Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Bintzak schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:30:
Zag net dat er een firmware update is, laat maar weten als je US stand het niet meer doet dan stel ik die update eventjes uit :+
Is dat fw v1.2.7 of hoger?

Heb gezocht naar disable auto-update, maar kan ik nergens vinden, gaat fw update alleen handmatig?

Heb nog steeds fw v1.2.0 (met Android vM app v5.3.0), maar geen idee hoe een fw update te activeren / pushen? Beter ook alleen doen als je zeker weet dat er geen features disabled of weggehaald zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
HAWK Wizard schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Heb gezocht naar disable auto-update, maar kan ik nergens vinden, gaat fw update alleen handmatig?

Heb nog steeds fw v1.2.0 (met Android vM app v5.3.0), maar geen idee hoe een fw update te activeren / pushen? Beter ook alleen doen als je zeker weet dat er geen features disabled of weggehaald zijn!
Als je de app in de Play Store opzoekt kan je wel voorkomen dat deze automatisch updates installeert. Rechtsboven op de drie puntjes dan verschijnt die optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNtDlIiunMb2VTAATLlK3JTw9KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rA8BCT2IALkSjGDINo1WXVAc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
[...]

Gaat om de fiets firmware van 1.1.18 heb hem gisteren in gebruik genomen dus zal dan wel een wat oudere firmware hebben. Misschien toch ontschuldige update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
heval schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Rot voor je dat je zovaak dit heb moeten doen.
Mag ik vragen hoe je de fiets met de trein hebt gedaan? Mag niet in de IC toch? Hoe werkt het precies. En kosten?
Er is denk ik veel weerstand gekomen op het feit dat je de fiets niet meer in de trein mocht meenemen dat de NS het heeft teruggedraaid. Sinds 1 juli is het weer toegestaan, niet in de ochtend of later in de middag i.v.m. drukte. En ze zien ook liever dat je de fiets registreert maar dat is niet verplicht.

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Over die snelheidslimiet: ik heb het idee (fiets moet nog komen, dus kan niet testen) dan VM een standaard rebranded Bafang motor gebruikt. Die Bafang software is vrij eenvoudig te manipuleren met kitjes of software aanpassingen. Dus mocht VM de US optie verwijderen dan zal dat wellicht nog helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-09 11:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
oscarwashere schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Als je de app in de Play Store opzoekt kan je wel voorkomen dat deze automatisch updates installeert. Rechtsboven op de drie puntjes dan verschijnt die optie.

[Afbeelding]
Thx, ik bedoelde eigenlijk te vragen of de firmware van de fiets automatisch geüpdate wordt, dacht namelijk van niet een dat dat altijd handmatig moet... Heb de updates voor 1.2.4 en 1.2.7 echter nog niet langs zien komen.

De app update inderdaad maar even op handmatig gezet, daar komt die trigger voor v-max natuurlijk vandaan. Misschien goed om deze versie van de apk (Android app) maar even goed te bewaren ergens.... Maar kan natuurlijk ook zijn dat ze met nieuwe firmware in de fiets dit onmogelijk maken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
HAWK Wizard schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Thx, ik bedoelde eigenlijk te vragen of de firmware van de fiets automatisch geüpdate wordt, dacht namelijk van niet een dat dat altijd handmatig moet... Heb de updates voor 1.2.4 en 1.2.7 echter nog niet langs zien komen.

De app update inderdaad maar even op handmatig gezet, daar komt die trigger voor v-max natuurlijk vandaan. Misschien goed om deze versie van de apk (Android app) maar even goed te bewaren ergens.... Maar kan natuurlijk ook zijn dat ze met nieuwe firmware in de fiets dit onmogelijk maken....
Ik verwacht dat ze dit soort app updates gewoon 'stiekem' kunnen uitvoeren, zonder een update uit de Play Store nodig te hebben. Net als dat je bij VM kan vragen om de firmware update te pushen, die dan ook zomaar verschijnt, zal de US/EU-instelling vast ook met een druk op de knop kunnen worden aangepast. Enkel het updaten van de firmware lijkt mij niet stiekem kunnen, want je mag de verbinding niet verliezen. Maar wellicht is het ook daarin een druk op de knop, dus is 1x verbinden genoeg voor de trigger.

Uiteindelijk kan ik alleen maar gokken en speculeren, we wachten rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
ik heb de fiets inmiddels binnen, zelfde grietje die mijn simcockpit had geleverd, hehe.. of ik even mee wou meehelpen met sjouwen, er stonden er nog 3 in haar bus om af te leveren.. >:)

klopt het dat de voorwiel as zwaar aanloopt zodra je deze met de hand wil testen of er een slag in zit? :?

ik ga weer verder. :*)

edit:
helaas geen handleiding aangetroffen, niettemin heb ik de fiets netjes in elkaar gezet maar geen mogelijk om deze te registreren omdat ik een QR code nodig heb? zucht... iemand nog een idee :?

sukkel ik!! :F handleiding zat aan de doos vast.. |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Bruzski op 01-10-2020 16:39 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
De FW updates gaan nooit vanzelf! Die moet je altijd in de app zelf starten. Je krijgt alleen een bericht dat er nieuwe FW voor je fiets is.

FW is iets anders dan de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Bruzski schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:24:
klopt het dat de voorwiel as zwaar aanloopt zodra je deze met de hand wil testen of er een slag in zit? :?
Dat klopt niet, is het inmiddels (met de handleiding) opgelost? Eventuele slag in je wiel zal je wel moeten kunnen zien als je er recht op kijkt terwijl je hem laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
het is inmiddels gelukt, voorwiel is loepzuiver, motorkabel plaatsen was super gemakkelijk en ook geen enkele kras te bekennen, wel heeft de voorwiel spatbord een lichte afwijking en blijft de schopslot een beetje hangen bij ontgrendelen, beetje WD40 toepassen..

ik krijg overigens met geen mogelijkheid de backup code ingesteld, iemand een tip ? :/

let niet op de troep, ik ben glazen aan het opruimen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKMt1kBPMNPhjy6i7rvWO87bEtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jOyE8zlEUj7GeiualNpQ5BN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-qSmdsSe5U5xF9o3mdBec0A0Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRQUyqQUTvI3h8kdg0GquNdN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 12:41

DataCopy

Dum vita est spes est

Bruzski schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:27:

ik krijg overigens met geen mogelijkheid de backup code ingesteld, iemand een tip ? :/
Hoe bedoel je dat? Dat kan toch 'gewoon' in de app?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
Betere lak afwerking en ringetjes op de assen.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0sO4JIW7vy0YkuxaGEGpQHy7KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXrqifQMLPKV0fiyFZkUwwB1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mJ0aT169J9ws-id5BgKQzDwsbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZL6nthokqgctBRLxFVLIzgs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 164% gewijzigd door Bruzski op 01-10-2020 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Bintzak schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Ja zie inderdaad de tape zitten en ik denk wel te weten waarom, de stuur pen is van RVS en die verhogers waarschijnlijk aluminium. Wat gebeurt er als die twee met elkaar in contact komen..... juist Roest! Dus niet verwijderen die tape. Het is ook een dikkere tape dan standaard plakband.
er zitten 2 stuurverhoger setjes in de doos, waarom is 1 setje dan met rubber aan de binnenkant uitgevoerd en het andere setje niet, toch raar :?

schopslot zojuist met wat telflon slotspray behandeld, schiet nu direct terug, heb ook zojuist even een kort rondje gereden, man wat rijd dat heeeerlijk, schakelen gaat ook een stuk subtieler, geen harde krak meer zoals ik bij de testrit ondervond.

