q: In what language would you like to continue the conversation?
A: Dutch
En vervolgens na 6 dagen een mail in het engels ontvangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 16:46
Tasz schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Onlangs ook contact gehad met vanMoof waarbij ik een soort vragen lijst moest invullen aan een "chat robot"
Oa de vraag:

[...]

En vervolgens na 6 dagen een mail in het engels ontvangen 8)7
Ik wil het niet goedpraten want het is natuurlijk super stom maar ze hebben natuurlijk een Nederlandse en Engelse support. Ik kan me zo voorstellen dat het geen probleem moet zijn om Engelstalige mensen te vinden in Amsterdam. Als de NL afdeling overstroomd en de EN afdeling loopt op schema dan lijkt het me goed dat ze bijspringen.

Maar alles valt en staat met communicatie en dat lijkt men altijd moeilijk te begrijpen. Als ze je benaderen en zeggen: "I'm sorry that I am not addressing you in your native language but we are helping out Dutch colleagues" of iets in die trant was het ineens omgedraaid in een positieve ervaring want jij had dan ingevuld iets van 'goh ze zijn zich er van bewust en het maakt ze iets uit'.

Jij hebt nu een negatieve ervaring terwijl de intentie wellicht hetzelfde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

mphilipp schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:00:
[...]

Hmmm...ik ben het daar toch niet mee eens. Ik kan mij heel goed redden in het Engels, maar ik begrijp niet waarom ze je bij Van Moof eigenlijk standaard in het Engels aanspreken.

Helaas een wereldwijde trend aan het worden. Elk bedrijf dat zich richt op de moderne hippe cosmopoliet schijnt dat in het Engels te moeten doen...Nu is het in Nederland nogal redelijk te volgen, maar in Japan leidt het nogal eens tot rare verwarringen in bijvoorbeeld winkels of restaurants. Overigens spreken ze in de VanMoof store in Osaka ook prima Japans (als het moet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

litebyte schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:06:
[...]
Overigens spreken ze in de VanMoof store in Osaka ook prima Japans (als het moet).
Een pak van mijn hart! :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Het geeft de VOC mentaliteit aan van VanMoof...in relatie tot Japan is dat wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:20
iscorpio schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke zadelpen heb je gebruikt van de dechatlon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:34:
[...]

Vanmiddag heb ik reactie gehad op mijn e-mail. Best snel, maar niet erg nuttig antwoord, namelijk enkel het onderstaande:

Sorry to hear that you are having some issues with your Vanmoof. I will help you find the best solution. Regarding this issue I would advise in the first place visiting one of our repair centers, you can make an appointment via your Vanmoof App The average lead repair time is 72 hours. If you can not bring your bike, no problem! We can send it via UPS, it takes about 10 days door to door, repair included. ‪We can also send you a box if you do not have it anymore.

Ja, zo ver was ik dus al. Alleen tot 1 november op een afspraak (en dus een fiets zonder achterrem) is niet echt een optie. We wachten weer af op reactie...
Heb weer een reactie. Best snel, maar heb er opnieuw precies niks aan. De mail heeft ook maar 2 zinnen, namelijk:

Unfortunately we do not have an appointment available at the moment. Really sorry about that!

Lekker dan... Ik heb het gevoel dat mijn bericht niet eens echt gelezen is, er wordt niet ingegaan op wat ik precies schrijf, maar het lijkt wel if mechanical issue = yes, then please make an appointment

In de tussentijd zie ik op de site toevallig een plekje van een kwartier vanmiddag, voor de rest geen plek tot 4 november. Heb ik toch nog mazzel, vandaag dan maar even heen en weer.

[ Voor 6% gewijzigd door oscarwashere op 04-10-2021 10:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
Tommie12 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:45:
Kan je daar geen gewone Shimano klauwen in de plaats monteren?
Shimano klauwen passen prima, wellicht moet je je zelf even wat vaker inlezen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aMGGw1u-rLgbLstqt7dWQYcQZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9z8BACUfiSOD0EmRdu2h4g5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7O7yN9Rm_lOtvYt2MMIRYKrooJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObWRW1hv1JF5rip22JhoF2HP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
bullseye1977 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:48:
[...]

