Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
jodeltje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Rollerbank meet KiloWatt, geen snelheid. Ook heb ik ze al jaren niet gezien, wat ook te zien is aan het percentage snorfietsen wat veel te hard gaat.

Edit: althans, dat KW was 20 jaar geleden zo..
ik ben een paar jaar geleden op de rollerbank geweest, flinke overschrijding.. KW is is al lang niet meer, dus puur op snelheid boete ontvangen, ook mogen agenten je bromfiets niet meer onbelast testen op snelheid.

Artikel 5.6.8. Voertuigreglement:

De wet stelt geen eisen aan het vermogen van de bromfiets. Ongeacht het vermogen mag een bromfiets niet harder kunnen rijden dan de snelheid zoals vermeld in het kentekenbewijs.

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bruzski schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:00:
[...]

ik ben een paar jaar geleden op de rollerbank geweest, flinke overschrijding.. KW is is al lang niet meer, dus puur op snelheid boete ontvangen, ook mogen agenten je bromfiets niet meer onbelast testen op snelheid.

De wet stelt geen eisen aan het vermogen van de bromfiets. Ongeacht het vermogen mag een bromfiets niet harder kunnen rijden dan de snelheid zoals vermeld in het kentekenbewijs.
Denk je dat een fiets op de rollerbank kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Bruzski schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:00:

+4 km bij snorfietsen, en +5 km bij bromfietsen volgens het desbetreffende artikel.
1. Bromfietsen die blijkens de kentekencard, het kentekenbewijs of het kentekenregister een maximumconstructiesnelheid van meer dan 25 km/h tot en met 45 km/h hebben, moeten bij voortduring aan deze snelheid, vermeerderd met 5 km/h, voldoen. Hierbij is het bepaalde in bijlage VIII, artikelen 28 tot en met 29a, van toepassing.

2.Bromfietsen die blijkens de kentekencard, het kentekenbewijs of het kentekenregister een maximumconstructiesnelheid van niet meer dan 25 km/h hebben, moeten bij voortduring aan deze snelheid, vermeerderd met 4 km/h, voldoen. Hierbij is het bepaalde in bijlage VIII, artikelen 28 tot en met 29a, van toepassing.
Tel daarbij de marge van de rollerbank of andere meetmethode, en je zit ook met US stand nog wel veilig.
Tenminste als ze dezelfde regels voor e-bikes zouden hanteren.

[ Voor 13% gewijzigd door maxnl op 12-10-2020 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:46
Roo schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Maar is dat dan niet simpel te omzeilen door de app geen toegang te geven tot de locatiegegevens (of zelfs fake-locatiegegevens te gebruiken)? Je kan dan weliswaar niet meer zien waar je fiets geparkeerd is, maar zoals eerder besproken werkt die optie toch niet zo goed.

En dan wellicht in combinatie met het blokkeren van internettoegang voor de app.
Zonder internettoegang weet de app de locatie waarschijnlijk ook niet, aangezien hij de coördinaten niet kan omzetten in een adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
maxnl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:24:
[...]

+4 km bij snorfietsen, en +5 km bij bromfietsen volgens het desbetreffende artikel.

[...]

Tel daarbij de marge van de rollerbank of andere meetmethode, en je zit ook met US stand nog wel veilig.
Tenminste als ze dezelfde regels voor e-bikes zouden hanteren.
En toch zijn ze in Duitsland in een kramp geschoten.
Feit is: in de regels staat dat er geen ondersteuning mag zijn boven de 25 km/h.

Wat er niet in staat is hoe een controle op de weg moet gebeuren. De agent een rondje laten rijden is niet erg wetenschappelijk. Hoe moet die zien of de ondersteuning er nog is op een onafhankelijke manier.
Dat gaat in de rechtbank door elke stagair advokaat onderuit gehaald worden.

Bij een Bosch ebike zie je gewoon de mate van ondersteuning op het display, maar ook dat is geen "tegensprekelijk" bewijs.

Ik vermoed dat dit ergens in de procedure voor de toelating van de fiets zit, maar geen idee of elke 25km/h fiets een homologatie vereist of gewoon een fabrikant die "beweert dat de fiets beantwoordt aan de normen".

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Tommie12 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Wat er niet in staat is hoe een controle op de weg moet gebeuren. De agent een rondje laten rijden is niet erg wetenschappelijk. Hoe moet die zien of de ondersteuning er nog is op een onafhankelijke manier.
Dat gaat in de rechtbank door elke stagair advokaat onderuit gehaald worden.
Lasergun doet het ook gewoon op fietsers, even aanstralen en verderop aanhouden. Kijk, hier een grappig artikel over handhaving op de fietspaden:

https://www.fietsersbond....msnelheid-op-fietspad-af/

[ Voor 12% gewijzigd door S1W op 12-10-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 21:15
Persoonlijk vind ik het helemaal een raar fenomeen die snelheidsbegrenzers op voertuigen.
Bijna alle auto's en motoren die je legaal kunt kopen, huren of leasen kunnen harder dan de hoogste maximale toegelaten snelheid in Nederland. Ook een beetje wielrenner gaat harder dan 25km/h volgens mij.
Ik zeg gewoon handhaven op gereden snelheid in plaats van controleren of allerlei begrenzers wel goed zijn afgesteld.

[ Voor 0% gewijzigd door BertAtHome op 12-10-2020 12:11 . Reden: Taalfout ]

BertAtHome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1W

S1W

BertAtHome schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:10:
Persoonlijk vind ik het helemaal een raar fenomeen die snelheidsbegrenzers op voertuigen.
Bijna alle auto's en motoren die je legaal kunt kopen, huren of leasen kunnen harder dan de hoogste maximale toegelaten snelheid in Nederland. Ook een beetje wielrenner gaat harder dan 25km/h volgens mij.
Ik zeg gewoon handhaven op gereden snelheid in plaats van controleren of allerlei begrenzers wel goed zijn afgesteld.
verschil is heel simpel: voor al die andere voertuigen heb je een rijbewijs nodig. Alleen wielrenners zouden verplicht op rijles moeten ook :9

[ Voor 4% gewijzigd door S1W op 12-10-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
BertAtHome schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:10:
Dus als je dan bergaf 35 rijdt ben je de sjaak....

Het gaat eerder om het naleven van de reglementering door de fabrikant.

De regels zijn europees afgesproken, maar moeten landelijk gehandhaafd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
S1W schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Lasergun doet het ook gewoon op fietsers, even aanstralen en verderop aanhouden. Kijk, hier een grappig artikel over handhaving op de fietspaden:

Ben ik blij dat 70% van mijn ritten door de polder zijn. Ze gaan daar echt niet staan voor die ene koe en fiets :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:46
In de wet staat dat er boven de 25km/u geen ondersteuning mag zijn. Je mag zelf wel harder fietsen dan 25 km/u. Oom Agent moet dus aantonen dat de motor boven de 25 km/u nog ondersteuning geeft. Alleen de lasergun voldoet dus niet.

Aantoonbaar US-setting is duidelijk: ondersteuning werkt ook boven 25 km/u en dus voldoet de fiets niet aan de wetgeving. (wat ik persoonlijk een idiote wet vind, gezien het feit dat een hoop fietsers veel harder gaan.)
S1W schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1W

S1W

edegroot1973 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:04:
In de wet staat dat er boven de 25km/u geen ondersteuning mag zijn. Je mag zelf wel harder fietsen dan 25 km/u. Oom Agent moet dus aantonen dat de motor boven de 25 km/u nog ondersteuning geeft. Alleen de lasergun voldoet dus niet.

Aantoonbaar US-setting is duidelijk: ondersteuning werkt ook boven 25 km/u en dus voldoet de fiets niet aan de wetgeving. (wat ik persoonlijk een idiote wet vind, gezien het feit dat een hoop fietsers veel harder gaan.)

[...]
Goeie! da's waar, dus dan toch achter die koe van @Bintzak gaan staan met een rollerbank en ál die aso-electro-fietsers doormeten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
edegroot1973 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:04:
Aantoonbaar US-setting is duidelijk
Aangetoond door wat?
Ben je uberhaupt verplicht de politie toegang tot je telefoon te verschaffen om daar in te snuffelen, bij een algemene verkeerscontrolle?

