Ik ga als VanMoof-scepticus, het toch even voor VanMoof opnemen

(ik had ook een S3 - eind mei al geleverd).
VanMoof liegt niet tegen klanten. Het is standaard marketing praat:
more scratch resistant paint. (Apple's iPhone 12 is 4x meer drop-resistant, want glas bevat nog meer nano crystallen, blah blah blah)
Toen een groot percentage pre-orders (eind mei / begin juni geleverd) problemen had, was het niet VanMoof, maar het waren VanMoof fanboys die het op een rare wijze gingen goedpraten (en al deze termen verzonnen ze zelf):
-pre-orderen--> dan ben je een
'early adopter' dus dit is acceptabel
(is het geen 3e generatie fiets?)
-nee, dat is een misconceptie alles is re-designed. had je maar niet moeten pre-orderen
-dat kon je verwachten want dit is pas de
'first batch', ze worden later beter
Ik (en anderen met problemen) KREGEN
DE SCHULD voor een VROEGE PRE-ORDER! De wereld op z'n kop.
Over die (mei / juni) problemen, zeiden fanboys:
-alleen maar mensen met problemen posten op internet, merendeel heeft geen problemen, het standaard verweer.
-over enkele krassen: acceptabel, die heb je na een week er toch ook op zitten bij normaal gebruik
-de schuld
volledig bij UPS / DHL leggen
-etc.
Vervolgens
erkent Vanmoof eigenlijk alle problemen die er waren, belooft Quality Control checks en beterschap. En veel van die 'first batch' problemen lijken inmiddels verbeterd, danwel opgelost!
VanMoof liegt niet tegen klanten. Het zijn de klanten zelf die op wonderlijke wijze sommige
problemen dingen:
-goedpraten / rechtpraten
-compleet omdraaien 'ja, maar dat is '
by design'.
-niet zien / niet willen zien /
(nog) niet zien
-
ze tuinen er niet met open ogen in, ze fietsen met oogkleppen op

(en ze worden heel boos als je ze hierop wijst)
En nu mensen klagen over de e-shifter, of opmerkingen hebben over de kwaliteit van de remmen, etc. (dan heb ik het nog niet eens over POM / de service), wil je dat die mensen eigenlijk ook zo snel mogelijk oprotten. Zonder de juni-(oprechte) zeikerds, was er nu geen Quality Check. Zonder de rem-zeikerds krijgt de S4 geen betere remmen. Het is maar wat je wilt hoor.
Offtopic discussie vraag: Roffeltjes heeft het steeds over single piston waardeloze remmen. Ik vond ze ook waardeloos. Maar... er is nog steeds geen uitsluitsel of ze nou single of dual piston zijn. VanMoof zegt dual piston. 1 review (Forbes) zegt single piston. Iemand zei dat het pre-production model single piston was, maar het eind model dual piston. Wat is het nou??
-Antwoord fanboy: doet er niet doe, want zijn de beste remmen die ik ooit heb gehad - niet zo'n antwoord heh.

Daar heb je pas niets aan.
[
Voor 16% gewijzigd door
Patvs120 op 15-10-2020 22:17
]