Maar zo ben je wel je 14 dagen teruggave periode voorbij.... Heb je daar nog naar gevraagd?SjapperS schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:18:
@JaMaaT
- 21 september: De verwachting is dat we over 3 weken een nieuw wiel kunnen sturen.
Inmiddels heb ik wel de front carrier (€ 99) beloofd gekregen als compensatie.
die van mij is nu ook in reparatie, maar ik zit nog wel binnen die 2 weken. Ben namelijk niet zeker of ik 'm wil houden, en heb vrijdag as. een proefrit gepland op een Lekker bikes AmsterdamGT.
Je mag er wel vanuit gaan dat bij een retour of reparatie je periode van herroepingsrecht wordt gepauzeerd of verlengd. Daarvoor hoef je geen consumentenrechten website op te zoeken, dat is common sense. Dit hoef je VM vast ook niet uit te leggen. Bovendien, als je zou willen retourneren moet je dit via de klantenservice doen en kan je meteen aangeven dat de 14 dagen wel voorbij zijn, maar met die reden.EasyC schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:59:
[...]
Maar zo ben je wel je 14 dagen teruggave periode voorbij.... Heb je daar nog naar gevraagd?
die van mij is nu ook in reparatie, maar ik zit nog wel binnen die 2 weken. Ben namelijk niet zeker of ik 'm wil houden, en heb vrijdag as. een proefrit gepland op een Lekker bikes AmsterdamGT.

Ik heb dit wel gevraagd om er zeker van te zijn.
De medewerker die ik heb gesproken gaf aan dat de 2 weken pas ingaan wanneer ik de fiets ook daadwerkelijk kan gebruiken en dat ik hier nu niet over in hoefde te zitten.
De medewerker die ik heb gesproken gaf aan dat de 2 weken pas ingaan wanneer ik de fiets ook daadwerkelijk kan gebruiken en dat ik hier nu niet over in hoefde te zitten.
Na 5000+ km gefietst te hebben op mijn S2 kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. Een onderhoudsbeurt gehad, 2e komt er aan. Ik heb nu de laatste week enkel dat de snelheid af en toe weg valt, minuut later komt deze weer terug, dus daar mogen ze even naar kijken. De Turbo gebruik ik enkel heuvel op.Tommie12 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:52:
[...]
Mag ook natuurlijk.
Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die al 1000-2000 of meer kms met hun VanMoof (welk model ook) gehaald hebben.
Gisteren had ik opeens 2 wielrenners achter me hangen die het wel heel fijn vonden zo de heuvel op en me bedankten voor de hulp (het waaide wat
time is infinite, but each week is ten hours short..
Ik zit op fiets 3, en ben de 2 weken ook allang gepasseerd. Ook al na fiets 2 - VanMoof heeft me steeds keurig aangeboden om de fiets te retourneren voor een refund - die aanname klopt dus.oscarwashere schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:15:
[...]
Je mag er wel vanuit gaan dat bij een retour of reparatie je periode van herroepingsrecht wordt gepauzeerd of verlengd. Daarvoor hoef je geen consumentenrechten website op te zoeken, dat is common sense. Dit hoef je VM vast ook niet uit te leggen. Bovendien, als je zou willen retourneren moet je dit via de klantenservice doen en kan je meteen aangeven dat de 14 dagen wel voorbij zijn, maar met die reden.
(Overigens houdt fiets 3 het goed vol, maar dat ga ik hier natuurlijk niet benoemen want dan dan jinx ik mezelf.. ohhh wacht)
Bel VM alvast zou ik zeggenpushnoi schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:48:
[...]
(Overigens houdt fiets 3 het goed vol, maar dat ga ik hier natuurlijk niet benoemen want dan dan jinx ik mezelf.. ohhh wacht)
Thanks!SjapperS schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:18:
@JaMaaT
Ik zag dat je benieuwd was hoe mijn situatie afloopt.
samenvatting tot dusver:
- 11 september: S3 ontvangen en dezelfde avond nog kapot
- 12 september: De belofte dat er 14 september een nieuw wiel wordt gestuurd
- 16 september: Sorry, er zijn veel nieuwe wielen nodig, we hebben ze niet meer. Verwachting is dat we volgende week weer nieuwe wielen krijgen.
- 21 september: De verwachting is dat we over 3 weken een nieuw wiel kunnen sturen.
Inmiddels heb ik wel de front carrier (€ 99) beloofd gekregen als compensatie.
Heb voor mijzelf de knoop doorgehakt om niet voor een VM te gaan. Ik wil de fiets dus gaan gebruiken om te forenzen, gaat niet om veel kilometers maar het makkelijkste is voor een "reguliere" fiets dat de onderdelen om de hoek te verkrijgen zijn. Mocht er wat mee zijn breng ik 'm gewoon naar de lokale fietsenmaker.
Mijn punt was vooral om voor een VM te gaat ivm de hogere snelheid US settings. Ik wist toen nog niet dat een reguliere elektrische fiets vrij gemakkelijk zelf is op te voeren.
Dus kijk ik nu naar (een knappe) occasion met Bosch Performance motor welke ik kan opvoeren.
Toch bedankt voor de duidelijke update!
Wat voor motor zit er eigenlijk in het VM voorwiel? En heeft er al eens iemand gekeken of daar wat aan te knutselen valt qua opvoeren?JaMaaT schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:14:
[...]
Dus kijk ik nu naar (een knappe) occasion met Bosch Performance motor welke ik kan opvoeren.
@S1W Geen idee, maar denk dat dit niet echt makkelijk is.
Via software / hack zal het lastig zijn. Daar is VM te smart voor denk ik. En ergens een sensortje plaatsen als de badass is denk ik ook niet mogelijk aangezien alles is weggewerkt. Maar dat zijn allemaal aannames 😉
Via software / hack zal het lastig zijn. Daar is VM te smart voor denk ik. En ergens een sensortje plaatsen als de badass is denk ik ook niet mogelijk aangezien alles is weggewerkt. Maar dat zijn allemaal aannames 😉
@JaMaaT zal best, maar klinkt wel als een uitdaging. Als ik mijn S3 (eindelijk) heb eens wat beter kijken. Ik ben bijvoorbeeld ook erg benieuwd hoe de firmware update over de lijn gaat, betwijfel of dat allemaal versleuteld gaat.
