Ik heb mijn info uit dit topic.
De bbs-112 160mm voor en de bbs-111 140mm achter.
Geplaatst met de Hayes sole organische remblokken.
De bbs-112 160mm voor en de bbs-111 140mm achter.
Geplaatst met de Hayes sole organische remblokken.
Update: Geen tracking link. Vanmoof laat niks weten :-)Mischaaaaa schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:29:
[...]
Ja dat blijft zo. Die van mij komt de 16e. Ik sprak Vanmoof vandaag nog om de levertijd te controleren maar die bleek toch echt te kloppen. Je bent nog net op tijd geweest, levertijden van de next batch zijn lang.
Update: Net gebeld. Er is geen stock van fietsen meer. Levering nu 6-8 weken. Het lijkt erop dat ze de voorraad die er was hebben ingezet voor probleem gevallen waardoor er nu niks meer is. Geweldig zeg!Mischaaaaa schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:07:
[...]
Update: Geen tracking link. Vanmoof laat niks weten :-)
Tussen de 2.5 en 3 bar (lichaamsgewicht 80 kg).pushnoi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:01:
Vraagje -- hoeveel bar gooien jullie in die banden? Volgens Schwalbe zou er ongeveer 3 bar in moeten met mijn lichaamsgewicht, maar ik vind dat echt te hard. Stuitercentral dat.
[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 16-03-2021 11:45 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hmmm, klinkt niet veel belovend. Zal op donderdag wel vergeefs dan op track en trace wachten. Als dat zo is snap ik niet waarom ze zaterdag zo optimistisch waren.Mischaaaaa schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Update: Net gebeld. Er is geen stock van fietsen meer. Levering nu 6-8 weken. Het lijkt erop dat ze de voorraad die er was hebben ingezet voor probleem gevallen waardoor er nu niks meer is. Geweldig zeg!
Is de informatie trouwens in My VanMoof wel geüpdatet ?Mischaaaaa schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Update: Net gebeld. Er is geen stock van fietsen meer. Levering nu 6-8 weken. Het lijkt erop dat ze de voorraad die er was hebben ingezet voor probleem gevallen waardoor er nu niks meer is. Geweldig zeg!
Dan plaats je achter toch ook gewoon een 160mm + een adaptertje om je remklauw wat hoger te zetten?Tilburgers schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:10:
[...]
Welke remschijf heb je aan de achterkant geplaatst? Ben nog op zoek naar een geschikte voor het achterwiel, deze zijn 140 mm. Heb ook een nieuwe aan de voorkant van 160 mm, met gaten erin en zwart in het midden. Deze echter nog niet in de maat 140 mm gevonden.
[Afbeelding]
Wanneer ik er geen van 140 mm kan vinden ga ik mij daar maar eens in verdiepen inderdaad. Heb het idd wel eens voorbij zien komen zon adapter.DjVe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Dan plaats je achter toch ook gewoon een 160mm + een adaptertje om je remklauw wat hoger te zetten?
Uiteraard niet :-)Laroil schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:05:
[...]
Is de informatie trouwens in My VanMoof wel geüpdatet ?
Als ik dit zo lees lijkt het dat ze iemand nodig hebben die de processen eens doorneemt en op orde brengt
Jazeker. Besteld op 1 maart, delivery date 11 maart, 12 maart na contact te hebben gehad bericht gekregen dat de fiets op 15 maart zou worden verzonden, 15 maart mail gehad dat de fiets het warehouse verlaten had, pas gisterenavond bericht gehad van PostNL dat de fiets vandaag wordt bezorgd.r00tie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:25:
Ik zal uiteraard niet de enige zijn die dit heeft (gehad) en ben al lang blij dat ik niet zoals de huidige wachttijd 6-8 weken moet wachten, maar kan iemand mij vertellen hoe lang het duurde voordat de fiets daadwerkelijk binnen is gekomen?
[ Voor 8% gewijzigd door r.elu op 17-03-2021 12:12 ]
Dat was op mijn android ook het geval volgens de batterijverbruik statistiek. Sindsdien heb ik alleen de moofer app er op staan.r.elu schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:11:
Ik hoop dat de Moofer app binnenkort weer verkocht mag worden. De officiele VM app is echt een drama. Deze draait bij mij op de achtergrond en is steevast de #1 qua battery usage.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
'Warehouse verlaten' is dan ook dat PostNL (of wie dan ook) de fietsen heeft opgehaald bij VanMoof. Ze zullen dit in batches doen, in hun eigen sorteercentrum alle fietsen verder uitsorteren en daarna pas daadwerkelijk bij de koerier in de bus richting jouw huis zetten. Dit proces is langer dan bij reguliere pakketten gezien de grootte van de zending en de frequentie. Bovendien hebben de koeriers met grote goederen vaak een langere route (meer verspreid), omdat er nu eenmaal minder grote pakketten per straat/postcodegebied zijn dan bij reguliere pakketjes waarvan er vaak meerdere per straat per dag zijn.Nielsracing schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:41:
[...]
