Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:08:
[...]
Ik vind de vanMoof voornamelijk interessant vanwege de US-setting. Ik was mijn interesse volledig kwijt voor deze fiets vanwege de wijzizing die VM 'moest' doorvoeren totdat ik las over de moofer-app en dat vanMoof op social media blijkbaar heeft verkondigd dat er een verwisselbare accu lijkt te komen?
De Cowboy heeft een gratis alternatieve app die ook een US instelling en nog veel meer heeft :-) Iemand heeft de volledige fiets gehackt en er software voor gemaakt.

En er komt geen verwisselbare accu voor de S3, dat is gewoon onmogelijk qua design. Er zijn alleen vage geruchten dat er iets van een Vanmoof Powerbank komt.. maar de S3 krijgt nooit een verwisselbare accu helaas. Misschien de S4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ferruginous Hwk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:08:
[...]

Ik zou veel liever zien dat het smart-deel van de fiets zich vertaald in comfort/veiligheid. Zoals bijvoorbeeld een dode hoek sensor, of verwarmde handvatten of slimme verlichting. Gimmicks zoals nu (track-and-trace, beltonen, enz.) spreken mij eigenlijk niet zo aan.
Dat ben ik wel met je eens. Verwarmde handvatten is een goeie! Als Vanmoof écht smart zou zijn hadden ze een stap verder moeten gaan met de gadgets die ze nu bieden en dingen die al jaren bestaan echt veranderen.
Bijvoorbeeld:
- een slot wat zichzelf op slot zet zodra je wegloopt en weer ontgrendelt als je terugkomt.
- op basis van GPS ‘weten’ dat je een heuvel op gaat en dus automatisch meer ondersteuning en langere versnellingen
- de ‘halo’ in de koplamp aan als dagrijverlichting in de stand automatisch en volledige verlichting bij donker
- hoger bel volume bij hogere snelheid
- vrij programmeerbare knoppen

En betere banden met reflectie en een fatsoenlijke achter reflector natuurlijk, maar dat zijn eigenlijk no-brainers!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooostj
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik gebruik mijn fiets nu een paar weken met groot plezier. Wat ik me vooral afvraag is hoe jullie je hangslot losmaken als de fiets op het kicklock staat. Bij mij gaat toch te vaak nog het alarm daarbij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06 17:51
Eddy 6 pack schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:06:
[...]

Dat ben ik wel met je eens. Verwarmde handvatten is een goeie! Als Vanmoof écht smart zou zijn hadden ze een stap verder moeten gaan met de gadgets die ze nu bieden en dingen die al jaren bestaan echt veranderen.
Bijvoorbeeld:
- een slot wat zichzelf op slot zet zodra je wegloopt en weer ontgrendelt als je terugkomt.
- op basis van GPS ‘weten’ dat je een heuvel op gaat en dus automatisch meer ondersteuning en langere versnellingen
- de ‘halo’ in de koplamp aan als dagrijverlichting in de stand automatisch en volledige verlichting bij donker
- hoger bel volume bij hogere snelheid
- vrij programmeerbare knoppen

En betere banden met reflectie en een fatsoenlijke achter reflector natuurlijk, maar dat zijn eigenlijk no-brainers!
Wat dacht je van...
een ingebouwd Beeline Velo schermpje voor navigatie;
ingebouwde Mighty Vibe of Spotify CarThing voor je muziek;
en terugkomst van een ingebouwd of aan te sluiten kettingslot voor extra veiligheid?
jooostj schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:09:
Ik gebruik mijn fiets nu een paar weken met groot plezier. Wat ik me vooral afvraag is hoe jullie je hangslot losmaken als de fiets op het kicklock staat. Bij mij gaat toch te vaak nog het alarm daarbij af.
Heel simpel: eerst de kicklock ontgrendelen en dan pas je kettingslot, of voorzichtiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Had dit filmpje nog niet in dit topic voorbij zien komen. Ondanks dat het in het Duits is wel een interessant filmpje. YouTube: VANMOOF S4: Erste Infos, Leaks & Gerüchte

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
blijf superfan van de Reevo Bike :) , autolock en autolock off, keyless start, super hoog gadget gehalte.

YouTube: Reevo in Action!

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 14-04-2021 23:06 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:04:
blijf superfan van de Reevo Bike :) , autolock en autolock off, keyless start, super hoog gadget gehalte.

YouTube: Reevo in Action!
Gave fiets idd. En écht innovatief!
Alleen de kabels nog even volledig wegwerken en de zithouding iets meer rechtop...👍🏻

Wel beetje lullig als je op zo’n superbike rijdt en dan met maar 25 km/u voortsukkelt...😞

[ Voor 10% gewijzigd door Eddy 6 pack op 15-04-2021 10:59 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:33
valt me wel op dat de versnelling nog niet echt lijkt te werken :) in het filmpje trappen ze amper, en als ze trappen dan trappen ze veel te snel. Wellicht ook een e-shifter probleempje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:11:
valt me wel op dat de versnelling nog niet echt lijkt te werken :) in het filmpje trappen ze amper, en als ze trappen dan trappen ze veel te snel. Wellicht ook een e-shifter probleempje :+
Inderdaad ja, wat gek, als je erop let gebruiken ze de fiets meer als een scooter en trappen ze helemaal niet.

Naast het ontbreken van de as en spaken vind ik vooral ook de vingerafdrukscanner interessant; lijkt mij een stuk sneller èn veiliger dan de "backup" pincode op onze VanMoofs. De snelheid van de vingerafdrukscanner zoals we die op smartphones kennen zou het ook onnodig maken om de huidige auto wake up / touch to unlock te behouden. Scheelt een hoop gedoe met de app en batterijbesparende functies van in ieder geval Android. De vraag is alleen nog hoe waterdicht en hufterproof zo'n scanner is. Ik ben zelf geen hufter dus dat is lastig testen op m'n telefoon, maar als er water op de sensor komt reageert hij niet goed. Dat komt wellicht ook omdat het een in-screen vingerafdruksensor betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
oscarwashere schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:24:
[...]
Inderdaad ja, wat gek, als je erop let gebruiken ze de fiets meer als een scooter en trappen ze helemaal niet.
Dat is niet gek aangezien ze in de VS voor een 750w throttle variant (Speed pedelec) gaan terwijl ze in de EU gaan voor een 250w pedal assist Ebike :) Ben wel benieuwd naar de reviews deze zomer. Ik vind hem nou niet bepaald mooi en houd m'n hart vast qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ga bij de Lidl wax schoonmaak spul kopen
Kan je dit ook gewoon gebruiken voor de vm ?
Of is dit niet zo goed voor je lak en gaat je lak er niet van glimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:26:
Bedoel je autopoets wax? Dat kan je gebruiken op het frame, maar niet op de mat-zwarte delen zoals de spatborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:31:
[...]

