Zoals ik begrijp niet helemaal waar. Je kunt hem als verloren markeren en dan krijg je idd als dief met iPhone die melding. Maar als je dat niet doet kun je hem 3 dagen volgen voordat de dief een melding krijgt dat er een tracker met hem mee reist. Je hebt dus 3 dagen met redelijk exacte locatiebepaling om hem te vinden. Na die 3 dagen krijgt de dief alleen een melding als idd de fiets 3 dagen bij hem in de buurt is geweest. Dat is natuurlijk ook niet heel logisch. Wat wel zo is is dat de echt ervaren dief met een iPhone proactief kan scannen of er een find my tracker in de fiets zit. Zo ja dan gaat ie natuurlijk op zoek.Bruzski schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 03:15:
[...]
Ik las zojuist dit verhaal
“ According to Apple, "AirTag is designed to discourage unwanted tracking. If someone else’s AirTag finds its way into your stuff, your iPhone will notice it’s travelling with you and send you an alert. After a while, if you still haven’t found it, the AirTag will start playing a sound to let you know it’s there.".
So if someone else steals your bike, so you're separated from it, and that person has an iPhone (edit: or even if they don't because the AirTag would start making a sound), voila! Instant alert that the thing you've just stolen contains a tracker, so they'd be able to pull the bike apart to find the tracker.
It's designed for safety (so random person can't remotely track person they're stalking) which is good, but I think this feature would make it useless for the purpose you're describing. “
Afgelopen zaterdag bij de Apple store opgehaald!Eddy 6 pack schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:15:
[...]
Het is ook een gimmick voor mij hoor.
Als de fiets gejat wordt wil ik gewoon een nieuwe van de verzekering!

:strip_exif()/f/image/mXHIEr9E0NxvTXIVCY3KkrkD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ckgkLDC0NDaqzCTkqcA1CMwm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door Bruzski op 03-05-2021 23:23 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
In het zadel!Bruzski schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:27:
[...]
Super blij mee!! Maar nu nog een geschikte plek vinden.
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ohja, had je al gezegd ja…🤐Bruzski schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:39:
[...]
Dat snap ik, maar ik heb een custom zadel.![]()
[Afbeelding]
Kan bij deze het zadel niet losgeschroefd worden?
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ik had in de neus ook voldoende ruimte zo blijkt, beetje dubbelzijdig plakband toegepast, ik hoop dat de boel blijft zitten, dank voor de tipEddy 6 pack schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:04:
[...]
Ohja, had je al gezegd ja…🤐
Kan bij deze het zadel niet losgeschroefd worden?
:strip_exif()/f/image/JXtoZStpMYkp6PepSTZakYih.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Bruzski op 02-05-2021 01:46 ]
Is het zadel een beetje zonder geweld open te krijgen, of is er een truukje voor?Eddy 6 pack schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:26:
Airtag past mooi in het zadel, onder het zadeldek en het signaal is nu ook goed. Makkelijk te monteren!
In de punt zoals elders ook gesuggereerd past niet.
Er is wat holle ruimte en alles past weer mooi strak op elkaar zonder te knellen!
Wel even een dubbelzijdig tapje op de Airtag gedaan tegen het heen en weer glijden.
Paar foto’s.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Gaat vrij makkelijk hoor.MaZo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:33:
[...]
Is het zadel een beetje zonder geweld open te krijgen, of is er een truukje voor?
Eerst het zadel van de zadelpen losmaken en vervolgens de 6 schroefjes losdraaien.
5 schroefjes zijn even lang, alleen de voorste in de punt is korter. Dus oppassen met terugdraaien dat je niet een van de lange daar in draait, dan heb je kans dat je door het dek heen schroeft met een gaatje als gevolg…
Ik las op reddit dat iemand alleen de voorste en een van de schroeven aan de zijkant had losgedraaid waardoor je het zadeldek wat omhoog kan trekken, net genoeg om de airtag er tussen te duwen waardoor die ook in de holle ruimte van het zadel geschoven kan worden.
[ Voor 20% gewijzigd door Eddy 6 pack op 02-05-2021 11:24 ]
YouTube: Find My VanMoof - AirTag RetrofitMaZo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:33:
[...]
Is het zadel een beetje zonder geweld open te krijgen, of is er een truukje voor?
Hmm, ik kan het niet helemaal goed zien in de video, maar het lijkt of de airtag klem zit op deze manier (hij lijkt iets uit te steken) en kans op kapot drukken.
Mijn manier is veiliger!😊
Gisteren de S3 light binnengekregen en geassembleerd. Al met al ben ik onder de indruk. Het rijdt als een tierelier en ik heb mijn eerste complimenten van passanten al binnen. 
Het automatische slot is echter een drama. Zelfs met de VM app in niet batterijbesparende stand reageert de fiets niet als het scherm een tijd uitstaat. Ik al de dontkillmyapp app eens proberen om dit op te lossen.
Het automatische slot is echter een drama. Zelfs met de VM app in niet batterijbesparende stand reageert de fiets niet als het scherm een tijd uitstaat. Ik al de dontkillmyapp app eens proberen om dit op te lossen.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Wel een interessante vraag van iemand onder de video: maakt de Airtag geen geluid zodra er geen iPhone in de buurt is (bijvoorbeeld als de fiets gestolen wordt)? Volgens Apple wel?Eddy 6 pack schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:01:
[...]
Hmm, ik kan het niet helemaal goed zien in de video, maar het lijkt of de airtag klem zit op deze manier (hij lijkt iets uit te steken) en kans op kapot drukken.
Mijn manier is veiliger!😊
Neem aan dat dit alleen van toepassing is zodra je de Airtag in Lost Mode zet. Het probleem is echter dat je de Airtag in Lost Mode moet zetten om de fiets buiten bluetooth bereik te kunnen vinden.AirTag is designed to discourage unwanted tracking. If someone else’s AirTag finds its way into your stuff, your iPhone will notice it’s traveling with you and send you an alert. After a while, if you still haven’t found it, the AirTag will start playing a sound to let you know it’s there.
Zodra de Airtag geluid gaat maken weet de dief genoeg en deactiveert dat ding eenvoudig.
M.a.w. zinloos?
[ Voor 18% gewijzigd door MaZo op 02-05-2021 13:55 ]
Hier hetzelfde. Als ik in de auto stap dan wordt de bluetooth connectie met de telefoon altijd gemaakt, gaat nooit fout. Wat zou er zo anders zijn aan een bluetooth connectie met de fiets nadat je op de linker knop op het stuur hebt gedrukt?PjotrStroganov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:23:
Het automatische slot is echter een drama. Zelfs met de VM app in niet batterijbesparende stand reageert de fiets niet als het scherm een tijd uitstaat. Ik zal de dontkillmyapp app eens proberen om dit op te lossen.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Ik wil eerdaags de nieuwe S3 ook gaan bestellen maar zit wel met een dilemma waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden.
Ik wil de fiets samen met mijn oudste zoon gaan gebruiken maar nu is de vraag: hoe doe je dat met 2 telefoons en 1 fiets? Is dit mogelijk?
Ik wil de fiets samen met mijn oudste zoon gaan gebruiken maar nu is de vraag: hoe doe je dat met 2 telefoons en 1 fiets? Is dit mogelijk?
Ja, is mogelijk. De fiets is geregistreerd op 1 account. Download beide de VanMoof app en log in op dat account. Zo heb ik dat ook gedaan met mijn partner.bakkie1985 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:33:
Ik wil eerdaags de nieuwe S3 ook gaan bestellen met zit wel met een dilemma waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden.
Ja dat is mogelijk. een fiets kan maar op 1 account gekoppeld worden , maar je kunt wel met 2 telefoons op hetzelfde account inloggen.bakkie1985 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:33:
Ik wil eerdaags de nieuwe S3 ook gaan bestellen met zit wel met een dilemma waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden.