Behalve dan hun eigen easter egg.JaMaaT schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:51:
Maar laat vooral weten of iemand het lukt, die 36-38 km/u begint ook te vervelen
Zelfs Tesla's zijn te 'tunen', onmogelijk zal het dus zeker niet zijn..JaMaaT schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:51:
Reevo hubless e-bike met fingerprint keyless startup, maak of kraak
https://reevobikes.com/?f...8qyWcFJ9L7zeXBQe8FRSd4k40
[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 21-09-2020 20:11 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Vond deze er al futuristisch uitzien...Bruzski schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:08:
Reevo hubless e-bike met fingerprint keyless startup, maak of kraak![]()
https://vimeo.com/365778289
[ Voor 26% gewijzigd door litebyte op 21-09-2020 22:25 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ze bezuinigen wel op de spaken in ieder gevalBruzski schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:08:
Reevo hubless e-bike met fingerprint keyless startup, maak of kraak![]()
Super futuristisch, en ook veel smart met geïntegreerde richting aanwijzers tracking etc. Weet alleen nog niet of ik het mooi vind
Mijn nieuwe achterwiel was binnen gekomen, deze was opgestuurd om het schakelen te verbeteren. Na het monteren bleef de fiets helaas in de 4e versnelling staan, ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben. Dacht van te voren al dat ik het gewoon door VM moest laten doen. Aan de telefoon was de meneer erg aardig, ze zouden het wel even fixen voor mij in de shop. Afgelopen vrijdag naar de winkel in Amsterdam gefietst (met de boost was het nog wel te doen om weg te komen), hier meteen geholpen.
Zaterdag een mail dat hij weer klaar was, binnen de 24 uur zoals aangegeven. Zondag begin van de middag opgehaald. Het achterwiel was nogmaals vervangen, de e shifter was vervangen. Lichte slag uit het voorwiel gehaald, daar wilde geen normale FM zich aan branden. En het fietsen, en schakelen, is weer genieten! Wil echt niet meer zonder de S3.
Zaterdag een mail dat hij weer klaar was, binnen de 24 uur zoals aangegeven. Zondag begin van de middag opgehaald. Het achterwiel was nogmaals vervangen, de e shifter was vervangen. Lichte slag uit het voorwiel gehaald, daar wilde geen normale FM zich aan branden. En het fietsen, en schakelen, is weer genieten! Wil echt niet meer zonder de S3.
Laat ik voorop stellen dat ik blij voor je ben @coop . Wat ik wel heel bijzonder vind, is dat je een nieuw wiel krijgt, en in de winkel weer een nieuw wiel krijgt, terwijl er tegen mij gezegd wordt dat er geen wielen meer zijn en ik 3 weken moet wachten.
Thanks, eerste wiel moest ik ook 3.5 week op wachten. Kon gewoon doorfietsen met de oude, maar het schakelen zou beter worden met een nieuwe. Dat ze in Amsterdam er eentje hadden liggen voor reparaties was denk ik toeval of een kleine voorraad voor dit soort reparaties. Blijft natuurlijk dramatisch dat wachttijd ~3 weken is voor een wiel.SjapperS schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:50:
Laat ik voorop stellen dat ik blij voor je ben @coop . Wat ik wel heel bijzonder vind, is dat je een nieuw wiel krijgt, en in de winkel weer een nieuw wiel krijgt, terwijl er tegen mij gezegd wordt dat er geen wielen meer zijn en ik 3 weken moet wachten.
Heel bijzonder wat er bij mij is gebeurd. Vorige week woensdag fiets besteld en hij wordt vandaag geleverd. Ik hoop niet dat ik een “retour” fiets van een van jullie ontvang...
Dat is inderdaad vrij bijzonder. Denk dat je met een retourfiets nog niet zo slecht af bent. Heeft iemand hem voor je getest, issue gemeld bij VM en die zullen dat ongetwijfeld hebben opgelost. Denk dat je een grotere kans hebt op een prima fiets.Daddyhammer schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:49:
Heel bijzonder wat er bij mij is gebeurd. Vorige week woensdag fiets besteld en hij wordt vandaag geleverd. Ik hoop niet dat ik een “retour” fiets van een van jullie ontvang...
Het moet niet gekker worden. Je betaalt voor een nieuwe fiets en dan krijg je misschien een refurbished fiets.Wheeliemaker schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:53:
[...]
Dat is inderdaad vrij bijzonder. Denk dat je met een retourfiets nog niet zo slecht af bent. Heeft iemand hem voor je getest, issue gemeld bij VM en die zullen dat ongetwijfeld hebben opgelost. Denk dat je een grotere kans hebt op een prima fiets.
Mag toch hopen dat dit niet als normaal beschouwd gaat worden.
Is het niet 'slechts' de levering van een accessoire zoals de achterdrager die je erbij hebt besteld?Daddyhammer schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:49:
Je speculeert nogal.Starbucks schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:00:
[...]
Het moet niet gekker worden. Je betaalt voor een nieuwe fiets en dan krijg je misschien een refurbished fiets.
Mag toch hopen dat dit niet als normaal beschouwd gaat worden.
Het is toch niet omdat de leveringstermijn zo kort is dat het ineens om een refurbished zou gaan.
Ik denk eerder dat het gaat om een glitch in het toewijzingssysteem van VM, maar we zullen het pas weten als de levering gebeurd is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Nee, want er is net een fiets bezorgd. Ben benieuwd.oscarwashere schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:02:
[...]
Is het niet 'slechts' de levering van een accessoire zoals de achterdrager die je erbij hebt besteld?
Hoi allemaal, afgelopen periode heb ik aandachtig deze topic gevolgd. Via een fietsregeling van mijn werkgever heb ik zojuist de X3 besteld. Ik zie echter nog geen bevestiging of factuur in mijn mail verschijnen. Ik lees op de pagina:
Kunnen jullie dit bevestigen; dat factuur inderdaad pas bij levering wordt gemaild?When do I get the invoice for my order?
You will receive the invoice via email as soon as your order leaves our warehouse. It is not possible to issue a invoice prior to this moment.
Ik kreeg hem bij betaling. Zowel in de mail als in mijn account op vanmoof.com Als je nog geen account hebt, eentje aanmaken met hetzelfde mailadres als waar je de order mee hebt geplaatst dan heb je toegang tot je ordergeschiedenis.bbtweak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:55:
Kunnen jullie dit bevestigen; dat factuur inderdaad pas bij levering wordt gemaild?
