Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:46
Als je boost-button nog werkt, kun je lekker snel uitwijken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Bintzak schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:59:
Een fietsbel die niet werkt door een beetje vocht :F .
Misschien verschilt dat ook wel per batch.
Heb de laatste tijd toch aardig wat hoosbuien gehad, zonder problemen hiermee (wel roest).

Wel viel me op dat zowel verlichting als bel uitgeschakelt worden als je accu leeg raakt en naar 3% is gedaald. (nadat bij 5% je ondersteuning al is opgehouden).
Da's wat minder veilig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
edegroot1973 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:34:
Als je boost-button nog werkt, kun je lekker snel uitwijken. 8)

[...]
Jup had ik die maar gebruikt 15 oktober >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
Bintzak schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:27:
[...]
Dan gaat dit toch echt een zaak worden die vergelijkbaar is met de stint.
onbegrijpelijk dat die gast met zijn stint een doorstart heb gekregen Dit soort verwensingen mag je achterwege laten

overgens is de belknop in de remhevel geintergreerd en niet zomaar te vervangen, remhevel losmaken gaat ook niet zo gemakkelijk. :/

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 02-11-2020 21:49 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bintzak
Bruzski schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:00:
[...]

onbegrijpelijk dat die gast met zijn stint een doorstart heb gekregen [mbr]Dit soort verwensingen mag je achterwege laten[/]

overgens is de belknop in de remhevel geintergreerd en niet zomaar te vervangen, remhevel losmaken gaat ook niet zo gemakkelijk. :/
Die gast heeft er alles aan gedaan om de Stint aan te passen en veiliger te maken, was zelfs goed door de keuring gekomen als ik mijn goed herinner. Maar de overheid heeft hem gewoon kapot gemaakt.

En dat probleem met de belknop is toch wel apart, er rijden al jaren scooters rond met een toeterknop nog nooit gehoord dat zo’n ding kapot ging door water. Maar die knoppen staan ook zo dat het water er niet in kan blijven staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bintzak op 02-11-2020 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
@Bintzak
is er al nieuws wanneer je je nieuwe S3 gaat ontvangen? :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 03-11-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
De power button doet het weer
Is vervangen alsnog verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
max.schollen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:00:
De power button doet het weer
Is vervangen alsnog verstandig?
Zoals ik al zei, lijkt me handig om te vervangen omdat:

* je hebt kans dat de contacten gaan oxideren en op termijn de knop niet meer goed werkt
* Blijkbaar is jouw knop niet waterdicht (genoeg). Nu doet hij het, maar bij de eerste beste regenbui heb je kans dat hij het een dag later weer niet doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
Bruzski schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:12:
@Bintzak
is er al nieuws wanneer je je nieuwe S3 gaat ontvangen? :-(
😂 gisteren is de afspraak bevestigd en vandaag gaat het schade bedrijf op bezoek bij VanMoof. Dus hoop deze dagen groen licht te krijgen voor de reparatie😉

Update, Kreeg vandaag een belletje van Dekra.
Wij zijn langs geweest voor de schade.
Hun plan is om nu een opkoper voor de fiets te vinden en kreeg daar een heel lul verhaal over of dat 50 euro kan zijn of meer en hij had het over de 1750 euro schade.

Ik liet de man weten hier niet van gediend te zijn aangezien een auto ook gewoon gerepareerd wordt. Gaf het voorbeeld dat vorig jaar mijn bumper is gerepareerd voor 1000 euro door iemand die er op knalde tijdens een kettingbotsing: wat is uw auto dan waard is de vraag, ik: wat interesseert mij dat als die maar gerepareerd is.

Op het moment dat ik liet weten hier niet gediend van te zijn sloeg de sfeer meteen om. Heb hem laten weten direct mijn rechtsbijstand erop te zetten. :(

Slaat toch helemaal nergens op zit je 3 weken zonder fiets dankzij een ander.

[ Voor 54% gewijzigd door Bintzak op 03-11-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Bintzak schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:36:
[...]

Hun plan is om nu een opkoper voor de fiets te vinden en kreeg daar een heel lul verhaal over of dat 50 euro kan zijn of meer en hij had het over de 1750 euro schade.
Opkoper? Om een fiets die bijna total loss is te kopen en jij dan een nieuwe? Snap hem niet helemaal. Kan VM niet met je meedenken voor een snel geleverde nieuwe als de verzekeraar het dekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
[...]

😂 gisteren is de afspraak bevestigd en vandaag gaat het schade bedrijf op bezoek bij VanMoof. Dus hoop deze dagen groen licht te krijgen voor de reparatie😉

Ik liet de man weten hier niet van gediend te zijn aangezien een auto ook gewoon gerepareerd wordt. Gaf het voorbeeld dat vorig jaar mijn bumper is gerepareerd voor 1000 euro door iemand die er op knalde tijdens een kettingbotsing: wat is uw auto dan waard is de vraag, ik: wat interesseert mij dat als die maar gerepareerd is.

Op het moment dat ik liet weten hier niet gediend van te zijn sloeg de sfeer meteen om. Heb hem laten weten direct mijn rechtsbijstand erop te zetten. :(

Dekra klinkt als een voordelige verzekeraar voor mijn aansprakelijkheidsverzekering, met creatieve argumenten kunnen ze een hoop geld besparen zo te lezen. :+ Wel echt klote dat je ondertussen zonder fiets zit, helemaal als je ervan afhankelijk zou zijn of bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
oscarwashere schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:04:
[...]

Dekra klinkt als een voordelige verzekeraar voor mijn aansprakelijkheidsverzekering, met creatieve argumenten kunnen ze een hoop geld besparen zo te lezen. :+ Wel echt klote dat je ondertussen zonder fiets zit, helemaal als je ervan afhankelijk zou zijn of bent...
Tja :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
[...]

De gang van zaken is niet abnormaal hoor. Gaat net zoals bij een auto.

Als die total lossis, dan moet je zelf iets nieuws zoeken.
Je kan bij Dekra misschien ook declareren dat je in afwachting van een beslissing een electrische Swap fiets gehuurd hebt aan 75€ per maand.

Maar verwacht niet dat je de volle prijs krijgt, of dat ze je ‘huurfiets’ 6 maanden gaan betalen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Tommie12 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:49:
[...]

De gang van zaken is niet abnormaal hoor. Gaat net zoals bij een auto.

Als die total lossis, dan moet je zelf iets nieuws zoeken.
Je kan bij Dekra misschien ook declareren dat je in afwachting van een beslissing een electrische Swap fiets gehuurd hebt aan 75€ per maand.

Maar verwacht niet dat je de volle prijs krijgt, of dat ze je ‘huurfiets’ 6 maanden gaan betalen.
Als ik in een auto van 20.000 euro rijd en iemand rijd hem binnen twee weken Total loss mag ik toch minimaal 18.000 euro verwachten binnen een paar weken.

