Je weet zeker dat het niet de accessoires zijn? 😅 Je zal niet de eerste zijn...Xentor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:02:
Laatste tijd mee gelezen in het topic, en laatst de knoop door gehakt om ook een van Moof te halen.
Tot mijn verbazing (snel) heb ik vandaag een tracking mail gekregen.
S3 light besteld op 2 Juni en zojuist een mail van UPS.
Kortom lijkt het op een erg korte levertijd 👍. Zal tevens een update plaatsen zodra die binnen. Is.
Met een gewicht van 32,5kg hoop ik dat niet anders zijn de accesoires wel erg zwaarChillko schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:03:
[...]
Je weet zeker dat het niet de accessoires zijn? 😅 Je zal niet de eerste zijn...
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Ah nice! Gefeliciteerd!Xentor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:17:
[...]
Met een gewicht van 32,5kg hoop ik dat niet anders zijn de accesoires wel erg zwaar
hmm, hier heb ik soms ook last van, en ik vermoed dat het komt door de VM app. Heb android. Zelf sluit ik soms de app na gebruik via de app drawer. als ik ga fietsen open ik even de app en werkt unlocken bijna altijd probleemloos. Maar het is zeldzaam dat mn telefoon snel leeg gaat, dus ik kan ook niet met zekerheid zeggen of het door de VM app komt.Chillko schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:19:
[Afbeelding]
De VanMoof app slurpt mijn accu helemaal leeg. Als ik hem op optimaliseren zet ben ik bang dat het herkennen voor unlocken niet goed meer werkt.
Wat is jullie ervaring?
Gebruik je de laatste versie?
HBO88 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:41:
[...]
hmm, hier heb ik soms ook last van, en ik vermoed dat het komt door de VM app. Heb android. Zelf sluit ik soms de app na gebruik via de app drawer. als ik ga fietsen open ik even de app en werkt unlocken bijna altijd probleemloos. Maar het is zeldzaam dat mn telefoon snel leeg gaat, dus ik kan ook niet met zekerheid zeggen of het door de VM app komt.
Gebruik je de laatste versie?
:strip_exif()/f/image/q0NVFU42eRaYQ7xIws5bU1jb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja de laatste versie, en dan te bedenken dat ik niet heb gefietst vandaag. Ik zal een kijken als ik optimalisatie wel aan laat of het unlocken dan nog vloeiend gaat. Nu werkt het namelijk vet goed 😀
:fill(white):strip_exif()/f/image/nE5gMpZkb5ogly9I1j7ZEqxY.png?f=user_large)
Ik keek eens op mijn account bij VM en zag dit staan bij mijn S3 uit de outlet. Foutje of is deze service gebonden aan fiets/framenummer?
Mazzelaar, is idd fiets gebonden. Waarschijnlijk al door de vorige eigenaar helemaal betaald.tn-fr schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:06:
[Afbeelding]
Ik keek eens op mijn account bij VM en zag dit staan bij mijn S3 uit de outlet. Foutje of is deze service gebonden aan fiets/framenummer?
Beide antwoorden zijn juist.tn-fr schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:06:
[Afbeelding]
Heel frustrerend om te lezen dit, weken eerder dezelfde fiets besteld. Maar ik heb nog niks gehoord.Xentor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:02:
Laatste tijd mee gelezen in het topic, en laatst de knoop door gehakt om ook een van Moof te halen.
Tot mijn verbazing (snel) heb ik vandaag een tracking mail gekregen.
S3 light besteld op 2 Juni en zojuist een mail van UPS.
Kortom lijkt het op een erg korte levertijd 👍. Zal tevens een update plaatsen zodra die binnen. Is.
Zelfde situatie hier, nog steeds geen ups code of fiets ontvangen met opgeschoven levertijd van 8 juni naar vandaag, desondanks belofte via chat en emailSAMDERETRIEVER schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:21:
[...]
Heel frustrerend om te lezen dit, weken eerder dezelfde fiets besteld. Maar ik heb nog niks gehoord.
Edit: net nog een keer contact opgenomen via de chat en volgende week zou ik een UPS tracking krijgen. Eind volgende week zet ik de deadline voor mezelf en annuleer ik, klaar ermee!
[ Voor 19% gewijzigd door niko_c op 12-06-2021 13:03 ]
Zit in het zelfde schuitje.......niko_c schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:40:
[...]
Zelfde situatie hier, nog steeds geen ups code of fiets ontvangen met opgeschoven levertijd van 8 juni naar vandaag, desondanks belofte via chat en email
Edit: net nog een keer contact opgenomen via de chat en volgende week zou ik een UPS tracking krijgen. Eind volgende week zet ik de deadline voor mezelf en annuleer ik, klaar ermee!

Het is een beetje veel tekst, maar hierbij de samenvatting van mijn ervaringen met VanMoof. Ik hoop dat de ervaringen gauw tot een einde komen.
• 26 april besteld, 11 juni verwachte leverdatum.
• Contact gezocht over levertijd, aangezien anderen die later bestelden, de fiets veel eerder bezorgd kregen. Ook vragen gesteld over de app van een andere maker en de problemen met de fiets waarover ik veel lees.
• Klantenservice heeft geen antwoord op de willekeurige levertijden, verschillende medewerkers geven een ander antwoord.
• Klantenservice geeft aan dat garantie vervalt bij gebruik app van andere maker.
• Klantenservice belooft tot tweemaal toe mij een mail te sturen met bevestiging van wat we besproken hebben, maar ik krijg geen mail.
• 11 mei: e-mail dat de fiets eerder bezorgd zal worden, levertijd op de site blijft hetzelfde.
• 21 mei: e-mail dat de levering vertraging heeft opgelopen.
• Vanwege de onbetrouwbaarheid van de klantenservice en het vervallen van garantie bij gebruik van de app van een andere maker, annuleer ik de bestelling telefonisch, de beloofde bevestiging hiervan per mail wordt niet verstuurd
• Fiets wordt toch aan de deur gebracht op een willekeurig moment, geweigerd.
• Klantenservice gebeld, geeft aan dat er niks geannuleerd was, doet het alsnog.
• Klantenservice test mailen naar mijn mailadres en dat werkt gewoon. Is dus vermoedelijk verzaakt.
• Pas na de levering krijg ik een mail dat de fiets verzonden is.
• 28 mei krijg ik bericht dat mijn geld teruggestort zal worden binnen 14 dagen. Dat doen ze wel pas als de fiets terug is bij het magazijn, ook al is het hun fout dat hij alsnog verzonden werd en geeft UPS bevestiging dat ik de fiets geweigerd heb.
• 3 juni vraag ik of de fiets al terug is bij het magazijn, dat is het geval.
• Spoedterugbetaling kan niet, omdat de order te laat is geannuleerd. Maar het was dus VanMoof dat niet had geannuleerd, hun fout.
• 4 juni krijg ik een mail met instructies over hoe ik mijn fiets, die al in het magazijn retour is, terug kan sturen.
• 11 juni vraag ik hoe lang het nog duurt en krijg als antwoord dat de 14 dagen werkdagen zijn (op zich logisch, maar dat is niet wat ze zeiden).
• 12 juni krijg ik een bewijs van terugstorting van het bedrag van de fiets, de verzendkosten zijn daarop in mindering gebracht. (Ben nog in afwachting van de ontvangst op mijn rekening.) Fijn dat ze mij laten betalen voor hun fout om alsnog te verzenden.
• Het bedrag voor de accessoires moet ook nog teruggestort worden. Die zijn nooit verzonden, dus waarom dat zo lang moet duren is me ook een raadsel.
• 26 april besteld, 11 juni verwachte leverdatum.
