Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
dank uOuterspace schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:40:
Hebben we het hier nu over FM of over VM?Dat eerste is een beetje offtopic, de tweede niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Bruzski op 02-09-2020 19:58 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Aah oké, dan ga ik er even achteraan. Dankje voor je foto!artfuldodger schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:14:
[...]
Dat hoort er niet te zitten nee.
[Afbeelding]
Wat mij betreft is een indicator van hoe veel km je nog kan op je accu een welkome toevoeging
Elke e bike heeft het behalve vm
Het zit wel in de screen shots van de VanMoof app in de Apple AppStore
[ Voor 37% gewijzigd door max.schollen op 03-09-2020 22:56 ]
Waar zie je dat staan dan ?max.schollen schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:51:
Wat een armoedig zooitje daar. Zeker in de trant van ´we zetten niet meer mensen bij de telefoon, zo sparen we die kosten uit en komen we ook nog eens gewild over´. Krenten.
Stofzuigen en strijkenmax.schollen schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:51:
Welke functies zouden jullie nog graag willen in de app van VanMoof en misschien in de fiets software ?
Wat mij betreft is een indicator van hoe veel km je nog kan op je accu een welkome toevoeging
Elke e bike heeft het behalve vm
Een perfecte espresso kan maken
Een widget waarmee je op je home screen/vergrendelscherm je fiets kan locken/unlocken
Heb een fietsverzekering die WEL het e-lock accepteert (dus niet perse een ander slot nodig, wel handig om die toch te gebruiken als je op "verkeerde" plekken parkeert) en ook 3 jaar lang nieuwwaarde uitkeert. Is ook in 1 keer voor 3 jaar betalen, all-risk, dus ook eigen schade, en ook pechhulp erbij (in NL en de grensstreken met D enDaan2020 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:18:
Kan iemand me over de meerwaarde van de Peace of Mind pakketten vertellen t.o.v. de normale fietsverzekering? Het diefstalpakket kost 290 euro voor 3 jaar, ca. 8 eur p.m. In principe hetzelfde als een gewone fietsverzekering, is het alleen niet zo dat je bij van Moof maar 2 of 3 keer een vervangende fiets krijgt in geval van diefstal? In een grote stad is het toch niet helemaal ondenkbaar dat je fiets in 3 jaar tijd vaker dan 2 of 3 keer wordt gestolen? Eindig je in zo'n geval dus met niets? Wat ook opvalt is de voorwaarde dat de kicklock inschakeld moet zijn geweest tijdens diefstal, anders geen vervangende fiets. Terwijl ik me juist goed kan voorstellen dat je niet altijd zin hebt in die kicklock, als die niet telkens even snel meewerkt en dus eerder veel vaker het ringslot gaat gebruiken. Een verzekeraar stelt die eis niet, behalve een 2-sterren slot. Is het dus toch verstandiger een gewone fietsverzekering te nemen waarbij je bij diefstal binnen een week evt. ook weer de S3 kunt bestellen, ongeacht de hoeveelste keer dat is?
En dan dat onderhoudspakket, met ''wear and tear'' service, is het het waard en wat betekent het precies? Voor elk wissewasje behalve een lekke band je onaangekondigd bij de pop-up store mogen melden of...?
In de kleine lettertjes staat wel dat je moet aantonen dat je de e-lock er op had staan.........hoe doe je dat? In de app kun je dat volgens mij alleen zien als je geconnect bent met de fiets.....als je disconnected bent (als de fiets bv gestolen is) dan kun je dat toch niet meer zien?
lock/unlock kan al wel via de notificatie bar bovenin (Android), dus zou niet moeilijk moeten zijn dat ook in lock screen te krijgen?DjVe schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:18:
[...]
Stofzuigen en strijken
Een perfecte espresso kan maken
Een widget waarmee je op je home screen/vergrendelscherm je fiets kan locken/unlocken
Mijn grootste wens: werkende auto-unlock functie (werkt zowel op nieuwere Android als iPhones niet lijkt het, toch wel vrij onderscheidende feature die zou moeten werken!).
En verder: Android WearOS support (Dan kun je alles via je Smartwatch doen, bv unlock/lock, power level, etc).
Belangrijk is te weten dat een traditionele fietsverzekering (vaak) slechts 1 keer diefstal vergoed. Als je na diefstal een nieuwe fiets koopt, moet je deze opnieuw verzekeren. Het is afhankelijk van het soort verzekering of dit uitmaakt of niet (bijv. als je per maand een vast bedrag hebt, kan je dat gewoon weer opnieuw afsluiten voor je nieuwe fiets tegen dezelfde prijs).Daan2020 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:18:
Kan iemand me over de meerwaarde van de Peace of Mind pakketten vertellen t.o.v. de normale fietsverzekering? Het diefstalpakket kost 290 euro voor 3 jaar, ca. 8 eur p.m. In principe hetzelfde als een gewone fietsverzekering, is het alleen niet zo dat je bij van Moof maar 2 of 3 keer een vervangende fiets krijgt in geval van diefstal? In een grote stad is het toch niet helemaal ondenkbaar dat je fiets in 3 jaar tijd vaker dan 2 of 3 keer wordt gestolen? Eindig je in zo'n geval dus met niets? Wat ook opvalt is de voorwaarde dat de kicklock inschakeld moet zijn geweest tijdens diefstal, anders geen vervangende fiets. Terwijl ik me juist goed kan voorstellen dat je niet altijd zin hebt in die kicklock, als die niet telkens even snel meewerkt en dus eerder veel vaker het ringslot gaat gebruiken. Een verzekeraar stelt die eis niet, behalve een 2-sterren slot. Is het dus toch verstandiger een gewone fietsverzekering te nemen waarbij je bij diefstal binnen een week evt. ook weer de S3 kunt bestellen, ongeacht de hoeveelste keer dat is?
En dan dat onderhoudspakket, met ''wear and tear'' service, is het het waard en wat betekent het precies? Voor elk wissewasje behalve een lekke band je onaangekondigd bij de pop-up store mogen melden of...?
Daarnaast krijg je bij POM via VM waarschijnlijk sneller een nieuwe fiets, dan wanneer je verzekeraar geld uitkeert en je dus achteraan in de rij van VM-bestellingen moet aansluiten.
Kosta? Nette voorwaarden. Voor de logging of de fiets op slot stond kun je Vanmoof bellen. Zij kunnen je dat dan toesturen (al eerder langsgekomen hier).HAWK Wizard schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:55:
[...]
Heb een fietsverzekering die WEL het e-lock accepteert (dus niet perse een ander slot nodig, wel handig om die toch te gebruiken als je op "verkeerde" plekken parkeert) en ook 3 jaar lang nieuwwaarde uitkeert. Is ook in 1 keer voor 3 jaar betalen, all-risk, dus ook eigen schade, en ook pechhulp erbij (in NL en de grensstreken met D en.
In de kleine lettertjes staat wel dat je moet aantonen dat je de e-lock er op had staan.........hoe doe je dat? In de app kun je dat volgens mij alleen zien als je geconnect bent met de fiets.....als je disconnected bent (als de fiets bv gestolen is) dan kun je dat toch niet meer zien?
