• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:58
Bintzak schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:39:
[...]

Hier hetzelfde van 25 september naar 5 november verschoven. Nou maar hopen dat de kwaliteitscontrole echt is en geen leugentje, omdat ik vermoed dat hun productie de vraag niet aan kan.
Ik kreeg dezelfde en de mijne kwam niet werkend uit de doos... zal dus gewoon steekproefsgewijs zijn.

• Rozemannetje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-01-2022
Smartbikers schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:35:
[...]

En daarnaast zoals ik al eerder heb aangegeven gaat de POM in op de datum van bevestiging van de bestelling. Ik heb ze dat uitgelegd met wetsartikelen en ze zouden het aanpassen in de kleine lettertjes , dit is nog steeds niet gegaan. Dus mensen die bevestigd hebben in juli en heb krijgen in oktober missen 2/3 maanden PoM
Gaat dat echt al in bij bevestiging bestelling, niet bij levering? Nou, dat houdt juridisch geen stand. Totaal onlogisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
Daan2020 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 06:59:
[...]

Werk je voor VM of gewoon een fanboy?
Ehm...
Wheeliemaker schreef op donderdag 17 september 2020 @ 07:50:
[...]

Eeh hij somt gewoon in het kort de belangrijkste punten op. Laten we proberen iedereen zijn (voor)oordelen voor zich te houden en het over de inhoud te hebben.
Exact. Fanboy lijkt mij wat overdreven; ondanks dat ik zelf vrolijk rondfiets hebben we het hier ook vaak genoeg gehad over de problemen. Werk er ook niet, anders had ik jullie wel wat meer proberen te bekoren. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
Hierr nog iemand alleen mee las... 10 juni besteld, hij zou aanstaande maandag geleverd worden, is nu uitstelt tot 22/10.
Natuurlijk hield ik er al rekening mee, maar t is toch balen.

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:38
4 juni besteld, originele leverdatum 14 september, vorige week uitgesteld naar 2 oktober.

Denk ik dat ik bij verdere uitstel ook afhaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 23:26

eisbaer

Zie signature

eisbaer schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:04:
Mooie hoera berichten van VM. De proof of the pudding zal zijn of mijn S3 werkelijk op 25 sept geleverd wordt.
En vandaag het bericht ontvangen dat de levering is uitgesteld naar 9 november.
Een tijd terug kwam het lyrische bericht dat de productiecapaciteit flink opgeschaald ging worden, op 7 sept en masse berichten van mensen die melden dat hun bestelling met 3 weken vertraagd is, deze week weer een hoera bericht dat maanden terug gebracht wordt naar weken, en nu dan het bericht van 6 weken uitstel waar ze blijkbaar mee wachten tot 1 week voor de geplande leverdatum. Deze hele VM ervaring is een grote teleurstelling aan het worden.

[edit]Ik ga hem annuleren ook.

[ Voor 6% gewijzigd door eisbaer op 17-09-2020 11:30 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Smartbikers
Rozemannetje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:46:
[...]

Gaat dat echt al in bij bevestiging bestelling, niet bij levering? Nou, dat houdt juridisch geen stand. Totaal onlogisch.
Houd juridisch ook geen stand , maar het feit dat je ze erop moet wijzen zegt genoeg. Ze proberen het gewoon.

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 13:51
eisbaer schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:12:
[...]
En vandaag het bericht ontvangen dat de levering is uitgesteld naar 9 november.
Een tijd terug kwam het lyrische bericht dat de productiecapaciteit flink opgeschaald ging worden, op 7 sept en masse berichten van mensen die melden dat hun bestelling met 3 weken vertraagd is, deze week weer een hoera bericht dat maanden terug gebracht wordt naar weken, en nu dan het bericht van 6 weken uitstel waar ze blijkbaar mee wachten tot 1 week voor de geplande leverdatum. Deze hele VM ervaring is een grote teleurstelling aan het worden.

Hier ook hetzelfde. Op 1 juni besteld en verwachtte leverdatum 25 oktober. Wat een farce, bijna 5 maanden moeten wachten op een fiets. Weet iemand hoe je het gemakkelijkst/best kunt annuleren in deze situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:24
Streamert schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:12:
[...]

Hier ook hetzelfde. Op 1 juni besteld en verwachtte leverdatum 25 oktober. Wat een farce, bijna 5 maanden moeten wachten op een fiets. Weet iemand hoe je het gemakkelijkst/best kunt annuleren in deze situatie?
Bellen.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

eisbaer schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:12:
[...]

Heb je al een alternatief op het oog? Of ga je gewoon wachten op de versie 4?

• Smartbikers
[...]

Bellen en bevestiging vragen per mail

• SjapperS
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:16
Afgelopen vrijdag de S3 ontvangen. 14 mei besteld. Zoals eerder vermeld na 0,8 km de versnellingen stuk.

Afgelopen zaterdag 40 minuten in de wacht gestaan: meneer we sturen u een nieuw achterwiel. Dinsdag op de post, uiterlijk donderdag bij u thuis. Mag u bij de plaatselijke fietsenmaker laten monteren.
Ik voor vrijdag een afspraak bij de fietsenmaker gemaakt

Je raadt het al. Vandaag donderdag nog helemaal niets gehoord.

Net 58 minuten in de wacht gestaan . In het Engels met een zeer gebrekkige lijn te woord gestaan. Ja sorry, veel mensen welke vorige week de fiets kregen hebben dit probleem en krijgen een nieuw achterwiel. Hierdoor duurt het langer dan verwacht. Waarschijnlijk volgende week.

Fietsenmaker maar weer afgezegd.

Zucht. Als het ooit werkt gaat dit een mooie fiets zijn. Maar tot die tijd wordt mijn geduld op de proef gesteld.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

S1W schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:41:
[...]

Heb je al een alternatief op het oog? Of ga je gewoon wachten op de versie 4?
Ik heb geen alternatief op het oog. Nou heb ik al een watt e-bike sinds een jaar voor de lol ritten of boodschappen met de fiets ipv de auto, dus ik zit niet zonder.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 22:52
Daan2020 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 06:32:
[...]

Wachters en klagers? Beetje zoals jij dus..nog altijd aan het wachten op je zeer vertraagde levering die van juli zomaar naar oktober is verschoven en klagen doe je straks vast ook, als je de fiets uit een slechte batch ontvangt, wat met jouw besteldatum niet geheel onwaarschijnlijk is .Maar hey, dat extra servicepunt gaat je vast redden en dan hoef je het forum ook niet meer te lezen!
Haha,

Ik ben een niet klagende wachter. Ik heb zoveel geleerd van dit forum dat ik de juiste weg weet te bewandelen. Ik accepteer kleine issues. Als het een te groot issue is dan gaat de fiets geheel retour. Heb al gekeken naar alternatieven maar de X3 blijft voorlopig mijn favoriet. We gaan het zien...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-09 11:32
Een tracking nummer!
Originele afleverdatum was 2 sept, 2x uitgesteld naar 21 sept, wordt nu morgenavond bezorgd.

Nu maar begonnen met duimen voor een goed werkende fiets...

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
EasyC schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:33:
Een tracking nummer!
Originele afleverdatum was 2 sept, 2x uitgesteld naar 21 sept, wordt nu morgenavond bezorgd.

Nu maar begonnen met duimen voor een goed werkende fiets...
Hoe wordt die bezorgd dan?
UPS bezorgd niet ‘s avonds.

• Mdv76
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Smartbikers schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:33:
[...]

Bellen en bevestiging vragen per mail
Geld had ik binnen 24 uur retour (dat proces loopt als een trein |:( ) maar de gevraagde bevestiging nooit ontvangen (lekker belangrijk ook _/-\o_ . En sindsdien alsmaar bevestiging gelezen dat het de juiste beslissing was om te annuleren.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik twijfel ook nog sterk. De VanMoof heeft wel m'n voorkeur wegens het totaalplaatje maar toch wel veel horror verhalen.

