☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Hmmm, dus je mag er 30 dagen naar kijken en kwijlen en dan moet je beslissen of je hem uitpakt?Bruzski schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:04:
[...]
https://www.veloretti.com/pages/faq
How does return work?
You can still return all items within 30 days, if the product is in the original packaging and the product has not been used. After we receive the package we will check it for any damage or missing parts and if everything is ok we will refund you the full amount within 14 days if the product is received in good condition.
Bijzonder...🤨
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Dat gaat geen stand houden in de praktijk. Je mag nou eenmaal bij een koop op afstand het product uitproberen zoals dat ook in de winkel mogelijk zou moeten zijn (rondje fietsen, ook een wat langer testrondje). Op hun website staat zelfs dat ze louter online verkopen doen. Ik ga de fiets bij ontvangst gewoon uitproberen en indien ontevreden gaat hij terug. Als ze hier achteraf moeilijk over gaan doen dan hebben ze aan mij de verkeerdeEddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:04:
[...]
Hmmm, dus je mag er 30 dagen naar kijken en kwijlen en dan moet je beslissen of je hem uitpakt?
Bijzonder...🤨
Edit: ik heb ze even gemaild over hun FAQ return policy, eens zien wat ze terugsturen.
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 23-04-2021 10:21 ]
Vind het wel stoer dat je hem besteld hebt. keep us posted!stin00 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:09:
[...]
Dat gaat geen stand houden in de praktijk. Je mag nou eenmaal bij een koop op afstand het product uitproberen zoals dat ook in de winkel mogelijk zou moeten zijn (rondje fietsen, ook een wat langer testrondje). Op hun website staat zelfs dat ze louter online verkopen doen. Ik ga de fiets bij ontvangst gewoon uitproberen en indien ontevreden gaat hij terug. Als ze hier achteraf moeilijk over gaan doen dan hebben ze aan mij de verkeerde
Ik ben nu heel tevreden met mijn S3, maar de enviolo automaat zou ik een enorme vooruitgang vinden. Heb een keer een proefrit gemaakt op een fiets met handmatig traploos enviolo, maar dat fietst echt grandioos. laat staan als dat dan ook nog automatisch regelt.
Maar ja, wat doe je dan met een S3 van 4 maanden oud
Dat is dan weer crap!Bruzski schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:23:
[...]
Shucks.. je heb gelijk, ik dacht een M300/400, Nouja kwestie van tijd...
edit:
ik heb alleen mijn vraagtekens mij deze M200 motor, is deze wel opgewassen tegen zijn grotere broers of wellicht de andere merken, bv. Bosch, Shimano, Brose of AEG ?
![]()
New Bafang M200 e-bike motor system could help the company push prices even lower. https://electrek.co/2020/...tor-reduce-e-bike-prices/
Of misschien wordt het een commercieel dingetje, dat je voor extra geld een power upgrade kan bestellen?
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ik laat het hier wel even weten tegen die tijd. Volgens de mail kan ik eind mei bestellen en start de shipment dan 1 week later. Het is echter wel een beetje shady verwoord "After completing the remaining payment, shipping will start within a week.". Dus ze trappen de levering binnen een week af, maar voor hetzelfde geld duurt de daadwerkelijke levering dan nog 8 weken.HBO88 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:
[...]
Vind het wel stoer dat je hem besteld hebt. keep us posted!
Ik ben nu heel tevreden met mijn S3, maar de enviolo automaat zou ik een enorme vooruitgang vinden. Heb een keer een proefrit gemaakt op een fiets met handmatig traploos enviolo, maar dat fietst echt grandioos. laat staan als dat dan ook nog automatisch regelt.
Ik heb trouwens ook nog een Cowboy 1 en S3 in bestelling staan. Maar de Veloretti is voor mij de best of both worlds met uitneembare accu, gates belt, automatische versnellingen en middenmotor. Dus die andere 2 ga ik maar annuleren
HBO88 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:
[...]
Vind het wel stoer dat je hem besteld hebt. keep us posted!
Ik heb een Gazelle ebike gehad met de handmatige Enviolo en vond dat juist 3x niks!stin00 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:09:
[...]
Dat gaat geen stand houden in de praktijk. Je mag nou eenmaal bij een koop op afstand het product uitproberen zoals dat ook in de winkel mogelijk zou moeten zijn (rondje fietsen, ook een wat langer testrondje). Op hun website staat zelfs dat ze louter online verkopen doen. Ik ga de fiets bij ontvangst gewoon uitproberen en indien ontevreden gaat hij terug. Als ze hier achteraf moeilijk over gaan doen dan hebben ze aan mij de verkeerde
Edit: ik heb ze even gemaild over hun FAQ return policy, eens zien wat ze terugsturen.
Het systeem van traploos schakelen is goed, alleen het was vaak ‘zoekend’ draaien naar de plek die ik fijn vond. Daar miste ik echt de vaste standen.
Om die reden vind ik het handmatig schakelen op de S3 ook heel fijn, maar omslachtig terugschakelen.
Daarnaast werkt de Enviolo onder druk, dus als je kracht zet op de pedalen, heel zwaar en moest ik echt veel kracht zetten om soepel te draaien.
Ik ben dan ook heel benieuwd hoe Veloretti dat oplost. Als het automatisch gaat zou je natuurlijk een soort van ontkoppeling kunnen inbouwen vlak voor het moment van schakelen die heel kort even de druk van het mechanisme afhaalt.
