Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 08:58

S1W

Bruzski schreef op maandag 9 november 2020 @ 01:02:
[...]

het is duidelijk dat je niet wat je doet, ik adviseer je hiervoor even naar je lokale FM te gaan voordat er straks iets stuk gaat. ;)
Dit. Bel alsjeblieft gewoon VM en ga niet zitten hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
HBO88 schreef op maandag 9 november 2020 @ 00:30:
[...]

Staat er in de beschrijving dan niet duidelijk waar je moet solderen? Aan de vragen die je stelt lijkt het alsof de beschrijving totaal niet duidelijk is..
Ik hoop dat ze toch wel een zeer duidelijke stap voor stap handleiding hebben gemaakt voor zulke reparaties
De beschrijving zegt heel duidelijk dat je moet solderen
Maar er zit niet vóór niks een connector op en dus vroeg ik mij af of er iemand is met ervaring die dus weet of je de knop met kabel er uit kan trekken en dan de kabel van de knop kan connecten met een andere kabel
Want hoogst waarschijnlijk zijn het 2 kabels die aan elkaar verbonden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:31
max.schollen schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:11:
[...]

Maar er zit niet vóór niks een connector op en dus vroeg ik mij af of er iemand is met ervaring die dus weet of je de knop met kabel er uit kan trekken en dan de kabel van de knop kan connecten met een andere kabel
Want hoogst waarschijnlijk zijn het 2 kabels die aan elkaar verbonden worden
ik snap het verschil tussen een connector en solderen, maar de beschrijving zegt heel duidelijk dat je moet solderen..
Als er geen foto's of beschreven staat waar je moet solderen is die beschrijving niet duidelijk toch?

Kun je die beschrijving hier niet delen, dan kunnen we eens meekijken.
ben het volledig mee eens met @S1W om niet zelf te gaan klooien als niet duidelijk wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-02 21:37
max.schollen schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:11:
[...]
Waarschijnlijk heeft dat hiermee te maken:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63045630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Kan best. Ik zou zolang ik garantie heb dit niet zelf gaan proberen. @max.schollen waarom breng je die fiets niet naar VM? En inderdaad, een plaatje van de handleiding en de nieuwe knop is wel leerzaam voor ons :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Ik heb VM trouwens gemaild maar over die snelheidrestrictie die wordt toegepast en of ik deze ook gewoon niet kan toepassen, maar kreeg natuurljk 1 of ander standaard mailtje terug over waarom ie werd toegepast...

Wat ik iig heb gezien is dat updates alleen maar manueel worden toegepast, dus ik ga er een beetje vanuit dat wanneer je dat niet doet deze dus in de toekomst ook niet wordt toegepast. Ik denk dat ik toch maar voor de zekerheid niet via de app ga werken tot ik hier wat feedback las. Het zij zo. En ja - ik kan ook gewoon standaard de boel op 25 km/u zetten ja, maar goed, ik vind het wel prettig als ik een beetje over heb, of het nou mag of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
pushnoi schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:35:
Ik heb VM trouwens gemaild maar over die snelheidrestrictie die wordt toegepast en of ik deze ook gewoon niet kan toepassen, maar kreeg natuurljk 1 of ander standaard mailtje terug over waarom ie werd toegepast...

Wat ik iig heb gezien is dat updates alleen maar manueel worden toegepast, dus ik ga er een beetje vanuit dat wanneer je dat niet doet deze dus in de toekomst ook niet wordt toegepast. Ik denk dat ik toch maar voor de zekerheid niet via de app ga werken tot ik hier wat feedback las. Het zij zo. En ja - ik kan ook gewoon standaard de boel op 25 km/u zetten ja, maar goed, ik vind het wel prettig als ik een beetje over heb, of het nou mag of niet.
snap ik, maar ze kunnen toch heel makkelijk de update verplicht maken? als je fiets niet update naar nieuwe FW dan kun je de app niet meer gebruiken bijvoorbeed. en als gevolg dus dus nooit meer iets aanpassen van je fiets, je verlichting aan/uit zetten of de schakelstanden aanpassen?
Daarnaast, mocht je ooit een servicebeurt nodig hebben of onderhoud door VM, dan zullen zij de update alsnog uitvoeren verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Laatst online: 18-05 18:01
HBO88 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:43:
[...]

snap ik, maar ze kunnen toch heel makkelijk de update verplicht maken? als je fiets niet update naar nieuwe FW dan kun je de app niet meer gebruiken bijvoorbeed. en als gevolg dus dus nooit meer iets aanpassen van je fiets, je verlichting aan/uit zetten of de schakelstanden aanpassen?
Daarnaast, mocht je ooit een servicebeurt nodig hebben of onderhoud door VM, dan zullen zij de update alsnog uitvoeren verwacht ik.
Zeker. Maar dan nog kan ik er wel even zonder, ik gebruik de app toch niet veel aangezien die bluetooth verbinding 9 van de 10 keer niet werkt. Dan wacht ik liever even tot ik wat feedback hier gekregen heb over hoe de boel gaat werken, ik hou niet zo van verrassingen =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik wacht ook nog op mijn fiets (komt einde van deze maand). Daarom om meer info gevraagd over de speedsetting hierbij de reactie:
Er zullen inderdaad wat aanpassingen komen op het gebied van de speedsettings.

In de aankomende dagen, hoogstwaarschijnlijk morgen, zal je hier een email over ontvangen met alle informatie.
Op dit moment kan ik er helaas nog niet heel veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 11:06
De fiets heeft natuurlijk wel een gsm modem, en zou bijvoorbeeld aan de MCC kunnen zien in welk land hij zich bevindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 15:40
maxnl schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:07:
[...]
Bij Android kan je het per app instellen.
Bij iOS helaas niet, maar je kunt wel een backup van de huidige versie maken en die terugzetten als je dat wilt: https://medium.com/f-a-t-e/how-to-prevent-an-individual-ios-app-from-updating-forever-b27bcef74465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landslake
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-08-2021
Landslake schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:11:
Ik heb mijn S3 nu iets meer dan een maand. Van af het begin trapte de fiets door in de hogere versnellingen en binnen een paar dagen had ik error 19, 20, 21 40 en 41 op het display gezien, en werkte de knoppen op het stuur niet meer. Ook kwam ik er na een paar dagen achter dat een moer van de achteras helemaal los zat. Fiets naar Amsterdam gebracht, medewerker daar gaf aan dat de reparatie ongeveer een dag kon duren. Na een week toch maar even gebeld, en een kleine week later had ik hem weer in huis. Ondertussen is de rechter crank los gekomen en heb ik error 19 en 41 weer gezien. De fiets is mooi om te zien en fietst heerlijk (als alles het doet), Het lijkt er op dat VM ten onder gaat aan zijn eigen succes. Ik heb gehoord dat ze deze maand 10 nieuwe klantenservice medewerkers aangenomen hebben en dat ze het nog steeds stervens druk hebben.
Ruim een week geleden een afspraak gemaakt om de fiets zaterdag te brengen en net vanochtend weer opgehaald, de cartridge electronica is vervangen. Even wat opstart problemen waar VM support bij geholpen heeft. En fietst hij weer heerlijk. Hopelijk blijft hij het nu doen, na twee reparaties in ruim anderhalve maand ben ik het vertrouwen in VM wel een beetje kwijt. Ik heb mezelf voorgenomen om als die voor Sinterklaas weer storigen vertoont dat ik dan me geld terug ga vragen, ik hoop dat die het blijft doen. Hij is zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 17:20
vinzent schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:00:
[...]

