Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
siemed schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:18:
Ik heb eigenlijk geaccepteerd dat het unlocken van de fiets vanuit de app moet, het is me slechts één keer overkomen dat de fiets reageerde toen ik aan kwam lopen en ik de app niet nodig had.

Ik heb een Iphone 11 met app versie 3.7 en Bike software 1.4.5.

Nu ik lees dat het bij andere wel goed werkt vraag ik me af of er iets is wat ik kan doen om dit te verbeteren?
Bij heel veel mensen werkt het helemaal niet zo goed helaas...........maar idd bij firmware 1.4.5. al iets beter.
Het heeft allemaal met de BT connectie te maken, dus als het niet met de linker knop werkt, werkt het (bij mij) vanuit de app ook niet (omdat er geen BT connectie met de fiets is). Zodra het vanuit de app werkt, werkt het met de linker knop (touch unlock) ook. Bij mij is het dus: of het werkt beide wel of beide niet.

Met de Moofer app idem: als er eenmaal BT verbinding is met de fiets, werkt zelfs de auto unlock (dan hoef je dus zelfs niet eens op de linker knop te drukken, maar unlocked ie vanzelf......dan wel binnen 5 seconden "bevestigen" door minimaal het achterwiel iets naar voren of achteren te rijden). Helaas connect die app vrijwel zelden vanzelf en moet je meerdere restarts doen. De nieuws vM app doet het stuk beter, maar zeker ook nog niet altijd (dan is BT/flight mode off/on vaak wel voldoende om het werkend te krijgen).

Voel me soms meer beta, uh, alfa tester dan biker, maar goed......... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2021
Zou wel iets kunnen worden voor de VanMoof S4. Deze werkt ook onder volle belasting.

https://classified-cycling.cc/en/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnOwzUaTksZPSvnXAm_fgWcfzD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rQBWmk2dpoPvBKGBZIwrtUg5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:51
Holladi-jo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:53:
Zou wel iets kunnen worden voor de VanMoof S4. Deze werkt ook onder volle belasting.

https://classified-cycling.cc/en/

[Afbeelding]
De prijs van zo'n syseem is zowat even hoog als een complete S3....

Dit is typisch iets voor hobby fietsers met een (te) ruim budget.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
Tommie12 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
[...]

De prijs van zo'n syseem is zowat even hoog als een complete S3....

Dit is typisch iets voor hobby fietsers met een (te) ruim budget.
Aha, daar had ik nog even niet op gelet |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
siemed schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:18:
Ik heb eigenlijk geaccepteerd dat het unlocken van de fiets vanuit de app moet, het is me slechts één keer overkomen dat de fiets reageerde toen ik aan kwam lopen en ik de app niet nodig had.

Ik heb een Iphone 11 met app versie 3.7 en Bike software 1.4.5.

Nu ik lees dat het bij andere wel goed werkt vraag ik me af of er iets is wat ik kan doen om dit te verbeteren?
Ik hoop dat dit het antwoord is bij al jullie mis-auto-unlock-gebeurtenissen:
Unlocken werkt alleen wanneer de app op de iPhone op de achtergrond draait. Als de app is gesloten (weggeveegd uit de app multi tasker) kan je iPhone op geen enkele manier verbinden met de fiets, ook al staat Bluetooth aan op je iPhone. Als je de app opent en gewoon op de achtergrond laat draaien geef je je iPhone pas toestemming om met je fiets verbinden te maken (hier heeft VanMoof denk ik voor gekozen). Zodra de verbinding er is zie je op het display bovenaan een bolletje. Als die er is en je staat dichtbij je fiets kan je m zo ontgrendelen. Werkt het niet? Druk nog een paar keer. Werkt bij mij 10/10 keer met iPhone XS (iOS 14.3), fiets 1.4.5.

[ Voor 6% gewijzigd door bincvburen op 19-01-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

bincvburen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Unlocken werkt alleen wanneer de app op de iPhone op de achtergrond draait. Als de app is gesloten (weggeveegd uit de app multi tasker) kan je iPhone op geen enkele manier verbinden met de fiets, ook al staat Bluetooth aan op je iPhone. Als je de app opent en gewoon op de achtergrond laat draaien geef je je iPhone pas toestemming om met je fiets verbinden te maken (hier heeft VanMoof denk ik voor gekozen). Zodra de verbinding er is zie je op het display bovenaan een bolletje. Als die er is en je staat dichtbij je fiets kan je m zo ontgrendelen. Werkt het niet? Druk nog een paar keer. Werkt bij mij 10/10 keer met iPhone XS (iOS 14.3), fiets 1.4.5.
Waar moet je dan op drukken? Op het bolletje? Die doet niks volgens mij.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb intussen mijn VanMoof nu 3x opgeladen, overigens nog nooit helemaal leeg gereden. Maar het valt mij wel op dat de accu nooit op 100% staat, bij mij laadt hij maar tot een 88% op, ook al heb ik hem de hele nacht in het stopcontact staan. Iemand dezelfde ervaringen?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 10:49

S1W

Ron_Tweaker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:31:
Ik heb intussen mijn VanMoof nu 3x opgeladen, overigens nog nooit helemaal leeg gereden. Maar het valt mij wel op dat de accu nooit op 100% staat, bij mij laadt hij maar tot een 88% op, ook al heb ik hem de hele nacht in het stopcontact staan. Iemand dezelfde ervaringen?
Ja, maar pas sinds het kouder is, lijkt wel een accu beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-05 22:47
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik 9 van de 10 keer probleemloos auto-unlock met mijn iPhone Xs (app 3.7 en bike sw 1.2.7). En die ene keer dat het niet in 1 keer lukt, lukt het wel nadat ik de 2e keer het knopje indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgers
Ron_Tweaker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:30:
[...]

Waar moet je dan op drukken? Op het bolletje? Die doet niks volgens mij.
Met het bolletje wordt het bovenste ledje in het midden bedoeld om aan te geven dat er BT connectie is tussen fiets en telefoon. Wanneer dit ledje niet zichtbaar is wanneer je met de telefoon bij de fiets staat is er dus ook geen BT connectie tussen de 2. Niet iets om op te drukken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
S1W schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Ja, maar pas sinds het kouder is, lijkt wel een accu beveiliging.
Had dit ook en is ter reparatie opgestuurd naar VM. Zou dus niet horen volgens VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Burnyl schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:19:
[...]

