Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
nieuwe update ?? :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyU5FpgWMUrauMsCjxmAzCzOoVI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IOMQCE4ssSdZgidqr25JLEJ5.jpg?f=user_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

bebito schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:25:
[...]

Mijn X3 is met 7 weken vertraagd naar 5 oktober. Ik hoop dan ook dat ik in een betere batch zit maar ook ik twijfel wel eens aan mijn keuze. Aan de andere kant, elk probleem met een fiets is door vanmoof steeds opgelost!!! Soms na 3x maar daarna is het geregeld. Wel ben ik benieuwd naar de duurzaamheid maar met 3 jaar garantie kan je even vooruit.
Het lijkt er toch wel op dat de quality control beter wordt en dat daarom de vertraging optreedt. Ik kan me echt niet voorstellen dat de fietsen die nu uit Taiwan verscheept worden nog steeds dezelfde kwaliteit issues hebben. Dat zou wel heel dom van vanmoof zijn, ik zou als ik hen was keihard hebben ingegrepen inmiddels.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:40
S1W schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:19:
[...]

Het lijkt er toch wel op dat de quality control beter wordt en dat daarom de vertraging optreedt. Ik kan me echt niet voorstellen dat de fietsen die nu uit Taiwan verscheept worden nog steeds dezelfde kwaliteit issues hebben. Dat zou wel heel dom van vanmoof zijn, ik zou als ik hen was keihard hebben ingegrepen inmiddels.
Hou wel rekening met het feit dat die containers makkelijk 4-6 weken onderweg zijn van deur tot deur.
Dus alles wat in Augustus ontdekt werd zit nog in de fietsen die nu aankomen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 22:52
Tommie12 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:34:
[...]

Hou wel rekening met het feit dat die containers makkelijk 4-6 weken onderweg zijn van deur tot deur.
De vertraging van mijn X3 werd aangekondigd dat door de enorme vraag hiervoor een aparte productielijn voor werd opgestart.

Kwaliteit toets je niet achteraf maar bouw je in je proces, we zullen zien of de vanmoofs dit met deze lijn ook hebben opgepakt.

"Your new VanMoof X3 is delayed, and will unfortunately arrive later than expected. Demand for the X3 has been so high that we’ve built a dedicated production line for our compact new bikes. This means we can maintain better quality control standards and produce more X3 bikes, but it has taken some additional time to implement."

• S1W

S1W

Tommie12 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:34:
[...]

Eens, dus dat zal vooral voor de ná augustus levering moeten gaan gelden. De mensen die in mei hebben besteld zijn helaas dus slachtoffer geworden van een net opgestart productieproces met inferieure qc.

• Tommie12
bebito schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:47:
[...]

Kwaliteit toets je niet achteraf maar bouw je in je proces, we zullen zien of de vanmoofs dit met deze lijn ook hebben opgepakt.
Ja, maar als je weet dat je gedurende een periode kromme wielen en mogelijk krassen hebt geproduceerd, dan ga je een "inkomende" qualiteitscontrole doen als de fietsen in het land aankomen waar ze naar klanten gaan.
Anders blijf je problemen in de markt duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Tijdens wat rondklikken in de app vond ik iets wat ik nog niet wist: de km die getoond wordt in het "My Rides" scherm (bij mij 1546) is niet correct, dat wist ik al omdat ik ook gefietst heb zonder dat de telefoon een connectie heeft.

Als je naar het "My Profile" scherm gaat en dan op je fiets klikt, zie je (vermoedelijk) het juiste aantal km dat de fiets gereden heeft. In mijn geval 1745km. Scheelt toch weer 200km.

Goed om te weten. Ik vermoed dat dit gewoon een teller is die de fiets zelf bijhoudt en uitgelezen wordt.

Ik zit nog te wachten op mijn 1000km checkup trouwens. Mailen en bellen schiet niet erg op. het is kennelijk erg lastig om een bike dokter naar Utrecht te sturen.... :-(

Thank God for the Internet

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
Heeft iemand recent al/nog zijn voordrager ontvangen?

Mijn vriendin heeft inmiddels bijna een maand haar fiets, maar de drager mist nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 14:05
oscarwashere schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:04:

Mijn vriendin heeft inmiddels bijna een maand haar fiets, maar de drager mist nog...
24 juli stonden UPS spontaan voor de deur met mijn voordrager, helaas was ik toen niet aanwezig. Daarna heeft UPS hem, nadat deze twee dagen op het pakketpunt had gelegen, ten onrechte teruggestuurd naar VM :-(

Dus ik VM gebeld, nog voor het pakket bij hun was aangekomen, en afgesproken dat ze hem opnieuw gingen versturen. Je raadt het al, tot nu toe nog niets ontvangen!

Meerdere keren gebeld, en het laatste bericht is dat ik hem eind deze week / begin volgende week ga ontvangen. Zal mij benieuwen, misschien heb ik hem net op tijd om de oliebollen mee te nemen :D

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Voor mij hetzelfde, fiets al ruim 1,5 maand binnen, nog geen updates over de voordrager ...

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 11:22

Breuls

Bad Wolf

Roo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:01:
Tijdens wat rondklikken in de app vond ik iets wat ik nog niet wist: de km die getoond wordt in het "My Rides" scherm (bij mij 1546) is niet correct, dat wist ik al omdat ik ook gefietst heb zonder dat de telefoon een connectie heeft.

Als je naar het "My Profile" scherm gaat en dan op je fiets klikt, zie je (vermoedelijk) het juiste aantal km dat de fiets gereden heeft. In mijn geval 1745km. Scheelt toch weer 200km.

Goed om te weten. Ik vermoed dat dit gewoon een teller is die de fiets zelf bijhoudt en uitgelezen wordt.
Dat denk ik ook. Die teller bestond namelijk al voordat de My Rides feature (die bij mij ook onbetrouwbaar aanvoelt, op een Smart S) werd toegevoegd aan de app.

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Roo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:01:

Bij mij is het andersom.
My rides (2085 km) is hoger dan wat er bij my bike staat (2034 km)

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:04

Matszs

><>

Zojuist een mail gehad met informatie over 'Peace of Mind maintenance'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojCROtocC_wKwE8C592GWgz823A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tweY18BFDoVoyMw36wEQYi0N.png?f=user_large

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Matszs schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:48:

[Afbeelding]
Ja, die heb ik zojuist ook gehad. Ik woon 2 km van Utrecht, maar dat telt kennelijk niet.

Ik heb direct mijn adres aangepast naar een adres in Utrecht (waar ik werk, letterlijk 2 km van mijn huis) en gevraagd wanneer ze langs kunnen komen. Ben benieuwd.

• Marsz05
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 19:38
Tot voor kort had ik in de My VanMoof omgeving een verwachte leveringsdatum staan (was 26-08). Deze is nu sinds enkele dagen verdwenen en is het veld ' leeg'. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Roo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:10:
[...]