Firmware hoeven ze toch niet te updaten? Bij volgende app update zetten ze gewoon de EU mode aan zodra je met je telefoon verbinding maakt.
Goed punt! Wellicht inderdaad geen fw upgrade nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Uit de Facebook groep:
Thanks for getting in touch.
We’ve had a number of cases in the EU where VanMoof riders were stopped by local authorities for having the ability to exceed the 25km/h assisted speed limit. Even if riders are using the correct setting, the option to switch region modes is problematic for certain authorities. To make sure all VanMoof riders can enjoy their bikes safely and legally, we’ve removed the option to change between region settings.

After November 17th all downloads of the VanMoof App will no longer have the option to choose between regional speed settings.
Kind Regards,

Aafke | VanMoof Support
Indien je de functionaliteit wel tot je beschikking wilt hebben moet je dus de app na 17 November niet meer updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
vinzent schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:21:
App verwijderen is dan enige optie, unlocken dan met de code. Misschien liever 25km/h dan elke keer unlocked met die code :(
Moet nu al 9 vd 10 keer die code gebruiken, dus bij mij gaat de app er af. De easter egg mode (en vooruit, ook wel het design van de fiets), zijn de enige redenen waarom ik de S3 in mijn bezit heb.

Vraag me uberhaubt af of ze wel zomaar een feature van de fiets mogen veranderen nadat je deze hebt aangekocht. In feite verander je toch iets aan de bruikbaarheid van het apparaat op afstand, of het nu illegaal is of niet. Als ik een Maserati had gekocht zou ik toch flink pissig worden als ze middels een update de snelheid naar 100 kmh terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
S1W schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:09:
[...]

Dit. Bel alsjeblieft gewoon VM en ga niet zitten hobbyen.
inderdaad, en anders vragen of de bike doctors dit willen uitvoeren? :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
XyberBorg schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:46:
[...]

Moet nu al 9 vd 10 keer die code gebruiken, dus bij mij gaat de app er af. De easter egg mode (en vooruit, ook wel het design van de fiets), zijn de enige redenen waarom ik de S3 in mijn bezit heb.

Vraag me uberhaubt af of ze wel zomaar een feature van de fiets mogen veranderen nadat je deze hebt aangekocht. In feite verander je toch iets aan de bruikbaarheid van het apparaat op afstand, of het nu illegaal is of niet. Als ik een Maserati had gekocht zou ik toch flink pissig worden als ze middels een update de snelheid naar 100 kmh terug zetten.
Dat is een mooie discussie, en ik denk dat sommige advokaten hier wel een mooie kluif aan zouden hebben.

Je vergelijking met Maserati gaat echter niet op. Volgens de wet mag een auto harder dan 100 kunnen, dus die correctie zou effectief een dikke aanpassing zijn van wat je beloofd is.

Een VM was illegaal, en met die update zorgen ze er voor dat de fiets alsnog aan de wet beantwoordt.

Een rechtszaak daarover tegen VM is een beetje als een schilder die zwart bezig was bij jou (voor bv 500€) voor de rechter gaan dagen omdat hij betrapt werd en alsnog de BTW er bij rekent. Ik denk niet dat de rechter je gaat feliciteren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:26
XyberBorg schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:46:
[...]

VanMoof heeft op hun Europese sites nooit geadverteerd met een topsnelheid van 32 km/u, dus de "claim" dat het anders is dan geadverteerd gaat niet op. Wellicht dat een verkoper het heeft gezegd, maar het staat nergens zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Was dit een VM in de dev mode? 😃
https://www.ad.nl/auto/ma...rdt-niet-beboet~a01b543f/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Laatst online: 13-01 19:35
maxnl schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:45:
Uit de Facebook groep:

[...]

Indien je de functionaliteit wel tot je beschikking wilt hebben moet je dus de app na 17 November niet meer updaten.
Ik heb de afgelopen week -om te wennen- de EU mode aangezet, zowel met ondersteuning 3 en 4. Na al die tijd US mode in stand 4 word ik hier niet blij van. Voelt gewoon niet goed. Of te veel ondersteuning/te snelle omwenteling of juist te weinig. Kan een gevalletje marktplaats worden na 17 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2021
De toegestane snelheid van een e-bike is gebasseerd op de snelheid van de mede weggebruikers en niet op de veiligheid van de berijder. Een VM met 31 op de teller is vergelijkbaar met de snelheid van een racefiets. T.o.v. een andere e-bike hebben we het dan over 6km verschil. Hoeveel ongelukken zijn er eigenlijk tussen normale fietsers en racefietsers? Stel nu dat er meerdere VM fietsers overstappen op een speedpedelec. Deze is dusdanig begrenst dat hij altijd langzamer rijdt dan de overige deelnemers op de weg (auto, vrachtauto, motor, tracktor). Nou dat wordt dan lekker als deze je voortdurend gaan inhalen. Kom je aan met je helmprotectie. Ik voorzie een zwalkend beleid van de overheid. Men gaat vinden dat er teveel speedpedelecs op de rijbaan zitten. Dat is onveilig. Speedpedelecs worden naar het fietspad gedirigeerd. Ook daar is het onveilig. Speedpedelecs worden begrenst. En als tegemoetkoming mogen ze dan wel 31km/u. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Holladi-jo schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:04:
[...]

