Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 12:24
Powerbank video is weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 18:10
Gisteravond mijn S3 in ontvangst mogen nemen! Helaas "find my" nog niet aan de praat kunnen krijgen (fiets lijkt niet in pairing mode te gaan). Wel even een vraagje richting andere eigenaren. Zowel mijn voor als achterrem loopt aan op de schijf. Is dit normaal de eerste kilometers? De instructies van vanmoof voor het afstellen (inbus loshalen/rem inknijpen/weer vastzetten) halen niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:44
Mbakker7 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:34:
Gisteravond mijn S3 in ontvangst mogen nemen! Helaas "find my" nog niet aan de praat kunnen krijgen (fiets lijkt niet in pairing mode te gaan). Wel even een vraagje richting andere eigenaren. Zowel mijn voor als achterrem loopt aan op de schijf. Is dit normaal de eerste kilometers? De instructies van vanmoof voor het afstellen (inbus loshalen/rem inknijpen/weer vastzetten) halen niets uit.
Mooi, gefeliciteerd!

Dat trucje dat je noemt moet je een aantal keer herhalen. Je moet er even geduld voor hebben, maar op een gegeven moment zal je hem goed krijgen. Helaas luistert het vrij nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 18:03
Opzich mooi, maar veel mensen hebben bijvoorbeeld een extra slot gemonteerd zoals @oscarwashere, ikzelf heb bijvoorbeeld een adapter voor een frame montage kinderzitje halverwege de stang zitten.
Ik ben bang dat die powerbank daar niet onder past helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:42:
Opzich mooi, maar veel mensen hebben bijvoorbeeld een extra slot gemonteerd zoals @oscarwashere, ikzelf heb bijvoorbeeld een adapter voor een frame montage kinderzitje halverwege de stang zitten.
Ik ben bang dat die powerbank daar niet onder past helaas.
Jup... Waar zou ik die moeten laten als ik de powerbank wil gebruiken...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjinBNRpN_2mmJh7hHpK2UI-t18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BumLd2hDQXNklqxmTdZvjwgI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:49:
[...]

Jup... Waar zou ik die moeten laten als ik de powerbank wil gebruiken...?

[Afbeelding]
Simpel: een ringslot monteren!😉
Staat ook nog eens ‘cleaner’ vind ik, maar dat is smaak en persoonlijk!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ja, wat wordt met een 'extra' slot nog wel wat.

Ik heb deze gekocht voor mijn (nog te leveren) S3.
https://www.bol.com/nl/p/...035742/?s2a=#productTitle

Die is - naar wat ik zo aan foto's heb gezien - al wat groter dan het gemiddelde slot. Dat wordt even puzzelen of het slot terugsturen en een ander kiezen.

Het ringslot van @Eddy 6 pack is m.i. niet echt een toevoeging want dat is 2x hetzelfde slot (achterwiel) en wat je wilt m.i. is een toevoeging. (voorwiel, frame aan extern object)

Welke sloten hebben jullie aangeschaft voor jullie S3? Dan ben ik vooral geinteresseerd in de mensen die in een middelgrote/grote stad wonen of daar uitgaan met hun fiets.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:56:

Die is - naar wat ik zo aan foto's heb gezien - al wat groter dan het gemiddelde slot. Dat wordt even puzzelen of het slot terugsturen en een ander kiezen.

Het ringslot van @Eddy 6 pack is m.i. niet echt een toevoeging want dat is 2x hetzelfde slot (achterwiel) en wat je wilt m.i. is een toevoeging. (voorwiel, frame aan extern object)

Welke sloten hebben jullie aangeschaft voor jullie S3? Dan ben ik vooral geinteresseerd in de mensen die in een middelgrote/grote stad wonen of daar uitgaan met hun fiets.
Degene die je op mijn foto hierboven ziet is de Axa Foldable 1000, dit is ook een vouwslot maar de scharnieren zijn kogelscharnieren die dus ook kunnen draaien. Dat maakt hem iets flexibeler dan een slot die alleen vouwt. Zoals je ziet is hij daardoor wel iets groter en dus neemt hij meer ruimte in. Het type dat jij hebt kan je misschien nog wel in het driehoek tussen zadelpenbuis, achterspatbord en bagagedrager vastmaken? Hij lijkt namelijk iets kleiner. Al krijg je hem daar misschien wat minder makkelijk in en uit.

Op mijn normale fiets heb ik een ringslot waar je een kettingslot in kan steken, maar die ketting moet je natuurlijk om je frame heen draaien om hem op te bergen. Kan minder netjes zijn en krassen veroorzaken, maar is misschien wel een handigere oplossing qua opbergen in dit geval. Alleen een ringslot zou ik inderdaad ook niet voldoende vinden als ik dan toch een extra slot neem, want het achterwiel staat al op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joephh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-11-2021

Ik heb deze gekocht:

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Lijkt op de degene die via VM wordt aangeboden, maar dan paar tientjes goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 14:05
Ik heb deze gekocht, heeft ART2 en een nette prijs. Zit alleen geen rubber laagje omheen, dus je moet een beetje voorzichtig zijn als je hem om je frame heen doet.

https://www.bol.com/nl/p/...ery2008093611&language=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 14:34
Ik ga ook eindelijk mijn VanMoof bestellen! Ligt er ergens nog een referral op de plank? (DM)
dank voor de snelle berichten!

[ Voor 17% gewijzigd door falex op 20-04-2021 14:28 ]

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 12:54

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb die PowerBank vanochtend besteld...Het is mij vanochtend niet opgevallen op de website, maar er staat nu bij: Please note, you will not be able to return the PowerBank. It’s a non-refundable item.

Ik vraag mij af hoe ze dat willen doen betreffende wet koop op afstand. Het is absoluut geen maatwerk product, dus daar kunnen ze zich niet achter verschuilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DjVe schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:04:
Ik heb die PowerBank vanochtend besteld...Het is mij vanochtend niet opgevallen op de website, maar er staat nu bij: Please note, you will not be able to return the PowerBank. It’s a non-refundable item.

Ik vraag mij af hoe ze dat willen doen betreffende wet koop op afstand. Het is absoluut geen maatwerk product, dus daar kunnen ze zich niet achter verschuilen.
Dat staat alleen op de USA site. In de EU kunnen en mogen ze dat niet doen. Vergelijk maar eens:

https://www.vanmoof.com/s...ssories/vanmoof-powerbank

Verder is deze powerbank echt een gedrocht en, naar mijn mening, een waardeloos concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Ik heb ook de AXA Foldable 1000 gekocht voor mijn S3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

stin00 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:07:
[...]