Jazeker. Besteld op 1 maart, delivery date 11 maart, 12 maart na contact te hebben gehad bericht gekregen dat de fiets op 15 maart zou worden verzonden, 15 maart mail gehad dat de fiets het warehouse verlaten had, pas gisterenavond bericht gehad van PostNL dat de fiets vandaag wordt bezorgd.
Ben erg benieuwd wanneer UPS hier langs komt, of in ieder geval het pakket scant dat hij bij hun is aangekomen...oscarwashere schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:11:
[...]
'Warehouse verlaten' is dan ook dat PostNL (of wie dan ook) de fietsen heeft opgehaald bij VanMoof. Ze zullen dit in batches doen, in hun eigen sorteercentrum alle fietsen verder uitsorteren en daarna pas daadwerkelijk bij de koerier in de bus richting jouw huis zetten. Dit proces is langer dan bij reguliere pakketten gezien de grootte van de zending en de frequentie. Bovendien hebben de koeriers met grote goederen vaak een langere route (meer verspreid), omdat er nu eenmaal minder grote pakketten per straat/postcodegebied zijn dan bij reguliere pakketjes waarvan er vaak meerdere per straat per dag zijn.
Welk model en kleur had je besteld? Ik heb net gebeld, maar vriendelijke telefoniste vertelde mij dat mijn order aflevering met geplande dag as. vrijdag nog goed stond zonder bijzonderheden. Zou morgen mijn track en trace moeten ontvangen. Moet ik toch nog hoop houden of zeggen ze maar wat aan de telefoon?Mischaaaaa schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Ja, niet vergeten! Zitten tussen de kettingspanner en het blokje wat op het frame gemonteerd zit.rsvmark schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:26:
Iemand wel eens ringetjes tegengekomen tussen kettingspanner en frame?
Gisteren mijn remschijven vervangen en nu lagen er twee ringetjes op de vloer waarvan ik niet weet waar deze vandaan zijn gekomen![]()
Zoveel heb ik echter niet los gehad en de enige plek die ik kan verzinnen is tussen de kettingspanner en het frame om zeg maar de ketting erop uit te lijnen.
r.elu schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:11:
Ik hoop dat de Moofer app binnenkort weer verkocht mag worden. De officiele VM app is echt een drama. Deze draait bij mij op de achtergrond en is steevast de #1 qua battery usage. Maakt niet uit hoe de battery optimization settings staan. Bluetooth inderdaad niet stabiel (moet soms airplane mode en weer aan), terwijl mijn Tesla app gewoon 100% van de keren werkt en nauwelijks te vinden is in de battery consumption lijst.
Overigens bevalt de fiets nog altijd ERG goedMag ook gezegd worden.
Gebruikt de officiële app meer batterij op de achtergrond dan Moofer? Zo ja, hoe veel meer? Altijd leuk om feedback van buiten te kunnen ontvangen!eisbaer schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:15:
[...]
Dat was op mijn android ook het geval volgens de batterijverbruik statistiek. Sindsdien heb ik alleen de moofer app er op staan.
Herkenbaar. Was bij mij ook zo. Dinsdagavond de mail dat een label was aangemaakt en een melding in de UPS app dat woensdags een pakket bezorgd zou worden. Woensdagochtend de melding dat er een fout oid was en toch geen levering.r00tie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:25:
Mijn S3 zou 12 maart moeten komen, die dag maar gebeld of hij nog zou komen want ik had geen T&T ontvangen... Ging niet 12 maart geleverd meer worden (dat voelde ik wel aankomen al).
Vrijdagavond mailtje dat het wat langer ging duren maar maandag 15 maart zou de T&T verzonden worden...
Dinsdag 16 maart gebeld dat ik geen T&T ontvangen had, die was die ochtend om 08:17 wel al aangemaakt, ik kreeg de T&T maar niets te zijn in My VanMoof.
Dinsdagavond een mailtje: "Your VanMoof order has just left our warehouse!" met de T&T, even gecheckt en stond toen (en nu nog steeds, woensdag 17 maart 11:25u) dat het label aangemaakt is en het pakket nog niet bij UPS is...
