Acties:
  • +10 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-09 11:32
Ik ben nu heel blij.

Mijn eerste fiets had vanaf het begin gedoe met schakelen. Resets, doortrappen… E-shifter vervangen, hub vervangen, nog steeds niet helemaal ok. Fietste goed van en naar m'n werk, maar af en toe die kraak en een klein stukje doortrappen in de 4e versnelling. Ik fiets elke dag 10km heen en 10 terug.
Er zou een nieuw wiel komen maar dat duurde wel een beetje lang. Mijn contact bij vanMoof - via vanMoofing op FB - vond het ook te lang duren en besloot mij een nieuwe fiets te sturen.
Deze heb ik inmiddels ontvangen en direct vanaf het begin is de ervaring stukken beter. Schakelen gaat ok, fiets is in perfecte conditie. Echt wel een behoorlijk verschil.

Heel vreemd, die verschillen in kwaliteit. Hoe kan de ene fiets perfect zijn en de andere met mankementen? Zo'n ingewikkeld product is het nou ook weer niet, zou je zeggen... En die fabriek van ze ziet er behoorlijk strak uit.
Al met al ben ik wel goed geholpen door vM, ook al heeft het allemaal even geduurd.

De extra snelheid is fantastisch, het model prachtig en de electronica, zeker in vergelijking met andere fietsen met die duffe schermpjes, is top. Misschien hadden ze eea iets langer moeten doorontwikkelen om echt álle fietsen goed te laten zijn en om de toestanden die er al lang zijn met reparaties en vervangingen te voorkomen.
De software werkt nu ook goed, ik zie al mijn ritten op m'n telefoon.
Remmen zijn prima, itt wat elders hier beweerd wordt vind ik het geen 'goedkope Chinese troep'.
Mooie hendels, strakke schijfjes. Trouwens, wat is Chinese troep tegenwoordig? Mijn iPhone wordt daar gemaakt, onder andere...

Al met al heb je voor 2k een hele mooie elektrische fiets, met voorlopig nog een paar kanttekeningen:
- omdat het niet zeker is dat alles het doet is het handig om in de buurt van een vanMoof winkel te wonen. En die zijn er nog niet veel. Of je moet van fietsen versturen genieten... of ze moeten de mobiele fietsdokters implementeren, want dat is tot nog toe een loze belofte en dat is niet best.
- Het schakelsysteem is nog niet uitontwikkeld. Het werkt, voor mij goed en fijner dan een handmatige derailleur of naaf, maar het kan beter. Waarschijnlijk niet voor deze prijs, maar een soort automatisch Enviolo systeem met riem zou bijvoorbeeld echt heel mooi zijn...
- De bedrading in en rondom het stuur kan beter. Vooral de bedrading onder de handvatten en in het stuur zou beter moeten. Nu is het handvatten vervangen een precair klusje (bovenkant snijden!) en met het stuur verhogen moet je ook uitkijken.

Ik heb redelijk wat fietsen uitgeprobeerd voor ik deze heb gekocht, veel middenmotoren ook, maar dit rijdt echt veel fijner. Ik kijk er gewoon naar uit dat ik weer naar m'n werk mag fietsen :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelX
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2023
litebyte schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Sorry, maar de verhalen vanuit VanMoof (al dan niet als gesponsorde content overgenomen door de 'waarheidsmedia') vertrouw ik niet meer, het is vooral veel marketing ****

YouTube: VanMoof S3 | Unboxing, Aufbau und ein Reinfall (Qualitäts-Test)

Een van de vele voorbeelden, zelfs voor veel fanboys begint het nu genoeg te worden.
Tuurlijk klopt daar geen reet van.. Maar zie je Heer Carlier al aan de investeerders/potentiele klanten vertellen dat het pakweg 25-40% van de fietsen zijn die 1 of meerdere mankementen heeft ?

Echt, de reden dat het zo druk is bij VM heeft echt niet veel te maken met dat ze zoveel fietsen verkopen. Een klant koopt een fiets en krijgt een leverdatum van VM. Die klant hoor je de eerste 5/6 weken niet meer omdat hij dan rustig op zijn fiets zit te wachten. Dat zijn geen klanten waar je je handen vol aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

EasyC schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:58:
Ik ben nu heel blij.

Mijn eerste fiets had vanaf het begin gedoe met schakelen. Resets, doortrappen… E-shifter vervangen, hub vervangen, nog steeds niet helemaal ok. Fietste goed van en naar m'n werk, maar af en toe die kraak en een klein stukje doortrappen in de 4e versnelling. Ik fiets elke dag 10km heen en 10 terug.
Er zou een nieuw wiel komen maar dat duurde wel een beetje lang. Mijn contact bij vanMoof - via vanMoofing op FB - vond het ook te lang duren en besloot mij een nieuwe fiets te sturen.
Deze heb ik inmiddels ontvangen en direct vanaf het begin is de ervaring stukken beter. Schakelen gaat ok, fiets is in perfecte conditie. Echt wel een behoorlijk verschil.
Het zijn de problemen die je leest bij heel veel (ex)bezitters. Sommigen zijn al aan hun derde fiets, en dan binnen een aantal maanden. Het lijkt erop dat er om financiele/investeringsredenen een launch datum is afgesproken terwijl de fiets nog niet is uitontwikkeld. Snel op de markt brengen, zeker ook gezien de enorme vraag naar ebikes. Problemen die lossen we later wel op.
Heel vreemd, die verschillen in kwaliteit. Hoe kan de ene fiets perfect zijn en de andere met mankementen? Zo'n ingewikkeld product is het nou ook weer niet, zou je zeggen... En die fabriek van ze ziet er behoorlijk strak uit.
Al met al ben ik wel goed geholpen door vM, ook al heeft het allemaal even geduurd.
Een fiets is op zichzelf geen ingewikkeld product, maar als je (bijna letterlijk) zelf het wiel opnieuw wil uitvinden met onderdelen die niet goed op elkaar zjjn afgestemd, nog niet zijn uitontwikkeld in combinatie met een nieuw productieproces en productielocatie, olv twee 'amsterdamse lefgozertjes' Dan krijg je al snel een optelsom aan problemen.
De extra snelheid is fantastisch, het model prachtig en de electronica, zeker in vergelijking met andere fietsen met die duffe schermpjes, is top. Misschien hadden ze eea iets langer moeten doorontwikkelen om echt álle fietsen goed te laten zijn en om de toestanden die er al lang zijn met reparaties en vervangingen te voorkomen.
- de extra snelheid (ondersteuning - in Nederland) bij wet verboden - leuk als straks de verzekering zegt: u bent niet verzekerd op een VanMoof bij een ongeluk.
- gebruikmaking van 'eigen' onderdelen of gemaakt naar 'eigen specificatie' is heel leuk, maar dan moet je het ook wel goed hebben uitontwikkeld. Over 3 jaar kan het bijv. wel eens lastig worden om bepaalde onderdelen nog bij VanMoof te bestellen/te laten repareren. Maar ja als vorm boven kwaliteit gaat dan zullen de meeste gebruikers binnen 3 jaar wel een nieuw modelletje willen.
Ik heb redelijk wat fietsen uitgeprobeerd voor ik deze heb gekocht, veel middenmotoren ook, maar dit rijdt echt veel fijner. Ik kijk er gewoon naar uit dat ik weer naar m'n werk mag fietsen :-D
Geniet ervan, want het is nu meer een loterij dan een product waar je op kan vertrouwen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

MichaelX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:36:
[...]

Tuurlijk klopt daar geen reet van.. Maar zie je Heer Carlier al aan de investeerders/potentiele klanten vertellen dat het pakweg 25-40% van de fietsen zijn die 1 of meerdere mankementen heeft ?

Echt, de reden dat het zo druk is bij VM heeft echt niet veel te maken met dat ze zoveel fietsen verkopen. Een klant koopt een fiets en krijgt een leverdatum van VM. Die klant hoor je de eerste 5/6 weken niet meer omdat hij dan rustig op zijn fiets zit te wachten. Dat zijn geen klanten waar je je handen vol aan hebt.
Klopt, als je kijkt dan naar het hele verhaal dat er omheen wordt gebakken met medewerking van influencers tot aan zogenaamde betrouwbare media tot aan het bespelen van Trustpilot.

