Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

cyclone schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:09:
[...]

Sowieso nooit een dreigement doen dat je niet kunt waarmaken.
In basis is de procedure simpel of je stelt ze in gebreke door een aangetekende brief naar ze te sturen.
Dit werkt vaak het best omdat men dan weet dat je serieus bent (kost je 10 euro en voorbeeldbrieven zijn er zat te vinden)
Of je gooit je rechtsbijstand verzekering erop.

Dreigen zonder gevolg heeft geen nut, gewoon direct concrete acties ondernemen wel.
Hmmm... krijg net bericht:

"In verband met de huidige COVID-19 situatie zijn worden de onderhoudsbeurt momenteel uitgevoerd in onze Store in Amsterdam. Via mij kun je hiervoor een afspraak inplannen voor een gewenst dag/tijdstip naar keuze. Ben je in de gelegenheid om je fiets te brengen naar Amsterdam?

Vanaf het moment dat jouw fiets is afgeleverd hebben duurt het ongeveer 24 tot 48 uur voordat onze bike doctors de onderhoudsbeurt uitvoeren en weer in orde te maken,. Afhankelijk van de benodigde reparaties en onderdelen zul je vanzelf bericht ontvangen van onze bike doctors zodra je fiets klaar is om opgehaald te worden. "

Wat een enorme onzin, lekker makkelijk om dit op Covid te gooien :(

Ik ga ze maar eens beleefd antwoorden dat ik het anders zie.

Thank God for the Internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:18
Roo schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:30:
[...]

Ik ga ze maar eens beleefd antwoorden dat ik het anders zie.
Houd je ons op de hoogte? _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

heval schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:41:
[...]

Houd je ons op de hoogte? _/-\o_
Zeker. Heb net de mail getikt, ik heb het volgende geschreven (zie onder). Ben benieuwd.

In de algemene voorwaarden wordt een virusuitbraak genoemd als mogelijke overmachtssituatie. Maar er staat ookin artikel 14.4: Partijen dienen elkaar zo spoedig mogelijk te informeren over een (mogelijke) situatie van overmacht. (link)

Mail aan VM:
----

Ik vind dit niet acceptabel. Jullie verkopen Peace of Mind (nog steeds!) op jullie site in verschillende steden in Nederland, waaronder Utrecht. Nergens op de site is te lezen dat dit momenteel niet mogelijk is. Ook ben ik hier niet eerder over geïnformeerd (zoals volgens jullie algemene voorwaarden had gemoeten in geval van overmacht). Er is dus geen overmachtssituatie.

Mijn vorige POM onderhoudsbeurt (1000km) heeft enige tijd geleden ook gewoon doorgang kunnen vinden zonder hinder van COVID19, ik zie niet waarom dat nu anders zou zijn. Het onderhoud kan (net als vorige keer) gewoon buiten worden uitgevoerd. Fysiek contact is niet nodig. Dat lijkt me trouwens ook veiliger dan in jullie store.

Ik heb geen auto en ik ga de fiets ook niet opsturen (ik ga zeker het voorwiel niet demonteren). Daar heb ik juist POM voor genomen!!! Eventueel is bespreekbaar dat jullie de fiets komen ophalen en weer terugbrengen (max 2 dagen later). Maar nogmaals: niet via DHL oid!

Een ander alternatief is dat ik eventueel bereid ben om de fiets naar het distributiecentrum in Utrecht langs te brengen voor de onderhoudsbeurt. Maar dan wil ik wel daar kunnen wachten tot hij klaar is zodat ik naar huis kan fietsen.

De beste optie lijkt me dat jullie dit gewoon uitvoeren zoals het hoort, dus op mijn adres in Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:13

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ok tijd voor weer een klein positief geluidje.
I.v.m. wat leveringen aan mede tweakers hier eerder dan ik geleverd zou krijgen terwijl men later besteld had nog maar eens een mailtje gestuurd om hier eens verhaal over te gaan halen.

Lang verhaal kort ik probeer altijd vriendelijk doch duidelijk te zijn en aangegeven dat ik weinig begrip hiervoor had en vanMoof bewust wilde maken dat klanten contact met elkaar hebben in de community en ze zo echt niet als betrouwbaar uit de bus komen door willekeur toe te passen in levertijden.

Of het geholpen heeft weet ik niet, maar na wat mail heen en weer opeens zaterdag een vooraankondiging in de bus dat men het resterende bedrag wilde gaan afschrijven, dat is vanmiddag gedaan en net op Mijn vanMoof is de levering van 4 december terug gekomen naar 28 november.
NAHJA, het lijkt wel Sinterklaas :-)

Behalve dat heb ik nu ook zojuist netjes het slot wat ik ter compensatie van de late levering mocht uitzoeken ontvangen, wel bijna 2 weken later dan beloofd maar goed begin een patroon te herkennen bij vanMoof.

Anyway de dialoog zoeken met vanMoof lijkt te werken als je volhoudt en aangeeft niet gecharmeerd te zijn van de standaard kopie / Paste e mails.
Ben benieuwd wanneer ik de T&T gegevens krijg ik ben iig nu 2k armer dus laat die fiets maar komen!

[ Voor 10% gewijzigd door cyclone op 23-11-2020 14:16 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
Commentaar op moderatie en beleid horen niet in het topic, maar in het Verkeer & Vervoer feedback. En in een topic alleen maar melden dat je het kinderachtig vindt, is zeker niet de bedoeling.

[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 27-11-2020 13:09 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Vorige week de S3 in ontvangst gekregen. Direct uitgepakt en in elkaar gezet. Ging prima.

De eerste testrit ging goed, ik vind wel dat de remmen niet bijterig zijn. Je slipt gewoon te lang door, misschien eens kijken naar andere schijven ter zijner tijd en andere klauwen wellicht.

Ik rij nog steeds op de EU setting, dus max 25km/h ik wil hem wel op de US setting zetten na verloop van tijd.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50640992576_f06682e8ef_c.jpg

Ik heb alle spacers gebruikt om het stuur iets omhoog te zetten, dit bevalt mij persoonlijk prima. Ik weet alleen niet of ik het zadel fijn vind. Ik denk dat ik hem te hard vind zitten, een Brooks zadel zou misschien een uitkomst bieden.

Nu nog even andere (mooiere) trappers en eens kijken of ik er een Gates riem op kan zetten want heb meerdere e-bikes gehad met een dergelijke aandrijving en dit rijdt top, Iemand ervaring mee met een VanMoof?

Daarnaast vind ik dat ik toch best wel veel omwentelingen maak, ik heb hem op flat staan ik weet niet of dit scheelt ten opzichte van hilly?

[ Voor 57% gewijzigd door Ron_Tweaker op 24-11-2020 12:15 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMitch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:58
Hier ook ongeduldig aan het wachten op mijn fiets. Tijdens de bestelling schoot de levertijd al met twee weken achteruit, en ook vlak voor de eerste datum werd er met bijna een maand geschoven - maar nu lijkt 'ie toch echt onderweg. Gisteren is mijn CC gecharged, dus nu wachten op de verzendbevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:06
rsvmark schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:03:
[...]

Ah ik had effe verder moeten kijken 😊
Ga POM annuleren 👍
Heb zelf nog even navraag gedaan bij Allianz of een elektronisch slot is toegestaan welke GEEN ART2 goedkeruing bezit. De medewerker van Allianz gaf aan dat het slot ten alle tijde een ART2 goedkeuring dient te hebben.

Ik lees hier dus wisselende verhalen over. In de voorwaarden van Allianz wordt er eigenlijk alleen maar gesproken over het gebruik van een ART2 slot. Dus neig nu toch meer naar de PoM van VM. Anders moet je voor ieder boodschapje wat je doet je fiets op slot gaan zetten met een ketting, en dat verpest het gemak van het kickslot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Thomas93 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:50:
Heb zelf nog even navraag gedaan bij Allianz of een elektronisch slot is toegestaan welke GEEN ART2 goedkeruing bezit. De medewerker van Allianz gaf aan dat het slot ten alle tijde een ART2 goedkeuring dient te hebben.
Wel per e-mail gevraagd?

