Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
BikerGLE schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:56:
Zojuist een verzendmail ontvangen voor mijn bagage drager achter en kleine fietstas (mogelijke leverdatum 3 juni), maar nog niets ontvangen voor de levering van mijn S3 light (mogelijke leverdatum 1 juni). Beide besteld op 6 april. Net met VM gebeld, levering heeft "iets" vertraging opgelopen. Hoop niet te lang......
Ik heb de light besteld iets na jou en er is inmiddels wel een verzendlabel aangemaakt voor de fiets, helaas nog niet verzonden. Volgens de medewerker was dit een teken die dat die snel echt verzonden zal worden.

Edit: ik kon gister mijn bestelling niet meer cancelen en volgens de medewerker kwam dit omdat er dus een verzendlabel is aangemaakt. Ik log nu in en nu kan de order weer gecanceld worden... Mijn order is nu weer terug gezet naar "waiting voor availability". Ik ben wel netjes te woord gestaan door een medewerker binnen een afzienbare tijd..

[ Voor 21% gewijzigd door SAMDERETRIEVER op 02-06-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Chillko schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Nee hoor, de nieuwe kun je herkennen aan het Apple find my label aan de onderkant van de stang…
Dát en de lelijke lasnaden toch??🤔

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 15:39
Chillko schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:13:
Even een vraagje betreffende mijn niet werkende kickslot. Probleem is dus dat het slot er niet uit springt zodra je hem ontrgrendeld en er mee gaat lopen (heen en terug).

Ik zie dat ik hier wat schroefdraad over heb. Hebben jullie dat ook? (Dit is dus aan de kant van het slot)
Bij mij loopt de kicklock soms ietsjes aan maar niet echt hinderlijk, ik vermoed dat meerdere mensen hier last van hebben. :/

heb je ook al wd40 geprobeerd ?

[ Voor 17% gewijzigd door Bruzski op 02-06-2021 17:15 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-04 22:50
Eddy 6 pack schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Dát en de lelijke lasnaden toch??🤔
Volgens mij zijn de lasnaden bij de recente modellen weer iets minder lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:38
Bruzski schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Bij mij loopt de kicklock soms ietsjes aan maar niet echt hinderlijk, ik vermoed dat meerdere mensen hier last van hebben. :/

heb je ook al wd40 geprobeerd ?
Ja ook geprobeerd. Van Moof adviseerde om hard de fiets te stuiteren. Hielp ook niet. Maar er is serieus iets mis want als je er mee gaat gaat lopen dan loopt ie gewoon uit het slot.
Vrijdag langs de VM certified shop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-04 15:48
Sinds vandaag staat de Beeline Velo 2 op Kickstarter. De opvolger van een fiets (of motor) navigatie waar ik super tevreden over ben. Zie eerdere review in dit topic met zoekfunctie. Hij navigeert op unieke maar zeer eenvoudige wijze.

Nu dus versie twee, vooral interessant is de betere montage op 't stuur. Daarnaast kan je hem nu nog Early Bird krijgen voor +/-€65. In plaats van de €100+ voor de Beeline Velo 1.

https://www.kickstarter.c...s-navigation-and-tracking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
oscarwashere schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:13:
Sinds vandaag staat de Beeline Velo 2 op Kickstarter. De opvolger van een fiets (of motor) navigatie waar ik super tevreden over ben. Zie eerdere review in dit topic met zoekfunctie. Hij navigeert op unieke maar zeer eenvoudige wijze.

Nu dus versie twee, vooral interessant is de betere montage op 't stuur. Daarnaast kan je hem nu nog Early Bird krijgen voor +/-€65. In plaats van de €100+ voor de Beeline Velo 1.

pfff, zolang nog wachten tot Feb. 2022 :-( wel gaaf dingetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04 18:22

