Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:15
VanMoof app versie 3.6 (ios) is uit. (niet zelf getest.....)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5NEChoRprUs1qKwvktBEE4bBpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhZMYEIjyz9HmdsW6vCsfsOw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door rsvmark op 10-12-2020 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
De toevoeging van de licht sensor die aan te passen is, is dit een zeer fijne update. Lamp bleef altijd aan staan en nu niet meer.

• rsvmark
bincvburen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:11:
De toevoeging van de licht sensor die aan te passen is, is dit een zeer fijne update. Lamp bleef altijd aan staan en nu niet meer.
Ik zit nog op 3.4.2 om de bekende regio reden :P
Veranderd daar nog wat in?

• MaxKorlaar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 12:44
Volgens My VanMoof zou mijn S3 morgen geleverd worden (geschatte bezorgdatum), maar heb geen bericht gehad over de afschrijving van het tweede bedrag. Per mail contact opgenomen; blijkt hun betalingssysteem kuren te hebben en kunnen ze het bedrag dus pas afschrijven als dat is opgelost, dus morgen zal ik 'm nog niet hebben :'(

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoe heb jij hem staan ?
Heb het het even in de schuur gedaan
Lamp uit (licht staat in )
Lamp aan licht blijft aan .
De slider staat helemaal naar rechts
Ook al slide ik er lijkt niet veel te gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
HammerT schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:45:
Kan je er niet gewoon een Shimano remschijf op zetten, zijn niet zo duur
precies, bij mij werkten de shimano’s prima, ff simpel op bestaande leiding monteren en ontluchten anders bestaande VM blokken lichtjes waterproof opschuren, schijven met spiritus reinigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 29-04-2021 18:22 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 18:03
Wat kun je nu aanpassen, de gevoeligheid van de sensor?

• rsvmark
max.schollen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:40:
[...]

Hoe heb jij hem staan ?
Volgens mij met de slider helemaal links beginnen in een donkere ruimte. Dan naar rechts schuiven tot de lamp aan gaat. Als ik nu het lampje van mijn iPhone boven het matrix display hou gaat de verlichting uit (hiervoor ging hij pas uit als ik er een bouwlamp boven hield....). Lijkt dus verbeterd 👍
(slider staat nu trouwens bijna helemaal links)

Morgen even goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
max.schollen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:40:
[...]

Hoe heb jij hem staan ?
Je moet hem helemaal naad links doen om zeg maar de ge gevoeligheid het laagst te zetten. Helemaal links werkte bij mij niet lekker, dus 1 milimter naar rechts werkt voor mij prima. Nog steeds gaat de lamp te snel aan maar hopelijk wordt het nog iets veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:44
bincvburen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 00:45:
[...]

Je moet hem helemaal naad links doen om zeg maar de ge gevoeligheid het laagst te zetten. Helemaal links werkte bij mij niet lekker, dus 1 milimter naar rechts werkt voor mij prima. Nog steeds gaat de lamp te snel aan maar hopelijk wordt het nog iets veranderd
Ik hoop dat men in de toekomst ook een update uitrolt die er voor zorgt dat de lichten pas aan/uit gaan nadat de lichtsterkte die de sensor waarneemt langere tijd hetzelfde is. Ik weet niet hoe het sinds de laatste app update is (want heb hem niet), maar als ik in de zon fiets en mijn knie of stuur werpt wisselend een schaduw op de sensor, dan gaat de lamp telkens aan en uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 18:25
heval schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:21:
[...]

Wellicht deze feedback geven aan VM. Ik heb het idee dat ze wel luisteren.
Ik hoop het. Lijkt erop dat ze optimaliseren op simpelheid van gebruik, niet op fietsplezier. Ik zou ook veel lekkerder fietsen met een constante ondersteuning van x watt tot een bepaalde maximum snelheid. Zeker omdat je de standen al rijdend niet kan regelen. Tis echt moeilijk om nu op een constant tempo naar keuze te rijden zoals wanneer je naast iemand met een andere e-bike rijdt. Als je nou al rijdend kon wisselen van ondersteuning zonder je telefoon te gebruiken ging het nog, maar nu is het echt zoeken. Constant vermogen ondersteuning zou ik echt veel comfortabeler vinden.

Als je nu de fiets in 4 hebt staan maar je kan/wil even een stukje wat minder, dan moet je echt bijna niet trappen. Maar even terug regelen kan niet. Zelfs met maar twee knoppen zou het toch mogelijk moeten zijn om een interface te maken dat je wel kan wisselen. Bijvoorbeeld kort op de boost knop veranderd ondersteuning. Normaal gesproken hou je de boost knop toch altijd langer in als je die gebruikt, dus kort tikken zou je best voor ondersteuning stand wisselen kunnen gebruiken.

En nog beter als je ook handmatig kon schakelen. Super irritant dat je alleen op cadans kan regelen, niet op kracht. Als je een heuvel ziet aankomen moet je afremmen om terug te schakelen, hoe dom is dat? Of in te lage cadans trappen en dan zoveel kracht zetten dat je de e-shifter aan gort trapt als die eindelijk schakelt. Juist omdat je het schakelmoment niet kan controleren schakelt ie soms als ik veel kracht zet en dan voel je die tandwielen gewoon afbrokkelen. Beste is gewoon met boost op snelheid komen en dan constant houden, maar dat kan niet overal

[ Voor 18% gewijzigd door Damsplaat op 11-12-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Damsplaat schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:09:
[...]

Ik hoop het. Lijkt erop dat ze optimaliseren op simpelheid van gebruik, niet op fietsplezier. Ik zou ook veel lekkerder fietsen met een constante ondersteuning van x watt tot een bepaalde maximum snelheid. Zeker omdat je de standen al rijdend niet kan regelen. Tis echt moeilijk om nu op een constant tempo naar keuze te rijden zoals wanneer je naast iemand met een andere e-bike rijdt. Als je nou al rijdend kon wisselen van ondersteuning zonder je telefoon te gebruiken ging het nog, maar nu is het echt zoeken. Constant vermogen ondersteuning zou ik echt veel comfortabeler vinden.

Als je nu de fiets in 4 hebt staan maar je kan/wil even een stukje wat minder, dan moet je echt bijna niet trappen. Maar even terug regelen kan niet. Zelfs met maar twee knoppen zou het toch mogelijk moeten zijn om een interface te maken dat je wel kan wisselen. Bijvoorbeeld kort op de boost knop veranderd ondersteuning. Normaal gesproken hou je de boost knop toch altijd langer in als je die gebruikt, dus kort tikken zou je best voor ondersteuning stand wisselen kunnen gebruiken.