Dat staat alleen op de USA site. In de EU kunnen en mogen ze dat niet doen. Vergelijk maar eens:

Verder is deze powerbank echt een gedrocht en, naar mijn mening, een waardeloos concept.
Qua looks...tja als hij erop zit is het niet erg mooi, maar ik zal hem alleen gebruiken voor lange afstanden. De beugel die standaard op de fiets komt te zitten valt erg mee en zie je eigenlijk amper zitten. Het kabeltje vind ik wel wat matig ogen. Dat had slimmer gemogen inderdaad.

De werking is volgens mij vrij simpel. Ik ben alleen benieuwd hoeveel vermogen de powerbank afgeeft naar de fiets tijdens het rijden.

Verder...laten we eerlijk wezen: het is een elektrische fiets, je doet er boodschappen mee en gaat ermee naar het werk. Als ik wil showen dan pak ik de racefiets wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Welke sloten hebben jullie aangeschaft voor jullie S3?
Met ringslot had ik gedoe (eerste slot paste niet, bij tweede trilde de bevestiging schroeven iets los, en liep af en toe aan)

Uiteindelijk maar een Abus Iven kettingslot in een frame tasje gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4dvbs5LgMOxB9X8iTY6Te-9gR0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DDGNFfa4ucARAFRDVwNvNFlO.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door maxnl op 20-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joephh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-11-2021
Jan Driebeen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb ook de AXA Foldable 1000 gekocht voor mijn S3
Wat is het voordeel van een vouwslot vs. een kettingslot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ik vind dat kicklock echt bij lange na niet gelijk aan een ringslot hoor. Eén harde duw vooruit en het kicklock springt los en werkt vervolgens niet meer.
Persoonlijk (en per ongeluk) meegemaakt met mijn S2.

Een ringslot kan ook een ketting mocht je dat willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 20-04-2021 15:08 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddy 6 pack schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:08:
Ik vind dat kicklock echt bij lange na niet gelijk aan een ringslot hoor. Eén harde duw vooruit en het kicklock springt los en werkt vervolgens niet meer.
Volgens mij werkt dat niet zo (meer) op de S3. Je hebt dan sowieso te dealen met het alarm. Je moet daarbij altijd een fiets ergens aan vast maken, want ze komen met een busje langs en kiepen alles erin wat ze zo mee kunnen nemen. Dan is dat alarm en kicklock leuk, maar voorkomt de diefstal niet. En ook al hebben zij niets aan je fiets, jij bent een kwijt...
Dus je kunt ervoor kiezen om te vertrouwen op de verzekering of bike hunters, maar ik hou liever met een klein beetje moeite vast aan mijn fiets. Ik heb die beruchte Abus Bordo, maar onze goede vriend de Lockpicking Lawyer heeft dit slot al op drie manieren gekraakt: gewoon picken, met een hydraulische bolt cutter en ook met een nut-splitter. Die vond ik wel creatief:

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

eisbaer

Zie signature

DjVe schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:14:
[...]
Verder...laten we eerlijk wezen: het is een elektrische fiets, je doet er boodschappen mee en gaat ermee naar het werk. Als ik wil showen dan pak ik de racefiets wel >:)
Ik denk dat weinig mensen vrolijk worden van een racefiets, tenzij het een andere amateur wielrenner is. Een S3 is een van de mooiste ontwerpen die er rond rijdt en alles wat je er aan verandert is een stap achteruit. Het is natuurlijk fijn als er keuzes zijn maar dit doet wel afbreuk aan de filosofie achter het ontwerp.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
[...]

..... Als ik wil showen dan pak ik de racefiets wel >:)
Haha, dat denken volgens mij de meeste wielrenners, maar dan ook alleen wielrenners....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Joephh schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:21:
[...]

Wat is het voordeel van een vouwslot vs. een kettingslot?
deze is zeer compact mee te nemen en op te bergen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
S3 & X3 fietsen met firmware update 1.6.8 of hoger zijn compatibel met de powerbank, de S2/X2 heeft helaas andere electronica en wordt dus niet ondersteund, let hier dus op bij de aanschaf. ;)

De accu weegt 2,8 kilo, heeft een capaciteit van 378Wh en vergroot daarmee de actieradius van de fiets met 45 tot 100 kilometer, laden kan zowel stilstaand als rijdend.
[...]
Als ik wil showen dan pak ik de racefiets wel >:)
heb je dan ook je apepakkie aan?? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Bruzski op 20-04-2021 18:16 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens Van Moof is deze harde tik bij het op- of afschakelen (ik meen tussen 2<>3) normaal. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
stin00 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:07:
[...]

De powerbank laad de interne accu op. Dat is zo niet efficiënt. Beter schakel je de powerbank' in als hoofd accu als de interne accu leeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

eisbaer schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:50:
[...]
Ik denk dat weinig mensen vrolijk worden van een racefiets, tenzij het een andere amateur wielrenner is. Een S3 is een van de mooiste ontwerpen die er rond rijdt en alles wat je er aan verandert is een stap achteruit. Het is natuurlijk fijn als er keuzes zijn maar dit doet wel afbreuk aan de filosofie achter het ontwerp.
Een VM is een mooie fiets, maar het is echt niets bijzonders. Een eenvoudig alu frame (wat al heel wat jaartjes mee gaat) met een slim geplaatste accu/scherm en wat low-end componenten qua aandrijving, wielen en remmen. Het is prima hoor en het is indrukwekkend hoe goed het rijdt voor de prijs, maar dat je er echt een statement mee maakt van...pohhhh dikke fiets...nee dat vind ik niet. Een beetje racefiets zit heel wat knapper in elkaar en daar kan ik (en vele met mij) wel van genieten.
Bruzski schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:11:
[...]
heb je dan ook je apepakkie aan?? :+
Vanzelfsprekend :9
Critical51 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:59:
[...]
Haha, dat denken volgens mij de meeste wielrenners, maar dan ook alleen wielrenners....
Ik denk dat de meeste fietsliefhebbers wel een zwak hebben voor een mooie racefiets (of mtb). Net als een autoliefhebber een zwak heeft voor een supercar. Maar ik moet er niet aan denken om op mijn Cannondale Synapse als daily te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

eisbaer

Zie signature

DjVe schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:58:
Ik denk dat de meeste fietsliefhebbers wel een zwak hebben voor een mooie racefiets (of mtb). Net als een autoliefhebber een zwak heeft voor een supercar.
In werkelijkheid geldt dat hooguit voor degenen die zelf aan wielrennen doen. Overige fietsers hebben niet veel op met een racefiets en nog veel minder met het gedrag van de berijders er van. Wel grappig om te lezen hoe de belevingen uiteen lopen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
MaZo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:51:
Volgens Van Moof is deze harde tik bij het op- of afschakelen (ik meen tussen 2<>3) normaal. Iemand die dit herkent?
Heb je zelf al gezocht? In reviews of dit topic wellicht? Zelf onderzoek wordt niet alleen gewaardeerd maar is ook vereist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Mbakker7 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:34:
Staat er wel een "find my" sticker op je framebuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
mphilipp schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:21:
[...]