Ja, die heb ik zojuist ook gehad. Ik woon 2 km van Utrecht, maar dat telt kennelijk niet.

Ik heb direct mijn adres aangepast naar een adres in Utrecht (waar ik werk, letterlijk 2 km van mijn huis) en gevraagd wanneer ze langs kunnen komen. Ben benieuwd.
Weet je dan al of ze inmiddels echt Bike Doctors in Utrecht hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
oscarwashere schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:04:

17 augustus mijn voordragen besteld, nog niks over ontvangen. Staat voor nu op 5 november, maar als ik op de site kijk staat er: “ Houd er rekening mee dat dit item naar verwachting in oktober zal worden verzonden.” Dus ik hoop dat ie snel komt. Momenteel staat er niks meer bij de verwachte levertijd.

• Bruzski
duidelijke ontwikkelingen volgens Neeley van de VanMoofing FBpage. :/

“ Hi VanMoofing. Since joining the community, I’ve noticed that many of you are frustrated with our customer experience. Your concerns are shared within VanMoof, as well.

As a company, we could point the finger at the ‘unprecedented times’ we’re all living in. But the simple truth is that we’ve let too many of our riders down, and that’s really painful for everyone at VanMoof.

Moving forward, we’re taking decisive action to make things right for every rider. So please stay tuned – we’ll have big news next week, detailing exactly what we’ll be doing to solve the biggest issues facing our riders.”

zouden ze eindelijk met een aantal oplossingen komen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 10-09-2020 20:12 ]

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

oscarwashere schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:31:
[...]

Weet je dan al of ze inmiddels echt Bike Doctors in Utrecht hebben?
Nou, die hebben ze wel, want kennelijk zit het distributiecentrum dus in Utrecht waar ze nu Bike Docters voor werven. Lijkt me ideaal als ik daar langs zou kunnen gaan (op afspraak) voor een checkup.

Telefonisch werd mij ook verteld dat ze een mobiele Bike Docter langs zouden sturen. Of dat een echte is zullen we nog wel zien. Ik wacht met spanning af. Zal wel weer een week duren.

Het is toch een beetje bizar om de fiets helemaal op te sturen voor een kleine checkup. Voor je hem weer terug hebt is het minimaal drie dagen verder, maar waarschijnlijk langer. Hopeloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Roo op 10-09-2020 20:27 ]

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
Matszs schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:48:

[Afbeelding]
Dus je moet je fiets weer opsturen via UPS en krijgt m dan ook weer retour ?
Weet uit ervaring dat de dozen (afmetingen en gewicht vooral) uitermate ongeschikt zijn voor pakketdienst... Ga er maar vanuit dat jouw fiets al 30 keer “gevallen” is voordat je ook maar een meter hebt gefietst...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• maxnl
Roo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:23:
Het is toch een beetje bizar om de fiets helemaal op te sturen voor een kleine checkup.
En wat doen ze dan zoal tijdens de checkup:

"Every 2,500km, the Bike Doctors will do all of the above again and tighten your wheel nuts [...]"

Ah, en vervolgens halen ze het wiel weer los zodat hij in de doos kan?! :P

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:03
Inderdaad, de kans dat er tijdens het demonteren, opsturen, retour gestuurd krijgen, opnieuw monteren (motor kabeltje...) Iets defect raakt lijkt mij toch wel aanwezig.
Vreemd dat je op deze manier onderhoud moet krijgen.
Nog even afgezien van het feit dat dit niet echt goed is voor het milieu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:10:
duidelijke ontwikkelingen volgens Neeley van de VanMoofing FBpage. :/

“ Hi VanMoofing. Since joining the community, I’ve noticed that many of you are frustrated with our customer experience. Your concerns are shared within VanMoof, as well.

As a company, we could point the finger at the ‘unprecedented times’ we’re all living in. But the simple truth is that we’ve let too many of our riders down, and that’s really painful for everyone at VanMoof.

Moving forward, we’re taking decisive action to make things right for every rider. So please stay tuned – we’ll have big news next week, detailing exactly what we’ll be doing to solve the biggest issues facing our riders.”

zouden ze eindelijk met een aantal oplossingen komen :?
Goed statement, ben benieuwd naar het nieuws. Misschien maken ze bekend dat ze samen gaan werken met andere partijen om dit op te lossen. Was toch ook sprake dat ze via fietswinkel.nl zouden gaan samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjapperS
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:16
Vandaag mijn S3 Dark ontvangen (eindelijk! 14 mei besteld). Zag er allemaal netjes uit, geen beschadigingen. Alleen het spatbord voor iets scheef maar komt wel goed.

Alles gemonteerd, even bijgeladen, helemaal klaar voor een fietstocht. 0,8 km met plezier.. en toen geen versnellingen meer..

Fiets gaat niet meer uit de 1e versnelling. Probeert het nog even op het schakelt moment naar de 2 te gaan, maar tikt hij direct weer uit. Fiets resetten, versnellingen opnieuw ingesteld. Niets werkt. Boost knop tot 32 km/h werkt wel, maar zelf trappen hoeft niet.

Goed begin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

eisbaer

Zie signature

SjapperS schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:21:..

Fiets gaat niet meer uit de 1e versnelling.

Goed begin!
Die kan meteen weer terug. Ze moeten die fietsen gemonteerd en getest gaan afleveren. Zo werd mijn watt fiets destijds ook geleverd dus het kan wel..

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mdv76
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
SjapperS schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:21:
... en toen geen versnellingen meer..
Vind ik heel vervelend voor je! Hoop dat het snel opgelost wordt (doos - UPS - Van Moof - wachten - nieuw fiets - 2 weken bedenktijd tikt weg - etcetc....). Dit is niet waar je maanden naar hebt uitgekeken.

En voor degene die hier riep ‘ik wil alleen ervaringen lezen van personen die echt op de fiets hebben gereden’... ik hoop alleen maar dat mensen die overwegen een Van Moof S3 te kopen, hier VOOR de aankoop belanden en dit tranentrekkende topic lezen en 3x over hun bolletje krabben voordat ze de Bestel knop aanklikken.

Dan zou je namelijk het volgende in je afwegingen mee kunnen laten spelen...:

Voor masochisten is dit een prima product. Lekker op de pijnbank 8)7 met af en toe een onverwacht ritje naar Amsterdam (moet je van houden, maar zo kom je nog eens ergens) . Als je aandelen UPS hebt helemaal, want die varen wel bij het heen en weer gecros met fietsdozen O-) maar verwacht geen vlekkeloze levering (op tijd, kwalitatief goed). Verwacht ook geen vlekkeloze eerste kilometers. Piepen, kraken, aanlopende ketting, niet werkende verlichting, slag in wiel anything goes. Even een beurtje na een paar duizend kilometer? Nee joh, die bike doctors komen helemaal niet buiten de ring A10... >:) alleen beschikbaar in De Grote Stad. ;w

Als je een gewone consument bent (die niet uitsluitend een statistische kans op een ‘hip’ product wil maar gewoon een werkend kwalitatief hoogstand product (lees: zonder valse start, betrouwbaar, duurzaam, zeg maar wat je in 2020 gewoon mag verwachten) dan lijk je wel gek om in deze marketing valkuil te stappen.