Of iemand die zijn fiets gecanceld heeft, en ben jij de lucky bastard die om de een of andere reden die fiets ontvangt.Daddyhammer schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:49:
Ik kreeg hem pas bij de verzendbevestiging.bbtweak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:55:
Hoi allemaal, afgelopen periode heb ik aandachtig deze topic gevolgd. Via een fietsregeling van mijn werkgever heb ik zojuist de X3 besteld. Ik zie echter nog geen bevestiging of factuur in mijn mail verschijnen. Ik lees op de pagina:
[...]
Kunnen jullie dit bevestigen; dat factuur inderdaad pas bij levering wordt gemaild?
De echte factuur schijn je pas met levering te krijgen. Maar ik heb ook ergens gelezen dat als je de klantenservice even belt ze je de factuur ook gewoon even toesturen.bbtweak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:55:
[...]
Heb zelf na bestelling contact opgenomen en toen hebben ze een duidelijke factuur gemaild inderdaad.bbtweak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:55:
[...]
Wel een bizar verhaal gezien het feit dat er nog een hoop mensen al maanden zitten te wachten, hahaha! Ik ben ook benieuwd!Daddyhammer schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:50:
[...]
Nee, want er is net een fiets bezorgd. Ben benieuwd.
Even wat feedback.
Omdat mijn dochter als student wat verdere verplaatsingen moet doen rond antwerpen heb ik de vraag gesteld hoe die POM nu werkt in Antwerpen.
Antwoord (6 dagen na mijn vraag):
We bieden in Antwerpen POM aan, maar we hebben nog geen bikedoctors of een servicepunt.
Je moet dan zelf een fietsenmaker zoeken die het wil doen, en de kosten door sturen.
En dan wijzen ze er nog eens op dat een fietsenmaker daar soms van profiteert om wat door te rekenen. Dat kan vermeden worden doordat ze een lijst hebben met wat het allemaal mag kosten.
WTF.
Je moet dus zelf een FM zoeken, en dan mag je ZELF nog eens onderhandelen over de prijs van onderhoud en nazicht.
Dochter zal niet met een VM rijden, dat staat al vast.
Dit weekend gaan we naar een fietswinkel in de buurt van waar ze woont kijken voor een tweedehands ebike. Zal niet zo mooi zijn, maar waarschijnlijk ben ik dan maar 1000-1500€ kwijt voor een goede fiets.
Omdat mijn dochter als student wat verdere verplaatsingen moet doen rond antwerpen heb ik de vraag gesteld hoe die POM nu werkt in Antwerpen.
Antwoord (6 dagen na mijn vraag):
We bieden in Antwerpen POM aan, maar we hebben nog geen bikedoctors of een servicepunt.
Je moet dan zelf een fietsenmaker zoeken die het wil doen, en de kosten door sturen.
En dan wijzen ze er nog eens op dat een fietsenmaker daar soms van profiteert om wat door te rekenen. Dat kan vermeden worden doordat ze een lijst hebben met wat het allemaal mag kosten.
WTF.
Je moet dus zelf een FM zoeken, en dan mag je ZELF nog eens onderhandelen over de prijs van onderhoud en nazicht.
Dochter zal niet met een VM rijden, dat staat al vast.
Dit weekend gaan we naar een fietswinkel in de buurt van waar ze woont kijken voor een tweedehands ebike. Zal niet zo mooi zijn, maar waarschijnlijk ben ik dan maar 1000-1500€ kwijt voor een goede fiets.
tja dat is inderdaad het verkopen niet waard deze versie van een POM. Los van het feit dat die hele POM een teleurstellend product is. Peace of Mind vertaalt zich als gemoedsrust. Dan zou je verwachten dat je ook met defecten bij ze terecht kunt. Dit was tot nu toe echter niet zo, want alleen preventief onderhoud na bepaalde hoeveelheid km's was onderdeel van de service. Dit schijnt obv hun persbericht te gaan veranderen, maar is nu nog niet zo. Blij dat ik dat niet heb genomen. Een ketting smeren kan ik zelf ook wel. Achterbandje vervangen als nodig ook. En lukt dan niet dan bel ik hopelijk binnenkort de bike dokters en hoop dit voor een fatsoenlijk bedrag alsnog gedaan te krijgen.
Het enige dat potentieel interessant is aan POM is als je binnen die drie jaar een nieuwe accu krijgt, dan heb je dat bedrag er natuurlijk snel uit.
Het enige dat potentieel interessant is aan POM is als je binnen die drie jaar een nieuwe accu krijgt, dan heb je dat bedrag er natuurlijk snel uit.
Ik heb zojuist ook maar een S3 besteld ter vervanging van mijn S1 (mijn baas betaald de helft en de regeling verloopt einde jaar...) en heb ook nog geen bestelbevestiging ontvangen.bbtweak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:55:
[...]
Dit klopt niet. Ik was bij bestelling helaas vergeten in te loggen, en mijn bestelling is niet toegevoegd aan mijn bestaande account (ik heb hetzelfde emailadres gebruikt).Wheeliemaker schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:11:
[...]
Ik kreeg hem bij betaling. Zowel in de mail als in mijn account op vanmoof.com Als je nog geen account hebt, eentje aanmaken met hetzelfde mailadres als waar je de order mee hebt geplaatst dan heb je toegang tot je ordergeschiedenis.
[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 23-09-2020 14:31 ]
Je zou ook een Swapfiets kunnen overwegen, zij hebben tegenwoordig ook e-bikes èn zitten in heel veel steden waaronder ook Antwerpen. Bij hen betaal je maandelijks (dus voordelig als je hem korte tijd nodig hebt) en beloven een 'altijd werkende fiets' want bij een defect ruilen (swappen dus) ze hem direct om.Tommie12 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:50:
[...]
Swapfiets is redelijk qua prijs voor een gewone fiets, maar loopt sterk op voor een ebike (75€ pm).oscarwashere schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:18:
[...]
Je zou ook een Swapfiets kunnen overwegen, zij hebben tegenwoordig ook e-bikes èn zitten in heel veel steden waaronder ook Antwerpen. Bij hen betaal je maandelijks (dus voordelig als je hem korte tijd nodig hebt) en beloven een 'altijd werkende fiets' want bij een defect ruilen (swappen dus) ze hem direct om.
Dat weegt door op een studentenbudget... 900€ per jaar...
Vorig jaar had mijn dochter een gratis gewone swap fiets. Fiets was OK, en service ook.