Locken via de app? Lijkt mij niet mogelijk. De kick-lock kan zichzelf niet naar binnen trekken toch? Misschien alleen het alarm erop zetten?HAWK Wizard schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:02:
[...]
lock/unlock kan al wel via de notificatie bar bovenin (Android), dus zou niet meilijk moeten zijn dat ook in lock screen te krijgen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/aEYQnFeBY1G4Cqub57FbTyUA.png?f=user_large)
Vandaag wilde ik bij Allianz een verzekering afsluiten, zie ik ineens POM bij mijn fiets staan op de website, terwijl ik dit nooit afgesloten heb, iemand hetzelfde ontdekt?
Het is wel exact één dag nadat ik hem ontvangen heb, maar ik weet zeker dat ik nooit POM-diefstal afgesloten heb. Wil alleen zeker zijn dat ik hem niet dubbel verzeker zometeen.
En bij deze de nadelen van POM:oscarwashere schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:25:
[...]
Belangrijk is te weten dat een traditionele fietsverzekering (vaak) slechts 1 keer diefstal vergoed. Als je na diefstal een nieuwe fiets koopt, moet je deze opnieuw verzekeren. Het is afhankelijk van het soort verzekering of dit uitmaakt of niet (bijv. als je per maand een vast bedrag hebt, kan je dat gewoon weer opnieuw afsluiten voor je nieuwe fiets tegen dezelfde prijs).
Daarnaast krijg je bij POM via VM waarschijnlijk sneller een nieuwe fiets, dan wanneer je verzekeraar geld uitkeert en je dus achteraan in de rij van VM-bestellingen moet aansluiten.
- Afhankelijk van VanMoof, bereikbaarheid en snelheid zijn niet altijd in orde
- Duurder, bij Univé betaal ik ~7 euro per maand, eerste drie jaar nieuwwaarde uitgekeerd (+ schadeverzekering). Wordt hij in jaar drie gestolen, kan ik vast de S5 kopen. VanMoof geeft je een fiets in dezelfde staat of beter terug.
- Het wachten op het terugvinden van de fiets door VanMoof, ze hebben twee weken de tijd. In die tijd kan je “reguliere” verzekering het bedrag al op je rekening hebben staan.
Kwestie van de juiste kiezen.oscarwashere schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:25:
Belangrijk is te weten dat een traditionele fietsverzekering (vaak) slechts 1 keer diefstal vergoed.
Bij de doorlopende varianten (i.p.v. 3 jaar voor een vast bedrag) kan je meestal wel gewoon de verzekering met de nieuwe fiets voortzetten.
(Binnen grenzen natuurlijk. Als je nieuwe fiets na een week weer gestolen wordt, zullen ze de verzekering ook wel stoppen...)
[ Voor 5% gewijzigd door maxnl op 04-09-2020 20:25 ]
Uiteraard heel veel pech, maar waarom zouden ze dat doen? Staat voor zover ik kan lezen niet in de voorwaarden. (ANWB) Snap wel dat er kritisch gekeken wordt naar een dergelijke situatie maar het zou kunnen gebeuren.maxnl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:20:
[...](Binnen grenzen natuurlijk. Als je nieuwe fiets na een week weer gestolen wordt, zullen ze de verzekering ook wel stoppen...)
Als je er niet voor betaald hebt zou ik er niet vanuit gaan dat hij verzekerd is omdat het daar toevallig staat.Jochemd13 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:02:
Vandaag achter een bijzondere verrassing gekomen:
[Afbeelding]
Vandaag wilde ik bij Allianz een verzekering afsluiten, zie ik ineens POM bij mijn fiets staan op de website, terwijl ik dit nooit afgesloten heb, iemand hetzelfde ontdekt?![]()
Het is wel exact één dag nadat ik hem ontvangen heb, maar ik weet zeker dat ik nooit POM-diefstal afgesloten heb. Wil alleen zeker zijn dat ik hem niet dubbel verzeker zometeen.
Stel je zou er gebruik van moeten maken, en dan komen ze er vast achter dat je die POM niet hebt afgesloten, en dan?
Te vaak schades melden wordt vaak expliciet genoemd.shaft8472 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:39:
Uiteraard heel veel pech, maar waarom zouden ze dat doen? Staat voor zover ik kan lezen niet in de voorwaarden. (ANWB) Snap wel dat er kritisch gekeken wordt naar een dergelijke situatie maar het zou kunnen gebeuren.
ANWB:
Afgezien dat er vaak ook gewoon per verlengdatum opgezegd kan worden zonder dat een reden gegeven hoeft te worden.Artikel 8. Wanneer mogen wij de verzekering opzeggen?
[...]
5. Na een schademelding. Binnen twee maanden nadat wij een definitief standpunt hebben ingenomen en jou hierover
hebben geïnformeerd.
6. Als jij vaker dan gemiddeld schades meldt, de dekkingen wijzigt of meerdere keren per jaar andere objecten verzekert op deze verzekering. Wij zoeken in dat geval naar een oplossing en maken afspraken voor de toekomst. Leidt dat, naar ons oordeel, niet tot verbetering of wil jij hieraan niet meewerken? Dan kan dit voor ons aanleiding zijn de verzekering te beëindigen. In dat geval sturen wij je twee maanden van tevoren schriftelijk bericht.
Er is al wel een app voor de Apple wacht en eigenlijk werkt die helemaal niet zo lekker.HAWK Wizard schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:02:
[...]
lock/unlock kan al wel via de notificatie bar bovenin (Android), dus zou niet moeilijk moeten zijn dat ook in lock screen te krijgen?
Mijn grootste wens: werkende auto-unlock functie (werkt zowel op nieuwere Android als iPhones niet lijkt het, toch wel vrij onderscheidende feature die zou moeten werken!).
En verder: Android WearOS support (Dan kun je alles via je Smartwatch doen, bv unlock/lock, power level, etc).
Het verbinden tussen de horloge en de fiets duurt vaak lang .
Weet niet of meer mensen daar last van hebben
Heb ze ook maar een mailtje gestuurd of alles klopt, binnenkort moet ik toch nog langs Amsterdam omdat hij nog wat schakelproblemen heeft en dan laat ik het nog een keer checken.HBO88 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 01:42:
[...]
Als je er niet voor betaald hebt zou ik er niet vanuit gaan dat hij verzekerd is omdat het daar toevallig staat.
Stel je zou er gebruik van moeten maken, en dan komen ze er vast achter dat je die POM niet hebt afgesloten, en dan?
Voor 3 jaar all-in minder dan 200 euro (maar hangt enorm van de regio af denk ik, dit is midden NL).Wheeliemaker schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:56:
[...]
Kosta? Nette voorwaarden. Voor de logging of de fiets op slot stond kun je Vanmoof bellen. Zij kunnen je dat dan toesturen (al eerder langsgekomen hier).
[...]
Locken via de app? Lijkt mij niet mogelijk. De kick-lock kan zichzelf niet naar binnen trekken toch? Misschien alleen het alarm erop zetten?
En idd nieuwwaarde, bij 2 diefstallen of meer per jaar "komen er vragen".
Dacht dat LOCK ook remote kon, maar nog niet getest, belangrijkste is inderdaad dat de UNLOCK nu eindelijk eens goed automatisch gaat werken!
Anderhalve week er bij, vrije dag voor niets geregeld.
De spanning en het verheugen op dit ding is zo langzamerhand een beetje weggeëbd.
Al die S3’s die stuk gaan, terug moeten, te laat komen... De QC die faalt, de support die vrijwel onbereikbaar is (50 min in de wacht noem ik onbereikbaar) en niet reageert op e-mail.
