Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09 17:21
Vandaag de VM bagagedrager en fietstas gemonteerd, ik ben er blij mee Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_3g7zU2ubDPMr_-bD00FQI9CTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GNOmt5XiuirC5yOizYZAVZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 16:46
Zojuist heb ik de S3 na veel wikken en wegen en jullie ervaringen lezen besteld. Bedankt allemaal voor jullie ervaringen. Ik heb er zin in!

Wat me wat zorgen baarde was de page not found bij de doorstuurpagina na betaling en dat de bevestigingsmail na een uur nog niet binnen is. Hadden jullie deze ervaring ook of ben ik gewoon te ongeduldig?

Ik zag wel een bestelnummer waarvan ik nog een print screen kon maken. Bij het aanmaken van een account had ik wel direct een mail ontvangen.

Edit: de bevestiging binnen. Ik was te snel 😝

[ Voor 5% gewijzigd door Chillko op 13-05-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17
Chillko schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:39:
Zojuist heb ik de S3 na veel wikken en wegen en jullie ervaringen lezen besteld. Bedankt allemaal voor jullie ervaringen. Ik heb er zin in!

Wat me wat zorgen baarde was de page not found bij de doorstuurpagina na betaling en dat de bevestigingsmail na een uur nog niet binnen is. Hadden jullie deze ervaring ook en ben ik gewoon te ongeduldig?

Ik zag wel een bestelnummer waarvan ik nog een print screen kon maken. Bij het aanmaken van een account had ik wel direct een mail ontvangen.
Bij mij kwam de bevestiging ook niet gelijk binnen. Heb nog even geduld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam02012
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-08 19:09

Wat me wat zorgen baarde was de page not found bij de doorstuurpagina na betaling en dat de bevestigingsmail na een uur nog niet binnen is. Hadden jullie deze ervaring ook en ben ik gewoon te ongeduldig?

Bij mij duurde het een paar uur voordat ik de mail binnenkreeg. Vreemd, dat de doorstuurpagina niet tevoorschijn kwam, maar als je het bestelnummer hebt dan moet alles goedkomen. Het duurde bij mij ongeveer drie uren voordat ik de bevestigingsmail ontving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
.....
Wat me wat zorgen baarde was de page not found bij de doorstuurpagina na betaling en dat de bevestigingsmail na een uur nog niet binnen is. Hadden jullie deze ervaring ook of ben ik gewoon te ongeduldig?

....
Jaaah, bij VanMoof weten ze wel hoe ze de spanning erin moeten houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
De levertijden lijken trouwens wel weer aardig op orde. Ik mag niet klagen als dit lukt. Ik zag wat reacties voorbij komen van mensen die hem veel eerder kregen dan gepland maar de levertijd lijkt inmiddels aangepast ten gunste van de koper (mij).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTLVTmTn78Hcm1atb-8pGoswOaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9cLgPVslU7j9g7sKMhSMUgf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 09:48
Chillko schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:02:
De levertijden lijken trouwens wel weer aardig op orde. Ik mag niet klagen als dit lukt. Ik zag wat reacties voorbij komen van mensen die hem veel eerder kregen dan gepland maar de levertijd lijkt inmiddels aangepast ten gunste van de koper (mij).

[Afbeelding]
Mijne 3 dagen geleden besteld en staat op 15 juni. Vreemd?? Ook dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
bakkie1985 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Mijne 3 dagen geleden besteld en staat op 15 juni. Vreemd?? Ook dark
Ja ik las dus voorgaand dat levertijden op 6 weken stonden maar na 2 weken werd er al geleverd. Ik verwacht dat er niks is veranderd behalve dat ze de verwachtte levertijd nu durven aan te passen.
Tenminste dat hoop ik voor ons 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Na letterlijk hier een jaar meegelezen te hebben heb ik woensdag eindelijk een S3 Light aangeschaft samen met de powerbank. Verwachte levertijd is 9 juni voor de fiets, exact 4 weken later dus. Ik hoop dat dit nog naar beneden aangepast wordt, maar mooi voor de zomer dus.

Nu vroeg ik mij af, ik kon het nergens vinden. Heb je zelf nog iets nodig voor het in elkaar zetten van de fiets? Ik weet dat er een toolbox bij komt maar toch. Zoals een fietspomp misschien? wil goed voorbereid zijn wil deze geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Toch best bijzonder dat mensen die later bestellen steeds eerdere leverdata krijgen en de huidige bestellingen geen aanpassing in datum. Hele speciale manier van prioriteren wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:35
SAMDERETRIEVER schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:23:
Na letterlijk hier een jaar meegelezen te hebben heb ik woensdag eindelijk een S3 Light aangeschaft samen met de powerbank. Verwachte levertijd is 9 juni voor de fiets, exact 4 weken later dus. Ik hoop dat dit nog naar beneden aangepast wordt, maar mooi voor de zomer dus.

Nu vroeg ik mij af, ik kon het nergens vinden. Heb je zelf nog iets nodig voor het in elkaar zetten van de fiets? Ik weet dat er een toolbox bij komt maar toch. Zoals een fietspomp misschien? wil goed voorbereid zijn wil deze geleverd worden.
Nice!

In de toolbox zitten alle benodigdheden en je krijgt er zelfs een fietspomp bij. Je hebt alleen nog wat geduld nodig voor het veelbesproken kapje van de motor kabel bij het voorwiel.

Eventueel zou je kunnen kijken naar alternatieven voor de oranje reflecterende schijven die je meegeleverd krijgt in het voorwiel, ik vind die zelf nogal lelijk maar zoiets is verplicht. Zie topic starter voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:43
rsvmark schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Hier ook op 9 april contact gezocht via de chat over het schakelen en men zou mij een nieuw achterwiel opsturen. Levering stond gepland tussen 16 en 23 april.
Op 26 april werd mij verteld dat ze zaten te wachten op een batch achterwielen rond 30 april.
Tot op heden nog niets gehoord of ontvangen :?
Wederom contact gezocht via de chat.
Levering batch achterwielen staat nu pas eind mei gepland......
:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
rsvmark schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Wederom contact gezocht via de chat.
Levering batch achterwielen staat nu pas eind mei gepland......
:(
En, mogen we al een gratis accessoire uitzoeken als goedmakertje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaslui
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik heb een tijdje geleden een paar rondjes op de S3 gefietst, ik moet zeggen dat het best wel oké deed fietsen. maar sindsdien is mijn drang om een VanMoof te kopen steeds sterker aan het worden haha!
Het enige waar ik een beetje last van had was het doortrappen als de versnelling deed wisselen.