Verder is voor bromfietsen een rijproef wel omschreven in de wet als een rollerbank test niet kan. Maar dan moet wel met een onafhankelijk meetmiddel de snelheid vastgesteld worden, en niet wat er op het display staat. En dan zou het zomaar kunnen dat je ook in de US stand nog wel in de foutmarge valt.
Titel 3. Motor en brandstofsystemen
Afdeling 1. Maximumconstructiesnelheid

Artikel 28
1.De maximumconstructiesnelheid van bromfietsen wordt gemeten met behulp van een bromfietsrollentestbank die voldoet aan de daaromtrent in hoofdstuk 8 van deze regeling gestelde eisen, waarbij de in artikel 29 bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.

2.De maximumconstructiesnelheid van bromfietsen waarvan de maximumconstructiesnelheid niet met een bromfietsrollentestbank kan worden gemeten en van overige motorvoertuigen wordt gemeten door middel van een rijproef, waarbij de in artikel 29a bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.

Artikel 29
Bij het gebruik van de bromfietsrollentestbank om de maximumconstructiesnelheid te meten:

a.wordt, bij in werking zijnde motor bij die versnelling waarbij de hoogste snelheid wordt bereikt, de gastoevoer zover geopend dat de bromfietsrollentestbank een maximale waarde aangeeft;

b.wordt de motor van de bromfiets voldoende gekoeld;

c.is de bromfietsrollentestbank goedgekeurd voor het testen van een bromfiets met het aantal aangedreven wielen dat overeenkomt met het aantal aangedreven wielen van het te testen voertuig, en

d.wordt de meting uitgevoerd conform de bij de desbetreffende bromfietsrollentestbank behorende handleiding, mits de door de fabrikant in de handleiding opgenomen aanwijzingen niet strijdig zijn met de in deze afdeling opgenomen eisen. De handleiding vermeldt in ieder geval:

1°.of de bromfiets bij gebruik van de bromfietsrollentestbank moet worden belast en zo ja, met hoeveel kilogram, en

2°.welke invloed de bandenspanning heeft op de meting.

Artikel 29a
1.Een rijproef om de maximumconstructiesnelheid te meten wordt in twee tegengestelde rijrichtingen uitgevoerd:

a.op een nagenoeg vlak en horizontaal wegdek;

b.door een bestuurder met een massa van minimaal 75 kg;

c.met behulp van een daarvoor geschikt meetmiddel, waarbij de meting dient te geschieden terwijl het voertuig de maximaal haalbare snelheid heeft bereikt.

2.De gemeten maximumconstructiesnelheid is het gemiddelde van twee metingen, waarbij de gemiddelde waarde op een heel getal wordt afgekapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

maxnl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Aangetoond door wat?
Ben je uberhaupt verplicht de politie toegang tot je telefoon te verschaffen om daar in te snuffelen, bij een algemene verkeerscontrolle?

[...]
Nee! Dat is onmogelijk. Je wordt niet verdacht van een misdrijf, slechts een overtreding. Inzage in je telefoon zou buiten proportioneel zijn. De telefoon kan ook niet in beslag genomen worden bij een overtreding, laat staan onderzocht. Mocht je dit ooit overkomen dan meteen een advocaat in de arm nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door S1W op 12-10-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 21:15
S1W schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

verschil is heel simpel: voor al die andere voertuigen heb je een rijbewijs nodig. Alleen wielrenners zouden verplicht op rijles moeten ook :9
Dat is waar maar dat weerhoud ook niet iedereen van te hard rijden :)

BertAtHome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dan moeten er wel nog 2 voorwaarden vervuld worden:
- er is een voorraad van fietsen
- de geleverde fietsen werken en moeten niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Voor de wet is het voldoende dat de fietsen ondersteuning kunnen krijgen boven de 25 km/u, dat mag al niet. Dus de VanMoofs voldoen in Nederland niet aan de wet. Of je nou 10 km/u rijd op je fiets of niet. In principe kan elke S2/3 een boete krijgen als deze op de openbare weg bereden wordt.

Nogmaals, ik ben het hier net mee eens, maar daar heb je niets aan ;-)
maxnl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Aangetoond door wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
edegroot1973 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:30:
Voor de wet is het voldoende dat de fietsen ondersteuning kunnen krijgen boven de 25 km/u, dat mag al niet.
Misschien rijd ik wel rond op een Duitse ADAC Vanmoof waarbij de optie om de regio in te stellen er niet is.
Hoe weet jij of ik de optie wel of niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Daar heb je een goed punt, Max. Dus dan zou Oom Agent het op één of andere manier toch moeten vaststellen en heb jij tijd genoeg om in de app terug te gaan naar EU-setting.

Blijft wel overeind staan dat de fiets op deze manier niet afgeleverd zou mogen worden. Nu maar hopen dat we hier in NL geen duitse toestanden gaan krijgen en we lekker rond kunnen blijven fietsen op 'wielren' snelheid.
maxnl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Misschien rijd ik wel rond op een Duitse ADAC Vanmoof waarbij de optie om de regio in te stellen er niet is.
Hoe weet jij of ik de optie wel of niet heb?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 18:27
Medio september de S3 light besteld, deze zou eind oktober moeten worden geleverd.

Deze thread de afgelopen maanden met veel belangstelling gelezen en uiteindelijk vorige week mijn bestelling gecanceld. Ik las toch nog steeds te veel verhalen over fietsen die met gebreken werden geleverd of al snel problemen kregen. Omdat ik niet vlak bij Amsterdam woon en ik geen zin heb om de fiets in een doos terug te sturen, besloten om te cancelen. Het risico dat er iets met de fiets is, is voor mij te groot. En de fiets is ook te duur om te speculeren of deze wel of niet helemaal in orde is.

Afgelopen zaterdag in Gouda een andere fiets uitgekozen: Gazelle Medeo T10 HMB.

Helaas minder mooi dan de Van Moof, maar wordt geassembleerd geleverd. En bij problemen kan ik gewoon naar de fietsenmaker op de hoek. Hopelijk hebben ze bij volgende modellen de problemen opgelost en kan ik alsnog de overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
sjors123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:34:
Medio september de S3 light besteld, deze zou eind oktober moeten worden geleverd.

Deze thread de afgelopen maanden met veel belangstelling gelezen en uiteindelijk vorige week mijn bestelling gecanceld. Ik las toch nog steeds te veel verhalen over fietsen die met gebreken werden geleverd of al snel problemen kregen. Omdat ik niet vlak bij Amsterdam woon en ik geen zin heb om de fiets in een doos terug te sturen, besloten om te cancelen. Het risico dat er iets met de fiets is, is voor mij te groot. En de fiets is ook te duur om te speculeren of deze wel of niet helemaal in orde is.

Helaas minder mooi dan de Van Moof, maar wordt geassembleerd geleverd. En bij problemen kan ik gewoon naar de fietsenmaker op de hoek. Hopelijk hebben ze bij volgende modellen de problemen opgelost en kan ik alsnog de overstap maken.
Ik ken de techniek van die Gazelle. Je gaat daar echt geen spijt van hebben. Dat is gewoon een goede fiets met degelijke onderdelen, goede remmen, goede motor, goede banden.
En inderdaad, een FM om de hoek is een behoorlijke troef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
Tommie12 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Ik ken de techniek van die Gazelle. Je gaat daar echt geen spijt van hebben. Dat is gewoon een goede fiets met degelijke onderdelen, goede remmen, goede motor, goede banden.
En inderdaad, een FM om de hoek is een behoorlijke troef.
Dat geloof ik ook wel. Ik fiets nu nog op een Gazelle van mijn schoonvader uit 1978 _/-\o_ . Toch blijft het jammer dat ze de zaken schijnbaar zo slecht op orde hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die gecanceld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeGhp6MFllRsbdkNiUzCyjcusaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RplMAurUVzTLwKXNGMjRMMzj.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk plaatje in de Instagram stories van VM. Hier de link naar het artikel. Ik zeg verder niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
oscarwashere schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:51:
[Afbeelding]

Leuk plaatje in de Instagram stories van VM. Hier de link naar het artikel. Ik zeg verder niets...
Ik heb hier nog onvoldoende vertrouwen in dat, wanneer ik een probleem meld, ze binnen afzienbare tijd op de stoep staan. Daarnaast: Die POM is ook niet gratis....