Had dit ook en is ter reparatie opgestuurd naar VM. Zou dus niet horen volgens VM.
De gehele fiets of heb je de accu eruit gehaald?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Gisteren is Vanmoof langs geweest om de bel button te vervangen en voor een service beurt

Mijn fiets is netjes gemaakt en het fiets nu weer als een zonnetje
heb tevens nog wat uitleg gekregen over het reinigen van de rem schijven.
Er wordt aanbevolen om het 2x in het jaar te doen
Volgens de beste man kan het piepen komen door zand tussen de rem .
Hij raad dan ook aan het zo nu en dan even schoon te spuiten met lucht

Dit is de rem reiniger die Vanmoof aan beveelt (de bike dokter )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qD0dqDN1DY5Y6Is4ce9F0K6B4I4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ckmc7eNzszT72HKSoF60lEqc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 16:44
[...]

Dank je wel, na het testen kwam ik er ook al achter dat je de app niet helemaal moet sluiten. Dit is iets wat ik normaal gesproken bij elke app doe als ik hem gebruikt heb. Vandaar dat het dus niet goed werkte.

Nu werkt het wel goed, nogmaals dank voor de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-10-2021
S1W schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Ja, interessant! Ik ga de printplaat eens goed bestuderen en zoeken naar debug/test pinnetjes >:)
Heb je al gekeken? Ik kwam toevallig deze foto tegen op de site van VanMoof. Zitten wel wat male headers op, misschien laden ze via daar de bootloader op de (ARM/AVR?) chip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBKLUdyaWIh7VC3ktr-K_8qaBSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/INUDVk8Y0NTQnw7g1rqvGJbK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Voor Bluetooth wordt in ieder geval Texas Instruments gebruikt (04:EE:03 MAC OUI) .

Dat zijn meestal SoCs met 8051 MCU, hoewel ze ze ook in ARM smaak hebben.
https://www.ti.com/wirele...y/bluetooth/products.html

[ Voor 20% gewijzigd door maxnl op 21-01-2021 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
Ik zit nog op app versie 5.4.1. In de nieuwe update wordt aangegeven dat o.a. de procedure voor de firmware update is aangepast. Kan iemand mij vertellen of het nog steeds niet updaten van de app invloed heeft op het wel of niet kunnen aanpassen van toekomstige firmware versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Holladi-jo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:25:
Ik zit nog op app versie 5.4.1. In de nieuwe update wordt aangegeven dat o.a. de procedure voor de firmware update is aangepast. Kan iemand mij vertellen of het nog steeds niet updaten van de app invloed heeft op het wel of niet kunnen aanpassen van toekomstige firmware versies?
Voor toekomstige fw update weet ik het niet, maar ik kon met v541 nog prima de fw upgraden naar 1.4.5.
We gaan het zien. In ieder geval altijd de v541 apk ergens bij de hand houden (oud Android tabletje doet wonderen dan :) kan ook andersom, dus nieuwste app op oude tablet ;) ).

[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 21-01-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 21:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HChA-0wjCNNWvQKkipxsDzy_EDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPWRRuxuMWrI2vxtCkt84fbX.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe vet is dit!?

Uiteraard een aantal praktische bezwaren en het is weer een start-up, maar toch wel gaaf ontworpen. En aan de vele video's op hun pagina te zien, 'werkt het echt'. Je zou haast niet geloven dat ze hem hier aanbieden voor slechts +/- €1800...

https://www.indiegogo.com...eevo-the-hubless-e-bike#/

[ Voor 5% gewijzigd door oscarwashere op 21-01-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

oscarwashere schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:52:
[Afbeelding]

Hoe vet is dit!?

Uiteraard een aantal praktische bezwaren en het is weer een start-up, maar toch wel gaaf ontworpen. En aan de vele video's op hun pagina te zien, 'werkt het echt'. Je zou haast niet geloven dat ze hem hier aanbieden voor slechts +/- €1800...

Ik had hem gisteren al gespot. Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid van deze fiets, hij is wel gaaf. Jammer van die ouderwetse cantileverremmen anno 2021 kan dat toch echt niet meer. Lever hem als het niet anders kan met een hydraulische variant. Zat er heel even stiekem aan te denken om hem te bestellen...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

dat en / of hoge rolweerstand vrees ik.

Ziet er wel heel Science Fiction uit

[ Voor 10% gewijzigd door bombadil op 21-01-2021 16:32 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:15
Ron_Tweaker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Jammer van die ouderwetse cantileverremmen anno 2021 kan dat toch echt niet meer.
Een schijfrem lijkt wat lastig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
Ron_Tweaker schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:10:
[...]

De gehele fiets of heb je de accu eruit gehaald?
De hele fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
max.schollen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:31:
Gisteren is Vanmoof langs geweest om de bel button te vervangen en voor een service beurt

Mijn fiets is netjes gemaakt en het fiets nu weer als een zonnetje
heb tevens nog wat uitleg gekregen over het reinigen van de rem schijven.
Er wordt aanbevolen om het 2x in het jaar te doen
Volgens de beste man kan het piepen komen door zand tussen de rem .
Hij raad dan ook aan het zo nu en dan even schoon te spuiten met lucht

Dit is de rem reiniger die Vanmoof aan beveelt (de bike dokter )
[Afbeelding]
Is de rem reiniger van de Action volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 13:02
[Afbeelding]

Hoe vet is dit!?

Bij mij gingen alle alarmbellen af. Is me net iets te vaak voorgekomen dat een to-good-to-be-true startup na zn crowdfunding het product niet kan leveren en je naar je geld kunt fluiten.
Dat is mooi voor een product van 100euro maar voor 1800 eurotjes ga ik het risico niet nemen. Dan maar een paar honderd meer betalen als hij daadwerkelijk op de markt komt.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilTurkey
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-07-2023

EvilTurkey

New World Order

Is de 32km/u nog steeds mogelijk als je nu een nieuwe Van Moof S3 besteld? Ik las op Bright dat dit niet meer mogelijk zou zijn.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:59
EvilTurkey schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:42:
Is de 32km/u nog steeds mogelijk als je nu een nieuwe Van Moof S3 besteld? Ik las op Bright dat dit niet meer mogelijk zou zijn.
Nog steeds mogelijk, maar volgens mij niet meer toegestaan om hier te bespreken. Mijn inbox staat open voor meer info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:22
EvilTurkey schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:42:
Gewoon mogelijk, kijk voor info op de vanmoof gebruikers Nederland Facebook pagina.
Hij kan zelfs 36..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
[Afbeelding]

Hoe vet is dit!?