afwachten hoelang de S3 het volhoudt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Bruzski schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

er zitten 2 stuurverhoger setjes in de doos, waarom is 1 setje dan met rubber aan de binnenkant uitgevoerd en het andere setje niet, toch raar :?

schopslot zojuist met wat telflon slotspray behandeld, schiet nu direct terug, heb ook zojuist even een kort rondje gereden, man wat rijd dat heeeerlijk, schakelen gaat ook een stuk subtieler, geen harde krak meer zoals ik bij de testrit ondervond.

afwachten hoelang de S3 het volhoudt. >:)
Dan heb ik denk ik die zonder tape gemonteerd :O . Dan zal het wel voor grip zijn dat ze niet zomaar rondspringen. Zal er van de week eens maar kijken. Dan is het 1 kant met tape monteren en de andere zonder tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Bruzski schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:07:
Betere lak afwerking en ringetjes op de assen.. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had toevallig de doos bij me op werk, tape er een stuk afgesneden en nu 2 stuur verhogers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Hijo Del Jefe schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:11:
Mijn fiets heb ik inmiddels weer meegegeven aan een meneer in een bruine bus, maar toch bedankt. Ik voel me weer iets minder dom ;)
Ben er dankzij bruzski achter, de tape is om te zorgen dat de ringen niet zomaar draaien. Je heb 1 helft met tape en 1 zonder tape die moet je dus met elkaar combineren. Je kan dus de tape ook gewoon verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Ik heb de rubbers tape verwijderd en de binnenzijde voorzien van dubbelzijdig hobby tape, deze is stuk dunner waardoor beide stuurverhogers perfect in elkaar schuiven, rij positie is een stuk aangenamer nu.

Zoals eerder ook aangekaart, ook ik had zojuist een kort moment dat ik in het luchtledige trapte, maar ik merk dat dit simpel te voorkomen is zodra je de trappers niet belast tijdens het schakelen.

doe er je voordeel me.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Tommie12 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:55:
[...]

Ze kunnen het ook bepalen aan de hand van de locatie van de GSM.

Het is gewoon fraude door VM. Ze overtreden de wet (en dat weten ze), en daar gaan ze mee proberen extra te verkopen.
Beetje zoals Volkswagen met de Dieselgate.
Geen idee waarom je het omschrijft als fraude? Fraude is als er bewust bedrog (al dan niet financieel) wordt toegepast. Volgens mij is VanMoof heel open over de mogelijkheid om harder te fietsen dan 25km pu.
Dat het wettelijk niet in NL is toegestaan is wat anders.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bruzski schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:27:
het is inmiddels gelukt, voorwiel is loepzuiver, motorkabel plaatsen was super gemakkelijk en ook geen enkele kras te bekennen, wel heeft de voorwiel spatbord een lichte afwijking en blijft de schopslot een beetje hangen bij ontgrendelen, beetje WD40 toepassen..

let niet op de troep, ik ben glazen aan het opruimen. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die afwijking in het spatbord is al aanwezig sinds de S1. Ik heb dit probleem ook (S1) en moet zo nu en dan het spatbord weer in een rechte positie buigen.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 02-10-2020 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
litebyte schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:31:
[...]

Geen idee waarom je het omschrijft als fraude? Fraude is als er bewust bedrog (al dan niet financieel) wordt toegepast. Volgens mij is VanMoof heel open over de mogelijkheid om harder te fietsen dan 25km pu.
Dat het wettelijk niet in NL is toegestaan is wat anders.
Een S3 is eigenlijk een Speed pedelec, maar wordt niet zo verkocht.
Hij beantwoordt niet aan de eisen van een fiets met hulpmotor, hoe noem je dat?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Tommie12 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:55:
[...]

Ze kunnen het ook bepalen aan de hand van de locatie van de GSM.

Het is gewoon fraude door VM. Ze overtreden de wet (en dat weten ze), en daar gaan ze mee proberen extra te verkopen.
Beetje zoals Volkswagen met de Dieselgate.
Fraude is een groot woord. Mijn auto kan ook sneller dan de toegestane maximum snelheid op de snelweg, maar dat is toch ook geen probleem? Als autobestuurder ben je zelf verantwoordelijk om je aan de maximum snelheid te houden.

Zelf vind ik de 25 km/u ook maar een arbitrair gekozen snelheid. Ik fiets momenteel elke dag naar werk op de US mode en fiets daarbij vaak met wielrenners op die regelmatig even snel gaan als ik. Zij dragen een helm, ik draag een helm (want zo verstandig ben ik ook wel weer) en we gaan even snel. Ik zie hierin weinig problemen, ook al weet ik dat ik de wet overtreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
frennek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:20:
[...]

Fraude is een groot woord. Mijn auto kan ook sneller dan de toegestane maximum snelheid op de snelweg, maar dat is toch ook geen probleem? Als autobestuurder ben je zelf verantwoordelijk om je aan de maximum snelheid te houden.
De regels voor auto's zijn nu eenmaal zo dat er geen maximumsnelheid is.
Maar voor een snorfiets of een ebike zijn die er wel.

Als je een vergelijking met auto's wil maken, dan is het alsof je in de papieren schrijft dat de motor 100pk heeft (en daar wordt je verzekering op bepaald), maar dat de auto afgeleverd wordt met 150pk.

Tuning is nu eenmaal illegaal, dus als je het toch doet, dan belazer je de boel.
Duitsland heeft het door, en nu gaan de poppen aan het dansen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 23:26

eisbaer

Zie signature

Tommie12 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Een speed pedelec haalt 45 km/u, dat haalt een S3 bij lange na niet. Mijn Watt fiets haalt 28 km/u als hij van de lader komt. Is dat naar jouw beeld dan ook een speed pedelec?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:59

mphilipp

Romanes eunt domus

frennek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:20:
[...]
Mijn auto kan ook sneller dan de toegestane maximum snelheid op de snelweg, maar dat is toch ook geen probleem?
Nou, het grote verschil is dat je met een e-bike makkelijker die maximum snelheid haalt dan met je auto. Weinig mensen die boven de 160 op de snelweg of in de stad rondscheuren. Maar die 30kmh is veel makkelijker te halen en ik haal 'm ook wel. Met gemak.

Ik denk zelf dat we niet zo bang hoeven zijn dat ze in Nederland Duitsland na gaan doen. Die Duitsters zijn nu eenmaal veel strikter. Zij hebben daar bv ook een APK voor motorfietsen en er wordt dan zelfs gecontroleerd of je wel 'goedgekeurde' accesoires en onderdelen hebt. Voor elke accesoire en alle onderdelen moet een AGB uitgegeven zijn waarin staat dat deze accesoire geschikt is voor jouw merk/type motorfiets.. Dat geldt voor banden, spiegels, alle denkbare accesoires en onderdelen. Voor sommige dingen snap ik het, maar als ik een ventieldopje van het verkeerde merk heb, ben ik al in overtreding. Sommige onderdelen zijn nu eenmaal niet belangrijk of hebben niets met verkeersveiligheid te maken. Maar goed, Duitsers he... :+

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 02-10-2020 08:54 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:55
Toen ik vanochtend deze Tweakers forum opende was ik even verward of ik nou bij juridisch loket was of op VM forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
eisbaer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Een speed pedelec haalt 45 km/u, dat haalt een S3 bij lange na niet. Mijn Watt fiets haalt 28 km/u als hij van de lader komt. Is dat naar jouw beeld dan ook een speed pedelec?
Ja, want een "gewone" fiets met trapondersteuning mag maar 25km/h halen. Zit je daar boven, dan val je onder de regels van de speed pedelec (rijbewijs, helm, verzekering, ...)
Nergens staat er overigens dat je de 45km/h moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Tommie12 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:23:
[...]
Ja, want een "gewone" fiets met trapondersteuning mag maar 25km/h halen. Zit je daar boven, dan val je onder de regels van de speed pedelec (rijbewijs, helm, verzekering, ...)
Nergens staat er overigens dat je de 45km/h moet kunnen halen.
Volgens de regelgeving klopt dat. Ben benieuwd wat de rechter zegt als die fiets 25.5 km/u haalt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42
Op mn racefiets rijd ik veel harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Tommie12 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:27:
De regels voor auto's zijn nu eenmaal zo dat er geen maximumsnelheid is.
Maar voor een snorfiets of een ebike zijn die er wel.

