Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
pushnoi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:33:
Ik ga er toch vanuit dat ze pas zo'n sms versturen als dat langdurige 'echte' alarm af gaat, en niet wanneer je 'm net even 1 x aanraakt. Zou een kostbare bedoeling worden lijkt me.
Dacht bij de 3e ronde.

Maar voor de exacte details moet je even de oude berichten in dit topic nalezen.
Er staan hier zowel berichten van mensen die dit bij VM nagevraagd hebben, als berichten van oud VM medewerkers met dezelfde strekking over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05 01:57
HAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Staat me bij dat die log file lokaal op je telefoon staat.......is hier ergens bericht over hoe/waar die te vinden.
Moet je wel net toevallig verbinding hebben met je telefoon en zorgen dat de batterij niet leeg is.
HAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:01:
Nou, die Moofer app ook maar even getest: mooie aanvulling op de bestaande vM app!

Die scheepshoorn is echt intrusive......mensen gaan zeker aan de kant :)

Vermogensopbouw met Smart Speed aan verloopt een stuk beter dan origineel. Rijdt erg plezierig (en dan in mode 4 of 3 of 2), de support wordt dan telkens meer, ipv binair full power (vandaar dat ik de originele mode 2 of 3 met af en toe turbo boost, eigenlijk plezieriger vond rijden dan mode 4) => Nu in mode 4 heb je zelfde effect, maar dan met een hogere cruise speed.

Mode 5 is echt insane.......(ludicrious mode? 😉), zeker met happy mode erbij aan. Eigenlijk alleen zinvol op heel lang stuk, zonder kruisingen, zodra je maar iets met de trappers beweegt gaat ie er vandaar.....

Auto unlock werkt nog steeds matig, zal wel met matige bluetooth stack te maken hebben?

Kortom: goede upgrade met leuke scheepshoorn als bonus.

Hopelijk ook streaming audio en SmartWatch support binnenkort!
Dus wat ik uit bovenstaande begrijp is dat het aanzetvermogen op het voorwiel variabel is afhankelijk van de snelheid met deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-05 14:35
Thomas93 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:10:
Dus wat ik uit bovenstaande begrijp is dat het aanzetvermogen op het voorwiel variabel is afhankelijk van de snelheid met deze app?
Dat begrijp ik ook als ik het zo lees, maar ik begrijp niet helemaal wat hier nu wezenlijk anders aan is dan standaard. Het is normaalgesproken niet zo dat je met ondersteuningsstand 4 en regio US een motor hebt die continue 100% accelereert totdat je maximale snelheid hebt bereikt. Als dat zo zou zijn dan zou je voorwiel direct wegslippen, helemaal als het regent zoals nu. We hebben het er ook wel eens over gehad dat wanneer je moet manouvreren tussen bijvoorbeeld een hekje door, je bij een kleine omwenteling er echt niet ineens vandoor schiet. Hoe harder jij trapt, hoe harder de motor bijspringt, en als je boost gebruikt met meer vermogen. That's it. Wat doet die alternatieve app dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
De stoomboot toeter zat dus al voorgeprogrammeerd in de fiets
Gek dat Vanmoof hem dan niet geeft geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Zojuist mijn 2500km checkup gehad op locatie in Utrecht. Finally... ik zit inmiddels al op ruim 3600km. Maar goed. Qua timing was het wel mooi, want gisteren een lekke band gereden. Die is dus ook vanmiddag direct gemaakt door de mobiele Bike Docter.

Fiets lijkt weer helemaal in orde (niet dat er problemen waren), hij zei trouwens wel dat er iets los zat in het stuur(!). Zit nu weer vast. Mooi. Verder heeft hij het achterwiel los gehad en alles netjes gereinigd en onderhouden. Dik uur bezig geweest.

Apart was wel dat hij geen fietspomp bij zich had. Maar ja. Dat was gelukkig oplosbaar. Helaas vergeten terug te krijgen, dus nu heeft hij wel een fietspomp bij zich. Zucht.

Op de terugweg even standje 5 getest van de nieuwe app (icm Happy Mode). Inderdaad waanzinnig, wat een kracht. De app waarschuwt ook voor deze modus en het hoge accuverbruik. Maar het gaat alleen harder bij optrekken, max snelheid is nog steeds 36km/h.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:01
Roo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:50:
...

Op de terugweg even standje 5 getest van de nieuwe app (icm Happy Mode). Inderdaad waanzinnig, wat een kracht. De app waarschuwt ook voor deze modus en het hoge accuverbruik. Maar het gaat alleen harder bij optrekken, max snelheid is nog steeds 36km/h.
Ja best maffig, maar zoals ik zei -- het is hetzelfde als gewoon constant de turbo knop indrukken. Maar dan ook letterlijk. De turbo knop doet ook niets meer in die stand. Je kunt dan ook je pedalen bewegen zonder kracht te zetten (dus in het luchtledige fietsen zeg maar) en dan gaat ie alsnog vooruit. Fiets niet heel relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Roo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:50:
Het betere tweakwerk, gaaf zeg! Je fiets modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
Daarstraks heb ik mijn S3 mogen ontvangen, met een open doos. Hoop dus niet dat er dingen missen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO0KDocmgdKJ1zuJDr6Cr1U55kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRYkfef2DOQwCRn2ghLrWF9z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Thomas93 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:21:
Daarstraks heb ik mijn S3 mogen ontvangen, met een open doos. Hoop dus niet dat er dingen missen.[Afbeelding]
Die dozen zijn allemaal open. Bij binnenkomst in .nl worden ze bij de verdeelhub nog een keer gecontroleerd, en zitten ze blijkbaar niet op dozen fatsoenlijk dichtdoen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2021
HAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:01:
Nou, die Moofer app ook maar even getest: mooie aanvulling op de bestaande vM app!

Die scheepshoorn is echt intrusive......mensen gaan zeker aan de kant :)

Vermogensopbouw met Smart Speed aan verloopt een stuk beter dan origineel. Rijdt erg plezierig (en dan in mode 4 of 3 of 2), de support wordt dan telkens meer, ipv binair full power (vandaar dat ik de originele mode 2 of 3 met af en toe turbo boost, eigenlijk plezieriger vond rijden dan mode 4) => Nu in mode 4 heb je zelfde effect, maar dan met een hogere cruise speed.

Mode 5 is echt insane.......(ludicrious mode? 😉), zeker met happy mode erbij aan. Eigenlijk alleen zinvol op heel lang stuk, zonder kruisingen, zodra je maar iets met de trappers beweegt gaat ie er vandaar.....

Auto unlock werkt nog steeds matig, zal wel met matige bluetooth stack te maken hebben?

Kortom: goede upgrade met leuke scheepshoorn als bonus.

