Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Bruzski schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:03:
Ik merk dat naar verloop van tijd mijn S3 niet verder laadt dan 80%, als ik vervolgens de lader opnieuw in het stopcontact laadt die weer verder? hebben jullie dat ook wel eens. :?

Nieuwe pedaaltjes.
[Afbeelding]
Ja soms heb ik daar ook weleens last van, de ene keer wel, de andere keer weer niet.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:07
koekkop schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Een vriend van mij heeft zaterdag een nieuwe S3 2021 in Amsterdam gekocht.

Hij is daar gewoon vragen of hij meteen een fiets kon meenemen
Lekker dan, mag hopen voor de rest dat dit een uitzondering was... 8)7

Wel fijn voor die vriend van jou, destijds had ik mijn S2 daar ook afgehaald (wel besteld dus gewacht), maar dan hebben zij hem alvast in elkaar gezet. Erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giros
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-02-2022
oscarwashere schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Lekker dan, mag hopen voor de rest dat dit een uitzondering was... 8)7

Wel fijn voor die vriend van jou, destijds had ik mijn S2 daar ook afgehaald (wel besteld dus gewacht), maar dan hebben zij hem alvast in elkaar gezet. Erg prettig!
Dat heb ik ruim 3 weken geleden ook gevraagd, gebeld of ik hem ook gewoon kon kopen in Amsterdam.. Maar dat kon volgens hun niet, alleen maar bestellen. Dus dat maar gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
koekkop schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Een vriend van mij heeft zaterdag een nieuwe S3 2021 in Amsterdam gekocht.

Hij is daar gewoon vragen of hij meteen een fiets kon meenemen
Weet je zeker dat het geen outlet bike is? Die staan er namelijk ook gewoon genoeg in Utrecht

[ Voor 7% gewijzigd door hurp01 op 31-05-2021 12:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
hurp01 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Weet je zeker dat het geen outlet bike is? Die staan er namelijk ook gewoon genoeg in Utrecht
Hij heeft 1998€ betaald, dus geen outlet neem ik aan.

Misschien moet je net geluk hebben aan wie je het vraagt in de winkel?
Ik zie in sommige facebook groepen ook wel eens voorbij komen dat ze op goed geluk een hagelnieuwe S3 krijgen na een testrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giros
bakkie1985 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:26:
Kreeg net ook de verzendbevestiging van de fiets spannend!
En 11-5 besteld??? en ik heb 10-5 mijn S3 black besteld en nog totaal helemaal niets gehoord.. Ook geen 2 wekelijkse update zoals ze beloven bij de bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:26
Giros schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:04:
[...]

En 11-5 besteld??? en ik heb 10-5 mijn S3 black besteld en nog totaal helemaal niets gehoord.. Ook geen 2 wekelijkse update zoals ze beloven bij de bestelling
Ik kreeg ook geen update. Hierna ben ik gaan chatten en gaven ze aan dat de voorspelling (15 juni) het meest voor de hand liggend was. Deze chat was vorige week woensdag.
Zojuist alle verzendbevestigingen gekregen, nu afwachten. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giros
bakkie1985 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Ik kreeg ook geen update. Hierna ben ik gaan chatten en gaven ze aan dat de voorspelling (15 juni) het meest voor de hand liggend was. Deze chat was vorige week woensdag.
Zojuist alle verzendbevestigingen gekregen, nu afwachten. :*)
Kreeg ook net de verzend bevestiging binnen 13:08 uur... _/-\o_ _/-\o_ Was dus iets te vroeg met mijn reactie 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:39
Net ook verzendbevestiging gekregen, 9 mei besteld. Gaat echt om de fiets zoals ik het zie in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giros
svenerator schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:11:
Net ook verzendbevestiging gekregen, 9 mei besteld. Gaat echt om de fiets zoals ik het zie in de mail.
Ik heb alleen de fiets besteld, andere dingen later misschien nog wel als ik er behoefte aan heb...

Wel met anti diefstal en onderhoud... Onderhoud alleen gedaan omdat ik bijna lopend naar Vanmoof Amsterdam kan,10 min fietsen met normale fiets ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
Geniaal jongens, kunnen we eindelijk genieten en ervaringen delen hier! Precies met dit mooie weer zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 19:53
bakkie1985 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:26:
Kreeg net ook de verzendbevestiging van de fiets spannend!
Ik heb volgens mij ook een verzend vestiging van de fiets (tenminste over accessoires wordt niet gesproken). Waar zat jouw eerste verwarring in? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
Chillko schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Ik heb volgens mij ook een verzend vestiging van de fiets (tenminste over accessoires wordt niet gesproken). Waar zat jouw eerste verwarring in? 😅
Helemaal onderaan in de mail worden de goederen pas genoemd. Bovenaan stond: bestelling verzonden! ik nam aan dat de fiets eerst kwam en daarna de accessoires, daar ging ik ff de mist in. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
bakkie1985 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Helemaal onderaan in de mail worden de goederen pas genoemd. Bovenaan stond: bestelling verzonden! ik nam aan dat de fiets eerst kwam en daarna de accessoires, daar ging ik ff de mist in. :D
Ah thanks. Dan durf ik wel een sprongetje te maken want daar staat de fiets. S3 black 13 mei besteld *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giros
Chillko schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Ah thanks. Dan durf ik wel een sprongetje te maken want daar staat de fiets. S3 black 13 mei besteld *O*
Dan zou ik maar even gaan bellen.. met je 13 mei :) :) :) 31 mei.... cijfertjes omgedraaid :) :) Oh besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:06
12 mei besteld, nog in afwachting. Hopelijk snel wat nieuws nu het wel lekker weer wordt. Krijg vandaag de frontcarrier binnen, die was eigenlijk gepland voor na dat de fiets geleverd zou zijn. We zien het wel, kijk er wel naar uit in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Ik had trouwens per het contactformulier een vraag gestuurd en binnen 3 kwartier volledig antwoord. Dus die extreme doorlooptijden lijken ook wel voorbij (of ik had gewoon geluk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 23:50
11 mei S3 black besteld, nu ook de verzendbevestiging binnen. (accessoires al vorige week ontvangen)

