cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ik denk dat ik het zwarte exemplaar bestel.
Gr. Eddy.
[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 07-02-2021 12:23 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Doet het niet. Laadt niet op. Afwisselend (heel kort) error 17 of error 18. Lijkt dat de accu geen connectie maakt.
Herkenbaar voor iemand? En belangrijker, is er een oplossing?
Bij chatten met Vanmoof kreeg ik om 17:00 eindelijk een reactie. “How can I help you” om vervolgens afgekapt te worden dat het “outside business hours” is. Kansloos.
Wat ik zou doen isLekkerbek312 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:12:
Vandaag mijn S3 binnen gehad.
Doet het niet. Laadt niet op. Afwisselend (heel kort) error 17 of error 18. Lijkt dat de accu geen connectie maakt.
Bij chatten met Vanmoof kreeg ik om 17:00 eindelijk een reactie. “How can I help you” om vervolgens afgekapt te worden dat het “outside business hours” is. Kansloos.
1. Controleren of de kabel wel stevig in het oplaadblok zit
2. Met een multimeter meten of er spanning staat op de oplaadplug.
3. Aansluiten op de fiets en een reset geven.
4. Als dat geen resultaat oplevert dan verwacht ik niet dat je het zelf op kunt lossen.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Misschien staat hij nog in "shipping mode". Daar zou hij uit moeten gaan bij eerste keer opladen, maar wellicht ging dat mis. Zie support site van VanMoof over die shipping mode. Hopelijk op te lossen met de resetknop, als je die langer ingedrukt houdt.Lekkerbek312 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:12:
Vandaag mijn S3 binnen gehad.
Ik kon de fiets uberhaupt niet aanzetten. De accu was al helemaal leeg bij aankomst.
Morgen maar even bellen.
Apple | Marantz | B&W
Wat is de status, is het al opgelost?Lekkerbek312 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:56:
Dank voor jullie reacties. De multimeter slaat alle kanten op, dus ik vermoed dat de adapter stuk is.
Ik kon de fiets uberhaupt niet aanzetten. De accu was al helemaal leeg bij aankomst.
Morgen maar even bellen.
gr. Eddy.
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Nou inderdaad net de chat afgesloten.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:24:
[...]
Wat is de status, is het al opgelost?
gr. Edwin.
Ik krijg een nieuwe fiets toegestuurd en de oude kan terug.
Wat een kostenverspilling is dit zeg. Zet gewoon een paar mobiele “bike doctors” in die het land doorrijden om dit soort onzin op te lossen. En verwacht niet dat al je klanten in Amsterdam o.i.d. wonen. Of nog beter, doe kwaliteitscontrole vooraf.
Ik had het uiteraard kunnen weten. Ik heb de slechte berichten ook gelezen. Toch er wel voor gekozen om, ook, de goede verhalen en het design van de fiets.
Hopelijk is het daarna dan wel goed!Lekkerbek312 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:33:
[...]
Nou inderdaad net de chat afgesloten.
Ik krijg een nieuwe fiets toegestuurd en de oude kan terug.
Wat een kostenverspilling is dit zeg. Zet gewoon een paar mobiele “bike doctors” in die het land doorrijden om dit soort onzin op te lossen. En verwacht niet dat al je klanten in Amsterdam o.i.d. wonen. Of nog beter, doe kwaliteitscontrole vooraf.
Ik had het uiteraard kunnen weten. Ik heb de slechte berichten ook gelezen. Toch er wel voor gekozen om, ook, de goede verhalen en het design van de fiets.
Misschien handig het framenummer te noteren en delen. Kunnen we zien of ze gewoon weer verstuurd worden of eerst gerepareerd!
Gr. Eddy.
Mijn 1e fiets deed het ook niet, de 2e gelukkig wel.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Hopelijk is het daarna dan wel goed!
Misschien handig het framenummer te noteren en delen. Kunnen we zien of ze gewoon weer verstuurd worden of eerst gerepareerd!
Gr. Edwin
Maar toen ik de 1e fiets weer inpakte zag ik dus een sticker op de doos staan: gears don't change
Ofwel het was al bekend dat mijn 1e fiets niet goed was....

Ja dat zag ik dus voorbij komen en dacht misschien moeten we een blacklist bijhouden van de framenummers van de S3's die allemaal weer retour gaan vanwege problemen.HBO88 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:40:
[...]
Mijn 1e fiets deed het ook niet, de 2e gelukkig wel.
Maar toen ik de 1e fiets weer inpakte zag ik dus een sticker op de doos staan: gears don't change
Ofwel het was al bekend dat mijn 1e fiets niet goed was....
Wat natuurlijk niet wegneemt dat een retour gestuurde weer opnieuw verstuurd kan worden als ze helemaal gerepareerd en nagelopen zijn! Of zouden dat dan de outlet modellen worden?
gr. Eddy.
Ze worden opnieuw verstuurd. Alle drie de fietsen die ik heb teruggestuurd zijn ergens anders opgedoken. Sommige zelfs met dezelfde mankementen 😂Eddy 6 pack schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:26:
[...]
Ja dat zag ik dus voorbij komen en dacht misschien moeten we een blacklist bijhouden van de framenummers van de S3's die allemaal weer retour gaan vanwege problemen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat een retour gestuurde weer opnieuw verstuurd kan worden als ze helemaal gerepareerd en nagelopen zijn! Of zouden dat dan de outlet modellen worden?
gr. Edwin.
Hoe heb je dat geconstateerd?Smartbikers schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Ze worden opnieuw verstuurd. Alle drie de fietsen die ik heb teruggestuurd zijn ergens anders opgedoken. Sommige zelfs met dezelfde mankementen 😂
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Facebook groep waar nummers waren doorgegeven.
Zijn er mensen die nog speciale maatregelen nemen? Bij mij staat de x3 gewoon in de schuur (niet verwarmd/ geïsoleerd), maar was eigenlijk niet van plan om iets speciaals te doen...
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Opzich doet deze fiets bepaalde dingen beter dan VanMoof. Ook geen zorgen over crippleware updates. Maar de “ceo” is weer zo’n hipster figuur met een ontzettend lulverhaal. De fiets die hij heeft “ontworpen” kun je zelf gewoon bestellen op Alibaba, dan heb je ook meteen een KuakeRon_Tweaker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:46:
[...]
De zoveelste. Die 350w boost versie is dan interessant, maar qua vorm en functionaliteit vind ik het geen spannende fiets.
https://m.alibaba.com/pro...3c57bb869.jpg_200x200.jpg
Zou die dan ook bezorgd worden in zo’n wit plastic zakje met een heleboel bubbel plastic erom en tig labels van koeriers erop?Channelmaster schreef op zondag 7 februari 2021 @ 03:42:
[...]