Overigens heb je de telefoon helemaal niet nodig voor het gebruik van de fiets. Dan moet de persoon zonder de app gewoon de unlock code gebruiken, dat gaat net zo snel.
Waarom denk je dat? Je kunt altijd de locatie van je airtag raadplegen. Hoef je hem niet voor in lost mode te zetten. Deactiveren van een airtag kan pas als je de melding hebt gehad dat er een airtag met je mee reist. Die krijg je pas na 3 dagen. Kortom airtag NIET in lost mode zetten en dan heb je minimaal 3 dagen om je fiets te vinden. Tenzij diegene je airtag zelf vindt natuurlijk.MaZo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Het probleem is echter dat je de Airtag in Lost Mode moet zetten om de fiets buiten bluetooth bereik te kunnen vinden.
Gister na een proefrit gelijk een outlet model (S3 met 2km op de teller) gekocht bij Vanmoof. De accu van het gekochte exemplaar zat nog half vol, en ik bracht hem fietsend naar huis. Na tien minuten probleemloos fietsen sloeg bij de eerste heuvel de trapondersteuning uit en kon ik zelf gaan klimmen. Na de klim schakelde hij niet, waardoor hij in versnelling 3 bleef steken (en dat is best lastig een heuvel op zonder trapondersteuning)
Na een reset kwam de trapondersteuning weer terug, maar viel snel weer uit. Trap ondersteuning '1' werkte nog enigszins. Ook het rare schakelen bleef. Dan reed ik 25 en vanuit het niets schoot hij in versnelling 1 waardoor ik bijna onderuit ging. De boost klapte er ook steeds uit boven de 21km/u. Tijdens de rit heb ik kennis mogen maken met Error 5, 17, en 20.
Na anderhalf uur fietsen en nog 25% accu capaciteit over kwam ik thuis aan en is de fiets aan de oplader gehangen. Dezelfde avond nog een stuk van vijf kilometer gefietst, en dat verliep zonder problemen. Ik dacht dat het een tijdelijk euvel was, maar toen ik hem de hele nacht aan de oplader had gehangen, kreeg ik eerst de melding (in de app en icoon op fiets) dat de accu 100% was. Na hem van het slot te hebben gehaald en een stukje mee te hebben gelopen, zag ik dat de accu opeens nog maar op 35% capaciteit zat. Na het opnieuw opladen kwam Error 21 naar voren.
Ik ben er klaar mee, fiets zit al in de auto en morgenochtend gaat hij terug naar Vanmoof. Teleurstellende eerste ervaring.
Na een reset kwam de trapondersteuning weer terug, maar viel snel weer uit. Trap ondersteuning '1' werkte nog enigszins. Ook het rare schakelen bleef. Dan reed ik 25 en vanuit het niets schoot hij in versnelling 1 waardoor ik bijna onderuit ging. De boost klapte er ook steeds uit boven de 21km/u. Tijdens de rit heb ik kennis mogen maken met Error 5, 17, en 20.
Na anderhalf uur fietsen en nog 25% accu capaciteit over kwam ik thuis aan en is de fiets aan de oplader gehangen. Dezelfde avond nog een stuk van vijf kilometer gefietst, en dat verliep zonder problemen. Ik dacht dat het een tijdelijk euvel was, maar toen ik hem de hele nacht aan de oplader had gehangen, kreeg ik eerst de melding (in de app en icoon op fiets) dat de accu 100% was. Na hem van het slot te hebben gehaald en een stukje mee te hebben gelopen, zag ik dat de accu opeens nog maar op 35% capaciteit zat. Na het opnieuw opladen kwam Error 21 naar voren.
Ik ben er klaar mee, fiets zit al in de auto en morgenochtend gaat hij terug naar Vanmoof. Teleurstellende eerste ervaring.
Damn @neonite, Dat is wel een heel zure ervaring, waarbij je wel echt je vraagtekens zet bij hun QA. Als je dat op zo'n eerste rit al meteen allemaal meemaakt vraag je je af of ze die fietsen überhaupt controleren.
Ik heb mijn S3 met Apple Find My ondersteuning onlangs ook binnen gekregen. Ik heb echt een hele middag ruzie gehad met dat *** klepje van de motor kabel, waarvan ik echt bijna moordneigingen kreeg. Uiteindelijk heb ik een vriend gebeld om me te helpen (
voor een klepje...) en hebben we nog een dikke 45 minuten liggen rommelen.
De eerste rit ging wel prima eigenlijk... Ben benieuwd als ik weer wat lange afstanden ga fietsen als het weer iets mooier weer wordt.
Ik heb mijn S3 met Apple Find My ondersteuning onlangs ook binnen gekregen. Ik heb echt een hele middag ruzie gehad met dat *** klepje van de motor kabel, waarvan ik echt bijna moordneigingen kreeg. Uiteindelijk heb ik een vriend gebeld om me te helpen (

De eerste rit ging wel prima eigenlijk... Ben benieuwd als ik weer wat lange afstanden ga fietsen als het weer iets mooier weer wordt.
Off-topic: too much infodennissimeau schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:40:
Uiteindelijk heb ik een vriend gebeld […] en hebben we nog een dikke 45 minuten liggen rommelen.
Volgens mij heb je juist maximaal 3 dagen om je gestolen fiets terug te vinden, en korter als de dief vroegtijdig je Airtag vindt en de batterij er uit haalt / Airtag sloopt of wegggooid. Na 3 dagen weg van de eigenaar speelt de Airtag namelijk een geluid af.Wheeliemaker schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Waarom denk je dat? Je kunt altijd de locatie van je airtag raadplegen. Hoef je hem niet voor in lost mode te zetten. Deactiveren van een airtag kan pas als je de melding hebt gehad dat er een airtag met je mee reist. Die krijg je pas na 3 dagen. Kortom airtag NIET in lost mode zetten en dan heb je minimaal 3 dagen om je fiets te vinden. Tenzij diegene je airtag zelf vindt natuurlijk.
En wat als je - net als ik - je fiets eens meer dan 3 dagen niet gebruikt en in de garage of box van je flatgebouw hebt staan?
[ Voor 49% gewijzigd door MaZo op 03-05-2021 08:25 ]
Fiets is inmiddels inmiddels geretourneerd. Ik wil nu een nieuwe bestellen. Heeft iemand voor mij een referral code? (per PM) Inmiddels ontvangen, bedankt!neonite schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:18:
Gister na een proefrit gelijk een outlet model (S3 met 2km op de teller) gekocht bij Vanmoof. De accu van het gekochte exemplaar zat nog half vol, en ik bracht hem fietsend naar huis. Na tien minuten probleemloos fietsen sloeg bij de eerste heuvel de trapondersteuning uit en kon ik zelf gaan klimmen. Na de klim schakelde hij niet, waardoor hij in versnelling 3 bleef steken (en dat is best lastig een heuvel op zonder trapondersteuning)
Ondertussen schriftelijke bevestiging van Allianz.....Critical51 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:10:
Vraagje betreft Allianz verzekering...
Wil net de fiets verzekeren, en bij het invullen van de gegevens kun je kiezen voor digitaal slot. Heb daar ook al eens contact over gehad via chat en ook hier werd vermeld dat het kickslot voldoende was voor verzekering bij diefstal.
Als ik echter de polis bekijk staat hier letterlijk;
[...]
Lijkt me toch een puntje, als je fiets verdwijnt....
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een vraag heeft over het digitale fietsslot voor polisnummer 10******
Digitaal slot:
Wij accepteren ook het digitale slot. U dient bij diefstal aan te kunnen tonen dat de fiets digitaal op slot stond dmv de app gegevens die we dan bij u opvragen.
Exact dit mailtje kreeg ik ook vorig jaar (zie eerdere posts over Allianz), zou dus goed moeten komen.Critical51 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Ondertussen schriftelijke bevestiging van Allianz.....