Dan verwacht ik niet van het schadebedrijf te horen:
We gaan uw auto verkopen en de koper zal er waarschijnlijk 100 euro voor geven.
Dan verwacht ik te horen dit is de schade en morgen keren we het uit!

Dit is een artikel 185 Wegenverkeerswet. Ik moet minimaal 50% schadevrij gesteld worden en door schuld van de ander 100% wat in dit geval is.

En dan nog onbeschoft reageren als ik er op ingaat. Moet ik eens doen bij mijn werkgever tegen een klant!

Heb wat reviews over Dekra gelezen en die gasten zijn gewoon criminelen.

Artikel 185 (aansprakelijkheid)
Als je in botsing komt met een auto, dan kun je een beroep doen op artikel 185 van de Wegenverkeerswet. Dit artikel bepaalt dat de bestuurder van een motorvoertuig deels aansprakelijk is voor de gevolgen van een ongeluk met een voetganger of fietser, tenzij er sprake was van overmacht. Uit de praktijk blijkt dat het voor automobilisten moeilijk is die overmacht hard te maken. De automobilist is bijna altijd voor ten minste vijftig procent aansprakelijk voor de schade aan fietser en fiets. Als er kinderen onder de veertien jaar bij betrokken zijn zelfs voor honderd procent. Sommige mensen vinden dat fietsers en voetgangers door deze regel bewust extra risico’s nemen. Dat is natuurlijk onzin. Geen enkele fietser zit te wachten op een rolstoel, ook al wordt die vergoed door de verzekering.

Het artikel gaat ook niet over schuld zoals velen denken. Als de fietser of voetganger schuldig blijkt, betaalt diens verzekering (WA) de schade van de automobilist. Het gaat er puur om dat de verzekering van de ‘sterkere’ automobilist de letselschade van fietsers en voetgangers betaalt. Dat voorkomt ook de vaak jarenlange procedures, die het leed van een verkeersslachtoffer nog verergeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Bintzak op 04-11-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bintzak schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:25:
[...]

Als ik in een auto van 20.000 euro rijd en iemand rijd hem binnen twee weken Total loss mag ik toch minimaal 18.000 euro verwachten binnen een paar weken.

Dan verwacht ik niet van het schadebedrijf te horen:
We gaan uw auto verkopen en de koper zal er waarschijnlijk 100 euro voor geven.
Dan verwacht ik te horen dit is de schade en morgen keren we het uit!

Dit is een artikel 185 Wegenverkeerswet. Ik moet minimaal 50% schadevrij gesteld worden en door schuld van de ander 100% wat in dit geval is.

En dan nog onbeschoft reageren als ik er op ingaat. Moet ik eens doen bij mijn werkgever tegen een klant!

Heb wat reviews over Dekra gelezen en die gasten zijn gewoon criminelen.

Artikel 185 (aansprakelijkheid)
Als je in botsing komt met een auto, dan kun je een beroep doen op artikel 185 van de Wegenverkeerswet. Dit artikel bepaalt dat de bestuurder van een motorvoertuig deels aansprakelijk is voor de gevolgen van een ongeluk met een voetganger of fietser, tenzij er sprake was van overmacht. Uit de praktijk blijkt dat het voor automobilisten moeilijk is die overmacht hard te maken. De automobilist is bijna altijd voor ten minste vijftig procent aansprakelijk voor de schade aan fietser en fiets. Als er kinderen onder de veertien jaar bij betrokken zijn zelfs voor honderd procent. Sommige mensen vinden dat fietsers en voetgangers door deze regel bewust extra risico’s nemen. Dat is natuurlijk onzin. Geen enkele fietser zit te wachten op een rolstoel, ook al wordt die vergoed door de verzekering.

Het artikel gaat ook niet over schuld zoals velen denken. Als de fietser of voetganger schuldig blijkt, betaalt diens verzekering (WA) de schade van de automobilist. Het gaat er puur om dat de verzekering van de ‘sterkere’ automobilist de letselschade van fietsers en voetgangers betaalt. Dat voorkomt ook de vaak jarenlange procedures, die het leed van een verkeersslachtoffer nog verergeren.
Met een auto gaan ze eerst de dagwaarde bepalen.

Ik leg je even uit hoe het bij mij verlopen is toen mijn vorige auto helemaal vol hagelbuien zat
Bv: ze komen er bij uit dat je auto nog 5500€ waard is. Als de schade dan 6000€ is, dan gaan ze een opkoper zoeken van het wrak en die werd doorgegeven. Ik kon de auto kwijt voor 3000€, en dus kreeg ik een betaling van 2500€.

Nu heb ik toen zelf beslist om de auto te houden, en kort nadien gaan kijken voor een nieuwe.
Daar kreeg ik toch 5000€ voor de auto (uiteraard bij aankoop van een nieuwe.

Als ze voor jouw fiets iemand vinden die er 100€ voor geeft, en de dagwaarde is 1800€, dan krijg je 1700 uitbetaald.

En dan moet je zelf maar een nieuwe of 2dehands VM gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Bintzak schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:25:
Maar goed, ik begrijp uit je verhaal dat de expert voornemens is de dagwaarde van de fiets op 1750 EUR te waarderen.
Of je 1750 EUR of 1800 EUR zou moeten krijgen -analoog aan je voorbeeld- kan je over discuseren, maar gaat uiteindelijk maar over 50 EUR.

Zou ze uiteraard wel een rekening voor vervangend vervoer sturen als de afhandeling nog langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
maxnl schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:37:
[...]

Maar goed, ik begrijp uit je verhaal dat de expert voornemens is de dagwaarde van de fiets op 1750 EUR te waarderen.
Of je 1750 EUR of 1800 EUR zou moeten krijgen -analoog aan je voorbeeld- kan je over discuseren, maar gaat uiteindelijk maar over 50 EUR.

Zou ze uiteraard wel een rekening voor vervangend vervoer sturen als de afhandeling nog langer duurt.
1750 is de factuur van VanMoof om de fiets te repareren. dus wat heeft het dan nog voor nut om de fiets te verkopen? stel ze krijgen er 100 euro voor en ik 1750 euro aan schade.

volgens verzekeraar unigigant is de afschrijving 1,04% per maand van een elektrische fiets dus dat betekent dat ik 2086- 21,69= 2064,31 aan schadevergoeding mag verwachten.
Bij centraal beheer is dat 35Euro per maand.

Dus als ze groen licht geven voor reparatie steken ze nog geld in hun zak ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Bintzak schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:50:
1750 is de factuur van VanMoof om de fiets te repareren. dus wat heeft het dan nog voor nut om de fiets te verkopen? stel ze krijgen er 100 euro voor en ik 1750 euro aan schade.
Het nut is dat ze dan 100 EUR besparen.

Je krijgt de keuze om je fiets voor die 100 EUR te verkopen, en 1650 EUR van de verzekering te krijgen, zodat in totaal de gehele schade van 1750 EUR aan je vergoed is.