• Contact gezocht over levertijd, aangezien anderen die later bestelden, de fiets veel eerder bezorgd kregen. Ook vragen gesteld over de app van een andere maker en de problemen met de fiets waarover ik veel lees.
• Klantenservice heeft geen antwoord op de willekeurige levertijden, verschillende medewerkers geven een ander antwoord.
• Klantenservice geeft aan dat garantie vervalt bij gebruik app van andere maker.
• Klantenservice belooft tot tweemaal toe mij een mail te sturen met bevestiging van wat we besproken hebben, maar ik krijg geen mail.
• 11 mei: e-mail dat de fiets eerder bezorgd zal worden, levertijd op de site blijft hetzelfde.
• 21 mei: e-mail dat de levering vertraging heeft opgelopen.
• Vanwege de onbetrouwbaarheid van de klantenservice en het vervallen van garantie bij gebruik van de app van een andere maker, annuleer ik de bestelling telefonisch, de beloofde bevestiging hiervan per mail wordt niet verstuurd
• Fiets wordt toch aan de deur gebracht op een willekeurig moment, geweigerd.
• Klantenservice gebeld, geeft aan dat er niks geannuleerd was, doet het alsnog.
• Klantenservice test mailen naar mijn mailadres en dat werkt gewoon. Is dus vermoedelijk verzaakt.
• Pas na de levering krijg ik een mail dat de fiets verzonden is.
• 28 mei krijg ik bericht dat mijn geld teruggestort zal worden binnen 14 dagen. Dat doen ze wel pas als de fiets terug is bij het magazijn, ook al is het hun fout dat hij alsnog verzonden werd en geeft UPS bevestiging dat ik de fiets geweigerd heb.
• 3 juni vraag ik of de fiets al terug is bij het magazijn, dat is het geval.
• Spoedterugbetaling kan niet, omdat de order te laat is geannuleerd. Maar het was dus VanMoof dat niet had geannuleerd, hun fout.
• 4 juni krijg ik een mail met instructies over hoe ik mijn fiets, die al in het magazijn retour is, terug kan sturen.
• 11 juni vraag ik hoe lang het nog duurt en krijg als antwoord dat de 14 dagen werkdagen zijn (op zich logisch, maar dat is niet wat ze zeiden).
• 12 juni krijg ik een bewijs van terugstorting van het bedrag van de fiets, de verzendkosten zijn daarop in mindering gebracht. (Ben nog in afwachting van de ontvangst op mijn rekening.) Fijn dat ze mij laten betalen voor hun fout om alsnog te verzenden.
• Het bedrag voor de accessoires moet ook nog teruggestort worden. Die zijn nooit verzonden, dus waarom dat zo lang moet duren is me ook een raadsel.
Zou ik ook graag zien, weet echter niet of zo’n sub forum makkelijk te (ont)koppelen is aan dit bestaande forum?litebyte schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:08:
Is het misschien een idee om een apart topic "Levertijden VanMoof Fietsen" aan te maken, want driekwart gaat om te vroeg danwel te laat geleverde fietsen.
Je zou een algemene levertijden (electrische) fietsen topic kunnen starten. Dan niet alleen dus voor VanMoof maar ook Cowboy, Veloretti etc. In deze fora komt het 'ik heb um nog niet...ik heb um eerder etc etc etc' gejengel (vast nog vele malen) voor.Jan Driebeen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:25:
[...]
Zou ik ook graag zien, weet echter niet of zo’n sub forum makkelijk te (ont)koppelen is aan dit bestaande forum?
(mijn zoon heeft er gisteren 1 besteld en die begint nu ook al:"'zal die wel op tijd komen"...maar ja die is 16.
[ Voor 10% gewijzigd door litebyte op 12-06-2021 20:27 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Vanochtend heb ik het stuur eraf gehaald om de schroef binnenin vaster te draaien om zo de speling in het stuur te verminderen. Meteen maar de gelegenheid gebruikt om de spacers te installeren. De interne kabels heb ik door de opening onderin een stukje naar buiten laten steken om het stuur terug in positie te krijgen zonder kabelbreuk te krijgen.
Alleen bij het opnieuw vast zetten van het stuur willen de schroeven niet meer volledig terug in positie. Ik krijg ze tot 80% terug in positie met de Allan key #5. Verder vast zetten lukt me niet. Terug losdraaien ook niet. Kan het kwaad dat beide schroeven een stukje uit de stuurkolom steken? Ik wist niet dat het zo nauw luistert om ze volledig vast te kunnen zetten. Ik heb ze wel om en om telkens een slag vaster gedraaid. Kennelijk had ik het beter anders aangepakt.
Alleen bij het opnieuw vast zetten van het stuur willen de schroeven niet meer volledig terug in positie. Ik krijg ze tot 80% terug in positie met de Allan key #5. Verder vast zetten lukt me niet. Terug losdraaien ook niet. Kan het kwaad dat beide schroeven een stukje uit de stuurkolom steken? Ik wist niet dat het zo nauw luistert om ze volledig vast te kunnen zetten. Ik heb ze wel om en om telkens een slag vaster gedraaid. Kennelijk had ik het beter anders aangepakt.
Hou er rekening mee dat ervaringen ook met levertijden te maken heeft, hier is VanMoof tenslotte ook verantwoordelijk voor.litebyte schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:08:
Is het misschien een idee om een apart topic "Levertijden VanMoof Fietsen" aan te maken, want driekwart gaat om te vroeg danwel te laat geleverde fietsen.
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Zeker waar! Mijn fiets zou geleverd worden tussen 11 en 26 juni. Ik verbaas me dan dat ze zonder iets te laten weten de 12e (en 13e) voorbij laten schieten. Het is geen nano technologie , het monitoren van de productie en levertijden. Informeer je klanten eens fatsoenlijk.Bruzski schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:18:
[...]
Hou er rekening mee dat ervaringen ook met levertijden te maken heeft, hier is VanMoof tenslotte ook verantwoordelijk voor.
Klopt helemaal maar deze klachten zijn er al zo lang als de fiets wordt geleverd. Delen is belangrijk, maar geef san gewoon ana fiets niet op tijd geleverd/niet zoals afgesproken. Het persooniljke leed wat dit veroorzaakt kan iedereen zich wel....ehm voorstellenBruzski schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:18:
[...]
Hou er rekening mee dat ervaringen ook met levertijden te maken heeft, hier is VanMoof tenslotte ook verantwoordelijk voor.
[ Voor 11% gewijzigd door litebyte op 13-06-2021 16:57 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Als je bedoelt dat de kop van de schroeven niet tegen de stuurkolom zitten lijkt me dat niet goed.Joosie200 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:37:
Ik meen me ook te herinneren dat je ze weer op dezelfde plek moest terugschroeven, dus bovenste boven en de onderste onder.
Hier in ieder geval ter vergelijk een foto van hoe het bij mijn S3 zit.
:strip_exif()/f/image/9OVdl51rwo7Mr9grAVVSwem3.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ik heb ze ook zo neergelegd zoals ik ze eruit haalde. Dwz boven en onder op de juiste plek terug om diezelfde plek vast te zetten. Maar toch ging de bovenste er aardig scheef in. De onderste heb ik wel zoals het hoort maar loop ik tegen weerstand op na 80% zeg maar.Eddy 6 pack schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:41:
[...]
Als je bedoelt dat de kop van de schroeven niet tegen de stuurkolom zitten lijkt me dat niet goed.
Ik meen me ook te herinneren dat je ze weer op dezelfde plek moest terugschroeven, dus bovenste boven en de onderste onder.
Hier in ieder geval ter vergelijk een foto van hoe het bij mijn S3 zit.
