Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
Bart_VM schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Hier ook last van gehad. Bij VM in Adam is mijn naaf vervangen waarna ik nog steeds niet tevreden was. In de tussentijd een wiel aangevraagd welke ik er van het weekend zelf op heb gemonteerd. Prima te doen met de duidelijke YouTube filmpjes. Sindsdien meer dan tevreden, wereld van verschil die nieuw batch wielen.

Ik raad je dus aan via de support een wiel aan te vragen (schijnt langere levertijd te zijn nu)
vandaag nogmaals na lang wachten iemand aan de telefoon gekregen, helaas hetzelfde verhaal dat ze eerst een filmpje met het probleem willen zien, volgens support ligt het namelijk niet aan het wiel maar aan de shifter,

ik ga morgenvroeg maar weer proberen en anders rijdt ik even langs. :-(

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
Bruzski schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:45:
[...]

vandaag nogmaals na lang wachten iemand aan de telefoon gekregen, helaas hetzelfde verhaal dat ze eerst een filmpje met het probleem willen zien, volgens support ligt het namelijk niet aan het wiel maar aan de shifter,

ik ga morgenvroeg maar weer proberen en anders rijdt ik even langs. :-(
dat lijkt mij echt onzin. Ze begrepen mij eerst ook verkeerd. Ze dachten dat hij terugvalt in versnelling dus "dan ligt het aan de shifter".
Maar als je gewoon in de 4e versnelling af en toe doortrapt, maar wel in de 4e versnelling blijft (en je schakelt zelf dus ook niet) dan ligt het echt aan de naaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:38:
[...]

dat lijkt mij echt onzin. Ze begrepen mij eerst ook verkeerd. Ze dachten dat hij terugvalt in versnelling dus "dan ligt het aan de shifter".
Maar als je gewoon in de 4e versnelling af en toe doortrapt, maar wel in de 4e versnelling blijft (en je schakelt zelf dus ook niet) dan ligt het echt aan de naaf
oke, bedankt voor de tip, vind het alleen vreemd dat ze niet op de hoogte zijn met problemen aan wielen, terwijl andere zo makkelijk er een krijgen. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 24-03-2021 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:02:
[...]

oke, bedankt voor de tip, vind het alleen vreemd dat ze niet op de hoogte zijn met problemen aan wielen.. :?
Geloof je het zelf? Dat weten ze al tijden. Hebben ze ook gewoon toegegeven aan mij!
Degene die ik aan de lijn had dacht ook aan de shifter, maar beaamde dat wanneer de fiets doortrapt als je al geschakeld hebt en rijdt in z’n 3 of 4, dan ligt het 100% aan de naaf!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 23:26

eisbaer

Zie signature

Er is nu een stuurhouder die ook roteerbaar is zo te zien bij alie

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H9afd4b91556d4a5b91b7b01775ace660h.jpg

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Geloof je het zelf? Dat weten ze al tijden. Hebben ze ook gewoon toegegeven aan mij!
Degene die ik aan de lijn had dacht ook aan de shifter, maar beaamde dat wanneer de fiets doortrapt als je al geschakeld hebt en rijdt in z’n 3 of 4, dan ligt het 100% aan de naaf!
weet jij toevallig of ik ook de wiel kan afhalen, ben anders bang dat de wiel krom geleverd wordt.

de oude laat ik nakijken door de FM opleiders op mijn werk, wellicht kunnen zij het euvel achterhalen. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 24-03-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:27:
[...]

weet jij toevallig of ik ook de wiel kan afhalen, ben anders bang dat de wiel krom geleverd wordt.
Geen flauw idee, maar zou me niet druk maken. Ik heb nu al 3x een wiel opgestuurd gekregen en alle 3 de keren was het super verpakt en niets aan het handje.
Bruzski schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:27:
[...]

de oude laat ik nakijken door de FM opleiders op mijn werk, wellicht
Ben benieuwd of ze dat lukt! Laat dat dan even weten. En wat ze gedaan hebben, dan kan ik dat hopelijk ook bij mijn wiel laten doen.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
eisbaer schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:15:

[Afbeelding]
Dit zijn wel lekker clean houdertjes, maar ik durf toch net niet mijn iPhone erin te monteren in de vrees dat ik door de stevige trillingen mijn optics om zeep help.

Ik ben voor de rest heel erg benieuwd naar mijn fiets! Ik heb 'm de 19e besteld en hij wordt morgen bezorgd. Ik heb de S3 Light besteld. Heb toch wel even liggen twijfelen over de aankoop vanwege de mixed feelings op internet en ook in dit topic, maar daarnaast ook gewoon een hoop tevreden gebruikers. Hebben de meeste mensen hier de fiets verzekerd via Allianz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

dennissimeau schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:15:
[...]
Hebben de meeste mensen hier de fiets verzekerd via Allianz?
Dat is een lastige vraag. Dan zou iedereen moeten antwoorden en moet je daarna gaan pollen...😉

Ik heb de fiets bij Univé verzekerd. Was stukken goedkoper dan €nra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Bij mij zit er reeds een fietsverzekering in mijn inboedelverzekering van Lemonade. Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

eisbaer schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:15:

[Afbeelding]
Ik heb slechte ervaringen met dat soort klemhouders. Ze klemmen nooit genoeg (genoeg als je misschien 10 km/h fietst, maar iets harder en soms ongelijke wegdek en je telefoon springt er uit) en de klemmen zitten vaak op de plek waar ook de knoppen van je telefoon zitten.