Reevo hubless e-bike
Bruzski in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"

zelfde ? ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HBO88 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Gewoon mogelijk, kijk voor info op de vanmoof gebruikers Nederland Facebook pagina.
Hij kan zelfs 36..
Of Reddit, voor de niet-Facebook gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
Mijn remmen maken een soort “sshh” geluid, alsof er iets tussen de remmen zit. Had de remblokken in december laten vervagen met de reden van dit geluid. Na reparatie nogsteeds dat gekke geluid. Zijn jullie remmen wel stil? Weet iemand hier wat voor? Bij regen snap ik het maar als het gewoon droog is en de remmen zijn droog zouden ze toch stil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
bincvburen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:25:
Mijn remmen maken een soort “sshh” geluid, alsof er iets tussen de remmen zit. Had de remblokken in december laten vervagen met de reden van dit geluid. Na reparatie nogsteeds dat gekke geluid. Zijn jullie remmen wel stil? Weet iemand hier wat voor? Bij regen snap ik het maar als het gewoon droog is en de remmen zijn droog zouden ze toch stil moeten zijn.
Snap wat je bedoelt heb hetzelfde. Ze maken gelukkig (nog) niet het vreselijke gepiep waar je af en toe over leest. Dus het zacht schurende geluid vind ik acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilTurkey
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-07-2023

EvilTurkey

New World Order

De Super 73 RX noemen ze ook een electrische fiets maar je kunt hier net als bij een electrische scooter zonder te fietsen vooruit.

https://eu.super73.com/nl...eries/products/super73-rx

Is dit ook het geval bij de Van Moof? Of heb je alleen electrische ondersteuning?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
EvilTurkey schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:25:
De Super 73 RX noemen ze ook een electrische fiets maar je kunt hier net als bij een electrische scooter zonder te fietsen vooruit.

https://eu.super73.com/nl...eries/products/super73-rx

Is dit ook het geval bij de Van Moof? Of heb je alleen electrische ondersteuning?
De VanMoof geeft alleen ondersteuning wanneer de trappers rondgaan (rotatie-sensor). Dus je moet trappen om vooruit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Tilburgers schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:53:
[...]

De VanMoof geeft alleen ondersteuning wanneer de trappers rondgaan (rotatie-sensor). Dus je moet trappen om vooruit te komen.
Klopt, maar in stand 4 loopt de mijne al dik 25 km/h als je ietwat langzaam ronddraait met de pedalen. Wel super natuurlijk, maar het voelt onnatuurlijk aan.

Helaas in de wat lagere standen wordt de snelheid flink beperkt en moet je echt hard trappen om ook maar vooruit te kunnen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Hoe zijn de ervaringen met het schoonhouden van de ketting?

Gisteren fietste ik op een nat wegdek en meteen hoor je de ketting al snel kraken. Eenmaal thuisgekomen even een korte inspectie en je ziet dat de ketting toch al wat besmeurd aan het raken is ook domweg omdat deze op een aantal plekken gewoon blootstaat met de buitenlucht en dus kan vuil er grip op raken.

Ik wilde afgelopen weekend de gates belt gaan bestellen bij Veer Cycle in de US, maar kennelijk nu al uitverkocht.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:09
Ron_Tweaker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:55:
Hoe zijn de ervaringen met het schoonhouden van de ketting?

Gisteren fietste ik op een nat wegdek en meteen hoor je de ketting al snel kraken. Eenmaal thuisgekomen even een korte inspectie en je ziet dat de ketting toch al wat besmeurd aan het raken is ook domweg omdat deze op een aantal plekken gewoon blootstaat met de buitenlucht en dus kan vuil er grip op raken.

Ik wilde afgelopen weekend de gates belt gaan bestellen bij Veer Cycle in de US, maar kennelijk nu al uitverkocht.
Vind het een erg dure aanpassing maar wel interessant :P
Je zou de primeur hebben denk ik _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 20:56
Ron_Tweaker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:55:
Je ging naar de juiste leverancier, Veer, maar Gates en Veer zijn verschillende systemen en niet uitwisselbaar!

Dit is wel van belang voor anderen die ook die route willen nemen (ook even opletten dus met de aanschaf van de juiste kransjes!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-04 17:22
Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik afgelopen zaterdag een S3 light besteld! Morgen komt hij al binnen, ik had niet verwacht de fiets zo snel te ontvangen. Hopen dat het een beetje een fatsoenlijk exemplaar is, maak me stiekem toch wel een beetje zorgen na al die negatieve verhalen, al zijn de mensen met een negatieve ervaring wel eerder geneigd dit te melden uiteraard. Wish me luck en thanks voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
mitchellK schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:11:
Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik afgelopen zaterdag een S3 light besteld! Morgen komt hij al binnen, ik had niet verwacht de fiets zo snel te ontvangen. Hopen dat het een beetje een fatsoenlijk exemplaar is, maak me stiekem toch wel een beetje zorgen na al die negatieve verhalen, al zijn de mensen met een negatieve ervaring wel eerder geneigd dit te melden uiteraard. Wish me luck en thanks voor alle info!
Good luck en houdt ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Ik heb dat mijn fiets af en toe een tik doortrapt nadat je in de 4e versnelling komt. Schijnen veel mensen te hebben las ik op FB, maar er was ook een tip voor:
Zodra je in de 4e versnelling komt even een paar seconden stoppen met trappen.

Heb gister en vandaag totaal 60km gefietst en dit toegepast, het probleem was nagenoeg helemaal over!😀 Had het nog maar 1x.
Als ik niet stop met trappen, schiet hij bijna altijd nog een keer door in z'n 4, dus het helpt echt!
Geen idee waarom het werkt, maar nu fietst hij fantastisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:04

eisbaer

Zie signature

HBO88 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:30:
Ik heb dat mijn fiets af en toe een tik doortrapt nadat je in de 4e versnelling komt. Schijnen veel mensen te hebben las ik op FB, maar er was ook een tip voor:

Heb gister en vandaag totaal 60km gefietst en dit toegepast, het probleem was nagenoeg helemaal over!😀 Had het nog maar 1x.
Als ik niet stop met trappen, schiet hij bijna altijd nog een keer door in z'n 4, dus het helpt echt!
Herkenbaar. Na het schakelen op een gegeven moment toch nog een klik. Zal eens proberen. Het is wel fietsen met gebruiksaanwijzing. Niet teveel kracht zetten totdat er geschakeld is, even stoppen met trappen nadat je in zijn 4 zit. Zelf schakelen had zoveel beter geweest.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

roffeltjes schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Je ging naar de juiste leverancier, Veer, maar Gates en Veer zijn verschillende systemen en niet uitwisselbaar!