En nog beter als je ook handmatig kon schakelen. Super irritant dat je alleen op cadans kan regelen, niet op kracht. Als je een heuvel ziet aankomen moet je afremmen om terug te schakelen, hoe dom is dat? Of in te lage cadans trappen en dan zoveel kracht zetten dat je de e-shifter aan gort trapt als die eindelijk schakelt. Juist omdat je het schakelmoment niet kan controleren schakelt ie soms als ik veel kracht zet en dan voel je die tandwielen gewoon afbrokkelen. Beste is gewoon met boost op snelheid komen en dan constant houden, maar dat kan niet overal
Geloof dat je via de app ook rijdend de ondersteuning kan aanpassen? met de linker knop ook als je stilstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 19:24
Damsplaat schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:09:
[...]

Helemaal correct. Ik zou zeggen copy paste in een email naar ze toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Nu online
rsvmark schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:05:
VanMoof app versie 3.6 (ios) is uit. (niet zelf getest.....)

[Afbeelding]
Voor Android is gisteren v5.5.1 uitgekomen met dezelfde release notes:

"WAT IS ER NIEUW
• The bike screen layout has been redesigned.
• VanMoof S3 & X3 riders can now adjust the light sensor for the auto light settings.
• The firmware update procedure has been redesigned.
Enjoy the new update! Happy riding!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Nu online
Jochemd13 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:57:
[...]

Bij mij was het opgelost toen ik de volgende dag keek of ik de update opnieuw kon doen, toen gaf hij wel ineens aan dat bij op 1.4.5 zat ;)
Mooi!

Kan iemand hier bevestigen dat bij fw 1.4.5. en gebruik van de "oudere" App, alle bekende (regio) instellingen nog wel beschikbaar zijn? Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
HAWK Wizard schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:09:
[...]

Mooi!

Kan iemand hier bevestigen dat bij fw 1.4.5. en gebruik van de "oudere" App, alle bekende (regio) instellingen nog wel beschikbaar zijn? Thx!
Tot gisteravond zat ik op firmware 1.4.5 en en app 3.4.2.
Gisteravond toch naar 3.6 gegaan en regio setting blijven 'beschikbaar' (behalve -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Nu online
rsvmark schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:13:
[...]

Tot gisteravond zat ik op firmware 1.4.5 en en app 3.4.2.
Gisteravond toch naar 3.6 gegaan en regio setting blijven 'beschikbaar' (behalve -)
Thx, en toen je fw 1.4.5 en app 3.4.2 had, was - nog wel beschikbaar? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
HAWK Wizard schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:16:
[...]

Yes O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-09 18:38

Daniel

Kapitein NCC-1701
HAWK Wizard schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:16:
[...]

Ik zit op deze combi en kan bevestigen dat de - nog beschikbaar is en ook werkt.

In ander nieuws, administratie gaat ook prima bij VM:

https://twitter.com/MrsMartine/status/1337340429809934336

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNXJ-iM_gn2zxSJ-q6gqwbAwwzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWOs7ACi7WgnEPplEHayvrsP.jpg?f=fotoalbum_large

Mensen zonder abo krijgen dus een mail dat ze VM remote hun fiets onklaar maakt en of ze even 2500+ euro willen afrekenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel op 11-12-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 18:25
HAWK Wizard schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:26:
[...]

Geloof dat je via de app ook rijdend de ondersteuning kan aanpassen? met de linker knop ook als je stilstaat?
Klopt, rijdend kan met telefoon. Doe ik wel soms maar echt handig (en veilig) is dat niet. Handschoen uit, telefoon unlocken, app openen, clicken, handschoen aan. En dat met 3225 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
En je mag je telefoon niet vasthouden volgens de wet. Dus echt kansloos dat zo een cruciale optie praktisch onbereikbaar is. Ik mis het niet echt, het went, maar variabele vermogen zou echt stuk beter zijn. Soms wil ik gewoon snel onbezweet ergens zijn en soms wil ik beetje hulp om lange afstanden recreatief te fietsen. Daarin wil ik zelf beetje aan het werk gezet worden. daarin schiet deze fiets beetje te kort in. In eerste geval onbezweet en snel ergens aankomen is het perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door heval op 11-12-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
heval schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:52:
En je mag je telefoon niet vasthouden volgens de wet. Dus echt kansloos dat zo een cruciale optie praktisch onbereikbaar is. Ik mis het niet echt, het went, maar variabele vermogen zou echt stuk beter zijn. Soms wil ik gewoon snel onbezweet ergens zijn en soms wil ik beetje hulp om lange afstanden recreatief te fietsen. Daarin wil ik zelf beetje aan het werk gezet worden. daarin schiet deze fiets beetje te kort in. In eerste geval onbezweet en snel ergens aankomen is het perfect.
Met een Apple Watch kun je ook de ondersteuning instellen. Maar met handschoenen aan gaat dat ook niet altijd even handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09 10:25
Tijdens het fietsen hoor ik de remblokken lijkt het; specifiek wanneer het nat is heb ik het idee. (zie foto) Het lijkt alsof de remblokken te strak op de remschijf zit; en dat er wellicht wat viezigheid tussen komt. Anderen met hetzelfde probleem?

PS: ik ben een leek als het gaat om dit soort zaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvvA8r-Xhmh-WStDqd8P35d7BPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XH7XFlQW1N4bHqiE5QvcT8h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Nu online
Schalkkie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:59:
[...]

Met een Apple Watch kun je ook de ondersteuning instellen. Maar met handschoenen aan gaat dat ook niet altijd even handig
Dat is mooi, Ik zou hetzelfde willen met mijn Android smartwatch, maar dat lijkt nog niet te kunnen. Navigeren met smartwatch is ook enorm handig en veiliger dan met smartphone lopen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Nu online
Thanks, kan bevestigen dat het met Android app v5.4.1 en firmware v1.4.5 ook allemaal nog goed werkt. Het schakelen is in ieder geval een stuk soepeler geworden. Nu nog kijken of de auto unlock ook beter werkt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• oscarwashere
bbtweak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:02:
Tijdens het fietsen hoor ik de remblokken lijkt het; specifiek wanneer het nat is heb ik het idee. (zie foto) Het lijkt alsof de remblokken te strak op de remschijf zit; en dat er wellicht wat viezigheid tussen komt. Anderen met hetzelfde probleem?

