Mankement? Of is het wennen aan het automatisch schakelen?bakkie1985 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:47:
[...]
Fiets lijkt zover in orde, alleen schakelen is om te janken 😢
Denk om de beeld stabilisatie van de nieuwere iphones. Deze kunnen niet tegen deze trillingenBruzski schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:40:
@Eddy 6 pack
Zou mijn 11pro ook passen op die Garmin mount, ziet er inderdaad supermooi uit.

Onder de motorrijders al langer bekend en laat de vanmoof nou nog ietsjes stugger zijn dan de meeste motoren...

De 1e die geleverd was wel kunnen testen, die schakelde zonder enig probleem. Deze bijna in elke versnelling een klak.svenerator schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:53:
[...]
Mankement? Of is het wennen aan het automatisch schakelen?
Morgen maar weer contacten

Aahh shit. Heb een iphone 11 pro. Wist niet dat die dingen daar niet tegen konden.rsvmark schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:02:
[...]
Denk om de beeld stabilisatie van de nieuwere iphones. Deze kunnen niet tegen deze trillingen![]()
Onder de motorrijders al langer bekend en laat de vanmoof nou nog ietsjes stugger zijn dan de meeste motoren...
Ik ook niet, maar een 5s is niet zo duur meer op MP ofzo hoor. Zijn zat nette exemplaren te vinden.hurp01 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:11:
[...]
Aahh shit. Heb een iphone 11 pro. Wist niet dat die dingen daar niet tegen konden.
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Balen joh.bakkie1985 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:08:
[...]
De 1e die geleverd was wel kunnen testen, die schakelde zonder enig probleem. Deze bijna in elke versnelling een klak.
En blijkbaar nog niets aan verbeterd al die tijd!? 😵💫
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ik bedoelde dus geen 11 pro maar 12 pro, wat betreft de kwestie met trillingen, ik hou het wel met navigeren via mijn apple watch, lolrsvmark schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:02:
[...]
Denk om de beeld stabilisatie van de nieuwere iphones. Deze kunnen niet tegen deze trillingen![]()
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Heeft de 11 pro max hier nu wel of geen probleem mee? Google kan ik het zo snel niet vinden.Bruzski schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:02:
[...]
Ik bedoelde dus geen 11 pro maar 12 pro, wat betreft de kwestie met trillingen, ik hou het wel met navigeren via mijn apple watch, lol
Volgens mij past apple op de 11 pro max ook beeldstabilisatie toe, ik zou er voorzichting mee zijn.hurp01 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:44:
[...]
Heeft de 11 pro max hier nu wel of geen probleem mee? Google kan ik het zo snel niet vinden.

Bij nader inzien en een testrit van 20 km valt het wel mee. Die moofer app is wel verslavend 😂 us in stand 4 is perfect!bakkie1985 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:08:
[...]
De 1e die geleverd was wel kunnen testen, die schakelde zonder enig probleem. Deze bijna in elke versnelling een klak.
Had vandaag een rare: fiets geunlocked, ging ie automatisch weer gelockt na 10-15 seconden.
Ook heb ik wel eens dat ik 'm vanuit de app niet kan unlocken en wegrijden. Telt af maar gaat simpelweg niet in de unlock. Wat helpt is dat ik de kicklock weer activeer en dan opnieuw unlock. Dan doet ie 't wel.
Hebben jullie deze fouten al wel eens gehad?
Ook heb ik wel eens dat ik 'm vanuit de app niet kan unlocken en wegrijden. Telt af maar gaat simpelweg niet in de unlock. Wat helpt is dat ik de kicklock weer activeer en dan opnieuw unlock. Dan doet ie 't wel.
Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC
Bedoel je dat de pin eruit was en vanzelf weer naar binnen ging?falex schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:58:
Had vandaag een rare: fiets geunlocked, ging ie automatisch weer gelockt na 10-15 seconden.
Dat klinkt als een hidden feature van kicklock activeren zonder er tegen aan te hoeven tikken?
Klinkt als een gevalletje WD40.falex schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:58:
De beloofde datum leverdatum zijn we inmiddels voorbij zonder maar iets gehoord te hebben. Iemand recent nog de light S3 ontvangen? Zo ja wanneer besteld?
[ Voor 3% gewijzigd door SAMDERETRIEVER op 08-06-2021 10:46 ]
S3 light besteld op 11 mei 2021, verwachte leverdatum 8 juni, vandaag dus! Tot nu nog geen fiets of tracking code ontvangen. De dag is nog lang ;-) Ik heb ondertussen wel contact opgenomen via de vanmoof chat en daar zeiden ze dat de track & trace code nog zou worden verzonden.SAMDERETRIEVER schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:45:
De beloofde datum leverdatum zijn we inmiddels voorbij zonder maar iets gehoord te hebben. Iemand recent nog de light S3 ontvangen? Zo ja wanneer besteld?
Edit: het viel me net op dat bij het inloggen bij vanmoof.com de mogelijkheid om de bestelling te annuleren, is verdwenen!
[ Voor 10% gewijzigd door niko_c op 08-06-2021 11:27 ]
Mijn outlet S3 besteld op 28 mei komt morgen binnen lees ik net via UPS. Mooi op tijd voor een tochtje richting Giethoorn en terug. Eens zien of de accu me inderdaad verder brengt op een lading dan mijn S1 deed.
Zijn er hier nog meer mensen die de powerbank hebben besteld? Zo ja, wanneer hebben jullie besteld en wat is de verwachte leveringsdatum?
Ik heb er een besteld op 11 mei en de verwachte leverdatum staat op 27 julimad_mike schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:33:
Zijn er hier nog meer mensen die de powerbank hebben besteld? Zo ja, wanneer hebben jullie besteld en wat is de verwachte leveringsdatum?
Omdat ik morgen de S3 al kan verwachten toch maar eens de Moofer app opgezocht in de Playstore. Prijskaartje: 999 euro? Is er een komma vergeten dat de app eigenlijk voor 9.99 euro beschikbaar moet zijn of @quintenadema? Handmatig schakelen lijkt me fijn, voor die feature wil ik wel een tientje betalen. Maar de helft van een nieuwe S3 dat klopt niet helemaal lijkt me?