Echter is het ook de enige fiets waarvan een "fanbase" op internet zit.

M'n pa en ma hebben beide een nieuwe flyer gekocht. Dan zit je voor 2 fietsen over de 8k. Maar dat gaat ook niet vlekkenloos icm een lokale fietsenboer (tuurlijk je kunt dan makkelijk ff teruggaan maar toch).

Echter het overgrote "elektrische fiets berijder" zit uberhaupt niet op een forum voor mijn gevoel.

Alternatief wat ik nu in gedachten heb is Brinckers Le Mans of Batavus Dinsdag en die maar op te voeren voor het forenzen. :|

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Mdv76 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:39:
[...]

Geld had ik binnen 24 uur retour (dat proces loopt als een trein |:( ) maar de gevraagde bevestiging nooit ontvangen (lekker belangrijk ook _/-\o_ . En sindsdien alsmaar bevestiging gelezen dat het de juiste beslissing was om te annuleren.
Dat zul je nooit echt weten 8)

• EasyC
Jupiter2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:21:
[...]

Hoe wordt die bezorgd dan?
UPS bezorgd niet ‘s avonds.
‘End of the day’ - Dan begint de avond vind ik.
Details, details, na 4 maanden kijk ik niet op een dagdeel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

JaMaaT schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:15:
Alternatief wat ik nu in gedachten heb is Brinckers Le Mans of Batavus Dinsdag en die maar op te voeren voor het forenzen. :|
Al eens gekeken naar de Amsterdam GT Enviolo of de Rabeneick TX-E 2020 ?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jupiter2
EasyC schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:35:
[...]

‘End of the day’ - Dan begint de avond vind ik.
Details, details, na 4 maanden kijk ik niet op een dagdeel. ;)
UPS doet niet aan tijdvakken. “End of day” is slechte woordkeuze van UPS , want er wordt bedoeld dat er voor het eind vd de dag geleverd zou moeten worden.
Kan dus tussen 8.00 en 17.00 zijn bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
fulgore schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:32:
[...]

Al eens gekeken naar de Amsterdam GT Enviolo of de Rabeneick TX-E 2020 ?
Nu wel :)

De Amsterdam wordt mij dan persoonlijk weer te duur O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

JaMaaT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:00:
[...]

Nu wel :)

De Amsterdam wordt mij dan persoonlijk weer te duur O-)
Nog een optie is de Amsterdam+ . Is goedkoper dan de vanMoof. :P
Levertijd van 7 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:32

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

fulgore schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:32:
[...]

Er zijn voldoende alternatieven (in de maak.) Die ook hip, trendy, 'de tesla onder de ebikes' 'de iphone onder de ebikes' zijn (om maar even wat cliche marketing termen uit de kast te trekken.)

Wat dacht je bijvoorbeeld van deze?
https://www.iweech.com/en

Zelf wachten we op wat uiteindelijk de Modmo Saigon gaat worden - maar, helaas zie je bij deze fabrikant nu al (productie is nog niet eens geestart) dat er al tal van 'features' (met allerlei excuses) worden verwijderd of veranderd uit het uiteindelijke model.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:07
litebyte schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:12:
[...]

Er zijn voldoende alternatieven (in de maak.) Die ook hip, trendy, 'de tesla onder de ebikes' 'de iphone onder de ebikes' zijn (om maar even wat cliche marketing termen uit de kast te trekken.)

Wat dacht je bijvoorbeeld van deze?
https://www.iweech.com/en

Zelf wachten we op wat uiteindelijk de Modmo Saigon gaat worden - maar, helaas zie je bij deze fabrikant nu al (productie is nog niet eens geestart) dat er al tal van 'features' (met allerlei excuses) worden verwijderd of veranderd uit het uiteindelijke model.
Ik vrees dat die allemaal in hetzelfde bedje ziek zijn. Totaal gebrek aan service. De enige die het schijnt te snappen (en daardoor misschien ook trager groeit) is Cowboy.
Ik kan wel begrijpen dat Van Moof nu eerst denkt aan verkopen, maar dan moeten ze niet flauw doen, en de negatieve reacties er op de koop bij nemen, en zorgen dat hun telefoon wat sneller wordt opgenomen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Tommie12 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:05:
[...]

Ik vrees dat die allemaal in hetzelfde bedje ziek zijn. Totaal gebrek aan service. De enige die het schijnt te snappen (en daardoor misschien ook trager groeit) is Cowboy.
Ik kan wel begrijpen dat Van Moof nu eerst denkt aan verkopen, maar dan moeten ze niet flauw doen, en de negatieve reacties er op de koop bij nemen, en zorgen dat hun telefoon wat sneller wordt opgenomen.
Wat snapt Cowboy zo goed? Beetje 90 euro voor spatborden rekenen die in beginsel al erop horen te zitten, standaard nergens te bekennen, stuur dat niet omhoog kan, nog altijd verplicht je telefoon moeten gebruiken, geen boost knop, rare, profielloze banden en de off road-modus die al dan niet door eigen keus is verdwenen.

Ondertussen prijzen ze het nieuwe model 300 euro (400 incl. spatborden) duurder dan het vorige en komen ze met twee nieuwe kleuren aankakken en wat overdreven ''smart features'', waar geen haan naar kraait. Ook is de fiets zwaarder geworden, terwijl de al kleine batterij niet is vergroot, de zoveelste gemiste kans.

Ze snappen het dus helemaal niet en lijden momenteel daarom ook miljoenen verlies, zoals uit laatste berichtgeving blijkt. Wel jammer, die fiets had veel potentie om net zo booming te worden als die van VM, maar dat is kennelijk door verkeerd beleid de das omgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
fulgore schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:32:
[...]

Die Amsterdam+ ziet er ook wel goed uit, alleen is zoiets dan op te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

JaMaaT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:59:
[...]

Vanuit hun FAQ:

Kan ik de snelheid van mijn eBike opvoeren?
Theoretisch kan dat, maar we raden het af. Opgevoerde eBikes vallen buiten onze garantie en in sommige landen is het tevens verboden om de maximum snelheid van een eBike te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ja, dan is de garantie ook weer zoiets....

De voorkeur is dan toch nog wel VanMoof. Even afwachten hoe het nu afloopt met @SjapperS en of de fiets van @EasyC goed zijn. Hun mogen mijn graadmeters zijn.

Ik moet ook nog bestellen, dus hoop dan dat ik dan een fiets krijg waarvan de kinderziektes uit zijn. Maar dat is wellicht wishfull thinking...

En als het echt bal is stuur ik de fiets retour na levering maar dat kan dus nog heel lang duren...
https://www.vanmoof.com/nl-NL/returns

Iemand ervaring met de imove?
https://imovebikes.com/nl/ebikes/stadsfietsen/president.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
JaMaaT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:59:
[...]

Een e-bike met slechts 1 versnelling lijkt mij bijzonder onprettig. Als je een beetje snelheid hebt, zal je al snel in het luchtledige trappen toch? Hoe hebben zij dit ondervangen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Vandaag dan eindelijk mijn eerste PoM Maintenance onderhoudsbeurt gehad. Werd gebeld door een Mobiele Bike Dokter, afspraak gemaakt voor vandaag. Ik heb mijn adres aangepast naar Utrecht waar ik werk, dus daar afgesproken. Hij was er mooi op tijd (vroeg) en begreep volledig mijn onvrede over de PoM, hij is zelf betrokken bij de verbeterslag binnen VM en gaat zich inzetten om het distributiecentrum in Utrecht ook als onderhoudslocatie te kunnen inzetten. Dat zou wat mij betreft helemaal top zijn! De bike dokters zitten daar al, doen niets anders dan fietsen rijklaar maken. We wachten af.

