Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
wobb schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:40:
hey mede van moofers :)

Had mijn fiets 9 juni ontvangen en mijn eerste 1000km zitten er ruim op. Ondertussen ook mijn bagagedrager en grote tas aangekomen, dus tijd om nog wat ervaringen en conclusies neer te schrijven.
Zo, 1000km in 2/3 weken tijd, dat haal ik niet door o.a. het thuiswerken. Ik heb mijn fiets 29 april ontvangen en heb er nu pas 112km opzitten. Ben tot nu toe ook bijzonder tevreden, vind het heerlijk om af en toe een ritje te maken op de S3. Heb de fiets gisteren voor het eerst weer eens opgeladen na ingebruikname, na 112km stond de batterij nog op 45%. Ik gebruik stand 1 of 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:47
Zelf zit ik op mijn eerste 600km en na het vervangen van het wiel, liep het prima. Tot gisteren... Moest nog even snel een boodschap doen voor het bezoek kwam, dus ik dacht ik pak de fiets voor die 2KM.
Fiets netjes op slot, kom terug en unlocken doen we niet meer. Echt alles gedaan. App updaten, fiets updaten, WD40 spuiten, moofer app en in en uitloggen op reguliere app.

Wel het mooie unlock geluid verder kun je gewoon gaan lopen. Vanmoof bellen kan niet, dus kom je op hun dramatische support pagina, met als suggestie een keer stuiteren en niet unlocken op glad oppervlak... Daarna mocht ik een ticket maken en ben al over 5 dagen aan de beurt. Ik vrees een beetje voor de medewerker die ik mag spreken, want mijn fiets staat nu ergens buiten en ik kan deze ook niet gebruiken. Heb de fiets nu een maand of 3 maar dit is zo ongeloofelijk slecht. Zeer blij dat ik maar 2km uit de buurt was ipv de 20 een paar dagen eerder. Voor mij persoonlijk is dit ding nu altijd onbetrouwbaar en denk ik wel 2 keer na om deze op slot te zetten, danwel te gebruiken.

Sorry voor de rant, maar moest er even uit na de 4e keer kutten op een supermarkt terrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Vandaag de powerbank ontvangen. Voelt degelijk aan. Montage was echt 2min werk. De fiets wordt er niet mooier op, maar nu kan ik wel lekker snel naar mijn werk fietsen ;)

De kabel van de accu naar de fiets is niet uittrekbaar overigens. Hij is gewoon precies goed op lengte. Je kan de fiets en powerbank ook in één keer opladen door de lader in de powerbank te steken en de fiets weer te verbinden met de powerbank.

Ik ben benieuwd wat de range gaat doen op standje 4 zonder snelheidsbegrenzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
PjotrStroganov schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:51:
Nieuwe eshifters( mijn kapotte ook) hebben in plaats van een stip vier versnellingsindicatoren. De juiste stand van de eshifter is de eerste versnelling. In mijn geval werd de shifter in de goede stand geleverd en kon deze na een korte periode van onzekerheid worden gemonteerd.
alle E-shifters na het april 2020 model van vorig jaar hebben 4 merktekens, deze reset altijd naar de eerste versnelling zodra je deze tijdelijk los aansluit en het voorwiel ronddraait en vervolgens stop zet. ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Bruzski schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:50:
[...]

alle E-shifters na het april 2020 model van vorig jaar hebben 4 merktekens, deze reset altijd naar de eerste versnelling zodra je deze tijdelijk los aansluit en het voorwiel ronddraait en vervolgens stop zet. ;)
Dat eerste vermoedde ik al. En de reset heb ik idd gedaan. Zonder het wiel te draaien, want dat werd niet genoemd in de video. Echter, als ie al in de 1 staat, krijg je geen feedback dat er ook werkelijk wat wordt terug gezet. Uiteindelijk is het logisch dat ie naar de 1 wordt terug gezet, maar tijdens het monteren en het gedateerde verhaal over stipjes die 90 graden van elkaar moeten staan, was het bos achter die bomen niet altijd goed te zien. ;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Was het nu zo dat als je je bike niet meer kan cancelen dat deze dan verzonden gaat worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
RobbertC schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:00:
[...]

Wederom exact dezelfde situatie hier. 3 juli is precies de dag waarop wij (hopende op code geel voor onze bestemming) op vakantie willen gaan. Nu zullen ze die 3 juli wellicht ook niet halen en wordt dat geen probleem, maar toch ;)
Misschien dat iemand bij VanMoof bedacht heeft dat "under promise, over deliver" toch de beste manier van zaken doen is, want na de email dat mijn fiets pas 3 juli zou komen krijg ik vandaag de bevestiging dat de fiets verzonden is! Hopelijk is dit ook zo voor @Contagion en de anderen in dit topic die rond 30 mei besteld hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 16:13
ricom schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:40:
Daarna mocht ik een ticket maken en ben al over 5 dagen aan de beurt.
Ik weet niet of ik een blijvend open ticket heb of iets dergelijks, maar ik heb best vaak met ze gecommuniceerd de afgelopen tijd en heb altijd binnen 24 uur antwoord via e-mail aan support@vanmoof.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb de dark op 21 mei besteld maar nog geen tracking oid ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:45
josimd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:12:
Ik heb de dark op 21 mei besteld maar nog geen tracking oid ontvangen
Annuleren knop wel weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravenyze
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-08 14:06
Zegt dat iets? Bij mijn S3 Dark order is de cancel knop ondertussen alweer 4 dagen verdwenen, maar heb nog geen trackingslink ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimd
Nee kan ‘m nog cancellen, delivery date 12 - 26 june