Volgens mij werkt dat niet zo (meer) op de S3. Je hebt dan sowieso te dealen met het alarm. Je moet daarbij altijd een fiets ergens aan vast maken, want ze komen met een busje langs en kiepen alles erin wat ze zo mee kunnen nemen. Dan is dat alarm en kicklock leuk, maar voorkomt de diefstal niet. En ook al hebben zij niets aan je fiets, jij bent een kwijt...
Dus je kunt ervoor kiezen om te vertrouwen op de verzekering of bike hunters, maar ik hou liever met een klein beetje moeite vast aan mijn fiets. Ik heb die beruchte Abus Bordo, maar onze goede vriend de Lockpicking Lawyer heeft dit slot al op drie manieren gekraakt: gewoon picken, met een hydraulische bolt cutter en ook met een nut-splitter. Die vond ik wel creatief:
[YouTube: [616] Nut Splitter vs. Abus Bordo X-Plus 6500]
Ik heb ook de Abus Bordo, volgens mij het enige goedgekeurde vouwslot mocht je een verzekering hebben die ART vereist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:17:
[...]

Heb je zelf al gezocht? In reviews of dit topic wellicht? Zelf onderzoek wordt niet alleen gewaardeerd maar is ook vereist. :)
Ja wijsneus, ik kom hier - zowel op GoT alsmede dit topic - echt niet net kijken.

Ik lees hier e.e.a. over tikken bij kracht zetten, maar daar is in mijn geval geen sprake van. Bovendien tikt het bij mij in de trapas, waar het bij anderen bij het wiel vandaan kwam.

Ik zie de links naar soortgelijke ervaringen graag tegemoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
MaZo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:57:
[...]
Ja wijsneus, ik kom hier - zowel op GoT alsmede dit topic - echt niet net kijken.

Ik lees hier e.e.a. over tikken bij kracht zetten, maar daar is in mijn geval geen sprake van. Bovendien tikt het bij mij in de trapas, waar het bij anderen bij het wiel vandaan kwam.

Ik zie de links naar soortgelijke ervaringen graag tegemoet.
Hier een review van Bright die jouw ervaring lijkt te onderbouwen.: YouTube: VanMoof S3 na drie maanden: dit is GOED en dit NIET
Vanaf 04:00 gaat het over de versnelling.

Daarnaast staat het in dit topic redelijk vol van de problemen rondom schakelen tikken/doortrappen vooral tussen de 2e en de 3e versnelling omdat die wel mechanisch is?

Hoop trouwens wel dat dit is verholpen met die nieuwe eShifter die vanaf nu wordt geleverd op de nieuwe batches van de S3/X3.

[ Voor 24% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 20-04-2021 23:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mbakker7
BikerGLE schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:24:
[...]

Staat er wel een "find my" sticker op je framebuis?
Is inmiddels gelukt, staat inderdaad wel een sticker op. Volgens de helpdesk was het serienummer nog niet (goed) gekoppeld aan de fiets. Deze avond ging het gewoon volgens de instructies (2x powerknop indrukken/zoeken op je iOS device). Remmen helaas nog steeds niet succesvol kunnen afstellen maar heb morgen een afspraak bij de servicehub in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Mbakker7 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:36:
[...]

Is inmiddels gelukt, staat inderdaad wel een sticker op. Volgens de helpdesk was het serienummer nog niet (goed) gekoppeld aan de fiets. Deze avond ging het gewoon volgens de instructies (2x powerknop indrukken/zoeken op je iOS device). Remmen helaas nog steeds niet succesvol kunnen afstellen maar heb morgen een afspraak bij de servicehub in Utrecht.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Dat moet dat 1 van de eerste nieuwe S3's zijn met de nieuwe e-Shifter, helderder display, enz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Voor degenen die dat alsnog willen is ‘Findmy’ nu ook toe te voegen voor €35!

[ Voor 8% gewijzigd door Eddy 6 pack op 21-04-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbakker7
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:07:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. Dat moet dat 1 van de eerste nieuwe S3's zijn met de nieuwe e-Shifter, helderder display, enz.
Klopt inderdaad! Ik werd gebeld door de service hub in Utrecht dat ze 1 van de eerste batch konden uitleveren, ik had mijn bestelling geplaatst op 7 april dus is een stukje sneller uitgeleverd dan de 3-5 weken levertijd die was aangegeven tijdens de bestelling. Het idee was ook om te kijken of het "find my" instellen goed zou werken. Dat was dus bij mij niet zonder problemen, maar heb het idee dat ik daarmee een uitzondering was.

Voor wat betreft de fiets zelf kan ik hem helaas niet vergelijken met een 2020 S3, wel kan ik zeggen dat het scherm goed afleesbaar is. De e-shifter doet z'n werk vooralsnog goed, er zit nog steeds een 'klik' in als er naar de derde versnelling wordt geschakeld, dus als je net op dat moment veel kracht zet schiet je een klein stukje door. Kwalitatief is de fiets grotendeels goed. In mijn geval lopen de voor/achter remmen dus licht aan, ik zal later wel even terugkoppelen hoe dat wordt opgelost. Ander klein puntje is dat er een klein beetje verf mist bij beide bouten die het stuur vastzetten. Begreep van de klantenservice dat ze dat ook kunnen bijstippen met wat verf bij de service hub.

Moofer app werkt helaas nog niet, ik krijg alleen een wit scherm (firmware 1.6.8, fiets is dus een 2021 S3). Zelf met de elders bekende (iOS) workaround de fiets op US setting zetten werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Mbakker7 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:28:
[...]

Klopt inderdaad! Ik werd gebeld door de service hub in Utrecht dat ze 1 van de eerste batch konden uitleveren, ik had mijn bestelling geplaatst op 7 april dus is een stukje sneller uitgeleverd dan de 3-5 weken levertijd die was aangegeven tijdens de bestelling. Het idee was ook om te kijken of het "find my" instellen goed zou werken. Dat was dus bij mij niet zonder problemen, maar heb het idee dat ik daarmee een uitzondering was.

Voor wat betreft de fiets zelf kan ik hem helaas niet vergelijken met een 2020 S3, wel kan ik zeggen dat het scherm goed afleesbaar is. De e-shifter doet z'n werk vooralsnog goed, er zit nog steeds een 'klik' in als er naar de derde versnelling wordt geschakeld, dus als je net op dat moment veel kracht zet schiet je een klein stukje door. Kwalitatief is de fiets grotendeels goed. In mijn geval lopen de voor/achter remmen dus licht aan, ik zal later wel even terugkoppelen hoe dat wordt opgelost. Ander klein puntje is dat er een klein beetje verf mist bij beide bouten die het stuur vastzetten. Begreep van de klantenservice dat ze dat ook kunnen bijstippen met wat verf bij de service hub.

