Sony A7 iv en wat recycled glas
Klopt. Ik ontving destijds een kit om de voorvork te vervangen.MichaelX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:02:
Bij de Electrified S uit 2016 was er een probleem met het balhoofd/voorvork waardoor deze spontaan kon afbreken. Ik heb het dan over een voorvork die spontaan onder je vandaan vloog. Ook tijdens het rijden van 32 km per uur. Ik denk dat iedereen wel kan bedenken wat er dan kan gebeuren.
Is geprobeerd in de doofpot te stoppen, lukte niet en uitendelijk een recall/aanpassing als ik het me goed herinner.
Voor wie houdt van grafiekjes::
https://nl.trustpilot.com....vanmoof.com/transparency
inderdaad oude informatie, dit was al reeds in juni bekend.MichaelX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:49:
Een bekend probleem en zoals het op de foto eruit ziet was dit hier ook het geval.
Patvs120 in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
[ Voor 16% gewijzigd door Bruzski op 20-10-2020 20:44 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

[ Voor 14% gewijzigd door eisbaer op 20-10-2020 20:26 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
InteressantPatvs120 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:34:
TrustPilot heeft een nieuwe feature: 'zakelijke transparantie'
Voor wie houdt van grafiekjes::
https://nl.trustpilot.com....vanmoof.com/transparency
Bedoel je op jouw fiets individueel/op verzoek of dat deze handeling nu standaard procedure is voor alle fietsen die zij uitleveren?Bruzski schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
op mijn S3 heeft VM op de schroefjes van de spatborden locktite toegepast waardoor deze niet meer kunnen los raken.
Patvs120 in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Je ziet dus heel duidelijk dat ze trachten te manipuleren. Er zijn duidelijke periodes waarin ze uitnodigingen sturen, en blijkbaar zijn die klanten mooi “handpicked” want er is een enorm verschil.
Voor de nieuwsgieriheid eens gaan kijken bij Stella. Die scoren een dikke 4, VanMoof amper 3.
Wat er al vaker gebeurt is , in Nederland twee keer, dat de achterspatbord los is geschoten en daarmee het achterwiel isngeblokkeerd. Gezien de schade lijkt het daaropZiSE schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Lekker onderbouwde post dit. Zonder dat iemand weet wat er exact gebeurd is moet VM al uitgekleed worden? The NY Post is nu niet echt kwaliteit.
geen verzoek van mij en bij andere weet ik dit niet, op mijn schroefjes zit loctite en ook is de lakafwerking aanzienlijk verbeterd rondom het boutje van de zadel, reeds eerder gemeld en te zien op foto's van mijn S3eisbaer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:58:
[...]
Bedoel je op jouw fiets individueel/op verzoek of dat deze handeling nu standaard procedure is voor alle fietsen die zij uitleveren?
Hmm, Stella doet mij denken aan een nachtzusterTommie12 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:37:
[...]
Voor de nieuwsgieriheid eens gaan kijken bij Stella. Die scoren een dikke 4, VanMoof amper 3.

[ Voor 35% gewijzigd door Bruzski op 21-10-2020 00:03 ]
Ik ook niet, maar toch zijn hun klanten tevreden....Bruzski schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:36:
[...]
Hmm, Stella doet mij denken aan een nachtzuster, ik wil niet dood gevonden worden met een Stella, deze fiets is meer bedoeld voor Tooske en het oudere publiek.
“Hij moet vooral mooi zijn en de rest komt later”. Maar goed heb een saaie Batavus en koop rustig een lelijke auto dus wie ben ik?
Denk dat ik maar eens aan de sandalen moet..
[ Voor 19% gewijzigd door jodeltje op 20-10-2020 23:02 ]
De bagagedrager is helaas glossy (beter voor de S2?), maar bij past verder goed. Ik heb er dus zelf de Polisport Junior op zitten maar hij is eigenlijk gemaakt voor een Urban Iki zitje.HBO88 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:03:
[...]
Top, kun je een foto delen van de fiets met die urban iki bagagedrager?
Verder zijn de stangen van de achtervork dus te breed voor de voetensteunen dus daar moet ik nog iets op verzinnen.
Zoals gevraagd, de foto’s:
:strip_exif()/f/image/o9gyy0snqAAMK0UmrPz4TFaa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7jXrQKqAGpXnPPy1rmds5JGH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pjZvIJhw2EBxAkRTttd9alHk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nk3CpaFcpv8W517YJ6GV39tA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/msEmNcdmHgkvEfNkRFvdv5CX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat manipuleren gebeurd op zoveel manieren en begon al voordat de fiets geleverd werd, ik kijk zelf altijd met verbazing naar de 'one day fly' reviews van zogenaamde betrouwbare media - van Bright, tot de Volkskrant, van nu.nl tot aan Gizmodo, allemaal ontvangen ze een keurig afgestelde fiets (of een kant en klaar aangeleverd persartikel inclusief afbeeldingen).Tommie12 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:37:
[...]
Je ziet dus heel duidelijk dat ze trachten te manipuleren. Er zijn duidelijke periodes waarin ze uitnodigingen sturen, en blijkbaar zijn die klanten mooi “handpicked” want er is een enorm verschil.
Na een dagje rond fietsen wordt er een beeld geschept van een en al fiets genot zonder problemen.
Bljikt dat toegegeven door VanMoof zelf 10% van de eigenaren zulke problemen heeft dat de fiets niet te gebruiken is. 10% is absurd hoog. Dat de fiets of in ieder geval veel fietsen mogelijk ook nog eens niet veilig zijn, ik neem aan dar er een dezer dagen een persartikel verschijnt in de kranten met een waarschuwing? Net zoals de supermarkten doen als een product 'mogelijk' onveilig is.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
[ Voor 98% gewijzigd door jodeltje op 21-10-2020 01:16 ]
als ze maar lekker zitten..jodeltje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:55:
Wel met van die witte sportsokken er in.jodeltje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:55:
1. Als een spatbord opfrommelt door een steentje/takje moet alles meteen losschieten. Je ziet ook dat de Amerikaanse waakhond daar op doelt. (https://www.cpsc.gov/Recalls/2017/vanmoof-recalls-bicycles) . Oftewel het boutje moet juist breken/losschieten en moet niet worden gefixeerd.
De gebruiker die klaagt over een losschietend boutje heeft op dit punt ongelijk... working as intended.
Daarom denk ik dat het ongeluk niet komt doordat een boutje losschot, maar omdat het spatbord niet (genoeg) losschoot. Idealiter schiet je spatbord los en blokkeert het wiel niet (helemaal).