[Afbeelding]
Zowiezo heb je weerstand, er zit blauwe loctite op het schroefdraad zodat deze niet kunnen los trillen ala chinese praktijken.Joosie200 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:21:
[...]
Ik heb ze ook zo neergelegd zoals ik ze eruit haalde. Dwz boven en onder op de juiste plek terug om diezelfde plek vast te zetten. Maar toch ging de bovenste er aardig scheef in. De onderste heb ik wel zoals het hoort maar loop ik tegen weerstand op na 80% zeg maar.
Kan zijn dat je het schroefdraad verneukt hebt. Kijk ff naar de bouten of er gruis op zit en probeer er eens een moertje op te draaien
Dan denk ik dat je stuur niet goed uitgelijnd was met de voorvork.Joosie200 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:21:
[...]
Ik heb ze ook zo neergelegd zoals ik ze eruit haalde. Dwz boven en onder op de juiste plek terug om diezelfde plek vast te zetten. Maar toch ging de bovenste er aardig scheef in. De onderste heb ik wel zoals het hoort maar loop ik tegen weerstand op na 80% zeg maar.
De bouten vallen volgens mij in een gleuf als je ze erin doet.
Edit.
Zoals op de foto te zien is
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BnOAqjnkfMTfg6No6GCbUAph.jpg?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door rsvmark op 14-06-2021 13:20 ]
Blijkt toch andersom. Ik heb de bovenste weer los kunnen krijgen, maar de onderste zit muurvast. Schroefdraad van de bovenste is volledig in tact, geen slijpsel te zien. Ik zal het stuur dan niet goed genoeg hebben uitgelijnd met de voorvork. Maargoed eerst kijken hoe ik de onderste eruit krijg. Met voldoende hefboom op de Allan key #5 krijg ik eerder het gevoel dat die Allan key breekt voordat er beweging in komt.
Tips om mijn zadel te vervangen? Vind het toch niet zo fijn fietsen maar esthetisch gezien wil ik wel dicht bij het origineel blijven
Bij mijn Android 11 smartphone is het zo dat hij de batterij leeg slurpt op het moment dat je telefoon net wel/niet binnen BT bereik van de fiets ligt. Kwam ik achter doordat ie op bepaald tijdstip "opeens" binnen no-time leeg was, en andere momenten helemaal niet..........op die "drain" tijd zit ik vaak op dezelfde plek, net wel/niet binnen BT afstand. Dan probeert de app continu te (dis)connecten.......Chillko schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:19:
[Afbeelding]
De VanMoof app slurpt mijn accu helemaal leeg. Als ik hem op optimaliseren zet ben ik bang dat het herkennen voor unlocken niet goed meer werkt.
Wat is jullie ervaring?
Als ik elders in/om het huis ben, totaal geen last van battery drain, en zodra ik op die bewuste plek ben, zet ik BT uit en is er ook geen probleem meer met battery drain.
BTW, nieuwste Android vM app connect nu vrijwel altijd en vlekkeloos met de fiets. De Moofer app helaas nog steeds niet (probeer het af en toe weer eens, maar helaas onbruikbaar door matige BT implementatie.......tip/vraag aan Quinten: kun je de BT aansturing van de originele vM app niet gebruiken of "als inspiratie reverse engineeren"?)
Thanks dat zou inderdaad nog wel eens aan de hand kunnen zijn. Ik zal daar eens mee spelenHAWK Wizard schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:56:
[...]
Bij mij Android 11 smartphone is het zo dat hij de batterij leeg slurpt op het moment dat je telefoon net wel/niet binnen BT bereik van de fiets ligt. Kwam ik achter doordat ie op bepaald tijdstip "opeens" binnen no-time leeg was, en andere momenten helemaal niet..........op die tijd zit ik vaak op dezelfde plek, net wel/niet binnen BT afstand. Dan probeert de app continu te (dis)connecten.......
Van morgen een verzend mail ontvangen van VM en een T&T code van PostNL Extra@home. Laat nog geen bezorg tijdstip zien, maar de S3 light bestel op 6 april 2021 versie is onderweg ☺
Probeer hem eens met één stevige draai ineens los te krijgen. Dus niet kracht opbouwen maar ineens d’r op.Joosie200 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:19:
Blijkt toch andersom. Ik heb de bovenste weer los kunnen krijgen, maar de onderste zit muurvast. Schroefdraad van de bovenste is volledig in tact, geen slijpsel te zien. Ik zal het stuur dan niet goed genoeg hebben uitgelijnd met de voorvork. Maargoed eerst kijken hoe ik de onderste eruit krijg. Met voldoende hefboom op de Allan key #5 krijg ik eerder het gevoel dat die Allan key breekt voordat er beweging in komt.
En dan niet met een inbussleutel (en al helemaal niet degene die bij de fiets zat) maar liefst met een ratel sleutel met bitje. Hoe langer, hoe meer hefboom, hoe beter. Wel even met een hand het bitje goed op z’n plek houden in de bout en extra aan blijven duwen. Zo kan het bitje niet verdraaien of eruit glijden.
Moet lukken zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 14-06-2021 18:24 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Volgens mij is voor een hoop deze week de levering. 🤞
Ik heb hem los gekregen met degene die bij de fiets zat plus mijn eigen gewicht erop proberen te zetten als extra hefboom.Eddy 6 pack schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:22:
[...]
Probeer hem eens met één stevige draai ineens los te krijgen. Dus niet kracht opbouwen maar ineens d’r op.
En dan niet met een inbussleutel (en al helemaal niet degene die bij de fiets zat) maar liefst met een ratel sleutel met bitje. Hoe langer, hoe meer hefboom, hoe beter. Wel even met een hand het bitje goed op z’n plek houden in de bout en extra aan blijven duwen. Zo kan het bitje niet verdraaien of eruit glijden.
Moet lukken zo.
Meteen gecheckt of ik de spacers goed had zitten. Een deel met sticky binnenkant en een deel met gladde binnenkant. Ditmaal beter gelet op de uitlijning maar ik kom niet echt verder met de boel vast zetten. Na een enkele draai staan ze weer vast.
Zal wel iets verkeerd doen, maargoed ze zijn wel weer los te halen. It's something
Leverdata is ook een deel van de ervaring. Niks mis mee om die te delen.litebyte schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:55:
[...]
omdat het voor iedereen toch anders is (ook qua levering) heeft het weinig nut om dit soort data tot in den treure toe te lichten...
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Daarom leek het mij een goed idee om een apart forum: "Levertijden electrische fietsen" te maken - kan je het mooi met elkaar vergelijken en tot in einde der dagen discusseren over dit merk is eerder dan dat merk..ik heb mn fiets eerder danwel later gehad.Jan Driebeen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:25:
[...]
Zou ik ook graag zien, weet echter niet of zo’n sub forum makkelijk te (ont)koppelen is aan dit bestaande forum?
[ Voor 20% gewijzigd door litebyte op 15-06-2021 01:06 ]
Als ik mij niet vergis is de meest populaire verzekering hier Allianz? Iets waar ik nog op moet letten?
Nee bij Allianz niet. Enkel kun je opletten bij bouwjaar fiets.Worsteneter schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:00:
Als ik mij niet vergis is de meest populaire verzekering hier Allianz? Iets waar ik nog op moet letten?
Hier niet de datum invullen die onder op de fiets staat (waarschijnlijk 2020) maar dit is het jaartal op je factuur. Dit heb ik nagevraagd bij Allianz
Verwijderd
Ik ben van plan om een VanMoof te testen. (Heb ook een Watt besteld, maar de VanMoof is dan toch wel een stuk uitgebreider). Eigenlijk wil ik er eentje bestellen uit de outlet, maar dat is waarschijnlijk het 2020 model (gokje).