Bedoel je autopoets wax? Dat kan je gebruiken op het frame, maar niet op de mat-zwarte delen zoals de spatborden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qn32aNf5EGacH8Zosu0MtKf9Zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t63Rv7SBsKqutVvdTJ7NRXux.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens heb ik een klein krasje in het blauwe vlak van mijn zwarte s3
Hoe is dat weg te werken ?

[ Voor 7% gewijzigd door max.schollen op 15-04-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:24
En officieel extra batterij aangekondigd! Video op youtube was even zichtbaar nu weer prive

[ Voor 37% gewijzigd door bakkie1985 op 15-04-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-06 20:07
bakkie1985 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:21:
En officieel extra batterij aangekondigd! Video op youtube was even zichtbaar nu weer prive
Nice! Heb je toevallig meer info? Prijs, hoe het werkt etc?

Met zo'n extra batterij zouden ze misschien de optie 'find my' kunnen toevoegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 13:24
bbtweak schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:27:
[...]

Nice! Heb je toevallig meer info? Prijs, hoe het werkt etc?

Met zo'n extra batterij zouden ze misschien de optie 'find my' kunnen toevoegen.
Dit is een screenshot uit de bewuste video, ik heb de video zelf niet gezien en ook verder geen info:
Rectificatie mbt officieel aangekondigd, dit is natuurlijk nog onofficieel anders was e.e.a. Ook wel op youtube of de website te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Izw1lR0Gla0cMwfTQ43c4sZtxs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WVNl2Ul7uTX1da2k2NbKNsY.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 8% gewijzigd door bakkie1985 op 15-04-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:37
bakkie1985 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:48:
[...]

Dit is een screenshot uit de bewuste video, ik heb de video zelf niet gezien en ook verder geen info:
Rectificatie mbt officieel aangekondigd, dit is natuurlijk nog onofficieel anders was e.e.a. Ook wel op youtube of de website te zien

[Afbeelding]
Functionaliteit boven design zeg maar ;) Tis letterlijk een accu die je aansluit op de accu in je fiets; je ziet het kabeltje nog lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik weet mijn volgende uitgave al hahaha
Het zou vanmoof wel netjes zijn als ze hier die zoek mij functie doen in bouwen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:01:
Ik weet mijn volgende uitgave al hahaha
Het zou vanmoof wel netjes zijn als ze hier die zoek mij functie doen in bouwen
Haha, ja dan halen ze de accupack los, laten ze die liggen en stelen de fiets. kun je in ieder geval de extra accu terugvinden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad_mike
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 22:18
Dit stond overigens nog bij het artikel van iculture.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2EYHcQXmvQdaXdISA2rC4f2jNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iozf6hr3xOtpKKXQvxCvhKBE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:03:
[...]

Haha, ja dan halen ze de accupack los, laten ze die liggen en stelen de fiets. kun je in ieder geval de extra accu terugvinden >:)
Ja zit wel wat in .
Hoop iedergeval wel dat die powerbank (of hoe je dat ding noemen wil) op de s3 uit 2020 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
En dan maar hopen voor diegene die op straat moeten laden dat deze powerbank heel goed vast zit aan je fiets, wordt anders een dure grap als ze die er vanaf kunnen jatten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Critical51 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:19:
En dan maar hopen voor diegene die op straat moeten laden dat deze powerbank heel goed vast zit aan je fiets, wordt anders een dure grap als ze die er vanaf kunnen jatten.....
Zullen we anti teft nuts in zitten zodat het niet makkelijk te stelen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-06 20:07
max.schollen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:53:
[...]

Of juist niet, zodat je 'm makkelijk naar binnen kunt brengen.
Dat is een feature waar veel om hebben gevraagd, die geen eigen berging hebben of een bovenwoning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
max.schollen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:53:
[...]

Ik neem aan dat het een powerbank is om op te laden, dus bouten lijken me geen optie, als permanente batterij is ie echt lelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Critical51 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:39:
[...]

Ik neem aan dat het een powerbank is om op te laden, dus bouten lijken me geen optie, als permanente batterij is ie echt lelijk....
of ook te gebruiken als range extender misschien. Ben benieuwd.
Vraag me wel af wat de capaciteit is van de accu. Het ziet er vrij klein uit, ik vraag me af of dit ook 500Wh is. Hoop het minimaal wel, anders zou je de fiets niet eens 1x volledig kunnen laden hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

mad_mike schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:14:
Dit stond overigens nog bij het artikel van iculture.

[Afbeelding]
Hmmm, al sinds de S1 pochen ze over het feit dat het een smart ebike is die ook in de toekomst dan te updaten is met alle nieuwe functies die er in de toekomst bij komen.
Nou niet dus! Ze hebben daar tot nu toe nog geen ruk mee gedaan, behalve dan een lullige automatische ontwaak blokkering op wifi. Die ook nog eens 2 jaar te laat was. Alleen maar iets ‘nieuws’ in de app....

En die accupack, als dat echt is? Fugly! 🤢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
max.schollen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:26:
Ik gebruik deze voor mijn racefiets en VM zonder problemen: https://www.mantel.com/cy...oogle&utm_medium=shopping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Cyleo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:42:
[...]

Ik gebruik deze voor mijn racefiets en VM zonder problemen: https://www.mantel.com/cy...oogle&utm_medium=shopping
Puik setje
Ik ga hem dit weekend maar eens flink wassen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfCkLCs_XUc2eVrgYO3H_covQkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G9APk50ziDbqFPawEABqdbau.png?f=fotoalbum_large

Kwam deze tegen op Reddit.. powerbank en range extender.. 348 €

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ferruginous Hwk schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:03:
[Afbeelding]

Lachen dat mensen dat dan weer vinden!
Alleen geen plaatje erbij?

