Vanwege de vorm van het S3 stuur zit deze toch altijd scheef voor je?eisbaer schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:12:
Ik ben nog steeds in afwachting van die loop mount. 5 Maanden geleden besteld. Voor in de tussentijd ook maar eens een replica besteld om te zien wat het is, die na 3 weken al gearriveerd was. Mijn s10e gaat er makkelijk in en blijft stevig zitten. Het is wel te doen in landscape met google maps, alhoewel niet zo handig als portrait natuurlijk.
[Afbeelding]
@oscarwashere kan het axa foldable slot ook bevestigd worden aan de dikke framebuis?
Ik wil een kinderzitje achter met framebevestiging monteren, dan is er daaronder te weinig ruimte over voor het slot.
Ik wil een kinderzitje achter met framebevestiging monteren, dan is er daaronder te weinig ruimte over voor het slot.
Ook hier een leuk kerstcadeau in de vorm van een S3 binnengekregen. 18 december besteld en vandaag de 22ste bezorgd dus qua levertijd helemaal happy. Na alle slechte berichten in het forum over kwaliteit toch enigszins bezorgd de fiets uitgepakt en in elkaar gezet. Geen beschadigingen, geen kromme wielen en, behalve wat gedoe met de spacers op het stuur, een fluitje van een cent.
Ziet ernaar uit dat VanMoof zijn QA nu redelijk op orde heeft nu en de lange levertijden tot het verleden behoren.
Net stukkie wezen trappen en gaat als de brandweer.
Leek me goed, om na al die problemen, ook een positief verhaaltje te schrijven.
Ziet ernaar uit dat VanMoof zijn QA nu redelijk op orde heeft nu en de lange levertijden tot het verleden behoren.
wow binnen een week geleverd en fijn dat hij helemaal goed isthemrme schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:38:
Ook hier een leuk kerstcadeau in de vorm van een S3 binnengekregen. 18 december besteld en vandaag de 22ste bezorgd dus qua levertijd helemaal happy. Na alle slechte berichten in het forum over kwaliteit toch enigszins bezorgd de fiets uitgepakt en in elkaar gezet. Geen beschadigingen, geen kromme wielen en, behalve wat gedoe met de spacers op het stuur, een fluitje van een cent.
Klopt, de telefoon zit lichtelijk scheef, in het verlengde van het stuur maar niet storend. Ik zal morgen eens een foto van maken met de telefoon in de houder.rsvmark schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:00:
[...]
Vanwege de vorm van het S3 stuur zit deze toch altijd scheef voor je?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
De meegeleverde straps zijn lang genoeg voor om de dikke framebuis. Alleen de meegeleverde houder heeft geen ronding, dus je kan beter de extra bijbehorende houder voor de AXA bijbestellen.HBO88 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:05:
@oscarwashere kan het axa foldable slot ook bevestigd worden aan de dikke framebuis?
Bedankt voor je antwoord, maar welke extra houder bedoel je dan? Ik zoek op AXA slothouder maar kan niet vinden wat jij bedoelt.S1W schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:16:
[...]
De meegeleverde straps zijn lang genoeg voor om de dikke framebuis. Alleen de meegeleverde houder heeft geen ronding, dus je kan beter de extra bijbehorende houder voor de AXA bijbestellen.
Deze: Bekijk ABUS slot houder Bordo Granit 6500/85 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneappHBO88 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:09:
[...]
Bedankt voor je antwoord, maar welke extra houder bedoel je dan? Ik zoek op AXA slothouder maar kan niet vinden wat jij bedoelt.
Maar is een stuk goedkoper als je hem inclusief slot koopt.
Maakt het op slot zetten een stuk makkelijker, ik ben er blij mee
[ Voor 6% gewijzigd door jodeltje op 22-12-2020 23:52 ]
Dit is een ander merk, het ging om de AXA. Kan moelijk zeggen of die past daar, mijne zit nu dusdanig bevestigd dat ik hem er niet af krijg. Desnoods kan het altijd nog met tiraps.jodeltje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:51:
[...]
Deze: Bekijk ABUS slot houder Bordo Granit 6500/85 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Maar is een stuk goedkoper als je hem inclusief slot koopt.
Maakt het op slot zetten een stuk makkelijker, ik ben er blij mee
Pffft, wat een flater, sorry allemaaloscarwashere schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:56:
[...]
Dit is een ander merk, het ging om de AXA. Kan moelijk zeggen of die past daar, mijne zit nu dusdanig bevestigd dat ik hem er niet af krijg. Desnoods kan het altijd nog met tiraps.

Maandag avond een S3 besteld, eergisteren een tracking code gekregen. Link naar Ups site maar het is een postnl tracking code 
Maar nog geen informatie over wanneer die word bezorgd, afwachten dus nog even.
Hij is vandaag binnengekomen, geen beschadigingen of iets dergelijks!
Het installeren van die motor kabel is een kriem, heb het zelf opgelost door de gaten van het kapje waar boutje doorheen moet iets groter te boren
Hij fietst heerlijk, schakelen gaat bij mij heel soepel en zonder lawaai. Af en toe gaat het unlocken niet helemaal soepel, ben er nog niet achter waar dat nou aan ligt. Ik zie dat hij verbonden is met mijn fiets en dan druk ik op de unlock button van de fiets maar dan gebeurd er niks.
Maar als hij unlocked is, dan is het heerlijk cruisen met 32km/h

Maar nog geen informatie over wanneer die word bezorgd, afwachten dus nog even.
Hij is vandaag binnengekomen, geen beschadigingen of iets dergelijks!
Het installeren van die motor kabel is een kriem, heb het zelf opgelost door de gaten van het kapje waar boutje doorheen moet iets groter te boren

Hij fietst heerlijk, schakelen gaat bij mij heel soepel en zonder lawaai. Af en toe gaat het unlocken niet helemaal soepel, ben er nog niet achter waar dat nou aan ligt. Ik zie dat hij verbonden is met mijn fiets en dan druk ik op de unlock button van de fiets maar dan gebeurd er niks.
Maar als hij unlocked is, dan is het heerlijk cruisen met 32km/h
[ Voor 58% gewijzigd door hikhakhok op 24-12-2020 16:07 ]
Hierbij een foto waar de houder zwart gespoten is en een met een samsung s10e in de houder.

