☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Backwards compatibility met diddly squat 😵
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Is er al meer informatie over een s4 ? Want ik vrees dat ze alle capaciteit zetten op het verbeteren van de s3 en de “find my “ features als iteraties hierop laten plaatsvinden.litebyte schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:29:
[...]
Exact de reden dat ze voorjaar 2022 hoogstwaarschijnlijk wel een nieuw model uit zullen brengen. ...S3+ of een S4...S5 (dat laatsre als type aanduiding zal iig een stuk beter doen dan bijv. een S4 in Japan.) Dat zal ook een prijsverhoging en nieuwe beloftes/functies...features betekenen
1) Wisselen achterwiel en eshifter is niet moeilijk, VM videos zijn duidelijk genoeg. De twee spacerringen op de as zijn hier ondertussen wel bekend
:strip_exif()/f/image/cAnjARVLmiY5VUhxm8GO2zXm.jpg?f=fotoalbum_large)
2) Minder bekend zijn de twee spacerringen tussen kettingspanner en mountingblock. Die zijn erg irritant bij het terugplaatsen: Schieten makkelijk achter de eshifter in een holle frame ruimte waardoor je de boel weer moet loshalen. Ik zie ook geen nut voor deze spacers, je kunt beter het mountingblock opnieuw uitlijnen want dat was vanuit de fabriek beroerd (inb4 “mijn ketting is na een jaar versleten, hoe-ken-dat-nou?”)
:strip_exif()/f/image/0vmSsriD6LDE8Mj0sqNiPzDA.jpg?f=fotoalbum_large)
3) Na een lange testrit blijkt dat deze nieuwe naaf echt beter werkt. Bij handmatig schakelen geen enkel “doortrapje” en ook automatisch schakelen gaat goed. Maar soms wel met een harde klak tussen 3-4. Ik blijf handmatig schakelen (inb4 “mijn naaf is net na garantie ontploft, hoe-ken-dat-nou?)
:strip_exif()/f/image/tAl6j19nq2IZrR8dTE1Cw3aL.jpg?f=fotoalbum_large)
De twee spacerringen tussen kettingspanner en mountingblock zijn zeker wel bekend en wel degelijk belangrijk, anders kan je je kettingspanner niet voldoende uitlijnen.Channelmaster schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:36:
2) Minder bekend zijn de twee spacerringen tussen kettingspanner en mountingblock. Die zijn erg irritant bij het terugplaatsen: Schieten makkelijk achter de eshifter in een holle frame ruimte waardoor je de boel weer moet loshalen. Ik zie ook geen nut voor deze spacers, je kunt beter het mountingblock opnieuw uitlijnen want dat was vanuit de fabriek beroerd (inb4 “mijn ketting is na een jaar versleten, hoe-ken-dat-nou?”)
Eddy 6 pack in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
oscarwashere in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
Bruzski in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
DjVe in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
wellicht handig om voortaan even de topics beter door te lezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 26-06-2021 21:51 ]
Goed bezig!Channelmaster schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:36:
Ok, na een maand is het nieuwe achterwiel voor mijn S3 2021 netjes bezorgd met tracking. Deze episode van het grote VM avontuur heeft een goed einde, met plaatjes:
1) Wisselen achterwiel en eshifter is niet moeilijk, VM videos zijn duidelijk genoeg. De twee spacerringen op de as zijn hier ondertussen wel bekend
[Afbeelding]
[Afbeelding]
3) Na een lange testrit blijkt dat deze nieuwe naaf echt beter werkt. Bij handmatig schakelen geen enkel “doortrapje” en ook automatisch schakelen gaat goed. Maar soms wel met een harde klak tussen 3-4. Ik blijf handmatig schakelen (inb4 “mijn naaf is net na garantie ontploft, hoe-ken-dat-nou?)
[Afbeelding]
Een vraagje, trapt de nieuwe naaf ook niet meer door in z’n 4 een seconde of 2 na het schakelen van 3 naar 4?
