Wanneer besteld?
5 juni..

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
4 juni en had zaterdag deze mail. Nu geen flauw idee wanneer hij er is.
4 juni een s3 dark besteld, vandaag is hij geleverd
Ik had helaas veel gezeur met m’n stuur. De stuurpen lijkt niet de goede vorm te hebben voor de tussenstukjes bij het verhogen van het stuur, die pasten niet. Daarna kreeg ik met geen mogelijkheid m’n stuur meer terug naar beneden in de originele positie, en bleek bij al dit gefrunnik ook nog eens het stroomkabeltje naar de bel in tweeën gebroken te zijn. Denk dat dit ergens klem zat bij het (conform de handleiding) omhoog zetten van het stuur.
Vanavond dus maar weer inpakken voor een reparatie / vervanging. Al met al geen goede eerste indruk van de kwaliteit.
Ik had helaas veel gezeur met m’n stuur. De stuurpen lijkt niet de goede vorm te hebben voor de tussenstukjes bij het verhogen van het stuur, die pasten niet. Daarna kreeg ik met geen mogelijkheid m’n stuur meer terug naar beneden in de originele positie, en bleek bij al dit gefrunnik ook nog eens het stroomkabeltje naar de bel in tweeën gebroken te zijn. Denk dat dit ergens klem zat bij het (conform de handleiding) omhoog zetten van het stuur.
Vanavond dus maar weer inpakken voor een reparatie / vervanging. Al met al geen goede eerste indruk van de kwaliteit.
[ Voor 12% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 28-09-2020 19:45 ]
roffeltjes schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:04:
[...]
Het lijkt me ook echt niet nuttig om dit weg te wuiven als "survivor bias". Het bedrijf zelf heeft het publiekelijk over 10% en dat is absurd veel. Nu kan de beste man hier volkomen open en eerlijk over zijn, maar de kans dat dit een conservatieve schatting is, is aanzienlijk groter dan dat VM hier overdrijft.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PVr5ciBAsd3EcAedkUypuiAr.jpg?f=user_large)
Zie je nou wel alleen, maar zeikerds met negatieve ervaringen posten op review sites.
Jij bent wel erg gevoelig voor marketing praat. Als je verder op die website kijkt, dan zie je ook veel producten of diensten die wel goed scoren. Waar komen die positieve reviews dan vandaan als die volgens VanMoof niet bestaan?Patvs120 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:46:
[...]
[Afbeelding]
Zie je nou wel alleen, maar zeikerds met negatieve ervaringen posten op review sites.
Hopelijk krijgen ze het snel op een ritje, want tot nu toe komt het over alsof je goedkope troep koopt.
Sarcasme
Haters everywhere but I don’t really care
Geen idee of dit bij jou het geval was maar twee zaken om goed op te letten bij het loshalen van het stuur:Hijo Del Jefe schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:40:
4 juni een s3 dark besteld, vandaag is hij geleverd
- bij stuur loshalen en vastzetten moeten de schroeven er helemaal uit. Niet los maar eruit. En ze kunnen pas terug als de groeven samenvallen met waar de schroeven zitten.
- bij het terugplaatsen van het stuur moet je de kabels die in het stuurhutten straktrekken zodat ze niet tussen stuurpen en stuur komen te zitten. Zoek even in deze thread. Is al eerder over gepost hoe precies.
Sterkte met je reparatie.
Ik bedoelde het ironischStarbucks schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:08:
[...]
Jij bent wel erg gevoelig voor marketing praat.
Maar om toch even de numbers te crunchen.
VanMoof had een Trustpilot rating van 3,1-->3,0-->2,9-->2,8 afgelopen maand. Het was heel dramatisch.
Dus VanMoof heeft weer een massa email verstuurd met een verzoek om een Trustpilot review achter te laten. Ben ik heel paranoide om te denken dat ze niet random 500 mensen hiervoor mailen, maar gebruikers selecteren die bijvoorbeeld nog nooit contact hebben opgenomen met de klantenservice?
In ieder geval de uitslag:
114 (!) 'op uitnodiging' nieuwe recensies de afgelopen week! (na een periode van elke weken geen 'op uitnodiging' recensies, waarin die score zo omlaag ging).
5 sterren: 43%
4 sterren: 30%
(samen 73% positief)
3 sterren: 7%
2 sterren: 9%
1 ster: 11%
(samen 20% negatief)
De score is hierdoor weer opgekrabbeld naar 3,0.
Die sites geven een beeld, maar toch vraag ik me af hoe betrouwbaar dat beeld is.
Er staan bijv. 3 negatieve reviews op trustpilot van Max. 2 van hem zelf en 1 van zn moeder. Terwijl hij na wat problemen toch een prima fiets heeft nu. En dat lees je weer niet...
Er staan bijv. 3 negatieve reviews op trustpilot van Max. 2 van hem zelf en 1 van zn moeder. Terwijl hij na wat problemen toch een prima fiets heeft nu. En dat lees je weer niet...
Er zijn mensen die meer dan 1 review schrijven. Dan telt alleen de laatste mee voor de score.HBO88 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:37:
Die sites geven een beeld, maar toch vraag ik me af hoe betrouwbaar dat beeld is.
Ik krijg met geen mogelijkheid die groeven meer op een plek waar de schroeven er door heen kunnen.Wheeliemaker schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:28:
- bij stuur loshalen en vastzetten moeten de schroeven er helemaal uit. Niet los maar eruit. En ze kunnen pas terug als de groeven samenvallen met waar de schroeven zitten.
Dat zal mij mij waarschijnlijk fout gegaan zijn. Had iets over in de manual mogen staan...- bij het terugplaatsen van het stuur moet je de kabels die in het stuurhutten straktrekken zodat ze niet tussen stuurden en stuur komen te zitten. Zoek even in deze thread. Is al eerder over gepost hoe precies.
Nou goed, hij staat weer ingepakt in de doos, volgende keer beter.
Vandaag ook het bericht ontvangen dat UPS gaat leveren. Weet iemand of je van tevoren krijg te weten hoelaat en wanneer ze ongeveer leveren
[ Voor 4% gewijzigd door Bintzak op 29-09-2020 16:04 ]
Nee, krijg je helaas niet te horen ... Hele dag wachten nog !
bij mij komt UPS morgen aan het einde van de dag langs om de fiets af te leveren, staat in het afleverberichtBintzak schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:04:
Vandaag ook het bericht ontvangen dat UPS gaat leveren. Weet iemand of je van tevoren krijg te weten hoelaat en wanneer ze ongeveer leveren
Dat denk je. UPS zegt end of day maar dat betekent dat ie ergens voor einde dag wordt bezorgd. Kan de hele dag zijn.Bruzski schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:55:
[...]
bij mij komt UPS morgen aan het einde van de dag langs om de fiets af te leveren, staat in het afleverbericht
Dan vindt er dus helaas nog geen quality control plaats voor uitlevering of zodanig dat problemen niet opgelost zijn.Burnyl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:31:
uurtje geleden de fiets ontvangen. Kan eigenlijk geen krasjes vinden en alles gaat nog soepeltjes. Alleen een klein slagje in het voorwiel, dus die maar eens laten maken.
