Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FransHoningh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-09 21:41
Tijd voor m’n eerste post op een forum waarop ik al jaren zit te lezen.

Zojuist was het dan zo ver, eindelijk gingen we naar de VanMoof shop waar ik dichtbij woon met het idee om een zwarte S3 aan te schaffen met het idee dat we deze over 8 weken zouden krijgen. Tot onze grote verbazing stonden er circa 20 fietsen op voorraad en zijn we zojuist met een gloednieuwe fiets de winkel uitgelopen.

We kwamen wel voor het dubio te staan omtrent verzekering/POM. Nu dus maar eens grondig onderzoek doen naar een geschikte verzekering. Hier zie ik Allianz vaak voorbij komen. Wat zeggen de ervaringsdeskundigen over de soort verzekering; Inclusief of exclusief onderhoud? Van vriendin hoor ik nog wel eens dat de VanMoof qua onderhoudt de Audi onder de fietsen is. Ook zij de medewerker dat remblokken geregeld vervangen moeten worden. Mijn vriendin en ik fietsen wekelijks 120 kilometer naar ons werk. Wat raden jullie aan?

OT: wat een fijn topic is dit zeg, ik heb zoveel info hierdoor zoveel info gewonnen (malle onderhoudsverhalen maken de aanschaf toch wel spannend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 23:12
noshit schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:17:
Afgelopen maandag proefritje op een S3 gemaakt in Utrecht. Maandagavond besteld.... en vandaag (donderdag) stond UPS voor de deur... ik had rekening gehouden met weken levertijd. Niet slecht tot nu toe. Vanavond uitpakken en monteren.
Dat doe je beter dan ik, ik heb maandag middag besteld maar nog niks gehoord -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:25
FransHoningh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:35:
Tijd voor m’n eerste post op een forum waarop ik al jaren zit te lezen.

Zojuist was het dan zo ver, eindelijk gingen we naar de VanMoof shop waar ik dichtbij woon met het idee om een zwarte S3 aan te schaffen met het idee dat we deze over 8 weken zouden krijgen. Tot onze grote verbazing stonden er circa 20 fietsen op voorraad en zijn we zojuist met een gloednieuwe fiets de winkel uitgelopen.

We kwamen wel voor het dubio te staan omtrent verzekering/POM. Nu dus maar eens grondig onderzoek doen naar een geschikte verzekering. Hier zie ik Allianz vaak voorbij komen. Wat zeggen de ervaringsdeskundigen over de soort verzekering; Inclusief of exclusief onderhoud? Van vriendin hoor ik nog wel eens dat de VanMoof qua onderhoudt de Audi onder de fietsen is. Ook zij de medewerker dat remblokken geregeld vervangen moeten worden. Mijn vriendin en ik fietsen wekelijks 120 kilometer naar ons werk. Wat raden jullie aan?

OT: wat een fijn topic is dit zeg, ik heb zoveel info hierdoor zoveel info gewonnen (malle onderhoudsverhalen maken de aanschaf toch wel spannend)
Verzekering en/of onderhoud is uiteraard persoonlijke keus. Zelf heb ik eergisteren Allianz verzekering genomen, dit kost 135 euro voor 3 jaar voor diefstal èn schade. Zeer goedkoop dus. Bij diefstal krijg je het verzekerde bedrag uitgekeerd, ook in het 3e jaar. Dat vind ik zeer netjes. De POM diefstal is (veel) duurder en dan krijg je bij diefstal geen nieuwe fiets terug! Dat was voor mij een groot punt.
Hou er wel rekening mee dat je met de POM waarschijnlijk sneller een fiets hebt. Geen idee hoe lang het duurt voordat Allianz uitkeert bij diefstal, maar dat zal heus niet de volgende werkdag zijn.

Voor onderhoud.. tja ik zie de meerwaarde van de POM helemaal niet. Als je kijkt wat ze doen bij de checkups: Banden oppompen - Aandrijfketting smeren - Alle belangrijke bouten en moeren controleren en vastdraaien - Remblokken controleren en indien nodig vervangen - Achternaaf controleren en indien nodig bijstellen
En wat doen ze niet:
Problemen met de ingebouwde elektronica, waaronder de accu, E-shifter, Kick Lock, Turbo Boost, Smart Cartridge en de geïntegreerde bel, vallen onder de driejarige garantie van de fiets.
Lege banden en schade veroorzaakt door een ongeluk of vandalisme worden niet gedekt door Peace of Mind: Onderhoud.

banden pompen, ketting smeren, schroefjes aandraaien en de remblokken vervangen moet toch goed zelf te doen zijn. ;)
Zie het filmpje van de remblokken vervangen, dat is zelfs voor iemand met 2 linkerhanden een fluitje van een cent!
En juist de foutgevoelige dingen zoals electronica, kicklock etc valt onder de normale garantie.
Dus daar zou ik geen 300 euro aan uitgeven in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:17
Eddy 6 pack schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Apart, toen ik belde met doortrap problemen in 3 en 4 werd duidelijk onderscheid gemaakt tussen doortrappen tijdens het schakelen of na het schakelen.
Bij het eerste zouden er dan e-shifter problemen zijn en als je doortrapt wanneer je al geschakeld hebt, dan zou het aan de naaf liggen.
Bij mij was het doortrappen weg na monteren van het nieuwe achterwiel. Heel soms trapt ie nog iets een heel klein stukje door in 4. Maar dat gebeurt vaak maar 1 of 2 keer en daarna niet meer. Tot de volgende rit, dan weer. Lijkt wel of ie zich bij iedere rit even moet ‘zetten’ of warm lopen ofzo.
Heb inmiddels de nieuwe eshifter binnen/vervangen en inderaad, het heeft niet geholpen. Ben nu in afwachting van of ze een nieuw wiel kunnen/willen opsturen. Het is gelukkig niet een heel storend probleem dus kan alsnog fietsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
Eddy 6 pack schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:16:
[...]
Goed bezig Sherlock!
Kun je ook al zeggen of uitsluiten dat het zelf beter of strakker te maken is? Of is het een kwestie van eenmaal slecht gefabriceerd, niet meer te repareren?
Nee helaas een slecht gefabricage, er zit gewoon teveel ruimte omdat de twee pootjes die op zwarte bus zit met het gele streepje te lang zijn, deze zijn wellicht iets af te slijpen waardoor de schakelring niet meer vrij kan bewegen.