@stin00
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar jouw toekomstige ervaringen en als ik de S3 in de toekomst weer wegdoe is dit zeer zeker een kandidaat!
En dan is er wellicht alweer een geüpdatete versie. Met sterkere motor of andere nieuwigheden.
Wat mij gelijk mijn dank naar jou doet uitspreken dat jij dit nu in je rol als early adaptor voor ons gaat doen! 🙏
[ Voor 17% gewijzigd door Eddy 6 pack op 23-04-2021 10:32 ]
Verkopen, iemand anders blij mee makenHBO88 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:
[...]
Als nu blijkt dat de nieuwe batch 2021 S3 nog steeds gevoelig is voor doortrappen in z’n 4, dan begin ik ook te twijfelen of VanMoof dit ooit betrouwbaar gaat krijgen. Waarschijnlijk verdwijnt hun SA naaf & eshitter combo dan in de S4.stin00 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:26:
[...]
Ik heb trouwens ook nog een Cowboy 1 en S3 in bestelling staan. Maar de Veloretti is voor mij de best of both worlds met uitneembare accu, gates belt, automatische versnellingen en middenmotor. Dus die andere 2 ga ik maar annuleren
Enig idee of de Veloretti ook een bagagedrager optie zal krijgen?
Wellicht even een nieuw topic openen en dan hier verder met ervaringen over VM?marqw schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:19:
net contact gehad met veloretti, de electric krijgt geen drager voor of achter, aparte keuze... niet echt handig als je een tas hebt... voor de rest is hij op vele fronten een echte verbetering tov VM. Wel gaaf dat hij de sleutel in het frame heeft wat ook het slot is (batterij eruit alleen bij fiets open), en in de app een tracksysteem. qua looks vind ik hem echt wel mooi, eens van de eerste fietsen die net als VM goede looks hebben
Alleen tot en met het 2018 model toch, of weet je iets hoe je dit kan aanpassen voor de nieuwere modellen?Eddy 6 pack schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:53:
[...]
Inderdaad de meeste stealthe ebike! Heb ik ooit ook meegenomen in de aanschaf overweging. Is sinds een tijdje al niet meer in een hogere snelheid dan 25 km/u te zetten helaas... officieel althans.😈
Staat al 4 dagen in m’n agenda met alarm melding!Laroil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:31:
Vanaf 14:00 kunnen we bij Apple de Airtag bestellen
Eerst maar eens 1 bestellen en kijken hoe ie bevalt. En te monteren is op de VM...
Dat is meer dan een aparte keuze van Veloretti, maar ik was er al bang voor.marqw schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:19:
net contact gehad met veloretti, de electric krijgt geen drager voor of achter, aparte keuze... niet echt handig als je een tas hebt...
Inderdaad een nieuw topic waardig: Na hun eigen hipster stijl zou ik het “f*ck 020” noemen
Edit: tevens heb ik links naar andere topics op Tweakers over de fietsen toegevoegd.
[ Voor 27% gewijzigd door oscarwashere op 23-04-2021 16:32 ]
Veloretti is zelf ook een Amsterdams bedrijf, ookal klinkt het meer als een Italiaanse koffiesoort.Channelmaster schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:26:
[...]
Dat is meer dan een aparte keuze van Veloretti, maar ik was er al bang voor.
Inderdaad een nieuw topic waardig: Na hun eigen hipster stijl zou ik het “f*ck 020” noemen

Yep, daarmee kunnen we onder zo’n topic naam alle ontwerp keuzes helemaal afdekkenoscarwashere schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:42:
[...]
Veloretti is zelf ook een Amsterdams bedrijf, ookal klinkt het meer als een Italiaanse koffiesoort.
Alhoewel het eigenlijk vreemd is dat zowel Veloretti / VM geen rekening houden met grachtengordel requirements: Fiets is lastdier met bagagedrager / Fiets blijft buiten zonder laadpunt. Maargoed, ik ben ingenieur en geen hipster

Ik heb de topic starter van dit topic overgenomen voor de structuur., ik zag dat de topicstarter van het Cowboy topic dat ook (ongeveer) heeft gedaan. Er is nog vrij weinig over de fietsen bekend, dus veel zullen we later nog moeten aanvullen (samen!). Net als in dit topic kan je mij altijd een bericht sturen om iets aan te vullen of te wijzigen. Voor het Veloretti-topic is een eventuele mede-auteur ook welkom.
[ Voor 6% gewijzigd door oscarwashere op 23-04-2021 16:31 ]
Ik denk die componenten toch echt een pak beter zijn dan wat er op een VM staat...stin00 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:37:
[...]
Die fiets lijkt op het eerste oog een stuk meer waarde te bieden dan de S3. De middenmotor, Gates belt drive en verwijderbare accu vernietigen de goedkope voorwielmotor, fietsketting en vaste accu van VM. Mits je uitgaat van de 2300 preorder prijs tegenover 2000.
Ze lijken ook gebruik te maken van automatisch schakelen.. ben vooral benieuwd hoe dit zich verhoudt tot VM. Interessante fiets wel, ik ga er eens induiken
Zelfs voor 2800€ is het een scherpe prijs.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Die motor heb ik echt mijn twijfels over, ik wacht de eerste reviews wel ff afEddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:20:
[...]
