☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
inderdaad, lijkt me broodje aap verhaal, ze willen gewoon voorkomen dat wij massaal een catridge gaan bestellen.Frozing schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:43:
Vraag me af of ze echt niet zijn uit te wisselen. Lijkt me als VM niet wenselijk om verschillende cartridges naast elkaar te produceren, als ze fysiek hetzelfde zijn. De oude cartridge moet ook leverbaar blijven. Dan krijg je straks dus ook verschillende firmware updates, afhankelijk van welke cartridge je hebt. Hoe kun je het jezelf zo moeilijk mogelijk maken :-S Nee zeggen is natuurlijk wel lekker makkelijk..
Tja, wat is het nou??

:fill(white):strip_exif()/f/image/s7zPvsi015LPXrMh1aljb3Hj.png?f=user_large)
En weten jullie nog een tijd geleden dat het absoluut niet mogelijk was om de lichtsensor af te stellen, dat kon enkel VM doen in de werkplaats. Nu hebben we gewoon een kalibratie knop in de app.
Tuurlijk is het gewoon mogelijk, misschien zelfs met een software update op bestaande cardridge. Maar logisch dat ze zeggen dat het niet kan, anders wil iedereen omruilen
/Care. Begrijp eerlijk gezegd echt niet waar jullie zo moeilijk over doen.
Je heb eigenlijk wel gelijk!DjVe schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:34:
Dus het verbeterde model heeft alleen een find-me Apple dingetje, een lelijk gekleurde band bij het scherm en een zogenaamd verbeterde shifter.
/Care. Begrijp eerlijk gezegd echt niet waar jullie zo moeilijk over doen.
Ik zit dit alles nu al een paar dagen te volgen en ik denk wel, los van het feit hoe belangrijk de nieuwe features zijn of hoe je de waarde ervan inschat, ze wel wat aan hun PR moeten doen om ook de hoeveelheid geklaag op internet in ieder geval in betere banen te leiden door betere service (a la Coolbue-style zegmaar).
Apple | Marantz | B&W
Deelbare tandriem van VEERRon_Tweaker schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:41:
Ik heb van Veercycles vanavond een e-mail gekregen dat ze de VanMoof Belt Drive upgrade weer op voorraad hebben. Ik heb er een besteld voor USD 469,20 ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de set binnen heb en of ik wellicht vanuit de douane nog een importheffing kan verwachten. Ja ik weet het, het is een dure upgrade, maar ja... je bent Tweaker of niet :-)
http://www.sintchristophorus.nl/deelbare-tandriem-veer/
Veer Cycle - VanMoof Upgrade Kit
https://www.justpedal.nl/...tml#/1807-vanmoof_type-s3
[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 09-04-2021 23:17 ]
Ik hoop dat ze hiervan leren en niet andere klanten hiermee benadelen in de toekomst. Dat kan toch niet.
Dat wiel kun je zo om laten ruilen btw, dan mis je alleen de find my functie.
[ Voor 8% gewijzigd door bakkie1985 op 10-04-2021 09:42 ]
Heel benieuwd naar je ervaringen 👍Ron_Tweaker schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:41:
Ik heb van Veercycles vanavond een e-mail gekregen dat ze de VanMoof Belt Drive upgrade weer op voorraad hebben. Ik heb er een besteld voor USD 469,20 ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de set binnen heb en of ik wellicht vanuit de douane nog een importheffing kan verwachten. Ja ik weet het, het is een dure upgrade, maar ja... je bent Tweaker of niet :-)
Sta ook ingeschreven maar heb geen mail gehad en op de site staan ze nog op 'sold out'.
Krijg binnen nu en 3 weken een nieuw achterwiel en als die goed schakeld (en jouw ervaringen zijn positief 😊) komt deze op de verlanglijst 😜
Betekent het omruilen van het wiel dat je dan ook die nieuwe e shifter hebt ?bakkie1985 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:28:
Ik begrijp best dat het lullig is dat er nu net een nieuwe is en jij ‘’de oude hebt’’. Ergens kon je het weten, er zijn al 2 maanden geruchten over een update versie. Volgend jaar wellicht een S4 het jaar daarop... enzovoorts. Op die manier ga je spreekwoordelijk ‘met de folder in je hand sterven’. Ik wil een nieuwe iphone, koop hem en in sept komt de nieuwe verbeterde versie 13, dat is natuurlijk vervelend maar iets om rekening mee te houden.
Vorig jaar is er bij met het volgende vervangen
Hub rear 4 speed ES/X3
En ik heb tot op de dag van vandaag geen idee wat de reden er van was
Wist VanMoof zelf ook niet
Helaas trap ik nog steeds wel eens door m’n versnelling heen
[ Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 10-04-2021 12:42 ]
Nee, de e-shifter zit buiten het wiel bij de kettingkast.max.schollen schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:41:
[...]
Betekent het omruilen van het wiel dat je dan ook die nieuwe e shifter hebt ?
Weet je het wel zeker??Mischaaaaa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:48:
Nou gezien ik nog binnen de 2 weken retour termijn zit stuur ik mijn S3 lekker weer terug. Dit is namelijk een waardevermindering en dat is niet helemaal netjes van Vanmoof. Zeker gezien het feit dat ik begin maart had besteld en eind maart pas een in december geproduceerde S3 is geleverd. Flinke vertragingen nog in levertijd van een ouder stocked model?! Beetje raar. Ze hadden ook gewoon kunnen besluiten om de levertijd nog iets te verlengen en het nieuwe model uit te leveren. Een verbeterde display en e-shifter is toch wel een groot verschil. Immers is de e-shifter hetgeen de rijbeleving flink beïnvloed . En find my gebruik ik zelf al dus het is fijn dat dat straks ook kan worden gebruikt.
Ik hoop dat ze hiervan leren en niet andere klanten hiermee benadelen in de toekomst. Dat kan toch niet.
Wat als ze over 4 maanden met weer een nieuwe feature komen? Dan rijd je weer op een oud model dat niets meer waard is....
Ik snap het lullige gevoel, maar om nu al die moeite te doen voor een functie waar je m.i. totaal niets aan hebt tenzij je je fiets samen met anderen gebruikt en je elke dag moet kijken waar ie is? Maar dat is mijn persoonlijke kijk erop. Ik ben de enige berijder en de fiets staat of in mijn garage of ik ben er zelf mee op pad.