PS: ik ben een leek als het gaat om dit soort zaken.

[Afbeelding]
Je kunt eenvoudig zelf de remblokken afstellen zodat deze recht op de schijf staan en niet aanlopen.
  1. (Doe 1 wiel tegelijk) Draai beide schroeven bij de pijlen wat losser, zodat je de remklauwen kan bewegen ten opzichte van de remschijven.
  2. Zorg dat je de remklauwen ongeveer, op gevoel, in het midden uitlijnt. Zorg dat je de klauwen nog tegen de schroefgaten aan zitten van de zojuist losgedraaide schroeven.
  3. Knijp met 1 hand de remgreep aan je stuur van de betreffende rem dicht, of vraag iemand anders dit te doen voor het gemak. Blijf knijpen en controleer of de remklauwen nog tegen de schroefgaten aan zitten en nog ongeveer in het midden van de remschijven lijken te zitten.
  4. Blijf knijpen en draai ondertussen de 2 schroeven weer aan.
  5. Je mag stoppen met knijpen. Laat het wiel draaien en controleer of de remschijven nu vrij lopen.
  6. Herhaal stappen totdat het helemaal naar wens is, of probeer het even en herhaal het op een later moment alsnog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DuCcxrzHfdC14QEGjM0ue10e3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/40cN0yUB2ekHAu3whngi6bKc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jubujI0hIdCO1nqmqVdn6gjAfAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ebgmLyQNup3nSzzkO6JGi6A5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Vanmorgen met de trein naar VanMoof geweest.
Sinds levering twee weken geleden waren mijn 2e en 3e versnelling verwisseld.
Bleek een montage fout in mijn achteras en is nu opgelost.
Fietst uiteraard een stuk prettiger 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
eisbaer schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:53:
[...]

Hier hetzelfde. Geeft wel een soort vuurwerk geluid als de installatie gereed is, maar de app blijft aangeven dat de update naar 1.4.5 nog uitgevoerd moet worden en geeft geen firmware versie meer aan.
Zelfde verhaal. Update gaat naar de bike, installeert, vuurwerk geluid en that's it. App blijft aangeven dat de update uitgevoerd moet worden en de Bike Software Versie in de app is leeg, Tips iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQtjqaWddCjJXMiVvZNfKGCQKY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c08AuJHHNgxNAe1sTM7Jte4J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

eisbaer

Zie signature

tuurie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:41:
[...]

Zelfde verhaal. Update gaat naar de bike, installeert, vuurwerk geluid en that's it. App blijft aangeven dat de update uitgevoerd moet worden en de Bike Software Versie in de app is leeg, Tips iemand?

[Afbeelding]
Mijn probleem was met de app op mijn android telefoon. Ik had ook nog een iPhone liggen en daarmee heb ik vandaag connectie gemaakt. Toen verdween de firmware melding op beide telefoons en stond er firmware 1.4.5. vermeld. De update an sich was dit wel gelukt de vorige keer.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Nu online
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat de fiets op slot staat tijdens de update? dat gaf bij mij een open einde van het update proces, toen ik de S3 van het slot haalde gaf de app direct aan dat de update geslaagd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
HAWK Wizard schreef op zondag 13 december 2020 @ 07:37:
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat de fiets op slot staat tijdens de update? dat gaf bij mij een open einde van het update proces, toen ik de S3 van het slot haalde gaf de app direct aan dat de update geslaagd was.
Nee, in beide gevallen stond de fiets niet op slot. Ook na een nachtje wachten zelfde verhaal. Telefoon herstarten gaf ook zelfde resultaat. Zojuist een volgende poging gedaan, binnen 2 minuten is de update verzonden en binnen 2 minuten zegt de app dat het succesvol is "Ready to Ride". Nu geen vuurwerk geluid maar het zandloper symbool op de fiets. Fiets uit en aan en alles blijft bij het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertbooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Weet iemand of het ook mogelijk is om te achterhalen of je VanMoof op slot staat als je telefoon niet met fiets is verbonden? Dat zou er handig zijn en ik denk ook noodzakelijk voor de Allianz fietsverzekering (die wil bewijs dat je fiets op slot staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
robbertbooij schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:05:
Weet iemand of het ook mogelijk is om te achterhalen of je VanMoof op slot staat als je telefoon niet met fiets is verbonden? Dat zou er handig zijn en ik denk ook noodzakelijk voor de Allianz fietsverzekering (die wil bewijs dat je fiets op slot staat).
HBO88 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:27:
[...]

Is hier eerder besproken. Je zet je fiets op het schopslot, als hij dan gestolen wordt kun je bij VM een bevestiging vragen dat hij op dat moment op slot stond. Dat kan VM blijkbaar zien.
Met die verklaring heb je dus je bewijs voor Allianz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
VM zou dit eigenlijk beschikbaar moeten maken om te zien of je fiets op slot staat in de app. ben je ook niet afhankelijk van hun goodwill voor jouw verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
heval schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:27:
VM zou dit eigenlijk beschikbaar moeten maken om te zien of je fiets op slot staat in de app. ben je ook niet afhankelijk van hun goodwill voor jouw verzekering.
Probleem is waarschijnlijk dat de app alleen via bluetooth met de fiets communiceert.
Als je telefoon in de buurt is registreert hij in zijn interne database wel wanneer je hem op slot hebt gezet, en wanneer je hem ongegrendeld hebt.

Maar je zou hem ook op slot kunnen zetten, en vervolgens zonder bluetooth verbinding met de unlock code handmatig weer kunnen ontgrendelen.
Dan weet de app dat niet.

Vanmoof zelf weet het verder pas als het alarm af gaat, wat alleen gebeurt als hij op slot stond en bewogen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaan007
  • Laatst online: 26-09 14:30
tuurie schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:02:
[...]

Nee, in beide gevallen stond de fiets niet op slot. Ook na een nachtje wachten zelfde verhaal. Telefoon herstarten gaf ook zelfde resultaat. Zojuist een volgende poging gedaan, binnen 2 minuten is de update verzonden en binnen 2 minuten zegt de app dat het succesvol is "Ready to Ride". Nu geen vuurwerk geluid maar het zandloper symbool op de fiets. Fiets uit en aan en alles blijft bij het oude.
Had precies hetzelfde.

