Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Iemand ervaring en een goede tip?
Ik gebruik deze: https://www.bol.com/nl/p/...Q2cLcsFXP0iMaAo5oEALw_wcBmphilipp schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:31:
Iemand een tip voor fietstassen die met zo'n kliksysteem werken die zowel op dat smalle bagagedragertje van de S3 passen, als op een 'normale' fiets? Mijn vriendin heeft nu een Cortina e-bike en ik wil graag voor haar een nieuwe fietstas kopen die met zo'n kliksysteem werkt, zodat je ze er snel af kunt halen en eventueel ook op mijn S3 kunt monteren. Het moet dus werken met een adapterplaat die op de bagagedrager geplaatst kan worden. Maar die van de S3 is best smal, dus ik vraag mij af of elk systeem daar zomaar op past.
Zeer fijne tas met click systeem!
Zit ik ook net naar te kijken. Weet jij zo uit het hoofd de dikte van de bagagedrager van de Van Moof? Zo te zien heeft de Cortina iets van 12-13mm. Hopelijk is de VM ook zoiets, anders moet je steeds dat opvulstukje wisselen. Kind of defeats the purpose...DjVe schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:33:
[...]
Ik gebruik deze: https://www.bol.com/nl/p/...Q2cLcsFXP0iMaAo5oEALw_wcB
Ik heb zelf deze, omdat je hem ook kan gebruiken als rugtas. Werkt met het QuickLock systeem van Ortlieb, de naam zegt het al... Je moet dan dus wel deze adapter installeren op beide fietsen, zoals je zelf al aangeeft.mphilipp schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:31:
Iemand een tip voor fietstassen die met zo'n kliksysteem werken die zowel op dat smalle bagagedragertje van de S3 passen, als op een 'normale' fiets? Mijn vriendin heeft nu een Cortina e-bike en ik wil graag voor haar een nieuwe fietstas kopen die met zo'n kliksysteem werkt, zodat je ze er snel af kunt halen en eventueel ook op mijn S3 kunt monteren. Het moet dus werken met een adapterplaat die op de bagagedrager geplaatst kan worden. Maar die van de S3 is best smal, dus ik vraag mij af of elk systeem daar zomaar op past.
Edit: bij de optie die @DjVe noemt zitten alle bevestigingsmiddelen op de tas zelf, wat mij het makkelijkste lijkt als je het op meerdere fietsen wil gebruiken. Degene die ik benoem vereist dat je een deel van het mechanisme vastmaakt aan je bagagedrager. Vervolgens klik je daar de tas aan; de 'adapter' blijft aan de bagagedrager. Reden hiervoor is (denk ik) dat je geen knijpers en beugels in je rug hebt als je hem als rugzak draagt, maar Dutch Mountains lijkt dit goed te hebben opgelost voor zover ik zie op de foto.
[ Voor 21% gewijzigd door oscarwashere op 06-04-2021 15:17 ]
Moet eerlijk toegeven dat ze zowel met als zonder het rubberen tussenstukje prima zitten op de S3. Dus volgens mij kan je hem wel blind bestellenmphilipp schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:57:
[...]
Zit ik ook net naar te kijken. Weet jij zo uit het hoofd de dikte van de bagagedrager van de Van Moof? Zo te zien heeft de Cortina iets van 12-13mm. Hopelijk is de VM ook zoiets, anders moet je steeds dat opvulstukje wisselen. Kind of defeats the purpose...Straks effe meten anders. Maar zie zien er goed uit. Makkelijk en praktisch.
Overigens kan je deze ook als rugtas gebruiken
Die tip kreeg ik ook, maar kon geen o-ringetje vinden. Ik heb er nu paar druppels naaimachine olie in gedruppeldTerrie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:24:
Ik heb van VanMoof een andere oplossing voor het schopslot gekregen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zij geven aan dit ringetje te verwijderen. Ga ik straks maar even proberen.
Ik zit hier naar te kijkenhttps://www.decathlon.nl/...325701?mc=8587990&c=GRIJS dan heb je niet zo'n adapterplaat nodig!mphilipp schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:31:
[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2021 09:13 ]
Ziet er ook goed uit! nog als rugzak te gebruiken ook zo te zien. Bedankt voor de tip!DjVe schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:33:
[...]
Ik gebruik deze: https://www.bol.com/nl/p/...Q2cLcsFXP0iMaAo5oEALw_wcB
Die zag ik ook idd. Lijkt erg op het systeem van Dutch Mountains. Ik zal het even met de mevrouw overleggen. Kijken of het de toets der kritiek kan doorstaanHBO88 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:40:
[...]
Ik zit hier naar te kijkenhttps://www.decathlon.nl/...325701?mc=8587990&c=GRIJS dan heb je niet zo'n adapterplaat nodig!
Volgens de mods mag dit niet gemeld worden *snip*
[ Voor 47% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2021 09:15 ]
Ik had eerst iets vergelijkbaars van Agu, welke ook te dragen was als schoudertas. Het dragen als schouder-/rugzak was voor mij vereist omdat ik (toen nog) dagelijks met de trein naar werk moest. Die haken zaten hier vergelijkbaar, wat niet erg handig/comfortabel was als je hem droeg. Andersom dragen (met de haken naar buiten) was ook geen mogelijkheid, want daarmee sloeg ik andere treinreizigers aan de haak (vond mijn vriendin geen goed idee dus).HBO88 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:40:
[...]