Ik zal uiteraard niet de enige zijn die dit heeft (gehad) en ben al lang blij dat ik niet zoals de huidige wachttijd 6-8 weken moet wachten, maar kan iemand mij vertellen hoe lang het duurde voordat de fiets daadwerkelijk binnen is gekomen?
Al met al, zoals verwacht, echt bizar slechte communicatie weer...
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Hoeveel meer is niet te zeggen. Ik zag slechts in het batterijgebruik overzicht dat de VM app iedere keer bovenaan stond zonder dat ik app actief gebruikt had. Opties zoals op de achtergrond actief had ik uitgezet maar dat veranderde de score niet.quintenadema schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:29:
Gebruikt de officiële app meer batterij op de achtergrond dan Moofer? Zo ja, hoe veel meer? Altijd leuk om feedback van buiten te kunnen ontvangen!
Heel irritant ja, wil gewoon weer fietsenEddy 6 pack schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:37:
[...]
Herkenbaar. Was bij mij ook zo. Dinsdagavond de mail dat een label was aangemaakt en een melding in de UPS app dat woensdags een pakket bezorgd zou worden. Woensdagochtend de melding dat er een fout oid was en toch geen levering.
Woensdags een melding en mail van UPS dat pakket donderdag zou komen en zo geschiedde!
Stressvol dat wachten he??😉
Een beetje fietsenmaker kan dat wel weer richten (rechtmaken).Nielsracing schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:15:
Even een snelle vraag aan de ervaringsdeskundigen. De schijf is iets krom maar loopt constant aan tegen de remblok. Is hier iets aan te doen of wordt het een supportkwestie?
[Afbeelding]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ik heb de twee boutjes van de remklauw losgedraaid, rem ingedrukt en weer aangedraaid. Lijkt iets beter te zitten. Morgen of overmorgen weer testen om te kijken of het verholpen is.Eddy 6 pack schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:08:
[...]
Een beetje fietsenmaker kan dat wel weer richten (rechtmaken).
En zojuist bericht gekregen dat de fiets -normaal gesproken- morgen geleverd wordt 🥳Eddy 6 pack schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:37:
[...]
Herkenbaar. Was bij mij ook zo. Dinsdagavond de mail dat een label was aangemaakt en een melding in de UPS app dat woensdags een pakket bezorgd zou worden. Woensdagochtend de melding dat er een fout oid was en toch geen levering.
Woensdags een melding en mail van UPS dat pakket donderdag zou komen en zo geschiedde!
Stressvol dat wachten he??😉
Zie hier instructie om de remklauwen iets te stellen: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65197130Nielsracing schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:15:
Even een snelle vraag aan de ervaringsdeskundigen. De schijf is iets krom maar loopt constant aan tegen de remblok. Is hier iets aan te doen of wordt het een supportkwestie?
[Afbeelding]
Dank, die heb ik ook gebruiktoscarwashere schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:13:
[...]
Zie hier instructie om de remklauwen iets te stellen: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65197130
Alleen als de schijf echt krom is werkt dat natuurijk niet voldoende, maar dit afstellen kan sowieso geen kwaad.
Haha wordt een onrustige nacht! 💤r00tie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:54:
[...]
En zojuist bericht gekregen dat de fiets -normaal gesproken- morgen geleverd wordt 🥳
Nou maar hopen dat hij het goed blijft doen dan.jooostj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:57:
6 maart s3 besteld. Kwam vandaag aan wat iets later was dan gepland, maar was ook al snel aangegeven. Geen schade aan de doos en fiets doet het volledig, niks mis mee.
Ik twijfelde zelf door de vele negatieve berichten hier over de aankoop, vandaar dat ik mijn positieve ervaring wilde delen.
Batterij info zal na een paar dagen synchroniseren. Volgende update (Moofer 2.0) fixt ditr.elu schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:47:
De moofer app is weer beschikbaar op android! US setting met level 4 vind ik wel erg weinig weerstand hebben met vrij hoog beentempoOp assist level 3 is perfect wat mij betreft. Komt misschien ook omdat ik in de stad niet veel lange rechte stukken heb.
Bluetooth unlock en battery usage kan ik nog niet veel over zeggen, kom ik later op terug. Enige issue met de app is dat de battery op 100% staat en blijft staan. Dit terwijl de fiets momenteel rond de 50% aangeeft.
[ Voor 7% gewijzigd door quintenadema op 18-03-2021 11:57 ]
[ Voor 3% gewijzigd door r00tie op 18-03-2021 18:17 ]
Mooi man, dus toch wel gekomen vandaag.r00tie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:17:
Hij is binnen, geen beschadigde doos, geen beschadigingen op de fiets oid.