Zat aan hetzelfde te denken. Veel van de kopers hebben voor deze fiets gekozen omdat deze ook een US stand heeft. Illegaal of niet. De optie is aanwezig. Volgens mij mag een bedrijf niet zomaar achteraf de spec. aanpassen van iets wat je gekocht hebt. Lijkt mij ook van toepassing zijn geweest bij de Cowboy. De oudere versie heeft nog de offroad stand en de nieuwste niet meer. Ik hoop dus dat alle VanMoof fietsers die tot 17 nov. een fiets kopen de US stand houden en de nieuwe kopers niet meer. Zij zijn zich immers bewust van een model dat enkel de EU stand heeft.
Als een autofabrikant een auto op de markt zet die bv lekker veel lawaai maakt omdat ze er ergens een klep bij zetten (zonder dat het op papier staat) , en nadien worden ze verplicht dat aan te passen omdat die boven de wettelijke regels zit, dan heb je als koper te kiezen. Ofwel aanpassen, ofwel doen waar dat voor voorzien is, en dat is enkel gebruiken op privé terrein.
Ook de kopers van een VM van Januari overtreden impliciet de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Holladi-jo schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:18:
De toegestane snelheid van een e-bike is gebasseerd op de snelheid van de mede weggebruikers en niet op de veiligheid van de berijder. Een VM met 31 op de teller is vergelijkbaar met de snelheid van een racefiets. T.o.v. een andere e-bike hebben we het dan over 6km verschil. Hoeveel ongelukken zijn er eigenlijk tussen normale fietsers en racefietsers? Stel nu dat er meerdere VM fietsers overstappen op een speedpedelec. Deze is dusdanig begrenst dat hij altijd langzamer rijdt dan de overige deelnemers op de weg (auto, vrachtauto, motor, tracktor). Nou dat wordt dan lekker als deze je voortdurend gaan inhalen. Kom je aan met je helmprotectie. Ik voorzie een zwalkend beleid van de overheid. Men gaat vinden dat er teveel speedpedelecs op de rijbaan zitten. Dat is onveilig. Speedpedelecs worden naar het fietspad gedirigeerd. Ook daar is het onveilig. Speedpedelecs worden begrenst. En als tegemoetkoming mogen ze dan wel 31km/u. 8)7
Ze hebben fietsen en motoren in categorieën verdeeld.
Het is al een grote toegift dat je fiets met motor geen extra verzekering behoeft, en je die zonder rijbewijs kan en mag rijden. En ja, de voorwaarde was: geen ondersteuning boven de 25.

Je kan wat gaan lobbyen op europees niveau om de regels aan te passen.
De regels rond speedelecs zitten gelijk met de brommertjes die 45 mogen. Buiten de bebouwde kom op het fietspad, er binnen op de weg, en in Duitsland bv mogen ze niet over de meeste fietswegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

En als je straks toch harder wil op je fiets, zelfs harder dan 45, dan hebben ze in Duitsland kennelijk nog wel leuke modellen. Mag je kennelijk rond de 90 mee... (wie weet wat voor "fiets" dat is?)

Link via hln.be

Thank God for the Internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Roo schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:57:
En als je straks toch harder wil op je fiets, zelfs harder dan 45, dan hebben ze in Duitsland kennelijk nog wel leuke modellen. Mag je kennelijk rond de 90 mee... (wie weet wat voor "fiets" dat is?)

Link via hln.be
Staat hierboven al. Is in Duitsland ingeschreven als motor op kenteken.
En omdat die blijkbaar daar gehomologeerd is, kan die op duitse nummerplaten.

Ik snap alleen niet hoe je als belg lange tijd met een duitse nummerplaat kan en mag rijden.

In elk geval, met auto’s mag het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
oscarwashere schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:19:
VanMoof heeft op hun Europese sites nooit geadverteerd met een topsnelheid van 32 km/u, dus de "claim" dat het anders is dan geadverteerd gaat niet op. Wellicht dat een verkoper het heeft gezegd, maar het staat nergens zwart op wit.
Maar goed, er zijn hier wel meerdere mensen geweest die aangegeven hebben dat de fietsen tijdens proefritten duidelijk op US stand stonden.
Het is niet onredelijk om te verwachten dat de fiets die je na aankoop ontvangt dezelfde eigenschappen bezit als die van de fietsen die tijdens proefritten worden gebruikt.

En iets hoeft niet zwart-op-wit te staan om als bewijs te kunnen dienen.
Een paar getuigen oproepen kan ook... :)

[ Voor 18% gewijzigd door maxnl op 09-11-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Zou dit voor alle fietsen worden toegepast? Dus ook de oudere S1’s en S2? Dan twijfel ik er toch aan om het slimme slot te laten voor wat het is en hem als domme, maar snelle, e-bike te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Let op:
Tips & tricks voor opvoeren zijn net als software cracks - illegaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Snap alleen niet dat ouwe modellen die limiet kennelijk niet hoeven te krijgen. Bij Cowboy vorig jaar ook niet. Alsof een agent bij wijze van spreken zal zeggen "jij hebt een oud modelletje, zie ik, jij mag wél sneller en dus lekker door". Kinkt ook lekker logisch. Kan me dus ook niet voorstellen dat ouwe modellen ontzien een rechtmatige zaak is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-05 19:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
maxnl schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:45:
Uit de Facebook groep:

Als ik heel positief denk zou het kunnen dat dit een manier is voor VM om de speed setting van alle al geleverde fietsen in stand te houden. Immers, als de optie geheel wordt verwijderd, wordt er mogelijk geen nieuwe setting naar de fiets gestuurd. Dat zou betekenen dat de instelling die je had op het moment dat de app wordt geupdate behouden blijft.
Alle nieuw te leveren S3's worden vervolgens op 25 km/u afgeleverd zonder mogelijkheid dit nog aan te passen. Probleem opgelost iedereen blij - hoewel ik eigenlijk denk dat er meteen een nieuwe default instelling naar de fiets wordt gestuurd.
maxnl schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:22:
Maar goed, er zijn hier wel meerdere mensen geweest die aangegeven hebben dat de fietsen tijdens proefritten duidelijk op US stand stonden.
Het is niet onredelijk om te verwachten dat de fiets die je na aankoop ontvangt dezelfde eigenschappen bezit als die van de fietsen die tijdens proefritten worden gebruikt.

En iets hoeft niet zwart-op-wit te staan om als bewijs te kunnen dienen.
Een paar getuigen oproepen kan ook... :)
Ik wens je veel succes met deze zaak :P VM verkocht een fiets die duidelijk niet aan de geldende wet- en regelgeving voldeed. Hun belang om dat op te lossen weegt aanzienlijk zwaarder dan jouw belang als consument (mocht je ooit een boete hebben gekregen dan zou je die nu wél op VM kunnen verhalen, omdat hun verweer dat het eigen verantwoordelijkheid is geen hout snijdt). Los daarvan is zal als bekend worden verondersteld dat producten die (deels) gebaseerd zijn op software achteraf kunnen worden aangepast. Dat kan betekenen dat er functies bij komen, maar ook dat er functies verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyberBorg
En daar is de aangekondigde mail...
Hi Xander

Recently, a handful of VanMoof riders have been stopped and penalized by local authorities in European cities. This is because our app allows you to change to a different region setting, and potentially allows for a higher assisted support speed than local laws allow.