Even wat anders.. 8)

"AirTag menu in ‘Zoek mijn’ app blijkt verborgen debug modus te hebben"
https://www.onemorething....-debug-menu-zoek-mijn-app

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 20:07
Deel twee van mijn eerste indruk na een rondje door stad en polder }:O

6) Zithouding: Met 1.90m lengte staat het zadel op stuurhoogte zonder spacers. Zit iets voorover wat prettig is op snelheid, dit laat ik zo

7) Trapweerstand: Laag voor een ebike, maar pas in support stand 2 voelt het als mijn Batavus stadsfiets. Het is niet alleen de motor, maar ook aanlopende flimsy kettingkast en stroef draaiende trappers die tegenwerken

8 ) Schakelen: Luide tik bij 2/3 en 3/4. Soms ook doortrappen, ging bijna freewheelend omver toen ik net braaf mijn arm uitstak :F Het is nu wel duidelijk dat deze SA naaf nooit hiervoor is ontworpen. Support stand 4 helpt wel door minder kracht op de pedalen te hoeven zetten. Ga manueel schakelen met de Moofer app en kijk dit nog even aan

9) Moofer app: Gewoon geniaal 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xoqw2kIeg5jUGE_43zqRZkUWJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqb7Wlf7kQpck2XQbJ57moHe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
@ 8 ) Gewoon bij optrekken turbo knop gebruiken tot je in de 4 zit

[ Voor 4% gewijzigd door Wheeliemaker op 06-05-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Voor de mensen die ook een kettingslot gebruiken als aanvulling op hun schopslot..
Hoe zorgen jullie ervoor dat het alarm niet constant afgaat als je je fiets van het slot wilt halen?

Tot nu toe lukt dat mij nauwelijks. Kan de fiets niet van het slot halen want ik kan hem onvoldoende bewegen dus moet eerst het kettingslot eraf.. wat blijkbaar voor dusdanige beweging zorgt dat de fiets chagrijnig wordt en het alarm laat klinken.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 16:17
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:24:
Voor de mensen die ook een kettingslot gebruiken als aanvulling op hun schopslot..
Hoe zorgen jullie ervoor dat het alarm niet constant afgaat als je je fiets van het slot wilt halen?

Tot nu toe lukt dat mij nauwelijks. Kan de fiets niet van het slot halen want ik kan hem onvoldoende bewegen dus moet eerst het kettingslot eraf.. wat blijkbaar voor dusdanige beweging zorgt dat de fiets chagrijnig wordt en het alarm laat klinken.
Altijd een tip: gewoon de fiets unlocken, aan de stang klein beetje omhoog tillen en dan het wiel een kleine slinger geven. Maakt niet uit welke kant op, het slot gaat er dan gewoon vanaf. Tegenwoordig gebruik ik nergens meer een slot, behalve in Amsterdam. Hoorde dat in april de eerste VanMoof was gestolen, dus ze zijn hun belofte best goed nagekomen om voor 2020 een einde te maken aan diefstal.

Heb meerdere issues gehad met de bel en boost. Nu na de derde keer hebben ze me een nieuwe fiets gestuurd. Erg fijn. Eerst zeiden ze dat ze het pas bij de volgende keer wilde doen, maar aangezien ik ook nog error 16 kreeg besloten ze me een nieuwe fiets op te sturen. Toch fijn, weer een frisse na 3/4 jaar erop gefietst te hebben. De service blijft geweldig.
Overigens, hoe staat het 2021 model in je account, bij je bestellingen? Staat er dan expliciet 2021 bij of staat er gewoon “VanMoof S3 Dark”, anders heb ik nog hoop dat ze een 2021 opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door bincvburen op 06-05-2021 23:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
Zojuist de S3 besteld met bagagedrager.
Voorlopige bezorgdatum is 18/20 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
bincvburen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:00:
[...]

Altijd een tip: gewoon de fiets unlocken, aan de stang klein beetje omhoog tillen en dan het wiel een kleine slinger geven. Maakt niet uit welke kant op, het slot gaat er dan gewoon vanaf. Tegenwoordig gebruik ik nergens meer een slot, behalve in Amsterdam. Hoorde dat in april de eerste VanMoof was gestolen, dus ze zijn hun belofte best goed nagekomen om voor 2020 een einde te maken aan diefstal.

Heb meerdere issues gehad met de bel en boost. Nu na de derde keer hebben ze me een nieuwe fiets gestuurd. Erg fijn. Eerst zeiden ze dat ze het pas bij de volgende keer wilde doen, maar aangezien ik ook nog error 16 kreeg besloten ze me een nieuwe fiets op te sturen. Toch fijn, weer een frisse na 3/4 jaar erop gefietst te hebben. De service blijft geweldig.
Overigens, hoe staat het 2021 model in je account, bij je bestellingen? Staat er dan expliciet 2021 bij of staat er gewoon “VanMoof S3 Dark”, anders heb ik nog hoop dat ze een 2021 opsturen.
Misschien heb je mazzel!:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elDUSDm-M512ztA1an82GroGAjg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w2gXfkcQKDTYorcwi6KWjFAM.png?f=user_large

Fiets is overigens al geleverd in mijn geval (2021 S3 Dark)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 16:13
Omdat ik op 26 april een S3 besteld heb (leverdatum 21 juni) en steeds meer verhalen lees van mensen die later besteld hebben en de fiets al binnen hebben, heb ik zojuist VanMoof gebeld. Er werd gezegd dat er een fout in het systeem is waardoor de data door elkaar heen lopen en dat ze alles handmatig aan het corrigeren zijn. Over werkelijke levertijden konden ze niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
bincvburen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:00:
[...]