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
Mijn annuleren knop is eergisteren weggegaan. Maar mijn hele order is nu ook foetsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:24
De S3 zwart besteld op 1 juni. Origineel window liep tot en met 19 juni.
Zojuist een mail van UPS ontvangen dat de zending morgen wordt geleverd.
In totaal 32.5KG, ik weet nog niet of hier mijn achterdrager en fietstas bij zitten.
Hoe dan ook, toch leuk om te ontvangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 19:33
robinh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:19:
De S3 zwart besteld op 1 juni. Origineel window liep tot en met 19 juni.
Zojuist een mail van UPS ontvangen dat de zending morgen wordt geleverd.
In totaal 32.5KG, ik weet nog niet of hier mijn achterdrager en fietstas bij zitten.
Hoe dan ook, toch leuk om te ontvangen ;)
Accessoires komen los, dit is alleen je fiets. Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hurp01
hmmm 27 mei besteld. Nog geen mail binnen :(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 19:53
Mijn wiel die ze zouden opsturen waren ze vergeten te bestellen. Dus de twee weken wachten gaan opnieuw in...
Ze heeft haar supervisor gemaild of het toch nog sneller kan en ik mocht een accesoire uitkiezen muv de powerbank.
Ik ben weer blij en overleef het nog wel twee weken 👍😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 19:33
Chillko schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:31:
Mijn wiel die ze zouden opsturen waren ze vergeten te bestellen. Dus de twee weken wachten gaan opnieuw in...
Ze heeft haar supervisor gemaild of het toch nog sneller kan en ik mocht een accesoire uitkiezen muv de powerbank.
Die powerbank is de enige accessoire die ik zou willen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
bakkie1985 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Die powerbank is de enige accessoire die ik zou willen :*)
Haha ja nouja die heb ik niet nodig en zou ook wel wat teveel van het goede zijn hiervoor. Was toch nog van plan een tas te kopen dus ik ben tevreden 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh
hurp01 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:24:
Komt vast een deze dagen ook voor jou een email binnen.

Ik ben benieuwd wat ik er van moet verwachten. Ga hem maximaal gebruiken de komende twee weken. Om er zeker van te zijn dat er niks defect aan is zolang ik hem nog terug kan sturen. Als je dan al die verhalen hoort hier dan is het bijna wachten tot er iets defect aan gaat. Maar goed ik heb goede hoop. Keep u posted.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik had de S3 zwart, 19 mei besteld en 18 juni in huis 🙃

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
RobbertC schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:04:
[...]
Misschien dat iemand bij VanMoof bedacht heeft dat "under promise, over deliver" toch de beste manier van zaken doen is, want na de email dat mijn fiets pas 3 juli zou komen krijg ik vandaag de bevestiging dat de fiets verzonden is! Hopelijk is dit ook zo voor @Contagion en de anderen in dit topic die rond 30 mei besteld hebben :)
Nee ik heb nog niks gehoord (besteld 30 mei), wel sinds de deadline 19 jun (delivery 5-19 june) de cancel knop verdwenen, maar dat is dus volgens mij de standaard policy. Ik hoop ook op snelle ontvangst ivm vakantie en het mogelijk kunnen meenemen van een (foutvrije?) fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Contagion schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:21:
[...]

Nee ik heb nog niks gehoord (besteld 30 mei), wel sinds de deadline 19 jun (delivery 5-19 june) de cancel knop verdwenen, maar dat is dus volgens mij de standaard policy. Ik hoop ook op snelle ontvangst ivm vakantie en het mogelijk kunnen meenemen van een (foutvrije?) fiets.
Cancel knop verdwijnt automatisch. Volgens hun geweldige support is dat omdat hij al bij de leverancier staat, die er twee weken over doet om hem te leveren.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:34:
[...]

Ik gebruik deze soms als ik ruimte te kort heb.

[Afbeelding]
Zo’n systeem heb ik in de garage voor onderhoud en schoonmaken van de fietsen. Handig en makkelijk.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

xTino81 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Ik weet niet of ik een blijvend open ticket heb of iets dergelijks, maar ik heb best vaak met ze gecommuniceerd de afgelopen tijd en heb altijd binnen 24 uur antwoord via e-mail aan support@vanmoof.com.
Via de chat heb ik dezelfde ervaring.
Vorige week toch maar eens contact gezocht en binnen 15 minuten een ‘gesprek’ en een bestelling in mijn vanmoof voor nieuw achterwiel dat wordt opgestuurd.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Chillko schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:31:
Hmm stond het al wel goed in je account??
Ik wacht nl. ook op een wiel, 15-6 besteld en zou vandaag geleverd worden zie ik net! Ik dacht een week later…. De status is ook nog open in my vanmoof.
Lijkt een beetje op jouw situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Hmm stond het al wel goed in je account??
Ik wacht nl. ook op een wiel, 15-6 besteld en zou vandaag geleverd worden zie ik net! Ik dacht een week later…. De status is ook nog open in my vanmoof.
Lijkt een beetje op jouw situatie?
Er stond helemaal niks in mijn account, ze had dus wel gezegd een nieuw wiel te sturen maar daar bleef het bij. Dus nu pas voor het eerst in gang gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Chillko schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Er stond helemaal niks in mijn account, ze had dus wel gezegd een nieuw wiel te sturen maar daar bleef het bij. Dus nu pas voor het eerst in gang gezet.
Oke. Ik ga straks maar weer eens chatten!
Welke accessoire heb je gekozen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Eddy 6 pack schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:40:
[...]

Oke. Ik ga straks maar weer eens chatten!
Welke accessoire heb je gekozen eigenlijk?
Een tas. Maar goed het wiel was dus helemaal niet besteld. Daarvoor had ik twee bagagedragers gekregen ipv een bagagedrager en een slot en de fiets werd geleverd met kapot kickslot. Dus de compensatie was niet alleen voor een te laat geleverd wiel 👍😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Ik kan het niet helemaal terug vinden vandaar mijn vraag.
Bestaan er nieuwe/oude variant voorwielen/motor voor de S3? En waar kun je een nieuwe of oude aan herkennen?