Op dit moment heb ik een prima fiets die mij van A naar B brengt maar toch fascineert een VanMoof mij
Maar ik weet het niet zeker.. Ik lees heel veel verhalen van mensen die hun fiets meerdere keren moeten opsturen vanwege reparatie, kan gebeuren natuurlijk maar het is wel heel zuur als je zo vaak je fietst van 2000 euro moet missen..

Ook doet de e-shifter mij een beetje tegenhouden, ergens is het mooi dat het vanzelf gaat maar eigenlijk zou ik ook liever willen bepalen wanneer ik schakel.

En hoelang blijven deze fietsen ondersteunt worden met firmware updates enzo?
Het zou toch wel zonde zijn als zo een fiets na 4/5 jaar zijn mankementen begint te tonen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Vaslui schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:26:
Ik heb een tijdje geleden een paar rondjes op de S3 gefietst, ik moet zeggen dat het best wel oké deed fietsen. maar sindsdien is mijn drang om een VanMoof te kopen steeds sterker aan het worden haha!
Het enige waar ik een beetje last van had was het doortrappen als de versnelling deed wisselen.

Op dit moment heb ik een prima fiets die mij van A naar B brengt maar toch fascineert een VanMoof mij
Maar ik weet het niet zeker.. Ik lees heel veel verhalen van mensen die hun fiets meerdere keren moeten opsturen vanwege reparatie, kan gebeuren natuurlijk maar het is wel heel zuur als je zo vaak je fietst van 2000 euro moet missen..

Ook doet de e-shifter mij een beetje tegenhouden, ergens is het mooi dat het vanzelf gaat maar eigenlijk zou ik ook liever willen bepalen wanneer ik schakel.

En hoelang blijven deze fietsen ondersteunt worden met firmware updates enzo?
Het zou toch wel zonde zijn als zo een fiets na 4/5 jaar zijn mankementen begint te tonen
Het blijft lastig te zeggen, veel mensen hebben nergens last van of kunnen de problemen die zij wel hebben relatief eenvoudig zelf oplossen. VanMoof ondersteunt hierin naar mijn ervaring prima, met goede uitleg(video's) of zelfs een gedeeltelijke refund of zeer ruime vergoeding van eventueel gemaakte kosten. Tweeduizend euro lijkt veel, maar voor een e-bike is dit geen uitzondering.

Wat betreft het blijven updaten van de firmware hebben we niet echt ervaring uit het verleden, dus dat weten we niet zo goed. We mogen er wel vanuit gaan dat de fiets geen updates nodig heeft om goed te (blijven) werken, hooguit zullen nieuwe firmware versies (of een nieuw model) extra features brengen.

Je kan het altijd proberen als je echt twijfelt, je kan tenslotte gewoon gebruik maken van je herroepingsrecht. Het is alleen een beetje gedoe om hem weer in de doos te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 16:13
bakkie1985 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:25:
Toch best bijzonder dat mensen die later bestellen steeds eerdere leverdata krijgen en de huidige bestellingen geen aanpassing in datum. Hele speciale manier van prioriteren wel
Mijn leverdatum is wel aangepast deze week. Bestelling gedaan op 26 april. Leverdatum was 21 juni, is bijgesteld maar 21 mei. Heel fijn natuurlijk, al voelt het toch niet helemaal lekker, omdat mensen die later besteld hebben de fiets nog eerder krijgen. Op mijn mail hierover van maandagochtend heb ik nog geen reactie gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:14
oscarwashere schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:07:
[...]

En, mogen we al een gratis accessoire uitzoeken als goedmakertje? :+
hmmm, ik wil wel een VanMoof PowerBank >:)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Is er trouwens ook iemand die kan bevestigen of het vernieuwde model beter schakelt? Of is dat nog steeds iets om rekening mee te houden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
Chillko schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:10:
Is er trouwens ook iemand die kan bevestigen of het vernieuwde model beter schakelt? Of is dat nog steeds iets om rekening mee te houden?

Alvast bedankt!
Ik weet niet hoe het bij het oude model was natuurlijk, maar ik vind het prima te doen, schakelen is wel duidelijk te voelen, maar wat mij betreft zeker niet hinderlijk. Ook op mijn mountainbike voel ik het schakelen goed in de trappers. Vreemde vind ik wel dat als ik al een tijdje in zijn 4 zit, het nog een keer voelt alsof er geschakeld wordt. Ook niet heel hinderlijk maar wel vreemd, twijfel nog of ik hierover contact ga opnemen of het nog even aankijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Critical51 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Ik twijfel nog of ik hierover contact ga opnemen of het nog even aankijk.....
Ik zou als ik jou was altijd even contact opnemen. Ik heb hier wel wat signalen gelezen of doortrappen na schakelen wat een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-06 16:16
xTino81 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Mijn leverdatum is wel aangepast deze week. Bestelling gedaan op 26 april. Leverdatum was 21 juni, is bijgesteld maar 21 mei. Heel fijn natuurlijk, al voelt het toch niet helemaal lekker, omdat mensen die later besteld hebben de fiets nog eerder krijgen. Op mijn mail hierover van maandagochtend heb ik nog geen reactie gehad.
Vriend van me had 27 april besteld en 1 mei in huis, soms glippen orders er ook doorheen. Maar nu hebben ze de productie verhoogd, wat er voor zorgt dat toekomstige klanten niet 8 werken hoeven te wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:04
SAMDERETRIEVER schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:23:

Biertje erbij is enige wat mist. Ze hebben zelfs confetti erbij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaslui
  • Laatst online: 14-05-2021
oscarwashere schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Het blijft lastig te zeggen, veel mensen hebben nergens last van of kunnen de problemen die zij wel hebben relatief eenvoudig zelf oplossen. VanMoof ondersteunt hierin naar mijn ervaring prima, met goede uitleg(video's) of zelfs een gedeeltelijke refund of zeer ruime vergoeding van eventueel gemaakte kosten. Tweeduizend euro lijkt veel, maar voor een e-bike is dit geen uitzondering.

Wat betreft het blijven updaten van de firmware hebben we niet echt ervaring uit het verleden, dus dat weten we niet zo goed. We mogen er wel vanuit gaan dat de fiets geen updates nodig heeft om goed te (blijven) werken, hooguit zullen nieuwe firmware versies (of een nieuw model) extra features brengen.

