Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

pacod schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:05:
In voorbereiding op de komst van mijn Vanmoof ben ik me een beetje aan het orienteren op een goed slot. Ik weet niet of ik veel vertrouwen heb in het schopslot, gezien je als leek niet kan zien dat de fiets op slot staat. Wat hebben jullie aan je fiets hangen of gebruiken sommige hier alleen het schopslot?
Ik gebruik al jaren dit slot met klapsleutel .

Voordeel is de klapsleutel die niet je broekzak stuk kan maken. (En leuk om continue mee dicht en open te klikken).
Ze zijn alleen wel steeds lastiger te verkrijgen. Online al 2x besteld en exact hetzelfde model met 2 gewone sleutels gekregen en dus weer retour gestuurd.
Uiteindelijk bij een lokale fietsenmaker geslaagd die er nog een paar had hangen. Tussen exact dezelfde modellen zonder klapsleutel! Dus als je dat wilt goed naar vragen.

Interesseert die klapsleutel je niets, dan is eender welk ART** slot goed en afdoende voor de verzekering.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
slayerrp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:54:

Als ik dit allemaal zo lees, is de VM niet erg praktisch voor mijn doeleinde :'( Dan toch maar eerst kijken wat de lokale fietsenmaker kan/gaat adviseren en gelijk naar zijn VM ervaringen vragen.
Niks mis met je lokale FM, en ik zou zeker zijn advies vragen over zijn eigen fietsen.

Ben wel benieuwd wat die over VM te vertellen heeft. Maar sowieso kan dat niet veel positief zijn. Hij kan het amper herstellen (buiten een krom wiel of een lekke band), en hij verkoopt niks.
Is een beetje als een BMW dealer vragen wat die denkt over Tesla...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
Tommie12 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Niks mis met je lokale FM, en ik zou zeker zijn advies vragen over zijn eigen fietsen.

Ben wel benieuwd wat die over VM te vertellen heeft. Maar sowieso kan dat niet veel positief zijn. Hij kan het amper herstellen (buiten een krom wiel of een lekke band), en hij verkoopt niks.
Is een beetje als een BMW dealer vragen wat die denkt over Tesla...
Daar komt binnenkort verandering in!

https://www.vanmoof.com/en-NL/certified-partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Kijk, dat is nu een mooie ontwikkeling (lees service). Dan hoef je de fiets niet iedere keer terug te sturen of naar a'dam als er wat mee is. Interessant om te zien hoeveel mee willen gaan.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:00:
[...]

Kijk, dat is nu een mooie ontwikkeling (lees service). Dan hoef je de fiets niet iedere keer terug te sturen of naar a'dam als er wat mee is. Interessant om te zien hoeveel mee willen gaan.
Dat zal van het verdienmodel af hangen, en of die FM zwemt in het werk of niet...

Als je hoort dat lokale FM al regelmatig herstellingen weigeren op fietsen die niet bij hun gekocht zijn, dan moeten we nog zien hoe veel er zin hebben om hierin mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Dat zal van het verdienmodel af hangen, en of die FM zwemt in het werk of niet...

Als je hoort dat lokale FM al regelmatig herstellingen weigeren op fietsen die niet bij hun gekocht zijn, dan moeten we nog zien hoe veel er zin hebben om hierin mee te gaan.
Had begrepen dat VM een deal aan zou gaan met fietsenwinkel.nl, als dat nog steeds doorgaat hebben ze qua servicenetwerk een aardige dekking in Nederland in ieder geval.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Had begrepen dat VM een deal aan zou gaan met fietsenwinkel.nl, als dat nog steeds doorgaat hebben ze qua servicenetwerk een aardige dekking in Nederland in ieder geval.
tja... alles hangt af van wat er in die "deal" zit...

De vraag is wat VM te bieden heeft om het margeverlies bij aankoop enigszins te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tommie12 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Heb de link gelijk naar ‘mijn’ FM gemaild. Hij wilde ooit al eens mijn ES1 repareren, maar mocht/kon toen niet van de bikedoctors! Moest persé opgestuurd worden, maar voor een paar gevulde koeken toch gratis een leen ebike van mijn FM gekregen.

Maar e.e.a. zal denk ik inderdaad (en geheel terecht) afhangen van een financieel plaatje. Voor beide partijen.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 09:18
Eddy 6 pack schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Heb de link gelijk naar ‘mijn’ FM gemaild. Hij wilde ooit al eens mijn ES1 repareren, maar mocht/kon toen niet van de bikedoctors! Moest persé opgestuurd worden, maar voor een paar gevulde koeken toch gratis een leen ebike van mijn FM gekregen.

Maar e.e.a. zal denk ik inderdaad (en geheel terecht) afhangen van een financieel plaatje. Voor beide partijen.
Voor reguliere onderhoudszaken kan je toch wel terecht bij de lokale VM? De mijne hier heeft op hun site zelfs een link staan naar de site van Vanmoof :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

pacod schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Voor reguliere onderhoudszaken kan je toch wel terecht bij de lokale VM? De mijne hier heeft op hun site zelfs een link staan naar de site van Vanmoof :)
Ja hoor. Zijn jongens die alles aanpakken en niet gauw nee zeggen bij een vreemd merk of maatwerk.

En daarbij is een Vanmoof op de elektronica na echt niet gecompliceerd hoor. Maar dat electronica voorbehoud geldt bij alle ebikes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Alles wat een normale fiets ook heeft kan inderdaad onderhouden of gerepareerd worden door de lokale fietsenmaker. Dit is niet bepaald het AliExpress type internetfiets waar hij over zal/mag klagen. We hebben in het verleden ook al gezien dat VM dit ook aanmoedigd en het bonnetje (ruim) vergoed voor de klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:55
Goed nieuws! Nieuwe certified shop in Den Haag

Certified Ebike Workshop | Den Haag | VanMoof - https://www.vanmoof.com/n...uc0BnbWFpbC5jb20ifQ%3D%3D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhbV7cpa6vcgqLKNHRKFJ2yDu1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4uDv9m1gz1wI9HVtnOngCyu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLytJ4JJWb2rVnIMza6yjbG9u5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXLHew5Lny3rFeGcCUQZFCgg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ey9YdImjYIVX52jguB19l_mNSHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwScZuG1bBYaEN1mObrP0A2q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door heval op 01-03-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Eens even een klein onderzoekje. Ik ben benieuwd wanneer de S3' gemaakt zijn, in hoeveel batches, etc.
Wellicht is zo te achterhalen of storingen en problemen die zich voordoen te koppelen zijn.

Mijn S3 is 4-2-21 besteld en 18-2-21 geleverd. Op de sticker onderop het crank staat dat ie in oktober 2020 gemaakt is. Problemen die ik heb/had is achternaaf die doortrapt in 3 en 4. (als het goed is komt morgen mijn vervangende wiel). Vanmoof gaf aan dat er meer naven zijn die dit hebben en dat er nu een gemodificeerde naaf gebruikt wordt. Ik moet zeggen dat ik nog in geen een forum ergens heb gelezen dat er meer mensen zijn met doortrappen in 3 en 4?
De e shifter lees je heel veel, maar die werkt goed bij mij. Waar ik wel achter ben gekomen is dat mijn e shifter er aan de achterkant wel anders uitziet dan degene in het filmpje van Vanmoof. Er staan 4 getallen met streepjes erbij op, per versnelling een getal en streepje, zodat je kan zien hoe de e shifter uitgelijnd staat. Moet op 1 staan bij monteren op de naaf.

Samenvattend:
- oktober 2020
- doortrappende naaf
- e shifter met getallen erop.
- verder alles top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:58
Eddy 6 pack schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:33:
Eens even een klein onderzoekje. Ik ben benieuwd wanneer de S3' gemaakt zijn, in hoeveel batches, etc.
Wellicht is zo te achterhalen of storingen en problemen die zich voordoen te koppelen zijn.

Mijn S3 is 4-2-21 besteld en 18-2-21 geleverd. Op de sticker onderop het crank staat dat ie in oktober 2020 gemaakt is. Problemen die ik heb/had is achternaaf die doortrapt in 3 en 4. (als het goed is komt morgen mijn vervangende wiel). Vanmoof gaf aan dat er meer naven zijn die dit hebben en dat er nu een gemodificeerde naaf gebruikt wordt. Ik moet zeggen dat ik nog in geen een forum ergens heb gelezen dat er meer mensen zijn met doortrappen in 3 en 4?
De e shifter lees je heel veel, maar die werkt goed bij mij. Waar ik wel achter ben gekomen is dat mijn e shifter er aan de achterkant wel anders uitziet dan degene in het filmpje van Vanmoof. Er staan 4 getallen met streepjes erbij op, per versnelling een getal en streepje, zodat je kan zien hoe de e shifter uitgelijnd staat. Moet op 1 staan bij monteren op de naaf.