Denk niet dat de eerste de beste callcenter medewerker het antwoord op dit soort vragen weet.
En mij is wel bevestigd dat ze het accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:06
Nee, per chat. Begrijp dus dat de afhandeling van mail door andere medewerkers wordt gedaan?

Daar los van staat er in de voorwaarden vermeldt dat de fiets dient te zijn voorzien van een ART2 slot, ik kan niks vinden over een elektronisch slot of uitzonderingen die gemaakt worden voor VM-fietsen.

Ben daarom ook wel benieuwd wat Allianz doet zodra er een claim bij ze binnenkomt van een diefstal. In het slechtste geval gaan ze wapperen met de voorwaarden en kun je fluiten naar je centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Thomas93 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:19:
Nee, per chat. Begrijp dus dat de afhandeling van mail door andere medewerkers wordt gedaan?

Daar los van staat er in de voorwaarden vermeldt dat de fiets dient te zijn voorzien van een ART2 slot, ik kan niks vinden over een elektronisch slot of uitzonderingen die gemaakt worden voor VM-fietsen.

Ben daarom ook wel benieuwd wat Allianz doet zodra er een claim bij ze binnenkomt van een diefstal. In het slechtste geval gaan ze wapperen met de voorwaarden en kun je fluiten naar je centen.
Je kunt bij de premie berekening op de website gewoon invullen of je een ART slot hebt met sleutels, zo nee, dan krijg je de volgende optie: e-lock of niet. Heb ook iemand van Allianz erover aan de lijn gehad, die heeft eea bekeken en kwam met dezelfde bevestiging. Kortom: geen probleem. Op polisblad staat dit ook nog eens expliciet vermeldt, met de volgende opmerking:

"Clausules:
Digitaal Slot
U heeft een digitaal slot. Bij diefstal van de fiets moet u alles in het werk stellen om de werking van het slot of de fiets uit te schakelen. Kunt u dit niet overtuigend aan ons overleggen, dan kan dit tot gevolg hebben dat wij u niet of niet volledig vergoeden."

Naar ik begrijp kan je in de log zien dat ie op slot stond. Verder is dit laatste zo vaag geformuleerd, dat het juridisch niet persé ten nadele van de eigenaar hoeft te zijn, en kan de verzekeraar niet zomaar weigeren om een euro te vergoeden bij diefstal.

[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 24-11-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-09 12:06
HAWK Wizard schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:42:
[...]

Je kunt bij de premie berekening op de website gewoon invullen of je een ART slot hebt met sleutels, zo nee, dan krijg je de volgende optie: e-lock of niet. Heb ook iemand van Allianz erover aan de lijn gehad, die heeft eea bekeken en kwam met dezelfde bevestiging. Kortom: geen probleem. Op polisblad staat dit ook nog eens expliciet vermeldt, met de volgende opmerking:

"Clausules:
Digitaal Slot
U heeft een digitaal slot. Bij diefstal van de fiets moet u alles in het werk stellen om de werking van het slot of de fiets uit te schakelen. Kunt u dit niet overtuigend aan ons overleggen, dan kan dit tot gevolg hebben dat wij u niet of niet volledig vergoeden."

Naar ik begrijp kan je in de log zien dat ie op slot stond. Verder is dit laatste zo vaag geformuleerd, dat het juridisch niet persé ten nadele van de eigenaar hoeft te zijn, en kan de verzekeraar niet zomaar weigeren om een euro te vergoeden bij diefstal.
Aanvullende info op de Allianz site mbt een e-bike fietsverzekering: ''Een digitaal slot staat in verbinding met een app. Bij diefstal vragen om aan te tonen dat de fiets op slot stond. Bijvoorbeeld met informatie die in de app staat.''

Daar kun je wel wat mee denk ik/lijkt me.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:15
Thomas93 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:50:
[...]

Ik lees hier dus wisselende verhalen over. In de voorwaarden van Allianz wordt er eigenlijk alleen maar gesproken over het gebruik van een ART2 slot. Dus neig nu toch meer naar de PoM van VM. Anders moet je voor ieder boodschapje wat je doet je fiets op slot gaan zetten met een ketting, en dat verpest het gemak van het kickslot...
Ik heb deze bewaard (via iemand op Facebook die dezelfde vraag stelde 😊)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjAu3aFMK969KZ2fctJfsgW9PCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYtpkUUpOQYgMt5oAYmDdQ5j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBwkfffpzZyhc3Ot8gizd4P_jLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fd7r6JssrMlgp5lKDodjhVDL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Thomas93 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:19:
Juist bij verzekeringen is er vaak de mogelijkheid om in onderlinge samenspraak van de voorwaarden af te wijken.

In het geval van Allianz komt er een clausule "digitaal slot" op je polisblad te staan.
Clausules hebben voorrang op de kleine lettertjes van de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 23:26

eisbaer

Zie signature

Ron_Tweaker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:07:

Nu nog even andere (mooiere) trappers en eens kijken of ik er een Gates riem op kan zetten want heb meerdere e-bikes gehad met een dergelijke aandrijving en dit rijdt top, Iemand ervaring mee met een VanMoof?

Daarnaast vind ik dat ik toch best wel veel omwentelingen maak, ik heb hem op flat staan ik weet niet of dit scheelt ten opzichte van hilly?
Het meeste werk wordt verricht door de voorwielmotor. Ik denk dat een riem daarom weinig meerwaarde biedt, als die al te monteren zou zijn.

Je kunt ook zelf instellen dat hij eerder naar een hogere versnelling schakelt. In de 4e versnelling is je cadans laag. Voor mij té laag bij 25 km/u.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski

en eens kijken of ik er een Gates riem op kan zetten want heb meerdere e-bikes gehad met een dergelijke aandrijving en dit rijdt top, Iemand ervaring mee met een VanMoof?
kijk hier eens, eerste leveringen gaan in december plaatsvinden. ;)
https://www.veercycle.com...of?variant=32014127562830

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Bruzski schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:47:
[...]

Cool! Jammer dat de foto's echt verschrikkelijk 'artsy' zijn. Je kan het bijna niet zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pascalvandiepen
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-12-2024
Fiets ontvangen 23-11-2020

Volgende punten:
- 1) spatbord achter scheef gemonteerd
- 2) Lichte slag in achterwiel
- 3) Kromme schijfrem voor
- 4) Stuur: een van de bouten defect, schroefdraad kapot
- 5) E-shifter valt uit tijdens elke rit (3 ritten gemaakt), na reset schakelt de e-shifter weer.

Vandaag afspraak bij Vanmoof A'dam om alles te laten verhelpen.

Voor iedereen die een fiets ontvangt: Loop alles even goed na!

Keep you posted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:53
pascalvandiepen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:38:

Volgende punten:
- 5) E-shifter valt uit tijdens elke rit (3 ritten gemaakt), na reset schakelt de e-shifter weer.

Keep you posted
Innige deelneming.... en succes met de herstelling.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski

Volgende punten:
Keep you posted
Weet je zeker dat deze kapot is, deze zijn namelijk voorzien van loctite om lostrillen te voorkomen, het is dus normaal dat deze boutjes zeer stroef lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Vorige week de S3 in ontvangst gekregen. Direct uitgepakt en in elkaar gezet. Ging prima.

De eerste testrit ging goed, ik vind wel dat de remmen niet bijterig zijn. Je slipt gewoon te lang door, misschien eens kijken naar andere schijven ter zijner tijd en andere klauwen wellicht.

Ik rij nog steeds op de EU setting, dus max 25km/h ik wil hem wel op de US setting zetten na verloop van tijd.

[Afbeelding]

Ik heb alle spacers gebruikt om het stuur iets omhoog te zetten, dit bevalt mij persoonlijk prima. Ik weet alleen niet of ik het zadel fijn vind. Ik denk dat ik hem te hard vind zitten, een Brooks zadel zou misschien een uitkomst bieden.
Weet niet hoe lang je bent? Maar het zadel staat op zijn laagste stand en de spacers op de hoogste. Het is uiteraard persoonlijk, maar het is niet de zit positie die bedoeld is voor het ontwerp van de fiets.