In elkaar zetten ging best easy, tot het monteren van het afdekkapje van de motorkabel, wat was dat verschrikkelijk, uiteindelijk hulplijn ingeschakeld maar we kregen het maar niet voor elkaar, het afdekkapje bleek ergens tegen aan te komen waardoor hij niet goed op lijn kwam om de imbus erin te draaien, uiteindelijk minuscuul stukje afgevijld van het afdekkapje en toen lukte het. Vervolgens de rest afgewerkt, firmware update gedaan en nu staat hij op te laden, hopelijk geen issues met de e-shifter of de achternaaf...
Meteen verzekerd bij Allianz in plaats van PoM.
Ik kom zsm terug met een update als ik een rondje heb gedaan.
Wat is de reden dat je andere handvatten hebt gemonteerd?Jeffersonmouze schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:52:
Ik heb er brooks handvatten en de verende zadel van VM er op geplaatst. De bovenkant van een andere zadelpen afgechopt en een zadelstrop van ergotec er op laten lassen. De handvatten moesten ook aangepast worden. De bevestiging daarvan waren aluminium ringen die aangedraaid moesten worden. Die raakten alleen de hendels van de remmen dus moest ik laten vervallen. Ze zijn nu vast gekit net zoals de orginele handvatten.
Let op! Mocht je ook de handvatten willen vervangen snij de huidige dan kapot aan de bovenkant. De bedrading van de boost knop en bel lopen via de onderkant van het rubber terug aan de kopse kant de buis in. Als je het probeert te verwarmen en aan de handvatten gaat draaien heb je kans dat je de bedrading uit de knoppen trekt.
De schroefgaten van dat afdekkapje is gewoon een productiefoutje. Zat er ook mee te klooien.r00tie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:17:
Hij is binnen, geen beschadigde doos, geen beschadigingen op de fiets oid.
In elkaar zetten ging best easy, tot het monteren van het afdekkapje van de motorkabel, wat was dat verschrikkelijk, uiteindelijk hulplijn ingeschakeld maar we kregen het maar niet voor elkaar, het afdekkapje bleek ergens tegen aan te komen waardoor hij niet goed op lijn kwam om de imbus erin te draaien, uiteindelijk minuscuul stukje afgevijld van het afdekkapje en toen lukte het. Vervolgens de rest afgewerkt, firmware update gedaan en nu staat hij op te laden, hopelijk geen issues met de e-shifter of de achternaaf...
Meteen verzekerd bij Allianz in plaats van PoM.
Ik kom zsm terug met een update als ik een rondje heb gedaan.
Net na volledig opgeladen te hebben even voor het ingaan van de avondklok (realiseerde me dat pas toen ik naar buiten ging) een kort rondje gedaan en lijkt allemaal helemaal goed te zitten gelukkig, zadel schoot wel naar beneden dus die weer even opnieuw vast gezet maar wat me vooral opviel is dat er eigenlijk geen geluid van de motor komt! En al helemaal vergeleken met mijn Electrified S2, die maakte in het begin zoveel herrie dat VanMoof het voorwiel had vervangen, daarna was het wel minder maar niet zo als bij de S3 nu, wat een verademing!Nielsracing schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:55:
[...]
De schroefgaten van dat afdekkapje is gewoon een productiefoutje. Zat er ook mee te klooien.
En, hoe bevalt ‘ie?
[ Voor 6% gewijzigd door r00tie op 19-03-2021 11:19 ]
Door te veel voorover zitten leun ik teveel op het stuur. Ik heb 1 stuurverhoger geplaatst en had het misschien kunnen voorkomen door een tweede te plaatsen maar dat vind ik ten koste gaan van het design.Jan Driebeen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:02:
[...]
Wat is de reden dat je andere handvatten hebt gemonteerd?
Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde, snel last van dood gevoel in hand en de muis.Jeffersonmouze schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:02:
[...]
Door te veel voorover zitten leun ik teveel op het stuur. Ik heb 1 stuurverhoger geplaatst en had het misschien kunnen voorkomen door een tweede te plaatsen maar dat vind ik ten koste gaan van het design.
Bij een klinkerweg gaat het zelfs bij korte ritten echt zeer doen aan de polsen en duimmuis. Wat je dan ook echt mist is een ergonomische steun hiervoor aan de handvatten.
De zadel verder naar voren plaatsen scheelt ook al een boel. De modificatie die ik heb gedaan maakt het fietsen nu ook een stuk comfortabeler. En dan zit ik nog steeds licht gebogen voorover.