Hoeft niet eens 2e hands. Bij de Lidl heb je een nieuwe ebike voor 1000 euro met bagagerek voor. Ziet er niet eens heel gek uit. Lijkt mij ideale studentfiets.Tommie12 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:50:
Die gaat het zeker niet worden!HBO88 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:13:
[...]
Hoeft niet eens 2e hands. Bij de Lidl heb je een nieuwe ebike voor 1000 euro met bagagerek voor. Ziet er niet eens heel gek uit. Lijkt mij ideale studentfiets.
Kans dat je een fietsenmaker vindt die zich over een probleem wil buigen is veel te onzeker.
De e-bikes van decathlon zijn ook best goed volgens de anwb test. Zit je qua garantie en service wel goed vermoed ik (zitten in heel europa). Ik heb een paar kinderfietsen van de decathlon en prijs kwaliteit vind ik best wel goed eigenlijk.Tommie12 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:33:
[...]
Die gaat het zeker niet worden!
Kans dat je een fietsenmaker vindt die zich over een probleem wil buigen is veel te onzeker.
Controleer even de binnekant van de spatborden. Daaruit kan je eventueel opmaken of de fiets al gebruikt is.Daddyhammer schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:50:
[...]
Nee, want er is net een fiets bezorgd. Ben benieuwd.
Het komt mij niet bekend voor dat iemand een nieuwe VM koopt en er een gebruikte voor terug krijgt. Voor Peace of Mind of klanten die dusdanig veel problemen hebben dat deze worden omgeruild, kan het wel zo zijn dat deze een gebruikte (outlet) fiets ontvangen. En fietsen van de outlet zijn fietsen die ook weer geretourneerd zijn met de nodige mankementen.
Het is inderdaad gewoon een nieuwe fiets geweest. Binnenkant van de spatborden is nog helemaal intact. Begon nog heel even te twijfelen door de Vodafone simkaarthouder zonder simkaart in de doos, maar weet inmiddels dat de simkaart gebruikt wordt om de positie te bepalen bij diefstal. Verder geen gebruikssporen op trappers en banden. Net even een testritje gemaakt en geen bijzonderheden gehad.MichaelX schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:31:
[...]
Controleer even de binnekant van de spatborden. Daaruit kan je eventueel opmaken of de fiets al gebruikt is.
Het komt mij niet bekend voor dat iemand een nieuwe VM koopt en er een gebruikte voor terug krijgt. Voor Peace of Mind of klanten die dusdanig veel problemen hebben dat deze worden omgeruild, kan het wel zo zijn dat deze een gebruikte (outlet) fiets ontvangen. En fietsen van de outlet zijn fietsen die ook weer geretourneerd zijn met de nodige mankementen.
Het framenr. = ASY10116** Ik weet niet wanneer deze geproduceerd zijn?
Denk dat ik gewoon geluk heb gehad
Tot zo ver mijn positieve gedachtes, vandaag bericht ontvangen dat mijn fiets 3 weken is uitgesteld..Saywhut schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:29:
Vandaag het volgende bericht ontvangen nadat ik een mailtje had gestuurd wanneer mijn van moof s3 geleverd zou worden. (Reactie tijd 20 minuten!) Blijkbaar voeren ze extra checks uit zodat nu iedereen een perfecte fiets ontvangt. Ben zeer benieuwd 😁[Afbeelding]

Same hier. Stond een hele tijd op 1 oktober, en is zojuist verplaatst naar 22 oktober (besteld op 14 juli). Wanneer had je besteld? Zien wat het wordt...
[ Voor 7% gewijzigd door SehudeKoza op 24-09-2020 12:19 ]
ORDER PLACED ONSehudeKoza schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:16:
Same hier. Stond een hele tijd op 1 oktober, en is zojuist verplaatst naar 22 oktober. Wanneer had je besteld? Zien wat het wordt...
26 July 2020
PRODUCT (S)
VanMoof S3 Dark
Shipping costs
EXPECTED DELIVERY DATE
25 Oct. 2020
En jij?
Op 14 juli besteld dus. Gelukkig komt de bagagedrager nog wel op 30 september :-)
Ja hier ookSehudeKoza schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:24:
Op 14 juli besteld dus. Gelukkig komt de bagagedrager nog wel op 30 september :-)

of gewoon oppoetsen en in de wax zetten..Bintzak schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:27:
[...]
kan ik in ieder geval een maand lang naar de bagagedrager kijken
Mijn bestelling (S3 dark) van 4 juni staat gepland voor 2 oktober. Zou het wel bijzonder vinden als de 25e al een bestelling van 7 weken later aan de beurt is.Saywhut schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:19:
[...]
ORDER PLACED ON
26 July 2020
PRODUCT (S)
VanMoof S3 Dark
Shipping costs
EXPECTED DELIVERY DATE
25 Oct. 2020
En jij?
**edit** mailtje ontvangen, heb vertraging tot maar liefst 3 oktober
[ Voor 9% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 24-09-2020 13:19 ]
25 oktober is een zondag, denk niet dat we al te veel waarde moeten hechten aan die dataHijo Del Jefe schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:54:
[...]
Mijn bestelling (S3 dark) van 4 juni staat gepland voor 2 oktober. Zou het wel bijzonder vinden als de 25e al een bestelling van 7 weken later aan de beurt is.
Wat een mazzel! Denk dat er veel jaloerse mensen meelezen aan de andere reacties te zien. Geniet ervan!Daddyhammer schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:37:
[...]
Het is inderdaad gewoon een nieuwe fiets geweest. Binnenkant van de spatborden is nog helemaal intact. Begon nog heel even te twijfelen door de Vodafone simkaarthouder zonder simkaart in de doos, maar weet inmiddels dat de simkaart gebruikt wordt om de positie te bepalen bij diefstal. Verder geen gebruikssporen op trappers en banden. Net even een testritje gemaakt en geen bijzonderheden gehad.
Het framenr. = ASY10116** Ik weet niet wanneer deze geproduceerd zijn?
Denk dat ik gewoon geluk heb gehad
Bij mij staat op de sticker onderop de fiets, tussen de trappers, ook de productiemaand. Dacht wel dat ik ergens las dat ze dit eraf hadden gehaald, maar je kan ff kijken.