Ik (1.83m) heb de fiets ook nu 2 weken met de 2 spacers en had het zadel in het begin ook vrij laag. Tijdens de reparatie kreeg ik een Van Moof mee waarbij ze het zadel voor mij op best een hoge stand plaatsten. Dat reed eigenlijk best lekker, heb toen mijn S3 ook hoger gezet waardoor de zitpositie en zadel beter voelen.

Het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Volgende punten:

Keep you posted
Ik blijf me verbazen, dit is toch echt schandalig. Hoe komt zoiets door de QC.

En dan durft een van de eigenaren in een waardeloos zoveelste gesponsorde artikel op de overtiep site nu.nl een vergelijking met het Zwitserse Stromer te maken....maar dan alleen goedkoper 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door litebyte op 25-11-2020 15:33 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:24

Daniel

Kapitein NCC-1701
Blijkbaar overweegt Van Moof een removable accu aan te brengen die als een los accessoire kan worden gekocht. Gezien deze vragen uit de survey die ik net ontving:
If VanMoof offered a removable battery add-on that could be charged anywhere (without taking the bike to a power outlet) and double your bike's range, how likely would you be to purchase it?
Do you think a price of EUR 299 (USD 299) would be fair for a removable battery add-on with these features?
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is de standaardrange meer dan prima. Waarom zou je hier tijd/moeite in steken als er nog steeds zoveel kwaliteitsissues zijn met de fietsen die je nu levert.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 25-11-2020 16:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
@litebyte

"Wij willen onze medewerkers stimuleren fouten te maken en te kijken wat eruit komt,"
staat in het interview.

Daarin zijn ze volledig in geslaagd en verklaart een hoop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
Daniel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:12:
volgens mij is de standaardrange meer dan prima.
Het zal vooral een uitkomst zijn voor mensen die hun fiets niet (gemakkelijk) bij een stopcontact kunnen krijgen, of bijvoorbeeld op kantoor (kantoor...) of bij het station ook willen laden maar niet hun oplader willen laten slingeren. Ik zou het voor dat laatste straks wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:31:
[...]

En dan durft een van de eigenaren in een waardeloos zoveelste gesponsorde artikel op de overtiep site nu.nl een vergelijking met het Zwitserse Stromer te maken....maar dan alleen goedkoper 8)7
Nu is Stromer niet direct een voorbeeld van goede kwaliteit... hun achterwielen gaan ook vrij snel defect, maar dat is na een aantal kilometers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddddennis
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-12-2023
Bruzski schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:47:
[...]

Nav diverse berichten in dit forum ben ik nieuwsgierig wat je verwachting van deze aandrijving is. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Daniel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:12:
Blijkbaar overweegt Van Moof een removable accu aan te brengen die als een los accessoire kan worden gekocht. Gezien deze vragen uit de survey die ik net ontving:

[...]

[...]

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is de standaardrange meer dan prima. Waarom zou je hier tijd/moeite in steken als er nog steeds zoveel kwaliteitsissues zijn met de fietsen die je nu levert.
Is juist goed nieuws, de timing alleen natuurlijk niet geheel toevallig.Van Moof realiseert zich dat de snelheidsbeperking roet in het eten kan gaan gooien en dus laten ze de meest genoemde wens uitkomen: uitneembare batterij.

Die zal dus op het volgende model in het voorjaar komen, gok ik. Of ze brengen dan de s3 opnieuw uit met die nieuwe mogelijkheid.

Hoe dan ook, goede ontwikkeling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:24

Daniel

Kapitein NCC-1701
Daan2020 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:57:
[...]

Is juist goed nieuws, de timing alleen natuurlijk niet geheel toevallig.Van Moof realiseert zich dat de snelheidsbeperking roet in het eten kan gaan gooien en dus laten ze de meest genoemde wens uitkomen: uitneembare batterij.

Die zal dus op het volgende model in het voorjaar komen, gok ik. Of ze brengen dan de s3 opnieuw uit met die nieuwe mogelijkheid.

Hoe dan ook, goede ontwikkeling!
Zoals ik het lees gaat het niet om een uitneembare standaardaccu, maar een extra accu die je optioneel kunt toevoegen om je range te verdubbelen, die dan rond de 300 euro zou moeten kosten. Wat volgens mij best schappelijk is voor een ~500Wh accu (want dat is wat er nu ook in zit) dus dat zou mooi zijn.

Maar ik vraag me een beetje af hoeveel mensen nu verlegen zitten om ~200 km range.

• Daan2020
Cowboys in de afprijzing! Zo doe je dat met ouwe meuk.https://nl.cowboy.com/col...ewsletter&utm_term=button

• Daan2020
Voor 990 een gloednieuwe Cowboy 1 met een verbeterde batterij is zeker niet verkeerd. Misschien toch maar overstag ,vooral als die 32 km optie daar nog op zit.

[ Voor 66% gewijzigd door Daan2020 op 26-11-2020 11:27 ]

• Daan2020
Ehh waarom kan ik eigen post niet verwijderen of fatsoenlijk mergen?

[ Voor 79% gewijzigd door Daan2020 op 26-11-2020 11:30 ]

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:24
Daan2020 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:30:
Ehh waarom kan ik eigen post niet verwijderen of fatsoenlijk mergen?
Kan wellicht in het Cowboy topic maar hier niet aangezien het off topic is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
ZiSE schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:44:
[...]

Kan wellicht in het Cowboy topic maar hier niet aangezien het off topic is ;)
Cowboy wordt hier vaker besproken omdat het dicht tegen Van Moof aan zit dus je hoeft niet te doen of ik hier witgoed oid ter sprake breng.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
VanMoof doet het precies zo (Outlet Store). Zo kom ik aan die van mij :P

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik had last van een flink piepende voorrem. Dus voor het eerst eens de chat geprobeerd van VanMoof, binnen enkele minuten al een medewerker op de chat. Aangegeven dat ik last heb van piepende remmen; gelijk te horen gekregen dat ik naar een lokale fietsenmaker mocht gaan en bonnetje zou door hen betaald worden. Nette service van ze.

Ik kreeg te horen dat ze een soort koperpoets op de remmen gesmeerd hebben (helemaal echt schoonmaken had tegengesteld effect; nog meer gepiep), wat zij vaker gebruiken hiervoor. Hij remt daardoor wel ietsje minder, maar piepen is inderdaad helemaal weg. Hij remt sowieso nog steeds erg goed (daarvoor wel ietsje beter), dus ik ben tevreden. Nu hopen dat bonnetje betaald wordt (was maar EUR 15).

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
mattrob schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:55:
Ik had last van een flink piepende voorrem. Dus voor het eerst eens de chat geprobeerd van VanMoof, binnen enkele minuten al een medewerker op de chat. Aangegeven dat ik last heb van piepende remmen; gelijk te horen gekregen dat ik naar een lokale fietsenmaker mocht gaan en bonnetje zou door hen betaald worden. Nette service van ze.

Ik kreeg te horen dat ze een soort koperpoets op de remmen gesmeerd hebben (helemaal echt schoonmaken had tegengesteld effect; nog meer gepiep), wat zij vaker gebruiken hiervoor. Hij remt daardoor wel ietsje minder, maar piepen is inderdaad helemaal weg. Hij remt sowieso nog steeds erg goed (daarvoor wel ietsje beter), dus ik ben tevreden. Nu hopen dat bonnetje betaald wordt (was maar EUR 15).
Klinkt goed, zou een makkelijke oplossing zijn voor velen van ons en kan je ook eenvoudig zelf denk ik. Koperpoets is gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt, bij degene waar ik vroeger werkte stond het bij de vuilniszakken, poetsdoeken en afwasborstels.

Hoor graag over een tijdje of het na een paar keer fietsen nog steeds minder piept.

• Bruzski
oscarwashere schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:12:
[...]

Klinkt goed, zou een makkelijke oplossing zijn voor velen van ons en kan je ook eenvoudig zelf denk ik. Koperpoets is gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt, bij degene waar ik vroeger werkte stond het bij de vuilniszakken, poetsdoeken en afwasborstels.