Hopelijk ook streaming audio en SmartWatch support binnenkort!
Laatst een nieuwe cartridge gemonteerd. Na het doorgeven van het MACadres aan VanMoof moest ik de fiets opnieuw aanmelden. Scheepshoorn ging af en bijbehorende led-afbeelding van boot was toen eenmalig zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
Holladi-jo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Laatst een nieuwe cartridge gemonteerd. Na het doorgeven van het MACadres aan VanMoof moest ik de fiets opnieuw aanmelden. Scheepshoorn ging af en bijbehorende led-afbeelding van boot was toen eenmalig zichtbaar.
Your new vessel has arrived melding blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
Ik ben vandaag al een paar uur bezig om dat kapje van de motorkabel op z'n plek te krijgen, maar het wil maar niet lukken. De kabel zit ver genoeg in het frame (complete stekker zit er in). Het lijkt alsof de gaten in het frame op de verkeerde plek zijn geboord. De enige mogelijkheid om de schroeven erin te krijgen is om deze scheef in te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 16:44
Thomas93 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:13:
Ik ben vandaag al een paar uur bezig om dat kapje van de motorkabel op z'n plek te krijgen, maar het wil maar niet lukken. De kabel zit ver genoeg in het frame (complete stekker zit er in). Het lijkt alsof de gaten in het frame op de verkeerde plek zijn geboord. De enige mogelijkheid om de schroeven erin te krijgen is om deze scheef in te draaien...
Helaas herkenbaar. Ik was er ook erg lang mee bezig en de schroeven zitten nu scheef. Voor de zekerheid maar een tyrap er omheen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28

eisbaer

Zie signature

siemed schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:13:
[...]
Helaas herkenbaar. Ik was er ook erg lang mee bezig en de schroeven zitten nu scheef. Voor de zekerheid maar een tyrap er omheen gedaan.
Had ik ook. Hij zit met één schroef vast die een beetje scheef zit. Wel stevig vast.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

pushnoi schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:11:
Jeej. Loop Mount binnen. Helaas past ie (bij lange na niet) in het midden zodat m'n telefoon rechtop zou kunnen staan. Overigens passen de bijgeleverde rubbers natuurlijk weer allemaal net niet om de VanMoof. De dunste was te dun, en de rest te dik. Beetje creatief met een extra overgebleven stukje rubber en de boel zit toch.
Zonet ook gemonteerd. Hij is ongeveer 1.5 keer kleiner dan de Chinese replica.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 09:52
Thomas93 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:13:
Idd herkenbaar. Het is me uiteindelijk wel gelukt. Eerst ging de kabel en connector niet ver genoeg naar binnen. met wat 'gehannes' had ik ineens wel genoeg ruimte voor het kapje maar leek het alsof de gaten niet goed uitgelijnd waren met schroefdraad. Het leek alsof de boutjes steeds scheef in het schroefdraad pakten. Tip: draai eerst de beide boutjes zonder kapje in/uit het schroefdraad zodat eventuele braampjes weggedrukt worden en schroefdraad even kan 'adapteren' op de boutjes.

BertAtHome

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• quintenadema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-10-2021
Reclame maken voor software, direct of indirect wordt gezien als spam en is niet toegestaan op het forum.
Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 79% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2021 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
quintenadema schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:33:
*weg vanwege overtreding spam-regels*
Jij bent nu al mijn held van 2021 ;)
Ik had eerder deze nog opgemerkt:
pushnoi schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:29:
Direct maar even geprobeerd... alleen werkt ie bij mij niet omdat ie automatisch mijn oude fiets (die ook nog in m'n account hangt) pakt en er is geen mogelijkheid om te switchen van fiets.

...
Ondertussen is dat dus inmiddels wel gelukt door Vanmoof de oude fiets te laten verwijderen, en ik vermoed dat er sowieso weinig mensen zijn die meer dan 1 fiets onder 1 account hebben hangen, maar dan weet je iig dat het voor kan komen.

EDIT: Oh en klopt het dat die ondersteuningsstand 5 in feite hetzelfde is als non-stop de turboknop indrukken?

[ Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2021 23:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:14
Goed bezig!
Zou het te programmeren zijn om door middel van bel en/of boost knop handmatig te schakelen?

[ Voor 33% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2021 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
pushnoi schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:52:
[...]

Jij bent nu al mijn held van 2021 ;)
Ik had eerder deze nog opgemerkt:

[...]

Ondertussen is dat dus inmiddels wel gelukt door Vanmoof de oude fiets te laten verwijderen, en ik vermoed dat er sowieso weinig mensen zijn die meer dan 1 fiets onder 1 account hebben hangen, maar dan weet je iig dat het voor kan komen.

EDIT: Oh en klopt het dat die ondersteuningsstand 5 in feite hetzelfde is als non-stop de turboknop indrukken?
Hihi, dankje! Meerdere fietsen support komt in de update van vandaag :). Assist 5 is inderdaad een soort permanent turbo boost ingedrukt, maar voor mijn gevoel is het zelfs nog iets krachtiger.
HBO88 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 05:44:
[...]

Goed bezig!
Zou het te programmeren zijn om door middel van bel en/of boost knop handmatig te schakelen?
Dit zou het hacken van de firmware vereisen. Zou later misschien kunnen, maar dat zal zeker invloed hebben om je garantie...

[ Voor 5% gewijzigd door quintenadema op 10-01-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Goed te zien dat je ook hier mee leest.

Ben erg blij met de app, ben vooral benieuwd naar de smartwatch functionaliteit (zodat je zonder telefoon te pakken je ebike kunt bedienen / uitlezen). Staat op de roadmap zag ik, al zicht op de planning?

Verder werkt alleen de auto-unlock niet heel goed.......moet je de app open hebben staan om dit te laten werken?

Je bent er maar druk mee, maar wel mooi dat je dit doet!

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-05 09:13
Een mooie app. Ik ben vooral blij met het feit dat ik weer baas ben over de US en EU stand. Komt deze app ook uit voor IOS.? Ik heb hem nu op een oud Android toestel staan maar dat is voor mij niet ideaal omdat ik van de Apple ben 😉. Overigens klasse gedaan die app👌👌

[ Voor 22% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2021 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Super app! Heel blij mee, dank!

Ben wel benieuwd in hoeverre jouw app toekomst bestendig is. Heb je al reactie gehad van VanMoof?

[ Voor 30% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenadema
HAWK Wizard schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Ben erg blij met de app, ben vooral benieuwd naar de smartwatch functionaliteit (zodat je zonder telefoon te pakken je ebike kunt bedienen / uitlezen). Staat op de roadmap zag ik, al zicht op de planning?

Verder werkt alleen de auto-unlock niet heel goed.......moet je de app open hebben staan om dit te laten werken?

Dankje! Auto unlock hangt een beetje af van je toestel. Zorg dat je de batterij besparing modus voor mijn app uit zet en https://dontkillmyapp.com/ download.
Schalkkie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Een mooie app. Ik ben vooral blij met het feit dat ik weer baas ben over de US en EU stand. Komt deze app ook uit voor IOS.? Ik heb hem nu op een oud Android toestel staan maar dat is voor mij niet ideaal omdat ik van de Apple ben 😉. Overigens klasse gedaan die app👌👌
Ik heb de iOS beta al draaiende op mijn eigen iPhone. Nu nog wat juridische zaken regelen en dan kan ik hem ook op de App Store zetten! Verwacht 'm rond februari.
Roo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Super app! Heel blij mee, dank!