En als ie gestolen wordt wil ik totaal niet weten waar die staat, dan wil ik zo snel mogelijk geld van de verzekering om een nieuwe te kopen. Dan hoef ik mijn oude fiets niet terug met alle eventuele schade die er ongetwijfeld aan is gebracht door de dief om het slot te verwijderen. En ook niet als een ander er met zijn gore tengels op heeft lopen raggen. Dan liever mijn geld en kan ik de nieuwste S5 of S6 kopen. (Liever de S6, S5 heeft een beetje rare associatie...
Kortom, leuk marketing stuntje van VM om weer even met wat nieuws te kunnen komen na een jaar. Want dat schijnt zo te moeten tegenwoordig. Als je maar wat te melden hebt is het goed, maakt niet uit wat.
En toch kan ik mij aan de andere kant ook niet geheel aan de gedacht ontworstelen dat de eigenaren van VM proberen om Apple zo ingebed te krijgen dat ze over een paar jaar worden overgenomen en dik gaan cashen. Het zij ze gegund overigens! Ze hebben de ebike echt wel een nieuwe, en innovatieve boost gegeven vind ik. En durf getoond tegen de gevestigde orde. En ondanks al het gezeik en de klachten, de klantenservice is 9 v/d 10 keer super en word je snel geholpen, al dan niet met troost chocolade! Eerlijk is eerlijk.
En als ze dan alles verpatsen aan Apple, dan heeft Apple gelijk een gave Applebike in hun line-up.
Wacht eens even, misschien kun je beter nog even wachten tot die er is en dan tot koop overgaan....
[ Voor 7% gewijzigd door Eddy 6 pack op 10-04-2021 16:35 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Denk dat de meeste mensen wel graag die nieuwe e shifter willen ....Eddy 6 pack schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:30:
[...]
Weet je het wel zeker??
Wat als ze over 4 maanden met weer een nieuwe feature komen? Dan rijd je weer op een oud model dat niets meer waard is....
Ik snap het lullige gevoel, maar om nu al die moeite te doen voor een functie waar je m.i. totaal niets aan hebt tenzij je je fiets samen met anderen gebruikt en je elke dag moet kijken waar ie is? Maar dat is mijn persoonlijke kijk erop. Ik ben de enige berijder en de fiets staat of in mijn garage of ik ben er zelf mee op pad.
En als ie gestolen wordt wil ik totaal niet weten waar die staat, dan wil ik zo snel mogelijk geld van de verzekering om een nieuwe te kopen. Dan hoef ik mijn oude fiets niet terug met alle eventuele schade die er ongetwijfeld aan is gebracht door de dief om het slot te verwijderen. En ook niet als een ander er met zijn gore tengels op heeft lopen raggen. Dan liever mijn geld en kan ik de nieuwste S5 of S6 kopen. (Liever de S6, S5 heeft een beetje rare associatie...)
Kortom, leuk marketing stuntje van VM om weer even met wat nieuws te kunnen komen na een jaar. Want dat schijnt zo te moeten tegenwoordig. Als je maar wat te melden hebt is het goed, maakt niet uit wat.
En toch kan ik mij aan de andere kant ook niet geheel aan de gedacht ontworstelen dat de eigenaren van VM proberen om Apple zo ingebed te krijgen dat ze over een paar jaar worden overgenomen en dik gaan cashen. Het zij ze gegund overigens! Ze hebben de ebike echt wel een nieuwe, en innovatieve boost gegeven vind ik. En durf getoond tegen de gevestigde orde. En ondanks al het gezeik en de klachten, de klantenservice is 9 v/d 10 keer super en word je snel geholpen, al dan niet met troost chocolade! Eerlijk is eerlijk.
En als ze dan alles verpatsen aan Apple, dan heeft Apple gelijk een gave Applebike in hun line-up.
Wacht eens even, misschien kun je beter nog even wachten tot die er is en dan tot koop overgaan....
Ben benieuwd hoe vernieuwd die is...max.schollen schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:38:
[...]
Denk dat de meeste mensen wel graag die nieuwe e shifter willen ....
Ik zou eerder denken dat de meeste mensen, iedereen eigenlijk, een gewoon een goed werkende e shifter wil. En als je dat nu al hebt is het goed toch? Maar als de praktijk ons straks leert dat die “nieuwe” e shifter altijd zonder haperingen of af en toe een doortrap schakelt en ook nog eens de overgang tussen 2 en 3 helemaal soepel maakt, dan heb je gelijk. Dan wil ik die ook. Maar ik geloof niet dat die nieuwe onmerkbaar schakelt. Zelfs een Shimano Alfine 8 speed, of Di2 electronisch schakelsysteem schiet wel eens iets door of heeft even een hapering.max.schollen schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:38:
[...]
Denk dat de meeste mensen wel graag die nieuwe e shifter willen ....
Maar nogmaals, als ze het nu dan écht voor elkaar hebben, tja wie wil dat niet?
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Hahah, jij boefje...
Vandaag even contact gehad via chat van Allianz, omdat ik aan het kijken ben waar mijn fiets te verzekeren zodra deze binnen is en daar kwam uit dat het slot en alarm voldoende was voor verzekering bij diefstal. Je moet echter aan kunnen tonen dat de fiets op slot stond, hoe doe je dit, is dit zichtbaar in de app en wat als de app net even de verbinding kwijt was bij het op slot zetten ?
Bij vanmoof kun je als het goed is een logbestand opvragen wat als bewijs kan dienen dat de fiets op slot stond. Ik kan mij echter voorstellen dat als je geen diefstal verzekering bij hen hebt afgesloten dat dat wel eens op een teleurstelling kan uitlopen....Critical51 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:28:
Vraagje betreft verzekering bij Allianz.
Vandaag even contact gehad via chat van Allianz, omdat ik aan het kijken ben waar mijn fiets te verzekeren zodra deze binnen is en daar kwam uit dat het slot en alarm voldoende was voor verzekering bij diefstal. Je moet echter aan kunnen tonen dat de fiets op slot stond, hoe doe je dit, is dit zichtbaar in de app en wat als de app net even de verbinding kwijt was bij het op slot zetten ?
Ik gebruik echter ook de moofer app die de mogelijkheid heeft een logbestand te exporteren.
