• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Holladi-jo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:59:
In mijn vorige posts was te lezen hoe tevreden ik was over mijn fietsje.
Helaas gaat die 25km begrenzing roet in het eten gooien. Niet dat daar niet mee te leven valt. Echter wel in combinatie met de front wheel hub motor. Nadeel is dat als je - legaal ja, ja - door eigen geleverde inspanning harder wilt gaan dan de max. geleverde ondersteuning tot 25km/u, de motor je gaat afremmen. |:(
Eens pas een fiets met Bosch Performance Line 3.0 getest en derailleur versnelling en die trapte met motor uit stukken lichter dan de VanMoof maar die kost dan ook meer dan 3000 euries. Tja zonder easter egg en US stand ga ik nu voor comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:58

Daniel

Kapitein NCC-1701
deepbass909 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:11:

Iedere wijziging die aan een VM of andere ebike wordt gedaan om boven de 25km/u ondersteuning te houden is daarmee in strijdt met de wetgeving en wordt gezien als opvoeren. En tips over opvoeren zijn niet toegestaan op het forum, ook niet als je claimt dat dit alleen is voor gebruik op eigen terrein. Hier geldt een zero tolerance beleid voor forum breed.

We staan tips over opvoeren niet toe voor brommers en ook niet voor ebikes.[/]
Maar volgens die redenering was elke discussie over de US stand sinds 2016 al verboden. Want die stand _is_ illegaal om te gebruiken in Nederland en kwam altijd al neer op opvoeren, maar dan door simpelweg een dropdownmenu in de app. Dat de fabrikant die functie zelf aanbiedt is voor de illegaliteit ervan niet relevant lijkt mij. Maar daar over praten is sinds 2016 altijd probleemloos toegestaan. Nu de fabrikant de toegang tot de functie - gedwongen - verwijdert is het ineens hier ook verboden gebied. Als je zo zuiver een zero tolerance beleid wil voeren had je daar in 2016 al mee moeten beginnen in plaats van het 4,5 jaar lang te gedogen (of het je simpelweg niet te realiseren, wat mij aannemelijker lijkt. ;))
webrob5 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:33:
[...]
Als ik de ondersteuning op US2 zet, dan merk ik toch echt ook dat je afgeremd wordt als je harder wilt trappen dan 20 km/u....
Dat is echt niet meer dan perceptie. De enige manier waarop er daadwerkelijk afgeremd zou kunnen worden is als de werking van de motor wordt omgedraaid zoals bij elektrische auto's, zodat de motor als een generator werkt en energie terugleidt naar de accu. Los van dat dat nogal een extra complexiteit op de elektronica zou betekenen die er helemaal niet is, zou je dat effect dan altijd moeten merken, dus ook als je tijdens het fietsen de trappers stilhoudt. Plus dat VM dat dan waarschijnlijk als een enorme innovatie zou aanduiden in haar marketing. Dat is allemaal niet het geval.
De verklaring is eerder dat je met ondersteuning zo makkelijk fietst dat het wegvallen ervan voelt als afremmen. Een beetje het effect dat je hebt als een vliegtuig urenlang op kruissnelheid heeft gevlogen en vervolgens de daling inzet. Je remt echt niet, maar het voelt wel zo.

[ Voor 34% gewijzigd door Daniel op 13-11-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daniel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:06:
[...]

Maar volgens die redenering was elke discussie over de US stand sinds 2016 al verboden. Want die stand _is_ illegaal om te gebruiken in Nederland en kwam altijd al neer op opvoeren, maar dan door simpelweg een dropdownmenu in de app. Dat de fabrikant die functie zelf aanbiedt is voor de illegaliteit ervan niet relevant lijkt mij. Maar daar over praten is sinds 2016 altijd probleemloos toegestaan. Nu de fabrikant de toegang tot de functie - gedwongen - verwijdert is het ineens hier ook verboden gebied. Als je zo zuiver een zero tolerance beleid wil voeren had je daar in 2016 al mee moeten beginnen in plaats van het 4,5 jaar lang te gedogen (of het je simpelweg niet te realiseren, wat mij aannemelijker lijkt. ;))
Er is nog altijd een verschil tussen een functie die beschikbaar is, maar formeel niet gebruikt mag worden, en moedwillig software- of hardwareaanpassingen maken die zorgen dat een functie - die bij wet niet toegestaan is in Nederland - toch beschikbaar komt. Dat hebben we in de jaren dat ik mod ben nooit toegestaan. Niet bij brommers, en ook niet bij ebikes of elektrische staps. En dat hebben we nooit gedoogd.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
deepbass909 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:26:
Er is nog altijd een verschil tussen een functie die beschikbaar is, maar formeel niet gebruikt mag worden, en moedwillig software- of hardwareaanpassingen maken die zorgen dat een functie - die bij wet niet toegestaan is in Nederland - toch beschikbaar komt.
Beschikbaar BLIJFT.
"Komt" impliceert dat deze er voorheen niet was.

Verder zijn de Duitse autoriteiten van mening dat het hebben van de keuzemogelijkheid -ongeacht of je die wel of niet gebruikt- bij wet niet toegestaan is.
Of dat echter ook in Nederland zo zwart/wit is kan je over discusseren.
Een paar jaar terug is er in het politiek nog gepleit om het opvoeren van scooters door dealers strafbaar te stellen: https://www.rtlnieuws.nl/node/612216
De dealer die opvoert is zelf dus (nog) niet strafbaar, enkel degene die er vervolgens mee op de openbare weg gaat rijden.
Dat impliceert ook dat enkel het voorhanden hebben van middelen waarmee "opvoeren" wellicht zou kunnen, dat (nog) niet is.

[ Voor 6% gewijzigd door maxnl op 13-11-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 21:59

Matszs

><>

Als je met je VanMoof alleen maar op eigen terrein zou rijden zou de Amerikaanse-stand toch mogen? Ik ben ook wel benieuwd naar de juridische onderbouwing of je op basis van een software-update kan afzien van aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxnl schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:22:
[...]

Beschikbaar BLIJFT.

Verder zijn de Duitse autoriteiten van mening dat het hebben van de keuzemogelijkheid -ongeacht of je die wel of niet gebruikt- bij wet niet toegestaan is.
Een paar jaar terug is er in het politiek nog gepleit om het opvoeren van scooters door dealers strafbaar te stellen: https://www.rtlnieuws.nl/node/612216
De dealer die opvoert is zelf dus (nog) niet strafbaar, enkel degene die er vervolgens mee op de openbare weg gaat rijden.
Dat impliceert ook dat enkel het voorhanden hebben van middelen waarmee "opvoeren" wellicht zou kunnen, dat (nog) niet is.
Ik stel dan ineens voor dat je eerst maar eens moet bewijzen dat je over dat privė terrein beschikt waar je überhaupt 30kmh kan halen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:25
Laat aub dat juridische gedoe achterwege. We zijn Tweakers en we hebben een technisch probleem die we niet met advocaten gaan oplassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxnl
heval schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:58:
Laat aub dat juridische gedoe achterwege. We zijn Tweakers en we hebben een technisch probleem die we niet met advocaten gaan oplassen.
Tja, dat is nou juist het probleem. De technische posts -over het backup'en van apps enzo- zijn weg'gemodereerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angast
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 21:00
maxnl schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:10:
[...]

Tja, dat is nou juist het probleem. De technische posts -over het backup'en van apps enzo- zijn weg'gemodereerd.
Oh! Nog één keer dan. Ik ben een tevreden S3 fietser en heb afgelopen dinsdag ook de mail van VM ontvangen. Maar ik wens uiteraard mijn huidige fietsinstellingen te behouden!

Als ik de app op mijn Samsung A50 verwijder, behoud ik dan de huidige fietsinstellingen? Of kan ik de app blijven gebruiken en de update negeren en ook niet op ‘reset region settings’ drukken in de app, zodat er geen wijzigingen in de fietsinstellingen worden doorgevoerd?

5.4.1 en 1.2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
Angast schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:39:
[...]

Oh! Nog één keer dan. Ik ben een tevreden S3 fietser en heb afgelopen dinsdag ook de mail van VM ontvangen. Maar ik wens uiteraard mijn huidige fietsinstellingen te behouden!