Je kan het altijd proberen als je echt twijfelt, je kan tenslotte gewoon gebruik maken van je herroepingsrecht. Het is alleen een beetje gedoe om hem weer in de doos te krijgen.
De mensen die niks te klagen daar hoor je vaak niet zoveel over idd, maar toch lees ik ook wel dat mensen enkele duizenden kilometers hebben gefietst zonder problemen _O_

2000 euro valt idd voor een goede e-bike, bij de grote bekende merken betaal je toch al snel 1000 extra.
Maar goed.. ik denk dat ik even pas, misschien dat ik er over een tijdje eentje koop.
Ik heb er niet persé eentje nodig.. ik heb op dit moment een e-bike, niet geweldig maar het kan ermee door.
Maar een VanMoof ziet er fucking mooi uit :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corch
  • Laatst online: 01-01 19:21
Kan je de Moofer app gebruiken voor een aantal instellingen (zoals handmatig schakelen en snelheidsaanpassingen) en daarna vervolgens de VM app gebruiken voor al het overige?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 20:57

Alvast bedankt!
Het 2021 model heeft een verbeterde e-shifter, echter die was al eerder ingevoerd. De SA naaf is gezien mijn ervaring nog steeds gevoelig voor doortrappen in 2 en 4. Zeker met kracht op de pedalen gaat het hier verkeerd. Manueel schakelen bevalt beter, maar probleem blijft wel. Lijkt mij slechte productie tolerantie. Je moet er dus geluk mee hebben...

Ik ga nu achter een nieuw wiel aan zodra ik door de helpdesk wachtrij kom 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Critical51
Corch schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:03:
Kan je de Moofer app gebruiken voor een aantal instellingen (zoals handmatig schakelen en snelheidsaanpassingen) en daarna vervolgens de VM app gebruiken voor al het overige?
Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Corch schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:03:
Dat kan! echter helaas niet gelijktijdig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

Alvast bedankt!
Dat zal nooit echt goed werken. Op het moment van schakelen mag er geen kracht uitgeoefend worden. Bij handmatig schakelen heb je daar controle over omdat jij schakelt en kracht zet. In de automatische stand zet jij kracht en de electronica bepaalt het schakel moment. Als dat niet synchroon gebeurt, dan krijg je gekraak en geklank.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 14:12
Kan iemand een goede waterdichte laptop tas (15") aanraden die ik aan de S3 bagagedrager kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corch
  • Laatst online: 01-01 19:21
Bruzski schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Dat kan! echter helaas niet gelijktijdig ;)
Ok.
Maar begrijp ik het dan goed dat ik niet het handmatig schakelen kan instellen via Moofer en vervolgens gewoon de VM app kan gebruiken voor al het andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
Corch schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Ok.
Maar begrijp ik het dan goed.....
Nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 21:15
eisbaer schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:05:
[...]
Dat zal nooit echt goed werken. Op het moment van schakelen mag er geen kracht uitgeoefend worden. Bij handmatig schakelen heb je daar controle over omdat jij schakelt en kracht zet. In de automatische stand zet jij kracht en de electronica bepaalt het schakel moment. Als dat niet synchroon gebeurt, dan krijg je gekraak en geklank.
Klopt op zich. Ik heb sinds December 2020 een S3. Met Bikesoftware 1.4.5. werkte de e-shifter op zich prima.
Wel af en toe met het hierboven vermelde tekortkomingen
Nu sinds aantal weken fiets ik met Bikesoftware 1.6.8 en ik moet zeggen dat dit nauwelijk meer een issue is.
Daarbij komt naarmate je de fiets beter leert kennen anticipeer je onbewust op de schakelmomenten.

BertAtHome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
[...]

Ok.
Maar begrijp ik het dan goed dat ik niet het handmatig schakelen kan instellen via Moofer en vervolgens gewoon de VM app kan gebruiken voor al het andere?
Dat kan ik helaas niet beantwoorden omdat ik niet handmatig schakel, hou er overigens wel rekening mee dat je dagritten niet worden opgenomen in de VM app, mocht je de Moofer variant gebruiken, uiteraard zijn wel de totaal gereden afstanden zichtbaar in de VM app ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
[...]

Ok.
Dat wat jij wil kan wel: Via Moofer instellingen doen en daarna vanMoof-app gebruiken. De fiets onthoudt de instellingen zolang je deze niet wijzigt. Ongeacht welke app je gebruikt. Dus via Moofer op handmatig schakelen zetten, vanMoof-app openen en bijvoorbeeld het ondersteuningsniveau wijzigen, doet niets aan het schakelen. Handmatig schakelen blijft dus actief.

Bij mij koppelt Moofer minder goed met mijn fiets dan de vanMoof-app. Ik gebruik Moofer voor alle instellingen, sluit deze af en laat vanMoof-app actief in de achtergrond om mijn fiets van het slot te halen. Ik wissel weinig van instellingen, dus dat gaat prima. En die paar keer dat ik iets wil wijzigen, is het vaak het ondersteuningsniveau van 4 naar 2 omdat ik met iemand fiets die geen elektrische fiets heeft.
Ben dus niet dagelijks bezig met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 17:43
Jan Driebeen schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:52:
Vandaag de VM bagagedrager en fietstas gemonteerd, ik ben er blij mee [Afbeelding]
Ik twijfel nog steeds om een bagagedrager te nemen, vindt de fiets nu erg strak zonder. Ook al is deze bagagedrager erg slank. Maar is soms toch wat onhandig met lange fietsritten. Een rugzak wordt dan erg warm.
Hoeveel liter is de tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik begin nu echt mijn geduld kwijt te raken. Half april zou mijn Veer belt voor de S3 arriveren, nu weken later nog steeds geen belt. Hij ligt nog steeds bij UPS in Rotterdam. UPS wacht op clearance info vanuit Veer Cycle en Veer Cycle heeft intussen ook al meerdere keren de informatie bij hen gedropt maar nog steeds geen bericht van uitlevering... hoe lang mag dit nog duren notabene! Grrr...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Axel Moonshine schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Ik twijfel nog steeds om een bagagedrager te nemen, vindt de fiets nu erg strak zonder. Ook al is deze bagagedrager erg slank. Maar is soms toch wat onhandig met lange fietsritten. Een rugzak wordt dan erg warm.
Hoeveel liter is de tas?
De tas is 28 liter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Binnenkort op Kickstarter: Beeline Velo 2

https://beeline.co/pages/kickstarter-beeline-velo-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
xTino81 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:50:
[...]

9 mei besteld en is (nog?) niet aangepast naar een eerdere datum. Staat nu op 20 juni. Besteld met een powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
svenerator schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:59:
[...]