Ben wel benieuwd in hoeverre jouw app toekomst bestendig is. Heb je al reactie gehad van VanMoof?
Nog geen reactie van VM zelf. Opzich zou je de app van 2 kanten kunnen bekijken. Of ze vinden het niks, maar dan is de vraag of ze er uberhaupt iets tegen kunnen doen, of ze zien het als een kans om zonder de juridische gevolgen toch de regioinstelling toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

quintenadema schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:25:
[...]
Nog geen reactie van VM zelf. Opzich zou je de app van 2 kanten kunnen bekijken. Of ze vinden het niks, maar dan is de vraag of ze er uberhaupt iets tegen kunnen doen, of ze zien het als een kans om zonder de juridische gevolgen toch de regioinstelling toe te staan.
Ja, eens. Het kan zeker in hun voordeel werken, veel mensen willen juist de 32/36 km stand gebruiken. Die is ook geweldig!

Zijn de API calls die je maakt gedocumenteerd? Of was het reverse engineering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
Roo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Ja, eens. Het kan zeker in hun voordeel werken, veel mensen willen juist de 32/36 km stand gebruiken. Die is ook geweldig!

Zijn de API calls die je maakt gedocumenteerd? Of was het reverse engineering?
BLE commands zijn gereverse engineerd, maxnl heeft mij gehoplen met de API calls die nodig zijn voor het eenmalig inloggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 15:02
quintenadema schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:33:
[...]

BLE commands zijn gereverse engineerd, maxnl heeft mij gehoplen met de API calls die nodig zijn voor het eenmalig inloggen. :)
Goed werk. Ik zou het leuk vinden om meer te weten hoe dit tot stand gekomen is en hoe het allemaal werkt. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:45

S1W

quintenadema schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Hihi, dankje! Meerdere fietsen support komt in de update van vandaag :). Assist 5 is inderdaad een soort permanent turbo boost ingedrukt, maar voor mijn gevoel is het zelfs nog iets krachtiger.

[...]

Dit zou het hacken van de firmware vereisen. Zou later misschien kunnen, maar dat zal zeker invloed hebben om je garantie...
Dat dacht ik al, je kan dus 'alleen maar' invloed hebben op de code die al ingebakken zit in de firmware. Weet je of de firmware versleuteld is? Sowieso zal het een binary zijn die lastig/niet te decompileren is lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenadema
S1W schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Dat dacht ik al, je kan dus 'alleen maar' invloed hebben op de code die al ingebakken zit in de firmware. Weet je of de firmware versleuteld is? Sowieso zal het een binary zijn die lastig/niet te decompileren is lijkt mij.
Jep, firmware is versleuteld en wordt ontsleuteld door de TI BLE chip. Toch zitten er een hoop features in de firmware die gewoon nog niet gebruikt worden zoals assist 5, en kan je extra features toevoegen zoals Smart Speed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

quintenadema schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Jep, firmware is versleuteld en wordt ontsleuteld door de TI BLE chip. Toch zitten er een hoop features in de firmware die gewoon nog niet gebruikt worden zoals assist 5, en kan je extra features toevoegen zoals Smart Speed.
Ja, interessant! Ik ga de printplaat eens goed bestuderen en zoeken naar debug/test pinnetjes >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
S1W schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Ja, interessant! Ik ga de printplaat eens goed bestuderen en zoeken naar debug/test pinnetjes >:)
Zou tof zijn! Stuur maar wat foto's door als je wat interrestants vindt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
S1W schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:35:
Weet je of de firmware versleuteld is?
Ja, als er een update voor de fiets klaar staat, download de app een .zip bestand van de Vanmoof server, waarin zit:

code:
1
Update 1.4.5-B_BLE1.2.2xMain1.4.5xMotor0.20xShifter2.35xBattery1.07.pak

Met daarin geen herkenbare data.
Vermoed dat dit een versleuteld firmware bestand is dat door de smartmodule ontsleuteld wordt, hetgeen vrij gebruikelijk is bij de OTA update methode van o.a. TI bluetooth SoCs.
De AES sleutel die daarbij gebruikt wordt is doorgaans wel voor iedereen gelijk. Dus het hoeft maar 1 iemand te lukken om die uit de smartmodule te krijgen... (via bijvoorbeeld een jtag debug aansluiting indien die toegankelijk is, of een beveiligingslek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Vandaag eindelijk flink stuk kunnen fietsen en ook de Moofer app kunnen testen. Functionaliteit is goed en aanvullend op bestaande app. Belangrijkste issue is eigenlijk de matige bluetooth connectie: het lukt eigenlijk geen enkele keer om automatisch verbinding met de fiets te maken (terwijl je naast de fiets staat). Je kunt de app stoppen, starten, helpt niet, flight mode aan/uit, werkt ook niet, BT uit/aan ook niet.......en dan heel soms (eens in de 20 keer) krijgt de app verbinding. Besparingsmode app staat uit, BT cache geleegd, etc.

Doet me denken aan de eerdere versies van de vM app, die hadden hier ook last van. Weet niet welke versie je als basis gebruikt hebt, maar dit is helaas niet werkbaar zo. Ben uitgelogd en de vM app gestart (v 5.4.1) en gelijk connectie. Met de vM app werkt dit vrijwel altijd (ook na uren/nacht niet gebruikt) en kun je dan gelijk de app gebruiken (en unlocken, etc). Firmware fiets is 1.4.5., vM app 5.4.1 op Android 10.

Kortom: hopelijk kun je deze BT problemen snel fixen (bij vM heeft dat maanden geduurd.....), anders is de app helaas niet bruikbaar in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
HAWK Wizard schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Vandaag eindelijk flink stuk kunnen fietsen en ook de Moofer app kunnen testen. Functionaliteit is goed en aanvullend op bestaande app. Belangrijkste issue is eigenlijk de matige bluetooth connectie: het lukt eigenlijk geen enkele keer om automatisch verbinding met de fiets te maken. Je kunt de app stoppen, starten, helpt niet, flight mode aan/uit, werkt ook niet, BT uit/aan ook niet.......en dan heel soms (eens in de 20 keer) krijgt de app verbinding.

Doet me denken aan de eerdere versies van de vM app, die hadden hier ook last van. Weet niet welke versie je als basis gebruikt hebt, maar dit is helaas niet werkbaar zo. Ben uitgelogd en de vM app gestart (v 5.4.1) en gelijk connectie. Met de vM app werkt dit vrijwel altijd (ook na uren/nacht niet gebruikt) en kun je dan gelijk de app gebruiken (en unlocken, etc). Firmware fiets is 1.4.5., vM app 5.4.1 op Android 10.

Kortom: hopelijk kun je deze BT problemen snel fixen (bij vM heeft dat maanden geduurd.....), anders is de app helaas niet bruikbaar in de praktijk.
De eerste versie van mijn app is inderdaad nog niet heel stabiel. Het hangt wel veel af van welke telefoon je hebt; sommige Android toestellen sluiten de app minder snel op de achtergrond af dan andere. Ik ben met elke update aan het proberen om de connectie stabieler te maken, maar dat kost tijd. Mocht je de app in de huilige status niet goed genoeg vinden dan kan je altijd een gratis refund aanvragen, daar doe ik niet zo lastig over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
quintenadema schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:18:
[...]