Enige verschil wat ik zo kan vinden op de site is dat daar geen Apple find op zit. Ook hoor ik hier dat er een ander achterwiel (en dus motor?) in zit? Waarom zou het nieuwe achterwiel beter zijn? En zijn er nog meer verschillen waar ik rekening mee moet houden?
Mocht er trouwens nog iemand een kortingscode (die werkt) weten dan houd ik me aanbevolen
Enige verschil wat ik zo kan vinden op de site is dat daar geen Apple find op zit. Ook hoor ik hier dat er een ander achterwiel (en dus motor?) in zit? Waarom zou het nieuwe achterwiel beter zijn? En zijn er nog meer verschillen waar ik rekening mee moet houden?
Mocht er trouwens nog iemand een kortingscode (die werkt) weten dan houd ik me aanbevolen
Motor zit voor. Ik lees een betere schakel ervaring met het nieuwe achterwiel maar ik heb geen problemen met het 2020 wiel.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:41:
Ik ben van plan om een VanMoof te testen. (Heb ook een Watt besteld, maar de VanMoof is dan toch wel een stuk uitgebreider). Eigenlijk wil ik er eentje bestellen uit de outlet, maar dat is waarschijnlijk het 2020 model (gokje).
E-shifter zou verbeterd zijn en display. Geloof ook nog wat aanpassingen in trappers en spatborden.
[ Voor 5% gewijzigd door ZiSE op 15-06-2021 08:49 ]
Verder is het inderdaad vrij toe recht aan en kun je inderdaad ook prima aangeven dat het een digitaal slot betreft.HBO88 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:06:
[...]
Nee bij Allianz niet. Enkel kun je opletten bij bouwjaar fiets.
Hier niet de datum invullen die onder op de fiets staat (waarschijnlijk 2020) maar dit is het jaartal op je factuur. Dit heb ik nagevraagd bij Allianz
Geen addertje onder het gras dus? Dit is de beste keus qua verzekering?
Verwijderd
Betere e-shifter, display en Apple find. Zit toch te broeden of dat het verschil van 250 euro met een nieuwe niet goedmaakt. Levertijd zal wel korter zijn op een 2e kansjeZiSE schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:47:
[...]
Motor zit voor. Ik lees een betere schakel ervaring met het nieuwe achterwiel maar ik heb geen problemen met het 2020 wiel.
E-shifter zou verbeterd zijn en display. Geloof ook nog wat aanpassingen in trappers en spatborden.
Heeft er trouwens iemand ervaring met deze op een VM: https://www.decathlon.nl/...aan-zadelpen/_/R-p-170873 .
Kwam ik toevallig tegen, maar vind hem eigenlijk beter staan dan de originele VM. En er mag volgens mij 25KG aan gewicht op, de VM maar 15. In theorie mag ik dus hoe dan ook geen kinderzitje op de bagagedrager van de VM doen...
Estetisch is de 2021 versie wel een achteruitgang…die afwijkende kleur bij het display vind ik geen porem en de las naden die ik gezien heb…pfff. Details I know.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:09:
[...]
Betere e-shifter, display en Apple find. Zit toch te broeden of dat het verschil van 250 euro met een nieuwe niet goedmaakt. Levertijd zal wel korter zijn op een 2e kansje
Knip, geen referrals toegestaanVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:41:
[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 15-06-2021 11:47 ]
In mijn mening wel. Verder geen rare dingen in de voorwaarden en met 135 euro voor 3 jaar (Diefstal, schade en rechtsbijstand) een stuk goedkoper dan bijv. Unive, ANWB etc.Worsteneter schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:04:
[...]
Verder is het inderdaad vrij toe recht aan en kun je inderdaad ook prima aangeven dat het een digitaal slot betreft.
Geen addertje onder het gras dus? Dit is de beste keus qua verzekering?
He, ik kom op 200? Wat nog prima is hoor.HBO88 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:14:
[...]
In mijn mening wel. Verder geen rare dingen in de voorwaarden en met 135 euro voor 3 jaar (Diefstal, schade en rechtsbijstand) een stuk goedkoper dan bijv. Unive, ANWB etc.
En juist die aflopende variant van 3 jaar zou ik niet nemen.HBO88 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:14:
In mijn mening wel. Verder geen rare dingen in de voorwaarden en met 135 euro voor 3 jaar (Diefstal, schade en rechtsbijstand) een stuk goedkoper dan bijv. Unive, ANWB etc.
Ben je de betaalde premie (in jouw geval 135 EUR, maar het is al snel het dubbele als je in randstad woont) kwijt als je fiets gestolen wordt, want dan moet je opnieuw voor de verzekering van je nieuwe fiets betalen.
Bij de doorlopende smaak is dat niet, en heb je dus feitelijk een hogere dekking.
[ Voor 6% gewijzigd door maxnl op 15-06-2021 12:27 ]
Wat je zegt klopt alleen als je fiets gestolen wordt.maxnl schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:19:
[...]
En juist die aflopende variant van 3 jaar zou ik niet nemen.
Ben je de betaalde premie (in jouw geval 135 EUR, maar het is al snel het dubbele als je in randstad woont) kwijt als je fiets gestolen wordt, want dan moet je opnieuw voor de verzekering van je nieuwe fiets betalen.
Bij de doorlopende smaak is dat niet, en heb je dus feitelijk een hogere dekking.
Doorlopend is duurder (5 euro vs 3.75 euro per maand in mijn geval) dus als mijn fiets niet gestolen wordt scheelt dat 15 euro per jaar.
Het is een keuze. Als hij na een paar jaar gestolen wordt en ik krijg de volledige aanschafwaarde terug, hoor je mij niet klagen dat ik opnieuw 135 euro moet betalen om de nieuwe fiets opnieuw te verzekeren...
afhankelijk van waar je woont. Het gekke is dat waar ik woon ook nog tot randstad gerekent wordt. Maar valt dus mee voor mij.Worsteneter schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:37:
[...]
He, ik kom op 200? Wat nog prima is hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door HBO88 op 15-06-2021 12:36 ]
Ook het prijsverschil is anders op basis van je postcode.HBO88 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:31:
Wat je zegt klopt alleen als je fiets gestolen wordt.
Doorlopend is duurder (5 euro vs 3.75 euro per maand in mijn geval) dus als mijn fiets niet gestolen wordt scheelt dat 15 euro per jaar.
Hier is volledige dekking 7 EUR bij doorlopend vs omgerekend 6,28 EUR aflopend. Waarbij je bij de laatste 226 EUR kwijt bent als hij gestolen wordt.
VanMoof support is niet meer te bellen? Ik heb het 020 nummer gebeld maar krijg te horen alleen nog chat en e-mail support. Zie nu ook dat het nummer niet meer op de support pagina staat.
Ik mag hopen dat het hiermee te maken heeft: nieuws: Veel organisaties in NL slecht bereikbaar door T-Mobile-telefoonstori...ZiSE schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:16:
VanMoof support is niet meer te bellen? Ik heb het 020 nummer gebeld maar krijg te horen alleen nog chat en e-mail support. Zie nu ook dat het nummer niet meer op de support pagina staat.
He hoezo? Er is niets opgenomen in de voorwaarden, maar je zou toch de fiets op het polisblad kunnen wijzigen? Want bij de doorlopende verzekering staat ook 'de fiets op het polisblad', daar zou je met hetzelfde probleem zitten anders dan dat je na een jaar kan opzeggen.maxnl schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:19:
[...]
En juist die aflopende variant van 3 jaar zou ik niet nemen.