9 mei besteld en is (nog?) niet aangepast naar een eerdere datum. Staat nu op 20 juni. Besteld met een powerbank.
Staar je daar niet blind op. Bij mij staat de levering (verwacht) van mijn fiets nog steeds op 11 juni terwijl ik hem toch echt op 30-4 heb mogen ontvangen.
Gewoon even geduld hebben, je krijgt vanzelf een (paar) e-mails als jouw fiets aangemeld/verzonden wordt. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ferruginous Hwk schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Staar je daar niet blind op. Bij mij staat de levering (verwacht) van mijn fiets nog steeds op 11 juni terwijl ik hem toch echt op 30-4 heb mogen ontvangen.
Gewoon even geduld hebben, je krijgt vanzelf een (paar) e-mails als jouw fiets aangemeld/verzonden wordt. ;)
Dit probeer ik ook in gedachte te houden als ik alle data hier zie. Zelf besteld op 11 mei en levering staat op 15 juni.

keek overigens net even op de website en daar staat nu dit als je nu besteld.
Geleverd tussen 29/05 en 12/06

[ Voor 9% gewijzigd door bakkie1985 op 17-05-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-09 22:35
bakkie1985 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:13:
[...]

Dit probeer ik ook in gedachte te houden als ik alle data hier zie. Zelf besteld op 11 mei en levering staat op 15 juni.
Heel herkenbaar... Zie dat jij nog iets positiever bericht hebt gekregen over je levering.
Ik heb 8-5 besteld en levering staat (nog) op 21-6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kve
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-09 14:36

Kve

Interessant, hier 15-05 besteld. Kreeg zoals Bakkie aangeeft 29/05 - 12/06 als levertijd.
Vermoed dus dat mensen die hiervoor besteld flink naar voren geschoven worden qua levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-09 22:35
Vroeg mij af of iemand al bij VanMoof het logbestand van de app heeft moeten aanvragen, om te bewijzen dat je daadwerkelijk de fiets op slot hebt gezet.
Ik begreep dat je (in tegen stelling to de Moofer app) dit niet zelf kan downloaden?

En is er al bekend of iemand de fiets gehackt heeft? Door alle software lijkt het mij niet heel onwaarschijnlijk dat hier nog geen poging tot gedaan is, maar kan online niets vinden. Ik wil zeker zelf niet gaan hacken of iets maar vroeg mij af hoe het met de veiligheid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
TakeItToTheMax schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:14:
Vroeg mij af of iemand al bij VanMoof het logbestand van de app heeft moeten aanvragen, om te bewijzen dat je daadwerkelijk de fiets op slot hebt gezet.
Ik begreep dat je (in tegen stelling to de Moofer app) dit niet zelf kan downloaden?

En is er al bekend of iemand de fiets gehackt heeft? Door alle software lijkt het mij niet heel onwaarschijnlijk dat hier nog geen poging tot gedaan is, maar kan online niets vinden. Ik wil zeker zelf niet gaan hacken of iets maar vroeg mij af hoe het met de veiligheid zit.
De Moofer app is eigenlijk een soort hack; hij is gemaakt d.m.v. reverse engineering. Het vereist alleen nog wel tussenkomst van de 'rechtmatige eigenaar' om hem te laten werken, maar wie weet zijn daar oplossingen voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Is in principe redelijk veilig.

Elke fiets heeft een eigen unieke Bluetooth key die gebruikt wordt om de verbinding tussen app en fiets te beveiligen.

De app (of het nu de officiele of een alternatieve is) logt in op de systemen van VM (via een REST API) met je e-mail adres en wachtwoord, en kan dan de key uit de VM database opvragen.
Vervolgens kan die gebruikt worden om rechtstreeks met de fiets te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:31
maxnl schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:14:
Is in principe redelijk veilig.

Elke fiets heeft een eigen unieke Bluetooth key die gebruikt wordt om de verbinding tussen app en fiets te beveiligen.

De app (of het nu de officiele of een alternatieve is) logt in op de systemen van VM (via een REST API) met je e-mail adres en wachtwoord, en kan dan de key uit de VM database opvragen.
Vervolgens kan die gebruikt worden om rechtstreeks met de fiets te communiceren.
Dus als je geen internetverbinding op je telefoon hebt, kun je bijv de fiets niet unlocken met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
HBO88 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:20:
Dus als je geen internetverbinding op je telefoon hebt, kun je bijv de fiets niet unlocken met de app?
App slaat key ook lokaal op, zodra je eenmaal ingelogt bent.

Dus je hebt die Internet verbinding maar eenmalig nodig als je de app voor het eerst gebruikt. Daarna kan het zonder.

[ Voor 18% gewijzigd door maxnl op 17-05-2021 18:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neonite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
Kan niet zien of diegene dit heeft ervaren in Nederland. In ieder geval kan volgens mij VM hier (NL) niet simpel zeggen dat garantie niet meer van toepassing is door de Moofer app, er moet een direct verband zijn met het gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Lijkt mij logisch. Als je met de Moofer app ondersteuningsstand 5 ofwel de 'permanente boost' gebruikt, vraag je gedurende langere tijd (meer dan) het maximale vermogen van de componenten. Deze moeten harder werken, worden warmer, slijten sneller, zitten continue op een piek... Zo is het niet bedacht en ook niet aangeboden voor VanMoof zelf. Lijkt mij dus terecht voor je eigen risico. Veel elektrische auto's hebben ook een snelheidsbegrenzer en dat is niet om je te pesten.

Hetzelfde geldt voor andere apparatuur; als je iets aanpast wat niet tot de functionaliteiten behoort verlies je gewoon de garantie. Over een opgevoerde brommer ga je ook niet bij de fabrikant klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
svenerator schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Kan niet zien of diegene dit heeft ervaren in Nederland. In ieder geval kan volgens mij VM hier (NL) niet simpel zeggen dat garantie niet meer van toepassing is door de Moofer app, er moet een direct verband zijn met het gebrek.
Dit speelt - volgens dat draadje - in de UK.
Ik geloof ook niet dat de volledige garantie kan vervallen hierdoor. Wellicht op delen die directe relatie hebben met de Moofer app en de interactie met de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
oscarwashere schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Lijkt mij logisch. Als je met de Moofer app ondersteuningsstand 5 ofwel de 'permanente boost' gebruikt, vraag je gedurende langere tijd (meer dan) het maximale vermogen van de componenten. Deze moeten harder werken, worden warmer, slijten sneller, zitten continue op een piek... Zo is het niet bedacht en ook niet aangeboden voor VanMoof zelf. Lijkt mij dus terecht voor je eigen risico. Veel elektrische auto's hebben ook een snelheidsbegrenzer en dat is niet om je te pesten.

Hetzelfde geldt voor andere apparatuur; als je iets aanpast wat niet tot de functionaliteiten behoort verlies je gewoon de garantie. Over een opgevoerde brommer ga je ook niet bij de fabrikant klagen.
Ja, ondersteuningsstand 5 en maximale ondersteuning zou idd effect kunnen hebben. Het op een US-stand zetten via de Moofer app zou geen impact mogen hebben op de garantie omdat dat een 'normale' stand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Sorry als dit eerder voorbij is gekomen maar ik zoek al een uur.

