Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-08 01:48
oscarwashere schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:24:
M'n nieuwe achterwiel heb ik er gisteravond lekker vlot opgezet. Ik had natuurlijk al wat ervaring door het vervangen van de e-shifter, want dat is nagenoeg dezelfde procedure. Meteen de reflectieve tape aangebracht toen het wiel nog op tafel lag, dat ging ook lekker makkelijk daardoor.

Ik heb het nieuwe wiel alleen nog niet kunnen testen, want mijn remblokjes lopen aan op de remschijf. Het bekende trucje met losdraaien, remmen inknijpen, vastdraaien, testen, herhalen... werkte (nog) niet (of ik was te ongeduldig). Erg frustrerend, dat het dan op dit lullige dingetje blijft steken. Ik heb VanMoof om tips gevraagd, maar het blijft bij het bekende trucje. Ik had het echt al vaak geprobeerd zonder succes, dus nu sturen ze nieuwe remblokjes op. Wie weet helpt dat (zou ook mooi schelen met piepen). Totdat die er zijn blijven we proberen... |:(
Gewoon even de fiets omkeren, klauwen losmaken en lichtjes verplaatsen, probleem opgelost, anders even naar de FM rijden en laten doen, hiervoor krijg je tenslotte die vergoeding van 25 euro voor. ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Channelmaster schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:50:
[...]
Dat ze dat in de API houden kan uit luiheid zijn, want wie gaat dit nou reverse engineeren? :+
Tja wellicht doen ze dit wel express omdat er meer mensen lopen de reverse engineeren ? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:24:
M'n nieuwe achterwiel heb ik er gisteravond lekker vlot opgezet. Ik had natuurlijk al wat ervaring door het vervangen van de e-shifter, want dat is nagenoeg dezelfde procedure. Meteen de reflectieve tape aangebracht toen het wiel nog op tafel lag, dat ging ook lekker makkelijk daardoor.

Ik heb het nieuwe wiel alleen nog niet kunnen testen, want mijn remblokjes lopen aan op de remschijf. Het bekende trucje met losdraaien, remmen inknijpen, vastdraaien, testen, herhalen... werkte (nog) niet (of ik was te ongeduldig). Erg frustrerend, dat het dan op dit lullige dingetje blijft steken. Ik heb VanMoof om tips gevraagd, maar het blijft bij het bekende trucje. Ik had het echt al vaak geprobeerd zonder succes, dus nu sturen ze nieuwe remblokjes op. Wie weet helpt dat (zou ook mooi schelen met piepen). Totdat die er zijn blijven we proberen... |:(
Ik denk dat de remblokjes al te ver naar binnen staan en daardoor al te dicht op de schijf zitten.
Probeer voor je ‘het trucje’ toepast eerst even de remblokken helemaal terug te duwen in de klauw aan beide zijden. Is een speciaal soort ‘spatel/lepel’ tool voor maar kan ook met een brede platte schroevendraaier. Gewoon tussen de remblokjes in steken en dan naar links en rechts wrikken/duwen.
Als de blokjes in die beginstand staan moet het ‘trucje’ altijd werken.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:11
neonite schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:21:
Vandaag bericht gekregen dat mijn bestelling (zwarte S3) van 11 mei is verzonden. Hopelijk ontvang ik dit keer een werkend exemplaar!
Bijzonder! Ik heb ook 11 mei besteld maar nog geen bericht helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

neonite schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:21:
Vandaag bericht gekregen dat mijn bestelling (zwarte S3) van 11 mei is verzonden. Hopelijk ontvang ik dit keer een werkend exemplaar!
Ik hoop het ook voor je, maar ergens te triest voor woorden eigenlijk…
Ik vind het echt van de zotte dat ze de kwaliteit nog steeds niet op orde hebben. En dan wel tijd steken in het lelijkste accu pakket ooit. Volgens het propaganda filmpje zijn er zelfs tientallen schetsen gemaakt met dit als resultaat!? Hilarisch!
Ze hadden die tijd in de doorontwikkeling en verbetering van de kwaliteit moeten steken.

Net als dat ‘abonnement’ verhaal! Zorg eerst voor nieuwe fietsen die werken af fabriek. Niet voor Frankenstein projecten!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-08 15:46
Intussen zie ik op de site dat mijn verwachte datum is bijgesteld naar 7 juni... 9 mei besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
svenerator schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:49:
Intussen zie ik op de site dat mijn verwachte datum is bijgesteld naar 7 juni... 9 mei besteld.
Mijne veranderd maar niet ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
bakkie1985 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Mijne veranderd maar niet ;( ;( ;(
Die van mij ook niet, 6 april besteld verwachte leverdatum 25 mei. Gaat om S3 light. Moet nog ff geduld hebben. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
BikerGLE schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:31:
[...]

Die van mij ook niet, 6 april besteld verwachte leverdatum 25 mei. Gaat om S3 light. Moet nog ff geduld hebben. :')
Ik wacht ook op de light. De leverweek stond vorige week even tussen 22 mei en 6 juni. Hoop stiekem dat ze dus eind deze week of begin volgende week een batch versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 16:13
Ik heb net VanMoof gebeld, omdat ik nog geen mail heb gehad en de verwachte leverdatum op morgen staat. Klantenservice kon er weinig over zeggen, ik moet de mail afwachten. Nig eens gevraagd hoe het zit met de wisselende levertijden, waarom de één de fiets na een week krijgt en de ander na 6 weken. Klantenservice krijgt er veel telefoon over, maar zou geen toelichting over de reden krijgen van hun leidinggevenden. Op mijn mail van vorige week maandag heb ik nooit antwoord gehad, ze hebben het erg druk.

Ook heb ik gevraagd naar Moofer en het vervallen van garantie. Het standpunt van VanMoof is dat het de levensduur kan beïnvloeden en dat ze niet weten hoe Moofer met gebruikersdata omgaat, dus ze willen niet dat mensen het gebruiken. Bij een beroep op garantie kijken ze per casus of ze die al dan niet laten vervallen bij het gebruik van Moofer. Als voorbeeld werd genoemd dat als je binnen een jaar een nieuwe batterij nodig hebt, ze die niet gaan vergoeden. Bij een servicebeurt kijken ze naar gereden km, in welke stand de fiets gebruikt is, de maximaal gefietste snelheid, en hoe vaak de batterij opgeladen is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
SAMDERETRIEVER schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Ik wacht ook op de light. De leverweek stond vorige week even tussen 22 mei en 6 juni. Hoop stiekem dat ze dus eind deze week of begin volgende week een batch versturen.
Daar hoop ik ook op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-06 16:16
Net mailtje ontvangen dat de S3 Dark van 18 juni naar 6 juni is verplaatst. Hopelijk sturen ze hem iets eerder maar we gaan het zien. Krijg ook een vervangend model opgestuurd, alleen die is er nog niet aangezien ze “ geen dozen” hadden bij VanMoof dus ze konden hem niet opsturen. Zit nu al 2,5 week zonder fiets aangezien ik het had ingeleverd en ik tussen 10 en 14 dagen een nieuwe zou moeten krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door bincvburen op 20-05-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 11:59
Het is natuurlijk niet goed te praten want je moet je zaakjes natuurlijk op orde hebben maar als ik alle verhalen zo lees dan herken ik een hoop. Ik heb ook eens support gedaan bij een bedrijf dat van start up naar scale up ging. En juist dingen als communicatie en zicht houden op de hele keten is onwijs lastig dan. Het opentrekken van een blik goed getraind personeel, niet meer per casus kunnen kijken maar processen inrichten etc. Allemaal heel lastig.
Het enige wat je wel kan doen is zorgen dat je als beleid hebt, niet moeilijk doen over coulance vervangen of terugbetaling als er wel wat fout gaat. En dat hebben ze gelukkig op orde.
Met goed beleid zal het vanaf nu alleen maar beter worden hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:21
bakkie1985 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Centreren zoals je omschrijft. hierna achterwiel losmaken, remhendel hard inknijpen en wiel vastmaken. Hierna nog een keer centreren als hierboven als het niet lukt.
Werkt op de MTB altijd 8)
maxnl schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:13:
[...]