Ik zit hier naar te kijkenhttps://www.decathlon.nl/...325701?mc=8587990&c=GRIJS dan heb je niet zo'n adapterplaat nodig!
Uiteindelijk heb ik de Agu onder garantie teruggestuurd, want ondanks de naam 'H2O' en ook de specificaties 'waterdicht' werden mijn spullen nat...
Enige verschil zo snel is dat die houder aan de onderkant bij dutch mountains van klittenband is, en die van dechatlon een beugeltje wat wellicht iets sneller werkt.mphilipp schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:45:
[...]
Die zag ik ook idd. Lijkt erg op het systeem van Dutch Mountains. Ik zal het even met de mevrouw overleggen. Kijken of het de toets der kritiek kan doorstaan
DM heeft 2 modellen en de een heeft ook zo'n beugeltje. Als het op beide fietsen min of meer op dezelfde plek zit, klinkt dat iets handiger dan een klittenbandje.HBO88 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:48:
[...]
Enige verschil zo snel is dat die houder aan de onderkant bij dutch mountains van klittenband is, en die van dechatlon een beugeltje wat wellicht iets sneller werkt.
Ik heb in ieder geval weer wat opties. Bedankt voor de tips iedereen!
Er gaat ook echt bijzonder veel in die tas (en hij is echt waterdicht)
Tnx,ben overtuigd ik ga hem maar eens bestellen.DjVe schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:05:
Dat klittenbandje zit bij mij niet vast, maar de tas gaat echt nergens heen![]()
Er gaat ook echt bijzonder veel in die tas (en hij is echt waterdicht)
voor de S3 bagagedrager gebruik je zeker die extra insert bij de beugels?
[ Voor 10% gewijzigd door HBO88 op 06-04-2021 16:11 ]
Goede tip! maar zorgt dit er niet voor dat er vuil kan verzamelen in het slot met het gevolg dat de boel niet meer soepel beweegt.Terrie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:24:
Ik heb van VanMoof een andere oplossing voor het schopslot gekregen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zij geven aan dit ringetje te verwijderen. Ga ik straks maar even proberen.

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Bij mijn bestelling van de S3 light gaven ze 5 - 7 weken aan. Leveringsdatum 25 mei, dus 7 weken. Dus bij jouw dark die 12 weken, je krijgt elke 14 dagen een update over leverdatum.bakkie1985 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:29:
Weet iemand of de huidige termijn die ze aangeven op de webstie (10 - 12 weken) een ruwe inschatting is en dat de kans groot is dat de bestelde fiets eerder komt of dien je echt rekening te houden met die 10 weken?
[ Voor 4% gewijzigd door BikerGLE op 07-04-2021 13:24 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Eddy 6 pack op 07-04-2021 14:08 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Easter egg gaf in de vanmoof app de mogelijkheid om 36 km/u te rijden maar is eruit gehaald na boetes in Duitsland.Eddy 6 pack schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:07:
Ik las ergens dat de nieuwste versie van de Moofer app een Easter egg had. Weet iemand al wat dat is, super pursuit mode wellicht?, (wrs. alleen bekend bij de oudere jongeren onder ons 😉) of geldt het alleen voor de S2 omdat die nu ook ondersteund wordt?
*knip*Zie topic warning*knip*
[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 08-04-2021 15:59 ]
Weet niet zeker of het nou de oplossing was bij mij ooit, maar je kan wellicht de oplader er in steken tijdens de update (en zorgen dat hij voldoende vol is). Anders even resetten.Schalkkie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:30:
Ik heb gisteren mijn S3 een onderhoudsbeurt laten geven in Amsterdam. Ze vertelden dat ze de nieuwste firmware op de fiets hadden gezet. Thuis gekomen zag ik dat er een update beschikbaar is voor mijn fiets. Het gaat om firmware 0.1.07-BMS. De fiets geeft aan dat hij de firmware download en installeert ( met bijbehorende vuurwerk) maar de app blijft aangeven dat dezelfde update beschikbaar is geeft nog de oude firmware aan. Heeft iemand anders hier ervaring mee ?
Rare versienaam overigens? Ik zit op 1.4.5
Dat heb ik gedaan maar dat werkt niet. Overigens heeft deze update het over een preparing for second batteryoscarwashere schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:33:
[...]
Weet niet zeker of het nou de oplossing was bij mij ooit, maar je kan wellicht de oplader er in steken tijdens de update (en zorgen dat hij voldoende vol is). Anders even resetten.
Rare versienaam overigens? Ik zit op 1.4.5
Haha, dit klinkt wel alsof je een soort prerelease-firmware hebt gekregen. Dan is de tweede batterij in ieder geval bevestigd nuSchalkkie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:39:
[...]
Dat heb ik gedaan maar dat werkt niet. Overigens heeft deze update het over een preparing for second battery
Dank voor je reactie, maar weet niet wat je nou wilt zeggen of duidelijk maken? Het is in ieder geval geen antwoord op mijn vraag...rsvmark schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:49:
[...]
Easter egg gaf in de vanmoof app de mogelijkheid om 36 km/u te rijden maar is eruit gehaald na boetes in Duitsland.