Dat is dan weer crap!
Of misschien wordt het een commercieel dingetje, dat je voor extra geld een power upgrade kan bestellen?

Heb er een besteld bij de Amac.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:00:
[...]
Staat al 4 dagen in m’n agenda met alarm melding!
Eerst maar eens 1 bestellen en kijken hoe ie bevalt. En te monteren is op de VM...
Iemand al een idee voor een goede plek?
Ik dacht zelf in het zadel, de schroeven losdraaien, dekje eraf en Tag erin.
Als de batterij maar 1x per jaar vervangen hoeft te worden is dat te doen.
Andere optie is in de zadelbuis laten vallen. Die is dicht vanonder dus tag kan nergens heen.
Buisdiameter is 34mm, airtag is 31,9mm. Piest pesas!
[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 23-04-2021 17:54 ]
Zou hem toch ergens in schuiven waar hij niet kan rammelen, in de zadelbuis hoor je hem bij elk hobbeltje tegen je frame tikken vrees ik.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:51:
[...]
Heb er een besteld bij de Amac.
Andere optie is in de zadelbuis laten vallen. Die is dicht vanonder dus tag kan nergens heen.
Op Facebook stond een foto, kan hem zo snel niet vinden. Maar onder je zadel, aan de voorkant zit een gleuf waar hij precies in zou passenEddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:51:
[...]
Edit:
:strip_exif()/f/image/cICKgkCWPcj7PS0Eb9ElSyjT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door HBO88 op 23-04-2021 18:35 ]
Oke, dank voor de tip. Als dat past zonder makkelijk te verwijderen klinkt die goed!HBO88 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:22:
[...]
Op Facebook stond een foto, kan hem zo snel niet vinden. Maar onder je zadel, aan de voorkant zit een gleuf waar hij precies in zou passen
Edit:[Afbeelding]
Heb je een link naar die FB pagina?
https://m.facebook.com/gr...rmalink/1413278012369017/Eddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:38:
[...]
Oke, dank voor de tip. Als dat past zonder makkelijk te verwijderen klinkt die goed!
Heb je een link naar die FB pagina?
Update gedaan naar 1.6.8. En moofer app maakt geen verbinding meer met de fiets. Zou dus even wachten met updaten. Gebruik voorlopig de officiële app tot deze versie compatible is. Enig idee wanneer dat is?HAWK Wizard schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:58:
Iemand hier al de firmware update 1.6.8 gedaan?
Schijnt nodig te zijn voor de powerbank, maar die ga ik niet kopen, dus verder nog zinvol om te doen of niet?
Belangrijkste natuurlijk: werkt Moofer nog en andere "easter eggs" ?
Dit was wellicht te verwachten, VM vertelde mij tijdje geleden al dat men geruime tijd aan het onderzoeken is deze app te blokkeren, VM adviseert overigens ook deze app niet te gebruiken ivm de garantie.Barryz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:11:
[...]
Update gedaan naar 1.6.8. En moofer app maakt geen verbinding meer met de fiets. Zou dus even wachten met updaten. Gebruik voorlopig de officiële app tot deze versie compatible is. Enig idee wanneer dat is?
:strip_exif()/f/image/EbUZIqVGLbsxXTn1VXaujaja.webp?f=fotoalbum_large)
Interessant. De moofer app biedt meer dan de VM app en de waarschuwing voor potential issues is de standaard bangmakerij om concurrerende producten te ontmoedigen.Bruzski schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:40:
[...]
Dit was wellicht te verwachten, VM vertelde mij tijdje geleden al dat men geruime tijd aan het onderzoeken is deze app te blokkeren, VM adviseert overigens ook deze app niet te gebruiken ivm de garantie.
[Afbeelding]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
hahah...geloof je het zelf? ik weet bijna zeker dat men het alleen maar voor 1 ding gebruikt..eisbaer schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:57:
[...]
Interessant. De moofer app biedt meer dan de VM app en de waarschuwing voor potential issues is de standaard bangmakerij om concurrerende producten te ontmoedigen.
https://angell.bike/en-eu
Aan het design ligt het in elk geval niet!
Kan aan mij liggen maar ik vind hem echt uitzonderlijk lelijk. Dat stuur, en die accu achteroposcarwashere schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:50:
Kwam deze zojuist tegen in een Instagram advertentie:
Geloof ik zelf wat? Dat de Moofer app meer biedt zoals handmatig schakelen?Bruzski schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:07:
[...]
hahah...geloof je het zelf? ik weet bijna zeker dat men het alleen maar voor 1 ding gebruikt..
[ Voor 5% gewijzigd door eisbaer op 24-04-2021 08:25 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Zodra ik de mijne binnen krijg ga ik deze plaatsen bij de deksel van de accupack, wellicht zit daar nog wat ruimte, andere optie is achter de verlichting te plaatsen.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:51:
[...]

past deze niet in de behuizing van de e-shifter ?
[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 24-04-2021 09:14 ]
Ik zit te denken, ipv hem in de buis te laten vallen, gewoon met een stukje tape aan de onderkant van de zadelpen te plakken? Als je het zadel eruit haalt heb je hem weer, hoeft de fiets niet ondersteboven.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:51:
[...]