Interessant! Vooral dat je hem ook uit kunt zetten en een half jaar standby. Nu moet ik altijd rekening houden dat ik hem oplaad voordat ik hem gebruik. Gekocht voor 119 euro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-04 19:21
De fiets gister ontvangen en inmiddels 77km op de teller. Kan niet anders zeggen dat de fiets mij enorm bevalt en ik heb tot op heden nog geen problemen ondervonden. Ik was nog even huiverig om met een grote zware tas aan de bagagedrager te fietsen I.v.m. balans, maar daar merk je niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
bakkie1985 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Zojuist opgehaald waarna ik direct met Vanmoof moest bellen. Nieuwe is onderweg want 'ruim op voorraad' max een week en dan voor ronde 2. Zie de 'bestelling inmiddels in mijn account en geeft aan uiterlijk 10 juni hier.
heel jammer, ik hoopte dat het nu allemaal net wat probleemlozer zou zijn en dat e.e.a. inmiddels wel op orde was bij ze.
Ga het nieuwe exemplaar met weinig vertrouwen tegemoet :+

Viel me trouwens op dat mn vorige bestelling was:
Vanmoof S3 Dark
En de nieuwe bestelling
Vanmoof S3 Dark EU (2021) :?
Heb ook een nieuwe maar EU staat nergens voor denk gewoon dat EU staat voor het warehouse waar die vandaan komt. Mijn fiets is top en kan gewoon 32 kmph

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
Even over de VanMoof AirTag:
Wel een leuk dingetje: ik was vandaag de hele dag met een vriend en mijn telefoon viel uit rond een uur of acht. Sindsdien weet de AirTag dus dat ik niet bij mijn “AirTag” ben, was ik wel maar mn telefoon was leeg dus hij dacht van niet. En die vriend zijn telefoon was dus constant bij die fiets en hij kreeg aan het einde van de dag een melding: Deze VanMoof is bij je en kan je mogelijk volgen. Vervolgens kon hij een geluid op mn fiets afspelen en kwamen de instructies om de AirTag uit te zetten (kan alleen als de fiets ontgrendeld is, anders kan iedereen hem uitzetten naruurlijk). Dit gebeurt dus alleen als een airtag bij je is en de eigenaar zijn iPhone niet in de buurt is of dus leeg is. Mocht de fiets drie dagen lang bij hem zijn (en ik er dus niet bij ben) zal de fiets geluiden gaan maken als het goed is. Vond het een wel opmerkelijk dat ook derde partij Airtags dus zo werken. Nice. Vind de VanMoof AirTag wel fijn aangezien je bijna altijd live de locatie kan zien want deze wordt altijd ge-update als er een iPhone user langsloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
neonite schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:58:
De fiets gister ontvangen en inmiddels 77km op de teller. Kan niet anders zeggen dat de fiets mij enorm bevalt en ik heb tot op heden nog geen problemen ondervonden. Ik was nog even huiverig om met een grote zware tas aan de bagagedrager te fietsen I.v.m. balans, maar daar merk je niks van.
Tof! Welke tas heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
De grote vanmoof tas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
svenerator schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Nope, niet die van de mail. Maar als je de track code kopieert en plakt in de reguliere postNL track en trace dan wel.
Ik heb een s3 light op 11 mei besteld met als verwachte leverdatum 8 juni. Dat zou dus voor begin volgende week moeten zijn. Hoeveel dagen voor de verwachte leverdatum hebben jullie een track code ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
niko_c schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Ik heb een s3 light op 11 mei besteld met als verwachte leverdatum 8 juni. Dat zou dus voor begin volgende week moeten zijn. Hoeveel dagen voor de verwachte leverdatum hebben jullie een track code ontvangen?
Een dag van te voren kreeg ik een verzendbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
[...]

Op reddit circuleren al een hoop berichten dat de light vertraagd is... Ik hoop het beste maar volgens mij wacht hier al iemand bijna 2 maanden zelfs op de light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-04 00:59
[...]

Een week van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Misschien een hele rare vraag, hebben anderen ook last van de snelheid ?
Ik bedoel, tussen 20 en 25km/h heb je bijna geen last van windruis, maar bij 32km/h heb je best flinke windruis.

Na een stukje fietsen op die snelheid is dat toch minder prettig, moet bijna denken aan gehoorbescherming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 15:20
[...]

de avond na de levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
Dinsdag de S3 mogen ontvangen. Monteren ging ietwat stroef maar uiteindelijk alles gelukt. Gelukkig geen out of the box mankementen oid. Kickslot ging stroef terug maar beetje WD40 heeft geholpen. Verder heel leuk en heel prettig fietsen, de US stand is geweldig. (behalve de verhoogde snelheid lijkt de ondersteuning ook beter, voor mijn gevoel hoef ik nog minder te trappen en de enkele beweging geeft al een behoorlijke boost). Weet niet of ik de 37 km/h stand aandurf haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mike
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-03 12:21
Eergisteren eindelijk mijn S3 light ontvangen na 1 mei een mislukte leveringspoging. In elkaar zetten ging behoorlijk soepel en de eerste 15 km bevielen zeer goed. Geen gekke dingen met schakelen of doortrappen.