Dit is wel van belang voor anderen die ook die route willen nemen (ook even opletten dus met de aanschaf van de juiste kransjes!).
Ik bedoel dus ook de belt drive van Veer Cycles.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

eisbaer schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:51:
[...]
Herkenbaar. Na het schakelen op een gegeven moment toch nog een klik. Zal eens proberen. Het is wel fietsen met gebruiksaanwijzing. Niet teveel kracht zetten totdat er geschakeld is, even stoppen met trappen nadat je in zijn 4 zit. Zelf schakelen had zoveel beter geweest.
Klopt inderdaad, heel herkenbaar.

Ik vraag me wel af, waarom het euvel dan ineens weg zou zijn. Die e-shifter en/of hub heeft toch geen logica in zich om uiteindelijk zich zo te gedragen dat hij geen klik meer geeft?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

mitchellK schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:11:
Het is en blijft een fiets met een gebruiksaanwijzing. Soms kan je geluk hebben, soms minder. Uiteindelijk merk je dat de fiets nog niet is doorontwikkeld of eerder gezegd uitontwikkeld. De techniek erachter is mooi, maar ook gevoelig. Naar mijn inziens wordt het gevoel van stabiliteit en functionaliteit van bijvoorbeeld de app/firmware steeds beter. Als de fiets doet wat hij moet doen, is het echt een goede fiets gezien het geld wat je ervoor neerlegt. Zolang VM de support levert zoals een producent dat zou moeten doen is het een kwestie van accepteren dat er nog wat stappen gezet moeten worden om de fiets nog beter te maken. En anders zou je gewoon een reguliere e-bike moeten nemen met een Bosch middenmotor erin, waarvan je weet dat je in 99,9% van alle gevallen een probleemloze werking zal ervaren. Veel succes en plezier met uitpakken morgen!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-04 17:22
Bedankt allemaal! Tot nu toe is het enige puntje de achterrem, die loopt flink aan. Schakelen gaat soepeler dan verwacht, geen harde klik of tik in iedergeval. Geen rare foutcodes tegengekomen. Owja, voor spatbord is een beetje krom met een klein krasje. Al met al blij verast na de akelige verhalen online!

Iemand nog tips voor de achterrem? Of moet ik gewoon even langs Vanmoof fietsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

mitchellK schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:48:
Bedankt allemaal! Tot nu toe is het enige puntje de achterrem, die loopt flink aan. Schakelen gaat soepeler dan verwacht, geen harde klik of tik in iedergeval. Geen rare foutcodes tegengekomen. Owja, voor spatbord is een beetje krom met een klein krasje. Al met al blij verast na de akelige verhalen online!

Iemand nog tips voor de achterrem? Of moet ik gewoon even langs Vanmoof fietsen?
De twee bouten van je remklauwen los draaien (niet helemaal maar tot het moment dat deze per bout nog net over het schroefdraad zit, dan achterrem in knijpen. Vervolgens de bouten weer aandraaien (achterrem in blijven knijpen en kijken of hij nog aanloopt.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 21:11
mitchellK schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:48:

Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65197130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
Kleine update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ah-LNkZswxMtpKmN3wXPMkw6Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Vm2trn4dnx6dOvhpjghMq5T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
En hoe zou je die laatste opmerking in moeten stellen dan??

Zie geen extra opties in de app..

Mooi is trouwens ook dat de apple watch app weer als vanouds werkt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:50
rsvmark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:55:

Staat onder de settings tab - net onder “auto wake up”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
ZiSE schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Staat onder de settings tab - net onder “auto wake up”.
Hier is toch niets veranderd??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B9ijM0IhdYYBY-vmB11NC6LR9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2I6icPQCzsPKZqW78smlBcv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7fia5BnLATzkVG8FHquAlAsN8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULa6Bui2mT0nRDEYc0iGn2DQ.jpg?f=fotoalbum_large
De ene app is de andere niet blijkt 😀

[ Voor 5% gewijzigd door ZiSE op 27-01-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54

DataCopy

Dum vita est spes est

ZiSE schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:09:
[Afbeelding]
De ene app is de andere niet blijkt 😀
@rsvmark is het niet zo dat je die optie pas krijgt als je de optie tot auto wake-up aan zet?

[ Voor 1% gewijzigd door DataCopy op 27-01-2021 13:05 . Reden: Typo ]

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
DataCopy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:04:
[...]

@rsvmark is het niet zo dat je die optie pas krijgt als je de optie tot auto wake-up aan zet?
Ja zat ik ook net te denken :P
Probeer ik straks effe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Eindelijk gaat het komen, handmatig schakelen op de S3! Met behulp van de moofer app @quintenadema

Waarschijnlijk morgen de update die het mogelijk maakt, ben zeer benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenadema
HBO88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:59:
Eindelijk gaat het komen, handmatig schakelen op de S3! Met behulp van de moofer app @quintenadema

Waarschijnlijk morgen de update die het mogelijk maakt, ben zeer benieuwd!!
Update gaat over een paar uur live ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Ben benieuwd of de schakelproblemen van doortrappen hierdoor ook minder wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:53
HBO88 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:30:

Er wordt ook altijd aangeraden om niet te trappen bij het wisselen van versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
rsvmark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:55:

Maar niet voor de “oude” S, terwijl dat eerste wel werkte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:52
Moofer heeft een update uitgebracht met handmatig schakelen. Iemand al getest? Gaat dan je bel af bij het terugschakelen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIET9AWfSQ1kf6skpYA5nzbELQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9dBfOsZ1GiCdVeQGl4F3c9L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door heval op 27-01-2021 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
heval schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:19:
Moofer heeft een update uitgebracht met handmatig schakelen. Iemand al getest? Gaat dan je bel af bij het terugschakelen?[Afbeelding]
Heb het net getest, werkt goed!
2x snel boostknop indrukken is opschakelen, belknop ingedrukt houden en 2x snel boostknop is terugschakelen.
De bel gaat hierbij niet af.
Het fijne is dat wanneer je stil staat hij toch automatisch weer naar de 1e versnelling gaat.

Fijne functie, ook geen last met doortrappen nu.
Het enige wat nu lastig is om vanuit stilstand met de boostknop in een soort dragrace naar topsnelheid te komen.
Het lukt wel, maar dan zit je bij 32km nog in 1e versnelling, vervolgens moet je 6x snel op de boostknop klikken om in z'n 4 te komen :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:52
HBO88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:28:
[...]

2x snel boostknop indrukken is opschakelen, belknop ingedrukt houden en 2x snel boostknop is terugschakelen.
Het fijne is dat wanneer je stil staat hij toch automatisch weer naar de 1e versnelling gaat.