[ Voor 3% gewijzigd door robinh op 23-06-2021 10:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
hurp01 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:24:
Contagion schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:21:
Wat een willekeur helaas :(

Hier is de fiets zojuist geleverd, UPS man was blij dat de grote doos uit z'n bus was ;) Zo te zien geen beschadigingen aan de doos, vanavond maar eens mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Existenz-404
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-07-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKrfmAgxH3Ejy9TjCmX1wZ3m9ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZzBUDa1IxC6KbROMOQdaqf1h.png?f=fotoalbum_large

weet iemand de nieuwe prijzen vanaf 1 juli 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Existenz-404 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:16:
[Afbeelding]

Ja, 200 euro verhoging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6gMqAgF45G1r2yyWRXK0wbfmcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eb0uBnaTCqWzoobGDFJsalbT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mda85
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-07 22:11
Ik ben aan het kijken om een Vanmoof S3 aan te schaffen.
Heeft er iemand ervaring om een kinderzadel op de bovenhuis te plaatsen? Zo ja welke?
Aangezien de buizen nogal dik zijn passen de zadeltjes die ik gezien heb niet zover ik het kan zien.

voorbeeld: https://www.fiets-stoeltj...zadels-voor-herenfietsen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
mda85 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:02:
Heeft er iemand ervaring om een kinderzadel op de bovenhuis te plaatsen? Zo ja welke?
Aangezien de buizen nogal dik zijn passen de zadeltjes die ik gezien heb niet zover ik het kan zien.

Knip

Laat maar... Verkeerd gelezen

Ik denk inderdaad dat het lastig is door de dikke buizen en ik zou voorzichtig zijn met de lak maar daarvoor heb je rubbertjes denk ik

[ Voor 31% gewijzigd door Chillko op 23-06-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
PjotrStroganov schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:49:
Inmiddels op mijn nieuwe VanMoof S3 Light de error code 44 gekregen. De eshifter shift niet meer. Voordeel is dat ie op de zwaarste versnelling staat, dus met de boost knop kan ik me nog redden. Er is een ticket aangemaakt en ik hoop 20 juni een nieuwe eshifter binnen te krijgen. Nadat de code 44 is opgedoken, heb ik ook een paar keer error code 2/20 te zien gekregen. Ik ga eerst de shifter maar eens installeren en hoop dat alle problemen daarmee zijn opgelost.
Ik heb sinds gister ook 44, (en 48 en 17 en 20). Heb geen zin om weer mijn fiets naar Rotterdam te brengen, maar bij jou stuurden ze gewoon een nieuwe e-shifter op? Heb net vorige week mijn fiets opgehaald na vervangen van de cartridge, wel een redelijke domper zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
mda85 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:02:

Ik heb er laatst iemand met eentje zien rijden, dus het kan zeker. Geen idee welke erop zat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lekzzz
Volgens mij hangt het best netjes zo 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgaLpoyipqLBtygFStO60a58i2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzGpYVWxb22H9kLXfk7uRgPQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Damsplaat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:50:
[...]

Ik heb sinds gister ook 44, (en 48 en 17 en 20). Heb geen zin om weer mijn fiets naar Rotterdam te brengen, maar bij jou stuurden ze gewoon een nieuwe e-shifter op? Heb net vorige week mijn fiets opgehaald na vervangen van de cartridge, wel een redelijke domper zo
Even chatten met support en een nieuwe E shifter is onderweg, dat ging dan weer vrij gemakkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mda85
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-07 22:11
Damsplaat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:51:
[...]

Ik heb er laatst iemand met eentje zien rijden, dus het kan zeker. Geen idee welke erop zat
Mmm ben benieuwd hoe.. :) de zadels met bevestiging die ik op internet tegen kom zijn allemaal te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Line
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 23:39
bakkie1985 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Hadden ze er powerpacks op voorraad?
Niet gevraagd. Wel gevraagd naar andere accessoires en dat was hit and miss. Begin van de week de kans groter dan eind van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Damsplaat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Even chatten met support en een nieuwe E shifter is onderweg, dat ging dan weer vrij gemakkelijk
Ja, ik legde meteen uit dat ik de troubleshooting opties had doorlopen en het was zo gedaan. Volgens mij willen ze je praktisch alle onderdelen van de fiets wel toesturen, behalve de computer, accu en het frame.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimd
Of een complete fiets… dat is blijkbaar al lastig
PjotrStroganov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Ja, ik legde meteen uit dat ik de troubleshooting opties had doorlopen en het was zo gedaan. Volgens mij willen ze je praktisch alle onderdelen van de fiets wel toesturen, behalve de computer, accu en het frame.
[quote]PjotrStroganov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:50:
[...]

[ Voor 18% gewijzigd door josimd op 23-06-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
De Vanmoof app voor Android heeft een nieuwe versie sinds 21-6 zie ik. Kunnen we die gewoon installeren zonder conflict met de Moofer app? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
Chillko schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:38:
De Vanmoof app voor Android heeft een nieuwe versie sinds 21-6 zie ik. Kunnen we die gewoon installeren zonder conflict met de Moofer app? 😅
Hier nergens last van. Update stond op automatisch. Nu maar even uitgezet 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
Duidelijk verhaal of je wel of niet kan updaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfYyigCoYhDbZPVBsWVpGkt365A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCzbihPx41F6yOt3jtI6F2Rw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
  • Laatst online: 15-04-2024
Chillko schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:38:
Welke versie is dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
5.11.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Ok, staat hier in de playstore nog steeds op 5.10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Critical51 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Ok, staat hier in de playstore nog steeds op 5.10.0
Ah... Wellicht is dat toestel afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Chillko schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Ik wacht voor de zekerheid nog even een weekje 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical51
Chillko schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Mja, geen idee eigenlijk. Had ik in dit geval niet verwacht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hurp01
Ups vezending binnen. 32,5kg. Dit moet hem zijn 😱

