Ik heb er ook zo’n Abus slot op, maar met name om mijn fiets aan een bijbehorend kettingslot aan een paal te kunnen bevestigen.bincvburen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:53:
[...]
Vanwaar dat normale fietsslot en extra achterlicht? Haha
Omdat ik dat prettiger vindt en het er al ruim 40 jaar ingebakken zit om mijn fiets op slot te doen.
Daarnaast ben ik van mening dat de potentiële fietsendief, meestal junks in de stad die continue de rijen fietsen afspeuren naar fietsen waarvan de ongelukkige eigenaar per ongeluk een keer is vergeten zijn fiets op slot te doen, dan mijn fiets zelfs ZONDER slot denken te zien staan en hem gelijk meegrijpen.
En dan komen ze er achter dat ie toch op slot staat “”hoe ken dat nauww” en mijn mooie S3 tje dan gauw ergens neer kwakken en wegstrompelen.
Ergo: mijn fiets weliswaar niet gejat, maar hoogstwaarschijnlijk wel beschadigd.
En dat voorkom ik liever.
Staat erbij, maar wil het je graag nog een keer duidelijk maken!😁
Nadeel van de ES2&3 is dat er geen reflector achter zit. Je krijgt er wel een bij met een beugeltje voor aan de zadelpen, maar dat heb ik nog nooit gezien bij een Vanmoof bezitter! Is ook oerlelijk.
Om die reden zit er nu een achterlicht op mét reflector. 2 veiligheidsvliegen in 1 klap. Betere zichtbaarheid aan de achterkant mocht je zonder licht komen te rijden èn een extra achterlicht voor als ik iets op mijn bagagedrager vervoer dat het fietsachterlicht blokkeert.
Ik vraag me wel af hoe mensen dit oplossen als je geen bagagedrager hebt? Ik weet wel, een rode reflector achter is wettelijk verplicht dus je zou de meegeleverde dan eigenlijk moeten monteren, maar je zal er niet snel bekeurd worden. Neemt niet weg dat het voor de veiligheid wel degelijk nuttig is n.m.m.
Daarom ook banden met de op 1 na beste anti-lek bescherming én reflectie gemonteerd. Die gele peuterfiets spaak reflectoren die erbij zitten; hetzelfde verhaal als de achter reflector. Daar komt bij dat de anti lek van de Schwalbe Big Ben banden niet zo best is. Het loopvlak voelt ook echt heel dun en soepel aan als je ze eraf hebt. Zit niet veel breakerlaag in.
Wederom 2 vliegen in 1 klap!
Ik blijf het gewoon raar vinden dat Vanmoof die reflectie issues op deze manier oplost. Alles voor de donkere “stealth” look schijnbaar!😉
Het zijn toch ook wettelijke verplichtingen die ze op deze manier n.m.m. zeer knullig oplossen en ook nog eens tot verantwoordelijkheid van de koper maken aangezien je ze zelf moet monteren en je dan gelijk beseft en ziet dat je je fiets een lelijker uiterlijk aan het geven bent!
Maar dat is ook mijn mening en smaak en die beiden kunnen tot eindeloze, onoplosbare discussies leiden...
[ Voor 6% gewijzigd door Eddy 6 pack op 19-02-2021 09:04 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Mooi om te zien dat je er iets van/voor jezelf van maakt... maar wees wel bereid om het er allemaal weer af te slopen als je iets met je fiets hebt. Bij mij was de 3e fiets pas een blijvertje.
Ja weet het is een risicootje, maar de fiets is qua materiaal 100% en zonder beschadigingen. Enige waar ik een beetje gereserveerd over ben/blijf is die e-shifter. Maar dat is een te vervangen onderdeeltje.pushnoi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:03:
Mooi om te zien dat je er iets van/voor jezelf van maakt... maar wees wel bereid om het er allemaal weer af te slopen als je iets met je fiets hebt.
Daar over sprekende, kent iemand dit fimpje en is de afdichting tegen vocht echt alleen met dat dunne rubberen ringetje?
(Lijkt mij toch dat er bij de ontwikkeling en praktijktesten is geconstateerd dat er òf bijna geen vocht op die plaats kan komen en dat ringetje dan genoeg is, òf dat er wel veel vocht kan komen en het zo afdoende is gebleken.)
En als ie onverhoopt terug moet heb ik de bandjes en de drager er binnen 30 minuten weer af. Is geen rocket science allemaal hoor. En de witte logo’s zijn ook zo weer zwart te maken!😉
Wat was er allemaal mis bij de eerste 2 dan?pushnoi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:03:
[...]Bij mij was de 3e fiets pas een blijvertje.
[ Voor 10% gewijzigd door Eddy 6 pack op 19-02-2021 09:16 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:56:
[...]Ik vraag me wel af hoe mensen dit oplossen als je geen bagagedrager hebt? Ik weet wel, een rode reflector achter is wettelijk verplicht dus je zou de meegeleverde dan eigenlijk moeten monteren, maar je zal er niet snel bekeurd worden. [...]
![]() | ![]() |
Die van mij zit straks tegen m'n zadel aan.
E-shifter fails x2. Maar ik geloof dat je tegenwoordig nieuwe onderdelen thuis gestuurd krijgt. Moet je wel maar net zin in hebben, maar goed.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:14:
[...]
Wat was er allemaal mis bij de eerste 2 dan?
Overigens mbt de reflectie -- ik heb het gewoon niet. Ik weet het, het mag allemaal niet, maar ik vind het erg lelijk, dus heb de verlichting op always on gezet. Dan maar boete riskeren.
Ziet er inderdaad redelijk onopvallend uit.oscarwashere schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:17:
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Die van mij zit straks tegen m'n zadel aan.
Staat ie wel in de juiste hoek? Het reflectie oppervlak moet in een hoek van 90 graden tov de weg staan, verticaal dus. Beetje als met een spiegel, als die geheel vlak op de muur zit en aan de bovenkant iets van de muur afstaat zie je jezelf niet. Een rode achterreflector reflecteert dan ook minder of niet.
ik heb het op dezelfde manier inderdaad, strak tegen onderkant zadel aan. dat beugeltje van de reflector is eenvoudig te kantelen zodat hij recht zit.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:36:
[...]
Ziet er inderdaad redelijk onopvallend uit.
Staat ie wel in de juiste hoek? Het reflectie oppervlak moet in een hoek van 90 graden tov de weg staan, verticaal dus. Beetje als met een spiegel, als die geheel vlak op de muur zit en aan de bovenkant iets van de muur afstaat zie je jezelf niet. Een rode achterreflector reflecteert dan ook minder of niet.
Ik vind jouw banden echt heel gaaf! is het veel werk om het achterwiel te demonteren en te monteren?
Ook bedankt voor de tip van het achterlicht, met een kinderzitje achterop is zoiets wel nodig en ik had nog niet zo'n stijlvol klein lampje gevonden.
[ Voor 9% gewijzigd door HBO88 op 19-02-2021 12:51 ]
Niet de mooiste oplossing, maar heb zelf zo'n rood reflecterend stickertje op de zadelstang geplakt https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dxZsjmaEddy 6 pack schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:56:
Ik vraag me wel af hoe mensen dit oplossen als je geen bagagedrager hebt? Ik weet wel, een rode reflector achter is wettelijk verplicht dus je zou de meegeleverde dan eigenlijk moeten monteren, maar je zal er niet snel bekeurd worden. Neemt niet weg dat het voor de veiligheid wel degelijk nuttig is n.m.m.
Dan heb ik de rechthoekige nog iets kleiner geknipt, en het plakt prima.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hmm lekker dan. Ik denk ik hoor maar niets dus ga even chatten met vanmoof.rsvmark schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:06:
[...]
Vanmorgen contact gehad en ook ik krijg een nieuwe cartridge opgestuurd.
Niks bekend over het opsturen van een cartridge
Herkenbaar. Zal ongetwijfeld softwarematig zijn, maar knulliger dan dit wordt het niet.rsvmark schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:02:
Het wordt nog erger....
Chatgesprek om 16:00 begonnen en nadat ze zegt mijn firmware te checken wordt om stipt 17:00 de chat beëindigd
Dank je, het demonteren is niet moeilijk als je al eens eerder een achterwiel hebt gedemonteerd. Er staat ook een duidelijk how to filmpje op de site.HBO88 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:42:
[...]
Ik vind jouw banden echt heel gaaf! is het veel werk om het achterwiel te demonteren en te monteren?
Wederom graag gedaan, het is tot nu toe een van de compactste met ingebouwde reflector die ik kon vinden. Voordeel van deze is ook de auto-off functie vind ik!HBO88 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:42:
Ook bedankt voor de tip van het achterlicht, met een kinderzitje achterop is zoiets wel nodig en ik had nog niet zo'n stijlvol klein lampje gevonden.