[ Voor 4% gewijzigd door neonite op 31-05-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik krijg zojuist de refferal code om te delen per mail. Is dit een teken dat mijn van moof eraan komt? Besteld 12 mei light. Begin stiekem toch wel erg ongeduld te worden met dit fijne weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik kreeg die referral email net ook binnen. Maar ik had hem al gevonden in mijn eigen VanMoof account. Leuk zo'n heads up maar doe mij dan maar een verzendbevestiging. Eta is nog steeds 11 juni. Maargoed pas drie dagen geleden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Joosie200 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:09:
Ik kreeg die referral email net ook binnen. Maar ik had hem al gevonden in mijn eigen VanMoof account. Leuk zo'n heads up maar doe mij dan maar een verzendbevestiging. Eta is nog steeds 11 juni. Maargoed pas drie dagen geleden besteld.
Ik kreeg alleen een verzend bevestiging maar de code staat wel in mijn account.

Kun je die ook aan iemand geven die een X3 wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Chillko schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:12:
[...]
Kun je die ook aan iemand geven die een X3 wil?
Ja, maar de code is alleen geldig op accessoires en POM als je die tegelijk met een fiets besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
oscarwashere schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Ja, maar de code is alleen geldig op accessoires en POM als je die tegelijk met een fiets besteld.
Ja dat weet ik. Ik heb immers die van jou ingevoerd bij bestellen😅👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 14:34
Ik heb de fiets besteld op 21 april, heb de fiets sinds 4 mei, maar zit pas sinds vandaag in het referral programma. Toch gek hoe ze dat bepalen want ik lees ook dat er al tweakers in het referral programma zitten maar de fiets nog niet eens hebben 8)7

Anyway, Van Moof referral codes on me ;)

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
falex schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:37:
Ik heb de fiets besteld op 21 april, heb de fiets sinds 4 mei, maar zit pas sinds vandaag in het referral programma. Toch gek hoe ze dat bepalen want ik lees ook dat er al tweakers in het referral programma zitten maar de fiets nog niet eens hebben 8)7

Anyway, Van Moof referral codes on me ;)
Het klinkt, uit jouw en ook eerdere berichten, alsof ze dit programma sinds vandaag naar alle klanten uitrollen. Voorheen was het een 'pilot' waaraan alleen selecte klanten konden deelnemen.

Edit: dat blijkt inderdaad ook uit de FAQ. VanMoof heeft haar Rider Referral Program Disclaimer aangepast; voorheen stond hier dat het nog niet voor iedereen beschikbaar was. Nu staat er dat ze bezig zijn dit voor iedereen beschikbaar te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door oscarwashere op 31-05-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
Disclaimer had ik nog niet gezien, dat verklaart het inderdaad wel.

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Sinds kort heb ik een iPhone 12. De keuze om van Android (Oneplus 3T) naar IOS te gaan werd mede bepaald door mijn connectie-issues met de S3. En ik moet zeggen: wat een verademing. Een paar dagen verder heb ik er nog totaal geen irritaties gehad. Ik weet van een collega dat hij met zijn iPhone wel eens issues heeft met het unlocken, maar dit valt in het niet met de connectieproblemen met de 3T. Het is bekend dat Oneplus best agressief is met het limiteren van achtergrond apps, dus ik kan niets zeggen over andere merken. Dit is voor mij iig de oplossing geweest.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tn-fr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:13
Joosie200 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 07:46:
[...]

Ik heb een S1 v2 uit de outlet gehaald. Die kwam gewoon in de eigen doos inclusief toolbox. Maar hij was al nagekeken en al. Enkel het stuur recht zetten en je kunt gaan.

Ik heb nu een S3 uit de outlet besteld. Of die net als nieuw worden geshipt kom ik vanzelf achter. Zo ja dan wordt het friemelen met de motorkabel goed verbinden. Je zult in elk geval moeten bellen met VanMoof om hem aan je eigen account te koppelen. Terwijl bij een echt nieuwe S fiets de activatecode nog voor niet gebruikt is en zo te koppelen valt, is de geprinte code bij een used versie al wel benut. De klantenservice geeft je telefonisch een nieuwe code. Activeren en gaan maar.

Het prijsverschil vond ik het wel waard (€1500 vs €2000) want zelfs met PoM erbij heb ik nog geld over voor een bagagedrager of fietsrek tov nieuw. Ze claimen dat ie 250 tot 1000km gereden heeft maar mijn S1 was qua banden / ketting net zo nieuw voelde het aan. Komt omdat de bike doctors hem hebben afgesteld voor ze hem versturen. Het enige merkbare verschil is de cosmetische schade. Dus ik had wat krassen op het stuur, het frame. Of de lak is te dik gespoten.

De kortingscode werkt alleen op nieuwe fietsen ben ik achter gekomen. Met een simpele google search has ik het kunnen weten. https://support.vanmoof.c...-used-in-the-outlet-sale- Mocht je er nog een zoeken kun je mij een PB sturen als je voor nieuw gaat ;)
Ik heb er vanmiddag een gekocht met 1000+ km voor 1299, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
tn-fr schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Ik heb er vanmiddag een gekocht met 1000+ km voor 1299, dus ik ben benieuwd!
Een S3 voor die prijs? Mooie vondst. Zag ze niet lager gaan dan 25% korting die ook zo weg waren dag in dag uit de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tn-fr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:13
Joosie200 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:58:
[...]