Als er nou een lang genoeg snoer aanzit zou het nog een optie zijn om die powerbank dan in een pannierbag te doen aan de bagagedrager zodat je alleen het snoertje maar ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Het zal aan mij liggen, maar die after thought van een range extender lijkt me echt helemaal niets. Al helemaal niet als er daadwerkelijk een draadje richting de oplader gaat. Foeilelijk allemaal, gooit het hele minimalistische ontwerp onderuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
pushnoi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:08:
Het zal aan mij liggen, maar die after thought van een range extender lijkt me echt helemaal niets. Al helemaal niet als er daadwerkelijk een draadje richting de oplader gaat. Foeilelijk allemaal, gooit het hele minimalistische ontwerp onderuit.
Ik moet mijn VM (oude Electrified S, dus heb er sowieso niet zoveel aan) omhoog halen mijn appartement in als ik hem moet opladen. Dan staat er dus een fiets in de gang (beter dan een paard, maar ja). Dit zou wel ideaal zijn om hem op te laden in de berging (waar ik geen stopcontact heb). Zou er niet zo snel mee gaan fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

DjVe

Hatsaflats!

Als de powerbank ook als range extender gebruikt kan worden, dan vind ik dat best interessant. De fiets is vlot zat om in de ochtend 45 km In standje 5 naar kantoor te racen, alleen het bereik op standje 5 is net te min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
DjVe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:36:
Als de powerbank ook als range extender gebruikt kan worden, dan vind ik dat best interessant. De fiets is vlot zat om in de ochtend 45 km In standje 5 naar kantoor te racen, alleen het bereik op standje 5 is net te min.
Hoeveel haal je op die stand?

Ik wil dit weekend de S3 gaan bestellen nu ik weet hoe de accu add-on eruit gaat zien geeft mij dat een goed gevoel dat het met mijn 'mogelijke thuislaadproblematiek' wel goed gaat komen.

Heeft er iemand nog een kortingscode voor mij die ik kan gerbuiken? (graag via DM)
Heb inmiddels van een paar mensen een referral link mogen ontvangen en ben dus voorzien. :) _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 16-04-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Een vraagje over verzekering, is opzich al genoeg over gezegd.
Maar de ANWB heeft hun polisvoorwaarden aangepast dat ook een digitaal slot geaccepteerd word. Indien de loggegevens niet beschikbaar zijn, is de fiets toch gedekt.

Heb even gebeld, maar ze vertelde me dat het digitaal slot dan ook ART2 keur moet hebben. En dat heeft de Vanmoof niet volgens mij? Vind het verwarrend, want kon het niet vinden in de polis voorwaarden.

Heeft iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn S3 light besteld. Nu op jacht naar een verzekering.. pom vond ik te duur ivm Allianz. Anwb valt af ivm tracker.
Univé is een stuk goedkoper dan Allianz maar lees er in dit topic niets over. Volgens mij nagenoeg dezelfde voorwaarden? (Moet eerlijk zeggen dat ik de bloody details nog niet heb gelezen)

Waarom wordt deze verzekering niet afgesloten?
(Had heel vroeger mijn brommer verzekerd bij Univé vandaar dat ik daar ook even keek ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:42:

Univé is een stuk goedkoper dan Allianz maar lees er in dit topic niets over. Volgens mij nagenoeg dezelfde voorwaarden? (Moet eerlijk zeggen dat ik de bloody details nog niet heb gelezen)

.....
Ik kom bij unive op een premie van 182,88 voor 3 jaar, bij allianz op €126,00 zonder pechhulp en €171,00
met pechhulp....

en bij verder onderzoek....

Als u geen ART-slot gebruikt, is schade door diefstal alleen verzekerd als de fiets gestolen wordt uit een afgesloten ruimte. De inbraak moet door inbraakschade aangetoond worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Critical51 op 16-04-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Critical51 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:54:
[...]

Ik kom bij unive op een premie van 182,88 voor 3 jaar, bij allianz op €126,00 zonder pechhulp en €171,00
met pechhulp....

en bij verder onderzoek....

Als u geen ART-slot gebruikt, is schade door diefstal alleen verzekerd als de fiets gestolen wordt uit een afgesloten ruimte. De inbraak moet door inbraakschade aangetoond worden.
Oei, dankjewel. Je hebt gelijk. Ik moet geen sommetjes meer doen op vrijdagavond met een drankje op. ;)

ART*** kettingslot komt er sowieso wel op omdat ik in een redelijk grote stad woon en voor een avondje in de kroeg niet automatisch een andere fiets mee wil nemen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferruginous Hwk schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:03:
€350? Ik rol wel een kabeltje uit... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik had vanmiddag iets bizars: ik wil wegrijden op mijn S3, unlock 'm en beweeg een beetje omdat ie anders weer op slot gaat Ik moest nl nog een boodschappentas op de dragen plaatsen en dat kan alleen als het alarm eraf is. Maar ondanks dat ik had bewogen binnen de 5 seconden, ging ie na een paar tellen alsnog weer op slot. Zal wel aan mij liggen, denk je dan. Dus tas vastgemaakt en weer unlocked...schiet wéér na een paar tellen op slot. En dat bleef zo doorgaan. Ik dacht op een gegeven moment dat de Moofer app op hol geslagen was en heb die zelfs verwijderd, en de officiële Van Moof app weer erbij gepakt. Had zomaar gekund dat die twee aan het kibbelen waren om eigenaarschap. Maar het maakte niets uit. Hij bleef doorgaan met zichzelf op slot zetten. Een reset van de fiets hielp ook niet. Als ik stapvoets bewoog, sloeg ie gewoon de pen door het wiel en stond ie stil, maar als ik sneller ging, leek ie aan te lopen. Tot ik stil ging staan natuurlijk. Toen ik op enig moment er genoeg van kreeg en de fiets ergens aan vast wilde maken en naar huis lopen om mij op verdere actie te beraden, ging ie ineens los en bleef ie los. Maar ik heb zeker 10 minuten met dat ding lopen vechten. Dit tot grote hilariteit van een paar heren die de VM kenden. Ze dachten geloof ik eerst dat ik niet snapte hoe de fiets werkte...

Iemand dit wel eens meegemaakt? Wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben? Aardstralen ofzo?
Ik hoop maar dat het een eenmalige actie was, want ik zit niet te wachten op een onwillige fiets. Dat is wel weer een nadeel van dit soort technologie. Als het niet werkt, sta je mooi voor paal met je mooie spullen...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Ik heb zojuist mijn S3 light besteld. Nu op jacht naar een verzekering.. pom vond ik te duur ivm Allianz. Anwb valt af ivm tracker.