[ Voor 7% gewijzigd door Eddy 6 pack op 19-03-2021 14:00 ]
Ja deze bevallen mij zeker goed. Het is hard materiaal maar het veert redelijk goed waardoor het wel gedempt word.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:57:
[...]
Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde, snel last van dood gevoel in hand en de muis.
Dempen jouw handvatten goed? Heb ook zulke geprobeerd, 3 paar zelfs waaronder vrij prijzige van ergon grips maar vond ze allemaal te hard.
Ik heb na lang zoeken uiteindelijk maar de Esi grips extra chunky gemonteerd. Dikker en zachter heb ik niet kunnen vinden. Dempen redelijk goed maar zou liefst nog zachter en dikker willen.
Ik vond het overigens wel een gedoe om de doppen voor in het gat van de stuurbuis pas te snijden zodat de kabels van de bel- en boostknop niet geplet werden.
[ Voor 5% gewijzigd door Mischaaaaa op 19-03-2021 19:26 ]
Dat is raar, mijn accessoires werden juist los bezorgd, door een andere bezorger (UPS), nota bene.Mischaaaaa schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:25:
FYI
Mijn fiets is vertraagd omdat het bestelsysteem niet 2 artikelen los van elkaar kan leveren wanneer er verschillende artikelen zijn besteld zoals een carrier etc. Dat brengt uitdagingen met zich mee bij Vanmoof.
Ja dat is raar ja, maar zo gaat dat bij Vanmoof kennelijk. Dat was mijn feedback toen ik vroeg waar mijn fiets bleef.MaxKorlaar schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:26:
[...]
Dat is raar, mijn accessoires werden juist los bezorgd, door een andere bezorger (UPS), nota bene.
Huh, typisch weer.. Hopelijk duurt het niet al te langMischaaaaa schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:29:
[...]
Ja dat is raar ja, maar zo gaat dat bij Vanmoof kennelijk. Dat was mijn feedback toen ik vroeg waar mijn fiets bleef.
Ik had het zelfde maar werd uiteindelijk wel los van elkaar geleverd. Maar ik dacht laatst ergens te lezen dat ze het niet meer met UPS versturen. Misschien heeft het daar iets mee te maken?Mischaaaaa schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:25:
FYI
Mijn fiets is vertraagd omdat het bestelsysteem niet 2 artikelen los van elkaar kan leveren wanneer er verschillende artikelen zijn besteld zoals een carrier met verschillende levertijden. Dat brengt uitdagingen met zich mee bij Vanmoof.
Gisteren vertelde support dat ze allebei nog gebruiken. Alles is echter sinds 2 weken uitbesteed aan een nieuw warehouse en er is geen directe communicatie met ze. Ze hebben niet eens een telefoonnummer van zeJeffersonmouze schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:03:
[...]
Ik had het zelfde maar werd uiteindelijk wel los van elkaar geleverd. Maar ik dacht laatst ergens te lezen dat ze het niet meer met UPS versturen. Misschien heeft het daar iets mee te maken?
Ik heb hem zelf 3x eraf gehad en telkens gewoon gekeken of de grootste uitsparing bovenaan zat en dan de gele stip op 90 graden rechts daarvan.HBO88 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 03:43:
Een vraagje over de naaf, in document op FB staat dat je die ring met de grotere uitsparing eerst helemaal naar links moet draaien voordat je hem in een hoek van 90 graden zet met de gele stip.
In het filmpje zeggen ze enkel draai hem zodat je op 90 staat.
Is het nu nodig om helemaal naar links te draaien of niet?
belangrijk dat je de twee zwarte kunstof ringetjes niet vergeet tussen kettingspanner en frame, de ringetjes zorgen dat de kettingkast beter gecentreerd is.bbtweak schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:40:
[...]
Ik heb ook een keer de achterwiel los gehaald op basis van de video (vanwege een lekke band). Bij mij bleken er echter twee dingen mis te zijn gegaan. [list]
• Ketting begon vervolgens veel geluid te maken
[ Voor 34% gewijzigd door Bruzski op 21-03-2021 23:47 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
[ Voor 4% gewijzigd door HBO88 op 21-03-2021 16:40 ]
Nu het wiel eraf was had je beter gelijk én betere banden én met reflectie erop kunnen leggen!HBO88 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:38:
Nog wel een keer nieuwe reflectiestickers kopen, dat dan weer wel.
dacht ik ook aan ja, die gave moto (die jij ook had toch) ach, misschien bij de eerste lekke band.Eddy 6 pack schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:59:
[...]
Nu het wiel eraf was had je beter gelijk én betere banden én met reflectie erop kunnen leggen!