Opzich doet deze fiets bepaalde dingen beter dan VanMoof. Ook geen zorgen over crippleware updates. Maar de “ceo” is weer zo’n hipster figuur met een ontzettend lulverhaal. De fiets die hij heeft “ontworpen” kun je zelf gewoon bestellen op Alibaba, dan heb je ook meteen een Kuake![]()
Gr. Eddy.
Ja klopt helemaal. Ben zelf tientallen posts geleden ook heel kritisch, boos en negatief geweest over mijn ES2 die toen problemen had met de achternaaf en waarvan eerst wel en toen weer niet een nieuwe opgestuurd zou worden.Ron_Tweaker schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:42:
Eigenlijk is het van de zotte dat een hoop mensen problemen hebben met de fiets, al zodra hij bij je thuis arriveert.
Uiteindelijk met een boze kop fiets geretourneerd en een Gazelle gekocht. Maar het bleef toch broeien en 10 maand later toch weer een ES2 gekocht op MP met slechts 250km. gereden. Via Vanmoof alles weer keurig op mijn nog bestaande account gezet en was weer blije jongen. Na 3 jaar VM ES te hebben gereden voelde dat weer als thuiskomen! Het blijven gewoon mooie (de mooiste?) fietsen qua uiterlijk. Nog steeds kijken en vragen mensen, jong & oud er naar. En zelfs mijn eigen FM vindt hem schitterend!
Maar goed, die ES2 had een lawaaiige motor en na een belletje met VM kreeg ik een nieuw/ander wiel geleverd die veel stiller was. Ik was weer positief verrast en vond dit dan weer netjes en klantvriendelijk van ze.
Maarrrr in deze ES2 zat ook weer een slechte achternaaf die 8 v/d 10 keer niet terugschakelde na stilstand. 😔 Gaan we weer dacht ik.
Weer VM gebeld en warempel 3 dagen later weer een koerier met een nieuw achterwiel!
Als ze dát nou ook direct hadden gedaan in september ‘19 had ik geen negatieve ervaring gehad en hoeven delen en nooit die Gazelle hoeven kopen!
Enfin, wel met een schuin ook mee blijven lezen hier en alles gelezen mbt de ES3 en de launch, etc...
Dus afgelopen donderdag een ES3 besteld!
Mbt mijn kritiekpunten zal ik ook deze weer customizen met Schwalbe Marathon GT banden met reflectie, een batterij achterlicht/reflector (Axa Juno) snelbinder en ringslot.
Ben benieuwd hoe het gaat. Zeker met die Moofer app lijkt het mij weer een mooie upgrade. Ook het ontvangen, uitpakken en in elkaar zetten lijken mij wel leuke ervaringen. Tot nu toe haalde ik de fiets altijd op bij de winkel..
Om even op de eerste quote terug te komen. Ook bij de ‘normale’ FM gaat het wel eens mis hoor. Tot 2x toe de nieuwe Batavus fiets van mijn dochter bij ophalen direct weer terug gedaan ivm rammels en loszittende onderdelen.
Dan nu op naar de ES3!
Foto’s volgen hopelijk snel!
Gr. Eddy.
[ Voor 5% gewijzigd door Eddy 6 pack op 07-02-2021 12:20 ]
Ben benieuwd Edwin!Eddy 6 pack schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:31:
[...]
Dan nu op naar de ES3!
Foto’s volgen hopelijk snel!
Gr. Edwin.
Ik had in het begin problemen met de S3 en ja dat is een domper want niemand zit te wachten op problemen met een nieuwe aankoop. Nu weken later is alles opgelost en hoop ik dat de fiets probleemloos blijft rijden. Het is echt met regelrecht een echte tweakers-fiets te noemen helemaal met de Moofer app wat hem dan toch echt bijzonder maakt.
We zullen zien hoe de fiets qua betrouwbaarheid zich zal houden in de toekomst.
Apple | Marantz | B&W
Wat een beetje marketing, goede foto's enzovoorts al kan doenChannelmaster schreef op zondag 7 februari 2021 @ 03:42:
[...]
Opzich doet deze fiets bepaalde dingen beter dan VanMoof. Ook geen zorgen over crippleware updates. Maar de “ceo” is weer zo’n hipster figuur met een ontzettend lulverhaal. De fiets die hij heeft “ontworpen” kun je zelf gewoon bestellen op Alibaba, dan heb je ook meteen een Kuake![]()
Apple | Marantz | B&W
Hoe bevalt ie jou nu?Ron_Tweaker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:43:
[...]
We zullen zien hoe de fiets qua betrouwbaarheid zich zal houden in de toekomst.
Gr. Eddy
Reset meerdere keren uitgevoerd, fietst verder prima maar helaas lijkt de speaker overleden.
Morgen VanMoof maar eens bellen
Sorry, ik snap werkelijk de humor niet? Moet je eens voorstellen als deze fiets niet de hele marketing hype had gehad niet was geplugd door allerlei zogenaamde techsites die perfect afgeleverde fietsen kregen waar ze dan na een uurtje een review over gaven. En als VanMoof geen 2 Nederlandse eigenaren had die zich zelf een soort van Musk/Jobs achtige status aannmeten (lees de gesponsorde interviews)Smartbikers schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Ze worden opnieuw verstuurd. Alle drie de fietsen die ik heb teruggestuurd zijn ergens anders opgedoken. Sommige zelfs met dezelfde mankementen 😂
Maar dat de fiets gewoon zou worden omschreven als wat het is, een slecht product (zie de talloze klachten ove terugkomende gebreken) met sllechte service/after sales (zie de talloze negatieve commnetaren. Dat er kopers zijn die tot 5 maal een andere fiets krijgen, heeft niets met goede service te maken, maar met een slecht product en slechte service.
Elke collega van mij in Japan, China en Nederland die deze marketing crap op twee wielen wil kopen raad ik het sterk af.
Wat ik graag zou willen zien is een soort VanDefect fietsenteller met een overzicht in aantallen van al de problemen.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Voor EU landen is er tot 80% anti-dump import heffing voor Chinese fietsen. Echter heeft Three Phase in London daar nu minder last van. Had op YouTube een nette comment gegeven met link naar de Kuake People’s Bike, was binnen een uur verwijderd. Een startup moet winst maken, maar ik doe liever zaken met iemand die eerlijk is over wie de fiets nu echt heeft ontworpen.Ron_Tweaker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Wat een beetje marketing, goede foto's enzovoorts al kan doenEn hier in NL voor de hoofdprijs verkopen
Zo dat is slecht zeg! Maar ja, dan weet je tenminste hoe laat het is.Channelmaster schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:41:
[...]