Ik heb na gisteren een bestelling te hebben gemaakt nog steeds geen bevestiging ontvangen. De aanbetaling is wel van mijn creditcard ingehouden. VanMoof verlangt een bestelnummer (beginnend met SOM) om mijn bestelling te kunnen traceren, maar die heb ik dus niet. Ik was ten tijde van de bestelling vergeten in te loggen en de bestelling is helaas ook niet aan mijn account toegevoegd (zelfde emailadres gebruikt bij bestelling). Mag toch hopen dat ze ook gewoon even op naam kunnen zoeken.
[ Voor 37% gewijzigd door MaZo op 24-09-2020 13:18 ]
Account gemaakt met het mailadres van je bestelling? Daar zou je de bestellingen moeten kunnen inzien (maar goed je zou ook een mail moeten ontvangen).MaZo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:14:
Ik heb na gisteren een bestelling te hebben gemaakt nog steeds geen bevestiging ontvangen. De aanbetaling is wel van mijn creditcard ingehouden. VanMoof verlangt een bestelnummer (beginnend met SOM), maar die heb ik dus niet.
Ik heb inmiddels de bevestiging ontvangen. Het kostte allen wat tijd.MaZo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:31:
[...]
Ik heb zojuist ook maar een S3 besteld ter vervanging van mijn S1 (mijn baas betaald de helft en de regeling verloopt einde jaar...) en heb ook nog geen bestelbevestiging ontvangen.
Ik liept tegen hetzelfde aan, maar de order is inmiddels ook zichtbaar via de website. Na contact, via de mail ook per pdf de order ontvangen. Ondanks dat het geen factuur is, lijkt het door mijn werkgever te zijn geaccepteerd. En nu geduldig wachten...MaZo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:31:
[...]
Dit klopt niet. Ik was bij bestelling helaas vergeten in te loggen, en mijn bestelling is niet toegevoegd aan mijn bestaande account (ik heb hetzelfde emailadres gebruikt).
Ik heb bij bestelling hetzelfde emailadres opgegeven als wat mijn account hoort. Echter was ik zoals gezegd niet ingelogd en is de bestelling vooralsnog niet toegevoegd aan mijn account. Hoop dat ik geen typfout heb gemaakt. Even afwachten maar tot support bij mij terugkomt.
Edit: VanMoof had problemen met het bevestigen van orders. Dat is nu gefixed en ik heb mijn bevestiging inmiddels binnen. De order is ook automatisch toegevoegd aan mijn bestaande account. Eind goed al goed.
Edit: VanMoof had problemen met het bevestigen van orders. Dat is nu gefixed en ik heb mijn bevestiging inmiddels binnen. De order is ook automatisch toegevoegd aan mijn bestaande account. Eind goed al goed.
[ Voor 27% gewijzigd door MaZo op 24-09-2020 17:52 ]
ik heb even nagevraagd bij VM hoe het kan dat iemand binnen een week een S3 geleverd krijgt, volgens de aardige dame aan de telefoon kunnen dit twee dingen betekenen:oscarwashere schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:06:
[...]
Wat een mazzel! Denk dat er veel jaloerse mensen meelezen aan de andere reacties te zien. Geniet ervan!
Bij mij staat op de sticker onderop de fiets, tussen de trappers, ook de productiemaand. Dacht wel dat ik ergens las dat ze dit eraf hadden gehaald, maar je kan ff kijken.
1 refurbised e-bike = mogelijk waren er problemen o.a. met de spatborden en zijn deze vervangen.
2 een koper heeft op laatste moment zijn bestelling geannuleerd waarbij deze is vrijgekomen.
ik hoop de laatste.

Zelfde dag besteld, geleverd 18 augustus, alles top, niks mis mee, boxje 1x stuk alleen dat kwam door te vaak bellen achter elkaar. Misschien doordat ik het btw nummer heb ingevoerd bij betalen dat hij sneller kwam, anders verder geen verklaring voor.Saywhut schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:19:
[...]
ORDER PLACED ON
26 July 2020
PRODUCT (S)
VanMoof S3 Dark
Shipping costs
EXPECTED DELIVERY DATE
25 Oct. 2020
En jij?
Het is eigenlijk te bizar voor woorden wat er allemaal gebeurt bij Van Moof. Hebben ze een grabbelton met bestelnummers en de stagiair trekt willekeurig wie zn fiets geleverd krijgt.bincvburen schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 02:38:
[...]
Zelfde dag besteld, geleverd 18 augustus, alles top, niks mis mee, boxje 1x stuk alleen dat kwam door te vaak bellen achter elkaar. Misschien doordat ik het btw nummer heb ingevoerd bij betalen dat hij sneller kwam, anders verder geen verklaring voor.

zoals paar keer eerder gezegd, inderdaad vaak is er een eenzijdig beeld hier. Toen ik zat te wachten was ik ook actief en klaagde af en toe over een fiets dat ik nog niet had of dat mijn fiets over het weekend getild werd om te bezorgen omdat ze (UPS maar toch) voor verkeerde adres stonden. En dat ik daarna lichte slag in de wiel eruit moest halen. Inmiddels heb ik meer dan 500km gefietst met heel veel plezier. Je wilt echt niets anders. De fiets is mooi, hoge afwerking, stil en snel. De tech gehalte ervan is ontzettend hoog, dat is ook de reden waarom vele van ons geïnteresseerd zijn in deze fiets. Daarin stellen ze echt niet teleur.
De meeste van ons die lekker aan het rond fietsen zijn zonder zorgen die vind je hier niet meer, ook ik. Verder helpt het niet dat meeste VM liefhebbers ook erg actief zijn online, tech mensen en iets jongere leeftijd gemiddelde.
Wat ik denk is dat VM echt hun eigen succes niet aan kan op dit moment. Het is geen onwil. Aan de telefoon gaven ze ruimtelijk toe dat de wachtrijen te lang zijn, dat het ze spijt en dat ze hun best doen. Die eerlijkheid van de meeste medewerkers is een verademing ten opzichte van mijn ervaringen bij andere organisaties. Communicatie is compleet, ze komen je tegemoet (vele hebben accessoires mogen uitkiezen), annuleren of kosten vergoeden kan zonder enige weerstand. En ja soms beloven ze zaken uit onwetendheid (UPS rijdt straks terug naar jou, dikke sorry!!).
Zou ik de fiets nu aanraden aan niet tweakers? Ja, maar pas over half jaar als de storm voorbij is (dus nu bestellen haha). Nu is de kans van 10% op een defect (lichte slag is ook een defect) te groot voor mensen die het als primaire vervoersmiddel willen gaan inzetten bij dag 1 zonder backup. Kan jij het je veroorloven om vanaf dag 1 je oude oma fiets als backup te hebben en af en toe hier te klagen? Dan zeg ik doen.