Ja, ik. Je unlocked 'm beweegt een stukje, en dan gaat ie weer op slot. Zelfs als je gaat hollen met de fiets, springt ie gewoon weer in het slot. Nu staat die van mij helemaal vast. Nog geen tijd gehad om VM te contacten, maar heb net een call ingeschoten. Zal wel weer een nieuw achterwiel worden, maar ik kan er nu niet mee fietsen. Hij staat constant op alarm en gaat er niet meer af. Omdat ie steeds weer in het slot schoot (reset hielp ook niet), ben ik gaan fietsen, en zelfs dan probeert ie te locken, maar dat lukt niet. Dus hoor je de hele tijd tik-tik-tik-tik....en dan op een gegeven moment het alarm. Leuk in de stromende regen, dus ik was een beetje pissed... Kijken of VM 'm wil komen halen ofzo, want ik ben er klaar mee. Zelf een wiel gaan wisselen zie ik ook niet zitten.falex schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:58:
Ik ben blijkbaar niet alleen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hij gaat er toch ook automatisch uit? Dan kan ie er ook weer automatisch in. Zoiets werkt toch met een spoel en electromagneet? Zou dat niet een kwestie zijn van polariteit omdraaien en dan gaat ie de andere kant op?Eddy 6 pack schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:49:
[...]
Bedoel je dat de pin eruit was en vanzelf weer naar binnen ging?
Dat klinkt als een hidden feature van kicklock activeren zonder er tegen aan te hoeven tikken?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Aah nice, ik heb hem 24 april besteld en die van mij staat op 14 augustus. Ik ben benieuwd wanneer ze binnen gaan komen.MaxKorlaar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:40:
[...]
Ik heb er een besteld op 11 mei en de verwachte leverdatum staat op 27 juli
Ik denk dat je zelf de komma over het hoofd hebt gezien, want bij mij (ook Play Store) staat er €9,99. Wat ik overigens nog steeds best duur vind, al is het een stuk minder dan €999.Joosie200 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:41:
Omdat ik morgen de S3 al kan verwachten toch maar eens de Moofer app opgezocht in de Playstore. Prijskaartje: 999 euro? Is er een komma vergeten dat de app eigenlijk voor 9.99 euro beschikbaar moet zijn of @quintenadema? Handmatig schakelen lijkt me fijn, voor die feature wil ik wel een tientje betalen. Maar de helft van een nieuwe S3 dat klopt niet helemaal lijkt me?
Mij leverdatum is afgelopen maandag nog verzet naar komende donderdag, besteld 6 aprilSAMDERETRIEVER schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:45:

Hoezo nieuw wiel, dit lijkt me eerder een probleem met de pin of wellicht de electronica/aansturing van de kicklock?

Kicklock gaat niet automatisch uit, deze wordt door het conische ontwerp van de pin mits deze electromagnetisch vrijgegeven is, vervolgens naar buitengedrukt door de metale schijf die op je achterwiel zit gemonteerd zodra je je wiel ronddraait
dit verklaart soms het lichtjes aanlopen van de pin, een oplossing is vaak dan een beetje wb40 toe te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 08-06-2021 19:31 ]
Bij mij springt ie wel op slot, niet in het slot. Kan dus wel fietsen maar alarm gaat af. Maar opnieuw kickslot aan en dan unlocken werkt voor mij wel.mphilipp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:41:
[...]
Ja, ik. Je unlocked 'm beweegt een stukje, en dan gaat ie weer op slot. Zelfs als je gaat hollen met de fiets, springt ie gewoon weer in het slot. Nu staat die van mij helemaal vast. Nog geen tijd gehad om VM te contacten, maar heb net een call ingeschoten. Zal wel weer een nieuw achterwiel worden, maar ik kan er nu niet mee fietsen. Hij staat constant op alarm en gaat er niet meer af. Omdat ie steeds weer in het slot schoot (reset hielp ook niet), ben ik gaan fietsen, en zelfs dan probeert ie te locken, maar dat lukt niet. Dus hoor je de hele tijd tik-tik-tik-tik....en dan op een gegeven moment het alarm. Leuk in de stromende regen, dus ik was een beetje pissed... Kijken of VM 'm wil komen halen ofzo, want ik ben er klaar mee. Zelf een wiel gaan wisselen zie ik ook niet zitten.
Ik ben blijkbaar niet alleen...
Nou het leek me meer iets softwarematigs.. Kan dus wel fietsen, maar met een fiets die softwarematig op slot staat. En waar het alarm van af gaat. Al die mensen kijkenEddy 6 pack schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:49:
[...]
Bedoel je dat de pin eruit was en vanzelf weer naar binnen ging?
[...]
Klinkt als een gevalletje WD40.

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC
Zie ik er uit als een fietsenmaker?Bruzski schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:23:
[...]
Hoezo nieuw wiel, dit lijkt me eerder een probleem met de pin of wellicht de electronica/aansturing van de kicklock?
Het is begonnen toen ik een nieuw achterwiel kreeg. Lijkt mij erg stug dat daardoor ineens die pin anders gaat werken. Dus ja, het mag liggen aan mijn deurbel, maar dat is wat ik ervan merk. Nieuw achterwiel, kicklock werkt köt. Of ze hebben het gesloopt bij die montage of wat dan ook. Ik ben niet de fietsenmaker, dus ik gok maar wat. Voorlopig kan ik dus niet fietsen, want alarm en aanlopend kicklock.
[ Voor 42% gewijzigd door mphilipp op 08-06-2021 20:27 ]
Vandaag stond de levering van mijn S3 light gepland en had er speciaal een dagje vrijaf voor genomen. Ik vrees dat ik in hetzelfde schuitje zit, want tot nu toe noch track & trace, noch een fiets, noch communicatie van vanmoof mogen ontvangen. Ik heb net via de website een email verstuurd. Hopelijk toch snel levering. Ik heb nog getwijfeld tussen de Dutch ID shadow en de S3 waarbij de S3 het won op basis van de aankoopprijs en snellere beschikbaarheid hier in België. Met de verloren vrije dag en de tijd die je derin stopt, misschien toch al beter voor de shadow gekozenBikerGLE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:20:
[...]
Mij leverdatum is afgelopen maandag nog verzet naar komende donderdag, besteld 6 april

Edit: vandaag via de chat opnieuw contact opgenomen en de fiets zou in hun systeem klaar zijn voor verzending. Het is nu wachten op de UPS track & trace die de komende dagen zal worden verzonden.
[ Voor 11% gewijzigd door niko_c op 09-06-2021 10:12 ]
oscarwashere schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:51:
[...]
Ik denk dat je zelf de komma over het hoofd hebt gezien, want bij mij (ook Play Store) staat er €9,99. Wat ik overigens nog steeds best duur vind, al is het een stuk minder dan €999.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QFKKRNoPLHLNVgazjOpKSTVd.jpg?f=user_large)
Geen komma of punt te bekennen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ONgn2OY0tvoPUc9k5yWyaf2U.jpg?f=user_large)
Via Chrome -> Google Play al geprobeerd? Ik zie €9,99
Ik heb mijn S3 nu een half jaar, en al regelmatig foutcodes 18/19/20/21 gehad. Na talloze resets en firmware updates (en zonder assist, laat op de avond in eerste versnelling een ritje Rotterdam - Den Haag)
staat ie nu ter reparatie in bij VM in Rotterdam.