Nu naar alternatieven aan het kijken als ik de S3 hoogstwaarschijnlijk terug moet sturen wegens klachten.
De Strøm W heeft een US versie, lijkt zelfs op de S3 en kost nog geen 1200,- !
https://www.indiegogo.com...ffordability-all-in-one#/
https://stroembikes.com/nl/city/
Boost knop op de US versie, Shimano versnelling ipv eigen (nog in ontwikkeling) systeem, usb laden, batterij uitneembaar.... Shipping October- maar ja wel indiegogo...
En misschien importtaksen.....EasyC schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:02:
Weer vertraging met zo’n geautomatiseerd e-mailtje.
De spanning en het verheugen op dit ding is zo langzamerhand een beetje weggeëbd.
Al die S3’s die stuk gaan, terug moeten, te laat komen... De QC die faalt, de support die vrijwel onbereikbaar is (50 min in de wacht noem ik onbereikbaar) en niet reageert op e-mail.
Nu naar alternatieven aan het kijken als ik de S3 hoogstwaarschijnlijk terug moet sturen wegens klachten.
Boost knop op de US versie, Shimano versnelling ipv eigen (nog in ontwikkeling) systeem, usb laden, batterij uitneembaar.... Shipping October- maar ja wel indiegogo...
Sony A7 iv en wat recycled glas
Zoals wel vaker met Crowdfunding stuurt Strom je na afloop nog een aparte rekening voor bijkomende kosten en uitbreidingen.Tommie12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:09:
En misschien importtaksen.....
Tegen de tarieven van Denemarken.
Ga je dus richting de 1500 EUR.In Europe, the amount is 25% in VAT and 6% in duties.
Kijk ook even op de Facebook naar de klachten op het vorige model.
Niet waterdichte display enzo...
[ Voor 11% gewijzigd door maxnl op 05-09-2020 13:20 ]
En waarschijnlijk een Service organisatie die nog geboren moet worden.maxnl schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:19:
[...]
Zoals wel vaker met Crowdfunding stuurt Strom je na afloop nog een aparte rekening voor bijkomende kosten en uitbreidingen.
Tegen de tarieven van Denemarken.
[...]
Ga je dus richting de 1500 EUR.
Kijk ook even op de Facebook naar de klachten op het vorige model.
Niet waterdichte display enzo...
Zoals bij vanMoof bedoel jeTommie12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:17:
[...]
En waarschijnlijk een Service organisatie die nog geboren moet worden.
Ik snap de frustratie. Aan de ene kant een model dat qua specs en features erop papier en in allerlei gesponsorde videos van Bright en vergelijkbare commerciele product plug sites de hemel in geprezen worden. Aan de andere kant de werkelijke ervaring van gebruikers - hier en op tal van andere sites die een heel andere kant laten zien.EasyC schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:02:
Weer vertraging met zo’n geautomatiseerd e-mailtje.
Keuze nu vooral tussen saaie (subjectief) oerdegelijkheid van merken als Gazelle, Sparta of Trek, of kies je voor niet uitontwikkelde hipheid met marketing termen als "de tesla" of "iphone" onder de fietsen.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
In the US, the taxes, duties, and VAT are 0%. In Europe, the amount is 25% in VAT and 6% in duties. For other countries, please check the regulations in your country before purchasing.
Please note that taxes, duties, and VAT will be collected after the campaign and before shipping.
Wel leuk compleet model die ström, maar de US versie is niet legaal in NL
Tja, de Cowboy was ook niet legaal in EU, en de VM waarschijnlijk ook niet. Vreemd dat daar niemand op reageert.Daan_Banaan470 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:00:
Niet misschien importtaksen, maar zeker
In the US, the taxes, duties, and VAT are 0%. In Europe, the amount is 25% in VAT and 6% in duties. For other countries, please check the regulations in your country before purchasing.
Please note that taxes, duties, and VAT will be collected after the campaign and before shipping.
Wel leuk compleet model die ström, maar de US versie is niet legaal in NL
Qua design dan
De smartphone lader is wat mij betreft ook welkom op de vammoof .
Als Vanmoof nou een kabel maakt die je in de oplaad poort stopt en dan met lighting of usb C .
Zul je via de app dan denk ik moeten aanzetten het opladen .
Je hebt dan wel een telefoon houder nodig
[ Voor 73% gewijzigd door max.schollen op 06-09-2020 12:01 ]
[ Voor 110% gewijzigd door max.schollen op 06-09-2020 12:01 ]
Ik zou ze gewoon bellen en je van de domme houden. Zo van “ik weet niet meer zeker of ik nu wel/niet POM had afgesloten”.HBO88 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 01:42:
[...]
Als je er niet voor betaald hebt zou ik er niet vanuit gaan dat hij verzekerd is omdat het daar toevallig staat.
Als VM het bevestigd, da zit je goed 😊
ze zullen vast in de order kunnen zien wat er is afgesloten dus denk niet dat het veel zin heeft om het zo te doenbootlegger79 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:24:
[...]
Ik zou ze gewoon bellen en je van de domme houden. Zo van “ik weet niet meer zeker of ik nu wel/niet POM had afgesloten”.
Als VM het bevestigd, da zit je goed 😊
Ben hiervoor al een keer bij Vanmoof langsgeweest, die hebben ze toen weer op spanning gebracht, maar na 3 weken is de druk er weer af
Ik vermoed dat je moet ontluchten en eventueel olie bij vullen.mr-fernando schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:02:
Weet iemand of het eenvoudig is de hydraulische remmen wat strakker af te stellen? Ik kan de remhendel al helemaal tot de handvatten intrekken.
Ben hiervoor al een keer bij Vanmoof langsgeweest, die hebben ze toen weer op spanning gebracht, maar na 3 weken is de druk er weer af
Dit is zeker zelf doenbaar als je de juiste spullen hebt (makkelijk te vinden voor Shimano en Magura), maar je moet de procedure wel correct volgen, heel proper werken, en zorgen dat je die remolie niet op je huid krijgt. Dat is echt agressief spul!
Bij mij hebben ze de rem 2 weken geleden afgesteld om de zelfde redenmr-fernando schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:02:
Weet iemand of het eenvoudig is de hydraulische remmen wat strakker af te stellen? Ik kan de remhendel al helemaal tot de handvatten intrekken.
Ik zal wel even in de gaten houden hoe lang het duurt voor de druk er weer af is
Niet een heel groot probleem, maar duurt wel lang zo
Zelfde ontvangen.. 31 mei besteld en krijg met geluk 30 september mijn fiets.fezzz schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:30:
Net mail binnen van VM, weer uitgesteld met 2 weken (1 sep - 10 sep - 23 sep).
Niet een heel groot probleem, maar duurt wel lang zo
Moet eerlijk toegeven dat ik er niet eens meer naar uitkijk, zeker met de gedachte dat ik waarschijnlijk langs Amsterdam moet voor allerlei productiefouten.
Ik ga het allemaal wel meemaken, als het in week 1 al hommeles is gaat hij direct retour. Wacht ik wel weer op een V4 met een degelijke aandrijving
P.s. heb gebeld om POM te cancelen, dit was geen probleem (kreeg mijn geld terug binnen 3 dagen). Mocht mijn fiets ooit gestolen worden heb ik liever EU2000 is mijn hand dan een vervangende S3. Met het geld kan ik dan mogelijke een Versie 2 of iets anders kopen.