Had daar na het vervangen van remblokjes ook gedoe mee.
Uiteindelijk wel gelukt, maar heb voor de volgende keer zo'n metalen dingetje besteld dat je er als afstandhouder tussen kan stoppen, en bij het centreren zou moeten helpen.

YouTube: Centering Hydro Disc Brakes with a Birzman (or similar) Tool
Aliexpress zoek term: "brake alignment tool"

Nog niet binnen, dus weet niet of het in de praktijk goed werkt.
Bart_VM schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:04:
[...]

Oscar, heb je wel de juiste ringen aan de juiste kan van het wiel geplaatst? Wellicht dat de dunne ring aan de verkeerde kant zit?
Bruzski schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Gewoon even de fiets omkeren, klauwen losmaken en lichtjes verplaatsen, probleem opgelost, anders even naar de FM rijden en laten doen, hiervoor krijg je tenslotte die vergoeding van 25 euro voor. ;)
Eddy 6 pack schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Ik denk dat de remblokjes al te ver naar binnen staan en daardoor al te dicht op de schijf zitten.
Probeer voor je ‘het trucje’ toepast eerst even de remblokken helemaal terug te duwen in de klauw aan beide zijden. Is een speciaal soort ‘spatel/lepel’ tool voor maar kan ook met een brede platte schroevendraaier. Gewoon tussen de remblokjes in steken en dan naar links en rechts wrikken/duwen.
Als de blokjes in die beginstand staan moet het ‘trucje’ altijd werken.
Bedankt voor jullie massale reacties! :*)

Ik heb het nog eens geprobeerd vanochtend; ik heb de remblokjes eruit gehaald, 'schoongemaakt', teruggestopt en flink aangeduwd met de schroevendraaier. Inknijpen-los-inknijpen-los-inknijpen-vasthouden van de rem tijdens het vastrdraaien van de remklauw geprobeerd, dat ook nog geprobeerd in combinatie met het los- en vasthalen van het wiel. Maar helaas... het wil niet. Vanmiddag na mijn werk probeer ik het nog een paar keer, opnieuw even mijn geduld op de proef stellen. Heb ook mijn twijfels of nieuwe remblokjes zullen werken, maar we gaan het zien (hopelijk morgen). Anders toch maar langs VM.

@Bart_VM, kan je verduidelijken welke ringen je het precies over hebt? Degene die na de anti-theft-nut komen zijn even dik. Aan de kant van de e-shifter zou ook niets veranderd moeten zijn, bovendien is de rest van het wiel wel goed uitgelijnd en past alles verder goed.

@maxnl die tool uit het filmpje is ook nog een idee, ik had het geprobeerd met een mes aan beide kanten van de remschijf maar dat paste niet echt goed. Ik zal kijken of ik iets kan vinden waarmee ik zelf een vergelijkbare 'tool' kan maken, die ik op deze manier tussen de schijf en blokjes kan draaien.

Edit: zelfs twee post-it's die ik om de remschijf heen had gevouwen (i.p.v. die tool) en vastgeplakt passen niet tussen de remklauwen. Ze zijn gewoon veel te nauw...

[ Voor 6% gewijzigd door oscarwashere op 20-05-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Meer mensen die niet op de website in kunnen loggen bij Vanmoof?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
bakkie1985 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:05:
Meer mensen die niet op de website in kunnen loggen bij Vanmoof?
Yup, storinkje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
oscarwashere schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:33:
Edit: zelfs twee post-it's die ik om de remschijf heen had gevouwen (i.p.v. die tool) en vastgeplakt passen niet tussen de remklauwen. Ze zijn gewoon veel te nauw...
Het remhendel-afstel-schroefje uit je eerdere post niet te strak aangedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hoe is deze fiets bij het fietsen zonder hulp? Kan je goed (bewust) zonder hulpmotor fietsen, of merk je dan echt een weerstand? (E.g. met goede moed en voor de cardio of met wind mee zonder hulp naar je werk fietsen, en dan lekker lui weer naar huis.)

Kan je fietsen met een lege accu, of moet je hem eerst opladen om hem überhaupt te kunnen gebruiken?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Sando schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:01:
Hoe is deze fiets bij het fietsen zonder hulp? Kan je goed (bewust) zonder hulpmotor fietsen, of merk je dan echt een weerstand? (E.g. met goede moed en voor de cardio of met wind mee zonder hulp naar je werk fietsen, en dan lekker lui weer naar huis.)

Kan je fietsen met een lege accu, of moet je hem eerst opladen om hem überhaupt te kunnen gebruiken?
Een elektrische fiets waarbij de ondersteuning uitstaat trapt altijd zwaarder dan een gewone fiets wanneer je de motor uitschakelt of wanneer je accu leeg is, sommige ebikes zijn echter uitgerust met vrijloop naaf, waardoor je moeiteloos kunt fietsen wanneer de motor uit(geschakeld) is, helaas heeft de VM voorwielmotor geen vrijloop naaf, de fiets zal dus altijd zwaar trappen alsof je tegen de wind in fietst :/

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 20-05-2021 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Bij daglicht gaat dat prima.
Houd er echter rekening mee dat ook verlichting en bel ermee kappen als je onder de 3% accu komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
maxnl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Het remhendel-afstel-schroefje uit je eerdere post niet te strak aangedraaid?
Goede! Bedankt! _/-\o_

Dat had ik geprobeerd en er is nu inderdaad meer ruimte voor de post-it, om ze vervolgens beter af te stellen. Ik kon nu ook de remblokjes verder uit elkaar duwen met de schroevendraaier. Hierdoor heb ik zonder hem te laten aanlopen de remklauw weer kunnen terugplaatsen. Alleen heb ik toch weer dat remhendel-afstel-schroefje weer wat aangedraaid, zodat je de remhendel niet zo ver hoeft in te knijpen om hem te laten werken. Hierdoor is het resultaat iets minder perfect (loopt héééél licht aan), maar ben tevreden voor nu. Morgen, wanneer alsnog de nieuwe remblokjes zullen binnenkomen, moet ik toch weer opnieuw beginnen. Of ik laat de oude blokjes zitten, maar toen ik die eruit haalde zag ik dat ze het behoorlijk zwaar hebben gehad in een jaar tijd dat ik de fiets nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
oscarwashere schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:55:
Of ik laat de oude blokjes zitten, maar toen ik die eruit haalde zag ik dat ze het behoorlijk zwaar hebben gehad in een jaar tijd dat ik de fiets nu heb.
Bij mij verschilde de oude ook wel een paar post-it notes in dikte met de nieuwe. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lc3kkLqNenK_mAkYvP55b-UkrAg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O0zL1d8VA8JKeb7Ovlbfnbiy.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13

Ik kom van een brakke stationsfiets af, en een lege moof fietst veel beter dan die fiets. Ik denk dat het net iets minder is dan een OV-fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
naar mijn idee kunnen ze de 'mijn van moof' omgeving voor wat betreft de order info beter uitzetten.

ik vind als je de verwachte leverdatum wijzigt naar voren dat je dan ook moet leveren. beetje teleurstellende start dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Net bij een (nieuw) vanmoof certified shop geweest voor een proefrit.
Het is dat ik de fiets al heb besteld maar anders was dit echt een dealbreaker geweest denk ik.

De fiets stond al klaar en ik werd verwacht, dat was mooi. Wel was de fiets erg vies beetje apart maar goed. Ik ben er blanco in gegaan en heb hem het verhaal laten doen (wie weet steek je nog wat op).
Ik vroeg of hij de stuurverhogers er op wou zetten want omdat ik bewust een fiets zoek waar ik rechtop kan zitten. Dat kon niet, was ook veel werk zei hij. Nouja.... Het was ook zijn eigen fiets zei hij en later zei hij als ik steeds de stuurverhogers erop en eraf moet doen dan gaat de bekabeling stuk. Bijzonder maar so be it.
Toen vroeg ik hem (omdat ik ook een zware kerel ben) hoe zit het met de actieradius, ik moet 40 km kunnen halen in de hoogste stand met vaak de turboknop indrukken.
Dat wist hij niet, hadden ze op de training ook niks over gezegd.