Voor EU landen is er tot 80% anti-dump import heffing voor Chinese fietsen. Echter heeft Three Phase in London daar nu minder last van. Had op YouTube een nette comment gegeven met link naar de Kuake People’s Bike, was binnen een uur verwijderd. Een startup moet winst maken, maar ik doe liever zaken met iemand die eerlijk is over wie de fiets nu echt heeft ontworpen.
Apple | Marantz | B&W
Top op heden goed. "Even letterlijk afkloppen". De fiets werkt feilloos. Het is nog steeds wel even wennen dat bij het wisselen van de versnellingen je ietwat doortrapt. Maar ja, om eerlijk te zijn moeten we ook niet vergeten dat het hier om een fiets van 2000 gaat, een fiets met functionaliteit die andere e-bikes dan weer niet hebben. Ik weet niet of dit dan rechtvaardigt als er problemen optreden, maar een zo goed als bulletproof e-bike kost wel een 1000 euro meer. Eigenlijk betalen we meer voor het design en dat het van NL makelij afkomt is mijn gevoel.
Apple | Marantz | B&W
Okay, maar is het echt doortrappen dat je doorschiet met de pedalen? Dat lijkt mij toch niet goed en zou Vanmoof op moeten kunnen lossen met een nieuwe naad of e-shifter?Ron_Tweaker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:31:
[...]
Top op heden goed. "Even letterlijk afkloppen". De fiets werkt feilloos. Het is nog steeds wel even wennen dat bij het wisselen van de versnellingen je ietwat doortrapt. Maar ja, om eerlijk te zijn moeten we ook niet vergeten dat het hier om een fiets van 2000 gaat, een fiets met functionaliteit die andere e-bikes dan weer niet hebben. Ik weet niet of dit dan rechtvaardigt als er problemen optreden, maar een zo goed als bulletproof e-bike kost wel een 1000 euro meer. Eigenlijk betalen we meer voor het design en dat het van NL makelij afkomt is mijn gevoel.
Al eens aan ze voorgelegd?
Gr. Eddy
Nee dit hoort er helaas bij.Eddy 6 pack schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:03:
[...]
Okay, maar is het echt doortrappen dat je doorschiet met de pedalen? Dat lijkt mij toch niet goed en zou Vanmoof op moeten kunnen lossen met een nieuwe naad of e-shifter?
Al eens aan ze voorgelegd?
Gr. Eddy
Apple | Marantz | B&W
Heb je dit ook als de fiets niet schakelt? Ik heb nu 2 fietsen gehad (waarvan 1 al 2 keer op reparatie is geweest) en die hebben allemaal ook doorschieten tijdens dat je gewoon in een versnelling zit. Elke keer als je kracht zet (wind tegen of heuveltje omhoog) dan schiet je door (fiets schakelt op dat moment (nog) niet). Dat is een mankement van de fiets toch? Kan me niet voorstellen dat dit zo hoort.
Na het schakelen naar de 3e of 4e versnelling komt het soms voor dat hij eenmalig nog een tik geeft, alsof hij niet goed in de versnelling zat. In de 1e en 2e versnelling heb ik dat nog nooit meegemaakt.peddro schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:23:
[...]
Heb je dit ook als de fiets niet schakelt? Ik heb nu 2 fietsen gehad (waarvan 1 al 2 keer op reparatie is geweest) en die hebben allemaal ook doorschieten tijdens dat je gewoon in een versnelling zit. Elke keer als je kracht zet (wind tegen of heuveltje omhoog) dan schiet je door (fiets schakelt op dat moment (nog) niet). Dat is een mankement van de fiets toch? Kan me niet voorstellen dat dit zo hoort.
Ah ok. Dan is het nog wel te doen. Ik heb het echt in alle versnellingen, heb ook getest met 1.4.7-beta firmware maar mocht helaas ook niet helpen. Inmiddels maar een poging doen tot geld terug vragen, kijken hoe dat gaat!eisbaer schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:39:
[...]
Na het schakelen naar de 3e of 4e versnelling komt het soms voor dat hij eenmalig nog een tik geeft, alsof hij niet goed in de versnelling zat. In de 1e en 2e versnelling heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Alleen heb ik nu een gek nieuw probleem: namelijk bizarre drops in batterij percentage. Het kan zo zijn dat als ik vertrek met een volle batterij er pats boem ineens 50% batterij weg is. Of dat in een paar kilometer ik de 'dots' van de batterij zie verdwijnen. Erg vervelend, want het is best zwaar ploegen als je ineens zonder stroom zit en nog 10km fietsen moet voordat je weer thuis bent. Ik heb erover gebeld met VM en heb een nieuwe firmware gekregen - maar persoonlijk heb ik niet echt vertrouwen dat dit het gaat oplossen. I.v.m. weer afgelopen dagen heb ik het nog niet kunnen testen.
Iemand anders ook dit probleem gehad?
[ Voor 5% gewijzigd door Rebunted op 08-02-2021 15:26 ]
Vanmorgen contact gehad en ook ik krijg een nieuwe cartridge opgestuurd.dr frasier schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:53:
Ik heb ook al een paar weken geen geluid, nieuwe cartridge is opgestuurd. Maar wat ik heb ontdekt dat ik wel geluid heb als hij op slot heeft gestaan...
Bij mij is het echt goed merkbaar van 3 naar 4. Van 1 naar 2 is het al veel minder. Is het storend? Mwa ik weet het niet. Ik heb er maar mee leren leven.peddro schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:53:
[...]
Ah ok. Dan is het nog wel te doen. Ik heb het echt in alle versnellingen, heb ook getest met 1.4.7-beta firmware maar mocht helaas ook niet helpen. Inmiddels maar een poging doen tot geld terug vragen, kijken hoe dat gaat!
Apple | Marantz | B&W
Bijna niet meer! Met handmatig schakelen heel zelden nog een keer een tik in de 4e versnelling (soms pas na paar km een tik en dan niet meer) Heb het ook heel af en toe in de 3eEddy 6 pack schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:04:
Hebben jullie het bij handmatig schakelen ook?
Dat hoeft helemaal niet. Het ligt er helemaal aan net zoals bij elk ander product dat duurder/goedkoper is wat de kwaliteit van de productontwikkleling, onderdelen, features, of deze nu 2000 Euro of 3000 Euro zou kosten.Ron_Tweaker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:31:
[...]
maar een zo goed als bulletproof e-bike kost wel een 1000 euro meer. Eigenlijk betalen we meer voor het design en dat het van NL makelij afkomt is mijn gevoel.