Het zou mooi zijn geweest als de S3 een remlicht zou hebben gehad, dat maakt hem wel af.
Apple | Marantz | B&W
Dat had zeker handig geweest als er weer zo’n proleet van een amateur wielrenner in je wiel rijdt.Ron_Tweaker schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:15:
Het zou mooi zijn geweest als de S3 een remlicht zou hebben gehad, dat maakt hem wel af.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
@Eddy 6 pack dank voor eindelijk weer eens positieve feedback! Ik volg dit topic al een tijdje en laat me niet tegenhouden door negatieve ervaringen, ookal woon ik 130 km bij de dichtstbijzijnde Vanmoof vestiging vandaan.
Ik wil een S3 gaan kopen en heb een testrit gepland bij Vanmoof in A’dam.
Hebben jullie nog tips voor mijn bezoek aan hen?
En ik overweeg om de fietstassen (twijfel tussen 2x klein of 1 grote) erbij te bestellen. Heeft iemand ervaring met hun fietstassen?
En ik overweeg om de fietstassen (twijfel tussen 2x klein of 1 grote) erbij te bestellen. Heeft iemand ervaring met hun fietstassen?
Net sinds een tijdje weer naar m'n werk gefietst... Het blijft een feestje....
En de fietsentassen vind ik een prima aankoop, had eerst alleen de kleine, maar eind vorig jaar alle 2 de maten. Ideaal als je boodschappen gaat doen.
En de fietsentassen vind ik een prima aankoop, had eerst alleen de kleine, maar eind vorig jaar alle 2 de maten. Ideaal als je boodschappen gaat doen.
Geen dank, maar als je flink wat pagina's terug zoekt zie je dat ik niet altijd positief was over Vanmoof en had daar toen ook reden voor en als er dan ook negatief sentiment in het spel is kan het al snel een boos en negatief mopperverhaal worden. Op dat moment was ik er ook echt goed klaar mee en heb toen een Gazelle ebike gekocht. Duur ding, maar die beviel ook niet. Zwaar en in de hoogste ondersteuning ook maar 60km actieradius, maar dan ook nog maar eens bij 25 km/u. En zo'n duffe display op het stuur en dikke accubuis. Niet mijn ding. Ik bleef toch met een schuin oog naar Vanmoof kijken, rationeel was ik er even klaar mee, maar emotioneel vond ik het nog steeds de mooiste ebike. Eigenwijsheid en koppigheid kunnen soms voor interne frustraties leiden...Stiffie81 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:23:
@Eddy 6 pack dank voor eindelijk weer eens positieve feedback! Ik volg dit topic al een tijdje en laat me niet tegenhouden door negatieve ervaringen, ookal woon ik 130 km bij de dichtstbijzijnde Vanmoof vestiging vandaan.

Op een zekere dag in september 2020 de Gazelle verkocht op MP en een 2e hands S2 gekocht met 250km op de teller, mijn tweede S2.
Het was een warm bad en voelde zo goed, dat ik weer helemaal 'om' was. En toen begon het nog meer te kriebelen, nl. de S3! Ik ben telkens met een schuin oog mee blijven lezen hier over het wel en wee en aan de ene kant snap ik de boosheid en frustraties, aan de andere kant is dat een beetje bekend bij de Vanmoof fietsen, daar zijn vaak issues mee, maar worden over het algemeen adequaat door Vanmoof opgelost (behalve dan het achternaaf probleem bij mijn eerste S2 waarna ik de negatieve recensie schreef).
En nog steeds blijf ik van mening dat het qua reflectoren en banden beter moet.
Eindconclusie hier: beter ten halve gekeerd dan te hele gedwaald.
De S3.
Ben nog steeds positief, maar het is helaas niet alleen maar hosanna.
Ik had ook schakelproblemen (hele slagen ronddraaien zonder weerstand, geratel en helemaal geen weerstand meer, ronddraaien met weerstand en een hoop geknak en gekraak) met de e shifter en een keer een errorcode 44. Na een telefoontje met de technische helpdesk een firmware update gehad voor de fiets en daarmee was het schakelprobleem weg, maar de fiets trapt nog wel licht door in de 3e en 4e versnelling.
Na wederom bellen met de technische afdeling en e.e.a. doorgenomen te hebben schijnt dit doortrappen wel vaker voor te komen en is er dan iets mis in de Sturmey Archer naaf, iets met een veer geloof ik dat ze zeiden. Is in ieder geval geen e shifter probleem weer mij verteld.
Ik kreeg de keuze voor een nieuwe fiets of een nieuw achterwiel. Ik heb voor het laatste gekozen. De fiets is verder gewoon goed, geen krassen, recht voorwiel, geen electronica problemen en de accu laadt goed op en 's morgens nog steeds 100% (bij de S2 ging er iedere nacht wel 3 tot 4% vanaf). Verder dus eigenlijk gewoon een fiets zonder problemen. En dan vind ik het persoonlijk onzin om hele fiets te laten versturen.
We hebben afgesproken dat ik nu een wiel krijg, het weer probeer. Blijft het bestaan dan wellicht een nieuwe e shifter en als laatste optie kan ik dan daarna alsnog voor een hele nieuwe fiets kiezen. Netjes opgelost vind ik.
Persoonlijk denk ik ook niet dat het de e shifter is. Hij schakelt goed, zeker van 1 naar 2 gaat superstrak en onmerkbaar. Van 2 naar 3 soms iets met een klak en van 3 naar 4 gaat ook normaal.
Eerst dacht ik ook dat het onzin was dat Vanmoof zij dat het normaal als je soms iets voelt of hoort als je van 2 naar 3 schakelt, maar ik denk toch dat dat wel klopt. Op mijn racefiets heb ik ook elektronisch schakelen, Di2 van Shimano en dat schakelt in sommige versnelling ook supersnel en zonder merkbaar gevoel of lawaai, maar bij sommige versnellingen wil die ook wel eens even niet zo snel schakelen en dan ratelt dat ook heel even en als ik dan net toevallig veel druk op de pedalen zet gaat dat qua geluid ook niet echt lekker met mechanisch kabaal en het gevoel of er een tandwiel afknapt. Was me eerder eigenlijk nooit opgevallen, maar vanochtend tijdens de eerste rit toen ik er op lette dus wel. En dat is denk ik ook bij de S3 zo. Als je er op let valt het denk ik extra op. De tijd zal het leren.
Ik vermoed zelf eigenlijk ook wel dat het doortrappen in 3 en 4 iets mechanisch is. Mijn redenatie: de e shifter werkt alleen op de schakelmomenten en als je eenmaal in de versnelling zit doet de e shifter in principe niets. Het is v.z.v. ik het zie puur het vervangen van de keuze draairing bij je handvat waar je normaal aan moet draaien om te schakelen. "Vroeger" als je dan draaide en je deed dat niet snel genoeg, of als je zoals ik weleens opzettelijk de knop tussen 2 versnellingen in vast hield, trapte de fiets ook door in het luchtledige. (Zeker bij de oude Sturmey Archer 3 versnellingen met schakelkastje staand op de stuurbuis en zo'n lange knop aan de zijkant kon dat goed tussen 2 en 3!)
De e shifter doet hetzeflde, alleen is nu met software schijnbaar wel een en ander te finetunen v.w.b. schakelsnelheid en de te overbruggen ruimte tussen 2 versnellingen in. (Voor de techneuten/zelf sleutelaars: beetje hetzelfde effect als wanneer de 2 gele puntjes niet uitgelijnd stonden en de fiets daardoor slecht schakelde of doortrapte!)
Dus als een versnelling dan doortrapt moet dat iets zijn in de naaf zijn lijkt mij. Wellicht iets beschadigd of een veerspanning die te laag is o.i.d. Als je googled op de naaf, volgens mij is het de Sturmey Archer X-RK4 en als ik de service documenten daarvan zie op internet zitten er een hoop onderdelen in die storing kunnen veroorzaken. Het slechte schakelen/rijden hoeft dus niet altijd aan Vanmoof te liggen! ;-)
Leverdatum achterwiel is 10-3 in my Vanmoof, ik hoop eerder. Even afwachten.
Iemand anders hier al ervaring met hetzelfde issue, doortrappen en verholpen door nieuw wiel?
En heeft een handige Harry wellicht zelf al eens geprobeerd de naaf op te maken en te repareren. Mijn FM gaf aan dat wel te kunnen, maar dat alleen nog nooit gedaan te hebben bij een 4 speed. Misschien is dit een nieuwe naaf van SA?
T.a.v. de remmen ook niets dan lof. Als je de schijven voor het eerste gebruik goed ontvet met remmenreiniger en bij de eerste keer fietsen een paar keer snelheid maakt en dan met alleen voor en daarna achter flink afremt slijten de blokken netjes in en heb je geen piepen o.i.d. Bij mijn racefiets en mtb doe ik dit ook al jaren zo en wordt dat ook aangeraden door Shimano. Werkte telkens perfect.
