Dus de notificatie blijft staan?Bruzski schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:17:
[...]
eerder gepost![]()
Bruzski in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
met 1.4.5 werkt autounlock en schakelen aanzienlijk beter en tevens werkt de US mode nog steeds uitstekend zolang je maar niet de region reset uitvoert.
Ok, eerste probleempje...
Gisteren in die paar honderd meter in de regen niet opgevallen (of ik heb de boost knop niet losgelaten
) maar kom er net achter dat versnelling 2 en 3 verwisseld lijken.
Oftewel 2 trapt zwaarder dan 3
Net gebeld met Amsterdam (binnen 10 seconden iemand aan de lijn trouwens
).
En ze sturen mij de laatste firmware 1.4.5. Helpt dit niet wordt er een E-shifter opgestuurd.
Ben benieuwd (lijkt me geen software probleem...).
Gisteren in die paar honderd meter in de regen niet opgevallen (of ik heb de boost knop niet losgelaten
Oftewel 2 trapt zwaarder dan 3
Net gebeld met Amsterdam (binnen 10 seconden iemand aan de lijn trouwens
En ze sturen mij de laatste firmware 1.4.5. Helpt dit niet wordt er een E-shifter opgestuurd.
"Maar waarom zou je de oude app willen gebruiken? Er is niets mee aan de hand, dus je doet jezelf misschien wel tekort om de verkeerde reden."
Omdat in de nieuwe app de mogelijkheid ontbreekt om de fiets ondersteuning te laten geven tot 36 km/u. Dus toch een verschil. Als je 32 km/u voldoende vindt, dan ben ik het met je eens, dan kun je gerust updaten. Maar ik ben nog steeds blij met mijn extra zetje ;-)
Omdat in de nieuwe app de mogelijkheid ontbreekt om de fiets ondersteuning te laten geven tot 36 km/u. Dus toch een verschil. Als je 32 km/u voldoende vindt, dan ben ik het met je eens, dan kun je gerust updaten. Maar ik ben nog steeds blij met mijn extra zetje ;-)
mphilipp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:
[...]
Maar waarom zou je de oude app willen gebruiken? Er is niets mee aan de hand, dus je doet jezelf misschien wel tekort om de verkeerde reden. Ik zie nu helemaal geen melding meer, dus er is echt niets aan de hand.
Oh, en auto-unlock heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben onderhand al gewend dat ie dat gewoon niet doet. Misschien nog maar eens proberen.
Als je mijn bericht leest is dat dus niet waar. Je baseert je op de indianenverhalen die rondgingen toen bekend werd dat ze de US mode in de EU wilden verbieden.edegroot1973 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:56:
"Maar waarom zou je de oude app willen gebruiken? Er is niets mee aan de hand, dus je doet jezelf misschien wel tekort om de verkeerde reden."
Voor mij is er niets veranderd. De US mode is nog steeds geactiveerd en hij heeft heel even de melding getoond dat ik misschien wel de region setting wilde aanpassen, maar die melding is nu weg, en ik rij nog steeds rond in US mode en heb dus volop ondersteuning.
Maar goed, blijf maar op die oude app zitten. Ik vind het best. Er zijn al genoeg mensen die hebben gezegd dat er niets aan de hand is. Allemaal koude drukte om niets.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik bestrijd niet dat de US modus nog steeds toegankelijk is (32km/u). En deze is inderdaad altijd weer terug te zetten. Is genoeg hierover geschreven. Het gaat om de easter-egg modus (36km/h) Als je app daarop staat en je doet de update dan veranderd er niets. Mocht je ná de app-update een keer je regiosettings resetten en evt weer terugzetten, dan is er geen optie om de easter-egg modus te activeren. Althans, deze is in ieder geval nog niet gevonden. Tenzij jij andere info hebt, dan lees ik deze graag ;-)
quote]mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:59:
[...]
Als je mijn bericht leest is dat dus niet waar. Je baseert je op de indianenverhalen die rondgingen toen bekend werd dat ze de US mode in de EU wilden verbieden.
Voor mij is er niets veranderd. De US mode is nog steeds geactiveerd en hij heeft heel even de melding getoond dat ik misschien wel de region setting wilde aanpassen, maar die melding is nu weg, en ik rij nog steeds rond in US mode en heb dus volop ondersteuning.
Maar goed, blijf maar op die oude app zitten. Ik vind het best. Er zijn al genoeg mensen die hebben gezegd dat er niets aan de hand is. Allemaal koude drukte om niets.
[/quote]
quote]mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:59:
[...]
Als je mijn bericht leest is dat dus niet waar. Je baseert je op de indianenverhalen die rondgingen toen bekend werd dat ze de US mode in de EU wilden verbieden.
[/quote]
Hey, dat klinkt als mijn probleem zoals ik het eerst merkte .. na wat meer test ritjes merk je dat het hele schakelen niet of nauwelijks werkt en het licht trappen veroorzaakt wordt dat je versnelling het uberhaupt niet doet (en je dus zelf niks doet) maar de motor al het werk doet.rsvmark schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:27:
Ok, eerste probleempje...
Gisteren in die paar honderd meter in de regen niet opgevallen (of ik heb de boost knop niet losgelaten) maar kom er net achter dat versnelling 2 en 3 verwisseld lijken.
Oftewel 2 trapt zwaarder dan 3![]()
Net gebeld met Amsterdam (binnen 10 seconden iemand aan de lijn trouwens).
E-shifter wilde ze mij ook aansmeren, maar damned ik koop een nieuwe fiets moet daar maanden op wachten en dan zou ik zelf ook nog eens onderdelen zelf moeten gaan vervangen.
Nee dank u, dus ik heb gevraagd om een nieuwe fiets, en die krijg ik dus ook toegestuurd.
(aanbod om dit op locatie te laten maken heb ik ook gedaan maar die optie hebben ze niet).
Die E-shifter vervangen is trouwens best wel een klusje, dus als je daar niet senang mee bent (ik niet want achterwiel betekend ketting, ketting spanner, kick lock etc etc) kun je ook gewoon aangeven dat je liever een andere fiets wilt.
Wel bijzonder dat je meteen iemand aan de lijn hebt, ik heb mijn beltegoed van deze maand er ongeveer op opzitten aan dat FUKKIN irritante wachtmuziekje van ze .. ruim 20 minuten per telefoontje (3x dus) in de wacht gestaan (en dat op zondag)
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Ik zie wat misverstanden over US mode en Easter egg mode met betrekking de notificatie na de update.
1. Je kan nog settings veranderen na update naar US/EU mode indien je verhuist naar ander continent. Notificatie verdwijnt.
2. Easter egg blijft werken na update maar notificatie blijft staan. En je kan niet meer schakelen alvorens je reset region settings klikt en voorgoed de Easter egg kwijt bent.
Kunnen mensen 1 en 2 bevestigen?
1. Je kan nog settings veranderen na update naar US/EU mode indien je verhuist naar ander continent. Notificatie verdwijnt.
