Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:43
MichaelX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:17:
[...]

Tijdens de proefritten, die tijdens de pre-order gemaakt werden tegen klanten zeggen dat de haperende versnellingsbak bij het pre-productionmodel bij aflevering verholpen zou zijn terwijl ze heel goed wisten dat dat niet het geval zou zijn, noem jij dus niet liegen ? 8)7
Je quote een reactie van mij waar ik het heb over de zogenaamde ‘scam’ van VM richting investeerders. Ik zeg nergens iets over dit of dat het netjes is.

Maar goed, ik heb ook nergens gezegd dat er geen negatieve ervaringen zijn met een VM of dat deze niet gedeeld horen te worden. Daar is dit topic volgens mij voor gemaakt. Maar de heksenjacht van sommigen hier tegen het bedrijf heeft niets te maken met hun eigen ervaring van het hebben van een VM S/X3 of ander model.

[ Voor 22% gewijzigd door coop op 15-10-2020 08:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:02
coop schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:15:
[...]

Je noemt het bedrijf een scam nadat je het over hun, volgens jou, te rooskleurig prospectus hebt. In mijn woordenboek betekent scam oplichting. En als onderbouwing lever je het stuk over de accountantsverklaring aan.
Je probeertr het weer, maar her zou je sieren als je zei "Oh sorry, ik las het niet goed".

Ik zeg duidelijk dat het een scam is richting de klanten. Daarvoorzet ik juist stap voor stap neer hoe ze de klant misleiden, die prospecten zijn op dat punt geen enkele keer genoemd.

Je klant (structureel) misleiden op meerdere gebieden, is wat mij betreft oplichting.

Daarnaast zijn ze te rooskleurig richting de investeerders. Daarvoor geef ik de prospecten en een artikel over de cijfers.

Te rooskleurig zijn is geen oplichting.
Belazeren? Ze leveren soms een product dat non/conform is en zodra dat door een klant gemeld wordt, dan wordt dat rechtgezet.

Beetje extreme heksenjacht waar je op bent.
Ik verkoop je een premium auto met een fantastische service, ik noem het "Een veilige gedachte". Ik lever het over drie maanden.

- Alleen is de auto technisch een instapmodel
- Is heleaal niet duidelijk wat ik nou aanbied voor "een veilige gedachte"
- Weet na drie maanden niemand, inclusief ik als verkoper wanneer ik de auto krijg geleverd.
- Is 10% van de auto's afgeleverd met een defect waarvoor hij terug kan naar mijn magazijn, waarna een aantal mensen hier (met name als ze koppelingsissues hebben) een paar keer een vervangde auto krijgt met hetzelfde probleem.
- Voor de service stuur ik je naar een andere garage (mag je zelf uitzoeken), maar helaas hebben die garages vaak geen zin met het sleutelen aan deze auto.

Als jij dit "soms nonconform " noemt :? 8)7 :X

Het zou een heksenjacht zijn als ik overdrijf of als ik dit uit mijn dikke duim zuig. Maar niet alleen is dit letterlijk de inhoud van deze draad (niet Roffeltjes, de klanten die dit hier posten), dit komt ook uit een interview met de eigenaar.

Dat is dus nog los van dat de fiets niet premium is en dat niemand weet wanneer er ooit wordt geleverd.

Een heksenjacht is een massale beschuldiging waarbij de schuld van de dader niet is vastgesteld. Daar is hiervan geen sprake. Elk punt is feitelijk en ligt de schuld bij één partij.

Ik pleit niet voor een vuur peloton voor Ties en Carlo. Ik pleit er wel voor dat we mede Tweakers met klem afraden zaken te doen met Van Moof totdat deze grote problemen zijn opgelost. We hebben het nog steeds over een flink bedrag.

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 15-10-2020 10:04 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:05
Zouden we met elkaar kunnen concluderen dat de waarschuwing nu voldoende omschreven is?
Iedereen die een Vanmoof wil aanschaffen en wat onderzoek doet, komt in de Facebook-groepen en hier op Tweakers een consistent beeld tegen: er zijn blije bezitters en er zijn bezitters die niet blij zijn omdat ze teleurgesteld zijn door gebreken aan de fiets. (of die nu opgelost worden of niet).
Iedereen kan zelf een afweging maken of je de fiets wil aanschaffen of niet.

Ik volg deze draad nog steeds met veel belangstelling vanwege de (positieve en negatieve) ervaringen van Vanmoof bezitters. Die ervaringen helpen mij om me goed voor te bereiden op de komst van mijn fiets. Hoop dat hier nog veel ervaringen gedeeld gaan worden.
roffeltjes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Je probnertr het weer, maar her zou je sieren als je zei "öh sory, ik las het niet goed.

Ik zeg duidelijk dat het een scam is richtibg de klanten. Daarvoor geef il geen onderbowuing met de prps[ectuus maar zet ik stap voor stap neer hoe ze de klant misleiden.

Je klant (structureel) misleiden, is wat mij betreft oplichting.

Daarnaast zijn ze te rooskleurig richting de investeerders. Daarvoor geef ik de prospecten en een artikel over de cijfers.

Te rooskleurig zijn is geen oplichting

[...]

Ik verkoop je een premium auto met een fantastische service, ik noem het "Een veilige gedachte". Ik lever het over drie maanden.

- Alleen is de auto technisch een instapmodel
- Is heleaal niet duidelijk wat ik nou krijg voor "een veilige gedachte"
- Weet na drie maanden niemand, inclusief de verkoper wanneer ik de auto krijg geleverd.
- Is volgens de oprichter 10% van de fietsen afgeleverd met een defect waarvoor je je fiets terug kan sturen naar Amsterdam waarna een aantal mensen hier nog een loterij meldt (met name de versnellingsnaaf).

Als jij dit "soms nonconform " noemt :? 8)7 :X

Het zou een heksenjacht zijn als ik overdrijf of als ik dit uit mijn diekke duim zuig. Maar niet alleen is dit letterlijk de inhoud van deze draad (niet Roffeltyjes, nee de klanten die dit hierposten), idit komt uit een interview met de eigrnaar.

Dat is dus nog los van dat de fiets niet premium is en dat niemand weet wanneer er ooit wordt geleverd.

Een heksenjacht is een massale beschuldiging waarbij de schuld van de dader niet is vastgesteld. Daar is hiervan geen sprake. Elk punt is feitelijk en ligt de schuld bij één partij.

Ik pleit niet voor een vuur peloton voor Ties en Carlo. Ik pleit er wel voor dat we mexde Tweakers met klem afraden zaken te doen met Van Moof totdat deze grote problemen zijn opgelost. We hebben het nog steeds over een flink bedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:34

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb op zich geen moeite met het schetsen van een nogal rooskleurig beeld van je eigen producten, dat mag en is marketing. Een fabrikant hoeft niet tig disclaimers bij een product te zetten, dat moet je als consument ook zelf uitzoeken door je goed te informeren. Zoals door dit topic te lezen. Des te belangrijker dat ook kritische noten bij het product een plek kunnen krijgen. Niemand heeft wat aan alleen maar hosanna verhalen. De werkelijkheid moet ook benoemd worden, zoals de talloze fietsen met defecten bij aflevering of na minimaal gebruik, zoals de eigenaren/oprichters van VM zelf ook toegeven. Het gebruik van budget-level onderdelen is gewoon objectief vast te stellen. Het is logisch om daar een verband tussen te leggen.

Het feit dat de mensen die wél een goed werkende fiets hebben er over het algemeen laaiend enthousiast over zijn mag dan net zo goed benoemd worden, net zoals het ruimhartige servicebeleid dat VM gelukkig toepast.

Wat steekt is dat VM nadrukkelijk de publiciteit zoekt - en krijgt - om te benadrukken hoe goed ze bezig zijn, terwijl er op het primaire proces (een werkend product leveren en servicen) heel wat aan te merken valt. Een gezonde portie bluf is niets mis mee, maar er wordt een beeld geschetst dat niet overeenkomt met de realiteit. Je zou liever hebben dat ze daar gewoon eerlijk over zouden zijn.