Het zal aan mij liggen maar dat is toch wel apart allemaal. Gelukkig zit er in Groningen nog een certified shop, dus daar maar naartoe als ik eens wat heb.

De rit beviel erg goed lekker scheuren met de turboknop wel erg veel geklak van 2 naar 3 en van 3 naar 4. Hij zei later nog te wachten op een nieuwe naaf (klinkt legit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Chillko schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:54:
Net bij een (nieuw) vanmoof certified shop geweest voor een proefrit.
Het is dat ik de fiets al heb besteld maar anders was dit echt een dealbreaker geweest denk ik.

De fiets stond al klaar en ik werd verwacht, dat was mooi. Wel was de fiets erg vies beetje apart maar goed. Ik ben er blanco in gegaan en heb hem het verhaal laten doen (wie weet steek je nog wat op).
Ik vroeg of hij de stuurverhogers er op wou zetten want omdat ik bewust een fiets zoek waar ik rechtop kan zitten. Dat kon niet, was ook veel werk zei hij. Nouja.... Het was ook zijn eigen fiets zei hij en later zei hij als ik steeds de stuurverhogers erop en eraf moet doen dan gaat de bekabeling stuk. Bijzonder maar so be it.
Toen vroeg ik hem (omdat ik ook een zware kerel ben) hoe zit het met de actieradius, ik moet 40 km kunnen halen in de hoogste stand met vaak de turboknop indrukken.
Dat wist hij niet, hadden ze op de training ook niks over gezegd.

Het zal aan mij liggen maar dat is toch wel apart allemaal. Gelukkig zit er in Groningen nog een certified shop, dus daar maar naartoe als ik eens wat heb.

De rit beviel erg goed lekker scheuren met de turboknop wel erg veel geklak van 2 naar 3 en van 3 naar 4. Hij zei later nog te wachten op een nieuwe naaf (klinkt legit).
Hm, wist niet dat je ook proefritten kon maken bij de nieuwe partnershops (dacht alleen onderhoud/reparatie). De betreffende fietsenmaker leert er vanzelf meer over, lijkt mij in ieder geval wel een stap in de goede richting. Wie hier meeleest zal toch al gauw meer weten dan welke verkoper dan ook, zelfs die van VM zelf gok ik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
oscarwashere schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Hm, wist niet dat je ook proefritten kon maken bij de nieuwe partnershops (dacht alleen onderhoud/reparatie). De betreffende fietsenmaker leert er vanzelf meer over, lijkt mij in ieder geval wel een stap in de goede richting. Wie hier meeleest zal toch al gauw meer weten dan welke verkoper dan ook, zelfs die van VM zelf gok ik B)
Ja sinds kort. Ik kreeg daar een mailtje over dus gelijk ingepland. Een beetje onwetendheid neem ik ze ook niet kwalijk maar als je een groot bord op je raam hebt met Vanmoof certified workshop en je bied testritten aan dan zou de actieradius toch wel iets moeten zijn dat je weet. En ik ging vooral vanwege het rijcomfort te testen (rechtop) en dat mocht dus niet. Nouja.

Voor de volledigheid nog even naar een grote fietsenzaak hier in het dorp geweest voor een testrit op een e-bike met ongeveer dezelfde prijs en een premium model.
En het vergelijkbare model viel direct af maar het premium model ging ook als een speer, gaf veel meer comfort en was mooi. Maar die was dan ook meteen 3300 euro dus dat is geen vergelijking.

And now we wait.... 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTino81
AMDman schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:39:
naar mijn idee kunnen ze de 'mijn van moof' omgeving voor wat betreft de order info beter uitzetten.

ik vind als je de verwachte leverdatum wijzigt naar voren dat je dan ook moet leveren. beetje teleurstellende start dan.
Mijn fiets zou vandaag geleverd moeten worden, maar ik heb geen bericht gehad. Weer gebeld, maar ze kunnen helemaal niets zeggen over wanneer de levering wel te verwachten. Waarom het niet op de site wordt aangepast, daar kan de klantenservice ook niets over zeggen. Kortom, de mensen die je aan de lijn krijgt hebben geen informatie en kunnen je eigenlijk niet helpen. Wanneer je de klantenservice belt hoor je ook iedere keer rare geluiden: piepjes, een soort text-to-speech bericht, een constant herhalend 'blijf aan de lijn'. Zijn ze zich niet van bewust, je zou een muziekje moeten horen.

Ik heb echt de neiging om maar te annuleren en een Cowboy te bestellen. VanMoof heeft de zaken echt niet op orde.

Edit: daad bij woord gevoegd en VanMoof geannuleerd en Cowboy 4 ST besteld. Hele aardige mevrouw aan de lijn gehad bij VanMoof, dat wel. Maar waar VanMoof vragen nauwelijks kan beantwoorden en niet op mail reageert, had ik bij Cowboy binnen 5 minuten per mail antwoord op mijn vragen. Dat voelt toch als een veiligere keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door xTino81 op 21-05-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 07:47
xTino81 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Mijn fiets zou vandaag geleverd moeten worden, maar ik heb geen bericht gehad. Weer gebeld, maar ze kunnen helemaal niets zeggen over wanneer de levering wel te verwachten. Waarom het niet op de site wordt aangepast, daar kan de klantenservice ook niets over zeggen. Kortom, de mensen die je aan de lijn krijgt hebben geen informatie en kunnen je eigenlijk niet helpen. Wanneer je de klantenservice belt hoor je ook iedere keer rare geluiden: piepjes, een soort text-to-speech bericht, een constant herhalend 'blijf aan de lijn'. Zijn ze zich niet van bewust, je zou een muziekje moeten horen.

Ik heb echt de neiging om maar te annuleren en een Cowboy te bestellen. VanMoof heeft de zaken echt niet op orde.

Edit: daad bij woord gevoegd en VanMoof geannuleerd en Cowboy 4 ST besteld. Hele aardige mevrouw aan de lijn gehad bij VanMoof, dat wel. Maar waar VanMoof vragen nauwelijks kan beantwoorden en niet op mail reageert, had ik bij Cowboy binnen 5 minuten per mail antwoord op mijn vragen. Dat voelt toch als een veiligere keuze.
Wat maakt dat je de keuze maakte voor de Cowboy? Zelf vind ik de Veloretti wel een heel mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
HBO88 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Wat maakt dat je de keuze maakte voor de Cowboy? Zelf vind ik de Veloretti wel een heel mooi alternatief.
Ik heb beiden overwogen, wilde gisteren de Veloretti voorbestellen, maar was te laat. Cowboy is dan iets goedkoper. Op de Cowboy V3 heb ik al een proefrit gemaakt en dat beviel goed. Aangezien de Cowboy pas in september geleverd wordt, kan ik de eerste ervaringen met Veloretti nog even afwachten en die misschien ook uitproberen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Review: problemen, ervaring & aanpassingen, algemeen & wensen