Gebruikte Android app v5.4.1 op telefoon voor de update.
Daarna verbonden met Android tablet met v5.6.0.
Kwam weer prompt dat firmware update beschikbaar was.
Update gestart maar bleef al hangen op 'preparing firmware transfer'.
App killed.
Weer verbonden met telefoon met v5.4.1.
Bike software staat nu wel op 1.4.5.

Heb het idee dat de firmware al geïnstalleerd was door v5.4.1, maar niet direct herkend als zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 16:21
Vraagje over de bikehunters, kan je dit ook zelf doen? Oftewel, kun je zelf ook je fiets terug vinden via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

siemed schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:25:
Vraagje over de bikehunters, kan je dit ook zelf doen? Oftewel, kun je zelf ook je fiets terug vinden via de app?
Nee. Ze gebruiken bluetooth positiebepaling plus de GSM module die in de fiets zit om de locatie van de fiets te vinden. Kan je niet met je eigen GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Deels, zie ook topic starter. Als je de fiets aanmeld als gestolen dan krijg je een linkje waarmee je ook zelf de laatste GSM locaties kan zien. Echter zijn dit geen exacte posities maar meer gebieden tussen 3 masten, dus het gebied kan vrij groot zijn. Bij meerdere signalen kan je uiteindelijk steeds beter de precieze locatie bepalen. De Bike hunters gaan dan in dit gebied zoeken met een Bluetooth scanner (als je POM hebt), om de exacte locatie te achterhalen. Dit zou je in theorie ook zelf kunnen doen door je telefoon naar Bluetooth apparaten te laten zoeken, maar het succes hiervan is natuurlijk afhankelijk van hoe groot het door GSM bepaalde gebied is waarin je dit moet doen en ook de sterkte van het Bluetooth-signaal van de fiets, externe invloeden zoals muren en van de ontvanger in jouw smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Ja en nee. Zoals @S1W zegt doen die bike hunters dat met een bluetooth ontvanger. Dat kun je zelf niet.
Maar je krijgt wel een link om zelf op te sporen. Daarin staat de gegevens van welke gsm masten jouw fiets verbinding mee maakt. dat wordt uitgetekend op een kaart met 3 cirkels, op de kruising hiervan is jouw fiets. Dit is nauwkeurig tot bijv. een paar straten, dus dan kun je zelf op onderzoek uitgaan.

Als de fiets ergens binnen staat heb je dus pech, anders is het zeker wel mogelijk om zelf te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

HBO88 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:21:
[...]

Ja en nee. Zoals @S1W zegt doen die bike hunters dat met een bluetooth ontvanger. Dat kun je zelf niet.
Maar je krijgt wel een link om zelf op te sporen. Daarin staat de gegevens van welke gsm masten jouw fiets verbinding mee maakt. dat wordt uitgetekend op een kaart met 3 cirkels, op de kruising hiervan is jouw fiets. Dit is nauwkeurig tot bijv. een paar straten, dus dan kun je zelf op onderzoek uitgaan.

Als de fiets ergens binnen staat heb je dus pech, anders is het zeker wel mogelijk om zelf te zoeken.
Jup! Ik zou trouwens alleen zelf gaan zoeken als je heel stevig in je schoenen staat. Waarom zou je een risico lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
S1W schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:27:
[...]

Jup! Ik zou trouwens alleen zelf gaan zoeken als je heel stevig in je schoenen staat. Waarom zou je een risico lopen.
Je moet ook vooral niet zelf de confrontatie aangaan, maar als de fiets in een voor jou bekende omgeving staat kan je natuurlijk altijd beter zoeken dan een bike hunter of politie agent. Die laatste moet je er wel bij halen voordat je eventuele confrontatie aangaat of privé terrein opstapt, voor dit soort fietsendiefstal met grote pakkans en bewijs zijn ze meer bereid te komen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
Helaas vandaag plots m’n achterband lek. Iemand een idee of dit een veel voorkomend issue is bij de X3 (of S3)? Kan online niet direct veel erover vinden, maar zit zelf ook niet in de VanMoofing groep. En zijn er ook beter/sterkere banden die iemand kan voorstellen voor de X3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bbtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:39:
Helaas vandaag plots m’n achterband lek. Iemand een idee of dit een veel voorkomend issue is bij de X3 (of S3)? Kan online niet direct veel erover vinden, maar zit zelf ook niet in de VanMoofing groep. En zijn er ook beter/sterkere banden die iemand kan voorstellen voor de X3?
Als er nu iets is wat je VM kan vergeven, dan is het een lekke band.

De 2 meest voorkomende oorzaken zijn:
- snakebite, dat is meestal je eigen fout.... met te lage druk een stoep oprijden, dan wordt de binnenband gekneld, en dan heb je soms zelfs 2 gaatjes.
- gaatje door een doorn, nagel, duimspijker. Moeilijk te vermijden, tenzij met een goede antilekband.

Schwalbe heeft zowat de beste banden met antileklaag, maar die zijn wel zwaarder.

Ik ben bijzonder tevreden over de Almotion van Schwalbe. Loopt lekker licht, soepel en niet te zwaar. Niet op in antilek, maar wel beter dan een doorsnee bandje.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 16:18
Ik moet mijn S3 terugsturen voor een reparatie en had de originele doos niet meer. Ik heb nu een S2 doos opgestuurd gekregen. Dit is alleen een buitendoos, hebben jullie dit ook wel is gehad? Is dit normaal? Hoe is die dan in te pakken dat die niet beschadigd raakt tijdens transport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb nog geen 5 km gefietst nadat ik de fiets in november in ontvangst heb genomen.

Ik maak nog teveel omwentelingen om überhaupt 25 te kunnen fietsen. Firmware 1.4.5 is intussen geplaatst, maar dit hielp helaas niet. VanMoof vermoedt dat het aan de hub van het achterwiel ligt. Ik krijg een nieuw achterwiel, maar helaas kan men mij geen verwachte leverdatum aangeven omdat er wat productieproblemen zijn geweest met betrekking tot het achterwiel. Dat is dus mooi balen, oké het wordt opgelost, maar het begin van het eigenaarschap is dus al mooi verkloot qua gevoel.

[ Voor 60% gewijzigd door Ron_Tweaker op 15-12-2020 09:43 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxKorlaar
Mijn S3 is eindelijk verzonden, alleen zoals ik al eerder hier had gelezen kreeg ik een trackinglink voor de Amerikaanse UPS in de mail, terwijl het trackingnummer van PostNL is, dat was wel een beetje verwarrend.

