Nog niet uitgeprobeerd maar vrijwel zeker van wel. Het kan natuurlijk dat de nieuwe hardware er echt voor gemaakt is, maar technisch gezien zie ik geen reden waarom het niet gebackport zou kunnen worden op oude hardware. Mijn gok is dat MFI graag een sticker op de doos en fiets wil hebben, wat de oude fietsen dus niet hebben.Eddy 6 pack schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:54:
[...]
Heb jij toevallig al kunnen zien of ontdekken dat de find my functie alleen SW dingetje is?
Nieuwste Android versie van Moofer geinstalleerd, maar helaas........deze verbindt vrijwel helemaal niet meer via Bluetooth met de S3 (fw v1.4.5). Is met heel veel moeite 1x gelukt om te connecten, maar daarna niet meer. Ook niet na legen BT cache, toggle flight mode, etc. Originele vM app (v5.4.1) doet het goed (circa 70-80% van de tijd gelijk BT connectie, andere 20-30% alleen via toggle flight mode on/off).quintenadema schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:23:
[...]
Ik gebruik toevallig een nieuwe manier van Bluetooth scannen in de nieuwste versie van Moofer op Android (versie 2.1.11). Die versie brengt ook support voor de SX3 2021 en FW1.6.8. Dezelfde versie komt vanavond naar iOS
Vorige Moofer versie lukte 10-20% vd tijd om te connecten, deze versie nog minder. Is smartphone met Android 11.
Zoals ik al zei, ik wil gewoon een bannerfoto selecteren van mijn S3 die ik zelf geschoten heb in bv. park of langs de zee, kennelijk is het een ingewikkelde vraag?quintenadema schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:17:
[...]
Hij zou automatisch je eigen kleur fiets moeten herkennen. Werkt dat niet bij je? Welke fiets heb je en wat laat Moofer zien?
Even een voorbeeld wat ik bedoel.

:fill(white):strip_exif()/f/image/EOo95GQcgoUS1X8QT62wLZvv.png?f=user_large)
[ Voor 83% gewijzigd door Bruzski op 27-04-2021 21:38 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Ik denk persoonlijk dat het gewoon een software dingetje is, tenslotte geeft Job Stehmann, Hoofd product design bij VanMoof aan dat het enkel een software aanpassing aan die samen met Apple tot stand is gekomen, wel bijzonder dat het officieel standpunt vanuit VanMoof is dat het een software en hardware aanpassing is.Eddy 6 pack schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:54:
[...]
Heb jij toevallig al kunnen zien of ontdekken dat de find my functie alleen SW dingetje is?
Wellicht kunnen de eigenaren van de nieuwe S3 2021 hun smartcartridge demonteren en laten zien of er inderdaad aanpassingen aan de hardware zijn gedaan.
Vervelend... Hoode juist wel goeie verhalen van de andere Android gebruikers. Zijn er meer Android gebruikers die een verslechterde Bluetooth connectie ervaren na de update?HAWK Wizard schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:02:
[...]
Nieuwste Android versie van Moofer geinstalleerd, maar helaas........deze verbindt vrijwel helemaal niet meer via Bluetooth met de S3 (fw v1.4.5). Is met heel veel moeite 1x gelukt om te connecten, maar daarna niet meer. Ook niet na legen BT cache, toggle flight mode, etc. Originele vM app (v5.4.1) doet het goed (circa 70-80% van de tijd gelijk BT connectie, andere 20-30% alleen via toggle flight mode on/off).
Vorige Moofer versie lukte 10-20% vd tijd om te connecten, deze versie nog minder. Is smartphone met Android 11.
Ik heb sowieso een verbeterde manier gevonden van de app open houden in de achtergrond die in de volgende update gestopt wordt. Het zal niet veel verbeteren, maar misschien wel iets.
Gaat vast heel erg misbruikt worden (😂) maar ik stop het wel in de volgende update onder het Playground menu 😉Bruzski schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:47:
[...]
Zoals ik al zei, ik wil gewoon een bannerfoto selecteren van mijn S3 die ik zelf geschoten heb in bv. park of langs de zee, kennelijk is het een ingewikkelde vraag?
Even een voorbeeld wat ik bedoel.![]()
[Afbeelding]
Erg benieuwd naar jouw ervaringen en foto’s van de nieuwe Light-versie.. ik mag nog ‘even’ tot 11 juni wachten op de mijne. 😉Critical51 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:08:
Ooooh, bijna een maand eerder dan beloofd.....
[Afbeelding]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Iemand al de nieuwe lasnaden gezien van de vernieuwde S3? Dit ziet er toch echt niet uit vergeleken met de strakke afwerking van het 'oude' model.
:strip_exif()/f/image/5XhDalY71o1SiKxgL6DokI9H.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Dutchy88 op 28-04-2021 13:43 ]
Bij mij ook. Ook bijna een maand eerder en net ook een mailtje ontvangen.Critical51 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:08:
[Afbeelding]
Heb beide apps getest na reboot telefoon......mogelijk helpt een deinstall en reinstall of is dat niet anders dan een update?quintenadema schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:17:
[...]
Vervelend... Hoode juist wel goeie verhalen van de andere Android gebruikers. Zijn er meer Android gebruikers die een verslechterde Bluetooth connectie ervaren na de update?
Ik heb sowieso een verbeterde manier gevonden van de app open houden in de achtergrond die in de volgende update gestopt wordt. Het zal niet veel verbeteren, maar misschien wel iets.