Moofer app werkt helaas nog niet, ik krijg alleen een wit scherm (firmware 1.6.8, fiets is dus een 2021 S3). Zelf met de elders bekende (iOS) workaround de fiets op US setting zetten werkt nog steeds.
vraagje, hoe lopen de kabels van de remmen bij jou? in een paar foto's zag ik dat ze strak langs het stuur lopen ipv met een bocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 17:40
mphilipp schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:21:
[...]

[YouTube: [616] Nut Splitter vs. Abus Bordo X-Plus 6500]
Elk slot kan gekraakt worden... Het is alleen een kwestie van tijd en materiaal.
De junkie is meestal minder goed "uitgerust" dan de bende die met 3 man en een wit busje wat fietsen gaat ronselen.

Feit is: de fietsen met de slechtste sloten verdwijnen het eerst, maar als ze tijd hebben en je fiets is veel geld waard, dan komen ze misschien wel terug met het juiste spul, en dat kan een accu slijpschijf zijn. Maar ook dan moet het in max 1-2 minuten te kraken zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:27:
[...]
De junkie is meestal minder goed "uitgerust" dan de bende die met 3 man en een wit busje wat fietsen gaat ronselen.
Voor de junk hoeft je met een Van Moof ook niet bang te zijn. Door het alarm laat ie de fiets vanzelf wel staan. Ik denk niet dat iemand op straat op zijn gemak een slot gaat staan lockpicken. Soms zijn ze brutaal en lopen rond met een betonschaar (zelf een keer gezien hoe iemand zo een brommer jatte...erg brutaal op de boulevard in Scheveningen). Maar die lui met een busje rijden meestal laat in de avond of nacht rond en laden gewoon in. Eventueel met betonschaar of hydraulische knipperd. Aangezien dat meer professionele dieven zijn, vermoed ik dat die inmiddels wel weten dat ze een Van Moof moeten laten staan. Je hebt er gewoon niets aan.

Maar ja...ik zet 'm braaf op slot en ben goed verzekerd.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:38:
[...]

Voor de junk hoeft je met een Van Moof ook niet bang te zijn. Door het alarm laat ie de fiets vanzelf wel staan. Ik denk niet dat iemand op straat op zijn gemak een slot gaat staan lockpicken. Soms zijn ze brutaal en lopen rond met een betonschaar (zelf een keer gezien hoe iemand zo een brommer jatte...erg brutaal op de boulevard in Scheveningen). Maar die lui met een busje rijden meestal laat in de avond of nacht rond en laden gewoon in. Eventueel met betonschaar of hydraulische knipperd. Aangezien dat meer professionele dieven zijn, vermoed ik dat die inmiddels wel weten dat ze een Van Moof moeten laten staan. Je hebt er gewoon niets aan.

Maar ja...ik zet 'm braaf op slot en ben goed verzekerd.
Ook rustig overdag hoor.. 2 jaar geleden (hierin de stad) met een kleine vrachtwagen op klaarlichte dag bij de Mediamarkt voor de hoofdingang. 30-40 fietsen ingeladen. Gelukkig had iemand zo zijn/haar bedenkingen bij de legaliteit van deze activiteit dus belde die de politie waardoor ze niet ver van de plaats delict konden worden aangehouden. Paar gele/oranje hesjes aan en doen alsof je legaal werk namens de gemeente o.i.d. aan het doen bent neemt veel argwaan bij mensen weg. (Helemaal als jouw fiets er toch niet tussenstaat.)

[ Voor 7% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 21-04-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Ook hier wel eens gebeurd voor de kerk op zondagochtend. 2 witte busjes waarin heel wat (elektrische) fietsen zijn ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferruginous Hwk schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:43:
[...]
Ook rustig overdag hoor.. 2 jaar geleden (hierin de stad) met een kleine vrachtwagen op klaarlichte dag bij de Mediamarkt voor de hoofdingang. 30-40 fietsen ingeladen.
Oh écht? Heel brutaal. Maar ik zie zoiets in veel gevallen wel werken. Mensen denken misschien dat het een actie is van de gemeente ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mbakker7
HBO88 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:19:
[...]

vraagje, hoe lopen de kabels van de remmen bij jou? in een paar foto's zag ik dat ze strak langs het stuur lopen ipv met een bocht
Zo strak als op de foto lopen ze niet, vraag me ook af hoe je dan überhaupt nog zou moeten sturen. Voor de rest klopt de foto wel, het spatbord is iets ingekort tov de 2020 S3 en de trappers zijn op de reflector na volledig zwart.

Zojuist in de service hub in Utrecht geweest en beide remschijven zijn vervangen omdat ze ietsje krom waren dus dat is ook weer opgelost

Edit:
Overigens nog een tip, er staan volgens de medewerker in Utrecht ook outlet modellen tegen een gereduceerde prijs (S3, geloof 10% korting). Kon online niks vinden in de outlet dus vermoed dat deze alleen in de store in Utrecht te koop zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Mbakker7 op 21-04-2021 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ferruginous Hwk schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:29:
[...]

Zwarte S3? Mijn 16-4 bestelde S3 Light staat voor 11-6 gepland. Ik hoop voor jou dat jouw S3 toch wel eerder komt dan dat. :)
Heb vandaag mail gehad dat mijn S3 eerder komt. Ipv 18-6 is de verwachte datum nu 15-5, scheelt weer een maandje wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-09 10:56
Mbakker7 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:01:
[...]

Zojuist in de service hub in Utrecht geweest en beide remschijven zijn vervangen omdat ze ietsje krom waren dus dat is ook weer opgelost
Moet je vooraf een afspraak maken of kun je gewoon aan komen fietsen? Zou het fijn vinden als ze ook even naar mijn remschijven kunnen kijken. Ik krijg ze niet 'aanloop-vrij'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbakker7
edegroot1973 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:49:
[...]

Moet je vooraf een afspraak maken of kun je gewoon aan komen fietsen? Zou het fijn vinden als ze ook even naar mijn remschijven kunnen kijken. Ik krijg ze niet 'aanloop-vrij'.
In eerste instantie gaf de servicedesk telefonisch aan dat je zonder afspraak zo kan binnen lopen voor kleine dingen. Achteraf heeft hij toch nog een afspraak gemaakt wat denk ik ook wel nodig was. Ze zijn toch nog zo'n 45 min bezig geweest en ook details van de reparatie kreeg ik per mail toegestuurd, gekoppeld aan die afspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Mijn vriendin kreeg zojuist mail dat haar X3 onderweg is en morgen bezorgd zal worden. Iets meer dan maand geleden besteld en in haar account stond levering 30 mei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Mbakker7 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:01:
[...]