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 03-05-2021 11:24 ]
Eerder schreef ik al dat het mij sinds 1.6.8 niet meer lukte om mijn Android (10) telefoon te verbinden. Het leek een poosje terug even alsof hij het weer deed, of dat het aan een ander verbonden apparaat lag, maar na een paar keer stoeien lukte het echt niet. Ik zit nog wel op app versie 5.4.1 om de bekende reden, wellicht is dat het probleem.oscarwashere schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:44:
[...]
Ik had daar vlak na de update ook last van (officiële app), maar op magische wijze later niet meer. Weet niet meer precies wat ik er aan had gedaan helaas... maar komt dus wel weer goed!
Je kan in ieder geval fiets reset en app cache wissen proberen (je moet dan wel opnieuw inloggen). Beide heeft geen invloed op de beschikbaarheid van de instellingen, wel op welke instelling hij staat na reset.
Zojuist heb ik daarom gechat met VM en ze noemen allerlei standaard Android-gerelateerde issues die het mogelijk veroorzaken, zoals je ook in de FAQ leest. Die had ik uiteraard al geproberd. Uiteindelijk heb ik verzocht mijn firmware weer te downgraden. Ik zit nu weer op 1.4.5 en direct doet de verbinding het weer zoals het hoort!
Hoe ik dan update/downgrade zonder verbinding te kunnen maken? Ik heb nog een iPad (met de nieuwste VanMoof app 3.11 333), zodat ik de nieuwste app versie ook kan benutten naast dat ik de oude versie voor dagelijks gebruik nog op mijn telefoon heb, voor de bekende reden.
Lang verhaal kort: de firmware 1.6.8 is niet geschikt voor Android 10 met app 5.4.1.
Edit: ondertussen is mijn nieuwe achterwiel er nog steeds niet, verwachte levering in MyVanMoof staat op 21-28 april. "Besteld" op 14 april, nieuwe levertijd volgens de chat 'mid May'. We gaan 't zien.
[ Voor 5% gewijzigd door oscarwashere op 03-05-2021 12:26 ]
Wanneer je deze op aan zet en je telefoon is verbonden met dit wifi-netwerk en jouw telefoon maakt ongewild connectie met je fiets, de fiets geen ongewenst wake-up geluid zal maken. Kan storend zijn wanneer je veel in de nabijheid van de fiets bent.Jan Driebeen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:16:
Wat hebben jullie in de settings staan bij WiFi network. Aan of uit? Ik heb WiFi in de schuur waar de S3 staat. [Afbeelding]
Ik heb hem aan staan!
[ Voor 1% gewijzigd door Tilburgers op 03-05-2021 12:29 . Reden: Aanvulling ]
Bedankt, interessant punt. Die 3 dagen in garage is geen probleem. Airtag maakt pas geluid als hij gaat bewegen. Maar misschien moeten we overstappen op het apple/airtag forumMaZo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:32:
[...]
En wat als je - net als ik - je fiets eens meer dan 3 dagen niet gebruikt en in de garage of box van je flatgebouw hebt staan?
Vragen om referrals is niet toegestaan.
[ Voor 52% gewijzigd door deepbass909 op 04-05-2021 11:10 ]
Delen van referrals ook niet.
Het algemeen beleid #verbodenspam
[ Voor 79% gewijzigd door deepbass909 op 04-05-2021 11:11 ]
Hier ook een achterwiel 'besteld' op 12 april en reactie op waar deze blijft: "At this moment we are still awaiting a shipment of spare parts from our factory. It has unfortunately been delayed, we apologize for the inconvinience. Rest assured our operations team is doing everything in their power to resolve this. "oscarwashere schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:33:
[...]
Edit: ondertussen is mijn nieuwe achterwiel er nog steeds niet, verwachte levering in MyVanMoof staat op 21-28 april. "Besteld" op 14 april, nieuwe levertijd volgens de chat 'mid May'. We gaan 't zien.
Hier ook op 9 april contact gezocht via de chat over het schakelen en men zou mij een nieuw achterwiel opsturen. Levering stond gepland tussen 16 en 23 april.Matszs schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:08:
[...]
Hier ook een achterwiel 'besteld' op 12 april en reactie op waar deze blijft: "At this moment we are still awaiting a shipment of spare parts from our factory. It has unfortunately been delayed, we apologize for the inconvinience. Rest assured our operations team is doing everything in their power to resolve this. "
Op 26 april werd mij verteld dat ze zaten te wachten op een batch achterwielen rond 30 april.
Tot op heden nog niets gehoord of ontvangen
Ach het is één grote bende daar met beloftes en (na)leveringen. Een nieuwe S3 heb je nu binnen 2 tot 4 weken, maar als bestaande klant laten ze je in de kou staan en mag je langer wachten op een reparatiersvmark schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:51:
[...]
Hier ook op 9 april contact gezocht via de chat over het schakelen en men zou mij een nieuw achterwiel opsturen. Levering stond gepland tussen 16 en 23 april.
Op 26 april werd mij verteld dat ze zaten te wachten op een batch achterwielen rond 30 april.
Tot op heden nog niets gehoord of ontvangen
Helemaal mee eens. En tóch blijft iedereen hun shit kopen (inclusief mijzelf!). Raar eigenlijk!stin00 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:56:
[...]
Ach het is één grote bende daar met beloftes en (na)leveringen. Een nieuwe S3 heb je nu binnen 2 tot 4 weken, maar als bestaande klant laten ze je in de kou staan en mag je langer wachten op een reparatie
De reden die ik daarvoor heb is dat het alternatief op ebike gebied n.m.m. nóg shitter is. Nog wel althans. Fingers crossed 🤞 voor de nu snel opkomende alternatieven zoals Veloretti en consorten!
Daar reken ik mijzelf ook onder met S3 in bestelling. Besef al te goed dat deze fiets vroeg of laat een berg problemen kan opleveren.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:13:
[...]
Helemaal mee eens. En tóch blijft iedereen hun shit kopen (inclusief mijzelf!). Raar eigenlijk!
De reden die ik daarvoor heb is dat het alternatief op ebike gebied n.m.m. nóg shitter is. Nog wel althans. Fingers crossed 🤞 voor de nu snel opkomende alternatieven zoals Veloretti en consorten!
Veloretti vind ik voor mijn doel toch wat minder: Met middenmoter en zwaarlopende naaf is dat meer een ‘echte’ ebike. Daarbij kan ik een VanMoof zo ergens neergooien en geen weldenkend mens zal ‘m willen jatten
Van de week een testrit met een Cowboy v3 gemaakt, mooi hoe je 'wind mee'' krijgt maar verder is het wel heel kaal. Je moet voor zelfs een standaard extra betalen en de rijpositie ervaar ik als zeer onprettig.
A.s. zaterdag hebben we een proefrit gepland bij VanMoof voor de S3 en de X3 (vriendin doet mee).
Ik heb geprobeerd mij zoveel mogelijk al in te lezen, filmpjes kijken en uiteraard zo veel mogelijk lezen in deze topic.
Wat is jullie ervaring met de peace of mind? En eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar jullie advies: wel of geen onderhoud erbij nemen, van bijna 300eu.. Ik vind het nogal veel en heb het idee dat ik het er nooit uit ga krijgen.
Iemand al gebruik gemaakt van peace of mind of het onderhoudspakket van VanMoof?
A.s. zaterdag hebben we een proefrit gepland bij VanMoof voor de S3 en de X3 (vriendin doet mee).
Ik heb geprobeerd mij zoveel mogelijk al in te lezen, filmpjes kijken en uiteraard zo veel mogelijk lezen in deze topic.
Wat is jullie ervaring met de peace of mind? En eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar jullie advies: wel of geen onderhoud erbij nemen, van bijna 300eu.. Ik vind het nogal veel en heb het idee dat ik het er nooit uit ga krijgen.
Iemand al gebruik gemaakt van peace of mind of het onderhoudspakket van VanMoof?