De grote launch was zo een succes dat de launch verkloot is, wat een paradox. Hadden ze kunnen weten dat het zo groot succes zou worden, want geweldige design studio Momkai had hier een vinger in de pap.
Al met al, lees ik hier mee op de achtergrond maar reageer ik niet meer omdat ik geen klachten meer heb
...dat zal de strekking zijn voor vele van ons.
De meeste van ons die lekker aan het rond fietsen zijn zonder zorgen die vind je hier niet meer, ook ik. Verder helpt het niet dat meeste VM liefhebbers ook erg actief zijn online, tech mensen en iets jongere leeftijd gemiddelde.
Wat ik denk is dat VM echt hun eigen succes niet aan kan op dit moment. Het is geen onwil. Aan de telefoon gaven ze ruimtelijk toe dat de wachtrijen te lang zijn, dat het ze spijt en dat ze hun best doen. Die eerlijkheid van de meeste medewerkers is een verademing ten opzichte van mijn ervaringen bij andere organisaties. Communicatie is compleet, ze komen je tegemoet (vele hebben accessoires mogen uitkiezen), annuleren of kosten vergoeden kan zonder enige weerstand. En ja soms beloven ze zaken uit onwetendheid (UPS rijdt straks terug naar jou, dikke sorry!!).
Zou ik de fiets nu aanraden aan niet tweakers? Ja, maar pas over half jaar als de storm voorbij is (dus nu bestellen haha). Nu is de kans van 10% op een defect (lichte slag is ook een defect) te groot voor mensen die het als primaire vervoersmiddel willen gaan inzetten bij dag 1 zonder backup. Kan jij het je veroorloven om vanaf dag 1 je oude oma fiets als backup te hebben en af en toe hier te klagen? Dan zeg ik doen.
De grote launch was zo een succes dat de launch verkloot is, wat een paradox. Hadden ze kunnen weten dat het zo groot succes zou worden, want geweldige design studio Momkai had hier een vinger in de pap.
Al met al, lees ik hier mee op de achtergrond maar reageer ik niet meer omdat ik geen klachten meer heb
Je moet het wel speciaal houden heSaywhut schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:20:
[...]
Het is eigenlijk te bizar voor woorden wat er allemaal gebeurt bij Van Moof. Hebben ze een grabbelton met bestelnummers en de stagiair trekt willekeurig wie zn fiets geleverd krijgt.
Taco Carlier is momenteel live op de instagram pagina van VanMoof en beantwoord daar vragen:
edit:
- percentage fietsen afgeleverd met problemen lag eerst rond de 10%, loopt nu langzaam richting de 1% (het doel)
- men schaamt zich voor de scheef afgeleverde wielen, zouden er gerust een uur over kunnen praten
edit:
- percentage fietsen afgeleverd met problemen lag eerst rond de 10%, loopt nu langzaam richting de 1% (het doel)
- men schaamt zich voor de scheef afgeleverde wielen, zouden er gerust een uur over kunnen praten
[ Voor 58% gewijzigd door SehudeKoza op 25-09-2020 15:31 ]
En ze verwachten geen vertragingen meer na deze week.SehudeKoza schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:23:
Taco Carlier is momenteel live op de instagram pagina van VanMoof en beantwoord daar vragen:
edit:
en ze verwachten 'in stock' te kunnen leveren vanaf januari/februaribbtweak schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:36:
[...]
En ze verwachten geen vertragingen meer na deze week.
Goed nieuws verder, had wat later ingeschakeld dus niet alles meegekregen
en typisch dat mijn fiets net deze week vertraagd is
Voor de geïnteresseerden, hier de link van de Q&A op Instagram Live
Ondanks dat ik 2 dagen geleden nog te horen kreeg dat mijn fiets ipv 2 oktober, een dag later zou komen, is hij toch zojuist verstuurd 🎉
Er ontbreekt alleen een track en trace in de bevestigingsmail.
Afwachten maar...
Er ontbreekt alleen een track en trace in de bevestigingsmail.
code:
1
2
3
| Your tracking number(s): [ ... ] |
Afwachten maar...
Die 10% komt niet erg overeen met wat we zien bij degenen die hier hun fiets ontvangen. Ik denk eerder 90%. Waarom sta je anders een uur in de wachtrij om VM te bereiken. Er zijn serieuze problemen met errors en hangende schakelingen maar waar men zich voor schaamt is de slag in het wiel. Ik vind dat VM haar klanten nog steeds flink voor de gek houdt. Ik word pas positiever als ik hier lees dat mensen een fiets op tijd hebben ontvangen en ook gewoon werkt.SehudeKoza schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:23:
edit:
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hoi, ik ben een mens heb mijn fiets sinds mei en hij werkt gewoon.eisbaer schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:33:
[...]
Die 10% komt niet erg overeen met wat we zien bij degenen die hier hun fiets ontvangen. Ik denk eerder 90%. Waarom sta je anders een uur in de wachtrij om VM te bereiken. Er zijn serieuze problemen met errors en hangende schakelingen maar waar men zich voor schaamt is de slag in het wiel. Ik vind dat VM haar klanten nog steeds flink voor de gek houdt. Ik word pas positiever als ik hier lees dat mensen een fiets op tijd hebben ontvangen en ook gewoon werkt.
Mezelf even schaamteloos quoteneisbaer schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:33:
Die 10% komt niet erg overeen met wat we zien bij degenen die hier hun fiets ontvangen. Ik denk eerder 90%.
tweegroenethee schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:56:
Het is wel handig om in het achterhoofd te houden dat hier enige mate van survivorship bias speelt, aangezien de meeste mensen met een vlekkeloze aflevering hun ervaring niet zullen delen. Als je dit forum mag geloven dan heeft 90% van de mensen problemen, wat natuurlijk onrealistisch is
Tja, wat is realistisch. Je kunt alleen afgaan op de informatie die beschikbaar is. Voor mij is dat facebook, tweakers en trustpilot. Op tweakers valt het me op dat de meeste die in afwachting waren van een fiets, problemen hadden en op trustpilot is het een fifty/fifty verdeling tussen uitstekend en slecht. Dan vind ik 10% ongeloofwaardig, laat staan lager. Het is positief dat ze de problemen nu echt aanpakken maar dan moet het met uitstel van 3 tot 6 weken van levering wel afgelopen zijn met fietsen die al na 1 km niet meer werken.tweegroenethee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:45:
[...]