Wat VanMoof mee heeft is een enorme hype factor, mede door een goed uitgekiende marketing en pr campagne, tot aan het beinvloeden van de TrustPilot reviews etc, maar daar is al genoeg over geschreven.
Ben ik de enige die die dit lachwekkend en bizar tegelijk vind? Kan je toch niet maken dat je loopt te blaten dat je een ontwerper bent, en net doet dat je de fiets zelf hebt ontworpen.Channelmaster schreef op zondag 7 februari 2021 @ 03:42:
[...]
Op de Indiegogo pagina vermelden ze bij de timeline ook "January 2020 - Business Incorporated in Amsterdam - home of the bike"siemed schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:23:
Ben ik de enige die die dit lachwekkend en bizar tegelijk vind? Kan je toch niet maken dat je loopt te blaten dat je een ontwerper bent, en net doet dat je de fiets zelf hebt ontworpen.
Alleen kent de KVK geen "Electrip bikes"
En is het enige wat Indiegogo gecontroleerd heeft is het opgegeven e-mail adres.
Ziet er uit als de zoveelste Indiegogo scam.
Mooi!bomajo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:42:
Beste VanMoof liefhebbers, ik zit er sterk over te denken een S3 light aan te schaffen. Ik lees alleen zoveel verhalen over problemen dat ik ben gaan twijfelen. Ik woon in Amsterdam en redelijk eenvoudig bij de brandstore maar toch...
Dat is inderdaad een vaag business statement. Electrip bestaat als bedrijf wel, zit echter in London. Volgens hun site zijn ze gespecialiseerd in Chinese ebike drop shipments. Een Indiegogo scam lijkt het mij tot zover niet. Alleen een erg foute voorstelling van hun founder & designer.maxnl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:20:
[...]
Op de Indiegogo pagina vermelden ze bij de timeline ook "January 2020 - Business Incorporated in Amsterdam - home of the bike"
Alleen kent de KVK geen "Electrip bikes"
En is het enige wat Indiegogo gecontroleerd heeft het opgegeven e-mail adres.
Ziet er uit als de zoveelste Indiegogo scam.
Daar bestaat bij VanMoof tenminste geen twijfel over, of je nu blij met hun ontwerp bent of niet
Onder welke naam bestaan ze dan in de UK?Channelmaster schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:22:
Dat is inderdaad een vaag business statement. Electrip bestaat als bedrijf wel, zit echter in London.
Electrip Ltd is van iemand anders, en staat bovendien op het punt uitgeschreven te worden.
ELECTRIP LTD
Company status
Active — Active proposal to strike off
https://electripbikes.com/about-electripbikes/maxnl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:27:
[...]
Onder welke naam bestaan ze dan in de UK?
Electrip Ltd is van iemand anders, en staat bovendien op het punt uitgeschreven te worden.
[...]
History lijkt te kloppen, bewuste founder was ooit begonnen met Cyclepods. Dat deze Ltd wordt opgeheven is wel verdacht zonder ander aanknopingspunt. Wellicht een case voor de Bikehunters?
Dat is het enige Britse bedrijf waar hij nog wel als bestuurder voor ingeschreven staat:Channelmaster schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:39:
History lijkt te kloppen, bewuste founder was ooit begonnen met Cyclepods.
https://find-and-update.c...R1P7nuDv2jvk/appointments
Hmm, zie door op zijn achternaam+geboortedatum te zoeken dat hij toch ook 2 Nederlandse BVs heeft.
Maar die zijn ook niet recent opgericht.
Organisatie Functie Rol In functie
Built from Scratch Investments B.V. Algemeen directeur Bestuurder 07-09-2018
CReators of the Outside WorlD B.V. Directeur Bestuurder 28-09-2016
Laatste doet iets met fietsenstallingen.
[ Voor 31% gewijzigd door maxnl op 09-02-2021 23:05 ]
Is tevens Geschäftsführer van https://www.companyhouse.de/VelopA-GmbH-Duisburg
Maar de compulsory strike-off (bona vacantia, all property are belong to the Crown) van Electrip Ltd per volgende maand geeft matig vertrouwen in deze handel. Dan kan de Indiegogo wel eens hun laatse reddingspoging zijn: https://find-and-update.c...y/12221537/filing-history
Ikzelf was al op de Electrip Three Phase One afgeknapt, hoop dat andere twijfelende Tweakers de gegeven info ook ter harte nemen

Ik snap je. Maar probeer te beseffen dat je vooral de problemen leest op forums/ facebook. mensen die geen problemen hebben schrijven vaak niet.bomajo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:42:
Beste VanMoof liefhebbers, ik zit er sterk over te denken een S3 light aan te schaffen. Ik lees alleen zoveel verhalen over problemen dat ik ben gaan twijfelen. Ik woon in Amsterdam en redelijk eenvoudig bij de brandstore maar toch...
Ze gaven aan dat ze nu zo'n 4000 fietsen per maand produceren. Dus de hoeveelheid problemen is ook maar relatief volgens mij.
En ja, ik had ook pech met mijn fiets, de 2e werkt uitstekend.
Bedenk ook, de levertijd is nu minder dan een week en je mag 2 weken uitproberen. Als het niet bevalt kun je kosteloos terugsturen.
Ik zou het gewoon proberen!
Hi, dank voor je bericht. Ik ben overtuigd. Ik woon niet ver van de store dus als er wat is kan ik altijd even langs.HBO88 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:34:
[...]
Ik snap je. Maar probeer te beseffen dat je vooral de problemen leest op forums/ facebook. mensen die geen problemen hebben schrijven vaak niet.
Ze gaven aan dat ze nu zo'n 4000 fietsen per maand produceren. Dus de hoeveelheid problemen is ook maar relatief volgens mij.
En ja, ik had ook pech met mijn fiets, de 2e werkt uitstekend.
Bedenk ook, de levertijd is nu minder dan een week en je mag 2 weken uitproberen. Als het niet bevalt kun je kosteloos terugsturen.
Ik zou het gewoon proberen!
Doen! Meeste fietsen worden nu zonder problemen opgeleverd. Tuurlijk ook met problemen, hoeven we niet geheimzinnig over te doen. En wordt bijna altijd opgelost. Zoniet, fiets terug naar vanMoof.bomajo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:42:
Grootste risico dat je loopt is dat die glimlach op je gezicht er op een gegeven moment er niet meer af te krijgen is.
