Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saywhut
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-04 21:32
Voor iedereen waarbij zijn Vanmoof S3 is uitgesteld, stuur een klaag mailtje naar support@vanmoof.com en je ontvangt een gratis accessoire. Prima deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
roffeltjes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:27:
De enige onderdelen die ik kan traceren zijn de remmen, Tektro. Tektro is absoluut een goedkoop B-merk.
Betekend dat dat deze ook relatief makkelijk en goedkoop te vervangen zijn voor iets betere Tektro remmen?
B-merk of niet, ik neem aan dat ook Tektro wel iets beters in het assortiment heeft zitten dan wat er nu op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
maxnl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Betekend dat dat deze ook relatief makkelijk en goedkoop te vervangen zijn voor iets betere Tektro remmen?
B-merk of niet, ik neem aan dat ook Tektro wel iets beters in het assortiment heeft zitten dan wat er nu op zit...
Ja, een paar posts hoger staat iemand die het gedaan heeft.

Ofwel verander je de grepen mee (worden dikwijls als set aangeboden), ofwel moet je kijken hoe je de bestaande remleiding kan aansluiten op de nieuwe remmen.
Maar je kan ook Shimano plaatsen.

Wel zal je moeten ontluchten op de juiste manier. Is niet moeilijk maar wel een rotklusje omdat je die olie (de juiste!) niet op je handen, het frame en de schijven wil krijgen. Het is nogal agressief spul. Dus zeker met handschoenen werken, en voldoende poetsmateriaal bij de hand houden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:38
maxnl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Allemaal niet te vervangen. 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door roffeltjes op 07-10-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:16:
Ja, een paar posts hoger staat iemand die het gedaan heeft.
Dacht dat die nog een juiste banjo oid moest vinden om zijn Shimano setje op de bestaande leidingen te krijgen.
Dat komt op mij over als gedoe. ;)
Vandaar mijn vraag of één gradatie betere Tektro remmen wel gewoon meteen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
maxnl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Dacht dat die nog een juiste banjo oid moest vinden om zijn Shimano setje op de bestaande leidingen te krijgen.
Dat komt op mij over als gedoe. ;)
Vandaar mijn vraag of één gradatie betere Tektro remmen wel gewoon meteen past.
Dat komt omdat hij oude remmen aan het hermonteren is. Een "banjo" zit bij elke schijfrem, net als een "olijfje" :+

Qua installatie is Shimano briljant, bij sommige sets kan je zelfs gewoon zonder opnieuw te moeten bleeden knippen en opnieuw monteren (soort magie.. snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 19:44

S1W

roffeltjes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Dat komt omdat hij oude remmen aan het hermonteren is. Een "banjo" zit bij elke schijfrem, net als een "olijfje" :+

Qua installatie is Shimano briljant, bij sommige sets kan je zelfs gewoon zonder opnieuw te moeten bleeden knippen en opnieuw moteren (soort magie.. snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen...).
maar kan je dan de 'oude' leidingen blijven gebruiken, aangezien die lekker in het frame verstopt zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Voor goedkope installatie kits en goede instructies:

https://epicbleedsolutions.com/

Ik heb zelf gewoon Shimano tools, maar ik lees alleen maar goede verhalen over dit bedrijf.
S1W schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

maar kan je dan de 'oude' leidingen blijven gebruiken, aangezien die lekker in het frame verstopt zitten?
Gaat niet werken, je zit vast aan de 1-pot rem.

[ Voor 66% gewijzigd door roffeltjes op 07-10-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:16:
Ofwel verander je de grepen mee (worden dikwijls als set aangeboden), ofwel moet je kijken hoe je de bestaande remleiding kan aansluiten op de nieuwe remmen.
Zijn de grepen die bij zo'n standaard setje zitten overigens wel geschikt voor een e-bike?
Dacht dat daar normaal gesproken ook een schakelaar in zit die de motor onderbreekt als je remt, of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
maxnl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Zijn de grepen die bij zo'n standaard setje zitten overigens wel geschikt voor een e-bike?
Dacht dat daar normaal gesproken ook een schakelaar in zit die de motor onderbreekt als je remt, of werkt dat anders?
Vroeger had je nog wel van die voorwielmotoren met een rem onderbreker, maar dat was mechanisch en zag je ook niet bij de betere voorwiel motoren (ION). Remmen staan gelukkig (maakt vervangen wel zo gemakkelijk) vrijwel altijd los van de motoren, ik heb niet het idee dat dat bij deze VM anders is (ziet eruit als standaard Tektro).

Je kan dat trouwens heel snel zien door je remgreep los te draaien (kabels gewoon laten zitten) en te kijken of er een stroomdraadje loopt. Als dat zo is dan heb ik het fout :+

Okay, ze zijn geintegreerd via de boostknop en zijn onvervangbaar. :/

[ Voor 38% gewijzigd door roffeltjes op 07-10-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
roffeltjes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:47:
Vroeger had je nog wel van die voorwielmotoren met een rem onderbreker, maar dat was mechanisch en zag je ook niet bij de betere voorwiel motoren (ION).
Als je het schema van een Duitse voorwielmotor fabrikant erbij pakt:
https://www.ansmann.de/up...5_Bedienungsanleitung.pdf (pagina 17) dan staat daar bijvoorbeeld wel een "stecker fur Bremmschalter L/R" die naar de "motorcontroller" gaat.
Dat komt op mij toch als een elektrische schakelaar over.

(Geen idee verder of Vanmoof zoiets wel of niet gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
maxnl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

Als je het schema van een Duitse voorwielmotor fabrikant erbij pakt:
https://www.ansmann.de/up...5_Bedienungsanleitung.pdf (pagina 17) dan staat daar bijvoorbeeld wel een "stecker fur Bremmschalter L/R" die naar de "motorcontroller" gaat.
Dat komt op mij toch als een elektrische schakelaar over.

(Geen idee verder of Vanmoof zoiets wel of niet gebruikt)
Dat is zeker geen moderne motor en je ziet ook dat dat specifiek gaat om mechanische remmen. Ik vraag me zelfs af en in hoeverre dat niet optioneel is omdat ze het niet verder behandelen in de installatie handleiding.

Belangrijker, dat is ook geen Vm motor :+

Aangezien we kijken naar hydraulische remmen kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er vergaande integratie is (Tektro maakt geen motoren), maar nogmaals, dit kan je heel snel zien door voorzichtig te gluren onder de klemband bvan je hendel.

[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 07-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Time flies.
Is de motor die op een e-bike zou komen die ik in 2017 bestelde (Kickstarter project).
(maar nooit ontvangen heb. na 3 jaar wel uiteindelijk mijn geld terug weten te krijgen.)