[Afbeelding]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Nee...Bintzak schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:04:
KloptWheeliemaker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:04:
[...]
Dat denk je. UPS zegt end of day maar dat betekent dat ie ergens voor einde dag wordt bezorgd. Kan de hele dag zijn.
UPS leverd max tot 19uur s’avonds, das einde van de dag.. overgens heb ik vaker spullen ontvangen van UPS, namelijk een koffiemachine uit duitsland en een simcockpit uit portugal, in beide gevallen zo rond 18.45uur afgeleverd, we gaan het zien, ik heb nog 2 weken vakantie.Wheeliemaker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:04:
[...]
Dat denk je. UPS zegt end of day maar dat betekent dat ie ergens voor einde dag wordt bezorgd. Kan de hele dag zijn.
Ook bij mij komt UPS langs morgen, ik zou morgen de bagagedragers krijgen, fiets was uitgesteld tot 22/10, maar UPS zegt dat t pakket 31,20 kilo is...
Ik heb ook de "oh boy" mail van vanmoof gehad.
Oorspronkelijk zou ik de fiets vorige week krijgen, 10/6 besteld.
Ik heb ook de "oh boy" mail van vanmoof gehad.
Oorspronkelijk zou ik de fiets vorige week krijgen, 10/6 besteld.
[ Voor 15% gewijzigd door dr frasier op 29-09-2020 19:15 ]
Ik had ook UPS 'einde van de dag'. Werd fiets 10:00 's ochtends geleverd.Bruzski schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:55:
[...]
bij mij komt UPS morgen aan het einde van de dag langs om de fiets af te leveren, staat in het afleverbericht
Er staat ook 'by the end of the day', waarmee ze met 'by' niet 'bij/rond' bedoelen, maar 'voor' het einde van de dag.
Je kunt wel duidelijk zien met uitpakken dat ze het een en ander hebben gecontroleerd. Denk dat het voorwiel probleem wellicht ook komt door een fikse beschadiging aan de doos door UPS. In hoeverre ze het achterwiel/schakelen checken bij de QC is de vraag, want die trapt in de 4e versnelling door. Er is van alles aangeboden, maar het wordt in dit geval omruilen voor een andere... jammer maar helaas. Wel een hele vette fiets verder.eisbaer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:13:
[...]
Dan vindt er dus helaas nog geen quality control plaats voor uitlevering of zodanig dat problemen niet opgelost zijn.
:strip_exif()/f/image/2kiSBq8xL7qDdY8ZKRScP6D8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Burnyl op 29-09-2020 19:23 ]
Balen...Burnyl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:23:
[...]
Je kunt wel duidelijk zien met uitpakken dat ze het een en ander hebben gecontroleerd. Denk dat het voorwiel probleem wellicht ook komt door een fikse beschadiging aan de doos door UPS. In hoeverre ze het achterwiel/schakelen checken bij de QC is de vraag, want die trapt in de 4e versnelling door. Er is van alles aangeboden, maar het wordt in dit geval omruilen voor een andere... jammer maar helaas. Wel een hele vette fiets verder.[Afbeelding]
Gelukkig heb je zo te zien wel nog een mooie vierwieler staan voor in de tussentijd
Zo zou ik die doos dus niet accepteren. Die gaat als geweigerd retour afzender.Burnyl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:23:
[...]
Je kunt wel duidelijk zien met uitpakken dat ze het een en ander hebben gecontroleerd. Denk dat het voorwiel probleem wellicht ook komt door een fikse beschadiging aan de doos door UPS. In hoeverre ze het achterwiel/schakelen checken bij de QC is de vraag, want die trapt in de 4e versnelling door. Er is van alles aangeboden, maar het wordt in dit geval omruilen voor een andere... jammer maar helaas. Wel een hele vette fiets verder.[Afbeelding]
Ach ja, je weet het ook niet. Voor hetzelfde geld was er niks aan de hand. Was veel te blij dat ie er was, dus erg kritisch was ik nog niet aan de deur. Als het goed is gaan ze hem nu omruilen en heb ik hopelijk dan een goed werkend exemplaar. Ondanks alles toch nog een heerlijke 26km!Jupiter2 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:49:
[...]
Zo zou ik die doos dus niet accepteren. Die gaat als geweigerd retour afzender.
Hoe stil is jullie kettingkast? Ben nog niet uit of de geluid die het bij mij produceert acceptabel is of niet.
Die van mij maakt eigenlijk helemaal geen geluid.heval schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:40:
Hoe stil is jullie kettingkast? Ben nog niet uit of de geluid die het bij mij produceert acceptabel is of niet.
nee die van jou zit in de doos..Burnyl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:42:
[...]
Die van mij maakt eigenlijk helemaal geen geluid.
😂 maar als ie wel rijdt dan ook niet....
Hoeveel kms heb je er op gereden? By design sleept de ketting over de kast. Dat moet inslijten.heval schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:40:
Mijn fiets is ook gisteren geleverd en net als bij jou ziet de fiets er prima uit, geen beschadigingen o.i.d. maar ook bij mij trap ik constant door de 4e versnelling heen. Ik heb via de mail contact opgenomen maar krijg response dat het tot 10 dagen kan duren voordat ik antwoord heb. Hoe heb jij contact met ze opgenomen?Burnyl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:11:
[...]
Ach ja, je weet het ook niet. Voor hetzelfde geld was er niks aan de hand. Was veel te blij dat ie er was, dus erg kritisch was ik nog niet aan de deur. Als het goed is gaan ze hem nu omruilen en heb ik hopelijk dan een goed werkend exemplaar. Ondanks alles toch nog een heerlijke 26km!
mwahh, we gaan het zien of mijn S3 wel gaat fietsen.. hoe ging het monteren van de motorkabel, ik las daar horror verhalen over?

Ik heb gewoon gebeld (45 minuten in de wacht), maar prima door een Nederlandse dame geholpen. Mailen werkt niet idd, dus zou gewoon bellen. Oplossing voor die versnelling was dus nieuw achterwiel, maar lever tijden waren langer dan een nieuwe fiets...sb66 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:26:
[...]
Mijn fiets is ook gisteren geleverd en net als bij jou ziet de fiets er prima uit, geen beschadigingen o.i.d. maar ook bij mij trap ik constant door de 4e versnelling heen. Ik heb via de mail contact opgenomen maar krijg response dat het tot 10 dagen kan duren voordat ik antwoord heb. Hoe heb jij contact met ze opgenomen?
Dus het probleem zit in het achterwiel (de Sturmey archer versnelling), niet in de zelfgemaakte e-shifter??Burnyl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:00:
[...]
Ik heb gewoon gebeld (45 minuten in de wacht), maar prima door een Nederlandse dame geholpen. Mailen werkt niet idd, dus zou gewoon bellen. Oplossing voor die versnelling was dus nieuw achterwiel, maar lever tijden waren langer dan een nieuwe fiets...
Waarom zou een nieuw achterwiel het probleem oplossen?