En dat zeg ik allemaal niet om VM af te vallen. Ik had erg graag op die fiets gereden. Het is me alleen nu, met alle ervaringen van anderen, een te grote gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
Ik vind het nog vrij onduidelijk wat het verschil is tussen de POM: onderhoud en het bike doctor networks.
Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
HBO88 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:28:
Ik vind het nog vrij onduidelijk wat het verschil is tussen de POM: onderhoud en het bike doctor networks.
Weet iemand hoe dat zit?
Zoals ik het lees streven ze een Uber model na, waarbij ook "super users" deel kunnen worden van het expertise/onderhoudsnetwerk (zie bv "We want to educate and empower our customers, with a system that makes this maintenance as effortless as possible.").

Je kunt dit ook lezen als "iedereen moet maar zelf zijn eigen onderhoud doen", maar goed, neem aan dat ze dat niet iedereen laten doen, alleen de "super users" .........genoeg voorbeelden hiervan in dit draadje lijkt me >:)

Zo kun je natuurlijk enorm opschalen, maar moet de kwaliteit natuurlijk wel nog gewaarborgd worden!

[ Voor 16% gewijzigd door HAWK Wizard op 12-10-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Ik dacht dat ze naast POM een betaalde service zouden gaan opzetten voor reparaties. Doordat je dan een rijdende groep met reparateurs hebt wordt het ook mogelijk je net geleverde fiets thuis te laten repareren ipv het bizarre weer inpakken en nieuwe thuisgestuurd krijgen met alle risico's die daar weer bij horen. Lijkt mij uiteindelijk win-win. (en ja nog meer win-win is direct goede fietsen uitleveren..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Kan Vanmoof niet beter fietsmakers opleiden als Vanmoof monteur ?
Zoals gazelle dat heeft
DUs de erkende service punten
Dan is je kwaliteit beter gewaarborgd dan bij iemand die niet eens officieel bij je in dienst is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdv76
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
sjors123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die gecanceld heeft.
Zeker niet de enige 8) . En de dagelijkse bevestiging in dit topic dat het een wijs besluit is heeft ook wel wat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

max.schollen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:21:
Kan Vanmoof niet beter fietsmakers opleiden als Vanmoof monteur ?
Zoals gazelle dat heeft
DUs de erkende service punten
Dan is je kwaliteit beter gewaarborgd dan bij iemand die niet eens officieel bij je in dienst is .
VanMoof maakt volgens mij niet gebruik van reguliere merk-onderdelen van de bekende merken maar veelal eigen (ontwerp) onderdelen die ook nog eens specifiek voor bepaalde type VM fietsen gemaakt zijn.

Ik zie een reguliere fietsenmaker in Nederland niet de moeite nemen om van zo'n bedrijf als VanMoof een training/(verplicht) en daarnaast verplicht onderdelen af te nemen om dan ook door het leven te gaan als 'officieel' VanMoof reparateur.

Mogelijk is een soort van franchise oplossing een idee, maar dan alleen voor VanMoof fietsen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Nu online
Fietsenmakers willen fietsen en accessoires verkopen. Daar zit marges op niet op de reparaties. Zolang VM niet bij de fietsenmaker te koop is zullen ze niet happig op zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
En anders Stella achterna met hun rijdende fietsen makers .
In die mooie werkplaats busjes waar ze alles bij de hand hebben
Al hebben die nu een aan huis service beurt aanvraag met een wachttijd van meer dan 1 maand

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Mdv76 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:01:
[...]

Zeker niet de enige 8) . En de dagelijkse bevestiging in dit topic dat het een wijs besluit is heeft ook wel wat O-)
Inderdaad. Van Moof is nog steeds grotendeels ''smoke and mirrors''. Alleen fanboys of desperados weigeren dat in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:11
Artikel / interview op nu.nl

"We hebben wat groeipijn, waardoor vooral de klantenservice het op momenten niet meer bij kon benen. Dit gaan we verder digitaliseren", zegt Taco.

https://www.nu.nl/auto/60...-volgende-groeispurt.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
ZiSE schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:56:
Artikel / interview op nu.nl

"We hebben wat groeipijn, waardoor vooral de klantenservice het op momenten niet meer bij kon benen. Dit gaan we verder digitaliseren", zegt Taco.

https://www.nu.nl/auto/60...-volgende-groeispurt.html
Zouden ze nu nog niet door hebben dat een app geen banden kan plakken of kromme wielen recht maken?

Ze hebben mensen nodig met een set sleutels, geen computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sjors123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:34:

Ik wacht ook op de S3 Light. Echter woon ik in Zwitserland. Mijn S1 werd in 2016 nog door VanMoof hier afgeleverd (uitzondering), echter willen ze hier niet meer aan beginnen voor mijn S3. Die pik ik dus in Amsterdam op. Verder dan assembleren en wat proefrondjes rijden kom ik dan niet, dus ik neem de gok op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:06
Vorige week heb ik voor de 2de keer een proefrit gemaakt op de VanMoof S3. Tot nu toe vind ik het een fijne fiets om op te rijden, vooral de boostknop is een mooie toevoeging.
Halverwege de proefrit bleef de fiets in de 1e versnelling hangen en schakelde ook niet meer door. Dit terwijl de lampjes op het display aangaven dat de fiets naar een andere versnelling schakelde. Toch wel lullig als je ergens buiten de stad aan het fietsen bent. Ik ben toen maar rustig gaan trappen en heb de boostknop gebruikt om freewheelend terug te komen bij VanMoof.
Bij de vorige proefrit had ik precies hetzelfde probleem. Wat zou nu het probleem zijn? De manier van trappen? Ik heb niet echt het idee dat ik lomp aan het trappen was. De medewerker van VanMoof kon er ook niks over zeggen. De fiets op slot zetten en van het slot halen had ook geen effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Thomas93 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:57:
Vorige week heb ik voor de 2de keer een proefrit gemaakt op de VanMoof S3. Tot nu toe vind ik het een fijne fiets om op te rijden, vooral de boostknop is een mooie toevoeging.
Halverwege de proefrit bleef de fiets in de 1e versnelling hangen en schakelde ook niet meer door. Dit terwijl de lampjes op het display aangaven dat de fiets naar een andere versnelling schakelde. Toch wel lullig als je ergens buiten de stad aan het fietsen bent. Ik ben toen maar rustig gaan trappen en heb de boostknop gebruikt om freewheelend terug te komen bij VanMoof.
Bij de vorige proefrit had ik precies hetzelfde probleem. Wat zou nu het probleem zijn? De manier van trappen? Ik heb niet echt het idee dat ik lomp aan het trappen was. De medewerker van VanMoof kon er ook niks over zeggen. De fiets op slot zetten en van het slot halen had ook geen effect.
Mooie samenvatting van het topic.
Fiets ziet er gelikt uit, en rijdt goed ... als die werkt.

Maar blijkbaar slagen ze er zelfs niet in om hun demo fietsen werkend te houden terwijl de bike doctors in de buurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Het is even wennen, de truc is vooral om tijdens het schakelmoment niet te veel kracht te zetten. Bij handmatige versnellingen trap je ook niet tijdens het schakelen, net als dat je het gas moet loslaten als je de koppeling van je auto intrapt. Het is alleen lastig inschatten bij een automaat en zou wel iets meer ongemerkt mogen gaan, zoals in een auto met automaat. Alleen na verloop van tijd wen je vanzelf aan de fiets en leer je onbewust wanneer hij zal schakelen, zodat je dan even 1 tel kan minder krachtig kan trappen. Dat scheelt een hele hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas93
Krachtig trappen probeerde ik zoveel mogelijk te voorkomen. Was vaak ook niet nodig door de krachtige ondersteuning van de motor. Is een weigerend schakelmechanisme te resetten als je in het veld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Thomas93 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:35:
Krachtig trappen probeerde ik zoveel mogelijk te voorkomen. Was vaak ook niet nodig door de krachtige ondersteuning van de motor. Is een weigerend schakelmechanisme te resetten als je in het veld staat?
Zit een resetknop net boven de aansluiting voor de stekker. (Zou wel met een demo fiets even vragen of dat zonder problemen kan). Heb het probleem 1 keer gehad daarna de schakelmomenten zelf ingesteld dat boven de 20 de fiets altijd in zijn vierde versnelling staat. Dan kan je gewoon volle kracht meetrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 12:10