Doet de mijne nog steeds, alleen de eerste 2 keer per rit. Soort van koude start problemen…
Ik wacht nog steeds op mijn achterwiel en vroeg me af of dat issue nu ook getackeld is?
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ah, laat ik deze posts net gemist hebbenBruzski schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:47:
[...]
De twee spacerringen tussen kettingspanner en mountingblock zijn zeker wel bekend en wel degelijk belangrijk, anders kan je je kettingspanner niet voldoende uitlijnen.![]()
Eddy 6 pack in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
oscarwashere in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
Bruzski in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
wellicht handig om voortaan even de topics beter door te lezen.

Maar in mijn geval (frame) waren deze spacers niet nodig, was genoeg ruimte om het mountingblock goed uit te lijnen. Vanuit fabriek hadden ze dit maximaal naar binnen gesteld waardoor het tandrad scheef op de ketting liep.
Beter om te horen, kennelijk hebben ze een aanpassing gedaan aan de mountingblock, de eerste keer dat ik die ringetjes op mijn kleed vond dacht ik, waar komen die nou weer vandaan.Channelmaster schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:56:
[...]
Vanuit fabriek hadden ze dit maximaal naar binnen gesteld waardoor het tandrad scheef op de ketting liep.

Nope, nu geen enkele vorm van doortrappen meer (grotendeels manueel getest). Wat jij beschrijft is wat mijn oude naaf uit Jan 2021 ook deed, geef je een goede kansEddy 6 pack schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:55:
[...]
Goed bezig!
Een vraagje, trapt de nieuwe naaf ook niet meer door in z’n 4 een seconde of 2 na het schakelen van 3 naar 4?
Doet de mijne nog steeds, alleen de eerste 2 keer per rit. Soort van koude start problemen…
Ik wacht nog steeds op mijn achterwiel en vroeg me af of dat issue nu ook getackeld is?
🤞Channelmaster schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:03:
[...]
Nope, nu geen enkele vorm van doortrappen meer (grotendeels manueel getest). Wat jij beschrijft is wat mijn oude naaf uit Jan 2021 ook deed, geef je een goede kans
Maar dat uitlijnen cq. afstellen van de kettingspanner is nieuw voor mij? Is dat al vaker hier langsgekomen? En wat houdt het in? Ik bedoel, die 2 kleine ringetjes kunnen toch niet zo’n verschil maken?
Of het hier eerder is behandeld durf ik niet meer zo te zeggenEddy 6 pack schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:09:
[...]
🤞
Maar dat uitlijnen cq. afstellen van de kettingspanner is nieuw voor mij? Is dat al vaker hier langsgekomen? En wat houdt het in? Ik bedoel, die 2 kleine ringetjes kunnen toch niet zo’n verschil maken?
Inderdaad had ik ook het idee dat deze dunne spacer ringetjes vrij nutteloos zijn. Je kunt bovenaf ook goed zien of het tandrad netjes staat uitgelijnd op de ketting. Zonder ringen lukte dat door verschuiven van mounting block prima.
Die twee ringetjes maken bij mij het verschil tussen geratel en geen geratel, mijn nieuwe 2021 achterwiel met de allereerste shifter heeft geen doortrap issues meer.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:09:
[...]
🤞
wel heeft de shifter soms niet altijd door dat hij een e-shifter is, schakelt soms niet goed en blijft dan hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bruzski op 27-06-2021 01:56 ]
Geen idee of ze het een S4 gaan noemen. In Japan zou ik hem dan anders noemen - combi van een slecht nummer en zeker ook gezien de problematiek die velen ondervinden met de huidige versie... S3+ klinkt ook al goed.Smartbikers schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:28:
[...]
Is er al meer informatie over een s4 ? Want ik vrees dat ze alle capaciteit zetten op het verbeteren van de s3 en de “find my “ features als iteraties hierop laten plaatsvinden.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Oke. En dan heb jij ze ertussen neem ik aan, tussen spannerblok en frame?Bruzski schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:54:
[...]