==
dit kan je heel snel zien door voorzichtig te gluren onder de klemband bvan je hendel.
Zie dat de boost knop bij mijn S3 in dezelfde behuizing als de remhendel zit.
Dus dan is die vervangen zo-ie-zo niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-07 13:13
Ik ben ook geïnteresseerd om de remmen te upgraden. Ze remmen prima voor mijn gebruik, maar blijven piepen. Ben redelijk handig maar voel me niet handig genoeg om hierin te gaan pionieren. Verreweg het makkelijkste zou zijn als je de remleiding en handles niet zou hoeven te vervangen. De leidingen lopen helemaal door het frame heen en heb wel eens gelezen dat het lastig is ze langs de geïntegreerde accu te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-07 00:03
ik bleed al jaren omgekeerd, oftewel direct vanuit de klauw sluit je de spuit aan op de nippel en injecteer je de olie het systeem in zodat de luchtbellen direct uit het reservoir verdwijnen, vervolgens blijf je de olie injecteren en laat je de reservoir tot het juiste peil vollopen, daarna draai je de nippel dicht, ontluchten is dan vrijwel meestal niet meer nodig

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
maxnl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:22:
[...]
Zie dat de boost knop bij mijn S3 in dezelfde behuizing als de remhendel zit.
Dus dan is die vervangen zo-ie-zo niet echt een optie.
Dan houdt het dus inderdaad op... form over function |:(

Jullie zitten dus vast aan goedkope 1 pots remmen, upgraden onmogelijk.

Dan snap je dus ook waarom een gewone FM geen VM aanneemt, dit soort domme "oplossingen" maken reparaties een kut klus. Je kan ook niks vervangen door beter spul.

Je kan touwens ook niet zomaar een Tektro 2-pot zoeken en die gaan installeren, goede kans dat de pull niet overeenkomt (Shimano kan je dus ook wel vergeten).

Wat een keuzes hebben ze daar gemaakt...en wat een gezeik als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
goed punt wat geopperd is of de vm olie reservoir wel genoeg capaciteit bevat om een klauw met dubbele remcilinder aan te kunnen sturen, hier heb ik niet over nagedacht. :|

ik zal als test de shimano klauw met originele leiding eens direct buiten de vork om aansluiten op de vm knijper, met de hoop op een goede test anders kan dit project direct de prullebak in. |:(

ik zoek dus onderstaande banjo in female uitvoering zodat mocht de test goed gaan, ik de bestaande remleiding kan behouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXtezEoHm_d1hQXtqzMeSmh-jqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYBPhVvA7M3Z94Jnc1VdnKyY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Bruzski op 07-10-2020 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
ik heb VM gisteravond een mailtje gestuurd ivm met een firmware update, vanochtend stond deze klaar in de app, downloaden lukt ook prima maar bij het installeren klapt deze er telkens uit, hebben daar meer mensen last van? :/

In de tussentijd heb ik mij vandaag getrakteerd op een lekker stukje fietsen door het centrum van Alkmaar en door recreatiegebied, man wat een heerlijke fiets is dit zeg.. :) , dat schakelen gaat als boter zolang je natuurlijk de trappers niet teveel belast, boostknop werkt inderdaad verslavend, over de remmen kan ik kort zijn, deze zijn zoals eerder gezegd niet echt betrouwbaar geven mij niet echt een veilig gevoel door het drukke stadse verkeer, ik heb de hoop dat dit nog moet inslijten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN5MmbF3Fyt_EOmK7gZ0vhc3S5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEL3AxKJsW13PKulIWIqQhiw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmsB-z5-XJzsA4flTf4nSGcSkyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcmsnLQvEzoIQrMJTsMTM189.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFazDPFnzPYP0FTsKCh-NZyDNCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiwd2Yn5GkpIDF4e8Y3W32Oe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f36FChsaYEF1y-UOz-T7NeV4zzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyxHl0fSYY50i4YTHZcyZ0HD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Bruzski op 07-10-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Iemand al wel eens de rem hendels van de s3 vervangen ?
Hoe gaat dat in zijn werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
max.schollen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:39:
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
jodeltje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:02:
[...]

Misschien een domme vraag, maar waarom zou je dat willen?
Omdat mijn linker rem weer afneemt in kracht en Vanmoof vermoed dat er een lek zit in de pitston van de linker rem en ik daarom de rem klauw moet vervangen
De vraag is of ik dat zelf kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
max.schollen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:39:
gewoon bij VM een complete houder + remknijper ter vervanging bestellen, aansluiten, opnieuw voorzien van olie en ontluchten, ik weet alleen niet of de pushbutton simpel te herplaatsen is? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 08-10-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-08 19:43
max.schollen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

Omdat mijn linker rem weer afneemt in kracht en Vanmoof vermoed dat er een lek zit in de pitston van de linker rem en ik daarom de rem klauw moet vervangen
De vraag is of ik dat zelf kan
De afgelopen paar pagina's is er heel veel gesproken over het aanpassen/vervangen van de remmen.
De remhendels kun je niet vervangen, die zijn specifiek VM. Voor zover ik het las is het vervangen van de pistions niet te doen voor iemand die niet heel handig is met fietsen. Ik zelf zou er niet zo snel aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:22:
[...]

De afgelopen paar pagina's is er heel veel gesproken over het aanpassen/vervangen van de remmen.
De remhendels kun je niet vervangen, die zijn specifiek VM. Voor zover ik het las is het vervangen van de pistions niet te doen voor iemand die niet heel handig is met fietsen. Ik zelf zou er niet zo snel aan beginnen.
Ja na contact met Vanmoof is er gevraagd of ik de hendel zelf wil vervangen .
Dan sturen ze de hendel zo snel mogelijk naar mij op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Maar waar je ‘hendel’ zegt bedoel je eigenlijk ‘remklauw’ toch? Anders ben ik echt seniel aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
jodeltje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:31:
Anders ben ik echt seniel aan het worden.
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
jodeltje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:31:
Maar waar je ‘hendel’ zegt bedoel je eigenlijk ‘remklauw’ toch? Anders ben ik echt seniel aan het worden.
Gewoon de hendel die je indrukt als je wil remmen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
max.schollen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:41:
[...]

Yep. Brein stuk. Ik ga slapen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
ik heb inmiddels de fiets kunnen upgraden naar firmware 1.2.7, geen merkbare verschillen, ook laat mijn ios app nog steeds niet de juiste lokatie van de fiets zien, met de android tel. van mijn vrouw werkt de plattegrond wel uitstekend, ik vermoed dat er verschillen zijn in hoe de kaart geladen wordt, wel vreemd.
jodeltje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:43:
[...]

Yep. Brein stuk. Ik ga slapen 8)7
truste... neem een slaappilletje. >:) :Z

[ Voor 46% gewijzigd door Bruzski op 08-10-2020 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 15:29
max.schollen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:41:
[...]