(Had heel vroeger mijn brommer verzekerd bij Univé vandaar dat ik daar ook even keek ;))
Waarom valt ANWB af? Alleen hun duurste doorfietsen verzekering is met tracker! De aflopende 3 jaar Is goedkoper, ook schade gedekt en accepteert tegenwoordig het kicklock.
Hoewel ik daar nog een vraag over had open staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
mphilipp schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 01:19:
Ik had vanmiddag iets bizars: ik wil wegrijden op mijn S3, unlock 'm en beweeg een beetje omdat ie anders weer op slot gaat Ik moest nl nog een boodschappentas op de dragen plaatsen en dat kan alleen als het alarm eraf is. Maar ondanks dat ik had bewogen binnen de 5 seconden, ging ie na een paar tellen alsnog weer op slot. Zal wel aan mij liggen, denk je dan. Dus tas vastgemaakt en weer unlocked...schiet wéér na een paar tellen op slot. En dat bleef zo doorgaan. Ik dacht op een gegeven moment dat de Moofer app op hol geslagen was en heb die zelfs verwijderd, en de officiële Van Moof app weer erbij gepakt. Had zomaar gekund dat die twee aan het kibbelen waren om eigenaarschap. Maar het maakte niets uit. Hij bleef doorgaan met zichzelf op slot zetten. Een reset van de fiets hielp ook niet. Als ik stapvoets bewoog, sloeg ie gewoon de pen door het wiel en stond ie stil, maar als ik sneller ging, leek ie aan te lopen. Tot ik stil ging staan natuurlijk. Toen ik op enig moment er genoeg van kreeg en de fiets ergens aan vast wilde maken en naar huis lopen om mij op verdere actie te beraden, ging ie ineens los en bleef ie los. Maar ik heb zeker 10 minuten met dat ding lopen vechten. Dit tot grote hilariteit van een paar heren die de VM kenden. Ze dachten geloof ik eerst dat ik niet snapte hoe de fiets werkte...

Iemand dit wel eens meegemaakt? Wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben? Aardstralen ofzo?
Ik hoop maar dat het een eenmalige actie was, want ik zit niet te wachten op een onwillige fiets. Dat is wel weer een nadeel van dit soort technologie. Als het niet werkt, sta je mooi voor paal met je mooie spullen...
Klinkt heel apart inderdaad. Maar het kicklock kan niet uit zichzelf op slot schieten, of uit zichzelf open schieten. Dus wat je zegt kan eigenlijk niet.
Je zegt je beweegt de fiets, maar bedoel je daarmee dat je ook echt een cm of 10 naar voor of achter hebt gereden? Je moet namelijk genoeg naar voren of achteren rijden zodat het metalen plaatje tegen de pin komt en hem naar buiten duwt.
Of kan het zijn dat de knop wat stroef gaat en daardoor niet lekker open springt? Heb aantal keer de tip gelezen om beetje wd40 erop te spuiten

[ Voor 3% gewijzigd door HBO88 op 17-04-2021 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
DjVe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:36:
Ik had gisterochtend contact met VM, rond 20 april komt er meer nieuws over de powerbank begreep ik. :|

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Zijn er mensen die hun s3 wel eens hebben behandeld met een wax?
Hoe is het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

HBO88 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:26:
[...]
Klinkt heel apart inderdaad. Maar het kicklock kan niet uit zichzelf op slot schieten, of uit zichzelf open schieten. Dus wat je zegt kan eigenlijk niet.
And yet it happened...so...?
Je zegt je beweegt de fiets, maar bedoel je daarmee dat je ook echt een cm of 10 naar voor of achter hebt gereden? Je moet namelijk genoeg naar voren of achteren rijden zodat het metalen plaatje tegen de pin komt en hem naar buiten duwt.
Ik heb precies gezegd wat ik heb gedaan. Ik heb de fiets al een jaar, dus ik weet inmiddels wel hoe ver ik moet rijden om 'm te unlocken. Ik deed aanvankelijk even een kort stukje, zodat het tellertje weg floept en ik de bagage erop kan zetten. Toen schoot ie er weer op. Dit bleef zich herhalen ook al liep ik met de fiets weg. Het slot schiet gewoon door het achterwiel, dat dus direct blokkeert. Toen ik echt ging fietsen hoorde ik een aanlopend geluid, wat voor mij de indicatie was dat ie probeerde te locken. Toen ik vervolgens stil ging staan, klikte ie meteen weer op slot.
Of kan het zijn dat de knop wat stroef gaat en daardoor niet lekker open springt? Heb aantal keer de tip gelezen om beetje wd40 erop te spuiten
Nee, dat is het probleem niet. Hij ging gewoon vanzelf weer op slot. Dat is gewoon wat gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
HBO88 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:18:
Waarom valt ANWB af? Alleen hun duurste doorfietsen verzekering is met tracker! De aflopende 3 jaar Is goedkoper, ook schade gedekt en accepteert tegenwoordig het kicklock.
Hoewel ik daar nog een vraag over had open staan.
Nadeel van aflopende verzekeringen is doorgaans dat je die 3 jaar premie kwijt bent als je fiets gestolen wordt.
Wil je je nieuwe fiets weer verzekeren, dan opnieuw premie aftikken.

Bij doorlopende verzekeringen is dat niet het geval, en heb je dus effectief betere dekking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Gisteren is mijn Veer riem in NL aangekomen, UPS wilt nog een clearance vanuit Veercycles hebben, pas daarna kan UPS hem uitleveren... to be continued.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 19:57
Ik heb zojuist mijn S3 light besteld.
Vind ik ook de mooiste S3 kleur, maar je stoort je niet aan de nieuwe donkerblauwe band om het display beter leesbaar te maken?

Was voor mij alsnog reden om naar de dark side te gaan. Had het beter gevonden als de zwarte speedstripe naar voren was verplaatst. Dan is er tenminste maximaal effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Ik heb het idee dat de hele kleur is veranderd, zie onderstaande foto.

Bovenste is het 2021 model met langer spatbord etc. Onderste is volgens mij oude model waar ze alleen de donkerdere band hebben ingekleurd. Kan aan de foto's liggen, het geheel toont wat donkerder, maar er is duidelijk kleurverschil te zien....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7BSjV1K38IIn0Jir_LZLnZ64Qs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYpvXVingc6zXCW6j24V8pJc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Channelmaster schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:42:
[...]