De fiets rijdt verder super, de motor is echt een stuk sterker dan de S2, je voelt het koppel er echt in komen. Ook een heel stuk stiller. De motor is nu zo sterk dat het doortrappen in 3 en 4 eigenlijk geeneens een issue is omdat je al licht ronddraaiend gemakkelijk rond kan fietsen. Voelt wel een beetje onnatuurlijk, maar tot het nieuwe achterwiel er is prima vol te houden! Bij ondersteuningsniveau 2 is het wel goed merkbaar omdat je dan echt wel mee moet trappen.
Verder moet ik zeggen dat mijn belervaring van de laatste dagen positief is geweest. Heb 3x gebeld met de technische afdeling en 2 personen gesproken. En allebei hadden ze echt verstand van zaken en waren ze heel bereidwillend mee te werken aan een directe oplossing.
Ik heb ook een tas besteld, de kleine pannier. Lijkt mij inderdaad wel handig om even gauw op de bagage te klikken bij boodschappen doen.
@Stiffie81 als je hem mooi vindt en graag wilt gewoon doen en rekening houden met mogelijk wat issues, die altijd wel opgelost worden. En mocht het echt de spuigaten uitlopen en je er vanaf willen; mijn ervaring is (helaas
Maar daar zou ik niet vanuit gaan. Als alle elektronica goed werkt, zoals bij mij, en er iets mechanisch is, is dat altijd te fixen. Komt je fiets uit de doos met error codes of accu problemen, dan zou ik 'm wel laten omruilen.
Ik weet het, ik ben inmiddels ook milder dan eerst en bereid e.e.a. te slikken omdat ik de fietsen gewoon mooi vindt en dat niet echt een rationele benadering is. Vanmoof fanboy? Misschien wel een beetje, maar vind ik niet erg. Maar goed, ik heb het ook geprobeerd rationeel te benaderen maar dat werkte ook niet bij mij. Ik weet nu wat het alternatief is, en dat was het ook niet voor mij. Dit alles kostte wat tijd, geld en ergernis, maar ik weet nu wel 99,99% zeker dat ik met de S3 de juiste keuze heb gemaakt.
Bij meer nieuws meld ik me weer.
Iemand nog do's en dont's voor het schoonmaken van de S3? Is de hoogste tijd voor mijn fiets, zeker met dat strooizout van vorige week welke nu op mijn fiets zit! Zit zelf te denken om met de tuinslang en zon sproeikop in standje full de fiets schoon te spuiten. Echter ben een beetje huiverig voor de elektronica. Hoor graag ervaringen.
Die electronica zit goed weggestopt, de fiets kan ook tegen regen, dus gewoon schoon spuiten kan prima. Zou de straal desondanks niet keihard op de plekken richten waar openingen zitten, zoals voor- en achterlicht, onderkant stang (waar speaker en laadcontact zit) en stuurbuttons zou ik ook vermijden.Tilburgers schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:30:
Iemand nog do's en dont's voor het schoonmaken van de S3? Is de hoogste tijd voor mijn fiets, zeker met dat strooizout van vorige week welke nu op mijn fiets zit! Zit zelf te denken om met de tuinslang en zon sproeikop in standje full de fiets schoon te spuiten. Echter ben een beetje huiverig voor de elektronica. Hoor graag ervaringen.
Vandaag bij zo'n wasbox voor auto's mijn S3 weer als nieuw schoon gemaakt, ging prima als je die kwetsbare punten maar enigszins ontziet.
Ook namens mij bedankt, ben echt benieuwd hoe betrouwbaar de laatste S3 revisie is. Zit zelf nog op de wip. Blijf vermoeden dat de e-shifter het meest zwakke punt is van deze fiets. In ieder geval zou ik manueel willen schakelen zoals met de Moofer app, dan verkracht je niet meteen de SA naaf
Wel alvast tassen uitgezocht. Omdat de bagagedrager officieel niet meer kan hebben dan 15kg lijkt mij deze kleine set van Thule prima geschikt en betere value dan de VanMoof variant: https://www.thule.com/nl-...annier-13l-pair-_-3204205
Voor de big shoppers blijf ik sowieso een classic Batavus steel frame gebruiken, die geeft niet of er 50 of 100kg achterop is
Ik ben ook op zoek naar een of meerdere geschikte fietstassen omdat de bagagedrager toch wel een stap achteruit is van mijn vorige fiets (ik vraag me af wat je er op zou kunnen zetten met dit smalle formaat). Zou je ons op de hoogte kunnen houden met je ervaringen met een tas?Channelmaster schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:05:
[...]
Ook namens mij bedankt, ben echt benieuwd hoe betrouwbaar de laatste S3 revisie is. Zit zelf nog op de wip. Blijf vermoeden dat de e-shifter het meest zwakke punt is van deze fiets. In ieder geval zou ik manueel willen schakelen zoals met de Moofer app, dan verkracht je niet meteen de SA naaf![]()
Wel alvast tassen uitgezocht. Omdat de bagagedrager officieel niet meer kan hebben dan 15kg lijkt mij deze kleine set van Thule prima geschikt en betere value dan de VanMoof variant: https://www.thule.com/nl-...annier-13l-pair-_-3204205
Voor de big shoppers blijf ik sowieso een classic Batavus steel frame gebruiken, die geeft niet of er 50 of 100kg achterop is
Ik ben ook aan het kijken, zelf denk ik aan een tas bij Decathlon, zoals bijv. OnderstaandeMaxKorlaar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:56:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een of meerdere geschikte fietstassen omdat de bagagedrager toch wel een stap achteruit is van mijn vorige fiets (ik vraag me af wat je er op zou kunnen zetten met dit smalle formaat). Zou je ons op de hoogte kunnen houden met je ervaringen met een tas?
https://www.decathlon.nl/...-kompaktrail/_/R-p-325701
Ik denk dat dat meevalt hoor. De e-shifter schakelt van 1-2 en van 3-4 superstrak en eigenlijk net zo’n gevoel als de S2 schakelde. Als ze dat nu van 2-3 ook zo krijgen is het echt een top schakelsysteem!Channelmaster schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:05:
[...]
[...]Blijf vermoeden dat de e-shifter het meest zwakke punt is van deze fiets. In ieder geval zou ik manueel willen schakelen zoals met de Moofer app, dan verkracht je niet meteen de SA naaf
Bij mij is nu de SA naaf de zwakke plek, blijft in 3 & 4 kleine doortrap momentjes houden. Geen grote slagen maar telkens nét genoeg om te voelen.
Heb nog wel een vraag. Kan iemand met ook een S3 eens kijken of en hoeveel opvul ringen er zitten aan beide zijden van de naaf? (tussen de naaf en het frame). Dus op de moer bij de e-shifter en op de dubbele moer aan de remschijf zijde.
Ik heb eerst een vanMoof rearcarrier erop gezet, maar binnen een dag verwijderd. Wel mooi, maar niet functioneel zoals ik mijn fiets gebruik. Moet een werktas achterop kunnen. Moet een boodschappentas achterop kunnen. Daarom een andere bagagedrager erop gezet. Kan ook meer gewicht hebben. Af en toe zit één van mijn kinderen achterop. Ook tas met boodschappen is geen probleem. Wel een axtra achterlicht erop gezet omdat bijna elke lading het standaard achterlicht blokkeert. De fiets vind ik mooier zonder de bagagedrager, maar op deze manier is de fiets voor mij praktischer. Merk dat ik veel minder de auto gebruik, omdat ik zonder moeite en met veel plezier het stuk fiets.MaxKorlaar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:56:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een of meerdere geschikte fietstassen omdat de bagagedrager toch wel een stap achteruit is van mijn vorige fiets (ik vraag me af wat je er op zou kunnen zetten met dit smalle formaat). Zou je ons op de hoogte kunnen houden met je ervaringen met een tas?
:strip_exif()/f/image/WJXz3ap93TxgKzIqBibzM1UI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dit ook, volgens mij komt het omdat het single piston calipers zijn.bbtweak schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:43:
Hebben jullie er ook last van dat een van de remblokken de remschijf raakt. Ik heb al 2x de remblokken opnieuw afgesteld, maar na verloop van tijd komt ie er tot weer tegenaan. Waar zou dit door kunnen komen?
[Afbeelding]
Ik zou toch voorzichtig zijn, zeker met een kind achterop!edegroot1973 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:10:
[...]