Nee dit lijkt meer op een bedrijfskeuze, rare dat in andere regio’s er nog wel telefoonnummers vermeld staan.oscarwashere schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:42:
[...]
Ik mag hopen dat het hiermee te maken heeft: nieuws: Veel organisaties in NL slecht bereikbaar door T-Mobile-telefoonstori...
Komt heel hoog te zitten als je deze op de zadelpen moet doen, lijkt mij niet echt een fraai gezichtVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:09:
[...]
Heeft er trouwens iemand ervaring met deze op een VM: https://www.decathlon.nl/...aan-zadelpen/_/R-p-170873 .
Kwam ik toevallig tegen, maar vind hem eigenlijk beter staan dan de originele VM. En er mag volgens mij 25KG aan gewicht op, de VM maar 15. In theorie mag ik dus hoe dan ook geen kinderzitje op de bagagedrager van de VM doen...
Staat toch echt duidelijk in de voorwaarden onder het kopje "Welke regels gelden er bij schade?"Worsteneter schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:01:
He hoezo? Er is niets opgenomen in de voorwaarden, maar je zou toch de fiets op het polisblad kunnen wijzigen? Want bij de doorlopende verzekering staat ook 'de fiets op het polisblad', daar zou je met hetzelfde probleem zitten anders dan dat je na een jaar kan opzeggen.
Bij doorlopend heb je de keuze om bij diefstal de nieuwe fiets te verzekeren of meteen op te zeggen waarbij je de premie van de niet genoten periode terug krijgt.
Dus als je per jaar betaald en hij wordt na een maand gestolen krijg je dan gewoon 11 maanden terug.
Bij de 3-jarige verzekering ben je in dat geval gewoon de gehele premie van 3 jaar kwijt.• De dekking eindigt automatisch bij totaal verlies, diefstal, verkoop van
de fiets of verhuizing naar het buitenland. De verzekering stopt als je
geen andere fiets wilt verzekeren of wij de andere fiets niet kunnen
verzekeren. De teveel betaalde premie krijg je terug.
En let op dat ook bij verkoop de verzekering vervalt.• De verzekering eindigt automatisch bij totaal verlies, diefstal of verkoop
van de fiets. Je ontvangt geen premie terug.
Dus als je na 2,5 jaar toch liever een nieuwer model wil, en je huidige fiets besluit te verkopen, dan heb je nog niets bespaart...
[ Voor 6% gewijzigd door maxnl op 15-06-2021 15:22 ]
Ik vroeg op de chat of alles nog op tijd geleverd kon worden. Zegt die gene dat de verwachte levertijd is dat je de track and trace kan krijgen. Ja, zo koop je jezelf nog wat extra dagen tijd in en verander je de definitie even van, verwachte levertijd in ontvangen van t&t. Bijzonder.
Yes, unfortunately there is a little delay due to the fact that the shipping boxes were out of stock for a few weeks. Now this is solved but there is a backlog that the team is trying to fight. I believe you will receive the tracking information around the 19th. So, probably beginning of next week.
Yes, unfortunately there is a little delay due to the fact that the shipping boxes were out of stock for a few weeks. Now this is solved but there is a backlog that the team is trying to fight. I believe you will receive the tracking information around the 19th. So, probably beginning of next week.
[ Voor 34% gewijzigd door carpebios op 15-06-2021 16:33 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Terwijl de levertijd is verkort voor de s3 Light naar binnen 14 dagen.carpebios schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:17:
Ik vroeg op de chat of alles nog op tijd geleverd kon worden. Zegt die gene dat de verwachte levertijd is dat je de track and trace kan krijgen. Ja, zo koop je jezelf nog wat extra dagen tijd in en verander je de definitie even van, verwachte levertijd in ontvangen van t&t. Bijzonder.
Ik had op mijn dark op 30 mei ook een 'binnen 14 dagen' maar de order staat sinds die bestelling nog altijd op 'open' en levertijd '5-19 juni'. Ze hebben nog even, maar heel leuk vind ik het niet.
Als je het support vraagt dan komt er altijd een ander antwoord. Die hebben volgens mij echt geen idee en verzinnen maar wat. Bij mij was het 'de fiets staat nu bij quality control en dat is op 97% van het proces' maar dat is alweer een paar dagen geleden. Niet dat het het echt anders maakt, maar vanwege levering moet ik wel aanwezig zijn en dan heb ik liever dat levertermijn duidelijk en exacter gecommuniceerd wordt.
Als je het support vraagt dan komt er altijd een ander antwoord. Die hebben volgens mij echt geen idee en verzinnen maar wat. Bij mij was het 'de fiets staat nu bij quality control en dat is op 97% van het proces' maar dat is alweer een paar dagen geleden. Niet dat het het echt anders maakt, maar vanwege levering moet ik wel aanwezig zijn en dan heb ik liever dat levertermijn duidelijk en exacter gecommuniceerd wordt.
Zou de accupack ook los in zo’n VM carrierbag passen? En dan de kabel langs de framebuis naar het laadpunt?
Dan hoef je niet zo’n houder te monteren en kun je hem gebruiken op de momenten dat ie nodig is.
9 van mijn 10 ritten is de standaard accu meer dan voldoende, maar als ik 80/90 km rit wil maken is zo’n back up wel een gerust idee.
Dan hoef je niet zo’n houder te monteren en kun je hem gebruiken op de momenten dat ie nodig is.
9 van mijn 10 ritten is de standaard accu meer dan voldoende, maar als ik 80/90 km rit wil maken is zo’n back up wel een gerust idee.
slim!! lijkt me perfect in je tas te plaatsen die accupack, enkel een verlengkabel bestellen, deze zijn online te vinden.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:06:
Zou de accupack ook los in zo’n VM carrierbag passen? En dan de kabel langs de framebuis naar het laadpunt?
ik denk erover mijn S3 toch ook te verzekeren, is dit ook mogelijk bij VM als je je fiets al een tijdje bezit?
[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 15-06-2021 19:02 ]
Kabel lijkt me niet lang genoeg. Als het een standaard kabel is kan je natuurlijk wel ergens een langere krijgen.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:06:
Bevat de kabel overigens meer dan alleen een plus en minpool? Als in; weet de fiets het verschil tussen een accu en de lader? Dus zou je ook 'je eigen' power bank mee kunnen nemen mits deze de juiste spanning en stroomsterkte kunnen leveren (hey; dit is Tweakers he
).
Uit de normale oplaad adapter komt 42 volt.Contagion in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
Dus zou je ook 'je eigen' power bank mee kunnen nemen mits deze de juiste spanning en stroomsterkte kunnen leveren (hey; dit is Tweakers he).
Is dat bij de powerbank ook zo?
[ Voor 16% gewijzigd door maxnl op 15-06-2021 19:22 ]
Nee PoM kan alleen worden geselecteerd bij het samenvoegen van de fiets. Later bijplussen is niet mogelijk.Bruzski schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:59:
[...]
slim!! lijkt me perfect in je tas te plaatsen die accupack, enkel een verlengkabel bestellen, deze zijn online te vinden.
ik denk erover mijn S3 toch ook te verzekeren, is dit ook mogelijk bij VM als je je fiets al een tijdje bezit?
aha thx, ik ga eens de verzekering bij alianz uitvogelen.Smartbikers schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:32:
[...]
Nee PoM kan alleen worden geselecteerd bij het samenvoegen van de fiets. Later bijplussen is niet mogelijk.
42V zou duiden op 10 Lithium cellen in serie die tot 4.2V per cell worden geladen. Stel ze gebruiken er 4 in parallel, dus een 10S4P pack en stel dat een enkele batterij 3000 mAh is, wat voor een 18650 batterij niet raar is. Dan krijg je:maxnl schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:15:
[...]