Vind ik ook de mooiste S3 kleur, maar je stoort je niet aan de nieuwe donkerblauwe band om het display beter leesbaar te maken?

Was voor mij alsnog reden om naar de dark side te gaan. Had het beter gevonden als de zwarte speedstripe naar voren was verplaatst. Dan is er tenminste maximaal effect.
Ik vond dat juist wel een leuk accent. :)
Nee, geen probleem voor mij dus.. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Critical51 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:52:
Ik heb het idee dat de hele kleur is veranderd, zie onderstaande foto.

Bovenste is het 2021 model met langer spatbord etc. Onderste is volgens mij oude model waar ze alleen de donkerdere band hebben ingekleurd. Kan aan de foto's liggen, het geheel toont wat donkerder, maar er is duidelijk kleurverschil te zien....

[Afbeelding]
Ik heb juist het idee dat de onderste afbeelding de nieuwe fiets is. Ze hebben toch ook de kabels meer weggewerkt in het 2021 model? Voor wat betreft het kleurverschil zie je wel een duidelijke lichtinval - komende van rechtsvoor - op de wat lichtere fiets waardoor het mogelijk anders lijkt? Anyways.. Ik vind de light versie wel lastig te beoordelen vanaf een plaatje. Ik ben blij dat ik die in het echt heb gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Foto even aangepast in photoshop, is inderdaad alleen donkerder en geen andere kleur....
Ze hebben toch ook de kabels meer weggewerkt in het 2021 model?
Op heel veel oudere foto's van VanMoof zelf zie je de kabels tegen het stuur gewerkt, bovenste is de nieuwe versie met langer achterspatbord etc....

[ Voor 57% gewijzigd door Critical51 op 17-04-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door maxnl op 17-04-2021 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Wat ik me afvroeg, hoe veilig is je fiets nog tegen diefstal met deze accessoire.

Het alarm gaat namelijk niet af als de fiets op slot staat en opgeladen wordt.
Dus als dief koop je die losse accu, zoek een fiets en plug dat kabeltje erin en je kunt zo de fiets meenemen zonder dat alarm afgaat.
Of denk ik nu heel slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:36
Ron_Tweaker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:32:
Gisteren is mijn Veer riem in NL aangekomen, UPS wilt nog een clearance vanuit Veercycles hebben, pas daarna kan UPS hem uitleveren... to be continued.
Zag net iemand op facabook die hem geplaatst heeft. Was zeer tevreden en zag er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas11
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-05-2021
Waar zag je dat op Facebook? Ben erg nieuwsgierig. Kan het zelf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
rsvmark schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:18:
[...]

Zag net iemand op facabook die hem geplaatst heeft. Was zeer tevreden en zag er mooi uit.
Zou je een (geanonimiseerde) screenshot willen delen voor de mensen zonder Facebook zoals ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZoMJ-pwtLxMNVtTZ1Fu2MkCmi8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X4JIX3PZfGBG34dBzL6aTrOL.png?f=fotoalbum_large

Citaat van eigenaar:

Looks reallycool, is totally silent, lasts almost forever,... I spent a lot of time watching the latest install video from veer which is very good, they dend a link to it after it has shipped, it arrived in the UK from the US in under a week.. Im very pleased with it

------

Make sure you order the correct one for your bike, mine is a later bike with 9 spline fitting on rear.

------

Very smooth, the gearing has changed slightly, less cadence in 3rd and 4th, ive altered the gears to change into 4th at 18 mph because i prefer a higher cadence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Laatst online: 15-06 18:47
Levertijden X3 naar 17-19 weken. S3 nog steeds 6-8 weken. Mijn in maart bestelde S3 staat nog steeds op half juni gepland. Ben benieuwd of dat zo blijft. Volgens VM komt mijn S3 echt eerder dan een S3 die men nu besteld...

[ Voor 0% gewijzigd door Jan Driebeen op 18-04-2021 11:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:39:
Levertijden X3 naar 17-19 weken. S3 nog steeds 6-8 weken. Mijn in maart bestelde S3 staat nog steeds op half juni gepland. Ben benieuwd of dat zo blijft. Volgens VM komt mijn S3 echt eerder dan een S3 die men nu besteld...
Zwarte S3? Mijn 16-4 bestelde S3 Light staat voor 11-6 gepland. Ik hoop voor jou dat jouw S3 toch wel eerder komt dan dat. :)

Ben trouwens de diverse verzekeringen aan het vergelijken maar kom bij Allianz toch wel verschillende vormen tegen. De doorlopende verzekering kent nieuwwaarde dekking voor 3 jaar. De aflopende verzekeringen (3 jaar) kennen een dagwaarde vergoeding (indien ouder dan 6 mnd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Ferruginous Hwk schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:29:
[...]

..... De doorlopende verzekering kent nieuwwaarde dekking voor 3 jaar. De aflopende verzekeringen (3 jaar) kennen een dagwaarde vergoeding (indien ouder dan 6 mnd).
Vreemd, want in de polisvoorwaarden van de doorlopende verzekering lees ik.....

- In het 1e tot en met het 3e jaar van de verzekering geldt er geen
afschrijving.
- In jaar 4 vergoeden wij tot maximaal 75% van de verzekerde waarde.
- In jaar 5 vergoeden wij tot maximaal 60% van de verzekerde waarde.

En bij de 3 jaar dekking....

Verzekerde waarde
- de verzekerde waarde van de fiets staat op het polisblad. Dit is het
bedrag, verminderd met het eigen risico, wat je krijgt bij totaal verlies
of diefstal van de fiets.
- heb je de verzekering na de drie jaar verlengd? Dan ontvang je bij
diefstal of totaal verlies van de verzekerde fiets maximaal 75%

En als je gaat naar aanvraag van de 3 jarige verzekering vind je daar....

Gedurende de looptijd van de verzekering (drie jaar) is de volledige aankoopwaarde van je (elektrische) fiets verzekerd tot maximaal € 9.500,- (incl. de waarde van accessoires).

[ Voor 37% gewijzigd door Critical51 op 18-04-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Critical51 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:38:
[...]

Vreemd, want in de polisvoorwaarden van de doorlopende verzekering lees ik.....