Als ik de app op mijn Samsung A50 verwijder, behoud ik dan de huidige fietsinstellingen? Of kan ik de app blijven gebruiken en de update negeren en ook niet op ‘reset region settings’ drukken in de app, zodat er geen wijzigingen in de fietsinstellingen worden doorgevoerd?

5.4.1 en 1.2.7
FAQ
https://support.vanmoof.c...tions/folders/44001216080

Wat gebeurt er als ik mijn app niet bijwerk?

Als je de VanMoof-app niet bijwerkt, verandert er niets. Wij raden je sterk aan om je app up-to-date te houden zodat je gebruik kunt maken van de meest recente functies en firmware, en om ervoor te zorgen dat deze op de lange termijn stabiel blijft. Door deze update te downloaden en de regio-instellingen te herstellen, weet je zeker dat je de lokale wet- en regelgeving volgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 14-11-2020 16:56 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

maxnl schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:22:
[...]

Beschikbaar BLIJFT.

Het gaat niet het beschikbaar houden van die app of niet, het gaat erom dat in Nederland bij wet is vastgesteld dat een e-bike zoals de VanMoof geen trapondersteuning mag geven bij snelheden boven de 25km/u. Alle modificaties, aanpassingen, hacks, tweaks, etc die maken dat je wel trapondersteuning boven de 25km/u houdt of juist verkrijgt, zijn bij wet verboden en willen dus ook niet zien hier. Discussiëren of het wel of niet toegestaan zou zijn is daarom zinloos.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat de app de firmware van de fiets update? Ik begrijp van VanMoof dat mijn fiets - die vooralsnog eind november geleverd wordt - al begrenst zal zijn op 25 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

eisbaer

Zie signature

MaZo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:13:
Ik neem aan dat de app de firmware van de fiets update? Ik begrijp van VanMoof dat mijn fiets - die vooralsnog eind november geleverd wordt - al begrenst zal zijn op 25 km/h.
Klopt. In de mededeling van VM spreekt men over het verdwijnen van de region settings in de app. Jij hebt het over de fiets zelf die al begrensd is. Dat suggereert dat de correctie ook in een firmware update van de fiets zit. Weet je zeker dat dit zo geformuleerd is?

[ Voor 38% gewijzigd door eisbaer op 14-11-2020 21:53 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
MaZo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:13:
Ik betwijfel of dat zo is. De fiets weet zelf z’n locatie niet, alleen als de diefstalmodus wordt geactiveerd. Voor de Rides-registratie wordt de locatie van de gekoppelde telefoon gebruikt, juist om die reden. Bovendien vereist een route via de firmware dat er voor leveringen naar verschillende locaties verschillende firmwares worden geinstalleerd om de juiste snelheid mogelijk te maken. Dat is een extra logistieke complexiteit die ik als ik VM was niet zou willen invoeren. Via de app is eenvoudiger te realiseren. Het is natuurlijk wel mogelijk dat VM later alsnog de firmware aanpast waardoor voor deze functie wel lokatiebepaling kan worden gebruikt.

Als je de US mode nog wil kunnen gebruiken zal je nu al de app moeten downloaden. Het is alleen aannemelijk dat je in de toekomst nieuwe firmware alleen met de nieuwste appversie kan installeren. Dus uiteindelijk valt die route ook weg denk ik - wat niet gek is ook, het is tenslotte verboden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Daniel op 14-11-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:02:
[...]

Ik betwijfel of dat zo is. De fiets weet zelf z’n locatie niet, alleen als de diefstalmodus wordt geactiveerd. Voor de Rides-registratie wordt de locatie van de gekoppelde telefoon gebruikt, juist om die reden. Bovendien vereist een route via de firmware dat er voor leveringen naar verschillende locaties verschillende firmwares worden geinstalleerd om de juiste snelheid mogelijk te maken. Dat is een extra logistieke complexiteit die ik als ik VM was niet zou willen invoeren. Via de app is eenvoudiger te realiseren. Het is natuurlijk wel mogelijk dat VM later alsnog de firmware aanpast waardoor voor deze functie wel lokatiebepaling kan worden gebruikt.

Als je de US mode nog wil kunnen gebruiken zal je nu al de app moeten downloaden. Het is alleen aannemelijk dat je in de toekomst nieuwe firmware alleen met de nieuwste appversie kan installeren. Dus uiteindelijk valt die route ook weg denk ik - wat niet gek is ook, het is tenslotte verboden ;)
De app heb ik al, want ik rij al 4 jaar een Electrified S. Die zal ik vooralsnog ook niet updaten. Echter begrijp ik uit deze post en het antwoord van VanMoof dat de fiets voorgeïnstalleerd komt met de speed limiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

MaZo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:41:
[...]
De app heb ik al, want ik rij al 4 jaar een Electrified S. Die zal ik vooralsnog ook niet updaten. Echter begrijp ik uit deze post en het antwoord van VanMoof dat de fiets voorgeïnstalleerd komt met de speed limiter.
Dit gaat volgens mij over de app. Een nieuwe app versie met snelheidscorrectie is aangekondigd op 17 nov.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
MaZo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:41:
[...]
Dat is denk ik een wat ongelukkige bewoording maar we zullen het merken. Ik denk dat enkel de app wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:15:
[...]

Dat is denk ik een wat ongelukkige bewoording maar we zullen het merken. Ik denk dat enkel de app wordt aangepast.
Zo lijkt het.

Maar nu de duitse overheid er achter zit denk,ik dat ze Van Moof verplicht hebben een soort recall te doen. Normaal volgen ze dat op, en VM zal moeten aantonen hoe veel % van de fietsen geupdate werden. Als ze niet op een redelijke termijn naar 80-90% gaan, dan gaat die overheid eisen dat ze meer doen.
(Komt uit eigen ervaring met recall in vrachtwagens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Lees mijn toelichtingen nog maar eens goed, die zijn duidelijk zat.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 15-11-2020 15:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hedset
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-03 16:19
Vorige week mijn S3 ontvangen. (Ik heb de bestelling van iemand anders overgenomen). Ik was zelf best huiverig geworden na alle negatieve verhalen hier en op facebook. De doos was aan 1 kant al open geweest en met tape weer dichtgemaakt. Het eerste dat je dan te binnen schiet is, als het maar geen teruggestuurde fiets is, maar is waarschijnlijk de welbekende quality control?
De kant waar “rip-here” stond was nog intact, dus de hele uitpak-ervaring bleef in stand gelukkig.
Het uitpakken en in elkaar zetten ging prima. Ik heb eerst het instructiefilmpje van VanMoof een keer gekeken en samen met de handleiding is het prima te doen. Het afdekkapje van de motorkabel is een beetje priegelen, maar dat is meer vanwege het tussen de spaken door moeten schroeven. Je zou het kapje eventueel tijdelijk kunnen vastzetten met zo’n tiewrap waarmee de beschermende materialen op de fiets zitten voor transport. Ik heb dat niet hoeven doen.
Verder was de fiets in perfecte staat. Geen krassen, wielen recht, alles erop en eraan, de afstandhouder tussen de voorrem zat er netjes in, geen onderdelen los in de doos zoals je ook wel eens leest. Het voorwiel makkelijk kunnen monteren, zonder aanlopende remmen. Prima.
Stuurverhogers waren wat onduidelijk. De schroeven van het stuur moeten er helemaal uit voordat je het stuur omhoog kan halen. Daarna prima te doen.
Na het in elkaar zetten de oplader eraan. Tijdens het opladen de fiets zonder problemen gekoppeld aan de app.
Na een paar uur laden de eerste rit gemaakt, wat een genot! Geen gekraak, geen aanlopende remmen.
Tijdens een rit op dag 2 begonnen de versnellingen echter wel te kraken, en leek het of hij in de 1e versnelling bleef hangen. Ik dacht nog, hier gaan eindelijk de problemen beginnen... toen de fiets een reset gegeven, en alles werkte weer naar behoren. Inmiddels ruim 100 km gefietst, geen problemen meer gehad, behalve dat je heel af en toe kort een hapering voelt in het schakelen, maar dat is niet hinderlijk.
Het kickslot werkt ook prima, geen problemen mee gehad. Ook het ontkoppelen van het slot gaat zoals het hoort. Hij senst altijd dat mijn telefoon in de buurt is, linkerknop op het stuur indrukken, en rijden maar!
Met de support van VanMoof heb ik dus weinig ervaring, behalve dat ik via de chatfunctie gevraagd heb of de ownership van de fiets wel goed op mijn naam stond. Via de chat werd ik binnen 5 min. hiermee geholpen.