Iemand ervaring met de levering van accessoires wanneer de fiets ver voor de verwachte leveringsdatum is geleverd? In my.vanmoof staat de fiets nog op 19 juni en het slot op 21 juni. Ik hoop toch dat ik het slot eerder dan de 21ste kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
mad_mike schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:40:
Eergisteren eindelijk mijn S3 light ontvangen na 1 mei een mislukte leveringspoging. In elkaar zetten ging behoorlijk soepel en de eerste 15 km bevielen zeer goed. Geen gekke dingen met schakelen of doortrappen.

Iemand ervaring met de levering van accessoires wanneer de fiets ver voor de verwachte leveringsdatum is geleverd? In my.vanmoof staat de fiets nog op 19 juni en het slot op 21 juni. Ik hoop toch dat ik het slot eerder dan de 21ste kan ontvangen.
Wanneer heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mike
24 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Voor de twijfelaars... Vandaag is er free shipping en de aangekondigde prijsverhoging is er nog niet. Beide facts komen uit hun nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
SAMDERETRIEVER schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Op reddit circuleren al een hoop berichten dat de light vertraagd is... Ik hoop het beste maar volgens mij wacht hier al iemand bijna 2 maanden zelfs op de light.
Klopt, op 6 april besteld. Vandaag de bagagedrager en de fietstas afgeleverd op een UPS pick-up locatie oOo

Verwachte leverdatum voor de S3 light is 7 juni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
BikerGLE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Klopt, op 6 april besteld. Vandaag de bagagedrager en de fietstas afgeleverd op een UPS pick-up locatie oOo

Verwachte leverdatum voor de S3 light is 7 juni
Fingers crossed! 7 juni - net als 8 :-) - komt wel erg dichtbij nu!

Voor zover ik hier uit de reacties heb begrepen, is er dus geen lijn te trekken tussen de verwachte leverdatum en het ontvangen van een track code :) Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mike
niko_c schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Fingers crossed! 7 juni - net als 8 :-) - komt wel erg dichtbij nu!

Voor zover ik hier uit de reacties heb begrepen, is er dus geen lijn te trekken tussen de verwachte leverdatum en het ontvangen van een track code :) Bedankt voor de reacties!
Het loopt inderdaad niet helemaal lekker daar bij VanMoof. Ik kreeg de email met de verzendbevestiging een dag nadat ik de fiets ontvangen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 18:41
bakkie1985 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:34:
[...]

wat een debakel. Zojuist met helpdesk gebeld in het Engels (want te druk in NL). bekend probleem wat niet gefixed kan worden, ik krijg binnen een week een nieuwe 'als het goed is' 8)7
Nieuwe is opgestuurd, zal morgen aankomen denk ik! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:07:
Ik bedoel, tussen 20 en 25km/h heb je bijna geen last van windruis, maar bij 32km/h heb je best flinke windruis.

Na een stukje fietsen op die snelheid is dat toch minder prettig, moet bijna denken aan gehoorbescherming...
Windscherm monteren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:06

eisbaer

Zie signature

HBO88 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:07:

Wind tegen of altijd?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:18
Vandaag proefritje gemaakt. Ik vind het heerlijk soepel fietsen. Ben er eigenlijk wel ontzettend van gecharmeerd. Vooral voor woon-werkverkeer ideaal omdat je niet gaat zweten als je rustig fietst maar toch hard gaat.

Ik vind alleen de houding erg actief en dat weerhoud mij er nog van om gelijk te bestellen. Vond het stuur ook vrij recht.. Heeft iemand daar ook ervaring mee en is er iets om dit te adresseren? Of ander model fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 11:01
Worsteneter schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:12:
Vandaag proefritje gemaakt. Ik vind het heerlijk soepel fietsen. Ben er eigenlijk wel ontzettend van gecharmeerd. Vooral voor woon-werkverkeer ideaal omdat je niet gaat zweten als je rustig fietst maar toch hard gaat.