- In het 1e tot en met het 3e jaar van de verzekering geldt er geen
afschrijving.
- In jaar 4 vergoeden wij tot maximaal 75% van de verzekerde waarde.
- In jaar 5 vergoeden wij tot maximaal 60% van de verzekerde waarde.

En bij de 3 jaar dekking....

Verzekerde waarde
- de verzekerde waarde van de fiets staat op het polisblad. Dit is het
bedrag, verminderd met het eigen risico, wat je krijgt bij totaal verlies
of diefstal van de fiets.
- heb je de verzekering na de drie jaar verlengd? Dan ontvang je bij
diefstal of totaal verlies van de verzekerde fiets maximaal 75%

En als je gaat naar aanvraag van de 3 jarige verzekering vind je daar....

Gedurende de looptijd van de verzekering (drie jaar) is de volledige aankoopwaarde van je (elektrische) fiets verzekerd tot maximaal € 9.500,- (incl. de waarde van accessoires).
Je hebt gelijk. Ik heb deze zin verkeerd geïnterpreteerd. Te snel gelezen ben ik bang. ;)

- is de aankoopnota of taxatierapport bij de start van de verzekering ouder dan 6 maanden? Dan gaan wij bij schade niet uit van de verzekerde waarde maar van de dagwaarde;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ferruginous Hwk schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:29:
[...]

Zwarte S3? Mijn 16-4 bestelde S3 Light staat voor 11-6 gepland. Ik hoop voor jou dat jouw S3 toch wel eerder komt dan dat. :)

Ben trouwens de diverse verzekeringen aan het vergelijken maar kom bij Allianz toch wel verschillende vormen tegen. De doorlopende verzekering kent nieuwwaarde dekking voor 3 jaar. De aflopende verzekeringen (3 jaar) kennen een dagwaarde vergoeding (indien ouder dan 6 mnd).
S3 Dark besteld op 26-3, planning levering is 18-6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Ferruginous Hwk schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:47:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb deze zin verkeerd geïnterpreteerd. Te snel gelezen ben ik bang. ;)

- is de aankoopnota of taxatierapport bij de start van de verzekering ouder dan 6 maanden? Dan gaan wij bij schade niet uit van de verzekerde waarde maar van de dagwaarde;
Tricky, dat is dan maar net wat voor formule ze daar op loslaten.... Denk dat taxeren dan een goede optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Eddy 6 pack schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:14:
Ik heb gelijk een Axa slot gemonteerd, Schwalbe Supermoto banden met reflectie en lekbescherming 6!, een achterdrager, snelbinders en een gecombineerd achterlicht/reflector voor als lading op de bagage het achterlicht blokkeert. Het achterlicht, de Axa Juno, is zeer compact en smal en heeft een aan/uit schakelaar en schakelt zichzelf na 2 minuten ook uit als je het zelf zou vergeten.
Die snelbinders van jou lijken een perfect match. Welke zijn dat en waar heb je ze besteld? :)

P.S. Jouw fiets valt wel op met je ringslot. Ik zag dat je op Reddit ook een foto hebt geplaatst bij vliegveld Deelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 18-04-2021 14:41 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ferruginous Hwk schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:18:
[...]

Die snelbinders van jou lijken een perfect match. Welke zijn dat en waar heb je ze besteld? :)

P.S. Jouw fiets valt wel op met je ringslot. Ik zag dat je op Reddit ook een foto hebt geplaatst bij vliegveld Deelen?
Klopt, is bij Deelen!

De snelbinders zijn van Koga: https://www.mantel.com/ko...2aJQmYEAQYAiABEgIGRPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ben ook benieuwd, kan je die/een foto hier delen?

offtopic:
Ligt het aan mij of lijkt die website van Mantel wel heel erg op die van Coolblue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
oscarwashere schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:33:
[...]

Ben ook benieuwd, kan je die/een foto hier delen?

offtopic:
Ligt het aan mij of lijkt die website van Mantel wel heel erg op die van Coolblue?
Zie deze post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Of bedoelde je de foto van Deelen @oscarwashere ? 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nHfyrzjxHtBwie214qqdd4Ofkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqOGsRBO4Hp88H646bsGrBxF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-06 16:16
Sowieso als het alarm afgaat kan je de bel knop ingedrukt houden waardoor de code komt. Het geluid stopt dan met afgaan. Daarna gaat die wel door mocht je er verder mee aan de gang zijn. Zag dat er niet veel bike hunting video’s meer zijn. Is er dan echt een einde aan fietsen diefstal bij VanMoof?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

rsvmark schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:03:
Citaat van eigenaar:

Looks reallycool, is totally silent, lasts almost forever,...
Ik vraag mij dan af hoeveel kettingen je verslijt op een fiets? En hoe maakt een ketting 'lawaai'? Misschien als je in een totaal stille omgeving rijdt, je iets hoort van de ketting of de banden. Maar als ik zo hier door Knor rijdt, moet ik echt wel moeite doen om iets ander dan omgevingsgeluid te horen. Ohja....de motor maakt ook al zo'n 'herrie' :+ Misschien gaan lopen, da's nog stiller.

Ik zou zelf inderdaad de voorkeur geven aan een fiets met riem, maar om mijn fiets nou te gaan ombouwen naar riem terwijl er een prima ketting met gesloten kettingkast op zit vind ik een beetje kapitaalvernietiging. Ik zie het grote probleem niet dat ermee wordt opgelost. Niet voor dat geld in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:55:
[...]

Of bedoelde je de foto van Deelen @oscarwashere ? 😉

[Afbeelding]
Haha nice, thanks.

Ik heb de snelbinders inmiddels binnen. Ze blijven mooi achter dat gekke uitstekende stokje van de bagagedrager hangen, maar wellicht niet helemaal hufterproof. Heb je ze nog met iets anders vastgezet, zoals een tiewrap?

Edit:
Als ik inzoom op jouw foto lijkt het uitsteeksel van jouw bagagedrager wel iets langer te zijn en heeft het een kleine buiging. Hoe dan ook, met een tie wrap op deze manier gaan ze nergens heen. Niet per ongeluk als ik ze ergens omheen bindt en ook niet opzettelijk door een lolbroek of sloeber bij 't fietsenrek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MG8Wzl915BiNBcbc1yGLcwye5w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baGB24XGINQHa2fKFMwBgvJ4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhUMO8_oWuYwvUXs7b9eEcFGOto=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbU8tYXV1sXIw12Op2akYRH0.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 50% gewijzigd door oscarwashere op 19-04-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:19:
[...] .......