Wel zit hij dan bijna in een soort van kooi van faraday, dus ben wel benieuwd of je dan nog bereik hebt.
Bredere trappers??Terrie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:11:
Natuurlijk promoten ze die app niet, dan zijn ze meteen de lul..
Vandaag een front carrier opgehaald en gemonteerd! Nu nog een nieuw zadel en misschien trappers die wat breder zijn..:)
[Afbeelding]
Heb nu al vaak dat ik op moet letten in een bocht dat mijn trapper de grond niet raakt
Daar heb je wel een goed punt, maar merk dat de bal van mijn voet vaak net iets te ver naar buiten staat. Ik moet inderdaad altijd heel erg goed op de positie van mijn trappers letten, anders worden ze telkens vanzelf een stukje smaller.rsvmark schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:39:
[...]
Bredere trappers??
Heb nu al vaak dat ik op moet letten in een bocht dat mijn trapper de grond niet raakt
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Te kleine batterij en geen spatschermen...oscarwashere schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:50:
Wel mooi is de navigatie mogelijkheid met response in de handvaten. Zou van Moof ook retrofit kunnen ontwikkelen denk ik via bluetooth handgrepen en wat software
Geen stress, VanMoof probeert mij niet buiten spel te zettenBruzski schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:40:
[...]
Dit was wellicht te verwachten, VM vertelde mij tijdje geleden al dat men geruime tijd aan het onderzoeken is deze app te blokkeren, VM adviseert overigens ook deze app niet te gebruiken ivm de garantie.
[Afbeelding]
Er komt zsm. een app update!
Iewwww, wat een gedrochtoscarwashere schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:50:
Haha, goed te lezen. Had de app alvast gekocht in afwachting op mijn nieuwe S3. Baalde al iets dat de fiets wss al met een firmware wordt geleverd die nog niet wordt ondersteund. Die Tweets van VanMoof maakten mij er niet direct geruster op.quintenadema schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:24:
[...]
Geen stress, VanMoof probeert mij niet buiten spel te zetten
Er komt zsm. een app update!
Dank je iig voor je inspanning zover met de ontwikkeling van deze app.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Weet niet of bluetooth daar ook last van heeft?
Wil zelf binnenkort ook eens kijken hoeveel ruimte er onder het zadeldek zit wanneer je dat van het zadel losschroeft.
[ Voor 22% gewijzigd door Eddy 6 pack op 24-04-2021 14:51 ]
De oude Android Vanmoof app ook niet meer.Barryz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:11:
Update gedaan naar 1.6.8. En moofer app maakt geen verbinding meer met de fiets.
(had automatische updates uitgeschakeld)
Beter de firmware maar niet upgraden dus.
Ben altijd al benieuwd geweest en daarom nu maar de vraag aan jou. Hoe gaat dat met het voorlicht? Wat moet je precies doen om het weer werkend te krijgen? Ik neem aan dat ie verplaatst moet worden?Terrie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:11:
Natuurlijk promoten ze die app niet, dan zijn ze meteen de lul..
Vandaag een front carrier opgehaald en gemonteerd! Nu nog een nieuw zadel en misschien trappers die wat breder zijn..:)
[Afbeelding]
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:07:
[...]
Ben altijd al benieuwd geweest en daarom nu maar de vraag aan jou. Hoe gaat dat met het voorlicht? Wat moet je precies doen om het weer werkend te krijgen? Ik neem aan dat ie verplaatst moet worden?
[ Voor 60% gewijzigd door Critical51 op 24-04-2021 17:39 ]
Ik had daar vlak na de update ook last van (officiële app), maar op magische wijze later niet meer. Weet niet meer precies wat ik er aan had gedaan helaas... maar komt dus wel weer goed!maxnl schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:16:
[...]
De oude Android Vanmoof app ook niet meer.![]()
Je kan in ieder geval fiets reset en app cache wissen proberen (je moet dan wel opnieuw inloggen). Beide heeft geen invloed op de beschikbaarheid van de instellingen, wel op welke instelling hij staat na reset.
Toch wel verontrustend dat zelfs de vernieuwde S3 doortrapt issues heeft.. kennelijk boeit het VM niet dat ze brakke fietsen afleveren en dan hele achterwielen nazenden, leren van fouten is er niet bij. Veel meer dan 'vernieuwde Eshifter' meldt hun communicatie ook niet, ik vind het maar een shady bedrijf.S1W schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:36:
Vandaag de s3 van mijn vrouw binnen gekregen, is het maart 2021 model met findmy. Binnen 3 weken geleverd vanaf bestellen, dus onwijs snel. Helaas wel nog steeds de standaard doortrap verschijnselen en de Moofer app die niet werkt.
Meer mensen hier last van ?
Ja, ik ookCritical51 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:26:
Als ik probeer in te loggen op My VanMoof, krijg ik de melding "These credentials do not match our records."
Ok, dan zal er een foutje zijn, wacht ik even af
Ik ga mijn Apple tag komende vrijdag in Amsterdam ophalen, ik ben benieuwdEddy 6 pack schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:39:
Bij het dekseltje van de accu had ik ook al aan gedacht ja. Onderaan zadelpen plakken is ook een goeie! En ook het farraday effect op de airtags inderdaad?
Weet niet of bluetooth daar ook last van heeft?