Goed te lezen dat ie niet meer doortrapt!
Fietst lekker hè!!
Schwalbe super moto bandje ja.HBO88 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:05:
[...]
dacht ik ook aan ja, die gave moto (die jij ook had toch) ach, misschien bij de eerste lekke band.
Maar het fietst nu zoals het zou moeten, heerlijk.
Getest voor je. Ik krijg een error inderdaad. “ These credentials do not match our records.”siemed schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:07:
Meer mensen met problemen inloggen website of vanMoof app?
[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 22-03-2021 15:10 ]
siemed schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:07:
Meer mensen met problemen inloggen website of vanMoof app?
Dan kun je dus met de app ook de fiets niet unlocken?ZiSE schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Getest voor je. Ik krijg een error inderdaad. “ These credentials do not match our records.”
Werkt weer.
Laroil schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:18:
Heeft nog iemand anders hier een S3 in bestelling staan?
Ik heb geen fiets binnen Bluetooth afstaand staan maar daar heb je geen internet voor nodig; zolang je ingelogd bent kun je fietsen.siemed schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:16:
[...]
Dan kun je dus met de app ook de fiets niet unlocken?
Ik dacht dat ik het was door het F5’en ...oscarwashere schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:50:
nieuws: TransIP-dns-servers zijn getroffen door ddos-aanval - update
Wellicht is dit de oorzaak geweest.
Ik overweeg er wel een binnenkort te bestellen. Had sinds begin november '20 een Koga met riem aandrijving in de bestelling staan, levering was toen eind april '21. Daar komt nu alweer 6 weken bij en ook die staat nog niet vast. Wordt je ook niet vrolijk van.Laroil schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:18:
Heeft nog iemand anders hier een S3 in bestelling staan?
De maker van de app komt hier regelmatig langs, @quintenadema jij weet hier vast wel iets op te zeggenBarryz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:55:
...Vandaag voor het eerst de Moofer App geprobeerd. US setting in assist 4, godsamme wat fietst dat heerlijk. Benieuwd of de accu nu ook veel sneller op raakt.
1 groot nadeel van deze app is dat hij niet op wil starten. Moet elke keer de app herinstalleren voordat hij wil openen. Daarna ondervind ik geen problemen meer.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Zou jammer zijn als ik dit elke keer moet doen. Kan dit liggen aan mijn toestel/Android versie?
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Dat klopt, als je er eenmaal inzit wel. Qua settings uitgebreider en overzichtelijker. Mis nog een overzicht van je gemaakte ritten, maar dat is uiteindelijk ook niet echt belangrijk. If it ain't on Strava it never happened gaat hier niet echt opdr frasier schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:04:
Ik vind dat de Moofer app t beter doet dan de echte app...
Heb jij die Veer belt er al op zitten?Bruzski schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:45:
Vandaag even de gaatjes voor de motorkabel dekseltje naar M5 opgeboord en voorspatbord rechtgezet.![]()
[Afbeelding]
[...]
belangrijk dat je de twee zwarte kunstof ringetjes niet vergeet tussen kettingspanner en frame, de ringetjes zorgen dat de kettingkast beter gecentreerd is.
Hmm... Opent de app helemaal niet meer na 1x starten? Heeft inderdaad waarschijnlijk te maken met een niet goed gesupporte Android versie; heb dit probleem namelijk niet vaker gehoord.Barryz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:55:
Na een week fietsen kan ik alleen maar zeggen dat het zeker niet tegen valt. Eerste week nog in de normale setting gefietst van en naar werk. Vind de 4e versnelling vrij zwaar, ook met ondersteuning. Kwestie van afstellen dat ik wat langer in 3 blijf fietsen. Nadeel is dat je zo op 25km zit, en de ondersteuning stopt.
Vandaag voor het eerst de Moofer App geprobeerd. US setting in assist 4, godsamme wat fietst dat heerlijk. Benieuwd of de accu nu ook veel sneller op raakt.
1 groot nadeel van deze app is dat hij niet op wil starten. Moet elke keer de app herinstalleren voordat hij wil openen. Daarna ondervind ik geen problemen meer.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Zou jammer zijn als ik dit elke keer moet doen. Kan dit liggen aan mijn toestel/Android versie?
Hoi Quinten, ik zal je een mail sturen met alle relevante gegevens. Alvast bedankt voor je reactie.quintenadema schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:23:
[...]
Hmm... Opent de app helemaal niet meer na 1x starten? Heeft inderdaad waarschijnlijk te maken met een niet goed gesupporte Android versie; heb dit probleem namelijk niet vaker gehoord.