De eerste versie van mijn app is inderdaad nog niet heel stabiel. Het hangt wel veel af van welke telefoon je hebt; sommige Android toestellen sluiten de app minder snel op de achtergrond af dan andere. Ik ben met elke update aan het proberen om de connectie stabieler te maken, maar dat kost tijd. Mocht je de app in de huilige status niet goed genoeg vinden dan kan je altijd een gratis refund aanvragen, daar doe ik niet zo lastig over ;)
Refund is (nog) niet nodig, ga er vanuit dat je dit nog wel fixed binnenkort :)
Merk wel wanneer er nieuwe versie is, die kan ik dan gelijk testen op dit punt. Weet niet of je de v5.4.1 versie van de vM app bekeken hebt op dit punt, die hebben nl ook erg lang lopen worstelen met die BT verbinding (met name op nieuwe Android devices), mogelijk kun je dat reverse engineeren? Nog beter: kun je niet proberen jouw app als een soort add-on op de originele vM app te "plakken" zodat je dat soort basics via de originele vM app kan doen, en de extra features met jouw app?

Zij ontwikkelen nl ook door, plus de firmware (1.4.5 is al veel stabieler/ beter dan de eerdere v.1.2.x versies).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
HAWK Wizard schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Merk wel wanneer er nieuwe versie is, die kan ik dan gelijk testen op dit punt. Weet niet of je de v5.4.1 versie van de vM app bekeken hebt op dit punt, die hebben nl ook erg lang lopen worstelen met die BT verbinding (met name op nieuwe Android devices), mogelijk kun je dat reverse engineeren? Nog beter: kun je niet proberen jouw app als een soort add-on op de originele vM app te "plakken" zodat je dat soort basics via de originele vM app kan doen, en de extra features met jouw app?

Zij ontwikkelen nl ook door, plus de firmware (1.4.5 is al veel stabieler/ beter dan de eerdere v.1.2.x versies).
Mijn app is wel totaal anders gebouwd dus kan helaas niet hun codes zomaar overnemen.
De app als een add-on maken wordt ook heel lastig; zoals het nu werkt is het makkelijk voor mij om nieuwe features toe te voegen, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@quintenadema Hoe zit het met bijhouden van de totaal gereden kilometers? Deze is van belang voor peace of mind service voor onderhoud. Na x aantal kilometers krijg je een onderhoudsbuurt. Kan je jouw app gebruiken zonder dat deze telling in de war komt? De ritten zelf kan ik nog missen maar totaal gereden km's wordt wat lastiger.. Het zou mooi zijn als je beiden apps naast elkaar kon gebruiken. Dan kon je alles op je vanmoof app/accound houden en die van jou als aanvulling. Nu is het kiezen wat betreft de ritten/km's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

Is het ook mogelijk om de S2 werkende te krijgen met de Moofer app?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• quintenadema
heval schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:34:
@quintenadema Hoe zit het met bijhouden van de totaal gereden kilometers? Deze is van belang voor peace of mind service voor onderhoud. Na x aantal kilometers krijg je een onderhoudsbuurt. Kan je jouw app gebruiken zonder dat deze telling in de war komt? De ritten zelf kan ik nog missen maar totaal gereden km's wordt wat lastiger.. Het zou mooi zijn als je beiden apps naast elkaar kon gebruiken. Dan kon je alles op je vanmoof app/accound houden en die van jou als aanvulling. Nu is het kiezen wat betreft de ritten/km's etc.
De VanMoof app heeft, vrij onlogisch, twee kilometertellers; die van de My Rides feature en die van de profiel pagina. Die van de rides pagina is gewoon het totaal van alle opgenomen ritten bij elkaar opgeteld. Als je de VanMoof app dus niet hebt zal deze niet optellen, omdat hij ritten opneemt via Bluetooth. De kilometerteller in de profielpagina is de officiele kilometerteller die de fiets zelf bijhoud, optelt en verstuurt naar de app(s). Mijn app kan deze informatie nog niet verwerken maar dat komt in een latere update (ik verwacht binnen een week). Als je de VanMoof app opent en een ritje gaat maken dan zal de totale kilometerstand weer naar de officele app doorgegeven worden en opgestuurd worden naar de database van VanMoof, en zo kunnen ze zien dat je in aanmerking komt voor een servicebeurt. Dus, de kilometers updaten nu nog niet maar worden wel opgeslagen!
DjVe schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:52:
Is het ook mogelijk om de S2 werkende te krijgen met de Moofer app?
Dit komt ook in een update. Deze update verwacht ik over een maand(je) uit te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Serieus goed bezig Quinten! Wacht met smart op die iPhone app. Zou hem gewoon voor 10€ In de markt zetten. Meer dan verdiend wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenadema
Wheeliemaker schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:25:
Serieus goed bezig Quinten! Wacht met smart op die iPhone app. Zou hem gewoon voor 10€ In de markt zetten. Meer dan verdiend wmb.
Dankje! Ik wilde de app eerst gratis online gooien maar sinds iedereen steeds meer features aan het vragen is is de €5 meer bedoelt om de tijd te compenseren.

[ Voor 12% gewijzigd door quintenadema op 10-01-2021 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30
Is het een idee om een apart draadje over de app te maken?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenadema
hoevenpe schreef op maandag 11 januari 2021 @ 06:59:
Is het een idee om een apart draadje over de app te maken?
Graag! Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn binnen dit forum omdat ik redelijk nieuw hier ben, dus als iemand een goed idee heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
quintenadema schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Zou tof zijn! Stuur maar wat foto's door als je wat interrestants vindt ;)
Heb je misschien een TestFlight code om de app te testen op IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Ben je trouwens niet bang voor de reactie vanuit .de @quintenadema ? Dat zijn redelijke dwarsliggers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenadema
bincvburen schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Heb je misschien een TestFlight code om de app te testen op IOS?
Nog niet, over een paar weekjes.
pushnoi schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:42:
Ben je trouwens niet bang voor de reactie vanuit .de @quintenadema ? Dat zijn redelijke dwarsliggers...
Nee hoor. Er is ook een andere 3rd party app genaamd SmartMoof, maar deze wordt helaas niet meer ondersteund op nieuwere fietsen. Toen ook niks tegen gedaan.

Laten we eerst even een aparte plek zoeken om deze gesprekken voor te zetten zodat we niet dit forum volgooien hierover :) . Heeft iemand suggesties hoe/waar dit het beste te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• max.schollen
Een mail gehad van VanMoof en de aan huis reparatie is gestart in Rotterdam!
Zeer goed nieuws wat mij betreft

Dit is de info er over

Ik heb goed nieuws: de optie om te kiezen voor een reparatie ter plekke mogelijkheid is voor onder andere Rotterdam al beschikbaar!

Dit zijn de dingen waar wij een Bike Docter voor naar u kunnen sturen:
- Alleen s3 / x3 en S2 / X2

En alleen voor deze problemen:
- Montage (Uw nieuwe fiets opstellen of accessoires bevestigen)
- Platte band
- Controleren van de remmen (om wrijving of piepen te verhelpen)
- Problemen met standaard
- Problemen met zadel
- Problemen met pedalen

Mocht u hier interesse in hebben, kunt u ons een mailtje sturen en regelen wij de rest!