In mijn bestelling staat gewoon VanMoof S3 light (besteld op 6 april, met mail dat ik het 2021 model krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joephh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-11-2021
Joephh schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:56:
Vanochtend m’n S3 2021 ontvangen en test ritje gedaan. Hoorde een heel licht zoemend geluid van de motor (maar wist niet of dit normaal was) en de versnellingen trapte door tussen de 3 en 2 als hij terugschakelde (dus niet tussen de 3 en 4). Daarnaast had ik het idee dat de boost knop niet goed werkte, de fiets maakte wel extra geluid als ik ‘m indrukte maar er gebeurde niet zoveel.

Voor de zekerheid even langs de winkel (woon in Amsterdam) en heb m’n fiets daar moeten laten. Schijnbaar mag de motor helemaal geen geluid maken, dus waarschijnlijk nieuw voorwiel. Verder moet er een nieuwe naaf (?) in voor het schakelen en waarschijnlijk iets voor de boost knop. Hopelijk morgen meer nieuws!
Kon gisteren (na 1,5 dag dus) fiets ophalen. Voorwiel vervangen en er zit een nieuwe naaf in. Alles werkt perfect! Schakelen gaat helemaal soepel nu, hoor nog heel af en toe een tik tussen de 3 en 4. Boost knop werkt nu ook fantastisch. So far fantastische service gehad :)

Krijg het alleen niet voor elkaar om de fiets automatisch te ontgrendelen met de linker knop, hij schiet steeds meteen naar de cijfercode. Heeft iemand daar tips voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
Joephh schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Krijg het alleen niet voor elkaar om de fiets automatisch te ontgrendelen met de linker knop, hij schiet steeds meteen naar de cijfercode. Heeft iemand daar tips voor?
De knop korter indrukken.

Je kan ook 'zien' of je telefoon wel verbonden is met de fiets als je in de buurt bent, zonder op je telefoon te kijken. De bovenste led van het matrixdisplay gaat branden als je telefoon verbonden is, ook als de fiets verder 'uit' staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
koekkop schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:40:
Hoe is het trouwens als de accu leeg is? Is het trappen dan ook zo zwaar zoals bij veel ebikes?
Ik had laatst per abuis de accu van mijn S3 compleet leegegereden, nou het viel enorm tegen.. alsof je de Alp Hues oprijdt!! pfffff :S :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Bruzski schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:29:
[...]

Ik had laatst per abuis de accu van mijn S3 compleet leegegereden, nou het viel enorm tegen.. alsof je de Alp Hues oprijdt!! pfffff :S :S
Vind het irritanter dat niet veel later ook je licht uit gaat en de bel het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoe lang blijft VanMoof de fiets ondersteunen met updates ?
Wordt de s2 ook nog geüpdate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
max.schollen schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:08:
Buiten de S3 hebben de andere fietsen nooit echt actief updates gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-05 17:29
max.schollen schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:08:
S2 krijgt geen updates meer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Rub147 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:13:
[...]

Buiten de S3 hebben de andere fietsen nooit echt actief updates gehad.
Die updates waren ook zo mind blowing dat ik al niet meer weet wat ze waren? 3x niks dus!
Dat hele gezwets van dat Vanmoof de fiets in de toekomst updates geeft is al jaren mambo jambo marketing gelul. Naar mijn bescheiden mening overigens…

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• quintenadema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-05 17:29
Bruzski schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:47:
[...]

Zoals ik al zei, ik wil gewoon een bannerfoto selecteren van mijn S3 die ik zelf geschoten heb in bv. park of langs de zee, kennelijk is het een ingewikkelde vraag? ;)

Even een voorbeeld wat ik bedoel. :/

[Afbeelding]
Zit in de v2.2.0 update onder het playground menu (3x klikken op de foto op het homescherm) - nu verkrijgbaar op Android, vannacht op iOS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
Maak zojuist iets raars mee, ik heb kennelijk een retour aangevraagd om mijn oude s3 achterwiel terug te sturen?? Ik weet nergens van.. en de wiel ligt momenteel uit mekaar . :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:33:
Maak zojuist iets raars mee, ik heb kennelijk een retour aangevraagd om mijn oude s3 achterwiel terug te sturen?? Ik weet nergens van.. en de wiel ligt momenteel uit mekaar . :N
Heb vandaag zelfde mail gehad.
Even gebeld wat dat inhoudt? Ik heb de doos allang niet meer en er is mij toen gezegd dat het oude wiel niet terug hoeft! Enfin, beloofd hem mee te nemen als ik ooit eens voor een servicebeurt naar de winkel moet…

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:37:
[...]

Heb vandaag zelfde mail gehad.
Even gebeld wat dat inhoudt? Ik heb de doos allang niet meer en er is mij toen gezegd dat het oude wiel niet terug hoeft! Enfin, beloofd hem mee te nemen als ik ooit eens voor een servicebeurt naar de winkel moet…
Kan ik hem droppen in Amsterdam denk jij? En moet de wiel compleet zijn? Ik wil graag de achterband en tandwiel bewaren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:45:
[...]
Naar mijn bescheiden mening overigens…
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Kan ik hem droppen in Amsterdam denk jij? En moet de wiel compleet zijn? Ik wil graag de achterband en tandwiel bewaren. >:)
Ze gaven aan dat ze de onderdelen recycelen, dus heel of in stukken zal niet uitmaken. Overigens hebben ze bij mij een aantekening in het systeem gezet dat ik hem niet (nu) retour stuur, maar ooit meeneem.
Andere blijf ik weer van die reminders krijgen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Ik rijdt morgen ff langs de Mauritskade, thx ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:33:
Haha hier vandaag dezelfde mail. Gelukkig had ik zo'n vermoeden en heb de doos bewaard. Ik kreeg alleen m'n reflecterende stickers niet meer van de velg :/ moet nog nieuw setje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Bruzski schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:29:
[...]

Dat is wel klote ja..
Met mijn huidige goedkope e-bike lijkt het ook alsof een simpel heuveltje soms op de cauberg lijkt
maxnl schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:51:
[...]

Vind het irritanter dat niet veel later ook je licht uit gaat en de bel het niet meer doet.
Dat zat ik mij laatst al af te vragen of de bel eigelijk nog werk als je accu op is.. nee dus..
Dat is best wel vervelend en al helemaal als de politie je op zo een moment staande houdt.. geen bel.. geen licht.. kaching $$$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
koekkop schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Dat is wel klote ja..
Met mijn huidige goedkope e-bike lijkt het ook alsof een simpel heuveltje soms op de cauberg lijkt

[...]