Fijne functie, ook geen last met doortrappen nu.
Het enige wat nu lastig is om vanuit stilstand met de boostknop in een soort dragrace naar topsnelheid te komen.
Het lukt wel, maar dan zit je bij 32km nog in 1e versnelling, vervolgens moet je 6x snel op de boostknop klikken om in z'n 4 te komen :*)
Grappig dat we met zijn alle nooit hebben gedacht dat handmatig schakelen icm boostknop niet handig is. Misschien moeten we vanmoof iets meer credits hiervoor geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Ron_Tweaker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:58:
[...]

Ik bedoel dus ook de belt drive van Veer Cycles.
Bruzski in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
de mijne heb ik als het goed is volgende week binnen na sinds september te wachten.. laten we hopen dat het een succes is, kransjes zitten er standaard bij. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 28-01-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

HBO88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Het fijne is dat wanneer je stil staat hij toch automatisch weer naar de 1e versnelling gaat
Kun je de bel nog wel gebruiken als je de knop kort indrukt?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
eisbaer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:21:
[...]
Kun je de bel nog wel gebruiken als je de knop kort indrukt?
ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ik ga de moofer app eens proberen. Ik zie dat je wel je vanmoof inlog gegevens moet invullen.
@quintenadema Waarom kun je niet zonder die gegevens de app gebruiken?

[ Voor 71% gewijzigd door eisbaer op 29-01-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 13:40
Zit er aan te denken een S3 aan te schaffen. Sla vakantie een jaartje over, dus moet wat met m'n centen :). Ben een redelijke gadget nerd, en dan past deze fiets prima in mijn straatje. En schrik niet zo snel van negatieve reacties, je weet wat je koopt en je moet ook wat geluk hebben. Maar dat is met alles.
Heb wel een vraag over de onderhoud en diefstal services. Normaal gesproken als ik een fiets koop, heb ik daar totaal geen interesse in. Hoe is jullie ervaring of dit wel of niet nodig is om beide of 1 ervan aan te schaffen?
Woon niet in een grote stad, fiets staat thuis achter slot en grendel en ga hem voornamelijk gebruiken voor woon/werk (13km enkel).
Vind de light versie ook gaaf, maar hoe zit het dan eigenlijk met de weergave van het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Barryz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:44:
Zit er aan te denken een S3 aan te schaffen. Sla vakantie een jaartje over, dus moet wat met m'n centen :). Ben een redelijke gadget nerd, en dan past deze fiets prima in mijn straatje. En schrik niet zo snel van negatieve reacties, je weet wat je koopt en je moet ook wat geluk hebben. Maar dat is met alles.
Heb wel een vraag over de onderhoud en diefstal services. Normaal gesproken als ik een fiets koop, heb ik daar totaal geen interesse in. Hoe is jullie ervaring of dit wel of niet nodig is om beide of 1 ervan aan te schaffen?
Woon niet in een grote stad, fiets staat thuis achter slot en grendel en ga hem voornamelijk gebruiken voor woon/werk (13km enkel).
Vind de light versie ook gaaf, maar hoe zit het dan eigenlijk met de weergave van het display?
Goed dat je niet laat afschrikken door negatieve verhalen. Mijn 1e fiets had een paar problemen, binnen een week had ik de 2e die perfect is.
Ik heb ook geen extra onderhoud of diefstal PoM genomen. Voor diefstal vind ik de vanmoof service te duur. Als mijn fiets nu gestolen word krijg je zoizo de tracking link om zelf op zoek te gaan.
Los daarvan kun je een verzekering afsluiten bij bijv. anwb of alianz die aanzienlijk goedkoper is (123 euro voor 3 jaar, volledige aanschafwaarde terug) Daar zit ik zelf nog over te twijfelen.
Of gewoon een extra vouwslot/ketting, zeker als je hem voornamelijk gebruikt voor woon/werk.

Onderhoud heb ik ook niet genomen, ben redelijk handig en heb mijn huidige fiets eerlijk gezegd ook nooit een beurt laten geven bij de fietsenmaker. Vooral als je ziet wat de VM onderhoud service inhoud, controleren van bouten, e.e.a. smeren etc. Dat kan ik zelf ook wel.
Mocht ik problemen krijgen met de versnelling/hub, dan ga ik ervan uit dat dat bij 2 jaar garantie hoort als het kapot gaat.

Light versie heb ik geen ervaring mee, vind dat het display van de donkere prima af te lezen is overdag, zelfs afgelopen week met die zonnige dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:29
Ik heb zelf sinds oktober een S3 zwart. Kan niet anders zeggen dan dat ik erg blij ermee ben. De fiets had geen enkel probleem. Heb nog een paar keer naar mijn werk kunnen fietsen (12KM). Fiets is daar ideaal voor. Dankzij de boost button geen enkele moeite om op snelheid te komen en daar gaat de meeste inspanning in zitten normaal gesproken.
Verzekering heb ik bij Alianz afgesloten. Zij accepteren het digitale slot. Dat gebruik ik bij de 'korte stops', zoals de supermarkt. Als ik de fiets voor langere tijd op slot zet, zoals in de stad of op het werk, dan heb ik daarvoor een kerttingslot op de fiets. Om ook nog wat mee te kunnen nemen, heb ik een bagagedrager op de fiets gezet. De fiets is zonder drager mooier, maar met drager praktischer. En dat telt ook voor mij, aangezien ik de fiets voor alle ritten wil gebruiken, niet alleen toerritten. Dus als ik naar mijn werk ga, neem ik mijn werktas mee achterop. De vanMoof-achterdrager vond ik niet praktisch. Te smal en te klein. De huidige begagedrager is meer een 'normale' met snelbinders. Vind het zelf erg prettig.

Enige minpuntje tijdens mijn ritten naar mijn werk: Ik fiets dwars door Utrecht en kom best veel stoplichten tegen. Bij elk stoplicht ben je als eerste weg en bij het volgende stoplicht sta je dus als eerste te wachten en sluiten de anders weer aan. Beetje alsof je met je Porsche hard optrekt, maar bij elk stoplicht staat diezelfde Opel Kadett weer achter je ;-)

Samenvatting: nog geen seconde spijt gehad. Bestelling snel doen, des te eerder kun je het zelf proberen. En mocht het niet bevallen, kan de fiets altijd terug binnen twee weken. Daarom snap ik mensen niet die vooraf de bestelling al cancellen.
Veel plezier ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
@quintenadema is lekker bezig:
Eindelijk is 'ie er! Moofer voor iOS!
De app kost ~€5. Hiermee support je het verder ontwikkelen van de app. Download 'm nu:
https://apps.apple.com/us/app/moofer/id1550970114
Voorheen onbeschikbare features:
- Regio / max. snelheid inclusief offroad modus
- Assist mode 5
- Handmatig schakelen
- Stoomboot belgeluid
- AI-berekend geschatte range
- Alarm Alert
- Charge Alert
- SmartSpeed
- Dashboard met snelheidsmeter, actieve versnelling, geschatte range en batterij percentage
- Jukebox
- Engels, Nederlands en Duits
- Licht en donkere modus
Meer info waaronder de feature roadmap, privacy policy en terms and conditions is te vinden op:
https://mooferapp.github.io/
Copy/paste van facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Ik heb afgelopen woensdag er toevallig een besteld. Ook zonder verzekering en onderhoud. Ik betaal grote uitgaven altijd met creditcard. Hierbij zijn alle uitgaven (afhankelijk van type creditcard) verzekerd tot 1 jaar. Na het jaar zie ik wel verder.

