hey mede van moofers
Had mijn fiets 9 juni ontvangen en mijn eerste 1000km zitten er ruim op. Ondertussen ook mijn bagagedrager en grote tas aangekomen, dus tijd om nog wat ervaringen en conclusies neer te schrijven.
Betreft de accessoires had hiervoor contact via de chat genomen, hierbij kon er geen datum gegeven worden wel zeiden ze dat er vertraging was en het enkele weken kon duren .Tot mijn verbazing 2 dagen later een mail dat er een pakket was aangemaakt

, Hier stond dan weer geen tracking nr of link in ook niet na 24 uur zoals de mail suggereerde.even afwachten maar 2 dagen later toch even contact gezocht via de chat 5 min later voorzien van tracking ,en ja het pakket was onderweg voor levering.
accessoires gemonteerd wel jammer van de lasnaden van het rekje maar eerlijk ,eens gemonteerd met de tas valt het ook weer niet op .Tas en rekje voelen solide aan en een verademing om weer naar het werk te rijden zonder iets op je rug vooral met dit warme weer.
Betreft de fiets zelf na Ruim 1000km enkele puntjes voorgehad positief en negatief.
Eerste probleem gehad met schakelen volgende situatie; de moofer app geopend en met handmatig alsook automatisch schakelen dat na het opschakelen naar 3 de versnelling de fiets niet mechanisch doorschakelt blijft in zijn 2.het ledje in de buis schakelt wel gewoon door en het geluidje word ook gereproduceerd.De fiets resetten helpt wel dit nog 3 keer voorgehad.Daarna de vanmoof app gebruikt en sindsdien weer 500km probleemloos geschakeld.
Gebruik nu de moofer app enkel om de instelling te doen voor de regio verder gebruik ik enkel de vanmoof app. Verbinden en unlocken geeft nooit problemen vond dit met de moofer app ooit wel een dingetje en hoe de ritten worden bijgehouden ook wel leuker bij de vanmoof app.(IOS btw)
De fiets loopt verder als een tierelier heb na tijdje zoeken de ideale stand en schakelmomenten gevonden, heb hem op wolkje staan en ondersteuning 2 of 3 (kan dit nog gewoon wijzigen in de vanmoof app)lekker rond 27km/h met nog een extra zetje waar nodig met de boostknop. Range zit ik rond de 80km al is dit wel sterk afhankelijk hoeveel ik de turboknop gebruik
Verder voelen de remmen nu wel beter aan, enkel had ik een irritant gerammel aan de remhendel dit heb ik dan wat afgesteld en was het ook opgelost Handvatten heb ik andere besteld krijg nu wat last van de handen na een km Of 15 hopelijk is het daarmee opgelost want zijn niet veel andere mogelijkheden betreft ergonomie.
Ik ben dus dik tevreden met de fiets en pak hem ook steeds vaker voor andere verplaatsingen

enigste wat ik nog mis is eigenlijk een mogelijkheid om de tijd te zien in het display.
[
Voor 3% gewijzigd door
wobb op 21-06-2021 19:43
]