Je kan dat ook zien op de foto in deze post:
MichaelX in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
Het spatbord is niet lossgeschoten en is aan de spatbord stang blijven hangen totdat het hele zaakje tegen de achterbug vastliep.. Als hij daar "netjes"was afgebroken was het wiel niet geblokkeerd. Dat het spatbord is losgeschoten op de achterbrug is juist prima... zo hoort het ook.
En ja hoor, na controleren van het NYpost artikel zie ik dat het spatbord nog vast zit aan de fiets...
2. Op deze foto zie je dat de speling tussen band en spatbord (te?) klein is.
Als er iets gebeurd met het spatbord bestaat de kans dat het niet kan worden meegenomen door het wiel en blokkeert alles.
Deze constructiefout (onderdelen-selectie fout?) is niet uniek aan VM, maar is wel een probleem wat moet worden opgelost, vermoedelijk door een band met iets minder volume te gebruiken, want ik zie niet hoe ze anders meer ruimte kunnen creeeren. Daarnaast moeten ze de bevestiging van het spatbord aan de staanders controleren, die is zo te zien te sterk (hoe vreemd dat ook klinkt).
=> Nog even ingezoomd op de foto's en ik zie dat de spatbordstang met een dubbele schroef vastzit, dus ze zullen niet losschieten. Ik ben benieuwd hoe de Amerikaanse waakhond daarop reageert gezien de eerdere recall. In Europa is dit volgens mij geen eis, al zie ik meestal op dat punt een clipje ipv een schroef verbinding (maar dat is mijn indruk, durf het niet met zekerheid te stellen).
[ Voor 53% gewijzigd door roffeltjes op 21-10-2020 13:11 ]
Helder verhaal en klinkt logisch in relatie tot de ongelukken en de beelden hiervan.roffeltjes schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:52:
Omdat dit om veiligheid gaat zal ik ondanks dat ik hier niet echt welkom ben een toelichting geven omtrent dit probleem (het is niet uniek).
Als er iets gebeurd met het spatbord bestaat de kans dat het niet kan worden meegenomen door het wiel en blokkeert alles.
Deze constructiefout (onderdelen-selectie fout?) is niet uniek aan VM, maar is wel een probleem wat moet worden opgelost, vermoedelijk door een band met iets minder volume te gebruiken, want ik zie niet hoe ze anders meer ruimte kunnen creeeren. Daarnaast moeten ze de bevestiging van het spatbord aan de staanders controleren, die is zo te zien te sterk (hoe vreemd dat ook klinkt).
als ik het goed begrijp hebben alle serie 3 fietsen hier dan last van, ook de X versies?
Hoe zit het met eerdere series?
Zal je als VM dan geen alg. waarschwuing de deur uit doen en zsm een vorm van oplossing aanbieden?
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
ik heb overigens veel meer ruimte tussen band en spatbord, hoezo vermoed je dan dat de oplossing is een band te gebruiken met minder volume?roffeltjes schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:52:
vermoedelijk door een band met iets minder volume te gebruiken, want ik zie niet hoe ze anders meer ruimte kunnen creeeren. Daarnaast moeten ze de bevestiging van het spatbord aan de staanders controleren, die is zo te zien te sterk (hoe vreemd dat ook klinkt).
nog een voorbeeld, lijkt me onmogelijk dat je zo kan vallen, wel sta je vrijwel gelijk stil vermoed ik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Wc93Q6vjXFKk1yBSPWTmQGJ.jpg?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Bruzski op 21-10-2020 18:30 ]
Omdat de kans dan kleiner is dat er iets tussen band en spatbord blijft steken, zoals een takje of steentje dat op de weg lag. De kans lijkt klein (en VanMoof ligt onder een vergrootglas), maar het risico bestaat en kan de voorgaande voorbeelden tot gevolg hebben.Bruzski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
ik heb overigens veel meer ruimte tussen band en spatbord, hoezo vermoed je dan dat de oplossing is een band te gebruiken met minder volume?
dat snap ik, maar met mijn Sparta ION single speed heb ik in verleden ook wel eens een issue gehad dat er een takje tussen mijn wiel zat en alles gelijk vast sloeg, lijkt mij dat maar fietsen hier dus soms last van hebben.oscarwashere schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
Omdat de kans dan kleiner is dat er iets tussen band en spatbord blijft steken, zoals een takje of steentje dat op de weg lag. De kans lijkt klein (en VanMoof ligt onder een vergrootglas), maar het risico bestaat en kan de voorgaande voorbeelden tot gevolg hebben.
sorry Oscar, maar als ik problemen ga krijgen met mijn fiets ga ik hier niet lopen zeuren maar zorg ik gewoon dat het opgelost wordt, daar hoef ik geen karmakeizer voor te zijn.
vooralsnog rijdt ik elke dag met plezier op mijn S3, ding schakelt als boter, puur genieten, dat mag ook wel eens gezegd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 21-10-2020 18:55 ]
Tsja, als je meer ruimte hebt is er gewoon minder kans dat er dingen vast komen te zitten. Zeker op de (Nederlandse) weg heb je niet zoveel rommel die klem komt te zitten. En ALS het vast komt te zitten zal meer ruimte ook weer zorgen dat je hele spatbord netjes wordt uitgespuugd.Bruzski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
ik heb overigens veel meer ruimte tussen band en spatbord, hoezo vermoed je dan dat de oplossing is een band te gebruiken met minder volume?
[Afbeelding]
Ja dat is 2 tientjes voor een nieuw spatbord, maar je wil gewoon geen noodstop (zeker niet voor).
Ik zelf heb +/- 2 cm op het nauwste punt, net even snel een fototje gemaakt (sorry voor de kwaliteit moest flitsen en had weinig tijd voor het eten).
:strip_exif()/f/image/wU41KpQLzpXQEeIBZ5mBuMix.jpg?f=fotoalbum_large)
Precies, wat ook wel eens gebeurd is dat mensen of de FM na reparatie de achterwiel niet geheel in de achtervork schuift of omdat soms de ketting te kort is waardoor de wiel niet geheel naar achter kan, gevolg is ook te weinig ruimte tussen band en spatbord, dit zijn de kleine dingen die eventueel grote gevolgen kunnen hebben.roffeltjes schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:56:
[...]
Tsja, als je meer ruimte hebt is er gewoon minder kans dat er dingen vast komen te zitten. Zeker op de (Nederlandse) weg heb je niet zoveel rommel die klem komt te zitten. En ALS het vast komt te zitten zal meer ruimte ook weer zorgen dat je hele spatbord netjes wordt uitgespuugd.