2. Easter egg blijft werken na update maar notificatie blijft staan. En je kan niet meer schakelen alvorens je reset region settings klikt en voorgoed de Easter egg kwijt bent.
Nou het schakelen gaat eigenlijk prima en geruisloos alleen de verhouding klopt niet...cyclone schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:46:
[...]
Hey, dat klinkt als mijn probleem zoals ik het eerst merkte .. na wat meer test ritjes merk je dat het hele schakelen niet of nauwelijks werkt en het licht trappen veroorzaakt wordt dat je versnelling het uberhaupt niet doet (en je dus zelf niks doet) maar de motor al het werk doet.
E-shifter wilde ze mij ook aansmeren, maar damned ik koop een nieuwe fiets moet daar maanden op wachten en dan zou ik zelf ook nog eens onderdelen zelf moeten gaan vervangen.
Nee dank u, dus ik heb gevraagd om een nieuwe fiets, en die krijg ik dus ook toegestuurd.
(aanbod om dit op locatie te laten maken heb ik ook gedaan maar die optie hebben ze niet).
Die E-shifter vervangen is trouwens best wel een klusje, dus als je daar niet senang mee bent (ik niet want achterwiel betekend ketting, ketting spanner, kick lock etc etc) kun je ook gewoon aangeven dat je liever een andere fiets wilt.
Wel bijzonder dat je meteen iemand aan de lijn hebt, ik heb mijn beltegoed van deze maand er ongeveer op opzitten aan dat FUKKIN irritante wachtmuziekje van ze .. ruim 20 minuten per telefoontje (3x dus) in de wacht gestaan (en dat op zondag)
En ik woon dicht bij Amsterdam dus ik zou hem kunnen brengen maar ik vind het geen probleem om dat zelf te doen.
Tenminste als hij op korte termijn opgestuurd kan worden anders veranderd de zaak...
Ik twijfel ook nog even of ik de firmware update wil uitvoeren. Momenteel zit ik nog op 1.2.7 en gebruik nog de oude app. Heel sporadisch moet ik een reset uitvoeren en zag dat bij de nieuwe firmware alles wordt teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik wil er zeker van zijn dat bij deze reset de dev-mode nog mogelijk is. Kan iemand daar naar kijken toevallig die al wel de firmware heeft geupdate?heval schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:53:
Ik zie wat misverstanden over US mode en Easter egg mode met betrekking de notificatie na de update.
check voor de gein even je tags, er klopt niet veel van zoedegroot1973 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:15:
Ik bestrijd niet dat de US modus nog steeds toegankelijk is (32km/u). En deze is inderdaad altijd weer terug te zetten. Is genoeg hierover geschreven. Het gaat om de easter-egg modus (36km/h) Als je app daarop staat en je doet de update dan veranderd er niets. Mocht je ná de app-update een keer je regiosettings resetten en evt weer terugzetten, dan is er geen optie om de easter-egg modus te activeren. Althans, deze is in ieder geval nog niet gevonden. Tenzij jij andere info hebt, dan lees ik deze graag ;-)
Ja, maar zolang je er vanaf blijft is er niets aan de hand. Ik zie vooralsnog geen reden om niet te upgraden naar de nieuwe versie. Tenzij jij regelmatig per ongeluk settings aanpast...
En je zou (maar dan kan/ga ik niet testen) met behulp van de regiosettings van je telefoon (misschien in combinatie met een VPN, mocht ie dat controleren) je regio zo weer op US kunnen zetten. Zoiets heb ik gelezen, maar heb dat niet gecontroleerd.
Anyway, voor mij niet belangrijk, want ik zit niet aan die setting. Dus er is niets aan de hand. Van mij mag je die oude versie tot in lengte der dagen gebruiken, maar ik denk dat je het om de verkeerde reden doet en jezelf straks misschien wel tekort doet.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nogmaals, het gaat mij niet om de US-stand, maar om de easter-egg. Heb jij die nog na een reset van de regiosettings? Nee. De oude app geeft dus wel degelijk andere functionaliteit die je mist na updaten van de app. Daar ga je niet op in.
Misschien dat er in de toekomst nieuwe functionaliteit in de app komt waardoor ik wel update, maar voorlopig vind ik het voordeel niet opwegen tegen het nadeel.
Misschien dat er in de toekomst nieuwe functionaliteit in de app komt waardoor ik wel update, maar voorlopig vind ik het voordeel niet opwegen tegen het nadeel.
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:14:
[...]
check voor de gein even je tags, er klopt niet veel van zo
Ja, maar zolang je er vanaf blijft is er niets aan de hand. Ik zie vooralsnog geen reden om niet te upgraden naar de nieuwe versie. Tenzij jij regelmatig per ongeluk settings aanpast...
En je zou (maar dan kan/ga ik niet testen) met behulp van de regiosettings van je telefoon (misschien in combinatie met een VPN, mocht ie dat controleren) je regio zo weer op US kunnen zetten. Zoiets heb ik gelezen, maar heb dat niet gecontroleerd.
Anyway, voor mij niet belangrijk, want ik zit niet aan die setting. Dus er is niets aan de hand. Van mij mag je die oude versie tot in lengte der dagen gebruiken, maar ik denk dat je het om de verkeerde reden doet en jezelf straks misschien wel tekort doet.
Volgens mij kan ik helemaal niet de US setting instellen, mijn fiets is van eind nov en ik heb toen pas de VanMoof app op de iPhone geplaatst.
Overigens, ook hier problemen met de e-shifter. Wanneer ik even een stuk fiets en stilsta om vervolgens weer verder te rijden gebeurt er dit: hij start in de 4e versnelling en gaat dan weer terug naar de 2e of 3e, maar ik voel geen enkele trapondersteuning, ik moet echt teveel omwentelingen maken om überhaupt rond de 21 km/h te komen. Echt vreemd. Ik heb al gespeeld met de custom setting, maar dit mocht niet baten, ook niet op de Hilly stand. Ik voel ook niet dat hij bijvoorbeeld van 2 naar 3 gaat of van 3 naar 2, dit was destijds op de testfiets wel het geval. De boostknop is de enige manier waardoor je voelt dat de ondersteuning er is.
Ik heb nog versie 1.2.7 op de bike staan, moet je VanMoof bellen om te vragen of je die allerlaatste versie mag hebben?
Overigens, ook hier problemen met de e-shifter. Wanneer ik even een stuk fiets en stilsta om vervolgens weer verder te rijden gebeurt er dit: hij start in de 4e versnelling en gaat dan weer terug naar de 2e of 3e, maar ik voel geen enkele trapondersteuning, ik moet echt teveel omwentelingen maken om überhaupt rond de 21 km/h te komen. Echt vreemd. Ik heb al gespeeld met de custom setting, maar dit mocht niet baten, ook niet op de Hilly stand. Ik voel ook niet dat hij bijvoorbeeld van 2 naar 3 gaat of van 3 naar 2, dit was destijds op de testfiets wel het geval. De boostknop is de enige manier waardoor je voelt dat de ondersteuning er is.