Als je in Amsterdam woont is het helemaal een 'No Brainer'.bomajo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:42:
BertAtHome
Ik denk er sterk over om mij ook te bekeren tot de gelukkige groep VM-rijders!
Nu vroeg ik mij af; in de outlet staan nu S2's met 0KM voor €1400,- Hierbij is waarschijnlijk de lak iets te dik aangebracht waardoor het scherm wat minder helder is (ik lig er niet wakker van).
Dat leek mij best een hele mooie deal (en, valt binnen het fietsenplan van mijn werk, ook niet onprettig).
Wat zeggen jullie? Een S2 aanschaffen voor deze prijs, of is het echt heel erg aan te bevelen voor de S3 te gaan?
Daarbij vroeg ik mij nog af of de Allianz verzekering een aanrader is?
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie advies!
Maarten
Enkele Quatt nov '24. Woning uit '83,+- 100m2, Tado V3+ beneden volledig VVW, HR++, vloer recent nageisoleerd. Spouwmuurisolatie, dakisolatie vanuit bouw. Bovenverdieping 3-tal radiatoren (T20 met speedcomfort ventilatoren + Tado-knop).
Ik zou voor "die paar euro meer" toch voor een S3 gaan, met als belangrijkste reden dat hij 4 i.p.v. 2 versnellingen heeft en de motor krachtiger is. Zie mijn review die ik had geschreven nadat ik mijn S2 had ingewisseld voor een S3 voor meer argumenten en vergelijkingen.Maarten_vw schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:19:
Hallo allen,
Ik denk er sterk over om mij ook te bekeren tot de gelukkige groep VM-rijders!
Nu vroeg ik mij af; in de outlet staan nu S2's met 0KM voor €1400,- Hierbij is waarschijnlijk de lak iets te dik aangebracht waardoor het scherm wat minder helder is (ik lig er niet wakker van).
Dat leek mij best een hele mooie deal (en, valt binnen het fietsenplan van mijn werk, ook niet onprettig).
Wat zeggen jullie? Een S2 aanschaffen voor deze prijs, of is het echt heel erg aan te bevelen voor de S3 te gaan?
Daarbij vroeg ik mij nog af of de Allianz verzekering een aanrader is?
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie advies!
Maarten

/f/image/WPaJtIPjWgOpD1PaUioSlq8C.png?f=fotoalbum_large)
https://buy.retyre.co/
Slimme oplossing om makkelijk je banden te wisselen voor verschillende omstandigheden. Wel wat prijzig voor die paar dagen dat het hier sneeuwt, maar wie weet voor de echte fanatiekelingen...
@quintenadema jij al gehad? Anders mooi idee om wat welverdiende kudo's te verzilveren
Wheeliemaker schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:45:
Nog meer mensen een mail gekregen dat VM start met een referral programma? Ik lijk in een soort pilot groep te zitten. Deal is: koper van een VM fiets ontvangt 100% korting op accessoires of POM. Degene die de referral code deelt krijgt 100€ shop tegoed, bijv voor een volgende VM.
@quintenadema jij al gehad? Anders mooi idee om wat welverdiende kudo's te verzilveren
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Blijkbaar mogen we onze referral codes niet delen sinds mijn post verwijderd isWheeliemaker schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:45:
Nog meer mensen een mail gekregen dat VM start met een referral programma? Ik lijk in een soort pilot groep te zitten. Deal is: koper van een VM fiets ontvangt 100% korting op accessoires of POM. Degene die de referral code deelt krijgt 100€ shop tegoed, bijv voor een volgende VM.

Hier alsnog meer info over de referrals:
:fill(white):strip_exif()/f/image/RDF6kZYMNmeIzZVVPs6x2R3M.png?f=user_large)
En een link naar de FAQ: https://support.vanmoof.c...tions/folders/44001217878
Geen woord over de s4 nog?
Dat zie je als je de afbeeldingen in de appstore of playstore bekijkt. De vanmoof app heb ik verwijderd. Enkel moofer staat er nog op, ingesteld op handmatig schakelen.Orof12345 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:33:
Hoe is jullie ervaring met de Moofer app? Waar kan ik de locatie in de app aanpassen?
ze zouden de productie bijna verdubbelen, dus dat zou een reden kunnen zijn.Daan2020 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:06:
Haha zie dat de van moofs nu met 10 dagen al bezorgd worden. Wat een contrast met vorig jaar. Is de vraag afgenomen of draait alles nu gewoon op volle toeren?
Geen woord over de s4 nog?
S4 verwacht ik niet, de S3 is net uit. Ze hadden een 2jarige cyclus.
Maar in een interview heb ik ergens gelezen dat ze wel dit jaar met een update zouden komen.
Mooi idee, maar ik vrees dat het in veel spatborden en vorken gaat aanlopen. Je band wordt overal een kleine cm groter en breder.oscarwashere schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:16:
[Afbeelding]
https://buy.retyre.co/
Slimme oplossing om makkelijk je banden te wisselen voor verschillende omstandigheden. Wel wat prijzig voor die paar dagen dat het hier sneeuwt, maar wie weet voor de echte fanatiekelingen...
Sony A7 iv en wat recycled glas
Jij hebt blijkbaar geen last van de bluetooth verbindingsproblemen met de Moofer app?eisbaer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:44:
[...]
Dat zie je als je de afbeeldingen in de appstore of playstore bekijkt. De vanmoof app heb ik verwijderd. Enkel moofer staat er nog op, ingesteld op handmatig schakelen.
Heb zojuist de nieuwste versie (v.1.6.0.) geprobeerd, en de BT connectie wordt steeds beter (maar nog steeds vaak verbindingsissues als je aan komt lopen en gewoon weg wilt fietsen, restart van de app werkt nu wel vrijwel altijd). Ga zo upgrade naar Android Q/11 doen, hopelijk gaat dat schelen.
Wel leuk dat er nu IFTTT koppeling mogelijk is, ga ik ook eens mee testen.
BTW, ik hou de officiele app ook op de telefoon (uitgelogd), is vooral als je tocht(en) gaat maken toch handiger (Trips, maar met name de stabielere BT connectie als je weg wilt rijden).
Weet niet precies wat je bedoelt, maar kijk eens bij de moofer app. Daar is het allemaal mogelijkKwerner3000 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:15:
Iemand enig idee of er na de snelheidsupdate een "hidden" snelheidsupgrade gedaan kan worden? Met de vorige versie was dit namelijk wel het geval en begreep van VanMoof dat dit met de nieuwe versie ook kan, alleen mogen zij niets kwijt daarover. Kon het zo gauw niet vinden online, wellicht hier iemand die me ermee kan helpen.