[ Voor 16% gewijzigd door VanMove op 09-09-2020 14:47 ]
Hier ook met 3 weken uitgesteld. Wordt nu, als het goed is, 4 oktober. Hoopte bijna dat ik de dans zou ontspringen...VanMove schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:55:
[...]
Zelfde ontvangen.. 31 mei besteld en krijg met geluk 30 september mijn fiets.
Moet eerlijk toegeven dat ik er niet eens meer naar uitkijk, zeker met de gedachte dat ik waarschijnlijk langs Amsterdam moet voor allerlei productiefouten.
Ik ga het allemaal wel meemaken, als het in week 1 al hommeles is gaat hij direct retour. Wacht ik wel weer op een V4 met een degelijke aandrijving
Eind september/begin oktober worden dus de fietsen uitgeleverd die in mei besteld zijn. Ik heb 23 juli besteld en sta tot nu toe nog op aflevering 13 oktober. Kan daar voor de verwachting alvast 1,5 maand bij optellen.VanMove schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:55:
[...]
knip
Zelfde ontvangen.. 31 mei besteld en krijg met geluk 30 september mijn fiets.
knip
Iemand een idee waar die error voor staat ?
Heb er helaas niks over kunnen vinden
Deze error heb je toch eerder gehad? onderstaand de reactie van UTADDICT:max.schollen schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:10:
Mijn s3 gaf net een error 22 waardoor ik ook geen ondersteuning had
Iemand een idee waar die error voor staat ?
Heb er helaas niks over kunnen vinden
max.schollen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:28:
[...]
Tevens meet hij mijn ritten niet in de app en ik heb hem opgeladen maar kreeg een error 22 .
Iemand een idee wat het is ?[...]
Check ff mijn posts hier de laatste tijd, ik had EXACT hetzelfde. Twee mogelijke oplossingen.
1. VanMoof bellen en Beta Firmware naar je app laten pushen, kan je zelf de fiets updaten
2. Naar de VanMoof winkel en de software van je batterij laten updaten (dit was de fix bij mij).
Dan zou het goed moeten zijn.
die beta heb ik maar kreeg nu dus weer de error .HBO88 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:50:
[...]
Deze error heb je toch eerder gehad? onderstaand de reactie van UTADDICT:
max.schollen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:28:
[...]
Tevens meet hij mijn ritten niet in de app en ik heb hem opgeladen maar kreeg een error 22 .
Iemand een idee wat het is ?[...]
Check ff mijn posts hier de laatste tijd, ik had EXACT hetzelfde. Twee mogelijke oplossingen.
1. VanMoof bellen en Beta Firmware naar je app laten pushen, kan je zelf de fiets updaten
2. Naar de VanMoof winkel en de software van je batterij laten updaten (dit was de fix bij mij).
Dan zou het goed moeten zijn.
Na een reset was het wel over
Ik begrijp er uit de het te maken heeft met de accu ?
Wil aan de ene kant wel de s3 bestellen, maar de lange levertijd houdt me nog steeds tegen. In november/december hoef ik 'm niet per se te hebben, kan prima tot de lente wachten als dat inhoudt dat een verbeterd model aankomt.
Wie gelooft er trouwens in dat de volgende versie met een uitneembare batterij komt? Dan wacht ik daar al helemaal op, dagelijkse 3 uur durende laadsessies op de 'openbare weg' zie ik eigenlijk toch niet zo zitten. Aan de andere kant, als de s4 ook niet met een uitneembare batterij komt, zal al het wachten min of meer voor niets zijn geweest en kan ik net zo goed nu wel voor de s3 gaan en na verloop van tijd evt doorverkopen. Wat is wijsheid?
Als die sufferds bij Cowboy de off-road modus nou niet hadden weggehaald en de prijs hetzelfde hadden gelaten, was de bestelling daar nu al geplaatst. Wat een domme zet is dat toch geweest van ze.
Als levering nog enkele maanden voor je ligt (jammerrr) zijn leuke reviews, filmpjes etc die je aankoop bevestigen, leuke zoethouders. Al snel had ik ook ik door dat de Bright, Techpulse, Want etc etc reviews niet geheel objectief waren, niet vanuit langdurig gebruik waren ingestoken. Meer dan ‘wat gaaf’ of ‘fiets van de toekomst’ of die ‘boost knop is geweldig’ is het vaak niet.
In dit topic leken/ zijn eindelijk de echte gebruikers actief, degenen die ‘zo’n ding’ in de schuur hebben staan en alle ins en outs kennen of ervaren (al dan niet vrijwillig ondervonden).. Het uitpakken, de kabeltjes, de slag in het voorwiel, het is tientallen keren langsgekomen. De vertraging bij levering, de tripjes naar Amsterdam en ook de Max-perikelen over een torx of imbus die niet nodig is maar Van Moof wel nodig vindt; onderhoudend leesvoer is het zeker. Complimenten voor alle inhoudelijke bijdragen.
Toch houd ik mijn hart vast. Het lijkt er haast op dat de levering niet alleen verder vertraagd zal raken (so be it) maar dat Van Moof een niet-productierijp product in de markt zet. Een keer een dingetje kan gebeuren. Maar wat hier in dit topic langskomt, is ronduit schandalig. Facebook doe ik niet aan, maar ik begreep al dat ook hele paginas zijn gewijd aan de kwaliteit van de S3.
Waar ik reikhalzend zou moeten uitzien naar ‘die supergave S3’ heb ik er eerlijkgezegd al helemaal geen zin meer in. De lol is er af, zonder ook maar 1 meter gefietst te hebben. Ja, de kans bestaat dat de mijne straks top is. En de kans bestaat ook dat dat een maand later geheel anders is. Zonder fatsoenlijke supportorganisatie, een inferieur product uitleveren is vragen om een gebed zonder end. Is de eerste week goed dan trap ik vast een paar weken later door het schakelmechanisme heen (op de Horizon trap gemiddeld 500watt) en begint het feest pas echt. Niet te hard trappen, niet door het heuvellandschap, ondersteuning niet regelbaar tijdens fietsen, kicklock die hapert, schermpje amper zichtbaar... ik kan nog wel even doorgaan (we zijn al 45 paginas verder in dit topic).
Zoals ‘litebyte’ in een eerdere post vermeldde:
“Aan de ene kant een model dat qua specs en features erop papier en in allerlei gesponsorde videos van Bright en vergelijkbare commerciele product plug sites de hemel in geprezen worden. Aan de andere kant de werkelijke ervaring van gebruikers - hier en op tal van andere sites die een heel andere kant laten zien.”
Heb me laten verleiden door het eerste en laten afschrikken door het tweede. Ik kies eieren voor mn geld. Die fiets gaat ongeopend retour. Of wordt vooraf geannuleerd.
Mijn respect is groot voor degenen die beschikken over aanzienlijk meer geduld dan ik. Veel succes (en bijbehorend plezier) met de prachtige S3.
Ik deel jouw mening 100%. Wat wijsheid is weet ik niet, zelf zou ik lekker wachten met bestellen. Ik heb tot gister nog gezocht naar een Cowboy V2 omdat deze kwalitatief toch beduidend beter is. Technisch, materiaal en ondersteuning. Tip houd de Belgische markplaats in de gaten.Daan2020 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:48:
Is er al iets bekend over of er in het voorjaar iets nieuws wordt aangekondigd?