Als je een vergelijking met auto's wil maken, dan is het alsof je in de papieren schrijft dat de motor 100pk heeft (en daar wordt je verzekering op bepaald), maar dat de auto afgeleverd wordt met 150pk.

Tuning is nu eenmaal illegaal, dus als je het toch doet, dan belazer je de boel.
Maar met die snorfiets heb je ook pas een probleem als die 35 km/uur op de rollerbank gaat: https://www.vraaghetdepol...t-ik-een-boete-krijg.html

US stand van 32 km/uur blijft daar nog onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
JaMaaT schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:10:
Op mn racefiets rijd ik veel harder :)
Het gaat om de snelheid waar de trapondersteuning stopt. De rest is niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
eisbaer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:01:
[...]
Volgens de regelgeving klopt dat. Ben benieuwd wat de rechter zegt als die fiets 25.5 km/u haalt.
25.5 is natuurlijk borderline...
32km/h is duidelijk er boven. De tolerantie is dacht ik 2km/h.

De politie in D was duidelijk. Boete, en de fiets uit het verkeer tot de "mogelijkheid om de US stand te activeren" wordt verwijderd.
Daarenboven, als de bestuurder geen rijbewijs had, dan was er een veroordeling voor rijden zonder rijbewijs bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Zoals je het omschrijft, de fiets voldoet niet aan de eisen van de wet. Maar geen fraude.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
maxnl schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Maar met die snorfiets heb je ook pas een probleem als die 35 km/uur op de rollerbank gaat: https://www.vraaghetdepol...t-ik-een-boete-krijg.html

US stand van 32 km/uur blijft daar nog onder.
snorfietsen mogen op de teller 34km, 4km wettelijk correctie en 5km rollerbank correctie is precies 25km, zal dit ook voor ebikes gelden? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

snorfietsen mogen op de teller 34km, 4km wettelijk correctie en 5km rollerbank correctie is precies 25km, zal dit ook voor ebikes gelden? :/
Volgens mij mogen electrische feitsen met trapondersteuning tot 25km - 3km 'speling' hebben in Nederland. In sommige andere landen buiten de EU (niet Europa) is de regelgeving vele malen ingewikkelder is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 12:10
litebyte schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Zoals je het omschrijft, de fiets voldoet niet aan de eisen van de wet. Maar geen fraude.
Is het geen vorm van oneerlijke concurrentie, als andere fietsmerken zich wel houden aan max 25 km/h.
En vervolgens blijkt dat mensen bewust kiezen voor een VanMoof juist voor die 32 km/h.
Het verbaast mij eigenlijk dat andere fietsmerken elkaar :) niet aanklagen als concurrent zich niet houdt aan de eisen van de wet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
In het normale ebike topic hier op tweakers staat als topic warning: Let op:
Tips & tricks voor opvoeren zijn net als software cracks - illegaal.

Mogen ze hier in dit topic ook wel toepassen!

[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 02-10-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Patvs120 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Is het geen vorm van oneerlijke concurrentie, als andere fietsmerken zich wel houden aan max 25 km/h.
En vervolgens blijkt dat mensen bewust kiezen voor een VanMoof juist voor die 32 km/h.
Het verbaast mij eigenlijk dat andere fietsmerken elkaar :) niet aanklagen als concurrent zich niet houdt aan de eisen van de wet.
Mogelijk. Het is in iig een USP of unieke feature... :)
/Zodra VanMoof popluair begint te worden zal er vast geklaagd worden.

Ik verbaas me er eigenlijk meer over dat Nederlandse verzekeringsmaatschappijen de fiets nog verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

eisbaer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Een speedpedelec is voor de wet eigenlijk elke fiets die trapondersteuning geeft boven de max. toegestane snelheid van 25km/u (met 3km speling) ongeacht of dat nu 30,32,40 of 45 per/u is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

litebyte schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
Volgens mij mogen electrische feitsen met trapondersteuning tot 25km - 3km 'speling' hebben in Nederland. In sommige andere landen buiten de EU (niet Europa) is de regelgeving vele malen ingewikkelder is mijn ervaring :)
Op sommige pagina’s wordt over een marge van 10% gesproken maar dat zijn dan weer geen officiële bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
Jbk- schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 06:49:
[...]

Ik heb de Yepp maxi (achterzitje) en gaat uitstekend. Deze zit zo, dat je achterlamp nog functioneel is. Had eerder een bobike die een stuk lichter is, maar moest dan een extra lampje bevestigen.
De Yepp gaat middels een framedrager dus je hebt geen bagagedrager nodig.
Yepp mini (voorzitje) ga ik binnenkort monteren.
Oh, een dubbele standaard is wel een must.
Heeft iemand enig idee welke dubbele standaard zou passen op de X3/S3? Zie dat dit al wel eens is gevraagd, maar nooit beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 14:05
Burnyl schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Heeft iemand enig idee welke dubbele standaard zou passen op de X3/S3? Zie dat dit al wel eens is gevraagd, maar nooit beantwoord.
Daar ben ik ook benieuwd naar. De meeste dubbele standaards schroef je met een bout van bovenaf vast, bij de S3/X3 kom je daar niet bij omdat de accu daar zit. Het moet er dus 1 zijn die je vanaf de onderkant kunt vastschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 09:56
Ik zie dit topic voor het eerst. Ik was in de veronderstelling dat VM een echt premium merk is. Maar als ik dit allemaal zo lees heb ik toch zo mijn twijfels. Ik heb de VM besteld in augustus met levering in september. Deze is inmiddels verplaatst naar eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
Frozing schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. De meeste dubbele standaards schroef je met een bout van bovenaf vast, bij de S3/X3 kom je daar niet bij omdat de accu daar zit. Het moet er dus 1 zijn die je vanaf de onderkant kunt vastschroeven.
Zou deze passen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMbUDzwbuC2Gi8QMEV9ItdGup6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOapegiNfwNlmINxkGTmublf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
Op het eerste gezicht zou ik zeggen van niet, omdat je deze standaard ook vanaf de bovenkant vastzet. Wellicht dat het gat met de schroefdraad op te boren is, zodat er een bout aan de onderkant doorheen kan. Dan moet er nog wel ruimte zijn voor een boutkop, wellicht zou een inbusbout passen.
Welke is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
Frozing schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Op het eerste gezicht zou ik zeggen van niet, omdat je deze standaard ook vanaf de bovenkant vastzet. Wellicht dat het gat met de schroefdraad op te boren is, zodat er een bout aan de onderkant doorheen kan. Dan moet er nog wel ruimte zijn voor een boutkop, wellicht zou een inbusbout passen.
Welke is dit?
Dit is de TOM dubbel standaard 28 inch aluminium zwart. Vouwt naar 1 kant zie ik nu: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UPvDDCZGHW_zuufbz0BYccdgUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrleiMRCyOuLujXIb8tfFZGS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Patvs120 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Het zou me niet verwonderen dat zoiets in Duitsland gebeurd is.
Er zijn genoeg andere fabrikanten daar die invloed hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
Er lijkt inderdaad actie ondernomen te worden in Duitsland! Ik kwam net deze mailing tegen voor alle Duitse VanMoof bezitters binnen een grote facebook groep:
Hi .......
Kürzlich wurden wir darauf aufmerksam gemacht, dass einige Deutsche Behörden Bedenken, wegen der Umschalt-Option in der VanMoof-App von der vorgegebenen EU-Ländereinstellung in den schnelleren USA-Modus, haben.
Wir nehmen das Anliegen sehr ernst und arbeiten derzeit an einer Lösung. Alle beteiligten Behörden sind umfassend informiert. Die Implementierung der Lösung ist zu Anfang November 2020 geplant.
In der Zwischenzeit kann die Option für die USA-Ländereinstellung manuell aus der VanMoof-App entfernt werden, auch aus der Entfernung. Wenn du das möchtest, kannst du gerne den Berliner Brand Store besuchen oder dich hier an uns wenden und wir werden deine App-Einstellung manuell, aus der Entfernung, umschalten.
Bei weiteren Fragen kannst du dich jederzeit unter slowmedown@vanmoof.com an unser spezialisiertes Team wenden.
Weitere Details zur Lösung folgen in Kürze. Bis dahin möchten wir dich darauf hinweisen, dass die EU-Ländereinstellung bei Fahrten in der Europäischen Union rechtlich verpflichtend ist und bitten dich diese einzuhalten.
Vielen Dank für dein Verständnis und viel Spaß beim Fahren!
Ties Carlier, Co-Founder von VanMoof
Het feit dat dit alleen aan alle Duitse bezitters is verstuurd, lijkt het erop dat wij (voorlopig) nog de dans ontspringen. Ik denk ook niet dat VanMoof zich hierin pro-actief gaat opstellen, maar per land de situatie bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Tommie12 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Het zou me niet verwonderen dat zoiets in Duitsland gebeurd is.
Er zijn genoeg andere fabrikanten daar die invloed hebben.
Kan ongetwijfeld, maar VanMoof had zoiets dan ook wel aan kunnen zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
[...]

