Oef... hier krijg je toch echt het zuur van in de mond.
That’s what Peace of Mind: Maintenance and the Bike Doctor Network do, they give riders worldwide the services they’d get at a VanMoof brand store
Leugen. Dit systeem is er niet en ook in de plannen komen ze vooralsnog niet verder dan Amsterdam en Berlijn.
You can have one of the most mechanically advanced machines in the world, but it still requires regular maintenance to keep it in optimal condition.
Geen van beide slaat op een VM S3... de fiets is een budget model en onderhoud is niet geregeld.
We can really assess our rider’s needs on a hyper-local basis, and in turn make them feel much closer to the brand and product.
Hyper-local? Wat een kwast.
We have a unique advantage in that our bikes can communicate with the app and our servers, so we can monitor performance and responsibly gather data to forecast potential issues. As we grow as a company and learn more about our products, we can add functionality from afar and proactively notify customers when their bike needs servicing. Our bikes are designed to be modular, which means it’s very easy to fix and maintain with basic tools. The more we evolve this system, the simpler it becomes to make repairs on the road – or for riders to carry out maintenance themselves.
Ennnn nog meer onzin, halve waarheden en felrode vlaggen.
1..De app communiceert alleen met de motor, niet met de overige onderdelen. Motoren kunnen niet worden onderhouden.
2.
Wat voor data verzamelen ze die issues voorspelt? Ik neem aan dat ze dit gaan delen met het callcenter in India.
3. "so we can ... responsibly gather data" Welk causaal verband is er dat hieruit blijkt dat dit op een verantwoordelijke manier gebeurd?
4. De meeste fietsen zijn veel modulairder dan een VM (zie hierboven het probleem van de rem).
5. Op welke manier helpt dit berijders hun eigen onderhoud te doen? Sowieso, wat is de samenhang met deze zin en POM/Bike doctors? Ik snap dat hij hier niet teveel over zegt, maar een goed lezer zou nu heel vervelende conclusies kunnen trekken.
Altijd interessant dat bedrijven hun klanten op zo'n opzichtige manier een rad voor ogen draaien en dat mensen het toch niet door hebben.
Overigens gok ik dat VM deze draad ook meeleest (lijkt me sterk dat ze niet online kijken wat de community ervan vind) en dat ze zich de ballen uit de broek schamen omdat ze geen enkel houdbaar antwoord hebben buiten deze holle marketing bullshit.
Elke keer weer wordt het duidelijk wat een vreselijk smerig bedrijf VM is en hoe ze proberen hun klanten (en vooral investeerders...) te duperen met holle frases, En nee dat is niet normaal, andere fietsenmerken zijn aanzienlijk eerlijker in hun marketing en berichtgeving.
Caveat emptor.