Wil aan de ene kant wel de s3 bestellen, maar de lange levertijd houdt me nog steeds tegen. In november/december hoef ik 'm niet per se te hebben, kan prima tot de lente wachten als dat inhoudt dat een verbeterd model aankomt.
Wie gelooft er trouwens in dat de volgende versie met een uitneembare batterij komt? Dan wacht ik daar al helemaal op, dagelijkse 3 uur durende laadsessies op de 'openbare weg' zie ik eigenlijk toch niet zo zitten. Aan de andere kant, als de s4 ook niet met een uitneembare batterij komt, zal al het wachten min of meer voor niets zijn geweest en kan ik net zo goed nu wel voor de s3 gaan en na verloop van tijd evt doorverkopen. Wat is wijsheid?
Als die sufferds bij Cowboy de off-road modus nou niet hadden weggehaald en de prijs hetzelfde hadden gelaten, was de bestelling daar nu al geplaatst. Wat een domme zet is dat toch geweest van ze.
Mijn Vanmoof komt (hopelijk) eind deze maand, ik hoop stiekem toch dat deze 100% in orde is. Zo niet, dan ruil in hem in voor een tweedehands Cowboy v2. Of ik wacht rustig op de volgende versie Vanmoof.
Als ik niet bij de eerste zending had gezeten destijds, en nu dus ook moest wachten en ook deze verhalen had moeten lezen, zou ik ook sceptisch zijn geweest.Mdv76 schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:48:
All, afgelopen maanden heb ik met zeer veel interesse dit topic gevolgd. Nadat ik midden in de thuiswerkperiode ietwat impulsief de optisch meest mooie fiets bestelde, zocht ik als goedbedoeld tijdverdrijf veel online informatie over de Van Moof S3.
Echter, ben er erg blij mee.
groeten GJ
In elk geval geen woord over de off-road en het wegvallen van de 32 km/h. Een mooie indicatie over hun neutraliteit (dikke not).
YouTube: Deze e-bike fietst het lekkerst van allemaal!
Voor mij hetzelfde: ik had hem als een van de aller eersten en rijd er dus al een poos mee rond. Nog steeds erg tevreden en ook de vakantie (heuvelrijk Maastricht) overleefd. Ik heb wel vaker gezegd dat ik het jammer vind dat anderen dit niet zo ervaren, wat inderdaad in topics als deze zorgt voor een negatief beeld, terwijl het bij mij prima gaat. Nog steeds geen spijt dat ik mijn S2 verkocht en voor de S3 ben gegaan. Ik kan wel blijven roepen dat hij heerlijk fietst, maar je leest ook genoeg tegenberichten.gjbos schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:29:
[...]
Als ik niet bij de eerste zending had gezeten destijds, en nu dus ook moest wachten en ook deze verhalen had moeten lezen, zou ik ook sceptisch zijn geweest.
Echter, ben er erg blij mee.
Mijn vriendin heeft er ook een inmiddels. Toch begon ik hem ook te knijpen, want ook zij moest er lang op wachten terwijl de negatieve verhalen toenamen. Ze heeft hier niet meegelezen, maar ik kan mij voorstellen dat ze zich anders wel achter haar oren was gaan krabben. Toch was ook die van haar gewoon prima, "zelfs" geen slag in het wiel.
Annuleer m dan ook; scheelt weer onnodig vrachtwagens rijden.Mdv76 schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:48:
Heb me laten verleiden door het eerste en laten afschrikken door het tweede. Ik kies eieren voor mn geld. Die fiets gaat ongeopend retour. Of wordt vooraf geannuleerd.
Geen bijkomende kosten en batterijduur tot een maand. Vermomd als reflector.
https://www.invoxia.com/n...hStlzM6ehCj_8W8ytiUwOhPSA
Zelfde bericht hier. Vandaag zijn er weer een hoop mensen enigszins teleurgesteld...
pffff, mijn geduld raakt op..Burnyl schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:24:
[...]
Zelfde bericht hier. Vandaag zijn er weer een hoop mensen enigszins teleurgesteld...

Ik had ‘m 26 juli besteld en 18 augustus in huis, niks aan de hand, 1 klein krasje waarvoor ik €75 heb teruggekregen. Heel vreemd die volgorde van bestellingen, of ik had geluk om een of andere reden. Daarnaast had ik wel een voordrager op 17 Augusts besteld, die staat pas voor 5 november op de planning, 🤔edegroot1973 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:02:
[...]
Eind september/begin oktober worden dus de fietsen uitgeleverd die in mei besteld zijn. Ik heb 23 juli besteld en sta tot nu toe nog op aflevering 13 oktober. Kan daar voor de verwachting alvast 1,5 maand bij optellen.
[ Voor 9% gewijzigd door bincvburen op 07-09-2020 23:49 ]
Hoe heb je dat aangepakt? Zelf gevraagd om een vergoeding of kwamen ze daar zelf mee?bincvburen schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:33:
[...]
1 klein krasje waarvoor ik €75 heb teruggekregen
SjapperS reageerde een tijdje terug op jouw leverdatum dat dit zou komen doordat je via fietsplan besteld hebt.bincvburen schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:33:
[...]
Ik had ‘m 26 juli besteld en 18 augustus in huis, niks aan de hand, 1 klein krasje waarvoor ik €75 heb teruggekregen. Heel vreemd die volgorde van bestellingen, of ik had geluk om een of andere reden.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Ik stuurde een berichtje over een kras op mijn fiets, met foto erbij en je zag dat de fiets net uit de doos was. Ze mailden me terug en stortte het terug op mijn rekening.HBO88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:41:
[...]
Hoe heb je dat aangepakt? Zelf gevraagd om een vergoeding of kwamen ze daar zelf mee?
Had hem gewoon via de VanMoof site besteld en gewoon in een keer afgerekend, heb hem wel mijn btw nummer vermeld bij het afrekenen, misschien is dat het, 2 weken later kreeg ik een mail dat alles goed ging en de week daarop dat hij de volgende dag geleverd werd, heel apart.eisbaer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:07:
[...]
SjapperS reageerde een tijdje terug op jouw leverdatum dat dit zou komen doordat je via fietsplan besteld hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door bincvburen op 08-09-2020 09:13 ]
It’s going to take 3 weken longer!
Als je nu zou bestellen zou de fiets er eind oktober - begin november moeten zijn. Vraag me af hoe ze dat gaan halen als ze in oktober de bestellingen van mei afleveren.bincvburen schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:33:
[...]
Ik had ‘m 26 juli besteld en 18 augustus in huis, niks aan de hand, 1 klein krasje waarvoor ik €75 heb teruggekregen. Heel vreemd die volgorde van bestellingen, of ik had geluk om een of andere reden. Daarnaast had ik wel een voordrager op 17 Augusts besteld, die staat pas voor 5 november op de planning, 🤔
[ Voor 43% gewijzigd door MaZo op 08-09-2020 09:28 ]
![]() |
VanMoof heeft zojuist (een) vacature(s) voor Bike Doctor in Utrecht gepubliceerd. Dit wijst erop dat je hier dus toch binnenkort terecht zal kunnen voor meer dan alleen proefritten. Goed nieuws!
Edit: blijkt te gaan om functie in het warenhuis, zie reacties hieronder.