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinh
Even een eerste snelle reactie na circa 25km fietsen. Geweldig! Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor ritjes supermarkt, 1 x per week werk (9km enkel), vrienden en of andere activiteiten om de auto eens wat vaker te laten staan. Wat een fijne fiets om je sneller te verplaatsen.
Tot nu toe enige punt wat me is opgevallen, de voorste remschijf loopt wat aan met draaien. Je hoort het, en voelt de weerstand als je dit handmatig doet. Dat is als het goed is makkelijk zelf op te lossen, maar toch het vermelden waard, dat deze misschien toch niet helemaal is getest.
Later zal ik nog wat foto's plaatsen, voor de wachters onder ons ;)

[ Voor 3% gewijzigd door robinh op 24-06-2021 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josimd
Zojuist de verzendbevestiging gekregen, besteld op 21 mei, ook is de cancel knop nu weg. Dit nadat ik een e-mail had gestuurd omdat andere later bestelde fietsen de fiets al hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Had je ook reactie op die mail? Want anders is het voor mij ook de moeite om dat eens te gaan doen. Ik had dus 5-19 juni staan en sinds de 19e is cancel weg maar sindsdien staat er 3 juli. Als mailen kennelijk prio in de queue geeft, dan ga ik dat ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimd
Nee geen antwoord gekregen maar de ‘boze’ e-mail vanochtend gestuurd, uurtje erna verzending en cancel knop weg. Let wel dat ik mijn bestelling op 21 mei geplaatst heb

[ Voor 19% gewijzigd door josimd op 24-06-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Geen boze mail gestuurd maar zojuist een UPS verzendmail voor levering morgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
robinh schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:40:
Even een eerste snelle reactie na circa 25km fietsen. Geweldig! Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor ritjes supermarkt, 1 x per week werk (9km enkel), vrienden en of andere activiteiten om de auto eens wat vaker te laten staan. Wat een fijne fiets om je sneller te verplaatsen.
Tot nu toe enige punt wat me is opgevallen, de voorste remschijf loopt wat aan met draaien. Je hoort het, en voelt de weerstand als je dit handmatig doet. Dat is als het goed is makkelijk zelf op te lossen, maar toch het vermelden waard, dat deze misschien toch niet helemaal is getest.
Later zal ik nog wat foto's plaatsen, voor de wachters onder ons ;)
Hier de zelfde ervaring, voornamelijk woon-werk (5,5 km, enkele rit) met een brug en een heuveltje op de route. Voorste rem liep ook iets aan. Heb de remklauw iets anders opnieuw vast gezet, hierna was probleem verholpen. Soms overschakelen van de versnellingen iets voelbaar, maar met "boostknop" ingedrukt, geen probleem meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
Ben na een week best tevreden. Alleen de pedalen die meegeleverd worden vind ik nogal plastic fantastic en niet bij de fiets passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Existenz-404 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:16:
[Afbeelding]

Had eigenlijk niet anders verwacht. Met al die retouren, reparaties, error codes, te vervangen e-shifters etc is het waarschijnlijk niet meer recht te rekenen voor ze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Vandaag mijn S3 gekregen en moet zeggen, vette fiets. Maar net als anderen hier wel wat aandachtspunten:

- Voorwiel is niet 100% zuiver. Zit heel klein bocheltje in. Kan ook door de band komen, maar lijkt wel echt zo.
- De tool om het zadel vast te zetten brak als een luciferhoutje op de kop af. Heb het stukje eruit, tool leek wel van boter gemaakt.
- Trappers voelen heel goedkoop aan. Doet afbreuk aan de rest vd fiets. Maar goed, die relatief lage prijs moet ergens vandaan komen.
- Versnellingen doen het goed, maar maken lawaai en klakken er soms wel wat hard in (logisch ook zonder synchromes ringen oid)

Verder heb ik direct de Moofer app erop gezet. Briljant, alleen jammer dat je ritten en km’s niet bijgehouden worden. Hoe doen jullie dit?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Ik heb de fiets nog niet, maar is het niet zo dat de fiets zelf de kilometers bijhoudt en als je dan weer de VanMoof app opent dat dat alsnog synchroniseert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
artfuldodger schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Had eigenlijk niet anders verwacht. Met al die retouren, reparaties, error codes, te vervangen e-shifters etc is het waarschijnlijk niet meer recht te rekenen voor ze.
kleine opmerking daarover wat bij het grote publiek helaas nog redelijk onbekend is.
de prijzen van een 40' container China->Rotterdam is in een jaar tijd van USD1500 naar op dit moment USD 18.600 gegaan...

dit helpt uiteraard ook niet en zal op korte termijn prijsverhogingen gaat veroorzaken over de gehele markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:07
Ik had nieuwe remblokjes ontvangen voor het achterwiel, omdat ik deze niet meer goed uitgelijnd kreeg na vervangen van achterwiel. Hij bleef maar ietsje aanlopen, wat ik ook probeerde. Het zou eventueel op versleten remblokjes wijzen, dus ik kreeg nieuwe.

Ik kreeg ze thuis gestuurd, maar helaas bleek er niet eens 1 remblokje tussen de remklauw te passen... Deze waren veel te dik. Aangezien ik voor mijn werk toch naar Amsterdam moest heb ik meteen maar (op afspraak) m'n fiets ingeleverd woensdagochtend om het door hen te laten doen. Konden ze direct de remhendel wat strakker zetten, m'n fietstandaard beter vastzetten en ook naar de voorrem kijken indien nodig.

Men gaf aan 24-48u nodig te hebben, maar helaas is de fiets daar nu nog steeds. Via de chat had ik gevraagd om een update (omdat ik weer in Amsterdam was gister), en toen was het ineens "maximaal 2 weken". Toen ik zei dat ze in de winkel 24-48u zeiden, moest ik dat maar aanhouden... Verder konden zij mij niets vertellen over eventuele status of voortgang, of dat ze bijv. op onderdelen moesten wachten. Echt waardeloos dat je voor dit soort dingen zelfs de werkplaats niet meer telefonisch kan bereiken... Nu maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
oscarwashere schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:48:
Ik had nieuwe remblokjes ontvangen voor het achterwiel, omdat ik deze niet meer goed uitgelijnd kreeg na vervangen van achterwiel. Hij bleef maar ietsje aanlopen, wat ik ook probeerde. Het zou eventueel op versleten remblokjes wijzen, dus ik kreeg nieuwe.