Levertijd is volgens de website 10 dagen. In mijn vanmoof staat ook dat hij 6 februari komt. Accessoires (zoals achterrek en tas) komen later. Vreemd. Ik zou juist zeggen eerder. Dat heb je toch wel op voorraad? Toch lees ik bij velen dat ze de fiets al na 3 dagen binnen hadden. Was dat onverwacht of was de track and trace link toen ook al verstuurd? Stiekem hoop ik dat ie dus morgen binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
eisbaer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:10:
Ik ga de moofer app eens proberen. Ik zie dat je wel je vanmoof inlog gegevens moet invullen.
@quintenadema Waarom kun je niet zonder die gegevens de app gebruiken?
Anders kan hij je fietsinfo niet ophalen en dus niet connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
quintenadema schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Update gaat over een paar uur live ;)
Goed werk Quinten, en weer een hoop nieuwe features erbij zie ik! :)

Handmatig schakelen werkt prima, idd dubbelklik op boost knop voor gear+ en bel-hold en dubbelklik op boostknop voor gear-

Door de belknop vast te houden, gaat de bel dus niet onnodig af, en ook de boost doet het niet ongewenst als je dubbelclicked. Uiteraard doet de bel het nog steeds als je die gewoon kort indrukt en de boost knop ook als je die eenmalig (lang of kort) indrukt. Verbeterpuntje: als je in gear 4 rijdt en je remt af, voor stoplicht bv, en die schiet op groen als je nog niet stilstaat (maar bv 2 kmh rijdt) dan moet je in gear 4 weer op snelheid zien te komen (lukt dan wel met de boost knop, maar toch). Het is niet echt heel snel om van gear 4 dan weer naar 1 te komen.

Mogelijk kun je daar nog iets voor bedenken (of bv als je zowel bel als boost tgelijk indrukt hij weer op Auto mode schiet?). Dat is sowieso handig, want helaas was de app na korte pauze weer niet verbonden met de fiets, en toch maar op de fiets gestapt (moest weer verder), maar ja........dan rij je dus in gear 1 en kun je alleen nog maar handmatig opschakelen (er wordt dus ook niet meer automatisch ge-shift voor je als de Moofer app niet meer verbonden is). Om weer in auto mode te komen moet je dus de Moofer app minimaal 1x weer connecten en de setting aanpassen.

De app herstarten werkte deze keer goed, daarna weer wel gelijk verbinding (zonder flightmode of BT off/on) , dus hopelijk werkt die BT connect in deze versie (v1.4.2) weer een stuk beter. Zal het merken komende dagen,. het wordt weer mooi (droog) fietsweer!

Verder heeft Smart Speed nu 2 settings: Comfort of Sportief. Verschil nog niet kunnen testen (werkt neem ik aan niet als je in Manual shifting mode rijdt?), en zijn er wat meldingen toegevoegd (oa ping op je ebike als je telefoon een melding heeft, als het fiets alarm afgaat en als de fiets (bijna) opgeladen is.

Kortom: als de verbindingsproblemen straks opgelost zijn is het een prima app, tot die tijd is ie niet heel goed bruikbaar omdat er telkens veel gedoe is voor je de app aan de fiets gekoppeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
HAWK Wizard schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Goed werk Quinten, en weer een hoop nieuwe features erbij zie ik! :)

Handmatig schakelen werkt prima, idd dubbelklik op boost knop voor gear+ en bel-hold en dubbelklik op boostknop voor gear-

Door de belknop vast te houden, gaat de bel dus niet onnodig af, en ook de boost doet het niet ongewenst als je dubbelclicked. Uiteraard doet de bel het nog steeds als je die gewoon kort indrukt en de boost knop ook als je die eenmalig (lang of kort) indrukt. Verbeterpuntje: als je in gear 4 rijdt en je remt af, voor stoplicht bv, en die schiet op groen als je nog niet stilstaat (maar bv 2 kmh rijdt) dan moet je in gear 4 weer op snelheid zien te komen (lukt dan wel met de boost knop, maar toch). Het is niet echt heel snel om van gear 4 dan weer naar 1 te komen.

Mogelijk kun je daar nog iets voor bedenken (of bv als je zowel bel als boost tgelijk indrukt hij weer op Auto mode schiet?). Dat is sowieso handig, want helaas was de app na korte pauze weer niet verbonden met de fiets, en toch maar op de fiets gestapt (moest weer verder), maar ja........dan rij je dus in gear 1 en kun je alleen nog maar handmatig opschakelen (er wordt dus ook niet meer automatisch ge-shift voor je als de Moofer app niet meer verbonden is). Om weer in auto mode te komen moet je dus de Moofer app minimaal 1x weer connecten en de setting aanpassen.

De app herstarten werkte deze keer goed, daarna weer wel gelijk verbinding (zonder flightmode of BT off/on) , dus hopelijk werkt die BT connect in deze versie (v1.4.2) weer een stuk beter. Zal het merken komende dagen,. het wordt weer mooi (droog) fietsweer!

Verder heeft Smart Speed nu 2 settings: Comfort of Sportief. Verschil nog niet kunnen testen (werkt neem ik aan niet als je in Manual shifting mode rijdt?), en zijn er wat meldingen toegevoegd (oa ping op je ebike als je telefoon een melding heeft, als het fiets alarm afgaat en als de fiets (bijna) opgeladen is.