Of je houd de fiets, en krijgt maar 1650 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
maxnl schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:52:
[...]

Het nut is dat ze dan 100 EUR besparen.

Je krijgt de keuze om je fiets voor die 100 EUR te verkopen, en 1650 EUR van de verzekering te krijgen, zodat in totaal de gehele schade van 1750 EUR aan je vergoed is.

Of je houd de fiets, en krijgt maar 1650 EUR.
nee ik heb recht op 2064,31 euro volgens afschrijvingstabellen van verschillende verzekeraars. dus met minder neem ik geen genoegen. tenzij de reparatie uitgevoerd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bintzak op 04-11-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bintzak schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:53:
[...]

nee ik heb recht op 2064,31 euro volgens afschrijvingstabellen van verschillende verzekeraars. dus met minder neem ik geen genoegen. tenzij de reparatie uitgevoerd wordt.
Waarom denk je meer dan de aankoopwaarde te krijgen? Die fiets kostte toch 2000€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Tommie12 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:57:
[...]

Waarom denk je meer dan de aankoopwaarde te krijgen? Die fiets kostte toch 2000€?
Bagagedrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
En is die defect, of kan je die overbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Is dat gezeik met beschadigde dozen en bekraste fietsen binnenkrijgen nou eindelijk voorbij of nog altijd aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Bintzak schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:53:
Je hebt hooguit recht op de repatiekosten van 1750 EUR.
Als de verzekering van de tegenpartij je bijvoorbeeld 1650 EUR wil geven als je de fiets houd, heb je dus nog een geschil over 100 EUR.

Vraag is of je rechtsbijstandsverzekering voor dat bedrag wel bijstand verleend.
Aan de andere kant, het kan ook zijn dat die gewoon dat bedrag aan je betalen, omdat het in behandeling nemen van je claim ze meer kost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
maxnl schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:04:
[...]

Als de verzekering van de tegenpartij je bijvoorbeeld 1650 EUR wil geven als je de fiets houd, heb je dus nog een geschil over 100 EUR.

Vraag is of je rechtsbijstandsverzekering voor dat bedrag wel bijstand verleend.
Aan de andere kant, het kan ook zijn dat die gewoon dat bedrag aan je betalen, omdat het in behandeling nemen van je claim ze meer kost. :)
Nee...
Als de dagwaarde 2064€ is, en je fiets wordt verkocht voor 100€, dan krijg je 100€ van de opkoper, en 1964€ van de verzekering. (en eventueel kosten voor vervangend vervoer als je dat kan bewijzen)

Dan pas ben je schadeloos gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 07:11
De verzekering kijkt gewoon wat het goedkoopste is voor hen.

Bijvoorbeeld met een auto:
Dagwaarde 10.000, herstel kost 4.000
Ze bieden het wrak aan: mocht iemand >6.000 bieden (10.000 - 4.000) dan is het dus voor de verzekering goedkoper de auto te verkopen en de 10.000 uit te keren voor de verzekerde om een vergelijkbare auto te kopen. Biedt niemand >6.000 dan is het voor de verzekering goedkoper om de reparatie te betalen.

Hetzelfde gebeurt nu dus met je fiets: als ze iemand vinden die meer dan 2064 - 1750 = 314 biedt voor je fiets is het voor hen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
maxnl schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:04:
[...]

Tabellen van verzekeraars vertellen wat anders bij total loss. de fiets is 2 weken oud voor de aanrijding dus meer dan 2000 euro waard. dus de verzekeraar is zelfs verplicht deze reparatie uit te laten voeren voor 1750 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
@Bintzak
De verzekering herstelt niks, dat moet je zelf regelen. Ze gaan alleen betalen als je tot een akkoord komt.

Het is zeker handig om je rechtsbijstand in te schakelen, gezien het bedrag gaan ze echt geen zaak aanspannen, maar gewoon zelf betalen (als ze denken dat je gelijk zou kunnen hebben)
Advokaat is in deze altijd duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Tommie12 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:14:
@Bintzak
De verzekering herstelt niks, dat moet je zelf regelen. Ze gaan alleen betalen als je tot een akkoord komt.

Het is zeker handig om je rechtsbijstand in te schakelen, gezien het bedrag gaan ze echt geen zaak aanspannen, maar gewoon zelf betalen (als ze denken dat je gelijk zou kunnen hebben)
Advokaat is in deze altijd duurder.
Heb Dekra gebeld en nog eens heel mijn verhaal aan een mevrouw verteld die gewoon rustig bleef aan de andere kant van de lijn.

De vraag gesteld of ze een mail kunnen sturen met heel het verhaal wat meneer Melk aan mij wilde vertellen, zodat ik het eens rustig door kan lezen zonder in discussie te raken met deze man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Daan2020 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:04:
Is dat gezeik met beschadigde dozen en bekraste fietsen binnenkrijgen nou eindelijk voorbij of nog altijd aanwezig?
Geen idee, ik zou mijn S3 deze week ontvangen, maandag nog een fijne mail .. We zitten op schema en gaan op tijd leveren !

En dan nu net doodleuk een mail in de bus met een zielige boodschap dat ze het zo druk hebben en niet op tijd kunnen leveren en doodleuk pas begin december gaan leveren.

Ik ga me nog even beraden, alle begrip dat je het druk hebt, maar houdt je klanten niet voor de gek.
Verder kende ik dit topic en was ik me bewust van het risico en alle bullshit die vanMoof haar klanten geeft dus ik denk dat hij linea recta weer retour gaat als er nog 1 keer een vertraging oid komt of de fiets niet 100% in orde is.

Vooralsnog hebben ze hun shit nog niet op orde daar, en zijn de levertijden die ze aangeven op de website echt sprookjes.
En als ik sprookjes wil horen / zien ga ik wel naar de Efteling, en niet naar vanMoof

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daddyhammer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-11-2023
Even een positief verhaal over VanMoof. Ik had eerst ook sterk mijn twijfels bij het doorlezen van dit topic. Toch maar de fiets besteld omdat ik hem er gaaf uit vond zien, redelijk vond geprijsd en ik de helft terug zou krijgen van mijn werk via een fietsplan. Je leest natuurlijk alleen de problemen, dus vandaar dat ik nu iets positiefs schrijf.

Fiets sinds eind september in mijn bezit, had geluk met de levertijd want kreeg de fiets binnen 10! dagen geleverd. "Gelukkig" een afbestelde fiets uit een wat latere levering en dus niet de problemen met de schroefjes, krassen, scheve banden e.d. De fietstocht naar mijn werk is 28 km enkele reis en ik moet zeggen dat het bijzonder goed bevalt in us-stand en ik cruise lekker met 32 km p/u in ongeveer een uurtje naar mijn werk. Het enige nadeel is dat met ondersteuningsstand 4 je het net niet retour redt en ik dus altijd de lader mee naar m'n werk moet nemen. Zodoende heb ik toch maar de voorbagagedrager gekocht en die werd ook binnen een week geleverd. Ik zit inmiddels op ruim 450 km zonder problemen.