Wil zelf binnenkort ook eens kijken hoeveel ruimte er onder het zadeldek zit wanneer je dat van het zadel losschroeft.
[ Voor 42% gewijzigd door Bruzski op 24-04-2021 19:07 ]
Tja, de prijs van populariteit om een VM te bezitten neemt niet af, eigenlijk best zot voor woorden

[ Voor 40% gewijzigd door Bruzski op 24-04-2021 19:02 ]

https://jeroentaalman.com/vanmoof
"VanMoof voelt zich nogal verbonden met Apple. En ook wel terecht: VanMoofs S3/X3 heeft een sober design, weinig 'knoppen' (denk aan de automatische versnelling), pretendeert innovatief te zijn, biedt upgrades via firmware, etc etc.
En toen kwam ondersteuning voor Find My, de vind-je-vrienden-en-spullen-app van Apple. Dat concurreert misschien een beetje met hun eigen Bike Hunter-service, maar kan zonder meer een mooie toevoeging genoemd worden.
Wat lezen we? Deze functie is alleen beschikbaar op de fietsen die op of na 7 april 2021 verkocht worden.
Mijn eerste gedachte: dan is het bijzondere hardware die vanaf dat moment wordt gemonteerd. Helaas voor iedereen die een 'oude' S3/X3 heeft. Zo gaat dat met innovatie, je loopt op de dag na aanschaf al achter.
Maar wat me opvalt is dat er op meerdere websites expliciet wordt vermeld dat er geen nieuwe hardware is toegepast. Het is software.
Bijvoorbeeld op Macrumors:
https://forums.macrumors....ind-my-ecosystem.2291585/
'Stehmann (VanMoof's product design chief) said the Find My integration is purely a software feature, with no special chip inside the bike, (lees) adding that it took about nine months for Apple and VanMoof to tweak the software to be implemented properly.'
Dat betekent dus dat het een keus is. VanMoof kiest ervoor om bestaande S3/X3-eigenaren te laten zitten. Zij missen deze nieuwe functie. En dat is niet zo netjes, en al helemaal niet zo Apple.
Mijn MacBook Pro is een 'Mid 2015'-type en draait vrolijk macOS Big Sur. Alle functies werken.
En dat maakt me zo blij met Apple. Elke update maakt m'n systeem weer wat geavanceerder.
Daar kan VanMoof een voorbeeld aan nemen. "
[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 25-04-2021 00:41 ]
En ach, hier liggen ook 2 prima ipads in de la, omdat ze niet meer ondersteund worden met software updates, waardoor zelfs de simpelste apps niet meer te gebruiken zijn. Echt niet omdat de hardware nou zo verouderd is....Werkt mijn VanMoof fiets met Apple's Find My-netwerk?
VanMoof S3 & X3's die vanaf 7 april 2021 zijn besteld, zijn geschikt voor het Apple Find My-netwerk. Je kunt dit herkennen aan de Apple Find My-badge onderop de bovenbuis van je fiets. Omdat de Find My-technologie hardware- en software-updates vereist die alleen in onze productiefaciliteiten kunnen worden toegevoegd, is het helaas niet mogelijk om de functie voor oudere modellen aan te schaffen.
[ Voor 17% gewijzigd door Critical51 op 24-04-2021 20:16 ]
weet iemand wat er aan de hand is? of is Vanmoof nu ook gehacked?Critical51 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:41:
[...]
Ok, dan zal er een foutje zijn, wacht ik even af

Cool! Ben benieuwd.Bruzski schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:43:
[...]
Ik ga mijn Apple tag komende vrijdag in Amsterdam ophalen, ik ben benieuwd
Ik hoop dat Amac ook snel gaat verzenden!
Dat zal wel meevallen. Verwacht eerder dat ze insolvent zijn na vroegtijdig door hun 40 MUSD kapitaalinjectie te zijn heengebrand met magazijn vol afgeschreven achterwielen en nog een tiental containers met dezelfde issuesBruzski schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:22:
[...]
weet iemand wat er aan de hand is? of is Vanmoof nu ook gehacked na allekabels en parkmobile
Maar serieus, daarom doe ik dit soort aankopen altijd met CC

Hier ook nog steeds....Critical51 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:26:
Als ik probeer in te loggen op My VanMoof, krijg ik de melding "These credentials do not match our records."

Dat is dus pure lulkoek, zo blijkt. Er is wel degelijk iets verandert in de hardware. Maar goed, boeit mij niet zoveel, ik ben niet van de Apple crowd.Bruzski schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:07:
Maar wat me opvalt is dat er op meerdere websites expliciet wordt vermeld dat er geen nieuwe hardware is toegepast. Het is software.
En als iemand die functie zo graag wil, plakken ze gewoon zo'n tag onder het zadel. Klaar, probleem opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 24-04-2021 23:32 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb de fiets al een jaar, en totdat de VM repairman mijn achterwiel heeft gewisseld ivm schakelissues, werkte het als volgt: ik unlock de fiets met de app en beweeg een klein stukje binnen de 5 seconden countdown. De countdown verdwijnt, en ik kan op mijn gemak de bagage op de fiets aanbrengen (fietstassen enzo) en mijn Abus vouwslot weer in de houder stoppen zonder dat het alarm afgaat.