Ik heb eerst een vanMoof rearcarrier erop gezet, maar binnen een dag verwijderd. Wel mooi, maar niet functioneel zoals ik mijn fiets gebruik. Moet een werktas achterop kunnen. Moet een boodschappentas achterop kunnen. Daarom een andere bagagedrager erop gezet. Kan ook meer gewicht hebben. Af en toe zit één van mijn kinderen achterop. Ook tas met boodschappen is geen probleem. Wel een axtra achterlicht erop gezet omdat bijna elke lading het standaard achterlicht blokkeert. De fiets vind ik mooier zonder de bagagedrager, maar op deze manier is de fiets voor mij praktischer. Merk dat ik veel minder de auto gebruik, omdat ik zonder moeite en met veel plezier het stuk fiets.
[Afbeelding]
Waarom kan een andere bagagedrager meer gewicht houden? Hij zit nog steeds met de zelfde 2 kleine m5 boutjes vast waar al de kracht op komt toch?!
Heeft een PoM Maintenance eigenlijk heel veel zin om aan te schaffen? Als je ziet wat voor moeite je er moet doen, en wat ze daadwerkelijk uitvoeren lijkt het dat je ook bij een fatsoenlijke fietsenmaker terecht kunt. En mocht je problemen krijgen met de elektronica is dat volgens mij garantie en kun je altijd nog kijken of je de fiets opstuurt of even langs gaat bij de winkel.
Mijn onderbuik gevoel
zegt me dat dit voor VM makkelijk cashen is omdat mensen snel geneigd zijn voor "zekerheid" te kiezen.
Mijn onderbuik gevoel
Ja, heb je gelijk in. Ik stuiter dan ook niet met 37km/u over de weg. Deze bagagedrager heeft 25kg als specificatie. Kan dus wat meer hebben dan de vanMoof.Blijft wel een manco van deze fiets dat er geen goeie montage aan de as mogelijk is voor de bagagedrager. Daar kun je meer kracht en kwijt dan op de kleine boutjes. Ik heb overigens wel andere boutje erin zitten dan de standaard vanMoof. Die zijn van een soort kneedstaal gemaakt. Bij het vastzetten van mijn rearcarrier heb ik er eentje dolgedraaid. Kreeg ik er met moeite weer uit. Wacht overigens al sinds begin november op nieuwe moertjes.HBO88 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:57:
[...]
Ik zou toch voorzichtig zijn, zeker met een kind achterop!
Waarom kan een andere bagagedrager meer gewicht houden? Hij zit nog steeds met de zelfde 2 kleine m5 boutjes vast waar al de kracht op komt toch?!
Maar als ik daar wat last van krijg, pak ik even de fiets en heb ik zo weer een grote glimlach op mijn gezicht. ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door edegroot1973 op 22-02-2021 14:22 ]
Weer een update van mijn kant. Bij de eerste fiets was de accu en/of lader kapot en de snelste methode was om de fiets om te wisselen.
Iets meer dan 2 weken later kwam vandaag de vervangende fiets binnen.
Resultaat:
1) verkeerde kleur
Toch maar geïnstalleerd om te testen en toen:
2) fiets maakt geen verbinding met de app.
“Men was vergeten de firmware te updaten bij de nieuwe batch. U bent niet de enige”. En dat blijkt voor nu (voor de gebruiker) ook niet mogelijk te zijn.
Wederom een fiets wissel.
Ik heb medelijden met het meisje van de support dat ze met zulke incompetente prutsers in de rest van de organisatie moet werken.
Wat een aanfluiting.
Iets meer dan 2 weken later kwam vandaag de vervangende fiets binnen.
Resultaat:
1) verkeerde kleur
Toch maar geïnstalleerd om te testen en toen:
2) fiets maakt geen verbinding met de app.
“Men was vergeten de firmware te updaten bij de nieuwe batch. U bent niet de enige”. En dat blijkt voor nu (voor de gebruiker) ook niet mogelijk te zijn.
Wederom een fiets wissel.
Ik heb medelijden met het meisje van de support dat ze met zulke incompetente prutsers in de rest van de organisatie moet werken.
Wat een aanfluiting.
Ik heb PoM Maintenance maar heb er spijt van. Je krijgt alleen af en toe een beurt (1000km, 2500km en daarna iedere 2500km) maar verder stelt het helemaal niets voor. Alles laten ze inderdaad onder garantie vallen en moet je langs komen of iets terugsturen. Echt waardeloos. Niet doen.Barryz schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:54:
Heeft een PoM Maintenance eigenlijk heel veel zin om aan te schaffen? Als je ziet wat voor moeite je er moet doen, en wat ze daadwerkelijk uitvoeren lijkt het dat je ook bij een fatsoenlijke fietsenmaker terecht kunt. En mocht je problemen krijgen met de elektronica is dat volgens mij garantie en kun je altijd nog kijken of je de fiets opstuurt of even langs gaat bij de winkel.
Mijn onderbuik gevoelzegt me dat dit voor VM makkelijk cashen is omdat mensen snel geneigd zijn voor "zekerheid" te kiezen.
Sinds gisteren is helaas mijn e-shifter stuk (na ruim 4100km). Had gehoopt dat ze dit onder maintenance zouden kunnen fixen, maar helaas. Ze sturen gewoon een nieuwe shifter op.
Thank God for the Internet
Een update vanuit mijn kant dan! Ik krijg een refund! Eindelijk!
Na nog meer gefaalde reparaties, de fietsen kwamen meer kapot terug van de "reparatie" dan dan ze heen zijn gegaan, was ik er toch wel echt klaar mee. Boos en toch netjes gebleven opgebeld, foto's opgestuurd, uiteindelijk het mailtje gekregen voor een full-refund, waar ik erg blij mee ben na alle stress wat je van deze fiets krijgt.
Mijn laatste fiets:
:strip_exif()/f/image/vClAEQktiVLPejMYPEvFyCEF.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet flinke krassen, maar ook een lekke voorband die niet meer op te pompen is aangezien het lucht er meteen weer uit loopt. Daarnaast stuur beschadigd met flinke plekken lak er af (ze kunnen geen verf op sturen want ze hebben de kleur niet), achter wiel loopt aan (spatborden scheef), voor-rem deed het niet, hebben ze vervangen maar niet kunnen testen.
Na nog meer gefaalde reparaties, de fietsen kwamen meer kapot terug van de "reparatie" dan dan ze heen zijn gegaan, was ik er toch wel echt klaar mee. Boos en toch netjes gebleven opgebeld, foto's opgestuurd, uiteindelijk het mailtje gekregen voor een full-refund, waar ik erg blij mee ben na alle stress wat je van deze fiets krijgt.
Mijn laatste fiets:
:strip_exif()/f/image/vClAEQktiVLPejMYPEvFyCEF.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet flinke krassen, maar ook een lekke voorband die niet meer op te pompen is aangezien het lucht er meteen weer uit loopt. Daarnaast stuur beschadigd met flinke plekken lak er af (ze kunnen geen verf op sturen want ze hebben de kleur niet), achter wiel loopt aan (spatborden scheef), voor-rem deed het niet, hebben ze vervangen maar niet kunnen testen.
Firmware 1.4.5 is al een tijdje uit, iemand een idee of er binnenkort een nieuwe uitkomt?
Apple | Marantz | B&W
Herkenbare verhalen m.b.t. beschadigingen, mogelijk ook met transport te maken? En nu? Een Lekker bike, Cowboy...of andere 'tesla' 'apple' (bladibla) onder de fietsen?peddro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:43:
Mijn laatste fiets:
[Afbeelding]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Waarschijnlijk transport, UPS heeft het zelf nog proberen beter dicht te tapen want ze hadden het met 2 schamele plakbandjes vast gemaakt. En nu eerst maar even bijkomen van dit hele verhaal. Dan rustig op zoek naar de volgende, hou alle opties open (suggesties welkom!), tot nu toe staan Cowboy, Lekker, Strøm en QonQer op het lijstje.litebyte schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:14:
[...]
Herkenbare verhalen m.b.t. beschadigingen, mogelijk ook met transport te maken? En nu? Een Lekker bike, Cowboy...of andere 'tesla' 'apple' (bladibla) onder de fietsen?
Balen om te zien dat het toch nog steeds zo erg mis kan gaan, al dan niet (deels) dankzij de koerier. Wie weet, als je nog even geduld hebt en nog steeds liefst voor een VM gaat, kan je hem wel weer gewoon ophalen in de Brand Store. Dat had ik destijds met mijn S2 ook gedaan; je weet dan zeker dat er niets mis is en dat ze hem nog even voor je hebben nagelopen voordat je ermee wegfietst of je hem achterop je auto zet.peddro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:37:
[...]
Waarschijnlijk transport, UPS heeft het zelf nog proberen beter dicht te tapen want ze hadden het met 2 schamele plakbandjes vast gemaakt. En nu eerst maar even bijkomen van dit hele verhaal. Dan rustig op zoek naar de volgende, hou alle opties open (suggesties welkom!), tot nu toe staan Cowboy, Lekker, Strøm en QonQer op het lijstje.