Heb geen battery saving mode of zo aan staan, en heb aantal BT devices, zoals headset, speakers, etc en die werken allemaal soepel (die zijn NIET verbonden als ik de S3 "opstart"). De originele vM app doet het dus redelijk nu, maar ook nog niet altijd (maar na toggle flight mode wel). Gek dat de Moofer app helemaal niet te verbinden lijkt........zal nog een poging doen vandaag, maar weet even geen test scenario's meer die ik nog kan proberen.......is de oude apk nog beschikbaar? die deed het iig 10-20% van de tijd nog wel.
Zwart rubber dopje op en het is weer strakDutchy88 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:39:
Iemand al de nieuwe lasnaden gezien van de vernieuwde S3? Dit ziet er toch echt niet uit vergeleken met de strakke afwerking van het 'oude' model.![]()
[Afbeelding]
Met een zwart rubberen dopje kan je hooguit dat lelijke schroefgat dichten, die oerlelijke beunhaas lasnaden niet
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 28-04-2021 14:55 ]
bijzonder, niet te hopen dat alle nieuwe fietsen deze lasnaden hebben. zou toch geen verschil in moeten zitten.Dutchy88 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:39:
Iemand al de nieuwe lasnaden gezien van de vernieuwde S3? Dit ziet er toch echt niet uit vergeleken met de strakke afwerking van het 'oude' model.![]()
[Afbeelding]
Ik ben bang van wel, deze nieuwe lasnaden zijn inmiddels ook te zien op de nieuwste S3 productfoto’s van VanMoof.HBO88 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:03:
[...]
bijzonder, niet te hopen dat alle nieuwe fietsen deze lasnaden hebben. zou toch geen verschil in moeten zitten.
Is mogelijk dan een feature geworden ...Dutchy88 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:10:
[...]
Ik ben bang van wel, deze nieuwe lasnaden zijn inmiddels ook te zien op de nieuwste S3 productfoto’s van VanMoof.
Niemand?
Dannykl schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:43:
Even een vraagje voor de kenners: ik heb een electrified S2 die ik permanent in de easter egg modus heb staan. Ik zou ook niet anders willen. Op mijn iPhone heb ik het automatisch updaten van apps uitgeschakeld staan, enkel en alleen om te voorkomen dat de VanMoof app wordt geupdate.
De app version staat derhalve nog steeds op 3.4.2 (284).
Mijn vraag is: klopt het dat bij updaten van de app de easter egg stand verdwijnt? En de US-stand? Of kan ik de app met een gerust hart updaten?
Ik weet dat eea ook met de Moofer app kan en ben ook bekend met de regio settings workaround, maar het gaat mij puur om de gevolgen van het updaten van de originele VM app.
Easter egg ben je kwijt na update. De US functie zit er nog in aangezien de app ook voor de US is. Wisselen tussen EU en US zoals je nu kunt gaat niet meer.
Hier ook een mail ontvangen en iemand heel blij. Leveringsdatum van 18-6 naar 11-5 naar 29-4bomajo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:40:
[...]
Bij mij ook. Ook bijna een maand eerder en net ook een mailtje ontvangen.
Ben benieuwd of de nieuwe S3 ook echt morgen wordt bezorgd door tante post. Wordt vervolgd.
Wist je dat niet? dit is de nieuwe rauwe look, best gaaf toch.
Zonder gekheid, dit is natuurlijk te zot voor woorden dat ze zoiets simpels als een lasnaad niet onder de knie krijgen in Taiwan nadat de S3 toch al een tijdje op de markt is.

blijft treurig om te zien.
dank!!quintenadema schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:18:
[...]
Gaat vast heel erg misbruikt worden (😂) maar ik stop het wel in de volgende update onder het Playground menu 😉
Zeker omdat ik de mijne binnenkort op mijn werk laat wrappen en dan zou een custom foto echt gaaf zijn..
Cool! Wat voor wrap ga je doen?Bruzski schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:19:
[...]
Zeker omdat ik de mijne binnenkort op mijn werk laat wrappen en dan zou een custom foto echt gaaf zijn..
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ik denk een simpel en minimalistische two-tone wrap style, moet even uitvogelen hoe ik die display gewrapped krijg.
Wanneer besteld en in welke kleur?Critical51 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:08:
[Afbeelding]
Nice! Dark of light?Jan Driebeen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:09:
[...]
Hier ook een mail ontvangen en iemand heel blij. Leveringsdatum van 18-6 naar 11-5 naar 29-4
Ben benieuwd of de nieuwe S3 ook echt morgen wordt bezorgd door tante post. Wordt vervolgd.
Ik heb op 6 april ook een Light besteld, maar nog geen mailtje ontvangen met aangepaste leverdatum
En wat was de oorspronkelijk verwachte leverdatum ?BikerGLE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:30:
[...]
Ik heb op 6 april ook een Light besteld, maar nog geen mailtje ontvangen met aangepaste leverdatum
25 mei, precies 7 weken na bestelling op 6 april.Critical51 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:44:
[...]
En wat was de oorspronkelijk verwachte leverdatum ?
Ok, van mij ook precies 7 weken, dus stond tot gister op 24 mei....BikerGLE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:48:
[...]
25 mei, precies 7 weken na bestelling op 6 april.
Vandaag verzendbevestiging van VM, maar track&trace is nog niet actief, dus afwachten wanneer er bezorgt wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Critical51 op 28-04-2021 21:05 ]
Zojuist de Moofer app geüpdate nadat ik firmware 1.6.8 had geïnstalleerd, de app connect weer netjes met mijn fiets 
Het bluetooth bereik lijkt overigens ook toegenomen te zijn, ik kan nu mijn fiets in de schuur vanuit huis bereiken.
Het bluetooth bereik lijkt overigens ook toegenomen te zijn, ik kan nu mijn fiets in de schuur vanuit huis bereiken.