Weet iemand hoe ik de remmen van mijn s3 moet afstellen ? De rem op het voorwiel remt niet goed meer, ik kan hem helemaal inknijpen zonder merkbaar resultaat. Weinig kilometers dus slijtage lijkt me niet waarschijnlijk. Is dit iets wat een beetje handige doe-het-zelver zelf kan doen ?

Alle hulp wordt gewaardeerd
Tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
oscarwashere schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:47:

1) Uit de Reddit thread blijkt niet dat ondersteuningsstand 5 daadwerkelijk is gebruikt.

2) Ook die ondersteuningsstand wordt gewoon door de firmware als optie aangeboden, en is dus door ze (danwel de door hun gebruikte leverancier) bedacht. Dat VM er uiteindelijk gekozen heeft om deze niet in de normale gebruikersinterface beschikbaar te maken, wil niet zeggen dat je er van mag verwachten dat deze de electronica zou slopen.
Als dat wel het geval zou zijn, hadden ze de optie ook gewoon uit de firmware kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
ernie12121 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:04:
Weet iemand hoe ik de remmen van mijn s3 moet afstellen ? De rem op het voorwiel remt niet goed meer, ik kan hem helemaal inknijpen zonder merkbaar resultaat. Weinig kilometers dus slijtage lijkt me niet waarschijnlijk. Is dit iets wat een beetje handige doe-het-zelver zelf kan doen ?
Deze onhandige DHZ'er had in 1 hendel hetzelfde probleem, en dacht van het weekend wel even de remvloeistof bij te kunnen vullen zoals op de Youtube filmpjes: How to burp disc brakes

Stap 1 volgens het filmpje: zet de remhendel horizontaal.
Toen ik echter bij mijn S3 de inbus onderop de remhendel behuizing losmaakte, en de behuizing omhoog wilde duwen, knapte mijn belknop kabeltje, die onder het handvat loopt en daar de remhendel in gaat. :'(

Misschien dat iemand anders goed uit kan uitleggen hoe het wel had gemoeten.
Maar anders zou ik heel goed nadenken of je dit wel zelf wil doen.

(Reden dat ik dacht dat het in mijn geval aan de remolie lag, is dat er eerder wat uit de piston gelekt was tijdens het verwisselen van remblokjes).

[ Voor 7% gewijzigd door maxnl op 17-05-2021 21:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oscarwashere

Tx.
Als je de rem inknijpt komt er aan de buitenkant van de rem, aan de kant van het midden van het stuur, een heel klein inbusschroefje tevoorschijn. Als je deze aandraait kan je hem juist afstellen, zodat je bij minder knijpen toch harder remt. Het is even een gekloot want je moet hard knijpen om erbij te kunnen en hem te draaien. Er zit ook een inbusschroefje aan de binnenkant van de rem die je zonder inknijpen al ziet, maar dat is niet de goede.

Edit: foto van de VM website voor de duidelijkheid, je kan het schroefje alleen niet zien maar hij zit dus ongeveer waar de groene pijl wijst. De andere schroeven die zijn doorgekruist moet je dus niet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1wr8jedJpbbUAWGvmo2TDjQCn8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zQdUcMtJ2CgSY5ubuoITjuCY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O26PWVl9HWXOqoqHvFr9BnbxHlg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5d7BdhqgUwCAMKtWGdp4NLDm.png?f=fotoalbum_tile
maxnl schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:06:
[...]

1) Uit de Reddit thread blijkt niet dat ondersteuningsstand 5 daadwerkelijk is gebruikt.

2) Ook die ondersteuningsstand wordt gewoon door de firmware als optie aangeboden, en is dus door ze (danwel de door hun gebruikte leverancier) bedacht. Dat VM er uiteindelijk gekozen heeft om deze niet in de normale gebruikersinterface beschikbaar te maken, wil niet zeggen dat je er van mag verwachten dat deze de electronica zou slopen.
Als dat wel het geval zou zijn, hadden ze de optie ook gewoon uit de firmware kunnen halen.
Het lijkt mij ook logischer dat VanMoof het uit haar firmware haalt, maar kennelijk is men er vanuit gegaan dat als de feature niet in de app zou zitten de klanten er ook geen gebruik van konden maken. De functie wordt daarmee niet 'officieel' aangeboden. Of het heeft een technische reden, namelijk dat de boostknop simpelweg een functie is die tijdelijk stand 5 activeert (if boostbutton=yes, than speed=5). Hoe dan ook, VanMoof biedt permanent gebruik niet aan (tenzij je een erg vaste duim hebt).

[ Voor 19% gewijzigd door oscarwashere op 17-05-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernie12121
oscarwashere schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:30:
[...]

Als je de rem inknijpt komt er aan de buitenkant van de rem, aan de kant van het midden van het stuur, een heel klein inbusschroefje tevoorschijn. Als je deze aandraait kan je hem juist afstellen, zodat je bij minder knijpen toch harder remt. Het is even een gekloot want je moet hard knijpen om erbij te kunnen en hem te draaien. Er zit ook een inbusschroefje aan de binnenkant van de rem die je zonder inknijpen al ziet, maar dat is niet de goede.

Edit: foto van de VM website voor de duidelijkheid, je kan het schroefje alleen niet zien maar hij zit dus ongeveer waar de groene pijl wijst. De andere schroeven die zijn doorgekruist moet je dus niet hebben.

[Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Het lijkt mij ook logischer dat VanMoof het uit haar firmware haalt, maar kennelijk is men er vanuit gegaan dat als de feature niet in de app zou zitten de klanten er ook geen gebruik van konden maken. De functie wordt daarmee niet 'officieel' aangeboden. Of het heeft een technische reden, namelijk dat de boostknop simpelweg een functie is die tijdelijk stand 5 activeert (if boostbutton=yes, than speed=5). Hoe dan ook, VanMoof biedt permanent gebruik niet aan (tenzij je een erg vaste duim hebt).
Ontzettend bedankt voor de duidelijke uitleg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
Klopt, ik heb zelf geen POM maar dat garantie verhaal werd mij ook verteld toen ik mijn defecte achterwiel inleverde, bij een aanrijding kan de verzekering bij twijfel van gebruik van app helaas heel makkelijk de logfiles opvragen bij VM. :/

@Eddy 6 pack
Eindelijk kunnen achterhalen welk type sturmey-archer shifter de S3 heeft, het betreft een sturmey-archer S40, vrijwel exact dezelfde onderdelen. :)

YouTube: Sturmey-Archer S40 - Internal Assembly - Driver

Instructions for S40 Internal Gear Hubs
https://www.sturmey-arche.../264/MANUAL%20-%20S40.pdf

[ Voor 45% gewijzigd door Bruzski op 18-05-2021 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Tx.
Helemaal inknijpen duidt op lekkage of onvoldoende remolie, zoals vaak aangegeven, gewoon even ontluchten of laten ontluchten door je lokale FM als je het zelf niet kan, VM geeft je hiervoor reparatie vergoeding van 25 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
OK, not cool. Heb de VM gok genomen omdat ze tot nu toe niet moeilijk doen over garantie door hun kwaliteitsissues. Zoals in mijn geval een nieuw achterwiel vanwege doortrappen naaf.