*knip*Zie topic warning*knip*
[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 08-04-2021 16:00 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Jammer dit. Had dit ook graag beschikbaar gezien voor reeds geleverde S3 fietsen. Lijkt me sterk dat dit een aanpassing in de hardware benodigd?On sale from today onwards, our latest VanMoof S3 & X3 e-bikes will work with Apple’s Find My network. So you’ll be able to locate your ride securely and more accurately than ever before.
[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 07-04-2021 19:40 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9FZ4mfDcMoyhQSTtO5fQOI65.jpg?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Jan Driebeen op 07-04-2021 20:20 ]
[ Voor 93% gewijzigd door oscarwashere op 07-04-2021 20:41 ]
wellicht kan @quintenadema dit voor elkaar krijgen in de moofer app?MaZo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:39:
Our street-smarts just got smarter
[...]
Jammer dit. Had dit ook graag beschikbaar gezien voor reeds geleverde S3 fietsen. Lijkt me sterk dat dit een aanpassing in de hardware benodigd?
Zou dit ook voor modellen in de Outlet store gelden? 🤔Does my VanMoof bike work with Apple’s Find My network?
VanMoof S3 & X3s ordered from April 7th, 2021 will be compatible with the Apple Find My network.
Volgens de vanmoof subreddit is er een kleine update, waaronder ook de Find My integratie, andere kleur pedalen en een iets helderder "scherm"mad_mike schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:55:
Hebben ze nou ook het display van de light versie aangepast? Of zag het er altijd al zo uit op de website van Vanmoof?
Hij lijkt hier op de foto's veel donkerder.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tuurlijk, maar de installbase is te klein om het nuttig te maken. Je kan beter zelf een tracker van Chipolo of dergelijk met FindMy intergratie in je fiets stoppen, dat is een stuk effectiever!HBO88 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:08:
[...]
wellicht kan @quintenadema dit voor elkaar krijgen in de moofer app?
Er komt een oplaad optie voor mensen die geen oplaadpunt hebben bv. in huis of schuur begreep ik.Schalkkie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:39:
[...]
Dat heb ik gedaan maar dat werkt niet. Overigens heeft deze update het over een preparing for second battery
Zoiets als een draadloze kabel?Bruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 01:04:
[...]
Er komt een oplaad optie voor mensen die geen oplaadpunt hebben bv. in huis of schuur begreep ik.
Wat zijn dat voor zwarte kabels langs het bovenframe op de tweede foto? Ziet er niet uit.mad_mike schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:55:
Hebben ze nou ook het display van de light versie aangepast? Of zag het er altijd al zo uit op de website van Vanmoof?
Hij lijkt hier op de foto's veel donkerder.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die uitneembare batterij is wel heel goed nieuws. Ze zijn daar eindelijk een beetje wakker.
Dat zijn de stangetjes van het spatbord. Geen kabels. Perspectief geeft wat raar beeld. Daarom ga ik ook nooit zo boven mijn fiets hangen ;-)Daan2020 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:57:
[...]
Wat zijn dat voor zwarte kabels langs het bovenframe op de tweede foto? Ziet er niet uit.
[ Voor 13% gewijzigd door edegroot1973 op 08-04-2021 09:08 ]
[...]
Wat zijn dat voor zwarte kabels langs het bovenframe op de tweede foto? Ziet er niet uit.
Dat zijn geen kabels maar de bevestingsstangetjes van je voorwiel spatbord.
Interessant. After market sensor, ergens verbergen in de fiets (bjiv in de stuurstang). Mooiste zou natuurlijk zijn als je de sensor zonder voeding kunt gebruiken.dennissimeau schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:56:
Ja ik vind het ook wel een beetje jammer. Ik kan namelijk tot morgen nog mijn fiets terug sturen. Wellicht zouden we de fiets met OpenHayStack nog toe kunnen voegen in de toekomst aan Find My.
Edit - komen dus in juni -->https://chipolo.net/en/pages/chipolo-one-spot
[ Voor 6% gewijzigd door Wheeliemaker op 08-04-2021 10:27 ]
Oh ja..maar dan klopt het bovenaanzicht ook niet. Ze lopen nu helemaal naar het midden van de fiets, dat zie je toch ook niet als je erboven hangt.edegroot1973 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:06:
[...]
Dat zijn de stangetjes van het spatbord. Geen kabels. Perspectief geeft wat raar beeld. Daarom ga ik ook nooit zo boven mijn fiets hangen ;-)
Mijn in maart bestelde (en in juni te verwachten) S3 zal ook van het nieuwe type zijn. Ik heb de bevestiging van VM zojuist per email ontvangen. Daarin staat o.a. het volgrende:Cyleo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:05:
[...]
Volgens de vanmoof subreddit is er een kleine update, waaronder ook de Find My integratie, andere kleur pedalen en een iets helderder "scherm"
de belangrijkste nieuwe features:
• De E-shifter is accurater, en dus kun je nog soepeler schakelen
• De Matrix Display is beter zichtbaar (en ook de kleur is verbeterd)
• Met de ‘'Find My'’ technologie van Apple weet je altijd precies waar je fiets is
Ik had ook deze mail ontvangen, voor mijn S3. Levering eind mei.Jan Driebeen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:10:
[...]