Wat een gezeik..ze moesten je gewoon meteen een ander, gloednieuw exemplaar geven in plaats van je door de molen van reparaties, belletjes, mailtjes en weet ik veel wat allemaal te laten gaan.peddro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:43:
Mijn laatste fiets:
[Afbeelding]
Nog steeds een arrogant baggerbedrijf dus als het hierop aankomt.
- slecht ontwerp/niet uit ontworpen (blijvende schakelproblemen, software problemen, geen goede verpakking etc)Daan2020 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Wat een gezeik..ze moesten je gewoon meteen een ander, gloednieuw exemplaar geven in plaats van je door de molen van reparaties, belletjes, mailtjes en weet ik veel wat allemaal te laten gaan.
- geen gebruik maken van bekende merkonderdelen waardoor veel reparaties/vervanging door een reguliere fietsenmaker niet mogelijk zijn
- weinig servicepunten
- afspraken m.b.t. (extra) service niet na (kunnen) komen
- leveringsproblemen
- niet in eigen taal te woord worden gestaan, maar in steenkolen Engels (slechte marketing...USP)
Waar komt het niet op aan? Het ontwerp... Zou deze fiets niet 2 Nederlandse eigenaren hebben met een (te grote) VOC mentaliteit zou het allang (en terecht) tot de grond zijn afgebrand...en zou zelfs plugger sites als Bright hun vingers er niet aan durven te branden en domme vergelijkingen te maken met apple of tesla.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ik heb gisteren de cowboy 3 besteld. Deze komt als het goed is aankomende maandag. Ik twijfelde erg tussen de cowboy en de S3 (cowboy vind ik mooier maar wordt veel kaler geleverd, geen slot, standaard, etc).peddro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:37:
[...]
Waarschijnlijk transport, UPS heeft het zelf nog proberen beter dicht te tapen want ze hadden het met 2 schamele plakbandjes vast gemaakt. En nu eerst maar even bijkomen van dit hele verhaal. Dan rustig op zoek naar de volgende, hou alle opties open (suggesties welkom!), tot nu toe staan Cowboy, Lekker, Strøm en QonQer op het lijstje.
Ik zal hier wel laten weten hoe die bevalt.
Ik werk al jaren bij een baggerbedrijf en daar ben ik trots opDaan2020 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Vacature wijst op opening nieuwe vestiging in Rotterdam, vermoedelijk Brand Store vergelijkbaar met Amsterdam. De vacature wijst op zowel verkoop als service/reparatie. Er staat geen openingsdatum vermeld.
https://www.vanmoof.com/c...96-4519-9608-ce6b312f873d
https://www.vanmoof.com/c...96-4519-9608-ce6b312f873d
Graag! Ben benieuwd, wat me beetje tegen staat van de Cowboy is het missen van versnellingen (dus als je harder dan 25 gaat dan trap je super hard)stutrecht schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:10:
[...]
Ik heb gisteren de cowboy 3 besteld. Deze komt als het goed is aankomende maandag. Ik twijfelde erg tussen de cowboy en de S3 (cowboy vind ik mooier maar wordt veel kaler geleverd, geen slot, standaard, etc).
Ik zal hier wel laten weten hoe die bevalt.
Beste VanMoofers,
Sinds enkele dagen rij ik rond op mijn nieuwe VanMoof S3, erg blij mee!
Korte vraag, bij de eerste reset van 8sec op het knopje die ik uitvoerde vanuit de doos kwam met een aflopend geluid waarnaar de fiets uitviel en opnieuw opstarten. Als ik nu een reset uitvoer (na 3 dagen gebruik), komt er een 'omkeer' pijl op de matrix zodra ik de reset indruk en deze blijft net zo lang op het display staan als dat ik de knop indruk, ook het aflopende geluid is er niet meer. Of ik nou 8 of 15sec indruk, de pijl blijft tot ik loslaat en het geluid komt niet .
Bij loslaten reset knop is de pijl weg en brandt direct het lampje dat mijn telefoon verbonden is.
Is deze andere manier van resetten sinds een software update gewijzigd of gaat het resetten bij mijn fiets niet goed?
Sinds enkele dagen rij ik rond op mijn nieuwe VanMoof S3, erg blij mee!
Korte vraag, bij de eerste reset van 8sec op het knopje die ik uitvoerde vanuit de doos kwam met een aflopend geluid waarnaar de fiets uitviel en opnieuw opstarten. Als ik nu een reset uitvoer (na 3 dagen gebruik), komt er een 'omkeer' pijl op de matrix zodra ik de reset indruk en deze blijft net zo lang op het display staan als dat ik de knop indruk, ook het aflopende geluid is er niet meer. Of ik nou 8 of 15sec indruk, de pijl blijft tot ik loslaat en het geluid komt niet .
Bij loslaten reset knop is de pijl weg en brandt direct het lampje dat mijn telefoon verbonden is.
Is deze andere manier van resetten sinds een software update gewijzigd of gaat het resetten bij mijn fiets niet goed?
Beste mensen, ik sta op het punt een s3 aan te schaffen en ben aan het zoeken naar de juiste wijze van stallen in de garage. Deze staat al vrij vol. Ik zou hem graag willen ophangen aan de muur. Nu heb ik zelf nog geen s3 dus zoek naar ervaringen. Is de fiets een beetje te tillen om hem aan de muur te hangen?
Zelf ook over nagedacht maar vind 'm zelf te zwaar om dit dagelijks te doen. voelt als anderhalve krat bierbomajo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:59:
Beste mensen, ik sta op het punt een s3 aan te schaffen en ben aan het zoeken naar de juiste wijze van stallen in de garage. Deze staat al vrij vol. Ik zou hem graag willen ophangen aan de muur. Nu heb ik zelf nog geen s3 dus zoek naar ervaringen. Is de fiets een beetje te tillen om hem aan de muur te hangen?
Zelf til ik hem regelmatig tussen een onhandig hekje door bij het station. Voor een ebike is de fiets vrij licht, maar lang dragen doe je natuurlijk niet. Je kan hem makkelijk verticaal krijgen door de achterrem in te knijpen en dan je stuur op te tillen. Vervolgens achterrem loslaten en dan rol je eenvoudig verticaal verder, in mijn geval tussen het hekje door, of in jouw geval zo met je voorwiel richting de haak in de schuur.bomajo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:59:
Of dat de reden is weet ik niet maar dit was mij ook al opgevallen. De aller-allereerste reset is anders dan de volgenden.Bart_VM schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:36:
Je kan ook zo’n katrolsysteem van Simson aan het plafond maken en dan hijs je hem omhoog. Ik heb dat alleen voor onderhoud aan de fietsen, maar je kan het ook prima voor een permanenter doel gebruiken.oscarwashere schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:08:
[...]
Zelf til ik hem regelmatig tussen een onhandig hekje door bij het station. Voor een ebike is de fiets vrij licht, maar lang dragen doe je natuurlijk niet. Je kan hem makkelijk verticaal krijgen door de achterrem in te knijpen en dan je stuur op te tillen. Vervolgens achterrem loslaten en dan rol je eenvoudig verticaal verder, in mijn geval tussen het hekje door, of in jouw geval zo met je voorwiel richting de haak in de schuur.
Ik heb het aangedurfd en afgelopen weekend een bestelling geplaatst. Morgen komt ie al 
Danny79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:20:
Hallo,
Ik ben sinds een paar maanden naar Van Moof aan het kijken, maar gezien de serieus slechte reviews durf ik het nog niet aan. Komt ook omdat Van Moof onduidelijk is over service. Ik zoek het niet om met een geleverde fiets zelf langs Amsterdam te gaan of ruim extra voor een service contract te betalen. Ik ben niet bang voor een defect zo nu en dan, maar wil dan bij voorkeur snel en lokaal geholpen worden.
Hoe werkt het (voor jullie)?
Word je goed op afstand geholpen of kun je bij de lokale fietsenmaker terecht (ook voor garantiegevallen)?
Als het niet lokaal kan, voorzien ze dan in transport(en kosten) naar Amsterdam?
Ben benieuwd naar jullie ervaring.
alvast dank.
groet,
Danny
Hoi, ik wil de achterband van de Electrified S wellicht gaan vervangen. Nu kan ik echter geen Big Ben of Big Apple banden vinden zonder witte reflectieband / reflectierand / reflectiestrip. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik vind zo'n witte reflectierand namelijk best wel lelijk eigenlijk. Ik hoor het wel.
Tip: eerst lader aansluiten om te kijken op hij oplaadt. Vervolgens proberen om verbinding te maken met de app. Mocht dat goed gaan, dan pas het eigenlijke stappenplan doen.Danny79 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:08:
Ik heb het aangedurfd en afgelopen weekend een bestelling geplaatst. Morgen komt ie al
[...]
Spaart je een hoop tijd met monteren en demonteren mocht het niet goed zijn.
I’ve been there.......twice.