[ Voor 74% gewijzigd door max.schollen op 11-01-2021 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Als iedereen Quinten zelf even een DM stuurt, scheelt dat hier een hoop onnodige berichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:38

mphilipp

Romanes eunt domus

heval schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:37:
[...]
Goed werk. Ik zou het leuk vinden om meer te weten hoe dit tot stand gekomen is en hoe het allemaal werkt. Ben erg benieuwd!
Misschien een leuk idee voor een Tweakers feature? Het is een perfect voorbeeld van hoe commerciële producten door de community/hackerspace worden ontsloten. In dit geval is het @quintenadema alleen (denk ik), maar je ziet meer van dergelijke projecten. Best interessant om daar eens aandacht aan te besteden.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
Nou even een review.

Vanwege fietsplan dit jaar eindelijk besteld, afgelopen zaterdag. Gisteravond door postnl bezorgd :)
Fiets in perfecte staat, auto wake up werkte perfect en ook auto verlichting ging goed. zelfs motorkabel zat er met paar minuten in. FW 1.4.5, accu geladen en een aantal keer bij voorbaat gereset ;).

Maar helaas, hij fietst geweldig, maar had 2 problemen. Bij gebruik van de kicklock 'zag' de fiets niet dat hij op slot was, ook niet in app. Kon enkel weer openen via de app.

Ook het schakelen werkte niet goed. hij ging niet verder dan 2e versnelling en ik zag de ledjes op het display vrolijk "springen" tussen stand 2,4 en 3 bij max snelheid. Ook resetten of spelen met schakelstanden lukte niet.

Zojuist vanmoof gebeld, na 1 minuut iemand aan de lijn. Omdat ik 2 issues heb sturen ze een nieuwe fiets. opzich netjes.

Nu pak ik net de fiets weer in, zie ik een sticker staan op de doos....... |:( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abBiFrrMJvj7-r-tiYhlQie1XBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xn1uG8u0ZKAExYu7uK935ctb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:57:
Nu pak ik net de fiets weer in, zie ik een sticker staan op de doos
Uh, wat staat er precies op die sticker dan? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxKorlaar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 12:44
oscarwashere schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Uh, wat staat er precies op die sticker dan? (8>
Ik lees dat iemand heeft geschreven "gears don't change" – dus het was al bekend bij die fiets voordat ze hem opstuurden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Het promoten van (semi) illegale software en iedereen verwijzen naar Discord is geen zaak wat we hier hoeven te bespreken. Posts zijn dan ook opgeruimd

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
Helaas heb ik ook problemen met mijn fiets die afgelopen donderdag was geleverd:

- Boostknop doet niks, zelfde geldt voor selecteren ondersteuningsniveau, reset geen effect.
- Voorvelg heeft op diverse plekken schade van een bandenlichter of iets dergelijks.
- Aandrijving slaat over bij het rijden in de 4e versnelling, reset geen effect.
- Fiets had al 2km gereden (zou dit een testrit zijn vanuit de fabriek?)

Heb bovenstaand lijstje doorgegeven aan VM, nu in afwachting van een reactie.

Heb tot nu toe zelf bijna 150 km gereden en heb tot nu toe geen enkele foutcode gehad, dus dat gaat dan wel weer goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
MaxKorlaar schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Ik lees dat iemand heeft geschreven "gears don't change" – dus het was al bekend bij die fiets voordat ze hem opstuurden?
Precies, vond het wel beetje suf. Het klopte wat er stond iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:38

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Zou het kunnen zijn dat dit een fiets is die teruggestuurd is door iemand en (zogenaamd) gerepareerd, opnieuw ingepakt en wéér verkocht aan iemand?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
mphilipp schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Zou het kunnen zijn dat dit een fiets is die teruggestuurd is door iemand en (zogenaamd) gerepareerd, opnieuw ingepakt en wéér verkocht aan iemand?
Misschien, maar de fiets zag er nieuw en onbereden uit dus vond het wel bijzonder. Doos was wel open geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:26
HBO88 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:57:
Nou even een review.

Vanwege fietsplan dit jaar eindelijk besteld, afgelopen zaterdag. Gisteravond door postnl bezorgd :)
Fiets in perfecte staat, auto wake up werkte perfect en ook auto verlichting ging goed. zelfs motorkabel zat er met paar minuten in. FW 1.4.5, accu geladen en een aantal keer bij voorbaat gereset ;).

Maar helaas, hij fietst geweldig, maar had 2 problemen. Bij gebruik van de kicklock 'zag' de fiets niet dat hij op slot was, ook niet in app. Kon enkel weer openen via de app.

Ook het schakelen werkte niet goed. hij ging niet verder dan 2e versnelling en ik zag de ledjes op het display vrolijk "springen" tussen stand 2,4 en 3 bij max snelheid. Ook resetten of spelen met schakelstanden lukte niet.

Zojuist vanmoof gebeld, na 1 minuut iemand aan de lijn. Omdat ik 2 issues heb sturen ze een nieuwe fiets. opzich netjes.

Nu pak ik net de fiets weer in, zie ik een sticker staan op de doos....... |:( [Afbeelding]
was dit een outlet model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Nee gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DABs4iXlNg3Px7Xr4V0xlVDCKps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3ngJl1drOViScIkT3os870L.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe update op Android, waarbij vooral het tweede punt interessant klinkt. Bedoelen ze connectinged en daarmee dus dat de fiets niet automatisch ontgrendeld als je verbonden bent met een bepaald WiFi netwerk (dus bijv. thuis bent)?

Zo niet, dan is dit direct een suggestie voor VMers die stiekem meelezen (en/of @quintenadema) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintenadema
oscarwashere schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:46:
[Afbeelding]

Nieuwe update op Android, waarbij vooral het tweede punt interessant klinkt. Bedoelen ze connectinged en daarmee dus dat de fiets niet automatisch ontgrendeld als je verbonden bent met een bepaald WiFi netwerk (dus bijv. thuis bent)?

Zo niet, dan is dit direct een suggestie voor VMers die stiekem meelezen (en/of @quintenadema) ;)
Fantastisch idee! Ik zat zelf te denken om Auto Wake uit te zetten binnen een x aantal meter van je huis op basis van GPS, maar dit lijkt me veel makkelijker. Ga ik opschrijven en zal het waarschijnlijk in de volgende release verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Zo te lezen werkt Auto Wake-up veel beter op Android toestellen dan iOS. Ik heb een iPhone 11 Pro Max en daar werkt het (bijna) nooit...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Ron_Tweaker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:48:
Zo te lezen werkt Auto Wake-up veel beter op Android toestellen dan iOS. Ik heb een iPhone 11 Pro Max en daar werkt het (bijna) nooit...
Ik heb een eenvoudige telefoon, moto g7 plus, maar het werkt wel. Had het wel op close gezet.
De doos met fiets staat in de gang, maar elke keer als ik naar de wc ga gaat de fiets aan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Werkt perfect met zowel mijn Electrified S alsmede S3 met een iPhone 11 Pro. Soms zelfs te perfect. Kom ik thuis aan, doe ik de fiets uit om hem vervolgens binnen te zetten, springt dat kreng weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
HBO88 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Ik heb een eenvoudige telefoon, moto g7 plus, maar het werkt wel. Had het wel op close gezet.
De doos met fiets staat in de gang, maar elke keer als ik naar de wc ga gaat de fiets aan :*)
Met de update van gisteren kan je dat uitzetten als je met wifi verbonden bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
quintenadema schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:48:
[...]