Anyway, mijn fiets is helemaal nagekeken, schoongemaakt en onderhouden. Resultaat: een keurig schone fiets die toch weer net iets lekkerder fietst lijkt het. Ik heb ook het idee dat het schakelen iets rustiger verloopt tussen 2 en 3. Op naar de 2500km beurt! :*)

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Daan2020 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:47:
[...]

Wat snapt Cowboy zo goed? Beetje 90 euro voor spatborden rekenen die in beginsel al erop horen te zitten, standaard nergens te bekennen, stuur dat niet omhoog kan, nog altijd verplicht je telefoon moeten gebruiken, geen boost knop, rare, profielloze banden en de off road-modus die al dan niet door eigen keus is verdwenen.

Ondertussen prijzen ze het nieuwe model 300 euro (400 incl. spatborden) duurder dan het vorige en komen ze met twee nieuwe kleuren aankakken en wat overdreven ''smart features'', waar geen haan naar kraait. Ook is de fiets zwaarder geworden, terwijl de al kleine batterij niet is vergroot, de zoveelste gemiste kans.

Ze snappen het dus helemaal niet en lijden momenteel daarom ook miljoenen verlies, zoals uit laatste berichtgeving blijkt. Wel jammer, die fiets had veel potentie om net zo booming te worden als die van VM, maar dat is kennelijk door verkeerd beleid de das omgedaan.
Ze werken in elk geval samen met Fiets! en Decathlon voor service en onderhoud.

Voor de rest ben ik het ongeveer eens, maar ze lijken minder problemen te hebben en een betere kwaliteit uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phronese
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09 13:54
Heeft er al iemand een manier gevonden om het geluid van de bel op een S2 te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 21:59

Matszs

><>

phronese schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:53:
Heeft er al iemand een manier gevonden om het geluid van de bel op een S2 te veranderen?
Die functionaliteit uit de app voor de S3 komt niet naar de S2, dus tenzij je de firmware van je fiets gaat hacken.... of een losse bel koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
De fiets is vanmiddag afgeleverd.
Assembleren was ok, geen beschadigingen op krasje in de zadelpen na. Dat is geen ramp.

Ben echter niet verder gekomen dan 9,9km.
Na assemblage en wat laden even stukje gefietst, diverse standen uitgeprobeerd.
Ging redelijk lang goed, maar al snel rare dingen in het schakel gedeelte (naaf, schakelbakje).
Doortrappen, alleen nog maar in versnelling 1.. - OK, resetten en nog 's proberen. Ging ook goed tot het volgende gelazer met de versnelling. Zal wel nieuw onderdeel op moeten maar vrees ook voor een ontwerpfout. Hoeveel km gaat dit goed met een vervangend onderdeel?!

De S3 is nu soort van gecrasht. Wou dat ik de batterij kon loskoppelen voor een harde reset., want hij laat maar 1 plaatje zien (geen animatie), staat op slot en reageert nergens meer op.

Dus nu het hele service traject in, met de fiets naar vanMoof achterin de auto of zo...
FFS, 4 maanden wachten, twee weken extra QC en dan krijg je dit. Pffff.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t58stxk-UWwQrakp173-WvByP_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnLpYU6cbI1yWVY0xmdqrkOb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
Dit topic wordt lachwekkend zo. Één en al problemen en het is echt hopen en veel geluk hebben dat je een fiets hebt die het gewoon doet. De vraag is dan alleen hoelang hij het doet.

Balen natuurlijk dat mensen met een kapotte fiets komen te zitten, maar er zijn hier al zoveel waarschuwingen langs gekomen dat het ook ietwat je eigen schuld is dat je alsnog kiest voor een Chinees fietsje.

Ik wens de eigenaren het beste en vind het jammer dat er zoveel problemen zijn. Hopelijk wordt het snel aangepakt voor de mensen die er één hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
EasyC schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:24:
Assembleren was ok, geen beschadigingen op krasje in de zadelpen na. Dat is geen ramp.

Ging redelijk lang goed, maar al snel rare dingen in het schakel gedeelte (naaf, schakelbakje).
Doortrappen, alleen nog maar in versnelling 1.. - OK, resetten en nog 's proberen. Ging ook goed tot het volgende gelazer met de versnelling. Zal wel nieuw onderdeel op moeten maar vrees ook voor een ontwerpfout. Hoeveel km gaat dit goed met een vervangend onderdeel?!

De S3 is nu soort van gecrasht. Wou dat ik de batterij kon loskoppelen voor een harde reset., want hij laat maar 1 plaatje zien (geen animatie), staat op slot en reageert nergens meer op.

Dus nu het hele service traject in, met de fiets naar vanMoof achterin de auto of zo...

[Afbeelding]
Je vertrouwen is zoek.... refund is dan het beste.
Geloof me, je gaat nooit meer onbezorgd fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Starbucks schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:31:
Dit topic wordt lachwekkend zo. Één en al problemen en het is echt hopen en veel geluk hebben dat je een fiets hebt die het gewoon doet. De vraag is dan alleen hoelang hij het doet.

Balen natuurlijk dat mensen met een kapotte fiets komen te zitten, maar er zijn hier al zoveel waarschuwingen langs gekomen dat het ook ietwat je eigen schuld is dat je alsnog kiest voor een Chinees fietsje.

Ik wens de eigenaren het beste en vind het jammer dat er zoveel problemen zijn. Hopelijk wordt het snel aangepakt voor de mensen die er één hebben.
Als er genoeg onderdelen vervangen of goed afgesteld zijn dan zal het misschien wel oke zijn. Ik las ergens dat 10% problemen heeft bij aflevering maar het valt toch wel op dat iedereen die hier recent een fiets ontvangen heeft, een of meer problemen heeft. Dat lijkt meer op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
eisbaer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:40:
[...]

Als er genoeg onderdelen vervangen of goed afgesteld zijn dan zal het misschien wel oke zijn. Ik las ergens dat 10% problemen heeft bij aflevering maar het valt toch wel op dat iedereen die hier recent een fiets ontvangen heeft, een of meer problemen heeft. Dat lijkt meer op 100%.
Sowieso klopt die 10% denk ik niet en zal die hoger liggen. Genoeg mensen die naar de lokale fm zijn gegaan om de problemen te repareren. Deze worden vast niet allemaal meegenomen in dat percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
eisbaer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:40:
[...]

Tja, de kromme wielen lijken onder controle, en dat is een klein probleem. Zonder incident wordt een recht wiel niet krom.
Ik heb veel minder vertrouwen in de problemen met het schakelsysteem. Hoe zeker ben je dat het vervangwiel beter is dan wat er in zat? En hoe lang zal het mee gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichaelX
  • Laatst online: 18-09-2023

[Afbeelding]
Hoort allemaal bij de VanMoof experience guys 😂

• JaMaaT

[Afbeelding]
Kloten! Hopelijk is het snel opgelost voor je!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb tot einde jaar nog de mogelijkheid een fiets aan te schaffen waarbij mijn baas de helft betaald, echter als ik dit alles zo lees laat ik het voorlopig wel bij mijn (nog nooit geupdate) S1 uit 2016.

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Kunnen jullie de linker rem van de s3 ook zo ver in drukken ?
Lijkt mij ver of is dit gewoon goed ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIVTnTmqjyG6KPd9YxGc8TgRWvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6V8BeXH2TUBSqhO2RYz1aS6H.jpg?f=fotoalbum_large

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
oscarwashere schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:03:
[...]

Een e-bike met slechts 1 versnelling lijkt mij bijzonder onprettig. Als je een beetje snelheid hebt, zal je al snel in het luchtledige trappen toch? Hoe hebben zij dit ondervangen?
1 zware versnelling, je gebruikt de ondersteuning als 't ware om te schakelen.
Heb erop gefietst in Amsterdam en ik vond het wel fijn rijden.