Een S3 voor die prijs? Mooie vondst. Zag ze niet lager gaan dan 25% korting die ook zo weg waren dag in dag uit de afgelopen week.
Ik heb het een weekje in de gaten gehouden en zag ze vorige week met 25% korting en vandaag ineens 35% dus meteen toegeslagen. Wel via Belgische website :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
tn-fr schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:00:
[...]

Ik heb het een weekje in de gaten gehouden en zag ze vorige week met 25% korting en vandaag ineens 35% dus meteen toegeslagen. Wel via Belgische website :+
Ah de Belgische heb ik dan weer niet in de gaten gehouden. Mooie deal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:47
refferal code zou moeten werken op POM maar het bedrag gaat er niet af, iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
PjotrStroganov schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:39:
Sinds kort heb ik een iPhone 12. De keuze om van Android (Oneplus 3T) naar IOS te gaan werd mede bepaald door mijn connectie-issues met de S3. En ik moet zeggen: wat een verademing. Een paar dagen verder heb ik er nog totaal geen irritaties gehad. Ik weet van een collega dat hij met zijn iPhone wel eens issues heeft met het unlocken, maar dit valt in het niet met de connectieproblemen met de 3T. Het is bekend dat Oneplus best agressief is met het limiteren van achtergrond apps, dus ik kan niets zeggen over andere merken. Dit is voor mij iig de oplossing geweest.
Hier met een Samsung S10 ook echt nooit problemen. Heb in de 5 weken dat ik de fiets nu heb, nog nooit gehad dat hij niet ontgrendelde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Is jullie (de Tweakers die vandaag een verzend bevestiging hebben gekregen) tracking code al "geactiveerd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
rayvonrk schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:06:
refferal code zou moeten werken op POM maar het bedrag gaat er niet af, iemand hetzelfde probleem?
Bij een nieuwe fiets of outlet? Outlet is uitgesloten qua toepassing. Nieuwe fiets zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:39
Chillko schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:33:
Is jullie (de Tweakers die vandaag een verzend bevestiging hebben gekregen) tracking code al "geactiveerd"?
Nope, niet die van de mail. Maar als je de track code kopieert en plakt in de reguliere postNL track en trace dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
svenerator schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Nope, niet die van de mail. Maar als je de track code kopieert en plakt in de reguliere postNL track en trace dan wel.
Hebbes thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59
Gisteren de S3 maar besteld, de proefrit + de aanwezigheid van het servicepunt in Eindhoven hebben me toch over de streep getrokken. Geplande levering staat nu tussen 5 juni (lijkt me erg optimistisch...) en 19 juni. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
PjotrStroganov schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:39:
Ik heb ook een iPhone 12 Pro en deze werkt ook super met de app, razendsnel ontgrendelen zodra ik maar in de buurt van mijn fiets ben.
Ron_Tweaker schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Ja soms heb ik daar ook weleens last van, de ene keer wel, de andere keer weer niet.
Zou het wellicht met intelligent laden te maken kunnen hebben? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Bruzski op 31-05-2021 19:51 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
Joosie200 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Bij een nieuwe fiets of outlet? Outlet is uitgesloten qua toepassing. Nieuwe fiets zou moeten werken.
Nieuw, code geldt als korting van €100,- op POM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
Wellicht wat offtopic, maar welke 'fiets navigatie apps' gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
Gebruikt iemand de quard lock? Zijn hier goeie ervaringen mee? Kun je alleen de stem mount gebruiken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
hurp01 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:42:
Gebruikt iemand de quard lock? Zijn hier goeie ervaringen mee? Kun je alleen de stem mount gebruiken?
Heb quad lock met stem mount, en doet wat het moet doen, zit stevig vast. Geen ervaring met de andere mogelijke mounts.

Moet bij mijn Samsung S9 wel het automatisch roteren uitzetten. Want mijn telefoon heeft moeite met het detecteren of de telefoon staand of liggend wordt gehouden als deze in de mount zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harold64
  • Laatst online: 01-06-2021
RobbertC schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Ik heb vanochtend een proefrit gemaakt in Eindhoven, waar ze nu ook op Strijp-S een service punt hebben (voor de kenners: in de Urban Shopper, maar binnenkort schijnbaar al in een groter pand op Strijp-S). Ik zie ook dat ze nu service punten hebben in andere grote steden.

Dat brengt mij weer enigszins aan het twijfelen. Ik had me voorgenomen om bij de lokale fietsenwinkel een fiets uit te zoeken, vooral naar aanleiding van alle berichten over slechte levering en slechte kwaliteit. Maar, de proefrit beviel me eigenlijk best goed en nu ze in de buurt zitten voor hun service stelt me dat al iets meer gerust... (afleveren bij het servicepunt kan niet, maar ze beweerde wel dat je gewoon welkom bent als je problemen hebt met assemblage). Bovendien is prijs simpelweg (nu nog wel) aantrekkelijk :)

Vanmiddag ook maar eens bij de lokale fietsenwinkel kijken, en daar een fiets met middenmoter uitproberen.
Als je in een grote stad woont of in de buurt dan is het makkelijk. Fijn dat de proefrit goed beviel. Ik woon in Zeeland dus geen optie voor mij.
Heb gekozen voor de lokale fietsenmaker: de Specialized Turbo Vado 6(helaas wel erg duur). Met de geluidloze Brose motor. Deze fiets gaat zelfs 47. Ik rij hier gewoon over fietspaden. De politie zegt er niets van als je niet e hard fietst. Nog nooit een boete gehad of aangesproken terwijl ze het al vaak hebben gezien. Mochten de boetes in de toekomt toch komen dan kan ik altijd nog overstappen als ik teveel boetes krijg. :P