Mijn in maart bestelde (en in juni te verwachten) S3 zal ook van het nieuwe type zijn. Ik heb de bevestiging van VM zojuist per email ontvangen. Daarin staat o.a. het volgrende:
de belangrijkste nieuwe features:
• Met de ‘'Find My'’ technologie van Apple weet je altijd precies waar je fiets is
Werkt toch op bluetooth en dat hebben we toch al op de fiets? Meer dan 50 meter weg nutteloos toch?Wheeliemaker schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:19:
[...]
Interessant. After market sensor, ergens verbergen in de fiets (bjiv in de stuurstang). Mooiste zou natuurlijk zijn als je de sensor zonder voeding kunt gebruiken.
Edit - komen dus in juni -->https://chipolo.net/en/pages/chipolo-one-spot
Eddy 6 pack schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:40:
[...]
Dank voor je reactie, maar weet niet wat je nou wilt zeggen of duidelijk maken? Het is in ieder geval geen antwoord op mijn vraag...
Drie keer op de fiets tikken in de Moofer app. Je kunt dan je fiets andere kleurtjes geven en het complete menu in Rainbow mode zetten..Eddy 6 pack schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:40:
[...]
Dank voor je reactie, maar weet niet wat je nou wilt zeggen of duidelijk maken? Het is in ieder geval geen antwoord op mijn vraag...
Zouden ze die ook op de huidige modellen kunnen zetten ?
Merk namelijk wel eens dat als ik na een hoge snelheid afrem en m’n voet op het pedaal is ik bij stilstand een klein stukje terig val met m’n versnelling...
[ Voor 38% gewijzigd door max.schollen op 08-04-2021 14:00 ]
Dat is heel normaal hoor, hij schakelt terug naar de 1e versnelling. Als je een beetje kracht op je pedaal houdt, voel je dat dus.max.schollen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:58:
Hoorde dat er een nieuwe versie van de e shifter op de nieuwe s3 zit
Zouden ze die ook op de huidige modellen kunnen zetten ?
Merk namelijk wel eens dat als ik na een hoge snelheid afrem en m’n voet op het pedaal is ik bij stilstand een klein stukje terig val met m’n versnelling...
Bleek dat er twee moeren op de as van het wiel zaten waardoor de shifter weer niet genoeg aansloot op het wiel. Duurde even voordat ik in de gaten had dat dit anders was met het vorige wiel.
Maar goed, het leek na de eerste km's fietsen opgelost te zijn. Nu een paar dagen en ritten verder krijg ik nu last van doortrappen. Dus echt trappen zonder tegendruk voordat hij weer een versnelling oppakt. Dit lijkt erger te worden met elk rit. Iemand een logische verklaring?
heb niet echt een verklaring, maar gebeurt dit tijdens het schakelen, dus dat hij niet goed schakelt zegmaar?siemed schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:31:
Bij mij had ik ook last van tikken nadat de versnelling al geschakeld had. Hiervoor is ook een nieuw achterwiel verstuurd en deze heb ik zelf vervangen.
Bleek dat er twee moeren op de as van het wiel zaten waardoor de shifter weer niet genoeg aansloot op het wiel. Duurde even voordat ik in de gaten had dat dit anders was met het vorige wiel.
Maar goed, het leek na de eerste km's fietsen opgelost te zijn. Nu een paar dagen en ritten verder krijg ik nu last van doortrappen. Dus echt trappen zonder tegendruk voordat hij weer een versnelling oppakt. Dit lijkt erger te worden met elk rit. Iemand een logische verklaring?
eenmaal in de versnelling geen last van doortrappen?
Dan lijkt het me eerder een issue van de eshifter die niet helemaal lekker omschakelt ofzo? Heb je ook de moofer app met handmatig schakelen geprobeerd?
Nee wat ik begrijp is dat die tools verbinding maken met alle iphones (dus niet alleen van jezelf) op de wereld en daarmee de locatie bijwerken die je vervolgens in je Find my app op je telefoon kunt zien. Zie ook: https://www.theverge.com/...ker-find-my-apple-airtagsLaroil schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:25:
[...]
Werkt toch op bluetooth en dat hebben we toch al op de fiets? Meer dan 50 meter weg nutteloos toch?
Voor een dief is het vrij lastig om alle iphones uit de buurt te houden van een gestolen fiets, dus dit is een waardevolle toevoeging op de functionaliteit die ze tot nu toe op de S3 bieden. Maar met zo'n Chipolo tracker kom je erg dicht in de buurt van de functionaliteit die VanMoof gaat bieden. Je moet wel 1x per jaar de batterij vervangen.
Ik neem de langere levertijd op de koop toe, maar het is natuurlijk wel jammer. Onder het mom van "als ik het eerder geweten had" had ik sowieso denk ik nog wel gewacht met bestellen tot nu.
Ze hebben overigens ook een video online geplaatst over hoe je de fiets toevoegd aan Find My:
Ik verdenk ook de eshifter, ik ga in de Moofer app handmatig schakelen proberen. Dank voor de tip.HBO88 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:10:
[...]
heb niet echt een verklaring, maar gebeurt dit tijdens het schakelen, dus dat hij niet goed schakelt zegmaar?
eenmaal in de versnelling geen last van doortrappen?
Dan lijkt het me eerder een issue van de eshifter die niet helemaal lekker omschakelt ofzo? Heb je ook de moofer app met handmatig schakelen geprobeerd?
Zou mooi zijn! Direct mij op wachtlijst van Chipalo laten zetten, bedant voor de infoWheeliemaker schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:22:
[...]