Roteerbare stuurhouders zijn niet zeldzaam. Ik zou liever zo iets gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Ben benieuwd of ze dat lukt! Laat dat dan even weten. En wat ze gedaan hebben, dan kan ik dat hopelijk ook bij mijn wiel laten doen.
ik heb zojuist contact gehad, kreeg direct te horen dat het euvel waarschijnlijk is achterhaald, het probleem is dat de e-shifter en het motor niet juist syncroneren, hierbij springt de versnelling deels in zijn 4de versnelling maar de electronica van de motor heeft dit niet direct door waardoor deze nogmaals probeerd syncroniseren, dit verklaard het doortrappen in de 4de versnelling, ik krijg nu een speciale firmware die er zorgt dat er een betere syncronisatie tussen motor, trapsen en e-shifter plaatsvindt, mocht dit niet helpen dan krijg ik direct een nieuwe wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:42:
[...]

ik heb zojuist contact gehad, kreeg direct te horen dat het euvel waarschijnlijk is achterhaald, het probleem is dat de e-shifter en het motor niet juist syncroneren, hierbij springt de versnelling deels in zijn 4de versnelling maar de electronica van de motor heeft dit niet direct door waardoor deze nogmaals probeerd syncroniseren, dit verklaard het doortrappen in de 4de versnelling, ik krijg nu een speciale firmware die er zorgt dat er een betere syncronisatie tussen motor, trapsen en e-shifter plaatsvindt, mocht dit niet helpen dan krijg ik direct een nieuwe wiel.
Ben benieuwd! dat zou dan firware 1.4.7 beta zijn denk ik? ik lees al heel lang dat mensen die krijgen. Ben benieuwd wanneer hij uitgerold wordt naar iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-08 20:20
Bruzski schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:42:
[...]

ik ben benieuwd! ik ervaar dit probleem soms ook namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Jeffersonmouze schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:40:
[...]

ik ben benieuwd! ik ervaar dit probleem soms ook namelijk.
Ik ga het vanavond testen zodra ik thuis ben, er zijn inderdaad nieuwe type wielnaven in omloop maar wellicht is dit dus niet nodig, ook heb ik van het support team een direct email adres ontvangen zodat ik hem op de hoogte kan houden, mocht ik problemen houden krijg ik direct een nieuw wiel toegestuurd.

De mogelijkheid tot ophalen kon hij mij niet garanderen en kan per locatie verschillen! :/

ik hou jullie op de hoogte :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 25-03-2021 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:41:
[...]

Ik ga het vanavond testen zodra ik thuis ben, er zijn inderdaad nieuwe type wielnaven in omloop maar wellicht is dit dus niet nodig, ook heb ik van het support team een direct email adres ontvangen zodat ik hem op de hoogte kan houden, mocht ik problemen houden krijg ik direct een nieuw wiel toegestuurd.

De mogelijkheid tot ophalen kon hij mij niet garanderen en kan per locatie verschillen! :/

ik hou jullie op de hoogte :)
ik zou het toch bijzonder vinden als dit software gerelateerd is bij jou. In ieder geval die nieuwe wielnaven zijn top :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 23:26

eisbaer

Zie signature

Maasluip schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:12:
[...]

Ik heb slechte ervaringen met dat soort klemhouders. Ze klemmen nooit genoeg (genoeg als je misschien 10 km/h fietst, maar iets harder en soms ongelijke wegdek en je telefoon springt er uit) en de klemmen zitten vaak op de plek waar ook de knoppen van je telefoon zitten.

Roteerbare stuurhouders zijn niet zeldzaam. Ik zou liever zo iets gebruiken.
Die vind ik onacceptabel lelijk op een vanmoof. Ik heb de originele van loopmount er op zitten en die klemt stevig dus losschieten lijkt me onwaarschijnlijk. Aan de andere kant heb ik weinig gefietst de afgelopen maanden dus de praktijkervaring is te beperkt om stellige beweringen te doen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
eisbaer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:47:
[...]
Die vind ik onacceptabel lelijk op een vanmoof. Ik heb de originele van loopmount er op zitten en die klemt stevig dus losschieten lijkt me onwaarschijnlijk. Aan de andere kant heb ik weinig gefietst de afgelopen maanden dus de praktijkervaring is te beperkt om stellige beweringen te doen.
Idem hier. Alicrap is altijd geinig, maar daar ga ik m'n veel te dure smartphone niet in hangen. Daarvoor gaat dat spul me net altijd even te snel stuk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Hier ook de "echte" loopmount er op. Klemt heel stevig en zit als een huis. Wel landscape, maar moofer app en google maps doen dat prima :) Ook geen problemen met de knoppen op de telefoon (oneplus 8 Pro).

[ Voor 19% gewijzigd door r.elu op 25-03-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 09:18
Ik heb nu een aantal maal dat de fiets niet tot 100% opgeladen is. Wat betekent de lamp op de adapter eigenlijk? Groen is vol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

pacod schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:25:
Ik heb nu een aantal maal dat de fiets niet tot 100% opgeladen is. Wat betekent de lamp op de adapter eigenlijk? Groen is vol?
Groen is dat de lader niet meer bijlaadt, rood is ie aan het laden.
Of groen ook automatisch "Vol" betekent weet ik niet. Het wel of niet vol zijn en of de lader bijlaadt bij een bepaald laadniveau van de accu is ook een software dingetje ben ik achter gekomen.