[ Voor 47% gewijzigd door Bruzski op 29-04-2021 07:53 ]
Vanaf 6 mei is er ook een Service Hub in Eindhoven, op Strijp-S
Cool! Ik zie m nu inderdaad ook al via Google maps. Binnenkort dan maar even naar de piepende remmen laten kijken en de versnelling.BanRay schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:30:
Vanaf 6 mei is er ook een Service Hub in Eindhoven, op Strijp-S
Met dat laatste was ik juist niet zo blijBruzski schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:55:
Zojuist de Moofer app geüpdate nadat ik firmware 1.6.8 had geïnstalleerd, de app connect weer netjes met mijn fiets
Als je nml 'Ontgrendel met knop' wilt gebruiken is het wel fijn dat je hiervan het bereik ik kan stellen net als in de VM app.
Als ik nu op kantoor zit moet ik deze optie uit zetten anders kan iemand gewoon mijn fiets ontgrendelen.
Heb Quinten al gevraagd of de optie om het bereik in te stellen erin kan komen
Ik las net ergens op facebook dat het eerdere bericht over de lelijke nieuwe lasnaden inderdaad de nieuwe standaard zijn

Klinkt goed. Lijkt mij ook wel wat.Bruzski schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:55:
[...]
Ik denk een simpel en minimalistische two-tone wrap style, moet even uitvogelen hoe ik die display gewrapped krijg.
Vind de huidige looks van de S3 maar saai, saaie kleur en geen logo’s.
Had best wat groter Vanmoof op mogen staan vind ik. Of herkenbare kleuren. (Geen kikker-thema print!)
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Als het ergens op Facebook staat is het waar.bakkie1985 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:31:
Ik las net ergens op facebook dat het eerdere bericht over de lelijke nieuwe lasnaden inderdaad de nieuwe standaard zijn
Ben benieuwd waarom ze voor deze stevigere lasnaden hebben gekozen. Zouden er veiligheidsissues zijn met de 2020 uitvoering of is dit een kostenbesparing? ( zou niet weten hoe dit bespaart in de kosten.)
Ja, vanwege het nieuwe fabricage proces. Lees: is goedkoper.bakkie1985 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:31:
Zelf zou ik er niet zoveel moeite mee hebben maar om toch even te klagen: de vorige fietsen hadden een mooie afwerking en dat straalde ook perfectie uit zulke gladde lasnaden.
En dan komen ze nu terug? Onbegrijpelijk.
Het is dan weer wel fijn van de marketingmensen van VM dat ze oude afbeeldingen gebruiken zonder die lelijke lava achtige naden....HBO88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:52:
[...]
Ja, vanwege het nieuwe fabricage proces. Lees: is goedkoper.
Zelf zou ik er niet zoveel moeite mee hebben maar om toch even te klagen: de vorige fietsen hadden een mooie afwerking en dat straalde ook perfectie uit zulke gladde lasnaden.
En dan komen ze nu terug? Onbegrijpelijk.
Ik voel al een waardestijging aankomen van de eerste lichting S3’s....
Zijn volgens mij nooit gevallen gemeld dat het daar gescheurd is dus veiligheid zal niet.Ferruginous Hwk schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:49:
[...]
Als het ergens op Facebook staat is het waar.
Ben benieuwd waarom ze voor deze stevigere lasnaden hebben gekozen. Zouden er veiligheidsissues zijn met de 2020 uitvoering of is dit een kostenbesparing? ( zou niet weten hoe dit bespaart in de kosten.)
Is m.i. echt kosten. Zo'n gladde nabewerkte lasnaad duurt veel langer om te maken = duurder.
Ook heb je meer kans dat lasnaden niet helemaal netjes zijn en niet door de keuring heen komen.
Ik zoek het 220 V snoertje van mijn van moof lader ( S3 ). Weet iemand deze te koop maar dan zonder lader?
[ Voor 3% gewijzigd door woodmen op 29-04-2021 14:12 ]
non
Ik heb de S3 light zojuist besteld. Twijfelde al een tijdje om een elektrische fiets te kopen en stuitte per toeval op dit topic. Beetje ingelezen en eigenlijk direct maar besteld ook incl. kinderzitje 
Ben benieuwd, 6-8wk levertijd dus lekker nog voor de zomer hopelijk.
Edit
Gecancelled. Lees toch veel dingetjes hier...
Ben voor een pre order gegaan van Veloretti.
Ben benieuwd, 6-8wk levertijd dus lekker nog voor de zomer hopelijk.
Edit
Gecancelled. Lees toch veel dingetjes hier...
Ben voor een pre order gegaan van Veloretti.
[ Voor 15% gewijzigd door martijn k. op 29-04-2021 15:40 ]
Ik heb mijn order zojuist gecancelled. Een vriend van me had hem een week eerder besteld en z'n S3 Light werd gisteren geleverd waardoor ik een proefrit kon maken op de zijne. De doos ziet er perfect uit (ook met Apple Find My logo), de fiets is helaas niet ongeschonden. De voorband is lek (loopt binnen ~10 min leeg) en het display heeft een dikke kras..
Helaas werd ik niet zo heel erg enthousiast van een proefrit. De voorwielmotor rijdt ietsje beter dan verwacht, maar het schakelen met de nieuwe Eshifter voelde nou niet echt 'boterzacht' van wat ik hier vaak lees. M'n handgeschakelde fiets van ruim 5 jaar oud schakelt boterzacht vergeleken met de VM S3 2021. Verder loopt de voorrem aan en piepen beide remmen gigantisch, maar wellicht dat dat met verloop van tijd wat beter wordt. Hij heeft trouwens ook de hier eerder getoonde lasnaden op het frame zitten, het ziet er wat knullig en goedkoop uit van dichtbij (<1 meter). Op grotere afstand zie je het uiteraard minder, maar desalniettemin oogt het gewoon wat meer afgeraffeld en minder gladjes voor een premium gevoel. De boost button is trouwens wel heel tof, dat mag wel gezegd worden
Hij gaat in ieder geval z'n fiets retourneren + geld terugvragen maar moet nog even met VM support in gesprek hierover.