Ik heb nog versie 1.2.7 op de bike staan, moet je VanMoof bellen om te vragen of je die allerlaatste versie mag hebben?
[ Voor 12% gewijzigd door Ron_Tweaker op 02-12-2020 15:09 ]
Apple | Marantz | B&W
OVER DE APP UPDATE
De app update hoeft geen gevolgen te hebben voor 'bepaalde' instellingen. Er komen hier allerlei vragen langs waar je hier bij Tweakers geen uitleg over kunt geven.
Uitgebreide uitleg in de VanMoofing groep op FB.
De app update hoeft geen gevolgen te hebben voor 'bepaalde' instellingen. Er komen hier allerlei vragen langs waar je hier bij Tweakers geen uitleg over kunt geven.
Dit is gewoon niet waar. Mogelijkheid tot easter-egg is weg. Er is dus wel een verschil als je de app update.
EasyC schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:35:
OVER DE APP UPDATE
Dat klopt niet helemaal wat je zegt. Kan nog werken na update. Nogmaals: check FB groep.edegroot1973 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:39:
Dit is gewoon niet waar. Mogelijkheid tot easter-egg is weg. Er is dus wel een verschil als je de app update.
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat, als je eenmaal op de 'reset region' knop hebt gedrukt de US setting via een omweg nog wel in te stellen is. De happy mode instellen kun je met de nieuwe app niet meer voor elkaar krijgen.EasyC schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:36:
[...]
Dat klopt niet helemaal wat je zegt. Kan nog werken na update. Nogmaals: check FB groep.
Dit verhaal gaat ook op voor een S3 die nu geleverd wordt.
De happy mode blijft wel werken als de fiets daar al op ingesteld staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Frozing op 02-12-2020 16:51 ]
Easter egg blijft werken en je krijgt continue de notificatie om reset te drukken, na het drukken kan je nooit meer naar Easter egg. Klopt dat? Kwestie van tijd dat je in paniek reset region klikt. Bij US mode krijg je als ik goed hoor geen notificatie.Frozing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:49:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat, als je eenmaal op de 'reset region' knop hebt gedrukt de US setting via een omweg nog wel in te stellen is. De happy mode instellen kun je met de nieuwe app niet meer voor elkaar krijgen.
Dit verhaal gaat ook op voor een S3 die nu geleverd wordt.
De happy mode blijft wel werken als de fiets daar al op ingesteld staat.
[ Voor 10% gewijzigd door heval op 02-12-2020 16:58 ]
Sorry! Ik heb jouw bericht niet goed gelezen. Excuus, ik dacht dat je precies het tegenovergestelde bedoelde. Mijn fout!
EasyC schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:36:
[...]
Dat klopt niet helemaal wat je zegt. Kan nog werken na update. Nogmaals: check FB groep.
Ik had hier gepost dat mijn voorvork en een knopje is vervangen
Tot mijn grote verbazing vondt ik net het knopje in een zakje in m’n fiets tas
Ik vraag mij nu echt af of het knopje wel is vervangen
Helaas was ik op het moment van reparatie niet aanwezig en heeft een collega het afgehandeld en tegen hem is gezegd dat het vervangen zou worden
Get bike service heeft de reparatie gedaan .
Die zijn gestuurd door vm
Helaas was ik op het moment van reparatie niet aanwezig en heeft een collega het afgehandeld en tegen hem is gezegd dat het vervangen zou worden
Daar staat het nodige. Op facebook vind je goede informatie en kun je open communiceren.
[ Voor 16% gewijzigd door eisbaer op 02-12-2020 17:34 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
yup, reset notificatie blijft staan inderdaad.
na de IOS app update is de happy hour mode niet meer beschikbaar. voor android weet ik het niet.heval schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:53:

[ Voor 46% gewijzigd door Bruzski op 02-12-2020 18:22 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Hopelijk is heb je de oude knop gevonden in je fietstas en zit de nieuwe gewoon op je stuur. Lastig te controleren, maar als hij weer werkt nu...?max.schollen schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:26:
Ik had hier gepost dat mijn voorvork en een knopje is vervangen
Na de water inslag werkte de knop gewoon weeroscarwashere schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:11:
[...]
Hopelijk is heb je de oude knop gevonden in je fietstas en zit de nieuwe gewoon op je stuur. Lastig te controleren, maar als hij weer werkt nu...?
Maar uit voorzorg heb ik een nieuwe er in laten zetten.
VanMoof had die opgestuurd naar mij en heb gevraagd of hij er in gezet kon worden toen m’n voorvork werdt vervangen
Schijnt dat de buttons uit de vroege batch fietsen niet 100% water dicht zijn
Zijn die mensen die voorvork kwamen fixen alleen voor die voorvork problemen of kunnen ze ook voor andere zaken worden opgeroepen?max.schollen schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:56:
[...]
Na de water inslag werkte de knop gewoon weer
Maar uit voorzorg heb ik een nieuwe er in laten zetten.
VanMoof had die opgestuurd naar mij en heb gevraagd of hij er in gezet kon worden toen m’n voorvork werdt vervangen
Schijnt dat de buttons uit de vroege batch fietsen niet 100% water dicht zijn
Alleen voor de voorvorkheval schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:21:
[...]
Zijn die mensen die voorvork kwamen fixen alleen voor die voorvork problemen of kunnen ze ook voor andere zaken worden opgeroepen?
Al kunnen ze wel normaal onderhoud doen zoals elke fietsen maker dat kan .
Ik had dan gevraagd of ze het knopje er even in konden zetten .
VanMoof zij van niet maar na aanvraag bij de bedrijf kon het wel .
Vanmiddag contact gehad met support bij VanMoof, telefonisch niet te bereiken dan maar per mail. Paar uur later een antwoord teruggekregen. Firmware 1.4.5 is naar mijn bike gestuurd. Update uitgevoerd en helaas niet echt het gevoel gehad dat dit mijn shifting probleem oplost.
Als ik 21 km/u rij zit hij nog steeds in de 3e versnelling. Ik rij trouwens op niveau 4 qua ondersteuning en ik trap me helemaal lam.
Ik ben wel wat gewend aan e-bikes, maar hier heb ik echt mijn twijfels in.
Als ik 21 km/u rij zit hij nog steeds in de 3e versnelling. Ik rij trouwens op niveau 4 qua ondersteuning en ik trap me helemaal lam.
Apple | Marantz | B&W
En als je de versnelling aanpast? Dat je bij 21 naar z'n 4 gaat. Ik zit bij 21 km/h ook nog in z'n 3. Weet zo even niet wat de standaard schakelmomenten zijn.Ron_Tweaker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:38:
Vanmiddag contact gehad met support bij VanMoof, telefonisch niet te bereiken dan maar per mail. Paar uur later een antwoord teruggekregen. Firmware 1.4.5 is naar mijn bike gestuurd. Update uitgevoerd en helaas niet echt het gevoel gehad dat dit mijn shifting probleem oplost.