Neem anders even contact op via PB of e-mail
Wat is je nieuwe expected delivery date?Mischaaaaa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:52:
Hi Mischa,
Unfortunately, your VanMoof S3 order has been delayed and will arrive later than expected.
We’re really sorry for the inconvenience and frustration you must be feeling. The increased demand for the new VanMoof S3 & X3 has put a lot of strain on our quality control systems, and orders are being processed more slowly than we anticipated.
We are currently scaling up our teams and facilities to make sure issues like this don't happen again, but this will take time to implement. We recognize that we’ve let you down and we’re working to give all VanMoof riders the experience they deserve. You can read more about what we’re doing to tackle the biggest problems here.
Please check your My VanMoof for the most up-to-date shipping window for your order. We are doing everything we can to get you your bike as soon as possible, and really appreciate your patience. We promise that your new bike will be worth the wait.
nee, heb de veer geannuleerd, het duurde me allemaal veel te lang en vraag me af of het systeem echt zo betrouwbaar is als Gates.rsvmark schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:44:
[...]
Heb jij die Veer belt er al op zitten?
Ben benieuwd naar ervaringen
[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 23-03-2021 18:05 ]
Hier ook last van gehad. Bij VM in Adam is mijn naaf vervangen waarna ik nog steeds niet tevreden was. In de tussentijd een wiel aangevraagd welke ik er van het weekend zelf op heb gemonteerd. Prima te doen met de duidelijke YouTube filmpjes. Sindsdien meer dan tevreden, wereld van verschil die nieuw batch wielen.Bruzski schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:04:
[...]
Overigens heb ik de laatste tijd last dat mijn versnelling licht doorslipt in de 4de versnelling als ik kracht zet of op snelheid fiets, zou dit wellicht aan het achterwiel of naaf kunnen liggen?? wat kunnen jullie mij adviseren ?
Hoi, nee niet zo’n mail gehad en heb niets teruggestuurd. Mijn FM heeft geprobeerd de ‘oude’ te maken door een bout in de naaf die los zat vast te draaien, maar heeft niet geholpen. Hij trapte nog meer door. Wellicht had die bout vaster maar niet geheel vast gedraaid moeten worden ofzo?HBO88 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:30:
@Eddy 6 pack vraagje moest je het oude wiel nou nog terugsturen? In de bevestigingsmail van mijn nieuwe wiel staat dat er een afspraak gemaakt zou worden om het oude wiel te retourneren, maar ik heb daarna niets meer gehoord.
ik heb via Twitter contact maar ze willen eerst een filmpje met het euvel horen om te kunnen beoordelen waar het aan ligt! pfff.. ook sturen ze niet zomaar een wiel op.Bart_VM schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:18:
[...]
Hier ook last van gehad. Bij VM in Adam is mijn naaf vervangen waarna ik nog steeds niet tevreden was. In de tussentijd een wiel aangevraagd welke ik er van het weekend zelf op heb gemonteerd. Prima te doen met de duidelijke YouTube filmpjes. Sindsdien meer dan tevreden, wereld van verschil die nieuw batch wielen.
Ik raad je dus aan via de support een wiel aan te vragen (schijnt langere levertijd te zijn nu)
[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 23-03-2021 21:57 ]
Ik had hetzelfde, via chat contact gehad, ze bevestigde dat het probleem de naaf is, maar ik moest de fiets opsturen. Een los wiel kon niet opgestuurd worden. Enkel de bike doctors kunnen het beoordelen en oplossen. Heb ik dus niet gedaan.Bruzski schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:52:
[...]
ik heb via Twitter contact maar ze willen eerst een filmpje met het euvel horen om te kunnen beoordelen waar het aan ligt! pfff.. ook sturen ze niet zomaar een wiel op.
zoals eerder genoemd, custom US shifter settings(reddit) lost het probleem deels op, doortrappen op volle snelheid is dan een stuk minder maar nog wel aanwezig.
Ik heb geen S2 gehad dus ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik lees van veel reviews dat de motor inderdaad krachtiger en stiller is.DjVe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:10:
Ik twijfel of ik mijn S2 te koop zet en er een S3 voor terug haal. Ik zie online in reviews dat de motor een stuk krachtiger is wat betekend dat hij sneller van z'n plek komt, maar hoe zit dat qua topsnelheid in boost? Ik kom met de S2 op de 34kmpu met ondersteuning is dat bij de S3 hetzelfde?