Mezelf even schaamteloos quoten![]()
[...]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Tomorrow is another dayoscarwashere schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:41:
[...]
Hoi, ik ben een mens heb mijn fiets sinds mei en hij werkt gewoon.
Ik heb de afgelopen dagen via email contact gehad met support, en kan niet anders concluderen dan dat de service en reactietijd prima was - al ging het in mijn geval niet om problemen met een geleverde fiets. Kreeg op elke email binnen een half uur een reactie terug.
Ik lees hier vooral mee om te zien hoe dit bedrijf het aan pakt, en ik vind het niet OK.
Voor mij is het allerbelangrijkste dat je doet wat je belooft, en dat je je problemen op een degelijke manier oplost.
Ze beloven premium... en dat zijn ze niet.
Ze beloven peace of mind... en je moet zelf een fietsenmaker zoeken en onderhandelen over de prijs.
Ze beloven kwaliteit, ze weten dat er kromme wielen en slechte versnellingen in de doos zitten, en ze blijven die gewoon af leveren.
Ze beloven bike doctors in diverse steden... en die zijn er nog niet terwijl ze wel orders blijven aan nemen.
Dit is wat er gebeurt als marketing het wint van kwaliteit en service, of als managers niet beseffen dat het niet stopt als een fiets geleverd is.
Ze willen de detailhandel en lokale fietsenmakers buiten spel zetten, maar beseffen misschien nu dat ze niet zonder kunnen. Wie gaat er binnen 2 jaar een bandje wisselen op die fiets van een klant die nog geen bandenplaksetje in huis heeft? Via internet lukt dat niet.
In elk geval, als ik fietsenmaker was, dan zou ik het niet doen.
Voor mij is het allerbelangrijkste dat je doet wat je belooft, en dat je je problemen op een degelijke manier oplost.
Ze beloven peace of mind... en je moet zelf een fietsenmaker zoeken en onderhandelen over de prijs.
Ze beloven kwaliteit, ze weten dat er kromme wielen en slechte versnellingen in de doos zitten, en ze blijven die gewoon af leveren.
Ze beloven bike doctors in diverse steden... en die zijn er nog niet terwijl ze wel orders blijven aan nemen.
Dit is wat er gebeurt als marketing het wint van kwaliteit en service, of als managers niet beseffen dat het niet stopt als een fiets geleverd is.
Ze willen de detailhandel en lokale fietsenmakers buiten spel zetten, maar beseffen misschien nu dat ze niet zonder kunnen. Wie gaat er binnen 2 jaar een bandje wisselen op die fiets van een klant die nog geen bandenplaksetje in huis heeft? Via internet lukt dat niet.
Als jij fietsenmaker was zou jij geen band wisselen van een VM? Echt? Je kan desnoods een hogere prijs vragen, maar weigeren? Ik zou nooit meer terugkomen (voor iets anders). En een fiets vd concurrent dan? Of van een online dozenschuiver, allemaal wegsturen?Tommie12 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:18:
Wie gaat er binnen 2 jaar een bandje wisselen op die fiets van een klant die nog geen bandenplaksetje in huis heeft? Via internet lukt dat niet.
Ik had goede hoop na je post van 13 augustus maar tis niet helemaal gelukt geloof ik.Tommie12 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:18:
Ik lees hier vooral mee om te zien hoe dit bedrijf het aan pakt, en ik vind het niet OK.
Van een concurrent zou ik wel doen, maar niet van een dozenschuiver of supermarkt.jodeltje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:24:
[...]
Als jij fietsenmaker was zou jij geen band wisselen van een VM? Echt? Je kan desnoods een hogere prijs vragen, maar weigeren? Ik zou nooit meer terugkomen (voor iets anders). En een fiets vd concurrent dan? Of van een online dozenschuiver, allemaal wegsturen?
En dat is niet helemaal zonder reden. Als je iets verkeerd doet en je blaast de electronica op, of beschadigt een kabel, dan kan ik de volgende 5 banden wisselen om de schade terug te verdienen.
Klopt... kan het niet laten.ZiSE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:25:
[...]
Ik had goede hoop na je post van 13 augustus maar tis niet helemaal gelukt geloof ik.
Daarom gaat het in dit voorbeeld ook over een bandenwissel. Dat je niet aan de elektronica wil zitten snap ik, maar een bandTommie12 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:29:
[...]
Van een concurrent zou ik wel doen, maar niet van een dozenschuiver of supermarkt.
Als je iets verkeerd doet en je blaast de electronica op, of beschadigt een kabel, dan kan ik de volgende 5 banden wisselen om de schade terug te verdienen.
Mijn familie brengt een fiets met lekke band al wegS1W schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:28:
Lol, wie kan er nou geen band wisselen...
inderdaad, ik plak en vervang al jaren de bandenS1W schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:28:
Lol, wie kan er nou geen band wisselen...
van mijn fietsen, slag uit een wiel halen is ook prima te doen mits de slag niet te groot is.

Vandaag plotseling mijn bel die een minuut lang af ging na 1x drukken. Het lijkt alsof de linker knop 1x drukken een long press is geworden. Bij ontgrendelen kan ik dus niet meer auto unlocken maar komt de code gelijk in beeld omdat deze knop als het ware het gedrag van een longs press uit voert wanneer ik er op klik. Staat constant: “40” op het scherm, zonder ERR erbij. Heel vreemd en dat ding blijft maar bellen als ik een keer wil bellen. Tips? Cartridge is vorige week vervangen.
[ Voor 3% gewijzigd door bincvburen op 26-09-2020 03:03 ]
Dat lijkt wel alsof de knop blijft hangen. Aan de onderkant van de knop zit een heel klein schroefje, als je die eens heel klein beetje losdraait? Iemand anders had namelijk dat de knop ook bleef hangen.bincvburen schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 03:02:
Vandaag plotseling mijn bel die een minuut lang af ging na 1x drukken. Het lijkt alsof de linker knop 1x drukken een long press is geworden. Bij ontgrendelen kan ik dus niet meer auto unlocken maar komt de code gelijk in beeld omdat deze knop als het ware het gedrag van een longs press uit voert wanneer ik er op klik. Staat constant: “40” op het scherm, zonder ERR erbij. Heel vreemd en dat ding blijft maar bellen als ik een keer wil bellen. Tips? Cartridge is vorige week vervangen.