Samenvattend:
- oktober 2020
- doortrappende naaf
- verder alles top!
Zelf heb ik er een uit (volgens mij) de batch van maart 2020 met hetzelfde probleem met het doortrappen in de 3e en 4e versnelling. Dit probleem is al sinds ik hem heb ontvangen. Nieuwe e-shifter haalde weinig uit dus uiteindelijk heb ik hem afgelopen zaterdag maar naar VM in Amsterdam gebracht, waar ik vandaag bericht kreeg dat hij klaar staat om opgehaald te worden.

Zelf heb ik geen idee wat ze vervangen of gerepareerd hebben dus daar kom ik morgen wel achter, ik hou je in ieder geval op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
Eddy 6 pack schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:33:

Samenvattend:
- oktober 2020
- doortrappende naaf
- verder alles top!
Wel herkenbaar, hier ook recente fiets, alles is top maar af en toe een enkele tik met doortrappen. Dacht alleen in 4e versnelling, maar sinds ik handmatig schakel zet ik hem vaak in 3e versnelling en daar schiet hij af en toe ook door. Op FB reageerden veel mensen met exact hetzelfde.

Ben dus zeer benieuwd naar die 'gemodificeerde' naaf! Als dat werkt ga ik ook contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
Frozing schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb een yepp maxi erop zitten, en dat gaat prima, zelfs met een kind van 5. Het enige wat ik mis, is een dubbele standaard. Maar als je de fiets tegen je aan laat leunen gaat het ook prima.

[Afbeelding]
Zelf heb ik op de X3 van vriendin een dubbele standaard geplaatst. Moest hiervoor alleen het gat van de standaard ruimer boren (dus niet in de fiets...). Op de x3 komt het voorwiel wel flink omhoog, maar wel stabieler dan met een enkele standaard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 19:50
Morgen gaat mijn (lease) Electrified S2 terug naar VanMoof, een jaar geleased via Friesland Lease a €99/maand en na een jaar wilden ze €1450 hebben om de fiets over te nemen... Voor €548 extra heb ik én het nieuwe model én is hij nieuw, beetje apart vond ik het, absoluut geen goede deal... Kon ook nog een jaar leasen a €89/maand of nog 2 jaar a €79/maand, vriendelijk bedankt en hem morgen dus inleveren.

Hoe dichter ik bij de inleverdatum kwam, hoe moeilijker ik het vond om er afscheid van te gaan nemen, ook ik heb in het begin wat issues gehad die beide keren zijn opgelost (wel 2x 2 weken zonder fiets gezeten door wachttijden bij VanMoof) maar daarna altijd met veel plezier gefietst.

Daarom zojuist ook de S3 besteld, leverdatum staat vooralsnog op 12 maart. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Jochemd13 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Zelf heb ik er een uit (volgens mij) de batch van maart 2020 met hetzelfde probleem met het doortrappen in de 3e en 4e versnelling. Dit probleem is al sinds ik hem heb ontvangen. Nieuwe e-shifter haalde weinig uit dus uiteindelijk heb ik hem afgelopen zaterdag maar naar VM in Amsterdam gebracht, waar ik vandaag bericht kreeg dat hij klaar staat om opgehaald te worden.

Zelf heb ik geen idee wat ze vervangen of gerepareerd hebben dus daar kom ik morgen wel achter, ik hou je in ieder geval op de hoogte ;)
HBO88 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:58:
[...]

Wel herkenbaar, hier ook recente fiets, alles is top maar af en toe een enkele tik met doortrappen. Dacht alleen in 4e versnelling, maar sinds ik handmatig schakel zet ik hem vaak in 3e versnelling en daar schiet hij af en toe ook door. Op FB reageerden veel mensen met exact hetzelfde.

Ben dus zeer benieuwd naar die 'gemodificeerde' naaf! Als dat werkt ga ik ook contact opnemen met de helpdesk.
Nou, voor degenen die nog doortrappen ervaren zou ik maar gelijk het ‘nieuwe’ (ziet er 100% hetzelfde uit als de oude) achterwiel aanvragen.
Bij mij is ie vanochtend geleverd en net in de pauze omgewisseld, bandje erop, e-shifter omzetten en 15 min. later fietsen....

WAT EEN GENOT!!

Nu is ie echt TOP.
Schakelt superstrak met een degelijk gevoel in de pedalen. Het doortrappen in 3 en 4 is weg! En de overgang van 2 naar 3 is een paar keer totaal niet merkbaar geweest, een keer een heel klein stukje (5 cm ofzo) doortrappen en een keer iets luider toen ik flink kracht zette met de boostknop ingedrukt.

Al met al is nu klaar, bijna af en ben ik oprecht tevreden over hoe hij fietst en rijdt. Degelijk, rammelvrij en lekker automatisch schakelend!

Bijna af omdat ik er nog een ander zadel (en pen) op ga zetten en sandpaper pedalen. Lekker breed (heb maat 47,5) stroef en geheel zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zx__Up7uq1AfahLSPYDDqlgzjY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIYj8SSg48u3alSPi6Es6rwk.jpg?f=fotoalbum_large

Dus mensen, bij doortrappen bellen met optie 5, situatie toelichten en gelijk een ander achterwiel vragen.

Binnenkort ook de Moofer app maar eens gebruiken. Heb ‘m al een tijdje maar nog niet echt veel gebruikt. Iemand hier al goede ervaringen mee en evt. tips?

Zelf zou ik overigens graag alleen de halo in de koplamp als dagrijlicht willen laten branden, maar kon niet volgend de app bouwer.😢 Misschien komt VM er zelf nog een keer mee...

[ Voor 7% gewijzigd door Eddy 6 pack op 02-03-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Als ik met mijn s3 rem en stil ga staan dan valt ie van 1 vaak een heel klein stukje terig de trapper
Iemand anders ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Nou, voor degenen die nog doortrappen ervaren zou ik maar gelijk het ‘nieuwe’ (ziet er 100% hetzelfde uit als de oude) achterwiel aanvragen.
Bij mij is ie vanochtend geleverd en net in de pauze omgewisseld, bandje erop, e-shifter omzetten en 15 min. later fietsen....

WAT EEN GENOT!!

Nu is ie echt TOP.
Schakelt superstrak met een degelijk gevoel in de pedalen. Het doortrappen in 3 en 4 is weg! En de overgang van 2 naar 3 is een paar keer totaal niet merkbaar geweest, een keer een heel klein stukje (5 cm ofzo) doortrappen en een keer iets luider toen ik flink kracht zette met de boostknop ingedrukt.
Klinkt top! Ik heb het doortrappen inderdaad soms ook, vooral als ik echt hard trap. Het is ook een kwestie van juist gebruik of wennen, maar als het met deze update helemaal verholpen wordt zou dat natuurlijk top zijn.

Heb je nu het wiel vervangen, de e-shifter, of beiden? Ik had zojuist gebeld naar VM, zij geven aan dat voor dit doortrappen het vervangen van de e-shifter voldoende moet zijn. Alleen als de fiets helemaal niet schakelt is een nieuw wiel nodig zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
Iemand de gouden tip voor het afdekplaatje van de motorkabel? :) Dacht even in mijn lunchpauze de fiets in elkaar te zetten.....Zelfs met mijn vrouw erbij niet gelukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
pacod schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:18:
Iemand de gouden tip voor het afdekplaatje van de motorkabel? :) Dacht even in mijn lunchpauze de fiets in elkaar te zetten.....Zelfs met mijn vrouw erbij niet gelukt
Met de meegeleverde tyraps het plaatje flink stevig vastklemmen op zijn plek (wel eventueel met doekje tussen het frame tegen het krassen), zodat je zelf beide handen vrij hebt voor het juist uitlijnen en vastschroeven. Deze soort tyraps kan je weer losmaken zonder te knippen, door het knopje in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-09 15:53
Jochemd13 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Jochem, wat is het resultaat? Mijn S3 van een week oud heeft ook het probleem van doortrappen in versnelling 3 en versnelling 4 en gaat a.s. donderdag naar de VM in Amsterdam. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09 22:45
[...]
Goed om te horen dat dit nu beter werkt! Voor mij dan wachten totdat de vorige revisie uit de markt is: VanMoof moet dus nog voorraden vanaf oktober wegwerken.