Die twee ringetjes maken bij mij het verschil tussen geratel en geen geratel, mijn nieuwe 2021 achterwiel met de allereerste shifter heeft geen doortrap issues meer.
wel heeft de shifter soms niet altijd door dat hij een e-shifter is, schakelt soms niet goed en blijft dan hangen.
Je kunt dus niet opladen met de powerbank terwijl je rijdt?
Dan zou het alleen interessant zijn als je geen stopcontact in de buurt hebt.SAMDERETRIEVER schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:11:
Ik heb de powerbank in bestelling staan maar begin toch te twijfelen. Ik hou mijn fiets het liefst ook “clean”. Daarnaast vind ik de actieradius zeer prima.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
ik weet niet waaruit je die conclusie trekt, maar in de faq staat dat het wel kan!SAMDERETRIEVER schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:11:
Ik heb de powerbank in bestelling staan maar begin toch te twijfelen. Ik hou mijn fiets het liefst ook “clean”. Daarnaast vind ik de actieradius zeer prima.
Wat is de VanMoof PowerBank?
De VanMoof PowerBank is een draagbare accu die de hoofdaccu van je fiets oplaadt, zodat je ritten niet worden onderbroken. De PowerBank laadt de hoofdaccu van je fiets van 0 tot 65% op in slechts 120 minuten. Hij kan je fiets zowel bij stilstand als tijdens het rijden opladen.
Klopt, als ik de ringetjes verwijder kan ik het blok niet voldoende uitlijnen met gevolg dat alles blijft ratelen, ik had overigens vandaag weer dat mijn eshifter bleef hangen, zou een nieuwe eshifter helpen. denk jij?Eddy 6 pack schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:21:
[...]
Oke. En dan heb jij ze ertussen neem ik aan, tussen spannerblok en frame?

Oke dank voor info!Bruzski schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Klopt, als ik de ringetjes verwijder kan ik het blok niet voldoende uitlijnen met gevolg dat alles blijft ratelen, ik had overigens vandaag weer dat mijn eshifter bleef hangen, zou een nieuwe eshifter helpen. denk jij?
M.b.t. de e-shifter; wat ik begrepen heb is dat je e-shifter problemen hebt de fiets dan tijdens het schakelen moet doortrappen, ratelen of in het luchtledige trappen.
Als je doortrap problemen hebt nadat er geschakeld is dan ligt het aan de naaf.
En dat schakelen van 3 —> 4 altijd een klak of krak ka geven. Dat is een ‘product eigenschap’…
Wat dacht je van de enorm gestegen staal en aluminiumprijzen en de chip tekorten. Cortina, Gazelle, Stella…iedereen heeft zijn prijzen verhoogd. Snap dat je misschien pissed bent op VM om wat anders, maar de prijsverhoging heeft niks met arrogantie te maken.Daan2020 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:00:
Begrijp eigenlijk niet waarom de prijs nodig omhoog moet. Als dat zo is omdat er zoveel reparaties en nazendingen zijn geweest, is het wel de omgekeerde wereld en van de zotte eigenlijk. Eerst je klanten met een product vol kuren afschepen en als velen zich als gevolg daarvan voor reparatie melden, de prijs vervolgens gaan verhogen ook ipv dat je gewoon voor de oude prijs een verbeterd, doorontwikkeld product aflevert.
Ongelooflijk, arrogantie ten top.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Mmm, de eshifter doet gewoon soms niets, blijft in de 4 hangen of ik trap me eigen suf omdat de shifter in de 1ste versnelling blijft hangen.Eddy 6 pack schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:22:
[...]
Oke dank voor info!
M.b.t. de e-shifter; wat ik begrepen heb is dat je e-shifter problemen hebt de fiets dan tijdens het schakelen moet doortrappen, ratelen of in het luchtledige trappen.
Als je doortrap problemen hebt nadat er geschakeld is dan ligt het aan de naaf.