Hoe staat het met die 32km optie bij van Moof...blijft het bij een popup die je weg kan klikken of komt de permanente begrenzing er wel aan?
De Cowboy 1 die nu 990 is heeft die off road modus wel behouden. Tempting hoor.
Het klopt dat de fiets dan nog in zijn 3 zit standaard gaat de fiets bij 25 naar zijn 4. Je kunt de schakelmomenten in de app bekijken bij custom in instellingen en eventueel veranderenRon_Tweaker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:38:
Gezien mijn probleem met de verhoudingen van de 2e en 3e versnelling (2e voelt zwaarder dan de 3e) twijfel ik of dit wel aan de E-shifter ligt.
Zou dit probleem niet in de naaf van het wiel zitten?
Iemand die weet hoe deze naaf technisch in mekaar zit?
Het is dat ik al een S3 heb, anders had ik zeker gegaan voor deze deal.Daan2020 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:53:
Hoe staat het met die 32km optie bij van Moof...blijft het bij een popup die je weg kan klikken of komt de permanente begrenzing er wel aan?
Ik kan niets over cowboy zeggen, maar de pop-up blijft. Echter is dat (vooralsnog) wat het is; een pop-up/disclaimer en niet meer dan dat.Daan2020 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:53:
Het idee dat de optie volledig kan verdwijnen in de toekomst kan ook positief zijn. In die zin dat de fiets legaal kan worden gemaakt bij strenge handhaving. Idealiter heb je dat natuurlijk zelf in de hand; we gaan het zien.
Wil ik op zich ook wel, maar heb 1500 van de verzekering tegoed en die zegt als ik deze fiets voor 990 aanschaf, de rest van het bedrag te vervallen komt. Slaat dus nergens op,kan ik net zo goed de s3 nemen of de s4 in plaats van 500 euro bij de graaiers te laten zitten.VanMove schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:04:
[...]
Het is dat ik al een S3 heb, anders had ik zeker gegaan voor deze deal.
Als het goed is heb jij dev/easter egg mode en daarom zie je de disclaimer nog en niet de US/32 mode? Ik probeer dit uit te vogelen met jullie, maar krijg steeds tegenstrijdige berichten.bbtweak schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:42:
[...]
...maar de pop-up blijft. Echter is dat (vooralsnog) wat het is; een pop-up/disclaimer en niet meer dan dat.

Kom je er niet aan als je "accessoires" zoals spatborden toevoegt?Daan2020 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:22:
[...]
Wil ik op zich ook wel, maar heb 1500 van de verzekering tegoed en die zegt als ik deze fiets voor 990 aanschaf, de rest van het bedrag te vervallen komt. Slaat dus nergens op,kan ik net zo goed de s3 nemen of de s4 in plaats van 500 euro bij de graaiers te laten zitten.
Anders zul je toch echt aan de VanMoof moeten, hoewel het tegenwoordig beter gaat. Het enige is dat je kennelijk bij je eerste rit een keer op reset zal moeten drukken en de app niet mag updaten als je harder wil.
Exact zelfde issue als ik heb en ja dat is je E shifter want die "stuurt" je versnellingsnaaf aan.rsvmark schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:37:
Gezien mijn probleem met de verhoudingen van de 2e en 3e versnelling (2e voelt zwaarder dan de 3e) twijfel ik of dit wel aan de E-shifter ligt.
Als die net niet genoeg uitslaat, of verkeerd krijg je (in combinatie met de aandrijving die puur en enkel kijkt naar de trapsensor of je trappers draaien) het meest vreemde gedrag.
Sorry maar je hebt net zo'n "kwaliteits" fiets ontvangen als ik, aanmelden bij support en kiezen of je zelf die eshifter wilt vervangen (en hoopt dus dat er niets vernaggeld is in je versnellingsnaaf) of je dringt netjes maar een beetje meer aan dat je gewoon een nieuwe fiets verwacht die het gewoon doet als deze is afgeleverd.
Heb eigenlijk alleen die uitleg gegeven, rustig beleefd en netjes en daar ging de dame in de telefoon netjes in mee en die hebben toegezegd een nieuwe fiets te gaan leveren.
Zie het gewoon echt niet zitten om zelf die halve fiets uitelkaar te trekken, en laten we wel wezen je besteld toch gewoon een nieuwe functionele fiets ? De vraag om ZELF een shifter te vervangen vond ik eigenlijk compleet ongepast.
(Maar daar zullen andere mensen vast anders over denken).
Vooralsnog staat de oude nog in de schuur wilde deze pas terug sturen als ik een werkende fiets had, en ook dat was geen probleem aldus support.
We wachten rustig op wat gaat komen, het is nu toch slecht weer dus ik heb nog wel wat tijd.
[ Voor 9% gewijzigd door cyclone op 03-12-2020 12:38 ]
Nee ik heb de fiets pas sinds dit weekend; de app ook (ios).heval schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:33:
[...]
Als het goed is heb jij dev/easter egg mode en daarom zie je de disclaimer nog en niet de US/32 mode? Ik probeer dit uit te vogelen met jullie, maar krijg steeds tegenstrijdige berichten.
App versie: 3.5
Firmware: 1.2.7
In de app zelf is er niet direct de mogelijkheid om de regio aan te passen (EU/US). Ook kan ik dev/easter egg mode niet gebruiken; zover ik weet. In theorie kan je echter de regio van je telefoon aanpassen; als dit gebeurt, dan krijg je een pop-up van VanMoof met de melding dat je fiets in de verkeerde regiosetting zit en gerest moet worden. Deze kan je dan vervolgens resetten; de fiets neemt dan de regio van je telefoon over.
DISCLAIMER: dit is geen tip of trick, echter een omschrijving van hoe de VanMoof app werkt (in mijn beleving)
Gaat weer lekker bij UPS. Hele dag iemand thuis voor Jan met de korte achternaam!Vertraging
Vastgestelde aflevering
Kom later terug voor de geplande aflevering.
Was gisteren ook mijn eigen keuze hoor om de e-shifter er zelf op te zetten.cyclone schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:36:
[...]
Exact zelfde issue als ik heb en ja dat is je E shifter want die "stuurt" je versnellingsnaaf aan.
Als die net niet genoeg uitslaat, of verkeerd krijg je (in combinatie met de aandrijving die puur en enkel kijkt naar de trapsensor of je trappers draaien) het meest vreemde gedrag.
Sorry maar je hebt net zo'n "kwaliteits" fiets ontvangen als ik, aanmelden bij support en kiezen of je zelf die eshifter wilt vervangen (en hoopt dus dat er niets vernaggeld is in je versnellingsnaaf) of je dringt netjes maar een beetje meer aan dat je gewoon een nieuwe fiets verwacht die het gewoon doet als deze is afgeleverd.
Heb eigenlijk alleen die uitleg gegeven, rustig beleefd en netjes en daar ging de dame in de telefoon netjes in mee en die hebben toegezegd een nieuwe fiets te gaan leveren.