Na gisteren de S3 getest te hebben net een stukje op een Amsterdam+ gereden.
Riem aandrijving en geen versnellingen, maar daar merk je niks van door ondersteuning (die bij vm standaard op 4 staat). Jammer dat ze niet ook zo'n oplossing hebben gekozen.

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 19-09-2020 10:35 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

matthijst schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:34:
[...]

1 zware versnelling, je gebruikt de ondersteuning als 't ware om te schakelen.
Heb erop gefietst in Amsterdam en ik vond het wel fijn rijden.

Na gisteren de S3 getest te hebben net een stukje op een Amsterdam+ gereden.
Riem aandrijving en geen versnellingen, maar daar merk je niks van door ondersteuning (die bij vm standaard op 4 staat). Jammer dat ze niet ook zo'n oplossing hebben gekozen.
Interessant! Welke fiets zou je na die proefrit aanraden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jupiter2

Ging redelijk lang goed?
_/-\o_ 8)7
Snap echt niet waarom velen deze wanpraktijken en ondermaatse kwaliteit en ontbrekende service als acceptabel zien.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:24
Jupiter2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:03:
[...]

Ging redelijk lang goed?
_/-\o_ 8)7
Snap echt niet waarom velen deze wanpraktijken en ondermaatse kwaliteit en ontbrekende service als acceptabel zien.
NVM.

[ Voor 40% gewijzigd door ZiSE op 19-09-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

De Nelis

en anders maar niet...

Pfoeh als ik het topic zo lees ben ik blij dat ik in maart toch voor de S2 heb gekozen en niet heb gewacht op de S3. 50KM per dag zonder zorgen. Wat een ellende zeg.

Wat eerder al gezegd is, ik zou voor een refund gaan. Dit blijft in je hoofd spoken.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyC
Wat een gedoe. Cancelen begint wel een hele serieuze optie te worden.
Dit was vandaag (bericht van mij op de moofing fb groep):

Do not buy a vanMoof if you’re not really close to a vanMoof shop with bikedoctors. I’m about a 20m car ride away so today I dropped the bike there.
They cut the power to the cartridge- something I wished I could do myself- updated the firmware and handed me back my bike. ‘It’s all good now.’
Made a ride anyway in the nearby Vondelpark, to test their assumption, and within 5 min the shifting broke down again.
‘You can come back Monday for a repair appointment.’
No way, I’m not going back and forth again with this bike. So they allowed me to leave it there and wait for an email.
Friendly guys and everything, but the quality of this shifting system seems so bad that I’m now seriously reconsidering this purchase. 😢

• matthijst
S1W schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:04:
[...]

Interessant! Welke fiets zou je na die proefrit aanraden?
In Amsterdam een VM, daar buiten een willekeurige andere fiets :)
Zelf nog niks gekocht, want wil weten hoe dat servicenetwerk wordt. En werk met corona voorlopig toch nog thuis.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 19-09-2020 14:29 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 06:57
Het moet me van het hart dat mensen niet begrijpen dat VM een fundamenteel probleem heeft wat heel lastig op te lossen is.

Het product is opgebouwd met kwalitatief laagwaardige onderdelen en dat gaat gepaard met de te verwachten uitval. Mensen die denken dat het een kwestie van QC is van assemblage beseffen niet dat er sowieso al wordt gewerkt met bottom of the barrel componenten.

Zelfs een merk als SRAM worstelt met QC en dan hebben we het over onderdelen die enkele klasses beter zijn dan wat VM gebruikt.

Als VM dus de uitval terug wil brengen moeten ze de onderdelen die ze afnemen gaan controleren omdat je ervan uit kan gaan dat de QC daarvan niet heel goed zal zijn (inherent aan dit soort componenten). Ze kunnen ook beter gaan inkopen, maar dan gaat de prijs omhoog en dat hakt in je marges. Soweiso is dat een complete breuk met de formule.

Maar als ze dit niet fixen gaat dat service netwerk veel te duur worden... 10% defect en dan een FM langssturen is helemaal een aanslag op de bottom line. Sterker nog, als je slechte componenten gebruikt blijft dat gedurende de garantieperiode een kostenpost.

Het meest succesvolle online fietsenmerk, Canyon, werkt niet voor niets met vooral hoogwaardig materiaal. Ook alles wat ze als eigen merk voeren aan onderdelen is hoogwaardig en krijgt meteen de Canyon branding (itt tot de merkloze onderdelen van VM). Dit maakt het aantal isues wat er is niet alleen kleiner, je kan meeliften op de QC van leveranciers als Shimano en in geval van recalls is dat een gezamenlijke actie.

Met andere woorden, de kans dat VM dit in afzienbare tijd weet te temmen acht ik zeer klein. Het is mooie marketing praat dat ze zich vergelijken met Tesla, maar daar waar dat een innovatief merk is wat in het hogere segment vertoeft is VM vooral een prijsvechter die op alle mogelijke manieren heeft geprobeerd het product zo goedkoop mogelijk op de markt te krijgen. Zaken als service en kwaliteit komen (ver?) daarna.

• MichaelX
  • Laatst online: 18-09-2023
Wat @roffeltjes hierboven zegt, ben ik het volledig mee eens.

Wat men ook niet weet is dat een nieuw VM model van te voren niet echt intensief getest wordt. De fiets wordt al verkocht (Pre-order) voordat deze daadwerkelijk helemaal klaar is. Met het geld van de pre-orders worden de kosten gedekt. De beta testers zijn de klanten die de fietst ge pre-orderd hebben en dat zijn de klanten die de problemen aan het licht zullen brengen.

Als je vertrouwen in je product hebt en zeker weet dat het product goed in elkaar zit dan is de gebruikte constructie niet perse een slechte constructie. Tuurlijk, je zal altijd problemen tegenkomen die pas na levering zichtbaar worden, dat zal je nooit voorkomen. Het is en blijft (kwetsbare) electronica en techniek. Maar een probleem met een E-shifter dat al bij uitpakken van de doos aanwezig is, is dus geen probleem wat zich op de lange termijn door oa slijtage doet voorkomen. Dat vertrouwen in hun product zullen ze vast en zeker hebben anders brengen ze het niet op de markt. Echter, als je je product van te voren niet intensief test, dan komen er ook geen problemen aan het licht en gebruik je dan de hierboven genoemde constructie dan kan je jezelf aardig in de voet schieten zoals nu het geval is bij VM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-09 23:19
Even een quote:
In de toelichting op de jaarrekening erkent het bedrijf weliswaar dat het zwaar verlieslatend is, maar dat er geen reden is voor paniek: dankzij de agressieve groeistrategie gaat de kost inderdaad nog voor de baat uit, maar waar nodig zou het bedrijf minder kunnen investeren in ontwikkeling, fabricage en marketing waardoor het niet meer afhankelijk zou zijn van geldschieters waardoor de uitgaven vanuit de eigen kasstroom bekostigd kunnen worden.
Hoe wil je besparen op ontwikkeling en fabricage als ze nu al zulke problemen hebben?
Nòg verder bezuinigen zal des te meer problemen opleveren.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Dit is ook een leuk stukje..
Ontbreken accountantsverklaring
De accountant was echter minder onder de indruk van de groeicijfers: een goedkeurende accountantsverklaring ontbreekt, in plaats daarvan gaf de boekhouder een oordeelonthouding af. In de toelichting schrijft de accountant dat er onvoldoende controle op de in- en verkoopproccessen is waardoor de omzetcijfers maar beperkt verifieerbaar zijn.

Daarnaast is er ook onduidelijkheid over de waarde van goodwill en toekomstige belastingteruggaves die als bezit op de balans vermeld staan. Volgens de accountant is de waarde van deze bedragen afhankelijk van toekomstige resultaten, er zou onvoldoende bewijs zijn dat VanMoof die resultaten daadwerkelijk gaat behalen. Of de waardering dus correct is kan volgens de urenschrijvers niet gecontroleerd worden waardoor de accountant dus op de rem trapt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Starbucks
Het zijn echte marketing mensen bij VanMoof. Doen of het geweldig is, maar uiteindelijk koop je gewoon troep. Zelf ontwikkelen zeggen ze dan, maar ze halen het gewoon goedkoop uit China.