Ik heb toevallig afgelopen week gemaild met Allianz of ze dit accepteren en dit was het geval
Ook heb ik contact gehad met de maker van de moofer app om het frame nummer in de log te krijgen en dat werkt nu perfect
In het geval je telefoon geen verbinding had op moment van op slot zetten gaat dat echter ook niet werken ben ik bang dat je dan evengoed een probleem hebt....
Thx, hier kan ik wat mee, had de moofer app ook al geïnstalleerd, maar kan nog niks zien voor er een fiets aan gekoppeld is.....rsvmark schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:40:
[...]
Bij vanmoof kun je als het goed is een logbestand opvragen wat als bewijs kan dienen dat de fiets op slot stond. Ik kan mij echter voorstellen dat als je geen diefstal verzekering bij hen hebt afgesloten dat dat wel eens op een teleurstelling kan uitlopen....
Ik gebruik echter ook de moofer app.....
The rumors/news indicate an updated version of S3/X3:
improved cabling and new buttons (confirmed on 06.04.21)
detachable battery (seen on Firmware update v.0.1.07 notes)
new color(s) (not confirmed yet)
body-color pedals (confirmed on 06.04.21)
a new matrix (or LCD) display (confirmed on 06.04.21)
improved smart cartridge (confirmed on 07.04.21)
with Apple Find My feature integration
user-friendly cable cover (confirmed on 06.04.21)
mud guards and flaps (confirmed on 06.04.21)
navigation (not confirmed yet)
more accurate e-shifter (confirmed on 08.04.21)
Het zou een mooie servicegerichte actie zijn als VM deze nieuwe e-shifter aan bestaande S3 eigenaren zou uitdelen.
Apple | Marantz | B&W
Ach, het is inmiddels geregeld en ik ontvang het nieuwe model in 6-8 weken.bakkie1985 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:28:
Ik begrijp best dat het lullig is dat er nu net een nieuwe is en jij ‘’de oude hebt’’. Ergens kon je het weten, er zijn al 2 maanden geruchten over een update versie. Volgend jaar wellicht een S4 het jaar daarop... enzovoorts. Op die manier ga je spreekwoordelijk ‘met de folder in je hand sterven’. Ik wil een nieuwe iphone, koop hem en in sept komt de nieuwe verbeterde versie 13, dat is natuurlijk vervelend maar iets om rekening mee te houden.
nieuwe interne bekabeling in stuur en frame waarschijnlijk?Ron_Tweaker schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:27:
Na jouw opmerking viel het mij pas op:Bruzski schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:27:
[...]
nieuwe interne bekabeling in stuur en frame waarschijnlijk?
:fill(white):strip_exif()/f/image/GkZlbeO3cGNg3RyZcE8yxdQL.png?f=user_large)
Oude bekabeling S3
:fill(white):strip_exif()/f/image/eP8izelXtGZgCZjs5TXmA2Q0.png?f=user_large)
Nieuwe bekabeling S3
/f/image/DXcxZ3EOmVE7uYNXwRdcWC1S.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Critical51 op 11-04-2021 13:00 ]
In de tussentijd mijn Cortina Blau maar zien te verkopen
Ligt het aan mij, of staat er erg vaak "confirmed" maar nergens een bron of linkje naar die bevestiging...Ron_Tweaker schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:27:
Op deze site lees ik interessante punten over de bijgewerkte S3: http://www.aydincanpolatkan.com/blog/3062
The rumors/news indicate an updated version of S3/X3:
detachable battery (seen on Firmware update v.0.1.07 notes)
new color(s) (not confirmed yet)
body-color pedals (confirmed on 06.04.21)
a new matrix (or LCD) display (confirmed on 06.04.21)
improved smart cartridge (confirmed on 07.04.21)
with Apple Find My feature integration
user-friendly cable cover (confirmed on 06.04.21)
mud guards and flaps (confirmed on 06.04.21)
navigation (not confirmed yet)
more accurate e-shifter (confirmed on 08.04.21)
Het zou een mooie servicegerichte actie zijn als VM deze nieuwe e-shifter aan bestaande S3 eigenaren zou uitdelen.
Dat, en in de v.0.1.07 release notes is er gesproken over "prepares for second battery", niet over "detachable battery". In mijn ogen een groot verschil, omdat ik niet verwacht dat je de batterij op de vernieuwde S3's er ineens gemakkelijk uit kan halen. Dan hadden ze dat wel al gelijk gecommuniceerd én was het ontwerp ongetwijfeld veranderd.oscarwashere schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:14:
[...]
Ligt het aan mij, of staat er erg vaak "confirmed" maar nergens een bron of linkje naar die bevestiging...
Laat ik de gok dan nu maar nemen. Kan de meest hulpvaardige tweaker een referal code via PM sturen?Eddy 6 pack schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:20:
[...]
Maar nogmaals, als ze het nu dan écht voor elkaar hebben, tja wie wil dat niet?
Hulpvaardig en snel, thnx Max!
[ Voor 6% gewijzigd door Channelmaster op 11-04-2021 16:36 ]
Dus:
Nieuwe trappers
Nieuwe versnelling
Nieuw display
Nieuw ventiel systeem
Andere kabel inrichting
Find my
Langer spatbord achter
Nieuwe knoppen
Zal het nieuwe achterspatbord te maken hebben met extra veiligheid? Omdat in het zeldzame geval nog wel kan leiden tot problemen
https://nypost.com/2020/1...coma-after-crash-lawsuit/
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Heb er toch ook maar een ticket over geopend. Sinds m'n nieuwe e-shifter is er toch minder verschil te merken nu ik hem wat langer heb. Zeker als ik lees hoe geweldig het verschil volgens jou moet zijn. Ben benieuwd...Bruzski schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:59:
zojuist weer een kort rondje van 17km gemaakt, kan alleen maar zeggen, damn zo blij met mijn nieuwe achterwiel, wat me vooral opvalt is het boterzacht schakelenik zoef zo voorbij de mensen!
Ik denk eerder met het feit dat hij dan meer regen tegenhoudt, want als ik nu achter m'n vriendin aan fiets spat het dusdanig omhoog dat ik tot op m'n voorhoofd druppels vang...litebyte schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:40:
[...]