Hoor graag over een tijdje of het na een paar keer fietsen nog steeds minder piept.
koperpoets en de fijnste waterproof schuurpapier zijn inderdaad bekende oplossingen, hier zijn vele online filmpjes over te vinden. ;)

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EUvQ45NwQbrtkA0aZ2PFn81niI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Gdqi1q2zBr6Sx5ZZNfk2hegq.png?f=fotoalbum_large
Ik heb firmware versie 1.4.5 geïnstalleerd iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26

-tom-562

Oliesjeik

oscarwashere schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:12:
[...]

Jullie halen echt dingen door elkaar. Wss is de achterkant van remblokken en de geleiding van de remblokken een beetje ingesmeerd met kopervet

Vaak bu'j te bang!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
Schalkkie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:09:
[Afbeelding]
Wat stond er in de changelog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:50
[Afbeelding]
Ja, alles werkt nog zoals voorheen mocht je doelen op de region-settings. ;) Met name het schakelen gaat soepeler na deze update.

[ Voor 59% gewijzigd door Dutchy88 op 26-11-2020 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
vandaag iom VanMoof via twitter de nieuwe 1.4.5 firmware ontvangen omdat ik lichte schakelproblemen ervaarde ;)

autounlock werkt weer uitstekend en de unlock respons lijkt ook vlotter, als ik naar de stalling op werk loop, springen de lichten automatisch aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqKMMMVz_emmMP1XhLZZrszfnDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG8ZgXVIwDI2Qgxdfaxcs1T7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Bruzski op 01-12-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Bruzski schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:15:
vandaag iom VM nieuwe firmware ontvangen ivm lichte schakelproblemen. ;)
autounlock lijkt nauwkeuriger en unlock respons lijkt vlotter.

[Afbeelding]
Mooi. Wel apart dat ze zo'n grote sprong maken van firmware v1.2.7 naar v1.4.5.

Moet zeggen dat mijn unlock nu redelijk goed werkt in v1.2.4, veel beter dan in de nieuwere V1.2.7, dus zou alleen upgraden als het echt nodig is.

BTW, restore factory settings after reset? Dan kun je dus geen soft reset meer doen waarbij alle settings gelijk blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:55
[Afbeelding]
Ondertussen heb ik zelf al 4 keer geprobeerd de update te installeren, maar elke keer is hij klaar met updaten en dan zegt hij dat de update nog uitgevoerd moet worden... Nu staat er geen nummer meer bij de firmware version, gewoon een leeg vlak, benieuwd of hij nog werkt :P

Vanmiddag zal ik nog een keer de update proberen, anders neem ik contact op met de customer service.

Ook iemand die deze ervaring deelt?

Edit: ondertussen doet de update het ineens wel goed, vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Jochemd13 op 27-11-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Heeft iemand soms hetzelfde als bij mijn S3, bij het verplaatsen of optillen van de fiets gaat vaak spontaan de bel af. Geen groot probleem maar soms wel wat irritant, vooral als ik laat thuiskom. Ook soms bij het uit stilstand snel wegfietsen bij een stoplicht.Enig idee of dit zelf op te lossen is ? Verder super tevreden over deze fiets. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:25
Mijn X3 zou tussen 5 en 30 december worden geleverd. Gisteren melding ontvangen dat het 30 december wordt.

Zojuist melding ontvangen dat de fiets verzonden is ^^. Weet iemand hoelang het nu ongeveer kan duren voordat de fiets daadwerkelijk binnen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
bbtweak schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:18:
Mijn X3 zou tussen 5 en 30 december worden geleverd. Gisteren melding ontvangen dat het 30 december wordt.

Zojuist melding ontvangen dat de fiets verzonden is ^^. Weet iemand hoelang het nu ongeveer kan duren voordat de fiets daadwerkelijk binnen is?
Dan kan het snel gaan, mogelijk ma of dinsdag al!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 14:05
ernie12121 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:36:
Heeft iemand soms hetzelfde als bij mijn S3, bij het verplaatsen of optillen van de fiets gaat vaak spontaan de bel af. Geen groot probleem maar soms wel wat irritant, vooral als ik laat thuiskom. Ook soms bij het uit stilstand snel wegfietsen bij een stoplicht.Enig idee of dit zelf op te lossen is ? Verder super tevreden over deze fiets. Bedankt.
Misschien zit het kabeltje klem op de plek waar je het stuur ook kan verhogen. Ik heb een tijdje geleden hier een post neergezet hoe je het stuur los kan halen en terugplaatsen om de stuurspeling af te stellen, zonder dat de kabeltjes klem komen te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
Zou het dan toch gaan gebeuren.... 😊
(leverdatum stond op 6 december).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8JYXVCVNXQnQ8meiw6rKVboCHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOeQ68TItPODiHopxiEXOLa2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:36:
[...]

Zoals ik het lees gaat het niet om een uitneembare standaardaccu, maar een extra accu die je optioneel kunt toevoegen om je range te verdubbelen, die dan rond de 300 euro zou moeten kosten. Wat volgens mij best schappelijk is voor een ~500Wh accu (want dat is wat er nu ook in zit) dus dat zou mooi zijn.

Maar ik vraag me een beetje af hoeveel mensen nu verlegen zitten om ~200 km range.
Ik heb met mijn S3 krap aan een range van 40km (de S2 doet iets meer, denk 45km). Dus ik denk dat veel mensen er wel om verlegen zitten om wat meer range ;-)

Mijn ervaringen met VanMoof zijn trouwens een drama:
- De S2 hield op een gegeven moment er helemaal mee op. Bij reparatie bleek dat ie moest worden vervangen, wat ze vervolgens waren vergeten. Denk dat er zo'n 15 belletjes aan te pas hebben moeten komen voordat we een nieuwe fiets kregen (de oude was al ingenomen door ze);
- De S3 werd geleverd met een krom voorwiel en beschadigingen. Kon na aflevering dus direct na het service center voor reparatie;
- Bij terugkomst van de reparatie heeft de S3 het nog 100km gedaan voordat de motor het begaf. VanMoof heeft besloten toen hem te vervangen;
- De nieuwe S3 heeft ook veel problemen: soms schakelt ie helemaal niet (dan blijft hij in versnelling 2 zitten, wat ik ook doe), het unlocken lukt vaak niet (hij gaat gewoon niet van het slot), de lichtsensor doet het niet (in het donker gaat geen licht aan en overdag wel) en ik vind de range heel erg matig; en
- Toen ik hierover laatst wou bellen, heb ik 40 minuten in de wacht gestaan waarna ineens de verbinding werd verbroken. Toen ik terugbelde was het service center gesloten. Oftewel ze hebben gewoon om 17:30 uur de wachtrij eruit geflikkerd. Mijn mail van 2 weken geleden hierover moet ik nog steeds een reactie op krijgen.

Zo langzamerhand begin ik daarom ook om me heen aan het kijken naar een alternatief. Dan maar iets minder fancy, maar wel betrouwbaar en met service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 29-09 23:26

eisbaer

Zie signature

Rebunted schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:34:
[...]

Ik heb met mijn S3 krap aan een range van 40km (de S2 doet iets meer, denk 45km). Dus ik denk dat veel mensen er wel om verlegen zitten om wat meer range ;-)

Mijn ervaringen met VanMoof zijn trouwens een drama:
- De S3 werd geleverd met een krom voorwiel en beschadigingen. Kon na aflevering dus direct na het service center voor reparatie;
- Bij terugkomst van de reparatie heeft de S3 het nog 100km gedaan voordat de motor het begaf. VanMoof heeft besloten toen hem te vervangen;
- De nieuwe S3 heeft ook veel problemen: soms schakelt ie helemaal niet (dan blijft hij in versnelling 2 zitten, wat ik ook doe), het unlocken lukt vaak niet (hij gaat gewoon niet van het slot), de lichtsensor doet het niet (in het donker gaat geen licht aan en overdag wel) en ik vind de range heel erg matig; en
- Toen ik hierover laatst wou bellen, heb ik 40 minuten in de wacht gestaan waarna ineens de verbinding werd verbroken. Toen ik terugbelde was het service center gesloten. Oftewel ze hebben gewoon om 17:30 uur de wachtrij eruit geflikkerd. Mijn mail van 2 weken geleden hierover moet ik nog steeds een reactie op krijgen.