Dan loop je vanzelfsprekend ook in een grote boog om de bejaardenedties van Stella, Gazelle etc heen en zoek je rustig verder (staan genoeg alternatieven in dit topic, soms paar centjes meer maar dat heb je zo terugverdient, als de kwaliteit van Niet-Van Moof een tikkie of 2 hoger ligt en je nachtrust je iets waard is) of wacht je tot anderen de kinderziektes (understatement) eruit hebben getest en kijk je dan nog eens rond.

Dit product is niet productierijp.

[ Voor 3% gewijzigd door Mdv76 op 12-09-2020 07:44 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
HBO88 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:35:
[...]

Goed statement, ben benieuwd naar het nieuws. Misschien maken ze bekend dat ze samen gaan werken met andere partijen om dit op te lossen. Was toch ook sprake dat ze via fietswinkel.nl zouden gaan samenwerken?
Dit maakt het beter.. :o stromer hadden ze ook, dat was een succes!.....
Maak je borst maar nat. Die toko is echt 3 letter vrouwlijk geslachtsdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

Mdv76 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:39:
[...]

Als je een gewone consument bent (die niet uitsluitend een statistische kans op een ‘hip’ product wil maar gewoon een werkend kwalitatief hoogstand product (lees: zonder valse start, betrouwbaar, duurzaam, zeg maar wat je in 2020 gewoon mag verwachten) dan lijk je wel gek om in deze marketing valkuil te stappen.
Lol! Het is natuurlijk triest, en je hebt gelijk. Ik ben wel die consument die eerst op bestel heeft gedrukt en nu pas (dankzij die bizarre levertijden) gaat zitten lezen. Maar laat ik eerlijk zijn: ik ben ook voor hip en gadgets gegaan bij mijn keuze voor de vanmoof. Is dat naïef of onverstandig? Wellicht, maar aan de andere kant is dit op de een of andere gekke manier ook best amusant. Ik heb nu nog de kans om te annuleren en niet als een soort beta tester voor vanmoof te eindigen, maar dat ga ik niet doen. Ik houd wel van experimenteren en snap ook heel goed dat de s3 niet perfect is, desondanks lijkt vanmoof wél het uiterste te doen om issues te verhelpen. Ik gun vanmoof het succes ook, en ik snap heel goed dat opschalen naar massaproductie problemen kan geven. Ik vind het gaaf om te zien hoe ambitieus vanmoof is, en het unieke ontwerp van de fietsen is wat mij betreft top.

Is dit dan ideaal en wat je verwacht voor 2000 euro? Nee. Maar uiteindelijk kies ik hier zelf voor en neem ik problemen op voorhand op de koop toe. Gelukkig kan iedereen zelf kiezen om deze fiets te kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
S1W schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:10:
[...]

Lol! Het is natuurlijk triest, en je hebt gelijk. Ik ben wel die consument die eerst op bestel heeft gedrukt en nu pas (dankzij die bizarre levertijden) gaat zitten lezen. Maar laat ik eerlijk zijn: ik ben ook voor hip en gadgets gegaan bij mijn keuze voor de vanmoof. Is dat naïef of onverstandig? Wellicht, maar aan de andere kant is dit op de een of andere gekke manier ook best amusant. Ik heb nu nog de kans om te annuleren en niet als een soort beta tester voor vanmoof te eindigen, maar dat ga ik niet doen. Ik houd wel van experimenteren en snap ook heel goed dat de s3 niet perfect is, desondanks lijkt vanmoof wél het uiterste te doen om issues te verhelpen. Ik gun vanmoof het succes ook, en ik snap heel goed dat opschalen naar massaproductie problemen kan geven. Ik vind het gaaf om te zien hoe ambitieus vanmoof is, en het unieke ontwerp van de fietsen is wat mij betreft top.

Is dit dan ideaal en wat je verwacht voor 2000 euro? Nee. Maar uiteindelijk kies ik hier zelf voor en neem ik problemen op voorhand op de koop toe. Gelukkig kan iedereen zelf kiezen om deze fiets te kopen.
Ik vraag me af waaruit blijkt dat vanmoof hun uiterste best doet om de issues te verhelpen ? Er zijn lui die 6 fietsen hebben gehad en ik ben na mijn derde fiets die uit de doos al helemaal niet werkte er ook maar mee gestopt, terwijl
Ik hiervoor over de smart s best tevreden was.

En waarom gun je ze alle succes ? Is dat puur omdat je het beste beentje voor hebt voor de medemens of wat moet iemand doen om dat gegund te krijgen ?

Ik vind het namelijk echt waardeloos hoe er omgegaan wordt met de kwaliteit van fietsen en ook de klanten die al jaren op voorgangers reden.
Je verkoopt je fiets
je verwacht een nieuwe te krijg
Daar zat dikke vertraging in
Communicatie over levertijd was dramatisch
Uitpakken rijden schade inpakken
Tweede fiets hetzelfde
Derde fiets deed het niet eens uit de doos.
En uiteindelijk zit je zonder fiets

Nee, dan doe je inderdaad het uiterste best om kwaliteit te leveren. Als ik met mijn bedrijf weet dat ik mensen teleurgesteld heb, en ze krijgen een tweede of derde dan zal ik er alles aan doen om te zorgen dat die beleving fantastisch is. Dan stuur je geen fiets die gewoon geen signaal geeft uit de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Dacuuu schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:08:
[...]

Dit maakt het beter.. :o stromer hadden ze ook, dat was een succes!.....
Maak je borst maar nat. Die toko is echt 3 letter vrouwlijk geslachtsdeel.
Als,ze in zee gaan met een serieuze partner, dealer of servicebedrijf, en die merken dat de service en ondersteuning die VM geeft, of niet geeft totaal ondermaats is, dan stoppen die er wel mee.

Als dealer wil je niet dat klanten continu moeten terug komen en teleurgesteld zijn. Dat straalt dan ook af op je eigen bedrijf.

• Bruzski
Mdv76 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:39:
[...]
met af en toe een onverwacht ritje naar Amsterdam (moet je van houden, maar zo kom je nog eens ergens) .
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
SjapperS schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:21:
Vandaag mijn S3 Dark ontvangen (eindelijk! 14 mei besteld). Zag er allemaal netjes uit, geen beschadigingen. Alleen het spatbord voor iets scheef maar komt wel goed.

Alles gemonteerd, even bijgeladen, helemaal klaar voor een fietstocht. 0,8 km met plezier.. en toen geen versnellingen meer..