Zal het nieuwe achterspatbord te maken hebben met extra veiligheid? Omdat in het zeldzame geval nog wel kan leiden tot problemen
https://nypost.com/2020/1...coma-after-crash-lawsuit/
tja ik kan helaas niet voor andere spreken maar het is echt alsof ik een geheel nieuwe fiets berijdt, hele beleving en vooral voorzichtigheid is veranderd, ik durf nu tenminste flink aan te zetten op mijn pedalen als ik een heuveltje pakoscarwashere schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:03:
[...]
Heb er toch ook maar een ticket over geopend. Sinds m'n nieuwe e-shifter is er toch minder verschil te merken nu ik hem wat langer heb. Zeker als ik lees hoe geweldig het verschil volgens jou moet zijn. Ben benieuwd...
[...]
Als de definitieve versie er is moet je dan weer update ?
Hier dezelfde ervaring, wereld van verschil.oscarwashere schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:03:
[...]
Heb er toch ook maar een ticket over geopend. Sinds m'n nieuwe e-shifter is er toch minder verschil te merken nu ik hem wat langer heb. Zeker als ik lees hoe geweldig het verschil volgens jou moet zijn. Ben benieuwd...
[...]
Ik denk eerder met het feit dat hij dan meer regen tegenhoudt, want als ik nu achter m'n vriendin aan fiets spat het dusdanig omhoog dat ik tot op m'n voorhoofd druppels vang...
Maar vooral ook het gevoel er nog bij idd, ik zat altijd te 'wachten' op het moment dat hij doortrapte, zodat ik altijd vrij krampachtig m'n stuur beet aan houden was om dat ik bang was dat m'n voet van de trapper zou glijden en zou vallen.
Nu is het vertrouwen terug en kun je gerust kracht op de pedalen zetten
Apple | Marantz | B&W
Is de afwerking nu tegenwoordig ook op orde of komen er nog steeds veel fietsen beschadigd op de plaats van bestemming?
Ik heb geprobeerd wat terug te lezen in dit forum - en misschien heb ik er overheen gelezen - maar de verwisselbare accu is nog het enige wat mij er enigszins van weerhoud om de VanMoof te bestellen. Is dat iets wat deze maanden aangekondigd gaat worden ?
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
[ Voor 51% gewijzigd door Mischaaaaa op 11-04-2021 23:30 ]
Inderdaad een gerucht maar zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk is deze powerbank bedoelt voor mensen die geen directe oplaadpunt hebben thuis (appartement) of wellicht op werk, lijkt me een plausibel verhaal, laten we hopen dat dit gerucht kloptstin00 schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:39:
Naar verwachting brengen ze een soort VanMoof powerbank uit die op de fiets aan te sluiten is. Maar dit is nog een gerucht
Klinkt leuk, maar ik verwacht dat dat een kostbare grap wordt. Het is geen smartphone accupack van 2 tientjes. Voorlopig heb ik een oplossing door stroom te 'lenen' via een verlengsnoer naar het stroompunt op de gang bij mijn berging. Gelukkig hebben wij een soort met deuren afgesloten gangetjes naar groepen met bergingen, dus mijn snoer is alleen zichtbaar voor directe buren die toevallig op dat moment naar hun berging gaan. Ik plug 'm laat in de avond in en vroeg de volgende ochtend haal ik 'm er weer uit. Wat mij betreft ook prima.Bruzski schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:01:
[...]
Inderdaad een gerucht maar zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk is deze powerbank bedoelt voor mensen die geen directe oplaadpunt hebben thuis (appartement) of wellicht op werk, lijkt me een plausibel verhaal, laten we hopen dat dit gerucht klopt
Tip: koop deze bij vriend Ali, kun je instellen hoe lang hij moet laden. Ik heb hem volgens mij op 1,5 uur ingesteld en plug dan alleen de kabel in als hij onder 40% staat.mphilipp schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:05:
[...]
Klinkt leuk, maar ik verwacht dat dat een kostbare grap wordt. Het is geen smartphone accupack van 2 tientjes. Voorlopig heb ik een oplossing door stroom te 'lenen' via een verlengsnoer naar het stroompunt op de gang bij mijn berging. Gelukkig hebben wij een soort met deuren afgesloten gangetjes naar groepen met bergingen, dus mijn snoer is alleen zichtbaar voor directe buren die toevallig op dat moment naar hun berging gaan. Ik plug 'm laat in de avond in en vroeg de volgende ochtend haal ik 'm er weer uit. Wat mij betreft ook prima.
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dt0fp2D
Ik koop geen electrisch spul bij Ali. Geen zaken die in het 240V net moeten iig. Er is teveel levensgevaarlijk spul te koop daar met slechte verbindingen of gewoon (bewust) slecht gemaakte rommel zonder beveiliging dat ik daar geen woningbrand voor wil riskeren.
Goede tip, heb zelf (toevallig) dezelfde in gebruik, gekocht via Amazon: https://www.amazon.nl/gp/product/B07PVYF6YB (2 voor Euro 18,99 inclusief shipping, morgen in huis!).Wheeliemaker schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:58:
[...]
Tip: koop deze bij vriend Ali, kun je instellen hoe lang hij moet laden. Ik heb hem volgens mij op 1,5 uur ingesteld en plug dan alleen de kabel in als hij onder 40% staat.
Komen ook goed uit de test, dus neem aan niet gevaarlijk (heb er zelf alleen lampen op zitten trouwens).
[ Voor 8% gewijzigd door HAWK Wizard op 12-04-2021 12:39 ]
Ik gebruik ook een smart plug in combinatie met een Hue bridge en de Moofer app.Wheeliemaker schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:58:
[...]
Tip: koop deze bij vriend Ali, kun je instellen hoe lang hij moet laden. Ik heb hem volgens mij op 1,5 uur ingesteld en plug dan alleen de kabel in als hij onder 40% staat.
Moofer app geeft bij 80/90 of 100% een bericht via IFTTT naar de Hue bridge en schakelt de smart plug uit.
80 of 90% is perfect om de accu in goede conditie te houden.
Ik heb zelf geen tijdschakelaar nodig. De lader blijft in mijn berging, ik rol alleen het verlengsnoer uit naar het stopcontact in de gang.HAWK Wizard schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:38:
[...]