Mocht hem er zelf heenbrengen vanuit Den Haag omdat ze in Den Haag "geen batterijen doen". Ik vraag me af waarvoor ik dan die Piece of Mind heb gekocht. Ophalen kon ook maar dan zou het minimaal een week duren voor ik de fiets terug zou krijgen, waarschijnlijk langer.
Nu hebben ze geconstateerd dat er misschien iets is met een onderdeel wat niet leverbaar is, en dat het onbepaalde tijd kan duren voordat ik de fiets weer terug krijg. Juist met dit weer en nu ik weer naar kantoor kan komt dit vrij slecht uit. Vind het best wel karig dat ze
Mocht hem er zelf heenbrengen vanuit Den Haag omdat ze in Den Haag "geen batterijen doen". Ik vraag me af waarvoor ik dan die Piece of Mind heb gekocht. Ophalen kon ook maar dan zou het minimaal een week duren voor ik de fiets terug zou krijgen, waarschijnlijk langer.
Nu hebben ze geconstateerd dat er misschien iets is met een onderdeel wat niet leverbaar is, en dat het onbepaalde tijd kan duren voordat ik de fiets weer terug krijg. Juist met dit weer en nu ik weer naar kantoor kan komt dit vrij slecht uit. Vind het best wel karig dat ze
- geen leenfietsen hebben
- geen onderdelen op voorraad
- geen Bikedoctor service voor veel voorkomende problemen
Ik heb gemerkt dat ze wel coulant zijn en doorgaans denken ik oplossingen mits het kan.Damsplaat schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:27:
Ik heb mijn S3 nu een half jaar, en al regelmatig foutcodes 18/19/20/21 gehad. Na talloze resets en firmware updates (en zonder assist, laat op de avond in eerste versnelling een ritje Rotterdam - Den Haag)
Nu hebben ze geconstateerd dat er misschien iets is met een onderdeel wat niet leverbaar is, en dat het onbepaalde tijd kan duren voordat ik de fiets weer terug krijg. Juist met dit weer en nu ik weer naar kantoor kan komt dit vrij slecht uit. Vind het best wel karig dat zeWeet iemand of VM een coulance regeling heeft? Zou wel graag een beetje tegemoetkoming hebben in de vorm van een leenfiets of bijvoorbeeld de voorop bagage drager, heb ik een beetje kans op succes als ik daarom vraag?
- geen leenfietsen hebben
- geen onderdelen op voorraad
- geen Bikedoctor service voor veel voorkomende problemen
Kijk je zou kunnen zeggen dat ze gewoon leen fietsen moeten hebben staan bij een VM shop maar goed als dat er niet is houdt het op. Ook het vergoeden van het huren van een e-bike voor langere periode is eigenlijk niet te doen want dat is heel erg duur.
Coulance voor onkosten eventueel in de vorm van een accessoire voucher zou ik niet onredelijk vinden en is ook wel in te meten in hun proces lijkt me.
Dat is niet echt anti diefstal nee…😵💫falex schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:41:
Nou het leek me meer iets softwarematigs.. Kan dus wel fietsen, maar met een fiets die softwarematig op slot staat. En waar het alarm van af gaat. Al die mensen kijken
Je bent wel erg veeleisend voor die €2k hoor….😉Damsplaat schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:27:
…Zou wel graag een beetje tegemoetkoming hebben in de vorm van een leenfiets of bijvoorbeeld de voorop bagage drager, heb ik een beetje kans op succes als ik daarom vraag?
S3 is bezorgd. Vier krasjes kunnen spotten op het frame. Een op de buis onder het zadel. Drie op de buis waar de accu zit. In app zag ik staan dat de S3 570km op de teller heeft. Hoe check je of de eshifter / hub al gefixt is? Enig idee of er een bepaalde part nummer ergens af te lezen valt?
Wat dacht je van ermee fietsen en kijken hoe het rijdt?🙄Joosie200 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:02:
….Hoe check je of de eshifter / hub al gefixt is?…
Ik heb een nieuw kick lock en een nieuwe eshifter gekregen. Alles in orde behalve dan het welbekende doortrappen in de vierde versnelling. Nieuw wiel is in bestelling. Ik kreeg de optie om het zelf te doen of naar de fietsenmaker brengen en de factuur declareren. Ik neig naar het laatste of is het een makkie?
Is zelf te doen. Maar fietsemaker is later makkelijker met garantie als er toch weer wat mis is na zoveel tijdChillko schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:58:
Ik heb een nieuw kick lock en een nieuwe eshifter gekregen. Alles in orde behalve dan het welbekende doortrappen in de vierde versnelling. Nieuw wiel is in bestelling. Ik kreeg de optie om het zelf te doen of naar de fietsenmaker brengen en de factuur declareren. Ik neig naar het laatste of is het een makkie?
Haha, goed punt. Natuurlijk gedaan. Merk een klak bij versnelling 2 naar 3 en van 3 naar 4. Heb ze wel op custom ingezet: 2 naar 3 bij 18km/u, 3 naar 4 bij 28km/u.Eddy 6 pack schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:38:
[...]
Wat dacht je van ermee fietsen en kijken hoe het rijdt?🙄
Niet altijd trouwens bij 3 naar 4: soms is het ook vloeiend zonder hoorbare klak.
En is het normaal dat het gele knopje van de kick lock er meteen af ligt terwijl ik aan het fietsen ben? Zette net de S3 neer in de stad met kick lock aan en zag al geen geel cirkeltje meer rondom de kick lock zelf. Kijken of ik hem op de terugweg nog vind aan de kant van de weg.
[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 09-06-2021 19:23 ]
Snap je goed. Het is lastig in te schatten wat nou onder product eigenschappen valt of wat echt een probleem is. Volgens mij is doortrappen na de versnelling echt een probleem en van 3 naar 4 altijd aanwezig. Maar misschien dat iemand die problemen had en ze heeft opgelost daar beter antwoord op geven.Joosie200 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:22:
[...]
Haha, goed punt. Natuurlijk gedaan. Merk een klak bij versnelling 2 naar 3 en van 3 naar 4. Heb ze wel op custom ingezet: 2 naar 3 bij 18km/u, 3 naar 4 bij 28km/u.
Niet altijd trouwens bij 3 naar 4: soms is het ook vloeiend zonder hoorbare klak.
Toch niet als je POM hebt bijbetaald…Eddy 6 pack schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:01:
[...]
Je bent wel erg veeleisend voor die €2k hoor….😉
Sony A7 iv en wat recycled glas
Nee natuurlijk niet. Was ook cynisch bedoeld.
Alle problemen en ongemakken die zich voordoen bij deze spiksplinternieuwe fietsen uit de doos zijn absurd als je het mij vraagt!
Maar toch zijn ze niet aan te slepen en wordt het allemaal voor lief genomen. Ja ook door mij!
Voor €2000 heb je gewoon een mooie fiets die 95% van de tijd heerlijk fietst. En €2000 is dan echt een koopje vind ik.