Als ik in een grote stad zou wonen dan was de van Moof een serieuze optie geweest omdat in de meeste grote steden Speed Pelecs vermoedelijk niet worden gedoogd door de politie en ik niet op drukke wegen tussen de auto's wil rijden die veel harder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:16:
Geniaal jongens, kunnen we eindelijk genieten en ervaringen delen hier! Precies met dit mooie weer zo!
Vandaag geleverd tussen 14 en 17 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Critical51 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:21:
[...]

Hier met een Samsung S10 ook echt nooit problemen. Heb in de 5 weken dat ik de fiets nu heb, nog nooit gehad dat hij niet ontgrendelde....
Xperia 5 (Android 11) en met oude firmware en app versies werkte het matig (vrijwel nooit!), maar moet zeggen dat het nu met nieuwste firmware (v1.6.8) en app (v5.10.0) vrijwel altijd goed werkt met verbinden en unlocken.

Moofer app (v2.2.0) werkt helaas nog steeds niet goed........circa 10-20% van de gevallen lukt het om verbinding te maken.........maakt die app helaas nog steeds waardeloos (behalve als je bepaalde setting eenmalig wilt aanpassen 8)), hopelijk komt Adema binnenkort met werkende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Pak ik straks voor de montage de handleiding erbij of zijn er betere instructies/video's online te vinden? En ik begreep dat de kabel van het stuur naar de motor niet ieders beste vriend is. Als hier een instructie (video) van is hou ik me aanbevolen 😅👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Chillko schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:34:
Pak ik straks voor de montage de handleiding erbij of zijn er betere instructies/video's online te vinden? En ik begreep dat de kabel van het stuur naar de motor niet ieders beste vriend is. Als hier een instructie (video) van is hou ik me aanbevolen 😅👍
Met de handleiding + eigen video van VanMoof moet het goedkomen. De video geeft je een goed beeld, maar de handleiding is ook erg duidelijk en hierbij kan je wat makkelijker stap voor stap werken.

De tiewraps kan je er af halen zonder te knippen (knopje indrukken), dus die kan je hergebruiken. Bijvoorbeeld om dat stomme klepje op zijn plek te houden terwijl jij hem er op schroeft. Let wel op dat je niet krast, eventueel kan je er een doekje tussen doen.

Als je nog reflectieve tape had gekocht voor op je velgen (ipv die lelijke oranje schijven), is het uiteraard handig deze eerst aan te brengen op het voorwiel voordat je hem monteert. Een van deze reflectie methoden is verplicht.

[ Voor 11% gewijzigd door oscarwashere op 01-06-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

neonite schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:45:
OSMAnd op een telefoon (is niet alleen voor Android). Openstreetmap kaarten en instelbaar profiel voor fietsen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe achterwiel binnen gekregen.
Helaas nog geen tijd gehad hem te wisselen maar begreep ik nou dat je de oude moest inleveren?
Niets over gehoord maar als dat zo is bewaar ik de doos nog even.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

eisbaer

Zie signature

neonite schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:45:
Komoot, Bikegpx, google maps

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
oscarwashere schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Als je nog reflectieve tape had gekocht voor op je velgen (ipv die lelijke oranje schijven), is het uiteraard handig deze eerst aan te brengen op het voorwiel voordat je hem monteert. Een van deze reflectie methoden is verplicht.
Nee heb ik niet gekocht wel een goede tip. Kun je die gewoon bij elke fietsenmaker wel kopen?
Aangezien de wielen draaien kun je die er toch altijd nog wel op aanbrengen?

edit: https://webwinkel.anwb.nl...eflectieset-10-stuks.html
Is dit niet beter? Of lijkt het dan op een kinderfiets :+

[ Voor 11% gewijzigd door Chillko op 01-06-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04
Maasluip schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:43:
[...]

OSMAnd op een telefoon (is niet alleen voor Android). Openstreetmap kaarten en instelbaar profiel voor fietsen.
Alleen is due UI wat mij betreft prehistorisch. Ik vind Komoot vele malen beter, en die gebruiken dezelfde kaarten op de achtergrond.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
rsvmark schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:18:
Helaas nog geen tijd gehad hem te wisselen maar begreep ik nou dat je de oude moest inleveren?
Klopt, deze moet retour. Dit dien je wel aan te geven per mail, daarna krijg je de retourinstructies.
Chillko schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Nee heb ik niet gekocht wel een goede tip. Kun je die gewoon bij elke fietsenmaker wel kopen?

(Alleen) dit soort spaakreflectie is verboden in Nederland, begrijp ook echt niet waarom juist de ANWB het verkoopt. Zie dit stukje van de topicstarter over reflectie.

Ik heb zelf deze in het zwart, is mooi onopvallend (maar reflecteert uiteraard in het wit). Je kan het inderdaad ook aanbrengen als het wiel er wel al op zit, maar als je hem toch nog los hebt is het eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-09 22:28
Nieuw achterwiel hier ook binnen ivm doortrappen in 4e versnelling. Moet zeggen dat dit nieuwe wiel een stuk beter is, heel af en toe nog een klein doortrapje vlak na het schakelen naar 4, maar niet meer storend. Viel me ook op dat de nieuwe binnenband een zwart ventiel/dop heeft ipv zilverkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
[quote]oscarwashere schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Klopt, deze moet retour. Dit dien je wel aan te geven per mail, daarna krijg je de retourinstructies.
[...]