Zie het gewoon echt niet zitten om zelf die halve fiets uitelkaar te trekken, en laten we wel wezen je besteld toch gewoon een nieuwe functionele fiets ? De vraag om ZELF een shifter te vervangen vond ik eigenlijk compleet ongepast.
(Maar daar zullen andere mensen vast anders over denken).
Vooralsnog staat de oude nog in de schuur wilde deze pas terug sturen als ik een werkende fiets had, en ook dat was geen probleem aldus support.
We wachten rustig op wat gaat komen, het is nu toch slecht weer dus ik heb nog wel wat tijd.
Inmiddels heb ik getest met de nieuwste firmware maar (uiteraard) gaf dit geen verbetering.
Vanmorgen weer aan de telefoon gehangen en dit keer met de medewerker eens dat het ook zo maar de naaf kan zijn.
Ga nu woensdag naar de store in Amsterdam en gaan ze kijken wat er aan de hand is.
Hij gaf al wel gelijk aan dat de E-shifters en hubs inmiddels items zijn die ze niet op voorraad hebben.
Fiets zier er verder top uit en fiets ook prima en snap ik inmiddels ook dat mensen niet akkoord gaan met de 25km/u limiet
Okay Ik nu eerste dag met vanmoof en ervaring,
Mijn vanmoof is op 3 december geleverd terwijl de verwachte levertijd 18 december was. 6 weken levertijd zoals beloofd.
Dan mijn ervaring :
Fiets binnengekregen kleine schaden aan spatbord en krasje onder display. maar goed ik ben de moeilijkste niet dat is geen probleem. de fiets fietst fantastisch en ik ben er meer dan tevreden mee. ik heb de app niet geupdate en kan ik dus makkelijk 35. Verder is de kicklock erg stroef en staat soms klem. dit is jammer maar goed even afwachten. Ook ik is er een soort van wrijvings geluid bij mijn voorwiel is dit omdat de fiets ingereden moet worden en gaat dit verloop van tijd weg?
Ik zou de fiets meer dan aanraden!
Mijn vanmoof is op 3 december geleverd terwijl de verwachte levertijd 18 december was. 6 weken levertijd zoals beloofd.
Dan mijn ervaring :
Fiets binnengekregen kleine schaden aan spatbord en krasje onder display. maar goed ik ben de moeilijkste niet dat is geen probleem. de fiets fietst fantastisch en ik ben er meer dan tevreden mee. ik heb de app niet geupdate en kan ik dus makkelijk 35. Verder is de kicklock erg stroef en staat soms klem. dit is jammer maar goed even afwachten. Ook ik is er een soort van wrijvings geluid bij mijn voorwiel is dit omdat de fiets ingereden moet worden en gaat dit verloop van tijd weg?
Akkoord gaan en blij zijn met een nieuwe fiets die beschadigd is en “kleine” probleempjes heeftTlil schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:20:
Dan mijn ervaring :

Beschadigd is een relatief woord. Ik had ook "beschadiging'. Super kleine "kras" op de trappers. Who the fuck cares. Heb er nu al 20 op door niet fatsoenlijk de standaard te gebruiken. Trek zaken niet uit verband de mensen zijn hier volwassenen en kunnen echt zelf conclusie trekken als ze niet goed product hebben.Jupiter2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:05:
[...]
Akkoord gaan en blij zijn met een nieuwe fiets die beschadigd is en “kleine” probleempjes heeft![]()
![]()
Kicklock beetje inspuiten met WD40, is al vaker genoemd als je kicklock stroef/vast zit. Daarna moet hij gewoon soepel lopen.Tlil schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:20:
Dan mijn ervaring :
Het wrijvingsgeluid bij je voorwiel is misschien het aanlopen van je remschijf? Even de 2 boutjes slag losdraaien waarmee de remklauw vastzit, je rem stevig inknijpen en vasthouden en de 2 boutjes weer vastdraaien. Dan zou je remschijf weer vrij moeten lopen.
Vergelijkende review van de Fietsersbond VanMoof vs Cowboy vs Mokumono
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fietssoorten/elektrische-fietsen/hippe-e-bikes-getest-cowboy-mokumono-en-vanmoof/
beetje kort maar wel fijn dat ze laten testen door een fietskoerier en niet een 'influencer' die 2* per jaar fietst.
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fietssoorten/elektrische-fietsen/hippe-e-bikes-getest-cowboy-mokumono-en-vanmoof/
beetje kort maar wel fijn dat ze laten testen door een fietskoerier en niet een 'influencer' die 2* per jaar fietst.
[ Voor 17% gewijzigd door bombadil op 04-12-2020 11:08 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
En de fiets als toetje ook nog een aanrader noemen. Wonderlijk.Jupiter2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:05:
[...]
Akkoord gaan en blij zijn met een nieuwe fiets die beschadigd is en “kleine” probleempjes heeft![]()
![]()
Zeggen de "ervaringsdeskundigen" van achter hun toetsenbordCarfanatic schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:10:
[...]
En de fiets als toetje ook nog een aanrader noemen. Wonderlijk.

Mooi te horen! Het is een geweldige fiets waar je makkelijk grote afstanden mee aflegt. Veel plezier er mee!Tlil schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:20:
[...] de fiets fietst fantastisch en ik ben er meer dan tevreden mee. ik heb de app niet geupdate en kan ik dus makkelijk 35.[...]
Ik heb mijn fiets nog steeds op Happy Mode staan (36 km/h). Maar ondertussen ook gewoon de app bijgewerkt en tevens de firmware. Geen probleem, gaat nog steeds 36. Ook de resetknop indrukken kan nog prima.
Thank God for the Internet
Nou inderdaad, snap werkelijk waar niet wat sommige mensen in dit topic doen....Wheeliemaker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:16:
[...]
Zeggen de "ervaringsdeskundigen" van achter hun toetsenbord![]()
Gisteren (3 december) mijn S3 ontvangen (26 september besteld; verachtte leverdatum 16 december). Fiets is via PostNL Extra@Home geleverd. In elkaar zetten ging opzich prima. Motorkabel was wat lastig maar binnen 10 minuten toch voor elkaar gekregen. Framenummer werd bij registratie niet herkend. VanMoof Support gebeld. Binnen 5 minuten een medewerker aan de telefoon gekregen die het meteen heeft rechtgezet in het systeem. Gisteren een proefrit van een hafuur gemaakt in de 'Happy' stand... en kan maar één ding zeggen, wat een heerlijke fiets is dit.
Een klein puntje wat nog opgelost moet worden is dat de schijfrem een beetje aanloopt. Maar dat laat ik wel door mijn fietsenmaker bij de 350KM beurt doen. Die loopt dan alles nog even na, spaken, etc. en dan kijk dit ook meteen even meenemen.
Dus er is weer een Happy VanMoofer bij :-)
Een klein puntje wat nog opgelost moet worden is dat de schijfrem een beetje aanloopt. Maar dat laat ik wel door mijn fietsenmaker bij de 350KM beurt doen. Die loopt dan alles nog even na, spaken, etc. en dan kijk dit ook meteen even meenemen.