Ja dat is 2 tientjes voor een nieuw spatbord, maar je wil gewoon geen noodstop (zeker niet voor).
Ik zelf heb +/- 2 cm op het nauwste punt, net even snel een fototje gemaakt (sorry voor de kwaliteit moest flitsen en had weinig tijd voor het eten).
[Afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 21-10-2020 19:07 ]
Je onderschat de hoeveelheid kracht die je armen te verduren krijgen als je fiets onder je opeens stilstaat terwijl je lichaam doorgaat met 32kmpu. Als je remt ben je daar op voorbereid en zet je je schrap, maar je zit niet continue klaar om bankje te drukken op je fiets omdat je fiets zomaar kan blokkeren. Erger, als je remt span je beide armen, als het plotseling gebeurd heb je kans dat je dominante arm meer kracht leverd en dan wordt het best wel shit.Bruzski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
nog een voorbeeld, lijkt me onmogelijk dat je zo kan vallen, wel sta je vrijwel gelijk stil vermoed ik.
Je vliegt dan dus over het stuur. Nu moet je wel flink pech hebben om in coma te raken, maar een sleutelbeenbreuk? Als wielrenner kan ik je vertellen dat dat wel een bekend dingetje is als je over je stuur gaat.
We moeten het probleem niet overdrijven, maar de bandruimte op de foto's is echt heel krap. Een halve cm meer lijkt me echt wel een juiste beslissing, zeker voor aansprakelijkheid.
Maar goed ik doe nu iets wat ik mezelf heb beloofd niet meer te doen, dus ik laat jullie weer zonder mij verder praten.
[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 21-10-2020 19:10 ]
"it's not the speed that kills you it's the sudden stop"Bruzski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
Lijkt me onmogelijk dat je zo kan vallen, wel sta je vrijwel gelijk stil vermoed ik.
[Afbeelding]

Gaat om een "medically induced coma"roffeltjes schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:05:
Je vliegt dus over het stuur. Nu moet je wel flink pech hebben om in coma te raken, maar een sleutelbeenbreuk?
Is dus niet door de klap zelf in coma geraakt, maar dat is in het ziekenhuis kunstmatig opgewekt.
Vallen: de twee ongelukken van juni, Dave Paley schreef daarover: "My fender decided to fall off while I’m going 20mph and got stuck in my wheel in an intersection, threw me off my bike in front of moving cars. I have no idea what to do and my cut up elbow and messed up leg ". (hij had ook foto's van z'n schaafwonden)
Hij maakte zich vooral zorgen wat er had kunnen gebeuren, als hij bijv. door een auto zou zijn aangereden.
Maar ja, ik ben wel eens vanuit stilstand gevallen (lees: omgevallen) van m'n fiets, als ik onverwacht ergens stopte.
Update:
Dave Paley's post https://www.facebook.com/...ermalink/1183307132032774
Bryan Campbell: https://www.facebook.com/...rmalink/1177322785964542/
[ Voor 16% gewijzigd door Patvs120 op 21-10-2020 19:45 ]
aansprakelijkheid wordt sowieso een dingetje als je valt met 32 km/u, mocht de verzekering technisch onderzoek laten verrichten en de logging van de fiets opvragen, wees dan niet verrast met de uitkomst.roffeltjes schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Je onderschat de hoeveelheid kracht die je armen te verduren krijgen als je fiets onder je opeens stilstaat terwijl je lichaam doorgaat met 32kmpu.
We moeten het probleem niet overdrijven, maar de bandruimte op de foto's is echt heel krap. Een halve cm meer lijkt me echt wel een juiste beslissing, zeker voor aansprakelijkheid.
zal het?JaMaaT schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:15:
[...]
"it's not the speed that kills you it's the sudden stop"
[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 21-10-2020 19:29 ]
Weet niet of ze de stand van dat moment kunnen uitlezen, als je valt moet je gewoon zeggen alles boven de 25 is spierkracht.Bruzski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
aansprakelijkheid wordt sowieso een dingetje als je valt met 32 km/u, mocht de verzekering technisch onderzoek laten verrichten en de logging van de fiets opvragen, wees dan niet verrast met de uitkomst.
[...]
zal het?
Staat allemaal opgeslagen in de Backoffice van VM. Kilometerstand, EU/US modus, etc etcBintzak schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:29:
[...]
Weet niet of ze de stand van dat moment kunnen uitlezen, als je valt moet je gewoon zeggen alles boven de 25 is spierkracht.
ik heb geen spierkracht...Bintzak schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:29:
[...]
Weet niet of ze de stand van dat moment kunnen uitlezen, als je valt moet je gewoon zeggen alles boven de 25 is spierkracht.
Ik vermoed dat die logging via de app naar de VM servers gaat. Als die app geen internetverbinding heeft dan is er ook geen logging bij VM aanwezig. In het andere geval zou de fiets zelf die data moeten uploaden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.Bintzak schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:29:
[...]
Eisbaer, klopt helemaal. Zonder internetverbinding is er geen logging naar de VM servers.eisbaer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Ik vermoed dat die logging via de app naar de VM servers gaat. Als die app geen internetverbinding heeft dan is er ook geen logging bij VM aanwezig. In het andere geval zou de fiets zelf die data moeten uploaden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Stel: Je gaat een stuk fietsen en je hebt je telefoon niet bij je. Je zet de fiets ergens op slot en niet veel later wordt de fiets gestolen. Je hebt geen POM maar een verzekering bij een derde (zoals Allianz) afgesloten. De verzekeraar vraagt je om aan te tonen dat de fiets op slot stond op moment van diefstal. Hoe ga je dan aantonen dat de fiets op slot stond terwijl dit niet gelogd kon worden aan de servers van VanMoof omdat je geen telefoon bij je had. Loopt zo'n log dan alsnog via de simkaart van de fiets?MichaelX schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Eisbaer, klopt helemaal. Zonder internetverbinding is er geen logging naar de VM servers.
Ja om privacy redenen weet VM niet waar je bent en hebben ze dus die sim niet actief staan. Pas bij melding diefstal incl aangifte gaan ze aan de slag en lezen ze via de sim de logging uit en peilen ze de locatie uit. Geen telefoon dus voor nodig.. toch @MichaelX ?Thomas93 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Stel: Je gaat een stuk fietsen en je hebt je telefoon niet bij je. Je zet de fiets ergens op slot en niet veel later wordt de fiets gestolen. Je hebt geen POM maar een verzekering bij een derde (zoals Allianz) afgesloten. De verzekeraar vraagt je om aan te tonen dat de fiets op slot stond op moment van diefstal. Hoe ga je dan aantonen dat de fiets op slot stond terwijl dit niet gelogd kon worden aan de servers van VanMoof omdat je geen telefoon bij je had. Loopt zo'n log dan alsnog via de simkaart van de fiets?