Helaas werd ik niet zo heel erg enthousiast van een proefrit. De voorwielmotor rijdt ietsje beter dan verwacht, maar het schakelen met de nieuwe Eshifter voelde nou niet echt 'boterzacht' van wat ik hier vaak lees. M'n handgeschakelde fiets van ruim 5 jaar oud schakelt boterzacht vergeleken met de VM S3 2021. Verder loopt de voorrem aan en piepen beide remmen gigantisch, maar wellicht dat dat met verloop van tijd wat beter wordt. Hij heeft trouwens ook de hier eerder getoonde lasnaden op het frame zitten, het ziet er wat knullig en goedkoop uit van dichtbij (<1 meter). Op grotere afstand zie je het uiteraard minder, maar desalniettemin oogt het gewoon wat meer afgeraffeld en minder gladjes voor een premium gevoel. De boost button is trouwens wel heel tof, dat mag wel gezegd worden
Hij gaat in ieder geval z'n fiets retourneren + geld terugvragen maar moet nog even met VM support in gesprek hierover.
S3 Dark is binnen. Al met al dus een levertijd voor mij van 5 weken. Nu nog tijd maken om de S3 uit te pakken en in elkaar te zetten
Hier bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl...253/apparaatsnoer-c7.htmlwoodmen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:11:
Ik zoek het 220 V snoertje van mijn van moof lader ( S3 ). Weet iemand deze te koop maar dan zonder lader?
Haha enjoy! Ik hoorde ook al dat S3 Light besteld op 11 april nu ook al geleverd zijn.Jan Driebeen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:26:
[...]
S3 Dark is binnen. Al met al dus een levertijd voor mij van 5 weken. Nu nog tijd maken om de S3 uit te pakken en in elkaar te zetten
Op de 16e de light besteld, dus ik ben benieuwd!
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
S3 Light binnen, in elkaar gezet en op de lader.....
Vandaag mailtje van Amac dat de Airtag morgen wordt geleverd.
Ben benieuwd of het gaat werken als ik hem ergens in het frame plaats, wil toch eerst proberen hem onderaan de zadelpen te plakken met dubbelzijdige tape.
Mocht dat niet werken omdat er dan teveel aluminium omheen zit, dan ergens in het zadel iets zien te vinden.
Of zijn er inmiddels nog betere ideeën ontsproten?
Ben benieuwd of het gaat werken als ik hem ergens in het frame plaats, wil toch eerst proberen hem onderaan de zadelpen te plakken met dubbelzijdige tape.
Mocht dat niet werken omdat er dan teveel aluminium omheen zit, dan ergens in het zadel iets zien te vinden.
Dat gepiep had ik ook met mijn S3 uit september, ook na verloop van tijd verdween dit niet, ik heb omwille deze reden geventileerde schijven van BBB en mijn BR-M785 klauwen van mijn MTB gemonteerd, wereld van verschilstin00 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:41:
Verder loopt de voorrem aan en piepen beide remmen gigantisch, maar wellicht dat dat met verloop van tijd wat beter wordt
[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 29-04-2021 18:14 ]
Wellicht willen mensen kunnen downhillen met hun S3Ferruginous Hwk schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:49:
[...]
Ben benieuwd waarom ze voor deze stevigere lasnaden hebben gekozen.
Was dat een kwestie van plug & play, of moest je na het monteren van de klauwen ook weer remolie bijvullen en ontluchten?Bruzski schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:13:
[...]
Dat gepiep had ik ook met mijn S3 uit september, ook na verloop van tijd verdween dit niet, ik heb omwille deze reden geventileerde schijven van BBB en mijn BR-M785 klauwen van mijn MTB gemonteerd, wereld van verschil
Mijn remmen maakten nooit lawaai, maar beginnen steeds meer te piepen. Ik ga de remschijven morgen nog eens schuren en goed ontvetten en de remblokken ook eens opschuren. Mocht dat niet helpen wil ik ook de remmerij upgraden.
Een collega van mij heeft de Elvedes pads die al eerder zijn genoemd geïnstalleerd en hij heeft geen last meer van piepende remmen.
Yup, ging uitstekendEddy 6 pack schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:16:
[...]
Was dat een kwestie van plug & play, of moest je na het monteren van de klauwen ook weer remolie bijvullen en ontluchten?
Mijn remmen maakten nooit lawaai, maar beginnen steeds meer te piepen. Ik ga de remschijven morgen nog eens schuren en goed ontvetten en de remblokken ook eens opschuren. Mocht dat niet helpen wil ik ook de remmerij upgraden.
Ivm met de banjo aansluitingen heb ik echter wel nieuwe leidingen door het frame moeten trekken, dit ging makkelijker als verwacht, durf je dit niet zijn er ook zogenaamde leidingverlengers of anders een klauw monteren zonder banjo montage, deze types passen namelijk direct op de VM leidingen.
Vervolgens vanaf de nippel van onder naar boven inspuiten met remolie, remreservoirs lopen hiervoor direct vol met olie en systeem is onmiddelijk ontlucht.