Overigens klinkt jouw laatste actie toch wel als een Me Too-tje voor die arme naaf... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Onderstaande viel mij net toevallig op in My VanMoof. Je kan er nu nog niets aan wijzigen, maar het lijkt erop dat je straks meerdere accounts aan één fiets kunt koppelen. Heb het verzoek vaak voorbij zien komen, zou het zelf ook handig vinden als de app straks zowel op de fiets van mijzelf als van mijn vriendin werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNt1dNB_QBQP5qqxaHENVrF0gzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XKlRfB8h3E773BfxGlUsxGue.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacod
Vandaag dus mijn S3 mogen ontvangen. De doos werd in tegenstelling tot de vele verhalen die ik las in prima conditie afgeleverd door UPS. Installeren ging ook prima op de rottige kabel en afdekplaatje na dan. Ook de eerste kilometers gefietst en voor het eerst op een ebike voor mij en het is goed bevallen. Er loopt niks aan en de fiets voelt goed aan, alleen had een enkele keer dat hij wat doortrapte. De automatische versnelling moet ik nog even aan wennen. Morgen wat meer kilometers dan de 5 van zojuist 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

eisbaer

Zie signature

[...]

Bijna af omdat ik er nog een ander zadel (en pen) op ga zetten en sandpaper pedalen. Lekker breed (heb maat 47,5) stroef en geheel zwart.

Binnenkort ook de Moofer app maar eens gebruiken. Heb ‘m al een tijdje maar nog niet echt veel gebruikt. Iemand hier al goede ervaringen mee en evt. tips?.
Die sandpaper pedalen heb ik op meerdere fietsen gemonteerd, waaronder de S3. Bevalt prima.
Moofer app is top. Het handmatig schakelen bevalt me beter dan automatisch. Enkele keer gaat die ellendige bel af met terug schakelen. Dat vraagt nog wat gewenning.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Klinkt top! Ik heb het doortrappen inderdaad soms ook, vooral als ik echt hard trap. Het is ook een kwestie van juist gebruik of wennen, maar als het met deze update helemaal verholpen wordt zou dat natuurlijk top zijn.

Heb je nu het wiel vervangen, de e-shifter, of beiden? Ik had zojuist gebeld naar VM, zij geven aan dat voor dit doortrappen het vervangen van de e-shifter voldoende moet zijn. Alleen als de fiets helemaal niet schakelt is een nieuw wiel nodig zeiden ze.
LOL bij mij vertelden ze het precies andersom! Schakelen doet de e shifter en doortrappen de naaf. Dan heb je al geschakeld en doet de e shifter niets meer.

Ik heb dan ook alleen het wiel vervangen.
Alleen als hij niet schakelt of bij het schakelen doortrapt zou het denk ik de e shifter kunnen zijn vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Gewoon bij de stekker vastpakken met een draaiende beweging de kabel terug in de vork duwen. Ik had hem er zover in dat het plaatje gewoon plat tegen de vork aan bleef liggen zonder duwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:58
Bart_VM schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Jochem, wat is het resultaat? Mijn S3 van een week oud heeft ook het probleem van doortrappen in versnelling 3 en versnelling 4 en gaat a.s. donderdag naar de VM in Amsterdam. Ik hoor het graag!
Achternaaf is vervangen, en na een rit van 45km (van Amsterdam naar huis) is het probleem niet meer voorgekomen, helemaal prima dus ;)

Ook hebben ze de e-shifter vervangen, maar dat heb ik zelf al een keer eerder gedaan en dat haalde weinig uit, dus dat zal het probleem niet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Toch nog een klein bug(je) ontdekt.
Als ik na een rit thuiskom en de lader aansluit gebeurt er niets, fiets laadt niet op. Ook niet als ik de fiets eerst helemaal uitschakel.
Haal ik de stekker van de lader uit het stopcontact en stop ik hem gelijk weer terug erin begint het laden wel gelijk?

Het lijkt mij dan niet aan de lader te liggen, maar eerder aan een batterij management systeem of iets van dien aard? Dat de lader niet herkent wordt of een soort van beveiliging dat je direct na een rit niet kan laden maar eerst even moet wachten?

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:03:
Toch nog een klein bug(je) ontdekt.
Als ik na een rit thuiskom en de lader aansluit gebeurt er niets, fiets laadt niet op. Ook niet als ik de fiets eerst helemaal uitschakel.
Haal ik de stekker van de lader uit het stopcontact en stop ik hem gelijk weer terug erin begint het laden wel gelijk?

Het lijkt mij dan niet aan de lader te liggen, maar eerder aan een batterij management systeem of iets van dien aard? Dat de lader niet herkent wordt of een soort van beveiliging dat je direct na een rit niet kan laden maar eerst even moet wachten?

Iemand die dit herkent?
Ik herken het een beetje, soms duurt het naar mijn idee vrij lang voordat hij begin met laden, kan wel 20s duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Warempel, net nog een keer geprobeerd en nu laadt ie wel weer op! Zou er een tijd of rustperiode zijn ingebouwd tussen moment van uitschakelen van de fiets en het moment dat ie weer oplaadt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb m'n fiets sinds eind september vorig jaar en woon in Rotterdam.
De eerste 1000 km zitten erop en ik heb net voor aanstaande maandag een afspraak kunnen maken bij mij thuis i.v.m. het Peace of Mind onderhoudscontract.
Ik was er huiverig voor en had gedacht dat het veel langer zou duren.

Goed bezig VanMoof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
max.schollen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:51:
Als ik met mijn s3 rem en stil ga staan dan valt ie van 1 vaak een heel klein stukje terig de trapper
Iemand anders ook last van ?
Dat is normaal aangezien hij terugschakelt naar versnelling 1 waardoor je dus net je trapper klein beetje naar achter valt. Ik vind het altijd wel een lekker gevoel, geen idee waarom. Maar het hoort dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:57:
Warempel, net nog een keer geprobeerd en nu laadt ie wel weer op! Zou er een tijd of rustperiode zijn ingebouwd tussen moment van uitschakelen van de fiets en het moment dat ie weer oplaadt?
Of een thermische beveiliging oid. Mij is het nog niet opgevallen, maar ik rij op het moment ook geen lange afstanden met dat thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

pushnoi schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:06:
[...]

Of een thermische beveiliging oid. Mij is het nog niet opgevallen, maar ik rij op het moment ook geen lange afstanden met dat thuiswerken.
Ik vermoed zelf ook dat de acculading meespeelt. Als de accu nog niet leeg genoeg is, dat ie dan niet bijlaadt. Pas onder de 80% of iets dergelijks. Soort van accu bescherming?
Gister na een langere rit waarbij de accu op 61% stond laadde hij we gelijk bij, terwijl de fiets nog aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:42:
[...]

LOL bij mij vertelden ze het precies andersom! Schakelen doet de e shifter en doortrappen de naaf. Dan heb je al geschakeld en doet de e shifter niets meer.

Ik heb dan ook alleen het wiel vervangen.
Alleen als hij niet schakelt of bij het schakelen doortrapt zou het denk ik de e shifter kunnen zijn vermoed ik.
Hm, ben benieuwd dan. Hij komt vandaag (al!) binnen via UPS, dus we gaan het zien. Ben er wat meer op gaan letten met fietsen, zal je net zien dat je het niet kan reproduceren als je er op let. Wel netjes zo, want dankzij de filmpjes lijkt het straks toch eenvoudiger te zijn dan je vooraf zou denken. Zonder zo'n filmpje zou ik het waarschijnlijk niet zelf hebben willen doen. Ben dus ook benieuwd hoe goed het daadwerkelijk gaat straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
pacod schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Ik werd even heel blij van een mailtje net: "Uw bestelling is verzonden" "Uw bestelling heeft ons magazijn verlaten"... Bleek het te gaan om de de Peace of Mind :o
Hier zojuist exact hetzelfde :X Hopelijk volgt de fiets snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
oscarwashere schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:56:
[...]