Zo langzamerhand begin ik daarom ook om me heen aan het kijken naar een alternatief. Dan maar iets minder fancy, maar wel betrouwbaar en met service.
Van hoelang geleden zijn deze ervaringen?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
na contact met VanMoof de firmware 1.4.5 ontvangen moest ik mijn bevindingen aan hen terugkoppelen, inderdaad is het probleem met af en doortrappen door de versnellingen opgelost, ook gaat het up en down schakelen een stuk vloeiender, tot zover weer positief nieuws. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 28-11-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddddennis
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-12-2023
Iemand een tip/link welke zadelpen ik kan bestellen om een ander zadel op de S3 te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
eisbaer schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 03:54:
[...]
Van hoelang geleden zijn deze ervaringen?
De S2 heb ik vanaf begin 2019. Die is gestopt een paar maanden geleden en de nieuwe is dus nu een paar maanden oud. De S3 is evenoud (was rond dezelfde tijd dat zowel de S2 als de S3 ermee ophielden). Problemen met S3 zijn nog steeds gaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbtweak
De x3 is vandaag binnengekomen; feestje...

Nu aan het monteren: alleen krijg ik de rechtertrapper er maar niet. Zo zonde dit... Iemand hier problemen mee gehad?

Edit: beter leren lezen. In tegenstelling tot de linkertrapper moet deze de andere kant op. Oops

[ Voor 23% gewijzigd door bbtweak op 28-11-2020 22:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
bbtweak schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:56:
De x3 is vandaag binnengekomen; feestje...

Nu aan het monteren: alleen krijg ik de rechtertrapper er maar niet. Zo zonde dit... Iemand hier problemen mee gehad?
Andere kant opdraaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:43
Of je hebt twee linkertrappers gekregen...

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Nou ik heb hem ook binnen, en de korte versie van het geheel .. hij gaat retour want de versnellingen doen het niet of nauwelijks.

Ze mogen hem om komen ruilen of aan huis komen fixen ook prima maar helaas is vanMoof niet in staat om op tijd te leveren of een werkend product te leveren.

Verder eigenlijk weinig op en aanmerkingen, voor mensen die hem in bestelling hebben en voor 17 nov de app hebben gedownload, ik zou vooral niet updaten ;)

Het is een toffe fiets, mooi, in elkaar zetten was prima te doen op zaterdagavond met een pilsje ernaast.
Daarna lekker aan de lader gezet, firmware up to dat gebracht en vanochtend een ritje (proberen) te maken.

Nahja dat schakelen gaat dus automatisch (vind ik al kut) en als dan ook nog je 2de en 4de versnelling alleen maar gekraak van ketting en tandwielen oplevert en ik alleen door voorzichtig doortrappen en de boostknop vooruit kon komen, tja dan is de lol er heel snel af.

Kortom vanMoof een dikke onvoldoende, en ik houd mijn hart vast om nu die fiets omgeruild te krijgen of al mijn geld terug (want die 28 euro zal ik wel moeten lappen voor het transport dat sowieso al kut geregeld was).

Helaas is mijn ervaring dus in lijn met alle negatieve ervaringen hier in dit topic.
Ik zou nog even wachten alvorens de S3 te kopen, vanMoof heeft overduidelijk zijn zaken nog steeds niet op orde.

[update]
2 keer aan de lijn gehangen met support (ok je moet echt wel ff geduld hebben maar als je iemand aan de lijn krijgt wordt je iig fatsoenlijk geholpen) en eerste opmerking was ik heb een nieuwe firmware voor je klaar gezet wil je dat svp proberen want die lost bekende eshifter issues op.
Dat gedaan maar tevergeefs, toen nogmaals gebeld weer lang wachten maar zelfde dame, die me herkende (netjes) en super coöperatief was (wow dat zijn we ook weleens anders gewend) en begreep dat ik eerst een nieuwe fiets wilde alvorens de oude terug te krijgen en ook niet zelf de eshifter wilde vervangen of kon laten vervangen (ik woon in de middle of nowhere).
En guess what ze moest dat even navragen / regelen maar zojuist een mail binnen dat dit akkoord was.
Er komt dus een nieuwe fiets aan, en na ontvangst hoef ik pas de oude terug te sturen.

Nahja wel dubbel sleutel werk maar vooruit laat ik niet op alles slakken zout leggen.

To be continued

[update 2]
Hahahaha nou wordtie helemaal mooi, ik check net even de order op de mijnvanmoof website .. leverdatum 21 februari 2021 hahahaha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuk-gLvB8gFVh-P6pAK0u4JLipo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QcK5Rbx5Re7jFbNCOdMg3Y68.png?f=fotoalbum_large

Deze gekkies sporen niet hoor, als je nu een nieuwe besteld op de website geven ze levering aan van 18 december tot 15 januari 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwjxsdStdcOC1uprVgqgmEBSPig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cU250yzWVosrMRBNRqAfWpxk.png?f=fotoalbum_large

Maar als je eenmaal je centjes hebt gestort .. dan mag je doodleuk nog een dikke maand extra wachten.

Heb maar even gemaild dat ik vermoed dat ze een klein foutje gemaakt hebben.
Mind you ik heb 13 september 2020 mijn bestelling gedaan met de levering op 21 feb 2021 zou dat 5 maanden en 1 week worden.
Hahahaha ..

[ Voor 47% gewijzigd door cyclone op 29-11-2020 19:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbtweak
Vandaag mijn eerste dag op de X3...

Op 23 september besteld met verwachte leverdatum tussen 5 en 30 december. Vrijdag 27 november mail ontvangen dat de fiets onderweg is; en gisteren op zaterdag de fiets geleverd door PostNL. Vooralsnog dus helemaal pico bello.

Ondanks kleine frustraties (instructies lezen ging niet helemaal goed :-) ); dezelfde avond de fiets ook redelijk eenvoudig in elkaar gezet en bijgewerkt naar firmware 1.2.7. Volgens mij las ik hier ergens dat er inmiddels een versie 1.4.5 beschikbaar is; daar zal ik later nog even naar kijken.

Vandaag zondag 29 november dan eindelijk zover, de eerste rij impressie. De dag begon met een “nee toch...” moment: error 45. Dus de klantenservice even gebeld en te horen gekregen dat de error aangeeft dat de motorkabel niet goed is aangesloten of defect is. In het geval van het laatste; zouden ze een nieuwe fiets sturen.

Na eerst een reset geprobeerd te hebben, vervolgens toch de motorkabel ontkoppeld en weer bevestigd. Na twee pogingen van ontkoppelen en weer vastzetten was de error verdwenen. Opgelucht, maar er ook niet helemaal gerust op dat het zich niet meer voor zal doen. Achja; dat zien we dan wel.

Dan de eerste testrit; na enkele minuten werkte de e-shifter niet meer. Deze bleef hangen op de 2e versnelling vermoed ik. Daar gaan we weer dacht ik, maar na een reset kwam zonneschijn...

De rest van de dag nog 4 ritten gemaakt en alle features werkte top. 35 heerlijke kilometers gemaakt, boosten, automatisch schakelen en de anti theft lock, het werkte allemaal top en zonder problemen. Ook geen problemen ondervonden met het openen van de fiets of het harde klak schakel geluid zoals bij mijn testrit destijds. Op stand 4 na 35 kilometers heeft de batterij nog 45%.

De fiets staat op de EU stand. Ik zie in de app ook geen optie om de regio settings te resetten. Ik heb het voor nu ook daarbij gelaten. Wellicht dat ik later nog kijk of ik toch met mijn iphone naar US wil “verhuizen”.

Dan nog even terugkomend op de klantenservice. Vooralsnog tweemaal contact gehad met VanMoof. Een aantal weken geleden via mail; dat ging snel en was positief. Vandaag telefonisch; ook dat was redelijk snel en positief.