Remco
Klopt het dat de verzendkosten van een VM S3 €25 bedragen? Dacht eigenlijk dat dit gratis was...
Weet iemand of de verzekering juridisch gezien het resterende bedrag mag laten vervallen dat overblijft bij aanschaf van een fiets die goedkoper is dan wat zij zouden uitkeren?
Vind het maar vreemd dat als ik die Cowboy koop van 990, ze die 500 dat in mijn geval overblijft niet meer uitkeren of zelfs niet als "tegoed" laten staan. Kan dit zomaar?
Vind het maar vreemd dat als ik die Cowboy koop van 990, ze die 500 dat in mijn geval overblijft niet meer uitkeren of zelfs niet als "tegoed" laten staan. Kan dit zomaar?
Bij mij was het gratis, maar ik weet niet hoe het tegenwoordig is.Thomas93 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:52:
Klopt het dat de verzendkosten van een VM S3 €25 bedragen? Dacht eigenlijk dat dit gratis was...
Was bij mij inderdaad ook 25Thomas93 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:52:
25 Klopt.Thomas93 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:52:
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Was alleen gratis tijdens de pre-order periode aan het begin van dit jaar.Thomas93 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:52:
Mooi! En weer een tevreden fietser! Veel plezier!RAW1973 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:02:
Schijfremmen stellen is verrassend eenvoudig om zelf te doen, voldoende filmpjes te vinden op YouTube
Hier hetzelfde. Geeft wel een soort vuurwerk geluid als de installatie gereed is, maar de app blijft aangeven dat de update naar 1.4.5 nog uitgevoerd moet worden en geeft geen firmware versie meer aan.Jochemd13 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:59:
[...]
Ondertussen heb ik zelf al 4 keer geprobeerd de update te installeren, maar elke keer is hij klaar met updaten en dan zegt hij dat de update nog uitgevoerd moet worden... Nu staat er geen nummer meer bij de firmware version, gewoon een leeg vlak, benieuwd of hij nog werkt
Vanmiddag zal ik nog een keer de update proberen, anders neem ik contact op met de customer service.
Ook iemand die deze ervaring deelt?
Edit: ondertussen doet de update het ineens wel goed, vreemd.
Bij mij was het opgelost toen ik de volgende dag keek of ik de update opnieuw kon doen, toen gaf hij wel ineens aan dat bij op 1.4.5 zateisbaer schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:53:
[...]
Hier hetzelfde. Geeft wel een soort vuurwerk geluid als de installatie gereed is, maar de app blijft aangeven dat de update naar 1.4.5 nog uitgevoerd moet worden en geeft geen firmware versie meer aan.
Wat is er gebeurd?als er een tegenpartij is moeten ze gewoon de dagwaarde uitbetalen en dan kan je een fiets naar jou wens kopen.Daan2020 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:13:
Weet iemand of de verzekering juridisch gezien het resterende bedrag mag laten vervallen dat overblijft bij aanschaf van een fiets die goedkoper is dan wat zij zouden uitkeren?
Wiens verzekering?Daan2020 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:13:
Bij een wettelijke verplichting tot schadevergoeding -bijvoorbeeld omdat iemand tegen je is aangereden- is het uitgangspunt dat schadevergoeding in geld wordt voldaan.
Dus dat kan je ook van de WA verzekering van de wederpartij verlangen.
Is het echter je eigen verzekering, dan ligt het er maar net aan wat je met ze (via de polisvoorwaarden) hebt afgesproken.
[ Voor 42% gewijzigd door maxnl op 05-12-2020 22:11 ]
Gisteren mijn Vanmoof S3 afgeleverd gekregen!
- 24 Oktober besteld
- Initiële levertermijn 11Dec - 30 Dec
- Definitieve leverdatum 5 Dec
- UPS afleverdatum 7 Dec
- Afleverdatum 4 Dec !! (nota bene op mijn verjaardag 😃 )
Verpakking vertoonde nauwelijks beschadigingen.
Fiets bleek ook in perfecte staat gelukkig.
Meteen een firmware update naar 1.2.7
App versie 5.5.1
Monteren en aanmelden via de app ging ook goed. QR code gebruikt achter op boekje
Alleen het afmonteren van het afdekplaatje over de connector van de motorkabel was beetje lastig.
Gisteravond accu's geladen en vandaag de eerste kilometers gereden. Helemaal top! Alles werk goed. Schakelen gaat ook soepel.
Al met al zeer tevreden. Happy Vanmoofer 😃
- 24 Oktober besteld
- Initiële levertermijn 11Dec - 30 Dec
- Definitieve leverdatum 5 Dec
- UPS afleverdatum 7 Dec
- Afleverdatum 4 Dec !! (nota bene op mijn verjaardag 😃 )
Verpakking vertoonde nauwelijks beschadigingen.
Fiets bleek ook in perfecte staat gelukkig.
Meteen een firmware update naar 1.2.7
App versie 5.5.1
Monteren en aanmelden via de app ging ook goed. QR code gebruikt achter op boekje
Alleen het afmonteren van het afdekplaatje over de connector van de motorkabel was beetje lastig.
Gisteravond accu's geladen en vandaag de eerste kilometers gereden. Helemaal top! Alles werk goed. Schakelen gaat ook soepel.
Al met al zeer tevreden. Happy Vanmoofer 😃
BertAtHome
Gisteren flinke tocht gemaakt, fiets stond op Happy Mode in standje 3. Daarmee ondersteunt de fiets tot 27km/h.
Uiteindelijk ruim 70 kilometer (probleemloos) gefietst volgens de app, vrijwel geen boost knop gebruikt. Zaten ook wat heuvels bij (Amerongen). Toen ik thuis kwam knipperde het laatste ledje en had ik nog 13% batterij over.
Op zich geen slechte score vind ik. Wat halen jullie?
(huidige km stand op de fiets: > 3100 km)
Uiteindelijk ruim 70 kilometer (probleemloos) gefietst volgens de app, vrijwel geen boost knop gebruikt. Zaten ook wat heuvels bij (Amerongen). Toen ik thuis kwam knipperde het laatste ledje en had ik nog 13% batterij over.
70km is wel echt een zeer goede rangeRoo schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:31:
Gisteren flinke tocht gemaakt, fiets stond op Happy Mode in standje 3. Daarmee ondersteunt de fiets tot 27km/h.

Tijd voor een nieuwe accu (als ze die nog kunnen leveren).Rub147 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:58:
[...]
70km is wel echt een zeer goede range. M'n S 2016 haalt nog 20km
Weet iemand of de antitheft dopmoeren van de vooras ook ergens anders zijn te bestellen? Of dat bijvoorbeeld een Shimano moer ook op de as past?
Heb Vanmoof al om een nieuwe gevraagd (hij is onverklaarbaar verdwenen), maar duurt een week voordat hij binnen is. In de tussentijd zou ik graag een andere oplossing willen proberen.
Heb Vanmoof al om een nieuwe gevraagd (hij is onverklaarbaar verdwenen), maar duurt een week voordat hij binnen is. In de tussentijd zou ik graag een andere oplossing willen proberen.
