6 maart de knoop gehakt en een bestelling geplaatst. Ondanks alle negatieve reviews toch gekocht. Reden is dat de mensen die tevreden zijn vaak niks posten. Daarnaast heeft een goede vriend van mij er 1, en ik hoor niets dan lof. Dat geeft vertrouwen. Ik ben benieuwd van welke batch mijn bike zal zijn...fingers crossed. Na het kijken van 500 filmpjes het moment dan eindelijk gekomen. Ik kon er al bijna niet meer van slapen, zoveel tijd ben ik er mee bezig geweest. Ik ben zo een type die alles 400x opnieuw leest en bekijkt, ik freak hem helemaal door. Ik wil er dan ook echt alles van weten. Ik twijfelde enorm gezien de negatieve ervaringen die zijn gedeeld en alle problemen waar ik over heb mogen lezen bij alle series tot heden.
Wat ik geweldig vind naast het design zijn de geluidjes zoals de nieuwe bel, maar ook het opstarten. Het totaalplaatje maakt die X factor. De app is goed ontworpen. Daarnaast het LED display, ook leuk bedacht. Bij diefstal een doodshoofd en cool alarm. Super gedaan. Verlichting is erg strak geïntegreerd. Kick lock is handig. En de boost knop moet je gewoon geprobeerd hebben....wat een kick. En nu ook hydraulische schijven. Een stuk beter dan bij de S2. Het is een gadget met wielen, en daar hou ik van. Uiteindelijk moet een fiets fijn fietsen, en dat doet hij dan ook zeker goed met de comfortabele dikke banden en een prettig zadel. Maak een testrit en ervaar het zelf eens.
Update: Vanmoof na een telefoontje geeft aan dat de e-shifter problemen voorbij zijn. Het doortrappen hebben we het dan over. De fietsen zijn nu goed op orde en de kinderziektes zijn er wel uit. Door COVID hadden ze wat uitdagingen, maar nu bestellen zou een top fiets moeten betekenen! Laat je dus niet weerhouden zegt de klantenservice. Kosten voor een nieuwe e-shifter zijn 99 euro, op zich valt dat reuze mee.
Tot heden heb ik alle uitdagingen m.b.t. Vanmoof goed gevolgd en zijn er bij iedere series weer een hoop nieuwe uitdagingen naar voren gekomen, die uiteindelijk netjes werden opgelost. Opstartproblemen waar de early birds de sjaak mee waren. Daarom koop ik nooit iets direct na introductie. De S2 heb ik volledig overgeslagen door het vervelende verf kwaliteitsprobleem. En dat terwijl ik hem bijna had gekocht. Gelukkig heb ik even gewacht en dit forum bekeken.
Ik heb alternatieven gezien zoals de Lekker Bike Amsterdam GT met riem aandrijving en Bafang midden motor. Verwijderbare accu en een mooi design, maar minder fietscomfort door een erg laag stuur. De vraag die bij mij naar boven kwam is of dat bedrijf nog wel bestaat over 5 jaar. Dan is Vanmoof toch wel een stap verder denk ik en ze luisteren ook goed naar de klant en blijven wel verbeteren, ondanks alle uitdagingen. En dan de prijs van 2k, met alles wat je daarvoor krijgt...er is eigenlijk niet echt een goed alternatief te vinden, maar mijn keuze is voornamelijk op basis van design gemaakt dus zal dat voor iedereen weer anders zijn. De Cowboy V3 vind ik minder mooi qua design, en heeft maar 1 versnelling. Wel weer een Gates belt drive en een verwijderbare accu, dat dan weer wel. En de stalen spatborden hebben ze erg mooi gemaakt. Ik heb ook gekeken naar de Batavus Quip E-Cargo. Betreft een degelijke transportfiets met een Bosch middenmotor voor 2k, met een leuk vlot design. Zeer betrouwbare motor. Merk met een bewezen track record. In de winkel vertelde ze alleen dat de accu en plaats niet handig was bij dit model, klanten klagen er vaak over. Je kan voor 2k ook de Cannondale Treadwell Neo vinden, ook een coole bike, maar het geeft je toch niet dat X factor gevoel dat je met de Vanmoof S3 hebt, ondanks dat de kwaliteit wellicht wat hoger ligt.
Ik zag dat er een conversiekit is van 399 voor een belt drive voor de S3. Erg cool, maar wel flink aan de prijs.
Een accu blijft toch wel een terugkomend iets bij E-bikes en veel mensen staan daar helemaal niet bij stil. Kosten kunnen flink oplopen als je accu defect gaat en moet worden vervangen. Zeker als dat sneller gebeurd is dan verwacht, en die gevallen zijn te vinden op internet. De verschillen per merk en model zijn groot!!! Tussen de 300 euro tot wel 1000 plus voor een accu. Gangbaar is circa 400-500 euro. Goed nieuws, een nieuwe accu voor de S3 kost maar 350 euro. Ze zitten onder aan de lijst qua prijs.
Erg gaaf dat bedrijven zoals Vanmoof bestaan en innovatie drijven. Anders had het maar een saaie Stellaboel geweest hier in NL. Zelfs hun design Muto e-bike met gelijmd frame brengt daar geen verandering in.
Ik zal later ook een code delen wanneer je mij een persoonlijk bericht stuurt zodat je voor 100 eu gratis aan accessoires kan bestellen bij het bestellen van een nieuwe fiets.
[
Voor 159% gewijzigd door
Mischaaaaa op 10-03-2021 18:21
]