[ Voor 7% gewijzigd door eisbaer op 23-12-2020 16:33 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Intussen het nieuwe achterwiel ontvangen. Heb hem vanmiddag gemonteerd, e-shifter overgezet enzovoorts. De fiets lijkt nu goed te versnellen, pas bij 27 km/h gaat hij naar de 4e versnelling en het aantal omwentelingen bij hogere snelheden is nu prima. Ik merk nu alleen dat de versnelling een hoorbare "klak" geeft tijdens het rijden in de 3e versnelling
daarnaast maakt de ketting veel meer lawaai, snap er niks meer van. Ik weet niet of dit een normaal iets is, maar het lijkt alsof ik weer op een van de testfietsen rij zoals tijdens de introductie. Ik heb VanMoof support weer een mail gestuurd..
Apple | Marantz | B&W
Ik merkte bij mijn S3 die vanwege de andere gebreken al terug is (ik wacht nog op de vervanging) ook dat de ketting meer geluid maakte dan ik me herinnerde van de testrit.. Mijn vader vroeg zich af omdat het misschien zo hoorde omdat de kast heel nauw op de ketting zit, maar ik denk inderdaad dat we daar redelijk kritisch op mogen zijn. De testrit was bijna geruisloos.Ron_Tweaker schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:14:
Intussen het nieuwe achterwiel ontvangen. Heb hem vanmiddag gemonteerd, e-shifter overgezet enzovoorts. De fiets lijkt nu goed te versnellen, pas bij 27 km/h gaat hij naar de 4e versnelling en het aantal omwentelingen bij hogere snelheden is nu prima. Ik merk nu alleen dat de versnelling een hoorbare "klak" geeft tijdens het rijden in de 3e versnellingdaarnaast maakt de ketting veel meer lawaai, snap er niks meer van. Ik weet niet of dit een normaal iets is, maar het lijkt alsof ik weer op een van de testfietsen rij zoals tijdens de introductie. Ik heb VanMoof support weer een mail gestuurd..
Je pa heeft gelijk hoor, dat hoort bij chaingliders, omdat ze zo strak zitten hoor je ze een weekje totdat ie ingesleten is. Als je hem opnieuw vastmaakt kost het weer een weekje.MaxKorlaar schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:39:
[...]
Ik merkte bij mijn S3 die vanwege de andere gebreken al terug is (ik wacht nog op de vervanging) ook dat de ketting meer geluid maakte dan ik me herinnerde van de testrit.. Mijn vader vroeg zich af omdat het misschien zo hoorde omdat de kast heel nauw op de ketting zit, maar ik denk inderdaad dat we daar redelijk kritisch op mogen zijn. De testrit was bijna geruisloos.
Ah goed om te weten, thanks!jodeltje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:16:
[...]
Je pa heeft gelijk hoor, dat hoort bij chaingliders, omdat ze zo strak zitten hoor je ze een weekje totdat ie ingesleten is. Als je hem opnieuw vastmaakt kost het weer een weekje.
Ik zal morgen het achterwiel nog even bekijken en desnoods opnieuw monteren in het frame, kan zijn dat aan de kant van de e-shifter hij niet helemaal goed zit en daardoor de e-shifter ook niet.
Ik las op de VanMoof site dat het geluid, dat knakken normaal is vooral als hij schakelt van 2 naar 3 en van 3 naar 4.
Dat geluid met de ketting had ik eerst niet... maar ja, ik had ook alles zowat open. Misschien toch maar eens kijken naar zo'n Gates belt van Veer ter zijner tijd, dan ben je van de ketting af en ook van zo'n plastic kettingkast.
Overigens, heb ik een iPhone 11 Pro Max en ondanks dat ik auto awake ingesteld heb staan inclusief touch unlock, werkt dit toch niet altijd feilloos Als ik hem op far heb staan, doet hij het minder goed dan wanneer hij op close staat. Wat wel altijd werkt is dat ik de app handmatig moet opstarten om hem dan te ontgrendelen.
Ik las op de VanMoof site dat het geluid, dat knakken normaal is vooral als hij schakelt van 2 naar 3 en van 3 naar 4.
Dat geluid met de ketting had ik eerst niet... maar ja, ik had ook alles zowat open. Misschien toch maar eens kijken naar zo'n Gates belt van Veer ter zijner tijd, dan ben je van de ketting af en ook van zo'n plastic kettingkast.
Overigens, heb ik een iPhone 11 Pro Max en ondanks dat ik auto awake ingesteld heb staan inclusief touch unlock, werkt dit toch niet altijd feilloos Als ik hem op far heb staan, doet hij het minder goed dan wanneer hij op close staat. Wat wel altijd werkt is dat ik de app handmatig moet opstarten om hem dan te ontgrendelen.
Apple | Marantz | B&W
Je zal hem ook gaan horen tijdens/na een flinke regenbui, door al het zand wat er in komt. Kwestie van een rondje rijden en het is weer weg. Het is altijd een fijne herinnering aan jezelf om niet te vergeten zo nu en dan de ketting te voorzien van wat siliconenspray/olie. Daar zit overigens een speciaal gaatje voor, zodat je niet de hele kettingkastglijder.jodeltje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:16:
[...]
Je pa heeft gelijk hoor, dat hoort bij chaingliders, omdat ze zo strak zitten hoor je ze een weekje totdat ie ingesleten is. Als je hem opnieuw vastmaakt kost het weer een weekje.
Is dat rode dopje het ‘speciale gaatje’? (Staat niet in je link)oscarwashere schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:29:
[...]
Je zal hem ook gaan horen tijdens/na een flinke regenbui, door al het zand wat er in komt. Kwestie van een rondje rijden en het is weer weg. Het is altijd een fijne herinnering aan jezelf om niet te vergeten zo nu en dan de ketting te voorzien van wat siliconenspray/olie. Daar zit overigens een speciaal gaatje voor, zodat je niet de hele kettingkastglijder.
[quote]eisbaer schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:21:
Hierbij een foto waar de houder zwart gespoten is en een met een samsung s10e in de houder.
Ziet er goed uit. De mijne moet nog binnenkomen. Hij past zeker niet op de stuurpen - zodat 'ie in portrait staat?
Ziet er goed uit. De mijne moet nog binnenkomen. Hij past zeker niet op de stuurpen - zodat 'ie in portrait staat?