En als ik niets aangeef heb ik een reserve (binnen)band, schijf en tandwiel? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
rsvmark schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:13:
[quote]oscarwashere schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:55:
[...]

[...]

En als ik niets aangeef heb ik een reserve (binnen)band, schijf en tandwiel? O-)
Zou kunnen, maar misschien gaan ze er na een tijdje ook zelf om vragen net als bij @Bruzski volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Zojuist mijn bestelde bagagedrager en slot ontvangen. Fiets komt met een uurtje. Bijzonder wel: bestelde het kettingslot a 65,- maar kreeg het vouwslot a 99,-

Overigens hoop ik dat de lakkwaliteit van de fiets niet is ala de bagagedrager, dat is echt om te janken :F

[ Voor 29% gewijzigd door bakkie1985 op 01-06-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
bakkie1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:52:
Zojuist mn bagagedrager en slot ontvangen. Fiets komt met een uurtje. Bijzonder wel: bestelde het kettingslot a 65,- maar kreeg het vouwslot a 99,-
Nou gaat lekker ik bestelde de achterdrager en een slot. Kreeg een verzendbevestiging van het slot maar kreeg de bagagedrager. Nouja dan zal het slot nog wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

rsvmark schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:18:
Dat was destijds in mijn geval wel zo, je hoorde een tijd niks en plotseling kreeg ik een UPS label om het wiel te retourneren.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:15
Mbakker7 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:57:
Nieuw achterwiel hier ook binnen ivm doortrappen in 4e versnelling. Moet zeggen dat dit nieuwe wiel een stuk beter is, heel af en toe nog een klein doortrapje vlak na het schakelen naar 4, maar niet meer storend.
Is dat doortrapje bij automatisch of handmatig schakelen?

En bij automatisch, gaat dat nu meer vloeiend in de versnelling zonder harde tik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Channelmaster schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:59:
[...]

En bij automatisch, gaat dat nu meer vloeiend in de versnelling zonder harde tik?
Wel beter, maar het is naar mijn mening ook met het nieuwe wiel nog steeds een stuk 'juist gebruik' en gewenning.
bakkie1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:52:
Overigens hoop ik dat de lakkwaliteit van de fiets niet is ala de bagagedrager, dat is echt om te janken :F
De bagagedrager heeft een raar soort coating die gevoelig is voor alles dat kleine krasjes geeft, zoals een gesp of je nagels. Echter met een vochtige duim veeg je zo'n "krasje" er zo weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
Chillko schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Even zoeken op zwarte reflectiestickers. Zie je overdag bijna niet en in het donker net zo goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Fiets hier inmiddels in elkaar, lader eraan gelegd maar blijft het laadbliksempje geven met er4. App was even verbonden en vertelde me dat hij firmware wilde updaten. Echter springt hij steeds op wel genoeg batterij niet genoeg batterij. Heb ik te weinig geduld en moet ik even laten laden?

Edit er10 ook al zien staan…

[ Voor 5% gewijzigd door bakkie1985 op 01-06-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
bakkie1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:32:
Fiets hier inmiddels in elkaar, lader eraan gelegd maar blijft het laadbliksempje geven met er4. App was even verbonden en vertelde me dat hij firmware wilde updaten. Echter springt hij steeds op wel genoeg batterij niet genoeg batterij. Heb ik te weinig geduld en moet ik even laten laden?

Edit er10 ook al zien staan…
Hmz... Ik zou even laten opladen en na een tijdje een reset proberen?

Heb je hem uit shipping mode gehaald met de reset button of dmv de oplaadkabel er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:15
oscarwashere schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:06:
[...]
Wel beter, maar het is naar mijn mening ook met het nieuwe wiel nog steeds een stuk 'juist gebruik' en gewenning.
Dat klopt zeker bij automatisch schakelen, wat voor deze naaf een traumatische ervaring moet zijn. Maar bij handmatig schakelen is enige vorm van doortrappen echt niet goed.

Zodra mijn nieuwe wiel binnen is zal ik ‘m uitgebreid aan de tand gaan voelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Chillko schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Hmz... Ik zou even laten opladen en na een tijdje een reset proberen?

Heb je hem uit shipping mode gehaald met de reset button of dmv de oplaadkabel er in?
Laadkabel erin en inmiddels ook al een keer gereset. Als ik de lader er nu in doe knippert de bliksem met lege accu teken snel heen en weer. In de app zie ik dan ook heel snel: verbinding-geen verbinding en blijft heen en weer gaan.
Na de reset overigens geen er codes meer, wel het flikkeren van bovengenoemde.

Inmiddels stapje verder waarbij hij normaal aangaat en de leds niet meer flipperen. Verbinden met de app blijft nog flikkeren. Iets verder laden maar denk ik

[ Voor 19% gewijzigd door bakkie1985 op 01-06-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-09 22:28
Channelmaster schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Heb met het nieuwe wiel nog niet handmatig geschakeld, dus dit was met automatisch. Tik van 2 naar 3 is er nog steeds maar wel ietsjes minder merkbaar dan bij mijn vorige wiel. Heb het idee dat met het huidige merk/model naaf nooit 100% soepel zal gaan worden… voor mij is het op deze manier in ieder geval niet meer storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:52:
[...]

Laadkabel erin en inmiddels ook al een keer gereset. Als ik de lader er nu in doe knippert de bliksem met lege accu teken snel heen en weer. In de app zie ik dan ook heel snel: verbinding-geen verbinding en blijft heen en weer gaan.
Na de reset overigens geen er codes meer, wel het flikkeren van bovengenoemde.