Ik heb nu ruim 1.100 km met de S3 gefietst en wil even een korte review geven. Geen lang verhaal, alleen wat ervaringen, constateringen, aanpassingen, wensen etc.
Hopelijk is het bruikbaar voor mensen die nieuw op dit forum zijn en meer info zoeken over de S3.
Problemen
Achterwiel:
Nieuw uit de doos trapte het achter wiel door. Er is door VM een nieuw wiel gestuurd en die werkt naar behoren.
Hij trapt nog wel af en toe door van 2 naar 3 en in z’n 4. Maar alleen als ik kracht zet. Draai ik rond met heel licht kracht zetten dan gaat het schakelen vrijwel vloeiend. Wel is die kleine doortrap in 4 er nog.
Accu.
Ik vond dat de accu de laatste tijd snel leeg ging, ook in de EU stand met ondersteuning op 4. Ik haalde ongeveer 3km per ‘accu bolletje’. Daar zijn er 21 van dus ongeveer 60 km. Dit klopte ook met de accu afname in de app.
Nadat ik de fiets 2x hard gereset heb, >10 seconden de resetknop indrukken is deze ‘storing’ weg.
Nu haal ik in de EU stand 5km per accu bolletje, dus ongeveer 100 op een lading. Laatste stuk van 11 km dat ik gefietst heb was er 11% accu verbruikt. <<toevoeging 22-05: Dat was gister op een stuk met wind mee, ik heb ‘s avonds nog een ronde gefietst met wind mee en tegen en de ‘eindstand’, inclusief die eerste 11 km was 28 km gefietst met 40% accu. Dat zou dan op 70km op een volle lading bij EU+4 uitkomen. Is al weer wat meer als voor de reset.>>
Vreemd dat dit zo werkt met zo’n reset, maar zal wel een elektronica en software glitch zijn geweest?
Ervaring & aanpassingen
Versnelling:
Ik gebruik de 4e versnelling eigenlijk niet meer omdat ik die te zwaar vind trappen. Zelfs bij 34 km/u, maar kan hem niet op een hogere snelheid laten inschakelen dan 30km/u, in EU stand althans.
Dus in de EU stand rijd ik nu altijd maximaal in z’n 3.
De snelheid staat meestal in EU. Vooral omdat ik vaak samen met mijn vrouw fiets op haar Giant Ebike en die gaat maximaal 26. Moet ik alleen en verder, dan gaat ie in happy mode, het bereik is dan 40km. Maximaal!
Banden:
Ik heb Schwalbe Supermoto banden gemonteerd en die gaan als een malle! De grip is super, zeker in de regen en rollen echt superglad en smooth.
Bel:
De elektronische bel is 3x niets. Weet nog niet of ik er een analoge bel op zet.
Handvatten:
Ik heb behoorlijk grote en brede handen (mijn handen zijn even breed als de handvatten) en heb de dunne standaard handvatten daarom vervangen voor ESI grips Extra Chuncky. De dikste handvatten die ik kon vinden, maar vind ze nog wel redelijk hard. Bredere kan helaas niet of moet ze uit laten steken, maar dan hangen ze over de stuurbuis uiteinden heen. Ik wil nog wel op zoek gaan naar nog dikkere en zachtere exemplaren.
Reflectoren ed.:
Op de Schwalbe banden zitten reflectiestrepen dus dat probleem is getackeld. Voor de reflector achter heb ik in de bagagedrager een beugel gemaakt en daar een Axa Juno achterlicht/reflector combi gemaakt. Deze moet je zelf inschakelen en gaat vanzelf uit bij 1 minuut stilstand zonder beweging. Voor mij is dit een must aangezien het standaard achterlicht snel geblokkeerd wordt door iets wat je op je bagagedrager vervoert.
Ik blijf het raar vinden dat er geen reflector aan de achterkant zit, ook niet in het achterlicht zoals bij de ES1 nog het geval was. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand de meegeleverde rode reflector om zijn zadelpen heeft gemonteerd.
Pedalen:
De standaard pedalen heb ik vervangen voor anti slip exemplaren na een tip hier op het forum was dat geloof ik. Bevallen heel goed, ik glijd er nooit meer vanaf en ze zijn wat breder wat prettier fietst. De standaard pedalen zijn klein en bij nattigheid spekglad, was er al een paar keer afgegleden. (Maat 47,5....)
Algemeen & wensen
Stuurhouder:
Ik wilde een Loopmount bestellen, maar die zijn uitverkocht. En kosten nu 69 euro! Ik weet niet of ze altijd zo duur waren, maar heb nu een alternatief van 18 euro gevonden, dat er net zo stevig en eigenlijk hetzelfde uitziet. Voor die prijs het proberen waard. Ik gebruik voor de Velo app toch een oude iPhone 7 plus met een Spigen Ultra hoes, dus mocht deze houder ineens uit elkaar vallen is de schade beperkt.
Oordeel:”
Ondanks alle problemen die iedereen heeft en ik ook had met ‘alleen’ het achterwiel vind ik het nog steeds wel een fijne fiets. Rammelvrij, voelt degelijk aan. Niet te zwaar voor op een fietsdrager.
Al met al wel tevreden dus, al is het nog steeds belachelijk dat sommigen van ons belabberde exemplaren geleverd krijgen die barsten van de defecten en dat dat soms ook nog geeneens adequaat opgelost wordt.
En toch doet VM ook niet moeilijk als ik ze bel, ook in het verleden niet. (Op een keer na dan).
Ik kan me dan ook wel voorstellen dat sommigen er helemaal klaar mee zijn en geen vertrouwen meer in VM hebben.
Wensen:
Mijn wens is dat er nog een keer een S model komt met uitneembare accu, beter schakelende automaat, of met handschakeling. (Ik ben oprecht benieuwd hoe de Veloretti automaat schakelt!) En af-fabriek normale banden met reflectie en goede anti lek.
De verlichting mag ook wat feller vind ik en een dagrij verlichting in de vorm van bijvoorbeeld de brandende halo die er nu al in zit.

Op naar de 2.000. d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door Eddy 6 pack op 22-05-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
Na eerder een mail gekregen te hebben dat de leverdatum naar voren kwam ontving ik net een mailtje dat de leverdatum niet gehaald kon worden met allerlei vage redenen.

Het vertrouwen in VM wordt er niet beter op maar ik ga hem wel even testen…als ie tenminste ooit geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 14:12
bakkie1985 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:41:
[...]

Bijzonder! Ik heb ook 11 mei besteld maar nog geen bericht helaas
Ik ben bedot. Het waren de accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:24
Chillko schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:54:

De VM demo fiets wacht op een nieuwe naaf? Legit and witnessed :') _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:51
@Eddy 6 pack Ik vind dat je ongelooflijk veel geduld hebtm en enorm veel krediet geeft.
Ik kan me echt niet voorstellen om nog zo’n fiets te kopen na die ervaringen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tommie12 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:22:
@Eddy 6 pack Ik vind dat je ongelooflijk veel geduld hebtm en enorm veel krediet geeft.
Dank je!👍🏻

Is ook met de tijd gekomen hoor.
2 jaar geleden heb ik al eens na een frustrerend en hoog opgelopen verschil van inzicht met een VM medewerker mijn toenmalige eerste S2 teruggebracht ivm een kapot achterwiel. Daarna was ik ook zeer negatief over en boos op VM.
Heb toen een Gazelle ebike gekocht van €3999! En dat was het ook niet kwam ik achter. Die zijn ook niet perfect en kunnen issues hebben en dan kan een lokale FM ook net zo irritant of wat dan ook zijn als een VM medewerker.

Enfin, ik bleef de VM’s de mooiste qua uiterlijk vinden, dus op MP weer een S2 gekocht met 250 km op de teller (met wéér een slecht schakelende achternaaf en voorwielmotor dat een irritant hoog geluid maakte, beide gratis opgestuurd door VM, dus dat was netjes van ze vond ik. Ook omdat ik de 2e eigenaar was!). Na 6 maanden deze weer zelfde bedrag verkocht op MP en de S3 besteld in februari.

En de review is over de periode sindsdien.