Dat zat ik mij laatst al af te vragen of de bel eigelijk nog werk als je accu op is.. nee dus..
Dat is best wel vervelend en al helemaal als de politie je op zo een moment staande houdt.. geen bel.. geen licht.. kaching $$$
Komt zelden voor, de lampen en bel werken bij mij aardig lang, ben nog niet onder de 3% gekomen want je moet best een eind fietsen om helemaal van 5 naar 0 te komen. Soms kan een reset helpen, dan kan je nog een beetje accu krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
bincvburen schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:48:
Komt zelden voor, de lampen en bel werken bij mij aardig lang, ben nog niet onder de 3% gekomen want je moet best een eind fietsen om helemaal van 5 naar 0 te komen. Soms kan een reset helpen, dan kan je nog een beetje accu krijgen.
Bij mij was 3% ook het laatste dat ik zag voordat licht en bel het niet meer deden...
Heb de indruk dat je de laatste procentjes niet kan gebruiken. (misschien alleen voor slot?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:32
Jan Driebeen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:49:
[...]

Mijn fiets is 29 april bezorgd, accessoires nog steeds niet binnen. Heb zowel per mail als telefonisch contact gehad, accessoires worden ergens volgende week bezorgd ondanks dat de meebestelde bagagedrager en fietstas op voorraad zijn. Had leuker geweest als deze iets voor of gelijktijdig met de fiets waren bezorgd.
Vanochtend mail van VM gehad dat de accessoires verzonden zijn.

Is de Moofer app de €10,00 waard? Dacht dat ie €5,00 was en wilde hem vanochtend installeren maar vind €10,00 voor een app best wel prijzig…

[ Voor 13% gewijzigd door Jan Driebeen op 08-05-2021 10:20 . Reden: Toevoeging app ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik koop zelden/nooit apps, betaalde pas geleden geloof ik 6,95 voor de app. Nu ik weet wat ik aan de app heb, zou 10 euro mij ook nog prima zijn, al is het maar omdat ik het de maker gun....

Vraagje aan @quintenadema .

's Morgens maakt de app verbinding met de fiets, maar geeft dan in de log alleen firmware en framenummer etc.

Is er een mogelijkheid dat de app met elke scan de lockstatus meepakt, zodat ik ook de eerste scan van de dag zonder dat ik iets met de fiets doe een bevestiging heb dat deze op slot staat ?

[ Voor 22% gewijzigd door Critical51 op 08-05-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Jan Driebeen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Is de Moofer app de €10,00 waard? Dacht dat ie €5,00 was en wilde hem vanochtend installeren maar vind €10,00 voor een app best wel prijzig…
Is de prijs omhoog gegaan @quintenadema?
Dan nog, 10 voor de mogelijkheid tot makkelijk omschakelen tussen ondersteuning standen en bijv opties zoals handmatig schakelen vind ik niet duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
“ Price has gone up over time to $6 - $10 depending on where you live. It allows me to do some price elasticity calculations and of course, first come, first served 😉

All the users who have been here since the beginning have helped a ton by giving feedback, resulting in improving and popularizing Moofer, so they also deserve a slightly lower price. The app has been improved a ton over time and I'm pretty sure that the app is still more than worth the current price.

By the way, the price will not increase more than what it is now 😉

If you have any other questions, feel free to reach out directly to me via mooferapp@gmail.com . Cheers!”

Aldus Quinten op Reddit. Best prima lijkt mij, gezien de extra mogelijkheden die je ermee krijgt met je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joephh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-11-2021
Tips voor het buiten opladen van m’n S3? Heb een stopcontact binnen naast de voordeur dus kan opladen met de deur dicht via de brievenbus. M’n voordeur is beschut maar ik denk wel dat als het hard regent, dat het niet helemaal waterproof is. Wellicht een bijzondere vraag, maar kan het kwaad als de fiets zelf (inclusief contactpunt) nat wordt bij het laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 20:07
Twee dagen later werd het gratis slot en bagagedrager geleverd. Eerste indruk deel 3...

10) Manueel schakelen: Werkt prima zonder tikken, knarsen en kraken. Maar het regelmatig doortrappen in 2 en 4 blijft wel, ga komende week hierover bellen

11) ABUS ringslot: Past mooi op het frame, ook geen discussie met verzekering en wazige junks

12) Bagagedrager + Thule Shield 13: Goede combo, size vergelijkbaar met de kleine VanMoof tas. Wel lak beschermstickers op frame aanbrengen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmXH4V7d6BV67xzM-rCwAc5WkLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqhTlk7kGmdrpelhgR4MvSjM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
neonite schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:13:

By the way, the price will not increase more than what it is now 😉

If you have any other questions, feel free to reach out directly to me via mooferapp@gmail.com . Cheers!”

Aldus Quinten op Reddit. Best prima lijkt mij, gezien de extra mogelijkheden die je ermee krijgt met je fiets.
Hehe, ik hoor dat Quinten al de nieuwe Tim Cook wordt genoemd, wordt echt een zakenmannetje.. lol, misschien moeten we hem wat meer koffie geven? Kortom hij is behoorlijk on the Mooooof. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:34
Vandaag proefrit gehad en ben verkocht.
Mede met alle info van jullie in de topic, vandaag de fiets besteld. Ben benieuwd! Nu het lastigste...wachten. Maar lees dat sommige geluk hebben met levering dus misschien ik ook. Bedankt iedereen voor alle info!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkATJD02gnp7rdeE3ZiQeum0Fx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cV4WKabjqiYVT7N5alnfqQZo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

[...]