Helaas bij een noodstop gevallen met de fiets. Geen fysieke schade, beetje mentale schade, en beetje schade op het stuur: krassen... wie heeft een tip om die krassen weer "netjes" zwart te maken?
PS. Tussenstand: 3400 km op de teller, geen enkel issue gehad met de S3, fietst nog steeds als een dolle (op Happy Mode)
PS. Tussenstand: 3400 km op de teller, geen enkel issue gehad met de S3, fietst nog steeds als een dolle (op Happy Mode)
Thank God for the Internet
Sterkte. Is dit een waarschuwing voor anderen op happy mode om beter op te letten? Of had het niet uitgemaakt denk je?Roo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:00:
Helaas bij een noodstop gevallen met de fiets. Geen fysieke schade, beetje mentale schade, en beetje schade op het stuur: krassen... wie heeft een tip om die krassen weer "netjes" zwart te maken?
Nee, hij past maar net aan op de buis waar hij nu zit. De stuurpen is nog een stuk dikker. Ik gebruik de houder alleen voor navigatiedoeleinden en met een app als komoot werkt dat best goed.EasyC schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:48:
[quote]eisbaer schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:21:
Verf die dicht in de buurt van de matzwart van de fiets komt: matzwart spuitverf hittebestendig van de Action. Heb ik mijn niet-vanMoof bagagedrager mee gespoten, bij a geen verschil te zien. Klein beetje in een plastic bekertje spuiten en klein penseeltje gebruiken om boel aan te stippen. Ik gebruik het voor de kleine krasjes. Is harde laag als het droog is.
Roo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:00:
Heb de fiets inmiddels opgehaald en gemonteerd. Alles werkt naar behoren en hij fietst heerlijk... en op 32 km/h.MaZo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:52:
[...]
Ik rij van het weekend naar Nederland om de S3 bij mijn ouders op te halen (incl. in elkaar zetten en uitvoerig testen uiteraard). Fingers crossed.
Ik moest wel eerst de iOS app updaten voordat ik de fiets kon activeren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UOb5XyIqApqgBfahD4RCN8MO.jpg?f=user_large)
[ Voor 74% gewijzigd door MaZo op 27-12-2020 10:18 ]
Die heb ik ook gebruikt maar de kwaliteit van de ver is niet geweldigedegroot1973 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:26:
Verf die dicht in de buurt van de matzwart van de fiets komt: matzwart spuitverf hittebestendig van de Action. Heb ik mijn niet-vanMoof bagagedrager mee gespoten, bij a geen verschil te zien. Klein beetje in een plastic bekertje spuiten en klein penseeltje gebruiken om boel aan te stippen. Ik gebruik het voor de kleine krasjes. Is harde laag als het droog is.
[...]
Wie durft te voorspellen of we van de lente de S4 kunnen gaan verwachten of wordt het nog een jaartje doorsudderen met de S3 al dan niet ivm corona?
Dat lijkt mij een jaar te snel. Men heeft een hele eigen productielijn opgebouwd, waarvan nu eindelijk de levertijden een beetje normaal zijn (ook omdat de vraag nu weer genormaliseerd is natuurlijk). Bovendien denk ik dat men nog wel wil doorontwikkelen op firmware updates dit model, omdat dit het model moest zijn die ervoor moest zorgen dat het grote publiek haar VanMoof zou kopen. Daarnaast voldoet dit model nog aan de huidige standaarden en actuele features. Maargoed, dat is natuurlijk maar mijn verwachting...Daan2020 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:58:
Wie durft te voorspellen of we van de lente de S4 kunnen gaan verwachten of wordt het nog een jaartje doorsudderen met de S3 al dan niet ivm corona?
Vergelijk 1:1 met Cowboy, en ze zijn een paar belangrijke voordelen kwijt. Geen 32 km/h meer...Daan2020 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:58:
Ik denk dat ze moeten komen met afneembare batterij en een riem, en natuurlijk een werkend netwerk van bike doctors, maar dat heeft weinig met de fiets zelf te maken.
Sony A7 iv en wat recycled glas
S3V2.0 Corona edition natuurlijkDaan2020 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:58:
Ik ging nog geen 15 km/h, maar ik had het niet zien aankomen. Ik had verder niets, fiets ook geen problemen maar alleen dus wat krassen op het stuur.heval schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 01:26:
[...]
Sterkte. Is dit een waarschuwing voor anderen op happy mode om beter op te letten? Of had het niet uitgemaakt denk je?
Lag dus niet aan de snelheid, maar de voorrem kneep ik net iets te hard in waardoor het voorwiel blokkeerde. Kan gebeuren...
Dank, ik ga het proberen! Het zijn maar kleine krasjes, dus dit lijkt me zeker voldoende.edegroot1973 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:26:
[...]
ik denk zelf 2wheel drive edition met launch control.
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Tips over hoe je de snelheidsbegrenzer kan omzeilen zijn nog steeds niet toegestaan.
[ Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 29-12-2020 18:18 ]
Ook weg
[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 29-12-2020 18:19 ]
Ik gok dat de enige manier voor de - stand te krijgen met nieuwe fietsen is om de oude Android app te installen?
[ Voor 5% gewijzigd door pushnoi op 29-12-2020 12:34 ]
Omdat ik naast een mailtje over de succesvolle ontvangst niets meer had vernomen, heb ik toch weer even gebeld. Bleek de vorige medewerker niet een verzenddatum aan de vervangende fiets toegekend te hebben, dus hij zou nooit worden verzondenMaxKorlaar schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:01:
[...]
Net gebeld met VanMoof; Hij gaat terug en ik krijg een nieuwe. Ze stelden voor om me de nieuwe firmware (1.4.7?) te sturen, maar het probleem is juist dat ik de firmware niet eens kan updaten, en hem niet voldoende kan opladen hiervoor! Heb de fiets ingepakt en bij UPS aangegeven dat hij opgehaald mag worden; Ze stonden binnen een uur voor de deur! Hopelijk komt de nieuwe ook snel binnen, maar daar moet ik nog even voor bellen. Hopelijk heb ik dadelijk wel geluk.

Goed nieuws, bike dokters nu ook in regio Den Haag beschikbaar. Kan eindelijk naar mijn ketting geluid laten kijken zonder 3weken fiets kwijt te zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/J5OOSKhat1y66RxhZi5stISg.png?f=user_large)
[ Voor 92% gewijzigd door heval op 29-12-2020 18:35 ]
Mijn bijdrage m.b.t. de befaamde 32 km/h modus is weggemod. Reddit staat er vol mee, maar ons modje staat het niet toe.