..... het spatbord is iets ingekort tov de 2020 S3 en de trappers zijn op de reflector na volledig zwart.
......
Ingekort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
Doelde op de onderstaande foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCR9RpYie5Y7hxbLJA8SRDaCFuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8qGRcLSgam8YHHa93QgQJ4Op.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Mbakker7 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:54:
[...]

Doelde op de onderstaande foto:
Ja, maar bij het vernieuwde model is het spatbord toch juist langer ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:54
Jan Driebeen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:43:
[...]

Heb vandaag mail gehad dat mijn S3 eerder komt. Ipv 18-6 is de verwachte datum nu 15-5, scheelt weer een maandje wachten....
Mooi! Die van mij zou 8-6 worden geleverd, dus ik ga m’n inbox in de gaten houden...
Ik zie net dat jij in maart had besteld, dan is het logisch :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Remz op 21-04-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Remz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:27:
[...]

Mooi! Die van mij zou 8-6 worden geleverd, dus ik ga m’n inbox in de gaten houden...
Die van mij 24-05, dus een echt logische volgorde lijkt er niet in te zitten. Misschien omdat ik een light heb gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Mijn S3 Dark 10-4 besteld, verwachte leverdatum is nog steeds 05-06. Hoop stiekem toch wel dat deze eerder geleverd wordt.

Ik was vandaag bij een lokale fietswinkel, mijn vriendin heeft daar haar Cortina gekocht. Met de verkoper aan de praat geraakt over de VanMoof en bevestiging van kinderzitje. Verteld dat ik op mijn huidige fiets een BoBike kinderzitje heb en deze dus niet past op de VanMoof. Daar gaf hij aan dat het doormiddel van deze adapter mogelijk wel kan. Iemand daar ervaring mee?

https://www.internet-bike...r85-1X0FPdWhoCHm4QAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Leuk filmpje over de totstandkoming van de powerbank. ;)

Inside the Ride: The PowerBank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
leinad-ar schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:14:
Mijn S3 Dark 10-4 besteld, verwachte leverdatum is nog steeds 05-06. Hoop stiekem toch wel dat deze eerder geleverd wordt.

Ik was vandaag bij een lokale fietswinkel, mijn vriendin heeft daar haar Cortina gekocht. Met de verkoper aan de praat geraakt over de VanMoof en bevestiging van kinderzitje. Verteld dat ik op mijn huidige fiets een BoBike kinderzitje heb en deze dus niet past op de VanMoof. Daar gaf hij aan dat het doormiddel van deze adapter mogelijk wel kan. Iemand daar ervaring mee?

https://www.internet-bike...r85-1X0FPdWhoCHm4QAvD_BwE
Dit gaat niet werken, want hiervoor zou het hele stuur van de pin afgehaald moeten worden. Dat is niet mogelijk omdat er de kabeltjes van de bel en boostknop door lopen.
Een bobike zitje valt af, ik had hetzelfde.
Je kunt een Thule yepp kopen, of een Urban IKI. Deze laatste is veel goedkoper, ook nog leuk in eigen kleuren samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
Critical51 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:55:
[...]

Ja, maar bij het vernieuwde model is het spatbord toch juist langer ?
Begin nu ook te twijfelen wat nou nieuw is, ik dacht dat de bekabeling strakker juist bij de 2021 versie hoort, maar op de foto zie je dat met de versie met het kortere spatbord... Hoe dan ook, bij mij is het zoals het op de foto met de kortere variant staat. Wellicht dat voor de eerste batch 2021 S3 modellen nog wat ‘oude’ onderdelen zijn gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
Mbakker7 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:19:
[...]

.... ik dacht dat de bekabeling strakker juist bij de 2021 versie hoort, maar op de foto zie je dat met de versie met het kortere spatbord...
Als je zoekt op foto's van de S3 kom je ook veel oudere foto's tegen waar de kabels langs het stuur lopen. Denk niet dat dit echt iets nieuws is, meer een dingetje voor de foto...

Zie onderstaande foto uit een artikel uit april 2020, ook zonder donkere lak bij display...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuX28uOWdRaYsPZYRwj0MmT2C3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bK9RLNxCFEbHUTrXHVc4580.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Critical51 op 21-04-2021 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:03:
Leuk filmpje over de totstandkoming van de powerbank. ;)

Inside the Ride: The PowerBank
Idd wel een leuk filmpje om te kijken.
Wel werd mij gelijk nóg een nadeel duidelijk, namelijk dat je ook nog blijvend een lelijk ‘lockdock’ moet monteren onderin je frame!
Echt het hele minimalistische idee is naar z’n mallemoer.
Ik snap niet wat hier nou innovatief aan is? Een uitneembare accu is dat ook niet, maar zou wel beter zijn geweest dan dit gedrocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:28:
[...]

Wel werd mij gelijk nóg een nadeel duidelijk, namelijk dat je ook nog blijvend een lelijk ‘lockdock’ moet monteren onderin je frame!
inderdaad, dat lock gedeelte is echt megalelijk, ik twijfel of ik deze wel ga bestellen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
Bruzski schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:31:
[...]

inderdaad, dat lock gedeelte is echt megalelijk, ik twijfel of ik deze wel ga bestellen. :/
Precies, ben toch erg blij dat ik gewoon stroom in m'n schuur heb.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Critical51 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:33:
[...]

Precies, ben toch erg blij dat ik gewoon stroom in m'n schuur heb.....
inderdaad, 1 of 2 van deze laadpunten maakt het helemaal af. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVxhI7nDlCcngBlfDBAXHjBHmGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mxfpj0W9jAbBwHzd6zIFQJbH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 12:24
Review op The Verge van de PowerBank; de reviewer is een Nederlander maar dat is minder relevant. Zijn comment wellicht wel:
In my testing, I noticed that the S3 battery emptied faster than the PowerBank could recharge it while riding at max power with lots of Turbo Boost button presses. (VanMoof confirmed this behavior after my testing was complete.)
Flink aantal pics ook in de review van de PowerBank en de bevestiging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVvAmwIQ0FALvVspIM5kyu1o1sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DDFl1ToMwUy6H9tHa057rN8i.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ZiSE op 21-04-2021 22:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dit is echt een heel dom product. Bij het opladen van de powerbank raak je al X% kwijt aan warmte, dit omdat opladen niet 100% efficiënt is. Vervolgens wordt de powerbank weer gebruikt om de interne accu op te laden.. zit je weer met X% verlies. Daarnaast zorgt dit hele proces ervoor dat zowel de powerbank als de interne accu slijten. Het zou veel slimmer zijn als de fiets direct z'n vermogen uit de powerbank kon halen.. Maargoed het is dan ook een powerbank en geen externe accu. Ik vind het maar een gaar product en de prijs is bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik vind het ontwerp van de PowerBank nog best mooi en vooral uniek, het doet mij een beetje denken aan een van de eerste modellen VanMoof welke op die plek een tasje hadden voor het kettingslot. Daar zal het ongetwijfeld op geïnspireerd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Es3EpINo5LTl6CQuSguMcvnGf4g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pngBoGWrBiWJhISZYs3fCxbd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vG5djBBjIGnyPw6MVoRgkF1GbBU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GbMjwrbBrdJdaKW3OszkH65.jpg?f=fotoalbum_tileFoto credit: willem.com

In het nut en de vele vraag vanuit klanten kan ik mij ook wel herkennen, in het geval van mensen die een langere rit willen rijden. In het geval van mensen die hun fiets niet in de eigen schuur kunnen opladen, lost dit een 'probleem' op dat VanMoof natuurlijk wel zelf heeft gecreëerd met haar niet-verwijderbare accu. Ik vind het geen nadeel, maar in sommige gevallen is uitneembaar inderdaad misschien praktischer.