Maar je zegt zelf dat vanmoof vermoed dat de piston van de remklauw lek is?

Dan zou je toch juist de remklauw moeten vervangen? Een remhendel zelf kan namelijk niet lek zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
schumi1986 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 02:47:
[...]

Maar je zegt zelf dat vanmoof vermoed dat de piston van de remklauw lek is?

Dan zou je toch juist de remklauw moeten vervangen? Een remhendel zelf kan namelijk niet lek zijn :P
Mail Vanmoof ,
Er zit waarschijnlijk een lek in de piston van de rem hendel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:55:
[...]

Mail Vanmoof ,
Er zit waarschijnlijk een lek in de piston van de rem hendel .
Dat staat er dan een beetje krom, maar hij bedoelt dan dat de piston lek is die bij de hendel hoort die je inknijpt.

Misschien kun je een fietsenmaker vragen om de nieuwe piston die je krijgt van VM te installeren. Zoals ik zei het monteren, vullen/ontluchten etc is volgens mij niet handig om zelf te doen als je daar geen ervaring mee hebt. Ik ben er zelf te onhandig voor denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vreemd. Ik kreeg eerder vandaag een email dat alles op schema ligt voor een aflevering in november, echter krijg ik nu net een "ride on" email dat de restbetaling (EUR 1900) net goedgekeurd is. Echter is er vooralsnog niks van mijn credit card afgeschreven. In de FAQ op de website staat dat het bedrag pas afgeschreven en de factuur gestuurd wordt zodra de fiets het warenhuis verlaat. Ook het vermelde SOM nummer komt niet overeen met het SOM nummer wat ik heb van de bestelling.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 08-10-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ik heb eindelijk via de android telefoon van mijn vrouw de firmware van mijn S3 kunnen upgraden naar 1.2.7, ik heb sindsdien wel 1 keer gehad dat deze in de 1ste versnelling bleef hangen, het is alsof de schakel software het snel optrekken niet kan bijbenen. :? na een reset werkt alles weer prima.

Tevens heb ik even een korte systeemcrash tijdens het fietsen gehad, licht ging even kort uit en aan, hoop dat het hier bij blijft. :/

gevoelsmatig denk ik dat firmware 1.1.8 een betere versie was.

[ Voor 22% gewijzigd door Bruzski op 08-10-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoDerks
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2020
Hoi Tweakers,

Ik ben een Product ontwerp student in Amsterdam en doe een gebruikers onderzoek naar Vanmoof.
Ik heb zelf ook een Vanmoof besteld, maar heb hem helaas nog niet ontvangen.

Ik was benieuwd wat voor soort problemen jullie als Vanmoof gebuikers tegenkomen in het dagelijks gebruik van een Vanmoof. Ik heb het dan niet over de "slechte" klantenservice of lange levertijden maar over het daadwerkelijke gebruik van de fiets.

ik hoop dat jullie mij hier meer informatie over kunnen geven.

Mvg,

Bo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tommie12
BoDerks schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:50:
Hoi Tweakers,

Ik ben een Product ontwerp student in Amsterdam en doe een gebruikers onderzoek naar Vanmoof.

Ik was benieuwd wat voor soort problemen jullie als Vanmoof gebuikers tegenkomen in het dagelijks gebruik van een Vanmoof. Ik heb het dan niet over de "slechte" klantenservice of lange levertijden maar over het daadwerkelijke gebruik van de fiets.

Mvg,

Bo
Als ik hier een samenvatting voor je maak, waar mag ik de rekening dan naar toe sturen?

Zou je niet eens gewoon een paar pagina's door lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
BoDerks schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:50:
Hoi Tweakers,

Mvg,

Bo
Dagelijkse problemen met deze fiets uit eigen ervaring?
- Nog geregeld error codes bij het aanzetten van de S3 na het opladen;
- Error codes tijdens het fietsen zodat de versnellingen en volledige elektrische ondersteuning wegvallen;
- Remmen die hard piepen en kraken;
- Fiets die niet fatsoenlijk ontgrendelt als je er naar toe loopt. Je ontkomt er eigenlijk niet aan de code te gebruiken. En als je S3 dan tijdens het code invoeren toch verbinding maakt met je telefoon mag je opnieuw beginnen met ontgrendelen;
- Ketting loopt aan tegen kettingkast.

Gewoon niet aan beginnen. Als student product ontwerp wel een wijze les van hoe het fout gaat als er meer prioriteit aan esthetica wordt gegevan dan aan functionaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door XyberBorg op 09-10-2020 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:51
Wheeliemaker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:31:
Ik ben ook geïnteresseerd om de remmen te upgraden. Ze remmen prima voor mijn gebruik, maar blijven piepen. Ben redelijk handig maar voel me niet handig genoeg om hierin te gaan pionieren. Verreweg het makkelijkste zou zijn als je de remleiding en handles niet zou hoeven te vervangen. De leidingen lopen helemaal door het frame heen en heb wel eens gelezen dat het lastig is ze langs de geïntegreerde accu te leiden.
Dat piepen van remmen heb ik simpeler opgelost en wil ik wel met je delen. Gewoon door betere schijven te monteren! (zoek en gij zult vinden in dit topic)

Ik heb eerder dit jaar een poging gedaan voor mijn S2, die nog mechanisch bediend is, om een setje remklauwen met dual piston van Juin tech er op te monteren. Die zijn hydraulisch van zichzelf en mechanisch bediend zodat ik alleen de klauwen hoefde te vervangen. Ik wilde o.a. gewoon meer 'oempfff' in de remmen door een groter oppervlakte. Helaas arriveerde één remklauw met een gebrek en is dat hele setje retour gegaan. (china post kost veel tijd)

Wat ik wel had gedaan voordat ik ze wilde monteren was de schijven zelf al vervangen voor de dit jaar verbeterde variant van Sram, te weten de Paceline variant. En die deden achteraf dus al het juiste wat ik wilde bereiken, totaal geen gepiep meer en beter remmen. en dat in combinatie met de originele remmen die ik helaas terug moest plaatsen. Ik had er wel voor de zekerheid een setje nieuwe blokjes ingezet om te zorgen dat het mooi op elkaar in kon remmen.

Verassend genoeg heeft het me inmiddels al ruim1500km lang genoeg voldoening gegeven dat ik het zo heb gelaten. Ik heb zelfs het idee dat ik minder slijtage aan de blokjes heb als daarvoor met de orignele schijven.

Ik weet niet hoe groot de schijven op de S3 zijn, maar ik heb beide wielen 160mm Sram Paceline schijven, waarbij voorzijde zo uitgewisseld kan worden en achter een brake adpater naar 160mm erop moest onder de klauw. Al met al was het een leuk, en simpel klusje.