After consultation with the authorities involved, we’ve decided to introduce a software change that removes the option to switch region settings in the app.

This change will take effect with an app update on November 17. This applies to all VanMoof e-bike riders (with version 3.5 of the iOS app and version 5.5.0 of the Android app), and you will be notified inside the updated app.

If you are not riding with the correct region setting, you need to tap the ‘reset region settings’ button when you receive the app update. You’ll find this on the settings tab of the updated app, as shown here. This will ensure you comply with local laws and regulations.

If you have any questions, you can reach us at regionsettings@vanmoof.com at any time. We’ve also answered the four biggest questions you may have about this topic below. If you've sold or passed your bike on, please forward this email to the new owner or let us know about the change in ownership.
We know this change will be frustrating for some of you, and we appreciate your understanding. We’re confident that as e-bike use continues to grow worldwide, current laws and regulations will be updated to give riders greater freedom. Until then, happy riding.

Ties Carlier, co-founder VanMoof
Kunnen hierbij dus bevestigen dat de downgrade per app doorgevoert zou worden. Het behouden van de huidige versie (5.4.1) zou dus voorkomen dat je fiets wordt gedowngraded. Dit wordt ook bevestigd door VM zelf:
If you do not update the VanMoof App, nothing will change. We strongly recommend you keep your app up-to-date to enjoy the latest features and firmware, and to ensure long-term stability. This update and option to reset region settings ensures you comply with local laws and regulations.
Verder worden alle fietsen aangepakt:
All VanMoof e-bikes released since 2016 (starting with the Electrified S and X) will be updated via the VanMoof App to comply with local laws and regulations.

[ Voor 18% gewijzigd door XyberBorg op 10-11-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
XyberBorg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:38:

[...]

Kunnen hierbij dus bevestigen dat de update per app doorgevoert zou worden. Het behouden van de meest recente versie (5.4.1) zou dus voorkomen dat je fiets wordt gedowngraded. Dit wordt ook bevestigd door VM zelf:

[...]

[...]
Ik heb de mail zelf nog niet gehad, maar zo te lezen blijven er dus in ieder geval nog wel opties open voor wie toch harder wil kunnen rijden:
If you do not update the VanMoof App, nothing will change.
En al zou je de app toch (willen) updaten, dan kan je altijd nog dit niet doen:
If you are not riding with the correct region setting, you need to tap the ‘reset region settings’ button when you receive the app update.
Je kan dan alleen nooit meer schakelen tussen EU/US wanneer je dat wel zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Blijft de huidige regio-instelling behouden bij een reset van de fiets? Of schakelt hij dan automatisch terug naar EU?

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:12
Pewima schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:55:
Blijft de huidige regio-instelling behouden bij een reset van de fiets? Of schakelt hij dan automatisch terug naar EU?
Bij een reset blijven deze behouden zover ik heb kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

[...]

Kunnen hierbij dus bevestigen dat de update per app doorgevoert zou worden. Het behouden van de meest recente versie (5.4.1) zou dus voorkomen dat je fiets wordt gedowngraded. Dit wordt ook bevestigd door VM zelf:

[...]

[...]
Ik heb een Electrified S1, maar mijn iOS app versie is 3.4.2. Is er een andere app voor de S3?

Mijn nieuwe S3 wordt uiterlijk 28 november geleverd. Weet niet wat dit zal betekenen voor de speed setting. De limiet lijkt alleen in de app doorgevoerd te worden, niet in de software van de fiets zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Dutchy88 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:59:
[...]

Bij een reset blijven deze behouden zover ik heb kunnen testen.
De reset waar VM het in de mail over heeft is in ieder geval een reset van een instelling in de app, niet van de fiets zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:12
oscarwashere schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:14:
[...]

De reset waar VM het in de mail over heeft is in ieder geval een reset van een instelling in de app, niet van de fiets zelf.
Klopt maar de vraag van Pewima ging over een reset van de fiets zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:53
Ik zet in ieder geval de automatische app update van mijn IPhone voorlopig ff uit tot er wat meer duidelijk is over de US mode en het behoud daarvan. Ik persoonlijk vind het namelijk een duidelijke meerwaarde voor deze fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

If you are not riding with the correct region setting, you need to tap the ‘reset region settings’ button when you receive the app update. You’ll find this on the settings tab of the updated app, as shown here. This will ensure you comply with local laws and regulations.
Het lijkt er dus op dat je pas na het klikken op de optie 'reset region settings' teruggaat naar de juiste regio. Zou dat betekenen dat je wél de app kan updaten, maar vooral niet op die knop moet drukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyberBorg
S1W schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:17:
[...]
Het lijkt er dus op dat je pas na het klikken op de optie 'reset region settings' teruggaat naar de juiste regio. Zou dat betekenen dat je wél de app kan updaten, maar vooral niet op die knop moet drukken?
Dat lijkt er op. In de mail zat ook een GIFje bijgesloten waarop te zien is hoe de wijziging doorgevoert gaat worden. Je dient vooralsnog zelf op de 'reset region settings' knop te drukken. Ik ga het echter niet riskeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9yZosDuS-kZZ5VxeJ76r5qonvU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BMYfqbTOIaRPclhch0aEOLGY.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:06
DON' T TOUCH THE RESET BUTTON! Hoor ik mezelf tegen mezelf schreeuwen. Ik krijg nu al stres van. Het lijkt erop dat de huidige gebruikers goed vanaf komen.... speed mode is fijn als je lange afstanden op lege fietspaden moet afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Zou er een confirmation question ‘are you sure?’ komen na de reset button? ;).

En bedankt voor het eerdere antwoord over de reset van de fiets - goed nieuws!

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Maar wat doet die reset button? De app resetten of de config in de fiets?

Ik kan er zelf voor zorgen dat ik de app niet update, maar als mijn S3 deze maand in EU-only modus arriveert heb ik er nog steeds weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 15:40
Ik heb bevestiging van VM dat als je op “dismiss” drukt, de huidige setting blijft staan.

Misschien tijd om te kijken of we de communicatie tussen de fiets en de app tijdens het zetten van de snelheid (in de huidige app) kunnen simuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-05 19:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
XyberBorg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:25:
[...]

Dat lijkt er op. In de mail zat ook een GIFje bijgesloten waarop te zien is hoe de wijziging doorgevoert gaat worden. Je dient vooralsnog zelf op de 'reset region settings' knop te drukken. Ik ga het echter niet riskeren.