De Moofer app helpt mij door het enablen van manueel schakelen, iets wat de levensduur juist zal verlengen! Fiets zit nog in retourtermijn, hou deze thread in de gaten :(

Hoop dat VM dit inziet en een middenweg kiest: Als iemand na een jaar rijden met support stand 5 om een nieuwe motor komt mag ‘ie best dokken. Dat zouden ze dan vanuit log kunnen aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:33:
[...] ondertussen is mijn nieuwe achterwiel er nog steeds niet, verwachte levering in MyVanMoof staat op 21-28 april. "Besteld" op 14 april, nieuwe levertijd volgens de chat 'mid May'. We gaan 't zien.
Mijn nieuwe achterwiel is inmiddels (eindelijk) onderweg, zo blijkt nu via de live chat. Hij zou zelfs vandaag al moeten aankomen volgens de T&T van UPS, ondanks dat het niet in MyVanMoof staat en ik ook geen mail heb gehad. Maargoed, goed nieuws dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Verwacht iemand nog nieuwe modellen dit jaar? Of was de update en de nieuwe accu het laatste wat komt dit jaar?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
hurp01 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:55:
Verwacht iemand nog nieuwe modellen dit jaar? Of was de update en de nieuwe accu het laatste wat komt dit jaar?
Denk niet dat je gaat updaten om vervolgens dat jaar nog een nieuwe uit te brengen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Mijn Veer belt is eindelijk gearriveerd, nu tijd vinden om hem te monteren!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wacdpe11I1x5a3Sbq4l394kaIac=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/E7SidMbwexbYGqlCK9QcqFpt.gif?f=fotoalbum_large

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:43
Ron_Tweaker schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:47:
Mijn Veer belt is eindelijk gearriveerd, nu tijd vinden om hem te monteren![Afbeelding]
Hehe :9
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Zie dat ze eindelijk weer te bestellen zijn maar zit al een tijd te wachten op een nieuw achterwiel (nu pas eind Mei...) en weet dus niet of dit 3 of 9 spline gaat worden.
Hou ons op de hoogte!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Ron_Tweaker schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:47:
Mijn Veer belt is eindelijk gearriveerd, nu tijd vinden om hem te monteren![Afbeelding]
Heel tof! Krijg je geen problemen met garantie?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Lastige situatie. Die standje 5 is inderdaad wel iets waarvan je kan zeggen moet je dat als VanMoof willen wanneer dit problemen oplevert. Als dit soort signalen blijven komen dan zou er hopelijk uitgezocht kunnen worden of die feature inderdaad hun bezwaar is. De app zelf trekt natuurlijk wel een hoop twijfelaars over de streep die ze zelf niet kunnen/mogen/willen bedienen.
Het blijft wel een beetje vaag, want stel dat ik een universele ab van mijn tv hebt die met één druk op de knop het volume open zet. Kan ik dan nog aanspraak maken op de garantie van mijn tv als de speakers het begeven?

Ik denk dat ik zodra ik mijn fiets krijg (ergens komende weken) de kat nog even uit de boom kijk en eerst even afwacht of er gebreken zijn. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernie12121
Vandaag zou een nieuw achterwiel worden bezorgd en zoals verwacht net het bericht dat er niemand thuis was. (er zijn 3 personen thuis) wat een k*dtbedrijf is dat UPS toch. Zelfde flikten ze bij aflevering van de e-shifter.

Ps ik realiseer me dat niemand iets heeft aan m'n gejank maar moest het toch even kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
Chillko schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Het blijft wel een beetje vaag, want stel dat ik een universele ab van mijn tv hebt die met één druk op de knop het volume open zet. Kan ik dan nog aanspraak maken op de garantie van mijn tv als de speakers het begeven?
Vanuit eigen vakgebied: Ja. Maar soms is het ook mogelijk om met zo’n AB in het fabrieksmenu te komen. Door het aanpassen van calibratiewaarden kun je een CRT, plasma, LCD of OLED scherm vroegtijdig om zeep helpen. Dan vervalt de garantie wel, kans is echter klein dat dit wordt opgemerkt. Want wie doet nou zoiets? :+

De Moofer app maakt alleen gebruik van bestaande API features die VM deels zal hebben geimplementeerd voor testdoeleinden. Sommige zijn niet bedoeld voor continue gebruik, daar zou VM dan duidelijk stelling over kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 16:13
Ik heb er weinig verstand van, maar vraag me af of VanMoof zomaar alle logs van de fiets van een individu mag uitlezen en daar consequenties aan verbinden? Ik snap wel dat ze voor diagnostiek bij een reparatie soms data willen inzien, afhankelijk van wat er loos is. Maar zijn hier voorwaarden over bekend? Ben ook wel benieuwd of ze nog meer doen met de gegevens die bewaard worden. Ik heb bij de aanschaf van de fiets geen bepaling over gegevensgebruik gezien. En ik heb de fiets gekocht omdat ik Moofer ontdekte, anders had ik een ander model gekozen. Als het goed is komt hij over twee dagen. Lastig, lastig.

Ander onderwerp: ik wacht nu al 7 werkdagen op een reactie op een mail. Ik huiver nu al voor de tijd die het kan kosten, mocht er iets met de fiets zijn. Fingers crossed dat het gewoon een zorgeloze, fijne rij-ervaring wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door xTino81 op 18-05-2021 16:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruzski
rsvmark schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Hehe :9
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Zie dat ze eindelijk weer te bestellen zijn maar zit al een tijd te wachten op een nieuw achterwiel (nu pas eind Mei...) en weet dus niet of dit 3 of 9 spline gaat worden.
Hou ons op de hoogte!! :P
Alles is 9 spline na 2020, ik kreeg ook een 9 spline achterwiel. ;) hoezo zou je moeten wachten, gewoon bestellen voordat ze weer uitverkocht zijn. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9NOmskGs1AYfGDic7N-2K9lUd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRvq9imXYHE922jO2UTg9Ncg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mPghceMLw747P7NojJEN9Z4DTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaToYln4tK7k9YfkJxAZvXHH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Cwlu2TK_2JGkv8_SQKN1SFTx1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VU6BgpVpSxPf2DhxuRqZV8Bk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkvIIrKjcYULSPNeadFxSAfi2DI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUppT1hbsmWAJOAV72GtNu83.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Bruzski op 18-05-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Bruzski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:21:
[...]