Het zadel was in het begin even wennen, veel met fietsbroekje gefietst. Inmiddels heb ik nergens meer last van en twijfel ik over een comfortabeler zadel. Ik kan je als tip geven om in ieder geval de zadelpen van een s2 bij VanMoof te bestellen voor € 25,- inclusief verzending, dan kun je er later altijd nog iets van een kwaliteitszadel op zetten.

Ik hoor inderdaad wel de remmen soms "hoog piepen/suizen" alsof er iets aanloopt. Maar ik merk er niets van tijdens het rijden en geen verschil met als het geluid er niet is. Ben er ook nog niet echt ingedoken om het op te lossen.

Verder trek ik altijd op met de boostknop om zo min mogelijk druk op het schakelmechanisme te zetten. Volgens mij schakelt de fiets hierdoor altijd wel goed op en schakelt er weinig mis.

Kortom, al met al een hele fijne iets en het rijdt als een zonnetje. Helaas zat het weer niet meer in oktober anders had ik nog meer km's gemaakt. Hopelijk is november een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

cyclone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:57:

Vooralsnog hebben ze hun shit nog niet op orde daar, en zijn de levertijden die ze aangeven op de website echt sprookjes.
En als ik sprookjes wil horen / zien ga ik wel naar de Efteling, en niet naar vanMoof
Dank, ik hoop ook dat toekomstig bestellers/gebruikers (niet alleen in Nederland) net als de goede service en ervaringen, ook de slechte service en ervaringen blijven delen. Alleen op die manier kan je tot verbetering komen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Binnenkort is het over, ook voor Nederland.

https://www.rtlnieuws.nl/...pedelec-elektrische-fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Dat gaat pijn doen..... ik durf te denken dat 20-30% dat een doorslaggevend argument vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
Tommie12 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:19:
[...]

Dat gaat pijn doen..... ik durf te denken dat 20-30% dat een doorslaggevend argument vond.
Misschien wel, maar er zijn vele fietsen die kwalitatief veel beter zijn en je middels bijvoorbeeld een BadAss veel sneller kunt laten lopen. Ook een stuk sneller dan een VanMoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Starbucks schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:30:
[...]

Misschien wel, maar er zijn vele fietsen die kwalitatief veel beter zijn en je middels bijvoorbeeld een BadAss veel sneller kunt laten lopen. Ook een stuk sneller dan een VanMoof.
Dat is even illegaal....

Als er iets gebeurt kan je VanMoof nog voor de rechtbank trekken, dat gaat met BadAss niet lukken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
Tommie12 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:35:
[...]

Dat is even illegaal....

Als er iets gebeurt kan je VanMoof nog voor de rechtbank trekken, dat gaat met BadAss niet lukken vrees ik.
Klopt, maar het ging mij er meer om dat er wel meerdere mogelijkheden zijn dan alleen een VanMoof. Als VanMoof die setting eruit haalt, dan kun je een hogere snelheid vergeten. Met een Bosch of Yamaha motor kun je die hogere snelheid wel halen. Ook al is dat illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42
Tommie12 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:35:
[...]

Dat is even illegaal....

Klopt maar is wel een reden waarom ik dus voor een Cube heb gekozen. Niet afhankelijk van derden. Heb m dus ook gechipt. Compleet eigen risico uiteraard alleen blijft het wel een beetje een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Aj, dan hoop ik dat voor bestaande gebruikers de optie er is om de update neit uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Cyleo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:43:
[...]

Aj, dan hoop ik dat voor bestaande gebruikers de optie er is om de update neit uit te voeren.
Tja, als ze bij vm een beetje slim zijn geweest hebben ze in de afgelopen updates al een force update oid ingebouwd, die ze straks door kunnen pushen. Zo zou ik het doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Tommie12 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:19:
[...]

Voor mij wel in ieder geval.
Als dit idd niet meer werkt voor hij afgeleverd wordt gaat hij direct retour.

Begon de dag met uitstel van de levering, krijg ik dit fijne nieuws er ook nog eens bij.
Ach .. zijn ergere dingen in het leven, maar even afwachten of dit idd deze maand doorgezet wordt levering staat nu in begin december, dus nog alle tijd om mijn order alsnog te annuleren.

(Ik woon in de middle of nowhere dus elle lange stukken alvorens ik in de bewoonde wereld kom en dan maakt het idd nogal wat tijdsverschil of je 32 kan of maar 25)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:55
Kudos voor de Tweaker die Jailbreak uitvindt voor VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Hoe werkt dat dan met update's voor Van Moof, kan je die gewoon wegklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
In de eerste zin staat: Fietsmerk VanMoof gaat in zijn nieuwe e-bikes in de EU de modus voor trapondersteuning tot 32 kilometer per uur verwijderen

Verderop staat dat het met een update gaat. Nu vraag ik me af dit voor bijv. een S2 wel blijft bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:20:
In de eerste zin staat: Fietsmerk VanMoof gaat in zijn nieuwe e-bikes in de EU de modus voor trapondersteuning tot 32 kilometer per uur verwijderen

Verderop staat dat het met een update gaat. Nu vraag ik me af dit voor bijv. een S2 wel blijft bestaan?
Zie geen reden waarom ze het wel bij de s3 doen en niet bij de s2
Lijkt me niet meer dan normaal dat ze een rechte lijn trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
max.schollen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:46:
Zie geen reden waarom ze het wel bij de s3 doen en niet bij de s2
Lijkt me niet meer dan normaal dat ze een rechte lijn trekken
Daarentegen heeft de concurrentie (Cowboy) het wel bij het oudere model intact gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Hoeveel mensen zullen hun bestelling nu gaan annuleren?
Aan de andere kant, de levertijden zullen wel korter worden daardoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Tja..viel te verwachten. Het levert nu in ieder geval wel eerlijke concurrentie op met merken als Cowboy. Nu kunnen ze elkaar tenminste weer de tent uit concurreren met allerlei verbeteringen op de komende modellen. Als van Moof die batterij nou eens uitneembaar maakt en Cowboy die van hen vergroot en het liefst nog iets van boost button implementeert, is dat een goed begin. Ben benieuwd of ze uberhaupt iets in petto hebben komend voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:33
Afgelopen dinsdag mijn nieuwe S3 ontvangen, als upgrade voor mijn probleemloze S2. Echter na de eerste meters trapte ik compleet (hele ronde) door de versnellingsbak heen. Fiets bleef vervolgens in de 1e of 2e versnelling hangen. Dag later, fiets volledig opgeladen en gereset, vervolgens leek hij goed door te schakelen naar z'n 4, maar na terugschakelen trapte ik met 15km/u continu met tussenposen in het luchtledige. VanMoof adviseerde om de fiets te resetten, maar dit mocht niet baten. Er is niet op te fietsen helaas. Meer mensen met dit probleem in de laatste batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Laatst online: 08-12-2021
Yeehaw! De regen is achter ons en we kunnen weer fietsen.
Bouwlamp om vanavond door het bos te karren bevalt prima.