Is het ook wel. Hij zal minder snel aangeschaft worden om eens te proberen lijkt me.Voor de handmatig schakelen mogelijkheid vind ik het ‘t wel waard. Nog steeds erg blij mee.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OpaFlodder
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05-2021
Ik vind het vrij bijzonder dat het zo'n rommeltje is daar bij het versturen van die fietsen. Mensen die met 3-4 dagen al een fiets ontvangen terwijl die van mij nog steeds open staat. Besteld op 30 April - eind Juni word die pas verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 16:13
OpaFlodder schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:35:
Ik vind het vrij bijzonder dat het zo'n rommeltje is daar bij het versturen van die fietsen. Mensen die met 3-4 dagen al een fiets ontvangen terwijl die van mij nog steeds open staat. Besteld op 30 April - eind Juni word die pas verwacht.
Het lijkt erop dat nu geldt 'later besteld, is eerder ontvangen.' Tijdens mijn proefrit in Utrecht kreeg ik ook al zo'n rommelige indruk. Ik kwam aan in de shop, waar men aangaf dat er geen proefrit geboekt stond en dat ik daarvoor elders in het gebouw moest zijn. Werd gebracht naar de reparatie-afdeling (met te repareren fietsen zo ver het oog reikte), waar mensen voortdurend wisselden tussen Engels en Nederlands tegen me spreken. Daar stond ook geen proefrit geboekt (logisch), waarop ik naar de bovenverdieping werd gebracht, waar mensen in vergadering onderbroken werden om te vragen of zij iets van een proefrit wisten. Aangezien ik op mijn telefoon kon laten zien dat ik echt op dat moment een proefrit geboekt had, maar weer naar de shop.

Daar kwam er net een dame aan die degene was die proefritten begeleidde en er wel van wist. Rondje gereden van 10 minuten. Bij terugkomst zou deze dame nog meer uitleg geven over de fiets, maar inmiddels was ze niet meer beschikbaar. Toen ik iets opmerkte over de rommeligheid en vertelde dat ik online veel had gelezen over slechte dienstverlening, vertelde de winkelmedewerker dat ze zo hard zijn gegroeid, dat het moeilijk bij te benen is voor ze.

Nou ja, ik wil de fiets nog altijd erg graag hebben en neem de goede verhalen ook tot me, maar het is wel een vreemd begin van mijn relatie met VanMoof als klant.

[ Voor 3% gewijzigd door xTino81 op 08-05-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
xTino81 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Het lijkt erop dat nu geldt 'later besteld, is eerder ontvangen.' Tijdens mijn proefrit in Utrecht kreeg ik ook al zo'n rommelige indruk. Ik kwam aan in de shop, waar men aangaf dat er geen proefrit geboekt stond en dat ik daarvoor elders in het gebouw moest zijn. Werd gebracht naar de reparatie-afdeling (met te repareren fietsen zo ver het oog reikte), waar mensen voortdurend wisselden tussen Engels en Nederlands tegen me spreken. Daar stond ook geen proefrit geboekt (logisch), waarop ik naar de bovenverdieping werd gebracht, waar mensen in vergadering onderbroken werden om te vragen of zij iets van een proefrit wisten. Aangezien ik op mijn telefoon kon laten zien dat ik echt op dat moment een proefrit geboekt had, maar weer naar de shop.

Daar kwam er net een dame aan die degene was die proefritten begeleidde en er wel van wist. Rondje gereden van 10 minuten. Bij terugkomst zou deze dame nog meer uitleg geven over de fiets, maar inmiddels was ze niet meer beschikbaar. Toen ik iets opmerkte over de rommeligheid en vertelde dat ik online veel had gelezen over slechte dienstverlening, vertelde de winkelmedewerker dat ze zo hard zijn gegroeid, dat het moeilijk bij te benen is voor ze.

Nou ja, ik wil de fiets nog altijd erg graag hebben en neem de goede verhalen ook tot me, maar het is wel een vreemd begin van mijn relatie met VanMoof als klant.
Het doet mij denken aan Tesla. Daar had ik in het begin ook soortgelijke ervaringen. De auto zelf is grandioos, maar van de kwaliteit van het materiaal en de service moest je het niet hebben. Tegenwoordig is het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
  • Laatst online: 04-08 19:09
xTino81 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Het is inderdaad rommelig bij VanMoof en ze zijn ook hard gegroeid. Ze zijn in 2020 gegroeid van 250 medewerkers naar ongeveer 650 medewerkers en dat zegt veel. Ik heb geen slechte ervaringen met VanMoof en ben altijd beleefd en correct geholpen, zelfs als ik onverwachts langs de shop rijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Haha hier vandaag dezelfde mail. Gelukkig had ik zo'n vermoeden en heb de doos bewaard. Ik kreeg alleen m'n reflecterende stickers niet meer van de velg :/ moet nog nieuw setje kopen
Net mijn oude wiel in amsterdam kunnen afgeven zonder afspraak, perfect :) vervolgens direct een mail ontvangen dat de wiel ingeleverd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 12:48
Bruzski schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:13:
[...]

Net mijn oude wiel in amsterdam kunnen afgeven zonder afspraak, perfect :) vervolgens direct een mail ontvangen dat de wiel ingeleverd was.
Wat heb je allemaal van het wiel afgesloopt? 😉 Geen commentaar op gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Frozing schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:08:
[...]

Wat heb je er allemaal afgesloopt? 😉 Geen commentaar op gekregen?
Nee, geen commentaar, ik had achtertandwiel, remschijf en schakelmechanisme verwijderd, alles gauw weer netjes terug gemonteerd en ingeleverd, pfff hehe.. 8)

Ondanks het miezerige weer, was het behoorlijk druk met klanten die voor reparaties en testritten kwamen! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Tile gaat samenwerken met Amazon, nu de AirTag er is. :/
https://www.iculture.nl/nieuws/tile-samenwerking-amazon/

@quintenadema
Thx voor de background update. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBrCt1mIY-QNzQLhlwXTJakVhGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXQFMzbfAW64zKdwKtrC0PD5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Bruzski op 10-05-2021 22:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
Ding Dong....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oiDSLiuIuEo-DFBb667B0xIUCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uQXdZhjMBBl5sSPaoKGgh8s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Morgen mijn bagagedrager en fietstassen binnen. Iets meer dan een week later dan de fiets.