Dat zou nummer drie worden, ik rijd deze helemaal op en dan zien we wel wat de nieuwe fiets wordt...eisbaer schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:13:
[...]
Tijd voor een nieuwe accu (als ze die nog kunnen leveren).
Hier krap aan 40km met een gloednieuwe S3. Eerste S3 (die zoveel problemen had dat ie is vervangen) haalde ook zoiets. Overigens op standje 4, weinig boost en ondersteuning tot ca. 36 km/h (update bewust nog niet toegepast).Roo schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:31:
[ Voor 11% gewijzigd door Rebunted op 07-12-2020 16:09 ]
Hier ook, alleen ik merk wel dat als het flink waait (zoals nu) de accu veel snelle op raakt. Met harde wind en regelmatig boost gok ik dat ik rond de 40km range max uitkom.Rebunted schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:07:
[...]
Hier krap aan 40km met een gloednieuwe S3. Eerste S3 (die zoveel problemen had dat ie is vervangen) haalde ook zoiets. Overigens op standje 4, weinig boost en ondersteuning tot ca. 36 km/h (update bewust nog niet toegepast).
Ik rij meestal ook op standje 4 (36 km/h) en dat scheelt enorm, ik haal dan ook maar 30km a 40km max...Rebunted schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:07:
[...]
Hier krap aan 40km met een gloednieuwe S3. Eerste S3 (die zoveel problemen had dat ie is vervangen) haalde ook zoiets. Overigens op standje 4, weinig boost en ondersteuning tot ca. 36 km/h (update bewust nog niet toegepast).
Als je verder wil fietsen is het dus beter om hem op standje 3 te zetten, is op zich ook prima te doen. Of een lader meenemen, maar dan moet je wel ergens een flinke pauze inlassen.
[ Voor 7% gewijzigd door Roo op 07-12-2020 16:38 ]
Gezien het feit dat het op dit moment al best koud is buiten kan de range ook een stuk korter uitvallen. LiPo Batterijen gedijen het best bij omgevingstemperatuur warmer dan 20 graden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/GdBJzvSONJmTwJwYK6r090Ya.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Dezorian op 07-12-2020 17:16 ]
Na 4 weken buiten staan en zo'n 100 km op de teller afgelopen weekend de bekende error 41 ellende. Reset helpte de eerste keer, maar bleef daarna gek doen qua shutdowns en geluidjes. Nu volledig dood en locked, moest hem naar huis tillenClock schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:10:
Na een maandje of wat meelezen vanmorgen mijn X3 in ontvangst genomen. Mixed verwachtingen gezien de hassle in dit topic, maar eerste indruk is erg positief. Geen gekke vertragingen, schades of foutmeldingen. Wel een toffe fiets die fietst als een zonnetje.
Heb ook een Urban Arrow CargoLine staan, met een Enviolo Automatiq shifter en Shimano Zee remmen. Dat zijn ook gelijk de twee punten waar je duidelijk merkt dat de Vanmoof een tandje mindere specs heeft. Remmen is OK maar niet zo dodelijk strak als de UA. Zelfde geldt voor het schokken / kraken van de Vanmoof versnellingen versus een Enviolo traploze versnelling. Maar daar is de prijs dan ook naar (6000 vs 2000) dus gerechtvaardigd.
Vanmoof kiest duidelijk form over function, en dat hebben ze fraai gedaan zonder al te kwalijke compromissen voor een stadse fietser. Erg tevreden so far!
Net ticket aangemaakt, ben benieuwd.
Ik heb het idee dat op standje 3 ook de ondersteuning tot een minder hoge km/h gaat. Net alsof het dan bij 25-30 in zijn geheel stopt. Heb jij dat dat ook?Roo schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:37:
[...]
Ik rij meestal ook op standje 4 (36 km/h) en dat scheelt enorm, ik haal dan ook maar 30km a 40km max...
Als je verder wil fietsen is het dus beter om hem op standje 3 te zetten, is op zich ook prima te doen. Of een lader meenemen, maar dan moet je wel ergens een flinke pauze inlassen.
euh dat klopt ja. De ondersteuning 1-4 is niet qua kracht, maar tot een bepaalde km/h, ongeveerRebunted schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:33:
[...]
Ik heb het idee dat op standje 3 ook de ondersteuning tot een minder hoge km/h gaat. Net alsof het dan bij 25-30 in zijn geheel stopt. Heb jij dat dat ook?
stand 1 :10km/h
stand 2: 13km/h
stand 3: 19km/h
stand 4: 26km/h
Echt jammer dat VanMoof deze methode heeft gekozen. Weet iemand of het technisch gezien mogelijk is dat VanMoof dit implementeert aan de hand kracht?HBO88 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:01:
[...]
euh dat klopt ja. De ondersteuning 1-4 is niet qua kracht, maar tot een bepaalde km/h, ongeveer
stand 1 :10km/h
stand 2: 13km/h
stand 3: 19km/h
stand 4: 26km/h
lijkt me niet, want er zit enkel een rotatiesensor op de as, geen krachtsensor zoals je wel ziet bij bijv. bosh motoren.heval schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:02:
[...]
Echt jammer dat VanMoof deze methode heeft gekozen. Weet iemand of het technisch gezien mogelijk is dat VanMoof dit implementeert aan de hand kracht?
Waarom zou dat niet mogelijk zijn afgezien van de afwezigheid van een krachtsensor? Als de boostknop wordt ingedrukt geeft de motor beduidend meer vermogen af dan wat de motor normaal gesproken doet tijdens het fietsen. Dan zou de motor toch ook over het gehele bereik te regelen moeten zijn door middel van PWM of iets dergelijks?
Dan zou je in kunnen stellen dat de motor 50w aan vermogen geeft in stand 1, 100w in stand 2, enz.
Lijkt mij stukken beter dan de snelheidsplafonds die er nu zijn.
Dan zou je in kunnen stellen dat de motor 50w aan vermogen geeft in stand 1, 100w in stand 2, enz.
Wellicht deze feedback geven aan VM. Ik heb het idee dat ze wel luisteren.Thomas93 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:18:
Dat is trouwens wel een goeie ja.Thomas93 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:18:
Waarom zou dat niet mogelijk zijn afgezien van de afwezigheid van een krachtsensor? Als de boostknop wordt ingedrukt geeft de motor beduidend meer vermogen af dan wat de motor normaal gesproken doet tijdens het fietsen. Dan zou de motor toch ook over het gehele bereik te regelen moeten zijn door middel van PWM of iets dergelijks?
Feest ! (nouja) mijn vervangende fiets wordt verstuurd binnen de 2 weken die Service ook had beloofd.
Kortom daar gaat het tenminste wel goed
Ben benieuwd mag iig mijn 2de S3 binnen 3 weken gaan uitpakken en inelkaar zetten. Hopen dat deze geen problemen geeft dan kan de eerste weer retour ..