De S3 heb ik niet, maar ik neem aan dat je met jullie geweldige wielmontage ervaringen inmiddels in een handomdraai andere schijven weet te monteren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BAMMER op 08-10-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootlegger79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-08 22:35
Ik probeer mijn S3 bij Allianz online te verzekeren.

Nu krijg ik bij de laatste stap onderstaande disclaimer.
Ik begrijp niet wat ze hiermee bedoelen, kan iemand opheldering geven?
U heeft een digitaal slot. Bij diefstal van de fiets moet u alles in het werk stellen om de werking van het slot of de fiets uit te schakelen. Kunt u dit niet overtuigend aan ons overleggen, dan kan dit tot gevolg hebben dat wij u niet of niet volledig vergoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
bootlegger79 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:09:
Ik probeer mijn S3 bij Allianz online te verzekeren.

Nu krijg ik bij de laatste stap onderstaande disclaimer.
Ik begrijp niet wat ze hiermee bedoelen, kan iemand opheldering geven?

[...]
Is hier eerder besproken. Je zet je fiets op het schopslot, als hij dan gestolen wordt kun je bij VM een bevestiging vragen dat hij op dat moment op slot stond. Dat kan VM blijkbaar zien.
Met die verklaring heb je dus je bewijs voor Allianz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 17:58

mphilipp

Romanes eunt domus

roffeltjes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:44:
[...]
Je kan ook niks vervangen door beter spul.
Tsja...waarom zou je dat willen? Dat ding remt prima. Je fiets pimpen is prima, maar remmen aanpassen terwijl ze het goed doen, dat snap ik niet.
Wat een keuzes hebben ze daar gemaakt...en wat een gezeik als consument.
Nogal overdreven. Waarom koop je iets en ga je klagen dat je het niet kunt aanpassen? Wat is dat nou voor kolder? Koop dan een ander merk dat wél aan je eisen voldoet.

Goh, die Philips tv is klote, want ik kan er geen betere speakers in stoppen.... 8)7

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
roffeltjes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Je kan touwens ook niet zomaar een Tektro 2-pot zoeken en die gaan installeren, goede kans dat de pull niet overeenkomt (Shimano kan je dus ook wel vergeten).
Ik heb remklauw op de VM knijper aan de praat gekregen, de vrije slag is ongeveer gelijk maar de remkracht is enorm toegenomen, ik had onvoldoende olie dus morgen weer verder.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bX0k1GbPj0smTDKJasSK4mnm9K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwHDVIMG5sg4ZByBw5kBB7mg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0TigFA7UE_hSmARb7Ehv_6PDL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V919r9aGwjNlc6amqUEfklFS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
mphilipp schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:07:
[...]

Tsja...waarom zou je dat willen? Dat ding remt prima. Je fiets pimpen is prima, maar remmen aanpassen terwijl ze het goed doen, dat snap ik niet.
Je mist de verhalen over de piepende schijven en Bruszki die klaagt over de remweg.

Vercder hoop ik dat je rem het nooit zal begeven tenzij je om de hoek woont in Amsterdam. Zoals die persoon die nu via VM een Remhendel moet ontvangen om zelf te gaan installeren (een FM zal het niet snel gaan doen).

Ik denk dat je moet toegeven dat er toch wel een aantal heel logische scenarios zijn waarom je wel simpel zou willen kunnen vervangen
Nogal overdreven. Waarom koop je iets en ga je klagen dat je het niet kunt aanpassen? Wat is dat nou voor kolder? Koop dan een ander merk dat wél aan je eisen voldoet.
Misschien heb je gemist dat ik de VM al afraad met een objectieve onderbouwing.
Goh, die Philips tv is klote, want ik kan er geen betere speakers in stoppen.... 8)7
Tsja, als remmen standaard niet te vervangen zijn is je argument heel sterk, maar aangezien dit nou juist de afwijking is je vergelijking... kolder?

Een fiets is geen televisie, daar pleeg je geen onderhoud aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 17:58

mphilipp

Romanes eunt domus

roffeltjes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:46:
[...]
Je mist de verhalen over de piepende schijven en Bruszki die klaagt over de remweg.
Die heb ik dan inderdaad gemist. Maar nog voordat die S3 er was, wilden allerlei mensen al die remmen vervangen om een of andere reden. Dus in dat kader werd ik getriggerd. Die van mij piept in ieder geval niet, en remt prima. Ik zie dus geen problemen met die remmen. Het is misschien 'maar 1 zuiger' maar het werkt wel. In de gevallen dat het niet werkt, moet VM dat oplossen met een nieuwe rem. Maar naar mijn idee mankeert er in de basis niets aan die rem. Ik ben geen fietstechneut, maar ik weet wel dat ik altijd op tijd stilsta. Ik kan mij voorstellen als je met 35kmh door het centrum van Amsterdam scheurt, je iets andere eisen aan die remmen gaat stellen, maar dat is dan je eigen schuld. Dat piepen is volgens mij exemplarisch. Ook irritant, maar oplosbaar.
Verder hoop ik dat je rem het nooit zal begeven tenzij je om de hoek woont in Amsterdam. Zoals die persoon die nu via VM een Remhendel moet ontvangen om zelf te gaan installeren (een FM zal het niet snel gaan doen).
Gelukkig woon in niet in Amsterdam :+ Maar dat was wel precies de reden dat ik nooit eerder een VM kocht. Ik woon in Rotterdam en aangezien VM ons heeft wijsgemaakt, of in ieder geval de indruk heeft gewekt dat er monteurs in een aantal andere grote steden zijn, heb ik het aangedurft. Want het is natuurlijk van de dolle dat als je niet in dat verrotte Amsterdam woont, je met de auto of trein daarheen moet om onderhoud te laten plegen.
Ik denk dat je moet toegeven dat er toch wel een aantal heel logische scenarios zijn waarom je wel simpel zou willen kunnen vervangen
Dat is nog steeds een eigen keuze. Ik zou er niet aan beginnen. En ik had die VM nooit gekocht als er geen reparatiemogelijkheid in mijn woonplaats was.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
mphilipp schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:25:
[...]Ik zie dus geen problemen met die remmen. Het is misschien 'maar 1 zuiger' maar het werkt wel. In de gevallen dat het niet werkt, moet VM dat oplossen met een nieuwe rem. Maar naar mijn idee mankeert er in de basis niets aan die rem. Ik ben geen fietstechneut, maar ik weet wel dat ik altijd op tijd stilsta.
Los van of je anecdote maatgevend is, één van de redenen is dat we de discussie kregen of ik kon onderbouwen dat VM bottom of the barrel onderdelen monteert.