Hm, ben benieuwd dan. Hij komt vandaag (al!) binnen via UPS, dus we gaan het zien. Ben er wat meer op gaan letten met fietsen, zal je net zien dat je het niet kan reproduceren als je er op let. Wel netjes zo, want dankzij de filmpjes lijkt het straks toch eenvoudiger te zijn dan je vooraf zou denken. Zonder zo'n filmpje zou ik het waarschijnlijk niet zelf hebben willen doen. Ben dus ook benieuwd hoe goed het daadwerkelijk gaat straks.
Komt nu een nieuw wiel binnen met gemodificeerde naaf of enkel een eshifter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
@Eddy 6 pack als je nu wat meer ritjes gereden hebt, nog steeds helemaal geen last meer van doortrappen in 3e of 4e versnelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Komt nu een nieuw wiel binnen met gemodificeerde naaf of enkel een eshifter?
Alleen de e-shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-09 15:53
Bij mij staat juist een nieuw achterwiel in bestellingen en niet de eshifter. Rond 25 maart geplande levering.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Bart_VM schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Bij mij staat juist een nieuw achterwiel in bestellingen en niet de eshifter. Rond 25 maart geplande levering.
Ben benieuwd
Je hebt gewoon gebeld en gemeld dat je last hebt van doortrappen, en dan sturen ze een nieuw achterwiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HBO88 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:57:
@Eddy 6 pack als je nu wat meer ritjes gereden hebt, nog steeds helemaal geen last meer van doortrappen in 3e of 4e versnelling?
Helemaal goed nu. Geen doortrappen meer en schakelt met een degelijk gevoel. Beetje zelfde als bij de S2.
Ik kreeg een compleet wiel met remschijf en band erop.
De naaf zag er precies hetzelfde uit.

Het slechte wiel ligt nu bij mijn FM ter reparatie. Waarschijnlijk compleet nieuw binnenwerk erin en dan heb ik mooi een reservewiel. Het viel de FM gelijk op dat er een wiebel/slag in de as zat en ook het tandwiel wiebelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HBO88 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:07:
[...]

Je hebt gewoon gebeld en gemeld dat je last hebt van doortrappen, en dan sturen ze een nieuw achterwiel?
Bellen, optie 5 en storing kenbaar maken.
Dan werken ze standaard vragenlijstje af of je dit en dat al hebt gedaan (sw update etc) en dan moeten ze meestal even met een supervisor overleggen en sturen ze het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
r.elu schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Hier zojuist exact hetzelfde :X Hopelijk volgt de fiets snel :)
Had 'm uiteindelijk na 6 dagen, dus gaat best snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Fiets op de zij leggen en de kabel gaat er een stuk eenvoudiger (en dieper) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:15
Gisteren een nieuwe cartridge geplaatst ivm een defecte speaker...
Net voor binnenkomst cartridge een paar keer error 44 gehad en er dus niet meer geschakeld werd.
Na rommelen met stekker geen verbetering maar na een stuk fietsen (in zijn 1 met de boostknop...) en een paar resets bleef het weg.

Nu met de nieuwe cartridge vooralsnog geen probleem maar hou even mijn hard vast :X
Ook ga ik maar bellen voor een nieuw achterwiel vanwege af en toe doortrappen en krakende geluiden...

Verder prima fiets hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
De soap bij mij continues.

Eerst kreeg ik een versie met een defecte batterij
Toen kreeg ik een vervangende fiets in de verkeerde kleur en een die niet kon verbinden met de app.

Er werd toegezegd dat ik vrijdag/zaterdag een nieuwe fiets zou krijgen (vorige week bedoel ik dan). Die toezegging kwam vorige week maandag en de order werd met urgentie uitgevoerd.

Tot op heden niets ontvangen.
Dinsdagavond een mail gehad dat de fiets is verzonden met een track and trace code. Deze code geeft nog steeds aan "nog niet verwerkt of nog niet ontvangen".

Ondertussen lees ik hier doodleuk dat mensen besteld hebben NA mijn melding van vorige week maandag en de fiets al ontvangen hebben.

Ik ben helemaal klaar met die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Lekkerbek312 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:57:
De soap bij mij continues.

Eerst kreeg ik een versie met een defecte batterij
Toen kreeg ik een vervangende fiets in de verkeerde kleur en een die niet kon verbinden met de app.

Er werd toegezegd dat ik vrijdag/zaterdag een nieuwe fiets zou krijgen (vorige week bedoel ik dan). Die toezegging kwam vorige week maandag en de order werd met urgentie uitgevoerd.

Tot op heden niets ontvangen.
Dinsdagavond een mail gehad dat de fiets is verzonden met een track and trace code. Deze code geeft nog steeds aan "nog niet verwerkt of nog niet ontvangen".

Ondertussen lees ik hier doodleuk dat mensen besteld hebben NA mijn melding van vorige week maandag en de fiets al ontvangen hebben.

Ik ben helemaal klaar met die gasten.
Dat is wel zeer frustrerend en jammer ja..
En dat terwijl de fietservaring ook zó super kan zijn! Ik heb ook diverse negatieve ervaringen gehad met hen in het verleden, maar vanochtend een rit van 62km. gemaakt en hij fietst nu echt super. Ben echt tevreden uiteindelijk.

Heb je ze al persoonlijk gebeld hierover? Dit lijkt op iets wat ergens niet goed gaat en waar iemand direct wat aan moet en kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:04:
[...]

Dat is wel zeer frustrerend en jammer ja..
En dat terwijl de fietservaring ook zó super kan zijn! Ik heb ook diverse negatieve ervaringen gehad met hen in het verleden, maar vanochtend een rit van 62km. gemaakt en hij fietst nu echt super. Ben echt tevreden uiteindelijk.

Heb je ze al persoonlijk gebeld hierover? Dit lijkt op iets wat ergens niet goed gaat en waar iemand direct wat aan moet en kan doen.
Ja ik heb ze vanmorgen (weer) gesproken. Ze geven aan dat er meerdere mensen zijn die nog geen bevestiging van PostNL hebben ontvangen omtrent het bezorg moment. Ze proberen vandaag contact te leggen met PostNL. Gisteren was dat niet gelukt. Het klinkt allemaal als een smoes.
PostNL is overigens ook nieuw voor mij. Voorheen ging het via UPS.

Ik denk dat ze gewoon geen voorraad hebben en dat ze maar alvast het label hebben aangemaakt, maar de fiets nog niet daadwerkelijk hebben verzonden. Het vertrouwen is compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr frasier
Er zijn hier op t meerdere personen die de fiets met Postnl hebben gekregen, dus t kan wel de waarheid zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
Die van mij is zojuist verzonden volgens het systeem, maar bij tracking nr staat "none". Even gebeld en ze zijn het aan het uitzoeken. Denk wel dat ze stock hebben, maar mogelijk veel orders gehad toen het mooi weer werd plots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
dr frasier schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:21:
Er zijn hier op t meerdere personen die de fiets met Postnl hebben gekregen, dus t kan wel de waarheid zijn...
Ze leveren inderdaad ook via PostNL Extra@Home, een aparte tak voor niet-standaard pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-09 11:49
r.elu schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:23:
Die van mij is zojuist verzonden volgens het systeem, maar bij tracking nr staat "none". Even gebeld en ze zijn het aan het uitzoeken. Denk wel dat ze stock hebben, maar mogelijk veel orders gehad toen het mooi weer werd plots.
Heb je de track en trace ook via PostNL proberen in te voeren voor de status? Ik kreeg destijds ook een mail met track en trace met een link naar ups; maar het bleek een PostNL verzending te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Heeft iemand nog een referralcode die ik kan gebruiken? Ik had er een en wilde die gebruiken, maar werkte niet. Nagevraagd bij Vanmoof en die zeggen dat de code dan al gebruikt is? Ik dacht dat ze meerdere keren te gebruiken zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:00:
Heeft iemand nog een referralcode die ik kan gebruiken? Ik had er een en wilde die gebruiken, maar werkte niet. Nagevraagd bij Vanmoof en die zeggen dat de code dan al gebruikt is? Ik dacht dat ze meerdere keren te gebruiken zijn?
Tuurlijk: ADV-XBJI-TTGH-NBVY

Dacht ook dat je ze meerdere keren kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Tuurlijk: ADV-XBJI-TTGH-NBVY

Dacht ook dat je ze meerdere keren kon gebruiken.
Not valid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPpEPJyqncwwkpLhwBbcb6Ny-wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBLznnHF6oVSNzsM5Rvjb5Iu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
Laatste letters komen niet overeen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tilburgers schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Laatste letters komen niet overeen zo te zien.
Lijkt idd zo, maar komt door scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Hij klopt wel, maar kennelijk is er iets mis. Ik heb nog niet eerder credits ontvangen, maar je krijgt ze pas 2 weken nadat een met de code bestelde fiets is geleverd. Dat kan het ook niet zijn, want op de site staat 'stackable'... Gebruik je hem wel voor de aanschaf van een fiets? Niet een losse accessoire?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGyFX-Quor_eYqx4X6UK7_vAq7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OdRPDuCeNxvgeOCzYefRMYVE.png?f=fotoalbum_large

Iets anders - de e-shifter heb ik zojuist vervangen. Uiteraard niet zo soepel als op de filmpjes, maar eigenlijk viel het mij niet eens tegen. Het ging best soepel. Meteen even de kettingkast los gemaakt, welke tot mijn verbazing niet eens erg smerig was (ondanks het geluid soms).