Welke zadelpen heb je gebruikt van de dechatlon?
Je kan ze hier vinden! ;)
https://www.decathlon.nl/...0-mm-h500e/_/R-p-X8523796
https://www.decathlon.nl/...l-tilt-500-e/_/R-p-199657

ik heb overigens mijn Strex zadel op een VM zadelpen geplaatst, past ook perfect. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZwdewRx6qGLw1z7AIbqEunQU6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etyaML4oiEgfSpwdVzJLu7EO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Bruzski op 04-10-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bruzski op 04-10-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
Heeft hier iemand ervaring met de S2 geperforeerde riemschijven op de S3?
Ik was vandaag in de vanmoof shop en dit werd voorgesteld als oplossing voor de piepende remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 15-09 16:14
cautje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:38:
Ik was vandaag in de vanmoof shop en dit werd voorgesteld als oplossing voor de piepende remmen.
Ik heb het zelf niet, maar hier op het forum zijn genoeg mensen die andere remschijven hebben geplaatst en geen last meer van piepen hadden.
Bijvoorbeeld even zoeken op remschijven van BBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
cautje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:38:
Ik ben zelf ook bezig met geperforeerde remmen omdat hierbij de gaten ook als vuilvanger dienen. Terwijl het vuil bij de originele remmen in de remblokjes blijft hangen. Ik opteer wel voor dezelfde ronde vorm. Van voren heb ik er nu 1 van 160 mm met 2 rijen gaten waarvan de spaken zwart zijn. Echter vanachter heb ik 140 mm nodig en die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
Tilburgers schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:06:
[...]

Ik ben zelf ook bezig met geperforeerde remmen omdat hierbij de gaten ook als vuilvanger dienen. Terwijl het vuil bij de originele remmen in de remblokjes blijft hangen. Ik opteer wel voor dezelfde ronde vorm. Van voren heb ik er nu 1 van 160 mm met 2 rijen gaten waarvan de spaken zwart zijn. Echter vanachter heb ik 140 mm nodig en die heb ik nog niet gevonden.
Quote van een gebruiker:
De BBS-111 is 140mm (achterrem) en de BBS-112 is 160mm. Niet te duur en een nette 'look'. Ik heb deze geplaatst in combinatie met de oorspronkelijke remblokken.

Alle herrie is nu verdwenen en remmen functioneren uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
Ik heb nog steeds geen afspraak gepland voor de voorvork vervanging (en de rest dat ze gelijk doen). Twijfel nog steeds, hij fietst, stuurt en schakelt prima alleen remblokjes zijn bijna op en remolie is niet helemaal op pijl door een foutje van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6hQ2kcepiZz8qBTmAn3OnVl9HY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xL9GSM8uU4IkTkct3uMMTxCL.jpg?f=fotoalbum_large

Enig idee wat dit kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Van Moof Speed Pedelec?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Een speed pedelec lijkt me inderdaad het meest plausibel. Zou wel een andere setup vergen, het lijkt me ondoenlijk om het vermogen dat nodig is voor 45 km/uur via het voorwiel over te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
We staan op het punt om zelfs de grootste steden kleiner te laten voelen. Kom meer te weten op 12 oktober om 17:00.

Klinkt als VanMoof goes speedpedelec. Bedoel als je straks een S4 kunt kopen in speedpedelec uitvoering ga je met 45km/u net iets makkelijker en sneller van suburbs in New York naar downtown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 20:03
Daniel schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:35:
Een speed pedelec lijkt me inderdaad het meest plausibel. Zou wel een andere setup vergen, het lijkt me ondoenlijk om het vermogen dat nodig is voor 45 km/uur via het voorwiel over te brengen.
Speed pedelec is een kleine markt, en in de stad niet echt belangrijk.
Ik gok dan eerder op een grotere batterij.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als ik het plaatje op de hoofdpagina zie: https://www.vanmoof.com/en-NL/save-the-date