Wel vind ik dat vergrendelmechanisme voor de PowerBank toch echt een dealbreaker. Aan het feit dat je die adapter altijd zal moeten laten zitten in die hoek zal waarschijnlijk alleen jij zelf zich storen, niemand anders die het niet, maar het feit dat je hem vervolgens met een universeel sleuteltje op slot moet zetten... Ik zie in Amsterdam op deze manier alsnog niemand zijn fiets buiten met de powerbank opladen in plaats van naar 4 hoog te tillen, want een slimmerik met zo'n sleutel heeft letterlijk in een handomdraai €348 van je gestolen. VanMoof erkent dit ook zelf in de FAQ onderaan de productpagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blDfLg4Pr-o_bhro_b-ylI4Pflc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pegh29ApicfIGKggXfUNTCIp.png?f=fotoalbum_large

En dat kabeltje naar de oplaadpoort van de fiets is ook niet echt stylisch/minimalistisch zoals we VanMoof kennen, maargoed dat wil ik dan nog door de vingers zien.

[ Voor 34% gewijzigd door oscarwashere op 21-04-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Kan je eigenlijk de powerbank en de fiets tegelijk opladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
stin00 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:53:
Dit is echt een heel dom product. Bij het opladen van de powerbank raak je al X% kwijt aan warmte, dit omdat opladen niet 100% efficiënt is. Vervolgens wordt de powerbank weer gebruikt om de interne accu op te laden.. zit je weer met X% verlies. Daarnaast zorgt dit hele proces ervoor dat zowel de powerbank als de interne accu slijten. Het zou veel slimmer zijn als de fiets direct z'n vermogen uit de powerbank kon halen.. Maargoed het is dan ook een powerbank en geen externe accu. Ik vind het maar een gaar product en de prijs is bizar.
Dit, echt een waardeloos systeem. Maar hey, vm is de "tesla" onder de fietsen toch? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
stin00 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:53:
Het product belichaamt afterthought. Hadden ze niet moeten doen. Daarnaast lijkt het me wat maffig om de hele tijd dat flashende oplaadicoon te moeten zien als je fietst. Of is die eruit gesloopt met een firmware update oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
r.elu schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:37:
Mijn vriendin kreeg zojuist mail dat haar X3 onderweg is en morgen bezorgd zal worden. Iets meer dan maand geleden besteld en in haar account stond levering 30 mei :)
Zojuist mail van postnl dat ze de fiets niet hebben ontvangen van VM en vandaag niet langskomen :X Ze maken er wel iedere keer een potje van met shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Eddy 6 pack schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:28:
[...]

Idd wel een leuk filmpje om te kijken.
Ik snap niet wat hier nou innovatief aan is? Een uitneembare accu is dat ook niet, maar zou wel beter zijn geweest dan dit gedrocht!
Idd..lelijk, onpraktisch en nog eens lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Iemand hier al de firmware update 1.6.8 gedaan?
Schijnt nodig te zijn voor de powerbank, maar die ga ik niet kopen, dus verder nog zinvol om te doen of niet?
Belangrijkste natuurlijk: werkt Moofer nog en andere "easter eggs" ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HAWK Wizard schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:58:
Schijnt nodig te zijn voor de powerbank, maar die ga ik niet kopen, dus verder nog zinvol om te doen of niet?
Is er geen release note waarin alle ‘voordelen’ van de update staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.elu
Moofer geeft aan dat niet alle functies werken zoals assist level 5. Ik heb gisteren nog even officiele VM app geopend maar kreeg geen nieuwe firmware melding, jij wel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
HAWK Wizard schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:58:
Ja, gaat goed alles nog in orde. Alleen stond in de changelog dat je nu bij een reset sommige instellingen naar fabrieksinstellingen zet. Ik had per ongeluk de knop ingedrukt opzoek naar het klepje over de lader, maar het indrukken had geen invloed op de regio in mijn geval. Wel op de bel- en verlichtingsinstellingen.

edit:
De Moofer app heb ik trouwens niet.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 22-04-2021 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Thx, die reset settings is goed om te weten.

Release notes niet gevonden, ook op Reddit niet.

Kreeg de firmware melding bij opstart officiele vM app. Maar bewust even genegeerd om te kijken of het handig is. Moofer app af en toe in gebruik, maar vanwege nauwelijks BT connectie, nog steeds niet echt bruikbaar (vM app is nu stuk beter in dat op zicht). Gebruik Moofer nu alleen om af en toe een setting aan te passen wat niet met vM app kan).

Denk dat ik nog even wacht met upgrade dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Hmmm, dus de VM app vernaggelt de Moofer app voor een feature die je fiets ook nog eens verlelijkt...

Ik neem aan dat Moofer dat wel weer overruled.

@quintenadema Voeg ajb ook gelijk een extra knop toe waarmee je de boost- en belknop met 1x kort drukken laat op en terug schakelen en langer indrukken boost en bel.
Of nog beter 1x kort boost op schakelen, 2x kort boost terugschakelen.
En de halo als dagrijverlichting in de stand automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
HAWK Wizard schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:09:
Thx, die reset settings is goed om te weten.

Release notes niet gevonden, ook op Reddit niet.

Kreeg de firmware melding bij opstart officiele vM app. Maar bewust even genegeerd om te kijken of het handig is. Moofer app af en toe in gebruik, maar vanwege nauwelijks BT connectie, nog steeds niet echt bruikbaar (vM app is nu stuk beter in dat op zicht). Gebruik Moofer nu alleen om af en toe een setting aan te passen wat niet met vM app kan).