Ik ben nog aan het zoeken naar 3M Scotchlite 580 Black als alternatief voor de Flectr 360 stickers.
Heeft iemand een adres? Heb al gebeld naar een aantal autobeletteraars maar die hebben het niet.
Alternatief is Reflexite Solastape maar ja die is grijs :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzfzFts1NwW87oD4vaODTPaOI2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zl0B6JjkmRw5EKtBJZ0Otume.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhYQJ2g3-xb5RHdBFnE_WVL-5B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7a8urVZQoiMflNyALHuxPCBx.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37MChUgDv0NKUjgiagZnCXZOtI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V3XYWdQUM4I3OLzKih31GDAy.png?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door Holladi-jo op 05-11-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Holladi-jo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:56:

Ik ben nog aan het zoeken naar 3M Scotchlight 580 Black als alternatief voor de Flectr 360 stickers.
Heeft iemand een adres? Heb al gebeld naar een aantal autobeletteraars maar die hebben het niet.
Waarvoor wil je die stickers gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:33
vanWalsum schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:32:
Afgelopen dinsdag mijn nieuwe S3 ontvangen, als upgrade voor mijn probleemloze S2. Echter na de eerste meters trapte ik compleet (hele ronde) door de versnellingsbak heen. Fiets bleef vervolgens in de 1e of 2e versnelling hangen. Dag later, fiets volledig opgeladen en gereset, vervolgens leek hij goed door te schakelen naar z'n 4, maar na terugschakelen trapte ik met 15km/u continu met tussenposen in het luchtledige. VanMoof adviseerde om de fiets te resetten, maar dit mocht niet baten. Er is niet op te fietsen helaas. Meer mensen met dit probleem in de laatste batch?
Net een keurig mailtje ontvangen van Van Moof dat ik een nieuwe E-Shifter opgestuurd krijg met leverdatum 13-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
Holladi-jo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:56:
Yeehaw! De regen is achter ons en we kunnen weer fietsen.
Bouwlamp om vanavond door het bos te karren bevalt prima.

Ik ben nog aan het zoeken naar 3M Scotchlite 580 Black als alternatief voor de Flectr 360 stickers.
Heb zelf de 3M reflectietape 5mm. Is in het zwart verkrijgbaar, maar waar ik het heb gekocht is deze uitverkocht. Wat voor bouwlamp heb je erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Als je stickers zoekt voor rondom de wielen, ik heb deze besteld via amazon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LM3CPSHp9Q0jRWaBmCQwLWKjEYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wW8lIhGgktIicDpWcD9lBH59.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Zadep6nLItW7CLibF24dojbnBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uzs0gzmHgIwIZ3Migcy67Xa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

eisbaer

Zie signature

De zwarte shimok! stickers in de openingspost vind ik perfect. Overdag zie je ze niet. Bij lichtopval reflecterend.

[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 05-11-2020 19:01 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn nieuwe S3 wordt deze maand in Amsterdam bezorgd. Ik woon zelf in Zwitserland. Ben benieuwd of ze voor mij de 32 km/h er in willen laten staan, want buiten EU.

Anders kan ik als ik 32 km/h wil rijden altijd nog m’n oude S1 pakken, maar dat maakt het er niet leuker op.

[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 05-11-2020 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Denk dat 1.2.7 hier iig de laatste update wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
pushnoi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:56:
Denk dat 1.2.7 hier iig de laatste update wordt dan.
Ik denk niet dat dat voldoende zal zijn om de US snelheidslimiet te behouden, maar ik vraag mij wel af hoe ze deze 'update' zullen pushen. Het lijkt mij dat er een keer verbinding gemaakt moet worden tussen telefoon en fiets om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 09:25
Ik heb zojuist mn bestelling maar geannuleerd.
De levering vd fiets was opnieuw postponed en nu met die snelheidsgedoe...

Op zoek naar iets anders dan maar! Iemand nog een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:11
Brik schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:25:

Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

Ik heb in de topicstarter een aantal vergelijkbare fietsmerken opgesomd, waarvan sommigen in de discussie ook al eens voorbij zijn gekomen. Er zit wel nogal een verschil in features, 'volwassenheid' en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
S1W schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:12:
[...]

Waarvoor wil je die stickers gaan gebruiken?
Deze wil ik op de velg plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
Burnyl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:37:
[...]

Heb zelf de 3M reflectietape 5mm. Is in het zwart verkrijgbaar, maar waar ik het heb gekocht is deze uitverkocht. Wat voor bouwlamp heb je erop zitten?
Lamp is een Lezyne Macro Drive 1300XXL mat zwart. Is 's avonds net alsof je in het daglicht rijdt. Met druk op de knop kan je eenvoudig schakelen tussen standje bouwlamp en normaal fietslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
S1W schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:48:
Als je stickers zoekt voor rondom de wielen, ik heb deze besteld via amazon:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
Wil op mijn velgen eigenlijk onderstaande stickers toepassen maar dan in zwart. 2 setjes kosten echter €30,- ahum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYuldnOVWgWZ0BPo3PqkskLZc-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9p5BzYlBeo2kzHUju35P4cU1.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nu dit gevonden op Amazon. Daarmee kan ik ze zelf op maat knippen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKeVlV1IgoGeixiDQAxOW8GJb0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEgtGy3uDRVNyPb9e4Bt3jQO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

frennek schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:38:
[...]

Ik denk niet dat dat voldoende zal zijn om de US snelheidslimiet te behouden, maar ik vraag mij wel af hoe ze deze 'update' zullen pushen. Het lijkt mij dat er een keer verbinding gemaakt moet worden tussen telefoon en fiets om dit voor elkaar te krijgen.
Zo lang als je geen verbinding meer hebt tussen GSM en fiets zal een nieuwe update nooit binnenkomen. Het is natuurlijk wel de vraag of er een time-out zit op oudere firmware versies en dat de fiets zélf gaat zeuren om een verplichte update op een gegeven moment... En daarnaast, als je fiets ooit bij VM komt voor onderhoud of een nieuwe hardware module nodig heeft dan ga je automatisch naar een nieuwe versie. De echte 'oplossing' zit in een hardware module tussen firmware en motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
S1W schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:01:
[...]