Als ik dit stukje ook lees, dan weet je al genoeg. Brand je vingers niet aan dit merk en zoek iets wat kwalitatief wel goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Dacuuu schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:53:
Dit is ook een leuk stukje..

[...]
Dat is vooral een waarschuwing om niet in dit bedrijf te investeren....
Ze zijn blijkbaar ook wat creatief met de boekhouding. Mogelijke toekomstige inkomsten als bezit boeken....

In elk geval, de bedrijfsleiders zitten nog niet droog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mdv76
Klopt. ‘Nooit echt’....

Wat wel ‘echt’ is de aanhoudende stroom aan klachten hier. Tenenkrommend.

Het is voor mij simpelweg een stukje kansrekening geweest, met de factor 80 km buiten Amsterdam in het achterhoofd. Voor annulering op 9 sept jl. stond ik op levering 24 sept. Hadden ze ongetwijfeld niet gehaald en weken doorgeschoven (zoals zo velen). Wetende dat de verhalen de afgelopen weken verre van geruststellender zijn geworden.... Prima call om te cancellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bebito
Zullen we het weer eens hebben over fietssloten, zadelpennen, velo’s,trappers, kabeltips, zadels en Max zijn belevenissen. . He ik mis die goeie tijd op dit forum zonder die zelfbenoemde betweters.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• roffeltjes
bebito schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:31:
Zullen we het weer eens hebben over fietssloten, zadelpennen, velo’s,trappers, kabeltips, zadels en Max zijn belevenissen. . He ik mis die goeie tijd op dit forum zonder die zelfbenoemde betweters.
Ik ben verbijsterd dat je mensen betweter noemt terwijl een grote groep gebruikers hier gewoon een wanproduct krijgt en aan het lijntje wordt gehouden.

De schone schijn ophouden is niet alleen jezelf bedriegen, het is ook zwaar misleidend richting medetweakers die veel geld willen besteden. Ik vind dat op zijn zacht gezegd "niet netjes".

Ik mis die goede oude tijd waarin mensen niet in hun bubble kropen en feiten die ze niet aanstonden verworpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jupiter2
Man man man ...... |:(
Iets met kop en zand... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

roffeltjes schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:07:
[...]

Ik ben verbijsterd dat je mensen betweter noemt terwijl een grote groep gebruikers hier gewoon een wanproduct krijgt en aan het lijntje wordt gehouden.

De schone schijn ophouden is niet alleen jezelf bedriegen, het is ook zwaar misleidend richting medetweakers die veel geld willen besteden. Ik vind dat op zijn zacht gezegd "niet netjes".

Ik mis die goede oude tijd waarin mensen niet in hun bubble kropen en feiten die ze niet aanstonden verworpen.
Ik ben het volledig met bebito eens. In het andere fietsentopic zit iemand die niets liever doet dan met opgeheven vingertje zijn mening opdringen aan anderen. Laat dit topic daar verschoond van blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 20-09-2020 09:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• roffeltjes
eisbaer schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:15:
[...]
Ik ben het volledig met bebito eens. In het andere fietsentopic zit iemand die niets liever doet dan met opgeheven vingertje zijn mening opdringen aan anderen. Laat dit topic daar verschoond van blijven.
Je mag ook wel meteen mijn naam noemen hoor.

Ja, in het geval van E-bikes ben ik die vervelende expert-opinion.

Ik adviseer alleen als erom gevraagd wordt (je ziet in deze draad dan ook geen advies van mijn kant...)en kan mezelf prima in de spiegel bekijken. Ik heb in al die jaren nog nooit iemand slecht geadviseerd waardoor hij veel geld kwijt was aan een wanproduct. Ja, daar ben ik trots op en ongetwijfeld draag ik dat teveel uit. So be it.

Dat mijn postingstijl niet altijd de vriendelijkste is, die neem ik van iedereen aan en is iets waar ik me ter dege van bewust ben (alleen is het beestje zo lastig te varanderen). Maar dit alles neemt niet weg dat mijn analyse over het persbericht en de situatie van VanMoof spot-on is.

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 20-09-2020 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Mag ook natuurlijk.
Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die al 1000-2000 of meer kms met hun VanMoof (welk model ook) gehaald hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrainyNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-07 21:21
roffeltjes schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:07:
[...]

Fijn dat jij er een missie van maakt om ons te beschermen tegen de wanpraktijken van VM. Wij hebben dat nodig, iemand die voor ons nadenkt.
Ik neem aan dat je ook alle andere tweakers zal beschermen bij iedere aankoop die ze overwegen die niet aan jou normen voldoen, ook die moeten gewaarschuwd worden. Misschien kan mdv76 je ermee helpen. Hij heeft zelfs speciaal een tweakers account aangemaakt voor dit topic.

Wat betreft de goede oude tijd, met de sociale media heeft nu iedere dorpsgek een podium en er moet geroepen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
helemaal waar... beter moet deze topic maar veranderd worden in “Nare Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3) “ :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
Gisteren weer een heerlijk fietstochtje van 80 km gemaakt door het Zeelandse landschap met mijn S3. Heerlijk genoten van de zon en de omgeving en totaal geen stress over problemen met de fiets. Kwam toevallig langs een fietsenmaker in Domburg en die sprak zijn bewondering uit over het strakke design. Na een paar aanloop problemen heb ik er toch al weer 1500 probleem lose kilometers op zitten en ik ga ervan uit dat er nog vele volgen👍🏻😀☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik moest van de week voor mijn werk in Amsterdam zijn en dacht... Waarom niet!? Samen met mijn S3 en Beeline op pad!

De heenweg vertrok ik vanaf mijn vriendin, zij woont iets dichterbij. Dat was prima te doen, alleen even twijfelen tussen de Hempont en IJpont. Gekozen voor de IJpont zodat de kans om hem te missen kleiner was, omdat hij veel vaker gaat. De route loopt dan via Zaandam en Noord zo naar 't CS. Mijn bestemming was vlak naast CS. Een mooie afstand om niet bezweet en niet al te vermoeid te raken. Het is wel lastig inschatten hoe lang je nodig hebt, dus hoe vroeg je moet vertrekken. Je bent natuurlijk sneller dan Google Maps aangeeft, maar ja hoeveel...? Dit resulteerde toch wel in veel Boost gebruik omdat ik hierdoor een beetje tijdsdruk kreeg, was toch wat laat vertrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-pqlneo3B1KqJGDrFJvnI8TryQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVFrWxhpueF4IUYNltudBvXN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAsX5L15CU4o6d4Q8rBHhtigbgQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2NeWo4OAsuONiz2ETxYSbuq.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de terugweg ben ik met de Hempont gegaan en moest ik dit keer doortrappen naar mijn eigen huis. Best een leuke en afwisselende route met lekker veel rechte stukken. Ik vreesde voor de vele industrie bij Sloterdijk, maar dit viel er mee en de fietspaden waren prima. Veel voorrang, veel minder stoplichten dan op de heenweg. Helaas raakte de accu zo'n vijf kilometer voor mijn huis leeg... De verlichting, bel en versnellingen blijven werken maar ik moest zelf ook harder werken. Eenmaal gewend wel te doen, maar de eerste kilometer mis je de hulp wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkQbBLuModwdI3o333ctLEblRaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZmYEQZKMIsvQO5VinT4qypi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJmLIyufzwBfH5G8eGGVB1sRVi4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1A7m6NGKhVZkqVDa9IOQ4Tto.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IftrpnngFi9e9MjxbswpzvuYZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CV6fiEAm5wequf8UUaoxvqe.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Zou iemand met een S3 de breedte van het stuur kunnen meten? Kan het niet in de technische specificaties vinden op de website, en zou willen weten of die door mijn voordeur past om op te laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Welke versterking heb jij de fiets staan? Best flink verbruik zie ik, maar zo te zien is dat zonder de limiet :P

Zelf rij ik met US 3 (tot 27km/u) gemiddeld 24-25 km/u met af en toe boost, en dan verbruik ik op een stuk van bijvoorbeeld 34km zo'n 27% (ongeveer 0,8% per km). Met US 4 rij ik uiteraard gemiddeld iets harder, maar dan gebruikt hij wel echt 1% per km. Nu moet ik wel zeggen dat ik meestal tot de maximale versterking trap en dan zelf net genoeg energie geef dat hij iets harder gaat, dat het dan wel grotendeels op eigen kracht gaat.
tweegroenethee schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:57:
Zou iemand met een S3 de breedte van het stuur kunnen meten? Kan het niet in de technische specificaties vinden op de website, en zou willen weten of die door mijn voordeur past om op te laden..
Zojuist gecheckt, 66cm.