Een beetje flauw inderdaad. Vroeger ging ik juist naar Tweakers om het uiterste uit mijn apparaten te halen. Volgens mij betekent het hele woord tweaken juist dit.MaZo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:53:
[...]
Mijn bijdrage m.b.t. de befaamde 32 km/h modus is weggemod. Reddit staat er vol mee, maar ons modje staat het niet toe.
Ik snap wel dat je voor de wet geen trapondersteuning boven de 25 km/h mag hebben, maar het aanpassen van iets lijkt mij niet verboden. Ik heb jaren al mijn spel computers omgebouwd, niet eens om dat er dan illegale spellen op gespeeld konden worden, maar juist omdat het kon.
Behalve het terecht of onterecht modereren, kan ik mij ook voorstellen dat tweakers wellicht probeert te voorkomen dat men aan hun fiets gaan lopen knoeien met alle gevolgen van dien.MaZo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:53:
[...]

[ Voor 36% gewijzigd door Bruzski op 30-12-2020 16:42 ]
Tja, overclocken van cpu en videokaarten en flashen van niet officiële BIOS en firmware varianten wordt sinds jaar en dag wel toegestaan...Bruzski schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:52:
[...]
Behalve het terecht of onterecht modereren, kan ik mij ook voorstellen dat tweakers wellicht probeert te voorkomen dat men aan hun fiets gaan lopen knoeien met alle gevolgen van dien.
Ik reed laatst op een Riese en Muller e-bike. Vond dat toch wel veel fijner fietsen dan een VanMoof. Een VanMoof lijkt wel een Opel dan imho. Ga nu zelf ook liever even doorsparen.
[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 30-12-2020 17:46 ]
dat is echt appels en peren vergelijken! en wat is er mis met een Opel ?CyberMania schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:45:
Ik reed laatst op een Riese en Muller e-bike. Vond dat toch wel veel fijner fietsen dan een VanMoof. Een VanMoof lijkt wel een Opel dan imho. Ga nu zelf ook liever even doorsparen.
Het kan erger met al die doe het zelf service van VanMoof ben ik het een Ikea fiets gaan noemen.Bruzski schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:56:
[...]
dat is echt appels en peren vergelijken! en wat is er mis met een Opel ?
Heb je een uurtje....Bruzski schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:56:
[...]
dat is echt appels en peren vergelijken! en wat is er mis met een Opel ?
Daar breng je niemand mee in gevaar, en het is niet illegaal.S1W schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:43:
[...]
Tja, overclocken van cpu en videokaarten en flashen van niet officiële BIOS en firmware varianten wordt sinds jaar en dag wel toegestaan...
Soms is dat wel verboden, chiptuning van autos is illegaal, een brommer opdrijven ook, maar een 25 km/h fiets bijtunen ook. Trouwens, dan moet je een verzekering en een helm.siemed schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:42:
[...]
Een beetje flauw inderdaad. Vroeger ging ik juist naar Tweakers om het uiterste uit mijn apparaten te halen. Volgens mij betekent het hele woord tweaken juist dit.
Ik snap wel dat je voor de wet geen trapondersteuning boven de 25 km/h mag hebben, maar het aanpassen van iets lijkt mij niet verboden. Ik heb jaren al mijn spel computers omgebouwd, niet eens om dat er dan illegale spellen op gespeeld konden worden, maar juist omdat het kon.
laat me raden, je heb een Opel en een Ikea kast ?
Bwah... heb meer problemen met 2 Opels gehad dan met een boel Ikea kasten.Bruzski schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:28:
[...]
laat me raden, je heb een Opel en een Ikea kast ?
In Nederland is chiptuning van je auto niet illegaal. Er zit wel een meldingsplicht aan vast.Tommie12 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:23:
[...]
Soms is dat wel verboden, chiptuning van autos is illegaal.
Ik denk toch dat je auto niet meer beantwoordt aan het gelijkvormigheidsattest, de uitlaat zal niet zo proper zijn als zonder die tuning.eisbaer schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:22:
[...]
In Nederland is chiptuning van je auto niet illegaal. Er zit wel een meldingsplicht aan vast.
Heb het schopslot van mijn nieuwe S3 één keer geprobeerd, maar ik kon het met geen mogelijkheid indrukken. Moet de pin soms op gelijke hoogte staan met het gat ofzo voordat dit werkt?
De lijn is niet altijd perfect uitgelijnd en je moet zacht tikken, niet schoppen. Dat laatste deed bij mij de truc. Op verschillende uitlijningen zachtjes tikken en je vindt vanzelf de sweetpoint.MaZo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:37:
Heb het schopslot van mijn nieuwe S3 één keer geprobeerd, maar ik kon het met geen mogelijkheid indrukken. Moet de pin soms op gelijke hoogte staan met het gat ofzo voordat dit werkt?
bekende issue, ik heb dit kunnen oplossen met wd40MaZo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:37:
Dat maakt chiptunen niet illegaal. Bij wijziging van het voertuig moet het gemeld worden bij de rdw, met mogelijk een herkeuring tot gevolg. Gaat vooral om emissie dacht ik maar dat gaat off topic.Tommie12 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:49:
[...]
Ik denk toch dat je auto niet meer beantwoordt aan het gelijkvormigheidsattest, de uitlaat zal niet zo proper zijn als zonder die tuning.
Intussen op oudjaarsdag een fietstochtje gemaakt van een kleine 20km bij elkaar. De S3 doet eindelijk wat hij moet doen. Ik heb wel ervaren dat het rijden op standje 4 met een custom instelling wel het beste rijdt. In standje 3 moet je echt flink werken om vooruit te komen, ik heb dan het gevoel dat bij 19km/u je hard op de pedalen moet trappen aangezien je het gevoel hebt dat hij op de rem staat. In standje 4 trap je heel lichtjes en je gaat al flink vooruit, soms is het toch wel iets te kunstmatig qua gevoel.
Fijne jaarwisseling allemaal!
Fijne jaarwisseling allemaal!