Zo lang als je geen verbinding meer hebt tussen GSM en fiets zal een nieuwe update nooit binnenkomen. Het is natuurlijk wel de vraag of er een time-out zit op oudere firmware versies en dat de fiets zélf gaat zeuren om een verplichte update op een gegeven moment... En daarnaast, als je fiets ooit bij VM komt voor onderhoud of een nieuwe hardware module nodig heeft dan ga je automatisch naar een nieuwe versie. De echte 'oplossing' zit in een hardware module tussen firmware en motor.
Vergeet niet dat de fiets ook een simkaart heeft, je zou dus ook best 'over the air' updates kunnen ontvangen zonder tussenkomst van jou als rijder. Hoe waarschijnlijk het is dat men dit kan weet ik niet, dus het blijft bij speculeren, maar in theorie zou het kunnen.

Zelf zou je in ieder geval de internettoegang van de app kunnen blokkeren op jouw telefoon. Zo weet je zeker dat je geen (onzichtbare) update of commando's binnenkrijgt. In Android kan je zowel WiFi als LTE verbindingen per app blokkeren, ik weet niet of dit op iOS ook voor beide kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 29-09 14:05
Zullen ze niet gewoon de app dusdanig aanpassen, dat deze aan de hand van je gps locatie de US setting wel of niet mogelijk maakt? Dan kunnen ze firmware voor alle fietsen gewoon hetzelfde houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:15
Holladi-jo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:51:
[...]

Deze wil ik op de velg plakken
Heb zelf wel de zwarte versie van de Flectr besteld.
Kreeg er een 10% korting code bij.
Voor degene die geïnteresseerd is stuur maar een pm 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Frozing schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:31:
Zullen ze niet gewoon de app dusdanig aanpassen, dat deze aan de hand van je gps locatie de US setting wel of niet mogelijk maakt? Dan kunnen ze firmware voor alle fietsen gewoon hetzelfde houden.
Lijkt me ook het meest logische.

Vervelende is wel dat onder Android een app alleen van Bluetooth gebruik kan maken als je de app ook toegang tot locatiegegevens geeft.
(Vermoedelijk omdat met gegevens van Bluetooth/wifi access points ook je locatie valt te bepalen).
Instellen dat de Vanmoof app geen toegang tot je locatie mag hebben is dus niet zo praktisch, want dan kan je de app ook niet meer gebruiken om je fiets te ontgrendelen of andere instellingen te wijzigen.

Maar beter geen app updates installeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 29-09 14:05
maxnl schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:46:
[...]

Lijkt me ook het meest logische.

Vervelende is wel dat onder Android een app alleen van Bluetooth gebruik kan maken als je de app ook toegang tot locatiegegevens geeft.
(Vermoedelijk omdat met gegevens van Bluetooth/wifi access points ook je locatie valt te bepalen).
Instellen dat de Vanmoof app geen toegang tot je locatie mag hebben is dus niet zo praktisch, want dan kan je de app ook niet meer gebruiken om je fiets te ontgrendelen of andere instellingen te wijzigen.

Maar beter geen app updates installeren dan.
Als de app alleen de GPS gegevens gebruikt, schept dat wel weer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
Vandaag gebeld door de schade expert. met hem tot een overeenkomst gekomen dat de schade van de fiets op 2065 euro wordt vergoed.

De opkoper gaat 600 euro voor de schadefiets betalen en de verzekering betaalt 1465 uit.

Nu VanMoof bellen i.v.m. Peace of mind.

Weet ook nog niet als de levertijd te lang wordt voor een nieuwe Vanmoof of ik nog een S3 aan gaat schaffen zal dan waarschijnlijk de Batavus Finez E-go® Power worden die ik via een fietsplan met hoge korting kan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1W

S1W

opa! >:)
oscarwashere schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:21:
[...]

Vergeet niet dat de fiets ook een simkaart heeft, je zou dus ook best 'over the air' updates kunnen ontvangen zonder tussenkomst van jou als rijder. Hoe waarschijnlijk het is dat men dit kan weet ik niet, dus het blijft bij speculeren, maar in theorie zou het kunnen.
Mja... ik heb niet het idee dat ze voor al die fietsen een duur abbo gaan betalen om OTA te kunnen pushen. Denk dat die simkaart alleen wordt geactiveerd als de fiets op alarm staat. De SIM in mijn auto is ook rete-traag en kan ik ook geen updates mee doen.

[ Voor 68% gewijzigd door S1W op 06-11-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
S1W schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:21:
[...]

opa! >:)

[...]

Mja... ik heb niet het idee dat ze voor al die fietsen een duur abbo gaan betalen om OTA te kunnen pushen. Denk dat die simkaart alleen wordt geactiveerd als de fiets op alarm staat. De SIM in mijn auto is ook rete-traag en kan ik ook geen updates mee doen.
Als je zoals VM tienduizenden Sim kaarten kan kopen, dan betaal je ca 1€ per maand.
Uiteraard krijgen ze dan geen GBs aan data, maar enkele MB. Om wat posities door te sturen is dat ruim voldoende.
Of dat voldoende is voor een update.... geen idee.
De vraag is ook of ze echt een complete update moeten pushen, of gewoon een paar parameters aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
MaZo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:00:
[...]
Mijn nieuwe S3 wordt deze maand in Amsterdam bezorgd. Ik woon zelf in Zwitserland. Ben benieuwd of ze voor mij de 32 km/h er in willen laten staan, want buiten EU.

Anders kan ik als ik 32 km/h wil rijden altijd nog m’n oude S1 pakken, maar dat maakt het er niet leuker op.
Jammer zit net mijn fiscfree bon in te vullen om toch nog voor VanMoof te gaan. gaat hem dus niet meer worden. ga niet in de racefiets houding zitten om max 25 KM te gaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
mag ik die? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-LX0C0d9d1ohkBXNCV04JH-Ln4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0mDUCUQq1tMeSYCogahNDfc.jpg?f=fotoalbum_large

Ligt ook in 2en :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjhAeswCEfbRHKog4g5ByRYzISY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tq7vabHSvKc0M150IXNAeF3a.jpg?f=fotoalbum_large

De gloriedagen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
ohhhh fuk... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
Maar voor de liefhebbert heb in nog wel een zadelpen voor 2 tientjes. ;)

https://www.fietsonline.c...qUGVuGe3Rk7xoCXtsQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Mijn S3 wordt vandaag eindelijk bezorgd, ik dacht eigenlijk dat er geen zaterdag bezorging door VM gedaan werd, maar hij komt gewoon met postnl. Ben benieuwd of alles werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
S1W schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:00:
Mijn S3 wordt vandaag eindelijk bezorgd, ik dacht eigenlijk dat er geen zaterdag bezorging door VM gedaan werd, maar hij komt gewoon met postnl. Ben benieuwd of alles werkt...
UPS bezorgd inderdaad niet op zaterdag, maar mazzel (ook voor jou) dat PostNL dit wel doet! Veel plezier met in elkaar zetten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Burnyl schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:20:
[...]

UPS bezorgd inderdaad niet op zaterdag, maar mazzel (ook voor jou) dat PostNL dit wel doet! Veel plezier met in elkaar zetten!!
Tnx, hij komt trouwens rechtstreeks van de Mauritskade, ben erg benieuwd of dit een teruggestuurde fiets is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
JaMaaT schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:39:
[...]