En dat schakelen van 3 —> 4 altijd een klak of krak ka geven. Dat is een ‘product eigenschap’…

Vaak lost het probleem zichzelf op dmv. een tijdje stil te staan.. heel raar, een enkele keer moet ik een reset doen, zou het een software probleem kunnen zijn.
Het lijkt in ieder geval op een hapering en als het na een reset direct weg is lijkt mij dat een SW issue.Bruzski schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:04:
[...]
Mmm, de eshifter doet gewoon soms niets, blijft in de 4 hangen of ik trap me eigen suf omdat de shifter in de 1ste versnelling blijft hangen.![]()
Vaak lost het probleem zichzelf op dmv. een tijdje stil te staan.. heel raar, een enkele keer moet ik een reset doen, zou het een software probleem kunnen zijn.
Iets mechanisch is meestal dat het of helemaal stuk is of heel onwillekeurig en bij jou lijkt er een soort van patroon in te zitten.
Gisteren bij het fietsen was ik bezig met een inhaalactie, gewoon normaal een paar fietsers inhalen, en bij het schakelen van de 2e naar de 3e versnelling een flinke kraak/klik! En direct daarna trappen door het luchtledige. Ik dacht ketting er af oid.
Maar toen ik stil stond, kon ik weer fietsen, helaas alleen in de 1e en 2e versnelling. Dus met een gangetje van 20km/u naar huis gefietst.
Ik denk dat ik door de versnelling ben getrapt, tandwieltje losgegaan? Geen idee.
Ik moet Vanmoof nog bellen, geen idee of ik nog garantie heb, (nu net iets meer dan een jaar oud)..
Enfin, we gaan het zien.
update
ik zie dat ze een service hub in Groningen hebben, daar breng ik 'm morgen heen!
[ Voor 7% gewijzigd door gjbos op 28-06-2021 08:35 ]
groeten GJ
Ik zie toch wel veel problemen met de e-shifter bij iedereen. En ik snap dat wel. De slijtage en de krachten die op het mechanisme aankomen bij het automatisch schakelen zijn m.i. veel te groot. Doordat je lekker doortrapt terwijl je schakelt en de tandwielen niet gesynchroniseerd worden, lopen de tanden tegen elkaar aan terwijl er kracht op de aandrijving zit. Dat veroorzaakt de knarsende klap en het lawaai. Er wordt niet ontkoppeld, er wordt gewoon een tandwiel gewisseld op basis van een ingestelde snelheid. Ik ben er 100% van overtuigd, dat wanneer ik de fiets zo intensief ga gebruiken zoals ik nu doe, ik binnen 1000km die shifter kan vervangen, onbestaanbaar dat het goed blijft functioneren.
Mijn mening: zet je shifter op manual met Moofer en leer het jezelf aan gewoon te schakelen. Dat ze dit niet standaard aanbieden is echt een mega tekortkoming. Niet voor het gebruik, maar omdat het zo ontzettend veel minder stressvol voor de shifter aanvoelt. Als je je even bewust bent van het schakelmoment, als je even de kracht op je pedalen verminderd tijdens het schakelen, is er geen klak, is er geen knarsend geluid en voel je dat het mechanisch veel lekkerder loopt bij het schakelen. Gisteren lekker 20km gefietst door een natuurgebied, geen geluid gehoord van de shifter. En als je stil staat, schakelt ie vanzelf naar de 1, je kunt zo weer wegrijden. En heb je een keer geen zin om te schakelen, dan zet je hem gewoon even in automaat. De slijtage en levensduur zal hierdoor m.i. aanzienlijk verbeteren. En natuurlijk had het goed moeten zijn en zou dit niet nodig moeten zijn. Maar met oogkleppen op bereik je ook niets, wordt alleen maar een frustratie voor jezelf en doet afbreuk aan de geweldige andere eigenschappen van de fiets. En zeg nou zelf, hoe cool is dat ook; een sequentiële versnellingsbak op je fiets.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Geef toe, het is een dikke design fout.MacDokie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:58:
Heb de eerste 150km erop zitten. Wat is het heerlijk om door de stad te sjezen op dat ding.