[ Voor 33% gewijzigd door oscarwashere op 05-03-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ik heb het voor een accessoire geprobeerd. Meen gelezen te hebben dat dat daar ook voor kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:32:
Ik heb het voor een accessoire geprobeerd. Meen gelezen te hebben dat dat daar ook voor kan.
Services en accessoires
https://support.vanmoof.c...kt-het-referralprogramma-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
oscarwashere schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:06:

Iets anders - de e-shifter heb ik zojuist vervangen. Uiteraard niet zo soepel als op de filmpjes, maar eigenlijk viel het mij niet eens tegen. Het ging best soepel. Meteen even de kettingkast los gemaakt, welke tot mijn verbazing niet eens erg smerig was (ondanks het geluid soms).
Maar de grote vraag, is het doortrappen opgelost nu? Het lijkt mij namelijk logischer dat het probleem in de naaf zit.

Ik was vandaag te laat met contact opnemen, zal proberen morgen of volgende week, kijken wat ze bij mij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:32:
De korting is op accessoires en POM, maar alleen bij aanschaf van een fiets.

HBO88 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 00:06:

[...]

Maar de grote vraag, is het doortrappen opgelost nu? Het lijkt mij namelijk logischer dat het probleem in de naaf zit.

Ik was vandaag te laat met contact opnemen, zal proberen morgen of volgende week, kijken wat ze bij mij zeggen.
Dat ga ik morgen (of nouja, eigenlijk vandaag (8> ) testen! Ben ook benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Jammer...☹️
Wilde een ‘gratis’ groot model pannierbag bestellen.
Dan zou ik dus moeten wachten tot ikzelf door VM tot de verhevenen wordt verklaard en een eigen code krijg die ik dan wél kan gebruiken!
Blijkbaar is al 5 jaar klant zijn nog niet trouw genoeg, of zijn de deelnemers random gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
bbtweak schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Heb je de track en trace ook via PostNL proberen in te voeren voor de status? Ik kreeg destijds ook een mail met track en trace met een link naar ups; maar het bleek een PostNL verzending te zijn.
Bij track en trace staat letterlijk "none" :) Ik hoor net aan de telefoon dat ze een nieuw bedrijf gebruiken voor shipping sinds afgelopen week. DSV. Nooit van gehoord, maar waarschijnlijk ging het daarom nog niet helemaal goed met de shipping emails. Ze verwachten dat ik de fiets begin komende week ontvang. Dit is in Utrecht oveirgens, weet niet of dit locatie afhankelijk is.

edit: denk dit bedrijf dan https://www.nl.dsv.com/nl-nl

[ Voor 4% gewijzigd door r.elu op 06-03-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
r.elu schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Bij track en trace staat letterlijk "none" :) Ik hoor net aan de telefoon dat ze een nieuw bedrijf gebruiken voor shipping sinds afgelopen week. DSV. Nooit van gehoord, maar waarschijnlijk ging het daarom nog niet helemaal goed met de shipping emails. Ze verwachten dat ik de fiets begin komende week ontvang. Dit is in Utrecht oveirgens, weet niet of dit locatie afhankelijk is.

edit: denk dit bedrijf dan https://www.nl.dsv.com/nl-nl
M.i. allemaal smoesjes. Ze hebben de labels aangemaakt en wachten op voorraad. Omdat de fietsen dus niet aangeleverd zijn bij de vervoerder zie je feitelijk nog niets.

Ik heb gisteren contact opgenomen met PostNL. Zij geven aan niks te hebben ontvangen in hun depot. Bij mij is de status onveranderd sinds dinsdag.

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkerbek312 op 06-03-2021 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:37
Recent een telefoonhouder van Ali ontvangen.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dm44yRU

PRO:
- Telefoon in portrait-mode dus rechtop ivm de Moofer app
- Locked en ook niet te verwijderen door te draaien.
- Stevig door middel van plak deel op het hoesje van de telefoon
- Past zonder aanpassingen op het stuur

CONS:
- Bevestigings deel op je hoesje
- Bij gebruik wisselen van telefoonhoesje
- Rode deel op de houder steek af tov het zwart op de fiest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dvrn97mGJg_h0puoI3hSSFw_wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrAt5dC9ecF2tMKDvi2b8u3X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyRyiqiRc7DVhHxLu-eu5C465sE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VKq6C7JtdsC9U9tUxHtpskt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZG6I2bN6jancoGLM6l5bpp-3g68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtvmZG0wfEPsLtzu2toeQA1G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62qWJnt74TIeawPZpSNEnjvGTYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/squf0PUNz7fKbD8SynR1wcZr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4up_AQKu1iWwoeWQWWhzEM-_WcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0JZpe7Lf300KIFwQwK4HLUW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door bullseye1977 op 06-03-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
bullseye1977 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:28:
Recent een telefoonhouder van Ali ontvangen.

PRO:
- Telefoon in portrait-mode dus rechtop ivm de Moofer app
- Locked door middel van plak deel op het hoesje van de telefoon
- Stevig
- Past zonder aanpassingen op het stuur

CONS:
- Bevestigings deel op je hoesje
- Bij gebruik wisselen van telefoonhoesje
- Rode deel op de houder steek af tov het zwart op de fiest

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, de dikte van het hoesje lijkt nog mee te vallen zo.

Wees wel zeer voorzichtig; je telefoon zal een hoop trillingen te verduren krijgen als je niet over al te glad asfalt rijdt. Er zijn veel verhalen te vinden dat de trillingen onder andere de onderdelen voor autofocus van je camera kunnen verpesten. Voorbeeld: https://nl.ifixit.com/Ans...e+the+image+stabilization

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Ook een tweede houder ontvangen. Deze is eigenlijk voor op de stuurstang en dan komt je telefoon in landscape mode dus dat is een no-go.

Ik kan het bodemdeel niet monteren. Wanneer ik twee langere boutjes gebruik klemmen de koppen zichzelf al goed strak aan op het balhoofd. Dan is de houder alleen nog naar links en recht te bewegen met redelijk wat druk. Heb er al een stuk mee gefietst en was voldoende. Wel een stuk plastic er tussen anders beschadigd mijn stuur. Dit in nog niet definitief maar een eerste indruk. Even zien wat ik tussen de twee bouten kan monteren om hem definitief vast te zetten.

PRO:
- Iets minder opzichtig
- Mooi gecentreerd midden op het stuur
- Geen wissel van hoesje

CONS:
- Past niet zonder aanpassingen
- Klem verbinding minder stevig dan de andere houder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esPeoN5R32JffgVjnrHbRqP3y1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjegpbduZAhXitFawpuTAUCq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRP4PRgTeXApbb6dVBAKG7E8Atk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmFu84tkhqHjW4E9mrQwSsEj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aki4k9_iKZ352aO3GlDAeKKX4dU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64fF1ItYJ099WPIh7XyNnsAq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFLRga6huXRA27xDA551K1Lff2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNpTIDTPea3IbztOuP5CQ2io.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door bullseye1977 op 06-03-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Wat kan je niet doen als je mobiel in je broekzak zit tijdens het fietsen en wel als deze aan je stuur is bevestigd? Heb nog geen S3 maar zit er wel heel sterk aan te denken. Maar wil niet mijn mobiel op het stuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
HBO88 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 00:06:
[...]