Maar zo werkt het nu niet meer. Ik moet nu gewoon echt een paar meter bewegen, en nog snel ook. Want het lijkt zelfs wel dat als ik te langzaam beweeg, hij gewoon weer op slot springt. Wie dacht dat dat niet kon heeft het mis: de VM kan gewoon weer vanzelf in het slot schieten. Lijkt mij ook niet zo ingewikkeld. Ik denk dat dat gewoon met een spoel en een magneet werkt. Maar ik had dus gisteren wéér dat ie gewoon mijn achterwiel blokkeerde omdat ik niet snel/ver genoeg ging naar zijn zin. En het is écht meer dan 10/20cm die ik moet bewegen. Voorheen was het zoiets, dan bewoog ik gewoon een klein stukje naar voren, maar dat is nu echt niet voldoende meer.
Heel irritant, voorals als je een volle boodschappentas hebt die je erop wilt doen, maar dan liefst zonder alarm. Zo gaat het hele gemak van dat kicklock verloren, want auto-unlock werkt ook al 9 van de 10 keer niet. Op die manier ga ik het maar liever niet meer gebruiken, want je staat gewoon voor lul met je hippe fiets eigenlijk...lekker makkelijk, die moderne technologie, maar op deze manier werkt het tegen je en dan heb je er geen ruk aan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Je kunt op YouTube de exacte montagevideo vinden! Het licht wordt inderdaad verder naar voren geplaatst, maar dit is letterlijk een klus van 20 minuten maximaal totaal. Kabel losmaken en dan verbind je hem met de front carrier, daarna gaat de lamp weer in de front carrier.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:07:
[...]
Ben altijd al benieuwd geweest en daarom nu maar de vraag aan jou. Hoe gaat dat met het voorlicht? Wat moet je precies doen om het weer werkend te krijgen? Ik neem aan dat ie verplaatst moet worden?
Ben wel vrij blij met mn front carrier, hij is wel smaller dan gemiddelde front carrier(normale fiets).
Hoeveel gewicht mag die front carrier eigenlijk dragen? En kan je er een krat boodschappen mee vervoeren?Terrie schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:47:
[...]
Je kunt op YouTube de exacte montagevideo vinden! Het licht wordt inderdaad verder naar voren geplaatst, maar dit is letterlijk een klus van 20 minuten maximaal totaal. Kabel losmaken en dan verbind je hem met de front carrier, daarna gaat de lamp weer in de front carrier.
Ben wel vrij blij met mn front carrier, hij is wel smaller dan gemiddelde front carrier(normale fiets).

10kgBruzski schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:49:
[...]
Hoeveel gewicht mag die front carrier eigenlijk dragen? En kan je er een krat boodschappen mee vervoeren?
Paal keer achter elkaar op de fiets bovenin tikkenBruzski schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:06:
Weet iemand of je in de Moofer app ook je eigen S3 op de achtergrond kan instellen, zoals FB in LinkedIn dat hebben? wellicht in de volgende versie een optie?
Et voila!
Wat bereik je daarmee dan als ik vragen mag?DjVe schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:11:
[...]
Paal keer achter elkaar op de fiets bovenin tikken![]()
Et voila!
(Heb geen FB of Linkedin).
Tsja, ik vind dat dus al sinds het geïntroduceerd is. Waardeloze feature en niet meer dan een gimmick.mphilipp schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:40:
.Zo gaat het hele gemak van dat kicklock verloren, want auto-unlock werkt ook al 9 van de 10 keer niet. Op die manier ga ik het maar liever niet meer gebruiken, want je staat gewoon voor lul met je hippe fiets eigenlijk...lekker makkelijk, die moderne technologie, maar op deze manier werkt het tegen je en dan heb je er geen ruk aan.
Mechanisch zeer zwak en technisch/software matig slecht en te simpel uitgevoerd.
Echt innovatief was het pas geweest als het slot vanzelf in- en uitschuift bij aanzetten fiets. En dan niet via een radiosignaal, wat altijd een verbinding moet opbouwen en dus net genoeg vertraging geeft om het niet soepel en onmerkbaar te laten zijn.
En doe het anders niet met bluetooth maar via eenzelfde signaal als de keyless go systemen in een auto. Dat werkt bij mij ook direct zodra ik bij het portier sta en fysiek de deurhandel naar buiten trek.
Ik merk daarbij geen verschil of de deur op slot zat of niet. Eenzelfde ‘smooth’ ervaring, iedere keer weer. Zo zou het n.m.m. bij de S3 dan ook moeten werken als je zoals hen het gemak zo pretendeert te laten ervaren.
Vingerafdruk was m.i. beter geweest, dan ben je je bewust van het feit dát je een ontgrendelings actie doet en niet de valse hoop/verwachting of het wel direct werkt met de bijbehorende teleurstelling van vertraging.
En dan niet ook nog eens binnen 5 seconden door een weerstand moeten duwen om het mechanisch te laten ontgrendelen!
Ik zie echt NIET wat er nu zo innovatiefs of gemakkelijks is aan dat kicklock?
Dus: vingerafdruksensor op stuur bij het handvat waar je je duim normaal hebt, slot wat direct electronisch zichzelf ontgrendeld en klaar.
En dan niet zo’n zwak wiebelig pinnetje wat tussen 2 uitsparingen in nog heen en weer beweegt, maar een spie in de as (pin in een gat) en electronische blokkade van de voorwiel motor.