[ Voor 10% gewijzigd door Eddy 6 pack op 22-05-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het zijn erg mooie fietsen om te zien, ze worden daarin maar door een handjevol fietsen geëvenaard naar mijn mening. Maar ik vind de problemen met de custom eshifter, software en accu toch wel dermate grootschalig dat ik een VM nooit zou aanraden. Ik ben het toch wel met @Tommie12 eens, het lijkt haast een stockholm syndroom richting VanMoof. Behoorlijk wat minpunten over slechts 1000 KM en toch zo positief, petje af voor hun marketing machine :+ En kudo's voor ieders geduld natuurlijk. Maargoed ik ben ook wel wat biased richting VanMoof omdat ik een vaste accu, voorwielmotor en al die custom onderdelen maar niks vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 22-05-2021 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

stin00 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:33:
Het zijn erg mooie fietsen om te zien, ze worden daarin maar door een handjevol fietsen geëvenaard naar mijn mening. Maar ik vind de problemen met de custom eshifter, software en accu toch wel dermate grootschalig dat ik een VM nooit zou aanraden. Ik ben het toch wel met @Tommie12 eens, het lijkt haast een stockholm syndroom richting VanMoof. Behoorlijk wat minpunten over slechts 1000 KM en toch zo positief, petje af voor hun marketing machine :+ En kudo's voor ieders geduld natuurlijk. Maargoed ik ben ook wel wat biased richting VanMoof omdat ik een vaste accu, voorwielmotor en al die custom onderdelen maar niks vindt.
Het heeft, voor mij althans, niets met hun marketingmachine te maken hoor. Ja, ik ben enthousiast, maar niet zondermeer. Er blijven dingen niet goed, dat heb ik ook beoogd duidelijk te maken. En door alle negatieve reacties ontstaat ook een bepaald beeld, maar ik denk dat de ‘grote’ merken ook zo hun problemen hebben, alleen lees je die hier niet.
En dan Vanmoof, tja als je een ebike wilt die er niet als zodanig uitziet, dan was er (toen) weinig keuze. Nu zijn er meer spelers. En als ze het doen :*) , zijn het ook echt fijne fietsen. Stijf frame, geen rammels en degelijke onderdelen. Zo’n chainglider, ja dat maakt wat geluid als het nieuw is, maar dat slijt binnen 2 weken al weg. Maar als je daar dan gelijk over valt en dat post in een forum geeft dat geen goede indruk bij de lezer. Ook de mechanische remmen heb ik nooit slecht of ondermaats gevonden hoor. Tuurlijk het zag er minder fancy uit dan hydraulisch, maar qua remkracht maakt het niets uit; als het remblokje eenmaal de remschijf aanraakt ontstaat er wrijvingsweerstand en of de kracht wordt uitgeoefend via een kabel of oliedruk, dat is om het even en van indirecte invloed op de remwerking.

En het belangrijkste vind ik nog dat de fiets maar 2000 euro kost. En dat is echt weinig voor een ebike. Ik lees wel eens dat mensen het een heel bedrag vinden, absoluut gezien is het dat ook, maar in relatie tot een ebike is het echt niet veel. Voor 2000 euro kun je nergens een ebike kopen die er ook nog een beetje leuk uitziet.

Ik ben echt benieuwd hoe de Veloretti het gaat doen, dat kan maar zo mijn volgende ebike worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@Eddy 6 pack
Welke problemen had je met de Gazelle?

In elk geval, een VM zou door de mand vallen voor mijn gebruik. Ik wil meer bereik in de versnellingen, kan niet tegen piepen en kraken en aanlopende remmen, en doortrappen... no go.

Marketing heeft er alles mee te maken. Bedenk zelf eens of je een telefoon zou aanvaarden met toetsen die af en toe haperen, een auto die kraakt bij het schakelen, een computer die af en toe niet opstart... maar allemaal zien ze er kek uit.

En ja... 2000€ is niet veel voor een ebike, ben alleen benieuwd hoe veel VM fietsen nog bruikbaar zijn na 4-5 jaar. Batterij is dan op, en de naaf... tja krakende naven leven niet lang.

[ Voor 30% gewijzigd door Tommie12 op 22-05-2021 16:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Tja beter niet in discussie met Tommy die heeft zijn hele duidelijke mening al klaar voor hij dit topic opent.

Ander punt: heeft iemand al een andere werkende plek voor een airtag gevonden dan het zadel? Heb zelf een ander zadel gemonteerd namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wheeliemaker schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:57:
Tja beter niet in discussie met Tommy die heeft zijn hele duidelijke mening al klaar voor hij dit topic opent.
En jij toch ook zo te lezen? Ik vind het maar een gare reactie om direct op de man te spelen. Zo is er inderdaad geen discussie mogelijk, maar dat lijkt niet aan @Tommie12 te liggen. Naja snel weg uit dit topic dan maar :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
Tommie12 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:22:
Je moet gewoon wat risico durven nemen, ik heb de mijne gemodificeerd op veel zaken zoals remmen, zadel, handvaten en binnenkort usb laden via de externe accu dus je hoort mij niet klagen, VM is nu eenmaal een gewaagde fiets, ga jij lekker voor je Batavus zou ik zeggen. >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag was dan de dag, ergens rond 14.00u begonnen en pas om 18.00u klaar. Ja de 2e keer zou ik het binnen een uur/half uur kunnen, maar onderweg kwam ik toch wat vervelende dingen tegen.

Zo heeft VanMoof geen montagevet gebruikt bij het vastmaken van de bouten in het voorste kettingblad, ze moesten er alle 5 uit, maar kreeg er 1 met geen mogelijkheid uit deze vast compleet vast. Dus de metaalboor erin om hem te verpulveren... pff uiteindelijk gelukt.

Toen het blad van Veer erop geschroefd, maar kwam toen bij de eerste testrit erachter dat de belt niet lekker heen en weer ging, bleek dat het blad niet voor, maar achter de spider gemonteerd moest worden. Dat was toch niet goed te zien op het YouTube filmpje... zelfde gold ook voor het tandwiel achter, die had ik ook andersom gemonteerd, dus de hele boel er weer af.

Maar goed, uiteindelijk is het gelukt. De fiets is echt vele malen stiller, je hoort geen geratel meer van de ketting en de kettingkast.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00MhHtrKGX6jGhBkgcSKpR2mxZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZTvKsvv7ETvalVsuuT9jehz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryS4ZK_1tZVvWLh_5ziEKVOW49Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWFZDIDWk7EPSFHWFIW54XL1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEnN77v4GIsrdNXFfPKWeVftf8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjsS4dHgoAvQFoWXTRomHXof.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Bruzski schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:01:
[...]

Je moet gewoon wat risico durven nemen, ik heb de mijne gemodificeerd op veel zaken zoals remmen, zadel, handvaten en binnenkort usb laden via de externe accu dus je hoort mij niet klagen, VM is nu eenmaal een gewaagde fiets, ga jij lekker voor je Batavus zou ik zeggen. >:)
Dan heb je even veel uitgegeven als voor een echte ebike, maar je zit nog altijd met een voorwielmotor, kleine batterij en een zwak achterwiel.
Maar het ziet er wel goed uit. _/-\o_ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ron_Tweaker schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:04:
Vandaag was dan de dag, ergens rond 14.00u begonnen en pas om 18.00u klaar. Ja de 2e keer zou ik het binnen een uur/half uur kunnen, maar onderweg kwam ik toch wat vervelende dingen tegen.

Zo heeft VanMoof geen montagevet gebruikt bij het vastmaken van de bouten in het voorste kettingblad, ze moesten er alle 5 uit, maar kreeg er 1 met geen mogelijkheid uit deze vast compleet vast. Dus de metaalboor erin om hem te verpulveren... pff uiteindelijk gelukt.

Toen het blad van Veer erop geschroefd, maar kwam toen bij de eerste testrit erachter dat de belt niet lekker heen en weer ging, bleek dat het blad niet voor, maar achter de spider gemonteerd moest worden. Dat was toch niet goed te zien op het YouTube filmpje... zelfde gold ook voor het tandwiel achter, die had ik ook andersom gemonteerd, dus de hele boel er weer af.

Maar goed, uiteindelijk is het gelukt. De fiets is echt vele malen stiller, je hoort geen geratel meer van de ketting en de kettingkast.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe is het schakelen, ik hoor van een vriend die ook de set heeft dat het schakelen soepeler gaat? Ik twijfel nog over de aankoop steeds aangezien mijn ketting soepeltjes loopt, wat positief is, is dat je de set via andere winkels (bike24.com) binnen 4 dagen binnen heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Tommie12 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:45:
[...]
Maar het ziet er wel goed uit. _/-\o_ ;w
B)

[ Voor 28% gewijzigd door Bruzski op 23-05-2021 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Bruzski schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:50:
[...]