Ik kreeg ze thuis gestuurd, maar helaas bleek er niet eens 1 remblokje tussen de remklauw te passen... Deze waren veel te dik. Aangezien ik voor mijn werk toch naar Amsterdam moest heb ik meteen maar (op afspraak) m'n fiets ingeleverd woensdagochtend om het door hen te laten doen. Konden ze direct de remhendel wat strakker zetten, m'n fietstandaard beter vastzetten en ook naar de voorrem kijken indien nodig.

Men gaf aan 24-48u nodig te hebben, maar helaas is de fiets daar nu nog steeds. Via de chat had ik gevraagd om een update (omdat ik weer in Amsterdam was gister), en toen was het ineens "maximaal 2 weken". Toen ik zei dat ze in de winkel 24-48u zeiden, moest ik dat maar aanhouden... Verder konden zij mij niets vertellen over eventuele status of voortgang, of dat ze bijv. op onderdelen moesten wachten. Echt waardeloos dat je voor dit soort dingen zelfs de werkplaats niet meer telefonisch kan bereiken... Nu maar afwachten...
Wat een belachelijke tijdslijnen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Men gaf aan 24-48u nodig te hebben, maar helaas is de fiets daar nu nog steeds.
Lol... voor deze simpele 'reparaties' ongelofelijk. Ik heb mijne vorige week naar Haarlem gebracht, daar zitten nu twee servicepunten. Helaas was de eshifter voor de derde keer kapot. Ook de accu bleek storingen te vertonen (error 11?), dus de FM heeft er een nieuwe ingezet. En binnen twee dagen klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
S1W schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:51:
Lol... voor deze simpele 'reparaties' ongelofelijk. Ik heb mijne vorige week naar Haarlem gebracht, daar zitten nu twee servicepunten. Helaas was de eshifter voor de derde keer kapot. Ook de accu bleek storingen te vertonen (error 11?), dus de FM heeft er een nieuwe ingezet. En binnen twee dagen klaar...
Bij een van de servicepunten in Den Haag gaat het helaas wat minder snel.

Toen ik op 6 juni op de website een afspraak wilden maken, was de eerst beschikbare dag 16 juni.
Vervolgens was de fiets pas gister klaar.
Bij elkaar dus zo'n 2,5 week.

Reden dat ik langs ging was dat ik een kraak bij de crank dacht te horen.
Bleek achteraf dat alleen de bouten van het achterwiel te los zaten.
Volgende keer maar het andere service punt proberen (of anders naar Rotterdam fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Hier ook weer gedoe. Na vorig jaar drie fietsen te hebben geretourneerd omdat ze niet helemaal,of helemaal niet werkte heb ik het aangedurfd toch een nieuwe te bestellen.
Binnen twee weken geleverd - promise broken
Nu zou die vandaag binnen moeten komen , geen track en tracé. Zeggen ze nu via de chatbdat hij vertraagd is. Ik snap dat gebrek aan communicatie echt niet. Ga eens fatsoenlijk met je klanten om.

En het mooie , paar dagen was mijn order verdwenen maar was alles nog op schema.

[ Voor 9% gewijzigd door Smartbikers op 25-06-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooostj
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik kreeg gisteren firmware update 1.6.13. Maar zie nergens info hierover, zijn er meer hier die de update hebben/meer info hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Ik heb de fiets net binnen en update van 1.5.2beta (dacht ik) maar suggestie naar 1.6.8 en dat is ook waar Moofer mee getest is (zegt Moofer). Dus de update uitgevoerd, maar geen 1.6.13 suggestie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
jooostj schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:05:
Ik kreeg gisteren firmware update 1.6.13. Maar zie nergens info hierover, zijn er meer hier die de update hebben/meer info hebben?
Als je op Update klikt krijg je eerst nog een tussenscherm met de 'change notes', waarna je vervolgens echt op update kan drukken (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
oscarwashere schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:29:
[...]

Als je op Update klikt krijg je eerst nog een tussenscherm met de 'change notes', waarna je vervolgens echt op update kan drukken (of niet).
Waar of hoe kan ik zien welke firmware er op dit moment is geïnstalleerd op mijn S3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Jan Driebeen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Waar of hoe kan ik zien welke firmware er op dit moment is geïnstalleerd op mijn S3?
Onderaan de pagina met de instellingen van je fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FakeAI
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06-2024
Jan Driebeen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:43:
[...]

In de Vanmoof app in settings helemaal beneden kan je de 'Bike software version' vinden. En in de Moofer app kan je ook de E-shifter/Battery/Controller firmware inzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59

eisbaer

Zie signature

Smartbikers schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:41:
Hier ook weer gedoe. Na vorig jaar drie fietsen te hebben geretourneerd omdat ze niet helemaal,of helemaal niet werkte heb ik het aangedurfd toch een nieuwe te bestellen.
Binnen twee weken geleverd - promise broken
Nu zou die vandaag binnen moeten komen , geen track en tracé. Zeggen ze nu via de chatbdat hij vertraagd is. Ik snap dat gebrek aan communicatie echt niet. Ga eens fatsoenlijk met je klanten om.

En het mooie , paar dagen was mijn order verdwenen maar was alles nog op schema.
Welke gek gaat nou 3 fietsen terug sturen. Ga langs met die fiets en het wordt opgelost.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Begrijp eigenlijk niet waarom de prijs nodig omhoog moet. Als dat zo is omdat er zoveel reparaties en nazendingen zijn geweest, is het wel de omgekeerde wereld en van de zotte eigenlijk. Eerst je klanten met een product vol kuren afschepen en als velen zich als gevolg daarvan voor reparatie melden, de prijs vervolgens gaan verhogen ook ipv dat je gewoon voor de oude prijs een verbeterd, doorontwikkeld product aflevert.