Ik merk geen verschil. Als ik naar de schuur loop dan springt de verlichting al aan. Als ik de supermarkt uit loop naar de fiets dan ontgrendelt hij vrijwel nooit. Ook niet met de vanmoof app. Het is altijd de code intikken.HAWK Wizard schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:54:
[...]
Jij hebt blijkbaar geen last van de bluetooth verbindingsproblemen met de Moofer app?
In MyVanmoof staat als leverdatum voor m’n besteld S3 14-02? Maar heb nog geen bericht gehad dat of verstuurd of verlaat is?
Dat hangt van de koerier af, ze gebruiken verschillende. Zodra je de track & trace hebt zal dat ook het antwoord moeten geven. Deze ontvang je meestal een dag voor of op de dag van verzending.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:45:
Weet iemand of Vanmoof ook op zondag bezorgd?
In MyVanmoof staat als leverdatum voor m’n besteld S3 14-02? Maar heb nog geen bericht gehad dat of verstuurd of verlaat is?
Of is mijn batterij het langzaam aan het begeven...
[ Voor 10% gewijzigd door XyberBorg op 12-02-2021 16:54 ]
Ik heb dezelfde ervaring, maar twijfel ook of het aan de sterke wind van de afgelopen dagen ligt. Van de boost-knop merk ik nog wel gewoon de impact.XyberBorg schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:53:
Hebben jullie ook opgemerkt dat jullie S3 qua performance ontzettend lijkt te lijden onder de kou? Optrekken met de boost heeft duidelijk minder vermogen, en de topsnelheid zonder eigen inspanning op +/- 28kmh ipv 35.
Of is mijn batterij het langzaam aan het begeven...
(ik heb hem op US staan dus normaal en nu met boost tot 32, maar nu inderdaad rond de 28-30 max.)
Precies dit: als ik de app start en dan naar de fiets loop gaat het meestal wel goed. Maar als ik ergens kort pauzeer, en weer terug bij de fiets ben doet de Moofer app het niet. De originele vM app deed dit ook niet goed, maar sinds fw 1.4.5. en app 5.4.1. werkt dat eigenlijk altijd wel goed.eisbaer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Ik merk geen verschil. Als ik naar de schuur loop dan springt de verlichting al aan. Als ik de supermarkt uit loop naar de fiets dan ontgrendelt hij vrijwel nooit. Ook niet met de vanmoof app. Het is altijd de code intikken.
Moet Android 11 update nog doen, laat hier wel weten of dat nog verschil maakt (Android 10 staat nu niet echt bekend om een stabiele Bluetooth stack.....).
Afwachten dan maar wat morgen brengt.oscarwashere schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:48:
[...]
Dat hangt van de koerier af, ze gebruiken verschillende. Zodra je de track & trace hebt zal dat ook het antwoord moeten geven. Deze ontvang je meestal een dag voor of op de dag van verzending.
Ik merkte het ook bij mijn net verkochte en vanmiddag opgehaalde S2. Is ook een bekend gegeven dat alles met een accu minder wordt bij koude.oscarwashere schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:57:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring, maar twijfel ook of het aan de sterke wind van de afgelopen dagen ligt. Van de boost-knop merk ik nog wel gewoon de impact.
(ik heb hem op US staan dus normaal en nu met boost tot 32, maar nu inderdaad rond de 28-30 max.)
Volgens mij hebben elektrische auto’s ook minder range bij dit weer. Ook de accu’s, die al ouder en verzwakt zijn, van gewone auto’s gaan altijd direct stuk bij de eerste nachtvorst.
Wat jij ervaart is denk ik normaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 12-02-2021 19:11 ]
Reken er maar niet op. Ik wacht op mijn vervangende fiets. Staat tussen 12 en 19 feb. Ook geen track and trace nog.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:45:
Weet iemand of Vanmoof ook op zondag bezorgd?
Tussen 12&19? Een periode ipv een datum?Lekkerbek312 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:38:
[...]
Reken er maar niet op. Ik wacht op mijn vervangende fiets. Staat tussen 12 en 19 feb. Ook geen track and trace nog.
Yep. Zal wel te maken hebben dat ik een vervangende fiets krijg, omdat bij de eerste fiets de batterij het niet deed. Bestelling was gelijk geplaatst, maar ik denk dat ze stiekem toch gewacht hebben dat de de fiets retour hebben gekregen. Ondanks de toezegging dat niet te doen.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:08:
[...]
Tussen 12&19? Een periode ipv een datum?
Al met al een lange levertijd zo en slechte indruk. Ik kan nu toch niet lekker fietsen met dit weer, dus dat verzacht het weer een beetje.
Dat vond ik ook verwarrend, aan de telefoon kreeg ik toezegging dat er direct een nieuwe verstuurd zou worden als de fiets bij mij thuis (dezelfde dag dus nog, kudos aan UPS) opgepikt was en dit in het systeem van UPS te vinden was. Maar vervolgens heb ik nog moeten bellen en bleken ze dit toch pas te doen als de fiets bij hun was aangekomen, al hadden ze er al wel een voor me gereserveerd. Die is vervolgens niet verstuurd, omdat de medewerker er geen verzenddatum aan had gekoppeld, waardoor ik een week op niets aan het wachten was, waarnaar ik weer belde en dat probleem dus bleek.Lekkerbek312 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:55:
[...]
Yep. Zal wel te maken hebben dat ik een vervangende fiets krijg, omdat bij de eerste fiets de batterij het niet deed. Bestelling was gelijk geplaatst, maar ik denk dat ze stiekem toch gewacht hebben dat de de fiets retour hebben gekregen. Ondanks de toezegging dat niet te doen.
Al met al een lange levertijd zo en slechte indruk. Ik kan nu toch niet lekker fietsen met dit weer, dus dat verzacht het weer een beetje.
Zag zelf die van invoxia maar vind 150 euro beetje veel voor een achterlichtje met gps.
Aliexpress heeft er een voor 30 euro..dat lijkt me dan weer te goedkoop om fatsoenlijk te werken?
Suggesties?
Nee idd. Gelijk erbij neer klappen op je nieuwe fiets is ook niet wat! 😌Lekkerbek312 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:55:
[...]
.... Ik kan nu toch niet lekker fietsen met dit weer, dus dat verzacht het weer een beetje.
Echt een tracker, of voor navigatie bestemd? Indien het laatste: Beeline Velo. Zie m'n posts in dit topic.Daan2020 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:44:
Zijn er mensen die een goeie gps tracker kunnen aanraden?
Zag zelf die van invoxia maar vind 150 euro beetje veel voor een achterlichtje met gps.