Als ik de accu volgeladen heb en even kort gefietst heb en maar iets van 5% ofzo verbruikt heb laadt de fiets niet op als ik de lader aansluit. Als ik vervolgens de lader met de laadplug aangesloten laat zitten in de fiets en de stekker van de lader een keer uit en weer in het stopcontact steek begint ie wél met bijladen.

Ik heb dit verschillende keren getest en iedere keer verloopt het zo, dus ik vermoed een softwarematig iets wat in de gaten houdt of en hoeveel er bijgeladen wordt en bij een extra "impuls" (stroom onderbreking v/d lader) een geforceerde laadcyclus(je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

eisbaer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:47:
[...]
Dat zijn ook de mooiste. En wil er ook wel zo een, maar gebruik het maar sporadisch...
Heb nu zo'n siliconen uitrek geval, ziet en voelt heel flabberig aan, maar m.i. wel save onder het mom van "krakende karren lopen het langst". Maarja, als de telefoon er dan een keer uit dondert dan is dat natuurlijk weer een gevalletje van verkeerde zuinigheid...

Past de Loopmount er mooi strak om? S3 heeft nogal dikke stuurbuis. En is het een permanent iets of ook gemakkelijk per rit te (de)monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Loopmount past er mooi strak omheen, alleen niet met de standaard opties van de bijgeleverde rubbere delen. Ik heb aan 1 kant de middelste zitten en aan de andere kant de kleinste (dubbelgevouwen). Zit als een huis nu maar was wel even gedoe om de schroeven er in te krijgen :) Zou het niet elke rit (de)monteren iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Huidige Levertijden S3 Dark zijn nu 10 tot 12 weken, bijna net zo lang als de X3. Zou dat iets te maken hebben met de boot die vastzit in het Suez-kanaal?

[ Voor 1% gewijzigd door Jan Driebeen op 25-03-2021 18:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:01:
[...]

ik zou het toch bijzonder vinden als dit software gerelateerd is bij jou. In ieder geval die nieuwe wielnaven zijn top :)
Ik ook, ik heb vandaag firmware 1.4.7 beta geïnstalleerd, schakelen is wel soepeler geworden maar je raad het nooit, kennelijk een flauwekul verhaal want heb nog steeds last van doortrappen, naja, ik krijg tenminste een nieuwe wiel. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
Jan Driebeen schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:04:
Huidige Levertijden S3 Dark zijn nu 10 tot 12 weken, bijna net zo lang als de X3. Zou dat iets te maken hebben met de boot die vastzit in het Suez-kanaal?
Zou kunnen, maar het is 16,6 dagen varen vanaf Suez naar Rotterdam. De levertijd van 10-12 weken klinkt dan meer alsof de batch nog uit de fabriek moet komen, want het is 48,3 dagen varen vanaf Taipei naar Rotterdam (6,8 weken). Tel daar nog de tijd in haven, vrachtwagen, warenhuizen en kwaliteitscontrole bij op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 09:52
Vandaag test rit gedaan in Utrecht (‘t Warehouse) en ervaren als een super klantvriendelijke ervaring. Net open daar en ze waren de voorgevel nog aan het schilderen. En warempel is er ook een track en trace gemaakt en staat fiets nu te wachten op UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Als je een stuurhouder zoekt, is misschien deze een optie:
https://www.quadlockcase.com/collections/shop-mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
Ik heb momenteel de quadlock out front in gebruik, gebruik het bijbehorende hoesje alleen als ik met de fiets op pad ga (toestel is een iphone 12 Pro max), want toestel wordt anders nog lomper dan hij al is :) Maar toestel zit prima op het stuur zo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:54

DjVe

Hatsaflats!

Woensdag de S3 Light besteld...en hij staat nu al in de gang!

Net even snel alles in elkaar gezet. Het kapje op de vork voor de bedrading paste echt niet, dus ik heb daar met de dremel aan de bovenzijde een paar mm van de ronding afgehaald en daarna was het een perfect fit.

Zadelpen van de S2 is overigens dezelfde maat als van de S3. Dus ik heb simpelweg mijn gehele zadel met pen van de S2 overgezet. Datzelfde nog even doen met de pedalen en dan eens een klein ritje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:15
pacod schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:44:
[...]

Ik heb momenteel de quadlock out front in gebruik, gebruik het bijbehorende hoesje alleen als ik met de fiets op pad ga (toestel is een iphone 12 Pro max), want toestel wordt anders nog lomper dan hij al is :) Maar toestel zit prima op het stuur zo!
Kijk heel goed uit met je iPhone 😳
Ken genoeg motorrijders waarbij de beeldstabilisatie stuk ging vanwege het trillen op de motor.
En laat de s3 nou vrij stug zijn......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

DjVe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:32:
Dat is snel!
Bizar eigenlijk, de een moet langer dan aangegeven wachten en de ander (lucky you!) heeft hem de andere dag!
Welkom in de Vanmoof tombola!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
rsvmark schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Kijk heel goed uit met je iPhone 😳
Ken genoeg motorrijders waarbij de beeldstabilisatie stuk ging vanwege het trillen op de motor.
En laat de s3 nou vrij stug zijn......
Klopt heb er ook wat over gelezen.... Ik hou me ook aanbevolen voor andere veiligere opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Welkom in de Vanmoof tombola!
je besteld er 1 en je krijgt er 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Bruzski schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:55:
[...]

je besteld er 1 en je krijgt er 2 :+
Haha!