Komen ook goed uit de test, dus neem aan niet gevaarlijk (heb er zelf alleen lampen op zitten trouwens).
Wat gevaarlijke zaken betreft, werd ik voornamelijk getriggerd door dit filmpje:
[VIDEO=,,"Inside a fake un-trippable circuit breaker."]https://youtu.be/2TJEzdqtXlQ[/VIDEO]
Het apparaat kan gewoon (goed) werken, maar je ziet soms echt hele vage zaken zoals slechte soldeerverbindingen die op enig moment los gaan. Of ontbrekende beveiligingen tegen oververhitting e.d. Wat in het filmpje getoond wordt is wel weer erg extreem, want dat is gewoon een levensgevaarlijke schakeling. Kortsluiting of overbelasting doet deze groepenschakelaar gewoon niet uitslaan. En dat is precies wat ie moet doen. Hij blijft gewoon stroom doorlaten, en zo brandt je huis af. De brandweer geeft aan dat de nr.1 oorzaak voor woningbranden opladers zijn. Waarschijnlijk gaat het dan niet in eerste instantie om de merkladers, maar die goedkope rommel uit de Hema; zo'n lader van €5. Niet beveiligd en/of slecht geconstrueerd. Werkt, maar is een tikkende tijdbom.... Keurmerkjes zeggen niets en geen enkele instantie controleert dit soort apparaten.
Wellicht een beetje off-topic maar ik vertrouw niets met een stekker wat van AliExpress afkomt. Je bespaart een paar tientjes maar je introduceert echt enorme risico's aangaande jouw veiligheid.mphilipp schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:09:
[...]
Ik heb zelf geen tijdschakelaar nodig. De lader blijft in mijn berging, ik rol alleen het verlengsnoer uit naar het stopcontact in de gang.
offtopic:
Wat gevaarlijke zaken betreft, werd ik voornamelijk getriggerd door dit filmpje:
[VIDEO=,,"Inside a fake un-trippable circuit breaker."]https://youtu.be/2TJEzdqtXlQ[/VIDEO]
Het apparaat kan gewoon (goed) werken, maar je ziet soms echt hele vage zaken zoals slechte soldeerverbindingen die op enig moment los gaan. Of ontbrekende beveiligingen tegen oververhitting e.d. Wat in het filmpje getoond wordt is wel weer erg extreem, want dat is gewoon een levensgevaarlijke schakeling. Kortsluiting of overbelasting doet deze groepenschakelaar gewoon niet uitslaan. En dat is precies wat ie moet doen. Hij blijft gewoon stroom doorlaten, en zo brandt je huis af. De brandweer geeft aan dat de nr.1 oorzaak voor woningbranden opladers zijn. Waarschijnlijk gaat het dan niet in eerste instantie om de merkladers, maar die goedkope rommel uit de Hema; zo'n lader van €5. Niet beveiligd en/of slecht geconstrueerd. Werkt, maar is een tikkende tijdbom.... Keurmerkjes zeggen niets en geen enkele instantie controleert dit soort apparaten.
Een goed filmpje dat de risico's laat zien met dit soort apparatuur. Youtube staat er vol mee. van USB-sticks tot aan powerbanks en zelfs veiligheidsinstrumenten zoals deze groepenschakelaar. Heel bizar!
Verkeerde aanname. Ook Amazon verkoopt erg veel elektrisch onveilig spul. Houd het ajb bij de A-merken en koop geen onbekend Chinees spul. (Sommige spullen kunnen wel goed zijn uit China hoor.HAWK Wizard schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:38:
[...]
Goede tip, heb zelf (toevallig) dezelfde in gebruik, gekocht via Amazon: https://www.amazon.nl/gp/product/B07PVYF6YB (2 voor Euro 18,99 inclusief shipping, morgen in huis!).
https://edition.cnn.com/2...re-safety-invs/index.html
[ Voor 12% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 12-04-2021 14:29 . Reden: linkje toegevoegd ]
Daarom plaats ik het filmpje ook. Het is naar mijn idee een eye opener voor mensen die denken dat als iets het doet en alle keurmerkjes erop staan, het ook veilig is. Of als je denkt dat er een instantie is die alles controleert. Dat doen ze dus niet. Je krijgt al fabrikant een lijst met de eisen en je moet een exemplaar opsturen ter verificatie, maar als je dat niet doet, is er niemand die er naar vraagt. En je kunt alles vervalsen. Of gewoon de rest niet maken zoals de sample die je opstuurde.Ferruginous Hwk schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:27:
[...]
Een goed filmpje dat de risico's laat zien met dit soort apparatuur. Youtube staat er vol mee. van USB-sticks tot aan powerbanks en zelfs veiligheidsinstrumenten zoals deze groepenschakelaar. Heel bizar!
Ik loop er ook liever geen risico's mee.
- Piepende remmen, deze waren echt heel luid
- Een jaar geleden was de terugroepactie ivm het achterwiel waarvan de constructie kon loslaten? Ik wou dat nog even nagelopen hebben
- In de 4de versnelling slaat de trapper soms door
Jammer dat ze dit niet zelf hebben kunnen ondervinden vrijdag toen ik er was voor reparatie maar wel blij dat ik een nieuw wiel krijg.
Hebben ze iets kunnen doen aan de piepende remmen?Matszs schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:12:
Vrijdag bij de store in Amsterdam langsgeweest om de volgende problemen te verhelpen:Helaas konden ze punt 3 niet reproduceren, wel hadden ze de e-shifter voorzien van een update en dingen nagelopen. Dit weekend toch weer een paar keer gehad dat de trappers dooslaan (zeker tegen de wind in), dus net met de chat gesproken en ze sturen een nieuw achterwiel op.
- Piepende remmen, deze waren echt heel luid
- Een jaar geleden was de terugroepactie ivm het achterwiel waarvan de constructie kon loslaten? Ik wou dat nog even nagelopen hebben
- In de 4de versnelling slaat de trapper soms door
Jammer dat ze dit niet zelf hebben kunnen ondervinden vrijdag toen ik er was voor reparatie maar wel blij dat ik een nieuw wiel krijg.