Android App heeft update naar v5.4.0, ze claimen hiermee het handsfree unlock (bluetooth) probleem opgelost te hebben (o nee, updated unlocking experience.... ;)) .

"WAT IS ER NIEUW
• Updated S3 and X3 unlocking experience
• Redesigned backup code setup process
• Added dedicated privacy settings section
• Addressed connectivity issues on certain devices
• Multiple minor design and UX tweaks"

Maar helaas.........als je de BT cache leeg maakt, dan doet ie het 1 of 2 keer probleemloos (net als bij vorige versies), maar daarna is het weer over met de pret. Ipv de melding "We are having problems connecting to your bike, please disable/enable Bluetooth to reconnect" krijgt je nu "Toggle Airplane mode" als advies.

Het lijkt erop dat ze het bij vM ook niet meer weten hoe dit op te lossen en maar met een kanon op een mug gaan schieten (volgende versie zal dan zijn "please restart phone" en die daarna "please factory reset your phone and reinstall/reconfigure all your apps"......... 8)7 )

Echt jammer, want dit probleem speelt al sinds het begin en is nu net 1 van de aardige features.......maar dan moet het wel werken. Nu telkens met pincode unlocken, werkt gelukkig nog wel.

Mogelijk is het een (ook) een firmware issue? Heb nog steeds v1.2.0 (en v1.2.4 en v1.2.7 schijnen beschikbaar te zijn, maar zie geen manier dit te forcoeren?).

US mode en het paaseitje in deze versie trouwens nog wel aanwezig 8)

Verder trouwens prima fiets, geen enkel (ander) probleem met de fiets gehad tot nu toe, en rijdt als een speer! oOo

[ Voor 14% gewijzigd door HAWK Wizard op 03-10-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Bij mij laat de plattegrond binnen de VM app niet de juiste locatie van de fiets zien, hebben jullie daar ook last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 16:58
HAWK Wizard schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:00:
[...]
Mogelijk is het een (ook) een firmware issue? Heb nog steeds v1.2.0 (en v1.2.4 en v1.2.7 schijnen beschikbaar te zijn, maar zie geen manier dit te forcoeren?).
Zit zelf ook nog steeds op 1.2.0, en irriteer me vaak genoeg aan dat het schakelen soms wat vreemd gaat. Dan fiets ik een tijdje (minuut of al langer) in de 4e versnelling en na dan doet hij ineens een harde klik waarbij de trapper even doorschiet. Ondertussen ben ik er dan wel aan gewend, maar als een nieuwe update dit kan verhelpen ben ik blij, moet die update wel doorkomen bij iedereen :P
Bruzski schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:39:
Bij mij laat de plattegrond binnen de VM app niet de juiste locatie van de fiets zien, hebben jullie daar ook last van :?
Vaak genoeg, soms een straat verderop, soms op de vorige plek waar hij geparkeerd stond en met wat geluk ook waar hij daadwerkelijk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Laatst online: 29-08 15:46
Besef wel dat de plek van de fiets overeenkomt met de plek waar je telefoon voor het laatst met de fiets verbonden was. De fiets zelf geeft niet aan de app door waar hij op dat moment is. Misschien verklaart dat eea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Wheeliemaker schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Besef wel dat de plek van de fiets overeenkomt met de plek waar je telefoon voor het laatst met de fiets verbonden was. De fiets zelf geeft niet aan de app door waar hij op dat moment is. Misschien verklaart dat eea?
Dat klopt, maar daarbij geldt ook nog dat het dan gaat om de locatie die de VM app op dat moment had via je telefoon. Afhankelijk van je instellingen kan dat variëren (ik heb ingesteld dat de app alleen GPS gegevens krijgt als de app draait). Daar kan dus zeker een verschil in zitten met de feitelijke locatie.

We kunnen alvast een wishlist beginnen voor de S4... (geïntegreerde USB lader, eigen GPS, opslag van gegevens zonder connectie met de telefoon, ...)

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Wheeliemaker schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

de fiets geeft aan dat deze bij de VM store in amsterdam staat, zou dit misschien met een QC te maken hebben? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Bruzski schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:05:
[...]