Nee wat ik begrijp is dat die tools verbinding maken met alle iphones (dus niet alleen van jezelf) op de wereld en daarmee de locatie bijwerken die je vervolgens in je Find my app op je telefoon kunt zien. Zie ook: https://www.theverge.com/...ker-find-my-apple-airtags
Voor een dief is het vrij lastig om alle iphones uit de buurt te houden van een gestolen fiets, dus dit is een waardevolle toevoeging op de functionaliteit die ze tot nu toe op de S3 bieden. Maar met zo'n Chipolo tracker kom je erg dicht in de buurt van de functionaliteit die VanMoof gaat bieden. Je moet wel 1x per jaar de batterij vervangen.
Gaaf soundje, jammer dat ik hem net 2 weken geleden ontvangen heb. Hopelijk zit daar al update bluetooth in, denk het niet. Kwestie van jammer dandennissimeau schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:38:
Na een tijdje wikken en wegen heb ik toch besloten mijn fiets retour te sturen (vandaag laatste dag van het herroepingsrecht) en 'm opnieuw te bestellen. De Find My is een leuke gimmick en zeker vanuit mijn Apple bubbel (iOS-developer, spelen via bluetooth met de fiets vanuit code e.d.) toch wel iets dat ik wel wil. Dat an sich heeft me niet over de streep getrokken, maar de verbeterde e-shifter en display wel. Bovendien had ik ook wat problemen met een aanlopende rem.
Ik neem de langere levertijd op de koop toe, maar het is natuurlijk wel jammer. Onder het mom van "als ik het eerder geweten had" had ik sowieso denk ik nog wel gewacht met bestellen tot nu.
Ze hebben overigens ook een video online geplaatst over hoe je de fiets toevoegd aan Find My:
[YouTube: Connecting VanMoof S3 & X3 to Apple's Find My]
nee ik hoorde een soort van Vanmoof powerbank waarvoor eerst een firmware update uitgevoerd gaat worden ter voorbereiding, ook begreep ik van support dat de FindMy functie voor iedereen beschikbaar komt, ik maak zelf gebruik van Tile

Dat zou heel netjes zijn!Bruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:28:
[...]
ook begreep ik van support dat de FindMy functie voor iedereen beschikbaar komt
Als dat zo is wordt het hoog tijd dat ze dat ook op deze manier communiceren, want bestaande klanten zijn op dit moment niet erg blij mee (tot retourneren aan toe, zo lezen we hierboven).Bruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:28:
[...]
nee ik hoorde een soort van Vanmoof powerbank waarvoor eerst een firmware update uitgevoerd gaat worden ter voorbereiding, ook begreep ik van support dat de FindMy functie voor iedereen beschikbaar komt, ik maak zelf gebruik van Tile
Overigens begrijp ik niet exact de toegevoegde waarde van Find My i.c.m. VanMoof. De app geeft toch al de laatst bekende locatie aan? Bij diefstal zijn er bovendien betrouwbaardere extra methoden om hem op te sporen. Enkel als je hem in een grote fietsenstalling niet meer kan terugvinden, zie ik wel wat in Find My, maar wellicht maken we een probleem van iets dat niet echt een probleem is. Of zie ik iets over het hoofd? Kan je vertellen hoe/waarom je bijvoorbeeld Tile gebruikt nu?
Het zit hem in “ bovendien betrouwbaardere”, de huidige manier met “GSM triangulation” is niet heel nauwkeurig. Met Find My kan elk Apple product de locatie doorgeven als het binnen bluetooth bereik is.oscarwashere schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:36:
[...]
Als dat zo is wordt het hoog tijd dat ze dat ook op deze manier communiceren, want bestaande klanten zijn op dit moment niet erg blij mee (tot retourneren aan toe, zo lezen we hierboven).
Overigens begrijp ik niet exact de toegevoegde waarde van Find My i.c.m. VanMoof. De app geeft toch al de laatst bekende locatie aan? Bij diefstal zijn er bovendien betrouwbaardere extra methoden om hem op te sporen. Enkel als je hem in een grote fietsenstalling niet meer kan terugvinden, zie ik wel wat in Find My, maar wellicht maken we een probleem van iets dat niet echt een probleem is. Of zie ik iets over het hoofd? Kan je vertellen hoe/waarom je bijvoorbeeld Tile gebruikt nu?
Dat is in tegenspraak met andere berichtgeving, waarin gesteld wordt dat het alleen voor S3 en X3 modellen besteld na 7 april beschikbaar komt. BerichtBruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:28:
[...]ook begreep ik van support dat de FindMy functie voor iedereen beschikbaar komt
[ Voor 15% gewijzigd door eisbaer op 08-04-2021 18:02 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Aha...Rub147 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:56:
[...]
Het zit hem in “ bovendien betrouwbaardere”, de huidige manier met “GSM triangulation” is niet heel nauwkeurig. Met Find My kan elk Apple product de locatie doorgeven als het binnen bluetooth bereik is.
Alleen dan moet er wel een iOS 14> apparaat met Bluetooth ingeschakeld in de buurt komen (al doet Apple er alles aan in iOS om te voorkomen dat jij Bluetooth helemaal uit zet, maar dat is een andere discussie). Dat is natuurlijk een mooi extra middel, zeker als de dief zelf zo'n iOS apparaat heeft of anderen dicht genoeg bij de fiets kunnen komen. Alleen ergens in een schuur of garage bljift het lastig, maar goed, dan hebben de Bike Hunters ook nog iets te doen.