Klopt maar is wel een reden waarom ik dus voor een Cube heb gekozen. Niet afhankelijk van derden. Heb m dus ook gechipt. Compleet eigen risico uiteraard alleen blijft het wel een beetje een wassen neus.
Ik begrijp u volkomen, maar owee wanneer je een ongeluk krijgt en men komt hierachter. Dan zijn alle kosten voor uzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Fiets is er, de PostNL bezorger had er nog 10 (!) in z'n wagen liggen. De mijne is helemaal goed voor zoverre, klein stukje op gefietst en alles lijkt te werken. Ook geen beschadigingen en de automatische versnellingen werken wel aardig op het bekende gekraak na. Ik zal eens een reset doen om te kijken of dat nog helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 15:13
Ik kreeg vandaag de melding "Firmware update available" ik zit nu op Bike version 1.1.15.
Ben wel een beetje huiverig om deze te installeren.
Wie heeft wel de update gedaan? En heb je nog steeds optie in Speedlimit?
En waar kan ik de change log file vinden van de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:11
jossie67 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:38:
Ik kreeg vandaag de melding "Firmware update available" ik zit nu op Bike version 1.1.15.
Er is een update naar 1.2.7; daar zitten nog geen aanpassingen in qua snelheidslimiet.
En volgens VM twitter is er nog geen update beschikbaar - ook niet in Duitsland.
https://twitter.com/salmar_dev/status/1323327173042802690

[ Voor 12% gewijzigd door ZiSE op 07-11-2020 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

jossie67 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:38:
Ik, werkt prima op us mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Het gaat hier om een ervaringentopic, dit soort opmerkingen voegen niks toe

[ Voor 81% gewijzigd door Outerspace op 07-11-2020 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:43:
Als je zoals VM tienduizenden Sim kaarten kan kopen, dan betaal je ca 1€ per maand.
Uiteraard krijgen ze dan geen GBs aan data, maar enkele MB. Om wat posities door te sturen is dat ruim voldoende.
Of dat voldoende is voor een update.... geen idee.
Als ik voor app speel en mijn gegevens bij Vanmoof opvraag via hun interne API dan staat er o.a. "gsmModule":"2G" in de uitvoer.
Doorgaans kunnen dergelijke 2G modules alleen SMS'en, en een hele update op die manier versturen lijkt me lastig...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
{
   "data":{
      "uuid":"*************",
      "name":"*************",
      "email":"*************",
      "confirmed":true,
      "phone":"",
      "country":"NL",
      "bikes":[
         {
            "id":*************,
            "name":"Fiets",
            "frameNumber":"*************",
            "macAddress":"04:EE:03:**:**:**",
            "bleProfile":"ELECTRIFIED_2020",
            "controller":"2020 S",
            "eLock":true,
            "speaker":true,
            "smartmoduleCurrentVersion":"1.2.7",
            "smartmoduleDesiredVersion":null,
            "highestAvailableSpeedLimit":null,
            "tripDistance":31248,
            "modelName":"VM01-201-2G EU",
            "modelColor":{
               "name":"Light",
               "primary":"#7a99ac",
               "secondary":"#7a99ac"
            },
            "frameShape":"S",
            "customerRole":"owner",
            "permissions":[
               "ADD_USER",
               "FIRMWARE_UPDATES",
               "REMOVE_USER",
               "REPORT_FOUND",
               "REPORT_STOLEN",
               "SEND_STATISTICS",
               "BACKUP_CODE",
               "BIKE_NAME",
               "VIEW_THEFT_CASES",
               "ALARM_SETTINGS",
               "COUNTRY_SETTINGS",
               "LIGHTS",
               "MOTOR_SUPPORT_LEVEL",
               "UNLOCK",
               "READ_VALUES",
               "STOLEN_MODE"
            ],
            "isTracking":false,
            "stolen":{
               "isStolen":false,
               "dateStolen":null,
               "status":"not_stolen",
               "latestLocation":null
            },
            "links":{
               "thumbnail":"https:\/\/my.vanmoof.com\/image\/model\/71",
               "show":"http:\/\/api.vanmoof-api.com\/v8\/getBikeData\/*************"
            }
         }
      ],
         "hash":"http:\/\/api.vanmoof-api.com\/v8\/getCustomerDataHash",
         "devices":"http:\/\/api.vanmoof-api.com\/v8\/getDevices",
         "resendConfirmation":null,
         "update":"http:\/\/api.vanmoof-api.com\/v8\/updateCustomer",
         "addBike":"http:\/\/api.vanmoof-api.com\/v8\/registerBikeToCurrentUser",
         "addFcmToken":"http:\/\/api.vanmoof-api.com\/v8\/registrationToken"
      },
      "bikeDetails":[
         {
            "id":*************,
            "name":"Fiets",
            "frameNumber":"*************",
            "ownerName":"*************",
            "tripDistance":31248,
            "macAddress":"04:EE:03:**:**:**",
            "smartmoduleCurrentVersion":"1.2.7",
            "smartmoduleDesiredVersion":null,
            "changeBackupCode":true,
            "isTracking":false,
            "highestAvailableSpeedLimit":null,
            "messageAvailable":false,
            "modelName":"VM01-201-2G EU",
            "modelDetails":{
               "Gears":"Automatic 4 speed shifting gears",
               "Motor":"250 - 500 W front-wheel hub motor",
               "Top Speed":"25 km\/h (EU speed)",
               "Range":"60 km (full power) ~ 150 km (economy mode)",
               "Edition":"ES-3 2G"
            },
            "modelColor":{
               "name":"Light",
               "primary":"#7a99ac",
               "secondary":"#7a99ac"
            },
            "frameShape":"S",
            "manufacturer":"muco",
            "controller":"2020 S",
            "updateMethod":"OAD (encrypted)",
            "eLock":true,
            "gsmModule":"2G",
            "speaker":true,
            "bleProfile":"ELECTRIFIED_2020",
            "customerRole":"owner",
            "permissions":[
               "ADD_USER",
               "FIRMWARE_UPDATES",
               "REMOVE_USER",
               "REPORT_FOUND",
               "REPORT_STOLEN",
               "SEND_STATISTICS",
               "BACKUP_CODE",
               "BIKE_NAME",
               "VIEW_THEFT_CASES",
               "ALARM_SETTINGS",
               "COUNTRY_SETTINGS",
               "LIGHTS",
               "MOTOR_SUPPORT_LEVEL",
               "UNLOCK",
               "READ_VALUES",
               "STOLEN_MODE"
            ],
            "key":{
               "encryptionKey":"*************",
               "passcode":"*************",
               "userKeyId":1
            },
            "stolen":{
               "isStolen":false,
               "dateStolen":null,
               "status":"not_stolen",
               "latestLocation":null
            },
            "hasPeaceOfMind":false,
            "peaceOfMind":null,
               "hash":"http:\/\/api.vanmoof-api.com\/v8\/getBikeDataHash\/*************",
               "thumbnail":"https:\/\/my.vanmoof.com\/image\/model\/71"
            }
         }
      ]
   },
   "hash":"*************"
}

Vermoed dat ze via de "highestAvailableSpeedLimit" variabele danwel door het weghalen van de "COUNTRY_SETTINGS" permissie wel de optie in de app kunnen verbergen om de snelheidsinstelling aan te passen.
Hoe makkelijk ze ook de huidige instelling aan kunnen passen is de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
maxnl schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:56:
[...]