Overigens: Toen ik laatst in hun winkel in Amsterdam was, werd mij verteld dat tijdig onderhoud wordt aanbevolen, logisch. Dat konden ze zelf ook doen voor 30 euro in hun brand store. Spreekt mij op zich wel aan, maar heb ik dat bedrag goed begrepen, of is dat alleen wanneer je ook zo'n onderhoudsplan bij VanMoof hebt gekocht?

[ Voor 43% gewijzigd door MaxKorlaar op 16-12-2020 10:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
HobbeS schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:55:
Ik moet mijn S3 terugsturen voor een reparatie en had de originele doos niet meer. Ik heb nu een S2 doos opgestuurd gekregen. Dit is alleen een buitendoos, hebben jullie dit ook wel is gehad? Is dit normaal? Hoe is die dan in te pakken dat die niet beschadigd raakt tijdens transport?
Zou ik niet accepteren.
Als je niet alle inpak opvulling erbij krijgt weet je zeker dat de fiets beschadigd tijdens transport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemed
Even mijn ervaring delen. Ik heb maandag de S3 besteld en kreeg een mail met verwachte leverdatum op 11/01/2021.

Gisteren ontving ik weer een mail, nu dat hij verzonden is en de rest van het bedrag is op mijn creditcard geboekt??

Ik volg dit topic al wat langer maar nog niet eerder meegemaakt dat het zo snel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 16:18
rsvmark schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:09:
[...]

Zou ik niet accepteren.
Als je niet alle inpak opvulling erbij krijgt weet je zeker dat de fiets beschadigd tijdens transport.
Dank je wel. Heb direct maar weer een mail naar de support medewerker gestuurd. Heeft flink wat weken tussen gezeten nu (heb 3 weken op de doos gewacht) dus hoop dat die nog weer direct bij de goede medewerker aan komt. Anders vrijdag maar weer is bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
siemed schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:20:
Even mijn ervaring delen. Ik heb maandag de S3 besteld en kreeg een mail met verwachte leverdatum op 11/01/2021.

Gisteren ontving ik weer een mail, nu dat hij verzonden is en de rest van het bedrag is op mijn creditcard geboekt??

Ik volg dit topic al wat langer maar nog niet eerder meegemaakt dat het zo snel ging.
was 1 iemand die het ook zo snel had.
Maar op de website staat nu ook een S3 light 1-2 weken levertijd en de zwarte variant 2-4 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59

Kun je morgen de fiets al verwachten! Komt iid wel vaker voor dat hij eerder geleverd wordt, maar zoveel? Vooral blij zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
HobbeS schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:47:
[...]

Dank je wel. Heb direct maar weer een mail naar de support medewerker gestuurd. Heeft flink wat weken tussen gezeten nu (heb 3 weken op de doos gewacht) dus hoop dat die nog weer direct bij de goede medewerker aan komt. Anders vrijdag maar weer is bellen..
Bij mijn levering werd expliciet vermeld om de doos te bewaren in geval van terugsturen. Dus in dat geval kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze niet een (juiste) doos sturen. Maar wellicht werd het eerder niet vermeld op de doos te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemed
Tilburgers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:10:
[...]

Kun je morgen de fiets al verwachten! Komt iid wel vaker voor dat hij eerder geleverd wordt, maar zoveel? Vooral blij zijn toch?
Ja, wel een beetje mixed feelings. Ik ben nogal een twijfelaar voor dit bedrag. Maar ik dacht, bestel hem gewoon, dan kan ik nog een paar weken er over nadenken en eventueel afbestellen als ik het toch niet wil.

Not :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
siemed schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:34:
[...]

Ja, wel een beetje mixed feelings. Ik ben nogal een twijfelaar voor dit bedrag. Maar ik dacht, bestel hem gewoon, dan kan ik nog een paar weken er over nadenken en eventueel afbestellen als ik het toch niet wil.

Iemand die klaagt dat hij zijn S3 te snel krijgt :?
Pas maar op in dit topic :9

Maar hoop het voor je en dat hij probleemloos werkt want dan is het echt een geweldige fiets _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
bbtweak schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:11:
[...]

Bij mijn levering werd expliciet vermeld om de doos te bewaren in geval van terugsturen. Dus in dat geval kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze niet een (juiste) doos sturen. Maar wellicht werd het eerder niet vermeld op de doos te bewaren.
Dan nog, hoe lang ga je die doos bewaren dan?
Tis niet een doosje wat je in de kast naast je oud papier zet.....

Heb hem gisteren in stukken gesneden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgers
siemed schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:34:
[...]

HaHa, wanneer hij probleemloos werkt is hij zijn geld dubbel en dwars waard! Ik rijd nog steeds met heel veel plezier op mijn S3 naar en van mijn werk. Ik vind het zelfs jammer wanneer het regent (dat is voor mij een no go) wanneer ik naar het werk moet. Had ik daarvoor niet kunnen bedenken, was niet zo'n fietser namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
bbtweak schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:11:
[...]

Ik heb geen ruimte voor dat doos. Niet iedereen heeft de ruimte daarvoor. Ik heb het ook weggedaan. Zij zijn verantwoordelijk voor afhandeling van defecten. Mogen jouw kostbare vierkantemeters niet als verkapte opslag gebruiken. Veel dingen mogen we best door de vingers zien maar sommige zaken zijn fundamenteel en daarin moet je streng op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik twijfel of ik de fiets retourneer, normaliter heb je binnen 14 dagen de tijd om de fiets te retourneren, maar omdat ik direct problemen ervaar met de versnellingen heb ik er maar 6km op gefietst ik heb toen met de supportafdeling direct contact gehad, zij sturen mij een nieuw achterwiel op (zal enkele weken duren) maar de joy is er niet meer. Als de fiets het doet, dan lijkt het mij een zeer fijne fiets.
Zelf heb ik de doos niet meer, maar desnoods rij ik met de auto naar VanMoof om de fiets te retourneren.

[ Voor 40% gewijzigd door Ron_Tweaker op 16-12-2020 16:21 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:40

Ik heb de fiets zondag besteld en vandaag kreeg ik een mail dat het resterende bedrag van €1900 niet van mijn creditcard kon worden afgeschreven omdat dit mijn limiet overschreed. Ik had verwacht dat het nog wel een paar weken zou duren voordat ze fiets gingen opsturen. Dus vanavond ga ik maar even zorgen dat het bedrag op m'n creditcard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Thomas93 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:47:
[...]