Exact deze vraag heb ik eerder gesteld hier, antwoord was dat wanneer de fiets in lockdown gaat bij dat grote alarm hij wel via de sim een bericht stuurt naar VM. Dus daarmee kun je aantonen dat hij op slot stond.Thomas93 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Stel: Je gaat een stuk fietsen en je hebt je telefoon niet bij je. Je zet de fiets ergens op slot en niet veel later wordt de fiets gestolen. Je hebt geen POM maar een verzekering bij een derde (zoals Allianz) afgesloten. De verzekeraar vraagt je om aan te tonen dat de fiets op slot stond op moment van diefstal. Hoe ga je dan aantonen dat de fiets op slot stond terwijl dit niet gelogd kon worden aan de servers van VanMoof omdat je geen telefoon bij je had. Loopt zo'n log dan alsnog via de simkaart van de fiets?
Stel dat de fiets gestolen wordt, het alarm word getriggert maar het alarm gaat maar 1 of 2 rondes af, dan zal de diefstal via de logging van VM niet aantoonbaar zijn.Thomas93 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Op het moment dat het alarm van de fiets getriggerd wordt en het alarm gaat dusdanig lang af dat de fiets zichzelf “uitschakelt, dan wordt de “Theft Mode” van VM geactiveerd en zal het terug te vinden zijn in de logging van VM. Dat is ook de reden dat mensen die het alarm willen demonstreren aan kennis en vrienden, die te lang doorgaan met de demonstratie van het alarm, waardoor de fiets zichzelf uitschakelt en niet meer werkt (geen ondersteuning/licht enz) contact op moeten nemen met VM om hun fiets weer in de normale stand te krijgen.
Nogmaals ; Word de fiets gestolen ZONDER dat de fiets in “Shutdown/Theftmode springt dan is diefstal NIET aantoonbaar via de VM logging/server.
Voor de mensen die afgestudeerd zijn in VanMoof/IT/bla bla bla, aub geen discussie. Het zit zo en NIET anders!
"sim niet actief" is echer wel relatief.Ja om privacy redenen weet VM niet waar je bent en hebben ze dus die sim niet actief staan.
VM kan kennenlijk wel -ook als je hem niet op slot hebt staan en hij dus niet vanzelf naar "theft mode" is gegaan- wel de locatie tracking ook van hun kant activeren.
Zie het verhaal van de Amerikaan wiens fiets zonder werkende kicklock in de tuin stond: https://www.facebook.com/...ermalink/1176882499341904
En de (oudere) video rapportages over de bike hunters waarop te zien is dat VM vanuit hun backend "TrackingOn" naar de fiets kan sturen ("Sent via SMS").
/f/image/2h4MOfv72tq8LOYR0oBApHWS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door maxnl op 23-10-2020 02:04 ]
Goede aanvulling op mijn vorige bericht Max. Klopt inderdaad wat jij zegt. Vanuit VM kan handmatig het tracking systeem worden geactiveerd. Dit zorgt ervoor dat de fiets handmatig in de “Theft Mode” terecht komt.maxnl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:39:
Kan me voorstellen dat bewijzen dat hij op slot stond inderdaad lastig zal worden als er geen alarm trigger is geweest.
[...]
"sim niet actief" is echer wel relatief.
VM kan kennenlijk wel -ook als je hem niet op slot hebt staan en hij dus niet vanzelf naar "theft mode" is gegaan- wel de locatie tracking ook van hun kant activeren.
De fiets zal hierdoor niet meer electrisch kunnen ondersteunen. Lampen, bel etc zullen ook niet meer werken.
Echter, betekend het nog steeds dat het niet te bewijzen is dat de fiets op slot heeft gestaan ten tijde van diefstal. Handmatig (achteraf) de tracking aanzetten is natuurlijk geen bewijs voor een verzekeringsmaatschappij dat de fiets ten tijde van diefstal op slot heeft gestaan.
Hoe vaak moet het alarm af gaan om in deze modus terecht te komen? Weet iemand dat?MichaelX schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:54:
[...]
...
Dat is ook de reden dat mensen die het alarm willen demonstreren aan kennis en vrienden, die te lang doorgaan met de demonstratie van het alarm, waardoor de fiets zichzelf uitschakelt en niet meer werkt (geen ondersteuning/licht enz) contact op moeten nemen met VM om hun fiets weer in de normale stand te krijgen.
...
Thank God for the Internet
Dank voor de toelichting. Ik neem aan dat de diefstal -OF eigenlijk het op slot staat- via de logging van VM WEL aantoonbaar is als ik mijn telefoon bij me heb en de app aan staat bij het op slot zetten met het schopslot?MichaelX schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:54:
[...]
Stel dat de fiets gestolen wordt, het alarm word getriggert maar het alarm gaat maar 1 of 2 rondes af, dan zal de diefstal via de logging van VM niet aantoonbaar zijn.
Op het moment dat het alarm van de fiets getriggerd wordt en het alarm gaat dusdanig lang af dat de fiets zichzelf “uitschakelt, dan wordt de “Theft Mode” van VM geactiveerd en zal het terug te vinden zijn in de logging van VM. Dat is ook de reden dat mensen die het alarm willen demonstreren aan kennis en vrienden, die te lang doorgaan met de demonstratie van het alarm, waardoor de fiets zichzelf uitschakelt en niet meer werkt (geen ondersteuning/licht enz) contact op moeten nemen met VM om hun fiets weer in de normale stand te krijgen.
Nogmaals ; Word de fiets gestolen ZONDER dat de fiets in “Shutdown/Theftmode springt dan is diefstal NIET aantoonbaar via de VM logging/server.
Voor de mensen die afgestudeerd zijn in VanMoof/IT/bla bla bla, aub geen discussie. Het zit zo en NIET anders!
Anders zou ik een probleem kunnen hebben met het aantonen bij Allianz. Overigens heeft vm aangegeven dag ze log kunnen overhandigen wanneer nodig.
Totdat het alarm ermee stopt, de fiets zichzelf uitschakelt en zogenoemde SOS via het achterlicht doorgeeft. Achterlicht zal dan enkel nog knipperen. Volgens mij na 3 of 4 cycles van het alarm komt de fiets in deze modus terecht.Roo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:15:
[...]
Hoe vaak moet het alarm af gaan om in deze modus terecht te komen? Weet iemand dat?