Ik had maanden geleden ook last van doortrappen in de vier, echter via een tip van iemand vond ik bij reddit de juiste custom settings voor het schakelen alles werkt super uitstekend, nog steeds super happy met mijn S3 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bruzski op 24-04-2021 22:38 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Jan Driebeen schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:57:
Wat kan je niet doen als je mobiel in je broekzak zit tijdens het fietsen en wel als deze aan je stuur is bevestigd? Heb nog geen S3 maar zit er wel heel sterk aan te denken. Maar wil niet mijn mobiel op het stuur hebben.
Als je bepaalde stukken wil fietsen is het wel handig om het op het stuur te hebben. Zelf heb ik een goedkope siliconen houder gekocht die makkelijk te installeren en er weer af te halen is (deze). Mijn gedachte was ook dat het siliconen de trillingen dempt, maar dat valt tegen. Telefoon gaat als een malle heen en weer. Heb het zelf nu maar opgegeven en ik klooi een beetje aan met mijn watch-navigatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

bullseye1977 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:36:
Ook een tweede houder ontvangen. Deze is eigenlijk voor op de stuurstang en dan komt je telefoon in landscape mode dus dat is een no-go.

Ik kan het bodemdeel niet monteren. Wanneer ik twee langere boutjes gebruik klemmen de koppen zichzelf al goed strak aan op het balhoofd. Dan is de houder alleen nog naar links en recht te bewegen met redelijk wat druk. Heb er al een stuk mee gefietst en was voldoende. Wel een stuk plastic er tussen anders beschadigd mijn stuur. Dit in nog niet definitief maar een eerste indruk. Even zien wat ik tussen de twee bouten kan monteren om hem definitief vast te zetten.

...het kwam me al ergens bekend van voor...

https://loopmount.com/

Geen idee of het origineel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Eddy 6 pack schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Bellen, optie 5 en storing kenbaar maken.
Dan werken ze standaard vragenlijstje af of je dit en dat al hebt gedaan (sw update etc) en dan moeten ze meestal even met een supervisor overleggen en sturen ze het op.
Ook ik heb ergens in december vorig jaar een nieuw achterwiel ontvangen, maar kreeg een maand of twee later een UPS verzendlabel met de vraag of ik hem terug wilde sturen naar VM. Zo gezegd, zo gedaan.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Jan Driebeen schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:57:
Ik ben ook een beetje aan het experimenteren of het wat is je telefoon op je stuur. Is ook niet echt een must imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
bullseye1977 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 03:03:
[...]

Ik ben ook een beetje aan het experimenteren of het wat is je telefoon op je stuur. Is ook niet echt een must imo.
Voor navigatie heb ik de beeline velo gekocht, is echt een aanrader! Wel beetje prijzig, maar werkt super voor navigatie en ziet er ook nog stijlvol uit op de fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Voor navigatie heb ik de beeline velo gekocht, is echt een aanrader! Wel beetje prijzig, maar werkt super voor navigatie en ziet er ook nog stijlvol uit op de fiets
Ik ook, werkt perfect. Ook geschikt voor wandelen eventueel. Je kan routes invoeren, of naar een bestemming. Zie mijn eerdere review over de Beeline in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
HBO88 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Dus alleen voor navigatie koppelt men de mobiel aan het stuur? Niet voor bepaalde S3 functies?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mischaaaaa
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-07-2023
6 maart de knoop gehakt en een bestelling geplaatst. Ondanks alle negatieve reviews toch gekocht. Reden is dat de mensen die tevreden zijn vaak niks posten. Daarnaast heeft een goede vriend van mij er 1, en ik hoor niets dan lof. Dat geeft vertrouwen. Ik ben benieuwd van welke batch mijn bike zal zijn...fingers crossed. Na het kijken van 500 filmpjes het moment dan eindelijk gekomen. Ik kon er al bijna niet meer van slapen, zoveel tijd ben ik er mee bezig geweest. Ik ben zo een type die alles 400x opnieuw leest en bekijkt, ik freak hem helemaal door. Ik wil er dan ook echt alles van weten. Ik twijfelde enorm gezien de negatieve ervaringen die zijn gedeeld en alle problemen waar ik over heb mogen lezen bij alle series tot heden.

Wat ik geweldig vind naast het design zijn de geluidjes zoals de nieuwe bel, maar ook het opstarten. Het totaalplaatje maakt die X factor. De app is goed ontworpen. Daarnaast het LED display, ook leuk bedacht. Bij diefstal een doodshoofd en cool alarm. Super gedaan. Verlichting is erg strak geïntegreerd. Kick lock is handig. En de boost knop moet je gewoon geprobeerd hebben....wat een kick. En nu ook hydraulische schijven. Een stuk beter dan bij de S2. Het is een gadget met wielen, en daar hou ik van. Uiteindelijk moet een fiets fijn fietsen, en dat doet hij dan ook zeker goed met de comfortabele dikke banden en een prettig zadel. Maak een testrit en ervaar het zelf eens.

Update: Vanmoof na een telefoontje geeft aan dat de e-shifter problemen voorbij zijn. Het doortrappen hebben we het dan over. De fietsen zijn nu goed op orde en de kinderziektes zijn er wel uit. Door COVID hadden ze wat uitdagingen, maar nu bestellen zou een top fiets moeten betekenen! Laat je dus niet weerhouden zegt de klantenservice. Kosten voor een nieuwe e-shifter zijn 99 euro, op zich valt dat reuze mee.

Tot heden heb ik alle uitdagingen m.b.t. Vanmoof goed gevolgd en zijn er bij iedere series weer een hoop nieuwe uitdagingen naar voren gekomen, die uiteindelijk netjes werden opgelost. Opstartproblemen waar de early birds de sjaak mee waren. Daarom koop ik nooit iets direct na introductie. De S2 heb ik volledig overgeslagen door het vervelende verf kwaliteitsprobleem. En dat terwijl ik hem bijna had gekocht. Gelukkig heb ik even gewacht en dit forum bekeken.

Ik heb alternatieven gezien zoals de Lekker Bike Amsterdam GT met riem aandrijving en Bafang midden motor. Verwijderbare accu en een mooi design, maar minder fietscomfort door een erg laag stuur. De vraag die bij mij naar boven kwam is of dat bedrijf nog wel bestaat over 5 jaar. Dan is Vanmoof toch wel een stap verder denk ik en ze luisteren ook goed naar de klant en blijven wel verbeteren, ondanks alle uitdagingen. En dan de prijs van 2k, met alles wat je daarvoor krijgt...er is eigenlijk niet echt een goed alternatief te vinden, maar mijn keuze is voornamelijk op basis van design gemaakt dus zal dat voor iedereen weer anders zijn. De Cowboy V3 vind ik minder mooi qua design, en heeft maar 1 versnelling. Wel weer een Gates belt drive en een verwijderbare accu, dat dan weer wel. En de stalen spatborden hebben ze erg mooi gemaakt. Ik heb ook gekeken naar de Batavus Quip E-Cargo. Betreft een degelijke transportfiets met een Bosch middenmotor voor 2k, met een leuk vlot design. Zeer betrouwbare motor. Merk met een bewezen track record. In de winkel vertelde ze alleen dat de accu en plaats niet handig was bij dit model, klanten klagen er vaak over. Je kan voor 2k ook de Cannondale Treadwell Neo vinden, ook een coole bike, maar het geeft je toch niet dat X factor gevoel dat je met de Vanmoof S3 hebt, ondanks dat de kwaliteit wellicht wat hoger ligt.

Ik zag dat er een conversiekit is van 399 voor een belt drive voor de S3. Erg cool, maar wel flink aan de prijs.

Een accu blijft toch wel een terugkomend iets bij E-bikes en veel mensen staan daar helemaal niet bij stil. Kosten kunnen flink oplopen als je accu defect gaat en moet worden vervangen. Zeker als dat sneller gebeurd is dan verwacht, en die gevallen zijn te vinden op internet. De verschillen per merk en model zijn groot!!! Tussen de 300 euro tot wel 1000 plus voor een accu. Gangbaar is circa 400-500 euro. Goed nieuws, een nieuwe accu voor de S3 kost maar 350 euro. Ze zitten onder aan de lijst qua prijs.