[Afbeelding]
Als die notificatie niet elke keer komt valt er best mee te leven. Anders wordt het appgebruik toch wel een beetje irritant. Vraag is ook wat er met firmwareupdates gaat gebeuren....kan me best voorstellen dat er op die manier ook een reset afgedwongen kan worden als je het nog niet zelf hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:33
Aan de hand van welke gegevens kan de app weten dat de regio setting verkeerd staat? Door middel van GPS, op basis van locatie van de zendmast of wellicht wat anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpS_pOuRw6GVEVmKqK47ssls44g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5CoVMxotCSqyvXfeZZ6QFFvI.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas93 op 10-11-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ze blijven zich dus op de rand van de wet begeven....

Ik vraag me af of de duitsers dat gaan aanvaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelX
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2023
De S1 kan in iedergeval nog handmatig (Via het display van de fiets zelf) op verschillende standen worden gezet.

Door de afstandsbediening van het slot een x aantal seconden ingedrukt te houden, daarna snel vinger op het display drukken komt het display op de fiets in de instellingen. Hier is handmatig de snelheid van de fiets aan te passen.

Dit geldt alleen voor de S1 met touch display.

Side note ; Toch grappig dat ik een paar weken geleden, toen ik aangaf dat deze snelheid update 100% doorgevoerd zou worden ik door een aantal tweakers werd betwist en maar wat negatief uit mijn nek lulde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
MichaelX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:19:

Side note ; Toch grappig dat ik een paar weken geleden, toen ik aangaf dat deze snelheid update 100% doorgevoerd zou worden ik door een aantal tweakers werd betwist en maar wat negatief uit mijn nek lulde.
Side note; je presenteerde het destijds als een feit - dat was het toen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
ZiSE schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:26:
[...]

Side note; je presenteerde het destijds als een feit - dat was het toen niet.
Jullie wisten niet dat het een feit was, dat is toch echt iets heel anders.

Of denk je dat deze beslissing gister genomen is ? Dit was bij insiders van VM al bekend dat deze update zou worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
Hmm interessant dit, als deze update verplicht wordt ga ik mijn fiets terugbrengen.

Dit is mijn hoofdreden om Vanmoof te rijden. Ik verwacht dat er wel mogelijkheden blijven om de 31 km aan te zetten (wrs zullen er wel tweakers zijn die een losse app of workaround maken). Ik wil gewoon in mijn eigen tuin of op een circuit 31 km/h kunnen fietsen in NL. Als je auto via een update ineens begrenst wordt tot 100 km/h (die eerder 160 kon) ga je hem ook terugbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MichaelX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:19:
De S1 kan in iedergeval nog handmatig (Via het display van de fiets zelf) op verschillende standen worden gezet.

Door de afstandsbediening van het slot een x aantal seconden ingedrukt te houden, daarna snel vinger op het display drukken komt het display op de fiets in de instellingen. Hier is handmatig de snelheid van de fiets aan te passen.

Dit geldt alleen voor de S1 met touch display.
Nooit geweten dat dit kon. Zag alleen de optie voor verandering in snelheid op zich: stand 1/2/3/4. Maar ik gebruik de afstandsbediening dan ook alleen voor het slot en niet icm display zelf.

In elk geval heb ik de auto update apps uitgezet, dan maar handmatig de rest updaten. De VM app houd ik op 5.4.1, al is mijn bike firmware 0.0.4 kennelijk heeft de S1 maar weinig updates gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
maxkranendijk schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:05:
Hmm interessant dit, als deze update verplicht wordt ga ik mijn fiets terugbrengen.

Dit is mijn hoofdreden om Vanmoof te rijden. Ik verwacht dat er wel mogelijkheden blijven om de 31 km aan te zetten
No offence maar deze opmerking heb ik nu vaker gezien maar die snap ik niet.

Als de hoofdreden om een VM te kopen is om 32km/u te kunnen rijden, waarom koop je dan niet een eenvoudige fiets met bosch middenmotor en opvoersetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HBO88 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:28:
[...]

Als de hoofdreden om een VM te kopen is om 32km/u te kunnen rijden, waarom koop je dan niet een eenvoudige fiets met bosch middenmotor en opvoersetje?
Omdat voor mij naast de boost knop en easter egg het design ook meespeelt. Twee pluspunten die ik bij een Bosch equipped ebike pas terug vind bij 2500 tot 3500 euro. Ik vind die €1108 al genoeg geld voor een ebike. Voor 2k haal ik anders een auto, dan ga ik echt niet zoveel of meer dan dat neertellen voor een ebike.

En ja genoeg tweakers die daar anders over denken getuige het ebike topic. Maar ik snap heel goed waarom mensen nu VM skippen, het is een feature (illegaal true) die menigeen aansprak. Haal de feature weg en dan hou je enkel een mooi design over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maxkranendijk
HBO88 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:28:
[...]

Ik heb geen andere fiets gevonden van <2000e die dit heeft:
- 31/32 km/h (+ geen helm verplicht)
- Boost knop (dit is zo praktisch, scheelt me reistijd en is super leuk)
- Geintegreerde batterij (niet 1 die eruit kan en de fiets lomp maakt)
- Verlichting of andere zaken die niet kapot gaan als die omvalt (4 Vanmoofs gehad, nog nooit licht kapot gegaan, rem/versnelling kapot of lekke band in 7 jaar)
- Mooi design (maar dat is smaak)

Ik heb de wedervraag hier ook vaker gesteld, maar iedereen komt met lelijke of super dure fietsen aan.

[ Voor 4% gewijzigd door maxkranendijk op 10-11-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
maxkranendijk schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb geen andere fiets gevonden van <2000e die dit heeft:
- 31/32 km/h (+ geen helm verplicht)
- Boost knop (dit is zo praktisch, scheelt me reistijd en is super leuk)
- Geintegreerde batterij (niet 1 die eruit kan en de fiets lomp maakt)
- Verlichting of andere zaken die niet kapot gaan als die omvalt (4 Vanmoofs gehad, nog nooit licht kapot gegaan, rem/versnelling kapot of lekke band in 7 jaar)
- Mooi design (maar dat is smaak)

Ik heb de wedervraag hier ook vaker gesteld, maar iedereen komt met lelijke of super dure fietsen aan.
Eis 1 is illegaal, 2 heeft amper zin als je motor goed is.
Intube batterij is vergelijkbaar
Als jouw lamp defect is kan je ze niet zelf herstellen, en als die VM zo goed is, waarom heb je dan 4 fietsen in 7 jaar?

Met het geld van die 4 fietsen had je misschien een Stromer of R&M speed pedelec kunnen kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 10-11-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
Tommie12 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:44:
[...]

Eis 1 is illegaal, 2 heeft amper zin als je motor goed is.
Intube batterij is vergelijkbaar
Als jouw lamp defect is kan je ze niet zelf herstellen, en als die VM zo goed is, waarom heb je dan 4 fietsen in 7 jaar?
1 is net als een auto die ook harder kan dan 130 km/h. Je kan zelf bepalen waar je 32 km/h uur wil. BV in de USA of op prive terrein.