1-pots Tektro remmen zijn een goed voorbeeld dat VM zwaar bezuinigt op de onderdelen en dat een VM dus absoluut niet goedkoop is en zeker niet vergelijkbaar is met een fiets van minimaal 3000,- (dat werd namelijk wel gesteld...).
Dat is nog steeds een eigen keuze. Ik zou er niet aan beginnen.
Het probleem is dat de Fietsenmaker er ook niet aan kan beginnen omdat hij dat onderdeel helemaal niet kan krijgen en hij dus ook opeens met electronica moet gaan werken op een fiets die hij niet kent (en dus de fiets waarschijnlijk gewoon weigert).

Dat jij wel een VM punt in de buurt heeft is prachtig, maar ik zie die disclaimer nergens op de site van VM staan en ik heb niet het idee dat mensen dat goed doorhebben als ik de ellende verhalen hier en elders bekijk.

Ik neem jou niks kwalijk, ik heb ook niet het idee dat jij een roze bril op hebt, maar als er iemand vraagt of VM een goede koop is dan (en die vraag was er twee dagen geleden) dan zijn er helaas legio redenen om te stellen dat je op dit moment beter geen VM kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
@roffeltjes

als ik de olijfjes van de VM remleiding bekijk lijken deze van Elvedes te zijn, betekend dit dan VM, niet Tekro maar Elvedes remklauwen heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
VM zelf heeft het bij spare parts over Tektro blokken en ik heb ook in mijn hoofd dat ik een Tektro logo heb gezien op een foto, dus ik ging er vanuit dat het Tektro is. Het vervelende is dat heel veel fietsenmerken ook nog wel eens opeens andere onderdelen monteren vanwege voorraden (dat hoort er helaas bij), dus wat ik hier zeg moet absoluut worden geverifieerd.

Sowieso is bij dat soort spul er heel veel overlap en rebranding, ik denk ook niet dat Elvedes zelf remmen maakt maar ze inkoopt in China. Ik zie in ieder geval dat Elvedes ook Tektro blokjes en leidingen aanbiedt (net als dat ze Shimano compatible spul aanbieden), dus dit heeft iets meer onderzoek nodig.

Maar dit is dus het lastige voor zowel de consument als de fietsenmaker, het is een heel gepuzzel met dit soort noname spul.

[ Voor 34% gewijzigd door roffeltjes op 09-10-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
mphilipp schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:25:
Die van mij piept in ieder geval niet, en remt prima.
Hoeveel kilometer heb je er al op zitten?

Mijn remmen piepte oorspronkelijk ook niet, dat begon later pas.
Als je ze schoonmaakt en opnieuw afstelt is het ook even weg. Met de nadruk op even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik stoorde me wel aan het gepiep van de remmen en ben daar wel mee bezig gegaan.

Ik had in eerste instantie de remblokken vervangen voor 'organische'. Die zouden van zichzelf al stiller moeten zijn. Maar dat werkte averechts. Bij meerdere keren achter elkaar remmen werd de herrie juist meer. Ik vermoed omdat ze te warm worden vanwege het ontbreken van gaatjes in de remschijven.

De verdenking ging daarna naar de remschijven. Gaatjes in remschijven hebben bij sportfietsen twee doelen; het afvoeren van water en modder, en koeling. Ik ben daarop gaan zoeken naar een set passende schijven en ben uiteindelijk bij BBB terecht gekomen. De BBS-111 is 140mm (achterrem) en de BBS-112 is 160mm. Niet te duur en een nette 'look'. Ik heb deze geplaatst in combinatie met de oorspronkelijke remblokken.

Alle herrie is nu verdwenen en remmen functioneren uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
somedutchjoe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:18:
De BBS-111 is 140mm (achterrem) en de BBS-112 is 160mm. Niet te duur en een nette 'look'. Ik heb deze geplaatst in combinatie met de oorspronkelijke remblokken.

Hoe lang rij je al met deze combi zonder klachten?
Is dit lastig om te monteren? kwestie van die 6 boutjes loshalen en ander plaatje erop?
Kun je een paar foto's plaatsen van het resultaat? Vind persoonlijk die dichte schijven wel strak staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:51
We hebben hier een S2 en een S3. De S3 is een van de eerste batch denk ik Geleverd begin Juni 2020. Tot nu toe prima op gefiets en redelijk veel km op gemaakt zonder problemen. Vorige week na dagje buiten in de regen problemen met de boost button (error 41) en dag later ook error 40, de bel button.
Uiteindelijk na als eerste optie een nieuwe button werd toegestuurd toch maar naar van Moof in Adam gegaan omdat er nu 2 defecte buttons waren. Reparatie zou ongeveer 24 uur duren.
Volgende dag gebeld dat fiets teveel issues had en ze hem gingen vervangen voor een nieuwe. Levertijd van de nieuwe zou rond 1 week zijn maar lijkt erop dat het sneller gaat want inmiddels is tracking ook al binnen.
Dus behoudens de lange wachttijd bij het bellen (40min) geen klachten over de service.
Onze S2 hebben we al langer en die heeft 1x een sevice/reparatie door een aanrijding gehad (defect wiel trappers ) verder altijd prima gewerkt in wind en regen .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
HBO88 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Hoe lang rij je al met deze combi zonder klachten?
Is dit lastig om te monteren? kwestie van die 6 boutjes loshalen en ander plaatje erop?
Kun je een paar foto's plaatsen van het resultaat? Vind persoonlijk die dichte schijven wel strak staan namelijk.
Rij er nu ongeveer 3 weken mee. Voorwiel is geen probleem uiteraard. Met een beetje gedoe is het zelfs mogelijk zonder de kabel los te maken. Voor het achterwiel staan er tegenwoordig keurige filmpjes op de VanMoof support site hoe je deze er af haalt en weer terugplaatst. Is wel wat werk, maar viel me uiteindelijk reuze mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBHNkRjBEZqT7sC-ob7tbgyA06E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8QRRmpbyCCH9Mm5U194l8Gtk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dm25ZnL3cA1gwYjVK5ijv-Tcet8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s7IFysLF2qBebG9YBzggzDm4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
roffeltjes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:34:
VM zelf heeft het bij spare parts over Tektro blokken en ik heb ook in mijn hoofd dat ik een Tektro logo heb gezien op een foto, dus ik ging er vanuit dat het Tektro is. Het vervelende is dat heel veel fietsenmerken ook nog wel eens opeens andere onderdelen monteren vanwege voorraden (dat hoort er helaas bij), dus wat ik hier zeg moet absoluut worden geverifieerd.

Sowieso is bij dat soort spul er heel veel overlap en rebranding, ik denk ook niet dat Elvedes zelf remmen maakt maar ze inkoopt in China. Ik zie in ieder geval dat Elvedes ook Tektro blokjes en leidingen aanbiedt (net als dat ze Shimano compatible spul aanbieden), dus dit heeft iets meer onderzoek nodig.