[ Voor 16% gewijzigd door oscarwashere op 08-09-2020 16:07 . Reden: kleinere screenshot ]
helaas voor mij nog niet echt gunstig .oscarwashere schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:32:
[Afbeelding]
VanMoof heeft zojuist (een) vacature(s) voor Bike Doctor in Utrecht gepubliceerd. Dit wijst erop dat je hier dus toch binnenkort terecht zal kunnen voor meer dan alleen proefritten. Goed nieuws!
Hoop dat ze ook naar Rotterdam komen
Ziet steeds meer Vanmoof fietsen hier in de stad
Klinkt alsof je ze binnenkort ook kunt afhalen daar dan?
Ah, dat is scherp opgemerkt. In dat geval heb ik slecht nieuws voor wie op service in Utrecht had gehoopt. VanMoof heeft een warenhuis in Utrecht, hier komen alle fietsen binnen vanuit hun fabriek. Hier zullen ze dus inderdaad eerst rijklaar gemaakt worden ("quality control"), voordat ze naar de klant worden verstuurd.HBO88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:25:
Valt mij op dat er staat: "Het rijklaar maken van fietsen"
Klinkt alsof je ze binnenkort ook kunt afhalen daar dan?
op facebook is een ervaren gebruiker.HBO88 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:56:
Zou zo'n losse GPS tracker wat zijn?
Geen bijkomende kosten en batterijduur tot een maand. Vermomd als reflector.
https://www.invoxia.com/n...hStlzM6ehCj_8W8ytiUwOhPSA
??!!Tommie12 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:36:
"En repareerT je fietsen en e-bikes van onze klanten. "
Bedoel bizar ja. Veel mails staan fouten in ook: Engelse mail en dan weken ipv weeks schrijven...
[ Voor 21% gewijzigd door Lau_P op 08-09-2020 13:08 ]
Ik had graag dit gevoel met je gedeeld. Wanneer die reed reed hij fantastisch. Maar dit is mijn ervaring. Dan durf je niet eens meer een derde fiets te nemen en de gemakzucht waarmee zeWheeliemaker schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:20:
@Mdv76 tja ik snap je verhaal. En toch... ik heb mijn 1e fiets met een error melding teruggestuurd (was trouwens met 2 weken vertraging geleverd). Met mijn 2e haperde de motor en ben ik mee naar Amsterdam gegaan. Was na 2 dagen gerepareerd. Sindsdien rij ik elke dag met een smile van oor tot oor met dat ding. De boost, het buiten de stad een tandje bij zetten, de strakke looks. Ik geniet er met volle teugen van. En die 1e weken tja die ben ik al lang weer vergeten. Mind you: ze worden niet vlekkeloos afgeleverd maar ik heb op geen forum/Facebook gehoord dat VM het niet uiteindelijk keurig en naar tevredenheid op lost. Dus misschien moet je door een irritante fase (wat zeker niet zo hoort) maar daarna is de kans groot dat je er enorm van kunt genieten. Succes met je keuze 😇
zeggen breng hem maar terug we sturen een nieuwe zegt dat er echt iets goed fout is daar bij vanmoof.
Mijn tweede s3 had bij uitpakken al error 20 dus ik had niet eens remmen nodig. Hele ding deed het gewoon niet, hoe belachelijk is dat.
Na mijn eerste fiets
Slag in voorwiel
Speling stuur
Handvatten gescheurd
Lak beschadigd achterspatbord
Scheur in zadel
En mijn tweede fiets
Nog grotere slag in voorwiel , nieuwe levering kost 9 dagen en de 14 dagen retour periode blijft doorlopen!!
Error 20 na 10 sec fietsen en zelfs na reset geen ondersteuning meer
Ga ik mijn band met vanmoof beëindigen. Mooie smart s gehad , verkocht voor een s3 maar ik ga niet aan mijn derde s3 beginnen voor de prijs die ik betaald heb. Twee keer wat kleine foute mag best maar gezien de hoeveelheid fouten en de impact ervan ben ik er klaar mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Smartbikers op 08-09-2020 15:12 ]
ik vraag mij af, zouden ze bij VM lering trekken gezien de negatieve ervaringen zodra ze de S4 uitbrengen?Smartbikers schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:10:
[...]
Ga ik mijn band met vanmoof beëindigen. Mooie smart s gehad , verkocht voor een s3 maar ik ga niet aan mijn derde s3 beginnen voor de prijs die ik betaald heb. Twee keer wat kleine foute mag best maar gezien de hoeveelheid fouten en de impact ervan ben ik er klaar mee.

“We will provide a full refund within 14 days, but it will probably be faster than that”.
Maar toch... “zal ik u een bevestiging van de annulering per mail sturen? “Ja graag”. Ok! ik doe het gelijk”.
Inmiddels is het 4 uur later en geen bevestiging van de annulering via de mail.
Maar dat is niks vergeleken met jullie avonturen 😉
Een duits fietsforum heeft een rechtzaak tegen hen aangespannen, die ze nu verloren hebben. Hun nieuwe serie fietsen rijdt nu dus ook maar 25km/u meer zoals die van alle concurrenten.''
Wist niet dat het weghalen van de off-road modus bij Cowboy 3 het gevolg is geweest van een rechtszaak aangespannen door een Duits fietsforum, lol. Je zou denken dat Van Moof ook zoiets te wachten staat, naarmate ze steeds meer een naam maken. Het blijft eigenlijk toch wel apart dat ze tot dusver ermee wegkomen terwijl er sprake is van oneerlijke concurrentie. Benieuwd hoelang ze dat privelege zullen mogen behouden.
Interessant... ik verwacht eigenlijk dat dit ook nog te gebeuren staat met VM.Daan2020 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:17:
''Cowboy is nu nog minder 'speed'pedelec als het er ooit al allures voor had. De nieuwe cowboy 3 heeft niet meer de (illegale) offroad modus van de eerste twee modellen die je toeliet tot 30km/u te rijden met behoud van ondersteuning.
Een duits fietsforum heeft een rechtzaak tegen hen aangespannen, die ze nu verloren hebben. Hun nieuwe serie fietsen rijdt nu dus ook maar 25km/u meer zoals die van alle concurrenten.''
Wist niet dat het weghalen van de off-road modus bij Cowboy 3 het gevolg is geweest van een rechtszaak aangespannen door een Duits fietsforum, lol. Je zou denken dat Van Moof ook zoiets te wachten staat, naarmate ze steeds meer een naam maken. Het blijft eigenlijk toch wel apart dat ze tot dusver ermee wegkomen terwijl er sprake is van oneerlijke concurrentie. Benieuwd hoelang ze dat privelege zullen mogen behouden.
De vraag is dan altijd of ze het mogen beperken voor nieuwe fietsen of gedwongen worden een update te doen om het ook op de bestaande fietsen te beperken...
Waar zal ik beginnen ? Ik vind het werkelijk waar ongelovelijk hoeveel geduld velen van jullie kunnen hebben.
Stel, je hebt hard gewerkt, verdiend lekker geld, je kan het wat breder laten hangen dus je bent opzoek naar een nieuwe auto. Je wilt natuurlijk wel wat luxe hebben. Iets met uitstraling, iets wat nekken doet omdraaien. Echter, je auto moet ook gewoon lekker rijden. Comfortable, nieuwe gadgets erin.