Het valt me telkens weer op hoe de S3 er in het echt veel vetter (letterlijk en figuurlijk) uitziet dan op de foto’s.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OpaFlodder
PjotrStroganov schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:28:
Morgen mijn bagagedrager en fietstassen binnen. Iets meer dan een week later dan de fiets.

Het valt me telkens weer op hoe de S3 er in het echt veel vetter (letterlijk en figuurlijk) uitziet dan op de foto’s.
Ik heb er nog nooit een in het echt gezien, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik heb de airtag voor de s3 gekocht
Klopt het dat die gaat piepen als je 3 dagen niet in bereik bent ?
Of is dat alleen als je hem in lost mode zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpaFlodder
max.schollen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:45:
Ik heb de airtag voor de s3 gekocht
Klopt het dat die gaat piepen als je 3 dagen niet in bereik bent ?
Of is dat alleen als je hem in lost mode zet ?
YouTube: De gevaren van de Apple AirTag? Jullie vragen beantwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:34
max.schollen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:50:
[...]

Bedankt maar hoe bouw je hem in in je zadel ?
Ik zou denk ik even terug gaan lezen, wordt het netjes uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
max.schollen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:50:
[...]

Bedankt maar hoe bouw je hem in in je zadel ?
Of je kiest hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Het is mij ondertussen gelukt

Snap alleen niet hoe het nou precies zit als ik een paar dagen niet in de buurt van mijn fiets met de airtag kom .
Gaat hij dan piepen???

Want wat doet hij dit in zowel de lost mode als bij gewoon gebruik .

Heb wel de video van bright gezien maar kom er geen wijs uit hoe het nou precies zit

[ Voor 17% gewijzigd door max.schollen op 10-05-2021 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:45
max.schollen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Snap alleen niet hoe het nou precies zit als ik een paar dagen niet in de buurt van mijn fiets met de airtag kom .
Gaat hij dan piepen???

Heb wel de video van bright gezien maar kom er geen wijs uit hoe het nou precies zit
Misschien kun je ze hier meer informatie over de air tags geven of je specifieke vraag beantwoorden.

[AirTags & Find My network] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Driebeen
max.schollen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Gaat hij dan piepen???

Misschien geeft deze tekst meer duidelijkheid? Anders misschien in dit topic verder gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Ongewilde tracking-mode:

“Is de AirTag thuis is en vertrek je zonder hem mee te nemen? Dan schakelt hij over naar de ‘gescheiden’-modus als er geen eigen apparaat meer in huis is. De ongewenste tracking-modus wordt echter niet geactiveerd omdat hij stilligt. Op het Objecten-tabblad van de Zoek mijn-app kun je de laatst bekende locatie achterhalen. Als de AirTag verbinding maakt met vreemde Apple-apparaten, stuurt hij zijn locatie versleuteld door, zonder daarbij te onthullen met welk apparaat hij verbonden was.“

“In de gescheiden-modus kun je de AirTag als ‘verloren’ melden en een boodschap achterlaten. Wordt hij via NFC door iemand anders gelezen, dan kan de vinder de boodschap zien. Als de AirTag gevonden wordt via een ander Apple-apparaat, dan ontvang je een push-melding met de huidige locatie. Wordt de AirTag stiekem aan iemand anders gegeven, dan begint de tracker na verloop van tijd te piepen. Momenteel is dat na drie dagen. Dat is vrij lang als iemand erop uit is om een adres van iemand te achterhalen. Aan de andere kant zijn het juist de eerste dagen die je helpen om een gejat voorwerp terug te vinden.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 09:30
*knip*Verzoeken om refferals of het delen ervan is niet toegestaan.*knip*

[ Voor 66% gewijzigd door deepbass909 op 11-05-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransHoningh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-09 21:41
Beste Tweakers,

Waarschijnlijk is dit reeds benoemd, maar ik kon het niet terugvinden.

Ik sta op het punt om een Allianz fietsverzekering af te sluiten. Bij een eventuele diefstal na gebruik van schopslot moet je de tracking gegevens meenemen bij de verzekering. Is het mogelijk om deze trackinggegevens zonder POM bij VanMoof op te vragen?

Of.. zou ik bij de verzekering gewoon aanklikken dat ik een ART slot heb. Schilt tracking gegevens gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 17:14
FransHoningh schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:24:
Beste Tweakers,

Waarschijnlijk is dit reeds benoemd, maar ik kon het niet terugvinden.

Ik sta op het punt om een Allianz fietsverzekering af te sluiten. Bij een eventuele diefstal na gebruik van schopslot moet je de tracking gegevens meenemen bij de verzekering. Is het mogelijk om deze trackinggegevens zonder POM bij VanMoof op te vragen?

Of.. zou ik bij de verzekering gewoon aanklikken dat ik een ART slot heb. Schilt tracking gegevens gok ik.
Beste Frans,
mocht je fiets gestolen worden dan kun je bij vanMoof een logbestand krijgen zodat je aan kan geven bij Allianz dat je fiets op slot stond op het tijdstip van de diefstal. Hiervoo hoef je geen POM te hebben. Dit is voor Allianz voldioende, dat hebben ze al bij meerdere mensen per mail bevestigd. Je kan dus gewoon aangeven dat je een digitaal slot hebt.

Ook uit de app Moofer kun je een logbestand halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:31
Zou iig dat e-lock aanvinken, dan is je verzekeraar iig op de hoogte en is de kans op vergoeding bij diefstal het grootst. Als je dan OOK nog een ART2 slot gebruikt (wat ik doe op bepaalde plekken) weet je zeker dat je dubbel gedekt bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
Ik ben toch weer overgestapt op de originele VM app. Als ik aan kom lopen springt de fiets bijna altijd aan en werkt unlock via de belknop vrijwel direct. Ook als ik in de winkel ben geweest en kom aanlopen verbind hij direct, zonder mijn telefoon te pakken en de app te openen.

Met de moofer app krijg ik nog steeds geen stabiele verbinding, ik moet elke keer de app sluiten, app openen voordat hij verbinding krijgt. Ook als ik verbinding heb, en ik druk op de belknop werkt dat niet direct, moet vaak aantal seconden wachten.

Overigens valt me wel op dat mijn telefoon een stuk sneller leeg is dan hiervoor, als de VM app op de achtergrond draait.
(android 10 op een moto g7+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
[...]