Dan denk ik eerder aan een hipster ebike zoals de Super73 of zelfs een elektrische scooter.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 07-10-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Een elektrische scooter of fatbike zou ook kunnen ja. Diversify het productgamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
stin00 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:08:
Als ik het plaatje op de hoofdpagina zie: https://www.vanmoof.com/en-NL/save-the-date

Dan denk ik eerder aan een hipster ebike zoals de Super73 of zelfs een elektrische scooter.
Het lijkt wel een vouwfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Is hier ook iemand die het abus folding lock (die vm zelf aanbied) heeft icm een powerbank. Past dat een beetje aantoonbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tommie12 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Speed pedelec is een kleine markt, en in de stad niet echt belangrijk.
Ik gok dan eerder op een grotere batterij.
stin00 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:08:

Hmmja, fair enough. Dat plaatje doet inderdaad eerder denken aan een scooter (of motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 14:34
Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:37:
[...]

Klinkt als VanMoof goes speedpedelec. Bedoel als je straks een S4 kunt kopen in speedpedelec uitvoering ga je met 45km/u net iets makkelijker en sneller van suburbs in New York naar downtown.
lijkt me inderdaad een logische reveal. We wisten tenslotte al dat VanMoof volle bak op de US markt ging inzetten na die laatste investeringsronde.

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
In deze tweet hebben ze het nog over een e-bike.. maar een S4 komt niet overeen met de periodes wanneer eerdere varianten zijn uitgebracht..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGJ8JVx7Z1nyilQJNdx1Z0ttxuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svZTe8qAFApVtjzfv9Qd17yj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbvfCJ_EobTs9tXZSaPMfo4n_74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pp7ukBkvqH1nscFJHl06W8De.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je nog iets meer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
Ik heb vandaag mijn fiets opgehaald bij het servicepunt in Eindhoven.
Alles is prima verlopen, de remmen piepen niet meer en hij schakelt weer als een zonnetje.
De E-shifter had ik zelf al vervangen dat was het niet, er was iets afgebroken in de achtenaaf waardoor hij niet meer schakelde.
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Misterxx2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:21:
In deze tweet hebben ze het nog over een e-bike.. maar een S4 komt niet overeen met de periodes wanneer eerdere varianten zijn uitgebracht..
[Afbeelding]
Qua timing klopt het wel redelijk: volgens mij zagen we bij de S3 ook speculaties/aankondiging in oktober, pre-order vanaf december, verzending vanaf maart. Grote verschil is dat VanMoof destijds, twee jaar geleden, lang niet zo groot en bekend was als nu na de grootste campagnes voor de S3.

Ik was vandaag in Amsterdam en daar was de hele showroom al verstopt achter een zwart doek. Er staat dus al iets klaar, of men is in ieder geval al aan het verbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:34:
[...]

Gisteren was m'n fiets klaar, zojuist opgehaald. Voor het doortrappen hebben ze (opnieuw) het achterwiel vervangen omdat hierin iets mis zou zijn in de naaf. Dit had ik zelf al eens gedaan begin deze zomer.

Het probleem met mijn achterrem hadden ze direct bij het innemen al verholpen, de medewerker die hem innam herkende het meteen en losde het snel op. Het scheen dat de remleiding vacuüm zou hebben gezeten, wat kan gebeuren nadat de fiets op de remhendel is gevallen of hij lang ingedrukt is geweest door bijvoorbeeld een andere fiets of muur. Ze hebben desondanks toch nog 'Bleeding the brakes' op de bon staan. Ook iets afgesteld tegen het aanlopen. Alles was netjes onder garantie, dus kostenloos. Ik moet alleen (alweer) nieuwe reflecterende tape aanbrengen op de achter velg.

Eind goed al goed, voorlopig. In ieder geval weer netjes geholpen, op de onpersoonlijke emails na. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Laatst online: 15-09 16:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ei9L8cTR8U1FpkF-MuTLpDMypQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOQ23D1NFy2z6CQ4oXstPIWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog een andere hoek. Volgensmij zijn er vanuit verschillende kanalen puzzelstukjes verstuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik zie geen spaken. Zou dat een design dingetje zijn, of moeten we misschien over iets futuristisch fantaseren, zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://coolmaterial.com/wp-content/uploads/2020/11/Reevo-Hubless-E-Bike-1-1000x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het lijkt nog het meest op een op de S3 gebaseerde fatbike, met een grotere accu. Een S4 aankondiging lijkt me wat vroeg nog.