Heb zelf ook even POM overwogen, maar als je goede verzekering hebt, met pechhulp (oa Allianz en ANWB hebben dat) heb je daar meer aan voor minder geld imho.TakeItToTheMax schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:09:
Van de week een testrit met een Cowboy v3 gemaakt, mooi hoe je 'wind mee'' krijgt maar verder is het wel heel kaal. Je moet voor zelfs een standaard extra betalen en de rijpositie ervaar ik als zeer onprettig.
@Critical51 sta op het punt de allianz verzekering af te sluiten. Maar waar ik nog wel tegenaan loop is dat je een logbestand moet kunnen geven bij diefstal.
Wat nu als mn telefoon geen verbinding had/leeg was. Dan heb ik niets aan de log van de Moofer app.
Vanmoof geeft via de chat aan dat ze niet kunnen uitlezen (lees: willen) of de fiets op slot stond.
Dus bij diefstal en de Moofer app had geen verbinding met de fiets heb je alsnog een probleem om aan te tonen dat de fiets op slot stond... ?
Wat nu als mn telefoon geen verbinding had/leeg was. Dan heb ik niets aan de log van de Moofer app.
Vanmoof geeft via de chat aan dat ze niet kunnen uitlezen (lees: willen) of de fiets op slot stond.
Dus bij diefstal en de Moofer app had geen verbinding met de fiets heb je alsnog een probleem om aan te tonen dat de fiets op slot stond... ?
Klopt, dan is het te hopen dat het alarm een paar keer af gaat, zodat de fiets in lockmodus gaat, dan kunnen ze dat wel in de log zien,HBO88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:46:
@Critical51 sta op het punt de allianz verzekering af te sluiten. Maar waar ik nog wel tegenaan loop is dat je een logbestand moet kunnen geven bij diefstal.
Denk dat dit altijd een punt blijft met digitaal slot. Ik doe er in ieder geval alles aan om te voorkomen dat ie gepikt wordt, Ik denk dat schade verhalen nog niet zo makkelijk gaat als dat allianz en anderen willen doen geloven. De POM vond ik al prijzig, maar nu echt te duur....
Precies. Zojuist afgesloten. Ik hoop toch niet dat ie gestolen wordt. Tenminste, over 2.5 jaar zou ik minder erg vinden...
[ Voor 12% gewijzigd door HBO88 op 04-05-2021 15:15 ]
Met jouw één na laatste zin geef je jezelf al antwoord!TakeItToTheMax schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:09:
POM = WOM!
Voor €300 kun je een hele hoop onderhoud zelf (laten) doen aan je fiets, mocht je dat al halen.
Verder heb je 3 jaar garantie voor als er wat stuk gaat! Hé, wát? De POM is ook 3 jaar!?!? 🤔
Veel plezier met de proefrit. Tip: bestel hem nu alvast (en vergeet niet een referralcode te gebruiken!) want je gaat ze na de proefrit geheid willen en baal je weer dat je de levertijd had kunnen bekorten als je eerder had besteld!😉
Het voordeel van Peace of Mind Theft zit hem vooral in de 'bike hunters' die jouw fiets gaan zoeken, maar dat is vooral gunstig als ze hem niet vinden. Dat mag namelijk 3 keer gebeuren binnen de verzekerde termijn en je krijgt dan 3x een nieuwe fiets.
Bij andere verzekeringen betaal je ofwel doorlopend (dus aantal fietsen maakt niet uit), ofwel per fiets (dus na diefstal moet je voor je nieuwe fiets een nieuwe verzekering).
Bij andere verzekeringen betaal je ofwel doorlopend (dus aantal fietsen maakt niet uit), ofwel per fiets (dus na diefstal moet je voor je nieuwe fiets een nieuwe verzekering).
Alleen die PoM heeft een eigen risico van 100 euro. Daarnaast weet je niet in wat voor staat je fiets is mochten ze hem terugvinden.
En al vinden ze hem niet terug, dan krijg je een gelijkwaardige fiets. Dus geen nieuwe!
Als je dan bijv bij Allianz voor 135 euro voor 3 jaar de aanschafprijs terugkrijgt, lijkt me dat toch een betere deal.
En al vinden ze hem niet terug, dan krijg je een gelijkwaardige fiets. Dus geen nieuwe!
Als je dan bijv bij Allianz voor 135 euro voor 3 jaar de aanschafprijs terugkrijgt, lijkt me dat toch een betere deal.
Eigen risico van €100? Die is nieuw voor mij, waar lees je dat?HBO88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:13:
Alleen die PoM heeft een eigen risico van 100 euro. Daarnaast weet je niet in wat voor staat je fiets is mochten ze hem terugvinden.
Wat betreft het wel terugvinden is het inderdaad een gok, alhoewel je wellicht enige coulance mag verwachten indien er grote beschadigingen zijn die het rijden onmogelijk maken. Maargoed, dat blijft speculeren.
Allianz ook met pech hulp? Dat had ik nog niet gezien.HAWK Wizard schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Heb zelf ook even POM overwogen, maar als je goede verzekering hebt, met pechhulp (oa Allianz en ANWB hebben dat) heb je daar meer aan voor minder geld imho.
Ik zat nu indd ook te denken aan de verzekering van de ANWB, die van 5 jaar met tracking en pechhulp lijken mij mooi. Is misschien wel iets duurder, maar klinkt met die pechhulp toch voordeliger.
Haha, dank je wel! Je had mij bijna nog overtuigd maar wil toch voor de zekerheid er even op gereden hebben en misschien wel de voornaamste reden: mijn vriendin overtuigenEddy 6 pack schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:26:
[...]
Met jouw één na laatste zin geef je jezelf al antwoord!
POM = WOM!
Voor €300 kun je een hele hoop onderhoud zelf (laten) doen aan je fiets, mocht je dat al halen.
Verder heb je 3 jaar garantie voor als er wat stuk gaat! Hé, wát? De POM is ook 3 jaar!?!? 🤔
Veel plezier met de proefrit. Tip: bestel hem nu alvast (en vergeet niet een referralcode te gebruiken!) want je gaat ze na de proefrit geheid willen en baal je weer dat je de levertijd had kunnen bekorten als je eerder had besteld!😉

Ja oke, en met die tracking bij de ANWB is er ook nog een kans op recovery. Ik ga dan toch maar niet voor die POM. Bedankt!oscarwashere schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:59:
Het voordeel van Peace of Mind Theft zit hem vooral in de 'bike hunters' die jouw fiets gaan zoeken, maar dat is vooral gunstig als ze hem niet vinden. Dat mag namelijk 3 keer gebeuren binnen de verzekerde termijn en je krijgt dan 3x een nieuwe fiets.
Dat is waar inderdaad, nog niet bij stil gestaan... Als mijn fiets gejat wordt en die is verzekerd bij bijv. Allianz of de ANWB dan krijg ik mijn geld en zou ik misschien wel de S4 kunnen kopen.HBO88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:13:
Moet bekennen dat de 100eu eigen risico bij POM mij ook onbekend is.
Allianz kost 180 voor 3 jaar inclusief pechulp (135 voor enkel diefstal en schade)TakeItToTheMax schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:54:
[...]
Allianz ook met pech hulp? Dat had ik nog niet gezien.
Ik zat nu indd ook te denken aan de verzekering van de ANWB, die van 5 jaar met tracking en pechhulp lijken mij mooi. Is misschien wel iets duurder, maar klinkt met die pechhulp toch voordeliger.
Dat is volgens mij nog wat goedkoper dan ANWB
Ik weet bijna zeker dat ik dat ergens gelezen had, maar kan het nu zo snel even niet vinden. Mogelijk is het toch niet zo....TakeItToTheMax schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:00:
[...]
.
Moet bekennen dat de 100eu eigen risico bij POM mij ook onbekend is.
Ohja ik zie het inderdaad! Hmm... maakt het er niet makkelijker op.HBO88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:00:
[...]
Allianz kost 180 voor 3 jaar inclusief pechulp (135 voor enkel diefstal en schade)
Hoe zit het als die bikehunters je fiets terug vinden in een staat waar je niet blij van zal worden, krijg je de fiets dan gewoon in die staat terug?