Kortom, ik ben er helemaal blij mee tot nu toe. Fietsen met de S3 is een genot, elke keer weer een grijns op mijn gezicht. De boostknop is verslavend!
Wil met mijn verhaal aangeven dat het ook goed kan gaan gelukkig!

Ps: ik ben niet door VanMoof gevraagd om dit verhaal hier te plaatsen ;0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Modbreak:Commentaar over moderaties horen niet in het topic, maar mag je of hier: Verkeer & Vervoer feedback plaatsen of bij de betreffende mod of admin navragen.

[ Voor 81% gewijzigd door deepbass909 op 15-11-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Angast schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:39:
[...]

5.4.1 en 1.2.7
Dit lijkt wel het geval idd. De beperking zit lijkt hem vooral te gaan zitten in de app, niet in de firmware. Doe je niets, dan verandert er niets. Wel hou ik de boel hier straks in de gaten =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Laatst online: 08-12-2021
Waar zit die chat functie? Ik kan alleen zien dat je een ticket kunt indienen. Heb VanMoof even nodig. Net als Max eerder ook had komt er geen geluid meer uit de fiets. Ook niet na een aantal keer recetten. Gevalletje vrijdag de 13e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:31
Volgens mij loopt dat via Facebook niet via de VM website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedset
Holladi-jo schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:59:
Waar zit die chat functie? Ik kan alleen zien dat je een ticket kunt indienen. Heb VanMoof even nodig. Net als Max eerder ook had komt er geen geluid meer uit de fiets. Ook niet na een aantal keer recetten. Gevalletje vrijdag de 13e
Ik kwam daar afgelopen week in terecht via de VanMoof website, bij contact. Maar als ik daar nu naar zoek staat het er niet bij. Dus niet altijd mogelijk blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
Ok thx. Heb een ticket ingediend. Hoop dat mn fietsie verder goed blijft.
hedset schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:15:
[...]

Ik kwam daar afgelopen week in terecht via de VanMoof website, bij contact. Maar als ik daar nu naar zoek staat het er niet bij. Dus niet altijd mogelijk blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Modbreak:De hele discussie over hoe je regio-instellingen in de nieuwe app na updaten moet herstellen is niet toegestaan. Berichten die hierna er nog over geplaatst worden, zullen dus ook verwijderd worden.
Ben je het niet eens met dat standpunt, dan mag je dat melden in Verkeer & Vervoer feedback en zullen we toelichting geven, maar niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:43
Mijn leverings-datum van de S3 staat op 23/11 (bestelling 16/9), dus: D-Week. Begin iets optimistischer te worden, dat ze het gaat lukken. Mocht dit zo zijn dan hebben ze van besteldatum tot leveringsdatum netjes gewerkt. Nog geen betaallink ontvangen, alleen een mailtje dat alles 'on-track' is. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedset
Holladi-jo schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:44:
Ok thx. Heb een ticket ingediend. Hoop dat mn fietsie verder goed blijft.

[...]
Als ik nu maandag 11.00 op de site bij contact kijk, is er een geel chaticoon bij gekomen. Blijkbaar is de chatfunctie af en toe actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
Blijkbaar gebeurt veel achter de schermen rondom de 17e :)
sidenote: die witte fiets hebben ze niet toch..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dr0pxYZvozvmSsBflCATC3NYkT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQvlw9FwA33lUZpVqA0zQGTc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door heval op 16-11-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
hedset schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:02:
[...]

Als ik nu maandag 11.00 op de site bij contact kijk, is er een geel chaticoon bij gekomen. Blijkbaar is de chatfunctie af en toe actief.
Oftewel, tijdens kantooruren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

heval schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:04:
Blijkbaar gebeurt veel achter de schermen rondom de 17e :)
sidenote: die witte fiets hebben ze niet toch..?
De S2 was leverbaar in wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedset
MaZo schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:29:
[...]
Oftewel, tijdens kantooruren?
Blijkbaar. Heb ze nu 2 keer via de chat benaderd en ben beide keren binnen 5 minuten te woord gestaan (eerst een chatbot en daarna een medewerker). Dit lijkt me dus een betere optie dan 45 min telefonisch in de wacht hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
hedset schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:53:
[...]

Blijkbaar. Heb ze nu 2 keer via de chat benaderd en ben beide keren binnen 5 minuten te woord gestaan (eerst een chatbot en daarna een medewerker). Dit lijkt me dus een betere optie dan 45 min telefonisch in de wacht hangen.
Heb vandaag gebeld. Na 2x overgaan werd allervriendelijkst opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedset
Holladi-jo schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:13:
[...]

Heb vandaag gebeld. Na 2x overgaan werd allervriendelijkst opgenomen.
Top! Dat is al een stuk beter dan de eerdere ervaringen die ik overal las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Klantenservice is gewoon uitgebreid met meer mensen waardoor de wachttijden nu oke zijn. Vroeger werkten er zo weinig mensen dat alle medewerkers bij naam kende :) ( sowieso slecht dat je zover bent dat je de medewerkers kent bij naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:06
Deze week wil ik de S3 gaan bestellen. Ik heb nu een aantal proefritten gemaakt op onder andere de S3, de Cowboy, de Amsterdam+ en de AmsterdamGT. Iedere keer kom ik toch weer terug op de vanMoof S3.

Ik twijfel nog wel heel erg tussen de PoM verzekering en de verzekering van Allianz. Allebei hebben ze hun voor en nadelen, maar ik kan ze niet tegen elkaar afwegen. Heb daarom de plus en minpunten even op een rijtje gezet:

Plus en minpunten Allianz:

+ Goedkoper
+ Ook verzekerd tegen schade
+Aankoopbedrag inclusief accessoires retour bij diefstal
- Gedoe bij diefstal met het aanleveren van een log waaruit moet gaan blijken dat de fiets op slot stond

Plus en minpunten PoM:

+ Geen gedoe/zorgen met een verzekeringsmaatschappij indien de fiets gestolen wordt
+ Vergelijkbare of nieuwe fiets bij diefstal
- Geen vergoeding van accessoires bij diefstal van fiets
- Duurder (al valt dat ook wel weer mee)
- Geen vergoeding bij schade aan fiets

Ik denk dat ik de fiets maar gewoon ga bestellen met PoM diefstal. Mocht ik van gedachte veranderen dan kan ik de aankoop van PoM altijd weer terugdraaien zolang de fiets nog niet is geleverd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
Wie durft? Update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Zie in de Play Store van mijn smartphone nog versie 5.4.1 staan (dd 15 oktober 2020), op de Play Store website zie ik echter dat nieuwste versie van 17 november 2020 is (vandaag dus), gek genoeg ook met versie nummer 5.4.1. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Thomas93 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:17:
Deze week wil ik de S3 gaan bestellen. Ik heb nu een aantal proefritten gemaakt op onder andere de S3, de Cowboy, de Amsterdam+ en de AmsterdamGT. Iedere keer kom ik toch weer terug op de vanMoof S3.