Fantastisch idee! Ik zat zelf te denken om Auto Wake uit te zetten binnen een x aantal meter van je huis op basis van GPS, maar dit lijkt me veel makkelijker. Ga ik opschrijven en zal het waarschijnlijk in de volgende release verwerken.
Vind het wel leuk om te lezen hoe jij alles zo “even” in die app gooit zo snel en dat VanMoof en andere appontwikkelaars vaak zo lang bezig zijn. Like it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
Thomas93 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:07:
Helaas heb ik ook problemen met mijn fiets die afgelopen donderdag was geleverd:

- Boostknop doet niks, zelfde geldt voor selecteren ondersteuningsniveau, reset geen effect.
- Voorvelg heeft op diverse plekken schade van een bandenlichter of iets dergelijks.
- Aandrijving slaat over bij het rijden in de 4e versnelling, reset geen effect.
- Fiets had al 2km gereden (zou dit een testrit zijn vanuit de fabriek?)

Heb bovenstaand lijstje doorgegeven aan VM, nu in afwachting van een reactie.

Heb tot nu toe zelf bijna 150 km gereden en heb tot nu toe geen enkele foutcode gehad, dus dat gaat dan wel weer goed :)
Heb inmiddels een reactie van VM gekregen:

- Boostknop: Zou volgens VM moeten werken als er geen foutcode wordt weergegeven door de fiets (wat mij vreemd lijkt, aangezien de fiets niet 'weet' dat de boostknop defect is.
- De schades (op 5 verschillende plekken) zou volgens VM komen door het transport: Willen ze wel een vergoeding voor geven.
- Fiets trapt zo nu en dan onverwachts door in de 4e versnelling: Zou normaal zijn bij een nieuwe fiets. Mocht ik het vervelend vinden kan ik de app resetten of de schakelmomenten aanpassen in de app.
- De fiets is geleverd met 2,1km op de teller: Fiets is nieuw geleverd, zou een glitch in de app zijn dat de app geen 0km aangeeft. Wat ook zou kunnen is dat een medewerker een steekproef heeft uitgevoerd op mijn fiets.

Morgen nog maar even een belletje plegen dat er sowieso wat gedaan moet worden aan die boostknop, die is gewoon stuk/heeft een draadbreuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
Hoi @quintenadema , is het mogelijk om de verlichting nog aan te passen:
De koplamp bestaat uit een led ring en de led in het midden.
Dat je overdag als dagrijverlichting die ledring aanzet en bij donker pas volledig.

Ik dacht in een review filmpje eens gezien te hebben dat enkel die ledring aan was, dus het zou aan te sturen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Nou, op mijn Android 10 toestel werkt het niet heel erg goed. Met de eerdere firmware en app versies zelfs heel slecht, sinds de 1.2.7 en app 5.4.1 werkt het redelijk goed. Met de Moofer app werkt het nog niet goed, maar hopelijk wel bij nieuwe release.

Zou willen dat er setting komt dat het überhaupt goed werkt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
bincvburen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:35:
[...]

Vind het wel leuk om te lezen hoe jij alles zo “even” in die app gooit zo snel en dat VanMoof en andere appontwikkelaars vaak zo lang bezig zijn. Like it
Ach ja... niet te veel gehinderd door uitgebreid kwaliteitscontroles, overleg met managers, budgetbesprekingen en validatities kan het bij een kleine app ontwikkelaar sneller gaan.

(al kunnen we aan die kwaliteitscontrole bij VM wel eens twijfelen)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

HBO88 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 05:58:
Dat je overdag als dagrijverlichting die ledring aanzet en bij donker pas volledig.

Ik dacht in een review filmpje eens gezien te hebben dat enkel die ledring aan was, dus het zou aan te sturen moeten zijn.
dat zou cool zijn zeg! _/-\o_

Wat denk ik een probleem is dat Quinten alleen functies kan aanroepen die al in de huidige firmware zitten en via de (technische praat-) API calls beschikbaar zijn. Hij kan dus geen functies toevoegen die niet bestaan, of waarvan de manier van aanroepen onbekend is. Dit soort zaken liggen dus bij VM, net als toevoegen van nieuwe geluiden, andere functies van knoppen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
S1W schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:34:
[...]

dat zou cool zijn zeg! _/-\o_

Wat denk ik een probleem is dat Quinten alleen functies kan aanroepen die al in de huidige firmware zitten en via de (technische praat-) API calls beschikbaar zijn. Hij kan dus geen functies toevoegen die niet bestaan, of waarvan de manier van aanroepen onbekend is. Dit soort zaken liggen dus bij VM, net als toevoegen van nieuwe geluiden, andere functies van knoppen etc.
Volgens mij was het oorspronkelijk wel de bedoeling dat deze afzonderlijk aan/uit zouden kunnen, inderdaad als dagrijverlichting. Op sommige momenten doet hij dit ook. Dus, wie weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 17:33
[...]

WTF !!! :(

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Tja ach, zojuist track code gehad en morgen komt de nieuwe fiets. Hopelijk is die helemaal goed.
Vraag me alleen af of ik morgen kan testen met de sneeuw die ze opgeven o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Dinsdag komt Vanmoof voor een service beurt op locatie en een replacement voor een button
Er staat nu zo’n 1600km op de fiets
Bij de hoe veel km raden jullie de volgende beurt aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 17:33
MaZo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:47:
[...]
Werkt perfect met zowel mijn Electrified S alsmede S3 met een iPhone 11 Pro. Soms zelfs te perfect. Kom ik thuis aan, doe ik de fiets uit om hem vervolgens binnen te zetten, springt dat kreng weer aan.
haha... als ik in de huiskamer ben en tv kijk springt mijn S3 ook vaak aan in de schuur. :+

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2021
De afgelopen weken 3x error 20 gehad tijdens het fietsen. Valt op dat dit alleen met koud weer is. Gebeurt gewoon uit het niets en duurt maar een paar seconden (heb het vermoeden dat het buitentemperatuur en boostknop is). Heb dan meestal wel 8 tot 10 kilometer erop zitten dus accu zal toch wel warm zijn. Gelukkig blijft de fiets het nog wel doen. Anders dik probleem halverwege de route in het donker in het bos. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenadema
HBO88 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 05:58:

Helaas niet... Stuur mij voor meer vragen maar een prive bericht, dan raakt dit topic niet vol met berichten direct aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Gebruik nu versie v1.3.2. van de Moofer app, maar helaas.........zelfs na aantal keer uit/aanzetten Bluetooth en.of Flight mode, komt er geen verbinding met de e-bike. Na paar keer herstarten van de app, lukt het dan eindelijk. Dan maar weer eens testritje gemaakt, de smart functie lijkt weer wat beter te werken. En er zijn weer wat meer settings mogelijk.

Fiets op slot gezet. Even ergens voor 2 minuten naar binnen gelopen en daarna weer naar de fiets gelopen, maar helaas..........weer geen connectie. Zelfde exercitie gedaan met de originele vM app (v5.4.1.) en daar werkt dit gewoon soepel. Heel af en toe, na paar dagen niet gebruikt, moet je 1x flight mode aan/uit zetten en is de verbinding er daarna direct.