Ik heb de fiets zondag besteld en vandaag kreeg ik een mail dat het resterende bedrag van €1900 niet van mijn creditcard kon worden afgeschreven omdat dit mijn limiet overschreed. Ik had verwacht dat het nog wel een paar weken zou duren voordat ze fiets gingen opsturen. Dus vanavond ga ik maar even zorgen dat het bedrag op m'n creditcard staat.
Dat dacht ik dus ook, zie net dat PostNL hem morgen komt bezorgen. Er stond bin de mail bij dat het via UPS zou lopen... Acht, een klein detail.
Het is wel zo dat je dus zeer kort vooraf pas hoort wanneer hij geleverd kan worden en PostNL verwacht dan wel dat je thuis bent voor de bezorging. Nu we toch thuis moeten werken is dat gelukkig makkelijk geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ron_Tweaker schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:15:
Ik twijfel of ik de fiets retourneer, normaliter heb je binnen 14 dagen de tijd om de fiets te retourneren, maar omdat ik direct problemen ervaar met de versnellingen heb ik er maar 6km op gefietst ik heb toen met de supportafdeling direct contact gehad, zij sturen mij een nieuw achterwiel op (zal enkele weken duren) maar de joy is er niet meer. Als de fiets het doet, dan lijkt het mij een zeer fijne fiets.
Zelf heb ik de doos niet meer, maar desnoods rij ik met de auto naar VanMoof om de fiets te retourneren.
Dan kan je net zo goed naar van moof rijden om je achterwiel te laten vervangen. Haal je hem 2 dagen later op en ben je blij met je fiets.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

eisbaer schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:43:
[...]

Dan kan je net zo goed naar van moof rijden om je achterwiel te laten vervangen. Haal je hem 2 dagen later op en ben je blij met je fiets.
Ik heb ze gemaild met de vraag of ik anders niet langs kan komen om door hun een nieuw achterwiel te plaatsen. Ik heb liever dat ik er gewoon op kan wachten dan dat ik na 2 dagen opnieuw langs moet komen, zo ingewikkeld is het vervangen van een achterwiel niet + testrit. Ik wacht even op de reactie, ik heb in de e-mail ook laten weten dat ik overweeg om de fiets te retourneren als blijkt dat het niet lukt om op tijd een nieuw achterwiel te plaatsen. Dan kijk ik wel naar een ander alternatief, die mogelijk wel weer duurder is dan de 2k voor een S3, maar wel eentje die probleemloos werkt.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:40
Voor de mensen die een verzekering via Allianz hebben afgesloten: Wat hebben jullie ingevuld bij merk en type slot als je kiest voor een digitaal slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Thomas93 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:01:
Voor de mensen die een verzekering via Allianz hebben afgesloten: Wat hebben jullie ingevuld bij merk en type slot als je kiest voor een digitaal slot?
Bel ze gewoon op en dan is het zo gepiept. Dan vullen zij alles voor je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
Hele avond bezig met de fiets. Achter wiel losgehaald en binnenband vervangen. Maar bij het terug zetten van de ketting kast krijg ik m niet zo terug dat ie geen herrie maakt. Ketting maakte nooit geluid, maar nu krijg ik het maar niet opgelost.

Volgens mij hadden hier meer mensen last van het ketting geluid. Hoe hebben jullie dat verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
bbtweak schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:50:
Hele avond bezig met de fiets. Achter wiel losgehaald en binnenband vervangen. Maar bij het terug zetten van de ketting kast krijg ik m niet zo terug dat ie geen herrie maakt. Ketting maakte nooit geluid, maar nu krijg ik het maar niet opgelost.

Volgens mij hadden hier meer mensen last van het ketting geluid. Hoe hebben jullie dat verholpen?
Die van mij maakt nog steeds iets van geluid maar ik hoor het niet echt vanwege de wind. Ik heb nooit kunnen oplossen en geen zin op te sturen. Wacht tot bike dokters beschikbaar zijn. Brengen is voor mij geen optie gezien ik geen auto heb.

• HAWK Wizard
  • Nu online
Thomas93 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:01:
Vanmoof e-lock

• MaxKorlaar
Heb de S3 ontvangen en gemonteerd. Ik sluit de oplader aan, maar deze brandt groen in plaats van rood en op de fiets staat Err 21. Ik heb de error opgezocht en blijkbaar herkent de fiets de oplader niet? VanMoof zegt zelf om de firmware eerst bij te werken, maar dat kan niet als de accu bijna leeg is. Mooie fiets, maar dit is niet handig.

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 14:05
MaxKorlaar schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:28:
Heb de S3 ontvangen en gemonteerd. Ik sluit de oplader aan, maar deze brandt groen in plaats van rood en op de fiets staat Err 21. Ik heb de error opgezocht en blijkbaar herkent de fiets de oplader niet? VanMoof zegt zelf om de firmware eerst bij te werken, maar dat kan niet als de accu bijna leeg is. Mooie fiets, maar dit is niet handig.
Heb je er wel al mee gefietst? Ik had dit ook een keer na een mislukte update, en na een stukje fietsen en weer aansluiten werkte het wel weer. Ik had het idee dat de fiets niet helemaal door had hoe vol de accu was.

• MaxKorlaar
Frozing schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:36:
[...]

Heb je er wel al mee gefietst? Ik had dit ook een keer na een mislukte update, en na een stukje fietsen en weer aansluiten werkte het wel weer. Ik had het idee dat de fiets niet helemaal door had hoe vol de accu was.
Bedankt voor de tip, ik heb het even geprobeerd maar ik kreeg al snel error 20 nadat de verlichting en motor uitvielen, ik vermoed dat er iets niet goed gaat met de stroomvoorziening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Vanavond eens de S3 gereset (nog nooit eerder gedaan) ik merkte meteen al dat hij nu wel goed laat zien in welke versnelling hij zit.

Toch maak ik teveel omwentelingen voor mijn gevoel. Met een andere e-bike die ik bezit rij ik voor mijn gevoel al tegen de 35 - 40 km/h als ik zie hoe snel mijn benen moeten trappen.

Nergens kan ik zien in de app of we ergens een trapfrequentie/cadans in kunnen stellen, klopt dat?