Oplichting, tsja. Mensen 290 euro laten betalen voor een onderhoudsservice die (nog) niet of nauwelijks blijkt te bestaan is toch aardig dubieus te noemen. VM wéét dat ze nog niet waar kunnen maken wat ze beloven en waar ze hun klanten al sinds het voorjaar voor laten betalen, en ze zijn daar niet transparant over. Los van of ze in de praktijk een alternatief regelen. Volgens https://support.vanmoof.c...-waar-geldt-deze-dekking- zou PoM Maintenance in 21 steden beschikbaar zijn. Als je nu een S3 koopt staat er in de Nederlandse shop bij 'Beschikbaar in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht'. Koop je er eentje in de Engelse store dan staat er dat PoM in Londen beschikbaar is. Is gewoon niet waar, althans, niet het volledige pakket. De service op locatie bestaat niet, je moet naar de winkel. Volledige PoM blijkt alleen in Amsterdam (en Berlijn) te zijn, en dan nog in proeffase. Dat moet je opmaken uit eoa blogpost en dat is best wel kwalijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 15-10-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Daniel in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"

Oplichting, tsja. Mensen 290 euro laten betalen voor een onderhoudsservice die (nog) niet of nauwelijks blijkt te bestaan is toch aardig dubieus te noemen. VM wéét dat ze nog niet waar kunnen maken wat ze beloven en waar ze hun klanten voor betalen, en ze zijn daar niet transparant over. Los van of ze in de praktijk een alternatief regelen. Volgens https://support.vanmoof.c...-waar-geldt-deze-dekking- zou PoM Maintenance in 21 steden beschikbaar zijn. Als je nu een S3 koopt staat er in de shop bij 'Beschikbaar in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht'. Blijkt alleen Amsterdam (en Berlijn) te zijn, en dan nog in proeffase. Dat moet je opmaken uit eoa blogpost en dat is best wel kwalijk.
Dit is inderdaad meer dan wat positieve marketing. Dit klopt echt niet, en als VM eerlijk is, dan stoppen ze met de verkoop van de POM buiten een straal van 10-20km rond Amsterdam.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 22:59

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

edegroot1973 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:02:
Zouden we met elkaar kunnen concluderen dat de waarschuwing nu voldoende omschreven is?

[...]
Er zou bij 10% eigenlijk best wel een vastgezette waarschuwing onder elke pagina mogen staan op dit forum. Want 10% problemen (dat zijn dan problemen dat de fiets dus niet meer functioneert) is enorm.

De berichten van de zogenaamde review sites zelfs tot aan het 'betrouwbare' nu.nl over VanMoof en hun fietsen kan je niet van op uit gaan, gesponsorde content verpakt als redactionele artikelen (ik werk zelf in de media en weet dondersgoed hoe dat werkt).

Dus ik lees liever over de klachten en natuurlijk de verbeteringen en oplossingen van werkelijke gebruikers. Dat betekent niet dat er constant moet worden geklaagd over het....'business'model. Dat weten we nu wel, dat klopt van geen kanten en er is gelogen en er zijn valse beloftes gemaakt naar de klant.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saywhut
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-04 21:32
Vandaag het bericht ontvangen dat de fiets is verstuurd. Hij was uitgesteld tot 25 oktober maar een aangename verassing vanmiddag in mijn mailbox dat UPS hem morgen komt bezorgen :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BrainyNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 11:06
Beste roffeltjes en andere ex VanMoof medewerkers,

Is het geen goed idee om een eigen forum post te maken en daar alle tekortkomingen van VanMoof te zetten. Dan kunnen alle tweakers die niet opgelicht willen worden snel alle informatie vinden. Nu moeten ze nog tussen de positieve berichten heel scrollen. Ook andere posters die de fiets niet hebben of willen kunnen daar hun hart luchten.

Voor ons sukkels die er wel ingetrapt zijn kunnen dan, zoals deze post bedoelt is, ervaringen uitwisselen over onze fiets.
Gewoon weer eens lezen over accessoires die wel of niet passen zonder bang te hoeven zijn dat het stuur weer helemaal afgezeikt wordt omdat die niet volgens de hoogste norm is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 17:55
Rotonde voorrang+ niet oplettende automobilist = .....krom voorwiel 8)7

Jammer had er 4 maanden op zitten wachten. en ja hij reed als een zonnetje.

Gelukkig zelf zonder schade van af gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRtoIRlQvDhd76ZldlzXDNCo180=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RzPZ6mQoatKLuOyTmdVU4rzE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BFYMgLg2q912GYRvMnX41Wu4zE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pDXgjECm8lktKNGfg1zvidtS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzVzJiN6BnLHyaFkhg2A_lTgqkE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/izphAYugcNlU12kURysgocw3.jpg?f=user_large

zat op de 247 KM dus bijna eerste beurt :|

[ Voor 3% gewijzigd door Bintzak op 15-10-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Bintzak schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo dan. Flinke klapper. Achtervork ook krom? Die as is misschien ook niet meer goed. Zal wel Total loss zijn dan. Misschien VM even bellen of je ergens voorrang kunt krijgen. Sterkte ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:35
Bintzak schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar goed dat je niets hebt. Balen zeg.
Als je verzekerd bent laat ons weten hoe het allemaal verlopen is. Inmiddels krijgen we steeds meer testcases haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heval schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Maar goed dat je niets hebt. Balen zeg.
Als je verzekerd bent laat ons weten hoe het allemaal verlopen is. Inmiddels krijgen we steeds meer testcases haha.
De verzekering van de automobilist zal je hier moeten schadeloos stellen neem ik aan. Ik zou wel aansturen op een total loss. Die motor vooraan zou ik niet vertrouwen, trapaslager is dan ook deftig geraakt, en als de achtervork krom staat is het zeker game over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Wheeliemaker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Zo dan. Flinke klapper. Achtervork ook krom? Die as is misschien ook niet meer goed. Zal wel Total loss zijn dan. Misschien VM even bellen of je ergens voorrang kunt krijgen. Sterkte ermee
Ja het mooie was die vrouw zegt een paar nieuwe wielen, ik: nou die is gewoon Total loss want ik vertrouw de accu niet meer.

Verzekering gebeld en die gaan alles regelen, eis het aankoopbedrag terug en zal VanMoof even vragen of ik inderdaad voorrang kan krijgen op een nieuwe zodra ik het geld heb, of misschien kan de verzekering een nieuwe regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Thomas93 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:57:
Vorige week heb ik voor de 2de keer een proefrit gemaakt op de VanMoof S3. Tot nu toe vind ik het een fijne fiets om op te rijden, vooral de boostknop is een mooie toevoeging.
Halverwege de proefrit bleef de fiets in de 1e versnelling hangen en schakelde ook niet meer door. Dit terwijl de lampjes op het display aangaven dat de fiets naar een andere versnelling schakelde. Toch wel lullig als je ergens buiten de stad aan het fietsen bent. Ik ben toen maar rustig gaan trappen en heb de boostknop gebruikt om freewheelend terug te komen bij VanMoof.
Bij de vorige proefrit had ik precies hetzelfde probleem. Wat zou nu het probleem zijn? De manier van trappen? Ik heb niet echt het idee dat ik lomp aan het trappen was. De medewerker van VanMoof kon er ook niks over zeggen. De fiets op slot zetten en van het slot halen had ook geen effect.
Het is toch min of meer belachelijk en zorgelijk dat ze zo een experimenteel product in de markt durven zetten? Ik val steeds weer van de ene in de andere verbazing in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Tommie12 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

De verzekering van de automobilist zal je hier moeten schadeloos stellen neem ik aan. Ik zou wel aansturen op een total loss. Die motor vooraan zou ik niet vertrouwen, trapaslager is dan ook deftig geraakt, en als de achtervork krom staat is het zeker game over.
Trapper heeft me voet gered _/-\o_ , me schoen is ook ingescheurd door de klap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bintzak schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

Ja het mooie was die vrouw zegt een paar nieuwe wielen, ik: nou die is gewoon Total loss want ik vertrouw de accu niet meer.