Bij de vorige proefrit had ik precies hetzelfde probleem. De medewerker van VanMoof kon er ook niks over zeggen.
LOL. Zijn ze na 5 maanden eindelijk gestopt met het zeggen van 'dit komt omdat het een pre-productie model is, dit is verbeterd in de eind versie'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruzski
Thomas93 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:35:
Sturmey Archer schakelingen hebben inderdaad als nadelig effect dat je niet op de trappers moet staan als je schakelt, dit wordt ook in de online help op de VanMoof website aangegeven, ik ben er inmiddels aan gewend door de schakelmomenten aan te passen naar mijn smaak, de fiets rijdt nu gewoon super, ik ben zeker geen fanboy en was na al die maanden narigheid hier te lezen erg zenuwachtig geworden hoe ik mijn fiets zou ontvangen maar het is me reuze meegevallen, in al die horror verhalen herken ik mij zeker niet.

ik heb zeker geen spijt van deze aankoop. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 13-10-2020 23:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:21
oscarwashere schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:51:

Oef... hier krijg je toch echt het zuur van in de mond.
That’s what Peace of Mind: Maintenance and the Bike Doctor Network do, they give riders worldwide the services they’d get at a VanMoof brand store
Leugen. Dit systeem is er niet en ook in de plannen komen ze vooralsnog niet verder dan Amsterdam en Berlijn.
You can have one of the most mechanically advanced machines in the world, but it still requires regular maintenance to keep it in optimal condition.
Geen van beide slaat op een VM S3... de fiets is een budget model en onderhoud is niet geregeld.
We can really assess our rider’s needs on a hyper-local basis, and in turn make them feel much closer to the brand and product.
Hyper-local? Wat een kwast.
We have a unique advantage in that our bikes can communicate with the app and our servers, so we can monitor performance and responsibly gather data to forecast potential issues. As we grow as a company and learn more about our products, we can add functionality from afar and proactively notify customers when their bike needs servicing. Our bikes are designed to be modular, which means it’s very easy to fix and maintain with basic tools. The more we evolve this system, the simpler it becomes to make repairs on the road – or for riders to carry out maintenance themselves.
Ennnn nog meer onzin, halve waarheden en felrode vlaggen.

1..De app communiceert alleen met de motor, niet met de overige onderdelen. Motoren kunnen niet worden onderhouden.
2. Wat voor data verzamelen ze die issues voorspelt? Ik neem aan dat ze dit gaan delen met het callcenter in India.
3. "so we can ... responsibly gather data" Welk causaal verband is er dat hieruit blijkt dat dit op een verantwoordelijke manier gebeurd?
4. De meeste fietsen zijn veel modulairder dan een VM (zie hierboven het probleem van de rem).
5. Op welke manier helpt dit berijders hun eigen onderhoud te doen? Sowieso, wat is de samenhang met deze zin en POM/Bike doctors? Ik snap dat hij hier niet teveel over zegt, maar een goed lezer zou nu heel vervelende conclusies kunnen trekken.

Altijd interessant dat bedrijven hun klanten op zo'n opzichtige manier een rad voor ogen draaien en dat mensen het toch niet door hebben.

Overigens gok ik dat VM deze draad ook meeleest (lijkt me sterk dat ze niet online kijken wat de community ervan vind) en dat ze zich de ballen uit de broek schamen omdat ze geen enkel houdbaar antwoord hebben buiten deze holle marketing bullshit.

Elke keer weer wordt het duidelijk wat een vreselijk smerig bedrijf VM is en hoe ze proberen hun klanten (en vooral investeerders...) te duperen met holle frases, En nee dat is niet normaal, andere fietsenmerken zijn aanzienlijk eerlijker in hun marketing en berichtgeving.

Caveat emptor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Sturmey Archer schakelingen hebben inderdaad als nadelig effect dat je niet op de trappers moet staan als je schakelt, dit wordt ook in de online help op de VanMoof website aangegeven, ik ben er inmiddels aan gewend door ook de schakelmomenten aan te passen naar mijn smaak, de fiets rijdt gewoon super, ik ben zeker geen fanboy maar in al die horror verhalen herken ik mij niet.

ik heb zeker geen spijt van deze aankoop. :)
Okay, is het dat niet raar dat je dan een een automatische schakelmechanisme toe gaat passen op een fiets waarvan de snelheid niet wordt bepaald door een kracht/trap sensor?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

max.schollen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:53:
En anders Stella achterna met hun rijdende fietsen makers .
In die mooie werkplaats busjes waar ze alles bij de hand hebben
Al hebben die nu een aan huis service beurt aanvraag met een wachttijd van meer dan 1 maand
Als ik zo de klachten lees gaat het geld nog vooral naar influecers als Bright, en allerlei andere product plug sites om die fiets maar te blijven pluggen (frappant eigenlijk hoevaak die nog steeds die vergelijking met Apple en Tesla gebruiken) en niet naar een beloofd service programma. Lees ook niets meer over samenwerking met een bekend Nederlands fietsenwinkel concern.

Met die busjes is een goed idee...maar in Nederland, Denk overigens dat die het heel erg druk gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
litebyte schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:04:
[...]

Okay, is het dat niet raar dat je dan een een automatische schakelmechanisme toe gaat passen op een fiets waarvan de snelheid niet wordt bepaald door een kracht/trap sensor?
daar heb je wel een goed punt! ze hadden beter tijdens het ontwerpen kunnen kiezen voor een Rohloff naaf, dit systeem kan je wel belast geschakeld worden maar kennelijk werkt dat niet goed samen met het elektronisch gedeelte.

overigens is het Sturmey Archer systeem is al eeuwen oud en zat vroeger al op die oude gazelle fietsen, die fietsen hadden vaak het euvel dat het stalen trekkoord van de versnelling vaak brak als je te hard schakelde.. lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
De marketing afdeling wou een auto schakel systeem, de inkoop afdelingen had het geld niet. Tadaa een gulden middenweg, motortje op een standaard naaf schakelsysteem.

Ik kan geen goede reden bedenken voor het systeem wat nu gebruikt wordt. (Bovenstaand is i.e.g. geen goede reden).

[ Voor 9% gewijzigd door jodeltje op 14-10-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
Bintzak schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Zit een resetknop net boven de aansluiting voor de stekker. (Zou wel met een demo fiets even vragen of dat zonder problemen kan). Heb het probleem 1 keer gehad daarna de schakelmomenten zelf ingesteld dat boven de 20 de fiets altijd in zijn vierde versnelling staat. Dan kan je gewoon volle kracht meetrappen.
Resetten had ik geprobeerd, had geen effect of VanMoof heeft die functie uitgeschakeld op de demofietsen. Ik heb van de medewerker in de winkel begrepen dat VanMoof aan het bekijken is of ze een optie kunnen maken wat manueel schakelen mogelijk maakt. Ben benieuwd hoe ze dit willen gaan toepassen als dit er komt, aangezien er maar 2 knoppen op het stuur zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Thomas93 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:07:
[...]

Resetten had ik geprobeerd, had geen effect of VanMoof heeft die functie uitgeschakeld op de demofietsen. Ik heb van de medewerker in de winkel begrepen dat VanMoof aan het bekijken is of ze een optie kunnen maken wat manueel schakelen mogelijk maakt. Ben benieuwd hoe ze dit willen gaan toepassen als dit er komt, aangezien er maar 2 knoppen op het stuur zitten.
De standaard timings van Vanmoof zijn ook waardeloos, heb zelf zoals een paar berichten terug 10-15-20 als schakelmoment. Bij de originele instelling schakelde dat ding constant tussen 3 en 4 (Bij mijn fiets)op topsnelheid niet gek dat je dan zo’n systeem naar de klote help. En handmatig Schakelen zou in het handvat kunnen zoals bij gazelle (is mechanisch maar misschien ook elektrisch mogelijk?)

[ Voor 6% gewijzigd door Bintzak op 14-10-2020 04:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

eisbaer

Zie signature

Bintzak schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 03:59:
[...]

De standaard timings van Vanmoof zijn ook waardeloos, heb zelf zoals een paar berichten terug 10-15-20 als schakelmoment.
Dan is het dus geweldig dat ze een custom optie bieden.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wheeliemaker
jodeltje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:01:
Ik kan geen goede reden bedenken voor het systeem wat nu gebruikt wordt. (Bovenstaand is i.e.g. geen goede reden).
Ik wel: het fietst heerlijk. Werkt het best icm de boost knop, dan heb je nauwelijks kracht nodig om op topsnelheid te komen en als je daarop zit is het cruisen en heb je nergens last van.