Als je je telefoon bij je hebt en deze is ook connected met je fiets, dan is het inderdaad wel aantoonbaar.Bou82 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:35:
[...]
Dank voor de toelichting. Ik neem aan dat de diefstal -OF eigenlijk het op slot staat- via de logging van VM WEL aantoonbaar is als ik mijn telefoon bij me heb en de app aan staat bij het op slot zetten met het schopslot?
Anders zou ik een probleem kunnen hebben met het aantonen bij Allianz. Overigens heeft vm aangegeven dag ze log kunnen overhandigen wanneer nodig.
[ Voor 19% gewijzigd door MichaelX op 23-10-2020 11:16 ]
Maar zodra je buiten het Bluetooth bereik van fiets bent, laat de app niet langer zien of hij wel of niet op slot stond, ook als je eerder wel binnen bereik was...MichaelX schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:16:
Als je je telefoon bij je hebt en deze is ook connected met je fiets, dan is het inderdaad wel aantoonbaar.
Staat dan alleen maar een fiets icoontje i.p.v. slot icoontje.
===
Nee, maar als daarmee de fiets geblokkeerd wordt, heb je iig wel aan de polis clausule voldaan dat je alles in het werk moet stellen de fiets uit te schakelen. Dat is ieder geval iets.Echter, betekend het nog steeds dat het niet te bewijzen is dat de fiets op slot heeft gestaan ten tijde van diefstal. Handmatig (achteraf) de tracking aanzetten is natuurlijk geen bewijs voor een verzekeringsmaatschappij dat de fiets ten tijde van diefstal op slot heeft gestaan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lQnPgbDVdI8Bvxm7ozBBQGvX.png?f=user_large)
[ Voor 47% gewijzigd door maxnl op 23-10-2020 12:44 ]
Krijg net een mailtje van VM betreffende het achterspatbord:maxnl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:40:
Instructies voor het aandraaien van de spatbord schroef: https://support.vanmoof.c...rdbouten-goed-vastzitten-
Hi .....
We nemen contact met je op omdat je een VanMoof S3 bezit (of in je bezit hebt gehad).
Onlangs hebben een aantal riders ons laten weten dat de bouten van het achterspatbord van hun VanMoof S3 of X3 los zijn komen te zitten. Uit nadere analyses is gebleken dat deze cases gelinkt zijn aan een vroege lichting VanMoof’s, waarbij het bij sommige fietsen kan voorkomen dat de bouten van het achterspatbord niet strak genoeg vast zaten. Dit komt niet voor bij latere lichtingen. Uit onze initiële analyse bleek niet dat losse spatbord bouten een veiligheidsrisico voor onze riders kunnen veroorzaken. We onderzoeken nu echter wat de oorzaak is van een serieus incident met een VanMoof S3. De oorzaak van dat incident is nog niet vastgesteld, maar terwijl we het onderzoek uitvoeren, willen we nu alvast verdere voorzorgsmaatregelen nemen.
Helaas kwam je fiets met framenummer ASY....... uit die vroege lichting (zo'n 1.600 fietsen). Als extra veiligheidsmaatregel vragen wij je daarom om voor je volgende rit je achterspatbord bouten te laten controleren.
Dit is wat je moet doen:
Als je in de buurt van een VanMoof brand store woont
Breng je fiets naar een brand store bij jou in de buurt. Een van onze Bike Doctors zal de bouten controleren en waar nodig vastdraaien - binnen 10 minuten sta je weer buiten. Voor de zekerheid raden wij je aan om niet te fietsen voordat de bouten zijn gecontroleerd.
Als je niet in de buurt van een VanMoof brand store woont
Als je niet in de buurt van een VanMoof brand store woont, kunnen de spatbord bouten door een gekwalificeerde fietsenmaker worden aangedraaid. We hebben een video gemaakt die precies laat zien wat hij moet doen, die kun je hier vinden. Eventuele kosten worden door ons vergoed - je kunt je bonnetje naar ons mailen via fix@vanmoof.com.
Als iemand anders nu op je VanMoof S3 rijdt
Het zou enorm helpen als je dit aan ons kunt laten weten. Stuur deze e-mail indien mogelijk door naar de nieuwe eigenaar van je fiets.
Heb je nog vragen? We hebben een speciale supportpagina opgezet en je kunt altijd contact met ons opnemen via fix@vanmoof.com - we zullen alles op alles zetten om je te helpen.
Vriendelijke groet,
Het VanMoof-team
Ook zojuist ontvangen, gaat dus ook specifiek om deze vroege batch fietsen.Frozing schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:46:
[...]
Krijg net een mailtje van VM betreffende het achterspatbord:
Hi .....
We nemen contact met je op omdat je een VanMoof S3 bezit (of in je bezit hebt gehad).
Onlangs hebben een aantal riders ons laten weten dat de bouten van het achterspatbord van hun VanMoof S3 of X3 los zijn komen te zitten. Uit nadere analyses is gebleken dat deze cases gelinkt zijn aan een vroege lichting VanMoof’s, waarbij het bij sommige fietsen kan voorkomen dat de bouten van het achterspatbord niet strak genoeg vast zaten. Dit komt niet voor bij latere lichtingen. Uit onze initiële analyse bleek niet dat losse spatbord bouten een veiligheidsrisico voor onze riders kunnen veroorzaken. We onderzoeken nu echter wat de oorzaak is van een serieus incident met een VanMoof S3. De oorzaak van dat incident is nog niet vastgesteld, maar terwijl we het onderzoek uitvoeren, willen we nu alvast verdere voorzorgsmaatregelen nemen.
Helaas kwam je fiets met framenummer ASY....... uit die vroege lichting (zo'n 1.600 fietsen). Als extra veiligheidsmaatregel vragen wij je daarom om voor je volgende rit je achterspatbord bouten te laten controleren.
Dit is wat je moet doen:
Als je in de buurt van een VanMoof brand store woont
Breng je fiets naar een brand store bij jou in de buurt. Een van onze Bike Doctors zal de bouten controleren en waar nodig vastdraaien - binnen 10 minuten sta je weer buiten. Voor de zekerheid raden wij je aan om niet te fietsen voordat de bouten zijn gecontroleerd.
Als je niet in de buurt van een VanMoof brand store woont
Als je niet in de buurt van een VanMoof brand store woont, kunnen de spatbord bouten door een gekwalificeerde fietsenmaker worden aangedraaid. We hebben een video gemaakt die precies laat zien wat hij moet doen, die kun je hier vinden. Eventuele kosten worden door ons vergoed - je kunt je bonnetje naar ons mailen via fix@vanmoof.com.