Ik heb morgen een testrit in Amsterdam.
Al een jaar of 2 wil ik eigenlijk wel een VanMoof hebben maar nog nooit eentje in het echt gezien dus ook niet op gefietst haha..
En als ik telkens de reviews lees over de service dan haak ik meestal af..
Ik heb morgen een testrit in Amsterdam.
Al een jaar of 2 wil ik eigenlijk wel een VanMoof hebben maar nog nooit eentje in het echt gezien dus ook niet op gefietst haha..
En als ik telkens de reviews lees over de service dan haak ik meestal af..
Vergeet niet die mooie verplichte sticker die de ANWB ergens mooi in het zicht op je fiets plakt..... Prachtig !TakeItToTheMax schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:54:
[...]
Allianz ook met pech hulp? Dat had ik nog niet gezien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ySjtztaSFYhP4HUSs7CwdJDl.jpg?f=user_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Critical51 op 04-05-2021 18:52 ]
Klopt, en vorig jaar was een separate tracker verplicht bij ANWB, dat is niet handig als je al een fiets met ingebouwde tracking hebt.... Beiden bieden 3 jaar nieuwwaarde, en ik vond de dekking bij alleen gebruik van elock wel fijn (als ik in de stad parkeer doe ik er sowieso een art2 slot omheen).HBO88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:00:
[...]
Allianz kost 180 voor 3 jaar inclusief pechulp (135 voor enkel diefstal en schade)
Alleen is een art2 slot geen toevoeging voor je verzekering bij Allianz, het zal alleen helpen voorkomen dat je fiets niet meegenomen wordt.HAWK Wizard schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:57:
[...]
Klopt, en vorig jaar was een separate tracker verplicht bij ANWB, dat is niet handig als je al een fiets met ingebouwde tracking hebt.... Beiden bieden 3 jaar nieuwwaarde, en ik vond de dekking bij alleen gebruik van elock wel fijn (als ik in de stad parkeer doe ik er sowieso een art2 slot omheen).
Het bewijzen dat je fiets electronisch op slot stond vind ik toch wel een spannende...
Vanochtend m’n S3 2021 ontvangen en test ritje gedaan. Hoorde een heel licht zoemend geluid van de motor (maar wist niet of dit normaal was) en de versnellingen trapte door tussen de 3 en 2 als hij terugschakelde (dus niet tussen de 3 en 4). Daarnaast had ik het idee dat de boost knop niet goed werkte, de fiets maakte wel extra geluid als ik ‘m indrukte maar er gebeurde niet zoveel.
Voor de zekerheid even langs de winkel (woon in Amsterdam) en heb m’n fiets daar moeten laten. Schijnbaar mag de motor helemaal geen geluid maken, dus waarschijnlijk nieuw voorwiel. Verder moet er een nieuwe naaf (?) in voor het schakelen en waarschijnlijk iets voor de boost knop. Hopelijk morgen meer nieuws!
Voor de zekerheid even langs de winkel (woon in Amsterdam) en heb m’n fiets daar moeten laten. Schijnbaar mag de motor helemaal geen geluid maken, dus waarschijnlijk nieuw voorwiel. Verder moet er een nieuwe naaf (?) in voor het schakelen en waarschijnlijk iets voor de boost knop. Hopelijk morgen meer nieuws!
Is een screenshot uit de Moofer app niet voldoende?TakeItToTheMax schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:27:
[...]
Alleen is een art2 slot geen toevoeging voor je verzekering bij Allianz, het zal alleen helpen voorkomen dat je fiets niet meegenomen wordt.
Het bewijzen dat je fiets electronisch op slot stond vind ik toch wel een spannende...
/f/image/qpBWJWSSGC9K3Y1zlN2ViNeA.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk het niet, aangezien het niet de officiële app is. Lijkt mij dat een verzekering hier moeilijk over kan gaan doen. Maar geen idee?Joephh schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:16:
[...]
Is een screenshot uit de Moofer app niet voldoende? [Afbeelding]
Dat terugzoeken of na 2 weken een nieuwe fiets ontvangen is ook een wassen neus, ik las gisteren op de VM website dat mocht je fiets niet teruggevonden worden, je een fiets ontvangt van vergelijkbare leeftijd en staat. en dus geen nieuwe.koekkop schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:11:
Hoe zit het als die bikehunters je fiets terug vinden in een staat waar je niet blij van zal worden, krijg je de fiets dan gewoon in die staat terug?
[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 04-05-2021 20:37 ]
De verbazing en afgunst van sommige speed pedelec rijders (ten aanzien van de S3) is ook wel leuk om te lezen
[ Voor 5% gewijzigd door neonite op 04-05-2021 20:39 ]
Vandaag mijn nieuwe S3 met find my ontvangen. Deze keer loopt de schijf eens niet aan, dst scheelt een hoop gedoe. Wel jammer dat ik nu wel erg veel moeite had met de montage van de motorkabel afdekplaat. Her was simpelweg niet te doen. Uiteindelijk heb ik het kapje moeten afknippen, want het was niet voor elkaar te krijgen. Belachelijk zeg, wat kansloos dat ze dat nog steeds niet op orde hebben.
De display is wel een heel stuk beter zichtbaar met daglicht. Ook find my werkt perfect, erg handige optie. Jammer van die lasnaden onder het zadel, dat is echt geen verbetering.
Ondanks alles, blijft het een geweldig vormgegeven ebike.
Fiets is 1 maand eerder geleverd dan verwacht.
Bij het plaatsen van het voorwiel moet je voorzichtig zijn. Bij het minste geringste beschadig je de lak van het frame, ook al ben je heel voorzichtig. Ik heb echt mijn best gedaan het deze keer te voorkomen maar alsnog zit er een klein stipje/mini beschadiging. Het is niet anders…
De display is wel een heel stuk beter zichtbaar met daglicht. Ook find my werkt perfect, erg handige optie. Jammer van die lasnaden onder het zadel, dat is echt geen verbetering.
Bij het plaatsen van het voorwiel moet je voorzichtig zijn. Bij het minste geringste beschadig je de lak van het frame, ook al ben je heel voorzichtig. Ik heb echt mijn best gedaan het deze keer te voorkomen maar alsnog zit er een klein stipje/mini beschadiging. Het is niet anders…
[ Voor 9% gewijzigd door Mischaaaaa op 04-05-2021 21:35 ]
Ik blijf de verhalen over het afdek kapje toch telkens weer met verbazing lezen. Ik was er echt binnen een minuut klaar mee inclusief de schroeven!?Mischaaaaa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:31:
Wel jammer dat ik nu wel erg veel moeite had met de montage van de motorkabel afdekplaat. Her was simpelweg niet te doen. Uiteindelijk heb ik het kapje moeten afknippen, want het was niet voor elkaar te krijgen. Belachelijk zeg, wat kansloos dat ze dat nog steeds niet op orde hebben.
Kabel draaiend en wiebelend erin duwen en bewegen en je schuift hem met de stekker en al zo in de vork! Kapje ligt dan tegen de vork zonder zelfs aan te hoeven duwen.
[ Voor 5% gewijzigd door Eddy 6 pack op 04-05-2021 21:54 ]
Vanuit de chat vandaag al een track en trace code gekregen. Morgen wordt mijn S3 bezorgd, bijna een maand eerder dan verwacht. Maar leverdatum in mijn VanMoof is nog niet veranderd, ook nog geen mail gekregen dat mijn fiets bezorgd wordt.
Ik las het jaBruzski schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:30:
[...]
Dat terugzoeken of na 2 weken een nieuwe fiets ontvangen is ook een wassen neus, ik las gisteren op de VM website dat mocht je fiets niet teruggevonden worden, je een fiets ontvangt van vergelijkbare leeftijd en staat. en dus geen nieuwe.