In perspectief en beetje off topic: mijn iPhone was al iets van €1400, dát is eigenlijk belachelijk, en dan is de S3 niet duur als je het reëel bekijkt!
[ Voor 15% gewijzigd door Eddy 6 pack op 09-06-2021 20:12 ]
Hoe zit het nu met de levertijden. Als je leverdatum tussen 12 en 26 juni ligt moet je dan nog steeds ervan uitgaan dat je pas in juli of augustus krijgt net als exact vorig jaar? Of zijn de leveringen nu echt wel tussen de twee aangegeven uitersten
Die van mij kwam op de tweede dag na de eerstgenoemde datum. Volgens de berichten duurt de blauwe wel wat langer op dit moment.Smartbikers schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:38:
Hoe zit het nu met de levertijden. Als je leverdatum tussen 12 en 26 juni ligt moet je dan nog steeds ervan uitgaan dat je pas in juli of augustus krijgt net als exact vorig jaar? Of zijn de leveringen nu echt wel tussen de twee aangegeven uitersten
Ik heb mijn zwarte (nieuw) besteld op 30 mei. Levertijd volgens site:
* VanMoof S3 Dark --- 05 June 2021 - 19 June 2021
* Bagagedrager voor de S3 --- 20 June 2021
* VanMoof Grote fietstas ---14 July 2021
* Shipping costs
Op de website stond aangegeven dat er snelle levering zou zijn; 1 tot 2 weken. 5 juni is dan ongeveer 1 week, maar 19 juni weer bijna 3. De order staat nog op 'open'. Helaas, want ik ben erg benieuwd
.
Overigens lijken de fietsen nu nog steeds zonder verzendkosten bestelbaar te zijn, de mijne was nog met.
* Shipping costs
Op de website stond aangegeven dat er snelle levering zou zijn; 1 tot 2 weken. 5 juni is dan ongeveer 1 week, maar 19 juni weer bijna 3. De order staat nog op 'open'. Helaas, want ik ben erg benieuwd
Overigens lijken de fietsen nu nog steeds zonder verzendkosten bestelbaar te zijn, de mijne was nog met.
Ik had vorig jaar een pre-order die een maand te laat was. Ben heel benieuwd hoe dit gaat deze keer.
Tik hem aan, ik krijg iedere dag toch meer het gevoel dat ik wil fietsen;)Contagion schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:50:
* Shipping costs
Op de website stond aangegeven dat er snelle levering zou zijn; 1 tot 2 weken. 5 juni is dan ongeveer 1 week, maar 19 juni weer bijna 3. De order staat nog op 'open'. Helaas, want ik ben erg benieuwd.
Besteld op 1 juni.
PRODUCT (S) EXPECTED DELIVERY DATE
* Bagagedrager voor de S3 22 June 2021
* VanMoof Grote fietstas 16 July 2021
* VanMoof S3 Dark 05 June 2021 - 19 June 2021
* Shipping costs
Die data zeggen volgens mij echt niet veel.
Ik had m’n fiets 4-2 besteld tezamen met de achterdrager.
Levertijd fiets was 10 dagen toen.
De achterdrager zou niet op voorraad zijn en levertijd 4 weken.
De achterdrager is 2 dagen later op 6-2 geleverd en de fiets na 10 WERKdagen op 18-2.
Ik had m’n fiets 4-2 besteld tezamen met de achterdrager.
Levertijd fiets was 10 dagen toen.
De achterdrager zou niet op voorraad zijn en levertijd 4 weken.
De achterdrager is 2 dagen later op 6-2 geleverd en de fiets na 10 WERKdagen op 18-2.
Inmiddels een paar dagen verder en zo langzamerhand mijn fiets gaan vertrouwen. Een aantal korte en langere ritten gemaakt en gespeeld met de Vanmoof en Moofer app. Merk dat mijn voorkeur uitgaat naar de Moofer app waarbij mijn toestel met Quadlock op het stuur zit. De interface is simpelweg beter!
De standen van de Moofer app zijn leuk maar de actieradius is echt huilen geblazen bij hoge ondersteuning. Gisteren met deze instellingen gespeeld en als je de ondersteuning op 2 zet in de EU stand heb je een prima actieradius en haal je in elk geval ruim meer als 50 km
. Overweeg wel om de powerpack erbij te gaan bestellen om het verhaaltje compleet te maken.
Ik heb de bagagedrager voorzien van 2 tassen die ik al op mn analoge Gazelle had zitten (https://www.mantel.com/basil-city-enkele-fietstas) deze passen perfect en lopen nergens aan.
De fiets heeft nul problemen, van kicklock tot eventuele schade, alles werk perfect en is in topstaat. Dat mag ook weleens gezegd worden!
De standen van de Moofer app zijn leuk maar de actieradius is echt huilen geblazen bij hoge ondersteuning. Gisteren met deze instellingen gespeeld en als je de ondersteuning op 2 zet in de EU stand heb je een prima actieradius en haal je in elk geval ruim meer als 50 km

Ik heb de bagagedrager voorzien van 2 tassen die ik al op mn analoge Gazelle had zitten (https://www.mantel.com/basil-city-enkele-fietstas) deze passen perfect en lopen nergens aan.
De fiets heeft nul problemen, van kicklock tot eventuele schade, alles werk perfect en is in topstaat. Dat mag ook weleens gezegd worden!
Levering voor mijn s3 light stond op 8 juni gepland - bestelt op 11 mei - , maar heb op die dag geen fiets of bericht van Vanmoof ontvangen. Zelf contact opgenomen via de chat en daar excuseerden ze zich voor de gebrekkige communicatie. De fiets zou in hun systeem klaar zijn voor verzending en nog voor het einde van deze week zou ik een UPS track & trace ontvangen. Ondertussen is de leverdatum op myvanmoof aangepast naar 11 juni.Smartbikers schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:38:
Dat het een mooie fiets is wil ik niet tegenspreken, maar met alle problemen die je al kort na de levering ziet zou ik continu met de angst zitten dat het ding maar 2-3 jaar mee gaat.Eddy 6 pack schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:09:
[...]
Nee natuurlijk niet. Was ook cynisch bedoeld.
Alle problemen en ongemakken die zich voordoen bij deze spiksplinternieuwe fietsen uit de doos zijn absurd als je het mij vraagt!
Maar toch zijn ze niet aan te slepen en wordt het allemaal voor lief genomen. Ja ook door mij!
Voor €2000 heb je gewoon een mooie fiets die 95% van de tijd heerlijk fietst. En €2000 is dan echt een koopje vind ik.
In perspectief en beetje off topic: mijn iPhone was al iets van €1400, dát is eigenlijk belachelijk, en dan is de S3 niet duur als je het reëel bekijkt!