Hoe is het schakelen, ik hoor van een vriend die ook de set heeft dat het schakelen soepeler gaat? Ik twijfel nog over de aankoop steeds aangezien mijn ketting soepeltjes loopt, wat positief is, is dat je de set via andere winkels binnen 4 dagen binnen heb. :)
Ik kan nog niet exact laten weten hoe het schakelen bevalt nu met de belt. Ik heb een klein rondje in de woonwijk gereden door het slechte weer, hopelijk morgen een langer rondje.

Als die set binnen 4 dagen in huis is, zou ik dat doen. Überhaupt, een belt fietst echt veel fijner, dus het is imo een no-brainer :)

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ron_Tweaker schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:38:
[...]

Ik kan nog niet exact laten weten hoe het schakelen bevalt nu met de belt. Ik heb een klein rondje in de woonwijk gereden door het slechte weer, hopelijk morgen een langer rondje.

Als die set binnen 4 dagen in huis is, zou ik dat doen. Überhaupt, een belt fietst echt veel fijner, dus het is imo een no-brainer :)
Het zou een no-brainer zijn, maar niet voor dit bedrag. Ik begrijp het ook niet echt, heeft die riem nou echt zo'n hoge kostprijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
oscarwashere schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:09:
[...]

Het zou een no-brainer zijn, maar niet voor dit bedrag. Ik begrijp het ook niet echt, heeft die riem nou echt zo'n hoge kostprijs?
Kostprijs zal wel meevallen, maar ik denk dat veer goed verkoopt, en ze het er voor krijgen....
Prijzen van de riem en tandwielen zitten kort bij bij de Gates prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-05-2024

Maar goed, uiteindelijk is het gelukt. De fiets is echt vele malen stiller, je hoort geen geratel meer van de ketting en de kettingkast.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf en interessant om je bevindingen te lezen! Ik hoor graag hoe de rit vandaag is verlopen en welke verbeteringen/ verfijningen je merkt tijdens het fietsen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Laatst online: 16:21

Maar goed, uiteindelijk is het gelukt. De fiets is echt vele malen stiller, je hoort geen geratel meer van de ketting en de kettingkast.
Ben ook benieuwd naar je ervaringen. Ga je de kettingkast er nog terug opzetten of kan dat niet meer? Vind persoonlijk zo’n open systeem minder mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

oscarwashere schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:09:
[...]

Zo lang er geen andere aanbieders zijn en VM deze optie ook niet aanbiedt, zal de prijs gewoon hoog zijn. De afzonderlijke onderdelen zien er wel heel goed (kwalitatief) uit.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Jan Driebeen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:46:
[...]

Ben ook benieuwd naar je ervaringen. Ga je de kettingkast er nog terug opzetten of kan dat niet meer? Vind persoonlijk zo’n open systeem minder mooi staan.
Nee dat kan helaas niet meer.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Jan Driebeen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:46:
[...]

ivm afwezigheid smering is een kettingkast is ook niet nodig omdat het een onderhoudsvrije systeem betreft, een open systeem is inderdaad wel wennen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ron_Tweaker schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Zo lang er geen andere aanbieders zijn en VM deze optie ook niet aanbiedt, zal de prijs gewoon hoog zijn. De afzonderlijke onderdelen zien er wel heel goed (kwalitatief) uit.
Een gates systeem is ook mogelijk alleen dan vervalt wel de garantie op je VM, ivm met de lasnaad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Ron_Tweaker schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:38:
Überhaupt, een belt fietst echt veel fijner, dus het is imo een no-brainer :)
Heb zelf een belt (Gates CDN) op mijn normale fiets, maar daarbij last van doortrappen als ik flink kracht op de pedalen zet.
Belt is dus ook niet alles.

Geen idee of dat bij deze ook zo is?
(Of dat het niet opvalt omdat VM toch ook al doortrapt als je teveel kracht zet terwijl hij schakelt)

[ Voor 18% gewijzigd door maxnl op 23-05-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanjoK
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-05-2021
Je kan een sturmey archer SA systeem nooit onder belasting schakelen en je zult altijd even met inhouden met trappen op moment dat je wilt schakelen

[ Voor 255% gewijzigd door BanjoK op 23-05-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
BanjoK schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:28:
Je kan een sturmey archer SA systeem nooit onder belasting schakelen en je zult altijd even met inhouden met trappen op moment dat je wilt schakelen
Maar goed, zonder gebruik van alternatieve apps, schakelt de VM automatisch.
Je hebt dan niet veel te willen :)

(Probleem met mijn normale Giant belt drive fiets treed al op bij teveel kracht ZONDER te schakelen.
Vroeg me dus af of dat ook bij de belt drive upgrade voor de VM het geval is.
Maar kan me dus voorstellen dat als dit daar ook zou optreden, de gebruiker misschien niet door heeft dat dit ook door de belt kan komen, omdat de VM door het automatisch schakelen soms toch ook al doortrapt).

[ Voor 33% gewijzigd door maxnl op 23-05-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ik merk dat bij mijn S3 het glaasje van mijn achterlicht een beetje los zit, weet iemand of een S3 achterlicht los te bestellen is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:01
Heb eigenlijk nog twee vragen;

1,) Iemand ervaring met een ringslot monteren op een S3?Gaat dat met schroeven of moet je daarvoor die flexmount gebruiken?

2,) Iemand al ervaring met de log aanvragen bij VanMoof als bewijs dat je fiets op slot stond? (Weet dat je dit in Moofer zelf kan doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
TakeItToTheMax schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:01:
1,) Iemand ervaring met een ringslot monteren op een S3?Gaat dat met schroeven of moet je daarvoor die flexmount gebruiken?
Zitten schroefgaten voor.
Maar bij mij trilde de boutjes een beetje los waardoor het ringslot ging aanlopen, en had het probleem dat niet elk slot paste.

Uiteindelijk maar overgestapt op een kettingslot (dat ik in een frametasje opberg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
maxnl schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:52:
[...]

Heb zelf een belt (Gates CDN) op mijn normale fiets, maar daarbij last van doortrappen als ik flink kracht op de pedalen zet.
Belt is dus ook niet alles.

Geen idee of dat bij deze ook zo is?
(Of dat het niet opvalt omdat VM toch ook al doortrapt als je teveel kracht zet terwijl hij schakelt)
Ik heb een CDX met een krachtige motor.... nog nooit doorgetrapt. Staat de spanning van je riem goed? Kan je makkelijk controleren met de app van Gates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:53:
Staat de spanning van je riem goed? Kan je makkelijk controleren met de app van Gates.
App van Gates werkt bij mij niet.

Detecteert niets onder de 120 Hz.
Geen idee of dat komt doordat de riem zo slecht afgesteld staat dat het out-of-range is, of dat mijn Samsung S9 die geluiden eruit filtert.
(App kan wel de microfoon gebruiken, als je praat detecteert hij dat wel).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik heb inmiddels ruim 6500km op de teller. En 3 onderhoudsbeurten gehad door VM, want ik heb een onderhoudscontract. Was dat een goede keus voor 300? Ik twijfel nog. Want:

- ik heb 1 echt probleem gehad, de e-shifter is kapot gegaan. Was binnen 2 dagen opgelost
- in het begin wat piepende remmen gehad, maar niet veel. Nieuwe remmen? Absoluut niet!
- nooit problemen gehad met bijvoorbeeld de ketting, die van mij hoor je echt niet. Belt? Absoluut niet!
- schakelen gaat altijd zeer soepel, nooit problemen mee
- 1 lekke band tot nu toe

Dus 300 euro voor 3 onderhoudsbeurten is veel geld (maar dit is pas het eerste jaar, nog 2 te gaan). In dit tempo ga ik de 20k wel halen in 3 jaar.

Ik ben nog steeds dol op mijn S3, rij er altijd met erg veel plezier op. Zadel is erg goed. Kan hem dus van harte aanraden. En het is uiteraard jammer dat je in een forum als dit voornamelijk problemen leest. Er zijn ook veel tevreden VM bezitters, maar die hoor je weinig.