2. 1 gestolen, en de andere keren waren upgrades (Vanmoof M3 naar Smart S en nu de S3). Net zoals je tweakers ziet die elke 2 (of 1) jaar een nieuwe telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
8)7
Thomas93 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:14:
Aan de hand van welke gegevens kan de app weten dat de regio setting verkeerd staat? Door middel van GPS, op basis van locatie van de zendmast of wellicht wat anders?

[Afbeelding]
Het serienummer vermoed ik, want onderop je fiets staat bij het serienummer ook dat het een EU model betreft. Waarom men dat erop vermeld? Nou:
MichaelX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:31:
[...] Of denk je dat deze beslissing gister genomen is ? Dit was bij insiders van VM al bekend dat deze update zou worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddddennis
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-12-2023
Welke zadelpen adviseren jullie aan te schaffen zodat ik een zadel naar keuze op mijn S3 kan monteren. Thx alvast!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat een kouwe drukte weer over die US mode. Weer een typisch gevalletje van internet hysterie. Ineens is het een USP van de VM geworden. Wat een kolder. Koop dat een speed pedelec. Jammer dat je haar dan door de war gaat door de helm, maar zo is het nu eenmaal. Als die paar km harder echt zo superbelangrijk voor je is, heb je gewoon de verkeerde fiets gekocht. Punt. Die US mode is illegaal en dat wist iedereen. Dus moet je ook niet gek opkijken als dat op enig moment ophoudt.
Echt man...alsof de wereld instort... :X

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Tips & tricks voor opvoeren zijn net als software cracks - illegaal.
Mochten er nog stiekeme hints worden gegeven, wees gewaarschuwd (Het algemeen beleid #verboden)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxnl
mphilipp schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:30:
Wat een kouwe drukte weer over die US mode. Weer een typisch gevalletje van internet hysterie. Ineens is het een USP van de VM geworden. Wat een kolder. Koop dat een speed pedelec. Jammer dat je haar dan door de war gaat door de helm, maar zo is het nu eenmaal.
Het probleem met Speed-pedelec is niet de helm maar dat je niet meer op het fietspad mag maar tussen de auto's moet rijden, en je in de randstad dan je leven niet meer zeker bent...

[ Voor 5% gewijzigd door maxnl op 10-11-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
oscarwashere schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:47:
[...]

8)7
[...]

Het serienummer vermoed ik, want onderop je fiets staat bij het serienummer ook dat het een EU model betreft. Waarom men dat erop vermeld? Nou:

[...]
Volgens mij, maar dat weet ik niet 100 procent zeker meer, is het zo dat de EU&US fietsen een andere simkaart hebben. Volgens mij heeft dit te maken met verschillende netwerken waarop de simkaart werken.

Deze informatie staat uiteraard ook geregistreerd in de backoffice van VM. Hierdoor kunnen ze dus zien om wat voor fiets het gaat en uit welke regio deze komt.

[ Voor 15% gewijzigd door MichaelX op 10-11-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
Thomas93 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:14:

[Afbeelding]
Volgens mij geeft VM daar zelf antwoord op in de faq:

Mijn VanMoof S3 of X3 wordt na 17 november geleverd. Kan ik nog zelf een regio instellen?
Nee, na 17 november kan er in de downloads van de VanMoof-app niet meer worden gekozen tussen regionale snelheidsinstellingen. Vanaf dat moment kun je de regio in de app alleen veranderen als je naar een ander land verhuist en de locatie-instellingen in je telefoon (iPhone-gebruikers) of je IP-adres (Android-gebruikers) veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Frozing schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:28:
[...]

Volgens mij geeft VM daar zelf antwoord op in de faq:

Mijn VanMoof S3 of X3 wordt na 17 november geleverd. Kan ik nog zelf een regio instellen?
Nee, na 17 november kan er in de downloads van de VanMoof-app niet meer worden gekozen tussen regionale snelheidsinstellingen. Vanaf dat moment kun je de regio in de app alleen veranderen als je naar een ander land verhuist en de locatie-instellingen in je telefoon (iPhone-gebruikers) of je IP-adres (Android-gebruikers) veranderen.
Vraag me af welke locatieinstellingen in iOS ze op doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

maxnl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:46:
[...]
Het probleem met Speed-pedelec is niet de helm maar dat je niet meer op het fietspad mag maar tussen de auto's moet rijden, en je in de randstad dan je leven niet meer zeker bent...
Snap ik, en ik chargeer ook bewust. Maar als die snelheid zo belangrijk is, moet je kiezen. Die 5kmh maakt ook geen moer uit natuurlijk. In de stad rij je niet zo makkelijk 30 en als je echt zo ver moet dat die 5kmh verschil gaat maken, heb je sowieso het verkeerde vervoermiddel uitgekozen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
Wat verandert er door de meest recente update van de app?

In de nieuwste versie van de VanMoof-app is het niet meer mogelijk om de regio-instelling te veranderen. Alle fietsers krijgen het verzoek om hun regio-instellingen te herstellen door op 'reset region settings' te tikken. In de EU is een aantal VanMoof-fietsers staande gehouden door de lokale politie, omdat ze met hun fiets harder konden rijden dan de toegestane snelheidslimiet met trapondersteuning van 25 km/h. Ook als de fietsers de juiste instellingen gebruiken, is het voor sommige autoriteiten een probleem dat het mogelijk is om de regio-instellingen te veranderen. Om ervoor te zorgen dat alle VanMoof-gebruikers veilig en legaal kunnen fietsen, hebben we de mogelijkheid om een andere regio te kiezen verwijderd.

Wat gebeurt er als ik mijn app niet bijwerk?

Als je de VanMoof-app niet bijwerkt, verandert er niets. Wij raden je sterk aan om je app up-to-date te houden zodat je gebruik kunt maken van de meest recente functies en firmware, en om ervoor te zorgen dat deze op de lange termijn stabiel blijft. Door deze update te downloaden en de regio-instellingen te herstellen, weet je zeker dat je de lokale wet- en regelgeving volgt.

Voor welke fietsen van VanMoof geldt dit?

Alle e-bikes van VanMoof die sinds 2016 op de markt zijn gebracht (vanaf de Electrified S en X) worden via de VanMoof-app bijgewerkt om te voldoen aan de lokale wet- en regelgeving.

[ Voor 56% gewijzigd door Bruzski op 10-11-2020 23:58 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:49

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

maxkranendijk schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:48:
[...]