Dan moet je als toekomstig koper al gewaarschuwd zijn dat als een bedrijf dit soort maatregelen nodig heeft om zijn product omhoog te houden je op z'n minst moet wachten. zou mij gezien de klachten niets verbazen als VanMoof binnenkort te gast is in een bekend Nederlands consumenten programma.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
litebyte schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Geniet ervan, want het is nu meer een loterij dan een product waar je op kan vertrouwen.
Dat is het ook. De kwaliteit is dusdanig laag, dat het gewoon wachten is op problemen. Ik zou nooit 2000 euro uitgeven voor iets waar ik direct al flinke twijfels bij heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Starbucks schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:48:
[...]
Ik zou nooit 2000 euro uitgeven voor iets waar ik direct al flinke twijfels bij heb.
Daarom heb ik geen VM gekocht maar een suffe Batavus. Stond laatst bij het stoplicht naast een vanMoof, fiets een beetje bekijken, eigenaar zag dat en grijnsde. Groen licht en zoefff daar ging ie, veel harder dan ik kan. Toch jaloers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
jodeltje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

Daarom heb ik geen VM gekocht maar een suffe Batavus. Stond laatst bij het stoplicht naast een vanMoof, fiets een beetje bekijken, eigenaar zag dat en grijnsde. Groen licht en zoefff daar ging ie, veel harder dan ik kan. Toch jaloers :P
Tja, en je hebt stevige kans dat hij bij het volgende licht gaat doortrappen omdat de versnelling weigert.
Ik ben benieuwd hoe veel er nog rond rijden na 5000 km.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EasyC
Wel een beetje jammer dat hierboven allemaal reacties op mijn verhaal staan van mensen die geen S3 hebben - en vooral willen uiten dat ze daar heel blij mee zijn en vinden dat ze daar ontzettend gelijk in hebben. Wat doe je toch in dit topic als je bijvoorbeeld op een suffe Batavus rijdt? (wil niemand wegjagen maar begrijp dit gedoe niet).
Ben de negativiteit wel een beetje beu... vanMoof probeert iets anders - met alle problemen die er bij komen.
Al die herkauwde argumenten, ('ik zou het nooit kopen' , 'daarom heb ik m niet gekocht' enz enz), pfff.
Er is ook gewoon een algemeen e-bike forum hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
EasyC schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:16:
Wel een beetje jammer dat hierboven allemaal reacties op mijn verhaal staan van mensen die geen S3 hebben - en vooral willen uiten dat ze daar heel blij mee zijn en vinden dat ze daar ontzettend gelijk in hebben. Wat doe je toch in dit topic als je bijvoorbeeld op een suffe Batavus rijdt? (wil niemand wegjagen maar begrijp dit gedoe niet).
Ben de negativiteit wel een beetje beu... vanMoof probeert iets anders - met alle problemen die er bij komen.
Al die herkauwde argumenten, ('ik zou het nooit kopen' , 'daarom heb ik m niet gekocht' enz enz), pfff.
Sorry hoor voor mijn aanwezigheid. Ik kijk in dit topic omdat ik ook een VanMoof had willen kopen, maar de gok niet durfde te nemen. Neemt niet weg dat ik het een mooie fiets vind en dus dit topic volg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
Als elk topic vol staat met superlatieven, dan kun je niks meer onderscheiden. Het is juist goed om te wijzen op de problemen of minpunten. Dan kan een ieder voor zich bepalen of het het risico waard is of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EasyC
jodeltje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Sorry hoor voor mijn aanwezigheid. Ik kijk in dit topic omdat ik ook een VanMoof had willen kopen, maar de gok niet durfde te nemen. Neemt niet weg dat ik het een mooie fiets vind en dus dit topic volg.
Je bent welkom hoor, maar dat herkauwde negatieve gedoe... ik rijd met een enorme smile op deze fiets, is voor mij eigenlijk het belangrijkste argument. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
EasyC schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Je bent welkom hoor, maar dat herkauwde negatieve gedoe... ik rijd met een enorme smile op deze fiets, is voor mij eigenlijk het belangrijkste argument. :)
Ik zei letterlijk dat ik jaloers naar een vanMoof keek.. :?

Edit: Weetje fuckit, ik lees wel alleen :/

[ Voor 5% gewijzigd door jodeltje op 28-10-2020 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EasyC
jodeltje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:33:
[...]

Edit: Weetje fuckit, ik lees wel alleen :/
Haha zo erg is het ook niet, en het ging me eigenlijk niet eens zozeer om specifiek jouw reactie... maar dit hele topic heet toch ‘Ervaringen met...’ en die beginnen een beetje ondergesneeuwd te raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
EasyC schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

maar dat herkauwde negatieve gedoe... ik rijd met een enorme smile op deze fiets, is voor mij eigenlijk het belangrijkste argument. :)
ik rijdt ook met een enorme smile op mijn s3 van de september batch, ik rijd als een baas en alles functioneerd zoals het hoort! :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 20:22
Hier ook nog steeds met veel plezier aan het rijden en zoem zo langs iedereen. Iedereen die de fiets ziet zegt ook gelijk wat een gave fiets! Ohja hier een firmware update 1.2.7 binnen. Even telefoon opladen en dan updaten. Wie kan dat zeggen... Mijn fiets hangt aan de muur binnen als ik niet mee rij. Veelste dure schilderij. Zo kan je het ook zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichaelX
EasyC schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:16:
Het feit dat VM nooit echt kritiek kreeg maar alleen maar werd aangeprezen is de reden dat ze nu kampen met de problemen die ze hebben. We hebben allemaal wel iets met VM. Sommigen rijden net 2 maanden rond op hun VM en sommigen hebben al pakweg 10 jaar een connectie met VM.

Ik denk dat we allemaal willen dat VM goede, mooie en betrouwbare fietsen maakt. En met dat over-positieve gedoe wat we ook in de betaalde reviews van oa BRIGHT enz zien, zijn wij als consument niet mee geholpen. Als er structulere fouten zijn, dan moet dat worden aangekaart. En we hebben het niet over een fiets die nét 2 maandjes uit is. Dit speelt al jaren.

Bij elke release van een ES is het precies hetzelfde verhaal.

Ik geloof echt oprecht dat je voor een bedrijf als VM vrij streng moet zijn. De S3 kost nu dan net geen €2000,- maar vergeet niet dat er mensen zijn die ook €3000/€3400 euro hebben afgetikt voor een fiets en dat is gewoon serieus veel geld.

Ik kan echter wel begrijpen dat het voor mede-tweakers soms wel eens vervelend kan zijn. Dat dan weer wel. Maar de herrie die we maken zal er uiteindelijk voor zorgen dat jouw VM ervaring wat beter zal worden.

Hadden de klanten in juli geen herrie gemaakt reed je nu nog rond met een krom voorwiel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Ben de negativiteit wel een beetje beu
Ik denk dat de meeste geinteresseerden en (toekomstig)bezitters de negativiteit wel een beetje beu zijn. Dat is nu net het hele probleem.

Elke derde reactie gaat hier over dat de fiets nog steeds niet geleverd is (inclusief alle persoonlijke details over het op de hoogte houden) en bijna elke tweede reactie over een probleem met de fiets zelf.

Welk beeld schept dat bij jou?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RAW1973
  • Registratie: Juli 2006
Dat alle happy VanMoofers aan het fietsen zijn en deze klaagrubriek links laten liggen.

Remco

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-09 11:49
litebyte schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Elke derde reactie gaat hier over dat de fiets nog steeds niet geleverd is (inclusief alle persoonlijke details over het op de hoogte houden) en bijna elke tweede reactie over een probleem met de fiets zelf.

Dat is prima. Het jammere is alleen dat bij iedere “tweede” en “derde” reactie er vervolgens weer steeds zelfde reacties komen van niet-VanMoof bezitters over hoe slecht het allemaal niet is.