Maar dit is dus het lastige voor zowel de consument als de fietsenmaker, het is een heel gepuzzel met dit soort noname spul.
Mijn olie is zojuist geleverd, uiteraard verder gegaan met ontluchten, kan alleen maar zeggen wow wat een wereld van verschil, super gedoseerd, piept wel enigszins maar de shimano klauwen werken perfect samen met de VM schijven en hendels, mochten de schijven blijven piepen kan ik altijd nog mijn Shimano schijven erop gooien. :)

nu afwachten hoelang de versnellingsbak het volhoudt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
Ik stoorde me wel aan het gepiep van de remmen en ben daar wel mee bezig gegaan.

Ik had in eerste instantie de remblokken vervangen voor 'organische'. Die zouden van zichzelf al stiller moeten zijn. Maar dat werkte averechts. Bij meerdere keren achter elkaar remmen werd de herrie juist meer. Ik vermoed omdat ze te warm worden vanwege het ontbreken van gaatjes in de remschijven.

De verdenking ging daarna naar de remschijven. Gaatjes in remschijven hebben bij sportfietsen twee doelen; het afvoeren van water en modder, en koeling. Ik ben daarop gaan zoeken naar een set passende schijven en ben uiteindelijk bij BBB terecht gekomen. De BBS-111 is 140mm (achterrem) en de BBS-112 is 160mm. Niet te duur en een nette 'look'. Ik heb deze geplaatst in combinatie met de oorspronkelijke remblokken.

Was mijn idee ook, dat het piepen en kraken echt van de vervuiling komt die in de remblokken gedrukt word ipv het vuil van de remblokken schrapen door de gaten die er nu dus niet in zitten. Bedankt voor het uitzoekwerk. Ga ze ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
na een tip van iemand op Reddit heb ik inmiddels de schakelmomenten ietwat aangepast waardoor alles net wat soepeler en geruislozer schakelt.

voor de achterrem ga ik een verleng setje bestellen zodat ik de bestaande remleiding kan laten zitten.
https://www.fietsonline.c...-hydro-kabel-shimano.html

Shimano SM-BH90 voorrem gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYhwGedpj6ZYvRvuorg6w5L9JT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnruG2ZlGL21LKaQxsRnR49L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Bruzski op 09-10-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 19:44

S1W

Bruzski schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:24:
na een tip van iemand op Reddit heb ik inmiddels de schakelmomenten ietwat aangepast waardoor alles net wat soepeler en geruislozer schakelt, gelijk vanmiddag weer een heerlijk stuk gefietst.
Kan je die schakelmomenten delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
S1W schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

Kan je die schakelmomenten delen?
1/2 op 10km
2/3 op 15km
3/4 op 20km

dat zal voor iedereen anders aanvoelen denk ik maar voor mij werkt het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:01:
[...]

Dat staat er dan een beetje krom, maar hij bedoelt dan dat de piston lek is die bij de hendel hoort die je inknijpt.

Misschien kun je een fietsenmaker vragen om de nieuwe piston die je krijgt van VM te installeren. Zoals ik zei het monteren, vullen/ontluchten etc is volgens mij niet handig om zelf te doen als je daar geen ervaring mee hebt. Ik ben er zelf te onhandig voor denk ik :)
vandaag weer de dagelijkse rit naar mijn werk gehad en de druk leek nu wel goed te zijn .
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de druk nu wel goed is heb er namelijk niks aan gedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
ik heb inmiddels een oplossing gevonden voor het niet laden van de lokatie van de fiets onder de iOS VM app, zodra je op je iPhone onder instellingen/Privacy/Locatievoorzieningen de toegang tot de locatie op "Altijd" zet, wordt als het goed is de actuele lokatie van de fiets geladen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-RQ42TAwv_XABibQUz7q96EaTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIESJGE4HukvKlRmq7S6zROg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Bruzski op 10-10-2020 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
Bruzski schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 02:18:
ik heb inmiddels een oplossing gevonden voor het niet laden van de lokatie van de fiets onder de iOS VM app, zodra je op je iPhone onder instellingen/Privacy/Locatievoorzieningen de toegang tot de locatie op "Altijd" zet, wordt als het goed is de actuele lokatie van de fiets geladen. :)

[Afbeelding]
Volgens mij zorgt dit ervoor dat de locatie van je iPhone altijd gedeeld wordt met de app. De locatie van de fiets zal altijd de laatste plek zijn waar je hem op slot hebt gedaan en staat in zoverre los van de app. Die van mij staat in de app nog steeds hier on de schuur, maar is al ruim week geleden opgehaald. Iemand enig idee hoe lang het echt duurt om een vervang fiets te krijgen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:06
Voor wie nog een elektrische pomp zoekt, alleen vandaag:

Xiaomi Elektrische Luchtcompressor van 69.99 nu 29.95 https://www.ibood.com/nl/...sche-luchtcompressor.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
oscarwashere schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:09:

Xiaomi Elektrische Luchtcompressor van 69.99 nu 29.95 https://www.ibood.com/nl/...sche-luchtcompressor.html
Ik heb er een, geweldig ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArniD
  • Laatst online: 16:02
oscarwashere schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:09:

Oh beter! Ik zat er laatst nog naar te kijken!
Meteen maar besteld. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Thanks, ook besteld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2023
Wat vinden jullie van het idee dat de fiets binnenkort een aanpassing krijgt zodat de US mode niet meer beschikbaar is in EU dus ook NL.

In Duitsland komt de update volgende maand al. NL en de rest zal snel daarna volgen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:07
MichaelX schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:50:
[...]NL en de rest zal snel daarna volgen..
Dat is geen feit.

[ Voor 8% gewijzigd door ZiSE op 10-10-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MichaelX schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:50:
Wat vinden jullie van het idee dat de fiets binnenkort een aanpassing krijgt zodat de US mode niet meer beschikbaar is in EU dus ook NL.

In Duitsland komt de update volgende maand al. NL en de rest zal snel daarna volgen..
Het is serverside, dus een update is niet eens nodig. En zoals @zise zegt geen feit, speelt nu enkel in DE.