[ Voor 20% gewijzigd door Jochemd13 op 20-09-2020 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
BrainyNL schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:55:
[...]

Wat betreft de goede oude tijd, met de sociale media heeft nu iedere dorpsgek een podium en er moet geroepen worden...
Geen idee of je Tweakers ondaer de sociale media vind vallen. Betreft of ik een gek ben? Vast wel :+

Ik laat jullie je eigen podium, zonder mijn vijf kritische posts zal deze draad weer vervallen in het gebruikelijke positieve ritme waarbij we niet post na post ellende met de levering zullen tegenkomen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matthijst
Bruzski schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:02:
[...]

helemaal waar... beter moet deze topic maar veranderd worden in “Nare Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3) “ :/
Eerder in het VM Unicorns & Rainbowstopic denk ik.
Geen realistische posts svp, verstoor de droom niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Jochemd13 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:20:
[...]

Welke versterking heb jij de fiets staan? Best flink verbruik zie ik, maar zo te zien is dat zonder de limiet :P

Zelf rij ik met US 3 (tot 27km/u) gemiddeld 24-25 km/u met af en toe boost, en dan verbruik ik op een stuk van bijvoorbeeld 34km zo'n 27% (ongeveer 0,8% per km). Met US 4 rij ik uiteraard gemiddeld iets harder, maar dan gebruikt hij wel echt 1% per km. Nu moet ik wel zeggen dat ik meestal tot de maximale versterking trap en dan zelf net genoeg energie geef dat hij iets harder gaat, dat het dan wel grotendeels op eigen kracht gaat.
Ik heb hem op US 4, maar wel op de heenweg met veel boost. De topsnelheid die er staat zal een keer een viaduct zijn geweest. Ik weet niet of ik per se tevreden ben met de actieradius als ik het op deze rit bekijk, want ik heb nu dus zo'n 54 km gehaald. Volgens VM is de actieradius 60-150 km, afhankelijk van de ondersteuningsstand uiteraard. Helaas kan ik het niet echt verder onderzoeken, want dankzij het thuiswerken fiets ik nog steeds niet mijn dagelijkse 15km heen en 15km terug, maar heb ik vaker korte ritjes. Ik zal eens proberen of US 3 + zelf iets meer moeite doen bevalt. Die ochtend had ik in ieder geval haast, dus is een lastige graadmeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
tweegroenethee schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:57:
https://support.vanmoof.c...e-afmetingen-van-de-s3-x3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
Jij bepaalt niet waar mensen het over hebben op een forum, waarvan het juist de bedoeling is ervaringen uit te wisselen en dus niet alleen dom zitten lullen over toeters en bellen. Maar goed, als je defecte s3 straks is afgeleverd, piep je vast anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Daan2020 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:16:
[...]

Jij bepaalt niet waar mensen het over hebben op een forum, waarvan het juist de bedoeling is ervaringen uit te wisselen en dus niet alleen dom zitten lullen over toeters en bellen. Maar goed, als je defecte s3 straks is afgeleverd, piep je vast anders.
En jij bepaalt dat wel? ;). Laat mensen toch gewoon.

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 11:59
mooi topic en reële reacties over Van Moof. Ik overwoog in lichte mate de aanschaf maar zal daar zeker mee gaan wachten.
Wellicht is het een idee het topic te splitsen in "aankoop en aflevering van Moof" en "rijdend op een van Moof". Vrees dat eerste topic wel een stuk drukker gaat zijn ;-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan2020
Pewima schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:18:
[...]

En jij bepaalt dat wel? ;). Laat mensen toch gewoon.
Waar lees je dat? De ervaringen bepalen de inhoud en als die slecht zijn, dan is dat gewoon op dat moment de inhoud en moet het vooral objectief besproken kunnen worden. Dat het sommigen niet aanstaat, die dat vervolgens als geklaag van betweters afdoen, terwijl ze zelf vast zitten te duimen dat hun exemplaar niets zal mankeren, wil nog niet zeggen dat die relevante ervaringen maar onder het tapijt moeten.

Ik wil júíst weten wat mensen bij het uitpakken aantreffen en hoe VM ermee omgaat. Alleen dan weet je waar je mee te maken hebt/krijgt, niet uit het rooskleurige beeld dat VM schetst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Daan2020 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:45:
[...]
Ik wil júíst weten wat mensen bij het uitpakken aantreffen en hoe VM ermee omgaat. Alleen dan weet je waar je mee te maken hebt/krijgt, niet uit het rooskleurige beeld dat VM schetst.
Het is wel handig om in het achterhoofd te houden dat hier enige mate van survivorship bias speelt, aangezien de meeste mensen met een vlekkeloze aflevering hun ervaring niet zullen delen. Als je dit forum mag geloven dan heeft 90% van de mensen problemen, wat natuurlijk onrealistisch is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erikson11
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-06-2023
In het bezit van een S2. Ik heb er 5200 km mee gereden. Problemen? Lekke achterband en deze laten vervangen door de lokale fietsenmaker. Nog nooit onderhoud laten doen. Denk dat de remmen vervangen of afgesteld moeten worden. Verder wat kleine lakschade, gebruikerssporen zullen we maar zeggen. Tot slot is de boostknop niet meer perfect. Hapert. Met aandrukken kabel weer prima. Ik ben een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pewima
tweegroenethee schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:56:
[...]

Het is wel handig om in het achterhoofd te houden dat hier enige mate van survivorship bias speelt, aangezien de meeste mensen met een vlekkeloze aflevering hun ervaring niet zullen delen. Als je dit forum mag geloven dan heeft 90% van de mensen problemen, wat natuurlijk onrealistisch is
Precies. Mijn realiteit is dat ik voor de aflevering van mijn S3 meerdere malen op dit forum keek. Inmiddels de fiets alweer ruim anderhalve maand in mijn bezit: geen problemen, geen slag in het wiel, geen beschadigingen behalve een hele kleine kras op het stuur (waarvoor ik zonder problemen 75 euro terug kreeg en de mogelijkheid om als ik in Amsterdam ben het te laten aanstippen of het stuur te vervangen). Sinds ik mijn fiets heb ben ik vooral aan het genieten, en hoor je me hier dus niet meer. En zo is het waarschijnlijk voor veel meer mensen.

Dit forum geeft dus een (uitermate) gekleurd beeld. En inderdaad - het splitsen van het topic in ‘levertijden en aflevering’ en een topic waarbij het daadwerkelijk om de fiets gaat lijkt me een buitengewoon goed idee.

Advienne que pourra..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Pewima schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:19:
[...]