Dat is mooi rap! Ik heb het eveneens aangedurfd na lang wikken en wegen. Zo stond een Cowboy lang op mijn netvlies, maar de sportievere zithouding stond me wat tegen. Vanmorgen de bestelling gedaan en staat nu nog op 10 dagen levertijd, ben benieuwd wanneer ie er daadwerkelijk is.Danny79 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:08:
[...]
Wow dat is snel! Spannend!!Danny79 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:08:
[...]
Kleine update: afgelopen maandag is mijn e-shifter er mee gestopt. Hij bleef hangen in 2e (of 3e?) versnelling. Na ruim 4100km probleemloos fietsen
Rond 17 uur heb ik gebeld met support. Kreeg een zeer bekwame (NL) medewerker aan de lijn, wat heel fijn was. Dinsdag is de nieuwe e-shifter verstuurd, vandaag kwam hij aan (gewoon door de brievenbus).
Met behulp van de Youtube filmpjes heb ik het achterwiel losgehaald, e-shifter vervangen en het wiel weer terug geplaatst. Heerlijk in het zonnetje. Denk half uurtje werk ofzo,
Daarna een testrondje gemaakt, de S3 fietst weer helemaal top.
Jammer dat de e-shifter defect was na een half jaar, maar op zich heb ik maar 1 dag niet kunnen fietsen. Teller staat nu op ruim 4200 km. Maar dus wel tevreden over de snelle actie van VM.
Rond 17 uur heb ik gebeld met support. Kreeg een zeer bekwame (NL) medewerker aan de lijn, wat heel fijn was. Dinsdag is de nieuwe e-shifter verstuurd, vandaag kwam hij aan (gewoon door de brievenbus).
Met behulp van de Youtube filmpjes heb ik het achterwiel losgehaald, e-shifter vervangen en het wiel weer terug geplaatst. Heerlijk in het zonnetje. Denk half uurtje werk ofzo,
Jammer dat de e-shifter defect was na een half jaar, maar op zich heb ik maar 1 dag niet kunnen fietsen. Teller staat nu op ruim 4200 km. Maar dus wel tevreden over de snelle actie van VM.
Thank God for the Internet
Netjes en mooi dat het opgelost is nu.Roo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:32:
Kleine update: afgelopen maandag is mijn e-shifter er mee gestopt. Hij bleef hangen in 2e (of 3e?) versnelling. Na ruim 4100km probleemloos fietsen
Had eenzelfde bel ervaring, alleen duurt de levering iets langer.
Ik krijg een nieuw compleet achterwiel. Er schijnt nu een compleet nieuwe naaf gebruikt te worden tov de oude en die worden volgens Vanmoof eerst helemaal getest alvorens ze hem opsturen.
Cool! Ik heb dezelfde stap als jouw gezet twee weken geleden en maandag mijn S3 ontvangen. Tot zover erg blij en op enkele kleinigheidjes na helemaal tevreden! Bij het installeren was de fiets helemaal leeg en maakte hij daarna geen verbinding met de app. Een reset heeft dit verholpen. Het schakelen verloopt erg soepel, beter dan verwacht.Danny79 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:08:
[...]
Desondanks in de 4e versnelling trapte hij om de 30 seconden een tandje door bij constante snelheid. Ik heb vandaag met VanMoof gechat en zij stuurde mij direct nieuwe software door (1.4.7 Beta) Dit scheelt al iets. Kan ik je dus aanraden.
[ Voor 8% gewijzigd door Bart_VM op 24-02-2021 22:47 ]
Vandaag een bestelling geplaatst voor de S3, als het goed is levering komende week. Gekozen voor de light versie, toch de mooiste van de twee
.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Wat heb jij als initiële leveringsdatum gekregen dan?Barryz schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:19:
Vandaag een bestelling geplaatst voor de S3, als het goed is levering komende week. Gekozen voor de light versie, toch de mooiste van de twee.
Ben benieuwd.
7 maart, wat een zondag is. Ik als positief persoon verwacht dus komende weekpacod schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:08:
[...]
Wat heb jij als initiële leveringsdatum gekregen dan?
Maar het is geen ramp als het een week later is.
Ik werd even heel blij van een mailtje net: "Uw bestelling is verzonden" "Uw bestelling heeft ons magazijn verlaten"... Bleek het te gaan om de de Peace of MindBarryz schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:10:
[...]
7 maart, wat een zondag is. Ik als positief persoon verwacht dus komende week.
Maar het is geen ramp als het een week later is.
7 Maart, dan houden ze de standaard 10 dagen aan geloof ik, net als bij mij.
S3 vandaag geleverd en gemonteerd. Monteren ging goed, met uitzondering van de motor kabel die wat lastiger was.
Paar kilometer gefietst en hij hoewel hij lekker fietst en schakelt, wat onzeker over geluid. Schijfrem voor loopt wat aan en dat hoor je bij elke omwenteling heel even. Ook uit de kettingkast komt een continu geratel. Past bij een kettingkast, maar iets te luid.
Hebben anderen dit ook en dit ook kunnen verhelpen?
Moet ik die remmen smeren trouwens?
Groet,
Danny
Paar kilometer gefietst en hij hoewel hij lekker fietst en schakelt, wat onzeker over geluid. Schijfrem voor loopt wat aan en dat hoor je bij elke omwenteling heel even. Ook uit de kettingkast komt een continu geratel. Past bij een kettingkast, maar iets te luid.
Groet,
Danny
Voor het afstellen van de remmen kan je instructie vinden via de vastgezette berichten of topicstarter van dit topic.Danny79 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:09:
S3 vandaag geleverd en gemonteerd. Monteren ging goed, met uitzondering van de motor kabel die wat lastiger was.
Groet,
Danny
Wat betreft het smeren van remmen is dat een slecht idee, want dan worden ze glad en werken ze niet meer. Je mag ze wel af en toe schoonmaken met water. Houd dan rekening met een langere remweg zolang de remmen nat zijn. Het gepiep van de remmen eventueel zal vanzelf minder worden als het goed is...
Helaas is mijn binnen band van de s3 lek en plakken is helaas niet gelukt
Weet iemand welke binnen band ik dan nodig heb ?
Weet iemand welke binnen band ik dan nodig heb ?
Met water zou kunnen als ze heel vuil zijn, maar dat komt bijna niet voor omdat de remblokken de schijven ‘schoonvegen’.oscarwashere schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:05:
[...]
Je mag ze wel af en toe schoonmaken met water. Houd dan rekening met een langere remweg zolang de remmen nat zijn. Het gepiep van de remmen eventueel zal vanzelf minder worden als het goed is...
Als je riemschijven echt schoon wilt maken dan kan zou ik dat uitsluitend met remmenreiniger doen. Te koop bij iedere autoshop.
Gespot op de Instagram van VanMoof
Wat zou dit te betekenen hebben
Wat zou dit te betekenen hebben
/f/image/4wLePkhWZ0ZLHsNsAXrnm4VS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door max.schollen op 26-02-2021 10:53 ]
Link werkt bij mij niet.max.schollen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:28:
Gespot op de Instagram van VanMoof [Afbeelding]
Nu dus weer wel!
[ Voor 2% gewijzigd door Tilburgers op 26-02-2021 09:51 . Reden: correctie ]
Neem toch aan dat dit een 'nieuw perspectief' is voor mensen zonder een VanMoof, dus als advertentie voor de huidige generatie.max.schollen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:28:
Wat zou dit te betekenen hebben [Afbeelding]
Niet aan cowboy beginnen! Komt net een fiets binnen met scheve lasdraad ..trapper gaat er niet in. Lekker begin al. ###belgen!
Er staat in de comments dat er iets onthuld gaat wordenoscarwashere schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:31:
[...]
Neem toch aan dat dit een 'nieuw perspectief' is voor mensen zonder een VanMoof, dus als advertentie voor de huidige generatie.
Ik zie alleen comments mbt vragen wanneer ze actief worden in een bepaald land of stad. Wat lees jij dan?max.schollen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:49:
[...]
Er staat in de comments dat er iets onthuld gaat worden
Afgaande op een recente reply (gepost in de facebook groep) lijkt er mogelijk een update met betrekking tot de batterij te komen:max.schollen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:28:
Wat zou dit te betekenen hebben [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Zn1226PhmY8koPJbtTVYxBQy.jpg?f=fotoalbum_large)
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Die extra externe batterij gaat zeker komen. Stond ook in een enquête die ze eerder uitgestuurd hebben. Als ze er zelf in zetten, betekent dat ze zelf ook overwegen maar misschien iets meer bevestiging nodig hadden van de "riders".
Yes ze zijn goede stappen aan het zettenbbtweak schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:36:
Eindelijk! Binnenkort ook service in Eindhoven (zo lijkt het)
[Afbeelding]
In Rotterdam komt er ook een
Nooit meer scheven gezichten bij de plaatselijke fietsen maker als je met de vm aankomt
Gewoon lekker naar VanMoof zelf als je in 1van deze 2 steden woont
Ik overweeg om een vanmoof 3 te bestellen. Ik heb eerder proef gereden op de Watt Brooklyn maar was niet helemaal tevreden.