Eigenlijk belachelijk voor het bedrag dat je ervoor betaald
Oei, wat zonde..Mischaaaaa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:31:
Vandaag mijn nieuwe S3 met find my ontvangen. Deze keer loopt de schijf eens niet aan, dst scheelt een hoop gedoe. Wel jammer dat ik nu wel erg veel moeite had met de montage van de motorkabel afdekplaat. Her was simpelweg niet te doen. Uiteindelijk heb ik het kapje moeten afknippen, want het was niet voor elkaar te krijgen. Belachelijk zeg, wat kansloos dat ze dat nog steeds niet op orde hebben.
De motorkabel is goed aan te sluiten en op te bergen achter het kapje maar dan moet je het wel anders doen dan op de video/boekje.
Mijn gouden tip is om de fiets op de kop te zetten en dan de kabel in het gat te stoppen. Dan gaat die er eenvourig helemaal in (zwaartekracht werkt ook mee) en kun je het kapje er makkelijk opschroeven.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Ik heb uiteindelijk bij Allianz verzekerd met de doorlopende verzekering incl. Pechhulp).Critical51 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:25:
[...]
Vergeet niet die mooie verplichte sticker die de ANWB ergens mooi in het zicht op je fiets plakt..... Prachtig !
[Afbeelding]
Ik gebruik te log van de Moofer app voor locaties waar ik de boel meer vertrouw en aanvullend met kettingslot op plekken waar de diefstafkans groter is.
Je moet er wel op letten dat je even controleert of de app de lock status geregistreerd heeft. Want als je de app niet gebruikt hebt, je hebt hem op slot geschopt en bent buiten het bereik van de fiets zal die de status in mijn korte ervaring ook niet meer updaten.
Het kettingslot is toch wel mijn PoM.
Ik vind trouwens dat die stijgende PoM-prijzen bij mij niet de indruk geven dat de fietsen niet gestolen worden maar eerder het omgekeerde.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Inderdaad, met alle gevolgen dat je weer een fiets ontvangt vol gebreken en kinderziektes.koekkop schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:57:
[...]
Ik las het ja
Eigenlijk belachelijk voor het bedrag dat je ervoor betaald

Jawel dit accepteren ze. Heb hierover met Allianz gemaild.TakeItToTheMax schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:19:
[...]
Ik denk het niet, aangezien het niet de officiële app is. Lijkt mij dat een verzekering hier moeilijk over kan gaan doen. Maar geen idee?
Ik ben er destijds een uur mee bezig geweest en heb die ontwerper vervloekt. De kabel in het frame krijgen was geen probleem maar de gaatjes in dat kapje zaten simpelweg niet op de juiste plek. Laten we het er maar op houden dat je er 2 rechterhanden voor nodig hebt.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:52:
[...]
Ik blijf de verhalen over het afdek kapje toch telkens weer met verbazing lezen. Ik was er echt binnen een minuut klaar mee inclusief de schroeven!?
Kabel draaiend en wiebelend erin duwen en bewegen en je schuift hem met de stekker en al zo in de vork! Kapje ligt dan tegen de vork zonder zelfs aan te hoeven duwen.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Volgens mij maken alle S3 fietsen gewoon een licht zoemend geluid hoorJoephh schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:56:
Schijnbaar mag de motor helemaal geen geluid maken, dus waarschijnlijk nieuw voorwiel.
Ik had ook moeite met het wegwerken van de stekker en het plaatsen van de kabel. De stekker leek wel in het gat te passen, dus mijn conclusie is dat de stugheid van de kabel in de voorvork voorkomt dat je deze goed naar binnen kunt duwen. Het gemak waarmee ze het doen in het demonstratiefilmpje komt niet overeen met de werkelijkheid.
Ik heb overigens geen problemen met de mechanische kant van de fiets. Alles werkt vooralsnog perfect. Touch to unlock werkt nog steeds niet consistent, maar dit ligt denk ik ook grotendeels hoe mijn Oneplus 3T omgaat met apps als het scherm uitstaat. Even het scherm aan en uit voordat ik de unlock knop indruk, lijkt te helpen.
Ik heb inmiddels een mail naar VanMoof gestuurd met de vraag wanneer mijn fietstassen en bagagedrager zullen worden verstuurd. De leverdatum van de fiets staat nog op 11 juni en ik heb het vermoeden dat de leverdatum van de accessoires daar nog steeds van afhankelijk is.
Ik heb overigens geen problemen met de mechanische kant van de fiets. Alles werkt vooralsnog perfect. Touch to unlock werkt nog steeds niet consistent, maar dit ligt denk ik ook grotendeels hoe mijn Oneplus 3T omgaat met apps als het scherm uitstaat. Even het scherm aan en uit voordat ik de unlock knop indruk, lijkt te helpen.
Ik heb inmiddels een mail naar VanMoof gestuurd met de vraag wanneer mijn fietstassen en bagagedrager zullen worden verstuurd. De leverdatum van de fiets staat nog op 11 juni en ik heb het vermoeden dat de leverdatum van de accessoires daar nog steeds van afhankelijk is.
Klopt, mijn S3 maakt ook hoorbaar geluid, vooral op turbo stand:)r.elu schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:34:
[...]
Volgens mij maken alle S3 fietsen gewoon een licht zoemend geluid hoorMet boost ingedrukt nog iets aanweziger. Dit is met alle elektromotors het geval.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Right, ook hier is aan het begin van de middag een mail verschenen dat de S3 dark eind deze middag wordt bezorgd door UPS.
Een prettige 5 Mei verrassing, maar wel geluk dat nu iemand thuis is. Volgens mij is de logistiek bij VanMoof ietwat chaotisch.
Een prettige 5 Mei verrassing, maar wel geluk dat nu iemand thuis is. Volgens mij is de logistiek bij VanMoof ietwat chaotisch.
Mijn fiets is 29 april bezorgd, accessoires nog steeds niet binnen. Heb zowel per mail als telefonisch contact gehad, accessoires worden ergens volgende week bezorgd ondanks dat de meebestelde bagagedrager en fietstas op voorraad zijn. Had leuker geweest als deze iets voor of gelijktijdig met de fiets waren bezorgd.PjotrStroganov schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:37:
Om mezelf te quoten
Feels Good Man!
Een tip van een collega was om WD40 in het gat te spuiten. Ondanks de herinnering van het gemartel met de kabel heb ik toch maar weer het kapje losgeschroefd en de kabel in de vork goed ingespoten. Mijn vermoeden werd bevestigd, want met enige gedraai en wat kracht kon ik de stekker lekker diep in het gaatje schuiven. Het kapje was nu veel makkelijker te bevestigen en zit lekker strak tegen de voorvork aan.Ik had ook moeite met het wegwerken van de stekker en het plaatsen van de kabel. De stekker leek wel in het gat te passen, dus mijn conclusie is dat de stugheid van de kabel in de voorvork voorkomt dat je deze goed naar binnen kunt duwen. Het gemak waarmee ze het doen in het demonstratiefilmpje komt niet overeen met de werkelijkheid.
Feels Good Man!
VanMoof | ||
![]() | ![]() |
Ik heb een reactie gehad op mijn mail. De fietstassen (groot) zijn nog niet voorradig, dus ik moet er nog even op wachten. De verwachting is wel dat ik ze voor juni binnenkrijg. Als ze de originele datum maar niet aanhouden, is het mij wel goed.Jan Driebeen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:49:
[...]
Mijn fiets is 29 april bezorgd, accessoires nog steeds niet binnen. Heb zowel per mail als telefonisch contact gehad, accessoires worden ergens volgende week bezorgd ondanks dat de meebestelde bagagedrager en fietstas op voorraad zijn. Had leuker geweest als deze iets voor of gelijktijdig met de fiets waren bezorgd.
[ Voor 56% gewijzigd door PjotrStroganov op 05-05-2021 16:22 ]
Iemand van 1m90 die kan vertellen hoe zij de S3 ervaren na enige tijd? Vandaag zelf een testrit gedaan maar het voelt toch een beetje onwennig, kan dat wellicht plaatsen dat ik gewoon omafietsen ben gewend en dat de zadel ook niet echt is wat ik gewend ben. Maar ik dacht laat ik dat toch dubbel checken met iemand van hier...