Erg gaaf dat bedrijven zoals Vanmoof bestaan en innovatie drijven. Anders had het maar een saaie Stellaboel geweest hier in NL. Zelfs hun design Muto e-bike met gelijmd frame brengt daar geen verandering in.

Ik zal later ook een code delen wanneer je mij een persoonlijk bericht stuurt zodat je voor 100 eu gratis aan accessoires kan bestellen bij het bestellen van een nieuwe fiets.

[ Voor 159% gewijzigd door Mischaaaaa op 10-03-2021 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Jan Driebeen schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:17:
[...]

Dus alleen voor navigatie koppelt men de mobiel aan het stuur? Niet voor bepaalde S3 functies?
Zou niet weten waarom. Misschien om ondersteuning niveau al rijdend aan te passen maar waarom zou je?
De fiets stel je een keer in naar wens met de app, daarna gebruik je die niet echt meer. Je kunt de fiets ook gewoon gebruiken zonder telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Ik ook, werkt perfect. Ook geschikt voor wandelen eventueel. Je kan routes invoeren, of naar een bestemming. Zie mijn eerdere review over de Beeline in dit topic.
+1 perfect minimalistische oplossing voor op een Vanmoof stuur!
Ben ook wel benieuwd hoe het straks met bijv. Google maps in de Moofer app gaat als dat te gebruiken is via de speaker.

[ Voor 14% gewijzigd door Eddy 6 pack op 07-03-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Het valt me op dat VM aangeeft 'bezorgd binnen 10 dagen'. Als ik nu een Gazelle beste dan mag ik hopen op eind juni. Wat zegt dat nu over VanMoof'; productieproces op orde of vallen de bestellingen nu tegen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr frasier
De productie is een poosje geleden flink opgehoogd, ze zeggen in een bericht (poosje terug) dat ze er 10000 per maand gaan maken.

Gok dat t daar mee te maken heeft.....

Een tevreden vanmoof s3 rijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile_dem
  • Laatst online: 23-09 22:36
EasyC schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:57:
Dat zadel ziet er niet enorm exclusief uit.. maar zou lekker kunnen zitten.
Vind het alleen héél erg suf dat vM dan niet ook een zadelpen verkoopt. Er is niet echt veel keus namelijk...

Gisteren alleen deze kunnen vinden:
https://hollandbikeshop.c...-zadelpen-o33-9mm-zilver/
https://hollandbikeshop.c...12mm-offset-zwart-621045/
https://www.amazon.nl/Zoo...porting-goods&sr=1-1&th=1
https://www.amazon.nl/Yis...nbikes/dp/B084HCPPPT?th=1
Ik heb deze zadelpen gekocht ter vervanging van de originele die is gaan wiebelen bij het zadel. Afgezaagd op ~20cm en kan bevestigen dat de pen dan netjes past op een VanMoof Electrified S. Zagen was wel nodig aangezien de Ergotec veel te lang was.

[ Voor 5% gewijzigd door emile_dem op 07-03-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Jan Driebeen schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:17:
[...]

Inderdaad, eigenlijk alleen navigatie, eventueel bediening van muziek of het gebruik als 'fitnesstracker'. Voor dat laatste hoef je hem volgens mij niet eens op je stuur te hebben. Wat de app-functies betreft:
  • Alles wat in de VanMoof app zit, hoef je eigenlijk niet vaak aan te passen. Je gebruikt de app meer voor het eenmalig instellen van de fiets en haar instellingen, of deze een wijzigen als je eens wat anders moet, maar voor de rest heb je hem amper nodig:
  • Voor het ontgrendelen hoeft je toestel alleen maar in de buurt te zijn, je hoeft hiervoor niet de app te openen (werkt dus op de achtergrond, als je dat niet blokkeert of een agressie batterijbesparingsfunctie hebt die dat doet). Batterijpercentage staat op het scherm van de fiets.
  • De verlichting van de fiets gaat automatisch aan (als je dat wil, anders instellen in de app).
  • De ondersteuningsstand veranderen is meestal sneller met de knoppen op het stuur (maar kan ook in de app).
Al met al hoef je jouw telefoon dus niet eens in je broekzak te stoppen, als je hem een keer thuis zou laten mis je eigenlijk niets (behalve je telefoon).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emile_dem
Van mijn Electrified S, heeft na ~12.000 km de achternaaf het begeven: Vrijloop liep veel te vrij en pas bij flink in het luchtledige trappen 'pakt' de naaf op. Vlak voor de naaf het begaf had ik een soort vastloper, waarbij de ketting vast meedraaide met de achternaaf als bij een fixie. Met wat 100en meters fietsen sprong de naaf met harde klap weer vrij, maar nu dus iets te vrij...

In deze generatie VanMoof Electrified zit de geniale SRAM Automatix naaf, die automatisch opschakelt rond de 18 km/h. SRAM is echter in 2017 gestopt met de productie van deze naaf, en de 32 gaats versie is nergens meer te krijgen. VanMoof heeft me positief verrast door me een compleet nieuw achterwiel met deze naaf te kunnen leveren uit hun voorraad, dus ik kan weer vooruit :) .

Nu ik de kapotte naaf vervangen heb, is het tijd om eens van binnen te kijken wat hier precies aan de hand is. De naaf bevat eigenlijk 2 versnellingen die continue meedraaien. Onder de 18 km/h is het linkergedeelte (hoogste versnelling) in vrijloop en doet het rechter gedeelte de lage versnelling. Boven de 18 km/h hebben de twee gewichtjes voldoende middelpuntvliedende kracht opgebouwd en schakelt de hoogste versnelling in.

De lage versnelling draait nog steeds (op een hoger tempo) in zijn vrijloop. De vrijloop in van de laagste versnelling slijt dus veel meer en dat is ook terug te zien op de vrijlooptandjes. Een van de tandjes is ook gebroken, wat mijn harde klap kan verklaren toen ik na de vastloper weer kon vrijlopen. De vastloper moet gebeurd zijn doordat de ringveer die rond de vrijlooptandjes zit geklemd, is gebroken en los is gegaan, waardoor de tandjes omhoog zijn kunnen komen in het binnentandwiel waartegen de vrijlooptandjes tikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJg6DZCAMb9M7rEJUriOxFXMg64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hzt4TFVCNQZoVrJcvMQbup9D.png?f=fotoalbum_large

P.S. Meer info over deze naaf op https://mccraw.co.uk/2012/07/27/sram-automatix-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

emile_dem schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:52:
[...]

Ik heb deze zadelpen gekocht ter vervanging van de originele die is gaan wiebelen bij het zadel. Afgezaagd op ~20cm en kan bevestigen dat de pen dan netjes past op een VanMoof Electrified S. Zagen was wel nodig aangezien de Ergotec veel te lang was.
Grappig diezelfde pen heb ik vorige week ook bij HBS besteld. Kan ik mijn Selle Royal weer monteren. Wist alleen niet dat er een stuk vanaf moest? Is de buis niet lang genoeg om de pen in kwijt te kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

De reden waarom je juist wel de telefoon aan je stuur wilt hebben is dat je direct via de Moofer app de ondersteuning kan aanpassen, rijdend en wel. Ik heb mijn telefoon wel aan het stuur, naast dat ik veel beter kan zien hoe hard ik rij kan ik op elk moment de ondersteuning aanpassen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emile_dem
Eddy 6 pack schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Grappig diezelfde pen heb ik vorige week ook bij HBS besteld. Kan ik mijn Selle Royal weer monteren. Wist alleen niet dat er een stuk vanaf moest? Is de buis niet lang genoeg om de pen in kwijt te kunnen?
Inderdaad, de pen komt bij mij tegen de onderkant van de verticale framebuis. Pennen met Ø33.9 mm diameter zijn vaak in gebruik voor vouwfietsen, vandaar de lange pennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Afgelopen vrijdag een mail ontvangen dat de fiets het magazijn heeft verlaten. Er zit een link bij om mijn order te volgen, maar tot op heden is daar geen informatie te zien.
Ervaringen dat dit inderdaad een vrij trage handeling is? Je wordt doorverwezen naar extrahome,dirextion.nl, wat bij mij niet echt bekend klinkt en daardoor ook niet met de werkwijze.
Is het een geval van even geduld a.u.b., of kan ik alvast aan de bel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:44
Barryz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:06:
Afgelopen vrijdag een mail ontvangen dat de fiets het magazijn heeft verlaten. Er zit een link bij om mijn order te volgen, maar tot op heden is daar geen informatie te zien.
Ervaringen dat dit inderdaad een vrij trage handeling is? Je wordt doorverwezen naar extrahome,dirextion.nl, wat bij mij niet echt bekend klinkt en daardoor ook niet met de werkwijze.
Is het een geval van even geduld a.u.b., of kan ik alvast aan de bel trekken?
Ik zit toevallig in dezelfde situatie. Het blijkt gewoon met PostNL verzonden te worden, de verzending verschijnt namelijk ook in mijn PostNL app. Ik heb voor de zekerheid ook maar net contact opgenomen met de chat en die zeggen :
According to your latest delivery information, your bike should leave our warehouse until 10/03/2021.
As the tracking link for PostNL is already available I recommend keeping an eye on that one as it should update in the following days.