Zeker de naaf die kraakt geeft me geen vertrouwen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Mijn S3 light is ook vertraagd naar 11 juni, laten we hopen dat ze vandaag een grote batch gaan verzenden.niko_c schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:40:
[...]
Levering voor mijn s3 light stond op 8 juni gepland - bestelt op 11 mei - , maar heb op die dag geen fiets of bericht van Vanmoof ontvangen. Zelf contact opgenomen via de chat en daar excuseerden ze zich voor de gebrekkige communicatie. De fiets zou in hun systeem klaar zijn voor verzending en nog voor het einde van deze week zou ik een UPS track & trace ontvangen. Ondertussen is de leverdatum op myvanmoof aangepast naar 11 juni.
Hi allemaal,
Volg dit draadje al een tijdje en heb veel reviews en video's over de S3 bekeken. Ik vind het een hele mooie en gave fiets, maar lees ook wat negatieve ervaringen rondom de e-shifter, voorwielmotor en irritaties rondom het kickslot. Vooral de tikken tijdens het schakelen baren mij zorgen. Hebben alle fietsen dit of zijn dit vooral incidenten? Hoe erg storen deze zaken jullie bij dagelijks gebruik (woon-werk 5KM)?
Dank voor jullie input!
Volg dit draadje al een tijdje en heb veel reviews en video's over de S3 bekeken. Ik vind het een hele mooie en gave fiets, maar lees ook wat negatieve ervaringen rondom de e-shifter, voorwielmotor en irritaties rondom het kickslot. Vooral de tikken tijdens het schakelen baren mij zorgen. Hebben alle fietsen dit of zijn dit vooral incidenten? Hoe erg storen deze zaken jullie bij dagelijks gebruik (woon-werk 5KM)?
Dank voor jullie input!
Voor wat ik kan inschatten hebben veel fietsen wel iets. Maar het wordt altijd netjes opgelost, al moet je soms even geluk hebben.TictaCNL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:48:
Hi allemaal,
Dank voor jullie input!
Ik heb heel veel pech maar nog steeds de beste aankoop in jaren 😅
Hier exact hetzelfde, ik heb ook 30 mei besteld. Ik heb gisteren nog via de chat gevraagd wanneer die datum range wat specifieker wordt, maar dat konden ze helaas niet aangeven.Contagion schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:50:
* Shipping costs
Op de website stond aangegeven dat er snelle levering zou zijn; 1 tot 2 weken. 5 juni is dan ongeveer 1 week, maar 19 juni weer bijna 3. De order staat nog op 'open'. Helaas, want ik ben erg benieuwd.
Heb de S3 nu een paar weken in gebruik en bevalt me echt goed.
Hebben jullie ook van dat gereutel in de kettingkast? De fiets fiets fijn hoor maar kan het geen hele stille fiets noemen.
Verder gelukkig nog niet tegen noemenswaardige problemen aangelopen.
Hebben jullie ook van dat gereutel in de kettingkast? De fiets fiets fijn hoor maar kan het geen hele stille fiets noemen.
Dat ratelen wordt minder doordat de haartjes in de kettingkast slijten.AMDman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:59:
Heb de S3 nu een paar weken in gebruik en bevalt me echt goed.
Gisteren moest ik een stuk door de binnenstad van Dordrecht.
Wegen met die kinderkopjes... M'n vullingen trilde uit m'n tanden
was niet heel comfortabel.
De dutchy mountains fietstas zat vrij vol maar zal als een huis aan de bagagedrager
Wegen met die kinderkopjes... M'n vullingen trilde uit m'n tanden
De dutchy mountains fietstas zat vrij vol maar zal als een huis aan de bagagedrager
Zo'n naaf is niet gemaakt om onder belasting te schakelen. Als je weinig kracht zet hoor je vrijwel geen tik.TictaCNL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:48:
Hi allemaal,
Dank voor jullie input!
Zelf schakel ik handmatig dus ik heb helemaal nergens last van!
Werkt handmatig schakelen ook helemaal zonder belasting, dus als je de trappers stil houdt? Een van de redenen voor mij om naar een VanMoof te gaan is omdat hij automatisch kan schakelen, zodat je uitrollend richting verkeerslicht niet stil blijkt te staan met je versnelling op '1' maar dat het mechaniek nog niet op 1 staat met een hoop gereutel tot gevolg als je weer wegtrapt bij groen.
Ik heb op een speedpedelec gereden met automatische enviolo. Dat werkt ook wel; hij schakelt op basis van de ingestelde voorkeurs-trapfrequentie, maar ergens voelde dat onnatuurlijk aan omdat je 'geen verschil' voelt tijdens het trappen terwijl je wel sneller gaat. Je benen gaan niet steeds sneller draaien.
Ik heb op een speedpedelec gereden met automatische enviolo. Dat werkt ook wel; hij schakelt op basis van de ingestelde voorkeurs-trapfrequentie, maar ergens voelde dat onnatuurlijk aan omdat je 'geen verschil' voelt tijdens het trappen terwijl je wel sneller gaat. Je benen gaan niet steeds sneller draaien.
[ Voor 28% gewijzigd door Contagion op 10-06-2021 13:43 ]
Ja handmatig schakelen doe ik juist als ik de trappers even stil houd. (Zoals je op een gewone fiets met versnelling ook doet)Contagion schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:41:
Werkt handmatig schakelen ook helemaal zonder belasting, dus als je de trappers stil houdt? Een van de redenen voor mij om naar een VanMoof te gaan is omdat hij automatisch kan schakelen, zodat je uitrollend richting verkeerslicht niet stil blijkt te staan met je versnelling op '1' maar dat het mechaniek nog niet op 1 staat met een hoop gereutel tot gevolg als je weer wegtrapt bij groen.
Pas als je helemaal stil staat schakelt hij terug naar 1.
Dus als je zoals je zegt uitrolt richting verkeerslicht, en dus ook niet trapt, blijft hij gewoon nog in de versnelling staan!
Ik schakel bijv dan altijd een versnelling terug als ik uitrol richting verkeerslicht etc.
Hallo,
Ben me aan het oriënteren voor een e-bike. Dit zijn mijn favorieten:
Vanmoof s3
Cowboy 4
Veloretti Ace
De volgende issues zijn voor mij belangrijk:
Kun je de instellingen wijzigen, dat deze fiets 32km/u kan rijden?
Heeft het verschillende frame-maten (hoogtes)?
Kun je het stuur makkelijk verstellen?
Vanmoof s3
Cowboy 4
Veloretti Ace
En vooral een kwalitatief hoogstaande batchSAMDERETRIEVER schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:42:
[...]
Mijn S3 light is ook vertraagd naar 11 juni, laten we hopen dat ze vandaag een grote batch gaan verzenden.