Ik heb helaas ook last van doortrappen (vooral in de 4 op hoge snelheid). Tikken valt wel mee. Ga ook maar eens bellen met VanMoof voor aangepaste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
DjVe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:32:

Net even snel alles in elkaar gezet. Het kapje op de vork voor de bedrading paste echt niet, dus ik heb daar met de dremel aan de bovenzijde een paar mm van de ronding afgehaald en daarna was het een perfect fit.

Zadelpen van de S2 is overigens dezelfde maat als van de S3. Dus ik heb simpelweg mijn gehele zadel met pen van de S2 overgezet. Datzelfde nog even doen met de pedalen en dan eens een klein ritje maken :)
Geluksvogel...
Er net achter gekomen dat ik voor niets in de aangegeven aflever periode thuis heb zitten wachten. UPS heeft hem laten staan in transit Eindhoven met bestel ronde. Je wil het niet geloven maar Brexit was de smoes die ze gaven. Wordt nu misschien volgende week...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
DjVe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Haha!

Ik heb helaas ook last van doortrappen (vooral in de 4 op hoge snelheid). Tikken valt wel mee. Ga ook maar eens bellen met VanMoof voor aangepaste firmware
ik heb firmware 1.4.7 beta hiervoor ontvangen maar bij mij heeft het helaas niet geholpen, ik wacht gewoon de nieuwe achterwiel af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Bruzski schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:22:
[...]

ik heb firmware 1.4.7 beta hiervoor ontvangen maar bij mij heeft het helaas niet geholpen, ik wacht gewoon de nieuwe achterwiel af. ;)
Net even via de chat gesproken. Ik krijg een nieuw achterwiel...en de beta firmware 1.4.8 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
oscarwashere schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Tuurlijk: ADV-XBJI-TTGH-NBVY

Dacht ook dat je ze meerdere keren kon gebruiken.
Refferalcode net gebruikt, dank je wel, scheelt weer 100 euro :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsvmark
pacod schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Klopt heb er ook wat over gelezen.... Ik hou me ook aanbevolen voor andere veiligere opties
Mijn optie is het houden bij een iPhone X (die heeft er geen last van) op motor en fiets maar dat hou ik niet lang meer vol 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Vanmiddag S3 Dark besteld, het lange wachten is begonnen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tMt13YH-rKAa2FdaAoeEa-tyPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xt9JeMUOLVaEqwQZ8OUKAnsL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Jan Driebeen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:21:
Vanmiddag S3 Dark besteld, het lange wachten is begonnen...[Afbeelding]
Sterkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacod
Jan Driebeen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:21:
Vanmiddag S3 Dark besteld, het lange wachten is begonnen...[Afbeelding]
Ik heb blijkbaar echt geluk gehad, met de levertijd van 6 dagen een maandje terug. Ik kwam die 6 dagen zelfs nauwelijks door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Laroil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Geluksvogel...
Er net achter gekomen dat ik voor niets in de aangegeven aflever periode thuis heb zitten wachten. UPS heeft hem laten staan in transit Eindhoven met bestel ronde. Je wil het niet geloven maar Brexit was de smoes die ze gaven. Wordt nu misschien volgende week...
Verbazing . Ineens staat toch UPS voor de deur, terwijl de levering net naar maandag was verschoven??
Wat een verrassing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
DjVe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Net even via de chat gesproken. Ik krijg een nieuw achterwiel...en de beta firmware 1.4.8 8)
1.4.8?? lol 7 is nog niet eens vrijgegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Laroil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Verbazing . Ineens staat toch UPS voor de deur, terwijl de levering net naar maandag was verschoven??
Wat een verrassing :)
De tombola heeft weer gedraaid!
Lekker fietsen nu!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:02:
[...]

1.4.8?? lol 7 is nog niet eens vrijgegeven
precies, ik kreeg gister na mijn gesprek met Lucas (support team) firmware 1.4.7 beta aangeboden, wellicht lost 1.4.8 beta het probleem wel op :?

mijn achterwiel is overigens onderweg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Het is wel 1.4.7 beta.... Volgens mij heeft de VanMoof medewerker een typfoutje gemaakt.

Fietst wel iets beter zo, maar het is nog niet probleemloos

Moofer op standje 5 is overigens wel echt bruut snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomajo
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10-2022
Een paar weken geleden ging het gerucht dat er een update van de S3 aanstaande is. Ik ben nu ongeduldig aan het wachten en ben jaloers op de berichten van mensen die hem hebben. Wat denken jullie: is een update van de S3 echt aanstaande?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
Voor degene die een nieuw achterwiel gekregen hebben of nog krijgen.
Er lijkt een verschil te zitten in achterwielen geleverd in 2020 en die uit 2021 volgens de site van veer belts.

Note: S3/X3 frames received in 2021 include 9-spline rear cog. S3/X3 frames received in 2020 include 3-spline rear cog. Please check your rear hub before purchasing.

Iemand al iets van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
rsvmark schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:18:
Er lijkt een verschil te zitten in achterwielen geleverd in 2020 en die uit 2021 volgens de site van veer belts.

Note: S3/X3 frames received in 2021 include 9-spline rear cog. S3/X3 frames received in 2020 include 3-spline rear cog. Please check your rear hub before purchasing.

splines zijn de aantallen randen of tanden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 26-03-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
rsvmark schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:18:

Wat is precies een spline en wat is dan verschil tussen 3 en 9 spline? Kun je dat ook nog zien als het wiel gemonteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
Vandaag de S3 ontvangen en in elkaar gezet met de tips (kabeltje voorwiel) van hier. Geen beschadigingen en wel moeten opladen van leeg. Ziet er prachtig uit en leuke uitpak ervaring. Rondje gefietst, maar versnelling doen maar wat en kraakt en knarst en soms trap je in het niets. De test zoals het filmpje VanMoof aangeeft lijkt dat hij helemaal niet versneld. Ook al 2 maal compleet reset. Morgen maar support bellen, zucht. Jullie nog tips?
De kick-lock lijkt aan te lopen of is dat normaal en hebben jullie dat ook?