Uiteindelijk weet je het ; Je koopt een BMW (Of Mercedes, vul iets ‘premium’ in). Hup, naar de dealer met je kont. Na veel gelul van de salesman over wat ie allemaal niet kan hak je de knoop door. 80 ruggen, rooitjes, koppen hoe je het wilt noemen gaat dat ding je kosten. Maar dat heb je ervoor over, het is tenslotte een premium merk. Betrouwbaar vooral, brengt je waar je moet wezen en dat kost nou eenmaal. Vind je ook totaal niet erg. Geld moet rollen!
En dan begint het..
Mark (fictieve naam, echte naam bekend bij de redactie) de salesman heeft je beloofd de gewenste auto binnen 2 maanden te leveren. Prima, geen probleem. Het is het wachten waard.
En dan na 2 maanden.. Geen belletje van Mark. Nou dan bellen we hem toch even ? Even bellen.. Mark zal vast druk zijn maar dat snappen we. Hij is immers bezig met de puntjes op de i te zetten voor jouw prachtige bolide. Na welgeteld 60(!!!!!) minuten in de wacht te hebben gehangen is daar Mark met het nieuws dat de levering van je auto even is uitgesteld ivm wat laatste kwaliteits controles.
Jammer, maar hey, liever een perfecte auto dan een auto met scheve wielen, lakschade en een automaatbak die het niet doet.. Gewoon nog even wachten dus..
En dan eindelijk is het zover ; Mark belt dat je je nieuwe auto mag komen ophalen. Helemaal blij daar naar toe met het OV. Je gaat immers met een nieuw scheurijzertje de deur uit.
Mark trekt het doek eraf en ja hoor daar staat ie.. Je nieuwe bolide kijkt je aan. Vers van de pers!
Na even kijken constateer je dat de auto lakschade heeft, een x aantal krassen op de bumper voor. Oja, nog wat lakschade op het dak maarja wat boeit dat wie kijk er nou naar het dak.
Je gaat een rondje rijden met je nieuwe bolide, je hebt er he-le-maal zin in. Instappen, sleutel erin en gaan met die banaan. Even netjes warm rijden want je bent een liefhebber van auto’s dus het gas gaat er niet direct op.
Na 10-15 minuutjes kan het gas erop.. maar huh.. de auto schakeld niet verder dan zijn 4e versnelling..
Moet ik dit verhaal afmaken of ?
Je spelfouten (d/t) mag je wel verbeteren in je verhalen straks. Het komt nu niet allemaal even serieus over.MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:31:
[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 08-09-2020 21:42 ]
Ja hoor. 😎MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:31:
Wat is de bron van die informatie?Daan2020 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:17:
''Cowboy is nu nog minder 'speed'pedelec als het er ooit al allures voor had.
Helaas nog steeds geen mail terug .
Hoe lang duurt het doorgaans bij jullie voor je een reactie op de mail had ?
De ene keer gaat het bij mij wel snel en de andere keer niet.
volg er werkelijk waar niks meer van
is geen pijl op te trekken
Je hebt nog een aantal dagen voordat het überhaupt 25 oktober is dus dat scheelt al weermax.schollen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:05:
25 oktober een mail gestuurd over mijn reparatie.
Helaas nog steeds geen mail terug .
Hoe lang duurt het doorgaans bij jullie voor je een reactie op de mail had ?
De ene keer gaat het bij mij wel snel en de andere keer niet.
volg er werkelijk waar niks meer van
is geen pijl op te trekken
Weet iemand of de bevestiging van de standaard "universeel" is. Ik zie dat de dubbele standaard niet beschikbaar is voor de S3 op de site dus zal wel niet. Maar ik wil wel graag een dubbele standaard ivm kinderzitjes. Iemand die dit weet?
In mijn ogen maak je een paar denkfouten: de prijs was voor de s2 die van een BMW. Prijs van de s3 is die van een volkswagen met een paar extra fancy snufjes. Als je mazzel hebt doet de auto het in één keer en heb je als bonus werkende extra features. Zo niet dan moet je er wat moeite voor doen om de hele fiets werkend te krijgen. Niet zoals het hoort maar nog steeds value for money.MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:31:
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en met name op deze afdeling..
Waar zal ik beginnen ? Ik vind het werkelijk waar ongelovelijk hoeveel geduld velen van jullie kunnen hebben.
Stel, je hebt hard gewerkt, verdiend lekker geld, je kan het wat breder laten hangen dus je bent opzoek naar een nieuwe auto. Je wilt natuurlijk wel wat luxe hebben. Iets met uitstraling, iets wat nekken doet omdraaien. Echter, je auto moet ook gewoon lekker rijden. Comfortable, nieuwe gadgets erin.
Uiteindelijk weet je het ; Je koopt een BMW (Of Mercedes, vul iets ‘premium’ in). Hup, naar de dealer met je kont. Na veel gelul van de salesman over wat ie allemaal niet kan hak je de knoop door. 80 ruggen, rooitjes, koppen hoe je het wilt noemen gaat dat ding je kosten. Maar dat heb je ervoor over, het is tenslotte een premium merk. Betrouwbaar vooral, brengt je waar je moet wezen en dat kost nou eenmaal. Vind je ook totaal niet erg. Geld moet rollen!
En dan begint het..
Mark (fictieve naam, echte naam bekend bij de redactie) de salesman heeft je beloofd de gewenste auto binnen 2 maanden te leveren. Prima, geen probleem. Het is het wachten waard.
En dan na 2 maanden.. Geen belletje van Mark. Nou dan bellen we hem toch even ? Even bellen.. Mark zal vast druk zijn maar dat snappen we. Hij is immers bezig met de puntjes op de i te zetten voor jouw prachtige bolide. Na welgeteld 60(!!!!!) minuten in de wacht te hebben gehangen is daar Mark met het nieuws dat de levering van je auto even is uitgesteld ivm wat laatste kwaliteits controles.
Jammer, maar hey, liever een perfecte auto dan een auto met scheve wielen, lakschade en een automaatbak die het niet doet.. Gewoon nog even wachten dus..
En dan eindelijk is het zover ; Mark belt dat je je nieuwe auto mag komen ophalen. Helemaal blij daar naar toe met het OV. Je gaat immers met een nieuw scheurijzertje de deur uit.
Mark trekt het doek eraf en ja hoor daar staat ie.. Je nieuwe bolide kijkt je aan. Vers van de pers!
Na even kijken constateer je dat de auto lakschade heeft, een x aantal krassen op de bumper voor. Oja, nog wat lakschade op het dak maarja wat boeit dat wie kijk er nou naar het dak.
Je gaat een rondje rijden met je nieuwe bolide, je hebt er he-le-maal zin in. Instappen, sleutel erin en gaan met die banaan. Even netjes warm rijden want je bent een liefhebber van auto’s dus het gas gaat er niet direct op.
Na 10-15 minuutjes kan het gas erop.. maar huh.. de auto schakeld niet verder dan zijn 4e versnelling..
Persoonlijk snap ik niet zo goed dat je in een topic over ervaringen met een fiets, je afkeer moet uiten over een fiets die je niet hebt gezien of gehad. Maar goed dit gaat de kant op van een fanboy vs hater discussie a la apple. Ik stel voor dat we weer ervaringen gaan delen (goede én slechte!).
https://www.stromerforum....topic.php?t=1401&start=20
Het is een reactie van een lid van dat forum, kennelijk een ingewijde. Kan prima kloppen, aangezien Cowboy uit het niets de off-road modus weghaalde zonder verdere uitleg.
Een fictief verhaal over auto’s? Dit is het VM ervaringen topic.MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:31:
Ik denk dat ik wel het een en ander afweet van het bedrijf, de fietsen en alles eromheen.