Kortom: als de verbindingsproblemen straks opgelost zijn is het een prima app, tot die tijd is ie niet heel goed bruikbaar omdat er telkens veel gedoe is voor je de app aan de fiets gekoppeld hebt.
De knopsetings zijn niet aan te passen volgens Quinten, omdat dit in de firmware zit geschreven. Als we nu met zn allen een mail sturen naar vanmoof om het aan te laten passen.. >:)
Ik ervaar hetzelfde met niet helemaal stilstaan bij stoplicht of iets, dan ben je niet direct teruggeschakeld.
Wel is het zo dat je de belknop ingedrukt kunt houden en snel 4 of 6x op de boost kunt klikken om zo 2 of 3 versnellingen terug te schakelen, dus dat scheelt iets.

Misschien @quintenadema dat de suggestie om terug naar automatisch schakelen door bijv. bel en boost in te drukken wel te programmeren is?

Vind het automatisch schakelen leuk, maar prefereer denk ik toch handmatig schakelen. Vraag me wel af wanneer de boostknop versleten is, omdat je die nu heel vaak indrukt met het schakelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Cool, als iOS gebruiker direct gedownload... zal hem zo even testen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Giant87 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:42:
[...]
Anders kan hij je fietsinfo niet ophalen en dus niet connecten.
Morgen eens testen hoe het werkt. Altijd leuk, iets nieuws proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Wauw, vanavond eens de Moofer app op iOS uitgeprobeerd. Met een dikke smile de snelste ondersteuningsoptie 5 geselecteerd met de stand op US. Wat een gemak met tegenwind toch 34/35 kunnen rijden zonder al te veel bij te moeten trappen. Of je dit veel gebruikt, geen idee... want een en ander zal toch ten koste gaan van de accuduur. Ik ben benieuwd of de ondersteuning ook stopt bij een 21km/u zodra je niveau 4 selecteert, dus a la VM app.

Wie heeft ervaringen met de smart speed optie, is dat wat?

Klopt het dat in de officiële VM app de ritten niet meer worden bijgehouden als je met de Moofer app rondrijdt of lijkt dat maar zo? Ik zie de km stand op de Moofer app wel gewijzigd is n.a.v. mijn laatste rit vanavond ook zie ik dit terugkomen in de VM app, maar ik zie daar geen nieuwe ritten toegevoegd worden.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Ron_Tweaker schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:24:
Wauw, vanavond eens de Moofer app op iOS uitgeprobeerd. Met een dikke smile de snelste ondersteuningsoptie 5 geselecteerd met de stand op US. Wat een gemak met tegenwind toch 34/35 kunnen rijden zonder al te veel bij te moeten trappen. Of je dit veel gebruikt, geen idee... want een en ander zal toch ten koste gaan van de accuduur. Ik ben benieuwd of de ondersteuning ook stopt bij een 21km/u zodra je niveau 4 selecteert, dus a la VM app.

Wie heeft ervaringen met de smart speed optie, is dat wat?

Klopt het dat in de officiële VM app de ritten niet meer worden bijgehouden als je met de Moofer app rondrijdt of lijkt dat maar zo? Ik zie de km stand op de Moofer app wel gewijzigd is n.a.v. mijn laatste rit vanavond ook zie ik dit terugkomen in de VM app, maar ik zie daar geen nieuwe ritten toegevoegd worden.
Je meeste vragen zijn hier eerder al beantwoord (de Android app is er nu een paar weken :)), maar idd worden de ritten niet bijgehouden als je de vM app niet actief hebt. Totale km stand wordt in de ebike zelf opgeslagen en is dus altijd wel correct.

Zie eerdere berichten paar weken geleden over alle ervaringen met Smart Speed, speed 5, etc.

Ben benieuwd of de iPhone app wel automatisch connect met de fiets, ook de volgende morgen (dus zonder de app handmatig weer op te hoeven starten). Zo zou het wel moeten werken (en zo werkt het ook meestal met de originele vM app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenadema
[...]
Om weer in auto mode te komen moet je dus de Moofer app minimaal 1x weer connecten en de setting aanpassen.
Dat is intended behavior, sinds de instellingen op de fiets worden opgeslagen :)
[...]
Android is gelukkig al een stuk stabieler vergeleken met de eerste release, en verwacht dit patroon door te kunnen zetten.

iOS is pas de eerste release en zal dus vast nog vol zitten met bugs, maar die kunnen gelukkig allemaal nog opgelost worden :)
HBO88 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:23:
[...]
Misschien @quintenadema dat de suggestie om terug naar automatisch schakelen door bijv. bel en boost in te drukken wel te programmeren is?
Ik kan het drukken van de knoppen helaas niet uitlezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Lekkerbek312 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Ik betaal grote uitgaven altijd met creditcard. Hierbij zijn alle uitgaven (afhankelijk van type creditcard) verzekerd tot 1 jaar. Na het jaar zie ik wel verder.
Ik zou het even goed nakijken, de aankoop verzekeringen van de ICS credit cards die ik heb vermelden een uitsluiting voor fietsen: "a. voer- en vaartuigen (waaronder fietsen) met de zaken die daarbij horen"

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nice, ga vandaag ook maar eens de Moofer app installeren op iOS!

[ Voor 93% gewijzigd door MaZo op 30-01-2021 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Inge801 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 04:14:
[...]

Ik zou het even goed nakijken, de aankoop verzekeringen van de ICS credit cards die ik heb vermelden een uitsluiting voor fietsen: "a. voer- en vaartuigen (waaronder fietsen) met de zaken die daarbij horen"
Aaahhh je hebt gelijk. Bedankt voor de tip. Toch maar op zoek naar een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-05 16:51
edegroot1973 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Om ook nog wat mee te kunnen nemen, heb ik een bagagedrager op de fiets gezet. De fiets is zonder drager mooier, maar met drager praktischer. En dat telt ook voor mij, aangezien ik de fiets voor alle ritten wil gebruiken, niet alleen toerritten. Dus als ik naar mijn werk ga, neem ik mijn werktas mee achterop. De vanMoof-achterdrager vond ik niet praktisch. Te smal en te klein. De huidige begagedrager is meer een 'normale' met snelbinders. Vind het zelf erg prettig.
Heb je jouw bagagedrager online gekocht? Ben ook op zoek naar een normale bagagedrager die past op de S3. En is er nog iets van kleurverschil of valt dat mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Jan Driebeen schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Heb je jouw bagagedrager online gekocht? Ben ook op zoek naar een normale bagagedrager die past op de S3. En is er nog iets van kleurverschil of valt dat mee?
Ik heb hier nog een nieuwe originele bagagedrage van vanmoof liggen voor de S3, zwart... Interesse?
Laat maar, lezen is ook een vak, jullie willen juist een andere =)

[ Voor 8% gewijzigd door pushnoi op 30-01-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Een stuk gefietst vanmiddag in de handmatig schakelen stand. Beviel prima. Vooral een brug op is het handig om zelf te kunnen kiezen. Wat mij betreft zou zelfs die bel knop enkel voor schakelen gebruikt mogen worden. Dus linker knop ėėn keer is terug schakelen. Rechterknop 2 keer is opschakelen. Ik heb nog wel een zwarte minibel liggen om te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag ook even een stuk gefietst.