Verzekering gebeld en die gaan alles regelen, eis het aankoopbedrag terug en zal VanMoof even vragen of ik inderdaad voorrang kan krijgen op een nieuwe zodra ik het geld heb, of misschien kan de verzekering een nieuwe regelen.
Je verzekering gaat niks voor jou regelen, die betalen (of niet). En claim je schoenen ook maar.

Ga ook maar eens naar de dokter, je voet heeft toch een stevige klap gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
eisbaer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:54:
Mijn vriendin kwam thuis met een slag in het achterwiel van haar VM. Vrijdag gebeld naar VM. Zondag in de trein weggebracht naar Amsterdam. Dinsdag weer opgehaald. Nieuw achterwiel er in, kosten 0 euro. Kom daar maar eens mee bij je lokale fietsenmaker. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Nou ja 0 euro.. Je was een hoop tijd kwijt voor 2 x heen en weer met de trein plus de kosten daarvan. Bovendien is het geen echt duurzame oplossing als een slag in het wiel niet gewoon gerepareerd wordt maar vervangen door een nieuw wiel.

En het is wel logisch dat de "lokale fietsenmaker" niets doet voor 0 euro. Het lijkt door jou gewenst blijkbaar dat men diensten verleent en goederen levert voor niets maar een verstandig model is dat natuurlijk niet. Waar zou die man dan van moeten leven? Ja als ie nou eens een heleboel winst zou maken op de verkoop van een experimenteel product. Oh wacht.. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bart2005 op 15-10-2020 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 21:28
Als je problemen hebt met de moderatie, richt je dan tot de mods of admin, maar dit soort opmerkingen in het topic willen we niet zien.

[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 17-10-2020 01:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:06
jodeltje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:34:
[...]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, iemand hier 2 meter met een VM? Zelfde vraag voor kleine mensen.
Ik paste niet lekker, maar ik ben dan ook <170cm en wou geen X3.

Edit: heb er in ieder geval niets over gelezen in dit topic
Ik ben 171cm en heb bewust een X3 genomen, totaal geen spijt, ik rij dagelijks in Amsterdam.
Verder totaal geen problemen gehad, ook ik rij nog steed met een big smile rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
roffeltjes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Spijt me, scam is een hele eerlijke beoordeling. Ik hou me meestal afzijdig, maar ik kan er slecht tegen dat mede Tweakers er met open ogen in tuinen.
Ik ga als VanMoof-scepticus, het toch even voor VanMoof opnemen :) (ik had ook een S3 - eind mei al geleverd).

VanMoof liegt niet tegen klanten. Het is standaard marketing praat: more scratch resistant paint. (Apple's iPhone 12 is 4x meer drop-resistant, want glas bevat nog meer nano crystallen, blah blah blah)

Toen een groot percentage pre-orders (eind mei / begin juni geleverd) problemen had, was het niet VanMoof, maar het waren VanMoof fanboys die het op een rare wijze gingen goedpraten (en al deze termen verzonnen ze zelf):
-pre-orderen--> dan ben je een 'early adopter' dus dit is acceptabel
(is het geen 3e generatie fiets?)
-nee, dat is een misconceptie alles is re-designed. had je maar niet moeten pre-orderen
-dat kon je verwachten want dit is pas de 'first batch', ze worden later beter

Ik (en anderen met problemen) KREGEN DE SCHULD voor een VROEGE PRE-ORDER! De wereld op z'n kop.

Over die (mei / juni) problemen, zeiden fanboys:
-alleen maar mensen met problemen posten op internet, merendeel heeft geen problemen, het standaard verweer.
-over enkele krassen: acceptabel, die heb je na een week er toch ook op zitten bij normaal gebruik
-de schuld volledig bij UPS / DHL leggen
-etc.

Vervolgens erkent Vanmoof eigenlijk alle problemen die er waren, belooft Quality Control checks en beterschap. En veel van die 'first batch' problemen lijken inmiddels verbeterd, danwel opgelost!

VanMoof liegt niet tegen klanten. Het zijn de klanten zelf die op wonderlijke wijze sommige problemen dingen:
-goedpraten / rechtpraten
-compleet omdraaien 'ja, maar dat is 'by design'.
-niet zien / niet willen zien / (nog) niet zien
-ze tuinen er niet met open ogen in, ze fietsen met oogkleppen op :) (en ze worden heel boos als je ze hierop wijst) :)

En nu mensen klagen over de e-shifter, of opmerkingen hebben over de kwaliteit van de remmen, etc. (dan heb ik het nog niet eens over POM / de service), wil je dat die mensen eigenlijk ook zo snel mogelijk oprotten. Zonder de juni-(oprechte) zeikerds, was er nu geen Quality Check. Zonder de rem-zeikerds krijgt de S4 geen betere remmen. Het is maar wat je wilt hoor.

Offtopic discussie vraag: Roffeltjes heeft het steeds over single piston waardeloze remmen. Ik vond ze ook waardeloos. Maar... er is nog steeds geen uitsluitsel of ze nou single of dual piston zijn. VanMoof zegt dual piston. 1 review (Forbes) zegt single piston. Iemand zei dat het pre-production model single piston was, maar het eind model dual piston. Wat is het nou??

-Antwoord fanboy: doet er niet doe, want zijn de beste remmen die ik ooit heb gehad - niet zo'n antwoord heh. :) Daar heb je pas niets aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Patvs120 op 15-10-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Waarom nu niet meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
Patvs120 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Offtopic discussie vraag: Roffeltjes heeft het steeds over single piston waardeloze remmen. Ik vond ze ook waardeloos. Maar... er is nog steeds geen uitsluitsel of ze nou single of dual piston zijn. VanMoof zegt dual piston. 1 review (Forbes) zegt single piston. Iemand zei dat het pre-production model single piston was, maar het eind model dual piston. Wat is het nou??
betreft een single piston, voor een dubbele piston heeft de remreservoir onvoldoende ruime, zie mijn foto in eerdere berichten over het plaatsen van shimano klauwen, ik heb hierdoor besloten om mijn VM klauw terug te plaatsen, via een tip via Reddit heb ik de remschoenen met waterproof schuurpapier opgeschuurd, ook heb ik de remmen beter ontlucht en mijn S3 remt nu eindelijk als een "Baas" >:)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-06 23:07
Ik gok dezelfde reden als ik. Kwaliteit onder de maat. Hier na twee vervangingen kwam de derde al niet werkend uit de doos (juli / aug).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:37

eisbaer

Zie signature

Bart2005 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
En het is wel logisch dat de "lokale fietsenmaker" niets doet voor 0 euro. Het lijkt door jou gewenst blijkbaar dat men diensten verleent en goederen levert voor niets maar een verstandig model is dat natuurlijk niet
Nee dat is niet door mij gewenst. Het is hoe VM de situatie afgehandeld heeft en dat vind ik het vermelden waard in een topic waar ook negatieve ervaringen gedeeld worden.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Kan de app op je telefoon of Apple Watch samenwerken met Siri? Lijkt mij fijn om tijdens het fietsen het ondersteuningsniveau aan te passen.