[ Voor 21% gewijzigd door Daniel op 08-10-2021 07:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
Ze noemen hem de Vanmoof Y, zo heet de foto op de site..
code:
1
<link rel="image_src" href="https://www.vanmoof.com/sites/default/files/2021-10/VM_Y_1200x630.png"/>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:41
HBO88 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:50:
Ze noemen hem de Vanmoof Y, zo heet de foto op de site..
code:
1
<link rel="image_src" href="https://www.vanmoof.com/sites/default/files/2021-10/VM_Y_1200x630.png"/>
Aha, I see what they did there: de S3, X en Y ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thile op 08-10-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
oscarwashere schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:28:
Ik zie geen spaken. Zou dat een design dingetje zijn, of moeten we misschien over iets futuristisch fantaseren, zoals dit:
Ik zie een schijfrem, dus ik gok dat de spaken zijn uitgegumd door de graphical artist :+

Verder lijkt er wat hydroforming op de onderbuis zijn toegepast, maar het is een dusdanig bewerkt plaatje dat ik dit met een slag om de arm neem. Het zal ongetwijfeld optisch allemaal wel kloppen.

[ Voor 22% gewijzigd door roffeltjes op 08-10-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Als je "reviews" buiten Europa bekijkt over de S3 vinden ze het vaak stom dat je nog moet trappen. Het zou een soort snor/brommer-achtig fietsje kunnen zijn. Ik denk dat ik daar mijn geld op zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Thile schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Aha, I see what they did there: de S3, X en Y ;)
Vanmoof is toch de tesla onder de fietsen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17
Onlangs wou mijn kickslot niet meer unlocken, ging half naar buiten en sprong gelijk weer naar binnen. Tijdelijke oplossing was in de positie dat die half buiten hing het kickslot met een haakje eruit te trekken. Kon een reparatieafspraak maken maar duurde sowieso een maand voordat ik bij hen terecht kon. Anders optie was een nieuwe kickslotmodule thuisgestuurd krijgen en dan zelf vervangen, adhv hun instructiefilmpjes toch voor dit gekozen. Vervangen ging goed maar helaas probleem niet verholpen.

Wat ik merk is dat er een minimale afstand moet zitten tussen de 'tandjes' van het wiel en het kickslot die bij het unlocken het slot naar buiten duwt, in mijn geval is die afstand op een of andere manier groter geworden waardoor die tandjes het slot vanaf de achterkant niet meer voldoende naar buiten kunnen duwen. Nu heb ik twee dunne spacers aan de binnenkant van het kickslot gedaan waardoor het kickslot een klein stukje dichter weer bij het wiel zit, en voilà het slot gaat weer geheel open.
Mijn verwarring is nu hoe dit überhaupt komt, alsof het frame waaraan het kickslot is bevestigd een minuscuul stukje is verbogen?

Ik zit nog wel te twijfelen om hem alsnog weg te brengen, maar heb eigenlijk geen zin dat ik een aantal dagen mijn fiets niet meer tot mijn beschikking heb. Iemand ervaring met een dergelijke reparatie en of dit redelijk snel gaat bij VM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Stuur heeft wat weg van een BMX

Kinderfiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
HBO88 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

Vanmoof is toch de tesla onder de fietsen? 8)7
Nu nog een summon feature verzinnen die jouw VanMoof in een bende van fietsen zichzelf inparkeert dan.

Ik ontving trouwens van de week dat ze in Zwolle nu ook een certified werkplaats geopend hebben.

VanMoof Certified Workshop Zwolle - Stappenbelt.bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nog wel steeds voorwielmotor. Da’s geen speed pedelec dan. Denk toch meer een snorfietsachtig ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSQaFvetEAxXcYvP8AoHheTfDoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7QPgS6x2gm1AV3PwIhUJgYB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Dan blijven ze dus in het laagste segment zitten. op zich begrijpelijk.
Pagina: 1 ... 99 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.