[ Voor 3% gewijzigd door XyberBorg op 24-03-2021 08:31 ]
@Barryz ga na of je naar de laatste versie van WebView bent geupdatet. Er was door Google een bug geconstateerd waardoor verschillende apps at random crashte.Barryz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:55:
Je hebt me overtuigd. Straks mijn S2 een goede beurt geven en dan op marktplaats zetten. De S3 is net besteld (lichtblauw) en hopelijk is deze er binnen met 14 dagenEddy 6 pack schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:34:
Gelijk verkopen die S2. Heb ik ook gedaan en geen seconde spijt. Ik had de S2 2e hands gekocht voor iets van 1600 en 6 maand later verkocht voor 1550. Zag er ook wel als nieuw uit en maar iets van 1200 km. gereden.
De S2, mits in mooie staat, is zeer gewild dus als je hem goed kan verkopen en je bent gek van de Vanmoof fietsen, het uiterlijk en gevoel wat ze je geven, dan ou ik het doen.
Ik had één baal moment na assembleren van deS3 omdat mijn achterwiel dus ook doortrapte in 3 en 4. En de eshifter ratelde en deed raar. Een belletje en SW push loste dat op. Het doortrappen bleef echter wel. Daarop weer gebeld en nu met ene Yuri van optie 5 in het bel menu en na een best leuk en begripvol gesprek een nieuw wiel opgestuurd gekregen.
Rijdt nu super. Heel soms in 4 een minuscuul doortrapje. Maar alleen als ik die dag of rit de eerste keer de 4 gebruik. Daarna is het niet meer.
Je leest veel klachten over het schakelen. Een deel is absoluut terecht, eshifter die ratelt en doortrappen, maar een deel ook niet. Het blijven tandwielen en een ketting, fysieke en mechanische dingen die elkaar raken en beïnvloeden. Dat kan gewoon niet altijd soepel en gevoel- en geluidloos gaan! Andere ebikes met versnellingen schakelen net zo alleen let men er daar minder op. Gister toevallig een Giant dailytour E+1 ebike met riem en Shimano 8 speed naaf voor mijn vrouw gekocht en daar is ook soms een kleine hick-up met schakelen.
Zelfs mijn racefiets met Shimano Di2 elektronisch schakelen knarst en kraakt wel of schakelt met een tik wat klinkt alsof de boel kapot gaat. Product eigenschap en de wetten van mechanica naar mijn mening.
De motor is een stuk sterker en stiller. En de ondersteuning ook vloeiender. Komt er geleidelijk in en bouwt geleidelijk af. Eerst dacht ik dat het niet goed werkte, maar las in een blog op de site van VM van een technisch ontwerper oid dat dat een bewuste nieuwe feature was om soepeler en natuurlijker en minder abrupt aan/uit te ondersteunen. Bevalt goed.
De motor is ook bij 60% accu nog sterk genoeg om 36 te halen door alleen rond te draaien zonder pedaal kracht!
Kortom ik ben enthousiast!
En vwb betreft het achterwiel, het ligt er echt aan wie je spreekt. Dus volhouden totdat ze er een opsturen. Tenzij je dicht bij VM woont en er makkelijk naar toe kan.
Goed bezig. Een doorpakker!👍🏻👊🏻DjVe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:41:
[...]
Je hebt me overtuigd. Straks mijn S2 een goede beurt geven en dan op marktplaats zetten. De S3 is net besteld (lichtblauw) en hopelijk is deze er binnen met 14 dagen
Was er al achter gekomen dat dit inderdaad het probleem is, je bent me voorCuBras schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:40:
[...]
@Barryz ga na of je naar de laatste versie van WebView bent geupdatet. Er was door Google een bug geconstateerd waardoor verschillende apps at random crashte.
Ik had dit probleem ook bij mijn Spotify.
Je hebt toch wel een referral code gebruikt bij je bestelling hé? 😉DjVe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:41:
[...]
Je hebt me overtuigd. Straks mijn S2 een goede beurt geven en dan op marktplaats zetten. De S3 is net besteld (lichtblauw) en hopelijk is deze er binnen met 14 dagen
[ Voor 32% gewijzigd door oscarwashere op 24-03-2021 11:13 ]
Vind je dat ja? Grappig ik heb het precies andersom. De S1 vond ik te mat en de S2 te glanzend.oscarwashere schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:10:
[...]
....Het enige wat ik mooier vond aan de S2 was haar glanzende lak, dat had een luxere en meer unieke uitstraling.
Die heb ik ook op het oog! Zou mooi zijn als deze productieserie nu probleemloos blijft schakelen, ben benieuwd naar je ervaring over 2 wekenDjVe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:41:
[...]
De S3 is net besteld (lichtblauw) en hopelijk is deze er binnen met 14 dagen
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq