Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:59

mphilipp

Romanes eunt domus

ricom schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Beetje vreemd dat ze dan vrijdag 05-03 al een track en trace sturen met dat de fiets het magazijn verlaten heeft.
Ik heb dat met veel bestellingen. Het is eerder een 'probleem' van het mailtje dat ze sturen. Wat er gebeurt is dat ze een pakket aanmaken in hun systeem en deze ook aanmelden bij PostNL. Die moet de zending nog ophalen. Ik heb zo bv een maand lang een pakket in de app gehad die aangemeld was, maar nog niet opgehaald. Als ik online een pakketlabel bij PostNL aanmaak, staat ie ook alvast in het systeem. Maar pas als ik 'm bij het pakketpunt in laat scannen en achterlaat zit ie nog niet echt in de verzending.

Workflow dingetje eigenlijk. Of ze moeten de mail aanpassen die ze je sturen, want de zending is nog niet echt onderweg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
nou net contact gehad met support, valt me beetje tegen..
Ik had zelfde issue als @Eddy 6 pack en contact opgenomen via chat om probleem van doortrappen voor te leggen.

Ze kwamen eerst met we sturen een nieuwe shifter. Ik reageerde dat ik dat vreemd vond, want ik heb geen issues met schakelen. Het lijkt mij mechanisch aan de hub liggen zei ik.
Ze dacht dat hij van de 4e naar de 3e slipte. Dat opgehelderd en na overleg kwam ze terug met de melding dat het idd de hub was. Gelukkig dacht ik...

Vervolgens kwam ze ik maak afspraak met bike docters en we sturen een doos.
Ik reageerde of de fiets perse verstuurd moet worden, ik ben vrij handig of ik het zelf niet kon oplossen. eerlijk gezegd wil ik de fiets niet demonteren en opsturen.
dat snapte ze, maar alleen de bike docters kunnen het probleem analyseren en oplossen.
Ik vroeg nog: maar de hub is onderdeel van het wiel, is het niet mogelijk om het wiel te sturen en dat ik daarna het oude wiel retour stuur.
Reactie:
No, unfortunately not. Otherwise I would have sent you a wheel as a replacement but according to the bike doctors, it has to be sent it. We can't send you the wheel :(

Dus conclusie ben niets opgeschoten. Ik ga de fiets niet terugsturen en woon al helemaal niet in de buurt van amsterdam.
Ik had denk ik net de verkeerde helpdeksmedewerkster..

Ik zag op FB meer mensen die een wiel gekregen hebben, dus ik denk dat ik over een aantal weken opnieuw contact zoek met support, willen ze dan weer niet kan ik altijd zeggen dat veel meer mensen wel een los wiel krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
HBO88 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:00:
Ik had zelfde issue als @Eddy 6 pack en contact opgenomen via chat om probleem van doortrappen voor te leggen.

Ze kwamen eerst met we sturen een nieuwe shifter. Ik reageerde dat ik dat vreemd vond, want ik heb geen issues met schakelen. Het lijkt mij mechanisch aan de hub liggen zei ik.
Ze dacht dat hij van de 4e naar de 3e slipte. Dat opgehelderd en na overleg kwam ze terug met de melding dat het idd de hub was. Gelukkig dacht ik...

Ik reageerde of de fiets perse verstuurd moet worden, ik ben vrij handig of ik het zelf niet kon oplossen. eerlijk gezegd wil ik de fiets niet demonteren en opsturen.
dat snapte ze, maar alleen de bike docters kunnen het probleem analyseren en oplossen.
Ik vroeg nog: maar de hub is onderdeel van het wiel, is het niet mogelijk om het wiel te sturen en dat ik daarna het oude wiel retour stuur.
Reactie:
No, unfortunately not. Otherwise I would have sent you a wheel as a replacement but according to the bike doctors, it has to be sent it. We can't send you the wheel :(

Dus conclusie ben niets opgeschoten. Ik ga de fiets niet terugsturen en woon al helemaal niet in de buurt van amsterdam.

Ik zag op FB meer mensen die een wiel gekregen hebben, dus ik denk dat ik over een aantal weken opnieuw contact zoek met support, willen ze dan weer niet kan ik altijd zeggen dat veel meer mensen wel een los wiel krijgen...
Mij werd ook aangeraden om langs te komen, omdat ze dan konden kijken welk onderdeel (hub/wiel of e-shifter) vervangen moest worden. Alleen ik wilde ook liever niet naar Amsterdam, dus mocht het toch wel zelf proberen eerst. Onder het nom van 'als dat niet lukt, kan ik altijd nog komen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:10
mphilipp schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Ik heb dat met veel bestellingen. Het is eerder een 'probleem' van het mailtje dat ze sturen. Wat er gebeurt is dat ze een pakket aanmaken in hun systeem en deze ook aanmelden bij PostNL. Die moet de zending nog ophalen. Ik heb zo bv een maand lang een pakket in de app gehad die aangemeld was, maar nog niet opgehaald. Als ik online een pakketlabel bij PostNL aanmaak, staat ie ook alvast in het systeem. Maar pas als ik 'm bij het pakketpunt in laat scannen en achterlaat zit ie nog niet echt in de verzending.

Workflow dingetje eigenlijk. Of ze moeten de mail aanpassen die ze je sturen, want de zending is nog niet echt onderweg.
De vooraanmelding begreep ik inderdaad, maar de mail die ze uit sturen is wel wat verwarrend. In de mail stond letterlijk. De fiets heeft het magazijn verlaten over 24 uur is je Track en trace actief. Maar goed ik wacht geduldig af, die paar dagen maken nu ook niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
bombadil schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:27:
Het valt me op dat VM aangeeft 'bezorgd binnen 10 dagen'. Als ik nu een Gazelle beste dan mag ik hopen op eind juni. Wat zegt dat nu over VanMoof'; productieproces op orde of vallen de bestellingen nu tegen?
Hun belangrijkste sell item is eruit gesloopt. Die US stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Bintzak schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Gewoon moofer app gebruiken, of oude versie officiële app (v5.4.1. Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Ik heb inmiddels een mail van postnl dat ze morgen langs zouden komen. Nog altijd geen tracking nr helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:59

mphilipp

Romanes eunt domus

Het valt me op dat VM aangeeft 'bezorgd binnen 10 dagen'. Als ik nu een Gazelle beste dan mag ik hopen op eind juni. Wat zegt dat nu over VanMoof'; productieproces op orde of vallen de bestellingen nu tegen?
Ik denk dat de merken als Gazelle iets meer verkopen dan Van Moof. Dat ie beter verkoopt dan verwacht wil nog steeds niet zeggen dat ie méér dan de rest verkoopt. Alle electrische fietsen zitten in de lift.
Bovendien hebben de 'gevestigde' merken wat praktische zaken anders geregeld, zoals een verwisselbare accu, meer capaciteit enzo. Dat ze geen turbo knopje hebben, boeit een hoop mensen niet hoor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 16:03
De plaatselijke fietsenmaker gaf aan dat door covid de productielocatie van Gazelle, ze doen daar vermoedelijk de laatste hand aan de montage, stilligt. Verwacht dat dat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HBO88 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:00:

Reactie:

Dat is irritant ja.
Heb hetzelfde gehad met mijn eerste S2 en dat is zelfs zo hoog opgelopen dat ik de fiets toen na iets van 2 maanden alsnog teruggestuurd heb.
Na 10 maanden op een Gazelle ebike van €4.200 (die ook echt niet perfect zijn, slordigheden hebben en, het ergste, op een ebike lijken, dus voor de 2e keer een 2e hands S2 op MP gekocht. Deze schakelde slecht en de motor maakte lawaai. In beide gevallen een nieuw voorwiel en een nieuw achterwiel gekregen! Geen logica dus!?

Tip: bel weer met optie 5 en vraag naar Yuri. Tijdje leuk mee gepraat en probleem uitgelegd, en na overleg van hem met zijn ‘supervisor’ een nieuw wiel gekregen. Zijn eerste suggestie was ook de e shifter, maar gaf toe dat je dan problemen tijdens het schakelen moet hebben en niet onder het rijden. Misschien helpt het als je hem te spreken krijgt. Yuri klinkt Russisch, maar is nederlander dus geen moeilijk gedoe in bloemkolen engels...😁

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:15
Vandaag de ifttt optie in de moofer app ingesteld.
S3 lader wordt nu netjes bij 80% uitgeschakeld door een smart plug via mijn Philips hue bridge 👍😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raZj4z1xYb60GrtchDukMoqfNzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayoOgHJXmqYYLGa89ZMW2ZZa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Bintzak schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Als dat de reden is dan is daar toch een alternatieve app voor om dat te verhelpen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00
.NCK schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:14:
[...]

De plaatselijke fietsenmaker gaf aan dat door covid de productielocatie van Gazelle, ze doen daar vermoedelijk de laatste hand aan de montage, stilligt. Verwacht dat dat de oorzaak is.
De productie bij Gazelle (waar complete fietsen geproduceerd worden) is blijkbaar slechts 3 dagen stilgelegd, geen weken:
https://www.gelderlander.nl/rheden/gazelle-grotendeels-dicht-omdat-tientallen-medewerkers-besmet-zijn-met-het-coronavirus~a2d3f74e/
Dit verklaart dus echt niet de lange levertermijn. De populariteit van hun fietsen wellicht wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
litebyte schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Als dat de reden is dan is daar toch een alternatieve app voor om dat te verhelpen.
Niet iedereen is een tweaker :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
oscarwashere schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Dat is vervelend, bij mij gaat het meestal wel goed. Heb je wel de batterijbesparingsfuncties uitgeschakeld voor de VM app? Bij mij ziet dat er zo uit (Android 10 met de skin van Huawei, we krijgen deze maand ook Android 11 yeuy):
[Afbeelding]
Bovendien heb ik de app niet meer geüpdate sinds de regio instellingen zijn aangepast door VM.
Voor alle iPhone users:
Unlocken werkt alleen wanneer de app op de iPhone op de achtergrond draait. Als de app is gesloten (weggeveegd uit de app multi tasker) kan je iPhone op geen enkele manier verbinden met de fiets, ook al staat Bluetooth aan op je iPhone. Als je de app opent en gewoon op de achtergrond laat draaien geef je je iPhone pas toestemming om met je fiets verbinden te maken (hier heeft VanMoof denk ik voor gekozen). Zodra de verbinding er is zie je op het display bovenaan een bolletje. Als die er is en je staat dichtbij je fiets kan je m zo ontgrendelen. Werkt het niet? Druk nog een paar keer. Werkt bij mij 10/10 keer met iPhone XS (iOS 14.5), fiets 1.4.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Fiets nummer 3.

Error 18.

Dit geloof je toch niet? Er rust een vloek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Lekkerbek312 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:32:
Fiets nummer 3.

Error 18.

Dit geloof je toch niet? Er rust een vloek op.
Balen!! Dit zal je wel geprobeerd hebben?

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 15:59
Barryz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:06:
Afgelopen vrijdag een mail ontvangen dat de fiets het magazijn heeft verlaten. Er zit een link bij om mijn order te volgen, maar tot op heden is daar geen informatie te zien.
Ervaringen dat dit inderdaad een vrij trage handeling is? Je wordt doorverwezen naar extrahome,dirextion.nl, wat bij mij niet echt bekend klinkt en daardoor ook niet met de werkwijze.
Is het een geval van even geduld a.u.b., of kan ik alvast aan de bel trekken?
Wanneer heb jij de fiets besteld als ik vragen mag? Hier een order geplaatst op 01-03 maar nog geen bewijs van verzending ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Zeker. Hoop geprobeerd met de chat, maar helaas. Ik ga maar op zoek naar een andere fiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r.elu
Nielsracing schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:59:
[...]

Wanneer heb jij de fiets besteld als ik vragen mag? Hier een order geplaatst op 01-03 maar nog geen bewijs van verzending ontvangen :)
Mijn order (S3 light) van 23 feb heb ik vandaag mogen ontvangen. Fiets lijkt onbeschadigd, lichte kettingkast ratel maar niet echt storend. Wel had ik 1x dat bij het schakelen dat het iets doorschoot en ook 1x dat ik in het luchtledige aan het trappen was.

Kreeg gelijk melding dat 1.2.7 firmware te installeren was en dit heb ik ook gedaan voor eerste korte proefrit. Zal eens bij VM vragen om de laatste versie en kijken of dat nog iets doet voor het schakelen :)

edit: fiets is overigens van oktober ook.

edit2: stand 4 geeft ondersteuning tot 25 kmpu ga ik vanuit. Tot welke snelheid werkt stand 3 in EU mode?

[ Voor 8% gewijzigd door r.elu op 09-03-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Lekkerbek312 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Zeker. Hoop geprobeerd met de chat, maar helaas. Ik ga maar op zoek naar een andere fiets.
Balen. Kunnen ze niet iets regelen? Een doctor langs sturen of bij ze langsgaan? Toch zonde als je graag de fiets wilt! En ze fietsen echt super hoor. Misschien is het simpel op te lossen met accu of cartridge swap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:23:
[...]

Balen. Kunnen ze niet iets regelen? Een doctor langs sturen of bij ze langsgaan? Toch zonde als je graag de fiets wilt! En ze fietsen echt super hoor. Misschien is het simpel op te lossen met accu of cartridge swap?
Dat had ik de eerste keer al aangeboden, maar dat kon allemaal niet. Ik vind het te gek voor woorden dat ik langs moet komen omdat zij 3 (!) defecte fietsen leveren. Los daarvan komen ze afspraken gewoon niet na. Deze laatste fiets zou namelijk urgentie label hebben en helemaal nagekeken zijn voordat ze hem zouden versturen. Dat versturen zou ook nog eens vorige week vrijdag zijn (niet afgelopen vrijdag maar die week daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Lekkerbek312 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:04:
[...]

Dat had ik de eerste keer al aangeboden, maar dat kon allemaal niet. Ik vind het te gek voor woorden dat ik langs moet komen omdat zij 3 (!) defecte fietsen leveren. Los daarvan komen ze afspraken gewoon niet na. Deze laatste fiets zou namelijk urgentie label hebben en helemaal nagekeken zijn voordat ze hem zouden versturen. Dat versturen zou ook nog eens vorige week vrijdag zijn (niet afgelopen vrijdag maar die week daarvoor).
Dat is zeer slordig en slecht allemaal. Helemaal terecht dat je compleet pissig bent!
Dit moet henzelf toch ook niet koud laten allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
bincvburen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 01:27:
[...]

Voor alle iPhone users:
Unlocken werkt alleen wanneer de app op de iPhone op de achtergrond draait. Als de app is gesloten (weggeveegd uit de app multi tasker) kan je iPhone op geen enkele manier verbinden met de fiets, ook al staat Bluetooth aan op je iPhone. Als je de app opent en gewoon op de achtergrond laat draaien geef je je iPhone pas toestemming om met je fiets verbinden te maken (hier heeft VanMoof denk ik voor gekozen). Zodra de verbinding er is zie je op het display bovenaan een bolletje. Als die er is en je staat dichtbij je fiets kan je m zo ontgrendelen. Werkt het niet? Druk nog een paar keer. Werkt bij mij 10/10 keer met iPhone XS (iOS 14.5), fiets 1.4.5.
Echt handig dus niet, maar goed, bij Android werkt het nog onhandiger omdat je vrijwel altijd flight mode on/off moet doen om een kans(!) te maken dat het misschien werkt.......het is zo onvoorspelbaar, dat pincode via stuurknop veel sneller werkt (tenminste als je geen 9 9 9 als pincode hebt gekozen...... :( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Nielsracing schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:59:
[...]

Fiets is 25 februari besteld, en 5 maart een bericht ontvangen dat deze ter verzending is aangeboden.
Je hebt hem 4 dagen later besteld, dus verwacht ik dat je een dezer dagen een bericht ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
rsvmark schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:17:
Vandaag de ifttt optie in de moofer app ingesteld.
S3 lader wordt nu netjes bij 80% uitgeschakeld door een smart plug via mijn Philips hue bridge 👍😜

[Afbeelding]
Goeie optie, alleen staat mijn schuur te ver weg waardoor ik geen Wi-Fi verbinding heb. Anders zou ik dit ook doen.
Krijg je eigenlijk op je telefoon altijd de melding wanneer de fiets volledig is opgeladen, ook zonder Moofer App?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.elu
Heb de 1.4.5 firmware opgevraagd bij VM en geïnstalleerd. Schakelen lijkt nu een stuk beter. Alleen van twee naar drie merk je dat ie iets doorschiet. Alle overige gaan nu perfect. Erg happy met de fiets! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Barryz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:30:
[...]
Krijg je eigenlijk op je telefoon altijd de melding wanneer de fiets volledig is opgeladen, ook zonder Moofer App?
Nee, maar alle functies uit de Moofer app werken op basis van functies die al in de fiets zitten. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat VanMoof ze zelf ook toevoegt aan haar app, al dan niet geïnspireerd door Moofer of al van te voren bedacht maar nog niet uitontwikkeld.
r.elu schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:44:
Heb de 1.4.5 firmware opgevraagd bij VM en geïnstalleerd. Schakelen lijkt nu een stuk beter. Alleen van twee naar drie merk je dat ie iets doorschiet. Alle overige gaan nu perfect. Erg happy met de fiets! :)
Als het goed is zou 2>3 een kwestie van wennen moeten zijn. Straks herken je onbewust wanneer de fiets zal schakelen en dan reageer je daarop met even kracht inhouden of rustig laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Barryz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:30:
[...]

Goeie optie, alleen staat mijn schuur te ver weg waardoor ik geen Wi-Fi verbinding heb. Anders zou ik dit ook doen.
Je hebt geen verbinding nodig.
Werkt via geschatte oplaadtijd en ifttt krijgt dus via je mobiel een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
Moofer: "The app is currently not downloadable in the Play Store on Android." :(

Kreeg continue transaction declined. Dacht dat het aan mijn account lag dus al twee dagen in contact met Google, blijkt de mogelijkheid tot aanschaf uit te staan aan de kant van Moofer. Iemand idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricom
r.elu schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:39:
Moofer: "The app is currently not downloadable in the Play Store on Android." :(

Kreeg continue transaction declined. Dacht dat het aan mijn account lag dus al twee dagen in contact met Google, blijkt de mogelijkheid tot aanschaf uit te staan aan de kant van Moofer. Iemand idee waarom?
Ja dat weet ik wel. Ik heb contact opgenomen met de developer en dit was het antwoord :
Thank you for reaching out!
A lot of other people have gotten in contact with me because of this issue. I’ve already found the issue; it has to with that I’m not 18 yet and can’t receive Google Play payouts, though my dad also owns a share in the company so he can receive the payouts for me. Google just has to change that before it’ll all be working again - no need to worry that the app is being taken down :).
I'll send you a message once Google has fixed the issue.
If you have any more questions, please let me know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
ricom schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Ja dat weet ik wel. Ik heb contact opgenomen met de developer en dit was het antwoord :
Thank you for reaching out!
A lot of other people have gotten in contact with me because of this issue. I’ve already found the issue; it has to with that I’m not 18 yet and can’t receive Google Play payouts, though my dad also owns a share in the company so he can receive the payouts for me. Google just has to change that before it’ll all be working again - no need to worry that the app is being taken down :).
I'll send you a message once Google has fixed the issue.
If you have any more questions, please let me know.
Je weet dat het een Nederlander is? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricom
rsvmark schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Je weet dat het een Nederlander is? :9
Ja, na de eerste mail wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
ricom schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Hij is ook heel actief op facebook in de vanmoof groep, reageerd zeer snel op vragen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 16:16
Onderstaand een uitgebreide review van mijn Van Moof Electrified S2 die ik nu een geruime tijd flink aan de tand heb gevoeld. Hoe deze presteert tov de nieuwe S3 is mij niet bekend en kan ik geen uitspraken over doen.

Van Moof Electrified S2; It’s just not a really good bike

Don’t get me wrong, the Van Moof Electrified S2 looks great, has some great innovative features and generally rides nice too. But when building a bike, in my opinion mechanical quality and reliability are more important than looks or technology.

I bought my S2 in November 2019 and have been riding it literally every day to work (25km) in all kinds of weather (rain, snow, high winds) ever since. I would like to share my experiences.

The quality of the frame is superb, it’s very robust and beautifully finished. I appreciate how much attention is spend on the small details, such as the build in LED lights and all the essential cables that are put inside the frame. The front wheel motor (250 Watt) and battery (500 Wh) perform well too. They are not the best on the market (like Bosch), but are overall very good. The only thing that annoys me more and more every day is the loud noise the front motor produces. Most other e-bikes in this price range are actually very quiet. The boost button on the other hand is a great feature and works really well when extra power or speed is needed. But the best thing about the S2 I find the kick lock. It works smoothly all the time and basically ensures I never have to carry a separate chain lock anymore or have to worry about losing its key.

But there are also a lot of things that are simply not good. First of all, the brakes are the worst I have ever experienced on a bike. They wear out very fast and lose their complete braking power every 1 to 2 months. Of course, small adjustments and tightening of the cables can be done quite easily, but these are usually just temporary fixes. At Van Moof they don’t consider the brakes problematic and state it’s normal since you ride the bike at high speeds all the time. This is a really bad excuse and it’s no surprise they have changed to a hydraulic braking system on their new S3 model like almost all competitors have done long time ago already. Next to this, the complete drive chain (chain, cassettes, auto chain tensioner, chainguard) lacks proper quality too. I reckon this is because they have developed and designed their own mechanical parts instead of using proven products from descend third party companies like Shimano.

All this results in me returning to the Van Moof bike shop in Amsterdam for maintenance roughly every 3 months. For a bike in this price category, the frequency of repair needed is too high. I have to admit however, up till now they have fixed most things for free (I expect this will change soon). But of course, is this not the same when living outside of Amsterdam which forces you to go to a regular bike shop.

One specific other thing I would like to mention are the incredible bad fenders. They just don’t do anything. On rainy days shoes and trousers are completely wet and dirty. I just can’t think of what bike designer doesn’t pay attention to such important details, especially when your largest sales market is a rainy country like the Netherlands. It shows again that at Van Moof form doesn’t follow function. They responded to this design flaw quite fast however by selling extra small rubber fenders on their website. Note that on the new S3 model they have been put on the bike by default.

To conclude, I think that all mentioned issues and flaws don’t match and justify the exorbitantly high price of nearly 3200 euros I paid for the Van Moof Electrified S2. You can get so much better in this price category. But if you are looking for an e-bike and you prefer looks over quality and they only thing you’re going to do are short inner-city rides, the S2 is a perfect bike. But if you’re looking for a reliable work horse that needs to perform day in day out in all kinds of weather, I would definitely go for another brand that builds mechanically better-quality bikes next time. Brands like Canyon, Specialized, Koga, Cube, Batavus or Gazelle. Maybe less ‘smart’ and innovative, but overall better bikes.

The Van Moof Electrified S2 is just not a really good bike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Het gaat blijkbaar weer hard met de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 09:52
Interessant, net eergisteren een S3 besteld en delivery date nog 19 maart. Hopelijk blijft dat zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21

DjVe

Hatsaflats!

Drakentemmer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:13:
Onderstaand een uitgebreide review van mijn Van Moof Electrified S2 die ik nu een geruime tijd flink aan de tand heb gevoeld. Hoe deze presteert tov de nieuwe S3 is mij niet bekend en kan ik geen uitspraken over doen.

...

The Van Moof Electrified S2 is just not a really good bike.
Deels met je eens. De basis is prima, maar een deel van de onderdelen is complete prut.

Met een ander zadel, handvaten, pedalen en remmen is het echt al een compleet andere fiets, maar goed.... dan hebben we het ook over een upgrade van +/- €350. Om nog eens datzelfde bedrag uit te geven aan een belt upgrade...mmmmm dat weet ik nog niet

Ik vind het ook bijzonder dat de spaaknippels na een fiets van 2 jaar oud al beginnen te oxideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischaaaaa
  • Laatst online: 16-07-2023
Nu zit ik na te denken of ik nu een fietsverzekering moet afsluiten of Vanmoof Peace of Mind. Ik zal de fiets op slot zetten met kick lock en ketting van Abus. Zou dat niet volstaan? Ik twijfel of ik nu peace of mind moet toevoegen of niet. Ik hoor jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
De s3 light is nog wel leverbaar binnen 10 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Mischaaaaa schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:13:
Nu zit ik na te denken of ik nu een fietsverzekering moet afsluiten of Vanmoof Peace of Mind. Ik zal de fiets op slot zetten met kick lock en ketting van Abus. Zou dat niet volstaan? Ik twijfel of ik nu peace of mind moet toevoegen of niet. Ik hoor jullie mening.
Ik zou een normale verzekering en een ringslot doen. Geen gezeul met een ketting meer. Dat kickslot vind ik echt een prullig gadget en is gemakkelijk er vanaf te duwen met geweld. Alleen nuttig als bevestiging aan Vanmoof dat je het geactiveerd had mocht de fiets gestolen zijn én je POM hebt. Soort klantenbinding.
Met een gewone verzekering krijg je op vertoon van je 2 sleutels direct je aankoopbedrag uitgekeerd en hoef je niet 2 weken te wachten voordat Vanmoof je een vervangend (lees: NIET nieuw!) exemplaar toestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.elu
Ik vind het kickslot super en icm POM een van de belangrijkste features. Maar ik denk dat het van je gebruik afhangt. Als je de fiets voor lange afstanden naar werk gebruikt en je wilt dat de fiets gedurende lange tijd veilig staat, ga voor een goede ketting. Gebruik je de fiets vooral in of naar de stad en dus voor korte ritjes, dan is het kickslot wel erg praktisch :)

Wat mij overigens opviel is dat de VM app de locatie van de fiets eigenlijk steevast verkeerd weergeeft. Hij geeft hier eigenlijk altijd het laatste vertrekpunt weer. Jammer dat dit niet af en toe geupdate wordt via de simkaart maar enkel wanneer je een nieuwe bluetooth verbinding aangaat met de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Lekkerbek312 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:57:
[...]

@ lekkerbek312 en anderen:

Voor wat het waard is en jullie misschien kan helpen, hier staat een heel verhaal waarmee je ze misschien kan porren nu toch eens wat sneller en vooral beter jullie problemen op te lossen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-09 17:46
Mischaaaaa schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:13:
Ik gebruik de kicklock veel bij de korte stops (supermarkt). Als ik voor langere tijd of op een wat andere plek parkeer (stad), gebruik ik een kettingslot. Maakt het toch wat lastiger om de fiets mee te nemen, omdat deze aan een vast object vastgemaakt is. Ik heb de fietsverzekering van Alianz genomen, zij accepteren de kicklock.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Eddy 6 pack schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:42:
[...]

@ lekkerbek312 en anderen:

Voor wat het waard is en jullie misschien kan helpen, hier staat een heel verhaal waarmee je ze misschien kan porren nu toch eens wat sneller en vooral beter jullie problemen op te lossen!
Dank je Eddy. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven. De fiets is terug en ik heb inmiddels een Batavus Finez E-Go. Zo snel kan het gaan als de lokale fietsenwinkel er 1 op voorraad heeft. Weliswaar wat duurder, maar deze doet het.

Ik blijf het jammer vinden, want het design vind ik erg mooi. Wat mij het meest frustreert is dat het een hoop bla bla marketingpraat is, maar geen actie. De "dit is niet de vanMoof ervaring die normaal is" is tenenkrommend na zovaak gehoord te hebben. Mensen nemen hun verantwoordelijkheid daar gewoon niet. Als ik op support had gezeten, of de manager waarbij ze steeds op terugvallen, had ik al lang een gozer in een busje gestopt met een nieuwe fiets en naar die klant gereden om het ter plaatse op te lossen. Ik zou mij kapot schamen als het je 3x overkomt om een defecte fiets af te leveren. Ik heb hun die oplossing ook aangedragen. Het alternatief was de order annuleren en geld terug. Waar denk je dat ze voor kiezen?? Geld terug........

Het gevolg is dat ik nu een andere fiets heb gekocht, mijn ervaringen hier online deel en met mijn omgeving en dat er niemand meer (althans in mijn omgeving) aan denkt om die fiets te halen. In plaats van een promotor voor je merk creëer je in wezen een "destructor".

Kortom hun marketingafdeling hebben ze op orde. Het design hebben ze op orde. Maar de rest. Het verhaal is van september 2020. We zijn nu in maart 2021. Het lijkt dus wel erger geworden. M.a.w. loze tekst. Als Ties Carlier nou echt wat wil leren, dan had hij zijn e-mailadres onder het stuk gezet. Dan krijgt hij feedback van de klant zonder filter van de supportafdeling en kan hij echt stappen zetten.

Voor iedereen waarbij de fiets het wel doet, uiteraard veel plezier ermee. Voor diegenen die hem besteld hebben hoop ik oprecht dat ie het in een keer doet. Tip blijft: eerst aansluiten om te checken of hij oplaadt en of hij verbinding maakt met de app en dan pas verder gaan. Hope for the best, prepare for the worst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Lekkerbek312 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Dank je Eddy. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven. De fiets is terug en ik heb inmiddels een Batavus Finez E-Go. Zo snel kan het gaan als de lokale fietsenwinkel er 1 op voorraad heeft. Weliswaar wat duurder, maar deze doet het.

Ik blijf het jammer vinden, want het design vind ik erg mooi. Wat mij het meest frustreert is dat het een hoop bla bla marketingpraat is, maar geen actie. De "dit is niet de vanMoof ervaring die normaal is" is tenenkrommend na zovaak gehoord te hebben. Mensen nemen hun verantwoordelijkheid daar gewoon niet. Als ik op support had gezeten, of de manager waarbij ze steeds op terugvallen, had ik al lang een gozer in een busje gestopt met een nieuwe fiets en naar die klant gereden om het ter plaatse op te lossen. Ik zou mij kapot schamen als het je 3x overkomt om een defecte fiets af te leveren. Ik heb hun die oplossing ook aangedragen. Het alternatief was de order annuleren en geld terug. Waar denk je dat ze voor kiezen?? Geld terug........

Het gevolg is dat ik nu een andere fiets heb gekocht, mijn ervaringen hier online deel en met mijn omgeving en dat er niemand meer (althans in mijn omgeving) aan denkt om die fiets te halen. In plaats van een promotor voor je merk creëer je in wezen een "destructor".

Kortom hun marketingafdeling hebben ze op orde. Het design hebben ze op orde. Maar de rest. Het verhaal is van september 2020. We zijn nu in maart 2021. Het lijkt dus wel erger geworden. M.a.w. loze tekst. Als Ties Carlier nou echt wat wil leren, dan had hij zijn e-mailadres onder het stuk gezet. Dan krijgt hij feedback van de klant zonder filter van de supportafdeling en kan hij echt stappen zetten.

Voor iedereen waarbij de fiets het wel doet, uiteraard veel plezier ermee. Voor diegenen die hem besteld hebben hoop ik oprecht dat ie het in een keer doet. Tip blijft: eerst aansluiten om te checken of hij oplaadt en of hij verbinding maakt met de app en dan pas verder gaan. Hope for the best, prepare for the worst.
Balen maar toch gefeliciteerd met je nieuwe andere fiets! Ik kreeg bij het lezen van jouw bericht een flashback van 1,5 jaar geleden. Zelfde pad bewandeld en de toen aangeschafte Gazelle uiteindelijk tóch ook weer verkocht na 9 maanden omdat een Vanmoof maar bleef broeien in mijn hoofd en een Gazelle van €4200 ook niet zonder gebreken en nadelen bleek te zijn. Vooral ook het uiterlijk van de normale ebikes bleef mij irriteren als ik dan weer een Vanmoof zag...

Geluk met de nieuwe fiets en wie weet heb je ooit toch nog eens ‘geluk’ en rijd je op een ES4 of 5 of...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quintenadema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-05 17:29
ricom schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:03:
[...]
rsvmark schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:04:
[...]
Hij is ook heel actief op facebook in de vanmoof groep, reageerd zeer snel op vragen _/-\o_
👋👋 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
Hey zul je hem net hebben 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mischaaaaa
Laroil schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Interessant, net eergisteren een S3 besteld en delivery date nog 19 maart. Hopelijk blijft dat zo ...
Ja dat blijft zo. Die van mij komt de 16e. Ik sprak Vanmoof vandaag nog om de levertijd te controleren maar die bleek toch echt te kloppen. Je bent nog net op tijd geweest, levertijden van de next batch zijn lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
Mischaaaaa schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Ja dat blijft zo. Die van mij komt de 16e. Ik sprak Vanmoof vandaag nog om de levertijd te controleren maar die bleek toch echt te kloppen. Je bent nog net op tijd geweest, levertijden van de next batch zijn lang.
Dat is dan goed nieuws. :)
Keek op de order status op de site en zag nog geen vooruitgang. Order status : open.
Zie jij wel al meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Dat zegt niet zoveel. Mijn bestelling is van 1 maart, delivery date staat op 11 maart. Nog geen spoor van een track and trace. Nu is het toch slecht weer dus het maakt niet uit, alleen vind ik de communicatie op dit vlak niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Mischaaaaa schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Ah er komt dus een nieuwe batch aan, goed nieuws. Hopelijk zit in de nieuwe batch minder uitval 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
Eddy 6 pack schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Dat is irritant ja.
Heb hetzelfde gehad met mijn eerste S2 en dat is zelfs zo hoog opgelopen dat ik de fiets toen na iets van 2 maanden alsnog teruggestuurd heb.
Na 10 maanden op een Gazelle ebike van €4.200 (die ook echt niet perfect zijn, slordigheden hebben en, het ergste, op een ebike lijken, dus voor de 2e keer een 2e hands S2 op MP gekocht. Deze schakelde slecht en de motor maakte lawaai. In beide gevallen een nieuw voorwiel en een nieuw achterwiel gekregen! Geen logica dus!?

Tip: bel weer met optie 5 en vraag naar Yuri. Tijdje leuk mee gepraat en probleem uitgelegd, en na overleg van hem met zijn ‘supervisor’ een nieuw wiel gekregen. Zijn eerste suggestie was ook de e shifter, maar gaf toe dat je dan problemen tijdens het schakelen moet hebben en niet onder het rijden. Misschien helpt het als je hem te spreken krijgt. Yuri klinkt Russisch, maar is nederlander dus geen moeilijk gedoe in bloemkolen engels...😁
De aanhouder wint :) Heb zojuist gebeld en het uitgelegd. Heb eerlijk gezegd dat ik al contact heb gehad en dat ze me geen wiel konden sturen, maar dat ik het vreemd vond dat op facebook las dat mensen wel een nieuw wiel kregen.

Ik krijg een nieuw achterwiel, de handleiding van het omwisselen zit al in de mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HBO88 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:52:
[...]

De aanhouder wint :) Heb zojuist gebeld en het uitgelegd. Heb eerlijk gezegd dat ik al contact heb gehad en dat ze me geen wiel konden sturen, maar dat ik het vreemd vond dat op facebook las dat mensen wel een nieuw wiel kregen.

Ik krijg een nieuw achterwiel, de handleiding van het omwisselen zit al in de mail :)
Goede actie van je. Ik vermoed echt dat je ook een beetje geluk moet hebben wíe je aan de lijn krijgt!

En met het nieuwe wiel komt het dan hopelijk allemaal goed. Bij mij was dat iig wel zo. Af en toe een klein kraakje maar dat is alleen bij de eerste rit van de dag. Verder schakelt en fietst het nu zoals het bedoeld is; super!

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat.
Wiel wisselen is simpel, let wel op dat er aan de kant van de remschijf 2 ringen om de schroefdraad van de as zitten en aan de andere zijde 0. Dus niet 1 - 1 verdelen!

En natuurlijk bij het demonteren goed kijken waar wat zit. Bij mij zaten er ook een klein ringetje op de bouten die de kettingspanner vastschroeven aan de fiets nadat ze door het montagegat van de spanner zijn gestoken Is een heel gek#t & gekl$$t om die er bij monteren weer tussen te krijgen en te laten zitten bij het aandraaien. En ik vraag me af waarom ze er tussen zitten? De S2 had precies dezelfde kettingspanner constructie en had die ringetjes er niet tussen.

[ Voor 19% gewijzigd door Eddy 6 pack op 12-03-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Goede actie van je. Ik vermoed echt dat je ook een beetje geluk moet hebben wíe je aan de lijn krijgt!

En met het nieuwe wiel komt het dan hopelijk allemaal goed. Bij mij was dat iig wel zo. Af en toe een klein kraakje maar dat is alleen bij de eerste rit van de dag. Verder schakelt en fietst het nu zoals het bedoeld is; super!

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat.
Wiel wisselen is simpel, let wel op dat er aan de kant van de remschijf 2 ringen om de schroefdraad van de as zitten en aan de andere zijde 0. Dus niet 1 - 1 verdelen!

En natuurlijk bij het demonteren goed kijken waar wat zit. Bij mij zaten er ook een klein ringetje op de bouten die de kettingspanner vastschroeven aan de fiets nadat ze door het montagegat van de spanner zijn gestoken Is een heel gek#t & gekl$$t om die er bij monteren weer tussen te krijgen en te laten zitten bij het aandraaien. En ik vraag me af waarom ze er tussen zitten? De S2 had precies dezelfde kettingspanner constructie en had die ringetjes er niet tussen.
tnx voor de tips. heb de video's bekeken. had al bedacht om kabeltje van shifter met tape even vast te plakken, ik zie het al gebeuren dat dat stekkertje in het frame schiet..

Moest je trouwens ook je shifter overzetten naar het nieuwe wiel? is dat nog lastig? Op het filmpje ziet het er simpel uit, maar ik haal niet dagelijks fietsen uit elkaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:42:
[...]

tnx voor de tips. heb de video's bekeken. had al bedacht om kabeltje van shifter met tape even vast te plakken, ik zie het al gebeuren dat dat stekkertje in het frame schiet..

Moest je trouwens ook je shifter overzetten naar het nieuwe wiel? is dat nog lastig? Op het filmpje ziet het er simpel uit, maar ik haal niet dagelijks fietsen uit elkaar ;)
Ben benieuwd naar het resultaat. Mijn nieuwe e-shifter doet het echt niet merkbaar beter dan de vorige helaas, al hoop ik ergens dat het misschien vanzelf beter gaat na een paar keer gebruik (geen idee of dat zo is). Het is lastig te zeggen of het wel iets beter is, want ik kan het lastig reproduceren. Het tikken komt niet altijd voor

Het kabeltje van de e-shifter zat bij mij aardig vast in het gat in het frame, eigenlijk is het gat net te smal. Uiteindelijk trok ik per ongeluk het stekkertje los, waardoor de ene helft achterbleef in het frame. Ik heb toen met een verbogen paperclip een soort haakje gemaakt om deze er weer uit te peuteren. Achteraf bleek dit best handig, dus mocht het je niet lukken zou ik ook zo'n haakje maken. Op die manier kan je hem er beter uit wippen, zonder te hard te trekken en daarmee ook de stekker/connector los te trekken. Eenmaal los kan je hem inderdaad het beste op zijn plaats houden met tape of elastiek, alhoewel hij door het smalle gat niet per se snel terugschiet.

Die ringetjes ('washers') bij de e-shifter kettingspanner zitten inderdaad onhandig, ze zullen er ook uit vallen als je hem losmaakt. Nu weet je in ieder geval waar ze uit vallen. Ze moeten dus inderdaad geplaatst worden tussen het frame en de e-shifter kettingspanner; dus je moet eerst de bout er door het frame steken, ringetje erop en dan op zijn plaats houden totdat je de e-shiter kettingspanner vastmaakt. En dat bij beide bouten natuurlijk.

Tot slot, als je toch bezig bent en de ketting los hebt; haal even de gehele kettingkast los (voorzichtig), maak de kast schoon en smeer je ketting nu je daar perfect bij kan. Scheelt weer een poosje geluid.

[ Voor 1% gewijzigd door oscarwashere op 12-03-2021 13:58 . Reden: Ringetjes bij e-shifter moet bij kettingspanner zijn. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Wiel loshalen is inderdaad niet moeilijk. En de kabel van de eshifter kon ik er redelijk ver uittrekken zodat de stekker uit het frame blijft hangen.

De eshifter vervangen is niet moeilijk, enige waar je schijnbaar op moet letten is dat ie goed uitgelijnd staat. Als je goed kijkt op de zwarte ring met inkepingen (allemaal even groot op één na!) zie je dat er een gele stip zit op de ring daarvoor. Deze stip moet in 90graden tot de grootste inkeping staan.
Op de eshifter zie je op de achterkant (de kant die op de naaf komt) 4 getallen staan en als hij goed uitgelijnd staat "staat ie op 4". Beetje raar uitleggen, maar in het echt zie je het snel genoeg. En als die beide situaties zo zijn past de eshifter er zo overheen, ringetje erop en bout aandraaien (met sleuteltje 8 de as tegenhouden aan de andere kant). De eshifter kan er ook maar op één manier op vanwege de ovale vorm van de as en de opening van de eshifter! Dus als hij goed uitgelijnd staat zet je hem er zo op.
Dat filmpje vond ik overigens voor (de-)monteren van de eshifter zelf echt heel duidelijk en precies zoals het moet eigenlijk. Alleen vind ik het raar dat ze daar de 2 ringen niet laten zien die weer op de as moeten aan de (andere) remschijf kant?

@oscarwashere ik weet niet precies welke washers bij de eshifter jij bedoelt, maar de eshifter zit op de as en tegen het de ring met inkepingen van de versnellingsnaaf aan en na erop schuiven van de eshifter komt een er een ring en dan de moer om hem mee vast te zetten?

De 2 kleine zwarte ringetjes die ik bedoel zitten op de twee inbusboutjes die de kettingspanner vastzetten op het frame.

[ Voor 7% gewijzigd door Eddy 6 pack op 12-03-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-09 11:49
HBO88 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook een keer de achterwiel los gehaald op basis van de video (vanwege een lekke band). Bij mij bleken er echter twee dingen mis te zijn gegaan.
  • Ketting begon vervolgens veel geluid te maken
  • Kick lock bleek niet meer te werken; daar kwam ik een dag later pas achter
Dus uiteindelijk dagje uit geland naar Amsterdam.

Het lag waarschijnlijk aan mij; maar ik wil maar zeggen het is niet helemaal dummy proof zo’n video volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:00:
@oscarwashere ik weet niet precies welke washers bij de eshifter jij bedoelt, maar de eshifter zit op de as en tegen het de ring met inkepingen van de versnellingsnaaf aan en na erop schuiven van de eshifter komt een er een ring en dan de moer om hem mee vast te zetten? De 2 kleine zwarte ringetjes die ik bedoel zitten op de twee inbusboutjes die de kettingspanner vastzetten op het frame.
Ik bedoel inderdaad die twee kleine ringetjes van de kettingspanner, niet de e-shifter. Scherp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:57:
[...]

Ik bedoel inderdaad die twee kleine ringetjes van de kettingspanner, niet de e-shifter. Scherp!
Haha, ach als je het wiel al 5x los en eruit hebt gehad stelt het niet veel meer voor. En doe het ook al jaren bij mijn racefiets en ATB, dus had wat voorkennis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Bruzski schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Bruzski in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
de mijne heb ik als het goed is volgende week binnen na sinds september te wachten.. laten we hopen dat het een succes is, kransjes zitten er standaard bij. ;)
Nog geen nieuws over de belt drive van Veer Cycles??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
Zo, fiets eindelijk kunnen monteren en proberen.Moet zeggen dat de fiets en doos in prima conditie zijn afgeleverd. Is ook met voldoende beschermingsmiddelen bezorgd, meer dan ik had verwacht.
Montage ging eigenlijk vlotjes, behalve die kabel cover. Onmogelijk dicht te maken met de bijgeleverde schroeven. Heb langere schroeven gepakt en met wat hulp is het uiteindelijk gelukt. Hier mag VM snel iets anders op verzinnen als je het mij vraagt.
Opladen en update naar 1.2.7 ging ook prima.
Fiets uitgeprobeerd, en al snel zat ik in het luchtledige te trappen :). Versnellingen deden het niet en bleef in de 1ste versnelling staan. Fiets gereset, en probleem opgelost gelukkig. Je hoort een duidelijke klik van 2 naar 3, en je trapt door van 3 naar 4. Weten jullie of dit oplost door een nieuwe firmware update wat ik hierboven ben tegengekomen? 1.4.5 volgens mij, en kun je daar gewoon om vragen?
Ervaring tot nu toe eigenlijk goed. Ik merk dat ik nog moet wennen aan de automatische versnellingen.
Ook de batterij is na een kort ritje al van 100% naar 80% gesprongen, ik weet niet of dit goed. Maar dat merk ik als ik wat langere ritten erop heb zitten.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
[b]Barryz in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"1.4.5 volgens mij, en kun je daar gewoon om vragen?
Je ervaring klinkt exact hetzelfde als ik had. Gewoon update op de chat vragen en zeggen dat je schakelproblemen hebt. Veel beter met 1.4.5 bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
r.elu schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Je ervaring klinkt exact hetzelfde als ik had. Gewoon update op de chat vragen en zeggen dat je schakelproblemen hebt. Veel beter met 1.4.5 bij mij :)
Kan ik die update t.a.v. opvragen, zonder dat ik bij de fiets moet blijven? Oftewel, krijg ik dan vanzelf een melding als ik de fiets activeer als ik het frame nummer heb doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 20:11
Barryz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Kan ik die update t.a.v. opvragen, zonder dat ik bij de fiets moet blijven? Oftewel, krijg ik dan vanzelf een melding als ik de fiets activeer als ik het frame nummer heb doorgegeven.
Die update druppelt ook vanzelf wel binnen zonder chat actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Barryz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Als je telefoon verbinding heeft met de fiets en het internet en je opent de app dan krijg je vanzelf (een keer) de melding. Of je kan er inderdaad om vragen, dan gaat het wellicht iets sneller. Hoe dan ook ontvang je de update op je telefoon en zal je die tijdens de update in de buurt moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Het valt mij overigens op dat wanneer je de fiets wilt opladen en de plug in je fiets plaatst, dat het volumeniveau van het laad deuntje wisselt. De ene keer is het harder dan de andere keer. Iemand dezelfde ervaringen?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischaaaaa
Laroil schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:25:
[...]

Dat is dan goed nieuws. :)
Keek op de order status op de site en zag nog geen vooruitgang. Order status : open.
Zie jij wel al meer?
Nee hetzelfde. Vanmoof gaf aan dat er een tracking link volgt, dus ik heb het idee gezien er de 16e staat dat die dus de 15e moet verschijnen in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischaaaaa
rsvmark schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Nog geen nieuws over de belt drive van Veer Cycles??
Gezien wat ik lees over de kettingen en problemen ga ik er binnenkort 1 bestellen als dat bij mijne ook zo is. Ik heb geen zin om om de paar maanden naar de Vanmoof winkel te moeten gaan om opnieuw af te laten stellen. Ik deel de ervaringen t.z.t. nog wel. 399 wel erg prijzig :/(

[ Voor 13% gewijzigd door Mischaaaaa op 12-03-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik word door Veercycle gemaild zodra ze weer op voorraad zijn.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Mischaaaaa schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:29:
[...]

Gezien wat ik lees over de kettingen en problemen ga ik er binnenkort 1 bestellen als dat bij mijne ook zo is. Ik heb geen zin om om de paar maanden naar de Vanmoof winkel te moeten gaan om opnieuw af te laten stellen. Ik deel de ervaringen t.z.t. nog wel. 399 wel erg prijzig :/(
Ik snap niet wat er te klagen is over de ketting of wat mensen er mee doen dan dat het blijkbaar slechter wordt?
Met een chainglider heb je altijd in het begin even wat schaafgeluid omdat het iets moet inslijten. Duurt een paar km’s en dan is het weg. Ook na schoonmaken en demonteren van alles is dat weer even.
Verder is een ketting nog steeds de lichtste soepelste manier om een fiets aan te drijven, MITS je het af en toe schoonmaakt en smeert.
En een nieuwe erop leggen is ook 10 minuten werk. Daar komt bij dat Vanmoof het mooi minimalistisch en strak heeft uitgevoerd vind ik. Een riem gaat het niet veel compacter maken.

Maar een riem ziet er wel gaaf uit en is leuk en fancy maar ook daar moet je de spanning in de gaten houden en handmatig op spanning zetten als er rek op komt.

Ik zou me niet te druk maken om de ketting, met een beetje onderhoud en goede kettingolie kun je die €350 voor een riem mooi aan wat anders besteden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Eddy 6 pack schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Ik snap niet wat er te klagen is over de ketting of wat mensen er mee doen dan dat het blijkbaar slechter wordt?
Met een chainglider heb je altijd in het begin even wat schaafgeluid omdat het iets moet inslijten. Duurt een paar km’s en dan is het weg. Ook na schoonmaken en demonteren van alles is dat weer even.
Verder is een ketting nog steeds de lichtste soepelste manier om een fiets aan te drijven, MITS je het af en toe schoonmaakt en smeert.
En een nieuwe erop leggen is ook 10 minuten werk. Daar komt bij dat Vanmoof het mooi minimalistisch en strak heeft uitgevoerd vind ik. Een riem gaat het niet veel compacter maken.

Maar een riem ziet er wel gaaf uit en is leuk en fancy maar ook daar moet je de spanning in de gaten houden en handmatig op spanning zetten als er rek op komt.

Ik zou me niet te druk maken om de ketting, met een beetje onderhoud en goede kettingolie kun je die €350 voor een riem mooi aan wat anders besteden!
Als je eenmaal met een riem hebt gereden wil je niet anders meer. Het fietst soepel, geruisloos en veel minder onderhoud dan een reguliere ketting. Ik heb meerdere elektrische fietsen met een Gates Belt en dat fietst echt prima, ik ben wel benieuwd hoe de riem is van Veercycles :|

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21

DjVe

Hatsaflats!

De motor van mijn S2 begint wat meer lawaai te maken en soms hapert deze bij wegrijden. Daar komt bij dat de boost knop nu ook wel minder begint te werken (bekend probleem).

Contact opgenomen met support. Dat wordt dan €320.... Fiets van eind 2018 met 2000km op de teller. Iemand anders eerder met dit bijltje gehakt?

Edit: alles even gedemonteerd/schoon gemaakt en opnieuw vast gezet...sindsdien geen last meer gehad van haperende motor.

[ Voor 16% gewijzigd door DjVe op 30-03-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ron_Tweaker schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:57:
[...]

Als je eenmaal met een riem hebt gereden wil je niet anders meer. Het fietst soepel, geruisloos en veel minder onderhoud dan een reguliere ketting. Ik heb meerdere elektrische fietsen met een Gates Belt en dat fietst echt prima, ik ben wel benieuwd hoe de riem is van Veercycles :|
Dan verschillen we van mening! Ik heb 3 fietsen met Gates riem gehad. Fietst wel aardig, maar er rijdt niets soepeler en met minder weerstand dan een (goed onderhouden en gesmeerde, dat wel) ketting. En goedkoper om te vervangen en simpeler te onderhouden. En riemen worden ook vies, en een ketting zit mooi in een glidertje!😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

DjVe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:10:
De motor van mijn S2 begint wat meer lawaai te maken en soms hapert deze bij wegrijden. Daar komt bij dat de boost knop nu ook wel minder begint te werken (bekend probleem).

Contact opgenomen met support. Dat wordt dan €320.... Fiets van eind 2018 met 2000km op de teller. Iemand anders eerder met dit bijltje gehakt?
Ik wel zoiets soortgelijks met ietwat andere details. Ik had een 2e hands S2 gekocht van 13 maanden oud met nog maar iets van 250 km. op de teller. Motor jankte heel erg. Filmpje gemaakt en opgestuurd en gebeld en kreeg een nieuw voorwiel.

Misschien weer een gevalletje van wie je toevallig net aan de lijn krijgt...

[ Voor 5% gewijzigd door Eddy 6 pack op 13-03-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Eddy 6 pack schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Dan verschillen we van mening! Ik heb 3 fietsen met Gates riem gehad. Fietst wel aardig, maar er rijdt niets soepeler en met minder weerstand dan een (goed onderhouden en gesmeerde, dat wel) ketting. En goedkoper om te vervangen en simpeler te onderhouden. En riemen worden ook vies, en een ketting zit mooi in een glidertje!😉
Haha, ja dat zeg je goed: "goed onderhouden en gesmeerde..." dan moet je daar wel steeds de tijd en energie voor in steken. Met 5 fietsen en meerdere auto's in bezit heb ik wel wat beters te doen :P

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Net gebeld naar customer services over update levering fiets 19 maart en super aardig geholpen. Na half uurtje teruggebeld met de informatie dat ze de order gechecked had met de warehouse en dat alles ondanks de grote drukte nog op beloofde schema lag. En die support op zaterdag is geweldig.
Eerste ervaring met Van Moof zijn erg positief .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Weerstandsverschil is zowat verwaarloosbaar, en tov van 90% van de kettingen die ik zie rondrijden zelfs positief voor de riem.

Hoe kan het onderhoud van een ketting simpeler zijn? Ik doe gewoon niks aan mijn riem, die gaat gewoon mee in het sop als ik de fiets poets.

Goedkoper is een ketting wel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tommie12 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Weerstandsverschil is zowat verwaarloosbaar, en tov van 90% van de kettingen die ik zie rondrijden zelfs positief voor de riem.

Hoe kan het onderhoud van een ketting simpeler zijn? Ik doe gewoon niks aan mijn riem, die gaat gewoon mee in het sop als ik de fiets poets.

Goedkoper is een ketting wel.
Ik doe ook niet veel meer aan onderhoud dan ontvetter erop, soppen en smeren.
Zie foto van mijn racefiets ketting en tandwielen die er al ong. 5.000 km in weer, wind en pekel op hebben zitten.
Na zo’n schoonmaakbeurtje draait het weer als nieuw en het is zó gebeurt. Maarrrr je moet het wél even doen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkQRDS4BsmX2GDMIYa90q27EjbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pJ4xsv3DCgc37xKLz2U2tW2.jpg?f=fotoalbum_large

Het zal wellicht allemaal niet zoveel verschillen, maar de riem wordt al snel als dé oplossing gezien maar vaak zwaar overdreven tov de ketting vind ik.
Grootste en voor mij enige voordeel zou dan onderhoud kunnen zijn, maar aangezien ik al mijn materiaal en spullen regelmatig schoonmaak en onderhoud weegt dat minder voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Eddy 6 pack schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Ik doe ook niet veel meer aan onderhoud dan ontvetter erop, soppen en smeren.
Zie foto van mijn racefiets ketting en tandwielen die er al ong. 5.000 km in weer, wind en pekel op hebben zitten.
Na zo’n schoonmaakbeurtje draait het weer als nieuw en het is zó gebeurt. Maarrrr je moet het wél even doen!

[Afbeelding]

Het zal wellicht allemaal niet zoveel verschillen, maar de riem wordt al snel als dé oplossing gezien maar vaak zwaar overdreven tov de ketting vind ik.
Grootste en voor mij enige voordeel zou dan onderhoud kunnen zijn, maar aangezien ik al mijn materiaal en spullen regelmatig schoonmaak en onderhoud weegt dat minder voor mij.
Overdreven vind ik het niet. Het is maar net of je er als persoon tijd en energie wilt steken in een periodieke schoonmaakbeurt. Daarnaast gaat een riemaandrijving iets langer mee dan een ketting. Kwestie van keuzes maken. Dat een riem duurder is ja dat neem ik voor lief.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Ik kwam nog een leuke fiets tegen op Alibaba:

https://petrigo.en.alibab...l.41413.12.174b76242fRet8

en lijkt wel een beetje op deze van Indiegogo: https://www.indiegogo.com...-three-phase-one-e-bike#/

Afbeeldingslocatie: https://sc04.alicdn.com/kf/HTB1tDpMKIfpK1RjSZFOq6y6nFXat.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 14-03-2021 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Dit is denk ik ook dezelfde als die van Three Phase One. Wel een mooi verdien model die gast vraagt voor een Base model €1.110,00 en via Alibaba kost deze (afhankelijk hoeveel je afneemt) minimaal €445,00 per stuk.