Apple | Marantz | B&W
Jeej. Loop Mount binnen. Helaas past ie (bij lange na niet) in het midden zodat m'n telefoon rechtop zou kunnen staan. Overigens passen de bijgeleverde rubbers natuurlijk weer allemaal net niet om de VanMoof. De dunste was te dun, en de rest te dik. Beetje creatief met een extra overgebleven stukje rubber en de boel zit toch.
:strip_exif()/f/image/NIj9OCmHrVuNFbfEA8daIWIJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8XvPnRWsl0BTftS2kpm5bCIq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/221SrgwobFtowZy7xUYuikmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oE3Ag9ZdCFQ20NIN727gxlYj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ehQOrQV6RlxjRQDXemlcUCny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NIj9OCmHrVuNFbfEA8daIWIJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8XvPnRWsl0BTftS2kpm5bCIq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/221SrgwobFtowZy7xUYuikmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oE3Ag9ZdCFQ20NIN727gxlYj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ehQOrQV6RlxjRQDXemlcUCny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UaNgKn71l0piiOWz7wp1dJxP.jpg?f=fotoalbum_large)
Hallo, ben weer terug van weggeweest. Had een tijd terug geen geluid meer uit de speaker. Na een test met Beta-software geen verbetering. Vervolgens een nieuwe cartridge gekregen. Duurde wel wat lang voordat ik deze kreeg. Ik vermoed dat er nog een paar containers onderweg waren. Immers in de week dat ik mijn cartridge kreeg zijn er ook veel nieuwe fietsen uitgeleverd. Montage van de cartridge ging vlekkeloos. Zoals op Youtube is te zien moet je hem wel flink aandrukken om de schroefdraad van de boutjes uit te lijnen met het gatenpatroon in het frame. Tip: draai de fiets om. Dan zijn de kleine boutjes veel gemakkelijker in te schroeven.
Ik heb het idee dat in de nieuwe cartridge de leds veel feller branden en daarmee veel beter af te lezen zijn met daglicht. Ook de speaker is volgens mij nu luider. Ik heb gelukkig in al deze weken gewoon door kunnen fietsen . Af en toe zelf ding-dong moeten roepen was voldoende
. Inmiddels 2.300 blije kilometers op de teller!
Ik heb het idee dat in de nieuwe cartridge de leds veel feller branden en daarmee veel beter af te lezen zijn met daglicht. Ook de speaker is volgens mij nu luider. Ik heb gelukkig in al deze weken gewoon door kunnen fietsen . Af en toe zelf ding-dong moeten roepen was voldoende
Ik zit met de situatie dat mijn fietstochten te lang zijn voor 1 batterijlading. Nu zou ik tussentijds bij een pauze willen op/bijladen, ook in situaties dat er geen 220V aansluiting beschikbaar is.
Mijn gedachte is om een powerbank mee te kunnen nemen. Ik lees dat de lader 42V/6A afgeeft.
Zou het werken om een andere losse accu met 42V te kunnen gebruiken voor het laden?
Mijn gedachte is om een powerbank mee te kunnen nemen. Ik lees dat de lader 42V/6A afgeeft.
Zou het werken om een andere losse accu met 42V te kunnen gebruiken voor het laden?
Update bovenstaande:Rebunted schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:34:
[...]
- Toen ik hierover laatst wou bellen, heb ik 40 minuten in de wacht gestaan waarna ineens de verbinding werd verbroken. Toen ik terugbelde was het service center gesloten. Oftewel ze hebben gewoon om 17:30 uur de wachtrij eruit geflikkerd. Mijn mail van 2 weken geleden hierover moet ik nog steeds een reactie op krijgen.
Inmiddels bijna 8 weken geleden dat ik het ticket heb ingeschoten en nog geen reactie mogen ontvangen.

Firmware 1.4.5 heeft trouwens het probleem met het schakelen zo goed als opgelost. Ik krijg nu echter wel vaak tijdens het fietsen dat de fiets uitvalt en er 'error 20' op het scherm komt. Even later is de fiets erweer. In het donker is dat vooral wel lastig omdat dan ook je licht uitvalt. Eigenlijk zou ik daar ook nog een keer over moeten bellen / mailen, maar ja dat heeft toch geen zin waarschijnlijk. Of je krijgt niemand te pakken, of ze reageren niet.
Huidige km-stand: 1.355 km. Range met dit weer: krap 40km.
[ Voor 3% gewijzigd door Rebunted op 05-01-2021 15:11 ]
oeps... dacht aan een fiets met uitneembare batterij...toorman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:13:
Ik zit met de situatie dat mijn fietstochten te lang zijn voor 1 batterijlading. Nu zou ik tussentijds bij een pauze willen op/bijladen, ook in situaties dat er geen 220V aansluiting beschikbaar is.
[ Voor 21% gewijzigd door Tommie12 op 05-01-2021 15:10 ]
Dat heeft eigenlijk geen nut. Je zou dan een 230V powerbank mee moeten nemen en je acculader.toorman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:13:
Als je bijv. deze https://www.mobisun.com/n...-230v-500w-500wh-mobisun/ powerbank zou hebben, met een capaciteit van 500Wh, dan kun je de fiets niet eens 1x volledig opladen. Afgezien van de hoge prijs...
De oplossing: ondersteuning lager zetten en zelf meer energie leveren.toorman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:13:
Er heeft iemand een app gemaakt waarmee je instellingen op de fiets kunt aanpassen met veel meer mogelijkheden.
Er zit dan ook een scheepstoeter als bel op, een slimme modus die automatisch je ondersteuning aanpast adhv je gemiddelde snelheid, jukebox mode en meer.
iOS versie volgt nog. https://lm.facebook.com/l...2ITektMmA_mAYOdZXG0QKKbms
Er zit dan ook een scheepstoeter als bel op, een slimme modus die automatisch je ondersteuning aanpast adhv je gemiddelde snelheid, jukebox mode en meer.
iOS versie volgt nog. https://lm.facebook.com/l...2ITektMmA_mAYOdZXG0QKKbms
Op welke stand / snelheid rij je dan? Op stand 3 (Happy Mode), dus 27km/h haal ik makkelijk 60km, maar op stand 4 (36km/h) zit ik ook rond (of onder) de 40km.Rebunted schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:08:
[...]
Huidige km-stand: 1.355 km. Range met dit weer: krap 40km.