[ Voor 5% gewijzigd door HBO88 op 30-09-2020 10:24 ]
Dat snap ik ook niet. Doortrappen bij een naafversnelling is meestal een afstellingskwestie. Als de e-shifter te weinig of juist te veel aan de controlestift trekt gaat een nieuw wiel dat probleem niet verhelpen.HBO88 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:24:
[...]
Dus het probleem zit in het achterwiel (de Sturmey archer versnelling), niet in de zelfgemaakte e-shifter??
Ik heb wel echt ernstige twijfels over de duurzaamheid van de VM schakeloplossing. Een naafversnelling is in beginsel niet bedoeld om onder belasting geschakeld te worden. Met die e-shifter gebeurt dat wel, en zeker op hogere snelheid trek je de naaf met veel geweld in het volgende verzet. Dat is niet bepaald goed nieuws voor de levensduur en nauwkeurigheid.
Ik heb ook maar gebeld na m'n gebroken stuurkabel bij het in elkaar zetten.
Ik kreeg helaas niet zo makkelijk een nieuw examplaar, ze wilde dat ik hem op zou sturen zodat hij gerepareerd kon worden, wat 2 weken zou duren.
Heb maar gezegd dat ik m'n geld terug wil, ben er klaar mee. Heb niet het vertrouwen dat ik daarna wel een goede fiets heb die het jaren blijft doen zonder gezeur.
Ik kreeg helaas niet zo makkelijk een nieuw examplaar, ze wilde dat ik hem op zou sturen zodat hij gerepareerd kon worden, wat 2 weken zou duren.
Heb maar gezegd dat ik m'n geld terug wil, ben er klaar mee. Heb niet het vertrouwen dat ik daarna wel een goede fiets heb die het jaren blijft doen zonder gezeur.
[ Voor 15% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 30-09-2020 11:11 ]
Heb gebeld met support, stond even in de wacht maar verder prima geholpen. Probleem uitgelegd, als eerste de firmware geupdate naar 1.2.7, fiets gereset, weer een stuk gereden maar helaas, het lijkt nu erger geworden, ik heb nu met alle versnellingen problemen. De fiets gaat retour en krijg een nieuwe opgestuurd.
Is inderdaad wel een gekloot, maar te doen. Kabel gaat er gewoon niet soepel in door de stugheid van de kabel in de voorvork. Heb hem zelf zover mogelijk erin gestopt, plaatje erop, en de moertjes erin gedaan (de eerste niet meteen helemaal erin doen, want dit maakt het lastiger voor de tweede).Bruzski schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:48:
[...]
mwahh, we gaan het zien of mijn S3 wel gaat fietsen.. hoe ging het monteren van de motorkabel, ik las daar horror verhalen over?
Als ik aan het rijden ben hoor ik het niet (genoeg), wel in de stilte bijvoorbeeld thuis. Hmmm toch maar eens bellen. Ik meen nog gelezen te hebben dat je het moet inrijden, weet alleen niet hoe lang dat zou moeten?Burnyl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:42:
[...]
Die van mij maakt eigenlijk helemaal geen geluid.
Het zou, volgens dame VM, te maken hebben met de aansluiting van de e-shifter en het achterwiel. Dit was iig volgens hun vraag antwoord systeem de oplossing...HBO88 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:24:
[...]
Dus het probleem zit in het achterwiel (de Sturmey archer versnelling), niet in de zelfgemaakte e-shifter??
In Duitsland ophef over de US-mode van de VanMoof-fietsen: https://www.handelsblatt....-TfDEMeNK30V5zrjlU4RL-ap1
Blijkbaar was het al een probleem dat in de app de snelheid aangepast kon worden, en reden genoeg voor de Duitse politie om een boete te geven aan een bestuurder.
Ben benieuwd in hoeverre dit in Nederland een probleem zal worden, ongetwijfeld zal het wel ten sprake komen. In het artikel staat in ieder geval vermeldt dat op 1 november een 'legaliserende' update zal komen.
Blijkbaar was het al een probleem dat in de app de snelheid aangepast kon worden, en reden genoeg voor de Duitse politie om een boete te geven aan een bestuurder.
Ben benieuwd in hoeverre dit in Nederland een probleem zal worden, ongetwijfeld zal het wel ten sprake komen. In het artikel staat in ieder geval vermeldt dat op 1 november een 'legaliserende' update zal komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Jochemd13 op 30-09-2020 12:00 ]
Ben al een tijdje een stille volger hier op dit forum, na mijn bestelling op 6 juni. Ondanks uitstel van 18 september naar 8 oktober werd deze gisteren al geleverd. Installatie ging vrij soepel en ik heb nog geen schades kunnen constateren. Initiële indruk is tot zover zeer goed.
Zojuist de eerste 2 kilometers gemaakt en de VM lijkt op het eerste gevoel goed te rijden/remmen/schakelen. Alleen het verzet op hogere snelheid valt me tegen. Terwijl het display aangeeft van de 3e naar de 4e versnelling te gaan, hoor en voel ik niks schakelen. Zo meteen nog maar eens proberen op een langere rit.
Anders zit er niets anders op om ook maar even naar Amsterdam te bellen.
Zojuist de eerste 2 kilometers gemaakt en de VM lijkt op het eerste gevoel goed te rijden/remmen/schakelen. Alleen het verzet op hogere snelheid valt me tegen. Terwijl het display aangeeft van de 3e naar de 4e versnelling te gaan, hoor en voel ik niks schakelen. Zo meteen nog maar eens proberen op een langere rit.
Anders zit er niets anders op om ook maar even naar Amsterdam te bellen.
Interessant hoe ze dit gaan oplossen. 2e app lanceren alleen voor DLD? Met geolocatie de US (en happy) modus blokkeren? Dat laatste zou niet moeten kunnen want GPS ontbreekt in de fiets.Jochemd13 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:59:
In Duitsland ophef over de US-mode van de VanMoof-fietsen: https://www.handelsblatt....-TfDEMeNK30V5zrjlU4RL-ap1
Ze hebben dit wel eens eerder gedaan voor Electrified S2's die via de "Duitse ANWB" werden verkocht; hierin werd de optie voor US softwarematig weggelaten. We hebben hier ook als eens gehoord dat iemand hier dat probleem ook leek te hebben, maar na even bellen lieten ze de optie weer in de app verschijnen. Het zal dus softwarematig te bepalen zijn en kennelijk houd VM ook de verkooplanden/verzendadressen hiervoor in de gaten.Wheeliemaker schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:18:
[...]
Interessant hoe ze dit gaan oplossen. 2e app lanceren alleen voor DLD? Met geolocatie de US (en happy) modus blokkeren? Dat laatste zou niet moeten kunnen want GPS ontbreekt in de fiets.
Wat het artikel en de Duitse politie betreft weet ik niet zo goed wat ik moet vinden. Een agent moet het natuurlijk maar net weten, maar daarnaast kan menig brommer met blauw kenteken (max. 25 km/u toegestaan) vaak ook iets harder. De vraag is denk ik waar die grens ligt, of hoe groot de welbekende 'correctie' zoals bij snelheidsboetes voor automobilisten is. Als de autoriteiten er iets aan willen doen dan lijkt het mij logischer dat ze VM verplichten om de US-stand te verwijderen uit de app van Duitse gebruikers, dat is effectiever en lijkt mij ook juridisch logischer.