Ik zie toch wel veel problemen met de e-shifter bij iedereen. En ik snap dat wel. De slijtage en de krachten die op het mechanisme aankomen bij het automatisch schakelen zijn m.i. veel te groot. Doordat je lekker doortrapt terwijl je schakelt en de tandwielen niet gesynchroniseerd worden, lopen de tanden tegen elkaar aan terwijl er kracht op de aandrijving zit. Dat veroorzaakt de knarsende klap en het lawaai. Er wordt niet ontkoppeld, er wordt gewoon een tandwiel gewisseld op basis van een ingestelde snelheid. Ik ben er 100% van overtuigd, dat wanneer ik de fiets zo intensief ga gebruiken zoals ik nu doe, ik binnen 1000km die shifter kan vervangen, onbestaanbaar dat het goed blijft functioneren.
Mijn mening: zet je shifter op manual met Moofer en leer het jezelf aan gewoon te schakelen. Dat ze dit niet standaard aanbieden is echt een mega tekortkoming. Niet voor het gebruik, maar omdat het zo ontzettend veel minder stressvol voor de shifter aanvoelt. Als je je even bewust bent van het schakelmoment, als je even de kracht op je pedalen verminderd tijdens het schakelen, is er geen klak, is er geen knarsend geluid en voel je dat het mechanisch veel lekkerder loopt bij het schakelen. Gisteren lekker 20km gefietst door een natuurgebied, geen geluid gehoord van de shifter. En als je stil staat, schakelt ie vanzelf naar de 1, je kunt zo weer wegrijden. En heb je een keer geen zin om te schakelen, dan zet je hem gewoon even in automaat. De slijtage en levensduur zal hierdoor m.i. aanzienlijk verbeteren. En natuurlijk had het goed moeten zijn en zou dit niet nodig moeten zijn. Maar met oogkleppen op bereik je ook niets, wordt alleen maar een frustratie voor jezelf en doet afbreuk aan de geweldige andere eigenschappen van de fiets. En zeg nou zelf, hoe cool is dat ook; een sequentiële versnellingsbak op je fiets.
Je originele product moet goed en robuust zijn. Als je het binnenwerk van die e-shifter bekijkt, dan zie je gewoon dat de levensduur beperkt is, en dan heb ik het nog niet over de naaf zelf.
Ik snap je advies, maar dat je een toepassing van een derde partij nodig hebt om op een normal manier je fiets te kunnen gebruiken is toch een zwaktebod.
Form over function is hier toch echt een stap te ver gegaan.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Haha sure, nog altijd een gebrekkige eshifter gebruiken waar jij meteen een epistel over schrijft als nieuwe klant en terecht en toch nog de prijs verhogen heeft niks met arrogantie te maken. Dat hoort er gewoon bij.MacDokie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:20:
[...]
Wat dacht je van de enorm gestegen staal en aluminiumprijzen en de chip tekorten. Cortina, Gazelle, Stella…iedereen heeft zijn prijzen verhoogd. Snap dat je misschien pissed bent op VM om wat anders, maar de prijsverhoging heeft niks met arrogantie te maken.
Joh, dat geef ik toch ook toe, ik zeg ook "Zou niet nodig moeten zijn". Als er echter een manier is om de problematiek te omzeilen en te voorkomen dat je jezelf in een eindeloze frustratie stort met Van Moof, die overduidelijk problemen heeft om de groei bij te benen, dan is het toch zonde om dat te negeren en gewoon door te rammen en je shifter aan puin te rijden? Doe je jezelf te kort mee als je dat wel doet.Tommie12 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:21:
[...]
Geef toe, het is een dikke design fout.
Je originele product moet goed en robuust zijn. Als je het binnenwerk van die e-shifter bekijkt, dan zie je gewoon dat de levensduur beperkt is, en dan heb ik het nog niet over de naaf zelf.
Ik snap je advies, maar dat je een toepassing van een derde partij nodig hebt om op een normal manier je fiets te kunnen gebruiken is toch een zwaktebod.