Thank God for the Internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

De fiets zo'n kleine 20km vandaag bereden. Eigenlijk is over het algemeen te zeggen dat de belt ervoor zorgt dat elke trapbeweging enorm soepel gaat, geen kraakjes of andere bijgeluiden. Het schakelen is eigenlijk hetzelfde gebleven, het gaat puur om het soepel uitvoeren van elke omwenteling maar dat is standaard gedrag bij een riemaandrijving.

Echter de vreugde was vandaag direct verdwenen. Na wat vloek- en scheldpartijen kon ik het niet voor elkaar krijgen om de fiets te unlocken. Vrouwlief en ik zaten lekker op een terras en toen we de fietsen pakten kreeg ik het niet voor elkaar om ermee weg te rijden zonder poeha. Wat ik ook maar deed ik krijg hem maar niet van het slot af. Via de app niet, ook niet bij het heen en weer bewegen na het invoeren van de code of bij het indrukken van de unlock optie op de iPhone, niks nada...

De laatste 5 km dus met een hoop kabaal naar huis gereden, daar gaat de vreugde.

Update:

Ik ben er al achtergekomen waar het aan ligt. De kicklock is blijven hangen. Ik zag net een post op Reddit waar een zelfde euvel is beschreven. Ik denk dat dit komt omdat sinds ik de Veer belt heb, je niet kan zien of je op de juiste plek de kicklock intrapt. Normaliter heb je een wit streepje op de chainguard zodat je de kicklock precies erop uit kunt lijnen, die chainguard heb ik dus niet meer dus je hebt geen referentiepunt meer. Mogelijk heb ik hem te hard ingetrapt.

Wat kan ik hieraan doen? Ik probeer hem met een schroevendraaier los te krijgen, maar het lukt mij niet. Anders moet ik het wiel eruit halen en proberen om de kicklock weer terug in de open positie te hameren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XKm0o3yTznlWXdilxoF8r3b59U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Y3Od9cNOaWPcVDvGRHUTa1e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Ron_Tweaker op 23-05-2021 20:40 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-08 09:40
Goedenavond, iemand ervaringen met de super73 ZG serie???

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ron_Tweaker schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:16:
Ik ben er al achtergekomen waar het aan ligt. De kicklock is blijven hangen. Normaliter heb je een wit streepje op de chainguard zodat je de kicklock precies erop uit kunt lijnen, die chainguard heb ik dus niet meer dus je hebt geen referentiepunt meer. Mogelijk heb ik hem te hard ingetrapt.
Ik heb vaker de kicklook verwijderd, nog nooit iets hoeven uit te lijnen, en hoezo te hard getrapt? het is een schopslot, die kan wel wat hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Bruzski schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:06:
[...]

Ik heb vaker de kicklook verwijderd, nog nooit iets hoeven uit te lijnen, en hoezo te hard getrapt? het is een schopslot, die kan wel wat hebben. ;)
Verwijderd? Krijg je dan geen foutmelding te zien?

Ik heb VM even een mail gestuurd met het probleem, misschien dat ik een nieuwe krijg. Ik zal morgen proberen om hem weer in de juiste positie te krijgen, denk dat ik hem daarna niet meer ga gebruiken gewoon via de app ontgrendelen en vergrendelen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 06:59
Ron_Tweaker schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Ik heb VM even een mail gestuurd met het probleem, misschien dat ik een nieuwe krijg. Ik zal morgen proberen om hem weer in de juiste positie te krijgen, denk dat ik hem daarna niet meer ga gebruiken gewoon via de app ontgrendelen en vergrendelen.
Ontgrendelen kan met de app, of met de linker knop (indien verbonden met de app) of met de pincode (ook via linkerknop, geen app/telefoon nodig). Vergrendelen kan zover ik weet echter niet met de app, alleen door fysiek de knop in te drukken toch? Schoppen kan, maar me je vinger kan ook, inderdaad wel op het lijntje letten, maar aangezien dat er bij jou niet meer op zit, toch zelf wat streepjes zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ron_Tweaker schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:37:
[...]

ik bedoel verwijderd om door te blazen, ik heb nog niets iets met lijntjes gedaan, gewoon goed de boutjes van de kicklock aandraaien, zit wel soms vuil tussen, misschien is dat het? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

HAWK Wizard schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:44:
[...]

Ontgrendelen kan met de app, of met de linker knop (indien verbonden met de app) of met de pincode (ook via linkerknop, geen app/telefoon nodig). Vergrendelen kan zover ik weet echter niet met de app, alleen door fysiek de knop in te drukken toch? Schoppen kan, maar me je vinger kan ook, inderdaad wel op het lijntje letten, maar aangezien dat er bij jou niet meer op zit, toch zelf wat streepjes zetten?
Ja zelf lijntjes zetten is misschien wel de beste optie.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Bruzski schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:07:
[...]

ik bedoel verwijderd om door te blazen, ik heb nog niets iets met lijntjes gedaan, gewoon goed de boutjes van de kicklock aandraaien, zit wel soms vuil tussen, misschien is dat het? :/
Oh zo, ik las het verkeerd :) ik ga er morgen mee aan de slag. Vuil kan het bijna niet zijn, ik rij alleen met droog weer maar ja wie weet is het toch vies geworden.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Ron_Tweaker schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Ja zelf lijntjes zetten is misschien wel de beste optie.
Voor de zekerheid kan je ook met je vinger het slot activeren, in plaats van door te schoppen. Kleine moeite maar dan voel je het wel als hij niet goed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 05:54

eisbaer

Zie signature

oscarwashere schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:03:
[...]

Voor de zekerheid kan je ook met je vinger het slot activeren, in plaats van door te schoppen. Kleine moeite maar dan voel je het wel als hij niet goed staat.
Dat is hoe ik dat doe. Ik schop nooit tegen die knop maar buig over de fiets, druk de knop in en als dat niet lukt dan beweeg je de fiets iets naar voren of naar achteren en hoor en voel je de klik. Nog nooit naar lijntjes gekeken.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
eisbaer schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Dat is hoe ik dat doe. Ik schop nooit tegen die knop maar buig over de fiets, druk de knop in.....
Huh, doe je dat ook met de standaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:39:
Ik merk dat bij mijn S3 het glaasje van mijn achterlicht een beetje los zit, weet iemand of een S3 achterlicht los te bestellen is. :?
Bedoel je dat er iets speling op zit en het wat wijkt aan de bovenkant?
Dat had ik ook en de naad werd wijder bij het aandraaien van de achterste schroefjes van de cartridge.
Ik heb het opgelost door een heel klein beetje lijm ertussen te doen en een nachtje te fixeren met een stukje ductape.
Zit er nu weer strak tegenaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:08:
[...]

Bedoel je dat er iets speling op zit en het wat wijkt aan de bovenkant?
Dat had ik ook en de naad werd wijder bij het aandraaien van de achterste schroefjes van de cartridge.
Ik heb het opgelost door een heel klein beetje lijm ertussen te doen en een nachtje te fixeren met een stukje ductape.
Zit er nu weer strak tegenaan!
Ik bedoel, het rode glas komt een beetje los van de achterlicht unit, wellicht een drupje lijm zou moeten werken, dat ik daar niet aan dacht... pfff 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe gaat Vanmoof om met de garantie als je dit gaat doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
eisbaer schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Dat is hoe ik dat doe. Ik schop nooit tegen die knop maar buig over de fiets, druk de knop in en als dat niet lukt dan beweeg je de fiets iets naar voren of naar achteren en hoor en voel je de klik. Nog nooit naar lijntjes gekeken.
Makkelijker nog, als je aan de andere kant afstapt hoef je niet over de fiets te buigen en kan je inderdaad ook makkelijker bij de standaard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 05:54

eisbaer

Zie signature

oscarwashere schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Makkelijker nog, als je aan de andere kant afstapt hoef je niet over de fiets te buigen en kan je inderdaad ook makkelijker bij de standaard haha
Gaat niet altijd werken. In mijn schuur staat hij, vanwege beschikbare ruimte, links tegen de muur daarna gaat-ie op slot. Standaard gaat niet met de hand, slot wel en dat blijft zo.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-05-2024
Nadat mijn S3 wederom kuren kreeg aan de versnellingen en terugkerende errors binnen enkele maanden, met VM overeen gekomen om mijn S3 om te ruilen voor een nieuwe. Hopelijk is de nieuwe S3 een oplossing van alle problemen.