Cool! Iemand al ervaring mee? Voor mij is belangrijk om te weten hoe deze app om gaat met Happy Mode, die wil ik niet kwijt. En kan deze app naast de reguliere app werken? Of moet je kiezen?HBO88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:43:
Er heeft iemand een app gemaakt waarmee je instellingen op de fiets kunt aanpassen met veel meer mogelijkheden.
Linkje naar de officiele website
De omschrijving in de Play Store zegt van wel. Ziet er mooi en gelikt uit, maar hoe werkt het samen met VanMoof? Er is toch geen API of iets dergelijks?Roo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:13:
[...]
Cool! Iemand al ervaring mee? Voor mij is belangrijk om te weten hoe deze app om gaat met Happy Mode, die wil ik niet kwijt. En kan deze app naast de reguliere app werken? Of moet je kiezen?
Direct maar even geprobeerd... alleen werkt ie bij mij niet omdat ie automatisch mijn oude fiets (die ook nog in m'n account hangt) pakt en er is geen mogelijkheid om te switchen van fiets.
Wat ik wel zie is dat je alles kunt instellen. Dus alles. Ook de missende dingen sinds de laatste upgrades. =)
Wat ik wel zie is dat je alles kunt instellen. Dus alles. Ook de missende dingen sinds de laatste upgrades. =)
Tuurlijk is die er.oscarwashere schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:25:
Ziet er mooi en gelikt uit, maar hoe werkt het samen met VanMoof? Er is toch geen API of iets dergelijks?
Hij is alleen niet zo goed gedocumenteerd.
Gok dat de Vanmoof REST API eenmalig wordt gebruikt om in te loggen op je Vanmoof account en daar het Bluetooth sleuteltje van je fiets op te halen.
En vervolgens alle communicatie via Bluetooth tussen app en fiets plaats vindt.
En... de app rotate =) Dat werkt dan wel weer tof met m'n Loop Mount.
Goed gevonden @HBO88 !
Goed gevonden @HBO88 !
Standje 4 inderdaad. Ik fiets meestal boven de 30 km/h. Standje 3 is dan niet fijn omdat de hele ondersteuning stopt (er zitten geen gradaties in ondersteuning, het is of aan of uit).Roo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:11:
[...]
Op welke stand / snelheid rij je dan? Op stand 3 (Happy Mode), dus 27km/h haal ik makkelijk 60km, maar op stand 4 (36km/h) zit ik ook rond (of onder) de 40km.
Hij beschrijft een hoop op de Nederlandse vanmoof Facebook groep. Vreemd dat hij niet bij Tweakers zitRoo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:13:
[...]
Cool! Iemand al ervaring mee? Voor mij is belangrijk om te weten hoe deze app om gaat met Happy Mode, die wil ik niet kwijt. En kan deze app naast de reguliere app werken? Of moet je kiezen?
Hij adviseert zelfs om beide apps te houden, maar er kan er maar 1 tegelijk actief zijn.
De happy mode is gewoon te selecteren in de app
Ben wel benieuwd naar de automatische aanpassing van ondersteuning op basis van je gemiddelde snelheid, zodat je eenvoudiger met gewone fietsers mee kunt fietsen.
Het gekke is dat die scheepstoeter al gewoon in iedere fiets zit geprogrammeerd.
Hij heeft het ook over ondersteuning niveau 5 die nu beschikbaar is, is nog beter dan de happy mode.
Heb je Facebook, kun je dan even melden als bugjepushnoi schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:29:
Direct maar even geprobeerd... alleen werkt ie bij mij niet omdat ie automatisch mijn oude fiets (die ook nog in m'n account hangt) pakt en er is geen mogelijkheid om te switchen van fiets.
Neen. Net overigens via Vanmoof zelf die 2e fiets eruit laten halen, en nu gaat het prima.HBO88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:24:
[...]
Heb je Facebook, kun je dan even melden als bugje
EDIT: Overigens ben ik wel benieuwd waarom die assistlevel 0 t/m 5 is, terwijl de normale 0 t/m 4 is.
EDIT2: Net maar even getest -- standje 5 is dus gewoon non-stop de turbo knop indrukken. Ik heb dat 'AI Driven' auto support gebeuren nog niet getest, veel te koud. =)
[ Voor 34% gewijzigd door pushnoi op 06-01-2021 15:54 ]
Ik belde ze vandaag op en binnen 48 seconden iemand aan de lijn. Ook vandaag een bike dokter aan huis geweest volgens afspraak. Hij vertelde me dat hij door heel Nederland rondrijdt.Rebunted schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:08:
[...]
Eigenlijk zou ik daar ook nog een keer over moeten bellen / mailen, maar ja dat heeft toch geen zin waarschijnlijk. Of je krijgt niemand te pakken, of ze reageren niet.
Happy mode? 36 km/h? Je bedoelt die verborgen modus in de vorige modellen die je kreeg als je de regiostand ingedrukt hield?Roo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:11:
[...]
Op welke stand / snelheid rij je dan? Op stand 3 (Happy Mode), dus 27km/h haal ik makkelijk 60km, maar op stand 4 (36km/h) zit ik ook rond (of onder) de 40km.
[ Voor 15% gewijzigd door MaZo op 06-01-2021 17:48 ]
vraag me alleen af hoe hij de toegang in de app kan krijgen tot de software van de fietsHBO88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Hij beschrijft een hoop op de Nederlandse vanmoof Facebook groep. Vreemd dat hij niet bij Tweakers zit![]()
Hij adviseert zelfs om beide apps te houden, maar er kan er maar 1 tegelijk actief zijn.
De happy mode is gewoon te selecteren in de app![]()
Ben wel benieuwd naar de automatische aanpassing van ondersteuning op basis van je gemiddelde snelheid, zodat je eenvoudiger met gewone fietsers mee kunt fietsen.
Het gekke is dat die scheepstoeter al gewoon in iedere fiets zit geprogrammeerd.
Hij heeft het ook over ondersteuning niveau 5 die nu beschikbaar is, is nog beter dan de happy mode.
VanMoof zegt dat het goed is beveiligd.
Want nu kan je fiets toch ook gehackt worden?
Of zie ik dit nu totaal verkeerd ?
Rij sinds kort op standje 2, met happy mode, en dan kom je prima tot 35 km/h (door af en toe de turbo knop in te drukken).Rebunted schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:02:
[...]