Ik lees graag ervaringen als dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Geen idee of dit al hier bekend is, maar de 32 km/u US-stand gaat er in Duitsland per 1 November vanaf. Politie schijnt in Duitsland overigens al verschillende VanMoof faher te hebben aangehouden omdat ze met ondersteuning harder reden dan 25 km/u

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:29
litebyte schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:30:
Geen idee of dit al hier bekend is, maar de 32 km/u US-stand gaat er in Duitsland per 1 November vanaf. Politie schijnt in Duitsland overigens al verschillende VanMoof faher te hebben aangehouden omdat ze met ondersteuning harder reden dan 25 km/u
Is al wel veel over gezegd. jammer dat het zo is in duitsland.
Maar op de autobahn mag je nog steeds 250 km/h :+ 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:01
HBO88 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Waar zet ik die modus aan in de app? :9

Vanmiddag ook de verstuurbevestiging met de UPS link gekregen (S3 Black, 14 juli besteld), levert UPS ook op Zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
litebyte schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:30:
Politie schijnt in Duitsland overigens al verschillende VanMoof faher te hebben aangehouden omdat ze met ondersteuning harder reden dan 25 km/u
Probleem was meer dat de politie ook mensen bekeurde die de limiet netjes op "EU" hadden staan.
Ze vielen er al over dat er in de app de mogelijkheid zichtbaar was om dat aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
maxnl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Probleem was meer dat de politie ook mensen bekeurde die de limiet netjes op "EU" hadden staan.
Ze vielen er al over dat er in de app de mogelijkheid zichtbaar was om dat aan te passen.
Klopt, zo is de regelgeving ook opgebouwd.
De fiets moet zo gemaakt zijn dat er geen ondersteuning kan zijn boven de 25 km/h. En duitsers kennende zullen ze dit heel strikt interpreteren.

Op een 25km/h snorfiets mag je ook geen schakelaar hebben die je ineens toe laat sneller te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:52:
Op een 25km/h snorfiets mag je ook geen schakelaar hebben die je ineens toe laat sneller te rijden.
Maar bij een snorfiets heb je in de praktijk ook pas een probleem als die 35 op de rollerbank gaat.
Waarom dan zoveel heissa over DE MOGELIJKHEID om tot 32 te gaan?

Verder mag ook in Duitsland de politie niet zomaar in je telefoon gaan vroeten.
Wat dat betreft is het extra lullig voor de mensen die daar vrijwillig de app aan de politie hebben laten zien, omdat ze dachten toch niks te verbergen te hebben, want hij stond braaf op EU.
Hadden ze medewerking geweigerd dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
Omdat de EU-richtlijn is dat een elektrische fiets geen ondersteuning mag hebben boven de 25km/u. Als jij er 35km /u mee kan fietsen doordat jij zelf zo hard kan trappen, dan mag dat.
maxnl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Maar bij een snorfiets heb je in de praktijk ook pas een probleem als die 35 op de rollerbank gaat.
Waarom dan zoveel heissa over DE MOGELIJKHEID om tot 32 te gaan?

Verder mag ook in Duitsland de politie niet zomaar in je telefoon gaan vroeten.
Wat dat betreft is het extra lullig voor de mensen die daar vrijwillig de app aan de politie hebben laten zien, omdat ze dachten toch niks te verbergen te hebben, want hij stond braaf op EU.
Hadden ze medewerking geweigerd dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
SehudeKoza schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Waar zet ik die modus aan in de app? :9

Vanmiddag ook de verstuurbevestiging met de UPS link gekregen (S3 Black, 14 juli besteld), levert UPS ook op Zaterdag?
Heb vanochtend de verstuurbevestiging ontvangen van mijn poging 2 fiets, maar ook erg benieuwd of ze op zaterdag leveren.. iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
edegroot1973 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:05:
Omdat de EU-richtlijn is dat een elektrische fiets geen ondersteuning mag hebben boven de 25km/u.
Maar EU richtlijnen hebben geen directe werking.
Is uiteindelijk aan de lidstaat zelf hoe ze de richtlijnen in de nationale wetgeving implementeren.
Of een land dat via het strafrecht doet of enkel in de regelgeving vermeld dat een e-bike bij de type goedkeuring niet harder dan 25 km/u hoort te gaan, is niet aan Brussel.

Dat het zou moeten van Brussel is dan ook geen reden om e-bikes harder aan te pakken dan snorfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Daar kun je raar over doen, maar in Duitsland zijn ze gewend dat er hard wordt gereden. Overigens is het lang niet overal ongelimiteerd. De snelweg is het veiligst omdat daar iedereen dezelfde kant op rijdt. In de stad, typisch het werkterrein van de fiets, rijdt er van alles door elkaar, én heb je nog voetgangers ook. Het ís daarom ook veel gevaarlijker als er een groep deelnemers tussen zit die veel harder kan dan de rest van die groep. Wat dat betreft moet iedereen sowieso wennen aan electrische fietsen. Ik ook al automobilist. Die fietser die je net inhaalt, verwacht je 50m verderop bij het rechtsaf slaan niet meteen op die plek. Maar dankzij zo'n motortje kan ie zomaar ineens tegelijk met jou bij de kruising zijn. Ja, je moet opletten, maar je verwacht het niet.
Dat en het bekende Duitse credo 'Befehl ist Befehl' :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 02-02 21:37
Burnyl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:11:
maar ook erg benieuwd of ze op zaterdag leveren.. iemand die dit weet?
Ik denk dat je hem maandag krijgt, ik kreeg vorige week vrijdag ook zo'n "Oh boy" mailtje voor mijn voordrager, en die is op maandag afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxnl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Maar EU richtlijnen hebben geen directe werking.
Is uiteindelijk aan de lidstaat zelf hoe ze de richtlijnen in de nationale wetgeving implementeren.
Of een land dat via het strafrecht doet of enkel in de regelgeving vermeld dat een e-bike bij de type goedkeuring niet harder dan 25 km/u hoort te gaan, is niet aan Brussel.

Dat het zou moeten van Brussel is dan ook geen reden om e-bikes harder aan te pakken dan snorfietsen.
Bij mijn weten staat het ook in de wet in NL en B, maar dan is er nog de vraag naar de manier van handhaven, en of de politie dit een prioriteit gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Eens! Ook in NL kan de politie elke S2 en S3 van de weg halen omdat ze niet aan de wetgeving voldoen. Maar dat heeft geen prioriteit en gebeurt op dit moment niet structureel. In Duitsland lijkt dat wat anders.
Tommie12 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Bij mijn weten staat het ook in de wet in NL en B, maar dan is er nog de vraag naar de manier van handhaven, en of de politie dit een prioriteit gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Achterlijke 25 KM regel.

Heb wel geleerd dat hard rijden niet gevaarlijk is maar mensen die niet kijken zijn gevaarlijk! Tijdens mijn ongeluk reed ik met 23 over de rotonde en keek of de automobilist mijn zag(als ze niet mijn kant op kijken stop ik sowieso), en ze keek ook in mijn richting. maar die oude dame van 65 kon nog geen letter lezen op het schade formulier dat zegt wel genoeg waarom ze mijn niet zag.

Zolang oom agent alleen met zijn lasergun in de ochtendspits langs de Rijksweg mag staan zullen de echt gevaarlijke weggebruikers nooit gepakt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bintzak op 16-10-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
Frozing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat je hem maandag krijgt, ik kreeg vorige week vrijdag ook zo'n "Oh boy" mailtje voor mijn voordrager, en die is op maandag afgeleverd.
Kreeg je die mail in de ochtend of in de middag. Had ergens gelezen dat dit ook nog uit kon maken. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 02-02 21:37
Burnyl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:43:

Kreeg je die mail in de ochtend of in de middag. Had ergens gelezen dat dit ook nog uit kon maken. 😇
om 14:08 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06:29
Burnyl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Heb vanochtend de verstuurbevestiging ontvangen van mijn poging 2 fiets, maar ook erg benieuwd of ze op zaterdag leveren.. iemand die dit weet?
Alleen als VM kiest voor saturday delivery optie en dat doen ze wss niet...
Track and trace zou duidelijkheid moeten geven
Dus nee. Fiets komt dan maandag idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
Jupiter2 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Alleen als VM kiest voor saturday delivery optie en dat doen ze wss niet...
Track and trace zou duidelijkheid moeten geven
Dus nee. Fiets komt dan maandag idd
Er staat nu helaas inderdaad maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[...]

Ik vind de vergelijking een beetje krom, de auto in Duitsland moet ook voldoen aan de wetteljke eisen, losstaande of dat nu snelheid gerelateerd is, net als fietsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bintzak schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:29:
Achterlijke 25 KM regel.