Als jij nou een mooie fiets ontwikkeld, ga ik daarna klagen dat je vingerafdruksensor niet werkt met m'n handschoenen aan.....Eddy 6 pack schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:31:
[...]
Dus: vingerafdruksensor op stuur bij het handvat waar je je duim normaal hebt, slot wat direct electronisch zichzelf ontgrendeld en klaar.
En dan niet zo’n zwak wiebelig pinnetje wat tussen 2 uitsparingen in nog heen en weer beweegt, maar een spie in de as (pin in een gat) en electronische blokkade van de voorwiel motor.
Jup, staat er inderdaad op. Maar ik zou ook niet adviseren om daar erg veel overheen te gaan.
Nou ja...volgens mij is er niemand anders die zoiets heeft. Dan noem je het innovatie. Da's marketingtaal.Eddy 6 pack schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:31:
[...]
Ik zie echt NIET wat er nu zo innovatiefs of gemakkelijks is aan dat kicklock?
Mijn vriendin heeft de voordrager ook, maar bij een klein beetje gewicht + een drempel in de weg zakt hij al snel in en komt de onderkant of lamp tegen de band aan. Misschien heeft ze hem niet helemaal goed gemonteerd, ondanks gebruik van de video, dus daar moeten we even naar kijken binnenkort. Hoe dan ook zit de drager natuurlijk maar op 1 plek vast, wat tevens het uiteinde is dus je krijgt een soort hefboomeffect.Terrie schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:47:
[...]
Je kunt op YouTube de exacte montagevideo vinden! Het licht wordt inderdaad verder naar voren geplaatst, maar dit is letterlijk een klus van 20 minuten maximaal totaal. Kabel losmaken en dan verbind je hem met de front carrier, daarna gaat de lamp weer in de front carrier.
Zijn er misschien meer mensen die dit probleem ervaren?
Ik zal hier is op gaan letten, mijn vorige rit was maar met 3KG op de voordrager.oscarwashere schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:45:
[...]
Mijn vriendin heeft de voordrager ook, maar bij een klein beetje gewicht + een drempel in de weg zakt hij al snel in en komt de onderkant of lamp tegen de band aan. Misschien heeft ze hem niet helemaal goed gemonteerd, ondanks gebruik van de video, dus daar moeten we even naar kijken binnenkort. Hoe dan ook zit de drager natuurlijk maar op 1 plek vast, wat tevens het uiteinde is dus je krijgt een soort hefboomeffect.
Zijn er misschien meer mensen die dit probleem ervaren?
^ditCritical51 schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:36:
[...]
Als jij nou een mooie fiets ontwikkeld, ga ik daarna klagen dat je vingerafdruksensor niet werkt met m'n handschoenen aan.....
En er zijn heel wat mensen waarbij een vingerafdruk scanner niet lekker werkt (waaronder bij mij).
Ik vind de kicklock niet feilloos, maar als ik aan kom lopen en het display laat geen puntje zien, dan unlock ik hem gewoon met de code. Gaat net zo simpel.
ik kan alleen bestaande S3 achtergronden selecteren, deze lijkt ie ook niet te onthouden, doe ik soms iets verkeerd.DjVe schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:11:
[...]
Paal keer achter elkaar op de fiets bovenin tikken![]()
Et voila!
Dat heb ik ook soms met de officiele VM app, met de Moofer app lijkt de kicklock direct te ontgrendelen, zou toch niet moeten uitmaken?HBO88 schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:55:
Wat ik vaak ervaar is als ik aan kom lopen het ledje van verbinding wel gaat branden, maar als ik dan op de belknop druk hij niet direct daarop reageert. Soms moet ik alsnog 15 sec wachten en nog een keer op de belknop drukken voordat hij van slot gaat. Herkenbaar voor anderen?

De app version staat derhalve nog steeds op 3.4.2 (284).
Mijn vraag is: klopt het dat bij updaten van de app de easter egg stand verdwijnt? En de US-stand? Of kan ik de app met een gerust hart updaten?
Ik weet dat eea ook met de Moofer app kan en ben ook bekend met de regio settings workaround, maar het gaat mij puur om de gevolgen van het updaten van de originele VM app.
Haha en terecht! Dan moet daar ook weer wat op bedacht worden. Ook niet perfect dus, maar beter dan de huidige oplossing.Critical51 schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:36:
[...]
Als jij nou een mooie fiets ontwikkeld, ga ik daarna klagen dat je vingerafdruksensor niet werkt met m'n handschoenen aan.....
Klopt ook. Bij mij werkte die op iphone, toen die er nog een had, beter dan nu op m’n ipad air 4, die hem in de dunne aan/uit knop heeft zitten.DjVe schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:50:
[...]
^dit
En er zijn heel wat mensen waarbij een vingerafdruk scanner niet lekker werkt (waaronder bij mij).
Ik vind de kicklock niet feilloos, maar als ik aan kom lopen en het display laat geen puntje zien, dan unlock ik hem gewoon met de code. Gaat net zo simpel.
Toch denk ik dat een duimbreed vlak als scanner goed moet werken en dan met de duim als te gebruiken vinger.