Precies. Mijn realiteit is dat ik voor de aflevering van mijn S3 meerdere malen op dit forum keek. Inmiddels de fiets alweer ruim anderhalve maand in mijn bezit: geen problemen, geen slag in het wiel, geen beschadigingen behalve een hele kleine kras op het stuur (waarvoor ik zonder problemen 75 euro terug kreeg en de mogelijkheid om als ik in Amsterdam ben het te laten aanstippen of het stuur te vervangen). Sinds ik mijn fiets heb ben ik vooral aan het genieten, en hoor je me hier dus niet meer. En zo is het waarschijnlijk voor veel meer mensen.

Dit forum geeft dus een (uitermate) gekleurd beeld. En inderdaad - het splitsen van het topic in ‘levertijden en aflevering’ en een topic waarbij het daadwerkelijk om de fiets gaat lijkt me een buitengewoon goed idee.
Dus omdat jij 75 euro voor een kras terug hebt gehad, geeft elke andere ervaring die daarvan afwijkt maar meteen een onjuist, gekleurd beeld? Wat een simpele en egoïstische denkwijze, 'zolang het mij niet treft, is alles koek en ei'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Tommie12 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:52:
Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die al 1000-2000 of meer kms met hun VanMoof (welk model ook) gehaald hebben.
Hoewel het geluid van de remmen te wensen over laat, doet alles het nog steeds op mijn S3 na 2.412 km.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pewima
Daan2020 schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:32:
[...]

Dus omdat jij 75 euro voor een kras terug hebt gehad, geeft elke andere ervaring die daarvan afwijkt maar meteen een onjuist, gekleurd beeld? Wat een simpele en egoïstische denkwijze, 'zolang het mij niet treft, is alles koek en ei'.
Daan. Iemand vraagt of we wat meer gemixte onderwerpen kunnen bespreken (hij eist niets, hij bepaalt niets, hij stelt een vraag) en jij reageert daar enorm fel op. Dat jouw reactie nog scherper is dan de eerste post zie je zelf denk ik niet - dus ik raad je aan om het nog eens rustig na te lezen.

Ik zou het ook waarderen als je mijn denkwijze niet ‘simpel’ of ‘egoïstisch’ noemt. Als je mijn bericht leest zie je dat mijn punt is dat dit topic gekleurd is. Doe daarmee wat je wil - maar alsjeblieft houd het gewoon netjes, en als het kan: een beetje rustig.

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
maxnl schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:34:
[...]

Hoewel het geluid van de remmen te wensen over laat, doet alles het nog steeds op mijn S3 na 2.412 km.
Ik kan het mysterie van de piepende remmen ook niet kraken. De ene keer is het erger dan de andere keer, soms helpt een paar keer hard remmen, soms helpt het als het geregend heeft, soms helpt niets. Het is wel alleen nog bij de rem van mijn voorwiel en is minder erg dan een poos terug, maar toch nog irritant.

Het geluid is in ieder geval minder storend dat de remmen van de S2. Die maakten ook geluid, maar dat was meer een soort knerpend of krassend geluid. Alsof je remblokje een schuurpapiertje is. De S3 maakt meer een piepend geluid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-09 12:06
13 maanden en 6.000km verder een goed moment om mijn bevindingen met en over mijn ES2 op een rij te zetten.

Bezorging en aflevering van de S2 ging vorig jaar helemaal prima en niet over te klagen. In tegenstelling tot de S3 geen zelf-assemblage vereist behalve de banden oppompen en gaan maar. Helaas na een kleine maand, ondanks de anti-lekbanden van Schwalbe, toch vrij snel al een lekke achterband, domme pech natuurlijk. Ik had toen mijn eerste checkup al gepland staan dus die hebben ze bij VM in A'dam gelijk mee kunnen pakken. (nieuwe band helaas niet gratis, maar no big deal uiteraard).

Waar ik wel flink van baalde waren de fikse krassen en beschadigingen aan de lak die voor de checkup niet en direct na de checkup wel op zaten. Daarnaast vond/vind ik de motor erg veel lawaai maken en lang verhaal kort, na wat heen en weer gemail en prima contact een tweede gratis onderhoudsbeurt in januari jl. laten uitvoeren. Destijds 2.500k-ish km op de teller. Nieuw voorwiel met ik vermoed ook een nieuwe motor want de motor was direct na deze tweede beurt aanzienlijk stiller. Nu ruim een halfjaar verder lijkt de motor weer op het oude geluidsniveau, helaas.

Verder doet de fiets het altijd en op een sporadische error melding die binnen 2 a 3 seconden weer weg is na, doet de fiets het probleemloos. Gaat altijd aan, motor valt nooit uit, kick lock werkt altijd top en lampen doet het altijd in de auto modus. Ook de accu gaat na een jaar een prima mee.

Zoals gezegd maakt de motor weer/nog steeds meer lawaai dan ik prettig vind, maar het apparaat werkt altijd en is 100% betrouwbaar. Zeker met de onlangs dankzij @oscarwashere aangeschafte Beeline, gebruik ik de fiets naast woon-werk verkeer ook veel voor recreatief fietsen.

Ondanks wilde ik de verlopen Peace of Mind verlengen met een jaar (wil volgende zomer een nieuwe e-ebike/speed pedelec kopen dus een jaar is voldoende) maar kreeg van VM te horen dat enkel 3 jaar nog kan.. Bummer en baal ik van, maar daar kan de fiets niets aan doen ;)

Al met al, erg blij met de ES2 en gebruik hem nagenoeg dagelijks met plezier. Simpel onderhoud als remmen afstellen/schoonmaken en ketting smeren en schoonmaken doe ik zelf en dan hoop ik er nog een jaar prima mee te kunnen rijden. Als ik de komende maanden iets meer op kantoor kan werken haal ik wellicht de 10K nog voor de zomer :P

Naast het ES3 geweld dus even de ervaringen van een ES2 gebruiker op een rij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TttZiRH9SXL_r0rdQ-wt7kybe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1M35fM8JfcqTnPoRJrc7j218.jpg?f=fotoalbum_large

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17
JKratos schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:10:
13 maanden en 6.000km verder een goed moment om mijn bevindingen met en over mijn ES2 op een rij te zetten.
Ik ben pas gaan meelezen vanaf januari 2020 (voor de S3). Maar wat waren achteraf gezien nou eigenlijk de problemen -als die er waren- met de S2? Een klein % gebruikers had last van error29 / of hun boost knop deed het op een gegeven moment niet meer, en op lange termijn klaagden sommigen over lak schade. (en sommigen klaagden over de prijs, toen de S3 prijs bekend werd). Dat is het toch wel samenvattend?

Met andere woorden, krom wiel / krassen bij levering, kick-lock- / rem- / schakel-problemen, waren verwaarloosbaar bij de S2 en zijn echte S3 issues? Of romantiseer ik het beeld dat ik nu van een S2 heb?

(edit: +S2 piepende remmen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bebito
Daan2020 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:16:
[...]

Daantje
Ik bepaal inderdaad niet wat anderen moeten schrijven maar merkte dat er een aantal bezoekers die geen vanmoof hebben en ook niet een vanmoof gaan kopen hun zogenaamde kennis van zaken moeten benadrukken op dit forum.(betweters) Iedereen die eigen ervaringen heeft met vanmoof, positief of negatief mag dat delen. Als mijn X3 komt ga ik dat ook doen, je bent de eerste die het weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
JKratos schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:10:

Bezorging en aflevering van de S2 ging vorig jaar helemaal prima en niet over te klagen. In tegenstelling tot de S3 geen zelf-assemblage vereist behalve de banden oppompen en gaan maar. Helaas na een kleine maand, ondanks de anti-lekbanden van Schwalbe, toch vrij snel al een lekke achterband, domme pech natuurlijk. Ik had toen mijn eerste checkup al gepland staan dus die hebben ze bij VM in A'dam gelijk mee kunnen pakken. (nieuwe band helaas niet gratis, maar no big deal uiteraard).