de fiets geeft aan dat deze bij de VM store in amsterdam staat, zou dit misschien met een QC te maken hebben? :/
Dit is de 'standaard locatie' (default), als er niets bekend is. Wellicht is hij de laatste locatie kwijtgeraakt met de app update, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Uiteindelijk is deze functie voor mij vooral een gimmick. Mijn eigen geheugen weet nog wel of mijn fiets op het station staat, of dat hij dit keer in de schuur staat omdat ik de bus had genomen vanochtend. Hij zou mij beter kunnen helpen mijn fiets terug te vinden in een grote fietsenstalling bij datzelfde station, maar daarvoor heb ik hem eigenlijk nog nooit gebruikt. Weet ook niet of hij daarvoor nauwkeurig genoeg is, maar je hebt in ieder geval een zoekrichting als je niet meer precies het juiste pad weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
oscarwashere schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:25:
[...]
Hij zou mij beter kunnen helpen mijn fiets terug te vinden in een grote fietsenstalling bij datzelfde station, maar daarvoor heb ik hem eigenlijk nog nooit gebruikt. Weet ook niet of hij daarvoor nauwkeurig genoeg is, maar je hebt in ieder geval een zoekrichting als je niet meer precies het juiste pad weet te vinden.
Ik heb eens een fietsonderdeel in Hillegom gekocht, bij het teruglopen naar de parkeerplaats wist ik niet meer waar ik geparkeerd stond, gelukkig liet de app van mijn auto de juiste lokatie zien, bleek dat ik op de verkeerde parkeerplaats aan het zoeken was :F

zou inderdaad voor de fiets ook een handige functie zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
oscarwashere schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Dit is de 'standaard locatie' (default), als er niets bekend is. Wellicht is hij de laatste locatie kwijtgeraakt met de app update, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Uiteindelijk is deze functie voor mij vooral een gimmick. Mijn eigen geheugen weet nog wel of mijn fiets op het station staat, of dat hij dit keer in de schuur staat omdat ik de bus had genomen vanochtend. Hij zou mij beter kunnen helpen mijn fiets terug te vinden in een grote fietsenstalling bij datzelfde station, maar daarvoor heb ik hem eigenlijk nog nooit gebruikt. Weet ook niet of hij daarvoor nauwkeurig genoeg is, maar je hebt in ieder geval een zoekrichting als je niet meer precies het juiste pad weet te vinden.
Zou theoretisch wel mogelijk moeten zijn m.b.v. bluetooth proximity tracking. Gebruiken die bike hunters geloof ik ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bintzak
Bruzski schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Ik heb eens een fietsonderdeel in Hillegom gekocht, bij het teruglopen naar de parkeerplaats wist ik niet meer waar ik geparkeerd stond, gelukkig liet de app van mijn auto de juiste lokatie zien, bleek dat ik op de verkeerde parkeerplaats aan het zoeken was :F

zou inderdaad voor de fiets ook een handige functie zijn. ;)
Alzheimer light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt en het viel mij op dat de fiets eigenlijk direct naar de topsnelheid accelereert bij het bewegen van de trappers, dit komt natuurlijk door het gebrek aan een krachtsensor.

Hoe ervaren het jullie om naast iemand te fietsen? Ik ben een beetje bang dat ritjes samen mijn vriendin niet heel plezierig zullen zijn omdat ik dan steeds moet stoppen met trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
wouter.N schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:29:
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt en het viel mij op dat de fiets eigenlijk direct naar de topsnelheid accelereert bij het bewegen van de trappers, dit komt natuurlijk door het gebrek aan een krachtsensor.

Hoe ervaren het jullie om naast iemand te fietsen? Ik ben een beetje bang dat ritjes samen mijn vriendin niet heel plezierig zullen zijn omdat ik dan steeds moet stoppen met trappen.
Als je met iemand mee fietst zou ik de power setting op 1 of 2 zetten ipv 3 of 4. Of op 0 natuurlijk 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Arme cowboy, ik wordt er droevig van om dit zo te zien ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVhkupukqe3Ge2IziiL2mnbfjRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5I87DxNQuuMku7gCP8pTBiaM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVFo5q_RLR0pHwXmgTylDSz-au0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOyyD5tO6oM4QYWydZl8byIh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik had nog wat reserveonderdelen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
wouter.N schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:29:

Dat is inderdaad een nadeel van een voorwielmotor, want de motor zal altijd naar zijn maximum snelheid toe accelereren. De ondersteuningsstand is dus eigenlijk een maximale snelheidsstand, dus daarmee kan je beter de cruise snelheid van je vriendin proberen te matchen.

Zelf heb ik nog geen ervaring om een rondje te fietsen met 'normale' fietsers, maar samen fietsen met een andere S3 is echt perfect. De snelheid en ondersteuning lijkt goed gekalibreerd, dus je fietst echt precies synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoptcontact
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-08 22:45
Met slechts een paar dagen vertraging (2 juli besteld) vandaag m’n S3 binnen gekregen zonder mankementen! Was zojuist alleen iets te enthousiast met het verstellen van het zadel en trok de zadelpen uit de fiets. Geen probleem echter is de torch beveiligingsbout nu ook van z’n plek af. Iemand enig idee hoe ik die weer op z’n plek krijg? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spaWYG4wvwlD__4XxNYux2QZ_2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eJFrV1XwKIqNzrOGH6P4GU1.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Stoptcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoptcontact
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-08 22:45
Helaas... deze meneer was zo slim om de pen er voorzichtig uit te halen zodat de moertjes op hun plek blijven.

PSN: Stoptcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat heb ik ook. Hij wil dan niet refreshen en toont waar de fiets eerder stond. Best irritant wanneer je hem eerst bij de markt parkeert in het centrum, dan fietst richting een doe het zelf zaak op industrieterrein en je bij terugkomst de fiets niet kunt unlocken want je bent niet in de buurt van het centrum.

De oplossing aldus VM? Restart your phone, restart the app, leeg je cache, delete data etc. Terwijl ie gewoon niet op tijd refresht en synct. Nu had ik mazzel omdat de afstand tussen de laatste positie (Hornbach) en huidige positie (Aldi) 500m van elkaar vandaan waren. Maar dan loop je dus terug: kom je in de buurt maar unlocken ho maar. Uiteindelijk tien minuten later syncte ie wel juist. Maar smartphone opnieuw opstarten, app opnieuw opstarten, gps/bluetooth aan/uit, delete data/cache haalde niks uit. Lijkt mij dus een trage synchronisatie tussen bike en app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Laatst online: 29-08 15:46
Ehm dat unlocken heeft toch niks te maken met of je dicht in de buurt van je fiets bent zoals die op het kaartje staat? Gaat gewoon obv het bluetooth signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
Nu zo’n 80 KM erop zitten. Soms registreert de app helaas niet.

Dag 1 alles rijdt perfect.

Dag 2 even de ketting extra gesmeerd, automatische versnelling sloeg daarna over dus de fiets 2x moeten resetten. Zelf de schakelmomenten aangepast en geen problemen meer gehad behalve de harde klik. En de software van de fiets ge-update naar 1.2.7

Afgelopen dagen met dit weer de fiets goed uitgetest met tegenwind is de boostknop heerlijk. De afstand naar mijn werk is 18KM totaal 36 heen en terug en dan is dat zadel toch wel hard voor die afstand dus volgende maand maar eens een ander zadel plaatsen.

Ik rij op U.S. stand 30KM is gewoon de sweet spot van deze fiets, 25KM is het net niet maar ben bang dat de overheid zich toch zal gaan bemoeien.