Let niet op de remschijf, er zitten inmiddels BBB's op
:strip_exif()/f/image/yU264ou4b0PFC2cXw1DvJ7mF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V919r9aGwjNlc6amqUEfklFS.jpg?f=fotoalbum_large)
Krijg die van mij ook morgen binnen en ik wil hem vast gaan maken in een moment houden:Eddy 6 pack schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:58:
Vandaag mailtje van Amac dat de Airtag morgen wordt geleverd.
https://www.shopmoment.co...d-shell-mount-for-airtags
Duidelijk verhaal en mooie foto’s!👍🏻Bruzski schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:00:
[...]
Yup, ging uitstekend![]()
Ivm met de banjo aansluitingen heb ik echter wel nieuwe leidingen door het frame moeten trekken, dit ging makkelijker als verwacht, durf je dit niet zijn er ook zogenaamde leidingverlengers of anders een klauw monteren zonder banjo montage, deze types passen namelijk direct op de VM leidingen.![]()
Vervolgens vanaf de nippel van onder naar boven inspuiten met remolie, remreservoirs lopen hiervoor direct vol met olie en systeem is onmiddelijk ontlucht.
Let niet op de remschijf, er zitten inmiddels BBB's op![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit de olie direct onder het afdekplaatje? Geen extra afdekking van rubber oid ertussen?
Die had ik ook gezien in de Bright review van de Airtag.Cyleo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:31:
[...]
Krijg die van mij ook morgen binnen en ik wil hem vast gaan maken in een moment houden:
https://www.shopmoment.co...d-shell-mount-for-airtags
Waar wil je hem gaan monteren?
Ik heb nog een oude (Electrified S V2) dus wil hem denk ik in dat driehoekje doen waar het slot ingaat. Voor mijn racefiets wil ik kijken of die onder het zadel past. Moet het allemaal nog binnen krijgen dus geen idee of het gaat lukkenEddy 6 pack schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:35:
[...]
Die had ik ook gezien in de Bright review van de Airtag.
Waar wil je hem gaan monteren?
Vraagje betreft Allianz verzekering...
Wil net de fiets verzekeren, en bij het invullen van de gegevens kun je kiezen voor digitaal slot. Heb daar ook al eens contact over gehad via chat en ook hier werd vermeld dat het kickslot voldoende was voor verzekering bij diefstal.
Als ik echter de polis bekijk staat hier letterlijk;
Wil net de fiets verzekeren, en bij het invullen van de gegevens kun je kiezen voor digitaal slot. Heb daar ook al eens contact over gehad via chat en ook hier werd vermeld dat het kickslot voldoende was voor verzekering bij diefstal.
Lijkt me toch een puntje, als je fiets verdwijnt....Niet verzekerd
• Als de fiets niet op slot stond of de originele sleutels niet aan ons getoond kunnen worden. Minimaal 1 sleutel moet sporen van gebruik hebben.
• Als de fiets niet is voorzien van een ART (categorie 2 of hoger) goedgekeurd slot.
mm ik ben nu ook bezig met de verzekering. Als je vervolgens doorklikt bij allianz (nadat je geselecteerd hebt digitaal slot) staan er 2 verplichte invulvelden: Merk slot en type slot.Critical51 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:10:
Vraagje betreft Allianz verzekering...
[...]
Lijkt me toch een puntje, als je fiets verdwijnt....
Dan kom je dus ook niet verder...
Daar kun je gewoon VanMoof en digitaal kicklock invullen, zou volgens chat voldoende en geaccepteerd zijn. Wat ik niet zo fijn vind is dat er iets anders in de polis staat. Heb ze voor de zekerheid nog even een mail gestuurd, waarvan ik het antwoord heel goed ga bewaren als ze zeggen dat het voldoende is...HBO88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:11:
[...]
mm ik ben nu ook bezig met de verzekering. Als je vervolgens doorklikt bij allianz (nadat je geselecteerd hebt digitaal slot) staan er 2 verplichte invulvelden: Merk slot en type slot.
Dan kom je dus ook niet verder...
Ga dat denk ik ook even doen. Als je puur juridisch kijkt, in de polisvoorwaarden die je accepteert staat inderdaad dat je een art2 slot moet hebben. een digitaal slot wordt nergens vermeld. Dus ze zouden heel moeilijk kunnen doen bij diefstal.Critical51 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:14:
[...]
Daar kun je gewoon VanMoof en digitaal kicklock invullen, zou volgens chat voldoende en geaccepteerd zijn. Wat ik niet zo fijn vind is dat er iets anders in de polis staat. Heb ze voor de zekerheid nog even een mail gestuurd, waarvan ik het antwoord heel goed ga bewaren als ze zeggen dat het voldoende is...
Ik koop sowieso een goedgekeurd kettingslot voor in de stad… het meenemen wordt dan toch een stukje minder makkelijk. Vertrouwen jullie alleen op het kickslot dan? Lijkt me niet heel verstandig.
Het gaat er niet om of ik er op vertrouw, maar of de verzekering het voldoende vindt.Ferruginous Hwk schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:22:
Ik koop sowieso een goedgekeurd kettingslot voor in de stad… het meenemen wordt dan toch een stukje minder makkelijk. Vertrouwen jullie alleen op het kickslot dan? Lijkt me niet heel verstandig.
Met een ART II ringslot pak je een fiets ook op en knikkert 'm in een busje en dat is ook voldoende voor de verzekering...
[ Voor 13% gewijzigd door Critical51 op 29-04-2021 21:24 ]
ja opzich wel. ik woon niet in de stad en die paar keer dat ik op vakantie ben en in de stad mijn fiets even parkeer om ergens wat te eten of drinken.. Natuurlijk heel vervelend als hij gestolen wordt maar als je de aanschafwaarde terugkrijgt, waarom dan nog een extra slot meenemen?