Een omafiets heeft een luie zit, de S3 is veel actiever waarbij je stuur verder naar voren staat en ook rechter is. daarbij is de zit vaak lager op een omafiets, dat verklaard dat het onwennig is denk ik.svenerator schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:58:
Iemand van 1m90 die kan vertellen hoe zij de S3 ervaren na enige tijd? Vandaag zelf een testrit gedaan maar het voelt toch een beetje onwennig, kan dat wellicht plaatsen dat ik gewoon omafietsen ben gewend en dat de zadel ook niet echt is wat ik gewend ben. Maar ik dacht laat ik dat toch dubbel checken met iemand van hier...
Ik heb hetzelfde, mijn stekker zit door goed te wiebelen diep tegen het vork aan, klepje kon ik gewoon uitstekend monteren, omdat het zachte m4 schroefdraad betreft waardoor je het dekseltje niet te vaak moet verwijderen heb ik beide gaatje opgeboord naar M5 schroefdraad.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:52:
[...]
Ik blijf de verhalen over het afdek kapje toch telkens weer met verbazing lezen. Ik was er echt binnen een minuut klaar mee inclusief de schroeven!?
@Eddy 6 pack
Terugkomend naar het onderzoek naar het doorslippen van de 4de versnelling in mijn oude achterwiel, waar ik achter kwam is dat er enorm veel speling zit op de schakelring die verbonden is met de e-shifter, deze schakelring staat vervolgens weer in verbinding via 2 schakelnokjes naar het schakelmechanisme in de naaf.
Zodra ik deze schakelring wat op en neer beweeg valt deze uit de nokjes waardoor de versnelling niet of onjuist wordt omgezet in de naaf met het gevolg dat de schakelmomenten blijven hangen en de naaf dus vrijloopt, ik ben er uiteraard niet zeker van maar deze contructie lijkt me een behoorlijke achilleshiel en zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn van de vele klachten rondom het doorslippen van versnellingen.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/59IaxbGkOVl50uae11VDghyX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ss6EWkBEeo7J7qsAOMbye8hH.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f8EbZSzyNs3cL35C5TOHrnJJ.jpg?f=user_large)
veel ruimte tussen de schakelring waardoor deze op en neer kan bewegen.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TDW5nK5d04daRhYmG6MGdJwh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qB6jSBno7iuqIe3s75wTxpEi.jpg?f=user_large)
[ Voor 58% gewijzigd door Bruzski op 05-05-2021 19:11 ]
Ben iets langer en geen last van. Zadel vond ik wat hard bij het begin maar tot mijn verbazing op ritjes tot half uur geen last van gehad (nog geen hele lange ritten gehad). Het is wel een wat actieve houding, dus mogelijk dat dit even wennen is inderdaad.svenerator schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:58:
Thanks voor de reply! Idem @bakkie1985r.elu schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:40:
[...]
Ben iets langer en geen last van. Zadel vond ik wat hard bij het begin maar tot mijn verbazing op ritjes tot half uur geen last van gehad (nog geen hele lange ritten gehad). Het is wel een wat actieve houding, dus mogelijk dat dit even wennen is inderdaad.
Vandaag mijn S3 ook binnen gekregen. Binnen half uur up and running. Totaal geen problemen gehad om kabel weg te werken van motor. Er in schuiven en klaar. Zelfs nog een keer open moeten maken omdat ik in de enthousiasme kabeltje niet netjes vond zitten.
Heel kort even testritje kunnen maken (3km). Ik moet nog even wennen aan de zit, voelt nog wat klein aan voor mij, zelf ben ik 1.85 meter. Zou kunnen komen omdat ik tijdens het fietsen vernam het zadel nog iets hoger te moeten zetten. Overigens ben ik een sportievere houding wel gewend. Hiervoor had ik een Cortina Blau.
Het zadel vond ik nog wel wat hard zitten, ik vraag me af of ik dit heel prettig zal vinden op langere afstand, gelukkig is dit makkelijk te verhelpen door een nieuw zadel + zadelpen te kopen.
Hopelijk snel meer kilometers maken.
Toevoeging: wat is die boost knop heerlijk en verslavend!
Heel kort even testritje kunnen maken (3km). Ik moet nog even wennen aan de zit, voelt nog wat klein aan voor mij, zelf ben ik 1.85 meter. Zou kunnen komen omdat ik tijdens het fietsen vernam het zadel nog iets hoger te moeten zetten. Overigens ben ik een sportievere houding wel gewend. Hiervoor had ik een Cortina Blau.
Het zadel vond ik nog wel wat hard zitten, ik vraag me af of ik dit heel prettig zal vinden op langere afstand, gelukkig is dit makkelijk te verhelpen door een nieuw zadel + zadelpen te kopen.
Zit zelf ook te kijken voor een van Moof, maar werkt die boost knop continue en wat doet hij precies?leinad-ar schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:52:
Vandaag mijn S3 ook binnen gekregen. Binnen half uur up and running. Totaal geen problemen gehad om kabel weg te werken van motor. Er in schuiven en klaar. Zelfs nog een keer open moeten maken omdat ik in de enthousiasme kabeltje niet netjes vond zitten.
Wel een lange tijd dat je hem krijgt zie ik. Ook jammer dat die onderhoud maar in een paar steden kan, voor mij allemaal veel te ver, zelfs met de auto meer dan een uur heen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
@carpebios die boost knop zorgt ervoor dat je tijdelijk, zoals de naam als vermoed, een boost krijgt. Bijvoorbeeld handig bij het wegfietsen bij stoplichten, of bij het inhalen. Zolang je de knop vasthoudt krijg je extra ondersteuning.
Ik heb de fiets 10 april besteld, en vandaag dus binnen. Iets minder dan 4 weken levertijd (website gaf bij bestellen aan 6 tot 8 weken). Ik lees nu wel her en der verhalen dat mensen fietsen snel geleverd krijgen. Ik heb al binnen een week voorbij zien komen.
Servicepunten ver weg geldt ook voor mij (woon dicht bij Emmen). Maar ik gok erop dat er hier in de buurt vast wel een fietsenmaker is die e.e.a. kan en wil uitvoeren. En anders maar een dagje uit ervan maken.
Ik heb de fiets 10 april besteld, en vandaag dus binnen. Iets minder dan 4 weken levertijd (website gaf bij bestellen aan 6 tot 8 weken). Ik lees nu wel her en der verhalen dat mensen fietsen snel geleverd krijgen. Ik heb al binnen een week voorbij zien komen.
Servicepunten ver weg geldt ook voor mij (woon dicht bij Emmen). Maar ik gok erop dat er hier in de buurt vast wel een fietsenmaker is die e.e.a. kan en wil uitvoeren. En anders maar een dagje uit ervan maken.
Ik heb mijn S3 black 30 April besteld. Ik hoop dat die van mij ook zo snel komt, tot nu toe pas eind Juni verwacht.leinad-ar schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:09:
@carpebios die boost knop zorgt ervoor dat je tijdelijk, zoals de naam als vermoed, een boost krijgt. Bijvoorbeeld handig bij het wegfietsen bij stoplichten, of bij het inhalen. Zolang je de knop vasthoudt krijg je extra ondersteuning.
Afgelopen maandag stond de blue op binnen 14 dagen en black op 2-4 weken. Mag hopen dat het eerder komtOpaFlodder schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:40:
[...]
Ik heb mijn S3 black 30 April besteld. Ik hoop dat die van mij ook zo snel komt, tot nu toe pas eind Juni verwacht.
Thanks voor het uitzoeken. Ik krijg morgen op advies van VanMoof een nieuwe eshifter binnen voor mijn problemen met het doortrappen in de 4e, begin me wel af te vragen of dat überhaupt iets gaat doen…Bruzski schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:04:
[...]