Het zijn juist deze out of the box keuzes van VM, die voor mij dit een fiets maakt waar ik met een dikke smile op ga zitten: schopslot, boost knop, strakke niet e-bike design, app, e-shifter. Ik snap heel goed dat als je denkt vanuit een klassieke fiets en inmiddels e-bike propositie dat VM steken laat vallen en niet premium is. Qua gebruikte materialen, afleverkwaliteit en op dit moment customer service zijn ze dat ook zeker niet. Qua prijs ook niet trouwens. Maar als je dan een werkende fiets hebt inclusief de genoemde features (voor mij meer dan gadgets) is het genieten. Denk dat je dit ook moet ervaren. Risico wat ik nog zie is of alles het houdt. Ik heb er nu bijna 900 probleemloze km's op zitten en hoop dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
Wheeliemaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
Ik heb er nu bijna 900 probleemloze km's op zitten en hoop dat dit zo blijft.
Hoe is bij jou nu het geluid van de ketting geleider? is dat weg of hoor je het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
HBO88 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Hoe is bij jou nu het geluid van de ketting geleider? is dat weg of hoor je het nog?
Weg. Zal er zo nog eens extra op letten, maar ik hoor een klein beetje de motor en verder wind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

[...]

Ik zit nu op 2250 km, vrijwel probleemloos. Eén keertje bleef hij hangen in zijn eerste versnelling, maar na een reset was dat weg. Het schakelen gaat verder altijd goed, na een paar honderd kilometer was de fiets lekker ingereden. Ik fiets vrijwel altijd rond de 32km/h, zoals eerder gezegd is dat de sweet spot.

Ik heb geen last van piepende remmen (sterker nog: ik vind de remmen uitstekend werken, snap echt niet dat er mensen zijn die er geld/tijd in steken om de remmen te vervangen). De kettinggeleider hoor ik helemaal niet (nooit gehoord ook).

Ik rij dagelijks met zeer veel plezier op mijn S3, echt een aanrader!

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=Zvtqulr6w8Q

Zit nu op 210 KM en het geluid is vanaf het begin zoals dit filmpje. Dus zo goed als stil.

[ Voor 5% gewijzigd door Bintzak op 14-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:19:
[...]
ze hadden beter tijdens het ontwerpen kunnen kiezen voor een Rohloff naaf,
Ben geen fiets expert, maar ik weet wel dat een Rohloff naaf niet goedkoop is, mogelijk net zo duur als de hele fiets? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelX
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2023
Bintzak schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=Zvtqulr6w8Q

Zit nu op 210 KM en het geluid is vanaf het begin zoals dit filmpje.
Dit is een normaal geluid voor de kettingkast. Er zijn mensen die vrijwel een geluidloze kettingkast hebben, vraag me niet hoe dat kan. Maar het geluid zoals in het filmpje, is het normale geluid van de kettingkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-09 13:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
litebyte schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:04:
[...]

Ben geen fiets expert, maar ik weet wel dat een Rohloff naaf niet goedkoop is, mogelijk net zo duur als de hele fiets? :)
Een Rohloff naaf met 14 versnellingen + shifter kost ongeveer 1100 euro. Wil je de elektronische variant dan kom je rond de prijs van een hele S3/X3 uit. Ebikes die dit aan boord hebben kosten 5k en meer, dus logisch dat dat voor het prijspunt van de S3/X3 totaal geen optie was.

Maar er zijn echt nog wel andere opties. Shimano heeft voor ±120 euro een 8-speed Alfine-naaf die compatible is met het Di2 elektronische schakelsysteem, voor de bijbehorende motorunit ben je nog ongeveer zo'n bedrag kwijt. De naaf die ze nu gebruiken (http://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/x-rk4) kost ongeveer hetzelfde, en dan is het met een custom motorunit die het ding laat schakelen. Dat zal vast nodig zijn geweest om de custom schakelmomenten vanuit de app mogelijk te maken, maar het maakt het ook nogal kwetsbaar. Zoals al eerder opgemerkt, die naaf is niet bedoeld om onder belasting geschakeld te worden en als de motorunit er de brui aan geeft val je terug in de laagste (direct drive) versnelling.

Er is hier m.i. een feature bedacht die binnen het prijspeil van de S3 helemaal niet mogelijk is, en dat heeft geleid tot nogal twijfelachtige custom oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@Daniel
Een Rohloff zit inderdaad in een compleet andere categorie, en staat inderdaad schakelen onder last toe. Als we dan nog eens rekening houden met het feit dat een Rohloff op een ebike in 90%+ van de gevallen gecombineerd wordt met een middenmotor, dan moet die ook schakelen met het vermogen van benen + motor. Dat zijn zware eisen.

Nu, elke schakeling (ook een derailleur) die je onder kracht schakelt geeft wat schokken en wat lawaai.

De Sturmey 4 speed die VM gebruikt moet alleen de kracht van de fietser over brengen, dus die eisen liggen al een pak lager doordat de electrische motor in het voorwiel zit.
Dat VM er zelf een schakelsysteem heeft bij bedacht is mooi, maar waarschijnlijk onvoldoende doorgetest, of toch te snel vrij gegeven voor verkoop.
Mijn allereerste fiets had een 3speed Sturmey en die trapte tussen 2 en 3 ook door als je met de schakelhendel vanaf 3 traag begon te trekken. Maar mijn vader had me geleerd om enkel te schakelen als ik mijn benen stil hield, en ik wist aan welke schroefjes ik moest draaien om die terug goed te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Mijn vriendin kwam thuis met een slag in het achterwiel van haar VM. Vrijdag gebeld naar VM. Zondag in de trein weggebracht naar Amsterdam. Dinsdag weer opgehaald. Nieuw achterwiel er in, kosten 0 euro. Kom daar maar eens mee bij je lokale fietsenmaker. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
eisbaer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:54:
Mijn vriendin kwam thuis met een slag in het achterwiel van haar VM. Vrijdag gebeld naar VM. Zondag in de trein weggebracht naar Amsterdam. Dinsdag weer opgehaald. Nieuw achterwiel er in, kosten 0 euro. Kom daar maar eens mee bij je lokale fietsenmaker. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Zou toch knettergek zijn als ze dat niet deden? Lokale FM heeft mijn binnenband na 2 maanden ook kosteloos vervangen nadat hij lek was. En daarvoor hoefde ik gelukkig niet met de trein en al helemaal niet helemaal naar Amsterdam. Moet er niet aan denken. Maar als dit het nieuwe normaal is, dan staat ons nog wel wat te wachten blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
Tommie12 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Mooie samenvatting van het topic.
Fiets ziet er gelikt uit, en rijdt goed ... als die werkt.

Maar blijkbaar slagen ze er zelfs niet in om hun demo fietsen werkend te houden terwijl de bike doctors in de buurt zijn.
Precies, ik lees zoveel problemen, gewoon niet normaal.
Nee deze komt er hier niet in. Ik fiets graag zonder rare problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Starbucks schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:00:
[...]
Zou toch knettergek zijn als ze dat niet deden? Lokale FM heeft mijn binnenband na 2 maanden ook kosteloos vervangen nadat hij lek was. En daarvoor hoefde ik gelukkig niet met de trein en al helemaal niet helemaal naar Amsterdam. Moet er niet aan denken. Maar als dit het nieuwe normaal is, dan staat ons nog wel wat te wachten blijkbaar.
Dit is humoristisch bedoeld neem ik aan? Het vervangen van een lekke binnenband, een flutbedrag,vergelijken met het vervangen van een achterwiel met versnellingsnaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
eisbaer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:03:
[...]
Dit is humoristisch bedoeld neem ik aan? Het vervangen van een lekke binnenband vergelijken met het vervangen van een achterwiel met versnellingsnaaf.
Je bedoelt een probleem wat bij VanMoof constant voorkomt? Ja natuurlijk vervangen ze die kosteloos. Het is hoogstwaarschijnlijk een designfout, gezien de vele klanten die er last van hebben. Als ze daar al geld voor gaan vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Starbucks schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Je bedoelt een probleem wat bij VanMoof constant voorkomt? Ja natuurlijk vervangen ze die kosteloos. Het is hoogstwaarschijnlijk een designfout, gezien de vele klanten die er last van hebben. Als ze daar al geld voor gaan vragen...
Geef eens 3 voorbeelden van VM rijders die een slag in hun ACHTERwiel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Nu online
Werden je treinkosten vergoed? Ik wil niet opsturen. Dat duurt 3 weken totaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
eisbaer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:08:
[...]
Geef eens 3 voorbeelden van VM rijders die een slag in hun ACHTERwiel hadden.
Waarom moet dat perse een achterwiel zijn? Omdat beter past bij jouw verhaal? Zoek voor de grap maar eens in dit topic op "slag", schrikbarend hoeveel problemen er zijn. Bij VanMoof weten ze al genoeg en stellen ze geen vragen meer bij "slag in het wiel". Die weten wel wat er speelt.