Powerbank besteld, merk dat ik de extra range nodig ga hebben. Moet soms hem op een lagere stand zetten omdat ik soms op locatie niet kan laden. 14-16 weken levertijd, laten we hopen dat het wat eerder wordt..
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen!Terrie schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:52:
Powerbank besteld, merk dat ik de extra range nodig ga hebben. Moet soms hem op een lagere stand zetten omdat ik soms op locatie niet kan laden. 14-16 weken levertijd, laten we hopen dat het wat eerder wordt..
Je beseft toch dat je verzekering je buiten gooit als dat 2 keer gebeurt op korte tijd.HBO88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:24:
ja opzich wel. ik woon niet in de stad en die paar keer dat ik op vakantie ben en in de stad mijn fiets even parkeer om ergens wat te eten of drinken.. Natuurlijk heel vervelend als hij gestolen wordt maar als je de aanschafwaarde terugkrijgt, waarom dan nog een extra slot meenemen?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Nou ik hoop dat ie nooit gestolen wordt want ik ben er veel te blij mee. Maar als hij gestolen wordt wil ik geen gezeur hebben omdat er in de kleine lettertjes staat dat er een art slot op moet zitten.Tommie12 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:52:
[...]
Je beseft toch dat je verzekering je buiten gooit als dat 2 keer gebeurt op korte tijd.
Ik krijg zojuist ook de verzendbevestiging via de e-mail binnen van VanMoof voor mijn S3 Light.
Heb hem vrijdagavond op 16 april besteld dus dat gaat heel snel.
In MyVanMoof is de datum nog niet geüpdatet en staat die nog op 11 juni voor de fiets en 13 juni voor de accessoires.
Toch maar even snel alle spullen zoals slot/frametasje/snelbinders bestellen en even de verzekering uitzoeken.
Leuk nieuws zo vlak voor het weekend.
In MyVanMoof is de datum nog niet geüpdatet en staat die nog op 11 juni voor de fiets en 13 juni voor de accessoires.
Toch maar even snel alle spullen zoals slot/frametasje/snelbinders bestellen en even de verzekering uitzoeken.
Ik zie regelmatig berichten voorbij komen waarbij de bestelling verzonden is. Ik hoop mijne ook snel te krijgen. S3 Dark besteld op 10 april, kan niet wachten haha
De eerste 5000 km zitten erop en mijn baby blauwe VanMoof S3 bevalt prima. Gebruik de S3 in de afgelopen 9 maanden vaak voor langere ritten (gem 16.3 km). Ben tevreden over de range en haal in de wintermaanden net retourtje werk (50 km). De VanMoof powerbank staat in bestelling.
Wat mij opvalt is dat kou, vooral temperaturen onder 0, een grote invloed heeft op de accu.
Opmerking: rode lijn is een theoretische maximale range. 10% verminderen is een meer realistische weergave.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EQiaokg5kI8HIeGB5GSNczGf.png?f=user_large)
5000 km en ...
Wat mij opvalt is dat kou, vooral temperaturen onder 0, een grote invloed heeft op de accu.
Opmerking: rode lijn is een theoretische maximale range. 10% verminderen is een meer realistische weergave.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EQiaokg5kI8HIeGB5GSNczGf.png?f=user_large)
5000 km en ...
- 2 lekke banden
- Voorvork vervangen nav terugroepactie
- 2x voorwiel uitgelijnd, 1 keer spontaan en 1x omdat ik een koprol heb gemaakt
- Beeline Velo gebruikt ik om knooppunten routes te fietsen
- Schakelmomenten ingesteld op 7, 17 en 27 km. Hierdoor gunstige schakelmomenten voor zowel stand 4 als stand 3. Verder geen problemen met schakelen
- De continu boost bij tegenwind werkt super
- Trappers worden glad bij nat weer. Heb ze vervangen
- Remmen lopen aan bij nat weer
- Ontbreken van reflectie op banden. Opgelost door reflecterende tape op de velg
Na jou reactie te hebben gelezen, de mail gecheckt. Yup, verzonden!Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:02:
Ik krijg zojuist ook de verzendbevestiging via de e-mail binnen van VanMoof voor mijn S3 Light.
Toch maar even snel alle spullen zoals slot/frametasje/snelbinders bestellen en even de verzekering uitzoeken.Leuk nieuws zo vlak voor het weekend.
Ik had me laatst vergist in de overgebleven range na een flinke tourtocht, accu volledig leeggereden!! pffff valt behoorlijk tegen zo zonder accu power.

Ik ben bang dat onderaan zadelpen niet gaat werken qua signaalsterkte…Cyleo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:38:
[...]
Ik heb nog een oude (Electrified S V2) dus wil hem denk ik in dat driehoekje doen waar het slot ingaat. Voor mijn racefiets wil ik kijken of die onder het zadel past. Moet het allemaal nog binnen krijgen dus geen idee of het gaat lukken
:strip_exif()/f/image/D3FYF6DvFiswgjLf8OiayQ7x.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is de kick lock helemaal fucked. In de stromende regen 10 minuten staan kloten, en uiteindelijk via de app het slot eraf gehaald en meteen gaan fietsen. Dan kan ie de kicklock niet terugdoen. Maar hij tikt er wel tegenaan. Jammer dan. Terug naar Van Moof. Weer een nieuw achterwiel denk ik. Ik heb nog een tijdje met alarm erop gereden, want in de regen je telefoon bedienen gaat niet goed en het helpt toch niet. Ik kon beter doorfietsen.