Aliexpress heeft er een voor 30 euro..dat lijkt me dan weer te goedkoop om fatsoenlijk te werken?
Suggesties?
Bedoelde inderdaad echt een tracker maar bedankt!oscarwashere schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:34:
[...]
Echt een tracker, of voor navigatie bestemd? Indien het laatste: Beeline Velo. Zie m'n posts in dit topic.
die van invoxiavalt direct op, daarvoor is de vanmoof te minimalistisch, betere oplossing is bv. de tile tracker, helaas is dit een bluetooth tracker waarbij je bij een bereik van 45meter vervolgens afhankelijk bent van een Iphone / bluetooth gebruikers die het signaal van de Tile naar de GPS satelliet sturen maar deze is wel bv. te verbergen in je framebuis ofzo.Daan2020 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:15:
[...]
Bedoelde inderdaad echt een tracker maar bedankt!

bijna alle gestolen fietsen terug met GPS-tracker
https://www.fietsersbond....en-terug-met-gps-tracker/
Test: GPS-trackers
https://www.fietsersbond....sloten/test-gps-trackers/
[ Voor 21% gewijzigd door Bruzski op 15-02-2021 08:56 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2021 12:54 ]
Ik ben sinds een paar maanden naar Van Moof aan het kijken, maar gezien de serieus slechte reviews durf ik het nog niet aan. Komt ook omdat Van Moof onduidelijk is over service. Ik zoek het niet om met een geleverde fiets zelf langs Amsterdam te gaan of ruim extra voor een service contract te betalen. Ik ben niet bang voor een defect zo nu en dan, maar wil dan bij voorkeur snel en lokaal geholpen worden.
Hoe werkt het (voor jullie)?
Word je goed op afstand geholpen of kun je bij de lokale fietsenmaker terecht (ook voor garantiegevallen)?
Als het niet lokaal kan, voorzien ze dan in transport(en kosten) naar Amsterdam?
Ben benieuwd naar jullie ervaring.
alvast dank.
groet,
Danny
De vuistregel is dat je voor alle 'normale' fiets reparaties terecht kan bij de 'normale' fietsenmaker. Denk aan het uitlijnen (richten) van je wiel, vervangen van banden, spaken, etc.Danny79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:20:
Hallo,
Ik ben sinds een paar maanden naar Van Moof aan het kijken, maar gezien de serieus slechte reviews durf ik het nog niet aan. Komt ook omdat Van Moof onduidelijk is over service. Ik zoek het niet om met een geleverde fiets zelf langs Amsterdam te gaan of ruim extra voor een service contract te betalen. Ik ben niet bang voor een defect zo nu en dan, maar wil dan bij voorkeur snel en lokaal geholpen worden.
Word je goed op afstand geholpen of kun je bij de lokale fietsenmaker terecht (ook voor garantiegevallen)?
Als het niet lokaal kan, voorzien ze dan in transport(en kosten) naar Amsterdam?
alvast dank.
groet,
Danny
Zodra het VanMoof-specifieke reparaties betreft, zoals aan de accu, aansturing (controller/smart unit), schopslot, etc. je toch hulp moet zoeken bij VanMoof. Gelukkig kan je ook een hoop zelf oplossen met de instructies die zij leveren, en rollen ze hun netwerk van eigen mobiele fietsmonteurs steeds verder uit. Als je de fiets toch moet langsbrengen of opsturen, mag je verwachten dat ze je netjes tegemoetkomen hierin (mits binnen garantie of door aantoonbaar gebrek).
Ik bezit zelf de fiets niet (om de bekende redenen) maar volg al wel lang de ontwikkelingen m.b.t. de problematiek van met name de S3. Ik raad ook iedereen af de fiets te kopen. Dan gaat het niet om het uiterlijk of om de kekke snufjes en de uitgekiende marketing - maar puur om de ervaringen die je leest.Danny79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:20:
Hallo,
alvast dank.
groet,
Danny
Wil je een fiets die net als VanMoof ook in China/Taiwan is gemaakt met een Nederlandse naam, maar wel met onderdelen die gewoon door de fietsenmaker vervangen/onderhouden kunnen worden is misschien Lekker Bikes ook een optie.
De doos werd ongeopend en compleet onbeschadigd geleverd door UPS.👍🏻
Fiets uitgepakt en nergens iets raars gevonden, geen beschadigingen, geen krom wiel, startte gelijk op en koppelen aan m’n account ging ook vlekkeloos.
Accu was 1% dus staat nu aan de lader. Ook gelijk een firmware update melding en direct erop gezet. Grappig, wanneer die update klaar is ‘zie’ en hoor je vuurwerk.
Ik heb gelijk een Axa slot gemonteerd, Schwalbe Supermoto banden met reflectie en lekbescherming 6!, een achterdrager, snelbinders en een gecombineerd achterlicht/reflector voor als lading op de bagage het achterlicht blokkeert. Het achterlicht, de Axa Juno, is zeer compact en smal en heeft een aan/uit schakelaar en schakelt zichzelf na 2 minuten ook uit als je het zelf zou vergeten.
Verder wil ik wrs. het zadel en de handvatten ook veranderen, maar deze zien er vooralsnog comfortabeler uit dan die op d le S2, dus wil het eerst even aanzien. Heb i.i.g. het Selle Royal zadel en de Esigrips extra chunky handvatten van de S2 nog klaarliggen. De handvatten ga ik denk ik sowieso overzetten want die chunky’s zijn de beste die ik ooit heb gehad. Heb erg grote handen en dan is een dikker handvat veel comfortabeler dan een dunne die erg in je hand drukt.
Straks een stuk fietsen, kijken of dat ook een positieve ervaring wordt!
Verhaal zonder pica’s is saai, dus bij deze.
:strip_exif()/f/image/j6JAkGQshjfNO8CvnddQCd0f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/82ZDvAcW5odZJa6Y8XmyXEQ4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gjM7nifojlShEc4Kkdieetv2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NukZnJQt64tvnsnto7C5nOSo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bM8pzdL3hnQF4vOedlMsr1SV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GZhkmSTO2lxXJ4zOz3K7dHjm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2WeBEHvXEmS3Wuh3ZoqKppcy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 91% gewijzigd door Eddy 6 pack op 18-02-2021 17:19 ]
Gefeliciteerd! Je hebt al meteen een hoop aangepast voordat je de eerste afstanden hebt gereden, lekker bezig! Heb je de VANMOOF logo's op de handremmen, achtervork en drager zelf lichter gekleurd, of was dat al zo?Eddy 6 pack schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:14:
Vandaag mijn S3 ontvangen. 4-2 besteld, 18-2 geleverd. Precies 2 weken. Oorspronkelijke leverdatum was zondag 14-2. Heb een paar keer gebeld v/d week met VM en er waren schijnbaar wat leverings problemen ivm een nieuw magazijn. Al met al redelijk snel nu dus.