Als je al weet dat het niet toegestaan is, vraag het dan ook niet!
Als je al weet dat het niet toegestaan is, vraag het dan ook niet!
[ Voor 26% gewijzigd door deepbass909 op 28-02-2021 23:24 ]
Die Cowboy is gewoon met een kapotte batterij afgeleverd die nergens op reageert.
Wat een k#tmerk. Quality check van likmevessie.
Wees gewaarschuwd.
Wees gewaarschuwd.
Dacht dat het een trapper was...? heb je al contact opgenomen met cowboy? laat vooral ook een review achter op hun website . Ben benieuwd.Daan2020 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:12:
Die Cowboy is gewoon met een kapotte batterij afgeleverd die nergens op reageert.
Wees gewaarschuwd.
Het was ook de trapper eerst, gelukkig wel kunnen verhelpen maar daarna bleek de batterij DOA te zijn.litebyte schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:41:
[...]
Dacht dat het een trapper was...? heb je al contact opgenomen met cowboy? laat vooral ook een review achter op hun website . Ben benieuwd.
Cowboy weet kennelijk dondersgoed dat er iets met de batterij kan zijn, hoefde maar 1 zin over de batterij neer te zetten en ze meldden al in de chat een nieuwe op te sturen. Op zich prima, zij het niet dat er wéér gewacht moet worden, terwijl de fiets juist met vertraging is geleverd omdat er nog even "last minute checks" ingelast werden.
Die stellen dus net zoveel voor als bij VM. Ongelooflijk, nog geen meter gefietst en nu al gezeik.
Dat bedrijf is niet eens fatsoenlijk per telefoon te bereiken, je moet als een of andere tiener met zeeën aan tijd over alles zitten chatten met ze. Echt belachelijk.
Ik geef ze nog even, voordat het hele zooitje retour mag.
Balen! Als k#t als het begin al zo negatief is na vol blijdschap de tijd tussen moment van bestellen en aflevering overbrugt te hebben!☹️
Over trappers gesproken; welke horen er nu bij een S3 geleverd te worden?
Links of rechts?
:strip_exif()/f/image/Xd1P3NRMUHBxgCgyvAIxjfXQ.jpg?f=fotoalbum_large)
(Foto geleend uit een eerder topic)
Links of rechts?
:strip_exif()/f/image/Xd1P3NRMUHBxgCgyvAIxjfXQ.jpg?f=fotoalbum_large)
(Foto geleend uit een eerder topic)
LinksEddy 6 pack schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:56:
Balen! Als k#t als het begin al zo negatief is na vol blijdschap de tijd tussen moment van bestellen en aflevering overbrugt te hebben!☹️
Links of rechts?
[Afbeelding]
Jammer om te lezen, als je zo de reviews leest, dan schijnen ze de service veel beter op orde te hebben dan VanMoof. Ik zou zeggen plaats je review op de website van cowboy als verified purchaser dan kunnen we eens vergelijken hoe ze de klacht afhandelenDaan2020 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:01:
[...]
Het was ook de trapper eerst, gelukkig wel kunnen verhelpen maar daarna bleek de batterij DOA te zijn.
Cowboy weet kennelijk dondersgoed dat er iets met de batterij kan zijn, hoefde maar 1 zin over de batterij neer te zetten en ze meldden al in de chat een nieuwe op te sturen. Op zich prima, zij het niet dat er wéér gewacht moet worden, terwijl de fiets juist met vertraging is geleverd omdat er nog even "last minute checks" ingelast werden.
Die stellen dus net zoveel voor als bij VM. Ongelooflijk, nog geen meter gefietst en nu al gezeik.
Dat bedrijf is niet eens fatsoenlijk per telefoon te bereiken, je moet als een of andere tiener met zeeën aan tijd over alles zitten chatten met ze. Echt belachelijk.
Ik geef ze nog even, voordat het hele zooitje retour mag.
Inmiddels ook een beetje het e-bike virus te pakken.
Origineel vond ik het een beetje een bejaardending, maar laatst een ebike gehuurd samen met de vrouw.
Kids in zitjes en dat beviel wel heeeel erg goed.
Dan begint het rondkijken en kom je als techie heel snel bij VanMoof en consorten uit in tegenstelling tot een Gazelle,batavus etc etc etc.
Eerst denk ik wuuutt 2k voor een fiets, doe normaal! Totdat je een beetje e-bike van een ander merk pakt en ziet dat je al snel over de 2k zit voor een beetje specs en accuduur.
Vanuit dat oogpunt doet VM het erg netjes met de 500Wh accu vind ik zelf.
Half Youtube inmiddels bekeken voor oa de alternatieven op een VM en toch kom ik weer uit bij een S3.
Natuurlijk alle problemen gelezen en gezien mbt unlocken, maar vaak hoor je 5% met problemen en 95% zonder problemen hoor je niet.
Doel van de fiets? Ritjes naar de stad / vrienden. (Geen woon-werk!) en hopelijk wat tourritjes met het gezin deze zomer.
Meer mannen (of natuurlijk vrouwen) die hier de fiets gebruiken in combinatie met kinderzitje achter? Bevalt het of zeg je had ik achteraf maar wat anders genomen?
Origineel vond ik het een beetje een bejaardending, maar laatst een ebike gehuurd samen met de vrouw.
Dan begint het rondkijken en kom je als techie heel snel bij VanMoof en consorten uit in tegenstelling tot een Gazelle,batavus etc etc etc.
Eerst denk ik wuuutt 2k voor een fiets, doe normaal! Totdat je een beetje e-bike van een ander merk pakt en ziet dat je al snel over de 2k zit voor een beetje specs en accuduur.
Half Youtube inmiddels bekeken voor oa de alternatieven op een VM en toch kom ik weer uit bij een S3.
Natuurlijk alle problemen gelezen en gezien mbt unlocken, maar vaak hoor je 5% met problemen en 95% zonder problemen hoor je niet.
Doel van de fiets? Ritjes naar de stad / vrienden. (Geen woon-werk!) en hopelijk wat tourritjes met het gezin deze zomer.
Meer mannen (of natuurlijk vrouwen) die hier de fiets gebruiken in combinatie met kinderzitje achter? Bevalt het of zeg je had ik achteraf maar wat anders genomen?
Je moet wel rekening houden met de relatief hoge horizontale midden stang waar je je been overheen moet lichten. Wanneer je een beetje lenig en wat langer bent lukt dat wel maar ben je wat korter en strammer wordt het toch lastig denk ik.slayerrp schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:45:
Ik ben zelf 1.84, dus niet extreem kort. Waar ik aan zat te denken ipv 1 proefritje bij hun store is om de fiets gewoon te bestellen en mocht hij echt niet bevallen binnen de 14 dagen retour te doen.Tilburgers schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:57:
[...]
Je moet wel rekening houden met de relatief hoge horizontale midden stang waar je je been overheen moet lichten. Wanneer je een beetje lenig en wat langer bent lukt dat wel maar ben je wat korter en strammer wordt het toch lastig denk ik.
Dat is in een normale situatie. VM heeft de quality control absoluut niet op orde. Ik schat eerder 50-50.slayerrp schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:45:
Eerlijkgezegd zou ik de fiets niet per se aanraden voor tourritjes met het gezin. De fiets heeft een wat sportievere houding dan de bejaarden e-bikes die je aanhaalt, wat hem niet perse oncomfortabel maakt voor langere ritten, maar het is wel echt anders. Bovendien is het prettig om met iemand te fietsen met dezelfde fiets, zodat je beide dezelfde ondersteuning/snelheid hebt. Natuurlijk kan je wel uitproberen welke ondersteuningsstand het beste aansluit op de ander. Voor ritjes met een echte bestemming vind ik hem dan wel weer zeer geschikt, o.a. vanwege gemak/snelheid, looks en anti-diefstal.slayerrp schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:45:
Wat betreft het kinderzitje heb je inderdaad die stang, maar dat hebben alle herenfietsen. Het lijkt mij het makkelijkst als je zelf eerst op de fiets stapt en vervolgens je kind zelf achterop laat klimmen, als hij/zij al de leeftijd heeft om dat te kunnen. Dan heb je wat meer ruimte om je been toch achterlangs over het zadel te gooien. Bovendien kan je de fiets goed in balans houden als je kind er op zit/klimt.
Tot slot over de verhalen die je leest, inderdaad wisselend, maar besef ook dat er weinig fietsen zijn waarover zoveel geschreven wordt. Die bejaarden hebben natuurlijk geen hip Tweakers topic voor hun e-bike, hooguit een Facebookgroep waarop zij foto's posten als ANWB-stellen.