Ja, ik ben best wel chagerijnig...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heel mooi overzicht! Hier ook de eerste 5600 km gereden zonder noemenswaardige problemen. Alleen is mijn e-shifter defect gegaan waardoor ik 1 dag niet kon rijden. Verder 1 lekke band gehad.ArOoBe67 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:21:
De eerste 5000 km zitten erop en mijn baby blauwe VanMoof S3 bevalt prima.
Ik had ook het idee dat kou een redelijke invloed heeft op de batterij. Hoe heb je die grafiek gemaakt? En verwacht je dat de lijn weer omhoog gaat al het warmer wordt?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de levensduur van de batterij.
Thank God for the Internet
Oef dat is mooi klote.. een smart lock is leuk voor zolang het foutloos werkt. Ik ben toch wel erg benieuwd hoe al deze fietsen erbij staan over bijvoorbeeld 3 jaar. Ik vind al dat custom spul maar gevaarlijk en al helemaal na de garantieperiode.mphilipp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:31:
Nu is de kick lock helemaal fucked. In de stromende regen 10 minuten staan kloten, en uiteindelijk via de app het slot eraf gehaald en meteen gaan fietsen. Dan kan ie de kicklock niet terugdoen. Maar hij tikt er wel tegenaan. Jammer dan. Terug naar Van Moof. Weer een nieuw achterwiel denk ik. Ik heb nog een tijdje met alarm erop gereden, want in de regen je telefoon bedienen gaat niet goed en het helpt toch niet. Ik kon beter doorfietsen.
Nouja...het heeft altijd goed gewerkt totdat ze mij een nieuw achterwiel gaven. Zal wel een foutje in zitten. Alleen balen dat ik nou met een disfunctionele fiets naar die bicycle repairman moet....stin00 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:45:
[...]
Oef dat is mooi klote.. een smart lock is leuk voor zolang het foutloos werkt. Ik ben toch wel erg benieuwd hoe al deze fietsen erbij staan over bijvoorbeeld 3 jaar. Ik vind al dat custom spul maar gevaarlijk en al helemaal na de garantieperiode.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ziet er goed uit!. Welke ondersteuningsmodus gebruik je over het algemeen voor dat bereik? 4 , '5'?ArOoBe67 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:21:
De eerste 5000 km zitten erop en mijn baby blauwe VanMoof S3 bevalt prima. Gebruik de S3 in de afgelopen 9 maanden vaak voor langere ritten (gem 16.3 km). Ben tevreden over de range en haal in de wintermaanden net retourtje werk (50 km). De VanMoof powerbank staat in bestelling.
[Afbeelding]
5000 km en ...Verbeterpunten
- 2 lekke banden
- Voorvork vervangen nav terugroepactie
- 2x voorwiel uitgelijnd, 1 keer spontaan en 1x omdat ik een koprol heb gemaakt
- Beeline Velo gebruikt ik om knooppunten routes te fietsen
- Schakelmomenten ingesteld op 7, 17 en 27 km. Hierdoor gunstige schakelmomenten voor zowel stand 4 als stand 3. Verder geen problemen met schakelen
- De continu boost bij tegenwind werkt super
- Trappers worden glad bij nat weer. Heb ze vervangen
- Remmen lopen aan bij nat weer
- Ontbreken van reflectie op banden. Opgelost door reflecterende tape op de velg
Airtag past mooi in het zadel, onder het zadeldek en het signaal is nu ook goed. Makkelijk te monteren!
In de punt zoals elders ook gesuggereerd past niet.
Er is wat holle ruimte en alles past weer mooi strak op elkaar zonder te knellen!
Wel even een dubbelzijdig tapje op de Airtag gedaan tegen het heen en weer glijden.
Paar foto’s.
Er is wat holle ruimte en alles past weer mooi strak op elkaar zonder te knellen!
Wel even een dubbelzijdig tapje op de Airtag gedaan tegen het heen en weer glijden.
Paar foto’s.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Gaaf man!!! zodadelijk na werk naar Adam om de mijne op te halen. kan je eigenlijk ook een fiets icoontje selecteren ?Eddy 6 pack schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:26:
Airtag past mooi in het zadel, onder het zadeldek en het signaal is nu ook goed. Makkelijk te monteren!
Paar foto’s.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dank! Ja, fiets icoontje staat er nu wel (ook) bij zie ik.Bruzski schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:53:
[...]
Gaaf man!!! zodadelijk na werk naar Adam om de mijne op te halen. kan je eigenlijk ook een fiets icoontje selecteren ?
![]() | ![]() |
ziet er dope uit!! lijkt precies de Find-me functie van Vanmoof toch?Eddy 6 pack schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:54:
[...]
Dank! Ja, fiets icoontje staat er nu wel (ook) bij zie ik.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Hmmm, ik heb echter een custom zadel, deze oplossing zal dus voor mij niet werken..
Inderdaad, werkt ook hetzelfde denk ik. Ook handig dat je het batterijniveau kan zien.Bruzski schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:06:
[...]
ziet er dope uit!! lijkt precies de Find-me functie van Vanmoof toch?
Hmmm, ik heb echter een custom zadel, deze oplossing zal dus voor mij niet werken..
Als het zadel niet werkt zou je de afdekking van de accu kunnen proberen, al krijg je daar ook misschien weer het ‘kooi van farraday’ effect? Net als achter de koplamp vermoed ik..
Dat is mooi, welke Android versie heb je? of is het iOS?Bruzski schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:55:
Bij mij werkt de officiele vM app nu steeds beter, maar de Moofer app connect met geen mogelijkheid, heel soms als een soort van toeval.......... (Android 11).