Gisteren in stand 5 met het wolkje aan. Het lijkt mij dat je deze stand kiest als je snel ergens heen moet, naar je werk of op een weg fietst als je op het gas kan. Of gewoonweg omdat je geen zin hebt om echt te trappen :)

Ik heb de smart speed (sportief) optie even aangezet, ik schakelde op dat moment over toen de fiets nog in stand 4 met de US setting was ingesteld. Het viel mij al meteen op dat het veel lastiger is om überhaupt 30 km/u te rijden en dat je echt je best moet doen om wat hogere snelheden te halen. Ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan moet vinden... morgen eens opnieuw proberen, maar wel vanuit stand 5 eens kijken hoe dat gaat.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
Ron_Tweaker schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:08:
Ik heb de smart speed (sportief) optie even aangezet, ik schakelde op dat moment over toen de fiets nog in stand 4 met de US setting was ingesteld. Het viel mij al meteen op dat het veel lastiger is om überhaupt 30 km/u te rijden en dat je echt je best moet doen om wat hogere snelheden te halen. Ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan moet vinden... morgen eens opnieuw proberen, maar wel vanuit stand 5 eens kijken hoe dat gaat.
Volgens mij werkt Smart Speed niet meer :X , wordt gefixt in de volgende update. Ach, het is nog een beta functie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edegroot1973
Jan Driebeen schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Ja, heb deze online gekocht: https://www.internet-bike...ager-screw-on-ii-s-zwart/

Deze is glanzend zwart, heb deze en all bevestigingsmaterialen mat zwart gespoten. Aangezien ik regelmatig iets achterop meeneem en dat het achterlicht van de vanMoof blokkeert, heb ik ook een extra achterlicht gemonteerd. Nogmaals, zonder dit alles vind ik het ook mooier, maar dit is echt wel praktisch. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h04U9Y-2RJhQtcX6Ylj2cvYfur0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKxrcoIJlwY3zGv5FoTX0chN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OLo_RO0VtPwpkV-0Na1ALKkJCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJXz3ap93TxgKzIqBibzM1UI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door edegroot1973 op 31-01-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:54
Ik heb vandaag de Moofer app gebruikt om te zien hoe het handmatig schakelen werkt. Ik krijg hem alleen niet 1 versnelling hoger. Ik druk snel op de boost knop (twee keer) en langzaam op de boost knop (twee keer) maar helemaal niets.. hij gaat wel harder door de ondersteuning maar ik kom nooit verder dan zijn 1? verder werk de moofer app goed zoals de stoomboot toeter etc.. Mijn firmware fiets is 1.2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-05 16:51
edegroot1973 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Ja, heb deze online gekocht: https://www.internet-bike...ager-screw-on-ii-s-zwart/

Deze is glanzend zwart, heb deze en all bevestigingsmaterialen mat zwart gespoten. Aangezien ik regelmatig iets achterop meeneem en dat het achterlicht van de vanMoof blokkeert, heb ik ook een extra achterlicht gemonteerd. Nogmaals, zonder dit alles vind ik het ook mooier, maar dit is echt wel praktisch.
Bedankt voor de foto’s, ook een goeie tip van het achterlicht, had ik zelf nog niet aan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
bullseye1977 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:54:
Ik heb vandaag de Moofer app gebruikt om te zien hoe het handmatig schakelen werkt. Ik krijg hem alleen niet 1 versnelling hoger. Ik druk snel op de boost knop (twee keer) en langzaam op de boost knop (twee keer) maar helemaal niets.. hij gaat wel harder door de ondersteuning maar ik kom nooit verder dan zijn 1? verder werk de moofer app goed zoals de stoomboot toeter etc.. Mijn firmware fiets is 1.2.7.
Je firmware is zeer waarschijnlijk het probleem.
De moofer app maakt gebruik van instellingen die al in de officiële firmware zitten, maar niet vrijgegeven worden door de VM app. Het is getest bij 1.4.5, dus lijkt me zeer waarschijnlijk dat het handmatig schakelen nog niet bestond in de 1.2.7 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
HBO88 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Je firmware is zeer waarschijnlijk het probleem.
De moofer app maakt gebruik van instellingen die al in de officiële firmware zitten, maar niet vrijgegeven worden door de VM app. Het is getest bij 1.4.5, dus lijkt me zeer waarschijnlijk dat het handmatig schakelen nog niet bestond in de 1.2.7 firmware.
Ok dan ga ik zien of ze mijn ook willen updaten naar 1.4.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
Zit de jukebox in de iOS app? Vond het wel een grappige toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
bincvburen schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:30:
Zit de jukebox in de iOS app? Vond het wel een grappige toevoeging.
Jazeker! Op het eerste tabblad 4x op het Moofer-logo tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
weer een nieuwe speler ? :/

YouTube: Three Phase One - Full film - The E-bike for Everyone

Indiegogo
https://comingsoon.a20go....5bftp1wFEPLSM7kz3cgUBlWsg

[ Voor 45% gewijzigd door Bruzski op 01-02-2021 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
bullseye1977 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:05:
[...]

Ok dan ga ik zien of ze mijn ook willen updaten naar 1.4.5
Na update 1.4.5 werkt de handmatig schakelen functie wel!
kan er door de appmaker gekozen worden voor een andere knoppen combinatie?
Ik dacht zelf aan 1x drukken opschakelen 2x drukken terug schakelen en ingedrukt houden is de boostfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

De zoveelste. Die 350w boost versie is dan interessant, maar qua vorm en functionaliteit vind ik het geen spannende fiets.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Ron_Tweaker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:46:
[...]

De zoveelste. Die 350w boost versie is dan interessant, maar qua vorm en functionaliteit vind ik het geen spannende fiets.
Klopt maar daar is de prijs dan ook naar. Best goede value for money lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
bullseye1977 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:15:
[...]

Na update 1.4.5 werkt de handmatig schakelen functie wel!
kan er door de appmaker gekozen worden voor een andere knoppen combinatie?
Ik dacht zelf aan 1x drukken opschakelen 2x drukken terug schakelen en ingedrukt houden is de boostfunctie?
Nee helaas niet, zit gecodeerd in de firmware. We moeten VM vragen of ze dit aan willen passen in de volgende firmware :+
Pagina: 1 ... 64 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.