Kunnen jullie een beetje zien of het aantal omwentelingen vergelijkbaar is met die van jullie als je ongeveer 25 km/h rijdt? Ik twijfel nu namelijk of het echt aan de hub/achterwiel ligt... of dat gewoon de tandwielverhoudingen beter kunnen. Ik kan me nog herinneren van de testrit in Amsterdam dat het aantal omwentelingen wel mee viel, maar het is lang geleden en ik heb momenteel geen andere S3 voorhanden die ik uit kan proberen.

[YouTube: VanMoof S3 | trapfrequentie]

Apple | Marantz | B&W

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ron_Tweaker schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:24:
Kunnen jullie een beetje zien of het aantal omwentelingen vergelijkbaar is met die van jullie als je ongeveer 25 km/h rijdt?
Dat is in ieder geval niet de 4e versnelling. Eerder de derde.

• heval
@Ron_Tweaker volgens is mij gaat daar iets niet goed ik heb dat bij 36km/h ongeveer. Als je in de buurt van Amsterdam bent of kan gaan zou ik zeker een pitstop bij VM doen.

• Tilburgers
Ron_Tweaker schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:24:
Vanavond eens de S3 gereset (nog nooit eerder gedaan) ik merkte meteen al dat hij nu wel goed laat zien in welke versnelling hij zit.

Toch maak ik teveel omwentelingen voor mijn gevoel. Met een andere e-bike die ik bezit rij ik voor mijn gevoel al tegen de 35 - 40 km/h als ik zie hoe snel mijn benen moeten trappen.

Nergens kan ik zien in de app of we ergens een trapfrequentie/cadans in kunnen stellen, klopt dat?

Kunnen jullie een beetje zien of het aantal omwentelingen vergelijkbaar is met die van jullie als je ongeveer 25 km/h rijdt? Ik twijfel nu namelijk of het echt aan de hub/achterwiel ligt... of dat gewoon de tandwielverhoudingen beter kunnen. Ik kan me nog herinneren van de testrit in Amsterdam dat het aantal omwentelingen wel mee viel, maar het is lang geleden en ik heb momenteel geen andere S3 voorhanden die ik uit kan proberen.

[YouTube: VanMoof S3 | trapfrequentie]
Lijkt mij dat je idd teveel omwentelingen maakt wanneer deze in zijn 4e versnelling zou staan bij pakweg 25 km per uur. Ik bereik die frequentie pas bij 35 km/uur. Overigens geeft de fiets wel de 4e versnelling aan, dus lijkt mij idd een hub/electronisch probleem. Ik vermoed dat een nieuwe electronische schakelmechanisme het probleem verhelpt. Succes ermee en houd ons op de hoogte.

[ Voor 6% gewijzigd door Tilburgers op 17-12-2020 21:19 . Reden: Reply stond in de quote! ]

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ja klopt. Ik heb al contact met VanMoof, ze zouden mij een nieuw achterwiel toesturen. Ik heb vandaag weer contact gehad met de vraag of ik hem anders gewoon langs kan brengen en dat zij hem erin zetten. Een nieuw achterwiel per post zou nog weken duren ben ik bang en ik wil gewoon van de fiets gaan genieten, want hoe dan ook het is wel een degelijke fiets, geen kraakjes of ander geneuzel. Ze hadden nog wel wat nieuwe achterwielen liggen, dus vandaar ook mijn vraag of ik hem anders niet beter kan brengen. Ik hou jullie op de hoogte.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Nou, ik ook gisteren mijn VanMoof in elkaar gezet. Mijn god, wat een gepiel met de schroefjes van de motorkabel. Het zit nu nog steeds maar half, dit zou toch veel makkelijker moeten kunnen. De schroefjes zitten er een beetje scheef in.

Maar goed, hij fietst wel echt geweldig.

Nog wel een vraag, kan ik de fiets ook delen met mijn vriendin? Moet ze dan ook de VanMoof app installeren en met mijn account er op inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
siemed schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:41:
Fijn om te lezen! Wat is de productie datum van jouw fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
HBO88 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:31:
[...]

Misschien stomme vraag, maar waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
siemed schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:34:
[...]

Misschien stomme vraag, maar waar kan ik dat vinden?
Onderkant van je fiets.. ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Nog wel een vraag, kan ik de fiets ook delen met mijn vriendin? Moet ze dan ook de VanMoof app installeren en met mijn account er op inloggen?
Dat kan inderdaad. Je kan het beste (ook) de "back-up" toetscode met haar delen, hiermee kan ze hem altijd ontgrendelen (ook zonder app, of als je geen verbinding hebt, of als haar telefoon weg of leeg is, etc.). Eigenlijk heb je de app verder niet nodig om te fietsen, dus enkel de code zou ook voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
Dus deze week een lek achterband. Bleek uiteindelijke een spijkertje te zijn.

Achterband losgehaald en binnenland vervangen. Er bleek helaas ook een slag in te zitten en na het terugzetten bleek ook de ketting geluid te maken. Prima klus voor de lokale fietsenmaker, alleen helaas lijkt ook de kicklock niet meer te werken. Dus morgen richting Amsterdam voor reparatie.

Geweldige fiets om te rijden alleen dus wel erg afhankelijk van VanMoof zodra er iets misgaat. Service is in mijn ervaring vooralsnog positief, zij het niet dat ik alleen in Amsterdam terecht kan; wat bij aankoop al bekend was. En kwaliteit; ja toch wel balen dat een lekke band hiertoe kan leiden. Voortaan gaat ie direct naar de fietsenmaker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxKorlaar
MaxKorlaar schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:28:
Net gebeld met VanMoof; Hij gaat terug en ik krijg een nieuwe. Ze stelden voor om me de nieuwe firmware (1.4.7?) te sturen, maar het probleem is juist dat ik de firmware niet eens kan updaten, en hem niet voldoende kan opladen hiervoor! Heb de fiets ingepakt en bij UPS aangegeven dat hij opgehaald mag worden; Ze stonden binnen een uur voor de deur! Hopelijk komt de nieuwe ook snel binnen, maar daar moet ik nog even voor bellen. Hopelijk heb ik dadelijk wel geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MaxKorlaar schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:01:
[...]