[ Voor 6% gewijzigd door Rub147 op 10-10-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
Waarom is dat geen feit ? Omdat jij dat zegt ? Het is een kwestie van tijd, neem dat maar van mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 13:50
MichaelX schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Waarom is dat geen feit ? Omdat jij dat zegt ? Het is een kwestie van tijd, neem dat maar van mij aan.
Waar baseer je dat op dan ? Duitsland heeft veel strengere controles ook op (motor)fietsen en die zijn altijd het braafste jongetje van de klas. Nederland is daar historisch gezien veel soepeler in. Om die reden moet ik het nog maar zien en neem ik het niet van je aan puur omdat je argumentatie niveau 0,0 is. Het doet me denken aan “omdat ik het zeg” argumentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelX
Smartbikers schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Waar baseer je dat op dan ? Duitsland heeft veel strengere controles ook op (motor)fietsen en die zijn altijd het braafste jongetje van de klas. Nederland is daar historisch gezien veel soepeler in. Om die reden moet ik het nog maar zien en neem ik het niet van je aan puur omdat je argumentatie niveau 0,0 is. Het doet me denken aan “omdat ik het zeg” argumentatie.
De tijd zal het leren. Don’t say i didn’t tell you so :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15
[...]

Ben met je eens dat de kans aanwezig is dat dit ook in NL gaat gebeuren. Maar dat is puur speculeren. Geen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:28

eisbaer

Zie signature

Rub147 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Het is serverside, dus een update is niet eens nodig.
Hoe weet je dat zo zeker? Het wijzigen van instellingen evenals een firmware update verloopt via de bluetooth connectie.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
eisbaer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
Hoe weet je dat zo zeker? Het wijzigen van instellingen evenals een firmware update verloopt via de bluetooth connectie.
Dat vroeg ik me dus af, hoe doen ze dat? stel je gebruikt de fiets volledig zonder telefoon (of bluetooth uit) dan zou je nooit die update krijgen?

Even een sprongetje: Als dat zo is, hoe zit het dan met diefstal en de allianz verzerkering? VM kan 'zien' dat de fiets op slot stond en een verklaring daarvoor geven. Maar als die data enkel via bluetooth en je telefoon verzonden wordt, dan kunnen ze dus niet zien dat je fiets op slot stond wanneer je die telefoon niet bij je hebt?
En dus heb je dan een probleem met de allianz verzekering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
HBO88 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:52:
VM kan 'zien' dat de fiets op slot stond en een verklaring daarvoor geven.
Min of meer.
De fiets SMS't naar Vanmoof als het alarm af gaat. En het alarm gaat alleen af als hij op slot stond en de fiets bewogen wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door maxnl op 10-10-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Smartbikers schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat de hele accel groep dit precedent nu wel wil gebruiken.
Voor nogal wat mensen is die US mode een belangrijk argument om voor VM te kiezen.... easy win.
In elk geval, als ik daar iets te zeggen had, dan had een of andere advocatenkantoor nu een opdracht gekregen. (Net als de advocaten bij VM nu aan het werk zijn. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Interessante leesvoer :/

European Commission confirms light electric vehicle legislation rethink
https://cyclingindustry.n...Ozy6jOPcTw03wvXAmhqhY8jzg

Relating to the type-approval of two or three-wheel motor vehicles and repealing Council Directive 92/61/EEC
https://www.legislation.g..._MqP6lnTieqZK-ivIhyRlOpcA

[ Voor 34% gewijzigd door Bruzski op 11-10-2020 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Het zal mij benieuwen of dit in Nederland ook besproken zal worden door de autoriteiten en op welke manier. De fietspaden en - cultuur is hier natuurlijk totaal anders, automobilisten hier zijn veel meer bedacht op kruisende fietsers of fietsers in de dode hoek. Daarnaast is de regelgever traag, zoals ook met e-steps en e-skateboards.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]

Een feit is een waargenomen of gemeten gebeurtenis of omstandigheid. Die waarneming of meting speelt zich in het verleden af. Jij speculeert over een beslissing die nog niet genomen is. Dat speelt zich in de toekomst af. Daarmee kan dat besluit op dit moment geen feit zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door eisbaer op 11-10-2020 00:22 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelX
eisbaer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:18:
[...]
Een feit is een waargenomen of gemeten gebeurtenis of omstandigheid. Die waarneming of meting speelt zich in het verleden af. Jij speculeert over een beslissing die nog niet genomen is. Dat speelt zich in de toekomst af. Daarmee kan dat besluit op dit moment geen feit zijn.
Eisbaer, bedankt voor de uitleg van wat een feit precies is. Weer wat geleerd vandaag.

Echter, ga je er van uit dat ik ‘speculeer’ over een beslissing die volgens jou(!) nog niet genomen is.

Waarom ga je daar eigenlijk van uit ? Zoals ik net al zei, de tijd zal het leren. Ik kom hier niet om mijn gelijk te halen, je hoeft het niet van me aan te nemen maar ik weet wat ik weet. En dat is in dit geval iets meer als dat jij weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Organische blokken zijn stiller in droog, in het nat remt het veel minder en met veel meer herrie. Op de mountainbike wissel ik oa. Om die reden als het echt nat is (en als ik in de bergen ga rijden ivm extra remkracht) naar metalen blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
eisbaer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
VanMoof kan aan de hand van een belletje/mailtje de US optie verwijderen (of toevoegen). Zo was er voor de ES2 een aanbod vanuit ADAC, deze fietsen kwamen standaard zonder US optie (je kunt dan in de app niet switchen). Echter zijn deze fietsen ook geleverd aan mensen die niet van het ADAC aanbod gebruik hebben gemaakt, zij konden met een belletje de US stand unlocken, dan is het weer mogelijk om de US stand te selecteren in de app.

Ik doelde er meer op dat er geen firmware update of app update nodig is om dit te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Rub147 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:05:
[...]

VanMoof kan aan de hand van een belletje/mailtje de US optie verwijderen (of toevoegen). Zo was er voor de ES2 een aanbod vanuit ADAC, deze fietsen kwamen standaard zonder US optie (je kunt dan in de app niet switchen). Echter zijn deze fietsen ook geleverd aan mensen die niet van het ADAC aanbod gebruik hebben gemaakt, zij konden met een belletje de US stand unlocken, dan is het weer mogelijk om de US stand te selecteren in de app.

Ik doelde er meer op dat er geen firmware update of app update nodig is om dit te realiseren.
Waarschijnlijk werkt het zo; Als VM aan de serverzijde bestaande instellingen wijzigt dan neemt de app die over zodra deze via internet contact maakt met VM. Wanneer de app vervolgens via bluetooth connectie maakt met de fiets, komen deze instellingen ook in de fiets terecht. Het cruciale punt is dan de internettoegang van de app (naast de versie van de app en firmware).