Compleet andere ervaring dan mijn testrit gisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Laroil op 26-03-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Wat is precies een spline en wat is dan verschil tussen 3 en 9 spline? Kun je dat ook nog zien als het wiel gemonteerd is?
wat ik al zei, spline zijn de aantallen randen of tanden, bv. onderstaande is een 9 punts spline van een wheelhub

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufmn9hPxrWndGpYP3qp8ANpNt2k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sAlUGlq1YtPOg9NIfgGlFtQI.jpg?f=user_large
Laroil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:05:
dat is een bekende issue, even met de kleine schroevendraaier de kicklock terugduwen en vervolgens wat WD40 toepassen en probleem is meestal opgelost. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Bruzski op 26-03-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Vandaag de S3 ontvangen en in elkaar gezet met de tips (kabeltje voorwiel) van hier. Geen beschadigingen en wel moeten opladen van leeg. Ziet er prachtig uit en leuke uitpak ervaring. Rondje gefietst, maar versnelling doen maar wat en kraakt en knarst en soms trap je in het niets. De test zoals het filmpje VanMoof aangeeft lijkt dat hij helemaal niet versneld. Ook al 2 maal compleet reset. Morgen maar support bellen, zucht. Jullie nog tips?
Dat had ik ook na montage, een SW update van de fiets/shifter loste het ratelen en in het luchtledige fietsen toen op.

Heb je wel de 2 ringen op de schroefdraad van de as aan de kant van de kicklock gedaan? Anders is er te weinig speling en loopt het idd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:30:
[...]

Heb je wel de 2 ringen op de schroefdraad van de as aan de kant van de kicklock gedaan? Anders is er te weinig speling en loopt het idd aan.
Het achterwiel was al gemonteerd en er zitten inderdaad netjes 2 ringen op. Hij loopt maar op een plek aan, en als ik met schroevendraaier de kicklock pin uitdruk is het weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:30:

Huh volgens mij zitten die 2 ringen aan de andere kant op de as, juist niet bij kicklock?
Owja je hebt gelijk, fiets stond op z'n kop natuurlijk 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door HBO88 op 27-03-2021 06:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Compleet andere ervaring dan mijn testrit gisteren.
Die van mij (ontvangen in december 2020) maakt ook een tik bij het schakelen tussen 1<>2 en 2<>3. Verder doet ie het prima, dus ik weet niet of dit "by design" is of een probleem met de shifter. Heb de nieuwste firmware etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laroil
De eerste support hulp gehad en eerlijk gezegd best wel onder de indruk. Wachttijd viel reuze mee.
Kreeg eerst nieuwe firmware beta, en ze zou om 12:00 terug bellen als dat goed was. Eerst stuurde ze ook nog foto's hoe een rubber O-ringetje te verwijderen bij de kick-lock.
Om 12:00 prompt terug gebeld, en ze concludeerde vrij vlot dat mogelijk de e-shifter kapot is en stuurt nu een nieuwe op.
Fiets lijkt al op een hobby project te worden, leuk voor nerds maar voor de consument weet ik het zo niet, support wel boven verwachting.
Waarom de fiets week vertraagd was voor extra QA weet ik zo niet, doos is nooit in NL geopend geweest.

Maar wat is de fiets indrukwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-08 20:20
Bruzski schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:05:
[...]

wat ik al zei, spline zijn de aantallen randen of tanden, bv. onderstaande is een 9 punts spline van een wheelhub

[Afbeelding]

[...]

dat is een bekende issue, even met de kleine schroevendraaier de kicklock terugduwen en vervolgens wat WD40 toepassen en probleem is meestal opgelost. ;)
Als het hier om gaat kan ik je vertellen dat ik dus de nieuwe naaf heb. Op het frame zelf zit wel een sticker met bouwjaar 2020 maar heb de fiets nu sinds 4 weken. Maar al met al ik heb dus ook last van het overslaan in de 4e versnelling. Ik hoop dat het jouw probleem gaat oplossen maar bij mij met een nieuwe naaf dus niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Jeffersonmouze schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Als het hier om gaat kan ik je vertellen dat ik dus de nieuwe naaf heb. Op het frame zelf zit wel een sticker met bouwjaar 2020 maar heb de fiets nu sinds 4 weken. Maar al met al ik heb dus ook last van het overslaan in de 4e versnelling. Ik hoop dat het jouw probleem gaat oplossen maar bij mij met een nieuwe naaf dus niet
ik heb vanmoof inmiddels gesproken, de dame die ik sprak heeft geen idee wat veercycles nou bedoeld met 3 of 9 splines.

waar heeft veercycles dan deze info vandaan is mij een raadsel? :/

anyways, mijn nieuwe S3 zadelpen is ook binnen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0gkWCmvW0zcUQdCRzOoFIxWo9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PH3kbPJgIG7FC8ClCnYfNzxJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
@Eddy 6 pack
misschien een rare kronkel bij mij maar zou het euvel niet kunnen zijn dat wellicht de ketting niet goed uitgelijnt staat en dat het de ketting zelf is die overslaat? of misschien de kettingspanner, ik vind deze namelijk erg slapjes. :/

ik ben gisteravond met kettingkast aan de gang geweest, ik merkte op dat als je de zijdelinkse afstelling van de kettingspanner en kettingkast teveel naar links of rechts zet en vervolgens achteruit trapt, loopt deze direct op de ketting vast.