Ik vind alleen de houding erg actief en dat weerhoud mij er nog van om gelijk te bestellen. Vond het stuur ook vrij recht.. Heeft iemand daar ook ervaring mee en is er iets om dit te adresseren? Of ander model fiets?
Hier al gekeken? https://support.vanmoof.c...x3-stuur-versteld-worden-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kapers op de kust: YouTube: Als eerste getest: de e-bike van Veloretti is een aanrader!

Ik ben nu benieuwd hoe hoog de prijsstijging gaat uitvallen bij VanMoof. Stel ze plussen er €200 bij, dan heb je voor €200 nu qua preorder en uiteindelijk €500 bijbetalen een uitneembare accu, Gates riem, envivolo naaf en middenmotor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Joosie200 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:16:
Kapers op de kust: YouTube: Als eerste getest: de e-bike van Veloretti is een aanrader!

Ik ben nu benieuwd hoe hoog de prijsstijging gaat uitvallen bij VanMoof. Stel ze plussen er €200 bij, dan heb je voor €200 nu qua preorder en uiteindelijk €500 bijbetalen een uitneembare accu, Gates riem, envivolo naaf en middenmotor erbij.
Ook incl. Apple FindMe.. netjes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Mooie bike die Veloretti, alleen ook niet helemaal feilloos als ik zo de video bekijk.

Maximale ondersteuning stopt echt bij 25 km/h geen Moofer app of iets dergelijks. Hopelijk komt er nog een tuningsmodule uit voor de Bafang M200 motor.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04 00:19
Ron_Tweaker schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:52:
Mooie bike die Veloretti, alleen ook niet helemaal feilloos als ik zo de video bekijk.
Heb Veloretti serieus overwogen tijdens 1e pre-order voordat mijn S3 aankwam. Dealbreaker was geen achterdrager optie, dat zal met hun achtervork ook geen ding worden.

Verder vind ik de middenmotor en naaf nogal e-bike lomp overkomen, de VM ziet er meer stylish uit. Maar looks zijn niet alles, je krijgt echt meer fiets voor je geld. Komt zelfs met ingebouwde Beeline copycat d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravenyze
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-03 13:36
Zie topic-warning.

[ Voor 80% gewijzigd door deepbass909 op 04-06-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Supermooie fiets. Eigenlijk in alles innovatiever en beter over nagedacht dan de VM S3!
Alleen jammer dat de middenmotor best wel zichtbaar is en de accu zwart is ipv fietskleur.
Ohja en jammer van de banden zonder reflectie.
Dit wordt voor mij het eerste echte serieuze alternatief voor een eventuele VM als mijn volgende ebike.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Nieuwe is opgestuurd, zal morgen aankomen denk ik! _/-\o_
Debakel duurt voort, wel een label aangemaakt maar nog niet opgehaald door UPS en die werken niet in het weekend. man man. snap het ook niet, eerste fiets kwam met Extra@home van Postnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Enkel met flinke wind mee heb je geen windruis. Ben ik nu de enige die hier last van heeft? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
HBO88 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:17:
[...]

Enkel met flinke wind mee heb je geen windruis. Ben ik nu de enige die hier last van heeft? 8)7
Ja alleen op jou zijn de natuurwetten van toepassing, de rest van de mensheid is hier immuun voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
pff iemand vraagt of de fiets nog steeds 32 kan, ik reageer enkel met "Ja" en die post wordt verwijderd.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Die veloretti is toch serieus interessant. En dus toch een Beeline achtige navigatie. Dat viel me al op in de FAQ destijds.
Mn vrouw wil nog een fiets, maar vanmoof X variant vind ze niets (ik ook niet tbh) die veloretti is zeker mooi om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:17:
[...]

Is het niet je eigen wind? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
:)

[ Voor 205% gewijzigd door Bruzski op 06-06-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:19
Aan referrals doen we niet

[ Voor 60% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2021 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:14
Aan referrals doen we niet[

[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2021 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FransHoningh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-04 19:57
Terugkomend op mijn eerdere post over mijn S3 met (na weken) een defecte accu;

Ik ben uitstekend geholpen en heb gisteren een gloednieuwe fiets gekregen. Mag ook gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Alle codes die ik gebruik werken niet.
Ik heb na drie kapotte fietsen een jaar geleden nu maar weer eens de stap gewaagd er eentje te bestellen. Ik ben benieuwd of er verbeteringen zijn.

