Helaas hier niet de meest aangename ervaring met VM op heden, fiets goeie 17 dagen in bezit door omstandigheden niet degelijk kunnen testen de eerste dagen, na de eerste goeie testrit op zaterdag bleek dat het indien hij van 4 naar 3 terugschakeld, de fiets gewoon blijft doortrappen en zelfs niet lager terugschakeld, gevolg gewoon rondjes draaien en niet vooruit gaan...
Gelukkig met de boostknop terug thuis geraakt, maar aangenaam is anders.
2 x onderweg gereset maar probleem bleef komen.
Na contact met vanmoof en vraag of ze eventueel de fiets wouden terugnemen antwoord dat dit niet binnen de wettelijke termijn viel, ok begrijp ik, maar ik heb wel een fiets die niet bruikbaar is.
Tevens ook het probleem van de slepende schijven in de klauwen, ondanks afstellen van voorwiel geen succes.
Had een S3 in bestelling staan ook, maar gezien de ervaring met de X3 ga ik hier vriendelijk voor bedanken.
Heb dit ook meteen op mail laten weten aan hen, maar toen zeiden ze ons dat ze dit order niet kunnen anuleren omdat dit reeds in hun systeem in verwerking is / was. Best gewoon weigeren aan de deur meneer. Zonde, zouden ze toch gewoon moeten kunnen stopzetten.
Mijn hoop was van een betrouwbare fiets te krijgen, maar als je na 6 km al 2 x moet resetten en dit dan ook nog niets uithaalt, ben ik beetje bang voor de toekomst en wat komen gaat.
Ondertussen wacht ik nu verdere info af, lees demonteer de fiets, steek hem terug in de doos (gelukkig goed opzij gehouden), en ze komen de fiets (wie weet wanneer?) terug een keertje halen om dan weer enkele weken te mogen wachten, en hopelijk niet op het volgende heuvel te stoten (ik hou men hart al vast).
Echt zonde, want het blijft een mooi stukje technologie, maar blijkbaar eentje waar je geluk moet mee hebben...