Ongelooflijk, arrogantie ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
eisbaer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:00:
[...]
Welke gek gaat nou 3 fietsen terug sturen. Ga langs met die fiets en het wordt opgelost.
Dan heb je blijkbaar niet gelezen wat er aan mankeerde. Ik had de eerste productie modellen , schandalig slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
S1W schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:51:
Helaas was de eshifter voor de derde keer kapot.
Da fak, hoe kan dat nou ?? :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
maar helaas bleek er niet eens 1 remblokje tussen de remklauw te passen... Deze waren veel te dik. Aangezien ik voor mijn werk toch naar Amsterdam moest heb ik meteen maar (op afspraak) m'n fiets ingeleverd woensdagochtend om het door hen te laten doen. Konden ze direct de remhendel wat strakker zetten, m'n fietstandaard beter vastzetten en ook naar de voorrem kijken indien nodig.
das normaal, nieuwe blokken zijn altijd te dik, je moet de remcilinders terugduwen en dan passen ze perfect, voor het strakker zetten van de hendels even ontluchten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

Zojuist rond een uur of zes toch bericht dat m'n fiets klaar staat. Iets later dan 48 uur, maar opzich mag ik hier niet over klagen. Wel zie ik in My VanMoof dat het mij €136 gaat kosten. Helaas staat er niet bij wat ze hiervoor gedaan hebben. Heb toch weinig bijzonders gevraagd, dus ben benieuwd als ik hem ga halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
eisbaer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:00:
[...]
Ja na 3x een mislukking het weer voor een 4e keer gaan proberen, niet echt slim. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
CyberMania schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Ja na 3x een mislukking het weer voor een 4e keer gaan proberen, niet echt slim. 8)7
Je mag verwachten dat na een jaar er verbeteringen hebben plaatsgevonden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Laatst online: 00:19

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Daan2020 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:00:
Begrijp eigenlijk niet waarom de prijs nodig omhoog moet. Als dat zo is omdat er zoveel reparaties en nazendingen zijn geweest, is het wel de omgekeerde wereld en van de zotte eigenlijk. Eerst je klanten met een product vol kuren afschepen en als velen zich als gevolg daarvan voor reparatie melden, de prijs vervolgens gaan verhogen ook ipv dat je gewoon voor de oude prijs een verbeterd, doorontwikkeld product aflevert.

Ongelooflijk, arrogantie ten top.
Prijs voor materialen onder andere door tekorten en transport zijn sinds begin dit jaar flink gestegen. Daarnaast zit daar de kosten voor uitbreiding 'service'netwerk ook nog in.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
litebyte schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:12:
[...]

Prijs voor materialen onder andere door tekorten en transport zijn sinds begin dit jaar flink gestegen. Daarnaast zit daar de kosten voor uitbreiding 'service'netwerk ook nog in.
Wat een flauwekul. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Contagion schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:45:
Ik heb de fiets nog niet, maar is het niet zo dat de fiets zelf de kilometers bijhoudt en als je dan weer de VanMoof app opent dat dat alsnog synchroniseert?
Ritten worden niet bijgehouden als je de moofer app gebruikt, alleen totaal afstand! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smartbikers
Zit wel wat in toch ? Zeker als je naar de transportkosten kijkt.de verhoging staat alleen niet in lijn met de kwaliteit of service die de bieden.
Tegenwoordig als ze een nieuw product op de markt zetten zoals die power bank gooien ze er gelijk een “how to return your power bank” filmpje bij, dat wekt enorm veel vertrouwen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ben benieuwd of per 1 juli ook het all inclusive abonnement van €72,00 per maand omhoog gaat…

[ Voor 21% gewijzigd door Jan Driebeen op 26-06-2021 08:16 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Smartbikers schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 07:07:
[...]

de verhoging staat alleen niet in lijn met de kwaliteit of service die de bieden.
Dat is inderdaad een ander verhaal. Prijzen, niet alleen voor fietsen maar voor heel veel gebruiksgoederen gaan dit jaar flink stijgen door tekorten en flinke verhogingen transportkosten. Daarnaast wil VM haar servicenetwerk uitbreiden dat zal toch ergens vandaan moeten komen.

Dan komend jaar hoogstwaarschijnlijk een nieuw model dat sowieso duurder is. Beter in 2 stappen naar zegmaar zo'n 2500 dan in 1 stap... Komt toch anders aan bij de toekomstige bezitter :)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Smartbikers schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 07:07:
[...]

Zit wel wat in toch ? Zeker als je naar de transportkosten kijkt.de verhoging staat alleen niet in lijn met de kwaliteit of service die de bieden.
Tegenwoordig als ze een nieuw product op de markt zetten zoals die power bank gooien ze er gelijk een “how to return your power bank” filmpje bij, dat wekt enorm veel vertrouwen 😂
Haha die powerbank is zo lelijk..verpest je hele fiets gelijk en geeft het een suf gehalte mee. Begrijp nog steeds niet dat ze zo'n lelijk geval hebben uitgebracht dat ook niet eens werkt zoals het zou moeten. Je zou al rijdend moeten kunnen bijladen of meteen op de powerbank overgaan als je eigen batterij op is en niet eerst ter plekke drie uur moeten wachten voor een tweede ronde. Slecht bedacht dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Daan2020 op 26-06-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical51
Daan2020 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:40:
[...]

....... en niet eerst ter plekke drie uur moeten wachten voor een tweede ronde. Slecht bedacht dus.
Huh ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

litebyte schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:40:
[...]

…..

Dan komend jaar hoogstwaarschijnlijk een nieuw model …
Zo dom zullen ze hopelijk toch niet zijn he?
De S2 en S3 zijn nog geeneens uit de ‘kinderziektes’ (en dat is dan ook nog eens een verzachtende term).