Waarom toch weer een vanmoof ? Puur de prijs voor een stads e-bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2024
Smartbikers schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:01:
Ik heb na drie kapotte fietsen een jaar geleden nu maar weer eens de stap gewaagd er eentje te bestellen. Ik ben benieuwd of er verbeteringen zijn.

Aan referrals doen we niet

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 17:29
Smartbikers schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:01:

Check ook even de Cowboy site, die hebben weer een aantal type 1+ voor 990 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ik merk af en toe tijdens rijden dat de eshifter blijft hangen, hebben meer mensen hier soms last van? :/

[ Voor 40% gewijzigd door Bruzski op 06-06-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ik las her en der dat de afgelopen week MAXXIS banden om de wielen heen zaten in plaats van de vertrouwde Schwalbe's. Om de mijne (de 1e die weer terug is) zat gewoon Schwalbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
bakkie1985 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:30:
Ik las her en der dat de afgelopen week MAXXIS banden om de wielen heen zaten in plaats van de vertrouwde Schwalbe's. Om de mijne (de 1e die weer terug is) zat gewoon Schwalbe.
Klopt, een maatje van mij kreeg zijn fiets gisteren en daar lagen ook Maxxis banden onder. Ben niet zo’n bandenexpert dus zijn die beter/anders dan de Schwalbe banden?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:23:
[...]

Klopt, een maatje van mij kreeg zijn fiets gisteren en daar lagen ook Maxxis banden onder. Ben niet zo’n bandenexpert dus zijn die beter/anders dan de Schwalbe banden?
Ik MTB en racefiets ook en is om het even. Beetje de Apple - Samsung discussie wat mij betreft. Ik ben wel een Schwalbe man :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-04 15:48
bakkie1985 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:30:
Zijn deze wel voorzien van reflectie? Dat zou een welkome verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
oscarwashere schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Zijn deze wel voorzien van reflectie? Dat zou een welkome verbetering zijn.
Nee, ook niet. (zelf gezien bij een vanMoof S3 met deze nieuwe banden eronder)
VanMoof geeft nog steeds meer om esthetiek dan om de veiligheid van de klanten.

[ Voor 12% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 05-06-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:02:
[...]

Nee, ook niet. (zelf gezien bij een vanMoof S3 met deze nieuwe banden eronder)
VanMoof geeft nog steeds meer om esthetiek dan om de veiligheid van de klanten.
Nee hoor, je krijgt er een paar prachtige reflectors bij, dus als je veiligheid boven esthetiek stelt, kun je die gewoon in je wiel zetten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Critical51 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Nee hoor, je krijgt er een paar prachtige reflectors bij, dus als je veiligheid boven esthetiek stelt, kun je die gewoon in je wiel zetten....
Nee hoor, die leveren ze vooral omdat het anders niet street legal is. Ze gaan tot het uiterste in al hun reclames en filmpjes om ze zonder die reflectoren te kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Nee hoor, die leveren ze vooral omdat het anders niet street legal is. Ze gaan tot het uiterste in al hun reclames en filmpjes om ze zonder die reflectoren te kunnen tonen.
Precies en ik vind de fiets ook mooier zonder. Als ik voor veiligheid zou gaan, zou ik die reflectors er wel opzetten.

Er mankeert zoveel aan de meeste VanMoofs, en toch blijven mensen 'm kopen. Vanwege de looks. Als je dat niets uitmaakt is er keuze zat, of aan andere fietsen, of om de reflectors erop te zetten.

Maar uiteraard geef ik toe, banden met reflector zou een makkelijkere optie zijn, of een mooi stukje zwarte reflectietape.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Even een update mijn fiets staat nog bij de Vanmoof certified shop. (Deze keer de andere dan die van de proefrit, in de binnenstad van Groningen, zeer behulpzaam)

Kick slot is gefixed alleen is er een probleem met de eshifter bij gekomen. Dus dat gaan ze nog regelen.

Ondanks ook mijn vervelende ervaringen zou ik voor geen goud een andere fiets willen.