Heb wel geleerd dat hard rijden niet gevaarlijk is maar mensen die niet kijken zijn gevaarlijk!
Anticiperen heet dat. en je kan er niet vanuit gaan dat iedereen altijd goed (kan) anticipeeert, zeker niet bij personen op leeftijd. En daarom is het ook gevaarlijk (in veel omstandigheden) om zo hard te rijden. Jij anticipeeert dan misschien wel goed, maar die bejaarde (op de fiets) niet. En als jij met die fiets 32 km/u mag rijden mag de bejaarde dat ook (die denkt namelijk vaak ook nog eens dat hij net zo goed kan anticiperen als iemand van in de 20) Vandaar ook die 'bejaardensnelheid' van 25km/u :)

En gezien het grote aantal bejaarden op electrische fietsen in Nederland waar zelfs 15 km/u al onverantwoordelijk voor is, kan je die 32 km/u in algemeenheid als gevaarlijk beschouwen voor fietsen. Of wil je een snelheidsbeperking naar leeftijdsgrens instellen? Boven de 65 niet harder meer als 15 km/u? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
litebyte schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

Anticiperen heet dat. en je kan er niet vanuit gaan dat iedereen altijd goed (kan) anticipeeert, zeker niet bij personen op leeftijd. En daarom is het ook gevaarlijk (in veel omstandigheden) om zo hard te rijden. Jij anticipeeert dan misschien wel goed, maar die bejaarde (op de fiets) niet. En als jij met die fiets 32 km/u mag rijden mag de bejaarde dat ook (die denkt namelijk vaak ook nog eens dat hij net zo goed kan anticiperen als iemand van in de 20) Vandaar ook die 'bejaardensnelheid' van 25km/u :)

En gezien het grote aantal bejaarden op electrische fietsen in Nederland waar zelfs 15 km/u al onverantwoordelijk voor is, kan je die 32 km/u in algemeenheid als gevaarlijk beschouwen voor fietsen. Of wil je een snelheidsbeperking naar leeftijdsgrens instellen? Boven de 65 niet harder meer als 15 km/u? :)
Bejaarden rijden ook op brommer die 45 gaan op snorbrommers die harder gaan dan mag. De meeste ouderen 50+ op mijn werk hebben hun Boschfietsje gechipt en rijden een vanmoof er gewoon uit. En het mooiste is dat juist die groep nooit wordt aangehouden.

Eens met je laaste punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik ben wel blij dat Annie op haar 6 jaar oude slecht onderhouden Lidl ebike met trommelremmen niet harder mag dan 25, dat ik dan ook niet harder mag neem ik dan maar op de koop toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 13:56
Gister mailtje gekregen over voordragen, vandaag binnen gekregen en gemonteerd, ging erg soepel en eindelijk kan ik makkelijk iets meenemen ipv dat alles op mn rug of aan mn stuur moet. Tevens was het kleine inbussleuteltje die mee geleverd werd nog handig voor een klus op de zolder, haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 15:40
Afgelopen woensdag mijn S3 Black ontvangen. De doos was aan een kant opengemaakt door UPS bij het uit de bus halen, maar verder geen zichtbare schade.

Fiets lijkt helemaal in orde. Geen krassen, remmen doen het goed (single piston) en de dev mode ook :-)
Ook geen slag in het wiel gezien, verf is vlekkeloos en ik had geen moeite met de kabel in de voorvork te stoppen, alleen het vastdraaien met de twee boutjes wel :-/ Maar dat lag misschien aan mijn ongeduld. Uiteindelijk goed vast gekregen.

Automatisch schakelen werkt het beste als je dat tijdens het drukke op de boost knop doet (minder kracht op de as) en voelt hetzelfde aan als schakelen met een handmatige Sturmney Archer versnelling als je er niet op anticipeert. Mijn vorige VM M3 had ook een 3 versnellingen van SA dus ik herken het gevoel. Dat in acht nemende werkt het automatisch schakelen prima. Wel even wennen.

Bij het derde testrit kreeg ik een E21 en schakelde de versnelling niet meer naar zijn 4. Ik denk dat het ligt aan de elektronische shifter. Na een shutdown en reset was het weg. Nu na 20 km verder geen last meer van gehad.

Algemene indruk; prachtige fiets en fantastisch rijgevoel.

Ik denk/hoop dat het probleem met het schakelen een kwestie van firmware is en niet van hardware omdat ik bij de error een vaste snelheid reed in zijn vier en er dus hardware matig niks gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

bincvburen schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:05:
Gister mailtje gekregen over voordragen, vandaag binnen gekregen en gemonteerd, ging erg soepel en eindelijk kan ik makkelijk iets meenemen ipv dat alles op mn rug of aan mn stuur moet. Tevens was het kleine inbussleuteltje die mee geleverd werd nog handig voor een klus op de zolder, haha
Dat iets kan je dat omschrijven? Moet ik denken aan een six pack? Of een flinke sport tas?
Hoe is de constructie, sterk frame? Mocht de fiets (kleine kans) volgend jaar toch nog worden aangeschaft dan wil ik de voordrager (dat plankje) gebruiken als basis voor een transport krat (door die buizen aam de zijkant af te laten slijpen) maar dan moet de voordrager wel aardig wat gewicht kunnen verdragen, staat er een max gewicht in de handleiding/verdere info?

EDIT: zie het gewicht al en de afm. nu alleen nog of het een beetje stevig is? :)

[ Voor 4% gewijzigd door litebyte op 17-10-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
  • Laatst online: 18-09-2023
Iemand de aflevering van Kassa gezien ? Gaat over de electrische fietsen en problemen bij het merk Amslod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 15:40
Ik kan trouwens bevestigen dat de Urban Iki bagagedrager prima past (max 22 kilo op) en daar ook een Polisport Junior zitje op past.

Alleen de voetsteuntjes van die van Polisport passen niet op de brede buizen van de achtervork. Ik ga kijken of ik die kan 3D printen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtSD5Tv9v1aTIsQIMK6Z2-RM-fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBMTGHdplQJikMAKSxrcWY0J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdVSJmy_mvPM-nwJ910COBY6EYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6ZjNCdvQzj9cJ2gCmgSO5PPw.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Dezorian op 17-10-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
litebyte schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Dat iets kan je dat omschrijven? Moet ik denken aan een six pack? Of een flinke sport tas?
Hoe is de constructie, sterk frame? Mocht de fiets (kleine kans) volgend jaar toch nog worden aangeschaft dan wil ik de voordrager (dat plankje) gebruiken als basis voor een transport krat (door die buizen aam de zijkant af te laten slijpen) maar dan moet de voordrager wel aardig wat gewicht kunnen verdragen, staat er een max gewicht in de handleiding/verdere info?

EDIT: zie het gewicht al en de afm. nu alleen nog of het een beetje stevig is? :)
Er past best wat in, een gevulde east pack (gevuld met schoolboeken + laptop) past makkelijk rechtop of liggend erin. Je kan er voor kiezen om een van je rugtas vaten om je stuur te doen als beveiliging maar is niet perse nodig. Het elastiek is te verwijderen en ook het stalen frame. Zo kun je dus meerdere kanten op en is er dus geen slijptol voor nodig, wel is het stalen frame handig voor kleinere tasjes dat ze niet eraf vallen. De elastiek is eigenlijk te strak en kort voor bijv een boodschappentas vast te binden want deze is gewoon te groot voor de elastiek. Ik denk dat de elastiek meer bedoeld is voor kleinere dingen zoals een kledingstuk of een pak melk. Best stevige constructie, wel alles goed aandraaien natuurlijk. Kan er aardig op leunen en de Max is 10 kilo, ik zou die wel ongeveer aanhouden, want er zit geen ondersteuning onder net als bij cortina’s. Dus er kan zeker niemand voorop. Ik denk aan een Max van 15-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MichaelX schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:37:
Iemand de aflevering van Kassa gezien ? Gaat over de electrische fietsen en problemen bij het merk Amslod.
Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Dezorian schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:27:
Ik kan trouwens bevestigen dat de Urban Iki bagagedrager prima past (max 22 kilo op) en daar ook een Polisport Junior zitje op past.
Top, kun je een foto delen van de fiets met die urban iki bagagedrager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

bincvburen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:01:
[...]