Dus na een teleurstellend begin uiteindelijk toch met een glimlach kunnen eindigen. Nu aankijken hoe de komende weken zullen worden ervaren. Te zijner tijd zal ik deze ervaringen delen; tenzij ik me genoodzaakt voel (hopelijk niet) dat eerder te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Het valt me in veel posts op dat mensen in het begin vrijwel direct issues hebben met de eshifter, en na een paar resets is het vaak (voor langere tijd) opgelost.
Je zou bijna zeggen reset de fiets een keer of 5 achter elkaar voor de 1e ingebruikname.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
HBO88 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:12:
Het valt me in veel posts op dat mensen in het begin vrijwel direct issues hebben met de eshifter, en na een paar resets is het vaak (voor langere tijd) opgelost.
Je zou bijna zeggen reset de fiets een keer of 5 achter elkaar voor de 1e ingebruikname.....
Dit valt mij ook heel erg op. Ik heb eerste kilometers ook een reset moeten doen. Daarna nooit meer iets vernomen. Bizar fenomeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
Dutchy88 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:57:
Sinds vandaag een eerste probleem aan mijn S3. Bij het op slot zetten van de fiets schiet het kick-slot er in maar maakt geen ‘vergrendel’ geluid ook werkt het alarm hierdoor niet. De fiets blijft gewoon aan staan want deze ziet het geactiveerde kick-slot niet.

Mijn S3 lijkt dus het slot niet te registreren terwijl het wel werkt. Ook in de App toont deze de S3 als ontgrendeld terwijl het slot er in zit. Heel vreemd omdat het ontgrendelen wel goed gaat.

Iemand zoiets eerder meegemaakt?
Naar aanleiding van mijn bovenstaande probleem even een postief verhaal m.b.t. de VanMoof support.
Telefonisch contact gehad met support en men stelde voor een reparatie-afspraak in te plannen. Daarbij had ik twee opties, de fiets opsturen naar Amsterdam of de fiets zelf langsbrengen. Amsterdam ligt voor mij niet om de hoek dus geen geweldige optie en om nu alles uit elkaar te halen voor verzending zag ik ook niet echt zitten.

De vriendelijke medewerker gaf vervolgens aan dat er ook een reparatiesetje voor het slot bestaat en dat ze die, mocht ik een beetje handig zijn, ook zou kunnen toesturen. Order geplaatst en binnen 2 dagen had ik een nieuw slot in huis met bijbehorende tools. Tussentijds had support mij nog een linkje naar instructievideo voor het inbouwen doorgestuurd. Het vraagt inderdaad wat handigheid maar na een uurtje was het nieuwe slot geplaatst en had ik weer een volledig werkend slot.

Complimenten voor de support afdeling voor het meedenken en de snelle afhandeling! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 17-09 10:30
heval schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:35:
[...]

Dit valt mij ook heel erg op. Ik heb eerste kilometers ook een reset moeten doen. Daarna nooit meer iets vernomen. Bizar fenomeen.
Bij mij ook. In de eerste 30 km een aantal keren schakelproblemen gehad en ook het volledig stoppen met schakelen (hangen in eerste versnelling). Ik zag toen de bui al hangen, maar na die reset geen probleem meer gehad met schakelen en tot dusver al bijna 2000 km probleemloos gefietst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
Nou heb de (nog niet werkende ) track & trace binnen van UPS :P
En gelijk een melding van postnl dat er iets onderweg is.... Moet dan bijna wel de bagegedrager zijn :9

Vanmiddag mijn slot ophalen (Axe Foldable) en dan heb ik alles compleet (Flectr 360 stickers, knopbescherming, ophang beugels voor in de schuur).

Kom maar op, ben er klaar voor 8)
En nu duimen voor een exemplaar zonder gebreken..... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Dutchy88 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:19:
[...]

Naar aanleiding van mijn bovenstaande probleem even een postief verhaal m.b.t. de VanMoof support.
Telefonisch contact gehad met support en men stelde voor een reparatie-afspraak in te plannen. Daarbij had ik twee opties, de fiets opsturen naar Amsterdam of de fiets zelf langsbrengen. Amsterdam ligt voor mij niet om de hoek dus geen geweldige optie en om nu alles uit elkaar te halen voor verzending zag ik ook niet echt zitten.

De vriendelijke medewerker gaf vervolgens aan dat er ook een reparatiesetje voor het slot bestaat en dat ze die, mocht ik een beetje handig zijn, ook zou kunnen toesturen. Order geplaatst en binnen 2 dagen had ik een nieuw slot in huis met bijbehorende tools. Tussentijds had support mij nog een linkje naar instructievideo voor het inbouwen doorgestuurd. Het vraagt inderdaad wat handigheid maar na een uurtje was het nieuwe slot geplaatst en had ik weer een volledig werkend slot.

Complimenten voor de support afdeling voor het meedenken en de snelle afhandeling! _/-\o_
Dus.... VM faalt doordat ze geen servicepunten hebben buiten Amsterdam (gebroken belofte), en om dat te compenseren vragen ze jou om het zelf te doen....
Dat kost je dan een uur werk, en je bent er nog blij over.

Stel je voor dat andere fabrikanten dat doen, die werden toch gewoon afgebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltheros1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-12-2020
Patvs120 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:14:
[...]

haha :)

Ik ben een (goedkope) mountainbike gewend (de afgelopen 4 jaar gewoond op heuvelachtig Malta). Dus het is vrij oneerlijk dat ik die remkracht nu verlang op een stadsfiets. Aan de andere kant... ik wil niet hard hoeven knijpen, daar waren goeie hydraulische brakes juist de oplossing voor.

Maar die remmen - ook voor mensen die de remkracht nu voldoende vinden, gaat nog een (lange termijn) probleem worden: als normale gebruikers gaan klagen over piepende geluiden, die remschijven slijten en met niets compatible zijn. Wanneer elke normale fietsenmaker z'n schouders ervoor ophaalt.

Als alleen VanMoof je kan helpen om die remmen te 'bleeden'. In filmpjes als ze hydraulische brakes 'bleeden' dan gaan ze kloppen met een hamer op de hele kabel (om lucht belletjes eruit te halen): hoe ga je dat doen op een kabel die meredeel door het frame loopt op een S3?
Begrijp ik goed dat de vanMoof schijfremmen niet compatible zijn met gangbare merken? ik wilde een vriend helpen die de remvloeistof van zijn S3 bij het in elkaar zetten uit de remleiding heeft laten lopen. Iemand enig idee of er een bleedkit is die compatible is? Ik heb een magura-kit liggen, maar die past in ieder geval niet.

NB: ik had vanMoof gebeld; die konden mij niet vertellen wat ik moest doen of welk merk remmen ze hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Tommie12 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:00:
[...]

Dus.... VM faalt doordat ze geen servicepunten hebben buiten Amsterdam (gebroken belofte), en om dat te compenseren vragen ze jou om het zelf te doen....
Dat kost je dan een uur werk, en je bent er nog blij over.

Stel je voor dat andere fabrikanten dat doen, die werden toch gewoon afgebrand.
Dat van die servicepunten is inderdaad een gebroken belofte. Aan de andere kant is ook aangegeven dat die punten er niet op heel korte termijn zouden zijn. Ik heb mij dan tijdens de aankoop ook ingesteld op het feit dat als er iets moet gebeuren ik naar Amsterdam zou moeten.

Als ik dan een ritje bespaar richting Amsterdam door het zelf op te lossen en alles werkt weer dan ben ik daar uiteraard erg blij mee. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Weer intensief aan het mailen met de servicedesk deze ochtend.
Ik moet wel zeggen dat ik zeer netjes te woord wordt gestaan, en men ook echt wat doet met kritiek.

Doe mijn best om ook maar begripvol te zijn, immers zou ik nu niet graag werkzaam zijn op de vanMoof servicedesk.
De leverdatum van 21 feb staat blijkbaar verkeerd in het systeem en ik mag een vervangende fiets over max 2 weken verwachten is nu de verwachting.
Dat vind ik dank an sich wel redelijk, maar blijft natuurlijk k*t voor mij maar ook de servicedesk medewerkers dat hun systemen andere (ridicule) data en termijnen aangeven. Lijkt me toch niet zo lastig om dat op te lossen.