Als iemand anders nu op je VanMoof S3 rijdt
Het zou enorm helpen als je dit aan ons kunt laten weten. Stuur deze e-mail indien mogelijk door naar de nieuwe eigenaar van je fiets.
Heb je nog vragen? We hebben een speciale supportpagina opgezet en je kunt altijd contact met ons opnemen via fix@vanmoof.com - we zullen alles op alles zetten om je te helpen.
Vriendelijke groet,
Het VanMoof-team
Het bericht komt mij vandaag toevallig wel erg goed uit. Ben vandaag een dagje vrij en waren vanuit Zaanstad op de fiets naar ARTIS gegaan. Laat dat nu vlakbij VM zijn!
Overigens heb ik gelijk de beschermende sticker vervangen die tussen de remkabel (voor) en het frame zou moeten zitten. Bij mij zit de kabel er standaard naast en een paar zwarte stickers van Ali hebben dit verholpen, voor zover ik kan zien zit er weinig visueel verschil tussen de originele en deze, dus een aanrader voor wie de sticker opnieuw wilt plakken
Uit het mailtje blijkt niet of het voldoende is als je het zelf controleert, ze geven de opties VM of FM.Jochemd13 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:34:
Ook zojuist de mail gekregen, gelijk gecheckt en de schroeven zaten al redelijk stevig vast, maar kon ze nog een paar tikken vaster zetten. Hoe is dat bij jullie?
Maar ik was eigenlijk ook niet van plan om de fiets hiervoor naar de FM te brengen, en A'dam is te ver. Ik heb geen twee linker handen, en ik ben er ook wat geruster op als ik het zelf controleer.
Maar je moet het alsnog kunnen aantonenmaxnl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:35:
[...]
Maar zodra je buiten het Bluetooth bereik van fiets bent, laat de app niet langer zien of hij wel of niet op slot stond, ook als je eerder wel binnen bereik was...
Staat dan alleen maar een fiets icoontje i.p.v. slot icoontje.
===
[...]
Nee, maar als daarmee de fiets geblokkeerd wordt, heb je iig wel aan de polis clausule voldaan dat je alles in het werk moet stellen de fiets uit te schakelen. Dat is ieder geval iets.
[Afbeelding]
Dat staat ook op de afbeelding die je hebt bijgevoegd. Het kan wel zo zijn dat de fiets vergendeld is maar als je dat niet overtuigend kunt aantonen kan het zijn dat je deels of geen vergoeding ontvangt.
Het gaat er ook niet om wat de app wel of niet laat zien. Het gaat erom wat er te zien is in de backend van VM. En daar is, bij een connectie van de fiets, meer in terug te vinden dan wat de app jou laat zien.
Zoals ik net aangaf, zonder connectie, is er in de backend van VM ook niets terug te vinden.
Edit : Mits ACHTERAF de tracking wordt aangezet. Maar dit is dus NA de diefstal en voor zover ik weet verwacht de verzekering dat de fiets ten tijde van de diefstal aantoonbaar op slot stond.
Lastig verhaal
[ Voor 7% gewijzigd door MichaelX op 23-10-2020 18:35 ]
Ik heb ze zojuist ff nagekeken. Een boutje kon ik twee slagen geven en een een halve slag. Beiden zaten niet los. Ik kan dus weer op volle vaart verder😉😀Jochemd13 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:34:
Ook zojuist de mail gekregen, gelijk gecheckt en de schroeven zaten al redelijk stevig vast, maar kon ze nog een paar tikken vaster zetten. Hoe is dat bij jullie?
Overigens heb ik gelijk de beschermende sticker vervangen die tussen de remkabel (voor) en het frame zou moeten zitten. Bij mij zit de kabel er standaard naast en een paar zwarte stickers van Ali hebben dit verholpen, voor zover ik kan zien zit er weinig visueel verschil tussen de originele en deze, dus een aanrader voor wie de sticker opnieuw wilt plakken
:strip_exif()/f/image/ortKZdJ8JbQG30wG5w3n5qiR.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast is er ook een pagina op VM Support en een video, het lijkt erg makkelijk zelf te doen. Ondanks dat adviseert VM om het door een medewerker of fietsenmaker te laten doen.
https://support.vanmoof.c...pZCI6ICJRQ2g1TXEifQ%3D%3D
dat vermoedde ik al, op mijn S3 (September) zijn voor en achter kennelijk al aangepast, dat verklaart wellicht ook de betere lakafwerking?oscarwashere schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:09:
[...]
Ook zojuist ontvangen, gaat dus ook specifiek om deze vroege batch fietsen.

:strip_exif()/f/image/m81VoRR1Hnpjta3Hm5LSG8cJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Bruzski op 24-10-2020 10:39 ]
Ja, sinds een paar maanden.HBO88 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:16:
Worden de fietsen nu al geleverd met die VM pomp?
heval schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:53:
[...]
Hoe ziet die eruit die je hoort te krijgen?
/f/image/3u2BnzQf79Sjg48AQNpm9X6U.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/y9bXGUOWwgrMxVdTnB2HuFgm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CFL97Ljs2vXwXT8JgmnUH63M.png?f=fotoalbum_large)
je mag die pomp van me hebben, waardeloos ding!heval schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:53:
[...]
Hoe ziet die eruit die je hoort te krijgen?

Als de nieuwe 1.2.7 is, dan is er nog niets mis met de snelheid.gjbos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:48:
Durf ik dat aan??? 25km max?
Ik wil er best wel eentje aanschaffen, maar niet zo'n ouwelullendeksel.
Ik zie dat er wel een paar leuke op Kickstarter staan. Mooie modellen en mogelijkheden maar nog niet echt verkrijgbaar en waarschijnlijk vol met kinderziektes.
Deze dubbele standaard erop gekregen. Heb het gat wat uit moeten boren, maar lijkt stevig vast te zitten. Achter- of voorwiel zweeft wel flink in de lucht als hij uit staat. Ga nog eens kijken of ik hem wat in kan korten.Frozing schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:55:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar. De meeste dubbele standaards schroef je met een bout van bovenaf vast, bij de S3/X3 kom je daar niet bij omdat de accu daar zit. Het moet er dus 1 zijn die je vanaf de onderkant kunt vastschroeven.
:strip_exif()/f/image/Xo2Hx6NrgmO3CafjVkDc0boT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yUMiCEpugzYo4jahNPAdJz6H.jpg?f=fotoalbum_large)
Kun je inderdaad beter die portable pomp van Xiaomi aanschaffen.Bruzski schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:38:
[...]
je mag die pomp van me hebben, waardeloos ding!