Maar stel de problemen kunnen niet worden gefixed en dus de fiets wordt vervangen. Kun je dan zonder problemen een nieuw framenummer koppelen aan je verzekering?(Allianz)

Edit: kreeg met een mail dat hij weer helemaal klaar is. Na het weekend weer ophalen. 🤘

[ Voor 8% gewijzigd door Chillko op 05-06-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021

Goede tip. Ik heb het "gekocht" Nu ff lang wachten.

Psbb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boest
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-04 00:19
psbb schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:09:
[...]

Goede tip. Ik heb het "gekocht" Nu ff lang wachten.
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers

Wat ik me af vraag is hoevaak je dit echt gaat gebruiken. Als je al wat langer in een stad woont dan ken je hem op je duimpje. Als je echt naar iets specifieks wilt dan weet je vaak tot een bepaald punt de route en is het “even drie keer links tweede stoplicht rechts” onthouden.

Zeker icm een vanmoof , een stad fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ik heb de mijne laatst verkocht. Vond het geen fijne navigatie tool. Te vaak net niet op tijd of net de verkeerde afslag of van de route af. Zeker in steden en dorpen met veel wegen bij elkaar en meerdere splitsingen.
Ik had weliswaar de 1 maar de verbeteringen van de 2 zijn allen hardwarematig, dus lossen dat niet op.
Een kleine kaart zien met de route werkt toch echt wel beter. Vooral door steden en dorpen.

Als alternatief gebruik ik nu een iPhone 5s op een Garmin mount en dat werkt fijn met op de kaart precies de weg die je in moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:48:
[...]
dat werkt fijn met op de kaart precies de weg die je in moet.
Precies hierom heb ik een Ram houder gemonteerd voor mijn iPhone, een fietskaart rijdt zoveel fijner en natuurlijk veiliger, het is mij al eens overkomen dat ik per ongeluk over een stukje 80km weg richting de kust reed terwijl er parallel een fietspad door het bos liep. :F al die autos maar toeteren.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Is daarin ook ruimte voor een 15,4 inch laptop? D foto's op de website zijn wat summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ik lees dat na de nieuwe Airtag update, deze nu beginnen te spelen op een willekeurig tijdstip binnen een venster dat duurt tussen 8 en 24 uur. :/

Voor de mensen met een Android device, Apple is tevens bezig met de ontwikkeling van een android app waarmee men een AirTag kan detecteren.

Vraag me af wat nu nog de meerwaardig is om mijn Airtag in de fiets te laten zitten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:44:
Ik lees dat na de nieuwe Airtag update, deze nu beginnen te spelen op een willekeurig tijdstip binnen een venster dat duurt tussen 8 en 24 uur. :/

Voor de mensen met een Android device, Apple is tevens bezig met de ontwikkeling van een android app waarmee men een AirTag kan detecteren.

Vraag me af wat nu nog de meerwaardig is om mijn Airtag in de fiets te laten zitten. :-(
Zou niet updaten een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Eddy 6 pack schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Zou niet updaten een optie zijn?
Nope, dat gebeurt automatisch zodra je telefoon binnen bereik komt.

Vraag mij af waarom de AirTag dan geen optie meer is voor sommigen. Hij doet toch nog steeds wat die zou moeten doen? Namelijk je fiets vinden op de kaart?
Hij is nooit bedoeld geweest om stalking / diefstal tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
Ik heb samen met mijn fiets een zadelpen en de powerbank besteld. Nu heb ik een week eerder dan gepland de fiets al binnen, maar nog geen accessoires. Iemand een idee wanneer deze gewoonlijk worden geleverd. Is dit heel strikt de datum die bij mijn account staat of moet ik toch contact opnemen met VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flixell
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Outlet levertijd 2 weken stond er

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4wxkF-uKjsLw65Z22khGvH2YuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzATiTPo0DDKXCssoVRreKGl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tn-fr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-04 23:09
Je zou zeggen dat ze klaar staan in het depot, heel raar. Ik heb de 31e mei besteld en bij mij staat nog 14 juni als verwachte datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Krijg je een nieuwe vers vanaf de fabriek in China? Mijne is ook op 28 mei besteld maar is de reguliere dark S3 zonder apple find my functionaliteit. Verwachte ETA: 11 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flixell
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Joosie200 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Krijg je een nieuwe vers vanaf de fabriek in China? Mijne is ook op 28 mei besteld maar is de reguliere dark S3 zonder apple find my functionaliteit. Verwachte ETA: 11 juni.
Ik heb h’m besteld in de online outlet store. Juist vanwege de aangegeven kortere levertijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:09