[ Voor 32% gewijzigd door Bruzski op 27-03-2021 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:00:
@Eddy 6 pack
misschien een rare kronkel bij mij maar zou het euvel niet kunnen zijn dat wellicht de ketting niet goed uitgelijnt staat en dat het de ketting zelf is die overslaat? of misschien de kettingspanner, ik vind deze namelijk erg slapjes. :/

ik ben gisteravond met kettingkast aan de gang geweest, ik merkte op dat als je de zijdelinkse afstelling van de kettingspanner en kettingkast teveel naar links of rechts zet en vervolgens achteruit trapt, loopt deze direct op de ketting vast.
Ik denk niet dat het de ketting is, dat klinkt, op m’n racefiets althans, heel anders. Ik vermoed dat het in de naaf is, met een veerspanning of afstelling.

Ik ben het met je eens dat het nauw komt kijken bij deze 4 speed naaf. Daarom denk ik ook dat die 2 vervelende kleine zwarte ringetjes er tussen zitten bij de kettingspanner. Dat had de S2 nl. niet?

En ook raar dat op geen een van de VM installatie video’s er op wordt gewezen dat die ringetjes er überhaupt zijn en dat je ze weer precies terug moet plaatsen. Tenzij dat dus weer níet uitmaakt? Of ze gaan er gevoeglijk vanuit dat iedere thuismonteur alles weer net zo terug plaatst als dat ie het gedemonteerd heeft... (wat dus een crime is als je er pas achterkomt dat er ergens ringetjes zaten nadat ze ‘uit het niets’ ineens op de grond vallen! 😉)

[ Voor 5% gewijzigd door Eddy 6 pack op 27-03-2021 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:12:
[...]

(wat dus een crime is als je er pas achterkomt dat er ergens ringetjes zaten nadat ze ‘uit het niets’ ineens op de grond vallen! 😉)
dat had ik dus ook! ;) was mij een raadsel waar deze ringetjes plotseling vandaan kwamen, pas nadat ik alles weer in elkaar had gezet en merkte bij het ronddraaien dat mijn ketting ratelde, kwam ik erachter dat deze ringetjes tussen kettingspanner en frame moest, daarna was het geratel direct weg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
Heb de fiets nu een aantal dagen! Over het algemeen heel tevreden over de fiets. Het is voor het oog sowieso een veel mooier ding dan de meeste "ouwe oma" fietsen. :p Beetje jammer van het erg winderige weer de afgelopen dagen wat een lekker tourtje maken nét wat minder lekker maakt.

Wel merk ik dat bij het ronddraaien van het voorwiel een gedeelte van de remschijf ook aanloopt tegen het remblokje bij het ronddraaien, als het wiel rustig ronddraait brengt dit het wiel ook wel tot stilstand. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiermee moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
dennissimeau schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:11:

Wel merk ik dat bij het ronddraaien van het voorwiel een gedeelte van de remschijf ook aanloopt tegen het remblokje bij het ronddraaien, als het wiel rustig ronddraait brengt dit het wiel ook wel tot stilstand. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiermee moet.
Dat is heel simpel! Even de 2 boutjes een slag losdraaien waarmee de remklauw vastzit, je rem stevig inknijpen en vasthouden en de 2 boutjes weer vastdraaien. Dan zou je remschijf weer vrij moeten lopen.
Is echt nog geen 2 minuten werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
HBO88 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Dat is heel simpel! Even de 2 boutjes een slag losdraaien waarmee de remklauw vastzit, je rem stevig inknijpen en vasthouden en de 2 boutjes weer vastdraaien. Dan zou je remschijf weer vrij moeten lopen.
Dit kan inderdaad helpen als de remschijf niet helemaal gecentreerd in de caliper zit. Is inderdaad vrij makkelijk zelf te verhelpen zonder enige fietsen kennis (laatst zelf gedaan toevallig). Het wordt een wat lastiger verhaal als je remschijf ergens wat krom blijkt te zijn, dat zou ik bij de FM laten fixen (op kosten van VanMoof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
Thanks guys voor de snelle antwoorden! Ik ga morgen meteen even kijken of ik het kan fixen. Vreemde is wel dat het dus niet 360º is, maar echt maar voor 60º ofzo. Ik heb de fiets nog geen twee weken en ik woon redelijk dicht bij Amsterdam dus anders heb ik een mooi excuus om even richting de Hoofdstad richting VM te fietsen :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 15:59
Heb ik ook gehad, een kromme remschijf. De lokale fietsenmaker heeft de schijf recht(er) gemaakt waardoor het probleem voor 95% is opgelost. Bij wind mee hoor ik nog steeds dat de remschijf een heel klein beetje aanloopt. Beetje irritant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HBO88 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Dat is idd dé manier mits de schijf niet te krom is.
Nog mooier is om de remklauw even helemaal eraf te halen en met een brede schroevendraaier (remblok spatel) de remblokken even weer helemaal in de klauw terug te duwen.
Vervolgens de klauwen weer monteren waarbij je de bouten niet geheel vastdraait en dan bovengenoemde procedure uitvoert.
Dan benut je écht de maximale ruimte die je kunt hebben tussen blokjes en schijf om te centreren!