Tot nu toe bevalt de fiets goed volgend jaar maar eens voor een speedpedelec kijken voor naar het werk, dus vanmoof S4 Superturbo >:) met zacht zadel en hoog stuur graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Bintzak schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:28:
En de software van de fiets ge-update naar 1.2.7
Hoe is het jou gelukt, ik sta nog op firmware 1.1.8 :/

----

Overigens ivm quarantaine ben ik vandaag maar bezig geweest met de voorbereidingen van het vervangen van de remklauwen,

Het blijkt een super simpel klusje te zijn, alles past 1 op 1 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r45rmab28HNKZjV_-0M6wZcqmj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rPBYohaQZ8BuEQP51SuP6ul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrrmz7TjASghEVpiE05X7mdIDlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LKomqqTz7Mvz2od8JOgDuHR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Bruzski schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Overigens ivm quarantaine ben ik vandaag maar bezig geweest met de voorbereidingen van het vervangen van de remklauwen,
Wat is het voordeel van die nieuwe klauwen, en welk type heb je gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
S1W schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Wat is het voordeel van die nieuwe klauwen, en welk type heb je gekocht?
ik had deze set Shimano BR-M785 nog liggen, het voordeel is dat deze zelfstellend zijn en voorzien van dubbele remcilinders waardoor het remmen een stuk bijterig wordt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 10-10-2020 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
Bruzski schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Hoe is het jou gelukt, ik sta nog op firmware 1.1.8 :/

----

Het blijkt een super simpel klusje te zijn, alles past 1 op 1 ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kreeg een melding in de app, staat onderaan bij settings. Ik heb iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Bintzak schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

merk je nog verschil met de nieuwe firmware.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Bruzski schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

ik had deze set Shimano BR-M785 nog liggen, het voordeel is dat deze zelfstellend zijn en voorzien van dubbele remcilinders waardoor het remmen een stuk bijterig wordt. ;)
Ik neem aan dat je voor het vervangen ook moet bijvullen en ontluchten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
Bruzski schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

merk je nog verschil met de nieuwe firmware.. :?
De lichtsensor doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
S1W schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

Ik neem aan dat je voor het vervangen ook moet bijvullen en ontluchten?
klopt, maar dat is niet heel moeilijk, zorg wel dat je de juiste olie heb, type DOT4, flesje kost een paar euro geloof ik. :/

edit: bedoelde dus mineraal olie, ik gebruik zelf LHM+ hydroliek olie :F

[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 10-10-2020 00:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:21
Bruzski schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

klopt, maar dat is niet heel moeilijk, zorg wel dat je de juiste olie heb, type DOT4, flesje kroonolie kost een paar euro geloof ik. :/
HOOOO!!!

Tektro (systeem wat VM nu gebruikt) EN Shimano gebruiken minerale olie! Met DOT verniel je de seals van de grepen en je remmen.

https://www.google.com/se...egQIGxAu&biw=1280&bih=578

Als je die XT potten met DOT hebt geinstalleerd heb je een hele goede kans dat het hele systeem naar de vaantjes is. Je moet deze olie hebben:

https://www.mantel.com/shimano-schijfremolie-mineraal

[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 06-10-2020 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
roffeltjes schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:15:
[...]

HOOOO!!!

Tektro (systeem wat VM nu gebruikt) EN Shimano gebruiken minerale olie! Met DOT verniel je de seals van de grepen en je remmen.
Ik bedoelde dus mineraal olie, dank voor de waarschuwing. ik heb overgens nog niets geinstalleerd, ik zoek een juiste banjo zodat ik de bestaande leiding kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enoteboom
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02 12:33
Beste VanMoof fietsers,

De afgelopen dagen heb ik zitten zoeken naar een nieuwe ebike en kwam ik natuurlijk uit bij VanMoof met de slicke fietsjes volgestouwt met gadgets. Ik ben nu eenmaal een sucker voor gadgets :)

Alleen nu zit ik te kijken op verschillende fora en zie ik heeeel veel slechte reviews. Kijk maar eens op de reviews van Google over de VanMoof Brand store in Amsterdam. Of de bekend review website Trustpilot. Man man man, daar schrik ik echt van.

De meest voorkomende klachten zijn dat VanMoof simpelwel bijna niet bereikbaar is, dat levertijden maanden worden uitgesteld en dat enige defecten bij levering of defecten welke na enige tijd optreden maandenlang geduld vergt van de gebruiker.

Is dit omdat VanMoof ineens hype is geworden? Kunnen ze de plotse piek niet aan?

Wat vinden jullie hiervan? Kan ik met een gerust hart 2000 euro hiervoor neerleggen? Het blijft een flinke smak geld.

Mijn dank voor enige reactie. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
enoteboom schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:16:
Beste VanMoof fietsers,

De afgelopen dagen heb ik zitten zoeken naar een nieuwe ebike en kwam ik natuurlijk uit bij VanMoof met de slicke fietsjes volgestouwt met gadgets. Ik ben nu eenmaal een sucker voor gadgets :)

Alleen nu zit ik te kijken op verschillende fora en zie ik heeeel veel slechte reviews. Kijk maar eens op de reviews van Google over de VanMoof Brand store in Amsterdam. Of de bekend review website Trustpilot. Man man man, daar schrik ik echt van.

De meest voorkomende klachten zijn dat VanMoof simpelwel bijna niet bereikbaar is, dat levertijden maanden worden uitgesteld en dat enige defecten bij levering of defecten welke na enige tijd optreden maandenlang geduld vergt van de gebruiker.

Is dit omdat VanMoof ineens hype is geworden? Kunnen ze de plotse piek niet aan?

Wat vinden jullie hiervan? Kan ik met een gerust hart 2000 euro hiervoor neerleggen? Het blijft een flinke smak geld.

Genoeg klachten in dit topic ;)
Het is een flink risico, 2000 euro uitgeven voor goedkope materialen, maar ieder zijn ding. Ik kan 2000 euro goed gebruiken en zal never nooit een VanMoof kopen. Genoeg fietsen te vinden die kwalitatief wel leveren wat je van ze mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Bintzak schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

hey Bint, ik heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg nog steeds niet de nieuwste firmware aangeboden, zijn er toevallig nog meer mensen die op 1.1.8 draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Beste VanMoof fietsers,

Ik zou zeggen, ga er op een regenachtige zondag eens voor zitten en ga door dit topic, en je weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 15:13
Vandaag dan eindelijke mijn VanMoof binnen.
Ik wil mijn fiets plaatsen in een overdekte parkeergarage, wil ik ook de fiets daar gaan opladen.
Maar ik wil de lader in mijn huis, droog, niemand kan de lader jatten ect. hebben
Ik moet dan alleen een verlengkabel door de muurlegen, dat is niet zo moeilijk.
Nu zoek ik dus een male en female stekker voor de charging port.
Ik heb het wel op gemeten, de buiten diameter is volgens mij 6 mm en binnen diameter 4 mm.
Weet iemand de waar ik deze kan vinden/kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Bintzak schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

De lichtsensor doet het beter.
Ik heb versie 1.2.4 en de licht sensor werkt nu ook goed
Ook merkte ik dat de verbinding met de smartphone (iPhone 11 ) een stuk sneller gaat

Ben benieuwd naar de nieuwe update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2022
Is er een oplossing gevonden voor het groene lampje op de lader terwijl accu niet vol is ?
Afgelopen week zelfde issue gehad, nadat enkele weken geleden accu onder garantie is vervangen, maar ter plaatse laadde hij wel op .... probleem opgelost zou je zeggen. Maar helaas , na 6 dagen zonder issues nu wederom niet mogelijk op te laden. Reset met pinnetje werkt niet.

Wie weet of er ook een harde reset mogelijk is ? Of andere oplossing ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
jossie67 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:20:
Nu zoek ik dus een male en female stekker voor de charging port.

Weet iemand de waar ik deze kan vinden/kopen
kijk hier eens, wellicht zit daar iets voor je bij? :/
https://www.reichelt.nl/n...c8e9fd68624cc017d136d6370

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 06-10-2020 23:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 22:52
Beste VanMoof fietsers,

Let op. Ik heb het eerder genoemd. Je hebt opdit forum en facebook genieters, wachters en klagers en beroepsklagers. Die laatste hebben en willen geen vanmoof maar zitten toch op het forum en kraken alles af. Zal corona verveling zijn. Ik heb ik mei een x3 besteld en ben pas later de forums en facebook groepen gaan lezen. Ben zelf wel eens gaan twijfelen en gezocht naar alternatieven. Als je goed leest merk je wel dat de eventuele gebreken worden opgelost. Omdat de fiets zo populair is, is het erg druk.
Mijn eerste levering zou in augustus zijn maar was uitgesteld. Vandaag is hij gekomen en het was het wachten waard. Wat een plaatje. Vanwege het slechte weer ga ik pas morgen fietsen en weet dan hoe hij fietst. Het blijft veel geld maar gelijkwaardigere fietsen kosten zeker 1000 euro meer. Veel forum bezoekers die een fiets zonder problemen hebben, haken af. Daarom zie je dus vooral de wachters en klagers. Success met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
ff humor tussendoor: >:)

Tesla vergeet dak van Model Y vast te lijmen? :F
https://www.autoblog.nl/n...l-y-vast-te-lijmen-180117

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• roffeltjes
bebito schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:01:
[...]