1 is net als een auto die ook harder kan dan 130 km/h. Je kan zelf bepalen waar je 32 km/h uur wil. BV in de USA of op prive terrein.
Nee, het is in Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike van het type VM geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u. Een speed-pedelec valt in dezelfde categorie als brommers, heeft daarom een helmplicht en toegestane maximum snelheid van 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Iedere wijziging die aan een VM of andere ebike wordt gedaan om boven de 25km/u ondersteuning te houden is daarmee in strijdt met de wetgeving en wordt gezien als opvoeren. En tips over opvoeren zijn niet toegestaan op het forum, ook niet als je claimt dat dit alleen is voor gebruik op eigen terrein. Hier geldt een zero tolerance beleid voor forum breed.

We staan tips over opvoeren niet toe voor brommers en ook niet voor ebikes.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Laatst online: 29-05 12:10
HBO88 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:15:
[...]

ik snap het verschil tussen een connector en solderen, maar de beschrijving zegt heel duidelijk dat je moet solderen..
Als er geen foto's of beschreven staat waar je moet solderen is die beschrijving niet duidelijk toch?

Kun je die beschrijving hier niet delen, dan kunnen we eens meekijken.
ben het volledig mee eens met @S1W om niet zelf te gaan klooien als niet duidelijk wat je moet doen.
Ze hebben mij ook een nieuwe knop gestuurd en de info over solderen, maar als je stuur los maakt kun je eenvoudig de stekker los trekken en nieuwe knop gewoon inpluggen, hoeft niets te solderen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 20:30
Ik zie dat mijn post over het apart back-uppen van een app op iOS is weggehaald door de moderator?
Wat heeft dat met opvoeren te maken? Het is geen crack, het is niet illegaal, het is gewoon een manier om de huidige versie van een app te bewaren. Software is gewoon legale software van Apple.
Valt in mijn beleving onder ‘tweaken’. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:18

eisbaer

Zie signature

Ik zie mijn onschuldige post over android ook niet meer terug. De angst zit er blijkbaar goed in.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
EasyC schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:54:
Ik zie dat mijn post over het apart back-uppen van een app op iOS is weggehaald door de moderator?
Wat heeft dat met opvoeren te maken? Het is geen crack, het is niet illegaal, het is gewoon een manier om de huidige versie van een app te bewaren. Software is gewoon legale software van Apple.
Het zijn tips om de illegale situatie die VM corrigeert met een update te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Mijn leverdatum stond dus op 16 november .. I kid you not maar dus uitgesteld tot begin december.
En ongeacht wat de fatsoensrakkers onder ons hiervan vinden was JUIST de huidige 32km setting voor mij belangrijk.

De app had ik al direct gedownload bij bestelling en dus heb ik de huidige versie, hoe groot achten jullie de kans dat ik deze zou kunnen gebruiken met alle huidige "perks" zodra ik de boel activeer als ik mijn fiets ontvang in december ?

Als ik dit toch allemaal van te voren had geweten had ik echt niet voor de vanMoof gekozen maar lekker een Cowboy 3 gekozen (worden nota bene in 14 dagen geleverd).

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
cyclone schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:59:
Mijn leverdatum stond dus op 16 november .. I kid you not maar dus uitgesteld tot begin december.
En ongeacht wat de fatsoensrakkers onder ons hiervan vinden was JUIST de huidige 32km setting voor mij belangrijk.

De app had ik al direct gedownload bij bestelling en dus heb ik de huidige versie, hoe groot achten jullie de kans dat ik deze zou kunnen gebruiken met alle huidige "perks" zodra ik de boel activeer als ik mijn fiets ontvang in december ?

Als ik dit toch allemaal van te voren had geweten had ik echt niet voor de vanMoof gekozen maar lekker een Cowboy 3 gekozen (worden nota bene in 14 dagen geleverd).
Je hebt toch 14 dagen om het uit te proberen en terug te sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

ernie12121 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:08:
[...]

Je hebt toch 14 dagen om het uit te proberen en terug te sturen ?
klopt, maar ik bespaar mezelf graag al het gedoe en poespas als ik sowieso niet gebruik kan maken van de opties die beschikbaar zijn van het moment toen ik begin september op de BUY knop klikte.

Sonde van mijn tijd, en resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 20:30
Tommie12 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:59:
[...]
Het zijn tips om de illegale situatie die VM corrigeert met een update te behouden.
Dat waag ik te betwijfelen. Die 'illegale situatie' is alleen in Duitsland geconstateerd. App is in deze versie niet illegaal in NL. Bovendien gaat mijn tip over het behouden van een bepaalde versie van een app op iOS, welke app dan ook, een methode die gewoon in software van Apple als functionaliteit beschikbaar is.
Ook als je bijvoorbeeld je you-tube app niet wilt upgraden is dit de methode.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frozing
Misschien moeten we dan vanaf nu bespreken hoe je een VanMoof fiets in Amerika toch kan begrenzen op 25km/h..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 17:57
Wat ik me in deze context afvraag: is het 25km op de GPS of stopt de ondersteuning in de praktijk abrupt bij 22-23km echte kilometers? Is er wellicht sprake van een marge, dat er langzaam wordt afgebouwd bijv.

Op mijn Koga haal ik relatief eenvoudig 25 'echte' kilometers zonder ondersteuning, mag hopen dat de VanMoof dat straks ook nog haalt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2021
In mijn vorige posts was te lezen hoe tevreden ik was over mijn fietsje.
Helaas gaat die 25km begrenzing roet in het eten gooien. Niet dat daar niet mee te leven valt. Echter wel in combinatie met de front wheel hub motor. Nadeel is dat als je - legaal ja, ja - door eigen geleverde inspanning harder wilt gaan dan de max. geleverde ondersteuning tot 25km/u, de motor je gaat afremmen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Holladi-jo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:59:
INadeel is dat als je - legaal ja, ja - door eigen geleverde inspanning harder wilt gaan dan de max. geleverde ondersteuning tot 25km/u, de motor je gaat afremmen. |:(
Kan iemand dat bevestigen / uitleggen?
Als je de ondersteuning op 0(uit) zet dan remt de motor toch ook niet af, waarom dan wel als je de max ondersteuning hebt behaald?

Is dat niet gewoon het idee dat je afgeremd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
EasyC schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:15:
[...]

Dat waag ik te betwijfelen. Die 'illegale situatie' is alleen in Duitsland geconstateerd. App is in deze versie niet illegaal in NL. Bovendien gaat mijn tip over het behouden van een bepaalde versie van een app op iOS, welke app dan ook, een methode die gewoon in software van Apple als functionaliteit beschikbaar is.
Ook als je bijvoorbeeld je you-tube app niet wilt upgraden is dit de methode.
Geconstateerd is een belangrijk woord hier.

De illegale situatie is er in de hele EU, en dat beseffen ze blijkbaar bij VM, en daarom rollen ze het uit over heel Europa.
Vermits ze dit klanten gaat kosten kan je er van op aan dat ze dit doen omdat ze het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Tommie12 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:27:
[...]