Fiets gaat niet meer uit de 1e versnelling. Probeert het nog even op het schakelt moment naar de 2 te gaan, maar tikt hij direct weer uit. Fiets resetten, versnellingen opnieuw ingesteld. Niets werkt. Boost knop tot 32 km/h werkt wel, maar zelf trappen hoeft niet.

Goed begin!
Dit is nou exact waarom ik geen bestelling plaats. Heb je 4 maanden zitten wachten,veel langer dan je verwachtte, word je met zoiets opgezadeld. Nu kun je uren met ze gaan bellen om voor een omruiling te zorgen. Daar word je toch niet goed van.

De s3 is kennelijk gewoon niet af. Die lijnen van ze zijn niet voor niets overbelast telkens, heus niet omdat jan en alleman belt om een bestelling te plaatsen. Menigeen ervaart gewoon gezeik met die fiets en dat levert lange gesprekken op. Is het niet bij het uitpakken, dan is het wel weken of maanden later. Onbetrouwbare fiets dus vooralsnog en de maker eigenlijk idem dito.

• SjapperS
Heb vanochtend een half uur in de wacht gestaan. Uiteindelijk geholpen door iemand van vanmoof. Krijg aankomende week een nieuw achterwiel en heb met de lokale fietsenmaker al de montage afspraak. Wordt betaald door vanmoof. Dat is dan wel weer netjes geregeld.

• oscarwashere
De Kickstarter campagne is nog niet voorbij, of ze hebben hun product ook op Indiegogo gezet... Benieuwd wat dat betekent voor de productie en beloofde levertijd. (mijne geannuleerd trouwens, omdat ik nu die Beeline heb)

https://www.indiegogo.com...instant-bike-navigation#/

• Tommie12
SjapperS schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:27:
Heb vanochtend een half uur in de wacht gestaan. Uiteindelijk geholpen door iemand van vanmoof. Krijg aankomende week een nieuw achterwiel en heb met de lokale fietsenmaker al de montage afspraak. Wordt betaald door vanmoof. Dat is dan wel weer netjes geregeld.
Jij hebt een heel brave fietsenmaker. Ik hoop dat die een gepeperde rekening naar VM stuurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan2020
SjapperS schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:27:
Haha, netjes geregeld? Netjes geregeld is als je binnen een week een gloednieuw, vervangend exemplaar in huis hebt. Netjes geregeld is ook als ze vanaf nu zeggen dat defect ontvangen fietsen dezelfde week nog zonder afspraak in hun winkel omgeruild kunnen worden. Dan zorgen ze maar voor een voorraad voor dat soort gevallen, aangezien die groep steeds groter wordt.

Mensen laten zich veel te makkelijk afschepen door ze. Als ik zoiets na al die maanden wachten bij het uitpakken had meegemaakt, was ik allang met die kapotte fiets naar die tent toegereden en ging daar niet weg zonder een gloednieuwe, perfecte s3 of m'n 2000 terug. Zo simpel kan het ook zijn.

• SjapperS
Daan2020 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:02:
[...]

Haha, netjes geregeld? Netjes geregeld is als je binnen een week een gloednieuw, vervangend exemplaar in huis hebt. Netjes geregeld is ook als ze vanaf nu zeggen dat defect ontvangen fietsen dezelfde week nog zonder afspraak in hun winkel omgeruild kunnen worden. Dan zorgen ze maar voor een voorraad voor dat soort gevallen, aangezien die groep steeds groter wordt.

Mensen laten zich veel te makkelijk afschepen door ze. Als ik zoiets na al die maanden wachten bij het uitpakken had meegemaakt, was ik allang met die kapotte fiets naar die tent toegereden en ging daar niet weg zonder een gloednieuwe, perfecte s3 of m'n 2000 terug. Zo simpel kan het ook zijn.
Dat mag ook wel. De jongeman aan de telefoon bood aan dat ik vandaag langs kon komen en dat was het snel gerepareerd. Echter woon ik vlakbij Groningen en ga ik met mijn 1 dag oude fiets niet helemaal naar Amsterdam. Daarom dacht hij mee in een oplossing. Dit was voor mij de gemakkelijkste oplossing.

Een gloednieuwe fiets betekent namelijk niet dat dan alles wel is opgelost.

Laat ik voorop stellen dat ik het wachten en 2x uitstellen ook beu was, en ik absoluut niet blij was dat m'n fiets direct stuk is. Maar binnen de mogelijkheden van de techsupport vind ik dit best een nette oplossing.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tommie12
SjapperS schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:20:
[...]

Dit zegt toch alles.

Kan alleen maar zeggen respect voor de marketing.
De klanten zo ver krijgen dat ze meer vertrouwen hebben in een herstelling dan een gloednieuwe fiets.

Er zijn hier al topics geopend van mensen die een nieuwe telefoon, TV of whatever krijgen, en die niet aanvaarden om een refurbished toestel te ontvangen bij een defect in het eerste jaar...

Stel je voor dat Apple zegt: tja, een defecte hardisk kan gebeuren. We sturen je een nieuwe, en ga even bij je lokale computerbeun om het er in te laten steken.
We betalen je wel een paar tientjes voor het werk.....

Ze blijven wetens en willens slechte fietsen versturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SjapperS
Ik denk niet dat ze expres slechte fietsen verschepen maar dat ze vooral moeite hebben met hun eigen succes. Te veel hooi op hun vork. De fietsen van nu zijn al veel beter dan die 2 maanden geleden verscheept werden.

• Tommie12
SjapperS schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:22:
Ik denk niet dat ze expres slechte fietsen verschepen maar dat ze vooral moeite hebben met hun eigen succes. Te veel hooi op hun vork. De fietsen van nu zijn al veel beter dan die 2 maanden geleden verscheept werden.
Niemand verkoopt met opzet slechte producten. Het gaat er om afdoende controle en vooral processen te hebben die kwaliteitsvol verlopen (en vooraf je producten voldoende testen voor je in serie gaat).

Dat niet doen is slecht management, gewoon verkeerde prioriteiten stellen.

Zo lange je een paar honderd fietsen verkoopt is dat behapbaar, maar elke keer als je aantallen x10 gaan komen er nieuwe problemen boven, en moet je dus je eisen bij stellen.
Als een fiets bestaat uit 100 onderdelen, en elk onderdeel is voor 99% goed, dan kan je er op aan dat vrijwel elke fiets een probleem heeft. ( en sommige zijn zware problemen, andere zijn minder belangrijk, maar toch)
Als je maar 1% problemen met je fietsen wil, dan moet je naar 99,99% foutloos.

Ik kan je zeggen dat de normen in de autowereld nog een pak hoger liggen. Als leverancier van onderdelen voor een auto verwachten ze single digit ppm. En ppm staat voor parts per million.....

[ Voor 35% gewijzigd door Tommie12 op 12-09-2020 22:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SjapperS
Ik snap je punt niet zo goed.
Ja de fiets doet het bij veel mensen niet zoals het moet. Dat beseffen ze zich bij vanmoof ook wel. Het beseffen betekent alleen niet dat het meteen is opgelost.