Standje 4 inderdaad. Ik fiets meestal boven de 30 km/h. Standje 3 is dan niet fijn omdat de hele ondersteuning stopt (er zitten geen gradaties in ondersteuning, het is of aan of uit).
Accelereren tot 35 km/h is niet zo'n probleem. Dat kan ook gewoon door wat harder te trappenHAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Rij sinds kort op standje 2, met happy mode, en dan kom je prima tot 35 km/h (door af en toe de turbo knop in te drukken).
Maar als je zeg maar continu 35 km/h wilt blijven fietsen, fiets je toch redelijk zwaar zonder de ondersteuning op standje 2 (want dit stopt al ergens bij 20 km/h dan)?
[ Voor 4% gewijzigd door Rebunted op 07-01-2021 12:25 ]
Ook die smart speed mode ff getest. Werkt best aardig, als je langzaam wil fietsen, is ie niet zenuwachtig oid... Maar als je sneller wilt en je trapt beetje door dan ondersteunt ie ook. Is vooral wanneer je met iemand anders fietst wel tof. Slim idee wel hoor.pushnoi schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:36:
[...]
Neen. Net overigens via Vanmoof zelf die 2e fiets eruit laten halen, en nu gaat het prima.
EDIT: Overigens ben ik wel benieuwd waarom die assistlevel 0 t/m 5 is, terwijl de normale 0 t/m 4 is.
EDIT2: Net maar even getest -- standje 5 is dus gewoon non-stop de turbo knop indrukken. Ik heb dat 'AI Driven' auto support gebeuren nog niet getest, veel te koud. =)
Als ik het goed begrijp is er continue ondersteuning (ook boven 25km/h?) en niet begrensd per ondersteuning stand zoals het nu is? Iets wat we al tijdje van Vanmoof vragen...pushnoi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:40:
[...]
Ook die smart speed mode ff getest. Werkt best aardig, als je langzaam wil fietsen, is ie niet zenuwachtig oid... Maar als je sneller wilt en je trapt beetje door dan ondersteunt ie ook. Is vooral wanneer je met iemand anders fietst wel tof. Slim idee wel hoor.
Hoe zit het met ritten bijhouden? Kan je originele app gebruiken voor ritten bijhouden en de andere voor settings?
Ja zo lijkt het idd wel, mits je natuurlijk wel de happy mode ingesteld hebt.heval schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Als ik het goed begrijp is er continue ondersteuning (ook boven 25km/h?) en niet begrensd per ondersteuning stand zoals het nu is? Iets wat we al tijdje van Vanmoof vragen...
Hoe zit het met ritten bijhouden? Kan je originele app gebruiken voor ritten bijhouden en de andere voor settings?
Ritten bijhouden vind ik sowieso slecht geimplementeerd -- dat doe je op app basis, en worden niet opgeslagen op je fiets voor zover ik weet. Dus voorheen was het sowieso al dat wanneer je bijvoorbeeld unlockte met de code, dan werd je rit niet opgeslagen.
Ritten worden nu dus ook opgeslagen in de app waarmee je geconnect bent, ook in die Moofer app kan dan, maar dat staat dan weer los van de originele app, dus als je dat belangrijk vindt dan word je hier niet gelukkiger van.
Overigens is die boothoorn als bel wel echt lachen.
Helder, dankje. De ritten vind ik niet perse belangrijk, maar wel de gereden aantal km voor onderhoud (PoM)pushnoi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:46:
[...]
Ja zo lijkt het idd wel, mits je natuurlijk wel de happy mode ingesteld hebt.
Ritten bijhouden vind ik sowieso slecht geimplementeerd -- dat doe je op app basis, en worden niet opgeslagen op je fiets voor zover ik weet. Dus voorheen was het sowieso al dat wanneer je bijvoorbeeld unlockte met de code, dan werd je rit niet opgeslagen.
Ritten worden nu dus ook opgeslagen in de app waarmee je geconnect bent, ook in die Moofer app kan dan, maar dat staat dan weer los van de originele app, dus als je dat belangrijk vindt dan word je hier niet gelukkiger van.
Overigens is die boothoorn als bel wel echt lachen.
Nou, die Moofer app ook maar even getest: mooie aanvulling op de bestaande vM app!
Die scheepshoorn is echt intrusive......mensen gaan zeker aan de kant
Vermogensopbouw met Smart Speed aan verloopt een stuk beter dan origineel. Rijdt erg plezierig (en dan in mode 4 of 3 of 2), de support wordt dan telkens meer, ipv binair full power (vandaar dat ik de originele mode 2 of 3 met af en toe turbo boost, eigenlijk plezieriger vond rijden dan mode 4) => Nu in mode 4 heb je zelfde effect, maar dan met een hogere cruise speed.
Mode 5 is echt insane.......(ludicrious mode? 😉), zeker met happy mode erbij aan. Eigenlijk alleen zinvol op heel lang stuk, zonder kruisingen, zodra je maar iets met de trappers beweegt gaat ie er vandaar.....
Auto unlock werkt nog steeds matig, zal wel met matige bluetooth stack te maken hebben?
Kortom: goede upgrade met leuke scheepshoorn als bonus.
Hopelijk ook streaming audio en SmartWatch support binnenkort!
Die scheepshoorn is echt intrusive......mensen gaan zeker aan de kant
Vermogensopbouw met Smart Speed aan verloopt een stuk beter dan origineel. Rijdt erg plezierig (en dan in mode 4 of 3 of 2), de support wordt dan telkens meer, ipv binair full power (vandaar dat ik de originele mode 2 of 3 met af en toe turbo boost, eigenlijk plezieriger vond rijden dan mode 4) => Nu in mode 4 heb je zelfde effect, maar dan met een hogere cruise speed.
Mode 5 is echt insane.......(ludicrious mode? 😉), zeker met happy mode erbij aan. Eigenlijk alleen zinvol op heel lang stuk, zonder kruisingen, zodra je maar iets met de trappers beweegt gaat ie er vandaar.....
Auto unlock werkt nog steeds matig, zal wel met matige bluetooth stack te maken hebben?
Kortom: goede upgrade met leuke scheepshoorn als bonus.
Kan VM eigenlijk weigeren de logfile van de fiets te overhandigen indien de fiets gestolen wordt en ik dit kenbaar moet maken bij de verzekering? Nu is VM daar misschien makkelijk in maar wie weet veranderd dat in de toekomst en dan sta je mooi met lege handen. Zie dat nog wel als een risico eigenlijk.