Let op. Ik heb het eerder genoemd. Je hebt opdit forum en facebook genieters, wachters en klagers en beroepsklagers. Die laatste hebben en willen geen vanmoof maar zitten toch op het forum en kraken alles af. Zal corona verveling zijn. Ik heb ik mei een x3 besteld en ben pas later de forums en facebook groepen gaan lezen. Ben zelf wel eens gaan twijfelen en gezocht naar alternatieven. Als je goed leest merk je wel dat de eventuele gebreken worden opgelost. Omdat de fiets zo populair is, is het erg druk.
Mijn eerste levering zou in augustus zijn maar was uitgesteld. Vandaag is hij gekomen en het was het wachten waard. Wat een plaatje. Vanwege het slechte weer ga ik pas morgen fietsen en weet dan hoe hij fietst. Het blijft veel geld maar gelijkwaardigere fietsen kosten zeker 1000 euro meer. Veel forum bezoekers die een fiets zonder problemen hebben, haken af. Daarom zie je dus vooral de wachters en klagers. Success met je keuze.
Ik kan heel slecht tegen misinformatie waar consoumenten en community genoten een risico krijgen voorgesteld van 2000,-, dus ik ga tegen beter weten in weer reageren.

1. Ik ben geen beroeps klager, ik ben een e-bike promoter pur sang. Dat ik al een paar jaar waarschuw tegen VM heeft goede redenen en de online bronnen geven me helaas meer dan gelijk.

Mijn post historie op Tweakers is heel makkelijk te vinden, ik ben niet zomaar een reaguurder.

2. VM heeft volgends de directie ruim 10% aan leveringsproblemen.

Dat is ontzettend veel en als je draden over andere fietsen leest absoluut niet bij benadering normaal. Dit wegwuiven als gezeur is absurd, tenzij we nu gaan denken dat de directie expres slechte verhalen in de ruimte slingert en dat er een brede samenzwering is waarbij klachten over andere merken worden weggemoffeld.

Let wel, we hebben het hier over issues voordat er 1 km is gereden. Er is hiervoor wel een verklaring, een fietsenmaker zal voor levering altijd zelf de fiets nalopen en een ritje maken. Je gaat als consument natuurlijk ook niet de winkel uit met een krom wiel of overslaande versnelling.

3. De service buiten Amsterdam is niet op orde.

Ja, fietsenmakers weigeren VM fietsen en dat is heel lullig. Ik kan wel uitleggen WAAROM ze dat doen en dat heeft niet zomaar te maken met kinnesine.

- De fietsen zijn bij levering in onbekende staat. Als je een wiel recht en een uur later staat de klant weer voor je neus omdat de schakeling niet werkt heb je een vervelend verhaal in je winkel.
- De onderdelen van VM zijn goedkoop en onbetrouwbaar. Het is merkloos en in die gevallen waar je het spul kan traceren (Tektro) is het bottom of the barrel. Dat is een lastig verhaal aan een consument "ja meneer, uw nieuwe VM is helaas rommel".

Je wil dat soort taferelen in je winkel gewoon voorkomen..

4. Het is absoluut grote onzin dat je dit soort fietsen alleen voor 3000,- kan vinden.

- VM heeft een voorwielmotor. Dit is (voor goede redenen) niet te vinden op duurdere fietsen.
- Zoals al gezegd, de onderdelen zijn merkloos en goedkoop.
- VM bespaart door het onzin verhaal te geven dat je op één framemaat iemand van 1.70m tot 2.10m kwijt kan. Dat is op zijn "zachtst gezegd" misleiding. Ook dit zal je gelukkig bij duurdere fietsen niet zomaar vinden. Een fiets moet passen.

Zijn er hippe/kekke/frisse alternatieven voor dezelfde prijsklasse? Ja, ga kijken in de algemene e-bike draad,daar wordt de vraag vaker gesteld en krijg je een aantal betere (vaak Duitse) alternatieven (Cube, Rabeneick)

Mensen kunnen zelf kiezen wat ze willen, maar laten we vooral eerlijk en objectief elkaar voorlichten in plaats van mee te gaan in de hype en de marketing. VM is een duur merk voor een slecht product met een slechte service. Misschien dat dit in de toekomst gaat verbeteren, maar op dit moment is het zoals het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
roffeltjes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:34:
[...]
VM is een duur merk voor een slecht product met een slechte service. Misschien dat dit in de toekomst gaat verbeteren, maar op dit moment is het zoals het is.
Dat ben ik niet met je eens. 2000 euro voor deze fiets is niet goedkoop, maar zeker niet duur.
Daarnaast slechte service klopt niets van. Inderdaad de wachttijden zijn lang aan de telefoon, maar wat ik hier lees wordt elk probleem opgelost. Of het is in ieder geval geen punt dat je nieuwe wielen, fietsen krijgt of rekeningen betaald krijgt door VM.
Dus je kunt je afvragen wat de kwaliteit is maar de service is echt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
HBO88 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. 2000 euro voor deze fiets is niet goedkoop, maar zeker niet duur.
Daarnaast slechte service klopt niets van. Inderdaad de wachttijden zijn lang aan de telefoon, maar wat ik hier lees wordt elk probleem opgelost. Of het is in ieder geval geen punt dat je nieuwe wielen, fietsen krijgt of rekeningen betaald krijgt door VM.
Ik heb gevraagd hoe de service in Antwerpen er uit moet zien, want ze verkopen hier zelfs de PoM.

Ze hebben geen bike doctors, en als ik nazicht wil, dan moet ik zelf een welwillende fietsenmaker zoeken, de prijs wat onderhandelen (ze geven richtprijzen), en dan de rekening doorsturen.

Dat is een zwaktebod, hetzelfde is waarschijnlijk geldig in alle steden buiten Amsterdam.
Ik vraag me af hoe zo’n fietsenmaker een probleem met de batterij of electronica moet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

roffeltjes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:34:
[...]

- VM heeft een voorwielmotor. Dit is (voor goede redenen) niet te vinden op duurdere fietsen.
- Zoals al gezegd, de onderdelen zijn merkloos en goedkoop.
Ok, ik hap. Waarom zijn voorwielmotoren niet te vinden op duurdere fietsen? En wat zijn daar dan die goede redenen voor? De onderdelen zijn merkloos (en goedkoop) zeg je, welke onderdelen zitten er dan op de VM? En hoe weet je dat ze goedkoop zijn, heb je bronnen? Nu zeg je dingen zonder onderbouwing, en ik wil je best geloven maar niet op je blauwe ogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
HBO88 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

1. 2000,- voor een fiets die bestaat uit no-name onderdelen en een voorwielmotor waarbij de aflevering en service slecht zijn is gewoon duur.

Ik kan voor die prijs betere sportieve fietsen krijgen met merkonderdelen en een middenmotor, waarbij de kwaliteit en service gewoon prima zijn. Ga maar eens rustig bij Cube kijken (en zo zijn er nog wel meer).