Geconstateerd is een belangrijk woord hier.

De illegale situatie is er in de hele EU, en dat beseffen ze blijkbaar bij VM, en daarom rollen ze het uit over heel Europa.
Vermits ze dit klanten gaat kosten kan je er van op aan dat ze dit doen omdat ze het moeten doen.
Ze doen het niet omdat ze dat bij VM willen maar moeten. Denk dat daar wel wat druk ligt nu vanuit wet en regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
HBO88 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:24:
[...]

Als je de ondersteuning op 0(uit) zet dan remt de motor toch ook niet af, waarom dan wel als je de max ondersteuning hebt behaald?

Mijn ervaring is dat dit niet zo is, ik heb ook wel eens 40km/h gefietst op de US stand, klein heuveltje af en gewoon heel hard trappen. De motor zal wel iets van weerstand veroorzaken, maar het is niet zo dat deze extra gaat tegenwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Heb juist bij heuvel af -zonder trappen- wel het idee dat de S3 afremt.
Gaat soms slomer dan andere fietsers. Terwijl het aan het gewicht van de S3 en mijzelf niet ligt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Inmiddels reactie op de mail gehad van vanMoof
Thanks for reaching out! We're happy to help.

If your bike will be delivered after November 17 it is not possible to change your region settings anymore.

From November 17 on the only way to change the region settings is when you move countries and change the location setting in your phone (iPhone users) or your IP address (Android users).

Thank you for your understanding. If you have any other questions feel free to respond to this message. You can also browse our solution center for more information.

Have a nice day!

Kind Regards / Sincerely,
Wat een deceptie is dit.
(en een klant minder voor vanMoof)

Ooh wacht eens even ..... >:)
Ik heb een loophole gevonden geloof ik, nee laat dat ding maar komen ;-) Ik zie mogelijkheden.

[ Voor 8% gewijzigd door cyclone op 11-11-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
cyclone schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:47:

[...]

Wat een deceptie is dit.
Wellicht dat ze hierom mijn levering hebben vertraagd naar eind november.

Heb ze nog gemaild of de speed limiter alleen voor de EU geldt, maar helaas, ook voor mij in Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88

[...]

Wat een deceptie is dit.

Ik heb een loophole gevonden geloof ik, nee laat dat ding maar komen ;-) Ik zie mogelijkheden.
haha als je VPN gebruikt op android bedoel je zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozing
ben benieuwd hoe lang bovenstaande ↑ blijft staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Laatst online: 13-01 19:35
EasyC schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:54:
Ik ben op zoek naar deze info. Zou je deze nog een keer kunnen posten/DM'en? ;) merci!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:06

Nou 17e gaan we met zijn alle live meekijken met jou. Alvast bedankt! _/-\o_
Ik wil mijn US stand naar EU omzetten omdat ik in VS woon tijdje voor werk, ik wil natuurlijk wel veilig blijven rijden zoals ik gewend ben in NL, ben benieuwd of het dan lukt met jouw methode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

heval schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:43:
[...]

Nou 17e gaan we met zijn alle live meekijken met jou. Alvast bedankt! _/-\o_
Sowieso wordt dat niet de 17de want vanMoof gaat niet tijdig leveren, en vermoed dat er mensen me voor zullen zijn.
Maar ik zal sowieso mijn ervaringen (binnen de regels van Tweakers natuurlijk) delen.

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-05 22:10
[...]

Ik kan dat bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
[...]

De motor remt niet af, hij schakelt uit. De ondersteuning valt daarmee weg en dat voelt zwaarder waardoor je vanzelf afremt, of zelf harder moet gaan trappen.

• hoevenpe
  • Laatst online: 17:57
oscarwashere schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:51:
De motor remt niet af, hij schakelt uit.
Maar dus niet een geleidelijke afbouw oid?

Je zou imo verwachten dat hij tenminste hetzelfde zou ondersteunen als bij 25km, anders is de overgang heel abrupt en is structureel harder fietsen vrijwel niet te doen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• HBO88
hoevenpe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:02:
[...]

Je zou imo verwachten dat hij tenminste hetzelfde zou ondersteunen als bij 25km, anders is de overgang heel abrupt en is structureel harder fietsen vrijwel niet te doen.
ik had gelezen dat de motor geleidelijk afbouwt, een paar km/h voor de max. Volgens mij in de review van @oscarwashere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

hoevenpe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:02:
[...]

Ik heb nu vier woon-werk ritjes achter de rug, en merk zelf dat de fiets na de top van 32km (ja, US mode) eigenlijk niet meer harder wil. Ik voel toch iets van weerstand, alsof de motor remmend werkt.

• Tommie12
S1W schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb nu vier woon-werk ritjes achter de rug, en merk zelf dat de fiets na de top van 32km (ja, US mode) eigenlijk niet meer harder wil. Ik voel toch iets van weerstand, alsof de motor remmend werkt.
Dat is niet echt remmen. Probeer eens met een gewone stadsfiets 32 km/h te rijden. Dat is stevig trappen hoor.

Maar de motor zal zeker iets van interne weerstand hebben, maar veel is dat niet.

• S1W

S1W

Tommie12 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:37:
[...]

Dat is niet echt remmen. Probeer eens met een gewone stadsfiets 32 km/h te rijden. Dat is stevig trappen hoor.

Maar de motor zal zeker iets van interne weerstand hebben, maar veel is dat niet.
haha, ja dat is zeker waar. Ik zal de aanzet naar boven de 32km/h fysiek wel gewoon niet redden 8)7

Trouwens, Vanmoof heeft een Github repo zag ik, best interessant. En wie zoekt op Github vindt nog wat interessante informatie over Vanmoof. Ik zou niet weten wat je hiermee zou moeten, maar misschien nuttig voor iemand?

code:
1
Allows direct access to VanMoof Bikes Bluetooth-API in Javascript using the Web-Bluetooth-API.

[ Voor 28% gewijzigd door S1W op 12-11-2020 14:58 ]

• webrob5
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-12-2020
S1W schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:54:
[...]

Als ik de ondersteuning op US2 zet, dan merk ik toch echt ook dat je afgeremd wordt als je harder wilt trappen dan 20 km/u....

• oscarwashere
webrob5 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:33:
[...]

Als ik de ondersteuning op US2 zet, dan merk ik toch echt ook dat je afgeremd wordt als je harder wilt trappen dan 20 km/u....
Dat gevoel komt enkel door weerstand, het is niet zo dat de motor actief tegenwerkt. Het voelt gewoon anders, net zoals wanneer je zonder motor (bij lege accu of uitgeschakeld om met mensen mee te fietsen) zou rijden en dan de hulp van de motor mist.
Pagina: 1 ... 57 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.