Ik zou zelf inderdaad de voorkeur geven aan een fiets met riem, maar om mijn fiets nou te gaan ombouwen naar riem terwijl er een prima ketting met gesloten kettingkast op zit vind ik een beetje kapitaalvernietiging. Ik zie het grote probleem niet dat ermee wordt opgelost. Niet voor dat geld in ieder geval.
Hier hetzelfde, vind de belt echt wel mooi, maar 400 euro om 'm te vervangen ? Misschien tegen de tijd dat ketting en tandwielen zijn versleten, maar dat gaat vast niet zo snel als bij bv een mountainbike.

Neem aan dat ketting en tandwielen bij een middenmoter wel veel sneller slijten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Critical51 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:11:
[...]
Hier hetzelfde, vind de belt echt wel mooi, maar 400 euro om 'm te vervangen ? Misschien tegen de tijd dat ketting en tandwielen zijn versleten, maar dat gaat vast niet zo snel als bij bv een mountainbike.

Neem aan dat ketting en tandwielen bij een middenmoter wel veel sneller slijten....
Geen idee. Ik heb op een fiets nog nooit een versleten tandwiel gehad eigenlijk. Maar ik fiets ook niet zo gek veel. Hoeveel km gaat dat gemiddeld mee eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:18:
[...]

Geen idee. Ik heb op een fiets nog nooit een versleten tandwiel gehad eigenlijk. Maar ik fiets ook niet zo gek veel. Hoeveel km gaat dat gemiddeld mee eigenlijk?
Dat scheelt per fiets, neem aan dat als je altijd in mul terrein op MB trappers staat te stampen dat het vele malen sneller slijt als rustig fietsend op vlak terrein met trapondersteuning in voor of achterwiel, waarbij de kracht op ketting en tandwielen zelfs nog minder wordt. Dus ga er van uit dat het bij een VM echt wel een tijdje meegaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Critical51 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:22:
[...]
Dus ga er van uit dat het bij een VM echt wel een tijdje meegaat....
Dat denk ik ook. Goed in de olie houden en ook de spanning blijven checken. Ik hoor dat bij motorfietsen vooral dat laatste ook erg goed is voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:29:
[...]

Dat denk ik ook. Goed in de olie houden en ook de spanning blijven checken. Ik hoor dat bij motorfietsen vooral dat laatste ook erg goed is voor de levensduur.
Klopt, alleen moet die motorfietsketting wel ff wat meer vermogen overbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:29:
[...]

Ik weet wel dat ze bij racefietsen en mtb's ze de ketting vaker vervangen dan de tandwielen. 2:1 of zelfs 3:1, hierdoor slijten de tandwielen minder snel. Maar een goeie cassette vervangen kost ook wel serieus geld.

Ik zie 't wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
S1W schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:32:
[...]

Klopt, alleen moet die motorfietsketting wel ff wat meer vermogen overbrengen ;)
Die is dan ook wel een poepie dikker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Critical51 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:32:
[...]
Ik weet wel dat ze bij racefietsen en mtb's ze de ketting vaker vervangen dan de tandwielen. 2:1 of zelfs 3:1, hierdoor slijten de tandwielen minder snel. Maar een goeie cassette vervangen kost ook wel serieus geld.
Dat en MTB's en racefietsen hebben geen gesloten kettingkast. Een MTB rijdt steeds in de bagger én krijgt veel druk dus slijt ie erg hard door het zand. Racefietsen rijden doorgaans erg lange ritten, en veel snelle stukken, dus krijgt ook die ketting veel te verduren. Wij gaan alleen af en toe wat sneller, maar ik denk dat door de voorwielmotor de ketting juist ontlast wordt omdat wij niet zo hard hoeven te trappen. En zoals gezegd, lekker in de olie in een gesloten kettingkast...die ketting voelt zich heerlijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:16:
[...]

Haha nice, thanks.

Ik heb de snelbinders inmiddels binnen. Ze blijven mooi achter dat gekke uitstekende stokje van de bagagedrager hangen, maar wellicht niet helemaal hufterproof. Heb je ze nog met iets anders vastgezet, zoals een tiewrap?

Edit:
Als ik inzoom op jouw foto lijkt het uitsteeksel van jouw bagagedrager wel iets langer te zijn en heeft het een kleine buiging. Hoe dan ook, met een tie wrap op deze manier gaan ze nergens heen. Niet per ongeluk als ik ze ergens omheen bindt en ook niet opzettelijk door een lolbroek of sloeber bij 't fietsenrek.

[Afbeelding][Afbeelding]
Klopt met een tiewrap en goed gedaan zo! Zo heb ik het ook, maar dan met 2 tiewraps per kant. Just in case. Wil niet zo’n ding in mijn bakkes krijgen als ik hem een keer flink oprek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:50
mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:18:
[...]

Als je wat gaat lezen, dan vind je voor een gewone fiets dat een ketting ca 2000km mee gaat, en dat als je de ketting op tijd vervangt, je tandwielen achteraan zo'n 8000km moeten halen.
Maar als je de ketting niet op tijd vervangt, dan leven de tandwielen ook véél minder lang.

Nu... als je de ketting amper reinigt, en veel in regen en pekel rijdt, dan kan je alles delen door 2 of 3.
100km met zand op de ketting en tandwielen laat zich echt wel voelen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
Heb dezelfde snelbinders, passen qua looks echt perfect. Wel opletten dat de haakjes elke keer goed vast zitten, het kan nl losschieten, en dan ben je ver(der) van huis denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
oscarwashere schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:16:
[...]

Haha nice, thanks.

Edit:

[Afbeelding][Afbeelding]
Goed idee, zal ze ook vastzetten. Niet eens zozeer ivm diefstal, maar de FM waar ik deze kocht gaf aan dat hij heel af en toe mensen krijgt met een kapotte versnellingskast/mechanisme, vanwege losschieten van die snelbinders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:30:
[...]
Maar als je de ketting niet op tijd vervangt, dan leven de tandwielen ook véél minder lang.

Nu... als je de ketting amper reinigt, en veel in regen en pekel rijdt, dan kan je alles delen door 2 of 3.
100km met zand op de ketting en tandwielen laat zich echt wel voelen.
Dat zullen dan wel andere getallen worden als je een gesloten kettingkast hebt. Zand, pekel en andere rommel komt veel minder makkelijk bij de ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:15:
[...]