Inmiddels stapje verder waarbij hij normaal aangaat en de leds niet meer flipperen. Verbinden met de app blijft nog flikkeren. Iets verder laden maar denk ik
Baal als een stekker zeg. De fiets inmiddels voorzien van wat stroom en kunnen testen. Ik krijg geen verbinding met de app, wat ik ook doe. Reset, app eraf en erop ga zo maar door. De hele reut van de website al doorlopen maar mag niet baten. Iemand nog een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
bakkie1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Baal als een stekker zeg. De fiets inmiddels voorzien van wat stroom en kunnen testen. Ik krijg geen verbinding met de app, wat ik ook doe. Reset, app eraf en erop ga zo maar door. De hele reut van de website al doorlopen maar mag niet baten. Iemand nog een goede tip?
Heb je de fiets wel al geregistreerd op jouw account My VanMoof via de website?
Heb je de mogelijkheid om met een andere telefoon/tablet proberen te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
oscarwashere schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:48:
[...]

Heb je de fiets wel al geregistreerd op jouw account My VanMoof via de website?
Heb je de mogelijkheid om met een andere telefoon/tablet proberen te verbinden?
Ja is geregistreerd in de app. Zojuist op mn account online gekeken (browser) en daar keurig verbonden. Geprobeerd met de telefoon van mn zoon maar exact hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
bakkie1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Ja is geregistreerd in de app. Zojuist op mn account online gekeken (browser) en daar keurig verbonden. Geprobeerd met de telefoon van mn zoon maar exact hetzelfde probleem
Hm, vreemd. Het enige wat je zo nog kan doen is 'hard' resetten. Daarvoor houd je de knop wat langer ingedrukt. Zie https://support.vanmoof.c...set-ik-mijn-vanmoof-s3-x3

Als dat niet werkt vrees ik dat je morgenochtend direct maar VM moet bellen... balen man!

Edit: oh nog een ding, heb je wel de laatste app versie direct uit de store? Dus niet een oudere versie ("om wat voor reden dan ook")?

[ Voor 18% gewijzigd door oscarwashere op 01-06-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
oscarwashere schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:20:
[...]

Hm, vreemd. Het enige wat je zo nog kan doen is 'hard' resetten. Daarvoor houd je de knop wat langer ingedrukt. Zie https://support.vanmoof.c...set-ik-mijn-vanmoof-s3-x3

Als dat niet werkt vrees ik dat je morgenochtend direct maar VM moet bellen... balen man!

Edit: oh nog een ding, heb je wel de laatste app versie direct uit de store? Dus niet een oudere versie ("om wat voor reden dan ook")?
Harde reset al een aantal keer geprobeerd. App opnieuw installeren, diverse devices. App direct uit de appstore. Als ik hem opnieuw installeer zegt hij direct dat de firmware van de fiets moet worden geupdate maarja zonder verbinding wordt dat lastig!

Ik baal heel erg hard dat ik met een gloednieuwe fiets alweer geneuzel heb 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Ppfff.... Die van mij fietste heerlijk. Totdat ik hem voor eerst op slot zette. Hij unlocked niet. Hij telt wel af van 5 naar 0 maar dan gaat weer in lock Ik kan bewegen wat ik wil.

Het maakt niet uit of ik hem unlock via de code, automatisch via de knop of via de app.
Na 5 seconden bewegen schier hij weer in het slot. Tijdens het bewegen ratelt het slot over elkaar

Iemand hier ervaring mee?

Edit: als je unlocked via de app bijvoorbeeld moet de kicklock er dan uitschieten?

Update: het werkt alleen als ik binnen de 5 seconden met mijn vinger hem eruit peuter. Morgen even bellen

[ Voor 50% gewijzigd door Chillko op 01-06-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransHoningh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 21:55
Mijn VM avontuur begon op 7-5 jongstleden. Het waren drie fantastische weken weken waarbij ik dagelijks genoot van de fiets. Vorige week woensdag startte ik met error 16 en 17. Gelukkig woon ik dichtbij en heb ik die middag meteen de fiets heb afgeleverd. Zaterdag zou de fiets klaar zijn. Echter kreeg ik al vrij snel te horen dat de accu vervangen moest worden, wachttijd “6 weken”.

De donderdag erna ben ik naar de winkel gegaan om wat uitleg te vragen. De medewerker zou binnen enkele dagen laten weten of er een leen fiets is, de enkele dagen zijn na een week blijkbaar nog niet voorbij. Ook over de mogelijk beloofde nieuwe fiets heb ik niks gehoord. Morgen maar weer eens gezellig buurten bij VanMoof waarna ik ongetwijfeld een goede reden heb om daarna lekker te gaan borrelen in het Oosterpark.

Ik ben benieuwd. Vind het erg jammer, naast dat ik wekelijks 100 km fiets (nu weer op een barrel), was ik erg blij met de fiets en veel mensen waren ervan onder de indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:24
Nou, ik heb mezelf na weken toch een nieuwe S3 gegund. Omdat ik de fiets al langer op het vizier had en de aangekondigde prijsstijging de knoop doorgehakt. Wel met het idee dat je immers de fiets kan terugsturen tot 14 dagen om deze te proberen.

Maar als je dan dit forum leest dan zijn er toch heel wat fouten in de hardware te vinden. Ik ga er maar vanuit dat er alleen negatieve ervaringen opstaan voor wat betreft hardware defecten. Toch? Haha.