Denk dat ik nog even wacht met upgrade dus.
De release notes krijg je te zien als je op update drukt. Daarna moet je nog op bevestigen drukken om de update daadwerkelijk te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Mijn Veer belt die al een week in NL bij UPS ligt, maar nog steeds geen uitlevering :-(Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ejy1N8ja6H9wQxRaqOZL5vA-Dw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n4zpWRTkqzRMb83rQBlmAUsZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Ron_Tweaker op 22-04-2021 16:37 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 19:36
Hoe staat de S3/X3 qua prijs in de markt vergeleken met concurrenten? Ik zag zonet een nieuwe Veloretti-aankondiging langskomen, voor €2800/bij preorder €2300. Lijkt me aardig hoog ingezet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
AFT0570 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:26:
Hoe staat de S3/X3 qua prijs in de markt vergeleken met concurrenten? Ik zag zonet een nieuwe Veloretti-aankondiging langskomen, voor €2800/bij preorder €2300. Lijkt me aardig hoog ingezet :+
Die fiets lijkt op het eerste oog een stuk meer waarde te bieden dan de S3. De middenmotor, Gates belt drive en verwijderbare accu vernietigen de goedkope voorwielmotor, fietsketting en vaste accu van VM. Mits je uitgaat van de 2300 preorder prijs tegenover 2000.

Ze lijken ook gebruik te maken van automatisch schakelen.. ben vooral benieuwd hoe dit zich verhoudt tot VM. Interessante fiets wel, ik ga er eens induiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 22-04-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
Heb inmiddels wat meer kilometers gemaakt op m’n 2021 S3 maar heb zo’n vermoeden dat de e-shifter problemen niet geheel zijn verholpen, dan wel dat ik een oud model heb. Vrij consistent schiet de trapper een kwartslag door enkele seconden na het schakelen naar de 4e versnelling. Na deze doortrap in de 4e werkt alles prima. Terug naar vanmoof dus of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Wow, gave fiets. Model redelijk gelijk aan VM, zelfde capaciteit accu, met riem aandrijving, 70nm middenmotor en een enviolo automatische versnelling.
Voor 2300 is dat heel veel voor je geld.

Alleen die enviolo versnelling is al zeer de moeite waard.
Interessant!
Edit: ze lijken de nieuwste AutomatiQ te gebruiken. Traploos automatisch schakelen. Zit bijv. ook op een Koga.
Ga bijna twijfelen aan mn S3 >:)

[ Voor 11% gewijzigd door HBO88 op 22-04-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Ook een mooie fiets, nog erg weinig over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ziet er erg goed uit! Zeker intimiderend voor VM, met uitneembare accu, automatische versnelling, riemaandrijving en meerdere kleuren. Of een middenmotor beter is durf ik niet te zeggen, in ieder geval volgens velen wel.

Qua prijs komt het ongeveer in de buurt van de S2. Ik kende Veloretti eigenlijk meer als goedkoper merk, maar dat kan ik verkeerd hebben. Dit ziet er in ieder geval niet goedkoop uit. Nette prijs.

Enige nadeel: vermoedelijk de topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Mbakker7 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:40:
Vrij consistent schiet de trapper een kwartslag door enkele seconden na het schakelen naar de 4e versnelling. Na deze doortrap in de 4e werkt alles prima. Terug naar vanmoof dus of is dit normaal?
dit is typisch een e-shifter probleem, heb je problemen met doorschieten nadat je 4de versnelling is ingeschakeld is het je achterwiel, maak eens een foto van de e-shifter met het montagepunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Heeeeel mooie fiets.
En ziet er een stuk meer premium uit dan de VM.
Betere spec’s dan VM naar mijn mening!

En qua kwaliteit loop je ook echt geen risico tov VM, dat heeft het afgelopen jaar wel bewezen! Ergo: slechter kan bijna niet, het wordt 9 v/d 10 weliswaar wel opgelost, maar toch. Rationeel gezien zou eenieder die z’n S3 defect uit de doos haalt deze normaliter direct retourneren en de rest van z’n fietskopende leven met een grote boog om VM heenlopen.
Maarja, rationaliteit is altijd lastig. En VM heeft blijkbaar een hoge gunfactor en klanten die erg graag willen.
Heeft natuurlijk ook met de alternatieven te maken gehad en juist dáár komt nu mooi de Veloretti om de hoek kijken!

Als ik nu in de markt zou zijn voor een goedkope ebike ging ik obv de looks en specs zeker weten voor de Veloretti!

Prachtige fiets!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:50:
Heeeeel mooie fiets.
En ziet er een stuk meer premium uit dan de VM.
Betere spec’s dan VM naar mijn mening!

En qua kwaliteit loop je ook echt geen risico tov VM, dat heeft het afgelopen jaar wel bewezen! Ergo: slechter kan bijna niet, het wordt 9 v/d 10 weliswaar wel opgelost, maar toch. Rationeel gezien zou eenieder die z’n S3 defect uit de doos haalt deze normaliter direct retourneren de rest van z’n leven met een grote boog om VM heenlopen.
Maarja, rationaliteit is altijd lastig. En VM heeft blijkbaar een hoge gunfactor en klanten die erg graag willen.
Heeft natuurlijk ook met de alternatieven te maken gehad en juist dáár komt nu mooi de Veloretti om de hoek kijken!

Als ik nu in de markt zou zijn voor een goedkope ebike ging ik obv de looks en specs zeker weten voor de Veloretti!

Prachtige fiets!
Eindelijk echte Amsterdam Bike style concurrentie, ik wacht de ervaringen eerst even af, maar het lijkt het einde voor mijn S3 ;w alternatief, S4 ? >:)

en wat een heerlijke specificatie die Enviolo, draadloos schakelen! wow :9

"Wat maakt het AUTOMATiQ systeem revolutionair?

Elk van de vijf enviolo groupsets heeft zijn eigen automatische schakelsysteem. Alle AUTOMATiQ systemen bieden een volledig unieke fietservaring door verbeterde cadans controle, een geoptimaliseerde overbrengingsverhouding, aanpasbare oplossingen en hogere koppels. Bluetooth Low Energy (BLE) communicatie is toegevoegd om minder complexe integratiemogelijkheden, eenvoudiger onderhoud, draadloze updates, snellere service en het delen van gegevens van systeemanalyses mogelijk te maken.

De Enviolo-app

Rijders kunnen via de enviolo-app nu ook hun unieke profielen aanpassen en systemen via WiFi updaten zonder hun lokale fietswinkel te hoeven bezoeken. Er zijn verschillende gebruikersinterface-opties beschikbaar om de systemen te bedienen. Bediening is dankzij de heldere app een kinderspel!

"Het verhaal van Veloretti

Wij geloven dat een stadsfiets simpel, tijdloos en zonder waardeloze features moet zijn. Dat is de reden dat een Veloretti gewoon een no-nonsense fiets is, met een eigentijds design en een goede prijs. Handgemaakt voor comfort en eenvoud, zodat jij je dagelijkse drukte in stijl kunt doorkomen.