Uit de normale oplaad adapter komt 42 volt.
Is dat bij de powerbank ook zo?
3 Ah (3000 mAh per cel) * 42V (10 batterijen in serie) * 4 (parallel) = 504Wh. Dat komt precies overeen met wat de VM website stelt:
> De Electrified S2/X2 en VanMoof S3/X3 hebben een geintegreerde LG accu met een capciteit van 504W (alleen dan met de verkeerde eenheid
De powerbank is 387Wh volgens VM. Daarvoor geldt dezelfde berekening als hierboven maar dan met 3 parallel. En dan kom je op 378Wh dus misschien is 387 ook een typo
[ Voor 3% gewijzigd door Contagion op 15-06-2021 20:36 ]
Inmiddels op mijn nieuwe VanMoof S3 Light de error code 44 gekregen. De eshifter shift niet meer. Voordeel is dat ie op de zwaarste versnelling staat, dus met de boost knop kan ik me nog redden. Er is een ticket aangemaakt en ik hoop 20 juni een nieuwe eshifter binnen te krijgen. Nadat de code 44 is opgedoken, heb ik ook een paar keer error code 2/20 te zien gekregen. Ik ga eerst de shifter maar eens installeren en hoop dat alle problemen daarmee zijn opgelost.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Iemand enig idee of de powerpack op voorraad is in Amsterdam? Begreep dat er in Rotterdam en Utrecht eea op voorraad was?
Een beller is snellerbakkie1985 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:16:
Iemand enig idee of de powerpack op voorraad is in Amsterdam? Begreep dat er in Rotterdam en Utrecht eea op voorraad was?
Zie 378Wh/36V op de VM site.Contagion schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:34:
De powerbank is 387Wh volgens VM. Daarvoor geldt dezelfde berekening als hierboven maar dan met 3 parallel. En dan kom je op 378Wh dus misschien is 387 ook een typo.
En 30 cellen lijkt te kloppen.
:strip_exif()/f/image/RksoWY3Kotp4rIQFG5dU9hJj.jpg?f=fotoalbum_large)
(Plaatje van de Vanmoofing FB groep)
[ Voor 7% gewijzigd door maxnl op 15-06-2021 23:46 ]
nu al defect ??PjotrStroganov schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:49:
Inmiddels op mijn nieuwe VanMoof S3 Light de error code 44 gekregen. De eshifter shift niet meer. Voordeel is dat ie op de zwaarste versnelling staat, dus met de boost knop kan ik me nog redden. Er is een ticket aangemaakt en ik hoop 20 juni een nieuwe eshifter binnen te krijgen. Nadat de code 44 is opgedoken, heb ik ook een paar keer error code 2/20 te zien gekregen. Ik ga eerst de shifter maar eens installeren en hoop dat alle problemen daarmee zijn opgelost.
Dat gaat niet meer, telefonische support zijn ze mee gestopt
Met Nederlandse support ook al, er blijft weinig overbakkie1985 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 06:33:
[...]
Dat gaat niet meer, telefonische support zijn ze mee gestopt
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ja en als je support nodig hebt blijft er over chat en email. De chat is eigenlijk niet te doen - wachttijd 40 minuten zie ik staan. Heb daar 10 minuten gehangen en toen maar een ticket aangemaakt. Krijg je vervolgens een email of je niet even zelf je antwoord kunt zoeken op de support pagina. Mocht je nog support willen dan mag je weer reageren op die email. Het gaat er niet op vooruit zeg maar.... Ik was redelijk enthousiast de afgelopen keren dat ik support nodig had maar dat gevoel is nu wel weg...pff.carpebios schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:27:
[...]
Met Nederlandse support ook al, er blijft weinig over
Dan maar hopen dat het tijdelijk is, wegens onderhoud aan het belsysteem of zoiets. De vorige keer dat ik belde werkte het menu en de robot spraakberichten namelijk niet zo lekker, in plaats van een wachtmuziek na de keuzes kreeg ik een spraakbericht dat continu opnieuw werd afgespeeld. Super irritant.
Nee ze willen dit zo behouden begreep ik op meerdere fora en een medewerker. Dit kost hen minder tijd...
Past ook wel bij het groeipatroon was ze voor ogen hebben. Ik zag een filmpje dat ze in een bepaalde periode 10x zo groot zijn geworden en dat ze die ambitie doortrekken naar de volgende periode, dus weer 10x. Dan kun je natuurlijk aardig doen door vooral veel producten te leveren maar je afterservice plat te drukken. Zeker producten die een bepaalde cult status hebben komen daar in zekere zin mee weg (Tesla Model 3 idem dito).
Geeft mij toch een vervelend gevoel en met alle problematiek die ik verder in het forum lees toch een beetje huiverig voor mijn (nog steeds) te leveren fiets en het traject daarna. Misschien moet ik ook niet verwachten dat de VanMoof een zelfde levensduur heeft als mijn 1990 Gazelle Primeur uit mijn middelbare schooltijd, maar toch.
Geeft mij toch een vervelend gevoel en met alle problematiek die ik verder in het forum lees toch een beetje huiverig voor mijn (nog steeds) te leveren fiets en het traject daarna. Misschien moet ik ook niet verwachten dat de VanMoof een zelfde levensduur heeft als mijn 1990 Gazelle Primeur uit mijn middelbare schooltijd, maar toch.
Mijn ervaring is dat als je een support team hebt met verschillende kanalen en het helemaal overstroomd dan knal je als eerst (tijdelijk) phone support eruit. Dat is de beste manier om volop aan je backlog te werken. Je wordt namelijk anders de hele dag platgebeld met vragen over de status van je mail wat alleen maar voor meer vertraging zorgt.
Dat is voor ons als klant super stom natuurlijk maar je kan niet ineens een blik mensen open trekken. Je kunt ook niet in "normale tijden" 50% overcapaciteit hebben en als je bijvoorbeeld in een bepaalde week een keer zoveel fietsen uitlevert kun je niet voor een week naar 200% bezetting. Die ene week kan zorgen dat je maanden achter de feiten aanloopt als je niet ingrijpt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat telefonische support over een paar weken weer actief is als de doorlooptijd weer acceptabel is.
Dat is voor ons als klant super stom natuurlijk maar je kan niet ineens een blik mensen open trekken. Je kunt ook niet in "normale tijden" 50% overcapaciteit hebben en als je bijvoorbeeld in een bepaalde week een keer zoveel fietsen uitlevert kun je niet voor een week naar 200% bezetting. Die ene week kan zorgen dat je maanden achter de feiten aanloopt als je niet ingrijpt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat telefonische support over een paar weken weer actief is als de doorlooptijd weer acceptabel is.
Ja ik begrijp dat en zo werkt het ook, maar het hoort wel bij de capaciteitsplanning van je groei en het proberen problemen er al in het voortraject uit te halen. Steeds meer fabrikanten gaan voor hardware ook een soort software-model achterna, waarbij achteraf problemen in producten wel worden weggewerkt of bijgeschaafd. Je hebt dan wel een kortere time-to-market en de markt accepteert het kennelijk, maar ik vind dat geen heel mooie ontwikkeling.
In mijn geval hadden ze me ook niet binnen moeten trekken met 'levering binnen 2 weken' als ze dat eigenlijk niet kunnen waarmaken. Dat geeft alleen maar extra druk op support en de gemiddelde klant is denk ik blijer als iets eerder komt dan verwacht dan later.