Dat kon niet uitblijven.Jochemd13 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:59:
Ik denk dat dit een dikke staart gaat krijgen en dat de US modus in heel de EU er uit vliegt. Het is simpel, het is gewoonweg illegaal, en natuurlijk geen verrassing dat de duitsers eerst zijn om de wet strict te interpreteren.
Boetes zijn hoog, en gelukkig had die man een rijbewijs.... Rijden zonder geldig rijbewijs is duur...
[ Voor 9% gewijzigd door Tommie12 op 30-09-2020 12:44 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
De app niet meer updaten dus als ze de snelheid eruit halen.Tommie12 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:40:
[...]
Dat kon niet uitblijven.
Ik denk dat dit een dikke staart gaat krijgen en dat de US modus in heel de EU er uit vliegt. Het is simpel, het is gewoonweg illegaal, en natuurlijk geen verrassing dat de duitsers eerst zijn om de wet strict te interpreteren.
Boetes zijn hoog, en gelukkig had die man een rijbewijs.... Rijden zonder geldig rijbewijs is duur...
Tot er een nieuwe Android of iOS versie is, en je moet updaten....Bintzak schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:58:
[...]
De app niet meer updaten dus als ze de snelheid eruit halen.
In Duitsland zou het me niet verwonderen dat het zo ver komt dat VanMoof moet aantonen dat ze voldoende inspanning gedaan hebben om dit te corrigeren, en dat kan bv zijn dat ze moeten aantonen dat 80-90% van de gebruikers de update heeft gedaan.
In elk geval de onzekerheid van de gebruikers stijgt.
Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met roest op de vooras van de S3?
De S3 is sinds juni in mijn bezit en nu is er al roest, zie foto's. En terwijl die bijna altijd binnen staat.
Van Moof heeft begin september als volgt gereageerd, ik ben er niet mee akkoord gegaan (wil nieuw voorwiel), maar sindsdien niets gehoord.
Hi,
Nogmaals bedankt voor de foto's, er is een claim aangemaakt en wachten op het moment nog op een long-term solution. Als er nu nieuwe onderdelen verstuurd zouden worden zal het probleem zich hoogstwaarschijnlijk weer halen, vandaar dat er nog geen actie is ondernomen, toch wilde wij je er van op de hoogte te stellen dat er intern naar een oplossing wordt gezocht.
Voor nu wensen we je een fijne dag toe.
Kind Regards/Met vriendelijke groet,
:strip_exif()/f/image/xTyehH7vZf2Q9kebgtJH340T.jpg?f=fotoalbum_large)
De S3 is sinds juni in mijn bezit en nu is er al roest, zie foto's. En terwijl die bijna altijd binnen staat.
Van Moof heeft begin september als volgt gereageerd, ik ben er niet mee akkoord gegaan (wil nieuw voorwiel), maar sindsdien niets gehoord.
Hi,
Nogmaals bedankt voor de foto's, er is een claim aangemaakt en wachten op het moment nog op een long-term solution. Als er nu nieuwe onderdelen verstuurd zouden worden zal het probleem zich hoogstwaarschijnlijk weer halen, vandaar dat er nog geen actie is ondernomen, toch wilde wij je er van op de hoogte te stellen dat er intern naar een oplossing wordt gezocht.
Voor nu wensen we je een fijne dag toe.
Kind Regards/Met vriendelijke groet,
:strip_exif()/f/image/xTyehH7vZf2Q9kebgtJH340T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M8GcQmSqEiOO9dAKlQ25YK3Q.jpg?f=fotoalbum_large)
de fak ? chineze staal.. dat lijkt mij zeer duidelijk onacceptabel.matox1000 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:02:
is je motor wel gewoon nog in orde
[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 30-09-2020 14:16 ]
Hmm, zie dat ik dat ook hebmatox1000 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:02:
Hoewel ik er wel in weer en wind mee fiets, overnacht hij altijd binnen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gQwtAgIf6zBXR1GDUPQFtUJ0.jpg?f=user_large)
Verder nog niet bij Vanmoof gemeld, zie het nu pas.
ik hoop niet dat dit weer een nieuwe episode is rondom de problemen met de S3 of is dit incidenteel, vraag me sterk af of deze fiets de aankomende winter gaat overlevenmaxnl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:36:
[...]
Verder nog niet bij Vanmoof gemeld, zie het nu pas.
[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 30-09-2020 15:52 ]
Als je goedkoop in China produceert, dan kun je rekenen op meerdere issues die gaan opspelen. Het draagt de naam VanMoof, maar is gewoon een Chinees pruduct.
Goedkoop is duurkoop! Geldt in dit geval voor VanMoof en helaas ook voor de consument.
Goedkoop is duurkoop! Geldt in dit geval voor VanMoof en helaas ook voor de consument.
Zal ook eens kijken op mijn fiets (mei 2020). Ik had al roest gezien op de uiteinden, maar zal eens beter kijken of dat over de hele as doorloopt. Dat zou het namelijk ernstiger maken.
Laten we in ieder geval niet hopen dat iedereen het heeft, maar we staan in ieder geval sterker 'in ons recht' als er meer klachten over zijn.
Ze produceren (of in ieder geval assembleren) in hun eigen fabriek in Taiwan. Als ik de e-mail die @matox1000 deelt zo lees kopen ze dit onderdeel toch ergens anders in, waar zij nu deze claim/klacht hebben neergelegd.Starbucks schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:53:
Als je goedkoop in China produceert, dan kun je rekenen op meerdere issues die gaan opspelen. Het draagt de naam VanMoof, maar is gewoon een Chinees pruduct.
Laten we in ieder geval niet hopen dat iedereen het heeft, maar we staan in ieder geval sterker 'in ons recht' als er meer klachten over zijn.
Dergelijke roest is te wijten aan een coating en staalsoort die niet voldoet. Dat is niet iets wat incidenteel is, zodra die delen nat worden gaan ze roesten... allemaal....Bruzski schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:50:
[...]
ik hoop niet dat dit weer een nieuwe episode is rondom de problemen met de S3 of is dit incidenteel, vraag me sterk af of deze fiets de aankomende winter gaat overleven
VM mag nog eens een service actie doen....
Wat ben ik blij als ik dit lees dat ik na 3 fietsen toch mijn geld heb teruggevraagd
VanMoof op hunwebsite:
Will my VanMoof rust?
VanMoof bikes bike frames and forks are made from high-quality 6061 aluminum alloy. As well as being extremely light and durable, aluminum will not rust.
Some of your bike's other components are made from stainless steel. If you regularly ride in wet conditions, you may notice some superficial rust on these components. This is nothing to worry about, and can be removed by cleaning your bike.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Mijn fiets (mei 2020) heeft er inderdaad ook last van, terwijl hij thuis in een dichte schuur staat. Op stations komt hij sinds Covid amper meer.