Form over function is hier toch echt een stap te ver gegaan.
Daarnaast is de propositie van de Van Moof S3 m.i. in de basis al een discussiepunt. Wat kun je verwachten van een fiets vol met gadgets, met een ultra slick design voor nog geen 2k. Dat is een prijsstelling, die lager is dan de goedkoopste Stella en overeenkomt met de goedkoopste Cortina's die kwalitatief ook niet heel sterk zijn, maar door veel simpelere onderdelen en techniek wellicht minder problemen hebben. Ik had hierom hele lage verwachtingen en tot nu toe zijn mijn verwachtingen overtroffen.
Staat compleet los van elkaar. Dat een product meer slijtage vertoont dan verwacht of niet volledig voldoet aan de verwachtingen van de klant, is geen reden om niet een prijsverhoging door te voeren als je grondstoffen substantieel duurder zijn geworden en je dreigt een te lage marge te maken of zelfs verlies te maken. Die marge heb je juist nodig om dat product te kunnen doorontwikkelen en daarnaast de banen veilig te houden van de honderden medewerkers. Gezien de enorme stijgingen in prijzen van grondstoffen vind ik de prijsverhoging nog zeer beperkt t.o.v. de andere fabrikanten, wellicht juist omdat er problemen zijn, maar continuïteit gewaarborgd moet blijven.Daan2020 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Haha sure, nog altijd een gebrekkige eshifter gebruiken waar jij meteen een epistel over schrijft als nieuwe klant en terecht en toch nog de prijs verhogen heeft niks met arrogantie te maken. Dat hoort er gewoon bij.
Liefst eentje die je er makkelijk erop en eraf kan halen.
Ligt dat dan ook niet een klein beetje aan je rijstijl...MacDokie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:58:
Ik ben er 100% van overtuigd, dat wanneer ik de fiets zo intensief ga gebruiken zoals ik nu doe, ik binnen 1000km die shifter kan vervangen, onbestaanbaar dat het goed blijft functioneren.
Automatisch schakelen went wel, en na 6200+ km is de shifter hier nog gewoon heel.
Denk dat er meer mensen problemen met de remmen hebben dan met de shifter.
Nemen na een vervaging bij mij minder snel af in drukmaxnl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:35:
[...]
Ligt dat dan ook niet een klein beetje aan je rijstijl...![]()
Automatisch schakelen went wel, en na 6200+ km is de shifter hier nog gewoon heel.
Ik heb deze, aan te bevelen! Je hebt ze ook in dubbele variantFakeAI schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:07:
Heeft iemand suggesties voor fietstassen voor de S3 (Bijv. iets dat bij het design van de fiets past)?
https://www.bol.com/nl/nl...4LUIctEPkxPkaAoTCEALw_wcB
Zoals zo vaak gemeld en algemeen bekend, sturmey archer versnellingen zijn nooit gemaakt om te schakelen en te trappen tegelijk, dit weten de veteranen zich nog wel te herinneren met de oude gazelles met 3 versnelling, deze fiets was berucht om het feit dat de stalen schakel ketting vaak brak bij ruw gebruikMacDokie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:58:
De slijtage en de krachten die op het mechanisme aankomen bij het automatisch schakelen zijn m.i. veel te groot. Doordat je lekker doortrapt terwijl je schakelt en de tandwielen niet gesynchroniseerd worden, lopen de tanden tegen elkaar aan terwijl er kracht op de aandrijving zit. Dat veroorzaakt de knarsende klap en het lawaai. Er wordt niet ontkoppeld, er wordt gewoon een tandwiel gewisseld op basis van een ingestelde snelheid. Ik ben er 100% van overtuigd,

oude sturmey archer
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7kZJZDt3D8pFmLaYcEwGfsOM.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 28-06-2021 14:33 ]
Inderdaad en ik weet ook nog dat er een soort ‘sweetspot’ was, als je de knop tussen 2 en 3 vasthield, je dan in het luchtledige kon draaien! Komt bekend voor he?🤣Bruzski schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:29:
[...]