Hoe stelt VM eigenlijk vast dat een fiets met PoM op slot stond ten tijde van de diefstal? Neem aan dat ze dezelfde gegevens/logfile gebruiken als dat ik overhandigd zal krijgen bij een diefstal?
Hoe stelt VM eigenlijk vast dat een fiets met PoM op slot stond ten tijde van de diefstal? Neem aan dat ze dezelfde gegevens/logfile gebruiken als dat ik overhandigd zal krijgen bij een diefstal?
Staat me bij dat die log file lokaal op je telefoon staat.......is hier ergens bericht over hoe/waar die te vinden.Thomas93 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:02:
Kan VM eigenlijk weigeren de logfile van de fiets te overhandigen indien de fiets gestolen wordt en ik dit kenbaar moet maken bij de verzekering? Nu is VM daar misschien makkelijk in maar wie weet veranderd dat in de toekomst en dan sta je mooi met lege handen. Zie dat nog wel als een risico eigenlijk.
Er zit ergens eens Easter egg in de moofer app, je moet ergens 3x klikken.HAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:01:
Het is een jukebox Easter egg maar wat dat inhoudt geen idee...
Klopt, dat levert een lijstje met 13 vM geluiden op die je dan via de fiets kunt afspelen..zijn gewoon de bekende vM systeem geluiden, plus paar nieuwe (onbekende), maar zou het geen jukebox willen noemenHBO88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:08:
[...]
Er zit ergens eens Easter egg in de moofer app, je moet ergens 3x klikken.
Het is een jukebox Easter egg maar wat dat inhoudt geen idee...
Is die Van Moofer App te vertrouwen? Of brengt dit mogelijk beveiligingsrisico's en garantie problemen op?
Ben namelijk wel geïnteresseerd in de 'AI-driven adaptive assist'.
App heeft maar 100+ downloads en geen ratings.
Gisteren had de app nog 0+ downloads, vanochtend 50+, nu 100+, dus kan hard gaan.VanMove schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:38:
Is die Van Moofer App te vertrouwen? Of brengt dit mogelijk beveiligingsrisico's en garantie problemen op?
Ik zie 2 ratings, maar idd erg weinig nog. Is de code op github in te zien, om te kijken of user credentials idd alleen lokaal in de app blijven en niet (unencrypted) de cloud in gaan?
Vraag is verder even wat je maximaal kan doen met die credentials? Inloggen op website en password veranderen is altijd listig.........of als gestolen rapporteren. Verder zijn er geen mogelijkheden denk ik. Alhoewel......als op een gegeven moment locatie van de eBike bekend is (ook via de app) dan kan ie natuurlijk even opgehaald worden.........
Soms moet je beetje vertrouwen hebben in het leven denk ik
Bedankt voor de info!HAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:54:
[...]
Gisteren had de app nog 0+ downloads, vanochtend 50+, nu 100+, dus kan hard gaan.
Ik zie 2 ratings, maar idd erg weinig nog. Is de code op github in te zien, om te kijken of user credentials idd alleen lokaal in de app blijven en niet (unencrypted) de cloud in gaan?
Vraag is verder even wat je maximaal kan doen met die credentials? Inloggen op website en password veranderen is altijd listig.........of als gestolen rapporteren. Verder zijn er geen mogelijkheden denk ik. Alhoewel......als op een gegeven moment locatie van de eBike bekend is (ook via de app) dan kan ie natuurlijk even opgehaald worden.........
Soms moet je beetje vertrouwen hebben in het leven denk ik
Het aantal downloads gaat inderdaad hard! Ben ook benieuwd of Vanmoof nog kan achterhalen of de fiets op (schop)slot staat wanneer alleen de Moofer App gebruikt wordt. ivm met mijn verzekering die loopt via Allianz.
EDIT: Zie zojuist de facebook berichten van de maker, lijkt allemaal in orde
[ Voor 3% gewijzigd door VanMove op 07-01-2021 15:12 ]
Vanmoof krijgt een SMS'je van de fiets als deze op slot staat en hard genoeg bewogen wordt dat het alarm af gaat.VanMove schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:01:
Het aantal downloads gaat inderdaad hard! Ben ook benieuwd of Vanmoof nog kan achterhalen of de fiets op (schop)slot staat wanneer alleen de Moofer App gebruikt wordt. ivm met mijn verzekering die loopt via Allianz.
Heb al eens de melding gehad dat mijn fiets gestolen bleek, echter stond hij nog netjes op zijn plek.maxnl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Vanmoof krijgt een SMS'je van de fiets als deze op slot staat en hard genoeg bewogen wordt dat het alarm af gaat.
kleine kinderen uit de straat vinden het geweldig om het alarm af te laten gaan
Heb je die link naar FB pagina? Die eerdere link kwam direct op de Github site uit, en krijg het niet gevonden met de zoekfunctie gek genoeg.VanMove schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:01:
[...]EDIT: Zie zojuist de facebook berichten van de maker, lijkt allemaal in orde
Hoe weet je dat als gebruiker? Heb ook wel eens dat het alarm afgaat, vooral tijdens "demo's". Is er soort maximum aan per tijdseenheid of zo?maxnl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Vanmoof krijgt een SMS'je van de fiets als deze op slot staat en hard genoeg bewogen wordt dat het alarm af gaat.
Ik ga er toch vanuit dat ze pas zo'n sms versturen als dat langdurige 'echte' alarm af gaat, en niet wanneer je 'm net even 1 x aanraakt. Zou een kostbare bedoeling worden lijkt me.HAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Hoe weet je dat als gebruiker? Heb ook wel eens dat het alarm afgaat, vooral tijdens "demo's". Is er soort maximum aan per tijdseenheid of zo?
https://www.facebook.com/groups/2014670321947480//HAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:30:
[...]
Heb je die link naar FB pagina? Die eerdere link kwam direct op de Github site uit, en krijg het niet gevonden met de zoekfunctie gek genoeg.
Vanmoof gebruikers NederlandHAWK Wizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:30:
[...]
Heb je die link naar FB pagina? Die eerdere link kwam direct op de Github site uit, en krijg het niet gevonden met de zoekfunctie gek genoeg.
https://m.facebook.com/gr...93/?anchor_composer=false
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.