In mijn geval hadden ze me ook niet binnen moeten trekken met 'levering binnen 2 weken' als ze dat eigenlijk niet kunnen waarmaken. Dat geeft alleen maar extra druk op support en de gemiddelde klant is denk ik blijer als iets eerder komt dan verwacht dan later.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met support of levertijd.Contagion schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:16:
Ja ik begrijp dat ook en zo werkt het ook, maar het hoort ook bij je capaciteitsplanning van je groei en proberen problemen er al in het voortraject uit te halen. Steeds meer fabrikanten gaan voor hardware ook een soort software-model achterna, waarbij achteraf problemen in producten wel worden weggewerkt of bijgeschaafd. Je hebt dan wel een kortere time-to-market en de markt accepteert het kennelijk, maar ik vind dat geen heel mooie ontwikkeling.
Vaak helpt het wel om het tegen sluitingstijd of buiten kantoortijden (als ze dan open zijn) te proberen. Zelf heb ik alleen maar gechat en doe dat ik beetje tussen mijn werk door dus het is prima als ik 10 minuten moet wachten op een antwoord. Ben je specifiek online om te chatten dan duren die 10 minuten natuurlijk veel te lang.
Blijft natuurlijk wel raar. Ik was een van de eerste met een fiets vorig jaar en zelfs toen al, door de problemen die ze ervoeren , werden ze platgebeld. Weinig geleerd. Alleen maar inmarketing campagnes geïnvesteerd en te weinig in customer service.Chillko schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:06:
Mijn ervaring is dat als je een support team hebt met verschillende kanalen en het helemaal overstroomd dan knal je als eerst (tijdelijk) phone support eruit. Dat is de beste manier om volop aan je backlog te werken. Je wordt namelijk anders de hele dag platgebeld met vragen over de status van je mail wat alleen maar voor meer vertraging zorgt.
Je hoeft echt geen helder licht te zijn om een belmiep te zijn. Je systemen moeten gewoon goed werken en daar zit m.I. Een probleem.
Het is namelijk echt geen hogere wiskunde om binnen een tijdsbestek van een week aan te geven of een fiets wel of niet geleverd wordt. Blijkbaar is dat bij vanmoof wel een probleem. Dus de systemen zijn niet goed ingeregeld.
Ik denk dat men een mvp verward met een niet werkend product.Contagion schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:16:
Ja ik begrijp dat en zo werkt het ook, maar het hoort wel bij de capaciteitsplanning van je groei en het proberen problemen er al in het voortraject uit te halen. Steeds meer fabrikanten gaan voor hardware ook een soort software-model achterna, waarbij achteraf problemen in producten wel worden weggewerkt of bijgeschaafd. Je hebt dan wel een kortere time-to-market en de markt accepteert het kennelijk, maar ik vind dat geen heel mooie ontwikkeling.
Bij een mvp werkt de basis maar kunnen er wat bugs inzitten. Die worden weggewerkt en op basis van klantfeedback en data ga je je product verbeteren. Hier beginnen we al met een niet werkend product. Dus de mvp was niet ready om geleverd te worden. Het lijkt erop dat dat na 1 jaar (en voor mij drie keer een fiets terugsturen) nog steeds zo is.
Nu, een jaar later , probeer ik het gewoon nog een keer maar de eerste teleurstelling is al het gebrek aan communicatie mbt levertijden.
Ik ben zelf ook een "belmiep" als je het zo wil noemen. Dan wel inmiddels in een heel klein team. Wellicht ben ik dan geen helder licht maar er zijn meer competenties nodig dan je misschien zou verwachten. Zo zijn er zat beroepen die andere competenties vragen dan genialiteit die lang niet iedereen bezit.Smartbikers schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:35:
[...]
Je hoeft echt geen helder licht te zijn om een belmiep te zijn.
Maar goed wie ben ik ook om je dat uit leggen
Ik heb ook op een helpdesk gewerkt en wat daar in elk geval het kaf van het koren scheidde is mensen die hart voor het product en hun werk hebben, maar vooral ook niet liegen als ze iets niet weten.
Als je de levertijd niet weet dan moet je niet iets gaan verzinnen over 'ik zie het al, de fiets staat bij quality control en komt er snel aan'. Ik merk dat er nu vanuit verschillende chat medewerkers verschillende dingen worden gezegd over (zo ook: 'ontbrekende verpakkingsdozen') en dat komt niet geloofwaardig over en doet je product dus geen goed.
Een goede support-medewerker is goud voor je zaak want een goed geholpen klant kan ook bij negatief nieuws tevreden blijven. Dat geeft je als bedrijf ook de tijd om plooien glad te strijken, maar bij VM lijken de groeiambities belangrijker dan het product en dat is jammer en, ik denk, op termijn schadelijk. Maar wil je snel groeien dan is het marketingbudget een belangrijke knop om aan te draaien en echt overal krijg ik nu VM reclames als ik op e-bikes zoek (ook met tracking en cookies uit etc). Om diezelfde reden is een Stella denk ik in 7 jaar tijd marktleider e-bikes geworden t.o.v. het veel oudere Sparta, Gazelle, Union etc.
Als je de levertijd niet weet dan moet je niet iets gaan verzinnen over 'ik zie het al, de fiets staat bij quality control en komt er snel aan'. Ik merk dat er nu vanuit verschillende chat medewerkers verschillende dingen worden gezegd over (zo ook: 'ontbrekende verpakkingsdozen') en dat komt niet geloofwaardig over en doet je product dus geen goed.
Een goede support-medewerker is goud voor je zaak want een goed geholpen klant kan ook bij negatief nieuws tevreden blijven. Dat geeft je als bedrijf ook de tijd om plooien glad te strijken, maar bij VM lijken de groeiambities belangrijker dan het product en dat is jammer en, ik denk, op termijn schadelijk. Maar wil je snel groeien dan is het marketingbudget een belangrijke knop om aan te draaien en echt overal krijg ik nu VM reclames als ik op e-bikes zoek (ook met tracking en cookies uit etc). Om diezelfde reden is een Stella denk ik in 7 jaar tijd marktleider e-bikes geworden t.o.v. het veel oudere Sparta, Gazelle, Union etc.
Je slaat de spijker op zijn kop. En precies daarom is het ook lastig om goede mensen te vinden. Het algemene beeld is dat het allemaal hersenloze nietsnutten zijn die je zo snel mogelijk willen afwimpelen met de halve waarheid.Contagion schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:05:
Ik heb ook op een helpdesk gewerkt en wat daar in elk geval het kaf van het koren scheidde is mensen die hart voor het product en hun werk hebben, maar vooral ook niet liegen als ze iets niet weten.
....
Een goede support-medewerker is goud voor je zaak want een goed geholpen klant kan ook bij negatief nieuws tevreden blijven. .
Ben je wel competent en vind je het wellicht leuk om mensen te adviseren en te helpen dan is een support baan niet echt sexy als je naar de publieke beeldvorming kijkt. Dat is een beetje de cyclus.
Daarom sloeg ik ook een beetje aan op het woord "belmiep" want ik neem mijn vak en mezelf wel serieus. En laten we met zijn allen er maar vanuit gaan dat iedereen met een support functie dat werk doet omdat ze graag mensen willen helpen niet om ze tegen te werken.
Ik bash lekker mee als het om het beleid van VM gaat maar laat de mensen daar alstublieft met 1-0 voor staan en niet met 0-1 achter op voorhand. Ook als de vorige medewerker een bullshit verhaal had 👍😅
Wat ik daarmee bedoel is dat goede informatie in de systemen je enorm helpen als belmiep en daarmee dus ook de klant. Zonder dat kunnen ze bij vanmoof weinig goede adviezen of prognoses geven, en je ziet dat dat gebeurt. Het was niet denigrerend bedoelt dus mocht het zo overgekomen zijn bijdeze een excuus.Chillko schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:23:
[...]