Wat betreft de terugroepactie van het achterwiel ging dit om het spatbord van het achterwiel. De schroefjes hiervan zouden kunnen lostrillen, waardoor het spatbord los zou schieten en daarmee onder het wiel terecht komt. Als dit zou gebeuren komt het wiel in een keer tot stilstand, waardoor je hard kan vallen. Hoe groot het risico was en hoeveel gevallen bekend waren, weten wij niet precies. De oplossing is het gebruiken van schroeven met LocTite; een soort lijm tussen de schroef.
Lijstje met wat ze hebben gedaan:oscarwashere schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:21:
[...]
Hebben ze iets kunnen doen aan de piepende remmen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/EMTv7uX9ZtuNJuWJLB7QZlrT.png?f=user_large)
Het piepen was weg toen ik daar wegreed, ondertussen hoor ik hier en daar weer wat.. Dus ik ben benieuwd hoe duurzaam het schoonmaken is
Moest van VanMoof een update doen 1.4.7.(beta) omdat het dan misschien minder zou zijn maar helaas het zelfde probleem
Nog meer mensen last van dit probleem?
Direct via de chat probleem melden en richting de oplossing nieuw achterwiel gaan. Even geduld hebben tijdens de verzending, monteren en daarna is alles opgelost qua doortrappen.max.schollen schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:01:
Van de week schreef ik dat ik soms door m’n versnelling trap
Moest van VanMoof een update doen 1.4.7.(beta) omdat het dan misschien minder zou zijn maar helaas het zelfde probleem
Elke keer dat ik fiets en ik de eerste 2 keer in de 4e versnelling kom is er een heel klein stukje doortrappen. Heel iets maar, 5 centimeter zoiets. Niet erg, maar wel irritant omdat ik er nu op let.
Na een keer of 2 - 3 weer terug naar 3 of 2 te zijn geweest en weer in 4 te zijn gekomen gebeurt het niet meer.
Maar soms ook nog wel.
Heeft iemand anders dit ook?
(Heb Vanmoof er al over gebeld en ze vroegen mij het even aan te zien en anders weer te bellen).
Vreemd, ik heb nergens last maarja ik heb nog de oude e-schifter dus wellicht niet echt vergelijkbaarEddy 6 pack schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:17:
Ten aanzien van het doortrappen, ik had het dus heel erg toen ik de fiets net had en een nieuw achterwiel heeft dit opgelost, maar toch...
Elke keer dat ik fiets en ik de eerste 2 keer in de 4e versnelling kom is er een heel klein stukje doortrappen. Heel iets maar, 5 centimeter zoiets. Niet erg, maar wel irritant omdat ik er nu op let.
Na een keer of 2 - 3 weer terug naar 3 of 2 te zijn geweest en weer in 4 te zijn gekomen gebeurt het niet meer.
Maar soms ook nog wel.
Heeft iemand anders dit ook?
(Heb Vanmoof er al over gebeld en ze vroegen mij het even aan te zien en anders weer te bellen).
Max, de oplossing is hier al een aantal keer voorbij gekomen, lees de reacties even doormax.schollen schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:01:
Van de week schreef ik dat ik soms door m’n versnelling trap

Bij voorbaat hartelijk dank!
Heb er een aantal ontvangen dank!
[ Voor 15% gewijzigd door Darker op 13-04-2021 13:21 ]
VM weet het nog niet, maar dat betekent denk ik dat ze het wel weten maar nog niet willen zeggen...
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-vanmoof-samenwerking/
Nu maar hopen dat ze het uitrollen naar de eerste versie van de s3
:strip_exif()/f/image/A6oMqY0jNSm74EMwgCCrnITQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door max.schollen op 13-04-2021 18:13 ]
Wel zeer tegenstrijdig met andere berichten. In het interview een bericht hierboven staat dat de smart unit wel degelijk anders is.max.schollen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:11:
Kwam dit tegen op Facebook
[Afbeelding]
Edit: ik moet goed lezen. Er staat op de nieuwste fietsen.. die hebben dus al de nieuwe smart cardridge
[ Voor 8% gewijzigd door HBO88 op 13-04-2021 18:32 ]
Jawel, maar er wordt gesproken over "extra software functies", dus niet hardware. Een tegenstrijdig bericht opzich, door het gebruik van de naam "nieuwste S3/X3", maar "S3 2021" is misschien ook weer overdreven. We weten dan ook nog steeds niet (zeker) of er daadwerkelijk verandering is, of dat er gewoon kleine fixes zijn doorgevoerd in de verschillende batches sinds release en dit meer een marketingdingetje is.HBO88 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:27:
[...]
Wel zeer tegenstrijdig met andere berichten. In het interview een bericht hierboven staat dat de smart unit wel degelijk anders is.
Edit: ik moet goed lezen. Er staat op de nieuwste fietsen.. die hebben dus al de nieuwe smart cardridge
Zo te zien niet. Wel een beetje tegenstrijdig dat ze zeggen dat er geen speciale chip nodig is, en de functie dmv software wordt geactiveerd, maar dat verklaard niet waarom het dan niet op de eerste S3 versies werkt. Er is welliswaar geen speciale Find My chip nodig, maar er is blijkbaar wél iets in de hardware verandert waardoor de firmware niet kan worden aangepast om ook die Find My functionaliteit te gebruiken. Anders zou het gewoon op alles S3's kunnen worden uitgerold.max.schollen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:11:
Kwam dit tegen op Facebook
Maar ja, ik heb geen Apple, dus deze functie kan mij sowieso gestolen worden. Is het bereik van BT dan zo groot dat je de fiets op die manier kunt vinden? Ik heb mijn twijfels bij het nut hiervan. Tenzij je al zo'n beetje weet waar ie heen is gegaan, blijft het een gok natuurlijk. Maar goed, je hebt weer iets om mee op te scheppen
De hardware van de S3 kan herzien zijn zodat deze functionaliteit mogelijk wordt gemaakt. Op zich is het niet zo raar dat er door de tijd heen nieuwe/herziene hardware gebruikt wordt. Alleen is het nu een beetje vreemd dat je een zogenaamd identiek model hebt met een nieuwe functie die niet beschikbaar is op oudere modellen van hetzelfde type. Dan hoor je normaal gesproken een V2/Mk2/enig andere aanduiding van een revisie te gebruiken.oscarwashere schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:50:
[...]
Jawel, maar er wordt gesproken over "extra software functies", dus niet hardware.