Fiets uitgepakt en nergens iets raars gevonden, geen beschadigingen, geen krom wiel, startte gelijk op en koppelen aan m’n account ging ook vlekkeloos.
Accu was 1% dus staat nu aan de lader. Ook gelijk een firmware update melding en direct erop gezet. Grappig, wanneer die update klaar is ‘zie’ en hoor je vuurwerk.
Ik heb gelijk een Axa slot gemonteerd, Schwalbe Supermoto banden met reflectie en lekbescherming 6!, een achterdrager, snelbinders en een gecombineerd achterlicht/reflector voor als lading op de bagage het achterlicht blokkeert. Het achterlicht, de Axa Juno, is zeer compact en smal en heeft een aan/uit schakelaar en schakelt zichzelf na 2 minuten ook uit als je het zelf zou vergeten.
Verder wil ik wrs. het zadel en de handvatten ook veranderen, maar deze zien er vooralsnog comfortabeler uit dan die op d le S2, dus wil het eerst even aanzien. Heb i.i.g. het Selle Royal zadel en de Esigrips extra chunky handvatten van de S2 nog klaarliggen. De handvatten ga ik denk ik sowieso overzetten want die chunky’s zijn de beste die ik ooit heb gehad. Heb erg grote handen en dan is een dikker handvat veel comfortabeler dan een dunne die erg in je hand drukt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan je iets meer vertellen / laten zien hoe je het extra achterlicht hebt bevestigd? Mijn achtertas blokkeert inderdaad ook deels het reguliere achterlicht, dus zoek ook een nette oplossing zoals deze.
Dank je! Ja idd nog geen meter gereden en al wel gemodified...oscarwashere schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:22:
[...]
Gefeliciteerd! Je hebt al meteen een hoop aangepast voordat je de eerste afstanden hebt gereden, lekker bezig! Heb je de VANMOOF logo's op de handremmen, achtervork en drager zelf lichter gekleurd, of was dat al zo?
Kan je iets meer vertellen / laten zien hoe je het extra achterlicht hebt bevestigd? Mijn achtertas blokkeert inderdaad ook deels het reguliere achterlicht, dus zoek ook een nette oplossing zoals deze.
De logo’s heb ik zelf inge’kleurd’ met een tipp-ex pen. Heel dik erop druppelen/stippen en overtollige wegvegen met keukenrol met wat thinner erop.
Ik vind de fiets persoonlijk erg weinig merklogo’s hebben en mocht best iets meer zijn vond ik. Maar dan wel subtiel (dacht ik, maar jou valt het gelijk al op!😉).
Heb al eens geïnformeerd bij een stickerbedrijf om Vanmoof decals te maken en dat konden ze in alle kleuren en maten, maar twijfel waar ze dan te plakken. En denk ook dat het dan teveel opvalt als zijnde niet origineel..
Achterlicht heb ik zelf een 2 hoekbeugeltjes voor gemaakt van pvc buis klemmetjes.
In de bankschroef rechtpletten, gaten opmeten, uitboren, zwart maken en klaar.
Hier wat foto’s.
:strip_exif()/f/image/14DH6J3QdGXs6WNtaGSyFk3a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F5bqJi2EGtXtAJ7WK2MhCHz9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tModkJT8Uhg6ypGs0lfCvwU0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fZiMJsA3dYsCs097RgHE4AXb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dcXUgoCO9JYD9gT6Su8a61Ii.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat als de fiets nu terugmoet? Dan 'poets' je de logo's weer in de originele staat?Eddy 6 pack schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:51:
[...]
.
De logo’s heb ik zelf inge’kleurd’ met een tipp-ex pen. Heel dik erop druppelen/stippen en overtollige wegvegen met keukenrol met wat thinner erop.
Nope.litebyte schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:55:
[...]
Wat als de fiets nu terugmoet? Dan 'poets' je de logo's weer in de originele staat?
Hij fietst lekker. Schakelen ging goed met af en toe inderdaad een klikje of een doortrap gevoel, met name bij veel kracht zetten.
Turboboost werkt ook heel sterk.
Wel een paar dingen, met de Moofer app aan werd er af en toe niet geschakeld, de lampjes van de versnellingen deden het wel, maar niet pas met de versnellingen. Ook handmatig werkte niet. De Moofer app afsluiten en de Vanmoof app weer aan hielp niet. Pas na 8 seconden op de reset button gedrukt te hebben werkte alles weer. M.i. een software glitch. Even in de gaten houden.
Morgen overdag bij droog weer wat meer proberen.
Al met al tevreden, de fiets fiets heel lekker en degelijk. Ook de hydraulische remmen doen het goed en laten de wielen minder snel blokkeren dan de remmen van de S2 heb ik de indruk, al kan dat ook aan de banden liggen. De Schwalbe Supermoto's s die ik er nu onder heb hebben aanzienlijk meer profiel dan de Schwalbe GT Tour's.
Ik ben niet al met al tevreden, zeker na maanden lang alle nare verhalen te hebben gelezen. Het af en toe niet schakelen voelt als een SW probleem en dat is altijd op te lossen. Mechanisch voelt alles goed en degelijk aan.
Op naar meer km's!
Het schakelen is ook een kwestie van wennen. En nee, voor de cynische Tweakers onder ons, dan bedoel ik niet 'wennen dat het niet werkt'. Ik bedoel dat je leert herkennen, of went aan, wanneer de fiets (bijna) schakelt en hoeveel kracht je hierbij het beste op je trappers kan zetten.Eddy 6 pack schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:32:[...] Hij fietst lekker. Schakelen ging goed met af en toe inderdaad een klikje of een doortrap gevoel, met name bij veel kracht zetten. [...] Ik ben niet al met al tevreden, zeker na maanden lang alle nare verhalen te hebben gelezen. Het af en toe niet schakelen voelt als een SW probleem en dat is altijd op te lossen. Mechanisch voelt alles goed en degelijk aan.
Vanwaar dat normale fietsslot en extra achterlicht? HahaEddy 6 pack schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:14:
Vandaag mijn S3 ontvangen. 4-2 besteld, 18-2 geleverd. Precies 2 weken. Oorspronkelijke leverdatum was zondag 14-2. Heb een paar keer gebeld v/d week met VM en er waren schijnbaar wat leverings problemen ivm een nieuw magazijn. Al met al redelijk snel nu dus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.