Je ziet het alleen aan de voorkant en dan vooral aan de kant van de motorkabel. Bij de remzijde zie je het veel minder, alleen op het uiteinde. Bij de achteras zie je niets maar is de as ook grotendeels bedekt door andere onderdelen.
Let overigens niet op de andere vlekken op onder andere de motor, het regende gisteren... Dat is gewoon opgedroogde regen met zand.
Vanavond kom mijn vriendin (fiets uit augustus), zal eens kijken hoe het bij haar is na een maand. Het viel ons bij assemblage al op dat ze dikkere ringetjes (spacers) kreeg voor het voorwiel, waardoor de as niet meer uitsteekt ten opzichte van de anti theft bout (nut). Mogelijk was dit probleem, of in ieder geval dat van de uitstende as, dus al bekend bij VanMoof.
Vandaag is inderdaad mijn fiets geleverd. Die had ik pas 30/10 verwacht, de bagagedragers zouden vandaag komen. Maar goed, er lijken geen krassen ed. op te zitten.
In elkaar zetten vergt wel enige tijd, had de meeste moeite met het "afdichtplaatje" in de voorvork.
Nu aan het opladen, straks fietsen en dan hopelijk morgen er mee naar het werk en genieten.
Kleine update: net even een stukje gereden, je gaat zo ongemerkt snel, ongelofelijk. Schakelen voelde ik niet, bijna geluidloos, kon thuis alleen niet geen verbinding krijgen met de bike, telefoon uit/aan en het werkte weer.
In elkaar zetten vergt wel enige tijd, had de meeste moeite met het "afdichtplaatje" in de voorvork.
Nu aan het opladen, straks fietsen en dan hopelijk morgen er mee naar het werk en genieten.
Kleine update: net even een stukje gereden, je gaat zo ongemerkt snel, ongelofelijk. Schakelen voelde ik niet, bijna geluidloos, kon thuis alleen niet geen verbinding krijgen met de bike, telefoon uit/aan en het werkte weer.
[ Voor 23% gewijzigd door dr frasier op 30-09-2020 19:08 ]
Ik ben geen expert maar waarom zit die printplaat niet onder een dikke laag (niet-geleidend) hars / vernis oid? Dat zag ik vroeger bij watersporten en lijkt me op een fiets wel zo handig bij een essentieel onderdeel als het schakelmechanisme.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Toch krom, op de snelwegen in duitsland geld geen limiet, maar ze lopen wel te zaniken dat een ebike harder kan dan 25Tommie12 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:11:
[...]
Tot er een nieuwe Android of iOS versie is, en je moet updaten....
In Duitsland zou het me niet verwonderen dat het zo ver komt dat VanMoof moet aantonen dat ze voldoende inspanning gedaan hebben om dit te corrigeren, en dat kan bv zijn dat ze moeten aantonen dat 80-90% van de gebruikers de update heeft gedaan.

Oei! Dit was natuurlijk wel een beetje te verwachten, maar ik hoop dat Nederland nog even achter blijft met de nodige aanpassingen. Ondanks dat het niet mag heeft de US mode mij wel over de streep getrokken om voor de S3 te gaan.Jochemd13 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:59:
In ieder geval de auto update van de app maar even uitgezet, al is het natuurlijk de vraag of dit voldoende gaat zijn om een eventuele verandering tegen te houden.
Omdat de schakel motor in hetzelfde kastje zit wat dus al waterdicht is. Nu kan de printplaat ook gemakkelijker worden vervangen?bombadil schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:18:
Ik ben geen expert maar waarom zit die printplaat niet onder een dikke laag (niet-geleidend) hars / vernis oid? Dat zag ik vroeger bij watersporten en lijkt me op een fiets wel zo handig bij een essentieel onderdeel als het schakelmechanisme.
Over roest gesproken. De fietsenmaker en leverancier van de kinderfiets van mijn dochter spoot bij aanschaf de fiets in met een teflon spray. Deze spray is eigenlijk bedoeld om te smeren maar zou volgens de fietsenmaker ook de fiets beschermen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Het zal als een soort olie werken waar water vanaf loopt, zoals het spul waar je ook je schoenen of regenjas mee kan insprayen.bebito schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:28:
Over roest gesproken. De fietsenmaker en leverancier van de kinderfiets van mijn dochter spoot bij aanschaf de fiets in met een teflon spray. Deze spray is eigenlijk bedoeld om te smeren maar zou volgens de fietsenmaker ook de fiets beschermen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Vroeger moesten we in het Metaaltechniek lokaal altijd alles in het vet zetten voor de zomervakantie, zeker goed tegen roest maar het maakt ook los wat vast zit dus denk niet handig op bouten en moeren op een as van een wiel.bebito schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:28:
Op delen van de snelweg geldt wel degelijk een maximum. Daarnaast is het percentage fatale ongelukken op de fiets hoger dan op de snelweg. Helemaal niet zo’n rare gedachte.HBO88 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:19:
[...]
Toch krom, op de snelwegen in duitsland geld geen limiet, maar ze lopen wel te zaniken dat een ebike harder kan dan 25
ik lees net dat de update voor Duitsland waarschijnlijk 1 nov wordt toegepast.
bron: https://www.handelsblatt....hrer-raeder/26227298.html
Bonn: Malte Frerichs is angry. So angry that he posts his parking ticket, which he got from the police, on Twitter. "Important note," writes the Berliner, "the Berlin police pulls out Vanmoof wheels and checks whether the US mode is selectable in the app. If it can be activated, it is considered an S-pedelec requiring insurance, which then lacks the operating license, among other things!
You need to know about this: Vanmoof's controversial tuning mode allows cyclists to ride through the streets at 32 km/h with just one click in the app instead of the 25 km/h allowed in Germany. This is no problem in the USA. But with the smart high-tech tuning, Vanmoof owners in this country are getting into serious legal trouble.
Because what many do not suspect: This is a criminal offense. Even if, like Malte Frerich, the mode had not been activated at all. "It is enough that it is theoretically possible for the cyclist," Frerichs reports on the phone. Because the principle applies: Ignorance does not protect against punishment.
Because the Vanmoof bike can technically go faster than 25 km/h, from a legal point of view it is no longer a bicycle but a moped. As a result, a registration license plate must be carried, a TÜV-certified helmet is mandatory and the rider must have a driver's license.
Furthermore, with a so-called S-pedelec, which is definitely a Vanmoof in US mode, it is not allowed to carry the bike on trains or buses, among other things. It is also no longer allowed to ride it on cycle paths, unless these are marked outside built-up areas by the "mopeds free" sign.
Anyone who is caught anyway, like Malte Frerichs, must not only expect to be shut down and charged with the lack of an operating license and violation of the insurance law. The consequences would be more drastic and much more expensive if an accident actually occurred with a Vanmoof bike - and the driver had no motor vehicle liability insurance.
The company's electrically powered bicycles are very popular during the Corona crisis. In the first four months of 2020 alone, Vanmoof reported that it sold more bicycles than in the previous two years combined.