Nieuwe vervangende S3 zou binnen twee weken geleverd worden. Echter staat de huidige leverdatum op eind juli, volgens My VM. Iemand hier ervaring mee wat de levertijd in de praktijk is met omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 10:58
Mijn nieuwe S3 was er binnen 3 weken, terwijl online de verwachting 6 was. Ze doen het gewoon erg snel momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Remz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:40:
Mijn nieuwe S3 was er binnen 3 weken, terwijl online de verwachting 6 was. Ze doen het gewoon erg snel momenteel.
Wanneer had je besteld? Ik 11 mei maar de voorlopige datum staat nog op 15 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 10:58
bakkie1985 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:43:
[...]

Wanneer had je besteld? Ik 11 mei maar de voorlopige datum staat nog op 15 mei.
11 april besteld, 6 juni verwachte levering. Daadwerkelijke levering was 4 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Bart_VM schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:32:
Nadat mijn S3 wederom kuren kreeg aan de versnellingen en terugkerende errors binnen enkele maanden, met VM overeen gekomen om mijn S3 om te ruilen voor een nieuwe. Hopelijk is de nieuwe S3 een oplossing van alle problemen
Welke S3 had je ontvangen, met de nieuwe apple findme functie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
hurp01 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Hoe gaat Vanmoof om met de garantie als je dit gaat doen?
Garantie zal vast niet veranderen lijkt mij ? :/

[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 24-05-2021 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Bruzski schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:50:
[...]

Garantie zal vast niet veranderen lijkt mij ? :/
Ja en anders in het uiterste geval monteer ik alles weer naar originele staat.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Ik heb nu een tijdje mijn S3 in gebruik, zonder problemen er ben er erg blij mee. Enige nadeel is dat ik niet tijdens het fietsen van ondersteuning kan wisselen. Ik weet dat dit via Moofer app wel mogelijk is, ik heb de app ook, ik heb alleen nog niet het voordeel van die app tov de VanMoof app ontdekt. 25km per uur is hard genoeg en ik fiets toch vaak samen met mijn vriendin die op haar e-bike van Cortina ook niet harder kan.

Nu los ik het tussentijds wisselen van ondersteuning op door mijn telefoon te pakken en dan in de app aan te passen, of via de app op mijn Apple Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 07:47
leinad-ar schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:00:
Ik heb nu een tijdje mijn S3 in gebruik, zonder problemen er ben er erg blij mee. Enige nadeel is dat ik niet tijdens het fietsen van ondersteuning kan wisselen. Ik weet dat dit via Moofer app wel mogelijk is, ik heb de app ook, ik heb alleen nog niet het voordeel van die app tov de VanMoof app ontdekt. 25km per uur is hard genoeg en ik fiets toch vaak samen met mijn vriendin die op haar e-bike van Cortina ook niet harder kan.

Nu los ik het tussentijds wisselen van ondersteuning op door mijn telefoon te pakken en dan in de app aan te passen, of via de app op mijn Apple Watch.
Moofer app verandert daar niets aan. Tijdens fietsen is wijzigen van ondersteuning enkel mogelijk met de app of via de watch.
Of even heel kort stil staan en dan met de boost knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Trotse bezitters.

Waar staat jullie fiets thuis? Ik kan kiezen tussen de garage of een fietsen schuurtje. Die laatste is best vochtig en natuurlijk koud. Maar de garage en zal helemaal omgegooid moeten worden. Wat adviseren jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Chillko schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:36:
Trotse bezitters.

Waar staat jullie fiets thuis? Ik kan kiezen tussen de garage of een fietsen schuurtje. Die laatste is best vochtig en natuurlijk koud. Maar de garage en zal helemaal omgegooid moeten worden. Wat adviseren jullie?
In de schuur is al luxe genoeg! In VanMoof's geboortestad Amsterdam zijn de meeste mensen genoodzaakt hun fiets op straat te laten staan. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
oscarwashere schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:42:
[...]

In de schuur is al luxe genoeg! In VanMoof's geboortestad Amsterdam zijn de meeste mensen genoodzaakt hun fiets op straat te laten staan. (8>
Thanks dat vermoeden had ik al ✌️ doen we dat! Gelukkig heb ik destijds een aansluiting gemaakt 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
Ik zou toch kiezen voor de garage. Hou er ook rekening mee dat opladen bij erg lage temperatuur niet best is voor je accu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
oscarwashere schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Haha, ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam maar nog nooit een fiets buiten hoeven te zetten, wellicht heb jij het over de mensen die een woning in de binnenstad kunnen betalen. meeste huizen hebben een gemeenschappelijke ruimte of een inpandige berging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kan het zo niet vinden maar weet iemand of je de koplamp nog wat kunt afstellen? Ik vind de lichtbundel op de weg voor mij net te dichtbij voor de snelheid. Die zou ik liever wat hoger richten zodat ik evt. obstakels op de weg eerder kan zien.

Ik zou natuurlijk wat lucht uit de achterband kunnen laten maar daar wordt het ook niet meteen veiliger door. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Critical51 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:54:
…..Hou er ook rekening mee dat opladen bij erg lage temperatuur niet best is voor je accu.....
Maar wel weer goed voor je kratje knalpotten! 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giros
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-02-2022
Chillko schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Zo! Dat is vlot. Ik heb die van mij op 13 mei besteld. Was je expected delivery date ook zo kort dag? Veel plezier dit weekend!
Ik heb die van mij, zwarte S3, op 10 mei besteld. De site gaf toen aan tussen de 3 en 5 weken, hij staat nog steeds op de laatste dag van die 5 weken als expected delivery date 14 juni.. Wel apart was toen ik 2 dagen later op de site keek de verwachte leveringsdatum tussen 29 mei en 12 juni was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-08 17:13
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:52:
Ik kan het zo niet vinden maar weet iemand of je de koplamp nog wat kunt afstellen? Ik vind de lichtbundel op de weg voor mij net te dichtbij voor de snelheid. Die zou ik liever wat hoger richten zodat ik evt. obstakels op de weg eerder kan zien.

Ik zou natuurlijk wat lucht uit de achterband kunnen laten maar daar wordt het ook niet meteen veiliger door. ;)
Ik weet niet of je interesse hebt in een voordrager, maar daarmee komt de lamp ook net iets verder van de fiets af. Niet heel veel natuurlijk maar het zou voor jou misschien net genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Weet niet wie er met een helm rijdt, maar ik doe het meestal niet. Ook al rij ik vaak 30+ km/h. Ik weet dat het onverstandig is, maar ja.

Nu zag ik op FB de EVO21 voorbij komen (Indiegogo), heb hem hier nog niet voorbij zien komen. Best wel leuk om een slimme helm te dragen op een slimme fiets. Misschien ga ik hem bestellen. Wat denken jullie? Iemand ook besteld?

Livall EVO21

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Roo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:54:
Weet niet wie er met een helm rijdt, maar ik doe het meestal niet. Ook al rij ik vaak 30+ km/h. Ik weet dat het onverstandig is, maar ja.

Nu zag ik op FB de EVO21 voorbij komen (Indiegogo), heb hem hier nog niet voorbij zien komen. Best wel leuk om een slimme helm te dragen op een slimme fiets. Misschien ga ik hem bestellen. Wat denken jullie? Iemand ook besteld?

Livall EVO21
Ik rij altijd met helm, maar dat is een simpel model.
Ik laat die helm ook regelmatig bij de fiets, dus een superduur model wil ik daar niet voor gebruiken.

Pagina: 1 ... 81 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.