Iedereen is, neem ik aan, wijs genoeg om (n)iets te doen met de slechte ervaringen en problemen die gemeld worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:11
litebyte schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Elke derde reactie gaat hier over dat de fiets nog steeds niet geleverd is (inclusief alle persoonlijke details over het op de hoogte houden) en bijna elke tweede reactie over een probleem met de fiets
Nee elke derde reactie is ondertussen van een zeer select groepje tweakers. VM is evil, ik snap het, we hebben het gelezen, het is helder. We kunnen door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

bbtweak schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Dat is prima. Het jammere is alleen dat bij iedere “tweede” en “derde” reactie er vervolgens weer steeds zelfde reacties komen van niet-VanMoof bezitters over hoe slecht het allemaal niet is.

Iedereen is, neem ik aan, wijs genoeg om (n)iets te doen met de slechte ervaringen en problemen die gemeld worden.
Gelukkig zijn veel (ex)bezitters wijs genoeg om inderdaad iets te doen met de slechte ervaringen en dit te delen op allerlei fora (zoals hier). Alleen op die manier kom je erachter dat VM haar kwaliteti/service/beloftes ooit waar maakt. Vooral blijven herhalen als de problemen er nog zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:46
En ook blijven delen als de fietsen gewoon in orde zijn. Niet om een strijd te krijgen of VM nu goed of slecht is, maar om te zien of de afgeleverde fietsen steeds beter worden en we er met elkaar achter komen of VM de zaken beter op orde heeft of niet. Ik volg ook een VM-Facebook groep en het lijkt erop dat de fietsen die nu geleverd worden (bouw september) minder of geen issues hebben.
Heb zelf afgelopen maandag een S3 ontvangen zonder een probleem en rij al paar dagen met enorme glimlach rond. (n=1)

Ben het eens met een hoop mensen hier: dat zou de standaard moeten zijn, maar is helaas niet het geval. Aan elk individu om daar zelf een afweging in te maken, wel of niet kopen.
Persoonlijk zou ik het fijn vinden als we ons beperken tot de ervaringen, goed of slecht, en het oordelen (VM is de duivel, VM moeten we aanbidden) aan elke gebruiker zelf overlaten. Dat scheelt wellicht wat bloedrukpunten. En op dit moment moeten we de zorg ontlasten, nietwaar? ;-)
litebyte schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Gelukkig zijn veel (ex)bezitters wijs genoeg om inderdaad iets te doen met de slechte ervaringen en dit te delen op allerlei fora (zoals hier). Alleen op die manier kom je erachter dat VM haar kwaliteti/service/beloftes ooit waar maakt. Vooral blijven herhalen als de problemen er nog zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door edegroot1973 op 29-10-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

edegroot1973 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:52:
En ook blijven delen als de fietsen gewoon in orde zijn.

[...]
Zeker absoluut!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2021
Wat een geweldige fiets!

Voor de liefhebbers hier mijn verhaal over de aankoop en ervaringen met de S3.
Al maanden volg ik de berichten en tips op Tweakers en vind dat ik dan ook maar eens iets terug moet doen.

De keuze:
Nog voor Corona had ik besloten dat ik de auto op niet regenachtige dagen wilde gaan inruilen voor een E-bike. Het oog wil ook wat en ik wilde geen astronomische bedragen uitgeven. Om die laatste reden viel destijds de S2 af en ging voor de Cowboy.
Een testrit was afgesproken en toen kwam Corona om de hoek. De testrit werd door Cowboy gecanceld. Geluk bij ongeluk was op datzelfde moment de introductie van de S3 met een aantrekkelijke prijs. Alle nadelen van de Cowboy die ik op de koop toe zou nemen (geen standaard, geen spatborden, te sportief zadel, alleen met telefoon unlocken – en dus lastig delen van de fiets, en achteraf het niet meer aanbieden van de off-road stand) waren geen issue meer.

De fietsroute icm S3:
Dagelijks fiets ik 44km over een prachtig fietspad dat grotendeels door de bossen en heidevelden loopt. Wat voorheen een oude spoorlijn was is nu een fietspad geworden. Op de route kom ik zo’n 5 andere fietsers tegen en dat is het dan. Kortom ik maak alleen maar gebruik van de US-stand en ben daar echt blij mee. Speed-pedelec ga ik niet aanschaffen want die snelheid vind ik te hoog en het zou betekenen dat ik op de rijbaan moet gaan fietsen wat ik veel te gevaarlijk vind. Natuurlijk draag ik een helm en een fietsbril tegen de vliegen etc.. Ook heb ik om ’s avonds door het bos te rijden, een Lezyne 1300lm lamp op het stuur gezet en ga ik de velgen nog voorzien van Scotchlite zwarte tape. Ik knip dat figuurtje van Flectr360 zelf wel na (woekerprijs).
Enkele reis had ik over de afgelopen maanden een gemiddelde snelheid van 29,1 km/u en gemiddeld slechts 1 stop (heb op de route maar 2 verkeerslichten die vrijwel altijd op groen staan).

De fiets:
De fiets is half augustus geleverd en ik heb er nu zo’n 1.400Km mee gereden. Unboxing was niet direct het feestje dat ik verwacht had. Kleine slag in het voorwiel, deuk in het achterspatbord en geen verbinding te krijgen met Android (a.g.v. oude firmware versie). Na meerdere pogingen om VanMoof telefonisch te bereiken contact gekregen met Alex. Wat een super kerel was dat! Ervaring is dat als je eenmaal contact hebt, er een dossier wordt aangelegd en dat je dan via de mail supersnel antwoord krijgt op al jouw vragen. Samengevat: slag is gemaakt door de lokale fietsenmaker (twee jonge gasten die nu drie VanMoofs (S2/3) onderhouden, het prachtige fietsen vinden en zich helemaal inleren in hoe deze te onderhouden. Tja, die gaan met de tijd mee: openingstijden van 9-19u ivm met de werkende mens, sms als de fiets klaar is en online kunnen betalen). Via I-phone de fiets een firmware update gegeven zodat ik contact kreeg met Android en van VanMoof een nieuw spatbord ontvangen. Kosten zijn binnen twee weken meer dan goed vergoed door VanMoof.

Versnelling:
Schakelen verloopt prima. Ik start altijd met boostknop en trap dan lichtjes mee. Hiermee voorkom ik het klikken. Bij 20km schakelt hij naar 4e versnelling (ook gezien de route waarbij ik nauwelijks terug schakel uit 4). Automatisch schakelen is perfect. Ik fietste onlangs op een andere E-bike met ook een naafversnelling en daarbij moest ik eerst terugtrappen om door te schakelen. Dat was helemaal niets. Ik zou het wel prettig vinden als er nog een 5e versnelling zou zijn of iets meer weerstand in de 4e.

App:
Unlocken werkt zeker niet altijd en ook de locatie is nog wel eens niet accuraat. Is voor mij geen showstopper en ik neem aan dat dit VanMoof hier nog wel eens uit gaat komen.

De discussie:
Ik zelf werk bij een bedrijf dat jaren terug ook een “gedurfd” product in de markt heeft gezet. We zijn ons kapot geschrokken van de verkoopaantallen zodra we het product gingen verkopen. Veel personeel aan moeten nemen, op moeten leiden, produceren als een dolle en uitleveren maar. Probleem was net als bij VanMoof dat ondanks alle testen vooraf, er als gevolg van de aantallen problemen waren bij de assemblage en in het veld (te snel moeten doorlopen van de leercurve). Er is maar een oplossing en dat is blijf altijd in contact met je klant en doe er alles aan zodat deze gebruik kan blijven maken van je product. In de tussentijd alle aandacht besteden aan procesverbetering en productoptimalisatie om toekomstig leed te voorkomen. Ik kan niet anders zeggen dan dat zodra ik contact had met VanMoof, ik prima ben geholpen en dat ik zelf mocht aangeven wanneer ik vond dat de testperiode mocht stoppen (ipv de standaard twee weken). Ik moet hierbij wel zeggen dat de problemen die ik had klein, mechanisch van aard waren en door de lokale FM konden worden opgelost. Ik zou zelf nooit mijn fiets via de pakketdienst terug sturen. Dus wat mij betreft is het initiatief om de service uit te breiden naar buiten Amsterdam een absolute must.