Above all, the increasing demand in Germany accounted for half of all revenues and was thus both the largest and the fastest growing market. Overall, the founders, who consider themselves the market leader in the segment, expect growth of more than 300 percent for the current year.
Two weeks after his bike was taken out of service, Frerichs received an e-mail from the police. "The controls and the legal problem have been known for a long time," an official there wrote to him. "The management of Vanmoof also knows about the legal problem in Germany."
As long as Frerichs cannot prove with a written confirmation from the bike manufacturer or a software data sheet that the US mode is deactivated, he is not allowed to move his 2000 Euro bike.
Frerichs is not an isolated case. Vanmoof cyclists from other cities also vent their displeasure in online bicycle forums and report on disused bikes. One user even reports that the police asked him to let the air out of his tires and push him home.
The tough action taken by the police in more and more cities is also confirmed by the Dutch company: "We have already been informed that the police are stopping drivers in Berlin and other German cities," says a spokeswoman.
Vanmoof also strongly advises against using the tuning mode in the app. But for many users the temptation is obviously too great. When asked why the forbidden mode is not generally deactivated by the manufacturer in Europe, Vanmoof admits: "The US mode is a lot of fun. Technically, a change is of course possible. As you can probably imagine, there are many internal opinions here".
This does not seem really fair to unsuspecting buyers. Nor does the purchase mention the potentially serious consequences of a traffic accident.
Malte Frerichs has meanwhile found a solution. The Berlin Vanmoof store permanently deactivated the US mode on its e-bike upon request. And with a written confirmation from Vanmoof founder Taco Carlier in his pocket, Frerich is now free to go. At least as long as it has not been clearly clarified whether the deactivation in the app is a sufficient technical lockdown.
Nevertheless, according to his lawyer, Frerichs will probably have to reckon with at least two points in Flensburg and a fine of 250 euros. "And I am lucky to have a driver's license," he says. "Otherwise, driving without a license would be a criminal offense for me." He cannot understand the behavior of the Dutch. "It is grossly negligent of Vanmoof not to educate and inform their customers here."
Meanwhile, Vanmoof has announced that it is working on a fundamentally legalizing update. The spokeswoman writes: "We are aiming for implementation by November 1, 2020. The German authorities have been informed."
Competitor Cowboy from Belgium has already reacted and reduced the maximum speed in Germany to 25km/h for the 2020 models. The Estonian e-bike manufacturer Ampler had already changed its app in 2019 to ensure that riders will be able to ride their bikes legally in the future and avoid getting into trouble.

bron: https://www.handelsblatt....hrer-raeder/26227298.html
Bonn: Malte Frerichs is angry. So angry that he posts his parking ticket, which he got from the police, on Twitter. "Important note," writes the Berliner, "the Berlin police pulls out Vanmoof wheels and checks whether the US mode is selectable in the app. If it can be activated, it is considered an S-pedelec requiring insurance, which then lacks the operating license, among other things!
You need to know about this: Vanmoof's controversial tuning mode allows cyclists to ride through the streets at 32 km/h with just one click in the app instead of the 25 km/h allowed in Germany. This is no problem in the USA. But with the smart high-tech tuning, Vanmoof owners in this country are getting into serious legal trouble.
Because what many do not suspect: This is a criminal offense. Even if, like Malte Frerich, the mode had not been activated at all. "It is enough that it is theoretically possible for the cyclist," Frerichs reports on the phone. Because the principle applies: Ignorance does not protect against punishment.
Because the Vanmoof bike can technically go faster than 25 km/h, from a legal point of view it is no longer a bicycle but a moped. As a result, a registration license plate must be carried, a TÜV-certified helmet is mandatory and the rider must have a driver's license.
Furthermore, with a so-called S-pedelec, which is definitely a Vanmoof in US mode, it is not allowed to carry the bike on trains or buses, among other things. It is also no longer allowed to ride it on cycle paths, unless these are marked outside built-up areas by the "mopeds free" sign.
Anyone who is caught anyway, like Malte Frerichs, must not only expect to be shut down and charged with the lack of an operating license and violation of the insurance law. The consequences would be more drastic and much more expensive if an accident actually occurred with a Vanmoof bike - and the driver had no motor vehicle liability insurance.
The company's electrically powered bicycles are very popular during the Corona crisis. In the first four months of 2020 alone, Vanmoof reported that it sold more bicycles than in the previous two years combined.
Above all, the increasing demand in Germany accounted for half of all revenues and was thus both the largest and the fastest growing market. Overall, the founders, who consider themselves the market leader in the segment, expect growth of more than 300 percent for the current year.
Two weeks after his bike was taken out of service, Frerichs received an e-mail from the police. "The controls and the legal problem have been known for a long time," an official there wrote to him. "The management of Vanmoof also knows about the legal problem in Germany."
As long as Frerichs cannot prove with a written confirmation from the bike manufacturer or a software data sheet that the US mode is deactivated, he is not allowed to move his 2000 Euro bike.
Frerichs is not an isolated case. Vanmoof cyclists from other cities also vent their displeasure in online bicycle forums and report on disused bikes. One user even reports that the police asked him to let the air out of his tires and push him home.
The tough action taken by the police in more and more cities is also confirmed by the Dutch company: "We have already been informed that the police are stopping drivers in Berlin and other German cities," says a spokeswoman.
Vanmoof also strongly advises against using the tuning mode in the app. But for many users the temptation is obviously too great. When asked why the forbidden mode is not generally deactivated by the manufacturer in Europe, Vanmoof admits: "The US mode is a lot of fun. Technically, a change is of course possible. As you can probably imagine, there are many internal opinions here".
This does not seem really fair to unsuspecting buyers. Nor does the purchase mention the potentially serious consequences of a traffic accident.
Malte Frerichs has meanwhile found a solution. The Berlin Vanmoof store permanently deactivated the US mode on its e-bike upon request. And with a written confirmation from Vanmoof founder Taco Carlier in his pocket, Frerich is now free to go. At least as long as it has not been clearly clarified whether the deactivation in the app is a sufficient technical lockdown.
Nevertheless, according to his lawyer, Frerichs will probably have to reckon with at least two points in Flensburg and a fine of 250 euros. "And I am lucky to have a driver's license," he says. "Otherwise, driving without a license would be a criminal offense for me." He cannot understand the behavior of the Dutch. "It is grossly negligent of Vanmoof not to educate and inform their customers here."
Meanwhile, Vanmoof has announced that it is working on a fundamentally legalizing update. The spokeswoman writes: "We are aiming for implementation by November 1, 2020. The German authorities have been informed."
Competitor Cowboy from Belgium has already reacted and reduced the maximum speed in Germany to 25km/h for the 2020 models. The Estonian e-bike manufacturer Ampler had already changed its app in 2019 to ensure that riders will be able to ride their bikes legally in the future and avoid getting into trouble.
Mooi die Duitser. Eerst de fiets kopen en vervolgens janken over VanMoof zodra hij op de bon gaat. Alsof meneer voor aanschaf niet wist van de US setting. Of is zijn probleem soms dat - zoals hierboven vermeld - VanMoof dit in vorige versies voor de Duitse markt uit de app heeft genomen?