Je slaat de spijker op zijn kop. En precies daarom is het ook lastig om goede mensen te vinden. Het algemene beeld is dat het allemaal hersenloze nietsnutten zijn die je zo snel mogelijk willen afwimpelen met de halve waarheid.
Ben je wel competent en vind je het wellicht leuk om mensen te adviseren en te helpen dan is een support baan niet echt sexy als je naar de publieke beeldvorming kijkt. Dat is een beetje de cyclus.
Daarom sloeg ik ook een beetje aan op het woord "belmiep" want ik neem mijn vak en mezelf wel serieus. En laten we met zijn allen er maar vanuit gaan dat iedereen met een support functie dat werk doet omdat ze graag mensen willen helpen niet om ze tegen te werken.
Ik bash lekker mee als het om het beleid van VM gaat maar laat de mensen daar alstublieft met 1-0 voor staan en niet met 0-1 achter op voorhand. Ook als de vorige medewerker een bullshit verhaal had 👍😅
Thanks helemaal mee eens!Smartbikers schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:57:
[...]
Wat ik daarmee bedoel is dat goede informatie in de systemen je enorm helpen als belmiep en daarmee dus ook de klant. Zonder dat kunnen ze bij vanmoof weinig goede adviezen of prognoses geven, en je ziet dat dat gebeurt. Het was niet denigrerend bedoelt dus mocht het zo overgekomen zijn bijdeze een excuus.
Ik denk dat een hoop van de ‘problemen’ die nu ervaren worden ontstaan door ongeduldige klanten die direct na de bestelling 10x per dag de leverstatus checken in hun account of er over gaan bellen of chatten. Weet het niet zeker maar dat is mijn indruk als ik alle reacties lees, hier op Reddit en andere fora.
Als men gewoon wacht tot ná de gegeven levertijd met reageren zou de werkdruk bij de helpdesk een stuk lager zijn vermoed ik.
Maar dat is moeilijk, dat weet ik en ben er zelf ook schuldig aan geweest, verwend als ik ben met 24 uurs levering, maar ik vermoed dat er wel een verband is….🙄
Als men gewoon wacht tot ná de gegeven levertijd met reageren zou de werkdruk bij de helpdesk een stuk lager zijn vermoed ik.
Maar dat is moeilijk, dat weet ik en ben er zelf ook schuldig aan geweest, verwend als ik ben met 24 uurs levering, maar ik vermoed dat er wel een verband is….🙄
Dat is zeker waar, maar dat systeem is ook flawed. Voor bestelling krijg ik binnen 2 weken te zien. Daarna verschuift dat naar een window van 2 weken, maar niet binnen 2 weken na besteldatum. En nu ben ik nog 3 dagen van het eind van het window. Omdat ik thuis moet zijn voor levering is dat gewoon niet handig, want ik had de fiets eerder verwacht.
Verder krijg ik de indruk dat vaker refreshen de levering naar achteren pusht
want ik zit continu te F5-en
.
Verder krijg ik de indruk dat vaker refreshen de levering naar achteren pusht
Ik weet niet of het zo interactief is…😵💫
Bij mij was de aangegeven levertijd 10 dagen. Bleken uiteindelijk 10 WERKdagen te zijn…. wachten is en blijft vervelend.
Bij mij was de aangegeven levertijd 10 dagen. Bleken uiteindelijk 10 WERKdagen te zijn…. wachten is en blijft vervelend.
Wow, vanmiddag stond er nog 19 juni geleverd, gisteren vertelde de chat mij dat ik vrijdag mijn T&T kreeg en hij rond de 20ste geleverd zou worden.nu staat er 03 juli! 2 weken extra erbij.
En opeens zegt de chat: Het zijn nu geen kantooruren. Kom alstublieft later terug. Chat offline...
En opeens zegt de chat: Het zijn nu geen kantooruren. Kom alstublieft later terug. Chat offline...
[ Voor 58% gewijzigd door carpebios op 16-06-2021 17:05 ]
Na ruim 5 weken gewacht te hebben heeft VANMOOF een verzendlabel aangemaakt voor een pakket van 32kg zo geeft my UPS aan. Heb zelf van vanmoof nog niks gehoord. Twee keer is mijn verwachte levertijd naar achteren bijgesteld.
Weet iemand toevallig of een aangemaakte verzendlabel ook direct verzending betekend of wil het ook nog wel eens een tijd duren voor ze de fiets daadwerkelijk verzenden?
Weet iemand toevallig of een aangemaakte verzendlabel ook direct verzending betekend of wil het ook nog wel eens een tijd duren voor ze de fiets daadwerkelijk verzenden?
Afgelopen zondag een bestelling geplaatst voor een outlet S3, levertijd circa 2 weken. Je zou zeggen dat ze deze fietsen voorradig hebben, leverdatum staat nu op 27 juni.
Nog steeds geen werkende T&T code en dus leveringsdatum leveringsdatumBikerGLE schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:13:
Van morgen een verzend mail ontvangen van VM en een T&T code van PostNL Extra@home. Laat nog geen bezorg tijdstip zien, maar de S3 light bestel op 6 april 2021 versie is onderweg ☺
Dit is natuurlijk onzin. Wachten tot na de levertijden ? Je moet gewoon zorgen dat je een accuraat leverschema waar je van op aan kan. De productie of vervoer gaat echt niet langzamer door de customer service die telefoontjes op neemt. Professionaliseren die hap en op basis van data tegen waarschijnlijkheid liggende zekerheid voorspellingen doen. Niet binnen twee weken geleverd en dan weer twee weken bijplussen.Eddy 6 pack schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:33:
Ik denk dat een hoop van de ‘problemen’ die nu ervaren worden ontstaan door ongeduldige klanten die direct na de bestelling 10x per dag de leverstatus checken in hun account of er over gaan bellen of chatten. Weet het niet zeker maar dat is mijn indruk als ik alle reacties lees, hier op Reddit en andere fora.
ik heb bijna 5 maanden op de levering moeten wachten, waar praten we over!! wees niet ongeduldig, de fietservaring zal zodadelijk alles goed makenEddy 6 pack schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:55:
Ik weet niet of het zo interactief is…😵💫
Same here 👍carpebios schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:56:
Wow, vanmiddag stond er nog 19 juni geleverd, gisteren vertelde de chat mij dat ik vrijdag mijn T&T kreeg en hij rond de 20ste geleverd zou worden.nu staat er 03 juli! 2 weken extra erbij.
Afgelopen weekend een s3 Light besteld... Zojuist krijg ik een UPS melding in mijn mail dat er morgen een pakket van VanMoof bezorgd wordt... 32kg zwaar 
Dat is - zeker als ik dit topic doorlees - buitengewoon vlug.
Ik ook, 30 mei besteld, 19 juni uiterlijk, nu 3 juli. 5 seconden geleden een 'het spijt ons' mailtje. Beetje jammer dit. Ik had echt expliciet besteld in de veronderstelling dat hun melding 'levering binnen 2 weken' ook juist zou zijn. En nu komt de fiets dus waarschijnlijk tijdens mijn vakantie en kan ik hem dus niet aannemen (of meenemen)...
Dat is weer buitengewoon bijzonder en bevestigd het halve topic. Lichtelijke chaotische logistiekflrs schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:36:
Afgelopen weekend een s3 Light besteld... Zojuist krijg ik een UPS melding in mijn mail dat er morgen een pakket van VanMoof bezorgd wordt... 32kg zwaar
Nu zijn het niet de dozen maar de kwaliteitscontrole. Die is nog niet op orde als ik Reddit mag geloven. Beschadigde fietsen die naar klanten worden geleverd.
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.