Er wordt beschreven dat er een aanpassing in de cartridge nodig isBruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:28:
[...]
/f/image/DSQriT9hOpZGzsxAV6l0NFcT.png?f=fotoalbum_large)
Als het puur in de cartridge zit kunnen die van de oudere s3 modellen toch vervangen worden voor de nieuwe cartridge ?
[ Voor 7% gewijzigd door max.schollen op 08-04-2021 19:36 ]
Mijn S3 Light besteld op 5 april, vanmorgen deze mail....eisbaer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:56:
[...]
Dat is in tegenspraak met andere berichtgeving, waarin gesteld wordt dat het alleen voor S3 en X3 modellen besteld na 7 april beschikbaar komt. Bericht
We hebben goed nieuws voor je. Jij ontvangt binnenkort een gefinetunede, verbeterde VanMoof S3 Light van ons. Bij VanMoof luisteren we namelijk constant naar wat onze fietsers ons vertellen. Daar leren we van, om vervolgens aan de slag te gaan met het verbeteren van onze fietsen. We willen je tenslotte de soepelste fietservaring ooit kunnen bieden.
Wat hebben we verbeterd aan jouw VanMoof S3 Light? Dit zijn de belangrijkste nieuwe features:
Die paar dagen verschil zal wel goed komen maar van moof support geeft in dat bericht aan dat er een hardware wijziging voor nodig was. Helaas zullen huidige eigenaren er dus geen gebruik van kunnen maken.Critical51 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:09:
[...]
Mijn S3 Light besteld op 5 april, vanmorgen deze
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Beter een upgrade dan een S4Bruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:26:
Wel een rotstreek om bestaande S3 eigenaren die tal van problemen hadden in de kou te laten staan, beetje een oneerlijke situatie, vraag me af of de oude S3 nog wel te verkopen is?
Bovendien, als je geen schakelproblemen en geen iPhone hebt, is er weinig nieuws... Alhoewel het een beetje pijnlijk is voor iedereen die de schakelproblemen wel heeft (gehad).
Oke, ik ga wel voor een S4 met autopilot.oscarwashere schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:44:
[...]
Beter een upgrade dan een S4![]()
Bovendien, als je geen schakelproblemen en geen iPhone hebt, is er weinig nieuws... Alhoewel het een beetje pijnlijk is voor iedereen die de schakelproblemen wel heeft (gehad).
Zal ze sieren als ze bij iedereen de oude e shifter gaan vervangen voor de nieuweBruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:26:
Wel een rotstreek om bestaande S3 eigenaren die tal van problemen hadden in de kou te laten staan, beetje een oneerlijke situatie, vraag me af of de oude S3 nog wel te verkopen is?
Ach joh, maak je niet dik. Het zal allemaal wel weer met vernieuwd dit en revolutie dat. Het lijkt allemaal wel heel veel op de aloude Apple marketing methode, bij iedere nieuwe iPhone of iPad is dat weer ‘wereldnieuws’ en alles zoveel anders dat het toch eigenlijk wel moet worden gezien als een compleet nieuw product dat zo anders is dat je het wel moet kopen. Herkenbaar niet? Oude wijn in nieuwe zakken.Bruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:26:
Enige wat ik interessant vind is dat eshifter verhaal. Ik vraag me af wat er zo anders is. Wellicht andere verhouding van tandwielen of degelijker gebouwd? Of slechts een software aanpassing. Het kan m.i. niet zodanig anders zijn dat het niet zou passen op een ouder model. Mochten we problemen krijgen met de eshifter de komende 3 garantie jaren dan worden die gewoon geleverd hoor.
Maar bovenal, eerst maar eens afwachten wat en hoe al die vernieuwingen het gaan doen. Ik kan me nog herinneren dat in april vorig jaar de S3 ook werd aangekondigd als de verlosser in ebike land met alle shit nadien.
Waarschijnlijk wordt de S4 echt die revolutie, dus als ik nu besteld had zou ik toch gauw annuleren en nog even afwachten en kijken hoe het loopt.....
Maar ik ben ook benieuwd wat er dan anders is.
Eigenlijk wel idd..zet dan op z'n minst een inruilprogramma op poten voor degenen die zich echt bedonderd voelen of met minimaal zoveel reparaties te maken hebben gehad.Bruzski schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:26:
De huidige S3 wordt hierdoor straks natuurlijk ook slechter verkoopbaar en zal er meer van de marktplaatsprijs af moeten.
Flinke naaiactie van Van Moof dus.
Ook alle ritten in "My Rides" geven nu "0% battery spent" of zelfs "3% battery generated" terwijl deze ritten gewoon minimaal 10% afname van accu hadden.
Bij een nieuwe rit vanmorgen (+- 10km) ook 0% battery spent.
Edit: Net reactie van VanMoof, tip om toch nog even app uit te loggen, te deleten, opnieuw te installeren en weer in te loggen. En daarna blijkt de info weer te kloppen.
[ Voor 17% gewijzigd door geertb op 09-04-2021 09:53 ]
Wmb goed dat VM door blijft ontwikkelen en voor mij top dat er nu nog geen S4 komt. Dat zou pas echt je marktplaatswaarde verlagen.