Nee het zit anders. De fiets stond in EU setting, maar omdat hij op US kàn kreeg die man de boete. Best wel bizar als je er over nadenktMaZo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:46:
Mooi die Duitser. Eerst de fiets kopen en vervolgens janken over VanMoof zodra hij op de bon gaat. Alsof meneer voor aanschaf niet wist van de US setting. Of is zijn probleem soms dat - zoals hierboven vermeld - VanMoof dit in vorige versies voor de Duitse markt uit de app heeft genomen?
Fiets dan niet meer verbinden met de telefoon? Optie misschien.Tommie12 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:11:
[...]
Tot er een nieuwe Android of iOS versie is, en je moet updaten....
ofBintzak schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:15:
[...]
Fiets dan niet meer verbinden met de telefoon? Optie misschien.
Ik heb een us appstore account en kan dus altijd de Amerikaanse versie downloaden.
Interessant is of die op 1 november beoogde update alleen in Duitsland uitgerold wordt.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
mocht de update ook voor NL gelden, vrees ik dat er een hoop mensen de overstap maken naar cowboy of wellicht een ander model.eisbaer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:01:
Interessant is of die op 1 november beoogde update alleen in Duitsland uitgerold wordt.
Ze kunnen het ook bepalen aan de hand van de locatie van de GSM.bebito schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:56:
[...]
of
Ik heb een us appstore account en kan dus altijd de Amerikaanse versie downloaden.
Het is gewoon fraude door VM. Ze overtreden de wet (en dat weten ze), en daar gaan ze mee proberen extra te verkopen.
Beetje zoals Volkswagen met de Dieselgate.
Ik fietste vorig weekend met mijn trekking fiets door de duinen achter een sparta ebike. Het hele stuk tussen de 28 en 35 km/u. Ik kon er niet voorbij komen op spierkracht. Die ebiker hoefde nauwelijks te werken. Gaat toch nog hard zo’n sparta...
Geen waardeoordeel:
Betreft aansprakelijkheid van hun leveranciers, aangezien het allemaal goedkoop merkloos spul is verwacht ik dat het enige wat ze kunnen doen is een andere aanbieder zoeken.
Elk fietsenmerk op de wereld is voornamelijk assemblage. Als er iets zelf wordt gemaakt dan is het hooguit het frame (en in het geval van VanMoof lijkt me dat onwaarschijnlijk). Zelfs de branded parts die je bij de betere merken ziet worden bijan altijd gewoon in opdracht gemaakt, je moet echt absurde hoeveelheden verkopen wil zelf produceren rendabel zijn. Er is ook helemaal niks mis met gewoon je frames door iemand anders in elkaar te laten lassen (fietsframes zijn zelden een issue, bij geen enkel merk).oscarwashere schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:01:
Ze produceren (of in ieder geval assembleren) in hun eigen fabriek in Taiwan.
Betreft aansprakelijkheid van hun leveranciers, aangezien het allemaal goedkoop merkloos spul is verwacht ik dat het enige wat ze kunnen doen is een andere aanbieder zoeken.
[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 30-09-2020 22:05 ]
Bij mij geen roest te bekennen. Fiets in juli geleverd.
Zo eentje met een middenmotor? daar heb je opvoersetjes voor, moeten ze dan ook verbieden, lijkt me.eisbaer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:59:
Ik fietste vorig weekend met mijn trekking fiets door de duinen achter een sparta ebike. Het hele stuk tussen de 28 en 35 km/u. Ik kon er niet voorbij komen op spierkracht. Die ebiker hoefde nauwelijks te werken. Gaat toch nog hard zo’n sparta...

Vorige week reed ik overigens langs het kanaal voorbij een dame met een ebike die niet eens zelfstandig aan het fietsen was (schat zo'n 30-35km) trappers liepen vanzelf rond.. waanzin.
[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 01-10-2020 00:29 ]
Vandaag mijn S3 ontvangen. 1 stuurverhoger geplaatst wil er twee plaatsen maar die dingen zijn vrij lastig om te monteren. Dus laat dat bij de eerste onderhoudsbeurt wel doen.
Even een eerste rit gemaakt U.S. stand en man dat rijdt heerlijk.
Alles lijkt goed te zijn alleen de voorrem loopt een beetje aan.
Je schikt je wel de klere als je de oplader aansluit als die doodskop ineens in het scherm komt.
:strip_exif()/f/image/PLK4YIY5SoS7cVdMjbyXiNw6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T50EGFwH6MVPeGw3pHx6gsTO.jpg?f=fotoalbum_large)
Let niet op de rommel.
Je schikt je wel de klere als je de oplader aansluit als die doodskop ineens in het scherm komt.
:strip_exif()/f/image/PLK4YIY5SoS7cVdMjbyXiNw6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T50EGFwH6MVPeGw3pHx6gsTO.jpg?f=fotoalbum_large)
Let niet op de rommel.
mooi krukje..Bintzak schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:01:
Let niet op de rommel.
wel fijn om weer eens een positief verhaal te horen! geeft mij hoop zodra mijn fiets morgen geleverd wordt.
veel plezier met je mooie fiets.
Tip lees heel goed de instructies door echt stap voor stap.Bruzski schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:15:
[...]
mooi krukje..![]()
wel fijn om weer eens een positief verhaal te horen! geeft mij hoop zodra mijn fiets morgen geleverd wordt.
veel plezier met je mooie fiets.
Die opvoerkits zijn al verboden op de openbare weg.Bruzski schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:25:
[...]
Zo eentje met een middenmotor? daar heb je opvoersetjes voor, moeten ze dan ook verbieden, lijkt me.![]()
Vorige week reed ik overigens langs het kanaal voorbij een dame met een ebike die niet eens zelfstandig aan het fietsen was (schat zo'n 30-35km) trappers liepen vanzelf rond.. waanzin.
Met meedraaiende trappers? WTF? Vriendin van mij heeft een Chinese elektrische klapfiets, die heeft ook schijt aan de NL regels, heeft gewoon een gashendel, kan haar met mijn NL ebike niet bijhouden.
Ik heb mijn fiets (S1 uit 2016) na 2 maanden kwijt te zijn geweest weer terug. Nieuwe Smart Unit en accu. Natuurlijk direct uitgeprobeerd en zo op het eerste gezicht werkt alles weer als vanouds.
Twee dagen best wat gefietst met als gevolg een iets legere accu en wilde hem opladen.
Mijn eerste vreugde verdween alweer snel toen bleek dat hij dus niet oplaadde, het lampje op de lader blijft groen en deze behoort rood te worden als hij oplaad.
Reset geprobeerd zonder lader eraan en een keer met de lader eraan. Fiets gaat wel gewoon aan dus ook dat geprobeerd, fiets die aan is en dan de lader eraan. Ook niks.
Iemand nog een suggestie? Ik heb echt geen zin om weer (al 5x geweest) met de trein vanuit Den Haag naar Amsterdam te gaan.