Ik twijfel nog wel heel erg tussen de PoM verzekering en de verzekering van Allianz. Allebei hebben ze hun voor en nadelen, maar ik kan ze niet tegen elkaar afwegen. Heb daarom de plus en minpunten even op een rijtje gezet:

Plus en minpunten Allianz:

+ Goedkoper
+ Ook verzekerd tegen schade
+Aankoopbedrag inclusief accessoires retour bij diefstal
- Gedoe bij diefstal met het aanleveren van een log waaruit moet gaan blijken dat de fiets op slot stond

Plus en minpunten PoM:

+ Geen gedoe/zorgen met een verzekeringsmaatschappij indien de fiets gestolen wordt
+ Vergelijkbare of nieuwe fiets bij diefstal
- Geen vergoeding van accessoires bij diefstal van fiets
- Duurder (al valt dat ook wel weer mee)
- Geen vergoeding bij schade aan fiets

Ik denk dat ik de fiets maar gewoon ga bestellen met PoM diefstal. Mocht ik van gedachte veranderen dan kan ik de aankoop van PoM altijd weer terugdraaien zolang de fiets nog niet is geleverd, toch?
Heb vergelijkbare afweging gemaakt en uiteindelijk voor Allianz gekozen, omdat:
- niet alleen schade gedekt, maar ook pechhulp voor heel NL (en grensstreek B en D), dus zelfs je band plakken komen ze dan doen!
- heb telefonisch dubbel check gedaan mbt diefstal dekking in relatie tot e-lock, lijkt geen issue, aangezien in de log duidelijk zichtbaar is of je e-bike op slot stond of niet (en heb sowieso voor echt foute plekken nog een ABUS slot gekocht) => dekking bij vM POM gaat degressief naar beneden als je fiets vaker dan 1 keer gestolen wordt, dat is bij Allianz minder degressief qua dekking!
- nieuwwaarde + accessoires gedekt, en je krijgt bedrag ipv nieuwe fiets, dat is met alle snelle ontwikkelingen natuurlijk fijn (heb 3 jaars polis, en over 2,5 jaar wil je mogelijk geen nieuwe S3 maar S4 of S5 of heel ander merk).
- verzekering is overdraagbaar bij verkoop fiets
- en dit alles veel goedkoper

Weet niet of je POM kosteloos kan annuleren voor aflevering, dat zou ik even goed checken voor je die keuze maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
App store geeft versie 3.5 aan en is vannacht geplaatst. Ze geven ook aan dat dit de versie is waarin de speedlimit setting verwijderd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Tilburgers schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:00:
App store geeft versie 3.5 aan en is vannacht geplaatst. Ze geven ook aan dat dit de versie is waarin de speedlimit setting verwijderd zal worden.
Ik kijk wel uit... beetje flauw maar wil de US mode echt niet verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Tilburgers schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:00:
Dat is dan bij Apple neem ik aan, in de Google Play Store dus nog versie 5.4.1 maar wel met datum 17/11 als laatste bijwerkdatum.........

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:24
Gedaan, je krijgt alleen de waarschuwing dat je huidige settings (US) niet overeenkomen met je huidige locatie-instellingen. Klik onderaan op 'Dismiss' en alle settings blijven gewoon zoals het nu is. ;)
Alleen de optie om de settings aan te passen is er niet meer in de nieuwe app.

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchy88 op 17-11-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 22:06

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

konehead schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:46:
Mijn leverings-datum van de S3 staat op 23/11 (bestelling 16/9), dus: D-Week. Begin iets optimistischer te worden, dat ze het gaat lukken. Mocht dit zo zijn dan hebben ze van besteldatum tot leveringsdatum netjes gewerkt. Nog geen betaallink ontvangen, alleen een mailtje dat alles 'on-track' is. Ben benieuwd!
Bestel datum ruim1 maand eerder (13 september) mijn initiële leverdatum was gisteren, maar uitgesteld naar begin december. (lekker zuur dus want ik had hem dus mooi 1 dag voor de beperking van de US mode moeten ontvangen)

Zou me als ik jou was dus niet teveel gaan verheugen op dat je je fiets überhaupt nog dit jaar gaat ontvangen.

Maar neem aan dat je voor het bestellen al kennis had genomen van dit topic en wist wat je kon verwachten toch ?

Don't shoot the messenger, maar inmiddels kunnen ze helemaal niets meer leveren zo lijkt het bij van Moof want ook het slot wat ik besteld heb en 14 november afgeleverd zou worden is opeens niet meer leverbaar.
|:(
Ongelooflijk hoe sneu hoe amateuristisch hun inventarissysteem werkt.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchy88 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:14:
[...]

Gedaan, je krijgt alleen de waarschuwing dat je huidige settings (US) niet overeenkomen met je huidige locatie-instellingen. Klik onderaan op 'Dismiss' en alles blijft gewoon zoals het nu is. ;)
Daar gaan ze in Duitsland niet mee weg komen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Wat gaan jullie doen met de update? NL/US/Dev, die keuze moet je nu maken voor het updaten. Het is nu of nooit eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
Ik begrijp dat de keuzemogelijkheid met het updaten verdwenen is.
Echter, als je in een ander gebied zou komen waar je wel US setting mag, kon je wel omschakelen. Dit staat in de FAQ van VM.
Dat zou bij android werken op basis van je IP adres.

Dus stel, ik zit buiten de EU met mijn fiets en telefoon (ik zeg niet hoe dat anders kan...) en heb dus een ander IP adres toegewezen gekregen, dan verschijnt die keuzemogelijkheid weer wel in de app??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 14:05
HBO88 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:30:
Ik begrijp dat de keuzemogelijkheid met het updaten verdwenen is.
Echter, als je in een ander gebied zou komen waar je wel US setting mag, kon je wel omschakelen. Dit staat in de FAQ van VM.
Dat zou bij android werken op basis van je IP adres.

Dus stel, ik zit buiten de EU met mijn fiets en telefoon (ik zeg niet hoe dat anders kan...) en heb dus een ander IP adres toegewezen gekregen, dan verschijnt die keuzemogelijkheid weer wel in de app??
Buiten de EU zal de default setting 32km/h zijn. Dus als je dan op reset drukt wordt de max. snelheid 32km/h.
Buiten de EU kun je dus niet een max. snelheid van 25km/h instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frozing op 17-11-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Frozing schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:36:
[...]

Buiten de EU zal de default setting 32km/h zijn. Dus als je dan op reset drukt wordt de max. snelheid 32km/h.
Ah ok, dus die reset region knop is dus altijd beschikbaar.
Dan toch maar de fiets bestellen en me niet druk maken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Frozing schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:36:
[...]

Helaas niet. Ik woon in Zwitserland, waar volgens VanMoof dezelfde lokale regels gelden. Ook voor mij wordt dit dus met 25 km/h rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogwatch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 01:10
Hoe zit het met updaten en de easter egg, iemand al getest of die blijft werken als je niet reset maar wel de app update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
Dogwatch schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:07:
Hoe zit het met updaten en de easter egg, iemand al getest of die blijft werken als je niet reset maar wel de app update?
Easter Egg is weg aangezien je niet meer op optie voor Speed Limit hebt die je ingedrukt kan houden. Misschien komt er nog wel een Easter egg terug, geen idee. En volgens mij als je op EU staat met je fiets voor het updaten, dan kan je na de update nooit meer terug veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
cyclone schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:24:
[...]

Bestel datum ruim1 maand eerder (13 september) mijn initiële leverdatum was gisteren, maar uitgesteld naar begin december. (lekker zuur dus want ik had hem dus mooi 1 dag voor de beperking van de US mode moeten ontvangen)

Zou me als ik jou was dus niet teveel gaan verheugen op dat je je fiets überhaupt nog dit jaar gaat ontvangen.

Maar neem aan dat je voor het bestellen al kennis had genomen van dit topic en wist wat je kon verwachten toch ?

Don't shoot the messenger, maar inmiddels kunnen ze helemaal niets meer leveren zo lijkt het bij van Moof want ook het slot wat ik besteld heb en 14 november afgeleverd zou worden is opeens niet meer leverbaar.
|:(
Ongelooflijk hoe sneu hoe amateuristisch hun inventarissysteem werkt.
Dat is balen! Ben ik naïef als ik toch nog hoop heb dat ik volgende week de fiets heb? Heb namelijk gisteren de mail ontvangen dat ze het geld gaan afschrijven. Ik had de optie voor betaal bij aflevering gekozen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:15
bincvburen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:08:
[...]