Tip: remblokjes vervangen voor nieuwe of andere, zachtere die nóg beter en stiller remmen is met het losmaken van de klauwen ook een klusje van 2 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

3 splines betreffen de fietsen die voor oktober 2020 zijn geleverd, daarna zijn het alleen maar 9 splines. Ik heb van Veercycles zelf vernomen. Ze hadden onlangs een 3 splines nog op voorraad toen mailden ze me, maar dit past niet op mijn fiets.
We just received inventory for our Vanmoof S3 kits! We only have the 3-spline cogs for S3 frames that were received before October 2020. S3 frames newer than that have a 9-spline rear cog.

If you are unsure of which rear cog you have, you can take off the rear wheel and send a photo to me. The 9-spline rear cogs will hopefully be in stock in a couple weeks.

[ Voor 44% gewijzigd door Ron_Tweaker op 28-03-2021 11:55 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVJ0WUoFQX3Y6WOnsWXTCYIpNk0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z7YhnsXda2CfoLFKYTKLHlQC.png?f=fotoalbum_large

Ik heb niet werkende versnelling en nieuwe e-shifter wordt opgestuurd.
Maar kwam dit net op Facebook tegen, en wat is jullie opinie van mogelijk falen van de versnelling? Hebben jullie wel eens geprobeerd om moertje losser te draaien. Klinkt best wel plausibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Laroil schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:56:
[Afbeelding]

Ik heb niet werkende versnelling en nieuwe e-shifter wordt opgestuurd.
Maar kwam dit net op Facebook tegen, en wat is jullie opinie van mogelijk falen van de versnelling? Hebben jullie wel eens geprobeerd om moertje losser te draaien. Klinkt best wel plausibel
Ik heb nog een compleet doortrappend wiel liggen dus zou er makkelijk bij kunnen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat er in het plaatje bedoeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
Eddy 6 pack schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Ik heb nog een compleet doortrappend wiel liggen dus zou er makkelijk bij kunnen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat er in het plaatje bedoeld wordt?
Ze bedoelen dat de zilverkleurige moer te vast zit zodat de e-shifter de versnelling niet kan bewegen op het wiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
Eddy 6 pack schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Schijnt ook oorzaak doortrappend wiel te zijn ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWur0BUXQHY8W_Tn2lPN6FpEs-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxzhMFGR8vCSgUcxZdROOfJK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Die buitenste zilveren moer zit vast bij het wiel.
Het zwarte ringetje waar de e shifter overheen schuift kan ik 90 graden heen en weer bewegen. Ik denk precies de gradenboog die je ook terugziet in de 4 schakelposities op de achterzijde van de eshifter.

Wat me echter ook opvalt is dat dat ringetje heen en weer kan schuiven, als of hij niet strak om de as zit, maar het asgat te wijd is. Lijkt mij niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Laroil schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Ze bedoelen dat de zilverkleurige moer te vast zit zodat de e-shifter de versnelling niet kan bewegen op het wiel
dit zou inderdaad kunnen verklaren waarom de 4de versnelling niet volledig wordt ingeschakeld, dit verhaal vertelde Lucas (support team VM) mij ook. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:45:
[...]

dit zou inderdaad kunnen verklaren waarom de 4de versnelling niet volledig wordt ingeschakeld, dit verhaal vertelde Lucas (support team VM) mij ook. :/
Die moer zou handvast moeten. Inklemming in het frame zorgt dan dat ie uiteindelijk strak genoeg zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Die moer zou handvast moeten. Inklemming in het frame zorgt dan dat ie uiteindelijk strak genoeg zit.
mmm, ik heb een paar dagen voordat het wiel arriveert, ik zou morgen even kunnen experimenteren.. >:)

wat ik mij afvraag waarom VM dit geheim houdt en geen terugroep actie houdt, of anders naar gebruikers een handleiding toestuurt. :/

[ Voor 45% gewijzigd door Bruzski op 28-03-2021 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLK9weciEOh_d9KjPU7uJHskWzY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/pgqKuFC1GBIKx7SVCUrxS42N.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3OVI2J5ldfvhIeKmiF_aqwUiuk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/csvuKZje8C62Q8tx1nTt5Vpb.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dec0rTJpaTaOA5X5wRc2Fof75qM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eEOz5s8fyq3zsv9IxqdKswRY.jpg?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door Bruzski op 28-03-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
[quote]Bruzski schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:47:
[...]

mmm, ik heb een paar dagen voordat het wiel arriveert, ik zou morgen even kunnen experimenteren.. >:)

Nog geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Laroil schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:00:
[quote]Bruzski schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:47:
[...]

Nog geprobeerd?
Ik heb de wiel pas vrijdag binnen, ik vraag me echter af of het inderdaad de oplossing is, ik lees hier en daar dat het wellicht toch ook aan de e-shifter ligt, vandaag maar weer bezig geweest met wat boutjes vervangen voor pro-bolt titanium boutjes, staat ff wat dikker >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM-QGIwppzmYLzmN3x0PSKzNADI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/mZ3c6FW0JRGAE4R1z4bQUiLe.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNllOlGdoGgI7WdT9FIG9yOm6q8=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/50tgNWdGWtQoHJ9FhrF3vQUq.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 29-03-2021 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Netjes! Nu nog wel even de boutjes in het stuur zwart lakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
https://www.marktplaats.n...ngen.html?previousPage=lr

Wat denken jullie van deze prijs bij zo'n 2e hands fiets? (ik ben op zoek naar een elektrische fiets)