Maar hopelijk geen treinreizen meer voor jou! Want dat is niet normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Starbucks schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Waarom moet dat perse een achterwiel zijn? Omdat beter past bij jouw verhaal? Zoek voor de grap maar eens in dit topic op "slag", schrikbarend hoeveel problemen er zijn. Bij VanMoof weten ze al genoeg en stellen ze geen vragen meer bij "slag in het wiel". Die weten wel wat er speelt.

Maar hopelijk geen treinreizen meer voor jou! Want dat is niet normaal.
Snap je nou echt het verschil niet?
In dit topic is gesproken over voorwielen waar een slag in zat bij aflevering. Dat moest er uit gehaald worden en nee, uiteraard is dat niet oke. Dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Dit gaat over een goed rijdende fiets die door een crash een krom achterwiel heeft opgelopen. Kan VM helemaal niets aan doen maar ze hebben er wel gratis een nieuw wiel a 150 euro ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
eisbaer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
In dit topic is gesproken over voorwielen waar een slag in zat bij aflevering. Dat moest er uit gehaald worden en nee, uiteraard is dat niet oke. Dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Dit gaat over een goed rijdende fiets die door een crash een krom achterwiel heeft opgelopen. Kan VM helemaal niets aan doen maar ze hebben er wel gratis een nieuw wiel a 150 euro ingezet.
Hoe is ze gecrasht ? Hopelijk zonder kleerscheuren vanaf gekomen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
eisbaer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Als je een half verhaal vertelt, dan snappen mensen je inderdaad niet nee. In jouw eerste verhaaltje vertel je dat ze een slag in haar wiel kreeg. Zoiets kan niet zomaar ontstaan, maar gezien het bij VanMoof wel 'zomaar' ontstaat trok ik inderdaad de conclusie dat het normaal is die te vervangen kosteloos. Dat je nu ineens vertelt dat het door een ongeluk komt, tja...beetje laat denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Starbucks schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

Als je een half verhaal vertelt, dan snappen mensen je inderdaad niet nee. In jouw eerste verhaaltje vertel je dat ze een slag in haar wiel kreeg. Zoiets kan niet zomaar ontstaan, maar gezien het bij VanMoof wel 'zomaar' ontstaat trok ik inderdaad de conclusie dat het normaal is die te vervangen kosteloos. Dat je nu ineens vertelt dat het door een ongeluk komt, tja...beetje laat denk je niet?
Nee, want zoals ik al aangaf, gaat het hier over een achterwiel. In het hele topic is niets te vinden over een krom achterwiel. Geen voorbarige conclusies trekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
eisbaer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Nee, want zoals ik al aangaf, gaat het hier over een achterwiel. In het hele topic is niets te vinden over een krom achterwiel. Geen voorbarige conclusies trekken dus.
Ja, en geen halfbakken verhalen vertellen ;)
Zeker niet in dit topic, waar iedereen bekend is met de vele problemen, zoals een slag in je wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
eisbaer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Sorry dat ik weer vervelend kom doen maar er zijn wel degelijk gevallen van kromme achterwielen. Overigens niet alleen bij de S3.

Sorry Eisbaer, maar in mijn tijd bij VM maakte we dit wekelijks mee. Ook kapotte spaken in het achterwiel was een veel voorkomend probleem. Dat gooiden we toen maar op ‘hardhandig’ van stoepjes op en af gaan, al wisten we wel beter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

MichaelX schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:44:
[...]
Sorry Eisbaer, maar in mijn tijd bij VM maakte we dit wekelijks mee. Ook kapotte spaken in het achterwiel was een veel voorkomend probleem. Dat gooiden we toen maar op ‘hardhandig’ van stoepjes op en af gaan, al wisten we wel beter..
Als dat wekelijks voor komt dan is de kwaliteit van die achterwielen ook niet in orde.

[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 14-10-2020 20:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Dat was garantie. Hebben ze iets speciaal gedaan?

Na een week rijden met mijn niet VanMoof fiets ben ik naar mijn lokale FM gegaan omdat er wat speling op het balhoofd zat, en er 2 spaken los stonden.
Dat was 200m wandelen.

2 uur later werd de fiets aan mijn deur afgeleverd. Geen trein, geen telefoon nodig, en uiteraard geen factuur.
En als de teller op 1000 km stond nog eens een gratis nazicht gekregen. Gratis en zonder poespas.

VM weet nog niet eens hoe ze de PoM waarvoor je betaald hebt gaan organiseren buiten Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Hoe gebeurt dat eigenlijk, een krom wiel zonder van stoepranden te beuken. Spaken verkeerd gesteld of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:11
nvm

[ Voor 102% gewijzigd door ZiSE op 14-10-2020 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Wheeliemaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:16:
[...] Ik heb er nu bijna 900 probleemloze km's op zitten en hoop dat dit zo blijft.
.

900 km zonder problemen is hetzelfde als zeggen dat je twee maanden na aankoop van een nieuwe fiets nog geen problemen hebt. Dat is het uiterste minimum wat je van een fiets kan verwachten en anders ga je terug naar de winkel om het onder garantie te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
MichaelX schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Dit is een normaal geluid voor de kettingkast. Er zijn mensen die vrijwel een geluidloze kettingkast hebben, vraag me niet hoe dat kan. Maar het geluid zoals in het filmpje, is het normale geluid van de kettingkast.
ze klinkt het bij mij ook, niets mis mee en zeker niet storend. :|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roffeltjes
Ik hoop dat je snapt dat je een nachtmerrie hebt beschreven? Waarom zou ik vanwge een slag in het wiel een fiets naar een andere stad moeten brengen en van do-di niet kunnen gebruiken? WTF?

Als ik met een slag in mijn wiel langsga bij mijn FM wordt dat dezelfde dag nog gefixed en tenzij het echt een mega slag is is dat gewoon goodwill (ik ben immers een goede klant). Gedurende die dag rij ik rond op een vervangende fiets.

Als het vanwege een valpartij oid is dan betaalt de verzekering, no questions asked...

Dit is dus ook weer een situatie waarbij jullie verwachtingen van het product absurdistisch zijn tegenover wat je gewoon krijgt bij een goede FM.

Ik weet dat ik een "hater" lijk en dat is in zekere zin ook zo; ik ben als e-bike promoter zwaar allergisch voor dit soort scams. op deze manier denken mensen al heel snel... "E-bikes? Ellende. Ik pak de auto, veel betrouwbaarder'. Daarnaast vind ik het moreel verwerpelijk om mensen op zo'n manier een poot uit te draaien.
jodeltje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:46:
Hoe gebeurt dat eigenlijk, een krom wiel zonder van stoepranden te beuken. Spaken verkeerd gesteld of zoiets?
Een slag in het wiel is (ook bij een ander merk) meestal een kwestie van de verkeerde spaakspanning. Spaken gaan werken dus na een tijdje is de spanning niet meer helemaal goed. In deze speelt de kwaliteit van zowel de onderdelen als de kunde van de spaker een rol (VM wielen zijn ongetwijfeld machine gespaakt en niet met de hand nagelopen), maar je kan een slag rijden in de beste wielen, "alles kan stuk"

Een stoep af rijden mag voor een goed gespaakt wiel geen issue zijn, al is dat natuurlijk wel het moment dat een mindere spaakspanning zich uit in een krom wiel.

Anders gezegd: Als mijn FM vorige maand nog mijn spaken heeft nagelopen en ik rij zomaar een slag in het wiel op een putdeksel of op een stoep dan ga ik het wel vriendelijk met hem bespreken.

[ Voor 51% gewijzigd door roffeltjes op 14-10-2020 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
MichaelX schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:44:
[...]
mijn tijd bij VM maakte we dit wekelijks mee. Dat gooiden we toen maar op ‘hardhandig’ van stoepjes op en af gaan.
:? 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Bruzski op 14-10-2020 22:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wheeliemaker
roffeltjes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:26:
[...]
.