Easter Egg is weg aangezien je niet meer op optie voor Speed Limit hebt die je ingedrukt kan houden. Misschien komt er nog wel een Easter egg terug, geen idee. En volgens mij als je op EU staat met je fiets voor het updaten, dan kan je na de update nooit meer terug veranderen.
Volgens mij wel als ik zo de verhalen lees.
Als je de regio van de telefoon veranderd (ios in instellingen en Android dmv VPN) krijg je weer de reset region optie.
Of heb ik dat verkeerd?

Krijg zelf de fiets begin december en hoop de regio nog aan te kunnen passen (al update ik voor de zekerheid mijn huidige app niet....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

konehead schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:39:
[...]

Dat is balen! Ben ik naïef als ik toch nog hoop heb dat ik volgende week de fiets heb? Heb namelijk gisteren de mail ontvangen dat ze het geld gaan afschrijven. Ik had de optie voor betaal bij aflevering gekozen..
Nee ik denk dat als je kunt betalen gewoon mazzel hebt, ik heb een zwarte S3 in bestelling en ook met de later betalen optie en jij?
Ben wel nieuwsgierig want dit impliceert wel echt totale chaos als jij eenzelfde fiets en kleur later besteld maar veel eerder ontvangt.

Maar het is je gegund hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb mijn S3 (blauw) eind september besteld en levering staat al vanaf het begin op midden tot eind november. Vorige week is de exactere datum op eind november gezet. Ik annuleer de boel als ik dit jaar geen factuur kan krijgen, want volgend jaar betaalt mijn baas de helft niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
MaZo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 06:56:
Ik heb mijn S3 (blauw) eind september besteld en levering staat al vanaf het begin op midden tot eind november. Vorige week is de exactere datum op eind november gezet. Ik annuleer de boel als ik dit jaar geen factuur kan krijgen, want volgend jaar betaalt mijn baas de helft niet mee.
Je kan de factuur krijgen zonder dat de fiets binnen is. Bel ze op. Hebben anderen van ons ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• konehead
cyclone schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:56:
[...]

Nee ik denk dat als je kunt betalen gewoon mazzel hebt, ik heb een zwarte S3 in bestelling en ook met de later betalen optie en jij?
Ben wel nieuwsgierig want dit impliceert wel echt totale chaos als jij eenzelfde fiets en kleur later besteld maar veel eerder ontvangt.

Maar het is je gegund hoor!
Dankjewel! Ik schat in dat ze batches toewijzen aan bestellingen (handmatig). En dat jij -hoe jammer ook- buiten de boot bent gevallen. Zie op FB dat er mensen zijn met de zelfde besteldatum dat zij hun fiets al krijgen. Weet niet of het choas is; ik denk dat ze een tsunami hebben aan bestellingen, design fouten en alles tegelijkertijd moeten fixen. Maar goed: 1 zwaluw geeft nog geen zomer, geld is nog niet afgeschreven en mijn 15 jaar oude Betavus staat nog in de schuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

@konehead zoiets zal het zijn inderdaad. Had het ook geen probleem gevonden als dat hele regio "voordeel" niet op 17 november zou hebben plaatsgevonden.

Klein pluspuntje is dat ik dus nu ter compensatie (naar aanleiding van een schriftelijke klacht) een accessoire mocht uitzoeken uit de webshop en dus maar een slot heb gekozen, maar goed ook dat lijkt niet leverbaar te zijn.

Voor nu ga ik er verder geen moeite meer in steken, mijn verhaal hier gedeeld voor een ieder die overweegt te bestellen zich zo een duidelijk beeld van deze toko krijgt.
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
https://techpulse.be/nieu...ke-manual-unlock-manueel/

Goed nieuws, het bekende euvel bij Cowboy is opgelost. Met de snelheidslimiet van VM wordt de Cowboy nu wel steeds aantrekkelijker. Benieuwd of ze in het voorjaar met Cowboy 4 zullen komen. Stuur verstelbaar maken, spatborden erop, iets van een boost button en het liefst een grotere batterij. Mijn bestelling hebben ze dan gauw binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:56
In de verschillende Facebook-groepen over Vanmoof melden gebruikers die de update hebben uitgevoerd én de reset hebben gedaan, dat je inderdaad weer terug kan. De US-setting is dus nog gewoon bereikbaar op dit moment. Nu afwachten of dit voor de autoriteiten voldoende is. Ik hoop het, blijven we lekker rondfietsen.

Heb de fiets nu bijna een maand. Heb geen enkel probleem en rij nog steeds met een grote glimlach rond.
rsvmark schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:54:
[...]

Volgens mij wel als ik zo de verhalen lees.
Als je de regio van de telefoon veranderd (ios in instellingen en Android dmv VPN) krijg je weer de reset region optie.
Of heb ik dat verkeerd?

Krijg zelf de fiets begin december en hoop de regio nog aan te kunnen passen (al update ik voor de zekerheid mijn huidige app niet....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Daan2020 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:35:
https://techpulse.be/nieu...ke-manual-unlock-manueel/

Goed nieuws, het bekende euvel bij Cowboy is opgelost. Met de snelheidslimiet van VM wordt de Cowboy nu wel steeds aantrekkelijker. Benieuwd of ze in het voorjaar met Cowboy 4 zullen komen. Stuur verstelbaar maken, spatborden erop, iets van een boost button en het liefst een grotere batterij. Mijn bestelling hebben ze dan gauw binnen.
Cowboy heeft toch diezelfde snelheidslimiet? En ook nog eens niet te omzeilen zoals bij VM (nog steeds 😊).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
edegroot1973 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:17:
In de verschillende Facebook-groepen over Vanmoof melden gebruikers die de update hebben uitgevoerd én de reset hebben gedaan, dat je inderdaad weer terug kan. De US-setting is dus nog gewoon bereikbaar op dit moment. Nu afwachten of dit voor de autoriteiten voldoende is. Ik hoop het, blijven we lekker rondfietsen.

Heb de fiets nu bijna een maand. Heb geen enkel probleem en rij nog steeds met een grote glimlach rond.

[...]
Ook als je in Europa woont dan? (want voor US blijft de optie wel staan uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:56
Yep, app kijkt dus niet naar de GPS-locatie maar naar de regio-instellingen van de telefoon.
oscarwashere schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:13:
[...]

Ook als je in Europa woont dan? (want voor US blijft de optie wel staan uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
edegroot1973 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:20:
Yep, app kijkt dus niet naar de GPS-locatie maar naar de regio-instellingen van de telefoon.

[...]
Dat is zo bij een Iphone. Bij android kijkt hij naar het IP adres. En deze tips willen we dus niet zien.

[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 18-11-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nu afwachten of dit voor de autoriteiten voldoende is. Ik hoop het, blijven we lekker rondfietsen.
Ik denk het wel. Op zich voldoet VM aan de wettelijke voorwaarden: de fietsen worden verkocht op 25km/uur en de gebruiker beschikt niet over de mogelijkheid dat zelf aan te passen. Dat de fiets technisch in staat is tot een hogere snelheid maakt niet uit zolang die niet beschikbaar wordt gemaakt aan gebruikers. Vespa mag je ook geen scooter verkopen met een schakelaar waarmee je kan switchen tussen 25 en 45 km/u. Maar zolang ze die begrenzing af fabriek leveren mag de scooter zelf technisch tot meer in staat zijn. Dat gebruikers met bepaaldr aanpassingen die begrenzing kunnen omzeilen, tsja. Je kunt een fabrikant moeilijk gaan verplichten dat waterdicht onmogelijk te maken, zo ver reikt hun verantwoordelijkheid niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel op 18-11-2020 18:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 21:11
Een staaltje van Moof ervaring rijker sinds vandaag. Ik had een kapotte vernsellingsnaaf in het achterwiel van mijn slechts 5 maanden oude S2. Nog nagelnieuwe fiets dus. Die kon na een belletje vervangen worden, ik zou een compleet nieuw wiel opgestuurd krijgen voor de S2. Prima, happy days, dat is een fijne actie en geen enkel probleem om zelf te doen. Binnen 3 dagen, krijg ik een grote doos binnen vandaag op mijn werk.

Let op! Ik ben (was) echt bijna altijd van positieve instelling tegenover van moof hé, met zulke groeipijnen.

Ik kan je vertellen dat mijn collega's nu nog over de vloer liggen te rollen van het lachen...