Laat ze eerst maar eens een normaal werkend product produceren, uitleveren en juiste nazorg op leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalvandiepen
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-12-2024
Mijn ervaringen tot dusver. Een keer een defecte fiets lijkt mij dus geen uitzondering. Houd daar rekening mee bij aankoop.

Vorige fiets (November 2020):
- Nieuwe accu (was defect na een maand)
- 3 maal een nieuw achterwielen (naaf) met steeds doortrappen in zijn 4
- 1 maal een nieuwe e-shifter

Uiteindelijk de problemen niet opgelost en een nieuwe fiets ontvangen (in april). Dat is netjes maar ook terecht.

Nu een maand verder:
- Scherm defect (half scherm werkzaam)
- Wederom een nieuw achterwiel na doortrappen in zijn 4. Aankomende week weer een reparatieverzoek.

Hier thuis worden al een hoop grappen gemaakt over deze fiets.....

Hoe is jullie ervaring na het nieuwe achterwiel?

Het probleem met doortrappen in zijn 4 blijft steeds terugkeren. Ik ben benieuwd of ze nu eens het onderliggende probleem oplossen. In A'dam word ik altijd netjes geholpen, maar het is een beetje zonde van al die wielen.

[ Voor 3% gewijzigd door pascalvandiepen op 26-06-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Contagion
Sinds gisteren ook mijn nieuwe VanMoof S3 dark binnen. Later dan eerst beloofd, maar eerder dan het nieuwe window. Mij eerste indruk is overwegend positief. Een aantal puntjes die me opvielen:

Positief
* het design van de fiets vind ik in werkelijkheid mooier dan van de plaatjes, hij oogt stoer en sportief
* ik had, op wat plakresten van een sticker (?) op het zadel na, geen optische schades
* het in elkaar zetten is prima te doen. Ik heb geen problemen gehad met afbrekende tools, maar ben ook zeer voorzichtig geweest en geen geweld gebruikt. Ik had wat 'schrik' voor de motorkabel na het zien van filmpjes hoeveel gedoe dat is, maar dat was echt in een minuut gepiept. Je moet er gewoon voor zorgen dat de doppen eerst parallel aan de voorvork in de sparing in de vork worden geduwd voordat je ze omhoog probeert te duwen. Dan gaan ze minder schuin.
* Ik zit rechter op dan ik had verwacht, zelfs nog zonder de 2 verhogingsringen van het stuur
* Ook zonder of met minimale ondersteuning is het nog prima fietsen
* De fiets remt prima, vooralsnog zonder piepen. Ik heb wel geprobeerd van wat ik op Youtube vond over 'bedding in brakes'
* De fiets lijkt de ondersteuning niet volledig te stoppen zodra de maximumsnelheid is bereikt. Van fietsen met middemotor merk ik wel eens dat zodra je rond de 25 km/h komt, je ineens alle kracht zelf moet trappen en dat is niet prettig. Bij de VM lijkt onsteuning (deels?) te blijven en mag je de rest er zelf bijtrappen.
* De turbo knop is echt ideaal

Neutraal:
* het kick-lock is leuk, maar ik heb een paar keer gehad dat het me niet lukt de knop in te drukken. Door dan het wiel wat te draaien lukt het dan wel. Ik krijg echter wel het idee dat als iemand zou gaan rennen met dat achterwiel in de kick-lock stand, dat dit het blad wat tegen die lock drukt toch zal beschadigen
* de standaard is wel erg kort, je hebt het idee dat de fiets elk moment kan omvallen. Ik zag dat hij wel instelbaar is, maar daarvoor zit net niet de juiste allen key erbij :)
* Het kostte behoorlijk wat tijd om zowel het voorwiel als achterwiel dusdanig te krijgen dat de schijven niet meer hoorbaar aanliepen. Bij het voorwiel was het een kwestie van de moer vaster aandraaien, bij het achterwiel heb ik de rem losgehaald en alleen door hem terug aan te draaien terwijl iemand fors in de hanrdrem kneep (om de schijf te centreren) is dat gelukt. Het wiel loopt nu wel veeel langer uit en het irritante schaaf-schaaf-schaaf geluid is weg.
* Ik denk dat mijn velg zelf nog wel recht is, maar de banden lijken toch wat slag te hebben. Met fietsen heb ik dat niet gemerkt, maar met de fiets ondersteboven kan je het wel goed zien als je het wiel draait. Achter meer dan voor. Bij voldoende draaiing merk je ook dat de fiets dan gaat vibreren (maar wederom: tijdens fietsen zelf niet gemerkt).

Negatief:
* Automatisch schakelen van de e-shifter is echt geen pretje. Zelf met niet eens zo veel kracht heb ik in 15 kilometer tot 3x toe een paar keer zo'n harde 'KNAK' gehoord van 3 naar 4 dat ik echt dacht dat het einde verhaal was. Je moet zeer behoedzaam zijn rond de schakelmomenten, maar eigenlijk lukt het me niet zonder turbo-knop om daarop lekker te anticiperen. Ook heb ik een aantal keer meegemaakt dat de fiets in 2 ineens doortrapt of helemaal vrij lijkt te trappen gedurende enige tijd.

Op dit negatieve punt komt dan ook meteen het meest positieve punt naar voren: Moofer! En dan met name dus de instelling dat je handmatig kan schakelen. Waarom dat bij VM zelf geen optie is, geen idee. Het zou wellicht een hoop ellende met die e-shifter schelen. Door handmatig te schakelen kan je precies even je kracht minderen zodra je op de schakelknop drukt. Verder is het natuurlijk ook lekker dat je op de buitenwegen naar US mode (of hoger :)) kan schakelen. Dat de VM ook US mode ondersteunt was voor mij doorslaggevend om een VM aan te schaffen. Ik weet dat het niet mag, maar ik vind het van een soort betutteling waar we in NL heel erg goed in zijn. Een wielrenner rijdt met gemak ook harder. Ik kan zelf ook harder dan 25 km/h en in veel gevallen is net dat beetje extra gewoon pretiig.