Ik lees dat er 3 jaar garantie wordt gegeven op het frame, telt dit overigens ook voor de elektronica, accu en of andere zaken op de fiets die binnen 3 jaar defect gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Harde reset al een aantal keer geprobeerd. App opnieuw installeren, diverse devices. App direct uit de appstore. Als ik hem opnieuw installeer zegt hij direct dat de firmware van de fiets moet worden geupdate maarja zonder verbinding wordt dat lastig!

Zou het helpen om de fiets in de browser uit mn account te gooien en opnieuw toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Chillko schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:46:
Ppfff.... Die van mij fietste heerlijk. Totdat ik hem voor eerst op slot zette. Hij unlocked niet. Hij telt wel af van 5 naar 0 maar dan gaat weer in lock Ik kan bewegen wat ik wil.

Het maakt niet uit of ik hem unlock via de code, automatisch via de knop of via de app.
Na 5 seconden bewegen schier hij weer in het slot. Tijdens het bewegen ratelt het slot over elkaar

Iemand hier ervaring mee?

Edit: als je unlocked via de app bijvoorbeeld moet de kicklock er dan uitschieten?

Update: het werkt alleen als ik binnen de 5 seconden met mijn vinger hem eruit peuter. Morgen even bellen
Rol je de fiets na ontgrendelen met app/knop wel genoeg in 1 richting? Het gaat er niet om dat je wiebelt, je moet hem echt even naar voren OF naar achteren rollen (of het wiel optillen en een draai geven). Je hoort hem dan vanzelf 'losklikken'. Je moet hem altijd bewegen na ontgrendelen, ook met de app, hij schiet er nooit vanzelf uit, maar pas na een stukje rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
oscarwashere schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:16:
[...]

Rol je de fiets na ontgrendelen met app/knop wel genoeg in 1 richting? Het gaat er niet om dat je wiebelt, je moet hem echt even naar voren OF naar achteren rollen (of het wiel optillen en een draai geven). Je hoort hem dan vanzelf 'losklikken'. Je moet hem altijd bewegen na ontgrendelen, ook met de app, hij schiet er nooit vanzelf uit, maar pas na een stukje rollen.
Ja ik kan er 5 seconden mee gaan rennen dan gebeurt er nog niks 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannykl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-03 21:42
Chillko: heb je al geprobeerd eruit te peuteren, daarna flink inspuiten met WD40 en daarna weer op slot zetten (en paar keer herhalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Dannykl schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:52:
Chillko: heb je al geprobeerd eruit te peuteren, daarna flink inspuiten met WD40 en daarna weer op slot zetten (en paar keer herhalen)?
Eruit peuteren wel (dat moet dus nu elke keer met de hand als ik hem van het slot wil halen) WD40 nog niet.
Bij ontgrendelen hoor ik wel een klikje maar hij zou er dan toch uit moeten schieten? Hij blijft dus zitten, voelt wat losjes en met m'n vinger een druk geven maakt hem los.

Morgen even wat WD40 of wellicht eerst even bellen met Vanmoof.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannykl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-03 21:42
Het klinkt alsof WD40 het probleem gaat oplossen voor je. Ik heb het zelf ook al eens moeten doen. Succes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neonite
Vandaag mijn fiets ontvangen en in elkaar gezet. Na het debakel van mijn eerste S3 (outlet model met kapotte accu) heb ik volgens mij nu een goed model in handen. Vandaag een half uur zonder problemen op gefietst, en hij schijnt nu goed op te laden, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Dannykl schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:57:
Het klinkt alsof WD40 het probleem gaat oplossen voor je. Ik heb het zelf ook al eens moeten doen. Succes
Heb van beide kanten ingespoten en een fli k aantal keren met de hand losgepulkt maar geen verbetering. Hij slaat het slot gewoon niet ver genoeg uit.

Hij komt ook een beetje los als je er mee probeert te lopen terwijl hij op slot staat. Is dat normaal?

Edit: ik heb nu dus 5 seconden om het slot los te peuteren en de fiets te bewegen 😅 (ik lach maar eigenlijk ben ik niet blij) 😀😐

[ Voor 12% gewijzigd door Chillko op 02-06-2021 00:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bruzski
Vandaag maar weer eens bezig geweest met andere type remmetjes icm met organische remblokken.. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Zh2aJHzNTCuz26x-QJWCRBXTMk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Fj4dUC5H1nX5QCQL4bDeH6M2.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbmaNeTjs0mS4o7bsaqOdHpcpJE=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/NkpdRbJ35NVrVxJeH7seIIYj.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bruzski schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:00:
Vandaag maar weer eens bezig geweest met andere type remmetjes icm met organische remblokken.. :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sowieso een aanrader. Ook voor anderen, doe jezelf een plezier en koop bij Shimano minimaal 500 (of 6000) zijn praktisch gelijk maar echt een stuk fijner dan de lagere series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hurp01

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er top uit. Is het veel werk om dit te doen inclusief bekabeling ed? ben een Noob :)

Gebruik je nog de remhendels van Vanmoof op het stuur of heb je die ook vervangen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falex

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog helemaal niet over nagedacht maar klinkt logisch. Doet Van Moof daar moeilijk over als je bij ze komt met PoM onderhoud en ze zien andere schijven? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Even een vraagje betreffende mijn niet werkende kickslot. Probleem is dus dat het slot er niet uit springt zodra je hem ontrgrendeld en er mee gaat lopen (heen en terug).

Ik zie dat ik hier wat schroefdraad over heb. Hebben jullie dat ook? (Dit is dus aan de kant van het slot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ym92wwuNZa-8TQFi7KWTVRRccc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnjiXut8cvP8e1IsS1ZpF8qj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:32:
[...]

wat een debakel. Zojuist met helpdesk gebeld in het Engels (want te druk in NL). bekend probleem wat niet gefixed kan worden, ik krijg binnen een week een nieuwe 'als het goed is' 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
falex schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:02:
[...]