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Is het misschien een idee om een apart topic "Levertijden VanMoof Fietsen" aan te maken, want driekwart gaat om te vroeg danwel te laat geleverde fietsen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Flixell schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Ik heb h’m besteld in de online outlet store. Juist vanwege de aangegeven kortere levertijd.
Ja, ik de mijne ook. Vooral om de 25% korting. En twee weken levertijd is te overzien. De S1 v2 heb ik vandaag verkocht. Dus vijf dagen VanMoof turboknop loos doorkomen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boest
Eddy 6 pack schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Ik heb de mijne laatst verkocht. Vond het geen fijne navigatie tool. Te vaak net niet op tijd of net de verkeerde afslag of van de route af. Zeker in steden en dorpen met veel wegen bij elkaar en meerdere splitsingen.
Ik had weliswaar de 1 maar de verbeteringen van de 2 zijn allen hardwarematig, dus lossen dat niet op.
Een kleine kaart zien met de route werkt toch echt wel beter. Vooral door steden en dorpen.

Als alternatief gebruik ik nu een iPhone 5s op een Garmin mount en dat werkt fijn met op de kaart precies de weg die je in moet.
Volgens mij gaan ze dat nu chiller maken in de versie 2 met pijlen plus afstand voor de bocht meters te tonen.

Tot die tijd denk ik aan een gearlock of zijn er mooiere stabiele houders (iPhone 11 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuenWally
  • Laatst online: 02-11-2022
litebyte schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:08:
Is het misschien een idee om een apart topic "Levertijden VanMoof Fietsen" aan te maken, want driekwart gaat om te vroeg danwel te laat geleverde fietsen.
Zo’n idee kreeg ik de laatste tijd ook bij het lurken in deze thread.

Overigens heb ik de S3 van mei 2021 en schakelt de e-shifter naar mijn mening soms wat “hakkelig”. Ik heb nooit de versie van hiervoor geprobeerd dus ik weet niet of dit hoort. Kan iemand mij vertellen hoe het wel zou moeten voelen na de e-shift verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
litebyte schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:08:
Goeie tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Boest schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:59:
[...]

of zijn er mooiere stabiele houders (iPhone 11 pro)
Houders van het merk Ram Mounts zijn super ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 07-06-2021 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Boest schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:59:
[...]

Volgens mij gaan ze dat nu chiller maken in de versie 2 met pijlen plus afstand voor de bocht meters te tonen.
Dat heeft versie 1 ook al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boest
Eddy 6 pack schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:25:
[...]

Dat heeft versie 1 ook al.
Eventueel zo verkocht weer mocht het niet bevallen. Misschien is het persoonlijke voorkeur.

In de auto rijdt ik altijd zonder stem ondersteuning van de navigatie en mijn vrouw rijdt dan altijd verkeerd omdat er niemand iets zegt.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boest
Bruzski schreef op maandag 7 juni 2021 @ 01:08:
[...]

Houders van het merk Ram Mounts zijn super ;)
Maar niet bepaald mooi, ik hou van opgeruimd, de meeste houders zijn of netjes maar dan moet je een apart hoesje gebruiken of minder mooi zonder hoes.

Ik dacht wellicht heeft iemand de tip wat er tussenin valt qua design en stabiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Boest schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:10:
[...]

Maar niet bepaald mooi, ik hou van opgeruimd, de meeste houders zijn of netjes maar dan moet je een apart hoesje gebruiken of minder mooi zonder hoes.