Net gebeld met VanMoof; Hij gaat terug en ik krijg een nieuwe. Ze stelden voor om me de nieuwe firmware (1.4.7?) te sturen, maar het probleem is juist dat ik de firmware niet eens kan updaten, en hem niet voldoende kan opladen hiervoor! Heb de fiets ingepakt en bij UPS aangegeven dat hij opgehaald mag worden; Ze stonden binnen een uur voor de deur! Hopelijk komt de nieuwe ook snel binnen, maar daar moet ik nog even voor bellen. Hopelijk heb ik dadelijk wel geluk.
Ik rij van het weekend naar Nederland om de S3 bij mijn ouders op te halen (incl. in elkaar zetten en uitvoerig testen uiteraard). Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Nou, ik ook gisteren mijn VanMoof in elkaar gezet. Mijn god, wat een gepiel met de schroefjes van de motorkabel. Het zit nu nog steeds maar half, dit zou toch veel makkelijker moeten kunnen. De schroefjes zitten er een beetje scheef in.

Vingertjes onder de stekker en dan druk uitoefenen, toen floepte hij er zo in bij mij dan. Als je vanaf de verdikking probeert te duwen lukt het haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
bbtweak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:59:
Dus deze week een lek achterband. Bleek uiteindelijke een spijkertje te zijn.

Achterband losgehaald en binnenland vervangen. Er bleek helaas ook een slag in te zitten en na het terugzetten bleek ook de ketting geluid te maken. Prima klus voor de lokale fietsenmaker, alleen helaas lijkt ook de kicklock niet meer te werken. Dus morgen richting Amsterdam voor reparatie.

Geweldige fiets om te rijden alleen dus wel erg afhankelijk van VanMoof zodra er iets misgaat. Service is in mijn ervaring vooralsnog positief, zij het niet dat ik alleen in Amsterdam terecht kan; wat bij aankoop al bekend was. En kwaliteit; ja toch wel balen dat een lekke band hiertoe kan leiden. Voortaan gaat ie direct naar de fietsenmaker.
Gaatje dichtplakken lukte niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
Bintzak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:02:
[...]

Gaatje dichtplakken lukte niet meer :?
Bestelde binnenband was eerder binnen dan plaksetje. Dat is wel opgelost; alleen dus nieuwe issues erbij gekregen/veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bintzak
bbtweak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:39:
[...]

Bestelde binnenband was eerder binnen dan plaksetje. Dat is wel opgelost; alleen dus nieuwe issues erbij gekregen/veroorzaakt.
Volgende keer eerst proberen te plakken dus :*) . Leuk een wiel eraf halen maar als het je dagelijks werk niet is zal het sneller fout gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 14:05
Bintzak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:00:
[...]

Vingertjes onder de stekker en dan druk uitoefenen, toen floepte hij er zo in bij mij dan. Als je vanaf de verdikking probeert te duwen lukt het haast niet.
Je bedoelt toch niet dat je de hele stekker in de vork geduwd hebt? Dan wordt het best lastig om het wiel er nog een keer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Frozing schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:14:
[...]

Je bedoelt toch niet dat je de hele stekker in de vork geduwd hebt? Dan wordt het best lastig om het wiel er nog een keer uit te halen.
Hij ging er zo ver in dat in ieder geval het afdekkapje zonder enige moeite vast gezet kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
HBO88 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:31:
[...]

Er staat Oktober 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
Geeft app versie 3.6.2 ( iOS)problemen met de regio instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Schalkkie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:51:
Geeft app versie 3.6.2 ( iOS)problemen met de regio instellingen
Nee O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ik ben nog steeds in afwachting van die loop mount. 5 Maanden geleden besteld. Voor in de tussentijd ook maar eens een replica besteld om te zien wat het is, die na 3 weken al gearriveerd was. Mijn s10e gaat er makkelijk in en blijft stevig zitten. Het is wel te doen in landscape met google maps, alhoewel niet zo handig als portrait natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://asz01191.home.xs4all.nl/cyclebox-tmb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Ik heb hem op US setting gezet en dat is helemaal gaaf. Tot nu toe echt een genot om op te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
sjaan007 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:41:
[...]

Had precies hetzelfde.

Gebruikte Android app v5.4.1 op telefoon voor de update.
Daarna verbonden met Android tablet met v5.6.0.
Kwam weer prompt dat firmware update beschikbaar was.
Update gestart maar bleef al hangen op 'preparing firmware transfer'.
App killed.
Weer verbonden met telefoon met v5.4.1.
Bike software staat nu wel op 1.4.5.

Heb het idee dat de firmware al geïnstalleerd was door v5.4.1, maar niet direct herkend als zodanig.
Omdat ik nog niet wilde 'rommelen' met verschillende devices en app versies, heb ik het even gelaten voor wat het was en een week kleine ritjes gedaan, de firmware upgrade melding links laten liggen.
Vanochtend keek ik op de app voor de batterij percentage en wat schetst mijn verbazing, geen melding meer over firmware update en app geeft keurig 1.4.5 aan.
Vreemd verhaal, maar dit ter info voor de rest die hier misschien tegenaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:00
eisbaer schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:12:
Ik ben nog steeds in afwachting van die loop mount. 5 Maanden geleden besteld. Voor in de tussentijd ook maar eens een replica besteld om te zien wat het is, die na 3 weken al gearriveerd was. Mijn s10e gaat er makkelijk in en blijft stevig zitten. Het is wel te doen in landscape met google maps, alhoewel niet zo handig als portrait natuurlijk.

[Afbeelding]
Welke phone mount is dit eigenlijk?
Ik ben nog opzoek naar een goede voor mij S10e :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

jossie67 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:36:
[...]
Welke phone mount is dit eigenlijk?
Ik ben nog opzoek naar een goede voor mij S10e :*)
De originele heet loop mount. Zodra die binnen is zal ik er foto’s van posten. Deze Chinese variant is van cyclingbox via de bekende ali website. Let op dat het een landscape houder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
eisbaer schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:08:
[...]
De originele heet loop mount. Zodra die binnen is zal ik er foto’s van posten. Deze Chinese variant is van cyclingbox via de bekende ali website. Let op dat het een landscape houder is.
Waar blijft die van jou in het verzendproces? Die van mij staat al 6 dagen op ‘Departed Facility, Hong Kong’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Burnyl schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:11:
[...]

Waar blijft die van jou in het verzendproces? Die van mij staat al 6 dagen op ‘Departed Facility, Hong Kong’?
Die van mij het zelfde
Pagina: 1 ... 61 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.