Wat een kan een bedrijf als van Moof schofterig afzakken in gedrag waar de honden geen brood van lusten! (Ik zal me gedragen hier) Haal een wiel uit die doos die compleet afgeragd, verroest, smerig, vuil en speling heeft!?! WTF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wl3-_uoQtUDriLfNmy5J-gwze98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxRpqIBSCvUvFKL7p9LeFIV3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JU0U5m057vNCf2beL6E_UKyPBgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C697KTqAJ6YarXQD1RSOUbN3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9_OJUTYCxssvTmXbfMzB12xLuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4albDL57mtn1SFkE8eFRqoC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bME-zmp-9yXoUBYz_3R_PzO1nXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9IiFb9Gj1XUjJ8gBoAEXObC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUwKubJpy1zfsvYi4J2sofBC-RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCIIsdMq0fW62YAmWkMokWXH.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn handen plakken nog steeds. Wat een stel idioten, hoe durf je zo met je klanten om te gaan!

Ik heb gelukkig een hele toffe werkgever, die me subtiel meldde dat dit wel zo asociaal is dat ik gelijk maar naar Amsterdam moest rijden. Zo gezegd, zo gedaan en met een vers wiel weer terug gekomen. Ik heb (nu achteraf thuis) nog heel licht mijn twijfels, dat deze uit een paraat staande komt, maar hij is mij dan zo goed als nieuw genoeg.

Ze staan je daar gewoon glashard en recht in je gezicht voor te liegen! Dit is voor mij wel de druppel geweest om daar nooit meer een nieuwe fiets aan te schaffen.

Oh ja, excuses of sorry? Daar hebben ze nog nooit van gehoord daar

Om nog even positief af te sluiten voor de S3 rijders onder jullie, want er stonden van de 3 mensen voor mij 2 te wachten om de S3 fiets na reparatie weer op te halen, er zijn zeker 1 tot 2 weken geen e-shifters meer beschikbaar.. die mensen werd een heel verhaal verteld daarover en dan konden ze voorlopig zonder versnellingen toch weer naar huis toe fietsen! diepe, diepe teleurstellingen all over de place.

Dat mailtje wat je krijgt vòòr aflevering, oh boy.. etc. kunnen ze beter veranderen in: Oh shit... your order is on its way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

[...]
ik heb inmiddels ook de update gedaan op mijn iphone, alles werkt nog steeds prima, wel heb ik plotseling het probleem dat de versnelling heel af en toe doorschiet, vanmoof heeft helaas onvoldoende e-shifters liggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
BAMMER schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:41:
Een staaltje van Moof ervaring rijker sinds vandaag. Ik had een kapotte vernsellingsnaaf in het achterwiel van mijn slechts 5 maanden oude S2. Nog nagelnieuwe fiets dus. Die kon na een belletje vervangen worden, ik zou een compleet nieuw wiel opgestuurd krijgen voor de S2. Prima, happy days, dat is een fijne actie en geen enkel probleem om zelf te doen. Binnen 3 dagen, krijg ik een grote doos binnen vandaag op mijn werk.

Let op! Ik ben (was) echt bijna altijd van positieve instelling tegenover van moof hé, met zulke groeipijnen.

Ik kan je vertellen dat mijn collega's nu nog over de vloer liggen te rollen van het lachen...

Wat een kan een bedrijf als van Moof schofterig afzakken in gedrag waar de honden geen brood van lusten! (Ik zal me gedragen hier) Haal een wiel uit die doos die compleet afgeragd, verroest, smerig, vuil en speling heeft!?! WTF

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn handen plakken nog steeds. Wat een stel idioten, hoe durf je zo met je klanten om te gaan!

Ik heb gelukkig een hele toffe werkgever, die me subtiel meldde dat dit wel zo asociaal is dat ik gelijk maar naar Amsterdam moest rijden. Zo gezegd, zo gedaan en met een vers wiel weer terug gekomen. Ik heb (nu achteraf thuis) nog heel licht mijn twijfels, dat deze uit een paraat staande komt, maar hij is mij dan zo goed als nieuw genoeg.

Ze staan je daar gewoon glashard en recht in je gezicht voor te liegen! Dit is voor mij wel de druppel geweest om daar nooit meer een nieuwe fiets aan te schaffen.

Oh ja, excuses of sorry? Daar hebben ze nog nooit van gehoord daar

Om nog even positief af te sluiten voor de S3 rijders onder jullie, want er stonden van de 3 mensen voor mij 2 te wachten om de S3 fiets na reparatie weer op te halen, er zijn zeker 1 tot 2 weken geen e-shifters meer beschikbaar.. die mensen werd een heel verhaal verteld daarover en dan konden ze voorlopig zonder versnellingen toch weer naar huis toe fietsen! diepe, diepe teleurstellingen all over de place.

Dat mailtje wat je krijgt vòòr aflevering, oh boy.. etc. kunnen ze beter veranderen in: Oh shit... your order is on its way
OMG. De arrogantie. Er zit nog net geen schijt op maar dat ze schijt aan jou hebben is wel duidelijk.
Lekker overal aan de grote klok hangen dit, kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Bruzski schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:30:
[...]

ik heb inmiddels ook de update gedaan op mijn iphone, alles werkt nog steeds prima, wel heb ik plotseling het probleem dat de versnelling heel af en toe doorschiet, vanmoof heeft helaas onvoldoende e-shifters liggen. :?
Als het probleem direct na de software update ontstond dan ligt de oorzaak waarschijnlijk niet in de e-shifter.

[ Voor 8% gewijzigd door eisbaer op 19-11-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Vorige week zaterdag de S3 ontvangen. Exact op laatste dag van het timeframe dat ze hadden afgegeven toen ik hem in augustus bestelde.

Doos was heel en de unpacking experience kon beginnen. Alles zag er netjes en onbeschadigd uit. Alle instructies gevolgd en fietsen maar. De e shifter deed absoluut niet wat hij moest doen en bleef de hele tijd in een laag verzet hangen, remmen liepen aan en klein slag in het achterwiel.

Na telefoontje (nog geen 5 minuten in de wacht) kon ik 2 dagen later terecht voor reparatie. Kreeg een non-electric leenfiets mee. Gelukkig woon ik in Amsterdam. Anderhalve dag later stond hij klaar. Alles nagelopen en afgesteld, nieuwe e shifter firmware.

Fiets loopt nu als een zonnetje. Geen gekraak van versnellingen, achterwiel en remmen uitgelijnd.

Oplossing zou volgens mij zijn als ze eerst alle fietsen hier in Nederland nalopen en afstellen, voordat ze uitleveren. Dat zou een hoop teleurstelling en dus negatieve reacties voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Was er hier iemand die van de piepende remmen afgekomen is op de S3? Ik herinner me dat er iemand was doe de remschijven vervangen had - heeft dat uiteindelijk geholpen? Verder nog tips?

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pewima schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:09:
Was er hier iemand die van de piepende remmen afgekomen is op de S3? Ik herinner me dat er iemand was doe de remschijven vervangen had - heeft dat uiteindelijk geholpen? Verder nog tips?
Het gaat niet direct om de schijf, eerder de klauw omdat die maar één piston heeft.
Elke klauw met 2 pistons (aan elke zijde dus) gaat het beter doen. Dat is ook wat ik hier al kon lezen.
Setje klauwen met de grepen van Shimano kost amper 50€, maar wellicht behoud je beter je bestaande grepen onwille van de integratie van de boost knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Dat was een post van @somedutchjoe, die reed een paar weken zonder gepiep na de nieuwe remschijven. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe zijn ervaring nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Heb geen last meer van de piepende/schurende remmen na mijn reparatie bezoek op de factuur staat;

-straightened front and rear brake disks
-adjusted brakes

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
HBO88 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:06:
[...]

Dat was een post van @somedutchjoe, die reed een paar weken zonder gepiep na de nieuwe remschijven. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe zijn ervaring nu is.
Ervaring is nog steeds positief. Nu dat het wat kouder en natter is geworden is de resonantie iets toegenomen als je een paar keer achter elkaar hard remt (doet mijn MTB ook). Maar zelfs dan is de herrie nog steeds een stuk minder dan voorheen.