Twee dagen best wat gefietst met als gevolg een iets legere accu en wilde hem opladen.
Mijn eerste vreugde verdween alweer snel toen bleek dat hij dus niet oplaadde, het lampje op de lader blijft groen en deze behoort rood te worden als hij oplaad.
Reset geprobeerd zonder lader eraan en een keer met de lader eraan. Fiets gaat wel gewoon aan dus ook dat geprobeerd, fiets die aan is en dan de lader eraan. Ook niks.
Iemand nog een suggestie? Ik heb echt geen zin om weer (al 5x geweest) met de trein vanuit Den Haag naar Amsterdam te gaan.
Had zelf ook veel moeite met de stuurverhoger, maar las gisteren dat er aan de binnenkant plakband zit, dus waarschijnlijk gaat het daarom wat lastig...Bintzak schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:01:
Vandaag mijn S3 ontvangen. 1 stuurverhoger geplaatst wil er twee plaatsen maar die dingen zijn vrij lastig om te monteren. Dus laat dat bij de eerste onderhoudsbeurt wel doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let niet op de rommel.
Rot voor je dat je zovaak dit heb moeten doen.Spiritual89 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 02:06:
Ik heb echt geen zin om weer (al 5x geweest) met de trein vanuit Den Haag naar Amsterdam te gaan.
Mag ik vragen hoe je de fiets met de trein hebt gedaan? Mag niet in de IC toch? Hoe werkt het precies. En kosten?
Denk dat mensen eerder zullen overstappen vanwege de waardeloze kwaliteit dan de max snelheid.Bruzski schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:43:
[...]
mocht de update ook voor NL gelden, vrees ik dat er een hoop mensen de overstap maken naar cowboy of wellicht een ander model.
Hoezo roest een fiets al na 2 maanden.. hahaha
Ben helemaal afgestapt na alle verhalen op dit forum. Een S3 en X3 geannuleerd omdat ik niet zoals andere op dit forum het geduld heb ok 2,3 soms blijkbaar zelf 5x naar een hip winkeltje in amsterdam te moeten gaan.
Genoeg andere mooie ebikes voor dit bedrag.
Haha serieus, wat stom, dat is me echt niet opgevallen. Ik dacht dat er iets mis was met de vorm van de buis en/of de verhogers. Lekker duidelijk weer.Burnyl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:16:
[...]
Had zelf ook veel moeite met de stuurverhoger, maar las gisteren dat er aan de binnenkant plakband zit, dus waarschijnlijk gaat het daarom wat lastig...
Eigenlijk mag het in elke trein, en het kost €7,50 voor een dagkaart (bovenop je treinkaartje). Laatst dacht ik in de app te zien dat het bij de oudere IC (met de locomotief aan de voor- en achterkant) niet kon, maar aan de voorkant bleek toch een fietsencompartiment te zijn.heval schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:53:
[...]
Mag niet in de IC toch? Hoe werkt het precies. En kosten?
In de Sprinter is het wel makkelijker omdat die gelijkvloers zijn, bij de IC's moet je hem dan twee tredes omhoog tillen, maar dat moet te doen zijn.
Tip! Zet het alarm er niet op, één trilling en de hele coupé kijkt je raar aan
[ Voor 6% gewijzigd door Jochemd13 op 01-10-2020 09:17 ]
Hier ook geen roest. Fiets geleverd begin juni. Maar mag natuurlijk bij geen enkele fiets voorkomen, dan is er sprake van een productiefout in de gebruikte materialen.
Hoe dan ook is de US-setting vroeger of later gedoemd. VM verkoopt al sinds 2016 een fiets die niet aan de Europese regelgeving voldoet. Het idee dat je die verantwoordelijkheid kunt verleggen naar de gebruiker is juridisch onhoudbaar, ze mogen het niet zo verkopen. Hoe populairder de fiets wordt, hoe meer aandacht daar voor gaat zijn vanuit de handhaving.
Scania mag ook geen vrachtwagen leveren met een knop waarmee de snelheidsbegrenzer wordt uitgeschakeld en dan zeggen dat het de verantwoordelijkheid van de chauffeur is om dat niet te doen.
Zijn ook verboden. Maar het is net zoals met het opvoeren van een scooter. Het is tegen de wet, maar als je een beetje zoekt vindt je zo een zaak die het voor je wil doen, of je doet het zelf met spul dat vrijelijk online te krijgen is. Het is gewoon bijna niet te handhaven, anders dan wanneer je bij een controle tegen de lamp loopt.Bruzski schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:25:
[...]
Zo eentje met een middenmotor? daar heb je opvoersetjes voor, moeten ze dan ook verbieden, lijkt me.
Hoe dan ook is de US-setting vroeger of later gedoemd. VM verkoopt al sinds 2016 een fiets die niet aan de Europese regelgeving voldoet. Het idee dat je die verantwoordelijkheid kunt verleggen naar de gebruiker is juridisch onhoudbaar, ze mogen het niet zo verkopen. Hoe populairder de fiets wordt, hoe meer aandacht daar voor gaat zijn vanuit de handhaving.
Scania mag ook geen vrachtwagen leveren met een knop waarmee de snelheidsbegrenzer wordt uitgeschakeld en dan zeggen dat het de verantwoordelijkheid van de chauffeur is om dat niet te doen.
Ja zie inderdaad de tape zitten en ik denk wel te weten waarom, de stuur pen is van RVS en die verhogers waarschijnlijk aluminium. Wat gebeurt er als die twee met elkaar in contact komen..... juist Roest! Dus niet verwijderen die tape. Het is ook een dikkere tape dan standaard plakband.Burnyl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:16:
[...]
Had zelf ook veel moeite met de stuurverhoger, maar las gisteren dat er aan de binnenkant plakband zit, dus waarschijnlijk gaat het daarom wat lastig...
Update: mijn fout de tape is om te zorgen dat de ringen niet draaien. Stuk eraf geschrapt en nu past het.
[ Voor 13% gewijzigd door Bintzak op 01-10-2020 21:13 ]
Niet verwijderen die tape anders kan Je stuurpen gaan roesten.Hijo Del Jefe schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:58:
[...]
Haha serieus, wat stom, dat is me echt niet opgevallen. Ik dacht dat er iets mis was met de vorm van de buis en/of de verhogers. Lekker duidelijk weer.
Mijn fiets heb ik inmiddels weer meegegeven aan een meneer in een bruine bus, maar toch bedankt. Ik voel me weer iets minder dom
als ik de eerdere fotos zo zie betreft het volgens mij om wat vliegroest, probeer het eens te verwijderen met een zacht borsteltje en vervolgens wat teflon of wd40 toe te passen.oscarwashere schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:32:
De fiets van m'n vriendin heeft geen last van roest, maar is ook pas een maand oud. Wel is het ringetje zoals gezegd dikker, waardoor de as minder uitsteekt. Het meest roestige deel bij mijn fiets (tussen voorvork en motor) is nog wel 'ontbloot', dus houden we in de gaten.
Zag net dat er een firmware update is, laat maar weten als je US stand het niet meer doet dan stel ik die update eventjes uit
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.