Mijn opmerking is er vooral op gericht dat ik de geboden oplossing best netjes vind.

En met Apple vergelijken .. really..
We hebben het hier wel even over een ander soort bedrijf. En bij automotive komt dit vooral door aansprakelijkheid en veiligheidsoverwegingen. Werk zelf ook in de autowereld en hierin wordt ook een hoop crap ontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Snap niet dat iedereen zo verbaasd reageert. Exact dezelfde (wan)toestanden waren er al met de S1 en S2, echter in mindere mate want minder populair dan de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdv76
SjapperS schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:20:
[...]

Sad but true. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
MaZo schreef op zondag 13 september 2020 @ 06:19:
Snap niet dat iedereen zo verbaasd reageert. Exact dezelfde (wan)toestanden waren er al met de S1 en S2, echter in mindere mate want minder populair dan de S3.
Dan verwondert het mij dat mensen dit blijven kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
SjapperS schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:22:
De fietsen van nu zijn al veel beter dan die 2 maanden geleden verscheept werden.
precies, en de mensen die geen klachten hebben hoor je niet, gebruiken wellicht geen sociale media en genieten gewoon van hun fiets. :)
Tommie12 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:25:
[...]
Ik kan je zeggen dat de normen in de autowereld nog een pak hoger liggen.
ik zal je uit je droom helpen! ;)
https://www.autoblog.nl/n...t-bouwkwaliteit-is-149332
https://www.reddit.com/r/...y_quality_control_issues/

[ Voor 59% gewijzigd door Bruzski op 13-09-2020 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:26:
Dan verwondert het mij dat mensen dit blijven kopen.
Gebrek aan betaalbare alternatieven (met versnellingen, en US snelheid)?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
maxnl schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:16:
[...]

Die US snelheid heeft mij ook over de streep getrokken, 25KM is weer typisch de Nederlandse betutteling rij zat van die oudjes voorbij met mijn normale fiets als er geen tegenwind is.

Mijn VanMoof komt 25 September als er geen vertraging is. Als de fiets me niet bevalt ga ik bij Gazelle kijken die heeft ook wel modellen voor de 30er maar dan betaal je meteen meer dan 3000 euro.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MichaelX
  • Laatst online: 18-09-2023
Bruzski schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:27:
[...]

precies, en de mensen die geen klachten hebben hoor je niet, gebruiken wellicht geen sociale media en genieten gewoon van hun fiets. :)

[...]
What ever excuse makes you sleep at night.. _O-

Je moest eens weten hoeveel mensen er zijn die er voor kiezen om NIET online of openlijk te klagen omdat ze een merk/bedrijf niet willen afvallen. Maar wel degelijk met klachten zitten.

Je kan het ook omdraaien ; Hoeveel mensen met problemen hebben geen social media zoals FB of Twitter ?

Ik vind het echt mooi om te zien hoeveel excuusjes en smoesjes er verzonnen worden om alle problemen steeds maar goed te praten (En dat niet eens door VanMoof zelf maar door een flink aantal klanten). Met de S1 (in mindere mate vanwege minder bekendheid)en S2 was het hele proces namelijk exact hetzelfde.

[ Voor 48% gewijzigd door MichaelX op 13-09-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
maxnl schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:16:
[...]

De vraag is hoe lang ze dat nog kunnen en mogen doen. Cowboy is al overstag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
Vandaag paar keer (8x ongeveer, en de bel ingedrukt houden en toen ging die heel snel bellen achter elkaar) snel achter elkaar op de bel gedrukt voor de gein, alleen toen viel de bel uit en nu geeft de fiets geen enkel geluid meer. Geen alarm, bel, wake up, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
bincvburen schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:10:
Vandaag paar keer (8x ongeveer, en de bel ingedrukt houden en toen ging die heel snel bellen achter elkaar) snel achter elkaar op de bel gedrukt voor de gein, alleen toen viel de bel uit en nu geeft de fiets geen enkel geluid meer. Geen alarm, bel, wake up, etc...
Tijd voor vammoof om er software matig een beveiliging voor te bouwen zodat hoe dan ook het boxje daar door niet kapot kan gaan

Hoe gaat Vanmoof om met het pushen van updates ?
Je ziet soms dat de ene een nieuwe update veel sneller heeft dan de ander
Komt dat door dat ze hem handmatig pushen naar mensen als je er om vraagt of hebben ze een geleidelijk uitrol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:59:
De vraag is hoe lang ze dat nog kunnen en mogen doen.
Toch reden te meer om snel de S3 te nemen?! :P
Enjoy it while it lasts.
Cowboy is al overstag gegaan.
Klopt. Daarom viel die ook af. Ondanks dat ik het nieuwe model voor de oude prijs kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Getest? Verbeteringen? Wijzigingen?
En het belangrijkste: Doet de party mode het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Haha, zag even snel voorbij komen dat Van Moof Ik hou van Holland medesponsort, er werden twee S3´s de studio ingereden die men kon winnen. Daar zijn dus wel gigantische budgetten voor, voor ´´Bike Doctors´´ in elke grote stad en evt uitbreiding van de klantenservice kennelijk niet. Je hoeft in ieder geval niet te raden waar hun prioriteiten liggen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:42
Sinds mijn bestelling in mei heb ik met veel interesse dit forum gevolgd. Ondanks de vele verhalen over gebreken bij de levering heb ik toch uitgekeken naar de levering eind augustus. Had eigenlijk gehoopt op een vervroegde levering door hun nieuwe investeerder, verhoging van productiecapaciteit en hun email met al dat goede nieuws. Helaas is dit niet gelukt en is de fiets weekje later geleverd.

De fiets is wel goed afgeleverd en fietst als een zonnetje! Het schakelen geeft alleen een tik als je veel kracht zet tijdens het schakelen, maar dit kun je makkelijk zelf verhelpen. Ik ben een Urban Arrow gewend (meer recht op kun je volgens mij niet zitten), dus de houding is wel stuk sportiever. Nog beetje het stuur en het zadel afstellen voor de beste zithouding.