Wellicht zijn die van Lumos iets voor je? https://lumoshelmet.coRozemannetje schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:55:
Wie van jullie draagt er een helm tijdens het fietsen? En welke?
Ik wil er best wel eentje aanschaffen, maar niet zo'n ouwelullendeksel.
Ik zie dat er wel een paar leuke op Kickstarter staan. Mooie modellen en mogelijkheden maar nog niet echt verkrijgbaar en waarschijnlijk vol met kinderziektes.
Uitboren?? 😱Burnyl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:05:
[...]
Heb het gat wat uit moeten boren, maar lijkt stevig vast te zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha ik denk die zit even vrolijk zijn frame uit te boren. Wel een gevaarte zo, of valt het mee als de fiets geparkeerd staat?
Inderdaad best een flink apparaat. Hij is dus wel nog te lang, dus misschien kunnen de pootjes nog wat korter. Ingeklapt vind ik hem nog best netjesWheeliemaker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:56:
[...]
Haha ik denk die zit even vrolijk zijn frame uit te boren. Wel een gevaarte zo, of valt het mee als de fiets geparkeerd staat?
Heeft iemand het al geprobeerd? Effect op us stand?gjbos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:48:
Oh jee, nieuwe firmware update available...
NU:
app version 3.4 (279)
bike version 1.2.0
[Afbeelding]
firmware 1.2.7 hier, US en Easter Egg mode werken beide prima.matox1000 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Heeft iemand het al geprobeerd? Effect op us stand?
Hoop vandaag iets te horen anders is het 4 weken geleden....
Update van wat?rsvmark schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:06:
Hoe consequent is vanmoof in het versturen van een tweewekelijkse update per mail??
:strip_exif()/f/image/SxDmZEsjH3hxu5cMnMLfmeTL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier staat elke 2 weken een update. En twee weken later kreeg ik die ook.
Maar sindsdien blijft het stil...
[ Voor 18% gewijzigd door rsvmark op 26-10-2020 16:43 ]
Die heb ik nooit gehad, dus ik zou er niet vanuit gaanrsvmark schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:06:
Hoe consequent is vanmoof in het versturen van een tweewekelijkse update per mail??
5.4.1 is nog steeds oke.eisbaer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:07:
Nieuwe update VM app op android beschikbaar. Huidige versie is 5.4.0. Wie heeft er al een nieuwere versie?
Iemand die zegt: deze MOET je nemen?!
Weet wel welke je niet moet nemen... blader maar eens door dit topic.....wesselgaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:02:
Ben me aan het verdiepen in mijn eerste elektrische fiets: ik heb er een hoop afgestreept en zit nu nog te twijfelen tussen de VanMoof S3 en Amsterdam + eBike. Ik ga van de week een testritje maken op beide.
Ik neem aan de Amsterdam niet? Vind 216 pagina’s doorbladeren een beetje veel hahaJupiter2 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
Weet wel welke je niet moet nemen... blader maar eens door dit topic.....
Nieuwste firmware (bike) is 1.2.7 dacht ik, die heb ik sinds kort ook. Paaseitje doet het nog, en auto-unlocken is iets beter geworden (maar nog steeds werkt het maar in 20-30% van de gevallen).gjbos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:48:
Oh jee, nieuwe firmware update available...
NU:
app version 3.4 (279)
bike version 1.2.0
[Afbeelding]
Android app is versie v5.4.0m maar daar is nu v.5.4.1 van uit, mogelijk werkt het dan wel helemaal goed (en is paaseitje ook nog werkzaam....)
Degene die jij het lekkerste vindt fietsen
[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 26-10-2020 21:27 ]
Ik vond persoonlijk dat automatisch opschakelen echt een ramp. Na ook binnen twee weken twee keer technische problemen te hebben gehad heb ik de hele handel geretourneerd.wesselgaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:02:
Ben me aan het verdiepen in mijn eerste elektrische fiets: ik heb er een hoop afgestreept en zit nu nog te twijfelen tussen de VanMoof S3 en Amsterdam + eBike. Ik ga van de week een testritje maken op beide.
Ik rijd nu een Qwic en vergeleken met de VanMoof is die een stuk stiller.
[ Voor 6% gewijzigd door CuBras op 26-10-2020 21:33 ]
Half uurtje om de fiets in elkaar te zetten. Alleen kapje motorkabel wat lastig, zoals bekend. Met de tips uit dit forum om de fiets op zijn kop te zetten is het gelukt. Je kunt dan meer kracht zetten. Ik heb met twee duimen flinke kracht kunnen zetten en daarmee schoot de stekker behoorlijk ver naar binnen.
Dank dus voor de tip!
Heb via Messenger berichtje naar Vanmoof gestuurd met de vraag om de firmware update te krijgen. Kreeg na 10 minuten berichtje terug en de update stond klaar. Fluitje van een cent. Heb de fiets opgeladen en paar rondjes gefiets. Alles werkt zonder problemen. Wat een feest om hierop te fietsen. Zoals meerdere mensen zeggen: worth the wait!
Ik zal over een paar weken wat meer ervaringen posten.
Van de week met mijn oude gazelle gefietst en dan mis je toch wel die automatische versnelling en de remmen.
Houd ons op de hoogte, ben benieuwd!Bintzak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:29:
S3 vandaag naar Amsterdam gebracht vanwege de aanrijding. Ben benieuwd wat de reparatie kosten gaan zijn en wat de verzekering van de tegenpartij uit zal keren.
Van de week met mijn oude gazelle gefietst en dan mis je toch wel die automatische versnelling en de remmen.
Mijn S3 lijkt dus het slot niet te registreren terwijl het wel werkt. Ook in de App toont deze de S3 als ontgrendeld terwijl het slot er in zit. Heel vreemd omdat het ontgrendelen wel goed gaat.
Iemand zoiets eerder meegemaakt?
[ Voor 8% gewijzigd door Dutchy88 op 27-10-2020 19:58 ]
Wanneer ik eerst de oplaadkabel in de fiets steek en daarna vergrendel, heb ik dat soms ook. Ik heb zelf dan niet gecontroleerd of het slotje in de app ook open blijft staan.Dutchy88 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:57:
Sinds vandaag een eerste probleem aan mijn S3. Bij het op slot zetten van de fiets schiet het kick-slot er in maar maakt geen ‘vergrendel’ geluid ook werkt het alarm hierdoor niet. De fiets blijft gewoon aan staan want deze ziet het geactiveerde kick-slot niet.