Mijn S3, van het ene op andere moment schakelde niet meer door, het bekende in het luchtledige fietsen. Maar goed, met de boost button thuisgekomen. Vandaag nieuwe eshifter ontvangen en gemonteerd maar geen verschil, hij schakelt nog steeds niet door. De puntjes op het display die aangeven in welke versnelling je zit blijven van links naar rechts gaan, ook bij een constante snelheid. Al meerdere resets gedaan, helaas zonder succes.
Heeft iemand nog een idee ? Ik heb echt geen zin en tijd om weer helemaal naar Amsterdam te gaan. Is er een manier om de eshifter te testen ?
Tx.
Heeft iemand nog een idee ? Ik heb echt geen zin en tijd om weer helemaal naar Amsterdam te gaan. Is er een manier om de eshifter te testen ?
Tx.
[ Voor 9% gewijzigd door ernie12121 op 30-04-2021 19:48 ]
De eshifter even demonteren en aangesloten houden, vervolgens even de voorwiel flink laten draaien door de trappers rond te draaien met de hand, zo kan je testen of de eshifter werkt, zoja heb je hem te strak op de as gemonteerd, je moet de eshifter handvast monterenernie12121 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:32:
Mijn S3, van het ene op andere moment schakelde niet meer door, het bekende in het luchtledige fietsen. Maar goed, met de boost button thuisgekomen. Vandaag nieuwe eshifter ontvangen en gemonteerd maar geen verschil, hij schakelt nog steeds niet door. De puntjes op het display die aangeven in welke versnelling je zit blijven van links naar rechts gaan, ook bij een constante snelheid. Al meerdere resets gedaan, helaas zonder succes.
Tx.
Dank je wel, alleen, het voorwiel laten draaien met de trappers ? Bedoel je het achterwiel of moet ik het voorwiel met de hand draaien ?Bruzski schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:06:
[...]
De eshifter even demonteren en aangesloten houden, vervolgens even de voorwiel flink laten draaien door de trappers rond te draaien met de hand, zo kan je testen of de eshifter werkt, zoja heb je hem te strak op de as gemonteerd, je moet de eshifter handvast monteren
Grafiek is gemaakt in Microsoft Excel. Ik heb alle ritten die langer waren dan 5 minuten meegenomen in deze grafiek. Berekening is (afstand/batterijverbruik)*100.Ik verwacht dat als het warmer wordt dat de batterij zich voor een deel zal herstellen.Roo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:44:
[...]
Ik had ook het idee dat kou een redelijke invloed heeft op de batterij. Hoe heb je die grafiek gemaakt? En verwacht je dat de lijn weer omhoog gaat al het warmer wordt?
Standaard op 4. Gemiddelde snelheid van alle ritten is 21,9 km/uFerruginous Hwk schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:07:
[...]
Ziet er goed uit!. Welke ondersteuningsmodus gebruik je over het algemeen voor dat bereik? 4 , '5'?
Fiets op zijn kop zetten, door de trappers met de hand rond te draaien gaat de voorwielmotor lopen. Bij de ingestelde snelheid, zal de e-shifter schakelen. Dat wordt bedoelernie12121 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:29:
[...]
Dank je wel, alleen, het voorwiel laten draaien met de trappers ? Bedoel je het achterwiel of moet ik het voorwiel met de hand draaien ?
Ik zag hem net op Reddit en dacht: hé, dat zal ik even hier delen. Briljante oplossing.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:26:
Paar foto’s.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ah ok, dank je wel.BikerGLE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:53:
[...]
Fiets op zijn kop zetten, door de trappers met de hand rond te draaien gaat de voorwielmotor lopen. Bij de ingestelde snelheid, zal de e-shifter schakelen. Dat wordt bedoel
Ik las zojuist dit verhaalEddy 6 pack schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:41:
[...]
Inderdaad, werkt ook hetzelfde denk ik. Ook handig dat je het batterijniveau kan zien.
Als het zadel niet werkt zou je de afdekking van de accu kunnen proberen, al krijg je daar ook misschien weer het ‘kooi van farraday’ effect? Net als achter de koplamp vermoed ik..
“ According to Apple, "AirTag is designed to discourage unwanted tracking. If someone else’s AirTag finds its way into your stuff, your iPhone will notice it’s travelling with you and send you an alert. After a while, if you still haven’t found it, the AirTag will start playing a sound to let you know it’s there.".
So if someone else steals your bike, so you're separated from it, and that person has an iPhone (edit: or even if they don't because the AirTag would start making a sound), voila! Instant alert that the thing you've just stolen contains a tracker, so they'd be able to pull the bike apart to find the tracker.
It's designed for safety (so random person can't remotely track person they're stalking) which is good, but I think this feature would make it useless for the purpose you're describing. “
Het is ook een gimmick voor mij hoor.Bruzski schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 03:15:
[...]
Ik las zojuist dit verhaal
“ According to Apple, "AirTag is designed to discourage unwanted tracking. If someone else’s AirTag finds its way into your stuff, your iPhone will notice it’s travelling with you and send you an alert. After a while, if you still haven’t found it, the AirTag will start playing a sound to let you know it’s there.".
So if someone else steals your bike, so you're separated from it, and that person has an iPhone (edit: or even if they don't because the AirTag would start making a sound), voila! Instant alert that the thing you've just stolen contains a tracker, so they'd be able to pull the bike apart to find the tracker.
It's designed for safety (so random person can't remotely track person they're stalking) which is good, but I think this feature would make it useless for the purpose you're describing. “
Als de fiets gejat wordt wil ik gewoon een nieuwe van de verzekering!
Uhh is niet per se iets nieuws hoor. Met zo'n tile sticker kon je dit al een paar jaar doen.Cyleo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:04:
[...]
Ik zag hem net op Reddit en dacht: hé, dat zal ik even hier delen. Briljante oplossing.
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.