Het was lang wachten, maar dan heb je ook wat! Voor de mensen die zichzelf dol draaien door alle negatieve berichten zou ik willen zeggen: wacht gewoon even af. Als je een goede versie hebt, dan is het echt genieten. De fiets is niet perfect (uitneembare accu zou ik praktischer vinden), maar op elke fiets is iets aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozemannetje
  • Laatst online: 07-01-2022
Daan2020 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:02:
Haha, zag even snel voorbij komen dat Van Moof Ik hou van Holland medesponsort, er werden twee S3´s de studio ingereden die men kon winnen. Daar zijn dus wel gigantische budgetten voor, voor ´´Bike Doctors´´ in elke grote stad en evt uitbreiding van de klantenservice kennelijk niet. Je hoeft in ieder geval niet te raden waar hun prioriteiten liggen.
Als hun inbreng alleen maar de twee S3's zijn (kostprijs zeg maar 1.700 euro) dan valt dat budget in verhouding ook wel weer mee....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Wouterheadam5 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:08:
Het was lang wachten, maar dan heb je ook wat! Voor de mensen die zichzelf dol draaien door alle negatieve berichten zou ik willen zeggen: wacht gewoon even af. Als je een goede versie hebt, dan is het echt genieten. De fiets is niet perfect (uitneembare accu zou ik praktischer vinden), maar op elke fiets is iets aan te merken.
Helemaal eens! Ik rij ook al bijna 2000km probleemloos en altijd met een big smile op mijn gezicht, geweldige fiets! De oplaadmethode vind ik persoonlijk ideaal, tijdschakelaar in de schuur en 's nachts 4 uurtjes opladen. Super handig.

Er zijn zeker veel mensen die geen problemen hebben, alleen hoor je die uiteraard vrijwel nooit op de fora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Rozemannetje schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:31:
[...]

Als hun inbreng alleen maar de twee S3's zijn (kostprijs zeg maar 1.700 euro) dan valt dat budget in verhouding ook wel weer mee....
Haha, denk niet dat RTL maar twee fietsjes verwacht in ruil voor reclame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Laatst online: 29-08 15:46
Roo schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:31:
[...]

De oplaadmethode vind ik persoonlijk ideaal, tijdschakelaar in de schuur en 's nachts 4 uurtjes opladen. Super handig.
Same here. 1h45m laden levert bij mij ongeveer 58% juice op in de batterij. Genoeg om mijn dagelijkse ritje te maken (20% heen en 20% terug. 11km enkele rit) en om niet over de 80% heen te gaan zodat de batterij gezond blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bincvburen
Net naar VM Amsterdam gefietst, had geen zin in e-mails sturen wat weer 10 dagen duurt. Werd gelijk geholpen, fiets ingeleverd, leen fiets terug en morgenochtend moet alles het weer doen. Ik was iets te enthousiast met de bel. Wel goede service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
[...]
Er zijn zeker veel mensen die geen problemen hebben, alleen hoor je die uiteraard vrijwel nooit op de fora.
Precies, dat zei ik al, door al dat negatieve raakt het plezier er wel een beetje uit, ik kan alleen maar hopen dat ik de fiets straks in goede staat ontvang :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Daan2020 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:02:
Hoe groot zijn die “gigantische” budgetten dan?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fezzz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:25
[...]

Helemaal eens! Ik rij ook al bijna 2000km probleemloos en altijd met een big smile op mijn gezicht, geweldige fiets! De oplaadmethode vind ik persoonlijk ideaal, tijdschakelaar in de schuur en 's nachts 4 uurtjes opladen. Super handig.

Vandaag ook mijn S3 binnen (besteld in Mei, vervroegd binnen na 2x uitstel), geen enkele beschadigingen, slag in voorwiel of error codes kunnen ontdekken (fiets is van juli). Vandaag paar tientallen km gereden en het was geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:29
Wheeliemaker schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:00:
[...]

Same here. 1h45m laden levert bij mij ongeveer 58% juice op in de batterij. Genoeg om mijn dagelijkse ritje te maken (20% heen en 20% terug. 11km enkele rit) en om niet over de 80% heen te gaan zodat de batterij gezond blijft.
Zou ideaal zijn als je in de app kan instellen tot hoeveel procent de fiets mag laden. Maar tot van moof dat ook bedenkt is een tijdschakelaar ook een goede optie. Is een tijdschakelaar van de gamma goed genoeg (hanson)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik gebruik gewoon een goedkope tijdschakelaar van de Action. Werkt perfect. Geef zelf aan hoelang hij maximaal stroom mag geven en daarna stopt hij er gewoon 24u mee. Betreft geen VanMoof fiets, maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
fezzz schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:20:
[...]

Vandaag ook mijn S3 binnen (besteld in Mei, vervroegd binnen na 2x uitstel), geen enkele beschadigingen, slag in voorwiel of error codes kunnen ontdekken (fiets is van juli). Vandaag paar tientallen km gereden en het was geweldig!!
Hoeveel mei als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezzz
  • Laatst online: 07:25
Burnyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:40:
[...]

Hoeveel mei als ik vragen mag?
16 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Nu op IOS ook die schakel preset standen die Android al langer heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z852cEAj24fpaEkNvjNEVw56-zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KQwor9JG61QspT0EsooFuDx.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de Android gebruikers: gebruik je ze veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:00
Wheeliemaker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:35:
[Afbeelding]
Heb de nieuwe update al een tijdje, maar gebruik de presets eigenlijk niet. Wel is het handig als je op custom klikt dat je ziet waar de schakelmomenten van flat/hill staan, zodat je ongeveer weet wat VM aanraadt, maar verder blijft het natuurlijk een persoonlijk dingetje wat je fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Wheeliemaker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:35:
[Afbeelding]
Het is wat makkelijker dan zelf met de knoppen spelen als je in een ander gebied gaat fietsen. Tijdens mijn vakantie in Maastricht kwam het dus wel van pas, want daar zijn vééééél meer bergen/heuvels dan bij mij in Noord-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:15
Daan2020 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:07:
Dat ´´´bij het bestellen 98 euro betalen en de rest na verzending van de fiets´´ biedt nu in ieder geval wel de mogelijkheid om op het moment dat je een beschadigde doos ontvangt met een bekraste fiets, slag in het wiel en noem maar op, de betaling uit te stellen of het afgeschreven bedrag te storneren. Laat van Moof vervolgens maar een slag in de rondte werken om je snel van een behoorlijk exemplaar te voorzien alvorens je de rest betaalt.Verwacht dat velen in hun woede bij het uitpakken dat dan ook zullen doen.
Volgens mij krijg je die mogelijkheid niet (helemaal). Zodra ze nml de fiets versturen wordt het restant afgeschreven (of krijg je de rekening als je met ideal betaald hebt).

Ook vervalt trouwens de mogelijkheid om met Paypal te betalen kwam ik gisteravond achter (wel besteld via creditcard 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Idd. Als ze niet kunnen afschrijven wordt je benaderd zoals op de website vermeld staat:

Wat gebeurt er als de tweede termijnbetaling niet kan worden verwerkt?
Het is mogelijk dat de tweede betaling mislukt als je saldo ontoereikend is op het moment dat je fiets wordt verzonden. Als dat gebeurt, nemen we contact met je op om de betaling af te ronden.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Een tijd geleden heb ik gekeken naar de S3, ziet er mooi uit en reviews waren ook nagenoeg allemaal positief. Nu ik hier echter lees over de service problemen denk ik dat nog maar even wacht met een aankoop.