Conclusie:
Ik vind het een heerlijke en prachtige fiets en heb nu 1.400km zonder enig probleem kunnen fietsen. Dagelijks de dag beginnen en afsluiten met een rit door de buitenlucht is zoveel fijner dan die suffe auto. Heb dan ook gebruik van Fitsmeister gewijzigd in het checken van Buienradar. Ik zou er echt van balen als de US stand zou verdwijnen, zeker gezien de route die ik dagelijks rijd. De snelheid is vergelijkbaar met die van wielrenners. Als het over veiligheid gaat, vind ik de earpods/hoofdtelefoons waarmee menig fietser zich tegenwoordig afsluit van alles om zich heen ook nog wel een discussie waard. Ervaringen met de service van VanMoof zijn tot op heden prima geweest nadat het wel even duurde om contact te leggen.

Ik hoop oprecht dat iedereen die nu een VanMoof in bestelling heeft en andere S3 eigenaren met wellicht grotere problemen dan ik heb gehad, dezelfde fietservaring gaan krijgen als ik in de afgelopen maanden heb gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heval
niet helemaal onbelangrijk is dat de klantenservice wachttijden van 50 min nu ingekort zijn naar 1 min. VM beeld dat geschetst wordt (negatief) is echt allang niet meer waar. Het is voornamelijk door niet VM bezitter en vage toekomst zaken (de gear gaat niet goed blijven! etc.).

[ Voor 27% gewijzigd door heval op 29-10-2020 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:24
heval schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:07:
niet helemaal onbelangrijk is dat de klantenservice wachttijden van 50 min nu ingekort zijn naar 1 min. VM beeld dat geschetst wordt (negatief) is echt allang niet meer waar. Het is voornamelijk door niet VM bezitter en vage toekomst zaken (de gear gaat niet goed blijven! etc.).
Of ik ben een uitzondering maar vandaag nog ruim 20 minuten in de wacht gezeten. Dus dat negatieve beeld is zeker niet altijd onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
MichaelX schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 00:25:
[...]
Hadden de klanten in juli geen herrie gemaakt reed je nu nog rond met een krom voorwiel :+
om een stap vooruit te gaan, moet je soms 2 stappen achteruit doen, das het risico van een early adopter te zijn, wil je voor betrouwbaar gaan, koop dan bv. een Giant/Batavus of Sparta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

heval schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:07:
Het verhaal van @Holladi-jo hierboven is mooi om te lezen, maar het is helaas voor heel veel bezitters een heel ander verhaal. Die moet je niet wegwuiven als negatieve zeikers of niet waar (lees recente reviews maar)
Of dat nu om de klantenservice gaat of over de kwaliteitt/levertijden. Ben blij dat iedereen zijn ervaringen deelt - goed of slecht. Als er niet zoveel klachten waren dan waren er niet zoveel negatieve reviews. Ik hoop dat beide blijven worden gedeeld. Ook al gaat het om (steeds) dezelfde verhalen (storingen/slot dat niet werkt/batterij problemen/schakel problemen etc etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy4
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de kicklock of een art 2 slot voor de allianz fietsverzekering. Wat lijkt jullie het slimst om te doen? Gezien de problemen met de kicklock, wil ik liever niet hebben dat ik niet kan aantonen dat de fiets op slot stond, mocht ie gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
Jimmy4 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:51:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de kicklock of een art 2 slot voor de allianz fietsverzekering. Wat lijkt jullie het slimst om te doen? Gezien de problemen met de kicklock, wil ik liever niet hebben dat ik niet kan aantonen dat de fiets op slot stond, mocht ie gestolen worden.
Ik zou persoonlijk de fiets altijd aan een kettingslot doen. Ookal heb je een kicklock. Je fiets is zo weg, ook met kicklock. De kicklock is erg handig, dat sowieso maar er zijn al genoeg voorbeelden van VM’s die gestolen zijn ondanks het kicklock + alarm.

Gewoon een goede ketting eromheen. Het schrikt toch een beetje af, al helemaal voor de gelegenheidsdiefjes.

Let op, ketting niet om het frame wikkelen want dan heb je na 1 dag al lakschade. Ook met hoes om de ketting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelX
Bruzski schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

om een stap vooruit te gaan, moet je soms 2 stappen achteruit doen, das het risico van een early adopter te zijn, wil je voor betrouwbaar gaan, koop dan bv. een Giant/Batavus of Sparta
Het 6e (inclusief facelifts/updated modellen) electrische VanMoof model wat op de markt word gebracht (verschillen allemaal minder van elkaar dan je denkt) en jezelf nog zien als “early adapter” _O-

Nee sorry je hebt helemaal gelijk. Als early adapter hoort het er nou eenmaal bij dat je wiel nog krommer loopt dan Lucille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
MichaelX schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Als early adapter hoort het er nou eenmaal bij dat je wiel nog krommer loopt dan Lucille.
Lucille :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
oohhh die kromme vrouw van de tv.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:46
Fijn om te zien dat er ook weer eens wat positieve verhalen voorbij komen, ondanks dat niet iedereen het hiermee eens is. Vergeet niet dat ieder geval (helaas) anders lijkt te zijn, maar ook dat men heus werkt aan verandering dus eerdere kwalen inmiddels wellicht al minder zijn.
Jimmy4 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:51:
De belangrijkste reden om ook een kettingslot te nemen is simpelweg dat dieven niet 'zien' dat je fiets op slot staat met het schopslot. Fietsendieven lopen een rondje door een fietsenstalling, letten op slechte sloten, enkele sloten, slechte sloten of mensen die hun sleutel er in hebben laten zitten. Hij komt jouw VanMoof tegen, ziet geen slot en denkt direct "Interessant...".

Of het alarm hem vervolgens bij een eventuele poging zal afschrikken is een volgende discussie, maar met een (extra) kettingslot heb je in ieder geval al de eerste verleiding voor een dief weggenomen.

Tuurlijk, voor 'even vlug' of een 'veilige buurt' is het schopslot wel vaak voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Lol! Ik dacht aan de knuppel van Negan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Werkt automatisch verlichting bij mensen echt goed? Als je fiets in de gang hebt met lamp aan..hoort die aan te gaan? Hoe test je het een beetje. Bij mij staat die vaker aan dan uit. Niet dat ik veel om geef.. als die maar aan kan ( kan via app aan en uit zetten ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bruzski schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Zeg dan ook eens hoe lang je kan genieten van de status van early adopter, of startend bedrijf?

Mijn belangrijkste kritiek is dat ze bv de peace of mind verkopen, maar dat dit buiten Amsterdam een lege doos is. Vind ik gewoon bedrog.

Maar als dit topic alleen dient om hoera te roepen... go ahead.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF2oE9cAKzwQDt2_xbSGfy-kUOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BYnQ1gVnh6XWHrKi114J9kxL.jpg?f=user_large

Gisteren de reparatie factuur binnen gekregen. Gaat zo’n 1750 euro kosten maar hè mijn e-shifter doet het nog.

Vandaag zou de schade expert Van de tegen partij naar VanMoof gaan. Ik moest dat regelen voor de beste heer, dus Vanmoof op de hoogte gebracht en ja je raad het al niemand wist van zijn aankomst. Ook wel fijn dat ik pas gebeld werd toen de schade expert alweer terug naar kantoor was. Anders had ik hem mijn factuur of frame nummer kunnen geven.

Nu zou de verzekeraar zelf contact opnemen en maar hopen dat ze morgen wel terecht kunnen.

Gaat goed dus,zal met al die VanMoofjes op de weg wel vaker voor gaan komen dat er schade gevallen binnen komen.

Zit nu alweer twee weken zonder werkende fiets.

Mijn tip mensen laat uw licht aan! Was ik misschien wel gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Bintzak op 29-10-2020 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
heval schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:58:
Werkt automatisch verlichting bij mensen echt goed? Als je fiets in de gang hebt met lamp aan..hoort die aan te gaan? Hoe test je het een beetje. Bij mij staat die vaker aan dan uit. Niet dat ik veel om geef.. als die maar aan kan ( kan via app aan en uit zetten ).
Hij is bij mij te gevoelig en gaat inderdaad alleen uit bij erg felle zon. Je kan het testen door met de flitser van je telefoon een minuut op de onderste 'pixel' van het matrixdisplay te schijnen. Na X seconden zal je fietslicht uit
gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Bintzak schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:29:
[Afbeelding]

Gisteren de reparatie factuur binnen gekregen. Gaat zo’n 1750 euro kosten maar hè mijn e-shifter doet het nog.