Ik vermoed dat er toch wel speciale hardware in zit. Van de Chipolo is ook een nieuwe versie nodig die Find My ondersteunt: https://chipolo.net/en/pages/chipolo-one-spot Daarnaast zou ik niet teveel waarde hechten aan nieuwsberichten/facebookposts. Die mensen krijgen ook via-via te horen wat ze moeten typen en zijn echt niet degenen die de fiets hebben aangepast om met Find My te werken.mphilipp schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:18:
[...]
Zo te zien niet. Wel een beetje tegenstrijdig dat ze zeggen dat er geen speciale chip nodig is, en de functie dmv software wordt geactiveerd, maar dat verklaard niet waarom het dan niet op de eerste S3 versies werkt. Er is welliswaar geen speciale Find My chip nodig, maar er is blijkbaar wél iets in de hardware verandert waardoor de firmware niet kan worden aangepast om ook die Find My functionaliteit te gebruiken. Anders zou het gewoon op alles S3's kunnen worden uitgerold.
Maar ja, ik heb geen Apple, dus deze functie kan mij sowieso gestolen worden. Is het bereik van BT dan zo groot dat je de fiets op die manier kunt vinden? Ik heb mijn twijfels bij het nut hiervan. Tenzij je al zo'n beetje weet waar ie heen is gegaan, blijft het een gok natuurlijk. Maar goed, je hebt weer iets om mee op te scheppen
Het grote avontuur is begonnen! Na deze bestelling van de S3 Light begon het mij te dagen dat de nieuwe serie een rare oneffenheid vertoont: Donkerblauwe band om het display beter leesbaar te maken. Opeens was mat zwart niet zo heel saai meer.Channelmaster schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:20:
[...]
Laat ik de gok dan nu maar nemen. Kan de meest hulpvaardige tweaker een referal code via PM sturen?
Hulpvaardig en snel, thnx Max!
Dat bleek het 1e ding bij VanMoof: All sales are final. Dus de oude bestelling geannuleerd en daarna de S3 Dark besteld, zonder problemen met dezelfde Max korting. Daarmee weet ik ook dat tussen nu en zondag 18:00 (twee dagen) er zo’n 150 units zijn verkocht. Cash flow hebben ze
Toch niet, is alleen op de bestelpagina.
[ Voor 16% gewijzigd door Critical51 op 13-04-2021 22:42 ]
[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2021 13:24 ]
[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2021 13:24 ]
Het 'Find my'-netwerk werkt met bluetooth én alle gebruikers. Als ik mijn fiets zoek en een iPhone-gebruiker die Find My gebruikt loopt langs de fiets, dan geeft de fiets via bluetooth het signaal aan de telefoon van de passant door en de telefoon van de passant geeft dit door aan het netwerk zodat ik het kan zien. Ik hoef dus niet zelf dicht in de buurt van de fiets te zijn. En daarmee kan het wel een krachtig middel zijn om zaken op te sporen.mphilipp schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:18:
[...]
Zelf heb ik een S3 uit november.Ik ga hier gebruik van maken met een losse tracker die ergens in mijn fiets bevestig.
Ok, duidelijk. Maarja...ik heb/wil geen Apple, en een slot en goede verzekering zijn goedkoper dus ik vertrouw daar maar op.edegroot1973 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:44:
[...]
En daarmee kan het wel een krachtig middel zijn om zaken op te sporen.
Lekker achterlijk weer van van Moof. De olifant in de kamer wel zien, maar er niks aan doen. Maar de miniscule verbeteringen waar niemand om vroeg schreeuwen we natuurlijk wel even van de daken.
Apple schijnt ook met een (nieuwe?) hele kleine Airtag te komen die 2 jaar op een acculading werkt en via findmy te gebruiken is mocht je dit graag willen.edegroot1973 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:44:
[...]
Het 'Find my'-netwerk werkt met bluetooth én alle gebruikers. Als ik mijn fiets zoek en een iPhone-gebruiker die Find My gebruikt loopt langs de fiets, dan geeft de fiets via bluetooth het signaal aan de telefoon van de passant door en de telefoon van de passant geeft dit door aan het netwerk zodat ik het kan zien. Ik hoef dus niet zelf dicht in de buurt van de fiets te zijn. En daarmee kan het wel een krachtig middel zijn om zaken op te sporen.
Zelf heb ik een S3 uit november.Ik ga hier gebruik van maken met een losse tracker die ergens in mijn fiets bevestig.
Wellicht zitten die mensen - zoals ik - ook niet echt op het alarm / trackingsysteem te wachten?Critical51 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:18:
Ik zie nogal wat klachten voorbij komen van mensen in de stad die een verwijderbare accu willen. Als de batterij eruit is wordt je alarm en trackingsysteem toch onbruikbaar ?
Primair wil ik gewoon een goed uitziende e-bike. Tracking is 'leuk' maar voor mij niet echt relevant.
Op een afgaand alarm wordt toch niet gereageerd. Hooguit na een paar minuten wanneer mensen uit irritatie eens gaan kijken waarom dat alarm nog steeds lawaai staat te maken.
Als de fiets weg is, is het leuk dat ik hem zou kunnen tracken hoe die naar Oost-Europa wordt vervoerd, maar het levert mij als persoon helemaal niets op. Meer iets voor de verzekeraar.
Ik wil gewoon de accu kunnen opladen in huis.
No animals were harmed in the making of this comment.
Helemaal mee eens, ik heb ook de tracking niet nodig en geef niks om Find My, maar denk dat het een verzekeringspuntje zou kunnen zijn als je fiets zonder batterij en dus tracking op straat staat en gestolen wordt. Denk dat er verzekeringstechnisch dan al een backup accu in zou moeten....Ferruginous Hwk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:44:
[...]
Wellicht zitten die mensen - zoals ik - ook niet echt op het alarm / trackingsysteem te wachten?
......
Als de fiets weg is, is het leuk dat ik hem zou kunnen tracken hoe die naar Oost-Europa wordt vervoerd, maar het levert mij als persoon helemaal niets op. Meer iets voor de verzekeraar.
Weet bijvoorbeeld wel dat de ANWB bij verzekering er zelf een tracker op komt plakken....