Ik krijg overigens nog dagelijks advertenties van de S3 en X3. Als ze dat budget nou zouden stoppen in het openen van meer service locaties of mobiele service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 22:52
tweegroenethee schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:42:
Een tijd geleden heb ik gekeken naar de S3, ziet er mooi uit en reviews waren ook nagenoeg allemaal positief. Nu ik hier echter lees over de service problemen denk ik dat nog maar even wacht met een aankoop.

Ik krijg overigens nog dagelijks advertenties van de S3 en X3. Als ze dat budget nou zouden stoppen in het openen van meer service locaties of mobiele service
Er komt deze week nieuws van vanmoof. Ik denk dat ze idd extra servicepunten gaan bekend maken. Verder zie je in dit forum voornamelijk wachters en klagers. Als je een goede fiets hebt dan lees je het forum niet meer

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:42
Zal dit het nieuws zijn? https://fd.nl/ondernemen/...-haalt-nog-eens-40-mln-op

"Met de nieuwe serie financiering wil het fietsenmerk de productie verder opvoeren, de levertijd verkorten en meer 'service oplossingen', waardoor het laten nakijken van je fiets net zo makkelijk moet worden als het 'online bestellen van een maaltijd', claimt het persbericht. Ook wil VanMoof verder uitbreiden in belangrijke fietsmarkten zoals de VS en Duitsland."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 11:57
Wouterheadam5 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:10:

"Met de nieuwe serie financiering wil het fietsenmerk de productie verder opvoeren, de levertijd verkorten en meer 'service oplossingen', waardoor het laten nakijken van je fiets net zo makkelijk moet worden als het 'online bestellen van een maaltijd', claimt het persbericht. Ook wil VanMoof verder uitbreiden in belangrijke fietsmarkten zoals de VS en Duitsland."
Laten ze het vooral stoppen in QC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
interesant stukje :/

VANMOOF FOUNDERS ON S3 E-BIKE ISSUES, DELAYS, AND NEW AT-HOME SUPPORT
https://www.theverge.com/...mK0gUiuUmAVVfuLU_L4gDf-pQ

[ Voor 14% gewijzigd door Bruzski op 16-09-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36
Wow, 10% van de fietsen met een issue.

En service netwerk: "The service will be offered in a few cities at the start and then rolled out globally shortly thereafter. “80 to 90 percent of our bikes are shipped to 50 cities around the world,” says Ties. “So we can focus on those 50 cities, that’s very doable."

When asked if VanMoof would ever partner with a third-party bike-service company to augment VanMoof’s own mobile service network, Taco, the ever-pragmatic business executive, responded as expected: “Never say never,” he said.

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 16-09-2020 12:39 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Wouterheadam5 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:10:

paywall :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
  • Laatst online: 19-02-2021
matthijst schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:39:
Wow, 10% van de fietsen met een issue.
Waarschijnlijk nog hoger, aangezien er ook vele mensen zijn die geen zin hebben om hun fiets helemaal naar Amsterdam te brengen of zo lang moeten wachten op de reparatie. Die zullen wel langs de lokale FM gaan.

• maxnl
Bruzski schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:20:
VANMOOF FOUNDERS ON S3 E-BIKE ISSUES, DELAYS, AND NEW AT-HOME SUPPORT
https://www.theverge.com/...mK0gUiuUmAVVfuLU_L4gDf-pQ
The new VanMoof Bike Doctor Network is not the same as the $340 Peace of Mind: Maintenance subscriptions that VanMoof offers in 21 cities today. POM, as Ties calls it, sends VanMoof’s Bike Doctors to your home or office to replace worn tires, lubricate the drivetrain, and perform other routine maintenance tasks at defined intervals. The on-demand mobile service network kicks into action as issues arise and will be available to all VanMoof customers who need assistance in the cities supported. Pricing for the new mobile service network hasn’t been finalize
Mooi.
Dadelijk dus ook service zonder POM.

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:51
Hier ook een blog van VM zelf over de service aanpassingen. https://www.vanmoof.com/b...ice-vanmoofs-new-frontier

• HBO88
Stukje daaruit:
We’re boosting our production capacity to catch up with the order backlog, with the aim to have all new orders shipped in a matter of weeks (instead of months) before the end of the year.

Klinkt goed!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:24
HBO88 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:55:
[...]

Stukje daaruit:
We’re boosting our production capacity to catch up with the order backlog, with the aim to have all new orders shipped in a matter of weeks (instead of months) before the end of the year.

Klinkt goed!
Stuk over service. Zou verwachten dat er andere prio’s zijn dan Amsterdam
“ We’ll be trialing the beta versions of the Bike Doctor Network across Amsterdam, Rotterdam, and Berlin in the final quarter of 2020. By the end of 2021, we plan to have a full-scale network in operation across more than 40 global cities.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

ZiSE schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:06:
[...]

Stuk over service. Zou verwachten dat er andere prio’s zijn dan Amsterdam
“ We’ll be trialing the beta versions of the Bike Doctor Network across Amsterdam, Rotterdam, and Berlin in the final quarter of 2020. By the end of 2021, we plan to have a full-scale network in operation across more than 40 global cities.”
Tja. Da's heel leuk allemaal, maar ze verkopen de PoM maintenance nu met beschikbaarheid in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht. Maar dat kunnen ze dus helemaal nog niet leveren! Ik vind dat toch wel erg misleidend (bron: https://www.vanmoof.com/nl-NL/peace-of-mind ). Je zal het maar gekocht hebben. Zoals ik |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Mooie hoera berichten van VM. De proof of the pudding zal zijn of mijn S3 werkelijk op 25 sept geleverd wordt.

• Wheeliemaker
Een rijdende squad aan bike dokters zou wel een hele hoop gedoe van de slechte kwaliteit fietsen oplossen. Een fiets met beperkte mankementen is te accepteren wmb als je binnen enkele dagen de bike dokter langs komt die alles voor je oplost.

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Op de homepage: nieuws: Nederlandse e-bikefabrikant VanMoof krijgt investering van 40 miljoen...

Grappig dat een groot deel van de discussie gaat over de US setting.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36
Roo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:13:
[...]

Tja. Da's heel leuk allemaal, maar ze verkopen de PoM maintenance nu met beschikbaarheid in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht. Maar dat kunnen ze dus helemaal nog niet leveren! Ik vind dat toch wel erg misleidend (bron: https://www.vanmoof.com/nl-NL/peace-of-mind ). Je zal het maar gekocht hebben. Zoals ik |:(
Dit, en als ze nu al 5 steden in Nederland hebben dan worden dat er vast niet heel veel extra als ze naar 40 wereldwijd willen.