Voor de S3 zijn de antwoorden:a.vanderster schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:24:
Hallo,
Vanmoof s3
Cowboy 4
Veloretti Ace
[mogen we niet zeggen, zie topic waarschuwing onderin beeld]
Nee, alleen keuze uit een S en X frame/model, maar in 1 maat per type. De X is kleiner.
Als je dat slechts eenmalig wil doen wel, als je het vaker wil doen niet. Het stuur verhoog je met ringen die je er eenvoudig tussen zet, maar hiervoor moet je wel gereedschap hebben (meegeleverd bij de fiets uiteraard). Dat is makkelijk, maar niet als je zeg een paar keer per week op en neer wil.
Snelheid wijzigen:a.vanderster schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:24:
Hallo,
Vanmoof s3
Cowboy 4
Veloretti Ace
Vanmoof ja eenvoudig
Cowboy nee niet meer
Veloretti denk het niet
Frame maten:
Alle fietsen 1 maat volgens mij
Stuur verstelbaar
Vanmoof enkel met 2 opvul ringen hoger te maken
Andere fietsen weet ik niet
Ik heb op YouTube ook een filmpje gezien van iemand die zin fietsenmaker een andere stuurpen (?) heeft laten monteren, zodat het stuur hoger kan dan met de twee schijven van VanMoof zelf.
Het zag er alleen niet uit 🙂Contagion schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:37:
Ik heb op YouTube ook een filmpje gezien van iemand die zin fietsenmaker een andere stuurpen (?) heeft laten monteren, zodat het stuur hoger kan dan met de twee schijven van VanMoof zelf.
Io vroeg mezelf af of er niet een derde schijf tussen past.
En is super onveilig, stoeprandje te hard en knak tandjes eruit!
Even een update, daar mijn S3 uit de outlet vandaag is geleverd. Kwam niet in de originele doos maar wel met toolbox en reflectoren etc..
Na de verhalen hier te hebben gelezen over de motorkabel was ik blij om te zien dat deze al volledig was geïnstalleerd. Ik heb enkel de pedalen moeten vastdraaien en het stuur een kwartslag draaien en vastzetten. Helemaal geen schade/krasjes kunnen ontdekken, enkel de pedalen wat vies.
Laden ging prima en het registeren ging ook vlotjes via de de app zonder dat ik naar de klantenservice hoefde te bellen. Via de app zag ik dat er circa 1300 km was gereden dus vind de prijs van 1299 schappelijk tot nu toe.
Na de verhalen hier te hebben gelezen over de motorkabel was ik blij om te zien dat deze al volledig was geïnstalleerd. Ik heb enkel de pedalen moeten vastdraaien en het stuur een kwartslag draaien en vastzetten. Helemaal geen schade/krasjes kunnen ontdekken, enkel de pedalen wat vies.
Laden ging prima en het registeren ging ook vlotjes via de de app zonder dat ik naar de klantenservice hoefde te bellen. Via de app zag ik dat er circa 1300 km was gereden dus vind de prijs van 1299 schappelijk tot nu toe.
waarom heb je een nieuwe shifter gekregen??Chillko schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:58:

Geen idee eerlijk gezegd. Heeft de certified workshop vervangen. Er zat speling op het wiel en toen hij dat had vervangen kreeg hij de eshifter niet meer goed en toen heeft hij er een nieuwe op gezet. Nouja prima!Bruzski schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:56:
[...]
waarom heb je een nieuwe shifter gekregen??
3de schijf past niet, 2 is echt max, zodra je er aan trekt loop je de risico te bedrading stuk te trekken, losse verstelbare stuurpen met andere stuur is mogelijk alleen moet je de bedrading aanpassen en remknijpers/knoppen overzetten, te veel werk voor een leek lijkt mij.Chillko schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:38:
Io vroeg mezelf af of er niet een derde schijf tussen past.
En problemen met doortrappen had je al?Chillko schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:01:
[...]
Geen idee eerlijk gezegd. Heeft de certified workshop vervangen. Er zat speling op het wiel en toen hij dat had vervangen kreeg hij de eshifter niet meer goed en toen heeft hij er een nieuwe op gezet. Nouja prima!

Wat zijn de ervaringen met de outlet? Ik twijfel of ik een outlet bike ga kopen (1800 - almost perfect) of toch een nieuwe. Zeker als ik een code bemachtig en voor eur 100 accessoires haal, wordt het verschil wel klein tussen outlet en nieuw..
Tja ik kan niet bij een ander in de portemonnee kijken maar bij een nieuwe heb je wel het nieuwere model. En die code moet geen probleem zijn 😉Worsteneter schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:09:
Wat zijn de ervaringen met de outlet? Ik twijfel of ik een outlet bike ga kopen (1800 - almost perfect) of toch een nieuwe. Zeker als ik een code bemachtig en voor eur 100 accessoires haal, wordt het verschil wel klein tussen outlet en nieuw..
Heb eergisteren mijn vanmoof light s3 mogen ontvangen (besteld 11mei leverdatum exp 8 juni) .Bruzski schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:02:
[...]
3de schijf past niet, 2 is echt max, zodra je er aan trekt loop je de risico te bedrading stuk te trekken, losse verstelbare stuurpen met andere stuur is mogelijk alleen moet je de bedrading aanpassen en remknijpers/knoppen overzetten, te veel werk voor een leek lijkt mij.
hierbij heb ik ook meteen de 2 ringen geplaatst (1m93) had het stuur plots in mijn handen dacht meteen "oei kabels over". Had veel gelezen dus extra voorzichtig maar tot mijn verbazing zat toch er toch een cm of 10 overschot in.Waarschijnlijk ook iets wat ze hebben veranderd tov het oude model.Wel heb je niet genoeg buis om een 3de ring te plaatsen en beetje veilig te blijven.
betreft de versnellingen had uit voorzorg het achterwiel gedemonteerd en gekeken of de versnellingsnaaf netjes uitgelijnd en gemonteerd was volgens de service manual van sturmy archer voor dit type naaf.Dit zat netjes in elkaar en die fiets schakelt ook geruisloos en vlot zelfs wanneer er met volle kracht op de pedalen gestaan word.
1 puntje van kritiek zijn de remmen had deze nog speciaal gereinigd met brakeclean en paar keer goed ingeremd maar vind de remmen vrij luidruchtig en niet super krachtig.ga dit even aanzien en denk dat dit de eerste grote upgrade zal worden gezien dit mijn woon/werk fiets is.
heb wel al de pedalen gewisseld voor een iets groter model vind dit persoonlijk comfortabeler https://www.bol.com/nl/p/...mm/9300000020208769/?s2a=
inmiddels 150km gereden en tot nu toe geen spijt begon toch wat te twijfelen nadat ik besteld had en de verhalen begon in te lezen,Maar dit is voor mij helemaal weggenomen en vind het voor dit geld een super mooie en degelijke fiets.