Vandaag zou de schade expert Van de tegen partij naar VanMoof gaan. Ik moest dat regelen voor de beste heer, dus Vanmoof op de hoogte gebracht en ja je raad het al niemand wist van zijn aankomst. Ook wel fijn dat ik pas gebeld werd toen de schade expert alweer terug naar kantoor was. Anders had ik hem mijn factuur of frame nummer kunnen geven.

Nu zou de verzekeraar zelf contact opnemen en maar hopen dat ze morgen wel terecht kunnen.

Gaat goed dus,zal met al die VanMoofjes op de weg wel vaker voor gaan komen dat er schade gevallen binnen komen.

Je kan zeggen wat je wil, maar het is tenminste wel duurzaam dat men bij €1750 aan schade de fiets toch nog gaat repareren in plaats van vervangen...

Offtopic: de verzekeraar die fysiek langs gaat bij VanMoof? Waarom...? (zeker nu met covid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
oscarwashere schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Je kan zeggen wat je wil, maar het is tenminste wel duurzaam dat men bij €1750 aan schade de fiets toch nog gaat repareren in plaats van vervangen...

Offtopic: de verzekeraar die fysiek langs gaat bij VanMoof? Waarom...? (zeker nu met covid)
Ik had hem Total Loss verklaard. Dus de verzekeraar wil dat de (fietsenmaker) de schade bepaald, en een schade expert die door de verzekeraar is ingeschakeld gaat langs.

Ik vindt het ook absurt aangezien het om slechts 2000 euro gaat, als je een deuk in een auto rijd zit je daar al snel aan. Ze mogen blij zij dat ik er goed vanaf gekomen ben.

Als de fiets opnieuw opgebouwd wordt is die binnen 2 weken klaar volgens vanmoof, is in ieder geval sneller dan een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Laatst online: 29-08 15:46
Bintzak schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:29:
[Afbeelding]

Dacht dat je achtervork en daarmee je frame ook verbogen was?
Zou ook kiezen voor reparatie al is het maar dat je zeker weet dat je een goed werkende fiets afgeleverd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

eisbaer

Zie signature

heval schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:58:
Werkt hier vrij goed. Firmware v1.2.7.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
Wheeliemaker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:27:
[...]

Dacht dat je achtervork en daarmee je frame ook verbogen was?
Zou ook kiezen voor reparatie al is het maar dat je zeker weet dat je een goed werkende fiets afgeleverd krijgt.
Krijg sowieso een nieuw frame omdat hij onder de krassen zit. Overspuiten kost denk te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Bintzak schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:20:
[...]

Krijg sowieso een nieuw frame omdat hij onder de krassen zit. Overspuiten kost denk te duur.
echt klote voor je, ik hoop voor je dat je gauw weer een S3 ontvangt die uiteraard probleemloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
eisbaer schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:00:
[...]
Werkt hier vrij goed. Firmware v1.2.7.
Wat is vrij goed? Hoe licht moet het zijn tot die auto uit gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

eisbaer

Zie signature

heval schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:38:
[...]

Wat is vrij goed? Hoe licht moet het zijn tot die auto uit gaat?
Denk je dat ik er een luxmeter bij heb? Voorheen was het licht altijd aan. Na de update is het bij normaal daglicht uit. Als het bewolkt is gaat-ie aan. Sneller aan dan autoverlichting ter vergelijking, wat ik positief vind.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bintzak schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

Ik had hem Total Loss verklaard. Dus de verzekeraar wil dat de (fietsenmaker) de schade bepaald, en een schade expert die door de verzekeraar is ingeschakeld gaat langs.

Ik vindt het ook absurt aangezien het om slechts 2000 euro gaat, als je een deuk in een auto rijd zit je daar al snel aan. Ze mogen blij zij dat ik er goed vanaf gekomen ben.

Als de fiets opnieuw opgebouwd wordt is die binnen 2 weken klaar volgens vanmoof, is in ieder geval sneller dan een nieuwe bestellen.
En gaan ze dan het frame herlakken?

Oeps...

Dus eigenlijk steken ze de batterij en electronica in een nieuw frame, al de rest gaat de vuilbak in...
Vind het echt bizar dat zoiets opweegt tegenover een nieuwe.
Ik vraag me dan of hoe veel de verzekering gaat aftrekken omdat die fiets niet meer nieuw is. Ze gaan de dagwaarde niet op 2000€ zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Tommie12 op 30-10-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Tommie12 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:42:

Dus eigenlijk steken ze de batterij en electronica in een nieuw frame, al de rest gaat de vuilbak in...
Vind het echt bizar dat zoiets opweegt tegenover een nieuwe.
Het enige waar verzekeringsmaatschappijen in geïnteresseerd zijn is de bottom line. Als het 50 euro goedkoper is om opnieuw op te laten bouwen in plaats van te vervangen dan zullen ze dat niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
somedutchjoe schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Het enige waar verzekeringsmaatschappijen in geïnteresseerd zijn is de bottom line. Als het 50 euro goedkoper is om opnieuw op te laten bouwen in plaats van te vervangen dan zullen ze dat niet laten.
Ja, maar dit is schade door derden, en dan gaat er vanaf dag 1 een deel van de waarde af.
Je krijgt dan in principe de prijs waaraan je een VM op de 2de handsmarkt zou kunnen kopen in gelijkaardige staat en leeftijd.

Die expert gaat dus eerst eens goed op MP kijken, en daar dan 50€ bij doen.
Als dat 1500€ is, dan krijgt TS dat, en niet 1750€.

Is die prijs 1900€, dan gaan ze 1750€ uitkeren, want de fiets is economisch herstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Tommie12 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:31:
Ja, maar dit is schade door derden, en dan gaat er vanaf dag 1 een deel van de waarde af.
Ja, mocht je zelf een fietsverzekering hebben die schade dekt, dan kan je die beter inschakelen.
Kans bestaat dat die wel het volledige bedrag uitbetalen als de fiets maar een paar maanden oud is.
En die zijn in een betere positie om het op de WA van de tegenpartij te verhalen (die hebben immers wel een schade ter hoogte van het volledige bedrag, als ze dit aan je hebben moeten uitkeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Nou de communicatie tussen VanMoof en de verzekering gaat niet lekker. Gisteren belt de verzekering VanMoof. VanMoof belooft terug te bellen. Niet gebeurd. :F

Ik vandaag de verzekering weer bellen, de factuur en framenummer door gestuurd om wat meer informatie te geven als ze weer naar VanMoof gaan.

VanMoof gebeld voor een afspraak blijkt de fiets inderdaad ergens anders te staan. Nu gaat meneer: Adam regelen dat de fiets maandag naar de shop gaat en dan krijg ik een mail om weer een afspraak te maken. :| ben benieuwd hoe het geheugen van deze man is want het korte termijn geheugen lijkt daar aardig aangetast te zijn bij de medewerkers een beetje teveel Kettingsmeer gesnoven 8)7 denk ik.

Heb wel even vriendelijk aan gegeven dat met al die fietsjes ze dit soort gevallen wel meer kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
maxnl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Ja, mocht je zelf een fietsverzekering hebben die schade dekt, dan kan je die beter inschakelen.
Kans bestaat dat die wel het volledige bedrag uitbetalen als de fiets maar een paar maanden oud is.
En die zijn in een betere positie om het op de WA van de tegenpartij te verhalen (die hebben immers wel een schade ter hoogte van het volledige bedrag, als ze dit aan je hebben moeten uitkeren).
Ik had achteraf beter de fiets ergens in een greppel kunnen flikkeren. Hadden de bike hunters hem gevonden, en had er nu een nieuwe gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Bintzak schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:40:
[...]
Ik had achteraf beter de fiets ergens in een greppel kunnen flikkeren. Hadden de bike hunters hem gevonden, en had er nu een nieuwe gestaan.
nee man, dan had je nu een een modderige S3 moeten rondfietsen.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Bruzski schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

nee man, dan had je nu een een modderige S3 moeten rondfietsen.. :F
Ze hebben er weleens ergens 1 uit een gemeentecontainer gehaald, zo’n pers/wals. Die man die hem gestolen opgaf kreeg gewoon een nieuwe fiets.