Nu 22 steden met POM service wereldwijd.
Of ze moeten er nog 40 extra willen doen. Maar dat wordt dan geen top10 grote steden van NL lijkt me.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
De belangrijkste aankondigingen/beloftes uit het nieuws van vandaag, zijn wat mij betreft:
  • Hypergroei, "the world's fastest growing e-bike brand"
  • Recordverkoop, in 4 maanden meer verkocht dan in de afgelopen 2 jaar
  • Opnieuw een kapitaalinjectie, dit keer $40 miljoen
  • Ruim 1/3 hiervan zal besteed worden aan klantenservice
  • Introductie van een live chat voor ondersteuning
  • Focus op verkleinen wachttijden klantenservice tot max. 24u per e-mail
  • Extra functie/portaal binnen MyVanMoof voor service/onderhoud/etc.
  • De al eerder beloofde uitbreiding van het Bike Doctor netwerk

[ Voor 5% gewijzigd door oscarwashere op 16-09-2020 16:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mdv76
bebito schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:46:
[...]
Verder zie je in dit forum voornamelijk wachters en klagers. Als je een goede fiets hebt dan lees je het forum niet meer
Lekker generaliserend! Wachters en klagers. :(
Het regent klachten. Als je die deelt, ben je dan een ‘klager’?

Volgens mij past ‘ontevreden klant’ een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
bebito schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:46:
[...]

Er komt deze week nieuws van vanmoof. Ik denk dat ze idd extra servicepunten gaan bekend maken. Verder zie je in dit forum voornamelijk wachters en klagers. Als je een goede fiets hebt dan lees je het forum niet meer
Wachters en klagers? Beetje zoals jij dus..nog altijd aan het wachten op je zeer vertraagde levering die van juli zomaar naar oktober is verschoven en klagen doe je straks vast ook, als je de fiets uit een slechte batch ontvangt, wat met jouw besteldatum niet geheel onwaarschijnlijk is .Maar hey, dat extra servicepunt gaat je vast redden en dan hoef je het forum ook niet meer te lezen!

• Daan2020
oscarwashere schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:42:
De belangrijkste aankondigingen/beloftes uit het nieuws van vandaag, zijn wat mij betreft:
Werk je voor VM of gewoon een fanboy?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Daan2020 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 06:59:
[...]

Werk je voor VM of gewoon een fanboy?
Eeh hij somt gewoon in het kort de belangrijkste punten op. Laten we proberen iedereen zijn (voor)oordelen voor zich te houden en het over de inhoud te hebben.

• Tommie12
oscarwashere schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:42:
Ik lees net te veel “online” ondersteuning (live chat, portaal, snelle email reacties), maar hebben ze nu al begrepen dat je een wiel niet recht kan mailen, en dat een schakelsysteem in orde brengen gebeurt met een stel sleutels en mannetje in een werkplaats?

Mooi dat ze een uitbreiding van het Bike Doctor netwerk beloven, maar ik,denk dat het tijd is om te vertellen HOE ze dat gaan opzetten.

Cowboy groeit trager, maar daarvan weet je dat je hulp krijgt bij Decathlon en in België bij Fiets! Ik denk dat die groei wat meer gebalanceerd is.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze nu zo sterk blijven geld uitgeven aan hun marketing (ik kom overal hun banners en ads tegen), terwijl leveringen maanden duren. Steek dat geld in een shop in Rotterdam, Utrecht, Antwerpen, ... Dan dooft dat gemorrel op termijn ook uit.

En waar ik vooral problemen mee heb is dat ze hun POM blijven verkopen terwijl ze zelf niet weten hoe ze dat gaan realiseren.

• MaKo1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-09 22:09
Tot nu toe alleen meegelezen in het topic. Heb 22 juni een S3 besteld. Verwachte leverdatum stond bij mij eerst op 30 september en paar weken geleden vooruit geschoven naar 24 september. Krijg nu net een mail dat de fiets aangekomen is in het distributiecentrum. Hoera! Maar.... de kwaliteitscheck duurt wat langer. Nieuwe leverdatum 4 november! Ze nemen de kwaliteitscheck zeer serieus lijkt het. Maar liefst 6 weken vertraging 😡

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
MaKo1977 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:26:
Tot nu toe alleen meegelezen in het topic. Heb 22 juni een S3 besteld. Verwachte leverdatum stond bij mij eerst op 30 september en paar weken geleden vooruit geschoven naar 24 september. Krijg nu net een mail dat de fiets aangekomen is in het distributiecentrum. Hoera! Maar.... de kwaliteitscheck duurt wat langer. Nieuwe leverdatum 4 november! Ze nemen de kwaliteitscheck zeer serieus lijkt het. Maar liefst 6 weken vertraging 😡
Hier hetzelfde van 25 september naar 5 november verschoven. Nou maar hopen dat de kwaliteitscontrole echt is en geen leugentje, omdat ik vermoed dat hun productie de vraag niet aan kan.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

De bezorgdatum op hun site kan je ook niets mee, vorige week was de bezorgdatum als je dan bestelde tussen 1 november en 16 november en als je 'm vandaag besteld is het tussen 30 oktober en 27 november.
Ik denk eerder dat als je hem vandaag besteld dat je 'm pas volgend jaar hebt.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:38

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bintzak schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:39:
[...]

Hier hetzelfde van 25 september naar 5 november verschoven. Nou maar hopen dat de kwaliteitscontrole echt is en geen leugentje, omdat ik vermoed dat hun productie de vraag niet aan kan.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat komt omdat 'jouw' fiets nodig is voor een andere klant die een vervangende fiets moet krijgen. Die kunnen ze niet op de volgende lading die uit Taiwan komt laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Nu online
Tommie12 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:06:
[...]

Ik lees net te veel “online” ondersteuning (live chat, portaal, snelle email reacties), maar hebben ze nu al begrepen dat je een wiel niet recht kan mailen, en dat een schakelsysteem in orde brengen gebeurt met een stel sleutels en mannetje in een werkplaats?

Mooi dat ze een uitbreiding van het Bike Doctor netwerk beloven, maar ik,denk dat het tijd is om te vertellen HOE ze dat gaan opzetten.

Cowboy groeit trager, maar daarvan weet je dat je hulp krijgt bij Decathlon en in België bij Fiets! Ik denk dat die groei wat meer gebalanceerd is.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze nu zo sterk blijven geld uitgeven aan hun marketing (ik kom overal hun banners en ads tegen), terwijl leveringen maanden duren. Steek dat geld in een shop in Rotterdam, Utrecht, Antwerpen, ... Dan dooft dat gemorrel op termijn ook uit.

En waar ik vooral problemen mee heb is dat ze hun POM blijven verkopen terwijl ze zelf niet weten hoe ze dat gaan realiseren.
En daarnaast zoals ik al eerder heb aangegeven gaat de POM in op de datum van bevestiging van de bestelling. Ik heb ze dat uitgelegd met wetsartikelen en ze zouden het aanpassen in de kleine lettertjes , dit is nog steeds niet gegaan. Dus mensen die bevestigd hebben in juli en heb krijgen in oktober missen 2/3 maanden PoM
Pagina: 1 ... 46 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.