Anyway ik heb natuurlijk ook voorgesteld om iemand langs te sturen, sneller en goedkoper dan een nieuwe fiets sturen zo lijkt me.
Maar Bike Doctors komen pas begin december (mind you dat is morgen) in Haarlem, Utrecht, Den Haag en Rotterdam beschikbaar.
Nahja daar woon ik ook niet in de buurt, en ik snap nou niet waarom ze niet een aantal busjes met gereedschap en onderdelen regelen die mensen afrijden om b.v. eshifters te vervangen /repareren.

Ik zal zo nog eens 5 keer een reset doen om te checken of dat nog wat uitmaakt, heb er al 3 gehad natuurlijk bij het ingebruik nemen en de firmware upgrades. Maar ach kleine moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Baltheros1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:15:
[...]
Ik heb een magura-kit liggen, maar die past in ieder geval niet.

NB: ik had vanMoof gebeld; die konden mij niet vertellen wat ik moest doen of welk merk remmen ze hebben. |:(
bleedkit van de decatlon past perfect op de S3 en op andere klauwen, ik heb zo de mijne kunnen ontluchten, niet vergeten "omgekeerd te werken" oftewel van beneden naar boven om luchtbellen te voorkomen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 23:29
heval schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:35:
[...]

Precies hetzelfde hier. Bij mijn eerste lange rit (10km) viel de motor uit en had ik problemen met schakelen. Na een reset nooit mee gehad sindsdien 200km gereden zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 17-09 10:30
Vandaag is de voorvork van mijn fiets vervangen na de 'terugroep actie' van VanMoof. Omdat ik niet in de buurt van een brand store woon, kwam er een mobiele fietsenmaker in een bus langs die duidelijk gekwalificeerd was om de fiets te repareren en zeer professioneel te werk ging. Na een korte controle was de conclusie dat de voorvork niet goed was en moest worden vervangen, wat ongeveer een uurtje duurde.

Het probleem lijkt te zitten in de wanddikte van de gewalste/gevormde buis welke door het frame loopt. Vermoedelijk kan deze bij teveel stress inscheuren oid. Al met al een behoorlijk nette service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

cyclone schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:29:
Maar Bike Doctors komen pas begin december (mind you dat is morgen) in Haarlem, Utrecht, Den Haag en Rotterdam beschikbaar.
Reken er niet op. Ik ben nog steeds met ze in discussie, maar ze weigeren het contract dat ik heb (POM maintenance) uit te voeren zoals het zou moeten. Ze zeggen nu op zijn vroegst pas in de lente weer in deze steden onderhoud te kunnen uitvoeren "vanwege corona" :?

Lekker makkelijk om alles nu op corona te gooien, ze hebben het gewoon niet op orde. Onderhoud op locatie lijkt me veiliger dan wanneer ik naar Amsterdam zou gaan naar de winkel. Maar ja.

Lastige discussie.

Aan de andere kant: mijn fiets heeft in september nog wel onderhoud gehad (1000km beurt), dus het is best vroeg om nu al de 2500km beurt te doen. Op zich geen haast (zolang de fiets in orde blijft!). Ik discussieer nog even verder met ze :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Hahaha nee ik reken ook nergens op, maar als we er niet binnen nu en 2 weken uitkomen storneer ik keihard de betaling en stuur ik niks terug voordat ik een werkende fiets heb.
Beetje hard gezegd, maar ik heb dus nog wat druk middelen achter de hand er gaat sowieso een ingebreke stelling uit mocht ik begin volgende week nog geen tracking nummer hebben ontvangen.

Voor nu zijn we nog in gesprek en dat is "prima" maar ook aan mijn geduld komt een eind, en daar waar mijn geduld eindigt begint mijn rechtsbijstand verzekering ;-)

Vanmiddag nog een kort ritje gemaakt 10x gereset minstens .. maar geen resultaat .. die e shifter is gewoon kaduuk stuk, dead on arival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Roo schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:01:
[...]

Reken er niet op. Ik ben nog steeds met ze in discussie, maar ze weigeren het contract dat ik heb (POM maintenance) uit te voeren zoals het zou moeten. Ze zeggen nu op zijn vroegst pas in de lente weer in deze steden onderhoud te kunnen uitvoeren "vanwege corona" :?

Lekker makkelijk om alles nu op corona te gooien, ze hebben het gewoon niet op orde. Onderhoud op locatie lijkt me veiliger dan wanneer ik naar Amsterdam zou gaan naar de winkel. Maar ja.

Lastige discussie.

Aan de andere kant: mijn fiets heeft in september nog wel onderhoud gehad (1000km beurt), dus het is best vroeg om nu al de 2500km beurt te doen. Op zich geen haast (zolang de fiets in orde blijft!). Ik discussieer nog even verder met ze :|
Ik heb deze gesprekken ook met ze. Dat ze op zijn minst moeten communiceren. Maar idd sowieso niet dit jaar. Het idee is nu begin volgend jaar. Heb weinig vertrouwen erin helaas. Was voor mij toch echt een van de speerpunten.

Kan je iets meer van de discussie met ons delen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag zijn ze aan huis geweest voor de vervanging van de voorvork
Hebben ook gelijk een van m’n buttons vervangen aangezien die een tijdje geleden water schade heeft gehad
Had erg last van de voor rem die vaak snel van kracht afnam
Nu remt hij weer goed
En ben benieuwd hoe lang hij op kracht blijft .
Iedergeval netjes gedaan zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
max.schollen schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:14:
Vandaag zijn ze aan huis geweest voor de vervanging van de voorvork
Hebben ook gelijk een van m’n buttons vervangen aangezien die een tijdje geleden water schade heeft gehad
Had erg last van de voor rem die vaak snel van kracht afnam
Nu remt hij weer goed
En ben benieuwd hoe lang hij op kracht blijft .
Iedergeval netjes gedaan zo !
Welke regio woon je? Blijkbaar komt huisservice op gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
heval schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:37:
[...]

Welke regio woon je? Blijkbaar komt huisservice op gang...
Ik woon in de regio Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

heval schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:57:
[...]
...
Kan je iets meer van de discussie met ons delen?
Deze mail heb ik vrijdag gestuurd, nog geen antwoord:

Beste [naam supportmedewerkster],

Ik snap het toch nog steeds niet. Wat is de reden van VM zicht niet houdt aan de afspraken uit het contract? Ik zie geen enkele reden waarom dit onderhoud niet corona-proof uitgevoerd zou kunnen worden. Jullie zijn een verplichting aangegaan en daarbij horen jullie te leveren conform contract. Daar betaal ik voor.

In jullie algemene voorwaarden is weliswaar een clausule opgenomen rondom een pandemie, maar er is ook opgenomen dat jullie vooraf moeten aangeven dat dit impact heeft op de dienstverlening. Ik constateer nogmaals dat jullie dat niet gedaan hebben. Dat kan dus ook geen reden zijn om de dienstverlening niet uit te voeren. En zoals gezegd is dat ook logisch: onderhoud in de winkel is een stuk "gevaarlijker" mbt corona dan onderhoud buiten op locatie.

Graag wil ik weten hoe het zit.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17
Baltheros1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:15:
[...]

Begrijp ik goed dat de vanMoof schijfremmen niet compatible zijn met gangbare merken? ik wilde een vriend helpen die de remvloeistof van zijn S3 bij het in elkaar zetten uit de remleiding heeft laten lopen. Iemand enig idee of er een bleedkit is die compatible is? Ik heb een magura-kit liggen, maar die past in ieder geval niet.

Vloeistof is compatible met any Mineral Oil.

Remblokken zijn compatible met Elvedes nr. 6862: Hayes sole MX-2, MX-3, MX-4, GX-2 / Promax DSK810 en Hayes Organic (zelfde als de S2/X2).

En of het nou single of dual piston remklauwen zijn, lees ik nog steeds overal tegenstrijdige statements over. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Patvs120 schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:03:
[...]
En of het nou single of dual piston remklauwen zijn, lees ik nog steeds overal tegenstrijdige statements over. :) :)
hehe... tegenstrijdig? lol... de klauwen zijn gewoon single potjes.. niets mis mee alleen wat minder bijterig. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17
Bruzski schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:38:
[...]

hehe... tegenstrijdig? lol... de klauwen zijn gewoon single potjes.. niets mis mee alleen wat minder bijterig. >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ja09UcGOvcyuyNLuvyXC4sXYXdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gAUSAPBMF6fYok7yMtvAxwbk.jpg?f=user_large

Veel review websites, hebben dit ook (blind) overgenomen)

[ Voor 6% gewijzigd door Patvs120 op 30-11-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Heeft trouwens hier iemand ook meegedaan aan dat kickstarter geval Loop Mount, en deze toevallig al binnen?