Alles is 9 spline na 2020, ik kreeg ook een 9 spline achterwiel. ;) hoezo zou je moeten wachten, gewoon bestellen voordat ze weer uitverkocht zijn. :/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat gaaf zeg! Je hebt vast al een testritje gemaakt. Het ziet er in ieder geval heel gaaf uit. Ik wacht zelf ook even maar dat is meer vanuit financieel oogpunt. Was het te doen om hem te monteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Chillko schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Wat gaaf zeg! Je hebt vast al een testritje gemaakt. Het ziet er in ieder geval heel gaaf uit. Ik wacht zelf ook even maar dat is meer vanuit financieel oogpunt. Was het te doen om hem te monteren?
Nee, dat zijn foto's van Justpedal.nl, daar kan je ook bestellen. ;)
https://www.justpedal.nl/nl/
https://www.facebook.com/JustPedal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:37:
[...]

@Eddy 6 pack
Eindelijk kunnen achterhalen welk type sturmey-archer shifter de S3 heeft, het betreft een sturmey-archer S40, vrijwel exact dezelfde onderdelen. :)

YouTube: Sturmey-Archer S40 - Internal Assembly - Driver

Instructions for S40 Internal Gear Hubs
https://www.sturmey-arche.../264/MANUAL%20-%20S40.pdf
Top gedaan man!
Binnenkort eens induiken. Ben jij er al achter of en hoe we zelf het doortrappen kunnen verhelpen?

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:38:
[...]

Top gedaan man!
Binnenkort eens induiken. Ben jij er al achter of en hoe we zelf het doortrappen kunnen verhelpen?
Nee helaas, ik heb het achterwiel terug moeten geven, wel is het zo dat het achterwiel die men ter vervanging krijgt, hetzelfde achterwiel is die in de april 2021 modellen zit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
Bruzski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:16:
[...]

Nee helaas, ik heb het achterwiel terug moeten geven, wel is het zo dat het achterwiel die men ter vervanging krijgt, hetzelfde achterwiel is die in de april 2021 modellen zit. :)
En die zijn 'probleemvrij'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
Uit laatse reactie blijkt dat de enige unieke feature enabled door de Moofer app het stoomboot belgeluid was. Dat viel natuurlijk op bij de Bike Docters.

Nu vroeg ik mij al eerder af waarom dit geluid niet als optie in de VM app zit. Kan bedoeld zijn als easter egg, maar ook vanuit mijn vakgebied: Zo’n laagfrequente stoomfluit op een PCB mounted speaker is niet bepaald bevoordelijk voor cable connector en SMD soldeerverbindingen.

Puur speculatief, maar als dat de reden is voor het verbergen van deze optie kan VM 3rd line docter support zomaar een punt hebben om garantie te laten vervallen. Dat ze dat in de API houden kan uit luiheid zijn, want wie gaat dit nou reverse engineeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen987654321
  • Laatst online: 11-02-2023
Beste mensen, ik ben eindelijk overstag en van zins om een vanmoof aan te schaffen. *knip*Vragen om referrals is, net als het aanbieden ervan, niet toegestaan op het forum.*knip*

[ Voor 42% gewijzigd door deepbass909 op 19-05-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

bakkie1985 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 06:54:
[...]

Dát en zijn die anders dan de oude? Of dezelfde naaf maar anders/beter in elkaar gestoken of afgesteld?

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Channelmaster schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:50:
Nu vroeg ik mij al eerder af waarom dit geluid niet als optie in de VM app zit. Kan bedoeld zijn als easter egg, maar ook vanuit mijn vakgebied: Zo’n laagfrequente stoomfluit op een PCB mounted speaker is niet bepaald bevoordelijk voor cable connector en SMD soldeerverbindingen.
Meen dat dit geluidje wordt afgespeelt als de fiets in "shipping mode" stond en voor het eerst wordt aangezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:28
maxnl schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Meen dat dit geluidje wordt afgespeelt als de fiets in "shipping mode" stond en voor het eerst wordt aangezet.
Verklaart dan direct waarom de helft met een 'niet werkende' cartridge uit de doos komt, PCB bij het eerste en beste geluid stuk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
bakkie1985 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 06:54:
[...]

Daar durfde VM in Amsterdam geen antwoord op te geven. tijd zal het leren. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Bruzski schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Daar durfde VM in Amsterdam geen antwoord op te geven. tijd zal het leren. :F
Misschien als iedereen hier met een nieuw model even zijn hand op wil steken als er problemen zijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Chillko schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Misschien als iedereen hier met een nieuw model even zijn hand op wil steken als er problemen zijn 😅
Das een goeie!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Bart_VM schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Verklaart dan direct waarom de helft met een 'niet werkende' cartridge uit de doos komt, PCB bij het eerste en beste geluid stuk :P
:-(

[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 19-05-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kve
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-09 14:36

Kve

[...]

Ik heb een nieuwe besteld (nog niet binnen), welk probleem exact? Dan kan ik proberen het in de gaten te houden voor de mensen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Kve schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:02:
[...]

Ik heb een nieuwe besteld (nog niet binnen), welk probleem exact? Dan kan ik proberen het in de gaten te houden voor de mensen hier.
Gefeliciteerd! Ik heb hem zelf ook besteld en nog niet binnen. Maar er zijn flink wat gebruikers die dmv een nieuw achterwiel (naaf) nog nauwelijks last hebben van doortrappen tijdens de versnelling en doortrappen in de versnelling (als ik het goed heb begrepen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
[...]

Heb het 2021 model twee weken terug ontvangen. Deze S3 black is Jan-21 productieserie. De naaf trapt regelmatig kwartslag door in 2 en 4 na manueel schakelen, dat zou niet mogen gebeuren zonder pedaalkracht.

Met gedoseerde pedaalkracht is automatisch schakelen nu eigenlijk geen doen. Bij eerste rit ging ik bijna freewheelend onderuit in een bocht. Krijg nu een nieuw wiel toegestuurd, daar doet VM niet moeilijk over (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Channelmaster schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:50:
[...]

Heb het 2021 model twee weken terug ontvangen. Deze S3 black is Jan-21 productieserie. De naaf trapt regelmatig kwartslag door in 2 en 4 na manueel schakelen, dat zou niet mogen gebeuren zonder pedaalkracht.