Dat zullen dan wel andere getallen worden als je een gesloten kettingkast hebt. Zand, pekel en andere rommel komt veel minder makkelijk bij de ketting.
Tja... tot de eigenaar denkt... kettingkast is gesloten, dus ik moet helemaal niks doen, dan is het na een jaar toch nog helemaal verroest...
In elk geval, de VM heeft geen volledig gesloten kast dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Tommie12 schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:33:
[...]

Tja... tot de eigenaar denkt... kettingkast is gesloten, dus ik moet helemaal niks doen, dan is het na een jaar toch nog helemaal verroest...
In elk geval, de VM heeft geen volledig gesloten kast dacht ik.
Quote VanMoof;

Moet ik mijn ketting smeren?
Onze kettingkasten zijn volledig gesloten en daarom hoef je je ketting minder vaak schoon te maken of te smeren dan bij normale fietsen.

Om je fiets maximaal te laten presteren is het goed om de ketting elke paar maanden te reinigen en te smeren.

Klik de kettingbeschermer los, maak je ketting met een kettingreinigingsoplossing schoon en gebruik een beetje smeermiddel op basis van teflon. Plaats de kettingbeschermer terug en je bent klaar om te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Critical51 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:16:
[...]

Quote VanMoof;

Moet ik mijn ketting smeren?
Onze kettingkasten zijn volledig gesloten en daarom hoef je je ketting minder vaak schoon te maken of te smeren dan bij normale fietsen.

Om je fiets maximaal te laten presteren is het goed om de ketting elke paar maanden te reinigen en te smeren.

Klik de kettingbeschermer los, maak je ketting met een kettingreinigingsoplossing schoon en gebruik een beetje smeermiddel op basis van teflon. Plaats de kettingbeschermer terug en je bent klaar om te gaan!
We kunnen misschien een enquete starten onder VM eigenaars.
Hoe lang is het geleden dat je de ketting gereinigd hebt en gesmeerd?
Hoe dikwijls heb je dat in het afgelopen jaar gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:20:
[...]
We kunnen misschien een enquete starten onder VM eigenaars.
Hoe lang is het geleden dat je de ketting gereinigd hebt en gesmeerd?
Hoe dikwijls heb je dat in het afgelopen jaar gedaan?
En hoeveel km heb je gereden tussen het onderhoud door. Ik smeerde bij mijn oude analoge fiets heel af en toe de ketting. Maar ik reed alleen maar af en toe in de stad rond. Echt geen honderden km's per maand ofzo. Nooit last gehad van roest oid. Dan maak je het wel bont...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ook kort mijn ervaringen maar eens delen.
Bestelling gedaan 28-02 levering rond 10-03. Al met al vond ik het erg snel gaan, maar ik zat denk ik in de laatste "goeie groep".

Tot zover een topfiets, merkte wel de slip in versnellingen en met name als je lekker in 4 fietst. Gelukkig nieuwe shop in Rotterdam en die hebben het achterwiel vervangen. Gevolg? Fietst geweldig nu.

Al met al is het een dure fiets, maar als je naar de markt van e-bikes kijkt vind ik het bijzonder wat vanmoof doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Is de POM Diefstal service van VM nu in prijs gestegen, was toch eerst €290,00? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_WefnRMHmecxjMrfPMx8AnRFXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KrtFuQQZuyvXHCMc2LNrG3BJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Yup, ik vond € 290 al veel vergeleken andere fietsverzekeringen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
logisch, vanwege dat find my hebben de bike hunters nu een iphone nodig. en dat moet ergens van betaald worden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Week geleden klaagde ik nog over een fiets die soms doortrapte. Nu 100km verder heb ik nergens meer last van 🤷🏼‍♂️ Bijzonder, maar echt èèn van mijn beste aankopen!

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-05-2024
Ik ben benieuwd hoe jullie je fiets opladen op openbare plekken in verband met de lader die vrij eenvoudig meegenomen kan worden; hebben jullie hier een oplossing voor?

Er vanuit gaande dat de lader na een dag in een openbare fietsenstalling niet meegenomen zal worden, neem ik liever het zekere voor het onzekere. Ik zat te denken om hem strak tussen het kettingslot te zetten. Dit is geen vaste oplossing maar maakt het wel lastiger.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Mocht er nog iemand een vanmoof S3 front carrier tegen een leuke prijs hebben dan houd ik mij aanbevolen. Is denk ik toch wel handig met pakketjes e.d.
Wat is trouwens jullie ervaring met het gewicht wat op een achterbagagedrager kan? Officieel mag er 15kg op, maar wat als er iemand achterop gaat zitten van+-60kg, iemand ervaring mee?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Terrie schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:00:
Mocht er nog iemand een vanmoof S3 front carrier tegen een leuke prijs hebben dan houd ik mij aanbevolen. Is denk ik toch wel handig met pakketjes e.d.
Wat is trouwens jullie ervaring met het gewicht wat op een achterbagagedrager kan? Officieel mag er 15kg op, maar wat als er iemand achterop gaat zitten van+-60kg, iemand ervaring mee?
Zou ik zeker niet doen! Het gaat niet om de drager, maar hoe die bevestigd zit. Zit enkel onderin vast met twee m5 boutjes dus dat kan niet zoveel hebben.
Het is ook geen statische belasting als er iemand opzit, als je bijv. Een kleine hobbel hebt op de weg, komt er kort veel meer kracht op de boutjes te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

DjVe

Hatsaflats!

Bart_VM schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:40:
Ik ben benieuwd hoe jullie je fiets opladen op openbare plekken in verband met de lader die vrij eenvoudig meegenomen kan worden; hebben jullie hier een oplossing voor?

Er vanuit gaande dat de lader na een dag in een openbare fietsenstalling niet meegenomen zal worden, neem ik liever het zekere voor het onzekere. Ik zat te denken om hem strak tussen het kettingslot te zetten. Dit is geen vaste oplossing maar maakt het wel lastiger.

Iemand tips?
In een (fiets)tas stoppen en deze ook op slot zetten? Lijkt mij niet zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Bart_VM schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:40:

Iemand tips?
Wat heeft een dief aan een oplader zonder de fiets zelf ?
Denk niet dat er veel aan verdiend wordt
Al snap ik je zorgen wel
Pagina: 1 ... 74 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.