900 km zonder problemen is hetzelfde als zeggen dat je twee maanden na aankoop van een nieuwe fiets nog geen problemen hebt. Dat is het uiterste minimum wat je van een fiets kan verwachten en anders ga je terug naar de winkel om het onder garantie te laten fixen.
Ik begin met idd goed te irriteren aan je hater gedrag. Ik zeg óf suggereer hier helemaal nergens dat ik 900 km veel vindt. Ik breng dat als feit en ben benieuwd en hoop dat de duidelijk door jou beschreven matige standaard aan onderdelen het toch goed houden. Niks meer niks minder. En anders kan ik idd terugvallen op 3 jaar garantie. Voor mij die redelijk in de buurt van Adam woont een prima service.
Je grote woorden van scam etc sieren je niet. Zou het ook mogelijk zijn dat je de afwijkende insteek van VM niet kunt waarderen? Prima. Ga dan lekker je adviezen in het generieke ebike topic delen. Hier vallen je adviezen in herhaling en voegen ze mi weinig meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
Bruzski schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:29:
[...]

ze klinkt het bij mij ook, niets mis mee en zeker niet storend. :|
Ik heb het zelf ook nooit als storend ervaren op mijn S1. Heb er meerdere gehad en heb het nooit als storend ervaren. Als je begrijpt hoe het in elkaar zit is het ook logisch dat het enig geluid maakt. Het is een ketting geleider en geen ketting kast.

Nu ik aan mijn S1 denk, poh die mis ik toch wel. Wat een heerlijk ding was dat. Nooit geen enkel probleem mee gehad. Bluetooth connectie was toen al niet altijd perfect maar afstandsbediening werkte altijd. Knopje indrukken en gaan met die banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Wheeliemaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:05:
[...]
Je grote woorden van scam etc sieren je niet.
Jawel, die sieren me wel, omdat ik andere mesen probeer te behoden van het uitgeven van heel veel geld aan een bedrijf wat halve waarheden en leugens verkoopt.

1. Het is geen premium model "one of the most advanced mechanical machines". Hoe je het ook wendt of keert, de onderdelen zijn grotendeels merkloze zut uit de laagste categorie (zoals 1 pots schijfremmen).
2. De levering en service zijn waardeloos. Dat is niet een mening, dat zijn niet de talloze verhalen hier, dit zijn de woorden van de oprichter van Van Moof. 10% heeft problemen bij levering..
3. Ze liegen tegen klanten. Je kan niet mensen van 1.70m tot 2.10m op één maat kwijt. Dat zou betekenen dat mijn dochter (1.30m, 20"wielen) en ik (1.70m en 28"wielen) op dezelfde fiets kunnen rijden. Zaken doen met mensen die op zo'n opzichtige manier klanten voorliegen?

Dat ze daarnaast nog veel te rooskleurige prospecten rondzwaaien richting investeerders terwijl ze (in tegenstelling tot de plannen) nog steeds dik in de rode inkt zitten, en ze nu ook nog een service organisatie (dat is overhead, geen winst) moeten neerzetten is wat dat betreft een voorbode voor nog wat jaren ellende.

Spijt me, scam is een hele eerlijke beoordeling. Ik hou me meestal afzijdig, maar ik kan er slecht tegen dat mede Tweakers er met open ogen in tuinen.

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 14-10-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
roffeltjes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

3. Ze liegen tegen klanten. Je kan niet mensen van 1.70m tot 2.10m op één maat kwijt.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk, iemand hier 2 meter met een VM? Zelfde vraag voor kleine mensen.
Ik paste niet lekker, maar ik ben dan ook <170cm en wou geen X3.

Edit: heb er in ieder geval niets over gelezen in dit topic

[ Voor 9% gewijzigd door jodeltje op 15-10-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
jodeltje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:34:
[...]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, iemand hier 2 meter met een VM? Zelfde vraag voor kleine mensen.
Ik paste niet, maar ik ben dan ook 168cm en wou geen X3.
VM is een vrij kleine fiets, die 1.70m geloof wel, zeker als je wat sportiever gaat zitten (hou ik wel van).

Alleen als je langer bent wordt het steeds lastiger, ook al omdat het stuur niet omhoog gaat en je dus heel veel drop krijgt, dat terwijl de fiets dan relatief steeds korter wordt.

Eigenlijk kan je het zien bij de stock fotos van Ties en Carlo waarbij Ties heel kort zit en de handen vrij recht naar beneden heeft. Bij Taco zijn er een aantal foto's waar ik het idee krijg dat het bracket vrij laag zit en dat hij last heeft van toe-overlap met het voorwiel (ongetwijfeld heeft hij gezonde hollsandse voeten, dus ik zou daar met maatje 40 geen last van hebben).

https://jfk.men/app/uploa...n-moof-castiron-jfk_1.jpg

https://www.rtlnieuws.nl/...9748141.jpg?itok=eyhbD8tg

Vooropgesteld dat foto's niet zo simpel zijn in te schatten (rijdt u nog maar een rondje... ja nog 'een keertje graag) en dat ik niet weet hoe lang Taco en Ties zijn (vrij normale Hollandse maten denk ik?). Maar wat je ziet is te verwachten gezien de "one size fits all" aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 13:38
jodeltje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:34:
[...]

Ik paste niet, maar ik ben dan ook 168cm en wou geen X3 proberen.

Edit: heb er in ieder geval niets over gelezen in dit topic
196cm hier en rijd heerlijk op mijn S3. Zou als ik 50+ was gewoon voor een opa ebike van Gazelle of zo gaan, waarbij je rechtop zit, maar nu is de sportievere zit super. Mijn vader van 206cm reed ook prima, alleen hij vond het wel wat sportief. Hij is dan ook al tegen de 70.

Verder is er hier een heerlijke sfeer te vinden. De haters zijn nog steeds het hardst aan het schreeuwen. Ongefundeerd een bedrijf oplichters naar consumenten en investeerders noemen zou eigenlijk niet moeten kunnen op GoT. Wat zou je ook met je leven moeten als er mensen zijn die een product graag gebruiken en je daar niet over zou kunnen/mogen zeggen dat het domme mensen zijn en het bedrijf ze oplicht.

/edit over de toe overlap:
Maat 48 hier en mijn vader 52. Gaat allemaal goed.

[ Voor 3% gewijzigd door coop op 14-10-2020 23:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

roffeltjes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Jawel, die sieren me wel, omdat ik andere mesen probeer te behoden van het uitgeven van heel veel geld aan een bedrijf wat halve waarheden en leugens verkoopt.

1. Het is geen premium model "one of the most advanced mechanical machines". Hoe je het ook wendt of keert, de onderdelen zijn grotendeels merkloze zut uit de laagste categorie (zoals 1 pots schijfremmen).
2. De levering en service zijn waardeloos. Dat is niet een mening, dat zijn niet de talloze verhalen hier, dit zijn de woorden van de oprichter van Van Moof. 10% heeft problemen bij levering..
3. Ze liegen tegen klanten. Je kan niet mensen van 1.70m tot 2.10m op één maat kwijt. Dat zou betekenen dat mijn dochter (1.30m, 20"wielen) en ik (1.70m en 28"wielen) op dezelfde fiets kunnen rijden. Zaken doen met mensen die op zo'n opzichtige manier klanten voorliegen?

Dat ze daarnaast nog veel te rooskleurige prospecten rondzwaaien richting investeerders terwijl ze (in tegenstelling tot de plannen) nog steeds dik in de rode inkt zitten, en ze nu ook nog een service organisatie (dat is overhead, geen winst) moeten neerzetten is wat dat betreft een voorbode voor nog wat jaren ellende.

Spijt me, scam is een hele eerlijke beoordeling. Ik hou me meestal afzijdig, maar ik kan er slecht tegen dat mede Tweakers er met open ogen in tuinen.
Ik zou graag willen zien dat je deze feiten ook kunt onderbouwen, anders zijn het onderbuikgevoelens die nergens op gestaafd zijn. Zonder bronnen kan je ook geen feitelijke discussie houden, want die zorgen (ongestaafde feiten) voor de meeste sfeerverziekingen in de topics

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
coop schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:49:
[...]
Ongefundeerd een bedrijf oplichters naar consumenten en investeerders noemen zou eigenlijk niet moeten kunnen op GoT.
Ik heb een zeer goed gefundeerde objectieve mening.

Hij strookt ook met wat de oprichter nu zelf naar buiten brengt.