Waarom is de cartridge vervangen als ik vragen mag?
Cartridge was al vervangen doordat alle geluidjes ermee waren gestopt, plotseling na een paar keer bellen. Nu doet de bel het oke, ik ga nog even dat schroefje proberen.HBO88 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:32:
[...]
Dat lijkt wel alsof de knop blijft hangen. Aan de onderkant van de knop zit een heel klein schroefje, als je die eens heel klein beetje losdraait? Iemand anders had namelijk dat de knop ook bleef hangen.
Waarom is de cartridge vervangen als ik vragen mag?
Weet iemand wat te doen bij bluetooth connectie problemen?
Ik kan al 2 dagen niet connecten met mijn fiets via bluetooth. enige mogelijkheid om de fiets te unlocken is met de Pincode.
Heb het volgende geprobeerd:
Bluetooth aan/uit
Apps open/sluiten
Fiets resetten
Oplader aansluiten
Niks blijkt te werken, volgens de app staat de fiets nog in Rotterdam centrum. In werkelijkheid staat hij gewoon voor de deur.
Wat kan ik nog proberen??
Verder bevalt de fiets prima! alleen schakelt de fiets niet altijd even lekker, soms hapert het een beetje.
Ik kan al 2 dagen niet connecten met mijn fiets via bluetooth. enige mogelijkheid om de fiets te unlocken is met de Pincode.
Bluetooth aan/uit
Apps open/sluiten
Fiets resetten
Oplader aansluiten
Niks blijkt te werken, volgens de app staat de fiets nog in Rotterdam centrum. In werkelijkheid staat hij gewoon voor de deur.
Verder bevalt de fiets prima! alleen schakelt de fiets niet altijd even lekker, soms hapert het een beetje.
[ Voor 11% gewijzigd door VanMove op 27-09-2020 17:26 ]
Welke datum is er op de factuur gezet? De dag dat je de bestelling had ingediend via de website of de dag waarop de fiets het magazijn had verlaten en jou kant op kwam.oscarwashere schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:36:
[...]
Ik kreeg hem pas bij de verzendbevestiging.
De dag van verzending uit magazijnThomas93 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:44:
[...]
Welke datum is er op de factuur gezet? De dag dat je de bestelling had ingediend via de website of de dag waarop de fiets het magazijn had verlaten en jou kant op kwam.
Ja, goed inzicht. Dit gevoel had ik als sinds het beging van dit topic en het verbaasde me altijd zo hoe men hierin mee ging zonder kanttekeningen. Helemaal normaal zijn dit soort praktijken niet. Men komt ermee weg vooralsnog.Tommie12 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:18:
Edit: na de volgende berichten te hebben gelezen lijkt het gewoon steeds erger te worden met de meest absurde mankementen.
[ Voor 9% gewijzigd door Bart2005 op 27-09-2020 19:42 ]
Afgelopen vrijdag mijn S3 ontvangen. De doos zat netjes vast in de bestelbus van UPS en was onbeschadigd. Zaterdag de fiets in elkaar gezet en constateerde geen beschadigingen oid. Het uitlijnen van het voorwiel was even een dingetje maar is inmiddels gelukt. Koppelen aan mijn iPhone X ging ook zonder noemenswaardige problemen.
Al wat ritjes op gemaakt en alles werkt naar behoren. Was wat sceptisch geworden van alle verhalen in dit forum. Vooralsnog heb ik een goede indruk van de fiets. Design mooi en fietst vooral lekker en daar gaat het om. Het schopslot is wennen omdat deze wel in lijn moet zijn met de gaten in het wiel en het scherm op de middenstang is met veel daglicht minder goed leesbaar vind ik.
Al wat ritjes op gemaakt en alles werkt naar behoren. Was wat sceptisch geworden van alle verhalen in dit forum. Vooralsnog heb ik een goede indruk van de fiets. Design mooi en fietst vooral lekker en daar gaat het om. Het schopslot is wennen omdat deze wel in lijn moet zijn met de gaten in het wiel en het scherm op de middenstang is met veel daglicht minder goed leesbaar vind ik.
Dit zou sterker zijn ware het niet dat in de veel grotere E-bike thread er niet bij benadering (en dan heb ik het over "in a galaxy far, far away") zoveel problemen worden gemeld. Sterker nog, ik kan me niet zo snel een ander product heugen op deze site met een dusdanig consistente en aanhoudende hoeveelheid issues.tweegroenethee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:45:
[...]
Mezelf even schaamteloos quoten![]()
[...]
Ik wil hier absoluut niet zomaar een waardeoordeel vellen (daar zit niemand op te wachten), maar in het kader van goede info geven aan de community over de risico's; dit is niet normaal.
Het lijkt me ook echt niet nuttig om dit weg te wuiven als "survivor bias". Het bedrijf zelf heeft het publiekelijk over 10% en dat is absurd veel. Nu kan de beste man hier volkomen open en eerlijk over zijn, maar de kans dat dit een conservatieve schatting is, is aanzienlijk groter dan dat VM hier overdrijft.
Jouw telefoon opnieuw opstarten of checken met een andere (betere) telefoon? In de app geven ze ook aan wat de eventuele problemen zijn met connecten.VanMove schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:23:
Bluetooth aan/uit
Apps open/sluiten
Fiets resetten
Oplader aansluiten
Er staat 'invoice date' en 'delivery date', welke beide de verzend-/afleverdatum zijn.Thomas93 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:44:
[...]
Welke datum is er op de factuur gezet? De dag dat je de bestelling had ingediend via de website of de dag waarop de fiets het magazijn had verlaten en jou kant op kwam.
Op mijn vorige telefoon had ik deze problemen ook. Lag aan de telefoon (Pixel 2), met mijn nieuwe Samsung heb ik de problemen niet meer.VanMove schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:23:
De oplossing voor mij was om via settings naar apps te gaan, dan naar de bluetooth app, geforceerd stoppen, cache + opslag leegmaken en daarna bluetooth weer starten. Pas daarna de VM app weer starten. Meestal lukte het dan wel om de verbinding te maken. Moest dit vrijwel dagelijks doen, soms meerdere malen per dag.
Thank God for the Internet
Denk dat iedereen die een VM besteld heeft deze mail gehad heeftrsvmark schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:39:
Twee weken na bestellen liggen we in ieder geval nog op schema 😊
[Afbeelding]
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.