2. Betreft de service:

- Veel leveringsissues
- intransparante leveringstijden.
- Serviceafhandeling buiten Amsterdam is slecht

Dat dingen na levering worden opgelost is natuurlijk het minste wat je mag verwachten.

Nogmaals, je loopt toch niet de winkel uit met een defecte fiets??? Het feit dat VM dit alsnog oplost is absoluut geen teken van goede service, maar is wat ze gewoon verplicht zijn om te doen...

En ook dan kan ik hier de verhalen aanwijzen waarbij VM dorverwijst naar een gewone FM en waarbij de gebruiker grote moeite heeft een FM te vinden die het wil oplossen.

Sorry, VM is absoluut geen voorbeeld van goede service, dan heb je toch echt een raar beeld van wat een consument zou mogen verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 07-10-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
S1W schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

Ok, ik hap. Waarom zijn voorwielmotoren niet te vinden op duurdere fietsen? En wat zijn daar dan die goede redenen voor?
Ik quote maar uit de start post van de algeme ebike draad. Die post is wat ouder, maar zeker relevant (al zijn voorwielmotoren tegenwoordig totaal verdrongen uit het midden en hoge segment)

roffeltjes in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"
Motor in het voorwiel
Dit is waarschijnlijk het meest gebruikte systeem, maar wordt ingehaald door de Middenmotor. Het heeft wel als nadeel dat je voorwiel in gladdere situaties de neiging heeft om te spinnen, bijvoorbeeld als er grind op de weg ligt of het wegdek nat is. Dit kan soms tot wat onrustig rijgedrag leiden.

Voordelen:
-Relatief goedkoop
-Geen belasting op de transmissie

Nadelen:
-Relatief lange kabelboom tussen naaf, accu en display. Deze kabelboom loopt ook nog langs het balhoofd waardoor het erg vaak beweegt. Veel beweging is niet goed voor electro kabels/stekkers, het lijdt uiteindelijk tot kabelbreuk.
-Meer stekkers dan de andere systemen, waardoor er meer risico is op corrosie.
-Zwakste motoren (maar prima voor Nederland).
-Laagste efficiëntie per watt
-Bij glad wegdek is een voorwielmotor soms link.
-Hoge fietsenrekken zijn problematisch vanwege het gewicht van het voorwiel.
En dan heeft een VM niet eens een torque sensor, wat een duidelijke aanwijzing is dat we het hier hebben over een goedkoop model.

Ja, een fiets met rotatiesensor kan prima fietsen, ik twijfel geen seconde aan de blije verhalen hier, het is alleen gewoon low tech budget.
De onderdelen zijn merkloos (en goedkoop) zeg je, welke onderdelen zitten er dan op de VM? En hoe weet je dat ze goedkoop zijn, heb je bronnen? Nu zeg je dingen zonder onderbouwing, en ik wil je best geloven maar niet op je blauwe ogen.
De meeste onderdelen zijn merkloos. In fietsenland is dat synoniem aan goedkoop. De enige onderdelen die ik kan traceren zijn de remmen, Tektro. Tektro is absoluut een goedkoop B-merk.

Ik neem aan dat je dit gaat wegwuiven als argument, maar ik wil dit ook wel onderbouwen.

1. There's no such thing as a free lunch:

- VM kiest een prijsvechters prijspeil.
- VM claimt in zijn jaarcijfers een flinke marge te hebben op het product.

De onderdelen zijn met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid goedkoop.

2. Binnen fietsenland zijn er een aantal hoog aangeschreven leveranciers,

- Qua aandrijving is de instapper Shimano Nexus/Alfine of een Shimano Derailleur systeem. Deze systemen zijn bewezen erg goed.
--Daarboven vind je Enviolo en Rohloff.
-- Sram en Sturmey Archer zijn op dit gebied minder hoog aangeschreven.

- Qua remmen: Idem ditto. Shimano is de baseline.
-- Magura komt ook voor (velgremmen), maar is minder ideaal.

- Bij een fiets van Accell of Derby kan ik de meeste overige onderdelen traceren naar (duitse) importeurs. Veel voorkomende voorbeelden:

-- XLC
-- Shumpert (Ergotec en andere merken)

Dit zijn geen spannende spulletjes, maar wel bewezen sterk en voor de FM ook zonder issue te bestellen en te vervangen. Bij een VM heb je werkelijk geen idee wat het is en waar het vandaan komt.

3. VM is een heel kleine speler. Je kan niet zomaar je eigen onderdelen ontwerpen en dan laten produceren met een heel hoge standaard en dan nog een marge maken. Sowieso kan Shimano dingen met metaal die anderen niet kunnen, dat is een kwestie van expertise maar ook gewoon van botte schaalvoordelen.

Shimano is namelijk een bedrijf wat heel weinig CNC* gebruikt, maar wat onderdelen koud smeed. Dat kan alleen als je heeeel veel onderdelen eruit poept, want anders zijn de mallen en technologie gewoon niet lonend.

* Je hebt in bepaalde gevallen (dynamische belasting) eigenlijk nog liever gestanst staal dan CNC alu omdat dat laatste veel kritischer ligt. Er zijn goede CNC spullen, maar hier heb je weer een prijskaartje en dan nog is koud gesmeed superieur.

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 07-10-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
S1W schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

Ok, ik hap. Waarom zijn voorwielmotoren niet te vinden op duurdere fietsen? En wat zijn daar dan die goede redenen voor? De onderdelen zijn merkloos (en goedkoop) zeg je, welke onderdelen zitten er dan op de VM? En hoe weet je dat ze goedkoop zijn, heb je bronnen? Nu zeg je dingen zonder onderbouwing, en ik wil je best geloven maar niet op je blauwe ogen.
Eén voorbeeldje: de remmen. Dat zijn remmen met enkele piston. De remblokjes worden van één kant tegen de schijf geduwd.
Zelfs de goedkoopste set Shimano MT200 heb je als consument voor 50€ (2x remklauw, remleiding en handgreep) heeft 2 pistons. https://www.bikester.be/s...ign_detail=smart_shopping

We kunnen aan nemen dat een fabrikant voor die Shimanoremset minder dan 20€ betaalt voor de productie.
Die enkele rem zal een paar euro minder kosten, maar zeker niet de helft. Waarom gaan ze zo diep met het besparen op componenten?
En kan je dan geloven dat ze wel een premium motor er in steken?

Wat voorwielmotor betreft.
De reden is ook weer simpel. Voorwielmotor is de simpelste constructie. Kabel naar het voorwiel en klaar.

Maar in de winter wordt dit gewoon een heel onveilige fiets. Schuiven over het voorwiel is vrijwel altijd vallen. En met de snelheidssensor kan je de kracht van die motor niet doseren (tenzij je iedere keer de ondersteuning in een lagere stand zet).

Wat kwaliteit van de fiets en aandrijving betreft kan je zeker beter vinden voor 2000€, alleen ziet het er niet zo "cool" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
roffeltjes schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:15:
[...]

Als je die XT potten met DOT hebt geinstalleerd heb je een hele goede kans dat het hele systeem naar de vaantjes is. Je moet deze olie hebben:

https://www.mantel.com/shimano-schijfremolie-mineraal
dank voor de scherpe blik, ik bedoelde dus mineraal olie, ik heb de set nog niet geinstalleerd, ik moet eerst nog een juiste banjo aansluiting vinden zodat ik de bestaande leiding kan blijven gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 10-10-2020 00:10 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.