Met gedoseerde pedaalkracht is automatisch schakelen nu eigenlijk geen doen. Bij eerste rit ging ik bijna freewheelend onderuit in een bocht. Krijg nu een nieuw wiel toegestuurd, daar doet VM niet moeilijk over (y)
Dat klinkt wel heftig. Kan ik dat ook verwachten of had je gewoon pech?
Ik begin haast te denken dat elk model problemen heeft totdat je contact opneemt met VM maar wellicht is dat omdat ik mens eigen alleen maar ellende denk te zien 😅

Wel fijn in ieder geval dat ze niet moeilijk doen over vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Channelmaster
Chillko schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Dat klinkt wel heftig. Kan ik dat ook verwachten of had je gewoon pech?
Ik begin haast te denken dat elk model problemen heeft totdat je contact opneemt met VM maar wellicht is dat omdat ik mens eigen alleen maar ellende denk te zien 😅

Wel fijn in ieder geval dat ze niet moeilijk doen over vervangen.
Als je dit forum een half jaar volgt voor aanschaf zie je de mogelijke problemen en oplossingen aankomen. Daarom heb ik maar gewacht totdat de 2021 revisie uitkwam. Veel issues zijn wel verholpen.

Qua naaf moet je tot zover geluk hebben, misschien dat de latere series betere toleranties hebben. Dat zullen we gaan ervaren :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
M'n nieuwe achterwiel heb ik er gisteravond lekker vlot opgezet. Ik had natuurlijk al wat ervaring door het vervangen van de e-shifter, want dat is nagenoeg dezelfde procedure. Meteen de reflectieve tape aangebracht toen het wiel nog op tafel lag, dat ging ook lekker makkelijk daardoor.

Ik heb het nieuwe wiel alleen nog niet kunnen testen, want mijn remblokjes lopen aan op de remschijf. Het bekende trucje met losdraaien, remmen inknijpen, vastdraaien, testen, herhalen... werkte (nog) niet (of ik was te ongeduldig). Erg frustrerend, dat het dan op dit lullige dingetje blijft steken. Ik heb VanMoof om tips gevraagd, maar het blijft bij het bekende trucje. Ik had het echt al vaak geprobeerd zonder succes, dus nu sturen ze nieuwe remblokjes op. Wie weet helpt dat (zou ook mooi schelen met piepen). Totdat die er zijn blijven we proberen... |:(

[ Voor 16% gewijzigd door oscarwashere op 19-05-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
oscarwashere schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:24:
M'n nieuwe achterwiel heb ik er gisteravond lekker vlot opgezet. Ik had natuurlijk al wat ervaring door het vervangen van de e-shifter, want dat is nagenoeg dezelfde procedure. Meteen de reflectieve tape aangebracht toen het wiel nog op tafel lag, dat ging ook lekker makkelijk daardoor.

Ik heb het nieuwe wiel alleen nog niet kunnen testen, want mijn remblokjes lopen aan op de remschijf. Het bekende trucje met losdraaien, remmen inknijpen, vastdraaien, testen, herhalen... werkte (nog) niet (of ik was te ongeduldig). Erg frustrerend, dat het dan op dit lullige dingetje blijft steken. Ik heb VanMoof om tips gevraagd, maar het blijft bij het bekende trucje. Ik had het echt al vaak geprobeerd zonder succes, dus nu sturen ze nieuwe remblokjes op. Wie weet helpt dat (zou ook mooi schelen met piepen). Totdat die er zijn blijven we proberen... |:(
Centreren zoals je omschrijft. hierna achterwiel losmaken, remhendel hard inknijpen en wiel vastmaken. Hierna nog een keer centreren als hierboven als het niet lukt.
Werkt op de MTB altijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Ik heb het nieuwe wiel alleen nog niet kunnen testen, want mijn remblokjes lopen aan op de remschijf. Het bekende trucje met losdraaien, remmen inknijpen, vastdraaien, testen, herhalen...
Had daar na het vervangen van remblokjes ook gedoe mee.
Uiteindelijk wel gelukt, maar heb voor de volgende keer zo'n metalen dingetje besteld dat je er als afstandhouder tussen kan stoppen, en bij het centreren zou moeten helpen.

YouTube: Centering Hydro Disc Brakes with a Birzman (or similar) Tool
Aliexpress zoek term: "brake alignment tool"

Nog niet binnen, dus weet niet of het in de praktijk goed werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door maxnl op 19-05-2021 18:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neonite
Vandaag bericht gekregen dat mijn bestelling (zwarte S3) van 11 mei is verzonden. Hopelijk ontvang ik dit keer een werkend exemplaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
neonite schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:21:
Vandaag bericht gekregen dat mijn bestelling (zwarte S3) van 11 mei is verzonden. Hopelijk ontvang ik dit keer een werkend exemplaar!
Zo! Dat is vlot. Ik heb die van mij op 13 mei besteld. Was je expected delivery date ook zo kort dag? Veel plezier dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
PjotrStroganov schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:34:
[...]

Als dat ding op thingiverse staat, print ik em so even voor je uit.
Voor degene die nog op zoek zijn naar een zelf te printen houder voor de Airtag:
https://www.thingiverse.com/thing:4846011

Van deze maker: https://device-therapy.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Jan Driebeen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:57:
[...]

Voor degene die nog op zoek zijn naar een zelf te printen houder voor de Airtag:
https://www.thingiverse.com/thing:4846011

Van deze maker: https://device-therapy.com/
Hier zie ik echt het nut niet van, tenzij je het doet om na een dronken bui je eigen fiets terug te vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:28

Oscar, heb je wel de juiste ringen aan de juiste kan van het wiel geplaatst? Wellicht dat de dunne ring aan de verkeerde kant zit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• quintenadema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-05 17:29
Ik heb even aan VanMoof gevraagd om dit op te pakken. Niet iedereen binnen VanMoof weet of wil weten hoe de app werkt, dus er kunnen verkeerde beslissingen gemaakt op basis van verkeerde kennis. Ik ben samen met VanMoof aan het kijken of ze dit kunnen oplossen samen met de betrokken Moofer :)
Channelmaster schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:50:
[...]
Dat ze dat in de API houden kan uit luiheid zijn, want wie gaat dit nou reverse engineeren? :+
In FW1.6.7 hebben ze assist 5 + 💨 mode uitgeschakeld. Bij FW1.6.8 hebben ze dit snel weer teruggebracht. Het is niet zo dat ze het er door luiheid in laten zitten. De reden waarom het er nog in zit zou je zelf moeten kunnen raden ;)
Pagina: 1 ... 80 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.