Stomme vraag mischien, maar had je een t&t ontvangen? Ik heb een dag na jou besteld maar nog niks gehoord of gezien. Verwachte Delivery date staat op vandaag.wobb schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:41:
[...]
Heb eergisteren mijn vanmoof light s3 mogen ontvangen (besteld 11mei leverdatum exp 8 juni) .
hierbij heb ik ook meteen de 2 ringen geplaatst (1m93) had het stuur plots in mijn handen dacht meteen "oei kabels over". Had veel gelezen dus extra voorzichtig maar tot mijn verbazing zat toch er toch een cm of 10 overschot in.Waarschijnlijk ook iets wat ze hebben veranderd tov het oude model.Wel heb je niet genoeg buis om een 3de ring te plaatsen en beetje veilig te blijven.
betreft de versnellingen had uit voorzorg het achterwiel gedemonteerd en gekeken of de versnellingsnaaf netjes uitgelijnd en gemonteerd was volgens de service manual van sturmy archer voor dit type naaf.Dit zat netjes in elkaar en die fiets schakelt ook geruisloos en vlot zelfs wanneer er met volle kracht op de pedalen gestaan word.
1 puntje van kritiek zijn de remmen had deze nog speciaal gereinigd met brakeclean en paar keer goed ingeremd maar vind de remmen vrij luidruchtig en niet super krachtig.ga dit even aanzien en denk dat dit de eerste grote upgrade zal worden gezien dit mijn woon/werk fiets is.
heb wel al de pedalen gewisseld voor een iets groter model vind dit persoonlijk comfortabeler https://www.bol.com/nl/p/...mm/9300000020208769/?s2a=
inmiddels 150km gereden en tot nu toe geen spijt begon toch wat te twijfelen nadat ik besteld had en de verhalen begon in te lezen,Maar dit is voor mij helemaal weggenomen en vind het voor dit geld een super mooie en degelijke fiets.
Goed om te lezen: Het kan dus wel geruisloos zonder doortrappen met kracht op de pedalenwobb schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:41:
[...]
Wacht hier op een nieuw achterwiel. Heb je misschien nog tips vanuit de service manual waar op te letten? (zoals spacer ringen en positie shifter)
Ah want wat nu in de outlet staat is niet het 2021 model? Nee dan is het sowieso een nobrainer inderdaad 😊Chillko schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:17:
[...]
Tja ik kan niet bij een ander in de portemonnee kijken maar bij een nieuwe heb je wel het nieuwere model. En die code moet geen probleem zijn 😉
Ik vorige week levering gekregen van de 2e fiets. De eerste had een bluetooth probleem.Channelmaster schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:
[...]
Goed om te lezen: Het kan dus wel geruisloos zonder doortrappen met kracht op de pedalen![]()
Wacht hier op een nieuw achterwiel. Heb je misschien nog tips vanuit de service manual waar op te letten? (zoals spacer ringen en positie shifter)
Deze trapt ook niet door en schakelt geruisloos. Incidenteel kleine tik van 3 naar 4 maar niets storends.
Nouja, dat is een aanname van mij natuurlijk. Maar dat zou je even kunnen checken 😅Worsteneter schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Ah want wat nu in de outlet staat is niet het 2021 model? Nee dan is het sowieso een nobrainer inderdaad 😊
Een tijdje terug zag ik dat er zowel "S3" als "S3 2021" in de outlet stonden, dus als er niets achter staat is het de 'oude'.Chillko schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:59:
[...]
Nouja, dat is een aanname van mij natuurlijk. Maar dat zou je even kunnen checken 😅
Dit heb ik inderdaad ook gezien, maar dacht dan mogelijk alles nu al 2021 was. Zeker weten doe je het nooitoscarwashere schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:00:
[...]
Een tijdje terug zag ik dat er zowel "S3" als "S3 2021" in de outlet stonden, dus als er niets achter staat is het de 'oude'.
Wat zijn de ervaringen met accessoires? Ik twijfel tussen bagagedrager met fietstas of bakje voorop. Ik fiets nu vaak met leren schoudertas naar het werk, maar wil die ergens op de fiets kwijt. Qua omvang laptop en wat papieren.
Ben ook benieuwd naar ervaringen met een extra hangslot, dit lijkt mij in Amsterdam geen overbodige luxe.
Persoonlijk vind ik het bakje voorop niet handig, er kan amper iets op qua gewicht.
Bagagedrager in combinatie met de tassen is prima.
Ik woon zelf in Rotterdam en ook hier is de ketting geen overbodige luxe.
Ik heb een uit de outlet binnen tien dagen in huis. Paar krasjes op het frame. Tussen de 250km en 1000km gereden bleek 570km te zijn. De eshifter maakt het klak geluid tussen opschakelen van 2 naar 3 en 3 naar 4. Maar daarover is genoeg geschreven in dit topic.Worsteneter schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:09:
Voordeel: je hoeft niet de power cable zelf te zien verbinden met de motor. Het is stuur recht zetten en trappers monteren en klaar. En met het geld wat ik bespaar heb ik PoM afgesloten. Hou zelfs nog geld over voor een bagagedrager of voorrek of vouwslot.
Tasje met laptop en wat papierwerk is al te zwaar? En je ziet je voorwiel ook minder denk ik, maar geen last met sturen?dr frasier schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:39:
Persoonlijk vind ik het bakje voorop niet handig, er kan amper iets op qua gewicht.
Heb jij ervaring met een van de beide hangsloten die je bij vm kan aanschaffen?
ik had geen tracking ontvangen voor de 8ste juni "de verwachte leverdatum" maar zag toen wel dat "cancel order" weg was.Toen heb ik 8juni rond 12h via de chat functie naar info gevraagd en kreeg ik een plots een tracking nr van ups. En daarop volgde ook meteen een mail van ups dat er net een pakket was aangemaakt met een verwachte leverdatum en dat ik de deze de volgende ochtend kon volgen, heel toevallig.SAMDERETRIEVER schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:51:
[...]
Stomme vraag mischien, maar had je een t&t ontvangen? Ik heb een dag na jou besteld maar nog niks gehoord of gezien. Verwachte Delivery date staat op vandaag.
Stonden er nog 5 in de ups vrachtwagen ,zaken gaan niet slecht daar bij vanmoof .De doos was wel aan de achterkant open dus was al huiverig maar geen beschadigingen of opmerkingen dus vond het al bij al wel een positieve ervaring.
Communicatie kon wel beter uit hun eigen initiatief voor een artikel van 2000€ maar via de chat werd ik altijd binnen de 10min verder geholpen.
Cancel order is bij mij al ruim een week weg. Inderdaad van de chat gehoord dat dat een goed teken was dat die er aan komt. Helaas verder nog niks gehoord.wobb schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:00:
[...]
ik had geen tracking ontvangen voor de 8ste juni "de verwachte leverdatum" maar zag toen wel dat "cancel order" weg was.Toen heb ik 8juni rond 12h via de chat functie naar info gevraagd en kreeg ik een plots een tracking nr van ups. En daarop volgde ook meteen een mail van ups dat er net een pakket was aangemaakt met een verwachte leverdatum en dat ik de deze de volgende ochtend kon volgen, heel toevallig.