Betreft de investeerder: Wat ik kan zien op de prospectus als de cijfers wijken aanzienlijk af. Daarnaast komt NA het ophalen van die investering naar boven dat ze zoveel issues hebben met de leveringen en dat ze daarvoor een flink deel van het geld moeten gebruiken (dus overhead).

Als je denkt dat dit een gillende Roffeltjes is?

https://www.quotenet.nl/z...-geen-accountantskrabbel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Outerspace schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:51:
[...]

[mbr]Ik zou graag willen zien dat je deze feiten ook kunt onderbouwen, anders zijn het onderbuikgevoelens die nergens op gestaafd zijn. Zonder bronnen kan je ook geen feitelijke discussie houden, want die zorgen (ongestaafde feiten) voor de meeste sfeerverziekingen in de topics[/]
Met alle respect voor de moderatie, ik heb dit meermaals onderbouwd en (zoals net) met bronnen ondersteund.

Ik snap dat een mod moeilijk werk is, maar juist op een community als deze is Caveat Emptor een zeer goed afdvies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

roffeltjes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:56:
[...]

Met alle respect voor de moderatie, ik heb dit meermaals onderbouwd en (zoals net) met bronnen ondersteund.

Ik snap dat een mod moeilijk werk is, maar juist op een community als deze is Caveat Emptor een zeer goed afdvies.
Mensen kiezen voor een VanMoof omdat ze mogelijk geen alternatief zien, omdat het design past of omdat ze de Caveat niks vinden. Laat deze mensen ook in hun waarde en ga hier niet een "hetze" (zo komt het op sommigen neer) starten tegen VanMoof. Daar is niemand bij geboot.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ik vind het absoluut niet in orde om niet duchtig te waarschuwen als je kijkt naar wat er gebeurd met de orders en met de ervaringen....

Zijn we hier een COMMUNITY? Of laten we elkaar zonder waarschuwing in een diep wak stappen, zeker omdat er helaas een heel aantal misvattingen zijn omtrent wat normaal is bij een ebike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
roffeltjes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:54:
[...]

Ik heb een zeer goed gefundeerde objectieve mening.

Hij strookt ook met wat de optichter nu zelf naar buiten brengt.

Betreft de investeerder: Wat ik kan zien op de prospectus als de cijfers wijken aanzienlijk af. Daarnaast komt NA het ophalen van die investering naar boven dat ze zoveel issues hebben met de leveringen en dat ze daarvoor een flink deel van het geld moeten gebruiken (dus overhead).

Als je denkt dat dit een gillende Roffeltjes is?

https://www.quotenet.nl/z...-geen-accountantskrabbel/
Een oordeelsonthouding staat echt niet gelijk aan een foutief jaarverslag. De accountant heeft dan geen fouten kunnen vaststellen en de ondernemer is dus wél in controle over het bedrijf. De jaarrekening is echter niet onomstotelijk vast te stellen aan de hand van de regels voor de accountant.
Met de AFM die recent, terecht, veel strenger is geworden voor accountants, gebeurd dit steeds vaker. Maar negatief is het niet, anders zou een jaarrekening wel afgekeurd worden.

Wat je zegt is dus 100% foutief! Een oordeelsonthouding staat niet gelijk aan ‘oplichters’.

Maar dit topic zou moeten gaan over de ervaring van gebruikers van VanMoof fietsen.

[ Voor 6% gewijzigd door coop op 15-10-2020 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelX
roffeltjes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:48:
[...]

VM is een vrij kleine fiets, die 1.70m geloof wel, zeker als je wat sportiever gaat zitten (hou ik wel van).

Alleen als je langer bent wordt het steeds lastiger, ook al omdat het stuur niet omhoog gaat en je dus heel veel drop krijgt, dat terwijl de fiets dan relatief steeds korter wordt.

Eigenlijk kan je het zien bij de stock fotos van Ties en Carlo waarbij Ties heel kort zit en de handen vrij recht naar beneden heeft. Bij Taco zijn er een aantal foto's waar ik het idee krijg dat het bracket vrij laag zit en dat hij last heeft van toe-overlap met het voorwiel (ongetwijfeld heeft hij gezonde hollsandse voeten, dus ik zou daar met maatje 40 geen last van hebben).

https://jfk.men/app/uploa...n-moof-castiron-jfk_1.jpg

https://www.rtlnieuws.nl/...9748141.jpg?itok=eyhbD8tg

Vooropgesteld dat foto's niet zo simpel zijn in te schatten (rijdt u nog maar een rondje... ja nog 'een keertje graag) en dat ik niet weet hoe lang Taco en Ties zijn (vrij normale Hollandse maten denk ik?). Maar wat je ziet is te verwachten gezien de "one size fits all" aanpak.
Taco is korter als Ties. Ties is zeker 2 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
coop schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:08:
[...]

Wat je zegt is dus 100% foutief! Een oordeelsonthouding staat niet gelijk aan ‘oplichters’.
Ik noem ze richting de investeerder nergens oplichters (of zeg ik dat er een foutief jaarverslag is... hoe kom je daarbij?). Ik zei:

"nog veel te rooskleurige prospecten rondzwaaien richting investeerders"

En ik gaf een link naar een artikel waarbij werd verwezen naar de forse verliezen en inderdaad een oordeelsonthouding van de accountant naar voren kwam.

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik niet zo gecharmeerd ben dat ik verkeerd wordt gequote en dat dan wordt gesteld dat dat 100% foutief is.

Dat ze hun klanten belazeren? Ja dat zei ik en dat blijf ik vooralsnog zeggen. Nogmaals, ik ben hier absoluut niet over één nacht ijs gegaan en kan aangeven waarom dit een hele eerlijke en verdedigbare positie is.

[ Voor 57% gewijzigd door roffeltjes op 15-10-2020 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
coop schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:08:
[...]

Een oordeelsonthouding staat echt niet gelijk aan een foutief jaarverslag. De accountant heeft dan geen fouten kunnen vaststellen en de ondernemer is dus wél in controle over het bedrijf. De jaarrekening is echter niet onomstotelijk vast te stellen aan de hand van de regels voor de accountant.
Met de AFM die recent, terecht, veel strenger is geworden voor accountants, gebeurd dit steeds vaker. Maar negatief is het niet, anders zou een jaarrekening wel afgekeurd worden.

Maar dit topic zou moeten gaan over de ervaring van gebruikers van VanMoof fietsen.
Tijdens de proefritten, die tijdens de pre-order gemaakt werden tegen klanten zeggen dat de haperende versnellingsbak bij het pre-productionmodel bij aflevering verholpen zou zijn terwijl ze heel goed wisten dat dat niet het geval zou zijn, noem jij dus niet liegen ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

roffeltjes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Ik hoop dat je snapt dat je een nachtmerrie hebt beschreven? Waarom zou ik vanwge een slag in het wiel een fiets naar een andere stad moeten brengen en van do-di niet kunnen gebruiken?
Het zou een nachtmerrie zijn als je hier door verrast wordt. Wanneer je van te voren precies weet waar je voor kiest dan, en dat is zo, dan kun je daar niet achteraf over gaan klagen. Je projecteert steeds jouw beleving en emoties op anderen. Die deel ik in het geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
roffeltjes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:11:
[...]

Ik noem ze richting de investeerder nergens oplichters (of zeg ik dat er een foutief jaarverslag is... hoe kom je daarbij?). Ik zei:

"nog veel te rooskleurige prospecten rondzwaaien richting investeerders"

En ik gaf een link naar een artikel waarbij werd verwezen naar de forse verliezen en inderdaad een oordeelsonthouding van de accountant naar voren kwam.

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik niet zo gecharmeerd ben dat ik verkeerd wordt gequote en dat dan wordt gesteld dat dat 100% foutief is.

Dat ze hun klanten belazeren? Ja dat zei ik en dat blijf ik vooralsnog zeggen. Nogmaals, ik ben hier absoluut niet over één nacht ijs gegaan en kan aangeven waarom dit een hele eerlijke en verdedigbare positie is.
Je noemt het bedrijf een scam nadat je het over hun, volgens jou, te rooskleurig prospectus hebt. In mijn woordenboek betekent scam oplichting. En als onderbouwing lever je het stuk over de accountantsverklaring aan.

Belazeren? Ze leveren soms een product dat non/conform is en zodra dat door een klant gemeld wordt, dan wordt dat rechtgezet.

Beetje extreme heksenjacht waar je op bent.

[ Voor 3% gewijzigd door coop op 15-10-2020 08:22 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.