Ik heb hetzelfde, mijn stekker zit door goed te wiebelen diep tegen het vork aan, klepje kon ik gewoon uitstekend monteren, omdat het zachte m4 schroefdraad betreft waardoor je het dekseltje niet te vaak moet verwijderen heb ik beide gaatje opgeboord naar M5 schroefdraad.
@Eddy 6 pack
Terugkomend naar het onderzoek naar het doorslippen van de 4de versnelling in mijn oude achterwiel, waar ik achter kwam is dat er enorm veel speling zit op de schakelring die verbonden is met de e-shifter, deze schakelring staat vervolgens weer in verbinding via 2 schakelnokjes naar het schakelmechanisme in de naaf.
Zodra ik deze schakelring wat op en neer beweeg valt deze uit de nokjes waardoor de versnelling niet of onjuist wordt omgezet in de naaf met het gevolg dat de schakelmomenten blijven hangen en de naaf dus vrijloopt, ik ben er uiteraard niet zeker van maar deze contructie lijkt me een behoorlijke achilleshiel en zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn van de vele klachten rondom het doorslippen van versnellingen.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
veel ruimte tussen de schakelring waardoor deze op en neer kan bewegen.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag de testrit gehad.
Het fietst wel lekker en de boostknop is leuk.. maar ik had niet echt een wow gevoel ofzo.
Het fietst wel lekker en de boostknop is leuk.. maar ik had niet echt een wow gevoel ofzo.
Een mederwerker van VanMoof wist mij te vertellen dat ze verwachten dat ze dit jaar nieuwe winkels of servicepunten zullen openen op 50 locaties in NLcarpebios schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:05:
[...]
Zit zelf ook te kijken voor een van Moof, maar werkt die boost knop continue en wat doet hij precies?
Wel een lange tijd dat je hem krijgt zie ik. Ook jammer dat die onderhoud maar in een paar steden kan, voor mij allemaal veel te ver, zelfs met de auto meer dan een uur heen.
Oh sweet summer child. Een levertijd van 6 tot 8 weken is niets voor een fiets vandaag de dag.carpebios schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:05:
[...]
Zit zelf ook te kijken voor een van Moof, maar werkt die boost knop continue en wat doet hij precies?
En inderdaad stond een bruine bus paar uur later voor de deur. UPS bezorger was vriendelijk om uit te leggen hoe de doos het beste te tillen, hij had duidelijk ervaringChannelmaster schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:21:
Right, ook hier is aan het begin van de middag een mail verschenen dat de S3 dark eind deze middag wordt bezorgd door UPS.
Op dit moment staat de fiets aan de lader. Wat ik tot zover heb geobserveerd:
1) Goed verpakt, geen enkele schade gezien
2) Monteren van voorwiel gaat veel makkelijker met fiets ondersteboven
3) Connecter ging bij mij erg stroef door het gat (moet er helemaal doorheen), klein beetje glijmiddel doet wonderen
4) Android app op mijn S10 maakt zonder problemen contact voor firmware update
5) Met de lasnaden kan ik wel leven, veel slechter gezien
Morgen een stukje gaan rijden, ben echt benieuwd naar het schakelen!
:strip_exif()/f/image/HdOYa50SjBQTZWxQoiRizBXO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/foHgora7Bmj2F3IhT4RE08Vc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VtuRw5ZRLRJPz1qi2vhScgLV.jpg?f=fotoalbum_large)
De concurrent is weer lekker bezig.
Cowboy introduceert e-bikes die smartphone draadloos laden en vernieu...
Cowboy introduceert e-bikes die smartphone draadloos laden en vernieu...
[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 06-05-2021 10:25 ]
Hoe is het trouwens als de accu leeg is? Is het trappen dan ook zo zwaar zoals bij veel ebikes?
Ik rijd nu in totaal zo’n 3 jaar op een Vanmoof en ben 1.94 lang. Ik kan er goed op zitten. Zadel kun je uiteraard helemaal zelf naar hoogte instellen, maar ik zou wel de 2 spacers in het stuur plaatsen, anders zit je er wel heel sportief op. (Lees: naar voren gebogen). En dat kan ook fijn zijn natuurlijk, dat is persoonlijk. Het kan in ieder geval allebei, een sportieve of wat meer recht op zit.svenerator schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:58:
Goed bezig Sherlock!Bruzski schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:04:
[...]
@Eddy 6 pack
Zodra ik deze schakelring wat op en neer beweeg valt deze uit de nokjes waardoor de versnelling niet of onjuist wordt omgezet in de naaf met het gevolg dat de schakelmomenten blijven hangen en de naaf dus vrijloopt, ik ben er uiteraard niet zeker van maar deze contructie lijkt me een behoorlijke achilleshiel en zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn van de vele klachten rondom het doorslippen van versnellingen.
Kun je ook al zeggen of uitsluiten dat het zelf beter of strakker te maken is? Of is het een kwestie van eenmaal slecht gefabriceerd, niet meer te repareren?
Apart, toen ik belde met doortrap problemen in 3 en 4 werd duidelijk onderscheid gemaakt tussen doortrappen tijdens het schakelen of na het schakelen.Mbakker7 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:03:
[...]
Thanks voor het uitzoeken. Ik krijg morgen op advies van VanMoof een nieuwe eshifter binnen voor mijn problemen met het doortrappen in de 4e, begin me wel af te vragen of dat überhaupt iets gaat doen…
Bij het eerste zouden er dan e-shifter problemen zijn en als je doortrapt wanneer je al geschakeld hebt, dan zou het aan de naaf liggen.
Bij mij was het doortrappen weg na monteren van het nieuwe achterwiel. Heel soms trapt ie nog iets een heel klein stukje door in 4. Maar dat gebeurt vaak maar 1 of 2 keer en daarna niet meer. Tot de volgende rit, dan weer. Lijkt wel of ie zich bij iedere rit even moet ‘zetten’ of warm lopen ofzo.
Afgelopen maandag proefritje op een S3 gemaakt in Utrecht. Maandagavond besteld.... en vandaag (donderdag) stond UPS voor de deur... ik had rekening gehouden met weken levertijd. Niet slecht tot nu toe. Vanavond uitpakken en monteren.
Blijft wonderlijk, een S3 Black op 27 april besteld en S3 Blue op 30 april. En geen verzendbevestigingnoshit schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:17:
Afgelopen maandag proefritje op een S3 gemaakt in Utrecht. Maandagavond besteld.... en vandaag (donderdag) stond UPS voor de deur... ik had rekening gehouden met weken levertijd. Niet slecht tot nu toe. Vanavond uitpakken en monteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Rub147 op 06-05-2021 17:27 ]
Mijn S3 Light, de 24 april besteld met verwachte leverdatum 16 juni. Stonden 1 mei al voor de deur. Helaas zelf niet thuis dus nu wachten tot de volgende poging. Valt mij niks tegen, ze hadden alleen wel even een mailtje kunnen sturen om te verifiëren of er wel iemand thuis zou zijn.Rub147 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:22:
[...]
Blijft wonderlijk, een S3 Black op 27 april besteld en S3 Blue op 30 april. En geen verzendbevestigingSo far maakt VanMoof z'n reputatie weer waar.
Vragen om en delen van referrals is niet toegestaan op het forum.
[ Voor 70% gewijzigd door deepbass909 op 06-05-2021 22:30 ]
Het is ook niet de bedoeling dat je verwijst naar sites waar referrals staan.
[ Voor 81% gewijzigd door deepbass909 op 06-05-2021 22:31 ]
S3 in elkaar gezet. Wel een probleem. Het schopslot was geactiveerd in de verpakking. Ik heb de fiets dus nog niet kunnen koppelen aan mijn app en heb ook geen backup unlock code. Ik kan op de display zien dat hij op slot staat maar de fiets reageert verder nergens op. Reset werkt ook niet maar dat lijkt me logisch als hij op slot staat...
Dat begint al lekker...
Dat begint al lekker...
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.