Ik dacht wellicht heeft iemand de tip wat er tussenin valt qua design en stabiliteit.
Ik heb laatst de quad lock aangeschaft. Ik had het eerst ook niet zo op hoesjes maar deze is behoorlijk acceptabel. Mijn mening is dat dit ook de mooiste houder is voor op je fiets. Werk makkelijk en zit mega vast op je fiets.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boest
hurp01 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb laatst de quad lock aangeschaft. Ik had het eerst ook niet zo op hoesjes maar deze is behoorlijk acceptabel. Mijn mening is dat dit ook de mooiste houder is voor op je fiets. Werk makkelijk en zit mega vast op je fiets.
Heb jij daar een foto van op jou fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Vanmiddag ontvang in mn 2e fiets binnen 1 week. Hopelijk is deze wel in orde, vertrouwen is wel een beetje weg om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Boest schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Ik gebruik deze op al mn fietsen (Mountainbike, racefiets, motorfiets en nu ook op mn Vanmoof).
Topding en zn geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Boest schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Nieuwe fiets moet nog komen en oude is verkocht :) dus geen foto helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
bakkie1985 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:09:
Vanmiddag ontvang in mn 2e fiets binnen 1 week. Hopelijk is deze wel in orde, vertrouwen is wel een beetje weg om eerlijk te zijn.
Welke problemen had je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Bluetooth verbond niet. Althans binnen 1 sec aan/uit en dan doorlopend waardoor niks mogelijk was. Fiets moest terug naar Vanmoof zodat ik een nieuwe kon ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Boest schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:10:
[...]

Ikzelf gebruik nu een simpele Garmin mount, heel minimalistisch, met een oude iPhone in hoesje met op het hoesje weer een Garmin bevestiging geplakt.
Deze heb ik met de bijgeleverde rubber bandjes vastgezet, maar je zou ook sterke dubbelzijdige tape kunnen gebruiken. Dan is het nóg minimalistischer.
Niet te groot allemaal en snel te verwijderen. Een zwarte iPhone zou minder opvallen….

Paar pica’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpxzVfWpLLK4uyET4zit0zJ_YUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWZywSSNd46hAZrWMTYLOjSk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIR3Ii5jVGiDua-ocyDdkCeexGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s912BsDqzdYPRXJWHDTPRn6P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvrsnqeCCTcph0dZVBo6VYCifFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcujCZE1sfKqwCQvasJNyghI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_D5sNv1x-b4r6SGZXs_-rj6WQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bz1D7uSUkTJ0iSQo45SeovgD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XALyjUzTgSnWZ49JpC_HB1I9cn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSV4dr65UgFWZrFCVw15kY6r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 07-06-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-04 15:18
Joosie200 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:16:

Ziet er goed uit en inderdaad ook nog Apple find me en zelfs een Beeline Velo achtige oplossing geïntegreerd!

Heb werkelijk nul problemen met mijn S3 (van juni 2020), maar anders zou ik het wel weten (zeker als er ook nog paaseitjes mogelijk blijken te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
@Eddy 6 pack

Zou mijn 11pro ook passen op die Garmin mount, ziet er inderdaad supermooi uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
Chillko schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:16:
[...]

Is daarin ook ruimte voor een 15,4 inch laptop? D foto's op de website zijn wat summier.
Ja, ik vervoer mijn Samsonite Pro DLX-5 rugzak in de vanmoof tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
neonite schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Ja, ik vervoer mijn Samsonite Pro DLX-5 rugzak in de vanmoof tas.
Oh dan zit dat wel snor 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:40:
@Eddy 6 pack

Zou mijn 11pro ook passen op die Garmin mount, ziet er inderdaad supermooi uit. :)
Dank je!😀

Ja past ook, maar ziet er wel groter uit natuurlijk.
Ik heb bewust voor een oude iPhone (5s in mijn geval) gekozen.
De 5s is best klein en minimalistischer dan mijn ‘dagelijkse’ 12 pro max, maar toch duidelijk qua display en snel genoeg om alle apps te draaien. (Verbazingwekkend eigenlijk hoe een 8 jaar oude smartphone nog steeds updates krijgt en snel draait!)

Maar je kán dus zo’n zelf klevende bevestigings mount kopen en op je hoesje plakken. En dan draai je je iPhone er met een kwartslag heel makkelijk op en af. Eventueel op een anders hoesje dat je dan alleen met fietsen gebruikt.

En dan met de app van route.nl of zelfs die van Beeline! kun je dan navigeren.

De houder zelf vind je o.a. hier

[ Voor 7% gewijzigd door Eddy 6 pack op 07-06-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Bluetooth verbond niet. Althans binnen 1 sec aan/uit en dan doorlopend waardoor niks mogelijk was. Fiets moest terug naar Vanmoof zodat ik een nieuwe kon ontvangen.
Fiets lijkt zover in orde, alleen schakelen is om te janken 😢
Pagina: 1 ... 84 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.