Er past best wat in, een gevulde east pack (gevuld met schoolboeken + laptop) past makkelijk rechtop of liggend erin. Je kan er voor kiezen om een van je rugtas vaten om je stuur te doen als beveiliging maar is niet perse nodig. Het elastiek is te verwijderen en ook het stalen frame. Zo kun je dus meerdere kanten op en is er dus geen slijptol voor nodig, wel is het stalen frame handig voor kleinere tasjes dat ze niet eraf vallen. De elastiek is eigenlijk te strak en kort voor bijv een boodschappentas vast te binden want deze is gewoon te groot voor de elastiek. Ik denk dat de elastiek meer bedoeld is voor kleinere dingen zoals een kledingstuk of een pak melk. Best stevige constructie, wel alles goed aandraaien natuurlijk. Kan er aardig op leunen en de Max is 10 kilo, ik zou die wel ongeveer aanhouden, want er zit geen ondersteuning onder net als bij cortina’s. Dus er kan zeker niemand voorop. Ik denk aan een Max van 15-20.
Dank! Vooral ook dank voor het uitleggen over dat stalen framewerk. Omdat de voordrager niet meedraait met het stuur ben ik benieuwt wat het effect hiervan is op het sturen, vooral dan bij hogere snelheden met een goed gevulde mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 01-06 23:07
litebyte schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Dank! Vooral ook dank voor het uitleggen over dat stalen framewerk. Omdat de voordrager niet meedraait met het stuur ben ik benieuwt wat het effect hiervan is op het sturen, vooral dan bij hogere snelheden met een goed gevulde mand.
Bij hogere snelheid stuur je ook niet met je stuur.
Op mijn s2 moest je even kijken dat je in de stad wel je stuur uitslag kon maken maar als je daarop let past er voldoende op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Smartbikers schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Bij hogere snelheid stuur je ook niet met je stuur.
Oh dat is nieuw voor mij, sinds ik kan fietsen doe ik dat wel hoor. In combinatie met het lichaam natuurlijk, maar dan nog is het fijner dat de lading voorop dan ook mee gaat in de richting dat je stuurt/je lichaam houdt.

[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 18-10-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 20:30
Ik heb beide gehad: een transportfiets met meedraaiende lading en een drager vast aan het frame: in mijn ervaring fietst vast aan het frame stukken stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlil
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo,

ik vroeg me af of Vanmoof zich aan de verwachte bezorgtijd houd recent, iemand Ervaringen?
Ps ik bedoel was dit vroeger of later en hoe verliep de communicatie? Houden ze je op de hoogte of?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Laatst online: 07:53
Tlil schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:50:
Hallo,

ik vroeg me af of Vanmoof zich aan de verwachte bezorgtijd houd recent, iemand Ervaringen?
Ps ik bedoel was dit vroeger of later en hoe verliep de communicatie? Houden ze je op de hoogte of?

Dank!
We zien vaak dat de fiets een paar dagen eerder geleverd wordt dan de aangegeven datum.
EasyC schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:11:
Ik heb beide gehad: een transportfiets met meedraaiende lading en een drager vast aan het frame: in mijn ervaring fietst vast aan het frame stukken stabieler.
Hier dezelfde ervaring. Bij een voordrager die 'mee stuurt' is het juist zwaarder om te sturen omdat het gewicht van je bagage je voordrager linksom of rechtsom omlaag duwt, waardoor je stuur dus ook die kant op wil. Vooral stilstaand is het vervelend omdat je dan niet geniet van de wet van de voorwaartse kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Patvs120 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 01:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wil de pret niet drukken, maar er zijn al twee mensen verongelukt met hun S3.
Achterspatbord laat los--> wordt door de fiets opgegeten--> dan blokkeert het achterwiel. Op max. snelheid vlieg je dan over je stuur van je fiets af.

Kan iedereen heel goed bestuderen of ze een schroefje beter moeten aandraaien, voordat er meer ongelukken gebeuren en voordat alle fietsen moeten worden teruggeroepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYDoJ-oKe6qkq08R5zkNNSo6_O0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E0d908mpexBQQ3hQtJtbKtWe.jpg?f=user_large

https://nypost.com/2020/1...coma-after-crash-lawsuit/

Ik wist dat dit zou gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:30
offtopic:
Dacht dat in de VS een fietshelm verplicht was?
Zou behoorlijk wat gescheeld hebben als ik de foto zo zie...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
hoevenpe schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

offtopic:
Dacht dat in de VS een fietshelm verplicht was?
Zou behoorlijk wat gescheeld hebben als ik de foto zo zie...
Het was een proefritje. En VanMoof geeft je dan geen helm mee.

Edit: In New York ook niet verplicht (alleen bij <14 jaar).

[ Voor 9% gewijzigd door Patvs120 op 19-10-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
Verschrikkelijk dat zoiets gebeurt, maar kan natuurlijk met elke fiets gebeuren. Wel ben ik benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek naar de kwaliteit van de fiets. Als hieruit blijkt dat de kwaliteit ondermaats is, zoals het wel heel erg lijkt, dan heeft VanMoof nu een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Starbucks schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:27:
Verschrikkelijk dat zoiets gebeurt, maar kan natuurlijk met elke fiets gebeuren.
Denk het wel ja, al gaan andere fietsen geen 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starbucks schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:27:
Verschrikkelijk dat zoiets gebeurt, maar kan natuurlijk met elke fiets gebeuren. Wel ben ik benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek naar de kwaliteit van de fiets. Als hieruit blijkt dat de kwaliteit ondermaats is, zoals het wel heel erg lijkt, dan heeft VanMoof nu een groot probleem.
Ik denk en hoop dat VM hiervoor verzekerd is, maar die verzekering gaat wel eisen dat VM dit aanpast, mogelijk zelfs een recall doet, en die is normaal wel op eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
jodeltje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Misschien meer een discussie vraag. Maar stel je koopt een saaie (Gazelle) ebike in een fietsenwinkel. Fiets is helemaal nagelopen door een 'specialist' voordat je fiets in handen krijgt. En die fietsenwinkel/fietsenmaker verplicht je om binnen 3 maanden of 1000 km (wat het eerst komt) weer terug te komen en dan loopt hij alle schroefjes weer na. Hoeveel % heb je dan minder kans dat zoiets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Patvs120 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:19:
[...]

Misschien meer een discussie vraag. Maar stel je koopt een saaie (Gazelle) ebike in een fietsenwinkel. Fiets is helemaal nagelopen door een 'specialist' voordat je fiets in handen krijgt. En die fietsenwinkel/fietsenmaker verplicht je om binnen 3 maanden of 1000 km (wat het eerst komt) weer terug te komen en dan loopt hij alle schroefjes weer na. Hoeveel % heb je dan minder kans dat zoiets gebeurt.
Je beschrijft mijn ebike (Batavus). Ik denk dat als dit geen bekend punt is, iedereen hier overheen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
jodeltje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

In Murica mag een e-bike 32 en hoe kom je er op dat andere fietsen geen 32 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fe8NCKA2RzGSfDD2Q63Ri1sPc5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A8xNc6SUVnTmanUccsAsBJAV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bz6GxupHMdfMWDgi6-55ol_MzbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zyZkKta834Qcj7TLEDL6ZC9l.png?f=fotoalbum_large

tja erg saai :+

[ Voor 16% gewijzigd door Bintzak op 20-10-2020 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Moeilijk uit te drukken in %, maar als het zo los staat dat het rammelt, dan wordt dat wel opgemerkt denk ik.