Mijn S3 is 26-03 geleverd (week later dan oorspronkelijk aangegeven, dus dat viel mee). Vandaag is dat dus 14 dagen geleden. Doordat ik het zadel niet kon aanpassen (kapotte TX30 sleutel verkregen) ben ik eigenlijk pas een week met de fiets op pad.Wheeliemaker schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:21:
Ik snap het punt niet. Heb mijn fiets sinds juni vorig jaar en rij er sindsdien (iets te weinig door Corona) met veel plezier mee. Mocht je (schakel)problemen hebben worden die volgens mij netjes door VM opgelost. Enige *upgrade* is die Find my functionaliteit. Leuk, maar kan aftermarket met een tracker van €30 netjes worden opgelost. Als je een goede fiets hebt moet je daar gewoon van genieten en niet kijken naar wat je zou kunnen hebben,
Wmb goed dat VM door blijft ontwikkelen en voor mij top dat er nu nog geen S4 komt. Dat zou pas echt je marktplaatswaarde verlagen.
Ik zou nu inderdaad de fiets nog net wel net niet met een beetje gedoe kunnen retourneren, een nieuwe bestellen, refund van deze, een nieuwe alweer vooruit betalen, etc.
Zelf vind ik het niet waard en snap ik ook dat VanMoof dit niet veel eerder wereldkundig kon maken. Ik vind de feature eigenlijk wel handig (ik ben iOS gebruiker) maar om hiervoor nou een fiets te retourneren (met alle kosten, uitstoot, etc.)?
Last but not least heb ik de verpakking al weggedaan omdat alles met de fiets OK was, dus wordt echt een heel gedoe voor een betrekkelijk kleine feature.
Wat ik wel mooi zou vinden is dat je (net zoals Tesla bijv. met de CCS update heeft gedaan) kan updaten tegen X euro. Als het je alleen om de tracker gaat vind ik 30 euro voor een losse tracker nog niet een hele slechte optie.
Verder erg blij met de fiets!
Niet om het een of ander, maar ik zou dat gedoe toch wel aangaan. Kom nou, je hebt de fiets praktisch net binnen, het is anders wanneer je 'm al maanden in bezit zou hebben.geertb schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:28:
[...]
Mijn S3 is 26-03 geleverd (week later dan oorspronkelijk aangegeven, dus dat viel mee). Vandaag is dat dus 14 dagen geleden. Doordat ik het zadel niet kon aanpassen (kapotte TX30 sleutel verkregen) ben ik eigenlijk pas een week met de fiets op pad.
Ik zou nu inderdaad de fiets nog net wel net niet met een beetje gedoe kunnen retourneren, een nieuwe bestellen, refund van deze, een nieuwe alweer vooruit betalen, etc.
Zelf vind ik het niet waard en snap ik ook dat VanMoof dit niet veel eerder wereldkundig kon maken. Ik vind de feature eigenlijk wel handig (ik ben iOS gebruiker) maar om hiervoor nou een fiets te retourneren (met alle kosten, uitstoot, etc.)?
Last but not least heb ik de verpakking al weggedaan omdat alles met de fiets OK was, dus wordt echt een heel gedoe voor een betrekkelijk kleine feature.
Wat ik wel mooi zou vinden is dat je (net zoals Tesla bijv. met de CCS update heeft gedaan) kan updaten tegen X euro. Als het je alleen om de tracker gaat vind ik 30 euro voor een losse tracker nog niet een hele slechte optie.
Verder erg blij met de fiets!
Gewoon aangeven dat je niet blij bent met de situatie en je bedonderd voelt. Ze sturen maar een lege doos op zodat je 'm alsnog kan retourneren.
Had de VanMoof S3 al een tijdje op het oog en gezien de levertijd nu nog maar 3-5 weken was en de toevoeging van Find My wel tof is.
Wel een beetje zuur als je recentelijk nog een S3 of X3 gekocht hebt.
Dus goed wat ze doen qua vernieuwingen; maar communicatie kan nog steeds veel beter.
Ah, dus toch een beetje zoals we (inmiddels ongeveer een jaar geleden denk ik??) aan het begin hadden verwacht. Er zijn issues met de e-shifter en dit wordt gefixt in een soort facelift model. Blij dat ik destijds heb gewacht.Critical51 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:09:
[...]
Mijn S3 Light besteld op 5 april, vanmorgen deze mail....
We hebben goed nieuws voor je. Jij ontvangt binnenkort een gefinetunede, verbeterde VanMoof S3 Light van ons. Bij VanMoof luisteren we namelijk constant naar wat onze fietsers ons vertellen. Daar leren we van, om vervolgens aan de slag te gaan met het verbeteren van onze fietsen. We willen je tenslotte de soepelste fietservaring ooit kunnen bieden.
Wat hebben we verbeterd aan jouw VanMoof S3 Light? Dit zijn de belangrijkste nieuwe features:
Blijft het een onwijs toffe fiets vinden en hij gaat er ooit zeker komen, dit geeft voor mij als nieuwe koper wat meer vertrouwen. Overigens eens dat het zuur is voor de "early birds" gezien de shifter eigenlijk al vanaf het eerste moment bekend was maar "een bug in de testfietsen betrof".
Op zich rijd de fiets prima maar overgang van 2 naar 3 en soms doortrappen in 4 blijf ik irritant vinden.
'Emely' stuurt mij een nieuw achterwiel
Kost me wel de reflex stickers maar als het een boterzacht schakelend achterwiel is vind ik het prima
[ Voor 21% gewijzigd door rsvmark op 09-04-2021 10:32 ]
De geruchten waren er wel, maar je moest wel zoeken, ben ik met je eens. Valt nog mee dat de verwijderbare batterij niet in dit model zit, hoewel ik ook geruchten gelezen heb dat je op het nieuwe model (misschien ook op de oude?) een 2e batterij zou kunnen aansluiten.bbtweak schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:08:
Alleen wat ik hier heel krom vind, is dat ze het niet hebben kunnen melden van te voren. "We gaan een verbeterd model releasen".
Ik zou ook met VM contact opnemen als je hem pas een maand in bezit hebt, niet geschoten altijd mis.
Heeft iemand overigens al uitgevogeld wat er nieuw is aan die naaf op de achterwielen waar iedereen het nu over heeft?
Ben wel benieuwd of beide gewoon op mijn onlangs geleverde S3 light zitten. Dus als het te checken valt ga ik dat zeker even doen.
[ Voor 3% gewijzigd door r.elu op 09-04-2021 10:50 ]
zie fotos, ik heb de oude naaf gedeeltelijk geopend maar op het eerste gezicht zie ik geen verschillen met mijn nieuwe naaf, beide hebben dezelfde achtertandwiel aansluiting, wat me wel opvalt dat er amper speling op de schakelmechanisme zit t.o.v mijn oude naaf en hoe soepel het geheel schakelt gezien het feit dat ik nog het oude type e-shifter bezitr.elu schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:49:
Zou me niet verbazen als die verbeterde eshifter gewoon al een tijdje in gebruik is. Of gewoon een SW update. VM is een marketing machine![]()
Heeft iemand overigens al uitgevogeld wat er nieuw is aan die naaf op de achterwielen waar iedereen het nu over heeft?

Vernieuwing is niet altijd verbetering...😉Bruzski schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:00:
[...]
... en hoe soepel het geheel schakelt gezien het feit dat ik nog het oude type e-shifter bezit
Nieuwe cartridge schijnt niet te werken in de 'oude' modellen dus zou geen te hoge verwachtingen hebbenS1W schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:36:
Ik heb m'n moof vorige week naar Amsterdam gebracht voor wat reparaties (oa de e-shifter). Prima geholpen en keurig gerepareerd. Maar wat me opviel bij m'n eerste rit was dat de display veel feller was dan voorheen... zouden ze er een andere Cartridge in hebben gestopt? Maar proberen wat findmy doet
zowiezo lijkt mij de hele verandering in de cardridge te zitten vermoed ik, deze zorgt er immers waarschijnlijk ook voor dat je de find my functie krijgt en tevens de fellere ledjes, aangezien dit alles in de cartridge zit... kunnen wij dan niet een andere cartridge krijgen?S1W schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:36:
Ik heb m'n moof vorige week naar Amsterdam gebracht voor wat reparaties (oa de e-shifter). Prima geholpen en keurig gerepareerd. Maar wat me opviel bij m'n eerste rit was dat de display veel feller was dan voorheen... zouden ze er een andere Cartridge in hebben gestopt? Maar proberen wat findmy doet
Jammer Vanmoofrsvmark schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:08:
[...]
Nieuwe cartridge schijnt niet te werken in de 'oude' modellen dus zou geen te hoge verwachtingen hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Bruzski op 09-04-2021 16:24 ]
Maar als ze alleen de cartridge intern hebben veranderd vraag ik mij af waarom het niet in de oudere s3 modellen zou werken ..Bruzski schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:12:
[...]
zowiezo lijkt mij de hele verandering in de cardridge te zitten vermoed ik, deze zorgt er immers waarschijnlijk ook voor dat je de find my functie krijgt en tevens de fellere ledjes, aangezien dit alles in de cartridge zit... kunnen wij dan niet een andere cartridge krijgen?
[...]
Jammer Vanmoof![]()
mm heb je daar een bron van? zou wel jammer zijn, anders inderdaad een telefoontje dat je speaker niet meer werkt of je ledjes niet meer en dan krijg je een nieuwe cardridgersvmark schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:08:
[...]
Nieuwe cartridge schijnt niet te werken in de 'oude' modellen dus zou geen te hoge verwachtingen hebben
Heb zelf vandaag contact gehad met vm en ze schreven dat het niet gaatHBO88 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:49:
[...]
mm heb je daar een bron van? zou wel jammer zijn, anders inderdaad een telefoontje dat je speaker niet meer werkt of je ledjes niet meer en dan krijg je een nieuwe cardridge
/f/image/fS3VnsichAUNJS9HTftyIFcV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/btdgc1TKvc6ABVbLqCeaPt2O.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door max.schollen op 09-04-2021 17:18 ]
Lekker brutaal die Margit. Geen excuses voor het ongemak, niks, 'nee het kan niet, dikke doei'.max.schollen schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:16:
[...]
Heb zelf vandaag contact gehad met vm en ze schreven dat het niet gaat
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk iedergeval dat ze er veel klachten over gaan krijgen.Daan2020 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:50:
[...]
Lekker brutaal die Margit. Geen excuses voor het ongemak, niks, 'nee het kan niet, dikke doei'.
[ Voor 6% gewijzigd door Frozing op 09-04-2021 18:45 ]
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.