"De Veloretti fiets

Onze fietsen worden ontworpen in Amsterdam en zorgvuldig met de hand gemaakt in Europa, zodat ze goed voorbereid zijn op de onvoorspelbare aard van de stedelijke wegen. We gebruiken alleen de beste materialen om onze fietsen te bouwen. "

[ Voor 23% gewijzigd door Bruzski op 22-04-2021 21:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb er maar gewoon één besteld... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Die ziet er erg interessant uit, en voor dat geld ook goed in de spullen. Gevaarlijke concurrent voor de VM (eigenlijk alles opgelost wat je hier vaak langs ziet komen, carbon belt, verwijderbare accu, middenmotor. Even wat leuke dingen die ik zie:
Accu: With 518 Wh and a range up to 155km
Motor: The 70nm torque mid-engine gives you all the power you need

Beide iets meer dan de moof. Zal alleen wel geen boost hebben (en een limiet van 25?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

stin00 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:01:
Ik heb er maar gewoon één besteld... :+
Echt?

Boss!👊🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
oscarwashere schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:29:
[...]
Enige nadeel: vermoedelijk de topsnelheid.
Uhmm, niet echt! :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Ik heb zo'n 2,5 jaar een Ampler Curt. Perfecte "stealth look" e-bike, lekker licht, goede onderdelen (Gates riem, Continental banden, M6000 schijfremmen, B&M IQ2 koplamp, carbon voorvork)

https://amplerbikes.com/nl/e-bikes/curt

Wel sportieve zit, maar is uiteraard aan te passen door een andere stuurpen en/of stuur te monteren.
In de app kun je de maximale snelheid vrijgeven. Gaat ook echt 35 km p/u. Kan op die maximale stand 2x naar mijn werk en terug rijden (totaal 48 km) en heb dan nog zo'n 5-10% accu over. Prima.

Vrijwel het enige nadeel: accu zit in het frame. Nieuwe accu = duur geintje.

Afbeeldingslocatie: https://amplerbikes.com/library/assets/2021/03/curt-belt-right-side.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 22-04-2021 21:57 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbakker7
Bruzski schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:49:
[...]

dit is typisch een e-shifter probleem, heb je problemen met doorschieten nadat je 4de versnelling is ingeschakeld is het je achterwiel, maak eens een foto van de e-shifter met het montagepunt.
Thanks! Wilde het even filmen maar uiteraard doet hij het niet op het moment dat je het wil.. hoe dan ook, zie onderstaand de foto (hopelijk duidelijk genoeg):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viqK-_nSLQBaSYpyQxtnY_Bt4Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMtt16Ik4FK7FR1OyxnsEOzN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Mooody schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:49:
[...]

Ik heb al 2,5 jaar een Ampler Curt. Perfecte "stealth look" e-bike, lekker licht, goede onderdelen.

Wel sportieve zit, maar is uiteraard aan te passen door een andere stuurpen en/of stuur te monteren.
In de app kun je de maximale snelheid vrijgeven. Gaat ook echt 35 km p/u. Kan op die maximale stand 2x naar mijn werk en terug rijden (totaal 48 km) en heb dan nog zo'n 10-15% accu over. Prima.

[Afbeelding]
Inderdaad de meeste stealthe ebike! Heb ik ooit ook meegenomen in de aanschaf overweging. Is sinds een tijdje al niet meer in een hogere snelheid dan 25 km/u te zetten helaas... officieel althans.😈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Eddy 6 pack schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:53:
[...]

Inderdaad de meeste stealthe ebike! Heb ik ooit ook meegenomen in de aanschaf overweging. Is sinds een tijdje al niet meer in een hogere snelheid dan 25 km/u te zetten helaas... officiee althans.😈
Vreemd, ik rijd er vrijwel dagelijks mee op de 35 km stand. Voor minder doe ik het niet :)
Ze willen/mogen er wellicht niet mee te koop lopen? Dat is iets anders natuurlijk....

Over die Veloretti (ook mooie fiets) kan ik geen info vinden over het gewicht. Ben wel benieuwd.

Ook de return policy is lastig te vinden. Pagina geeft 404 error: https://www.veloretti.com/pages/shipping-warranty

Wil 'm namelijk best wel testen t.o.v. mijn Ampler. De zithouding lijkt me wat relaxter namelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 22-04-2021 22:02 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Mooody schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:56:
[...]

Ook de return policy is lastig te vinden. Pagina geeft 404 error: https://www.veloretti.com/pages/shipping-warranty
https://www.veloretti.com/pages/faq

How does return work?
You can still return all items within 30 days, if the product is in the original packaging and the product has not been used. After we receive the package we will check it for any damage or missing parts and if everything is ok we will refund you the full amount within 14 days if the product is received in good condition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
hahahahahahahha you got it... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 22-04-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Mooody schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:49:
[...]

Ik heb zo'n 2,5 jaar een Ampler Curt. Perfecte "stealth look" e-bike, lekker licht, goede onderdelen (Gates riem, Continental banden, M6000 schijfremmen, B&M IQ2 koplamp, carbon voorvork)

In de app kun je de maximale snelheid vrijgeven. Gaat ook echt 35 km p/u. Kan op die maximale stand 2x naar mijn werk en terug rijden (totaal 48 km) en heb dan nog zo'n 5-10% accu over. Prima.

[Afbeelding]
Niet echt nieuw en innovatief, veel te sportief naar mijn smaak en ook niet echt Amsterdam Style. oftewel comfort ;)

liever deze echter helaas ook iets te sportief. :/

Spincity Amsterdam Ebikes
https://spinciti.com/collections/bikes

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 22-04-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09 22:45
Zeker weten qua topspeed? Veloretti heeft een Bafang M200, die is pas op de markt verschenen voor het lagere segment. Heb nog niets hierover kunnen vinden behalve persberichten en deze fraaie VanDijck :+
https://www.vandijckbikes...-fietsen/middenmotor/ceto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Mooi zeg die Veloretti, echt meer premium gevoel helemaal met die Enviolo erop.

Minder tweakable denk ik zelf, geen Moofer app lookalike. We zullen het zien.

Ik twijfel om er zelf een te bestellen, voor het geld hoef je het niet te laten...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Channelmaster schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:41:
[...]

Zeker weten qua topspeed? Veloretti heeft een Bafang M200, die is pas op de markt verschenen voor het lagere segment. Heb nog niets hierover kunnen vinden behalve persberichten en deze fraaie VanDijck :+
https://www.vandijckbikes...-fietsen/middenmotor/ceto
Shucks.. je heb gelijk, ik dacht een M300/400, Nouja kwestie van tijd... >:)

edit:
ik heb alleen mijn vraagtekens mij deze M200 motor, is deze wel opgewassen tegen zijn grotere broers of wellicht de andere merken, bv. Bosch, Shimano, Brose of AEG ? :/

:|
New Bafang M200 e-bike motor system could help the company push prices even lower. https://electrek.co/2020/...tor-reduce-e-bike-prices/

[ Voor 26% gewijzigd door Bruzski op 23-04-2021 07:49 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.