Kan het filmpje helaas niet vinden.

Marja moet de mensen hier maar niet op dat idee brengen want als dit nu ineens vaak gebeurt valt het wel op natuurlijk >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Bintzak op 30-10-2020 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Bintzak schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Dat zou fraude geweest zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Nieuw filmpje. :)
YouTube: VanMoof S3 & X3 | How to replace the E-shifter

[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 30-10-2020 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
MichaelX schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:56:
Het gaat er ook niet om wat de app wel of niet laat zien. Het gaat erom wat er te zien is in de backend van VM. En daar is, bij een connectie van de fiets, meer in terug te vinden dan wat de app jou laat zien.
Zie dat de app dat ook lokaal bijhoud, hoewel het niet in de GUI te zien is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
sqlite> select * from lock_state_change_events;
43252|LOCKED|2020-10-29T21:36:31.868+01:00
43252|UNLOCKING|2020-10-30T17:20:27.41+01:00
43252|UNLOCKED|2020-10-30T17:20:39.162+01:00
43252|LOCKED|2020-10-30T17:27:06.369+01:00
43252|LOCKED|2020-10-30T17:27:06.362+01:00
43252|UNLOCKING|2020-10-30T17:42:22.373+01:00
43252|UNLOCKED|2020-10-30T17:42:32.196+01:00
43252|LOCKED|2020-10-30T17:49:53.013+01:00
43252|LOCKED|2020-10-30T17:49:52.996+01:00

En slaat daarnaast ook meer op dan enkel de lat/long van de allerlaatste locatie:

code:
1
2
3
4
5
sqlite> select * from location_change_events;
43252|2020-10-29T21:42:47.54+01:00|52.07xxxxx|4.2xxxxxx
43252|2020-10-30T17:24:08.284+01:00|52.07xxxxx|4.2xxxxxx
43252|2020-10-30T17:42:23.576+01:00|52.08xxxxx|4.2xxxxxx
43252|2020-10-30T17:52:11.709+01:00|52.07xxxxx|4.2xxxxxx

Waar is dat goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Onderzoek: 'E-bike niet gevaarlijker dan gewone fiets'

https://www.rtlnieuws.nl/...ets-fietsen-ebikes-veilig

[ Voor 53% gewijzigd door Bruzski op 30-10-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 23:29
maxnl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Zie dat de app dat ook lokaal bijhoud, hoewel het niet in de GUI te zien is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
sqlite> select * from lock_state_change_events;
43252|LOCKED|2020-10-29T21:36:31.868+01:00
43252|UNLOCKING|2020-10-30T17:20:27.41+01:00
43252|UNLOCKED|2020-10-30T17:20:39.162+01:00
43252|LOCKED|2020-10-30T17:27:06.369+01:00
43252|LOCKED|2020-10-30T17:27:06.362+01:00
43252|UNLOCKING|2020-10-30T17:42:22.373+01:00
43252|UNLOCKED|2020-10-30T17:42:32.196+01:00
43252|LOCKED|2020-10-30T17:49:53.013+01:00
43252|LOCKED|2020-10-30T17:49:52.996+01:00

En slaat daarnaast ook meer op dan enkel de lat/long van de allerlaatste locatie:

code:
1
2
3
4
5

Waar is dat goed voor?
Interessant om te zien! Hoe kun je in de app SQLite database? Er zit wel aardig wat tijd tussen de events van de locatie, ik vraag me af wat het dan triggered, stilstaan? Uit en aan zetten (!= locken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:58
Dan wordt er denk ik geen rekening gehouden met het feit dat de ene elektrische fiets een hogere maximum snelheid heeft dan de ander. Een ongeluk met 32 km/u lijkt me toch een stuk gevaarlijker dan met 25 km/u.

Gisteren was dat wel lekker met de wind. Heenweg wind tegen, 16% batterij over 7km, terugweg 5% over dezelfde afstand met wind mee, met als hoogtepunt 43km/u terwijl die op US 3 stond en dan bij 27km/u stopt met ondersteunen 8)

Nu moet ik zeggen, die snelheid is niet heel veilig, en dan heb je toch liever een helm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
Jochemd13 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Dan wordt er denk ik geen rekening gehouden met het feit dat de ene elektrische fiets een hogere maximum snelheid heeft dan de ander. Een ongeluk met 32 km/u lijkt me toch een stuk gevaarlijker dan met 25 km/u.

Gisteren was dat wel lekker met de wind. Heenweg wind tegen, 16% batterij over 7km, terugweg 5% over dezelfde afstand met wind mee, met als hoogtepunt 43km/u terwijl die op US 3 stond en dan bij 27km/u stopt met ondersteunen 8)

Nu moet ik zeggen, die snelheid is niet heel veilig, en dan heb je toch liever een helm op.
Deze snelheden haal je ook op een gewone fiets heuveltje af wind mee. Dat heeft niets met een elektrische fiets te maken. De VM haalt met wind mee op een normale weg 33 km tenzij je je natuurlijk turbodijen hebt😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:58
Schalkkie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Deze snelheden haal je ook op een gewone fiets heuveltje af wind mee. Dat heeft niets met een elektrische fiets te maken. De VM haalt met wind mee op een normale weg 33 km tenzij je je natuurlijk turbodijen hebt😂😂
Het stuk over de wind mee bedoelde ik eigenlijk niet helemaal te combineren met mijn reactie op het artikel, foutje van mij.

Ging mij er meer over dat wanneer je fiets gemiddeld 32 km/u haalt je minder snel tot stilstand komt wanneer het nodig is dan als je 25km/u rijdt, en daarmee het risico op ongelukken best wel iets kan toenemen. Nu is het natuurlijk zo dat je op een niet elektrische fiets ook die snelheden kan halen, maar je er dan meer bewust van bent omdat je zelf 100% de kracht levert. Zo voelt 25km/u op mijn mountainbike voor mij even snel als 33km/u op de VanMoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 08:49
Ik vind het geen hoogstaand onderzoek... Ten eerste heb je te maken met een relatief kleine groep mensen die onderzocht zijn, waarbij mensen die dood zijn of slechts lichtgewond raakten niet in je data voorkomen. Daarnaast had 40% van de normale fietsers alcohol op. Dat de e-bikers vaker verwondingen hadden aan weke delen en hun rug laat RTL voor het gemak ook maar even weg.
Dan klinkt het onderzoek van Allianz op basis van 5 jaar data van het Duitse ministerie van verkeer betrouwbaarder, als weet je natuurlijk niet of dat ook voor NL representatief is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 22:19
Na een maandje of wat meelezen vanmorgen mijn X3 in ontvangst genomen. Mixed verwachtingen gezien de hassle in dit topic, maar eerste indruk is erg positief. Geen gekke vertragingen, schades of foutmeldingen. Wel een toffe fiets die fietst als een zonnetje.

Heb ook een Urban Arrow CargoLine staan, met een Enviolo Automatiq shifter en Shimano Zee remmen. Dat zijn ook gelijk de twee punten waar je duidelijk merkt dat de Vanmoof een tandje mindere specs heeft. Remmen is OK maar niet zo dodelijk strak als de UA. Zelfde geldt voor het schokken / kraken van de Vanmoof versnellingen versus een Enviolo traploze versnelling. Maar daar is de prijs dan ook naar (6000 vs 2000) dus gerechtvaardigd.

Vanmoof kiest duidelijk form over function, en dat hebben ze fraai gedaan zonder al te kwalijke compromissen voor een stadse fietser. Erg tevreden so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Schalkkie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Turbodijen _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
De s3 geeft error 40 wat is dat?
M’n knop voor de bel doet het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 14:05
max.schollen schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:42:
De s3 geeft error 40 wat is dat?
M’n knop voor de bel doet het ook niet meer
Had je dit al gevonden?

https://support.vanmoof.c...cles/44002035652-error-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ja gevonden
Maar is er een mogelijkheid dat hij het weer doet als het opdroogt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
max.schollen schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:15:
[...]

Ja gevonden
Maar is er een mogelijkheid dat hij het weer doet als het opdroogt ?
1 manier om achter te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Frozing schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Krijg net een mailtje van VM betreffende het achterspatbord:

Hi .....