• MaZo
  • Niet online
Je VanMoof S3-bestelling heeft helaas vertraging opgelopen en zal later bij je worden bezorgd dan verwacht.

Het spijt ons enorm voor het ongemak en de frustratie die dit oplevert. Onze kwaliteitscontrolesystemen zijn door de toegenomen vraag naar de nieuwe VanMoof S3 & X3 zwaar onder druk gezet en de bestellingen worden langzamer verwerkt dan we hadden verwacht.

Om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren, zijn we op dit moment bezig om onze teams en faciliteiten op te schalen – de implementatie hiervan neemt echter wat tijd in beslag. We begrijpen dat we je hierin teleurgesteld hebben en we werken er hard aan om alle VanMoof-fietsers de ervaring te geven die ze verdienen. Lees hier alles wat we gaan doen om de grootste problemen aan te pakken.
Bleh. Hoop dat het dit jaar nog gaat gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tilburgers
Ik heb bij de voorrem een andere schijf geplaatst van 160mm met gaten in het remgedeelte en het verschil met de originele is goed te horen. Ik heb aan de voorkant iig geen piepende remmen meer. De remwerking is voor mijn gevoel hetzelfde gebleven. Ik heb deze gekocht via Amazon voor zo'n 20 euro.
Nu alleen aan de achterkant nog dat gepiep, maar heb nog geen schijf kunnen vinden van 140mm die aan de binnenkant helemaal zwart is (vind ik toch wat mooier).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZKSHDrpHGJiD6XOcqUcLMVEFaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HkTeT900iAcZauD1uyHpQPOt.jpg?f=user_large

• hedset
MaZo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:42:
[...]
Bleh. Hoop dat het dit jaar nog gaat gebeuren.
Op welke datum heb je besteld, en wat is nu de verwachte leverdatum?

• MaZo
  • Niet online
hedset schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:27:
[...]

Op welke datum heb je besteld, en wat is nu de verwachte leverdatum?
Besteld eind september, originele leverdatum begin tot eind november, toen werd het eind november, en nu begin december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedset
MaZo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:17:
[...]
Besteld eind september, originele leverdatum begin tot eind november, toen werd het eind november, en nu begin december.
Dan zitten we in dezelfde batch.

S3 blauw voor mijn vrouw besteld op 20 sep met een leverperiode tot 30 nov, vrij snel toen een leverdatum van 27 nov en vandaag de mail met uitstel naar 4 dec...

• Bruzski
Tilburgers schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:20:
[...]

Ik heb bij de voorrem een andere schijf geplaatst van 160mm met gaten in het remgedeelte en het verschil met de originele is goed te horen. Ik heb aan de voorkant iig geen piepende remmen meer. De remwerking is voor mijn gevoel hetzelfde gebleven. Ik heb deze gekocht via Amazon voor zo'n 20 euro.
Nu alleen aan de achterkant nog dat gepiep, maar heb nog geen schijf kunnen vinden van 140mm die aan de binnenkant helemaal zwart is (vind ik toch wat mooier).

[Afbeelding]
deze of die van BBB zijn goed.
https://www.internet-bike...2zwAYEAQYASABEgLlLvD_BwE#

ik zelf heb het zo gedaan... meer stopkracht. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bX0k1GbPj0smTDKJasSK4mnm9K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwHDVIMG5sg4ZByBw5kBB7mg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r45rmab28HNKZjV_-0M6wZcqmj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rPBYohaQZ8BuEQP51SuP6ul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrrmz7TjASghEVpiE05X7mdIDlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LKomqqTz7Mvz2od8JOgDuHR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Bruzski op 19-11-2020 19:03 ]

• Tilburgers
Ziet er netjes uit, maar heb je geen last meer van piepende remmen dan? En bedankt voor de tip!

• Bruzski
Tilburgers schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:08:
[...]

Ziet er netjes uit, maar heb je geen last meer van piepende remmen dan? En bedankt voor de tip!
klopt, piepende en schurende remmen zijn over, remreservoir is net aan voldoende voor 2 pots klauw, tip voor enkele klauw en S3 schijf, wissel je schoen voor organisch en neem de schijf goed af met een scheut spiritus, dit helpt ook enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

3 sept 2020 besteld, deze week is de betaling van mijn CC geboekt en ik krijg net, vandaag 20 nov 2020 een track and trace code door, hopelijk dus morgen binnen.

Ik zie dat een aantal van jullie al piepende remmen ervaren, ik denk dat ik alvast 160mm en 140mm schijven ga bestellen, 6 bolts dus.

Ben wel heel benieuwd naar mijn eigen ervaringen met de fiets, als ik her en der zo lees, is het niet al te best... heb geen zin in een maandagmorgen fiets met de nodige obstakels en energie wat aan me zal vreten. Hoop dat VanMoof geleerd heeft van de dingen die niet goed zijn gegaan en nu het niveau omhoog heeft geschroefd.

[ Voor 35% gewijzigd door Ron_Tweaker op 20-11-2020 11:48 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:31
Ron_Tweaker schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:26:
3 sept 2020 besteld, deze week is de betaling van mijn CC geboekt en ik krijg net, vandaag 20 nov 2020 een track and trace code door, hopelijk dus morgen binnen.

Ik zie dat een aantal van jullie al piepende remmen ervaren, ik denk dat ik alvast 160mm en 140mm schijven ga bestellen, 6 bolts dus.

Ben wel heel benieuwd naar mijn eigen ervaringen met de fiets, als ik her en der zo lees, is het niet al te best... heb geen zin in een maandagmorgen fiets met de nodige obstakels en energie wat aan me zal vreten. Hoop dat VanMoof geleerd heeft van de dingen die niet goed zijn gegaan en nu het niveau omhoog heeft geschroefd.
Ik zou even wachten want niet iedereen heeft piepende remmen. En niet iedereen heeft slechte ervaringen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

ZiSE schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:52:
[...]

Ik zou even wachten want niet iedereen heeft piepende remmen. En niet iedereen heeft slechte ervaringen ;)
Mijn remmen piepen vooral als ik door water ben gereden, en tja, dat heb je helaas weleens in NL. 8)7
Overigens is mijn fiets verder helemaal top.

[ Voor 6% gewijzigd door S1W op 20-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ron_Tweaker schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:26:
Als gezegd: niet iedereen heeft er last van. Ik had er een beetje last van de eerste paar honderd kilometer (niet storend), maar nu geen probleem. Remmen vind ik uitstekend werken, ik snap werkelijk niet waarom mensen geld uitgeven aan vervangend materiaal.

Verder fiets ik nog altijd met heel veel plezier en zonder enig probleem. Inmiddels bijna 3000km op de teller. Wel benieuwd wanneer ik de mail krijg voor de 2500 km beurt...

Veel plezier met je fiets!

Thank God for the Internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Gisteren een mail gehad dat mijn voorvork gecontroleerd moet worden ivbm met een productie fout .
Wie heeft deze mail ook gehad ?
Zou het eigenlijk kwaad kunnen om gewoon door te blijven fietsen tot de controle heeft plaats gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 14:05
max.schollen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:55:
Gisteren een mail gehad dat mijn voorvork gecontroleerd moet worden ivbm met een productie fout .
Wie heeft deze mail ook gehad ?
Zou het eigenlijk kwaad kunnen om gewoon door te blijven fietsen tot de controle heeft plaats gevonden?
Ik heb hem niet gehad, blijkbaar gaat het om een batch tussendoor, want ik had wel het mailtje over het spatbord ontvangen. Je kunt hier checken welke fietsen het om gaat:

https://www.vanmoof.com/n...620-1525355991.1600851989

Ze vertellen niet echt wat het probleem is, staat er in de mail meer info? Als ik het zo lees is het niet heel verstandig om er lang mee door te fietsen. Je zou evt. de bandenspanning wat lager kunnen zetten, zodat de vork wat minder klappen krijgt.

Onlangs hebben we een kleine partij vroege VanMoof S3- & X3-fietsen geïdentificeerd waarbij er onregelmatigheden waren bij de productie die mogelijk van invloed kunnen zijn op de sterkte van de voorvork.