Waar ik wel flink van baalde waren de fikse krassen en beschadigingen aan de lak die voor de checkup niet en direct na de checkup wel op zaten. Daarnaast vond/vind ik de motor erg veel lawaai maken en lang verhaal kort, na wat heen en weer gemail en prima contact een tweede gratis onderhoudsbeurt in januari jl. laten uitvoeren. Destijds 2.500k-ish km op de teller. Nieuw voorwiel met ik vermoed ook een nieuwe motor want de motor was direct na deze tweede beurt aanzienlijk stiller. Nu ruim een halfjaar verder lijkt de motor weer op het oude geluidsniveau, helaas.

Verder doet de fiets het altijd en op een sporadische error melding die binnen 2 a3 seconden weer weg is na, doet de fiets het probleemloos. Gaat altijd aan, motor valt nooit uit, kick lock werkt altijd top en lampen doet het altijd in de auto modus. Ook de accu gaat na een jaar een prima mee.

Zoals gezegd maakt de motor weer/nog steeds meer lawaai dan ik prettig vindt, maar het apparaat werkt altijd en is 100% betrouwbaar. Zeker met de onlangs dankzij @oscarwashere aangeschafte Beeline, gebruik ik de fiets naast woon-werk verkeer ook veel voor recreatief fietsen.

Ondanks wilde ik de verlopen Peace of Mind verlengen met een jaar (wil volgende zomer een nieuwe e-ebike/speed pedelec kopen dus een jaar is voldoende) maar kreeg van VM te horen dat enkel 3 jaar nog kan.. Bummer en baal ik van, maar daar kan de fiets niets aan doen ;)

Al met al, erg blij met de ES2 en gebruik hem nagenoeg dagelijks met plezier. Simpel onderhoud als remmen afstellen/schoonmaken en ketting smeren en schoonmaken doe ik zelf en dan hoop ik er nog een jaar prima mee te kunnen rijden. Als ik de komende maanden iets meer op kantoor kan werken haal ik wellicht de 10K nog voor de zomer :P

Naast het ES3 geweld dus even de ervaringen van een ES2 gebruiker op een rij.
[Afbeelding]
Prachtig plaatje! Op een of andere manier vind ik de s2 toch een luxere uitstraling hebben dan de s3.Denk dat dat door het glimmende komt, waardoor die meer premium uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
tweegroenethee schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:56:
[...]

Daarom heb je bijv hier talloze ervaring topics van iPhone tot wcbril, en in al die topics lees ik de talloze ellende van deze producten. Of toch niet, die ellende lees je alleen maar hier in dit topic, in de vanmoof Facebook groepen, en dus ook in de krant omtrent de bedrijfsvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-09 12:06
Patvs120 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:52:
[...]

Ik ben pas gaan meelezen vanaf januari 2020 (voor de S3). Maar wat waren achteraf gezien nou eigenlijk de problemen -als die er waren- met de S2? Een klein % gebruikers had last van error29 / of hun boost knop deed het op een gegeven moment niet meer, en op lange termijn klaagden sommigen over lak schade. (en sommigen klaagden over de prijs, toen de S3 prijs bekend werd). Dat is het toch wel samenvattend?

Met andere woorden, krom wiel / krassen bij levering, kick-lock- / rem- / schakel-problemen, waren verwaarloosbaar bij de S2 en zijn echte S3 issues? Of romantiseer ik het beeld dat ik nu van een S2 heb?

(edit: +S2 piepende remmen)
Zoals je kunt lezen bij mij iig weinig fouten/rare dingen. Piepende/knarsende remmen herken ik wel, verder kan ik de dingen die jij noemt alleen icm de S3 eerlijk gezegd, maar goed N=1 in deze natuurlijk.

De prijs, ach ja. Zou me 700 piek bespaard hebben. Aan de andere kant, als ik terug reken wat een KM fietsen me nu gekost heeft.. Niet te vergelijken met de auto die ik hiervoor had ;) Nog los van de fysieke gezondheid.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdv76
*snip* zo'n trollpost hoeft ook weer niet.

[ Voor 101% gewijzigd door Señor Sjon op 23-09-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
Mdv76 schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:06:
[...]
Sterkte allen met de VMs.
Heb je nou medelijden met ons. :?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
  • Laatst online: 28-09 13:51
[...]

Vanochtend na 40 minuten in de wacht zonder problemen geannuleerd en binnen een paar minuten de bevestiging van Van Moof binnen van de annulering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:24

Daniel

Kapitein NCC-1701
roffeltjes schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:43:
Met andere woorden, de kans dat VM dit in afzienbare tijd weet te temmen acht ik zeer klein. Het is mooie marketing praat dat ze zich vergelijken met Tesla, maar daar waar dat een innovatief merk is wat in het hogere segment vertoeft is VM vooral een prijsvechter die op alle mogelijke manieren heeft geprobeerd het product zo goedkoop mogelijk op de markt te krijgen. Zaken als service en kwaliteit komen (ver?) daarna.
Nou, het is juist bijzonder goed vergelijkbaar met Tesla (anders dan dat dat geen prijsvechter is en met 2k voor een fiets vind ik dat ook bij VM nogal meevallen): namelijk een product dat - deels - uit onderdelen van twijfelachtige kwaliteit bestaat maar dat vervolgens alleen gerepareerd kan worden via het eigen nogal beperkte serviceapparaat. Dat ging nog wel toen alleen de Model S en X er waren, maar liep compleet in de soep toen er in korte tijd duizenden Model 3's afgeleverd werden met legio defecten. Dat is inmiddels weer redelijk opgelost maar dat heeft bijna twee jaar geduurd.

Deze aanpak geeft je veel controle over het aftersalesproces en gaat prima zolang het vooral je fans zijn die er mee rondrijden en het er niet al te veel zijn. Dan kun je die persoonlijke benadering ook nog wel waarmaken. Maar ga ineens (tien)duizenden nieuwe klanten toevoegen en de fysieke grenzen van de organisatie worden snel bereikt. VM's organisatiestructuur leent zich niet voor fietsen die veel aandacht nodig hebben en dat de afleverkwaliteit van de S3 tegenvalt legt de beperkingen van die structuur bloot. Ik denk dat VM service en kwaliteit echt wel belangrijk vindt - net zoals Tesla in het begin wordt er met geld gesmeten om defecten te verhelpen - maar de grootste moeite heeft de workload bij te benen.

De error-rate zal flink omlaag moeten wil je hier een rendabele bedrijfsvoering van kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SjapperS
@JaMaaT

Ik zag dat je benieuwd was hoe mijn situatie afloopt.

samenvatting tot dusver:
- 11 september: S3 ontvangen en dezelfde avond nog kapot
- 12 september: De belofte dat er 14 september een nieuw wiel wordt gestuurd
- 16 september: Sorry, er zijn veel nieuwe wielen nodig, we hebben ze niet meer. Verwachting is dat we volgende week weer nieuwe wielen krijgen.
- 21 september: De verwachting is dat we over 3 weken een nieuw wiel kunnen sturen.

Inmiddels heb ik wel de front carrier (€ 99) beloofd gekregen als compensatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
SjapperS schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:18:
@JaMaaT

Ik zag dat je benieuwd was hoe mijn situatie afloopt.

samenvatting tot dusver:
- 11 september: S3 ontvangen en dezelfde avond nog kapot
- 12 september: De belofte dat er 14 september een nieuw wiel wordt gestuurd
- 16 september: Sorry, er zijn veel nieuwe wielen nodig, we hebben ze niet meer. Verwachting is dat we volgende week weer nieuwe wielen krijgen.
- 21 september: De verwachting is dat we over 3 weken een nieuw wiel kunnen sturen.

Inmiddels heb ik wel de front carrier (€ 99) beloofd gekregen als compensatie.
Voor de mensen die niks negatiefs willen horen; hoe was de fiets totdat hij kapot ging?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SjapperS
De eerste 0,8 km waren heel leuk! :D
Pagina: 1 ... 47 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.