Beetje vreemd dat ze dan vrijdag 05-03 al een track en trace sturen met dat de fiets het magazijn verlaten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-09 11:49
oscarwashere schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Heb 'm inderdaad even terug gelezen. Leuke review. Ik was altijd in de veronderstelling dat het meer bedoeld was voor touren en niet zo zeer om z.s.m. van A naar B te reizen. En past het bandje inmiddels wel goed op het stuur? En is het apparaat te bedienen met handschoenen of doe je dat niet zo snel tijdens ritjes?

off topic: video van ze in Dragon's Den

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
bbtweak schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Heb 'm inderdaad even terug gelezen. Leuke review. Ik was altijd in de veronderstelling dat het meer bedoeld was voor touren en niet zo zeer om z.s.m. van A naar B te reizen. En past het bandje inmiddels wel goed op het stuur? En is het apparaat te bedienen met handschoenen of doe je dat niet zo snel tijdens ritjes?

off topic: video van ze in Dragon's Den
Thanks :) Het kan inderdaad beide. Het bandje is inmiddels wat meer flexibel, maar voor de zekerheid heb ik er een extra elastiekje in tegengestelde richting omheen om zeker te weten dat hij blijft zitten. Dat mag wat mij betreft wel beter, maargoed het is wel lekker simpel zo. Je kan de knoppen op het apparaat bedienen met touchscreen handschoenen, al zal je ze niet vaak hoeven in te drukken tijdens de rit.

Bij de Beeline heb je trouwens wel je telefoon nodig als je wil dat hij een nieuwe route bedenkt als je per ongeluk verkeerd rijdt. Als je dat niet hebt, of een vaste route rijdt, zal hij je bij verkeerd rijden terugsturen naar het laatste punt van de route. Vooral als je van A>B gaat wil je dus je telefoon in de buurt houden, want je wil natuurlijk snel en efficiënt naar B. Maargoed, waarschijnlijk wil je ook je telefoon mee naar B dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
ricom schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Ik zit toevallig in dezelfde situatie. Het blijkt gewoon met PostNL verzonden te worden, de verzending verschijnt namelijk ook in mijn PostNL app. Ik heb voor de zekerheid ook maar net contact opgenomen met de chat en die zeggen :
According to your latest delivery information, your bike should leave our warehouse until 10/03/2021.
As the tracking link for PostNL is already available I recommend keeping an eye on that one as it should update in the following days.

Beetje vreemd dat ze dan vrijdag 05-03 al een track en trace sturen met dat de fiets het magazijn verlaten heeft.
Raar, je stuurt pas een track & trace naar je klanten als het daadwerkelijk je magazijn verlaten heeft. Maar goed, heb gecheckt via PostNL en daar kan ik hem wel vinden. Ook nog niet ontvangen/verwerkt, dus we wachten rustig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
oscarwashere schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:14:
[...]

Inderdaad, eigenlijk alleen navigatie, eventueel bediening van muziek of het gebruik als 'fitnesstracker'. Voor dat laatste hoef je hem volgens mij niet eens op je stuur te hebben. Wat de app-functies betreft:
  • Alles wat in de VanMoof app zit, hoef je eigenlijk niet vaak aan te passen. Je gebruikt de app meer voor het eenmalig instellen van de fiets en haar instellingen, of deze een wijzigen als je eens wat anders moet, maar voor de rest heb je hem amper nodig:
  • Voor het ontgrendelen hoeft je toestel alleen maar in de buurt te zijn, je hoeft hiervoor niet de app te openen (werkt dus op de achtergrond, als je dat niet blokkeert of een agressie batterijbesparingsfunctie hebt die dat doet). Batterijpercentage staat op het scherm van de fiets.
  • De verlichting van de fiets gaat automatisch aan (als je dat wil, anders instellen in de app).
  • De ondersteuningsstand veranderen is meestal sneller met de knoppen op het stuur (maar kan ook in de app).
Al met al hoef je jouw telefoon dus niet eens in je broekzak te stoppen, als je hem een keer thuis zou laten mis je eigenlijk niets (behalve je telefoon).
Werkte het maar zo soepel: ook met nieuwste Android 11 werkt auto connect van je telefoon met je fiets voor geen meter. Juist 1 van de USPs van deze fiets (aankomen lopen en unlock met 1 knop, of zelfs automatisch met de Moofer app) werkt dus al een jaar niet. Verschillende firmware en software upgrades later nog steeds niet. Telkens moet je je telefoon op flight mode zetten en weer aan en dan maar hopen dat ie het wel doet (vaak ook niet). Je kunt beter snel even je pincode in toetsen op je fiets zelf, maar goed, daar heb je je mobiel niet voor nodig. Ook vrienden met iOS hebben dezelfde problemen. Kortm: je gebruikt de app eigenlijk nooit meer, ook niet om trips bij te houden, etc.

Zou graag weten hoe dit wel werkend te krijgen, is eigenlijk het enige echt irritante aan een verder prima fiets.

Als het wel werkt, gebruik ik trouwens de navigatie aanwijzingen op mijn Smartwatch, dan geen telefoon mount nodig. Zou mooi zijn als overige vM meldingen / dashboard items ook op je smartwatch weer te geven zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
HAWK Wizard schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Werkte het maar zo soepel: ook met nieuwste Android 11 werkt auto connect van je telefoon met je fiets voor geen meter. Juist 1 van de USPs van deze fiets (aankomen lopen en unlock met 1 knop, of zelfs automatisch met de Moofer app) werkt dus al een jaar niet. Verschillende firmware en software upgrades later nog steeds niet. Telkens moet je je telefoon op flight mode zetten en weer aan en dan maar hopen dat ie het wel doet (vaak ook niet). Je kunt beter snel even je pincode in toetsen op je fiets zelf, maar goed, daar heb je je mobiel niet voor nodig. Ook vrienden met iOS hebben dezelfde problemen. Kortm: je gebruikt de app eigenlijk nooit meer, ook niet om trips bij te houden, etc.

Zou graag weten hoe dit wel werkend te krijgen, is eigenlijk het enige echt irritante aan een verder prima fiets.

Als het wel werkt, gebruik ik trouwens de navigatie aanwijzingen op mijn Smartwatch, dan geen telefoon mount nodig. Zou mooi zijn als overige vM meldingen / dashboard items ook op je smartwatch weer te geven zijn!
Dat is vervelend, bij mij gaat het meestal wel goed. Heb je wel de batterijbesparingsfuncties uitgeschakeld voor de VM app? Bij mij ziet dat er zo uit (Android 10 met de skin van Huawei, we krijgen deze maand ook Android 11 yeuy):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZa6v7bBdKzTCoTh6BrZ6tRe03g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOcRRmxgbQUCZxrB7ayb1jED.jpg?f=fotoalbum_large
Bovendien heb ik de app niet meer geüpdate sinds de regio instellingen zijn aangepast door VM.

[ Voor 15% gewijzigd door oscarwashere op 08-03-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
oscarwashere schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Dat is vervelend, bij mij gaat het meestal wel goed. Heb je wel de batterijbesparingsfuncties uitgeschakeld voor de VM app? Bij mij ziet dat er zo uit (Android 10 met de skin van Huawei, we krijgen deze maand ook Android 11 yeuy):
[Afbeelding]
Bovendien heb ik de app niet meer geüpdate sinds de regio instellingen zijn aangepast door VM.
Thx, heb in Android 10 ook al wat pogingen in deze richting gedaan, maar zal dat nogmaals proberen in Android 11 (Xperia 5). Gebruik ook nog v5.4.1 van de app :)
Pagina: 1 ... 67 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.