Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Laroil schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:43:
[...]

yep, achterkant is identiek. Kabeltje van de nieuwe was ook iets korter
Oke, ik had ook begrepen dat er verschil was tussen het bevestigingspunt waar het boutje doorheen gaat. Open of dicht (rond vs. U vormig).

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mischaaaaa
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-07-2023
Ja eindelijk, mijn S3 is vandaag geleverd. Alles netjes in elkaar gezet en fietsen maar. Standaard loopt de schijf wat aan van het voorwiel en na even flink stoeien heb ik hem zo gekregen dat hij niet meer aanloopt. Wel jammer dat het niet simpelweg wiel plaatsen is en klaar. Veel mensen zullen hiermee de lak gaan beschadigen door het herplaatsen van het wiel. Als je hem niet perfect plaatst op de correcte manier met de kabel naar beneden toe en rekening houdt met de vlakke kantjes zodat het wiel erin klikt gaat dat fout. Ikzelf heb ook een klein plekje nu op het frame, maar dat zie je niet. Dat had wel beter gemaakt kunnen worden zodat het idiot proof is.

Ja en dan de eerste rit. Wat een kanon zeg!!!! Stand 4 en wegrijden met de boostknop is wel echt een sensatie. Verslavend zelfs. Snoeihard vliegt je fiets vooruit. Het comfort is er zeker, heerlijke dikke banden en fijne handlebars, wat een genot om op deze fiets te rijden!!! Echt in no time ga je 26/27 en wil je eigenlijk nog harder maar loop je tegen de beperking aan. Ik ga morgen maar eens stoeien met de Moofer app zodat hij wat verder door kan trekken, ik heb het gevoel dat ik net iets tekort kom qua topsnelheid.

M.b.t. het schakelen heb ik geen last van de harde tik of het missen van het schakelen in de 3e of 3”4e. Die harde tik krijg je wanneer je veel teveel kracht zet op de pedalen terwijl dat helemaal niet hoeft. De fiets levert de power, dat hoef je zelf amper te doen. Licht trappen is voldoende. Hij duwt je hard naar voren met de boost knop en je gaat met licht trappen echt snel door de versnellingen heen en zit zo op 26KM per uur, en dan baal je dan je niet sneller kan en het stopt. Ik weet 100% zeker dat iedereen de boostknop standaard gebruikt bij het wegrijden. Heerlijk is het. Schakelen werkt ook echt perfect en soepeltjes. De fiets doet precies wat hij moet doen en schakelt uit zichzelf op de juiste momenten en bij remmen ook weer netjes terug. Ik vind dat lekkerder fietsen dan de middenmotor van mijn vriendin met krachtsensor op haar fiets. Daar moet je toch meer zelf trappen en kracht gebruiken om haddr te gaan.

Dan het afdek kapje voor de motor kabel van het voorwiel. Niks afzagen of snijden, past perfect en is heel snel en gemakkelijk te monteren. Waarschijnlijk hebben ze dat probleem ook opgelost, want ik had nergens last van.

Wat een genot zeg deze fiets, ik ben een gelukkig man. Beste koop die ik heb gedaan afgelopen jaar. Voor de mensen die twijfels hebben, gewoon meteen kopen. Niet nadenken. Hij is die 2k makkelijk waard. Geweldig design, fiets heerlijk, en boost knop moet je gewoon proberen, geniaal!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Mischaaaaa op 30-03-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Mischaaaaa schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:39:
Ja eindelijk, mijn S3 is vandaag geleverd. Alles netjes in elkaar gezet en fietsen maar. Standaard loopt de schijf wat aan van het voorwiel en na even flink stoeien heb ik hem zo gekregen dat hij niet meer aanloopt. Wel jammer dat het niet simpelweg wiel plaatsen is en klaar. Veel mensen zullen hiermee de lak gaan beschadigen door het herplaatsen van het wiel. Als je hem niet perfect plaatst op de correcte manier met de kabel naar beneden toe en rekening houdt met de vlakke kantjes zodat het wiel erin klikt gaat dat fout. Ikzelf heb ook een klein plekje nu op het frame, maar dat zie je niet. Dat had wel beter gemaakt kunnen worden zodat het idiot proof is.

Ja en dan de eerste rit. Wat een kanon zeg!!!! Stand 4 en wegrijden met de boostknop is wel echt een sensatie. Verslavend zelfs. Snoeihard vliegt je fiets vooruit. Het comfort is er zeker, heerlijke dikke banden en fijne handlebars, wat een genot om op deze fiets te rijden!!! Echt in no time ga je 26/27 en wil je eigenlijk nog harder maar loop je tegen de beperking aan. Ik ga morgen maar eens stoeien met de Moofer app zodat hij wat verder door kan trekken, ik heb het gevoel dat ik net iets tekort kom qua topsnelheid.

M.b.t. het schakelen heb ik geen last van de harde tik of het missen van het schakelen in de 3e of 3”4e. Die harde tik krijg je wanneer je veel teveel kracht zet op de pedalen terwijl dat helemaal niet hoeft. De fiets levert de power, dat hoef je zelf amper te doen. Licht trappen is voldoende. Hij duwt je hard naar voren met de boost knop en je gaat met licht trappen echt snel door de versnellingen heen en zit zo op 26KM per uur, en dan baal je dan je niet sneller kan en het stopt. Ik weet 100% zeker dat iedereen de boostknop standaard gebruikt bij het wegrijden. Heerlijk is het. Schakelen werkt ook echt perfect en soepeltjes. De fiets doet precies wat hij moet doen en schakelt uit zichzelf op de juiste momenten en bij remmen ook weer netjes terug. Ik vind dat lekkerder fietsen dan de middenmotor van mijn vriendin met krachtsensor op haar fiets. Daar moet je toch meer zelf trappen en kracht gebruiken om haddr te gaan.

Dan het afdek kapje voor de motor kabel van het voorwiel. Niks afzagen of snijden, past perfect en is heel snel en gemakkelijk te monteren. Waarschijnlijk hebben ze dat probleem ook opgelost, want ik had nergens last van.