Mijn S3 lijkt dus het slot niet te registreren terwijl het wel werkt. Ook in de App toont deze de S3 als ontgrendeld terwijl het slot er in zit. Heel vreemd omdat het ontgrendelen wel goed gaat.
Iemand zoiets eerder meegemaakt?
Als hij in de oplader zit maakt hij dit geluid niet, dat hoort zo. In plaats daarvan hoor je een bepaalde Night Rider K.I.T.T. achtige zzzhhhoowwhmmm wanneer je hem op slot zet. Ook als je hem vervolgens beweegt hoor je niet de waarschuwing en zie je niet de doodskop, maar hoor je zo'n zelfde soort zoem en zie je op het display het oplaad-symbool.Tilburgers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:59:
[...]
Wanneer ik eerst de oplaadkabel in de fiets steek en daarna vergrendel, heb ik dat soms ook. Ik heb zelf dan niet gecontroleerd of het slotje in de app ook open blijft staan.
Ik zou nog even wachten, van VanMoof is bekend dat er veel problemen zijn met de S3/X3 fietsen. Zelf geeft VanMoof toe dat er problemen zijn met 10% van de fietsen, dat is absurd hoog. Mogelijk is het zelfs hoger als je de reviews leest (reviews van gebruikers, niet van product pluggers)wesselgaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:17:
[...]
Ik neem aan de Amsterdam niet? Vind 216 pagina’s doorbladeren een beetje veel haha
In die Q&A gaf Carlier aan dat het 10% was, en dat ze inmiddels al een stuk lager zitten. Nog steeds boven gemiddelden van andere fabrikanten, maar het is inmiddels al een tijdje geen 10% meer.litebyte schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Ik zou nog even wachten, van VanMoof is bekend dat er veel problemen zijn met de S3/X3 fietsen. Zelf geeft VanMoof toe dat er problemen zijn waren met 10% van de fietsen, dat is absurd hoog. Mogelijk is het zelfs hoger als je de reviews leest (reviews van gebruikers, niet van product pluggers)
Jij zou dan toch een fiets uit een betere batch moeten gehad hebben, en toch zo veel miserie.. Not good.Landslake schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:11:
Ik heb mijn S3 nu iets meer dan een maand. Van af het begin trapte de fiets door in de hogere versnellingen en binnen een paar dagen had ik error 19, 20, 21 40 en 41 op het display gezien, en werkte de knoppen op het stuur niet meer. Ook kwam ik er na een paar dagen achter dat een moer van de achteras helemaal los zat. Fiets naar Amsterdam gebracht, medewerker daar gaf aan dat de reparatie ongeveer een dag kon duren. Na een week toch maar even gebeld, en een kleine week later had ik hem weer in huis. Ondertussen is de rechter crank los gekomen en heb ik error 19 en 41 weer gezien. De fiets is mooi om te zien en fietst heerlijk (als alles het doet), Het lijkt er op dat VM ten onder gaat aan zijn eigen succes. Ik heb gehoord dat ze deze maand 10 nieuwe klantenservice medewerkers aangenomen hebben en dat ze het nog steeds stervens druk hebben.
Wat wel positief is natuurlijk, is dat ze extra medewerkers aangenomen hebben, maar het duurt natuurlijk even voor die productief zijn.
Ze nemen het dan toch serieus....
Hangt er vanaf. Als het onderbetaalde teletubbies zijn, heb je er alsnog niets aan...Tommie12 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Wat wel positief is natuurlijk, is dat ze extra medewerkers aangenomen hebben, maar het duurt natuurlijk even voor die productief zijn.
Ze nemen het dan toch serieus....
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik vermoed dat het meestal gewoon vervangen zal zijn.mphilipp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Hangt er vanaf. Als het onderbetaalde teletubbies zijn, heb je er alsnog niets aan...
Als je 2 keer een wiel vervangen hebt, dan zal het de 3de keer wel alleen lukken zeker?
Zelfde met de electronica's.
Een wiel recht maken vind ik zelf nog een ding waar je behoorlijk wat ervaring mee moet hebben om dat goed te krijgen zonder dat je er uren aan ligt te pielen.
Ik heb een Electrified S1 van het eerste uur en - hoewel de fiets het over het algemeen prima doet - zie geregeld foutcodes, met name nadat ik de fiets te lang aan te oplader heb laten hangen. Ik heb ook wel eens dat de fiets niet meer aan gaat. Irritant als je lam bent en je fiets op slot staat en niet meer aan wilt. Destijds was VanMoof nog niet heel bekend of succesvol, dus het lijkt er meer op dat er gewoon weinig verbeterd is qua kwaliteit en QC.Landslake schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:11:
Ik heb mijn S3 nu iets meer dan een maand. Van af het begin trapte de fiets door in de hogere versnellingen en binnen een paar dagen had ik error 19, 20, 21 40 en 41 op het display gezien, en werkte de knoppen op het stuur niet meer. Ook kwam ik er na een paar dagen achter dat een moer van de achteras helemaal los zat. Fiets naar Amsterdam gebracht, medewerker daar gaf aan dat de reparatie ongeveer een dag kon duren. Na een week toch maar even gebeld, en een kleine week later had ik hem weer in huis. Ondertussen is de rechter crank los gekomen en heb ik error 19 en 41 weer gezien. De fiets is mooi om te zien en fietst heerlijk (als alles het doet), Het lijkt er op dat VM ten onder gaat aan zijn eigen succes. Ik heb gehoord dat ze deze maand 10 nieuwe klantenservice medewerkers aangenomen hebben en dat ze het nog steeds stervens druk hebben.
Ik ben wat hardleers en smelt voor looks dus heb desalniettemin een S3 besteld. Hoewel het ook helpt dat mijn werkgever de helft betaald.
[ Voor 9% gewijzigd door MaZo op 28-10-2020 14:35 ]
Sorry, maar de verhalen vanuit VanMoof (al dan niet als gesponsorde content overgenomen door de 'waarheidsmedia') vertrouw ik niet meer, het is vooral veel marketing ****SehudeKoza schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:50:
[...]
In die Q&A gaf Carlier aan dat het 10% was, en dat ze inmiddels al een stuk lager zitten. Nog steeds boven gemiddelden van andere fabrikanten, maar het is inmiddels al een tijdje geen 10% meer.
YouTube: VanMoof S3 | Unboxing, Aufbau und ein Reinfall (Qualitäts-Test)
Een van de vele voorbeelden, zelfs voor veel fanboys begint het nu genoeg te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door litebyte op 28-10-2020 14:43 ]
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.