Ik vraag me ook af of hij echt zelf de fietsen heeft ontworpen... in een video wordt alleen een technische schets laten zien met een stempel van Three Phase One, meer niet.

Anyway, leuk als je echt budget technisch wilt e-biken, maar als ik zo naar de specs, het ontwerp en de wirwar aan kabels bekijk, is het geen fiets voor mij.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Lijkt er inderdaad wel èrg veel op, de vraag is... wie kopieert wie?

Iemand heeft het ook al reactie achtergelaten (redelijk recent, nog geen reactie). Bovendien zijn er opvallend veel vragen van mensen die willen weten of de fiets een CE-markering heeft en of ze die mogen zien.

Tot slot valt bij de campagne ook nog op dat er slechts een zeer kleine oplage beschikbaar is als 'perk' voor 'backers'. Er zijn in totaal namelijk maar 56 fietsen beschikbaar...

En om het af te maken, de leveranciers van Electrip Bikes leveren direct aan jou als klant. Dat kan natuurlijk, maar we weten allemaal hoeveel kwaliteitscontrole VanMoof nog moet doen als de containers binnenkomen in Nederland, terwijl zij zelf produceren en dat dus niet is omdat zij geen invloed hebben op de productiekwaliteit. Ik wil niet te snel oordelen, maar in mijn ogen klinkt 'onze leveranciers leveren direct aan jou' als dropshipping.

[ Voor 55% gewijzigd door oscarwashere op 15-03-2021 12:45 . Reden: CE = China Export verwijderd, blijkt hardnekkige hoax ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29

-tom-562

Oliesjeik

Dat CE verhaal is een hoax zou oud als de welbekende Nigeriaanse prins...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Niet de meest sjieke optie maar hebben jullie ervaringen met een mini-achteruitkijkspiegel? Het ziet er niet uit maar lijkt mij verrekte handig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HYBkRahMSon_CoguiALqzXrFlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjQZvU3uMzOZZhfOacc0M27M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nielsracing schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:33:
Niet de meest sjieke optie maar hebben jullie ervaringen met een mini-achteruitkijkspiegel? Het ziet er niet uit maar lijkt mij verrekte handig :)
Misschien een domme vraag, maar waarom is dit handig? Ik hoor snorfietsen en auto’s gewoon aankomen. En als ik af wil slaan, kijk ik gewoon even om, gaat prima.
(Ik kan er op een speed pedelec wel iets bij voorstellen, omdat het verkeer iets ingewikkelder is en jij de langzaamste bent)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
Ik zou dan voor de tech optie gaan, een mini Spy camera onder je zadel plaatsen en een telefoon houder op je stuur om het beeld te tonen😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:20
Wel tof dat je het kan inklappen!
Nielsracing schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:33:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
heval schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:27:
Wel tof dat je het kan inklappen!

[...]
Als mijn fiets deze week wordt geleverd ga ik wel even kijken of zoiets mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Potver een afgebroken bout in m'n rechter krank.... Ik had al een tijdje last van een wiebelend pedaal, en heb die bout dus af en toe aangetrokken. Nou blijkt VM aluminium bouten te gebruiken in een stalen constructie, en die alu bouten breken extreem snel. Lekker dan, nu maar kijken hoe ik dat restant eruit ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
S1W schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:20:
Potver een afgebroken bout in m'n rechter krank.... Ik had al een tijdje last van een wiebelend pedaal, en heb die bout dus af en toe aangetrokken. Nou blijkt VM aluminium bouten te gebruiken in een stalen constructie, en die alu bouten breken extreem snel. Lekker dan, nu maar kijken hoe ik dat restant eruit ga krijgen...
Waarom laat je dat niet oplossen door VM?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Tommie12 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:29:
[...]

Waarom laat je dat niet oplossen door VM?
Ga ik doen hoor, vind het wel bizar... hopelijk gebruiken ze nu betere bouten, en anders: mensen draai er snel wat anders in ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
-tom-562 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:01:
Dat CE verhaal is een hoax zou oud als de welbekende Nigeriaanse prins...
Hm bijzonder, bedankt voor het tippen, dat staat inderdaad ook zo uitgelegd op het altijd betrouwbaar Wikipedia. De bronnen staan er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29

-tom-562

Oliesjeik

oscarwashere schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Hm bijzonder, bedankt voor het tippen, dat staat inderdaad ook zo uitgelegd op het altijd betrouwbaar Wikipedia. De bronnen staan er wel bij.
En dan nog, iedere machine fabrikant mag gewoon een CE-label/keur op z'n apparaat plakken (dat mogen jij en ik ook als we iets in elkaar knutselen).
De CE zegt alleen iets dat het apparaat aan bepaalde richtlijnen voldoet, het is geen keuring o.i.d.. Alleen is het wel zo, dat mocht er iets gebeuren en het blijkt dat het apparaat niet deugdelijk is (wat het wel zou zijn als het aan de CE-markering voldoet), dan ben je als producent/importeur wel de Sjaak :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:57
S1W schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:20:
Er is een kansje dat naast de standaardpedaal moer de bout aan de binnenkant van de crank een Inbusgat heeft. Als dat zo is kan je op die manier de as eruit draaien.

Overigens zijn pedaal assen per definitie CrMo, ik kan me niet voorstellen dat dit alu is (ik zou niet eens weten hoe VM daar aan zou moeten komen). De kooi is vaak wel alu. Maar zoals je hebt gemerkt kan alles kapot, ook CrMo. :|

Hoewel ik de kwaliteit van de VM onderdelen bekritiseer kan dit een gevalletje pech zijn. Als een fiets omvalt of je een stoepje raakt kan je een breukje krijgen die pas na langere tijd opeens doorzet,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Iemand wel eens ringetjes tegengekomen tussen kettingspanner en frame?

Gisteren mijn remschijven vervangen en nu lagen er twee ringetjes op de vloer waarvan ik niet weet waar deze vandaan zijn gekomen :?
Zoveel heb ik echter niet los gehad en de enige plek die ik kan verzinnen is tussen de kettingspanner en het frame om zeg maar de ketting erop uit te lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
rsvmark schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:26:
de enige plek die ik kan verzinnen is tussen de kettingspanner en het frame om zeg maar de ketting erop uit te lijnen.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Gisteren mijn remschijven vervangen en nu lagen er twee ringetjes op de vloer waarvan ik niet weet waar deze vandaan zijn gekomen :?
Zoveel heb ik echter niet los gehad en de enige plek die ik kan verzinnen is tussen de kettingspanner en het frame om zeg maar de ketting erop uit te lijnen.
Vreemd, bij mij zaten ze aan de rechterkant...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKRcDP6rI2X8_WngAGVG6QKtqV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fiIcGkbCCpWgBWTVpc4ox8Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
S1W schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Vreemd, bij mij zaten ze aan de rechterkant...

[Afbeelding]
Op de as zelf had ik inderdaad ook één dunne ring aan de andere kant zitten maar de ringetjes die ik nu bedoel zijn kleiner (dus voor de 2 bouten waar de kettingspanner mee vastzit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59

Welke remschijf heb je aan de achterkant geplaatst? Ben nog op zoek naar een geschikte voor het achterwiel, deze zijn 140 mm. Heb ook een nieuwe aan de voorkant van 160 mm, met gaten erin en zwart in het midden. Deze echter nog niet in de maat 140 mm gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZKSHDrpHGJiD6XOcqUcLMVEFaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HkTeT900iAcZauD1uyHpQPOt.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 68 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.