Wat een genot zeg deze fiets, ik ben een gelukkig man. Beste koop die ik heb gedaan afgelopen jaar. Voor de mensen die twijfels hebben, gewoon meteen kopen. Niet nadenken. Hij is die 2k makkelijk waard. Geweldig design, fiets heerlijk, en boost knop moet je gewoon proberen, geniaal!!!
Ff een vraagje, wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mischaaaaa
BikerGLE schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Ff een vraagje, wanneer heb je hem besteld?
6 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
Laroil schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:43:
[...]

yep, achterkant is identiek. Kabeltje van de nieuwe was ook iets korter
zou je de oude e-shifter kunnen openmaken? ben wel benieuwd naar de fotos van de tandwielen.

overigens, heeft iemand ervaring met het oerhollandse zadel merk Lepper :? ik zit te denken deze te bestellen voor mijn S3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7a-qHtXJdTV31nUB1SlDc_mbgB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rqzAtIiQABKyVmIfD7XPm3f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Bruzski op 30-03-2021 22:42 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik ben benieuwd wanneer de smart speed optie niet meer als beta is opgenomen en volledig werkt om te kijken of het fietsen met minder snelle omwentelingen beter gaat. Persoonlijk ja het is een fijne en good looking bike, maar ik vind de cadanssensor niet fijn fietsen. Samen fijn fietsen je gezin of anderen is zo goed als niet te doen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Bruzski schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:38:
[...]

overigens, heeft iemand ervaring met het oerhollandse zadel merk Lepper :? ik zit te denken deze te bestellen voor mijn S3

[Afbeelding]
Ik denk alleen dat je een andere zadelpen nodig hebt of niet?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ron_Tweaker schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:14:
[...]

Ik denk alleen dat je een andere zadelpen nodig hebt of niet?
mijn S3 zadelpen bij vanmoof heb ik al inderdaad. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_A_XXrg5YRJlkj6H5eu8Q-piOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uo1QaAW8CJSmFvAaSJH4PmQp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Bruzski op 31-03-2021 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Laatst online: 07-06 13:42
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Oke, ik had ook begrepen dat er verschil was tussen het bevestigingspunt waar het boutje doorheen gaat. Open of dicht (rond vs. U vormig).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD5qWgZUkS78ZyOIlb5_4sDxqL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYutePzBRzYfQzqhH1HKXz16.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
[...]

zou je de oude e-shifter kunnen openmaken? ben wel benieuwd naar de fotos van de tandwielen.

[Afbeelding]
Ik heb de oude, zoals gevraagd, al weer terug gestuurd naar VanMoof. Die klantenservice is echt helemaal super efficient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
Mischaaaaa schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:39:

Kan jij kijken wanneer die geproduceerd is (sticker onder op frame bij trapas)? `Die van mij December 2020, en ik kreeg hem afgelopen vrijdag afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

[...]

[Afbeelding]
Ja, maar niet op een electrische fiets. Ik heb een Lepper zadel op mn Sparta transportfiets zitten, al meer dan 10 jaar. Het zadel is stug en wordt pas soepeler na zeker een jaar. Niet het meest comfortabele en vrij hard in vergelijking met veel andere merken.

Wil je een oerdegelijk zadel dat de S3 zeker gaat overleven, dan kan ik je dit merk echt aanraden. Wil je comfort kijk dan naar een ander merk

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:07
Voor zover bekend waren er 2 versies shifters, de oude versie met puntjes en een dicht bevestigingspunt en de nieuwe versie met getallen en een open bevestigingspunt.

ik vraag me eerlijk gezegd af of de shifter die jij nu hebt een nieuwere versie is. je zegt dat het typenummer anders is, maar die laatste cijfers zijn volgens mij gewoon een serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:51
Hmm, levertijd voor een S3 dark staat nu op 10-12 weken. Ik wil nu bestellen en morgen hebben haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:12
ColeJ schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Hmm, levertijd voor een S3 dark staat nu op 10-12 weken. Ik wil nu bestellen en morgen hebben haha!
Blauwe nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:49
Ik was mij eens verder aan het verdiepen in de voorwaarden van het Referral programma. In de FAQ over het programma staat dat niet erg expliciet vermeld waarvoor de verdiende credits (als doorverwijzer, niet als doorverwezene) gebruikt kunnen worden. Voor de doorverwezene is dat in ieder geval alleen op accessoires en POM, maar nu lees ik in de voorwaarden van het voor de doorverwijzer ook geldig is op de fietsen! Zelfs op de outlet. Dat maakt het toch een stuk interessanter! (want er zijn niet erg veel accesoires om uit te kiezen, zeker als je al e.e.a. hebt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln5sn0WBb7dB_wt2KByAGuecbgQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OKLtNadEbKvXKwCFWXhfBstu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
oscarwashere schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:19:
Ik was mij eens verder aan het verdiepen in de voorwaarden van het Referral programma. In de FAQ over het programma staat dat niet erg expliciet vermeld waarvoor de verdiende credits (als doorverwijzer, niet als doorverwezene) gebruikt kunnen worden. Voor de doorverwezene is dat in ieder geval alleen op accessoires en POM, maar nu lees ik in de voorwaarden van het voor de doorverwijzer ook geldig is op de fietsen! Zelfs op de outlet. Dat maakt het toch een stuk interessanter! (want er zijn niet erg veel accesoires om uit te kiezen, zeker als je al e.e.a. hebt).

[Afbeelding]
Waar vind ik mijn eigen referral? Of krijgen alleen S3 kopers die en niet outlet kopers van een S1 v2 zoals ik? Ik wil best upgraden naar een S3 uit de outlet. Het is dat hun outlet nu leeg is. Vorig jaar rond dit tijdstip gingen de S2's met regelmaat in de outlet rond. Ben benieuwd wanneer er een paar S3's voorbij gaan komen. Of houden ze die achter de hand als backup voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Joosie200 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Waar vind ik mijn eigen referral? Of krijgen alleen S3 kopers die en niet outlet kopers van een S1 v2 zoals ik? Ik wil best upgraden naar een S3 uit de outlet. Het is dat hun outlet nu leeg is. Vorig jaar rond dit tijdstip gingen de S2's met regelmaat in de outlet rond. Ben benieuwd wanneer er een paar S3's voorbij gaan komen. Of houden ze die achter de hand als backup voor reparatie?
Je kan dit vinden in My VanMoof, in het menu staat "Rewards". Alleen volgens mij is het nog steeds een proef en zijn slechts een aantal huidige S3/X3 rijders gekozen om hieraan deel te nemen. Uiteraard mag je wel mijn code gebruiken (dan krijg je zelf €100 korting op accessoires en POM), maar deze is niet geldig in de outlet als ik het goed had begrepen. Of er nog nieuwe S3's in de outlet zullen komen en wanneer, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silincul1
  • Laatst online: 31-03-2021
Vorige week de volgende vraag gesteld aan VanMoof:

voor het afsluiten van een fietsverzekering vragen ze als de fiets gestolen wordt een bewijs dat de fiets op slot stond.
Is dit aantoonbaar?
Zo ja, is dit dan via jullie opvraagbaar en of via de app?

Antwoord VanMoof:

Bedankt voor het bericht.
Helaas is dit niet mogelijk, mijn excuses voor het ongemak.

Kan ik nu met een gerust gevoel een verzekering afsluiten bij Allianz of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
silincul1 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:58:
Vorige week de volgende vraag gesteld aan VanMoof:

voor het afsluiten van een fietsverzekering vragen ze als de fiets gestolen wordt een bewijs dat de fiets op slot stond.
Is dit aantoonbaar?
Zo ja, is dit dan via jullie opvraagbaar en of via de app?

Antwoord VanMoof:

Bedankt voor het bericht.
Helaas is dit niet mogelijk, mijn excuses voor het ongemak.

Kan ik nu met een gerust gevoel een verzekering afsluiten bij Allianz of niet?
Volgens dit artikel in de FAQ is dat onjuist, men kan zien of de fiets op slot staat/stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
ik heb net het achterwiel binnen, spannend.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kqx9ROhxhdQUc4L3QyYEcx-LWVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0uWT12zLKd5TP6R2SYdYnMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
oscarwashere schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Volgens dit artikel in de FAQ is dat onjuist, men kan zien of de fiets op slot staat/stond.
Ja als onderdeel / verificatie voor hun POM service; ze zijn natuurlijk niet verplicht om dat te delen met derden. Er zijn meerdere mensen met Allianz verzekeringen in dit topic dus wellicht dat iemand anders een bevestiging heeft vanuit VM die bevestigd dat ze die info delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
nieuw model e-shifter heeft een open einde schroefmontage en de oude een gesloten schroefmontage. :/

vraag me af welke ik heb.. :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDYz_vkYjvytAnjOJJfQNLStHu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IP8kQpI8bBrPoXHkYEEat3DM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOpMBa12AISl0yLlIScnGhKAyv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9LhdiEN519mQxJjG7pRVhAy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Bruzski op 31-03-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een vervangend wiel ontvangen wegens het probleem met doortrappen. Nu heb ik het nieuwe wiel geïnstalleerd, maar er komt een hard ratelend geluid uit de kettingkast/kettingspanner. Ik heb de kettingspanner meerdere keren opnieuw geplaatst, maar het geluid blijft. De spacers zitten er netjes tussen, dat kan het niet zijn. Iemand enig idee? Baal als een stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mischaaaaa
Laroil schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Kan jij kijken wanneer die geproduceerd is (sticker onder op frame bij trapas)? `Die van mij December 2020, en ik kreeg hem afgelopen vrijdag afgeleverd.
Die van mij ook van december 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 16:43

DjVe

Hatsaflats!

Fiets vorige week ontvangen. Productiedatum: nov 2020. Zit een nieuw type shifter op. Ik heb zojuist mijn achterwiel vervangen en hij trapt niet meer door :D

Schakelt nu boterzacht en je kan nu gewoon kracht zetten op de pedalen.
mmx36 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:05:
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een vervangend wiel ontvangen wegens het probleem met doortrappen. Nu heb ik het nieuwe wiel geïnstalleerd, maar er komt een hard ratelend geluid uit de kettingkast/kettingspanner. Ik heb de kettingspanner meerdere keren opnieuw geplaatst, maar het geluid blijft. De spacers zitten er netjes tussen, dat kan het niet zijn. Iemand enig idee? Baal als een stekker.
Draai even de schroefjes los waarmee de kettingspanner aan het frame zit. Dan even dubbelchecken of je schroefjes waarmee het kunststof blokje aan de kettingspanner (die met de ringetjes) goed vast zit. Daarna de schroeven in het frame om en om beetje vast zetten. Zet ze nog niet helemaal vast.

Daarna even het afdekkapje aan het einde (dat half ronde ding die vast zit met 1 schroef en een ring) even los halen. Daarna weer vast zetten op de meest losse stand (dus niet helemaal doordrukken).

Paar keer goed met trappers draaien en dan de schroeven van de kettingspanner op het frame vast zetten.

[ Voor 70% gewijzigd door DjVe op 31-03-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
DjVe schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:42:
Fiets vorige week ontvangen. Productiedatum: nov 2020. Zit een nieuw type shifter op. Ik heb zojuist mijn achterwiel vervangen en hij trapt niet meer door :D

heerlijk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Met 37kmpu de dijk over is echt heerlijk ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:51
DjVe schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Met 37kmpu de dijk over is echt heerlijk ja :)
En maar zeuren over motorrijders die in korte broeken naar het strand rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

mijn nieuwe wiel zit er inmiddels in en rijdt nu als de wind, inderdaad boterzacht en niets geen doortrappen meer, je hoort de naaf ook beter inschakelen, wat een genot!! :o

wel zat er een dubbele moer op de as waardoor ik de shifter niet kon monteren, beetje vreemd. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw6DzcwvvFGdtqjzMSBZVE0-Ow0=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/RZAD3aN0frhxK3GGiA9F3BsO.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1fqUjElbNQOcfFe3Ho6J5X_-hU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/orJtoXOmHnlXP5GghMOtAH4M.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 31-03-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Waarschijnlijk om de tweede moer op de juiste plek te houden. Mijn wiel had ook twee moeren aan de zijde van de ketting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

mmx36 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:05:
Hallo allemaal,

Ik had dat ook na de eerste montage en dat was blijkbaar wél de e shifter, want na een SW push was het direct weg. Doortrappen bleef uiteraard en dat is met een ander wiel nu opgelost.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Ik had dat ook na de eerste montage en dat was blijkbaar wél de e shifter, want na een SW push was het direct weg. Doortrappen bleef uiteraard en dat is met een ander wiel nu opgelost.
maar belangrijker, zijn dit nu verschillende naven? ik kon aan de buitenkant geen verschillen zien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03-2024

[...]

Draai even de schroefjes los waarmee de kettingspanner aan het frame zit. Dan even dubbelchecken of je schroefjes waarmee het kunststof blokje aan de kettingspanner (die met de ringetjes) goed vast zit. Daarna de schroeven in het frame om en om beetje vast zetten. Zet ze nog niet helemaal vast.

Daarna even het afdekkapje aan het einde (dat half ronde ding die vast zit met 1 schroef en een ring) even los halen. Daarna weer vast zetten op de meest losse stand (dus niet helemaal doordrukken).

Paar keer goed met trappers draaien en dan de schroeven van de kettingspanner op het frame vast zetten.
Bedankt voor jouw reactie. Dit heeft helaas niet geholpen. Hij maakt nog steeds hetzelfde ratelende geluid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:29:
[...]

maar belangrijker, zijn dit nu verschillende naven? ik kon aan de buitenkant geen verschillen zien. :/
Ik weet het ook niet. Kan geen verschil ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Ehh..de levertijd is van 7 dagen naar 12 weken gegaan..

Is er ergens een fabriek ingestort of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Daan2020 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:57:
Ehh..de levertijd is van 7 dagen naar 12 weken gegaan..

Is er ergens een fabriek ingestort of zo?
lol, de boot vaart nog niet lekker... staat nu geparkeerd ivm inspectie ergens hoorde ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 11:12
Gisteren iets raars meegemaakt.
Tijdens het fietsen zag ik in de app dat ik nog 15% batterij had, maar op mijn fiets zag ik dat de batterij aan zijn laatste 3 puntjes bezig was en begon te knipperen. Op een gegeven moment nog 2 puntjes, terwijl de app nog steeds 14% aangaf.
En op een gegeven moment stopt de fiets er mee, terwijl volgens de app ik nog voldoende zou moeten hebben. Druk op de boost knop, en fiets start weer op en gaat verder, en ben ik uiteindelijk thuis gekomen op elektriciteit. Gebruik de Moofer App, en in eerste instantie dacht ik dat deze de juiste stand van de batterij niet laat zien. Maar daarna ingelogd in de VM app, en daar zag ik dezelfde stand.
Maar heeft iemand dit ooit gehad?

Valt me wel op dat ik met moeite 60km haal (US, assist 4). Boost knop wordt amper gebruikt. Kan het misschien aan de batterij liggen?

Trouwens vanochtend niet in kunnen loggen in de VM app (something went wrong, please try again) en de Moofer app (wrong credentials). Het lijkt wel alsof mijn account niet meer bestaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Barryz op 01-04-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-06 16:55
[b]Barryz in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
Trouwens vanochtend niet in kunnen loggen in de VM app (something went wrong, please try again) en de Moofer app (wrong credentials). Het lijkt wel alsof mijn account niet meer bestaat.
Het is natuurlijk wel 1 April vandaag 😜

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barryz
Jan Driebeen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:45:
[...]

Het is natuurlijk wel 1 April vandaag 😜
Zou het grappiger hebben gevonden als je dan ook uitgelachen zou worden door het doodshoofd logo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Barryz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:37:
Gisteren iets raars meegemaakt.
Tijdens het fietsen zag ik in de app dat ik nog 15% batterij had, maar op mijn fiets zag ik dat de batterij aan zijn laatste 3 puntjes bezig was en begon te knipperen. Op een gegeven moment nog 2 puntjes, terwijl de app nog steeds 14% aangaf.
En op een gegeven moment stopt de fiets er mee, terwijl volgens de app ik nog voldoende zou moeten hebben. Druk op de boost knop, en fiets start weer op en gaat verder, en ben ik uiteindelijk thuis gekomen op elektriciteit. Gebruik de Moofer App, en in eerste instantie dacht ik dat deze de juiste stand van de batterij niet laat zien. Maar daarna ingelogd in de VM app, en daar zag ik dezelfde stand.
Maar heeft iemand dit ooit gehad?

Valt me wel op dat ik met moeite 60km haal (US, assist 4). Boost knop wordt amper gebruikt. Kan het misschien aan de batterij liggen?

Als de batterij leeg is kan je niet inloggen, eerst even opladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10

eisbaer

Zie signature

Barryz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:37:
De radius is tussen de 60 en de 150km volgens de website. Jij hebt hem in de hoogste ondersteuningsstand staan dus haal je de laagste radius.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barryz
oscarwashere schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:41:
[...]

Als de batterij leeg is kan je niet inloggen, eerst even opladen!
Kan weer inloggen, waarschijnlijk storing. Gisteren al volledig opgeladen.
Ik kom hier niet met een gevalletje "mijn computer doet het niet, heb je hem al aangezet" :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Eindelijk! We krijgen een Service Hub hier in Rotterdam:
Hi Mike, Om ervoor te zorgen dat jij hulp krijgt wanneer je die nodig hebt, openen we over 7 dagen een Service hub in Rotterdam. Van reparaties tot check-ups, je vindt al onze services vanaf nu bij jou om de hoek – dus je bent binnen no-time weer terug op de weg.

Niet slecht, toch? Probeer het uit en boek meteen je eerste afspraak bij de Servicehub.
Rotterdam, Mariniersweg 68

Rij ik er maar een keertje langs om hen te laten oordelen over mijn versnelling. Op zich rijdt het ding prima, maar hij klikt nogal tussen 2 en 3. Nooit zin gehad in gedoe met helpdesk enzo, dus ik laat die mannen er maar eens naar kijken. Mogen zij eventueel een nieuwe versnelling monteren.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Barryz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:31:
[...]

Kan weer inloggen, waarschijnlijk storing. Gisteren al volledig opgeladen.
Ik kom hier niet met een gevalletje "mijn computer doet het niet, heb je hem al aangezet" :).
Was inderdaad waarschijnlijk storing, ik kon ook niet inloggen vanochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:32:

[...]

Ik weet het ook niet. Kan geen verschil ontdekken.
Vandaag naar werk en terug, man man man... wat een wereld van verschil met die nieuwe achterwiel, lijkt wel een compleet nieuwe fiets, het trappen is ook veel geruislozer worden, ik ga in het weekend ff met het oude wiel aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:55

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
De fiets van de medetweaker is waarschijnlijk verkocht dus weer op zoek.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Hij zegt hem 3 weken geleden nieuw gekocht te hebben, verkopen ze de S2 nog nieuw?

Wat denken jullie hier van?

[ Voor 15% gewijzigd door Terrie op 01-04-2021 18:35 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Terrie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:34:
De fiets van de medetweaker is waarschijnlijk verkocht dus weer op zoek.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Hij zegt hem 3 weken geleden nieuw gekocht te hebben, verkopen ze de S2 nog nieuw?

Wat denken jullie hier van?
wat is er met die voorvork gebeurd ?? :?

laat maar, reflectie..... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 01-04-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:42:
[...]

het trappen is ook veel geruislozer worden,
Grappig, ik hoor juist de "ratel" van je fiets een stuk duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:56:
[...]

Grappig, ik hoor juist de "ratel" van je fiets een stuk duidelijker.
als je een ratel heb tijdens het trappen dan staat de kettingkast teveel naar link of rechts, even finetunen met imbus sleutel en ratel is weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 17:24

wzzrd

The guy with the Red Hat

Die discount code aan het einde van het order, is dat een soort referral program? If so, heeft iemand daar ervaring mee? Wat krijg je als VanMoof eigenaar als iemand jouw code gebruikt?

(Mocht iemand er overigens één hebben... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
*knip*Dit is ordinair delen van een refferal en dat is niet toegestaan!*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door deepbass909 op 02-04-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 17:24

wzzrd

The guy with the Red Hat

Thanks @oscarwashere!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
rewards zijn kennelijk nog niet overal uitgerold.. ik wacht wel even af. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWIoXvndFq7dMYrhGgF-hw4MDGo=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/CtGfRpz0dAM3P32NFAbRIbqE.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

@quintenademaIs er bij de belgeluiden een keuze “geen geluid” toe te voegen? Het gebeurt me nog steeds wel eens dat die bel af gaat als terug wil schakelen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 06:01
ColeJ schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:50:
[...]

En maar zeuren over motorrijders die in korte broeken naar het strand rijden :D
Ik erger mij meer aan al die snorbrommers die ruim boven de 40 voorbij komen. Weet niet wat er met de rollenbankbrigrade is gebeurd maar toen ik nog een tiener was leken ze er strenger op te controleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
Gezien de goede recensies een Strex Fietszadel gemonteerd, zit stukken beter als zo'n standaard VM zadel, zelfs na een lange tocht heb ik nog geen last van mijn kont. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CRSGlIf07CbM0IwYHst3FYZ9WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ckK0ClGRy5nVqWLvF2oU8pt1.jpg?f=fotoalbum_large

update:
Ritchey WCS True Grips gemonteerd, dank aan @BAMMER voor de tip >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdSqBqE0yYduhuHcOzXU09cHB9E=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/jkGBgIPO17MXYEgI3gmOluF9.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door Bruzski op 03-04-2021 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
correctie op een eerder bericht! excuses |:(

dit zijn dus de verschillen tussen 3 of 9 spline achtertandriem systemen, let hier dus op als je een Veer belt drive systeem voor de S3 gaat bestellen. ;)

3-spline veer belt drive (S3 begin 2020)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5HLb5sCCBuxjgThCdA9K8XDuJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhvkyQg8DcoHHpNBfhp7X7lg.jpg?f=fotoalbum_large

9-spline veer belt drive (S3 eind 2020)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeScYL0rRPcLYv6Zk5TDvc5fKuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hufJBVgVTde04p8Euc93WpYe.jpg?f=user_large

bv. mijn S3 (september 2020) heeft een 9-spline achter tandwiel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbpdYVLmYOoW8ycgmE1_VI0g2Tc=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/EmTel6NMWFTJ91aRhA4dY1TO.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Bruzski op 03-04-2021 10:21 . Reden: correctie van eerder bericht ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PO74
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb interesse in de van Moof S3 maar als ik de verhalen goed lees, is het een aardige hobby fiets voor 2000 euro. Doortrappen, software upgrades, kromme remschrijven, shifters... Is het zo erg met van Moof en zit je zelf de hele tijd te kl.ten met die fiets of lees ik hier op dit forum alleen de probleemgevallen?

Zijn er ook louter positieve ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
PO74 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 01:31:
Ik heb interesse in de van Moof S3 maar als ik de verhalen goed lees, is het een aardige hobby fiets voor 2000 euro. Doortrappen, software upgrades, kromme remschrijven, shifters... Is het zo erg met van Moof en zit je zelf de hele tijd te kl.ten met die fiets of lees ik hier op dit forum alleen de probleemgevallen?

Ik had vanaf de levering afgelopen september geen enkel probleem, enkel een licht kromme voorspatbord, hiervoor kreeg ik 25 euro teruggestort ;) laatste weken kreeg ik echter wat problemen met doorslippen in de 4de versnelling, dit is snel opgelost met het vervangen van het achterwiel.

Zou gewoon de gok wagen, het is echt een geweldige fiets om te bezitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Ik ga vanmiddag een proefrit maken:) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Vandaag op een S3 gereden, geweldig zeg. Je hoeft echt compleet niks te doen, merkte wel dat het schakelen wat basaal ging en de remmen piepen als de zenuw.

5-7 weken levertijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41
Ik heb sinds de laatste software update problemen met mijn S1 v2. Er staat 0 in het scherm, de aandrijving gaat soms heel even aan, maar doet meestal niks. Heb VM al gebeld maar die konden o p afstand niks doen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Louter positief niet, maar welke fiets (echt objectief gezien), heeft dat wel??
Ik vind dat alles achteraf gezien best overdreven is en meevalt. Als er problemen zijn worden die meestal goed opgelost na een belletje met VM.
Als je met een nieuwe Giant of Gazelle ebike onder belasting schakelt kraakt dat ook of schiet door en gaat in ieder geval ook niet soepel zonder kraak of geluidje. Maar omdat het nu onder een vergrootglas ligt lees je er meer over.
Ik heb nu 500 km. gefietst en op een probleem met doortrappen, wat binnen 2 dagen is opgelost met een nieuw achterwiel na, fietst het super! Echt een topfiets voor slechts €2.000! Kan niet anders concluderen. Ik heb hiervoor 8 maanden een Gazelle Ultimate ebike gehad van €4.000! en die had ook issues na aflevering!

Staar je niet teveel blind op de negatieve verhalen, probeer het gewoon en oordeel zelf. Zoals gezegd is de service van VM super en staan ze altijd in de mee-werk stand voor oplossingen. En daarnaast heb je altijd nog je proefperiode van 2 weken. En geloof mij maar, binnen 1 dag weet jij gegarandeerd écht al wel of je hem wilt houden of er zo van baalt dat je hem terug stuurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 03-04-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischaaaaa
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:24:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Je bent echt gek als je een fiets zo goed als deze laat staan en iets anders koopt door de negatieve verhalen die je leest. Het is echt de perfecte fiets, ik ben er echt ongelofelijk blij mee. Het is lang geleden dat iets mij zo blij kon maken als deze fiets. Hij rijdt echt geweldig, is oer degelijk, en je wil gewoon niets anders meer. Ik krijg nog dagelijks blikken en positieve reacties van mensen die de fiets zien. En die boost knop, is echt geweldig. Alsjeblieft, wees slim en koop deze fiets gewoon mocht je twijfelen. Ik had de twijfels ook maar dat had helemaal niet gehoeven. Dit is echt een unieke fiets!!!!

Louter positief niet, maar welke fiets (echt objectief gezien), heeft dat wel??
Ik vind dat alles achteraf gezien best overdreven is en meevalt. Als er problemen zijn worden die meestal goed opgelost na een belletje met VM.
Als je met een nieuwe Giant of Gazelle ebike onder belasting schakelt kraakt dat ook of schiet door en gaat in ieder geval ook niet soepel zonder kraak of geluidje. Maar omdat het nu onder een vergrootglas ligt lees je er meer over.
Ik heb nu 500 km. gefietst en op een probleem met doortrappen, wat binnen 2 dagen is opgelost met een nieuw achterwiel na, fietst het super! Echt een topfiets voor slechts €2.000! Kan niet anders concluderen. Ik heb hiervoor 8 maanden een Gazelle Ultimate ebike gehad van €4.000! en die had ook issues na aflevering!

Staar je niet teveel blind op de negatieve verhalen, probeer het gewoon en oordeel zelf. Zoals gezegd is de service van VM super en staan ze altijd in de mee-werk stand voor oplossingen. En daarnaast heb je altijd nog je proefperiode van 2 weken. En geloof mij maar, binnen 1 dag weet jij gegarandeerd écht al wel of je hem wilt houden of er zo van baalt dat je hem terug stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Heeft iemand een referal code voor mij? Ik ga hem hoogstwaarschijnlijk vandaag(zondag) bestellen. graag via DM.

[ Voor 3% gewijzigd door Terrie op 04-04-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Net een tweedehands VanMoof gekocht met 10km op de teller. Awesome! Hij schakelt wel wat rauw, wat zijn de indicators dat de e-shifter niet helemaal lekker is(de test fiets gister had hetzelfde) Tevens lijkt alleen dat de piece of mind dekking niet overgedragen is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Terrie schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:51:
Net een tweedehands VanMoof gekocht met 10km op de teller. Awesome! Hij schakelt wel wat rauw, wat zijn de indicators dat de e-shifter niet helemaal lekker is(de test fiets gister had hetzelfde) Tevens lijkt alleen dat de piece of mind dekking niet overgedragen is. Iemand hier ervaring mee?
Heeft de vorige eigenaar dit doorlopen? https://support.vanmoof.c...ions/articles/44002128466
POM zit gekoppeld aan een frame dus dat blijft geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Tevens lijkt alleen dat de piece of mind dekking niet overgedragen is. Iemand hier ervaring mee?
De voormalige eigenaar moet dit laten overzetten op jouw account, zie topic starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Het zou automatisch gekoppeld moeten zijn. Ik ga dinsdag (vermoed dat ze morgen dicht zijn) even chatten met de medewerker. Ik heb verder alle aanschaf documenten e.d. erbij gekregen en de fiets staat netjes op mijn naam.

Erg blij dat ik de keuze gemaakt heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Het is inderdaad een fiets met veel problemen. Maar zeker geen hobby fiets, dat zou het zijn als je makkelijk zelf (zonder VanMoof) onderdelen kan vervangen/repareren, maar dat is dus niet zo, hierbij ben je grotendeels aangewezen op VM.
Heb best veel buitenlandse kenissen en collega's (met name in Japan) die er ook een willen kopen die raad ik het allemaal af totdat de problemen zijn opgelost of het mogelik is de fiets in de omgeving te kunnen repareren in service centra..

Mooie vormgeving en marketingverhalen, maar onderdeln en betrouwbaarheid is waadeloos.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

De enigen die daar een realistisch antwoord op kunnen geven zijn degenen die er zelf een hebben. De S3 die we hebben kwam destijds met een doortrappende versnelling. Achterwiel is gewisseld bij VM en sindsdien geen enkel probleem gehad. Ik pak nog steeds voor mijn plezier de vanmoof. Met de moofer app kun je hem ook op handmatig schakelen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-06 16:55
2ehands met maar 10km op de teller? Heel bijzonder. Dan heb je echt mazzel gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88

Zo zou ik het niet willen noemen. uiteraard lees je vooral de negatieve verhalen.
Software updates is gewoon positief, is meer voor de app of firmware update van je fiets.
Kromme remschijven is van het hele begin, dit probleem is er door andere manier van verpakking niet meer

Doortrappen en shifters heb je wel een punt. Ik had ook last van doortrappen maar er werd een nieuw achterwiel opgestuurd. Na het vervangen is het de fiets die het hoort te zijn.
Overigens had ik dit ook kunnen laten verwisselen bij mijn lokale fietsenmaker en zouden de kosten vergoed worden, prima service dus.
Er komen trouwens nu ook servicepunten in Rotterdam en Utrecht, dus je bent niet meer afhankelijk van Amsterdam.

Ja ze hadden flink last van opstartproblemen, maar de nieuwe batches wielen etc zijn wel gewoon goed.
Ben nu zeer positief en krijg ook veel positieve reacties van bekenden en onbekenden over mijn mooie fiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Jan Driebeen schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:45:
[...]

2ehands met maar 10km op de teller? Heel bijzonder. Dan heb je echt mazzel gehad.
Ja, van een buitenlandse student in Groningen die had hem op facebook marketplace staan. Alles zit er ook heel netjes bij en heb alle officiële codes en documenten.. Vandaag de fiets helemaal compleet nalopen, want ik merkte dat bij het voorwiel de remcilinder aan 1 kant heel licht aanloopt, vermoedt dat of het wiel niet helemaal recht zit of de remklauw. Het is ook constant aanlopen, dus de remschijf moet wel recht zijn.

Zijn er mensen die een andere bagagedrager (voor of achter) dan origineel hebben gemonteerd op hun VanMoof? Ik ben op zoek naar een front carrier, maar vermoed dat je met de lamp aan de originele van VanMoof vastzit, maar de achter bagagedrager mag maar 15 KG hebben. Iemand ervaringen hier mee? Betreft een S3)

[ Voor 24% gewijzigd door Terrie op 05-04-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 09:40
Bruzski schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:34:
Gezien de goede recensies een Strex Fietszadel gemonteerd, zit stukken beter als zo'n standaard VM zadel, zelfs na een lange tocht heb ik nog geen last van mijn kont. ;)

[Afbeelding]

update:
Ritchey WCS True Grips gemonteerd, dank aan @BAMMER voor de tip >:)
[Afbeelding]
Mooi zadel! Is deze upgrade mogelijk zonder te hoeven zagen, etc?

Zijn er (meer) zadels die gewoon op de S3 passen zonder allerlei gezaag en zo?

BTW, heb nu 10 maanden de S3 en werkelijk 0 problemen met de hardware / fiets zelf. Alleen de software mag wel wat beter als het om auto unlock gaat, maar goed, dat wordt gelukkig steeds beter met elke versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
HAWK Wizard schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:48:
[...]

Mooi zadel! Is deze upgrade mogelijk zonder te hoeven zagen, etc?

Zijn er (meer) zadels die gewoon op de S3 passen zonder allerlei gezaag en zo?

BTW, heb nu 10 maanden de S3 en werkelijk 0 problemen met de hardware / fiets zelf. Alleen de software mag wel wat beter als het om auto unlock gaat, maar goed, dat wordt gelukkig steeds beter met elke versie.
Jazeker, je moet alleen even een andere zadelpen bestellen vervolgens kan je bijna alle zadels monteren, bv. Selle Royal, Brooks, Decathon huismerken, Lepper enz..

ik heb hiervoor onderstaande S3 zadelpen besteld, perfect fit ;)
https://www.vanmoof.com/s...ssories/s-frame-seat-post

[ Voor 16% gewijzigd door Bruzski op 05-04-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxKorlaar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 12:44
Ik lees dat mensen hier positieve ervaringen hebben met een nieuw achterwiel met betrekking op het schakelen en doortrappen. Ik merk zelf ook dat in de 4e versnelling de fiets 1 á 2 keer per rit toch wel een slag doortrapt. Het is niet super heftig, maar ook niet top als ik eens vol kracht zet op de trappers.

Zou dit probleem kunnen worden opgelost met zo'n nieuw achterwiel en zo ja, hoe kan ik daaraan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Langeind schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:24:
Beste mensen,
Gister mijn S3 gekregen....twee weken voor op schema.
Hij doet het prima alleen twee kleine puntjes:
1. De rem loopt voor aan. Wiel zit wel recht. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
2. Mijn slot achter loopt aan, ik neem aan dat dit wel slijt? Heb er niet veel last van.

Hij fietst wel heerlijk! Zelf gister tegen de wind in!
Ik heb dit probleem met het slot ook, hoe is dit bij jou verholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Terrie schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:38:
[...]

Terrie, gebruik even de zoekfunctie... dit is vaker besproken :/
HBO88 in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 05-04-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Terrie schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:38:
[...]

Dus de fiets is 10km oud maar heeft een aanlopend schopslot, aanlopende voorrem en hij schakelt niet lekker? Ik mag toch hopen dat er garantie op een vrijwel nieuwe fiets zit..? 8)7 Ik vind het maar bizar dat VM slecht schakelende fietsen verscheept en dan nieuwe achterwielen nastuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
MaxKorlaar schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:11:
Ik lees dat mensen hier positieve ervaringen hebben met een nieuw achterwiel met betrekking op het schakelen en doortrappen. Ik merk zelf ook dat in de 4e versnelling de fiets 1 á 2 keer per rit toch wel een slag doortrapt. Het is niet super heftig, maar ook niet top als ik eens vol kracht zet op de trappers.

Zou dit probleem kunnen worden opgelost met zo'n nieuw achterwiel en zo ja, hoe kan ik daaraan komen?
inderdaad, gewoon even bellen met klantenservice en zeggen dat je doortrapt in de 4e versnelling. Dan krijg je een nieuw achterwiel en zelfs zonder enige technische kennis van een fiets is die zo te vervangen :)
Nu kun je gewoon vol kracht zetten op de trappers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

@Bruzski jij hebt toch XT remklauwen op je S3 met behoud van de orginele VanMoof grepen toch?

Had je daar nog iets bijzonders voor nodig qua Shimano koppelingen ofzo iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
DjVe schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:01:
@Bruzski jij hebt toch XT remklauwen op je S3 met behoud van de orginele VanMoof grepen toch?

Had je daar nog iets bijzonders voor nodig qua Shimano koppelingen ofzo iets?
Nee niets bijzonders :) gewoon de xp klauwen aansluiten op de vm knijpers met onderstaand setje. ;)

vervolgens even de oude leiding aan de nieuwe leiding koppelen en door de frame trekken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg2sdPz51TSyCRFn8Lxsp6twgOs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PIx0c9zMesgxtiTvK9CJvUvl.jpg?f=user_large

Je kan ook de xt klauwen aan bestaande leiding koppelen met onderstaand setje, scheelt weer een leiding trekken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXWNRrUVg7hSs69muvZq9Gpr3j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkYACk5fMInTTEkr0jsrbY4M.jpg?f=fotoalbum_large

In beide gevallen niet vergeten goed te ontluchten met een bleed setje. :/
ONTLUCHTINGSET VOOR SCHIJFREMMEN MET MINERALE OLIE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Top!

Het bleef setje van epicbleedsolutions is overigens beter :) (en een stuk voordeliger)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quintenadema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-05 17:29
eisbaer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:25:
@quintenademaIs er bij de belgeluiden een keuze “geen geluid” toe te voegen? Het gebeurt me nog steeds wel eens dat die bel af gaat als terug wil schakelen.
Tuurlijk! Schrijf ik op, komt zsm. in de app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:15
Cool dat moofer app steeds in ontwikkeling blijft. @quintenadema die smart range, hoe werkt die. En hoe zet ik puke rainbow 🌈 uit XD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• quintenadema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-05 17:29
heval schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:52:
Cool dat moofer app steeds in ontwikkeling blijft. @quintenadema die smart range, hoe werkt die. En hoe zet ik puke rainbow 🌈 uit XD
Goed om te horen dat de update doorgevoerd is! Voor iedereen die meeleest, in deze update zit de eerste versie van ES2 / EX2 support ;)

Smart Range schakelt je assist naar beneden als je batterij bijna leeg is, zodat je toch met iets van ondersteuning naar huis kan fietsen. Wanneer Rides uit is zal Smart Range ook naar je vorige ritten kijken om een nog betere schatting te maken.

Rainbow Puke wordt herstelt na het herstarten van de app ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bruzski
speciaal voor @Eddy 6 pack wat spannende foto's van mijn oude naaf. ;)

wat ik gezien zag is hoe fragiel en complex dit hele systeem is,
kleine knopje op de as zorgt voor het schakelen zodra de e-shifter de kopere bus aanstuurt die vervolgens een aantal graden draait.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YprCOrPct16mK1PU0TolM3mfDyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2EfDf5u32a1fD5b4hb8rmfb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpvaUsRcyc4ggwgy4o4xvknCNMs=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/welFVMsEM3okoWJ9Gud1aCbg.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IemKHgMhEUcYkGs2P3PJUQntFjs=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/XmgSjzzEzArPnk5aUoWnREu5.gif?f=fotoalbum_large

De kopere bus grijpt net aan het 8-spline ringetje, wellicht de oorzaak van het doorslippen :? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wK5DMkltmjw5jjTFqZUQ5IxPb8=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/6nv9qtSn6xaEFX3hkIlU15qj.gif?f=fotoalbum_large

zoals eerder gemeld, best veel speling op het 8-spline ringetje! :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_eKnGRkJBHOiW-S6TJmArt7NpU=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/s5sRaYEARVvfaynPHAE5j67r.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuZklrvZVNQ80xgkQFOJRjj-eEM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/GSstMULHIEL55cjLivp2tmDf.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDcBok7kvP2pj6Sv0NM8xUonwZk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/LWBlidEuOvcPb0EqbklYjyr5.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evNmnKVEAua4-2hr7JsZ9j9KNek=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/SNDX5S8A0BhYZqSwJRUXB5Gl.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzR_hg7l1EWXXPEx0iR6kkZoDX0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/FhvYViTWsPjj0jMinhgmnpiK.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Heb toch juist de zoekfunctie gebruikt? De post stamt uit 2020. WD40 ga ik proberen, maar vermoed dat hij gewoon scheef er in zit.
stin00 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:07:
[...]

Dus de fiets is 10km oud maar heeft een aanlopend schopslot, aanlopende voorrem en hij schakelt niet lekker? Ik mag toch hopen dat er garantie op een vrijwel nieuwe fiets zit..? 8)7 Ik vind het maar bizar dat VM slecht schakelende fietsen verscheept en dan nieuwe achterwielen nastuurt.
Voorrem was fout te ver naar binnen bevestigd en is nu opgelost. Qua schakelen, weet ik niet zeker of dit niet gewoon bij het meganisme hoort. Wordt vervolgd:) Qua snelheid en fietservaring met de app is het gewoon geweldig, daarom kunnen ze dit ze permitteren bij heel veel gebruikers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:18:

kleine knopje op de as zorgt voor het schakelen zodra de e-shifter de kopere bus aanstuurt die vervolgens een aantal graden draait.

......
Dank voor de foto’s, gaaf!

Zou een wat oudere fietsen maker, die zelf nog gewend was dingen te repareren (i.p.v. weggooien en vervangen), daar niet wat mee kunnen? Je zou zeggen dat alles wat mechanisch is te repareren of vervangen dan wel af te stellen is?
Ik had zo’n fietsen maker maar die is al een jaar of 6 met welverdiend pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
Heb ff een vraagje, moet je nu het gehele bedrag betalen bij het plaatsen van je bestelling voor een S3 of X3? Las een tijdje terug over een aanbetaling en de rest als fiets bijna geleverd werd. Iemand hier ervaring mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 18:38
In deze thread lopen zoeken of het laad systeem weer bestendig is, in de tuin heb ik stopcontact en wil hem in de buitenlucht opladen. Is dit systeem ook gemaakt alles om in het buitenlucht te laten staan en op te laden?

[ Voor 4% gewijzigd door Fermion op 05-04-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
Fermion schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:12:
In deze thread lopen zoeken of het laad systeem weer bestendig is, in de tuin heb ik stopcontact en wil hem in de buitenlucht opladen. Is dit systeem ook gemaakt alles om in het buitenlucht te laten staan en op te laden?
Staat geen IP classificatie bij de beschrijving, dus denk alleen voor binnen tenminste de oplader, of je moet hem ergens "droog" in opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 18:38
BikerGLE schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:20:
[...]

Staat geen IP classificatie bij de beschrijving, dus denk alleen voor binnen tenminste de oplader, of je moet hem ergens "droog" in opbergen.
Dankje.
Dan zal ik het adapter gedeelte in een behuizing/kastje plaatsen zodat het droog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
BikerGLE schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:07:
Heb ff een vraagje, moet je nu het gehele bedrag betalen bij het plaatsen van je bestelling voor een S3 of X3? Las een tijdje terug over een aanbetaling en de rest als fiets bijna geleverd werd. Iemand hier ervaring mee.....
Helaas kan dat niet meer, zo te zien.

https://www.vanmoof.com/nl-NL/payment-options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxKorlaar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 12:44
HBO88 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:35:
[...]

inderdaad, gewoon even bellen met klantenservice en zeggen dat je doortrapt in de 4e versnelling. Dan krijg je een nieuw achterwiel en zelfs zonder enige technische kennis van een fiets is die zo te vervangen :)
Nu kun je gewoon vol kracht zetten op de trappers
Dat klinkt goed! Zal ik binnenkort maar eens doen dan. Ik hoor dat het dus niet de reistijd/benzine waard is om te vragen of ze dat in Utrecht voor mij kunnen oplossen (dan is het direct goed gedaan, leek me).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
MaxKorlaar schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:45:
[...]

Dat klinkt goed! Zal ik binnenkort maar eens doen dan. Ik hoor dat het dus niet de reistijd/benzine waard is om te vragen of ze dat in Utrecht voor mij kunnen oplossen (dan is het direct goed gedaan, leek me).
Nee naar mijn mening niet. Je kunt even de 2 filmpjes bekijken van verwijderen achterwiel en vervangen eshifter. Als je gewoon rustig werkt dan is het zeker te doen binnen 3 kwartier. het lastigste vond ik de ketting er weer om doen en de eshifter weer terug draaien op de jusite plek bij het terugplaatsen van het wiel. Als je het filmpje ziet snap je wel wat ik bedoel.

Overigens moet je wel geluk hebben aan de telefoon, de 1e keer werd me verteld dat er geen wielen opgestuurd konden worden. Een dag later gebeld en toen kon het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
MaxKorlaar schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:45:
[...]

Ik denk inderdaad ook dat de filmpjes voldoende duidelijk zijn, bovendien krijg je op deze manier meteen de kans om alles even lekker schoon te maken en de ketting flink te smeren. Tenzij je natuurlijk in een paar minuutjes naar de Bike Doctors fietst, direct geholpen kan worden en het klaar is terwijl je wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:41
Bruzski schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De kopere bus grijpt net aan het 8-spline ringetje, wellicht de oorzaak van het doorslippen :? [Afbeelding]

zoals eerder gemeld, best veel speling op het 8-spline ringetje! :/
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de foto’s. De speling is niet onlogisch als je ziet dat vrijwel alle onderdelen geponst zijn. Daar haal je nooit een hoge precisie mee, maar het is in elk geval goedkoop....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 71 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.