Vertel?MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:16:
Ik heb gewerkt bij VM.
Ik denk dat ik wel het een en ander afweet van het bedrijf, de fietsen en alles eromheen.
Top maar vertel daar dan over ipv zo”n fictief verhaal.MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:16:
Ik heb gewerkt bij VM.
Vertelt met een t.MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:19:
Het “fictieve” verhaal verteld genoeg.. Ik denk dat we allemaal weten wat ermee bedoeld word(t)?
Nee ik snap niet wat je bedoelt.. je hebt er gewerkt en hoe gaat het er dan aan toe?
Dat fictieve verhaal slaat nergens op. Wees gewoon concreet in wat je wilt zeggen.MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:19:
Het “fictieve” verhaal verteld genoeg.. Ik denk dat we allemaal weten wat ermee bedoeld word(t)?
Het probleem is wat mij betreft vooral dat de ene persoon een vlekkeloze fiets krijgt, terwijl de ander er drie keer mee terug moet (en dat je alleen die laatste persoon hier vaak hoort, maargoed dat hou je). Die andere persoon voelt zich gewoon genaaid, wat alleen nog maar meer frustreert.
Om in het verhaal van de auto's te blijven. Fabrikanten hebben vaak genoeg terugroepacties voor bijvoorbeeld defecte airbags. "Ach, prima, ze lossen het gratis op en dan werkt hij weer!", zal je zeggen als je hoort dat alle modellen uit 2018-Q4 worden teruggeroepen. Tenzij je hoort dat het alleen gaat om blauwe auto's met speciale sportvelgen die op 6 november 2018 op Vlieland worden teruggeroepen. Hetzelfde probleem, alleen op kleinere schaal. Je voelt je alleen extra klote, want je vrienden op Texel en zelfs op Urk rijden je jaloersmakend voorbij met hun sportvelgen...
[ Voor 0% gewijzigd door oscarwashere op 08-09-2020 23:06 . Reden: Typo ]
oscarwashere schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:05:
want je vrienden op Texel en zelfs op Urk rijden je jaloersmakend voorbij met hun sportvelgen...
offtopic: maar cowboy is overigens niet echt een winstgevend bedrijf als ik onderstaand zo lees.
Miljoenenverlies voor hippe Cowboy-fietsen
https://www.tijd.be/onder...boy-fietsen/10159669.html
[ Voor 36% gewijzigd door Bruzski op 09-09-2020 00:41 ]
Kon je zien aankomen. Ze hadden al een kleine doelgroep,vooral jongeren, door de sportieve zithouding, het verplichte gebruik van de telefoon etc. en die is nu alleen maar kleiner geworden door het weghalen van de verhoogde snelheid. De prijs is ook nog eens uit het niets verhoogd. In andere woorden, wie moet dat ding nog?Bruzski schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:34:
[...]
offtopic: maar cowboy is overigens niet echt een winstgevend bedrijf als ik onderstaand zo lees.![]()
Als ze bij het volgende model niet wat belangrijke veranderingen doorvoeren, zoals de smartphone overbodig maken en iets van een display in het frame integreren, het stuur verstelbaar maken, de fiets voorzien van een standaard en spatborden en misschien zelfs iets van een boostknop ontwikkelen om het verlies van de off-road modus te compenseren, is het gauw gedaan met ze.
VanMoof hangt ook nog aan de funding papfles vermoed ik.Bruzski schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:34:
[...]
offtopic: maar cowboy is overigens niet echt een winstgevend bedrijf als ik onderstaand zo lees.![]()
https://www.vanmoof.com/n...m-van-balderton-en-sinbon
Ik lees al maanden met veel plezier mee in dit topic, in afwachting van mij S3.MichaelX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:19:
Volgens mij schetst jouw verhaal heel duidelijk de situatie, apart dat sommigen dat niet kunnen of willen snappen.
In elk geval heeft de 2e uitstelmail mij doen besluiten de fiets afgelopen vrijdag te annuleren.
Na 50 minuten in de wacht te hebben gestaan, werd ik zeer vriendelijk en begripvol te woord gestaan door een Engels sprekende dame. Afgelopen maandag stond het geld alweer op mijn rekening.
In het voorjaar maar eens kijken wat de ontwikkelingen zijn in design ebike land.
Ook zo. En ik snap het verhaal ook, al vind ik het wat overdreven en belerend opgeschreven. Echter geef ik ze het voordeel van de twijfel. Ondanks dat ze al best lang gewone fietsen maken (ik heb zelf een M3 waar ik tevreden over ben), en ik ook vind dat als je een nieuw product koopt je best mag verwachten dat dit gewoon werkt na aflevering, denk ik dat ze de route naar een perfecte e-bike onderschat hebben.naizzen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:23:
[...]
Ik lees al maanden met veel plezier mee in dit topic, in afwachting van mij S3.
Volgens mij schetst jouw verhaal heel duidelijk de situatie, apart dat sommigen dat niet kunnen of willen snappen.
De inzet is hoog ("The hufter proof e-bike") en de innovaties talrijk (kick-lock, automatische versnellingen, custom afmontage en een design met alle draden weggewerkt). Ze zijn te snel de markt opgegaan, waarschijnlijk omdat investeerders snel return of investment willen zien (aanname). Een van de mogelijke nadelen als je met extern geld gaat werken.
Echter weet ik uit ervaring, ik werk zelf in een klein innovatief bedrijf, hoe dit zo kan lopen. Geef ik de mensen ongelijk die hun fiets terugsturen uit frustratie? Nee helemaal niet. Begrijpelijk. Ik denk dat ik hetzelfde ga doen als de fiets niet goed genoeg is. Ik hoop alleen op een exemplaar die direct 100% is of een die ik met mijn eigen handigheid 100% kan maken. Ik vind het de moeite waard om dan als eerste met een mooi ontworpen innovatieve bike rond te rijden met de nieuwste features en ben bereid om daar wat QA op in te leveren. Wil je dat niet? Dan moet je geluk hebben of wachten op de S4 denk ik.
Het risico en de moeite heb ik er dan voor over. Mocht ik dan toch een slecht exemplaar krijgen dan kijk ik het 2 weken aan en stuur ik het terug als ik er geen vertrouwen meer in heb.
Het leuke vind ik wel dat je met de S3 (of de S2 of eerder bikes van VM for that matter) mee financieert aan de opmars van een oer nederlands bedrijf en product.
Mijn X3 is met 7 weken vertraagd naar 5 oktober. Ik hoop dan ook dat ik in een betere batch zit maar ook ik twijfel wel eens aan mijn keuze. Aan de andere kant, elk probleem met een fiets is door vanmoof steeds opgelost!!! Soms na 3x maar daarna is het geregeld. Wel ben ik benieuwd naar de duurzaamheid maar met 3 jaar garantie kan je even vooruit.naizzen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:23:
[...]
Ik lees al maanden met veel plezier mee in dit topic, in afwachting van mij S3.
In elk geval heeft de 2e uitstelmail mij doen besluiten de fiets afgelopen vrijdag te annuleren.
Na 50 minuten in de wacht te hebben gestaan, werd ik zeer vriendelijk en begripvol te woord gestaan door een Engels sprekende dame. Afgelopen maandag stond het geld alweer op mijn rekening.
In het voorjaar maar eens kijken wat de ontwikkelingen zijn in design ebike land.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.