[ Voor 9% gewijzigd door Terrie op 29-03-2021 23:11 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
Terrie schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:11:
https://www.marktplaats.n...ngen.html?previousPage=lr

Wat denken jullie van deze prijs bij zo'n 2e hands fiets? (ik ben op zoek naar een elektrische fiets)
Dit model betreft de reguliere, niet-elektrische S2. Dat verklaard ook de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
oscarwashere schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Dit model betreft de reguliere, niet-elektrische S2. Dat verklaard ook de prijs.
Ik zie het al, te veel fietsen alweer gezien vandaag.. Thanks:)

Dan wordt het meer zo iets.. https://www.marktplaats.n...iets.html?previousPage=lr

[ Voor 23% gewijzigd door Terrie op 29-03-2021 23:16 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 07:41
VanMoof komt naar Utrecht (maar geen brand store?)
https://www.vestigingsloc...moof-huurt-op-lage-weide/

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:25
Nee klopt, ze gaan vooral veel servicehubs toevoegen en ‘certified workshops’, fietsenmakers met wie ze gaan samen werken.

https://www.vanmoof.com/b...sion-to-50-cities-at-sxsw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Klopt, net vorige week geopend, en daar testrit gedaan en erg vriendelijk geholpen. Grote en gelikte locatie en er staan veel display fietsen in etalageruimte. Liep ook erg veel personeel rond inclusief bikedokters. Is ook de warehouse van VanMoof. Locatie in saai industrie terrein, maar goed parkeren en te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 07:41
Nice, naar Amsterdam reizen voor onderhoud hield mijn aanschaf tot nu toe tegen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Zijn er mensen met ervaring mbt het bevestigen van een kinderstoeltje voorop de fiets?

Ik ben me aan het oriënteren op elektrische fietsen, de VanMoof S3 staat hoog op mijn lijstje. Zeker ook gezien de prijs tov bijv. Gazelle.

Als ik naar de foto's kijk is het stuur wel vrij laag, normaal niet zo'n groot probleem zo'n zithouding, maar met een kind voorop is dat wel wat onhandig. Enig nadeel zou kunnen zijn is dat het display niet zichtbaar omdat de kinderstoel het zicht daarop ontneemt.

Ik heb nu een fietsstoeltje van BoBike (deze). Ik ben echter bang dat de bevestiging niet om de voorvork past. Zeker niet om de verhogers.

De X3 is evt. ook nog een oplossing, maar deze lijkt me wat klein. Ik ben 1.86 lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Imdf4FFHj3d1B9aME8K8M9ZJNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H82fpsBf4uru72HUnqhtJdV7.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag nieuwe E-shifter ontvangen en binnen 30 minuten er op gezet. Ging erg gemakkelijk en video’s waren duidelijk. Probleem is opgelost.
Wat mij opvalt dat het nieuwe onderdeel ook een ander partnummer heeft. Onderste is het nieuwe onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Laroil schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:59:
[Afbeelding]
Vandaag nieuwe E-shifter ontvangen en binnen 30 minuten er op gezet. Ging erg gemakkelijk en video’s waren duidelijk. Probleem is opgelost.
Wat mij opvalt dat het nieuwe onderdeel ook een ander partnummer heeft. Onderste is het nieuwe onderdeel.
Staan bij beide ook al de getallen 1 t/m 4 erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:35:
[...]

zowiezo zijn er 2 varianten, de eerste modellen hadden kunstof tand overbrenging, de latere modellen hadden metalen tand overbrenging. :/

blij te horen dat alles weer werkt, mijn achterwiel wordt morgenochtend geleverd door UPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
leinad-ar schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:53:
Zijn er mensen met ervaring mbt het bevestigen van een kinderstoeltje voorop de fiets?

Ik ben me aan het oriënteren op elektrische fietsen, de VanMoof S3 staat hoog op mijn lijstje. Zeker ook gezien de prijs tov bijv. Gazelle.

Als ik naar de foto's kijk is het stuur wel vrij laag, normaal niet zo'n groot probleem zo'n zithouding, maar met een kind voorop is dat wel wat onhandig. Enig nadeel zou kunnen zijn is dat het display niet zichtbaar omdat de kinderstoel het zicht daarop ontneemt.

Ik heb nu een fietsstoeltje van BoBike (deze). Ik ben echter bang dat de bevestiging niet om de voorvork past. Zeker niet om de verhogers.

De X3 is evt. ook nog een oplossing, maar deze lijkt me wat klein. Ik ben 1.86 lang.
Een Bobike zitje past niet voor. De stuurpen is te dik. Overigens plaats je het bevestiging blok in plaats van de verhogers, niet om de verhogers.
Een Thule yep past wel, net als een urban iki. Die laatste is een stuk goedkoper

[ Voor 3% gewijzigd door HBO88 op 30-03-2021 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Kennelijk kan er ook water in de e-shifter komen, niet oke. ;(

YouTube: Vanmoof e-shifter failed bad design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Bruzski schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:54:
Kennelijk kan er ook water in de e-shifter komen, niet oke. ;(

YouTube: Vanmoof e-shifter failed bad design?
Ah joh. VanMoof is gewoon vergeten onderin een gaatje te boren waar het water weer uit kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
[...]

yep, achterkant is identiek. Kabeltje van de nieuwe was ook iets korter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_sVrzhHnAyGogVO9fnbhS3h92M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0JjArnWYwPe6E9Bzjy4CyF5.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 70 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.