Kortom: helaas nog steeds niet echt bruikbaar de app........ :( Heb je al zicht op waar je de oplossing moet zoeken? Heeft met BT stack implementatie te maken denk ik.......? vM heeft er ook maanden over gedaan helaas om het enigszins werkbaar te krijgen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

HAWK Wizard schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:38:
[...]VM heeft er ook maanden over gedaan helaas om het enigszins werkbaar te krijgen........
Met de nadruk op enigszins. De ene keer kom je aanlopen en springen de lichten aan, de andere keer duurt het minuten voordat de fiets connectie heeft. Ik ontgrendel meestal met de linkerknop op het stuur. Dat is met de originele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
eisbaer schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:45:
[...]
Met de nadruk op enigszins. De ene keer kom je aanlopen en springen de lichten aan, de andere keer duurt het minuten voordat de fiets connectie heeft. Ik ontgrendel meestal met de linkerknop op het stuur. Dat is met de originele app.
Hangt wel enigszins van de Android versie af.......hoe nieuwer de Android versie, hoe slechter het werkt (heeft mogelijk met de "slimme" BT implementatie te maken, die helaas niet zo slim is altijd).

Met de originele vM app lukt het mij iig altijd wel om verbinding te maken. Als er kort (< 1 dag) geleden verbinding is geweest, gaat het vrij soepel, op andere momenten moet je BT / flight mode on/off doen en werkt het direct daarna.

Met de Moofer app lukt deze "workaround" helaas niet. Heb het zojuist nog even op een tablet met oudere Android versie geprobeerd, ook daar lukt het maar met heel veel moeite om de Moofer app verbinding te laten maken met de S3 (paar keer BT/FM off/on, app paar keer herstarten, geen sjoege, maar na veel geduld komt ie soms in de lucht, soms niet). De originele vM app werkt qua auto-connect op dezelfde tablet wel goed.

Kortom: meerdere hardware/software platforms getest, maar helaas........hopelijk komt Quinten nog even in de lucht hier wat de status is. Wil best af en toe nieuwe beta versie testen, maar als hier geen voortgang in komt, dan is de app helaas onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 19:26
Vandaag een gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIe8E3uR9xBO6zFHn-dSC_GmkVU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AXSNkrillbh7kXo8rHPEg3vJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ss1INRcTD0iubza4ii7wl1sPbq8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uxfFoK6Cwvn9QPxQDVrEdFA9.jpg?f=user_large

Staat wel netjes vind ik zelf, dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

jossie67 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:12:
Vandaag een gemonteerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welke telefoonhouder is dit?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxKorlaar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 12:44
-tom-562 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Welke telefoonhouder is dit?
Zo te zien een cyclingbox mount van de bekende Chinese webshop, als alternatief op de Loop mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Een nieuwe review
Zojuist een testrit gemaakt met mijn 2e fiets, nadat de vorige schakelproblemen en kicklock probleem had.

Ook deze fiets was snel geleverd en in perfecte staat. Motorkabel ging opnieuw erg soepel.
productiedatum kon ik nergens vinden, onder op de fiets enkel typeplaatje en sticker met framenummer.

Heb ook de bagagedrager achter gemonteerd, beetje gemengde gevoelens. Ziet er niet zo strak uit als de rest van de fiets, vind het ook jammer dat hij ook niet in dezelfde lak gespoten is. Hij is mat zwart maar voelt zeer krasgevoelig.
Iemand al een universele snelbinder kunnen vinden met haak hiervoor? Ik las ergens over een merk Bibia.
De totale lengte moet iets van 65cm zijn.

Het fietsen ging gelukkig goed! heerlijk dat hij nu wel netjes schakelt, wat een fijne fiets!
Schakelen tussen 2 en 3 gaat ook prima, als je gewoon niet te veel kracht zet.

Het viel me wel op dat hij heel af en toe nog een keer doortrapt in de 4e versnelling. Had ik wel wat over gelezen, maar dit deed hij maar echt zelden gelukkig.
Is dit bij anderen ook het geval?

Wel heb ik nog wat ruzie met de calibreren van de auto verlichting. Die slider komt echt heel nauw.
Verlichting gaat nu pas uit als ik met zaklamp direct op matrix display zet. zet ik die slider iets om, blijft hij weer continu uit...
Is dit beter te calibreren in de moofer app? (moet ik nog kopen)

Al met al positieve eerste km's. Ga morgen weer verder uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 08:56
jossie67 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:12:
Vandaag een gemonteerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar besteld? Jammer dat hij wat groter is dan het origineel?

Tevreden mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-05 14:24
HBO88 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:24:
Het viel me wel op dat hij heel af en toe nog een keer doortrapt in de 4e versnelling. Had ik wel wat over gelezen, maar dit deed hij maar echt zelden gelukkig.
Is dit bij anderen ook het geval?

Wel heb ik nog wat ruzie met de calibreren van de auto verlichting. Die slider komt echt heel nauw.
Verlichting gaat nu pas uit als ik met zaklamp direct op matrix display zet. zet ik die slider iets om, blijft hij weer continu uit...
Is dit beter te calibreren in de moofer app? (moet ik nog kopen)
Zelf heb ik het doortrappen in de 4e versnelling relatief vaak, en wacht dan ook al sinds 8 december op een nieuwe e-shifter. Nadat meerdere updates en resets hier weinig mee uithaalden is er besloten om de e-shifter te vervangen en te kijken of hij het beter gaat doen. Maar ik begreep dat ze qua voorraad wat krap zitten helaas, dus heb ik hier helaas nog geen verbetering in.
Mocht je er echt dus last van ondervinden, zou ik zeker contact met ze opnemen.

In de Moofer app is de lichtsterkte (naar mijn mening) heel goed in te stellen. Op het moment staat hij bij mij bijna helemaal naar links, en dan gaat hij precies op de gewenste momenten aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 19:26
wouter.N schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Waar besteld? Jammer dat hij wat groter is dan het origineel?

Tevreden mee?
Ja zeker, telefoon zit echt vast en zelf met hoesje erom heen, ik weet natuurlijk niet hoe de houder er over 1 jaar uitziet, maar gelukkig is ie ook niet zo duur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYZV0pdbLiNM-I5znGFbTKdFJGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QQ0d2AsDP74agxxdKdGRmv2j.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchtfiets
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 23:00
Hier ook verbindingsproblemen met de Moofer app op een Samsung Galaxy S10e met Android 11 en Moofer 1.3.3
Quinten werkt hard aan een oplossing.
Met de originele app geen verbindingsprobleem, maar die heeft weer andere beperkingen .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Hier een loopmount in V&A staan. Had die ook gekocht naar aanleiding van dit topic, maar op mijn nieuwe fiets past ie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:30
Gisteren mijn fiets in eklaar gezet en vandaag de eerste km gemaakt. Eigenlijk precies wat ik er van verwacht. Stoer om te zien en je maakt snel een flink rondje om effe wat frisse lucht in je lijf te krijgen.

Wat me gewoon niet gelukt is, is om het kapje gemonteerd te krijgen welke de kabel van de motor beschermd. Ik ga geen gaten ruimte maken en allerlei aanpassingen doen om deze designfout ongedaan te maken. Misschien nog iemand tips? Maarde de stekker gaat niet geheel in het frame. had dat gat wat grotere gemaakt en was het een stuk eenvoudiger. De gaatjes zijn gewoon niet in lijn met het kapje. De schroefjes monteren met het voorwiel er in en dan ook nog schuin is echt niet fatsoenlijk te doen. Ik heb ook geen zin om het schroefdraad m4 te vernachelen. Even zien wat ik hier mee ga doen.