We nemen contact met je op omdat je een VanMoof S3 bezit (of in je bezit hebt gehad).

Onlangs hebben een aantal riders ons laten weten dat de bouten van het achterspatbord van hun VanMoof S3 of X3 los zijn komen te zitten. Uit nadere analyses is gebleken dat deze cases gelinkt zijn aan een vroege lichting VanMoof’s, waarbij het bij sommige fietsen kan voorkomen dat de bouten van het achterspatbord niet strak genoeg vast zaten. Dit komt niet voor bij latere lichtingen. Uit onze initiële analyse bleek niet dat losse spatbord bouten een veiligheidsrisico voor onze riders kunnen veroorzaken. We onderzoeken nu echter wat de oorzaak is van een serieus incident met een VanMoof S3. De oorzaak van dat incident is nog niet vastgesteld, maar terwijl we het onderzoek uitvoeren, willen we nu alvast verdere voorzorgsmaatregelen nemen.
Helaas kwam je fiets met framenummer ASY....... uit die vroege lichting (zo'n 1.600 fietsen). Als extra veiligheidsmaatregel vragen wij je daarom om voor je volgende rit je achterspatbord bouten te laten controleren.

Dit is wat je moet doen:

Als je in de buurt van een VanMoof brand store woont

Breng je fiets naar een brand store bij jou in de buurt. Een van onze Bike Doctors zal de bouten controleren en waar nodig vastdraaien - binnen 10 minuten sta je weer buiten. Voor de zekerheid raden wij je aan om niet te fietsen voordat de bouten zijn gecontroleerd.

Als je niet in de buurt van een VanMoof brand store woont
Als je niet in de buurt van een VanMoof brand store woont, kunnen de spatbord bouten door een gekwalificeerde fietsenmaker worden aangedraaid. We hebben een video gemaakt die precies laat zien wat hij moet doen, die kun je hier vinden. Eventuele kosten worden door ons vergoed - je kunt je bonnetje naar ons mailen via fix@vanmoof.com.
Als iemand anders nu op je VanMoof S3 rijdt
Het zou enorm helpen als je dit aan ons kunt laten weten. Stuur deze e-mail indien mogelijk door naar de nieuwe eigenaar van je fiets.
Heb je nog vragen? We hebben een speciale supportpagina opgezet en je kunt altijd contact met ons opnemen via fix@vanmoof.com - we zullen alles op alles zetten om je te helpen.

Vriendelijke groet,

Het VanMoof-team
Heb dit mailtje NIET gehad, mijn S3 is begin juli geleverd, dus weet niet of dit dan 1 van de eerste (1600) is?

Kun je dit nog ergens checken? Just to be sure?

Zag nl bij een vriend van me (die zijn S3 net een paar weken heeft) dat hij een iets ander achterspatbord heeft, lijkt wat minder ruimte te zijn tussen spatbord en (optionele) bagagerekje.

Misschien wel aardig om te weten of degene met een S3 (X3 mogelijk ook?) een ander spatbord (of ander bagagerekje?) hebben, die dichter bij elkaar zitten. En of je de waarschuwingsemail van vM gehad hebt en de check mbt chassisnummer gedaan hebt.

Ik trap af, vul graag aan:

Alias / Leverdatum / Type / Ruimte (spatbord/bagagerek) / vMail / check chassisnr:

HAWK Wizard / 14 juli 2020 / S3 / 5cm / Nee / OK

[ Voor 7% gewijzigd door HAWK Wizard op 01-11-2020 16:19 . Reden: Blijkt vooral de mindere ruimte tussen spatbord en bagagerek te zijn wat (mogelijk) anders is bij nieuwere productie modellen? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
maxnl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

code:
1
2
3
4
5

Waar is dat goed voor?
In de app zie je waar je fiets staat. Dus die slaat die waarschijnlijk hier op. Wel vet, hoe kom je hier bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Nieuwste firmware (bike) is 1.2.7 dacht ik, die heb ik sinds kort ook. Paaseitje doet het nog, en auto-unlocken is iets beter geworden (maar nog steeds werkt het maar in 20-30% van de gevallen).

Android app is versie v5.4.0m maar daar is nu v.5.4.1 van uit, mogelijk werkt het dan wel helemaal goed (en is paaseitje ook nog werkzaam....)
Op advies van Vm Support naar v.1.2.4 "gedowngrade" en gek genoeg werkt dat auto-unlock nu iets beter: in iets meer dan 50% van de gevallen werkt het nu, helaas dus nog steeds niet altijd, maar mogelijk levert dit inzicht in wat de echte oplossing zou moeten zijn.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Cyleo schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:53:
[...]
In de app zie je waar je fiets staat. Dus die slaat die waarschijnlijk hier op.
Vroeg me alleen af waarom er meerdere records in de tabel staan, en niet alleen de laatste locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
HAWK Wizard schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:53:
[...]

Op advies van Vm Support naar v.1.2.4 "gedowngrade" en gek genoeg werkt dat auto-unlock nu iets beter: in iets meer dan 50% van de gevallen werkt het nu, helaas dus nog steeds niet altijd, maar mogelijk levert dit inzicht in wat de echte oplossing zou moeten zijn.........
ik had.. altans dat dacht ik, geen probleem met v1.2.7, maar ik merk sinds de upgrade de auto unlock niet altijd werkt en heel af en toe schiet de versnelling lichtjes door, ook blijft soms de versnelling in de 1ste hangen... met v1.1.8 had ik hier volgens mij geen last van. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozing
HAWK Wizard schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:47:
[...]

Heb dit mailtje NIET gehad, mijn S3 is begin juli geleverd, dus weet niet of dit dan 1 van de eerste (1600) is?

Kun je dit nog ergens checken? Just to be sure?
Je kunt het controleren aan de hand van je framenummer.

https://www.vanmoof.com/n...5251-940885135.1604225251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Thx, mijn S3 is volgens deze site ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
heval schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:16:
[...]

1 manier om achter te komen...
De error 40 is nu weg
Is dat een goed teken ?
De knop reageert nog niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelX
max.schollen schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:22:
[...]

De error 40 is nu weg
Is dat een goed teken ?
De knop reageert nog niet
Neem contact op met VM. Hun kunnen jou precies vertellen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
MichaelX schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:12:
[...]

het is vocht in de knop
Het aparte is hij deed het net
Ik zette de fiets op slot
Na een paar keer van het slot af halen met de power button werkte het weer niet
Gekke maar waar ..
Vraag me echt af hoe dit kan
Kon hem wel van het slot af halen met de app
De error 40 is ook weg
Als ik de fiets aan zet en ik druk een paar keer op de knop dan gaat ie wel uit

[ Voor 10% gewijzigd door max.schollen op 01-11-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
MichaelX schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:12:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Zij zeggen dat als er vocht is er een kans is dat als het opdroogt het misschien weer werkt
Inderdaad vanmiddag na een paar uur in de schuur te hebben gestaan werkte het weer .
Na een paar keer drukken werkte het weer niet
Een paar uur laten staan en toen werkte het weer en daarna na een paar keer drukken weer niet.
Was eigenlijk even benieuwd of er mensen met het zelfde probleem zijn en wat de fix was (maybe wat anders dan knop vervangen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
max.schollen schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:04:
[...]

Zij zeggen dat als er vocht is er een kans is dat als het opdroogt het misschien weer werkt
Inderdaad vanmiddag na een paar uur in de schuur te hebben gestaan werkte het weer .
Een paar uur laten staan en toen werkte het weer en daarna na een paar keer drukken weer niet.
Was eigenlijk even benieuwd of er mensen met het zelfde probleem zijn en wat de fix was (maybe wat anders dan knop vervangen )
Stuur die maar terug naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
Tommie12 schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:40:
[...]

Stuur die maar terug naar Amsterdam.
Inderdaad. Terugsturen/langsgaan voor reparatie. VM zal een nieuwe knop moeten installeren. Dit uiteraard onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:46
Kun je doen, maar wellicht tikje te rigoureus voor alleen een knopje. Contact opnemen met Vanmoof. Zij sturen je een nieuwe knop en instructie en dan is het zo gepiept. Langsgaan kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
[...]