[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 11-10-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Pff lekker dan..vrijwel zeker dus dat de S4 volgend jaar zonder de US snelheid uitkomt hier. Als ik van moof was, zou ik ervoor zorgen dat de batterij uitneembaar wordt, anders is het gauw gedaan met die groeiende cijfers van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
eisbaer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:19:
[...]
Waarschijnlijk werkt het zo; Als VM aan de serverzijde bestaande instellingen wijzigt dan neemt de app die over zodra deze via internet contact maakt met VM. Wanneer de app vervolgens via bluetooth connectie maakt met de fiets, komen deze instellingen ook in de fiets terecht. Het cruciale punt is dan de internettoegang van de app (naast de versie van de app en firmware).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Zo'n optie zie ik niet in mijn Android versie. Met bijvoorbeeld netguard firewall kun je per app toegang dicht zetten voor WiFi en mobiel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJO4z0sf4GC0niTEi35W-8r8Sf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMsQ8Wf8C3E9xtwa9KcWT5J5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Rub147 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:05:

Ze hebben echter wel aangekondigd het via een update te gaan doen. Dat zou kunnen betekenen dat ze niet op basis van de serienummers van Europese kopers gaan limiteren, maar dat het bijvoorbeeld met de locatie van de telefoon gaat werken.

Dan kan je de optie om de snelheidslimiet aan te passen uitschakelen als de gebruiker zich in Duitsland bevind, en de verantwoording bij de gebruiker laten in landen waar je als fabrikant niet direct een probleem hebt als de optie er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 09:11
Is er iemand met stille kettingkast die een video wilt delen? Ik zoek referentie wat acceptabel is en wat niet qua geluid.
Je kan fiets op zijn kop zetten en even draaien met de pedalen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

maxnl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
Dan kan je de optie om de snelheidslimiet aan te passen uitschakelen als de gebruiker zich in Duitsland bevind, en de verantwoording bij de gebruiker laten in landen waar je als fabrikant niet direct een probleem hebt als de optie er is...
Maar is dat dan niet simpel te omzeilen door de app geen toegang te geven tot de locatiegegevens (of zelfs fake-locatiegegevens te gebruiken)? Je kan dan weliswaar niet meer zien waar je fiets geparkeerd is, maar zoals eerder besproken werkt die optie toch niet zo goed.

En dan wellicht in combinatie met het blokkeren van internettoegang voor de app.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Roo schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Maar is dat dan niet simpel te omzeilen door de app geen toegang te geven tot de locatiegegevens (of zelfs fake-locatiegegevens te gebruiken)? Je kan dan weliswaar niet meer zien waar je fiets geparkeerd is, maar zoals eerder besproken werkt die optie toch niet zo goed.

En dan wellicht in combinatie met het blokkeren van internettoegang voor de app.
misschien is een vpn tunnel opzetten een oplossing, gewoon aangeven dat je in de US resideert >:)
heval schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:53:
Is er iemand met stille kettingkast die een video wilt delen? Ik zoek referentie wat acceptabel is en wat niet qua geluid.
Je kan fiets op zijn kop zetten en even draaien met de pedalen. Alvast bedankt!
mijn kettingkast sleept een beetje maar niet hinderlijk ofzo, ik denk dat alles gewoon een beetje moet inslijten :/

[ Voor 27% gewijzigd door Bruzski op 11-10-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-08 08:20
mijn kettingkast sleept een beetje maar niet hinderlijk ofzo, ik denk dat alles gewoon een beetje moet inslijten :/
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Roo schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:08:
Maar is dat dan niet simpel te omzeilen door de app geen toegang te geven tot de locatiegegevens (of zelfs fake-locatiegegevens te gebruiken)?
Denk dat het bezwaar van de Duitse authoriteiten vooral is dat de optie om de regio in te stellen het "per ongeluk" selecteren van de verkeerde locatie wel erg makkelijk maakt.

Alles met wielen is opvoerbaar, en elke restrictie is te omzeilen. Maar dat brengt doorgaans geen fabrikanten in de problemen. De huidige optie zit ze wel dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Nl kan ook gewoon de snelheid verhogen .. al vraag ik mij af of dat verstandig is voor de oudere onder ons die niet meer zo oplettend zijn (verminderd reactie vermogen ) al zie ik die niet op een vm fiets al gaat gazelle dan ook de snelheid van de e bikes verhogen lijkt mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-07 13:13
Eeh dat is het model dat VM heeft gekozen. Het is geen kettingkast maar een kettinggeleider. Als ketting op de geleider is ingesleten hoor je hem niet meer. Voordeel is dat er veel minder ruimte is om vuil in te verzamelen én dat de geleider van flexibel materiaal is gemaakt zodat die tegen een stootje kan. Maar goed elk voordeel heeft zijn nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 09:11
Wheeliemaker schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Eeh dat is het model dat VM heeft gekozen. Het is geen kettingkast maar een kettinggeleider. Als ketting op de geleider is ingesleten hoor je hem niet meer. Voordeel is dat er veel minder ruimte is om vuil in te verzamelen én dat de geleider van flexibel materiaal is gemaakt zodat die tegen een stootje kan. Maar goed elk voordeel heeft zijn nadeel.
Hoe werkt zo een kettinggeleider precies? En hoe lang moet je inrijden zover jij weet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelX
heval schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

Hoe werkt zo een kettinggeleider precies? En hoe lang moet je inrijden zover jij weet?
Verschillend maar na een maand normaal gebruik moet het wel ingesleten zijn. Ligt natuurlijk aan hoevaak er gefietst wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:52
max.schollen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:39:
Nl kan ook gewoon de snelheid verhogen .. al vraag ik mij af of dat verstandig is voor de oudere onder ons die niet meer zo oplettend zijn (verminderd reactie vermogen ) al zie ik die niet op een vm fiets al gaat gazelle dan ook de snelheid van de e bikes verhogen lijkt mij
9 van de 10 oudjes op een snorfiets rijdt ook te hard, en trouwens boven de 25 jaar houden ze je meestal toch niet aan. Dan val je buiten de doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Bintzak schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:17:
[...]

9 van de 10 oudjes op een snorfiets rijdt ook te hard, en trouwens boven de 25 jaar houden ze je meestal toch niet aan. Dan val je buiten de doelgroep.
Is de max snelheid van een ebike überhaupt te testen? Moet oom agent dan een rondje fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:52
jodeltje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Is de max snelheid van een ebike überhaupt te testen? Moet oom agent dan een rondje fietsen?
Geen idee, zal wel op de rollenbank kunnen misschien? Uit ervaring met de scooter 20 jaar geleden stond dat ding meestal een paar straten verderop dus gewoon je app even op EU zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Bintzak schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:53:
[...]

Geen idee, zal wel op de rollenbank kunnen misschien? Uit ervaring met de scooter 20 jaar geleden stond dat ding meestal een paar straten verderop dus gewoon je app even op EU zetten.
Rollerbank meet KiloWatt, geen snelheid. Ook heb ik ze al jaren niet gezien, wat ook te zien is aan het percentage snorfietsen wat veel te hard gaat.

Edit: althans, dat KW was 20 jaar geleden zo..

[ Voor 5% gewijzigd door jodeltje op 11-10-2020 23:20 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.