Stonden er nog 5 in de ups vrachtwagen ,zaken gaan niet slecht daar bij vanmoof .De doos was wel aan de achterkant open dus was al huiverig maar geen beschadigingen of opmerkingen dus vond het al bij al wel een positieve ervaring.
Communicatie kon wel beter uit hun eigen initiatief voor een artikel van 2000€ maar via de chat werd ik altijd binnen de 10min verder geholpen.
Bedankt voor alle informatie! Ik heb gisteren de VanMoof S3 Dark met accessoires besteld! Hopen op een goede ervaring
Kom van een Tesla Model 3, dus ben wel iets gewend
[ Voor 18% gewijzigd door TictaCNL op 11-06-2021 11:07 ]
Ik denk dat dat al te zwaar is inderdaad, met sturen geen probleem, maar is het al iets van gewicht heeft heb je al snel, bij slecht wegdek dat het bakje/ voorlicht, op de band klapt...Worsteneter schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:47:
[...]
Tasje met laptop en wat papierwerk is al te zwaar? En je ziet je voorwiel ook minder denk ik, maar geen last met sturen?
Heb jij ervaring met een van de beide hangsloten die je bij vm kan aanschaffen?
Heb zelf de ketting bij VM gekocht....
"cancel order"Was bij mij ook al een paar dagen weg en 2 weken geleden ook al eens maar de dag erna weer terug keek echt teveel naar de site
de afstelling van de naaf heb ik gecontroleerd volgens de service manual van de naaf en het filmpje van vanmoof zelf.Natuurlijk heeft vanmoof hun eigen twist hier aan gegeven wat het 1 op 1 overnemen moeilijk maakt. Maar je kan wel kijken of alles goed gemonteerd is en likje vet waar nodig voorzien
https://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/x-rk4
https://support.vanmoof.c...fter-van-de-vanmoof-s3-x3
in dit filmpje zie je het probleem van de naaf dat is dat je in deze in 2de versnelling moet afstellen,en met de kabelspanning de fijnafstelling doet en hier gaat het mis bij vanmoof gezien dit elektrisch geregeld word.en de markeringen niet aanwezig zijn eens het wiel gemonteerd is.
https://www.youtube.com/w...ZNA&ab_channel=BikeFriday
Als je naar andere fabrikanten kijkt met elektronische versnellingen "shimano" die hebben nog een optie om de fijnafstelling apart te regelen.Dus toekomstgericht zullen ze dit toch moeten gaan voorzien gezien slijtage van onderdelen een andere afstelling vereisen.
Heb trouwens beide apps getest
automatisch en manueel schakelen dit werkt op beide in mijn geval geruisloos.

de afstelling van de naaf heb ik gecontroleerd volgens de service manual van de naaf en het filmpje van vanmoof zelf.Natuurlijk heeft vanmoof hun eigen twist hier aan gegeven wat het 1 op 1 overnemen moeilijk maakt. Maar je kan wel kijken of alles goed gemonteerd is en likje vet waar nodig voorzien
https://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/x-rk4
https://support.vanmoof.c...fter-van-de-vanmoof-s3-x3
in dit filmpje zie je het probleem van de naaf dat is dat je in deze in 2de versnelling moet afstellen,en met de kabelspanning de fijnafstelling doet en hier gaat het mis bij vanmoof gezien dit elektrisch geregeld word.en de markeringen niet aanwezig zijn eens het wiel gemonteerd is.
https://www.youtube.com/w...ZNA&ab_channel=BikeFriday
Als je naar andere fabrikanten kijkt met elektronische versnellingen "shimano" die hebben nog een optie om de fijnafstelling apart te regelen.Dus toekomstgericht zullen ze dit toch moeten gaan voorzien gezien slijtage van onderdelen een andere afstelling vereisen.
Heb trouwens beide apps getest

Qua gewicht is het met sturen inderdaad geen probleem, want de voordrager zit vast aan een vast deel van het frame dat niet 'meestuurt' met het wiel. De drager blijft dus recht zitten terwijl je links of rechts stuurt; dit zorgt enkel voor de nodige visuele verwarring.dr frasier schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Ik denk dat dat al te zwaar is inderdaad, met sturen geen probleem, maar is het al iets van gewicht heeft heb je al snel, bij slecht wegdek dat het bakje/ voorlicht, op de band klapt...
Heb zelf de ketting bij VM gekocht....
Ik heb zelf ook geruisloos schakelen nadat ik een nieuw wiel had ontvangen, werkt perfect met mijn oude e-shifter, geruisloos schakelen heeft te maken met het nieuwe achterwiel die mensen hebben ontvangen voor hun 2020 danwel begin 2021 modellen, zowiezo heeft iedereen het nieuwe achterwiel op zijn na 7 april 2021 bestelde S3wobb schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:41:
[...]
Heb eergisteren mijn vanmoof light s3 mogen ontvangen (besteld 11mei leverdatum exp 8 juni) .
Niet iedereen, mijn S3 2021 was besteld op 13 aprilBruzski schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:30:
[...]
zowiezo heeft iedereen het nieuwe achterwiel op zijn na 7 april 2021 bestelde S3
Ik heb gisteren besteld, weet ik dan zeker dat ik het nieuwe achterwiel heb?Bruzski schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:30:
[...]
Ik heb zelf ook geruisloos schakelen nadat ik een nieuw wiel had ontvangen, werkt perfect met mijn oude e-shifter, geruisloos schakelen heeft te maken met het nieuwe achterwiel die mensen hebben ontvangen voor hun 2020 danwel begin 2021 modellen, zowiezo heeft iedereen het nieuwe achterwiel op zijn na 7 april 2021 bestelde S3
Dat weet je natuurlijk nooit natuurlijk met VM maar lijkt me wel.TictaCNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:59:
[...]
Ik heb gisteren besteld, weet ik dan zeker dat ik het nieuwe achterwiel heb?
Laatste tijd mee gelezen in het topic, en laatst de knoop door gehakt om ook een van Moof te halen.
Tot mijn verbazing (snel) heb ik vandaag een tracking mail gekregen.
S3 light besteld op 2 Juni en zojuist een mail van UPS.
Kortom lijkt het op een erg korte levertijd 👍. Zal tevens een update plaatsen zodra die binnen. Is.
Tot mijn verbazing (snel) heb ik vandaag een tracking mail gekregen.
S3 light besteld op 2 Juni en zojuist een mail van UPS.
Kortom lijkt het op een erg korte levertijd 👍. Zal tevens een update plaatsen zodra die binnen. Is.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.