Nog helemaal niet over nagedacht maar klinkt logisch. Doet Van Moof daar moeilijk over als je bij ze komt met PoM onderhoud en ze zien andere schijven? Weet iemand dat?
Ik zou het niet doen als je het onderhoud door VM laat doen, mij is verteld dat het geen bezwaar is zolang je geen PoM afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
hurp01 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 06:57:
[...]
Gebruik je nog de remhendels van Vanmoof op het stuur of heb je die ook vervangen?
Gewoon zelfde remhendels ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

robinh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:50:
Nou, ik heb mezelf na weken toch een nieuwe S3 gegund. Omdat ik de fiets al langer op het vizier had en de aangekondigde prijsstijging de knoop doorgehakt. Wel met het idee dat je immers de fiets kan terugsturen tot 14 dagen om deze te proberen.

Maar als je dan dit forum leest dan zijn er toch heel wat fouten in de hardware te vinden. Ik ga er maar vanuit dat er alleen negatieve ervaringen opstaan voor wat betreft hardware defecten. Toch? Haha.

Ik lees dat er 3 jaar garantie wordt gegeven op het frame, telt dit overigens ook voor de elektronica, accu en of andere zaken op de fiets die binnen 3 jaar defect gaan?
Goed man! Gaat je vast bevallen.
Tuurlijk lees je hier vooral veel shit.
Ik had een defecte achternaaf toen de fiets werd afgeleverd. Deze heb ik vervangen en sindsdien al ruim 1250 km. zonder problemen gefietst, op af en toe een heel klein doortrapje in 4 na. En ja, als je teveel kracht op de pedalen zet schakelt het van 2 naar 3 niet echt lekker.

Tip: vermijd gebruik van het kicklock en installeer een ouderwets ringslot
Nog een tip, gooi er banden met reflectie op. 10 minuten werk en de beste oplossing tav de ontbrekende zij reflectie.

Veel sterkte met wachten en alvast veel fietsplezier gewenst!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Chillko schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:13:
Even een vraagje betreffende mijn niet werkende kickslot. Probleem is dus dat het slot er niet uit springt zodra je hem ontrgrendeld en er mee gaat lopen (heen en terug).

Ik zie dat ik hier wat schroefdraad over heb. Hebben jullie dat ook? (Dit is dus aan de kant van het slot)
Ik dacht even draaien met sleutel 15 maar nu loopt de fiets vast/zwaar zelf zo zwaar dat hij er uit zichzelf vandoor gaat omdat er kracht op de ketting komt ofzo
Ik dacht de remmen maar nu denk ik de ketting.
Iemand die weet wat aan de hand is met de filmpjes van Vanmoof kom ik niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:34:
[...]

wat een debakel. Zojuist met helpdesk gebeld in het Engels (want te druk in NL). bekend probleem wat niet gefixed kan worden, ik krijg binnen een week een nieuwe 'als het goed is' 8)7
Zojuist opgehaald waarna ik direct met Vanmoof moest bellen. Nieuwe is onderweg want 'ruim op voorraad' max een week en dan voor ronde 2. Zie de 'bestelling inmiddels in mijn account en geeft aan uiterlijk 10 juni hier.
heel jammer, ik hoopte dat het nu allemaal net wat probleemlozer zou zijn en dat e.e.a. inmiddels wel op orde was bij ze.
Ga het nieuwe exemplaar met weinig vertrouwen tegemoet :+

Viel me trouwens op dat mn vorige bestelling was:
Vanmoof S3 Dark
En de nieuwe bestelling
Vanmoof S3 Dark EU (2021) :?

[ Voor 14% gewijzigd door bakkie1985 op 02-06-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
bakkie1985 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Zojuist opgehaald waarna ik direct met Vanmoof moest bellen. Nieuwe is onderweg want 'ruim op voorraad' max een week en dan voor ronde 2. Zie de 'bestelling inmiddels in mijn account en geeft aan uiterlijk 10 juni hier.
heel jammer, ik hoopte dat het nu allemaal net wat probleemlozer zou zijn en dat e.e.a. inmiddels wel op orde was bij ze.
Ga het nieuwe exemplaar met weinig vertrouwen tegemoet :+

Viel me trouwens op dat mn vorige bestelling was:
Vanmoof S3 Dark
En de nieuwe bestelling
Vanmoof S3 Dark EU (2021) :?
Zonet een bestelling geplaatst en hij geeft aan:

VanMoof S3 Dark

Krijg toch geen oud model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
rayvonrk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:21:
[...]

VanMoof S3 Dark

Deze had ik ook en was gewoon de nieuwe met find my, dus ik snap de benaming/verandering daarvan niet zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
bakkie1985 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Deze had ik ook en was gewoon de nieuwe met find my, dus ik snap de benaming/verandering daarvan niet zo
Misschien zijn de EU (2021) werkende modellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
rayvonrk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:21:
[...]

VanMoof S3 Dark

Nee hoor, de nieuwe kun je herkennen aan het Apple find my label aan de onderkant van de stang. Dat zijn ze sinds een aantal maanden allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Zojuist een verzendmail ontvangen voor mijn bagage drager achter en kleine fietstas (mogelijke leverdatum 3 juni), maar nog niets ontvangen voor de levering van mijn S3 light (mogelijke leverdatum 1 juni). Beide besteld op 6 april. Net met VM gebeld, levering heeft "iets" vertraging opgelopen. Hoop niet te lang......
Pagina: 1 ... 83 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.