Dan het alarm. Werkt gewoon goed natuurlijk wanneer deze afgaat. Maar wanneer hij in de alarmstand staat en je druk dan gewoon de linker button in. Alsof je hem zonder telefoon wilt unlocken is hij gewoon direct stil. Zo lang je de knop ingedrukt houdt. Dit ondermijnt het hele systeem dan natuurlijk. Als je een geoefende fietsendief bent.

Verder hoor ik ieder een over de eerste service beurt? is dat iets waar je recht op hebt of alleen in combinatie met het peace of mind abonnement?

[ Voor 5% gewijzigd door bullseye1977 op 17-01-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
bullseye1977 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:12:

Wat me gewoon niet gelukt is, is om het kapje gemonteerd te krijgen welke de kabel van de motor beschermd. Ik ga geen gaten ruimte maken en allerlei aanpassingen doen om deze designfout ongedaan te maken. Misschien nog iemand tips? Maarde de stekker gaat niet geheel in het frame. had dat gat wat grotere gemaakt en was het een stuk eenvoudiger. De gaatjes zijn gewoon niet in lijn met het kapje. De schroefjes monteren met het voorwiel er in en dan ook nog schuin is echt niet fatsoenlijk te doen. Ik heb ook geen zin om het schroefdraad m4 te vernachelen. Even zien wat ik hier mee ga doen.
Heb je de donkere of de lichte fiets?
Ik had vorige week met de donkere geen probleem en gisteren met de 2e fiets ook niet.
Het probleem dat hij scheef zit is volgens mij dat de connector vrij dik is. voor mij was de truc om de stekker vrij ver in het frame te stoppen, door gewoon een beetje schuin proberen te duwen.

Het stekkerdeel die uit het frame kwam zit er bij mij nu helemaal in, plus een kwart van de connector van het wiel! Het dikste deel zit dus in het frame, toen lukte het me wel om het kapje er recht op te zetten en komen de schroefgaten goed uit.
Ik had zelfs het idee dat ik de volledige stekker in het frame kon duwen, maar dat durfde ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
HBO88 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Heb je de donkere of de lichte fiets?
Ik had vorige week met de donkere geen probleem en gisteren met de 2e fiets ook niet.
Het probleem dat hij scheef zit is volgens mij dat de connector vrij dik is. voor mij was de truc om de stekker vrij ver in het frame te stoppen, door gewoon een beetje schuin proberen te duwen.

Het stekkerdeel die uit het frame kwam zit er bij mij nu helemaal in, plus een kwart van de connector van het wiel! Het dikste deel zit dus in het frame, toen lukte het me wel om het kapje er recht op te zetten en komen de schroefgaten goed uit.
Ik had zelfs het idee dat ik de volledige stekker in het frame kon duwen, maar dat durfde ik niet.
Ik heb de donkere fiets. Ja mijn idee was ook zeker om de stekker in het frame te krijgen. Ik weet niet of dat het het idee is van Vanmoof. Wanneer de stekker er helemaal in zit en hij moet er een keer uit? dan trek je hem misschien los ipv van er uit en dan zit je tegendeel op een plek waar je er nooit meer bij kan. Het gat is bij mij niet groot genoeg voor de stekker zoals ik het kan zien. Maar als je naar het kapje kijkt is het idee dat de stekker geheel weg wordt gestopt in het frame i.m.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Mijn firmware is 1.2.7 van de fiets. deze heeft hij zelf geïnstalleerd gisteren. Maar 1.4.5 is beschikbaar lees ik. Ik krijg geen pop-up dat hij deze wil installeren? kan je dit nog forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
bullseye1977 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:21:
Mijn firmware is 1.2.7 van de fiets. deze heeft hij zelf geïnstalleerd gisteren. Maar 1.4.5 is beschikbaar lees ik. Ik krijg geen pop-up dat hij deze wil installeren? kan je dit nog forceren?
Zo'n fw upgrade gaat niet direct. Als je meldt dat je problemen hebt met schakelen, krijg je sowieso direct 1.4.5., maar anders komt deze vanzelf komende weken een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

max.schollen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:36:
Dinsdag komt Vanmoof voor een service beurt op locatie en een replacement voor een button
Er staat nu zo’n 1600km op de fiets
Bij de hoe veel km raden jullie de volgende beurt aan ?
Heb je een Peace of Mind abonnement? Daarin is het standaard geregeld (na 1000 km en daarna iedere 2500 km). Ik heb nu twee beurten gehad, derde beurt komt ook al weer in zicht.

Als eerder gezegd heb ik wel spijt van de PoM maintenance. Hoop gedoe. Maar ja. Als je losse onderhoudsbeurten laat uitvoeren zou ik het bekijken op basis van de fiets, de tijd en afgelegde afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:50
Vraagje aan iedereen die al op 1.4.5 zit, ik merk dat het alarm veel minder gevoelig is vergeleken met de vorige FW versies. Mijn alarm reageert pas zodra de fiets echt gaat rollen, bij een duwtje tegen mijn S3 reageert het alarm niet. Is dit herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Dutchy88 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:11:
Vraagje aan iedereen die al op 1.4.5 zit, ik merk dat het alarm veel minder gevoelig is vergeleken met de vorige FW versies. Mijn alarm reageert pas zodra de fiets echt gaat rollen, bij een duwtje tegen mijn S3 reageert het alarm niet. Is dit herkenbaar?
Heel herkenbaar, hoewel ik nog geen link had gemaakt met de firmware. Tijdens onderhoud ook aan de VM medewerker gevraagd. Na een reset leek het beter, maar ik heb toch het gevoel dat het een stuk minder gevoelig blijft.

In het begin hoefde je maar naar de fiets te kijken en het alarm ging af, nu moet ik flink schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 16:44
Ik heb eigenlijk geaccepteerd dat het unlocken van de fiets vanuit de app moet, het is me slechts één keer overkomen dat de fiets reageerde toen ik aan kwam lopen en ik de app niet nodig had.

Ik heb een Iphone 11 met app versie 3.7 en Bike software 1.4.5.

Nu ik lees dat het bij andere wel goed werkt vraag ik me af of er iets is wat ik kan doen om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

siemed schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:18:
Ik heb eigenlijk geaccepteerd dat het unlocken van de fiets vanuit de app moet, het is me slechts één keer overkomen dat de fiets reageerde toen ik aan kwam lopen en ik de app niet nodig had.

Ik heb een Iphone 11 met app versie 3.7 en Bike software 1.4.5.

Nu ik lees dat het bij andere wel goed werkt vraag ik me af of er iets is wat ik kan doen om dit te verbeteren?
Gek hé, ik heb een Samsung S20, en sinds de nieuwe Android versie gaat de automatische unlock echt stukken beter. Zoals meerderen al hebben aangegeven is er 'iets' mis in de BT implementatie. Kan uiteraard ook de BT stack in de fiets zelf zijn...
Pagina: 1 ... 63 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.