Als ik voor app speel en mijn gegevens bij Vanmoof opvraag via hun interne API dan staat er o.a. "gsmModule":"2G" in de uitvoer.
Doorgaans kunnen dergelijke 2G modules alleen SMS'en, en een hele update op die manier versturen lijkt me lastig...

Vermoed dat ze via de "highestAvailableSpeedLimit" variabele danwel door het weghalen van de "COUNTRY_SETTINGS" permissie wel de optie in de app kunnen verbergen om de snelheidsinstelling aan te passen.
Hoe makkelijk ze ook de huidige instelling aan kunnen passen is de vraag.
Ze gebruiken 2G omdat die componenten veel goedkoper zijn dan 3G of 4G.
Een positie doorgeven is een paar bytes.
Je kan daar ook een paar MB door pompen, maar dat duurt even. Hoe lang een update duurt is niet zo spannend. Verwacht 10-15 kB/s.
Een paar MB is dus zeker haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:23:
Ze gebruiken 2G omdat die componenten veel goedkoper zijn dan 3G of 4G.
Een positie doorgeven is een paar bytes.
Wellicht ook vanwege het stroomverbruik.

Uit een artikel over een eerder model:
"Er zit een gsm-chip die een keer per half uur naar het netwerk van Vodafone luistert. Omdat de chip maar één keer per half uur controleert of er een bericht is, heeft die weinig energie nodig", aldus Nielissen. "Over het verzenden van een sms hebben we wereldwijd met Vodafone afspraken gemaakt. Wij kunnen bepaalde commando's sturen via sms nadat de gebruiker de fiets als gestolen opgeeft, bijvoorbeeld 'tracking on'." De fiets deactiveert dan bepaalde functies en gaat driepuntsmetingen doorsturen naar de fabrikant voor het bepalen van de locatie. "Dat systeem komt van Ublox die een bepaald algoritme hebben dat ze ook tussen gebouwen kunnen meten en is nauwkeurig", zegt Niellissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

Wanneer had je besteld? Ik heb mijn blauwe S3 begin oktober besteld en deze ligt nog steeds op schema voor levering tussen nu en eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

MaZo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:21:
[...]
Wanneer had je besteld? Ik heb mijn blauwe S3 begin oktober besteld en deze ligt nog steeds op schema voor levering tussen nu en eind van de maand.
Daarnaast, als (verboden) snelheid zo je ding is waarom je dan een VM fiets koopt, waarom koop je dan niet een meer regulier merk/model (met bijv. een Bosh motor) in combi met zo'n verboden te gebruiken opvoerset?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
litebyte schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:05:
[...]

Daarnaast, als (verboden) snelheid zo je ding is waarom je dan een VM fiets koopt, waarom koop je dan niet een meer regulier merk/model (met bijv. een Bosh motor) in combi met zo'n verboden te gebruiken opvoerset?
Neem aan dat deze vraag voor @Brik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 21:11
Vraagje over ervaringen met de Sturmey Archer achteras op de ES2. Zijn er meer mensen geweest die ineens die tweede versnelling verloren en een tikkend geluid uit de as hadden?

Hij draait ook ineens niet soepel meer rond, er zit een soort extra tikkende ratel in en ik kan de fiets ook niet meer achteruit rijden... dan blokkeert hij. ik heb het idee dat er intern iets afgebroken is.

Als er mensen zijn die dat hebben gehad, hoe heeft Van Moof dat voor jullie opgelost? Een nieuw wiel opgestuurd of moet je echt de fiets weer in Amsterdam afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Omdat mijn fietstas vanuit bepaalde hoeken mijn achterlicht blokkeert...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY27TT1g7bKpVcJcqL2G8zn3D4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNEFdG8aZHFDgRbtDqWU1PIC.jpg?f=fotoalbum_large

...ben ik opzoek naar een lampje die ik op mijn spatbord kan monteren. Liefst zonder te boren, niet al te groot en bijvoorbeeld te monteren aan de spatbordhouder. Of anders aan het uiteinde van mijn bagagedrager. Iemand suggesties voor iets dat mooi wegvalt in het design van de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
oscarwashere schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:49:
Omdat mijn fietstas vanuit bepaalde hoeken mijn achterlicht blokkeert...

[Afbeelding]

...ben ik opzoek naar een lampje die ik op mijn spatbord kan monteren. Liefst zonder te boren, niet al te groot en bijvoorbeeld te monteren aan de spatbordhouder. Of anders aan het uiteinde van mijn bagagedrager. Iemand suggesties voor iets dat mooi wegvalt in het design van de fiets?
Bij Ali, alleen moet je wel boren
https://m.nl.aliexpress.c....alicdn.com%2Fkf%2FHTB13D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik heb de power button binnen gekregen
De beschrijving die ik per mail kreeg gaf aan dat ik kabels moet solderen
Maar als ik de knop zie zit er aan het einde van de kabel een connector
Betekent dat dan dat ik de kabel er voorzichtig uit kan trekken en de nieuwe kabel kan verbinden met de connector
Of trek ik dan alles kapot ?
Heb geen idee hoe de kabel precies loopt en op welk punt de connector precies zit
Weet iemand of er veel speling in de lengte van de kabel zit ?

[ Voor 7% gewijzigd door max.schollen op 08-11-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:00:
Ik heb de power button binnen gekregen
De beschrijving die ik per mail kreeg gaf aan dat ik kabels moet solderen
Maar als ik de knop zie zit er aan het einde van de kabel een connector
Betekent dat dan dat ik de kabel er voorzichtig uit kan trekken en de nieuwe kabel kan verbinden met de connector
Of trek ik dan alles kapot ?
Heb geen idee hoe de kabel precies loopt en op welk punt de connector precies zit
Staat er in de beschrijving dan niet duidelijk waar je moet solderen? Aan de vragen die je stelt lijkt het alsof de beschrijving totaal niet duidelijk is..
Ik hoop dat ze toch wel een zeer duidelijke stap voor stap handleiding hebben gemaakt voor zulke reparaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
max.schollen schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:00:
het is duidelijk dat je niet wat je doet, ik adviseer je hiervoor even naar je lokale FM te gaan voordat er straks iets stuk gaat. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 09-11-2020 01:03 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.