De VanMoof is niet erg goed in rustig naast een normale fiets fietsen vanwege het gebrek aan een torque sensor. Je zal je ondersteuning in de software moeten matchen aan je medefietser. Een fiets met middenmoter en torque sensor is daar veel flexibeler in.slayerrp schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:45:
We ironisch dat je in het miserietopic van VM komt waarschuwen voor Cowboy......Daan2020 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:35:
Niet aan cowboy beginnen! Komt net een fiets binnen met scheve lasdraad ..trapper gaat er niet in. Lekker begin al. ###belgen!
En dan hashtag belgen er bij.... wtf
Sony A7 iv en wat recycled glas
In voorbereiding op de komst van mijn Vanmoof ben ik me een beetje aan het orienteren op een goed slot. Ik weet niet of ik veel vertrouwen heb in het schopslot, gezien je als leek niet kan zien dat de fiets op slot staat. Wat hebben jullie aan je fiets hangen of gebruiken sommige hier alleen het schopslot?
Haha cowboy wordt hier heel vaak genoemd hoor dus het is wel eff goed dat mensen weten watvoor vlees je in de kuip hebt als je daarvoor kiest.Tommie12 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:51:
[...]
We ironisch dat je in het miserietopic van VM komt waarschuwen voor Cowboy......
En dan hashtag belgen er bij.... wtf
Ga eens in op mijn vraag, plaats eens een review van jouw fiets op de cowboy site (de slechte ervaringen) Kunnen we eens een vergelijking gaan maken hoe er wordt gereageerd/oplossing wordt gevonden.Daan2020 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:14:
[...]
Haha cowboy wordt hier heel vaak genoemd hoor dus het is wel eff goed dat mensen weten watvoor vlees je in de kuip hebt als je daarvoor kiest.
Idd heel interessant om te zien wat voor vlees we hier in de kuip hebben.
Waar moet ik op ingaan, ben inderdaad niet tevreden over de gang van zaken maar geef ze wel gewoon de kans om het te herstellen. De nieuwe batterij is als het goed is opgestuurd en als de kous daarmee af is en de fiets verder prima werkt, valt er ook weinig te klagen. Ik vraag me wel af of dit een uitzondering was of dat al hun batterijen kennelijk zo zijn dat ze er plots mee kunnen kappen. Maar valt nog allemaal te bezien dus.litebyte schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:01:
[...]
Ga eens in op mijn vraag, plaats eens een review van jouw fiets op de cowboy site (de slechte ervaringen) Kunnen we eens een vergelijking gaan maken hoe er wordt gereageerd/oplossing wordt gevonden.
Idd heel interessant om te zien wat voor vlees we hier in de kuip hebben.
Zojuist bericht gehad van UPS dat mijn fiets onderweg is en morgen wordt afgeleverd. Best wel snel nog in 6 dagen!
Heeft niets met de kans van het herstellen te maken (dat gebeurd bij Cowboy toch wel). Je kan op de Cowboy site als geverifieerde koper gewoon netjes aangeven dat bij de levering niet helemaal in orde was. Ook handig voor toekomsige kopers.Daan2020 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:46:
[...]
Waar moet ik op ingaan, ben inderdaad niet tevreden over de gang van zaken maar geef ze wel gewoon de kans om het te herstellen. De nieuwe batterij is als het goed is opgestuurd en als de kous daarmee af is en de fiets verder prima werkt, valt er ook weinig te klagen. Ik vraag me wel af of dit een uitzondering was of dat al hun batterijen kennelijk zo zijn dat ze er plots mee kunnen kappen. Maar valt nog allemaal te bezien dus.
Ik zou dan wel de benaming k#t Belgen even achterwege laten, alleen al uit beleefdheid.
Dus eigenlijk zeg, het is erger dan dat het lijktLekkerbek312 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:34:
[...]
Dat is in een normale situatie. VM heeft de quality control absoluut niet op orde. Ik schat eerder 50-50.
Jongste is 1,5 dus zelf klimmen wordt hem nog niet. Maar thx voor je duidelijke punten.oscarwashere schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:50:
[...]
Eerlijkgezegd zou ik de fiets niet per se aanraden voor tourritjes met het gezin. De fiets heeft een wat sportievere houding dan de bejaarden e-bikes die je aanhaalt, wat hem niet perse oncomfortabel maakt voor langere ritten, maar het is wel echt anders. Bovendien is het prettig om met iemand te fietsen met dezelfde fiets, zodat je beide dezelfde ondersteuning/snelheid hebt. Natuurlijk kan je wel uitproberen welke ondersteuningsstand het beste aansluit op de ander. Voor ritjes met een echte bestemming vind ik hem dan wel weer zeer geschikt, o.a. vanwege gemak/snelheid, looks en anti-diefstal.
Wat betreft het kinderzitje heb je inderdaad die stang, maar dat hebben alle herenfietsen. Het lijkt mij het makkelijkst als je zelf eerst op de fiets stapt en vervolgens je kind zelf achterop laat klimmen, als hij/zij al de leeftijd heeft om dat te kunnen. Dan heb je wat meer ruimte om je been toch achterlangs over het zadel te gooien. Bovendien kan je de fiets goed in balans houden als je kind er op zit/klimt.
Tot slot over de verhalen die je leest, inderdaad wisselend, maar besef ook dat er weinig fietsen zijn waarover zoveel geschreven wordt. Die bejaarden hebben natuurlijk geen hip Tweakers topic voor hun e-bike, hooguit een Facebookgroep waarop zij foto's posten als ANWB-stellen.
Vrouw gaat ook aan de elektrische fiets, maar ook weer een goed punt. Thxjodeltje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:00:
[...]
De VanMoof is niet erg goed in rustig naast een normale fiets fietsen vanwege het gebrek aan een torque sensor. Je zal je ondersteuning in de software moeten matchen aan je medefietser. Een fiets met middenmoter en torque sensor is daar veel flexibeler in.
Als ik dit allemaal zo lees, is de VM niet erg praktisch voor mijn doeleinde
Alleen zo jammer dat die andere fietsen er niet zo fancy uitzien en leuke gadgets hebben.
We geven het nog niet opslayerrp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:54:
[...]
Vrouw gaat ook aan de elektrische fiets, maar ook weer een goed punt. Thx
Als ik dit allemaal zo lees, is de VM niet erg praktisch voor mijn doeleindeDan toch maar eerst kijken wat de lokale fietsenmaker kan/gaat adviseren en gelijk naar zijn VM ervaringen vragen.
[...]
Je zou nog kunnen overwegen om - als je er toch van plan bent twee te nemen - voor een S3 en X3 te kiezen. Bij de X3 is het makkelijker om op te stappen met kinderzitje en zou zijn grotere broer wel moeten kunnen bijhouden (denk ik, geen ervaring mee, maar specs zijn hetzelfde). Als je op beide fietsen dezelfde code instelt kunnen je vrouw en jij gewoon pakken welke je nodig hebt en het zitje op de X3 laten zitten. Bij een tradionele e-bike zal je tenslotte ook een 'dames'frame moeten kiezen als je dat kinderzitje erbij wil.
Het punt over tourritten blijft wel helemaal staan, ook vanwege het ontbreken van naafvering (maar wel dikkere banden daarvoor in de plaats) en die sportievere zithouding.
Je kan eventueel kijken naar de Cowboy (iets duurder) QWIC (R1) en tal van andere merken en types en anders heb je nog de keuze uit minder fancy (tesla/ipad/iphone op twee wielen marketing bull) van Sparta, Gazelle en Cortina met zo'n 'broodtrommel accu' onder de bagagedrager. Minder hip, minder appig, wel stevige bewezen kwaliteit.slayerrp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:54:
[...]
Dus eigenlijk zeg, het is erger dan dat het lijkt![]()
[...]
Jongste is 1,5 dus zelf klimmen wordt hem nog niet. Maar thx voor je duidelijke punten.
[...]
Vrouw gaat ook aan de elektrische fiets, maar ook weer een goed punt. Thx
Als ik dit allemaal zo lees, is de VM niet erg praktisch voor mijn doeleindeDan toch maar eerst kijken wat de lokale fietsenmaker kan/gaat adviseren en gelijk naar zijn VM ervaringen vragen.
Alleen zo jammer dat die andere fietsen er niet zo fancy uitzien en leuke gadgets hebben.
Ik heb een yepp maxi erop zitten, en dat gaat prima, zelfs met een kind van 5. Het enige wat ik mis, is een dubbele standaard. Maar als je de fiets tegen je aan laat leunen gaat het ook prima.slayerrp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:54:
Jongste is 1,5 dus zelf klimmen wordt hem nog niet. Maar thx voor je duidelijke punten.
:strip_exif()/f/image/RJ7YIc6zJXPvNVqNVy2sw00w.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.