Kortom daar gaat het tenminste wel goed
Ben benieuwd mag iig mijn 2de S3 binnen 3 weken gaan uitpakken en inelkaar zetten. Hopen dat deze geen problemen geeft dan kan de eerste weer retour ..
Heeft iemand al een blijvende oplossing gevonden voor de piepende remmen? Of is schijven vervangen het enige dat echt zin heeft?
@S1W Dit waren mijn bevindingen. Bonnetje is overigens door VanMoof betaald, en ik hoor heel soms nog wel eens een klein piepje, maar wordt vooralsnog niet erger.mattrob schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:55:
Ik had last van een flink piepende voorrem. Dus voor het eerst eens de chat geprobeerd van VanMoof, binnen enkele minuten al een medewerker op de chat. Aangegeven dat ik last heb van piepende remmen; gelijk te horen gekregen dat ik naar een lokale fietsenmaker mocht gaan en bonnetje zou door hen betaald worden. Nette service van ze.
Ik kreeg te horen dat ze een soort koperpoets op de remmen gesmeerd hebben (helemaal echt schoonmaken had tegengesteld effect; nog meer gepiep), wat zij vaker gebruiken hiervoor. Hij remt daardoor wel ietsje minder, maar piepen is inderdaad helemaal weg. Hij remt sowieso nog steeds erg goed (daarvoor wel ietsje beter), dus ik ben tevreden. Nu hopen dat bonnetje betaald wordt (was maar EUR 15).
Zou Vanmoof een snel lader kunnen maken voor de s3 .. of is de hardware in de fiets er niet voor gemaakt ?
Max jij bent echt enige wat dit forum leuk maakt. Geen sarcasme.max.schollen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:12:
Zou Vanmoof een snel lader kunnen maken voor de s3 .. of is de hardware in de fiets er niet voor gemaakt ?
In het begin had ik wat last van piepende remmen, maar dat is door gebruik gewoon verdwenen. Ingeremd zeg maar. Achterrem was eerder piepvrij, na een paar honderd km. De voorrem gebruik ik minder en dat duurde wat langer. Schijven vervangen is m.i. echt niet nodig.S1W schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:15:
Heeft iemand al een blijvende oplossing gevonden voor de piepende remmen? Of is schijven vervangen het enige dat echt zin heeft?
Hoeveel km heb je gereden?
Ik zit nu op 375km, in ongeveer een maand. Ik ga vandaag schijven schoonmaken en de blokken schuren. Een beetje kopervet aan de achterkant (!) van de blokjes schijnt resoneren te dempen. Ben benieuwd...Roo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:02:
[...]
In het begin had ik wat last van piepende remmen, maar dat is door gebruik gewoon verdwenen. Ingeremd zeg maar. Achterrem was eerder piepvrij, na een paar honderd km. De voorrem gebruik ik minder en dat duurde wat langer. Schijven vervangen is m.i. echt niet nodig.
Dus dat betekent net een uurtje fietsen op maximale snelheid en de accu is leeg?Rebunted schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:07:
[...]
Hier krap aan 40km met een gloednieuwe S3.
[...]
Overigens op standje 4, weinig boost en ondersteuning tot ca. 36 km/h (update bewust nog niet toegepast).
Met 40km bereik en een half uur zou je 80 km/h per uur moeten fietsenCyberMania schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:55:
[...]
Dus dat betekent net een uurtje fietsen op maximale snelheid en de accu is leeg?
Als je boven de 25 km/h wil rijden, dan gaat het gevraagde vermogen inderdaad snel omhoog.CyberMania schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:55:
[...]
Dus dat betekent net een uurtje fietsen op maximale snelheid en de accu is leeg?
Kijk maar eens naar wat voor batterijen ze in een STROMER fiets steken.
Zelfs met 1000 Wh geraken die amper 100km ver aan 40-45 km/h.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Update over mijn discussie met VM over POM Maintanance: VM heeft nu toegezegd: "Wat inmiddels is veranderd, is dat we zeer binnenkort weer beginnen met de mobiele bike doctors. Waarschijnlijk nog deze maand maar zeker in januari 2021.".
Voor mij is januari op zich prima, ik sta nu bovenaan de lijst voor Utrecht. Ben benieuwd...
Voor mij is januari op zich prima, ik sta nu bovenaan de lijst voor Utrecht. Ben benieuwd...
Dit komt ook overeen met de eerdere berichten hier over mensen die thuis een bezoek kregen van een fietsenmaker om hun voorvork te laten nakijken. Zou zeker mooi zijn als we er ook voor andere zaken gebruik van kunnen maken! (het is wel beter laat dan nooit, maargoed)Roo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:26:
Update over mijn discussie met VM over POM Maintanance: VM heeft nu toegezegd: "Wat inmiddels is veranderd, is dat we zeer binnenkort weer beginnen met de mobiele bike doctors. Waarschijnlijk nog deze maand maar zeker in januari 2021.".
Vergelijkbaar bericht verscheen ook al in het AD en op nu.nl, zal de komende weken/maanden nog wel een aantal keren herhaalt worden.
Niets over de vele klachten.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Zou rem reiniger helpen tegen het piepen van de remmen ?Roo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:02:
[...]
In het begin had ik wat last van piepende remmen, maar dat is door gebruik gewoon verdwenen. Ingeremd zeg maar. Achterrem was eerder piepvrij, na een paar honderd km. De voorrem gebruik ik minder en dat duurde wat langer. Schijven vervangen is m.i. echt niet nodig.
https://www.futurumshop.n...frem-reiniger-400ml.phtml
Nee, ik acht die kans klein.max.schollen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:37:
[...]
Zou rem reiniger helpen tegen het piepen van de remmen ?
Door de enkele piston is deze rem zowat het zwakste wat er bestaat. Het enige wat kan helpen is goed inremmen (paar keer zo snel mogelijk op snelheid komen en dan goed remmen tot bijna stilstand, of een langere helling naar beneden) en kopervet onwille van de dempende werking.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Je kan er altijd WD40 opspuitenmax.schollen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:37:
[...]
Zou rem reiniger helpen tegen het piepen van de remmen ?
Geef dat soort adviezen AUB niet

Vaak bu'j te bang!
Wd40 trekt vuil aan ...-tom-562 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:35:
[...]
Geef dat soort adviezen AUB nietgenoeg a-technische mensen die dat zo zouden doen..
Gisteren de blokken even goed opgeschuurd met de schuurmachine en remmenreiniger op de schijven. Piepen is nu even weg, ben benieuwd of het blijft. Nog geen koperpasta aangebracht, komt later wel.Tommie12 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:58:
[...]
Nee, ik acht die kans klein.
Door de enkele piston is deze rem zowat het zwakste wat er bestaat. Het enige wat kan helpen is goed inremmen (paar keer zo snel mogelijk op snelheid komen en dan goed remmen tot bijna stilstand, of een langere helling naar beneden) en kopervet onwille van de dempende werking.
Kan je er niet gewoon een Shimano remschijf op zetten, zijn niet zo duur
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.