[ Voor 15% gewijzigd door Frozing op 20-11-2020 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heval
Roo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:36:
[...]

Verder fiets ik nog altijd met heel veel plezier en zonder enig probleem. Inmiddels bijna 3000km op de teller. Wel benieuwd wanneer ik de mail krijg voor de 2500 km beurt...

Veel plezier met je fiets!
Woon je in Amsterdam? Andere krijg je die niet. Ze hebben PoM maintenance klanten volledig in de steek gelaten. Je betaalt ervoor maar krijgt niets. Je mag je fiets opsturen en bent 2-3 weken kwijt. Niets Peace of Mind eraan.

Ik heb ze verzocht duidelijk te communiceren naar hun klanten om te vertellen wat nou de bedoeling is. Toen ik de fiets kocht begin van het jaar gaven ze aan dat die beschikbaar zou zijn in mijn regio. Althans einde van het jaar. Nu zeggen ze misschien volgend jaar. Ondertussen betaal je gewoon ervoor en adverteren ze ermee op de website dat ze die service aanbieden in verschillende regio's wat echt niet zo is. Dat is pure misleiding. Ik ben best mild over de technische mankementen maar dit is echt principieel. Dit hebben ze volledig in handen om helder en transparant over te communiceren en te compenseren. Ondertussen loopt je PoM gewoon door zonder dat je gebruik van kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Laatst online: 10:25
heval schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:55:
[...]

Woon je in Amsterdam? Andere krijg je die niet. Ze hebben PoM maintenance klanten volledig in de steek gelaten. Je betaalt ervoor maar krijgt niets. Je mag je fiets opsturen en bent 2-3 weken kwijt. Niets Peace of Mind eraan.
Vanwege de reacties heb ik ervoor gekozen deze niet te selecteren bij mijn bestelling. Heb je geprobeerd te dienst te annuleren (met terugwerkende kracht). Of werken ze daar niet aan mee?

Ik zie dat nu alleen Den Haag of Amsterdam kan worden geselecteerd; dus bij nieuwe bestellingen zijn ze in ieder geval transparant. Die optie was er voorheen niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Frozing schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:11:
[...]

Ik heb hem niet gehad, blijkbaar gaat het om een batch tussendoor, want ik had wel het mailtje over het spatbord ontvangen. Je kunt hier checken welke fietsen het om gaat:

https://www.vanmoof.com/n...620-1525355991.1600851989

Ze vertellen niet echt wat het probleem is, staat er in de mail meer info? Als ik het zo lees is het niet heel verstandig om er lang mee door te fietsen. Je zou evt. de bandenspanning wat lager kunnen zetten, zodat de vork wat minder klappen krijgt.

Onlangs hebben we een kleine partij vroege VanMoof S3- & X3-fietsen geïdentificeerd waarbij er onregelmatigheden waren bij de productie die mogelijk van invloed kunnen zijn op de sterkte van de voorvork.
Stukje uit de mail

Riders with this issue felt the steering become ‘heavy’, pulled over, and noticed a damaged fork stem. There have been no serious injuries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
bbtweak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:19:
[...]

Vanwege de reacties heb ik ervoor gekozen deze niet te selecteren bij mijn bestelling. Heb je geprobeerd te dienst te annuleren (met terugwerkende kracht). Of werken ze daar niet aan mee?

Ik zie dat nu alleen Den Haag of Amsterdam kan worden geselecteerd; dus bij nieuwe bestellingen zijn ze in ieder geval transparant. Die optie was er voorheen niet volgens mij.
Ze werken niet mee met annuleren. Wilden wel paar tientjes vergoeden voor de maanden die ik niet kan gebruiken, lijkt me niets meer dan logisch. Probleem is voor mij was dit een belangrijk onderdeel van de aankoop. Als dat niet was had ik wellicht iets anders gekocht.

Ik woon regio Den Haag en hier hebben ze nog steeds niets. Onlangs nog om een update gevraagd. Dus ze misleiden nog steeds...

[ Voor 4% gewijzigd door heval op 20-11-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
HAWK Wizard schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:59:
[...]

Heb vergelijkbare afweging gemaakt en uiteindelijk voor Allianz gekozen, omdat:
- niet alleen schade gedekt, maar ook pechhulp voor heel NL (en grensstreek B en D), dus zelfs je band plakken komen ze dan doen!
- heb telefonisch dubbel check gedaan mbt diefstal dekking in relatie tot e-lock, lijkt geen issue, aangezien in de log duidelijk zichtbaar is of je e-bike op slot stond of niet (en heb sowieso voor echt foute plekken nog een ABUS slot gekocht) => dekking bij vM POM gaat degressief naar beneden als je fiets vaker dan 1 keer gestolen wordt, dat is bij Allianz minder degressief qua dekking!
- nieuwwaarde + accessoires gedekt, en je krijgt bedrag ipv nieuwe fiets, dat is met alle snelle ontwikkelingen natuurlijk fijn (heb 3 jaars polis, en over 2,5 jaar wil je mogelijk geen nieuwe S3 maar S4 of S5 of heel ander merk).
- verzekering is overdraagbaar bij verkoop fiets
- en dit alles veel goedkoper

Weet niet of je POM kosteloos kan annuleren voor aflevering, dat zou ik even goed checken voor je die keuze maakt!
Ik overweeg ook mijn vanmoof POM te annuleren en voor allianz te gaan (levering staat gepland voor 6 Dec....).
Maar begrijp ik nu goed dat je bij allianz bij diefstal de fiets eenmalig vergoed krijgt en de verzekering dan gestopt wordt?
En bij POM krijg je tot 3x de fiets vergoed in die 3 jaar?
Dat is een wezenlijk voordeel voor POM toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
rsvmark schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:18:
Maar begrijp ik nu goed dat je bij allianz bij diefstal de fiets eenmalig vergoed krijgt en de verzekering dan gestopt wordt?
Bij de doorlopende variant niet. Daarmee kan je ook je nieuwe fiets weer verzekeren.
Die kan je dan ook beter nemen dan de 3-jaar-vast variant, waarbij je bij diefstal inderdaad de volledige verzekeringspremie kwijt bent.

[ Voor 5% gewijzigd door maxnl op 21-11-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
maxnl schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:33:
[...]

Bij de doorlopende variant niet. Daarmee kan je ook je nieuwe fiets weer verzekeren.
Die kan je dan ook beter nemen dan de 3-jaar-vast variant, waarbij je bij diefstal inderdaad de volledige verzekeringspremie kwijt bent.
Ah ik had effe verder moeten kijken 😊
Ga POM annuleren 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan2020
heval schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:55:
[...]

Ik heb ze verzocht duidelijk te communiceren naar hun klanten om te vertellen wat nou de bedoeling is. Toen ik de fiets kocht begin van het jaar gaven ze aan dat die beschikbaar zou zijn in mijn regio. Althans einde van het jaar. Nu zeggen ze misschien volgend jaar. Ondertussen betaal je gewoon ervoor en adverteren ze ermee op de website dat ze die service aanbieden in verschillende regio's wat echt niet zo is. Dat is pure misleiding. Ik ben best mild over de technische mankementen maar dit is echt principieel. Dit hebben ze volledig in handen om helder en transparant over te communiceren en te compenseren. Ondertussen loopt je PoM gewoon door zonder dat je gebruik van kan maken...
Gewoon met een juridische procedure dreigen. Onder valse voorwendselen binnengehaald, dus ongeldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Daan2020 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:05:
[...]

Gewoon met een juridische procedure dreigen. Onder valse voorwendselen binnengehaald, dus ongeldig.
Sowieso nooit een dreigement doen dat je niet kunt waarmaken.
In basis is de procedure simpel of je stelt ze in gebreke door een aangetekende brief naar ze te sturen.
Dit werkt vaak het best omdat men dan weet dat je serieus bent (kost je 10 euro en voorbeeldbrieven zijn er zat te vinden)
Of je gooit je rechtsbijstand verzekering erop.

Dreigen zonder gevolg heeft geen nut, gewoon direct concrete acties ondernemen wel.

Pagina: 1 ... 58 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.