Vandaag (bijna twee weken na levering fiets) stond UPS voor de deur met de VM accessoires. Mooi klusje voor donderdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

HBO88 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:07:
Overigens valt me wel op dat mijn telefoon een stuk sneller leeg is dan hiervoor, als de VM app op de achtergrond draait.
Zou dat een relatie hebben met de betere unlock ervaring?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ik ben toch weer overgestapt op de originele VM app. Als ik aan kom lopen springt de fiets bijna altijd aan en werkt unlock via de belknop vrijwel direct. Ook als ik in de winkel ben geweest en kom aanlopen verbind hij direct, zonder mijn telefoon te pakken en de app te openen.

Met de moofer app krijg ik nog steeds geen stabiele verbinding, ik moet elke keer de app sluiten, app openen voordat hij verbinding krijgt. Ook als ik verbinding heb, en ik druk op de belknop werkt dat niet direct, moet vaak aantal seconden wachten.

Vreemd, op mijn IOS device is het juist andersom, wellicht is er een firmware/OS update beschikbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Jan Driebeen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:44:
[...]

Vandaag (bijna twee weken na levering fiets) stond UPS voor de deur met de VM accessoires. Mooi klusje voor donderdag ;)
Waarom donderdag? kriebelt het niet om de fiets gelijk in elkaar te zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Vandaag ook mijn accessoires in ontvangst mogen nemen, bijna een week na levering van de fiets. O.a. een bagagedrager, nu mis ik alleen nog snelbinders, is er iemand die weet welke hier goed op passen/staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard

Heb helaas dezelfde ervaring (Android 11). vM app werkt nu redelijk goed (v5.4.1).

Net Moofer ge-update naar v2.2.0 .......als de app op de voorgrond zit lijkt ie nu iets beter te werken, ga nog even verder testen om te kijken of het ook seamless werkt als je bv uit winkel komt, etc.

BTW, draai fw 1.4.5 op de S3 (heb nog niet durven upgrade naar de 1.6.8, of is dat nu geen issue meer met Moofer 2.2.0?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
leinad-ar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:16:
Vandaag ook mijn accessoires in ontvangst mogen nemen, bijna een week na levering van de fiets. O.a. een bagagedrager, nu mis ik alleen nog snelbinders, is er iemand die weet welke hier goed op passen/staan?
Ik heb deze gekocht, 28inch zwart: https://www.mantel.com/xlc-snelbinder
Het beugeltje zet je vast met de schroef van de bagagedrager. Zit erg netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfQGtm0lwiOzi947dXOopOsAtVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQvx2wDyorGS7C3gPb90HLRP.jpg?f=fotoalbum_large
Heb wel het beugeltje even zwart gespoten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OpaFlodder
Vandaag het berichtje gekregen dat mijn fiets verstuurd is. Word morgen verwacht tussen 11:45 uur en 14:45 uur. Dat word lastig slapen vannacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
Zojuist besteld en betaald. Spannend! Ik heb nog geen bevestigingsmail gehad, duurt dat even of kregen jullie hem direct?

*edit na aanmaken account stond alles er keurig in. Mailtje met bevestiging ook binnen. 15 juni zal hij bezorgd worden vooralsnog

[ Voor 35% gewijzigd door bakkie1985 op 11-05-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
OpaFlodder schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:31:
Vandaag het berichtje gekregen dat mijn fiets verstuurd is. Word morgen verwacht tussen 11:45 uur en 14:45 uur. Dat word lastig slapen vannacht.
Wanneer had je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
  • Laatst online: 04-08 19:09
bakkie1985 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Ik heb vandaag ook een bevestiging ontvangen voor de S3 Dark inclusief voordrager. Helaas zie ik nog geen tijdindicatie. Ik heb de fiets 1 mei besteld. Later vandaag kreeg ik een tweede mail waarin VM aangaf, dat ze de productie van de fietsen hebben verhoogd. Mijn verwachte levertijd stond op 26 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
bakkie1985 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:41:
Zojuist besteld en betaald. Spannend! Ik heb nog geen bevestigingsmail gehad, duurt dat even of kregen jullie hem direct?

*edit na aanmaken account stond alles er keurig in. Mailtje met bevestiging ook binnen. 15 juni zal hij bezorgd worden vooralsnog
Light of dark?
Ik heb afgelopen vrijdag de dark besteld en bezorgdatum is 18 juni tot nu toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
koekkop schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:21:
[...]

Light of dark?
Ik heb afgelopen vrijdag de dark besteld en bezorgdatum is 18 juni tot nu toe
Dark!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpaFlodder
bakkie1985 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:58:
[...]

30 April en de Dark versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Als dat ding op thingiverse staat, print ik em so even voor je uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
PjotrStroganov schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:34:
[...]

Als dat ding op thingiverse staat, print ik em so even voor je uit.
Ik vraag me af, is dit wel een beetje hufterproof, of tik je dat ding er zo af. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:04
Bruzski schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:49:
[...]

Ik vraag me af, is dit wel een beetje hufterproof, of tik je dat ding er zo af. :?
Waarom eraf tikken, als je hem er eenvoudig kan afschroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijker76
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 22:15
Weet iemand toevallig of de Vanmoof store in Amsterdam op Hemelvaartsdag open is (voor afhalen gerepareerde fiets)? Telefonisch lastig te bereiken de e-mail die ik heb gestuurd geeft een 5 dagen response tijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
HAWK Wizard schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:29:
[...]

Heb helaas dezelfde ervaring (Android 11). vM app werkt nu redelijk goed (v5.4.1).

Net Moofer ge-update naar v2.2.0 .......als de app op de voorgrond zit lijkt ie nu iets beter te werken, ga nog even verder testen om te kijken of het ook seamless werkt als je bv uit winkel komt, etc.