En als het niet rammelt bij vertrekt, dan denk ik niet dat het 500m verder al helemaal los komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Jezus hoe kan dat nou weer. Wat vreselijk. Hoop dat het goedkomt en dat Van Moof maar flink financieel uitgekleed wordt door de Amerikaanse rechter. Dit is echt te zot voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 15:21
Daan2020 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Jezus hoe kan dat nou weer. Wat vreselijk. Hoop dat het goedkomt en dat Van Moof maar flink financieel uitgekleed wordt door de Amerikaanse rechter. Dit is echt te zot voor woorden.
Lekker onderbouwde post dit. Zonder dat iemand weet wat er exact gebeurd is moet VM al uitgekleed worden? The NY Post is nu niet echt kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Daan2020 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqkSjeZyyuR8XxO7ZgAx3_EgQLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sed9ymQiM1ngVuGkOdlIAIKa.jpg?f=fotoalbum_large

Die 120 KG zit je al snel aan. En hellemaal in Amerika. VanMoof mag wel even wat weegschalen gaan plaatsen in zijn Popup winkeltjes.

Een gemiddelde NL fiets is trouwens ontworpen voor mensen tussen de 100-130 KG en dat met steeds meer dikke mensen niet zo handig.

https://www.fietsersbond....se-stadsfiets-te-fragiel/

[ Voor 15% gewijzigd door Bintzak op 20-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 17:40
Gaat lekker dan, ik had het inderdaad in Juni al gelezen, maar ja het is VM he, die kunnen alles maken. Hoop voor ze dat ze een flinke tik krijgen, en dat de man die nu in coma ligt er snel weer uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

ZiSE schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Lekker onderbouwde post dit. Zonder dat iemand weet wat er exact gebeurd is moet VM al uitgekleed worden? The NY Post is nu niet echt kwaliteit.
Heb je het artikel gelezen en begrepen? (even los van het persooniljke tragedie verhaal wat er omheen is gebreid ala The NY Post) ".... the fender had slid down around the bottom of the wheel causing the crash...."

Als het zo in het AD had gestaan had je het dan wel geloofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bintzak schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

[Afbeelding]

Die 120 KG zit je al snel aan. En hellemaal in Amerika. VanMoof mag wel even wat weegschalen gaan plaatsen in zijn Popup winkeltjes.

Een gemiddelde NL fiets is trouwens ontworpen voor mensen tussen de 100-130 KG en dat met steeds meer dikke mensen niet zo handig.

https://www.fietsersbond....se-stadsfiets-te-fragiel/
Als je de betreffende man zo op de foto in het ziekenhuis ziet liggen ziet hij er nogal stevig uit om het netjes te zeggen, maar het ongeluk is volgens de getuigen gebeurd door een los spatbord dat onder het wiel is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 15:21
litebyte schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Heb je het artikel gelezen en begrepen? (even los van het persooniljke tragedie verhaal wat er omheen is gebreid ala The NY Post) ".... the fender had slid down around the bottom of the wheel causing the crash...."

Als het zo in het AD had gestaan had je het dan wel geloofd?
Ik kan begrijpend lezen inderdaad. Er staat oa 'alleged'; of te wel het is de mening van de mevrouw en dat maakt het nog geen feit of de waarheid. De mevrouw is ook geen onafhankelijk partij in deze wat het nog een tikkie lastiger maakt. In de titel staat defective dan ook tussen haakjes omdat we het simpelweg niet weten; de NY post ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

ZiSE schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Ik kan begrijpend lezen inderdaad. Er staat oa 'alleged'; of te wel het is de mening van de mevrouw en dat maakt het nog geen feit of de waarheid. De mevrouw is ook geen onafhankelijk partij in deze wat het nog een tikkie lastiger maakt. In de titel staat defective dan ook tussen haakjes omdat we het simpelweg niet weten; de NY post ook niet.
Nee, inderdaad, net als in elk ander artikel in de 'waarheids media' over een ongeluk of oorzaak (als het nog niet voor de rechter is geweest)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Onhvt7ewENmOa1uvPlt3GDdUWCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t629LW2ErYIZC7cqCOAhVcfW.png?f=fotoalbum_large

Een bekend probleem en zoals het op de foto eruit ziet was dit hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Dacuuu schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Gaat lekker dan, ik had het inderdaad in Juni al gelezen,
hoe kun je dit nu al in Juni gelezen hebben?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 17:40
HBO88 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

hoe kun je dit nu al in Juni gelezen hebben?
Toen kwamen er al spatborden los die het achterwiel lieten vast slaan. Elk normaal bedrijf doet meteen een terugroep actie, vanmoof uiteraard niet. Nee die zijn veel te druk met geld ophalen bij investeerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

MichaelX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:49:
[Afbeelding]

Een bekend probleem en zoals het op de foto eruit ziet was dit hier ook het geval.
Ai ai, dat is niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Toen kwamen er al spatborden los die het achterwiel lieten vast slaan. Elk normaal bedrijf doet meteen een terugroep actie, vanmoof uiteraard niet. Nee die zijn veel te druk met geld ophalen bij investeerders.
Laat het nu maar over aan de advocaten in de VS. Die hebben dit al lang gevonden, en de arme man heeft waarschijnlijk al 10 advocaten aan zijn bed gehad die hem 10% van 10 miljoen beloofd hebben als ze deze zaak mogen doen.
Amerikaans rechtssysteem is completely fucked up.

Uitspraak binnen een paar jaar....Of ze moeten een schikking treffen, en dan hoor je er niks meer van, want het eerste wat dan gebeurt is een "confidentiality agreement".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Laat het nu maar over aan de advocaten in de VS. Die hebben dit al lang gevonden, en de arme man heeft waarschijnlijk al 10 advocaten aan zijn bed gehad die hem 10% van 10 miljoen beloofd hebben als ze deze zaak mogen doen.
Amerikaans rechtssysteem is completely fucked up.

Uitspraak binnen een paar jaar....Of ze moeten een schikking treffen, en dan hoor je er niks meer van, want het eerste wat dan gebeurt is een "confidentiality agreement".
Losstaande van de rechtzaak in de VS, als ik het goed begrijp heeft VanMoof na de eerdere incidenten dus geen algemene waarschuwing (al dan niet in combi met oplossing/(deels) terugroepactie) naar buiten gebracht?

Dit zou je als waarschuwing in de app moeten zetten nadat je deze opstart ,met een uitroepteken in een rode driehoek. Controleer of je achterspatbord los zit - en daarna nog een bevestiings 'okay'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Bevestiging controleren is een beetje lastig gezien schroef aan de binnenkant zit, en je dus of het wiel eerst moet demonteren of op zijn minst band moet laten leeglopen.

Verder inderdaad wel apart rechtssysteem daar.
Man is in een coma gebracht, maar heeft wel al advocaat. First things first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
MichaelX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:49:
[Afbeelding]

Dit is het belangrijkste verwijt aan VM (al dan niet in een rechtzaal), want dit zou nalatigheid kunnen betekenen. Bovendien zou je niet mogen verwachten dat schroefjes 'lostrillen' bij normaal gebruik, of niet goed zijn vastgezet bij assemblage. Dit onderdeel is ook al vooraf gemonteerd, dus ook bij een niet-proefrit zou dit niet aan onjuiste montage door de gebruiker zelf kunnen liggen. Maar hoe kan je zoiets dan verklaren...?

Toch kan ik mij lastig voorstellen wat er zal gebeuren als het spatbord onder je achterwiel schuift. Ik kan mij moeilijk voorstellen wat voor val je dan zou maken, kan iemand dat misschien uitleggen? Schuift je achterwiel dan als het ware onder je vandaan en val je daardoor plotseling zijwaards? Ik zou eigenlijk zeggen dat als je achterwiel blokkeert, je afremt en misschien wat zal slippen. Het voorwiel (met motor) wil natuurlijk doorrijden, dat zal het grootste gevaar zijn, maar als die meneer al twee weken in coma ligt zal de val toch ernstiger of ongelukkiger moeten zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
litebyte schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Losstaande van de rechtzaak in de VS, als ik het goed begrijp heeft VanMoof na de eerdere incidenten dus geen algemene waarschuwing (al dan niet in combi met oplossing/(deels) terugroepactie) naar buiten gebracht?