Ik heb 'm iig nog niet binnen, maar was wel benieuwd of deze past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
frennek schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:37:
[...]

Bij mij ook. In de eerste 30 km een aantal keren schakelproblemen gehad en ook het volledig stoppen met schakelen (hangen in eerste versnelling). Ik zag toen de bui al hangen, maar na die reset geen probleem meer gehad met schakelen en tot dusver al bijna 2000 km probleemloos gefietst.
Hier precies hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
Iemand ook ervaring met de bel knop waar “water/vocht” in zit, of het kabeltje die niet goed zit? Heb het in september al gehad, toen bleef de bel continu afgaan. Heb 15 kilometer ermee gefietst. Fiets veel elke 30 seconden uit doordat de bel knop als het ware bleef vasthangen. Zonder afspraak langsgefietst en het was gefixt binnen 15 minuten. Maar ze hadden alleen het draadje vervangen. Vandaag weet hetzelfde probleem, vraag me dus af of het aan het draadje zou liggen of de knop. Weet niet of deze te vervangen is. Fiets denkt dus dat de bel continu wordt ingedrukt. Verder nooit problemen ermee, top ding al maanden lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
bincvburen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:17:
Iemand ook ervaring met de bel knop waar “water/vocht” in zit, of het kabeltje die niet goed zit? Heb het in september al gehad, toen bleef de bel continu afgaan. Heb 15 kilometer ermee gefietst. Fiets veel elke 30 seconden uit doordat de bel knop als het ware bleef vasthangen. Zonder afspraak langsgefietst en het was gefixt binnen 15 minuten. Maar ze hadden alleen het draadje vervangen. Vandaag weet hetzelfde probleem, vraag me dus af of het aan het draadje zou liggen of de knop. Weet niet of deze te vervangen is. Fiets denkt dus dat de bel continu wordt ingedrukt. Verder nooit problemen ermee, top ding al maanden lang.
@max.schollen had dit probleem: max.schollen in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Klopt,
Ik héb het water op laten drogen en toen werkte de knop gewoon.
Omdat hij toch niet helemaal waterdicht is heb ik hem gisteren gelijk met mijn voorvork laten vervangen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik heb trouwens recent ook de app + firmware bijgewerkt naar de laatste versies. Merk weinig verschil maar het belangrijkste is natuurlijk dat alles het nog doet zoals ik dat vóór een bepaalde datum had ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyPartyPlace
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-12-2022
Zeg je nu dat ook met laatste app en firmware snelheid op - kan?

Verder een vraagje als S1 eigenaar: is de S2 ook zonder app en telefoon te gebruiken? Schakelt deze wel in zonder telefoon aanwezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Vanmiddag tijdens het rijden firmware update gedaan naar 1.4.5. Deze duurde langer dan de vorige. Ik weet nog dat de eerste firmware update ook zo lang duurde, de tweede was best snel, maar deze duurde echt iets van 10 minuten leek het wel.
Ik merk wel dat het schakelen inderdaad beter gaat. Ik meen daar iets over gelezen te hebben, maar het is echt veel beter nu. Op zich ging het al redelijk goed, op een beetje geratel van 2 naar 3 dacht ik. Het lijkt of ie nu over het geheel beter schakelt.

En voor de bangerikken: ik rij nog steeds vrolijk in US mode, zonder problemen. De app blijft niet zeuren, niets aan de hand. Gewoon alles updaten dus, wees niet bang :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
litebyte schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:31:
[...]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Echt die Taco kan zo de politiek in. die man kan een zak stront nog verkopen voor 100 euro met zijn praatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
mphilipp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:48:
Vanmiddag tijdens het rijden firmware update gedaan naar 1.4.5. Deze duurde langer dan de vorige. Ik weet nog dat de eerste firmware update ook zo lang duurde, de tweede was best snel, maar deze duurde echt iets van 10 minuten leek het wel.
Ik merk wel dat het schakelen inderdaad beter gaat. Ik meen daar iets over gelezen te hebben, maar het is echt veel beter nu. Op zich ging het al redelijk goed, op een beetje geratel van 2 naar 3 dacht ik. Het lijkt of ie nu over het geheel beter schakelt.

En voor de bangerikken: ik rij nog steeds vrolijk in US mode, zonder problemen. De app blijft niet zeuren, niets aan de hand. Gewoon alles updaten dus, wees niet bang :+
Werkt FW v1.4.5 ook beter als het om auto-unlock gaat? Heb nu v1.2.4 en die is op dat punt aanzienlijk beter dan de nieuwere v1.2.7, dus beetje voorzichtig met dit soort upgrades.

BTW, FW versie staat neem ik aan los van app versie, dus kun je gewoon met "oudere" app gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

HAWK Wizard schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:24:
[...]

BTW, FW versie staat neem ik aan los van app versie, dus kun je gewoon met "oudere" app gebruiken?
Update naar 1.4.5 duurde ook bij mij heul lang (veel langer als de update van 1.1.8 (zo werd hij geshipped) naar 1.2.7.

Ik heb de oude app (van voor 17nov) en gewoon geupdate (ik had geen keuze want e shifter defect en moest dit doen van support) en ondanks dat de versnellingen niet of nauwelijks werkten redde ik mijn mijn boostknop makkelijk de "oude" snelheid.
Dus of het los staat e.d. durf ik niet te zeggen wel dat de oude app nu nog met de nieuwe FW werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Maar waarom zou je de oude app willen gebruiken? Er is niets mee aan de hand, dus je doet jezelf misschien wel tekort om de verkeerde reden. Ik zie nu helemaal geen melding meer, dus er is echt niets aan de hand.

Oh, en auto-unlock heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben onderhand al gewend dat ie dat gewoon niet doet. Misschien nog maar eens proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 01-12-2020 21:17 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
Vandaag mijn S3 mogen ontvangen.
Assemblage was een eitje (zelfs het motorkabeltje was easy).
Net in de regen mijn eerste meters gemaakt met een grote smile op mijn gezicht :+

Alles werkt prima, morgen maar eens een fatsoenlijke rit maken :P

ps
Hoe vragen jullie aan vanmoof om die firmware te pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
mphilipp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:48:
Vanmiddag tijdens het rijden firmware update gedaan
Tijdens het rijden? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
[...]

Werkt FW v1.4.5 ook beter als het om auto-unlock gaat? Heb nu v1.2.4 en die is op dat punt aanzienlijk beter dan de nieuwere v1.2.7, dus beetje voorzichtig met dit soort upgrades.

eerder gepost ;)
Bruzski in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"

met 1.4.5 werkt autounlock en schakelen aanzienlijk beter en tevens werkt de US mode nog steeds uitstekend zolang je maar niet de region reset uitvoert. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 01-12-2020 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, dat kan gewoon. Update starten en rijden maar. Je hebt wel een poosje geen ondersteuning, maar zodra hij klaar is, reset ie en is alles weer hunky-dory. Mijn fiets staat in de berging, waar ik geen wifi heb, en ik ga niet een kwartier buiten staan om te updaten, dus ben ik maar gewoon gaan rijden (ik woon in een hoge flat, woning op 20, berging op 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn S3 is verzonden, echter heb ik een UPS tracking code ontvangen van None en is de totaalprijs op de factuur EUR 123 (oftewel, de pay later aanbetaling). Ik ga maar weer eens mailen met ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
MaZo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 05:12:
Mijn S3 is verzonden, echter heb ik een UPS tracking code ontvangen van None en is de totaalprijs op de factuur EUR 123 (oftewel, de pay later aanbetaling). Ik ga maar weer eens mailen met ze...
Ik kreeg een ups link met daarin een postnl code 🥴
Wel gewoon geleverd trouwens 😜👍
Pagina: 1 ... 59 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.