Werkt ook niet vlekkeloos hoor, moest nog niet zo lang geleden voor werk ergens bij binnenkomst identificeren met een duimscan, ook daar stond ik soms aardig te tobben voor het kreng me herkende. Zelfs meerdere duimscans vastgelegd in de hoop dat herkenning beter werd, maar niet dus....Eddy 6 pack schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:42:
[...]
....
Toch denk ik dat een duimbreed vlak als scanner goed moet werken en dan met de duim als te gebruiken vinger.
Wat dacht je dan van... een irisscanner? Of moet ik FaceID zeggen?Eddy 6 pack schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:39:
[...]
Haha en terecht! Dan moet daar ook weer wat op bedacht worden. Ook niet perfect dus, maar beter dan de huidige oplossing.
Is een analoge hardware dongle niet een beter idee?oscarwashere schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:28:
Wat dacht je dan van... een irisscanner? Of moet ik FaceID zeggen?
vroeger noemde men dat ook wel een 'fietssleutel'...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hey Siri, unlock my S3oscarwashere schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:28:
[...]
Wat dacht je dan van... een irisscanner? Of moet ik FaceID zeggen?
Als ik de app gestart heb, bij vertrek, dan werkt die knop. Als je een kwartier later de winkel uit loopt dan werkt de unlock 99 van de 100 keer niet. Moet altijd de code intikken.HBO88 schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:55:
Wat ik vaak ervaar is als ik aan kom lopen het ledje van verbinding wel gaat branden, maar als ik dan op de belknop druk hij niet direct daarop reageert. Soms moet ik alsnog 15 sec wachten en nog een keer op de belknop drukken voordat hij van slot gaat. Herkenbaar voor anderen?
99% goed. Als je ‘Siri’ dan vervangt door de pin code hebben we dé oplossing! (Voor ons Crapple fanboys dan..😉).
Thx, gebruik ook nog app v5.4.1 (met fw 1.4.5) en laat ik dus nog maar even zo.maxnl schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:16:
[...]
De oude Android Vanmoof app ook niet meer.![]()
Om bepaalde settings aan te passen gebruik ik Moofer, maar gezien gebrekkige BT connect, is de vM app beter in dagelijks gebruik. Al nieuws over BT connectie verbeteringen Quinten?
Ik gebruik toevallig een nieuwe manier van Bluetooth scannen in de nieuwste versie van Moofer op Android (versie 2.1.11). Die versie brengt ook support voor de SX3 2021 en FW1.6.8. Dezelfde versie komt vanavond naar iOSHAWK Wizard schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:39:
[...]
Thx, gebruik ook nog app v5.4.1 (met fw 1.4.5) en laat ik dus nog maar even zo.
Om bepaalde settings aan te passen gebruik ik Moofer, maar gezien gebrekkige BT connect, is de vM app beter in dagelijks gebruik. Al nieuws over BT connectie verbeteringen Quinten?
Beter! Meteen testen vanavond op de 2021 s3.quintenadema schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:23:
[...]
Ik gebruik toevallig een nieuwe manier van Bluetooth scannen in de nieuwste versie van Moofer op Android (versie 2.1.11). Die versie brengt ook support voor de SX3 2021 en FW1.6.8. Dezelfde versie komt vanavond naar iOS
komt er voor IOS daar ook de optie bij om je eigen foto achtergronden in te kunnen stellen?quintenadema schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:23:
[...]
Ik gebruik toevallig een nieuwe manier van Bluetooth scannen in de nieuwste versie van Moofer op Android (versie 2.1.11). Die versie brengt ook support voor de SX3 2021 en FW1.6.8. Dezelfde versie komt vanavond naar iOS
Heb jij toevallig al kunnen zien of ontdekken dat de find my functie alleen SW dingetje is?quintenadema schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:23:
[...]
Lijkt erop dat er op dit moment nog hybride fietsen worden uitgeleverd met dus deels nieuwe en deels oude componenten? Of wordt hetzelfde probleem door mensen anders ervaren?
https://www.reddit.com/r/...ts_a_world_of_difference/
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Heb inderdaad ook zo’n idee.. mijn 2021 s3 met find my heeft de bouwmaand Feb 21, maar vind het schakelen ook niet al te soepel. Doortrappen lijkt gek genoeg minder te zijn geworden na wat meer kilometers maar heb het wel bij Vanmoof aangegeven. (Nog in afwachting van hun reactie)Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:17:
Ik las op Reddit een post van iemand die geen problemen meer heeft na het krijgen van de nieuwe e-shifter.
Lijkt erop dat er op dit moment nog hybride fietsen worden uitgeleverd met dus deels nieuwe en deels oude componenten? Of wordt hetzelfde probleem door mensen anders ervaren?
Ik had ook een rare kraak kroink geluid met mijn S3 2020 van september met Gen1 e-shifter, sinds de nieuwe achterwiel is alles plotseling boterzacht, fiets rijdt nu als een malle.Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:17:
Ik las op Reddit een post van iemand die geen problemen meer heeft na het krijgen van de nieuwe e-shifter.
Vanochtend weer heerlijk een tourtochtje gedaan van 70km, ik moet leren niet steeds de turbo te gebruiken.
Hij zou automatisch je eigen kleur fiets moeten herkennen. Werkt dat niet bij je? Welke fiets heb je en wat laat Moofer zien?Bruzski schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:09:
[...]
komt er voor IOS daar ook de optie bij om je eigen foto achtergronden in te kunnen stellen?
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.