Dit zou je als waarschuwing in de app moeten zetten nadat je deze opstart ,met een uitroepteken in een rode driehoek. Controleer of je achterspatbord los zit - en daarna nog een bevestiings 'okay'
Ik heb tot nu toe twee keer eerder zo'n soort waarschuwing gehad van VanMoof. De eerste ging over een defecte laadpoort, welke de oorzaak bleek van een fiets die vlam vatte tijdens het opladen bij iemand thuis. Hiervoor kreeg ik op 10-10-2019 de oproep op mijn laadpoort te controleren. Op 08-01-2020 werd een nieuw tussenstukje opgestuurd, die dit probleem helemaal moest verhelpen ongeacht de staat van de poort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHSN2b5QoI7wsYYzj3ENIBi6Cdo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tza3yesDuuuOzOx4718IJ9RY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZIGeLetDhhPOcTcUg8_hskRzfM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFTtfhjBmlzSO9DwTNLJheWr.jpg?f=fotoalbum_tile

Vlak na de levering van mijn S3 ontving ik onderstaande e-mail om de anti-theft nut bij het achterwiel te controleren, welke niet goed vast zou zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGetnwA7RPodlJxtpLLdjhgvf0A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ngqlUACBiX4TPeGelTCa5sJ0.png?f=user_large

Beide problemen werden hier uiteraard ook besproken, maar dat kon ik zo gauw even niet terugvinden. Het was makkelijk om te zoeken in mijn mailbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

oscarwashere schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Dit is het belangrijkste verwijt aan VM (al dan niet in een rechtzaal), want dit zou nalatigheid kunnen betekenen. Bovendien zou je niet mogen verwachten dat schroefjes 'lostrillen' bij normaal gebruik, of niet goed zijn vastgezet bij assemblage. Dit onderdeel is ook al vooraf gemonteerd, dus ook bij een niet-proefrit zou dit niet aan onjuiste montage door de gebruiker zelf kunnen liggen. Maar hoe kan je zoiets dan verklaren...?
[...]
[...]

Toch kan ik mij lastig voorstellen wat er zal gebeuren als het spatbord onder je achterwiel schuift. Ik kan mij moeilijk voorstellen wat voor val je dan zou maken, kan iemand dat misschien uitleggen? Schuift je achterwiel dan als het ware onder je vandaan en val je daardoor plotseling zijwaards? Ik zou eigenlijk zeggen dat als je achterwiel blokkeert, je afremt en misschien wat zal slippen. Het voorwiel (met motor) wil natuurlijk doorrijden, dat zal het grootste gevaar zijn, maar als die meneer al twee weken in coma ligt zal de val toch ernstiger of ongelukkiger moeten zijn geweest.
Blijft giswerk maar het spatbord zit nog vast met die 2-zij bevestigingsstangen, die zullen wel meebuigen tussen het wiel en de ophanging in, dan zal wel niet passen...sta je in een keer stil omdat dan het saptbord ook niet meer meedraait. Dat niet meer meedraaien kan ook door misvorming komen..dat dan allemaal binnen enkele seconden...al dan niet met 32km/u

[ Voor 4% gewijzigd door litebyte op 20-10-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
Haalt iemand de volledige 60 kilometer met de fiets? Die van mij is vaak leeg na 40 kilometer gereden te hebben op US stand 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

maxnl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:20:
Bevestiging controleren is een beetje lastig gezien schroef aan de binnenkant zit, en je dus of het wiel eerst moet demonteren of op zijn minst band moet laten leeglopen.

Verder inderdaad wel apart rechtssysteem daar.
Man is in een coma gebracht, maar heeft wel al advocaat. First things first.
Zeker! Gezien de ziektekostenverzekering in de VS misschien ook wel een pre om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
Bij de Electrified S uit 2016 was er een probleem met het balhoofd/voorvork waardoor deze spontaan kon afbreken. Ik heb het dan over een voorvork die spontaan onder je vandaan vloog. Ook tijdens het rijden van 32 km per uur. Ik denk dat iedereen wel kan bedenken wat er dan kan gebeuren.

Is geprobeerd in de doofpot te stoppen, lukte niet en uitendelijk een recall/aanpassing als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 08:58

S1W

oscarwashere schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Als je die foto's die op FB staan goed bekijkt dan zie je op een bepaalde foto dat de bout waarmee het spatbord vastzit tegen de band lijkt aan te drukken. Ik kan me voorstellen dat als die bout tegen het wiel gaat drukken en vastloopt in het rubber je een behoorlijke smakker kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S1W schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Als je die foto's die op FB staan goed bekijkt dan zie je op een bepaalde foto dat de bout waarmee het spatbord vastzit tegen de band lijkt aan te drukken. Ik kan me voorstellen dat als die bout tegen het wiel gaat drukken en vastloopt in het rubber je een behoorlijke smakker kan maken...
Ik denk dat het ergste wat kan gebeuren zowat gelijk staat aan ONVERWACHT je achterwiel blokkeren.
Als dat bij een beetje snelheid gebeurt verlies je alle stabiliteit, zeker als je op dat moment ook maar een beetje draait.
Ik zou zeggen, probeer maar eens bij een wat lagere snelheid op nat wegdek bv je achterrem dicht te knijpen tot je stil staat. Soms kan je je overeind houden...soms niet.

Feit is, bij een iets hogere snelheid heb je enorm veel kans om tegen de grond te gaan. Soms gebeurt dat met weinig schade, anderen landen met hun hoofd heel ongelukkig, en belanden in het ziekenhuis.
Als je een peloton wielrenners tegen de grond ziet gaan, dan ben ik altijd verwonderd over het aantal dat terug kan doorfietsen, maar af en toe gaat het ook goed fout. En als je ziet hoe ze in Moto GP soms vallen en wandelend van de track gaan...

Maar deze man had dus goed pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 19:45
als je even op twitter kijkt schrik je je ook de pleuris.
een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ-Tr-nV4FvIDBAnhppcCEAgjF4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2aM2TEM68FeYyWSlgRJVgftc.png?f=user_large

Ik denk dat Van Moof ten onder gaat gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd.
Erg jammer voor zo'n potentieel mooi Nederlands merk!
Als ze het spatbord issue echt gebagatelliseerd hebben (en daar lijkt het toch sterk op) zou dat echter wel een schande zijn. Dit vind ik echt een ander type rechtszaak dan "kat in de magnetron gedaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Laatst online: 19-02 14:40
Tja je weet wat het is met hoge bomen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
In Amerika hebben ze dit probleem al eerder gehad:
One of the first VanMoof e-bike recalls was issued by the U.S. Consumer Product Safety Commission (CPSC) in 2017, impacting the VanMoof B and S series bicycles that were designed with non-breaking front fender bolts.

According to the recall, officials had received two reports from riders that crashed on the bikes due to the front fender bolts not breaking when an object gets stuck between the front tire and the front fender/mud guard. Officials warned that road objects picked up from the wheels could create an obstruction between the bike fender and the front wheel. Due to the bikes being manufactured with stainless steel fender bolts, the fenders would not break, causing the wheel to abruptly jam and increase the risk of a tip-over and crash hazard.
(bron: https://www.aboutlawsuits.com/vanmoof-ebike-injury-177013/ / https://www.cpsc.gov/Recalls/2017/vanmoof-recalls-bicycles )
litebyte schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib7Z8VsBJNnCX02ceDMTYVrObAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QmCDF2FOb8L5ATGySYDNhNS.jpg?f=fotoalbum_large

De grote vraag is, heeft VanMoof dit probleem allang geaddresseerd met nieuwe schroeven + Loctite (of hebben ze dit zelfs allemaal al). Als ze er later mee zijn begonnen, is er in ieder geval nooit gecommuniceerd dat er mogelijk twee groepen S3/X3 gebruikers zijn: met en zonder schroef modificatie.
Pagina: 1 ... 53 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.