Een fietsbel die niet werkt door een beetje vocht :F . Veiligheid zou voorop moeten staan in dit geval. Dadelijk rij je iemand aan omdat je niet op het laatste moment je bel niet kon gebruiken. doet me een beetje aan de Stint denken :(

Weet je hoe we dat soort prutsers hier op de fabriek noemen, Van het station gehaald!

[ Voor 5% gewijzigd door Bintzak op 02-11-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
maxnl schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:57:
[...]

Vroeg me alleen af waarom er meerdere records in de tabel staan, en niet alleen de laatste locatie.
Heb je de MyRides functionaliteit aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Bintzak schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:59:
[...]

Een fietsbel die niet werkt door een beetje vocht :F . Veiligheid zou voorop moeten staan in dit geval. Dadelijk rij je iemand aan omdat je niet op het laatste moment je bel niet kon gebruiken. doet me een beetje aan de Stint denken :(

Weet je hoe we dat soort prutsers hier op de fabriek noemen, Van het station gehaald!
ja het is inderdaad ook wel gek
Een dure fiets uit Nl die niet tegen een beetje water kan
Dan doe je als Nederlands merk toch iets fout
Ik woon in capelle en om naar Amsterdam te gaan voor 1 knopje zie ik ook niet zitten
Het zelf repareren zie ik ook niet zo zitten als er dan iets fout gaat heb ik het weer gedaan en vervalt mijn garantie misschien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
max.schollen schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:59:
[...]
ja het is inderdaad ook wel gek
Een dure fiets uit Nl die niet tegen een beetje water kan
Dan doe je als Nederlands merk toch iets fout
Ik woon in capelle en om naar Amsterdam te gaan voor 1 knopje zie ik ook niet zitten
Het zelf repareren zie ik ook niet zo zitten als er dan iets fout gaat heb ik het weer gedaan en vervalt mijn garantie misschien
Opsturen dan maar...

Dat jullie het blijven aanvaarden....
Ik bewonder jullie geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
[...]

Op reddit zag ik toevallig ook een thread over dit onderwerp.

https://www.reddit.com/r/...l_button_diy_replacement/

Iemand heeft het erover dat een afdichting in de knop niet helemaal goed kan zitten, waardoor er water in kan komen.
Dan is de enige goede oplossing de knop vervangen.

Op zich lijkt het wel zelf te doen, de connector van de kabel zit in het midden van het stuur.
Het zou wel handig zijn als ze dan een nieuw handvat meesturen, zodat je de oude eraf kan snijden (aangezien de kabel voor een deel tussen het stuur en het handvat loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
[...]

Het is niet heel vreemd dat het af en toe wel werkt. Het is gewoon een schakelaar waar nu wat vocht in zit en dus slecht contact maakt. Af en toe werkt het wel.
Als het opdroogt werkt het misschien weer, maar je hebt ook wel kans dat de contacten van de schakelaar gaan oxideren (roesten) Dan zal hij bijna nooit meer goed werken. Nieuwe knop lijkt me beste optie.

Wellicht vragen of je lokale fietsenmaker dit wil doen? factuur wordt wel betaald door VM. Om daarvoor de hele fiets te retourneren of naar amsterdam te gaan lijkt me toch wel wat belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Bintzak schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:59:
[...]

Het is wel erg overdreven om het niet functioneren van een fietsbel te vergelijken met het niet functioneren van een gas-/remhendel op de Stint. Bij die laatste kwamen de slachtoffers op de Stint vermoedelijk vast te zitten in de spoorgleuf van een spoorwegovergang en werd aangereden door een trein. Vier kinderen die in de Stint zaten overleefden dit niet. Als je met je fiets noch stint vast zou komen te zitten in een spoorgleuf denk ik niet dat een fietsbel je uit deze situatie kan redden... 8)7

Offoptic: De oorzaak van het Stint-ongeluk is trouwens nog steeds niet officieel vastgesteld.

Maargoed, het hoort inderdaad niet te kunnen dat een fiets niet voldoende waterdicht blijkt te zijn. Het lijkt mij dan ook vanzelfsprekend dat VanMoof dit voor je gaat oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door oscarwashere op 02-11-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
HBO88 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:43:
[...]

Wellicht vragen of je lokale fietsenmaker dit wil doen? factuur wordt wel betaald door VM. Om daarvoor de hele fiets te retourneren of naar amsterdam te gaan lijkt me toch wel wat belachelijk.
Het is vooral belachelijk dat je europawijd verkoopt, zo veel problemen hebt, en nog altijd geen extra service punten heb voorzien.

Waarom maken ze geen akkoord met een paar grote fietsketens zodat je op ca 20-30 km van je woning toch kan geholpen worden?
Cowboy heeft dat in België alvast gedaan met Decathlon en Fiets!.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:11
Tommie12 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:48:
[...]

Het is vooral belachelijk dat je europawijd verkoopt, zo veel problemen hebt, en nog altijd geen extra service punten heb voorzien.

Waarom maken ze geen akkoord met een paar grote fietsketens zodat je op ca 20-30 km van je woning toch kan geholpen worden?
Ja belachelijk maar ook al tig keer aangekaart in dit topic. VM doet het op hun manier, als dat niet jouw manier is dan geen VM kopen. Next.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAW1973
  • Registratie: Juli 2006
Tommie12 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:48:
[...]

Pfffff.... gaan we weer....

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Cyleo schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:02:
Heb je de MyRides functionaliteit aanstaan?
Ja.
Maar dat lijkt deze tabel niet te gebruiken.

Analyse van de app laat zien dat het wel meerdere waarden in de tabel stopt.
Maar steeds alleen maar de laatste opvraagt met de query:

code:
1
SELECT latitude, longitude FROM location_change_events WHERE bike_id=? ORDER BY datetime(timestamp) DESC LIMIT 1

Verder wordt er eens in de zoveel tijd opruiming gehouden waar alles behalve de laatste waarde verwijderd wordt:
code:
1
DELETE FROM location_change_events WHERE bike_id=? AND timestamp NOT IN (SELECT timestamp FROM location_change_events WHERE bike_id=? ORDER BY datetime(timestamp) DESC LIMIT 1

Bij het toevoegen wordt verder gebruikt:
code:
1
INSERT OR REPLACE INTO `location_change_events` (`bike_id`,`timestamp`,`latitude`,`longitude`) VALUES (?,?,?,?)

Omdat de primary key op (bike_id, timestamp) zit wordt daarbij echter in de praktijk niks ge'replaced maar enkel toegevoegd.
Hadden ze die op enkel (bike_id) gezet, dan zou er wel alleen de laatste waarde van die fiets in gestaan hebben, hetgeen me logischer had geleken.

Verder staat de WAL van Sqlite aan dus kan iemand die toegang tot je telefoon heeft ook gegevens die in het recente verleden toegevoegd zijn maar inmiddels alweer verwijderd zijn achterhalen, en daarbij waar je allemaal geweest bent.

[ Voor 8% gewijzigd door maxnl op 02-11-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
oscarwashere schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:48:
[...]

Het is wel erg overdreven om het niet functioneren van een fietsbel te vergelijken met het niet functioneren van een gas-/remhendel op de Stint. Bij die laatste kwamen de slachtoffers op de Stint vermoedelijk vast te zitten in de spoorgleuf van een spoorwegovergang en werd aangereden door een trein. Vier kinderen die in de Stint zaten overleefden dit niet. Als je met je fiets noch stint vast zou komen te zitten in een spoorgleuf denk ik niet dat een fietsbel je uit deze situatie kan redden... 8)7

Offoptic: De oorzaak van het Stint-ongeluk is trouwens nog steeds niet officieel vastgesteld.

Maargoed, het hoort inderdaad niet te kunnen dat een fiets niet voldoende waterdicht blijkt te zijn. Het lijkt mij dan ook vanzelfsprekend dat VanMoof dit voor je gaat oplossen.
Als jij op het laatste moment iemand voor jou krijg en je rijd even zijn ruggenwervel aan gort terwijl een bel dit nog had kunnen voorkomen. Dan gaat dit toch echt een zaak worden die vergelijkbaar is met de stint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bintzak op 02-11-2020 13:29 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.