Al met al vooralsnog tevreden. Nog wel een gek dingetje; na die ~15 km zegt Moofer 'total distance (database)' 13.4 km maar 'total distance (bike)': 3430.4 km. Ik weet zeker dat toen ik Moofer bij de nieuwe fiets startte beide op 0 km stonden. Ik weet ook zeker dat ik niet in een uur 3430 km gereden heb, dus hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
pascalvandiepen schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:40:
Mijn ervaringen tot dusver. Een keer een defecte fiets lijkt mij dus geen uitzondering. Houd daar rekening mee bij aankoop.

Vorige fiets (November 2020):
- Nieuwe accu (was defect na een maand)
- 3 maal een nieuw achterwielen (naaf) met steeds doortrappen in zijn 4
- 1 maal een nieuwe e-shifter

Uiteindelijk de problemen niet opgelost en een nieuwe fiets ontvangen (in april). Dat is netjes maar ook terecht.

Nu een maand verder:
- Scherm defect (half scherm werkzaam)
- Wederom een nieuw achterwiel na doortrappen in zijn 4. Aankomende week weer een reparatieverzoek.

Hier thuis worden al een hoop grappen gemaakt over deze fiets.....

Hoe is jullie ervaring na het nieuwe achterwiel?

Het probleem met doortrappen in zijn 4 blijft steeds terugkeren. Ik ben benieuwd of ze nu eens het onderliggende probleem oplossen. In A'dam word ik altijd netjes geholpen, maar het is een beetje zonde van al die wielen.
Vergelijkbaar probleem, sinds het begin (juni vorig jaar) zo nu en dan doortrappen. Uiteindelijk meerdere e-shifters geprobeerd, achternaaf vervangen, hele achterwiel vervangen (ondertussen 2x) en ben op het moment in afwachting tot hij weer thuis afgeleverd wordt van de laatste reparatie.

Tot dusver hebben de reparaties weinig verandering gebracht, waar deze 2 dagen na de meest recente reparatie zelfs niet eens meer wilde schakelen en ik vast zat in de 4e versnelling. Meestal werkte de fiets wel een tijdje goed, maar merkte ik wel elke keer dat de trappers doorschoten in de versnelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Zojuist rond een uur of zes toch bericht dat m'n fiets klaar staat. Iets later dan 48 uur, maar opzich mag ik hier niet over klagen. Wel zie ik in My VanMoof dat het mij €136 gaat kosten. Helaas staat er niet bij wat ze hiervoor gedaan hebben. Heb toch weinig bijzonders gevraagd, dus ben benieuwd als ik hem ga halen...
Vandaag m'n fiets weer opgehaald. Ze hebben de remleiding van de achterrem opnieuw voorzien van remolie (ontluchten), remklauw vervangen, remhendel strakker gezet daardoor, remblokjes vervangen, de voorrem piept (iets) minder. Daarnaast hebben ze extra spacers toegevoegd aan het voorwiel, deze ontbraken nog bij mijn model (allereerste batch, pre order maart 2020). Nu steekt de as niet meer iets uit ten opzichte van de anti diefstal moeren, zoals ook bij de nieuwere fiets van m'n vriendin. Dit zal ook roest voorkomen.

En oja, de medewerker noemde inderdaad dat er €136 open stond. Echter in diezelfde adem zei hij nog "maar volgens mij is dit gewoon garantie" dus ik kreeg hem gewoon zo weer mee.

Al met al dus erg tevreden, ik snap nu waarom het wat langer duurde en ben blij dat dit soort dingen inderdaad gewoon onder garantie vallen. Pluim voor VanMoof dus, mag ook wel eens gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:09
oscarwashere schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:39:
[...]

Vandaag m'n fiets weer opgehaald. Ze hebben de remleiding van de achterrem opnieuw voorzien van remolie (ontluchten), remklauw vervangen, remhendel strakker gezet daardoor, remblokjes vervangen, de voorrem piept (iets) minder. Daarnaast hebben ze extra spacers toegevoegd aan het voorwiel, deze ontbraken nog bij mijn model (allereerste batch, pre order maart 2020). Nu steekt de as niet meer iets uit ten opzichte van de anti diefstal moeren, zoals ook bij de nieuwere fiets van m'n vriendin. Dit zal ook roest voorkomen.

En oja, de medewerker noemde inderdaad dat er €136 open stond. Echter in diezelfde adem zei hij nog "maar volgens mij is dit gewoon garantie" dus ik kreeg hem gewoon zo weer mee.

Al met al dus erg tevreden, ik snap nu waarom het wat langer duurde en ben blij dat dit soort dingen inderdaad gewoon onder garantie vallen. Pluim voor VanMoof dus, mag ook wel eens gezegd worden!
Opzich wel, maar ik vind het heel maf om te lezen dat ze je complete remklauw hebben vervangen terwijl je de fiets daar bracht met het verzoek voor vervangen van de blokjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:04:
[...]
Laat ze eerst maar eens een normaal werkend product produceren, uitleveren en juiste nazorg op leveren!
Inderdaad, te zot voor woorden om te lezen dat de nieuwe S3 nog steeds met gebreken geleverd wordt, en dan nog durven te prijzen te verhogen... belachelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Eddy 6 pack schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Zo dom zullen ze hopelijk toch niet zijn he?
De S2 en S3 zijn nog geeneens uit de ‘kinderziektes’ (en dat is dan ook nog eens een verzachtende term).
Exact de reden dat ze voorjaar 2022 hoogstwaarschijnlijk wel een nieuw model uit zullen brengen. ...S3+ of een S4...S5 (dat laatsre als type aanduiding zal iig een stuk beter doen dan bijv. een S4 in Japan.) Dat zal ook een prijsverhoging en nieuwe beloftes/functies...features betekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

litebyte schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:29:
[...]

…. zal ook een prijsverhoging en nieuwe beloftes/functies...features
leugens en valse beloften bedoel je?

[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 26-06-2021 20:43 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.