BTW, draai fw 1.4.5 op de S3 (heb nog niet durven upgrade naar de 1.6.8, of is dat nu geen issue meer met Moofer 2.2.0?
Moofer app en VanMoof gaan niet samen, sluit de ene app als je de ander wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Wijker76 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:04:
Weet iemand toevallig of de Vanmoof store in Amsterdam op Hemelvaartsdag open is (voor afhalen gerepareerde fiets)? Telefonisch lastig te bereiken de e-mail die ik heb gestuurd geeft een 5 dagen response tijd aan.
Chat functie op website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Bruzski schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:49:
[...]

Nee. En ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Vandaag m'n bestelde S3 Black ontvangen (besteld 27 april). Fiets ziet er helemaal in orde uit. Helaas wil hij niet opladen, ook met een andere lader niet. Trekt maximaal 4W uit het stopcontact, resetten etc heeft geen nut...

Ben benieuwd hoe dit opgelost wordt, hopelijk sturen ze snel een nieuwe fiets ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Rub147 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:08:
Vandaag m'n bestelde S3 Black ontvangen (besteld 27 april). Fiets ziet er helemaal in orde uit. Helaas wil hij niet opladen, ook met een andere lader niet. Trekt maximaal 4W uit het stopcontact, resetten etc heeft geen nut...

Ben benieuwd hoe dit opgelost wordt, hopelijk sturen ze snel een nieuwe fiets ;-)
Fiets was ook helemaal leeg? Rode led op de lader brand wel? Probeer de lader er eens een uurtje in de fiets te laten zitten, heb ook een keer gelezen dat dat hielp bij iemand toen de accu dolleeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
HBO88 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:16:
[...]

Fiets was ook helemaal leeg? Rode led op de lader brand wel? Probeer de lader er eens een uurtje in de fiets te laten zitten, heb ook een keer gelezen dat dat hielp bij iemand toen de accu dolleeg was.
Helemaal leeg inderdaad, lader is groen/rood, wisselt steeds. Staat inmiddels sinds 16:00 aan de stroom, geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Dat is een dikke domper zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas11
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-05-2021
*weg* Verkoop via het forum is buiten Vraag & Aanbod overig *weg*

[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 12-05-2021 23:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mbakker7
Mocht iemand nog z’n schijf achter willen vervangen van de standaard 140mm naar een 160mm, de Magura QM40 adapter pas perfect. Heb in mijn geval de schijf voor/achter vervangen voor Shimano RT66 schijven. Geen gepiep en net wat meer gedoseerd remmen dan met de standaard schijven/blokken. Ben er qua looks nog niet helemaal uit of ik het mooier vind maar oordeel zelf ;-) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgCyRRaIvgsXPBgoCobGSKYIs0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vh3D3QEJ42MCIna7xT2zPLKj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:09

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Rub147 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:08:

Maatje van mij ook, error 21 en error 17.. wacht nu nog op het ophalen van zijn oude fiets en het opsturen van een nieuwe.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Mag ik vragen waarom je em weg doet en wat je alternatief is? Ik ben ook niet tevreden en stuur 2 terug. Te lomp en passen niet bij de S3 light. Ik ben aan het twijfelen over de kleine versie of een ander merk.

[ Voor 36% gewijzigd door deepbass909 op 12-05-2021 23:41 . Reden: Quote bevatte ongeoorloofde verkoop ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
bincvburen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Moofer app en VanMoof gaan niet samen, sluit de ene app als je de ander wilt gebruiken
Dank, dat was me bekend.

Heb vandaag even wat meer kunnen testen met Moofer v2.2.0 en het is gelukkig ietsje beter dan de vorige versie (die was bijna niet met de S3 te connecten, ook niet na BT of flightmode toggle, restarten app, etc en dus totaal onbruikbaar geworden). Deze v2.2.0 doet het iig redelijk goed, zolang je maar elke keer zelf expliciet de app opstart.......zodra je echter op terras hebt gezeten (heerlijk weer vandaag!) of een winkel in bent geweest (ook dat mag weer spontaan) dan geen automatische connectie met de fiets. Je moet altijd(!) je telefoon pakken en unlocken, de Moofer app starten, ff wachten..........eventueel zelfs BT off en BT weer on, en ja, dan doet ie het meestal wel. De app staat niet in de battery safe lijst of zo, blijft dus gek.

De officiele vM app v1.4.5. doet het in zelfde scenario prima, meestal hoef je de telefoon niet eens uit je zak te halen (soms wel, circa 30% van de gevallen, ook annoying, maar goed, 70% van de tijd werkt het wel goed) en werkt alles prima.

Zou toch fijn zijn als dit issue gefixed wordt (mogelijk alleen bij Android 10 en 11 een issue?).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klaas11
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-05-2021
PjotrStroganov schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Mag ik vragen waarom je em weg doet en wat je alternatief is? Ik ben ook niet tevreden en stuur 2 terug. Te lomp en passen niet bij de S3 light. Ik ben aan het twijfelen over de kleine versie of een ander merk.
Mijn voorkeur gaat uit naar een fiets tas die ik kan omzetten naar een rugzak. Dat kan helaas met deze niet. Wellicht kan ik er iemand er snel blij mee te maken, anders stuur ik hem retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

S3 Dark op 30 April besteld, vandaag ontvangen. In 12 dagen geleverd ipv de 8 weken (25 juni) die op de vanmoof site vermeld werden. Stekker van de motor wilde niet echt meewerken, was lastig in het frame te duwen (verbeterpuntje?). Verdere assemblage was een eitje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
Klaas11 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:14:
[...]

Mijn voorkeur gaat uit naar een fiets tas die ik kan omzetten naar een rugzak. Dat kan helaas met deze niet. Wellicht kan ik er iemand er snel blij mee te maken, anders stuur ik hem retour
Is eerder hier ook voorbij gekomen, ik heb deze besteld en ben er erg blij meehttps://www.bol.com/nl/p/...lD852Z0zpyBBoCDxQQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HBO88 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:20:
[...]

Is eerder hier ook voorbij gekomen, ik heb deze besteld en ben er erg blij meehttps://www.bol.com/nl/p/...lD852Z0zpyBBoCDxQQAvD_BwE
https://webwinkel.anwb.nl...5-l-multifunctioneel.html

Mijne heeft echter oranje binnenkant ipv blauw. Kan veel in, ook als rugzak te gebruiken.
Pagina: 1 ... 79 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.