Welke firmware staat er op de fiets? Ik had dit probleem bij de eerste versie van de firmware ook.Kimetj schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:40:
Mijn vader heeft een VM S3 gekocht en gebruikt een Android telefoon voor de app maar als hij de fiets wil gebruiken i.c.m. de app lukt dit niet. Hij blijft op "Disconnected" staan, heb alles al gedaan wat volgens VM zou moeten helpen om het probleem op te lossen.. Heeft iemand tips?
Kun je die zien en updaten als de app niet verbonden is ?Welke firmware staat er op de fiets? Ik had dit probleem bij de eerste versie van de firmware ook.
Voor zover ik kan zien: 1.4.5 is de firmwareWelke firmware staat er op de fiets? Ik had dit probleem bij de eerste versie van de firmware ook.
Nee, dat kun je niet zien idd. zonder verbonden te zijn. Maar ik neem aan dat er wel ooit een verbinding is gemaakt met de fiets, anders kun je hem volgens mij ook niet gebruiken, je moet hem registreren en een pincode instellen. Ik lees niet uit het verhaal of het een 2e hands fiets betreft.Critical51 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:50:
[...]
Kun je die zien en updaten als de app niet verbonden is ?
Dat is wel de laatste firmware.Kimetj schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:52:
[...]
Voor zover ik kan zien: 1.4.5 is de firmware
Hij zei dat hij 1x eerder verbinding heeft gehad en de fiets toen wel normaal werkte. Het is idd een nieuwe fiets. hij is wel al geregistreerd en via de pincode werkt de fiets wel normaal.Nee, dat kun je niet zien idd. zonder verbonden te zijn. Maar ik neem aan dat er wel ooit een verbinding is gemaakt met de fiets, anders kun je hem volgens mij ook niet gebruiken, je moet hem registreren en een pincode instellen. Ik lees niet uit het verhaal of het een 2e hands fiets betreft.
Dan lijkt het iets met de telefoon te zijn. Je zou de Moofer app nog kunnen proberen, kijken of het met die app wel lukt.Kimetj schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:57:
[...]
Hij zei dat hij 1x eerder verbinding heeft gehad en de fiets toen wel normaal werkte. Het is idd een nieuwe fiets. hij is wel al geregistreerd en via de pincode werkt de fiets wel normaal.
Denk eerder dat het een Android probleempje is. Zie bij de Tesla dat Android gebruikers ook vaak problemen hebben met automatische vergendeling. Meestal komt dat dan doordat de telefoon de bluetooth in slaap brengt om stroom te besparen. De moderne bluetooth chips verbruiken bijna niets meer en kan je altijd aanlaten. Misschien een tip om eens in de bluetooth instellingen van de telefoon te kijkenKimetj schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:40:
Mijn vader heeft een VM S3 gekocht en gebruikt een Android telefoon voor de app maar als hij de fiets wil gebruiken i.c.m. de app lukt dit niet. Hij blijft op "Disconnected" staan, heb alles al gedaan wat volgens VM zou moeten helpen om het probleem op te lossen.. Heeft iemand tips?
Vandaag bovenstaande Thule Shield 13L set binnen gekregen. Stevig, mat, 31 cm breed & hoog. Zal niet in de weg zitten voor het schopslot. De bijhorende fiets laat nog ~2 maanden op zich wachtenChannelmaster schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:05:
[...]
Wel alvast tassen uitgezocht. Omdat de bagagedrager officieel niet meer kan hebben dan 15kg lijkt mij deze kleine set van Thule prima geschikt en betere value dan de VanMoof variant: https://www.thule.com/nl-...annier-13l-pair-_-3204205

:strip_exif()/f/image/2dLGSZ5hhFwOILjqqTlw5RRO.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien een Cowboy v3? Inmiddels ben ik 6 weken al helemaal lyrisch over deze prachtfiets met eenvoudig verwijderbare batterij die zo'n 70 km meegaat.Ferruginous Hwk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:44:
[...]
Wellicht zitten die mensen - zoals ik - ook niet echt op het alarm / trackingsysteem te wachten?
Primair wil ik gewoon een goed uitziende e-bike. Tracking is 'leuk' maar voor mij niet echt relevant.
Op een afgaand alarm wordt toch niet gereageerd. Hooguit na een paar minuten wanneer mensen uit irritatie eens gaan kijken waarom dat alarm nog steeds lawaai staat te maken.
In de topic starter kan je nog meer alternatieven vinden, die ook allemaal een niet-standaard design hebben.Streamert schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:21:
[...] @Ferruginous Hwk [...]
Misschien een Cowboy v3? Inmiddels ben ik 6 weken al helemaal lyrisch over deze prachtfiets met eenvoudig verwijderbare batterij die zo'n 70 km meegaat.
Dank je voor het meedenken. De Cowboy wordt het voor mij zeer zeker niet.Streamert schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:21:
[...]
Misschien een Cowboy v3? Inmiddels ben ik 6 weken al helemaal lyrisch over deze prachtfiets met eenvoudig verwijderbare batterij die zo'n 70 km meegaat.
Ik vind het belachelijk dat je om een fiets te kunnen gebruiken je een smartphone bij je moet hebben. Ook een iets te sportieve zit voor mij zo te zien. Heb het sowieso niet heel erg met smart e-bikes. Niet omdat ik tegen het concept ben maar ik vind ze smart op de domme manier.
Ik zou veel liever zien dat het smart-deel van de fiets zich vertaald in comfort/veiligheid. Zoals bijvoorbeeld een dode hoek sensor, of verwarmde handvatten of slimme verlichting. Gimmicks zoals nu (track-and-trace, beltonen, enz.) spreken mij eigenlijk niet zo aan.
Ik vind de vanMoof voornamelijk interessant vanwege de US-setting. Ik was mijn interesse volledig kwijt voor deze fiets vanwege de wijzizing die VM 'moest' doorvoeren totdat ik las over de moofer-app en dat vanMoof op social media blijkbaar heeft verkondigd dat er een verwisselbare accu lijkt te komen?
Ik kan wel laden in de gemeenschappelijke fietsenstalling (al dan niet met een verlengsnoer) maar het is wachten totdat de lader weg is.
Alternatieven heb ik ook onderzocht maar die zijn of serieus duurder en vallen vaak ook meer op. Ik woon in de stad en weet dat e-bikes veel worden gestolen. Hoe minder de fiets opvalt hoe beter.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.