Zoals zo vaak gemeld en algemeen bekend, sturmey archer versnellingen zijn nooit gemaakt om te schakelen en te trappen tegelijk, dit weten de veteranen zich nog wel te herinneren met de oude gazelles met 3 versnelling, deze fiets was berucht om het feit dat de stalen schakel ketting vaak brak bij ruw gebruik
oude sturmey archer
[Afbeelding]
Door blijven trappen tijdens het schakelen kon pas vanaf midden jaren 90 voor het eerst geloof ik met de Shimano 6 (later 7 en
LOLBruzski schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:29:
[...]
Zoals zo vaak gemeld en algemeen bekend, sturmey archer versnellingen zijn nooit gemaakt om te schakelen en te trappen tegelijk, dit weten de veteranen zich nog wel te herinneren met de oude gazelles met 3 versnelling, deze fiets was berucht om het feit dat de stalen schakel ketting vaak brak bij ruw gebruik
oude sturmey archer
[Afbeelding]
Dan is dus de keuze om zelf te schakelen (middels een alternatieve app) bijna een must o het zo lang mogelijk heel te houden.
[ Voor 7% gewijzigd door litebyte op 28-06-2021 15:04 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
zal wel de prijs zijn.
ik heb er eentje van ortliebFakeAI schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:07:
Heeft iemand suggesties voor fietstassen voor de S3 (Bijv. iets dat bij het design van de fiets past)?
zoiets als deze: https://fietstassenwinkel...lieb-bike-shopper-28.html
maar net even anders, die van mij was rond de €60 dacht ik .
Mooi systeem met klik - vast zetten , en hendel pakken automatisch weer los.
Alleen de flappen vast zetten als er boodschappen in zitten gaat wat lastig.
:strip_exif()/f/image/JZ5eYnkN83BkAvTJ1rFc6ynX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door gjbos op 28-06-2021 15:59 . Reden: foto toegevoegd ]
groeten GJ
Zou je ook bereid zijn 1.000 EUR meer te betalen voor een Rohloff?Bruzski schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:11:
Juist daarom begrijp ik niet te keuze niet voor Sturmey Archer icm met een e-shifter tov een speed versnelling, bv. Shimano, Rohloff, Eviolo
zal wel de prijs zijn.
Of is dan toch ineens het shifter probleem niet zo groot?
1000 euro weet ik niet, (is dat het prijsverschil)maxnl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:57:
[...]
Zou je ook bereid zijn 1.000 EUR meer te betalen voor een Rohloff?
Maar , voor een wat degelijkere fiets was ik zeker wel bereid +- 500 meer te betalen.
Maar hoe doet veloretti dat dan? ook een automatische versnelling dacht ik
groeten GJ
Gebruiken Enviolo.gjbos schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:17:
Maar hoe doet veloretti dat dan? ook een automatische versnelling dacht ik
Dan lever je 10% rendement in.
Wel stil, maar of het een verbetering is, kan je over discusseren.
Geen idee wat de huidige oplossing kost en wat de inkoopprijzen voor fabrikanten zijn.1000 euro weet ik niet, (is dat het prijsverschil)
Maar een losse Rohloff naaf (zonder verdere onderdelen) wordt voor +/- 1050 EUR verkocht.
https://www.bike4travel.nl/rohloff/4967-rohloff-naaf.html
https://www.bike-componen...5-mm-Getriebenabe-p57385/
Dus gok dat het prijsverschil dichter bij de 1000 zit dan bij de 500.
Kan moeilijk verwachten dat een e-bike uit het lagere prijssegment deze heeft.
[ Voor 59% gewijzigd door maxnl op 28-06-2021 17:14 ]
Tis echt zo'n domme ontwerpfout, echt de slechtste oplossing uit het rijtje opties wat ik kan verzinnen:
- Koppel sensor toevoegen, en enkel schakelen als je even wat minder hard trapt (+€25?)
- Duurdere naaf die wel fatsoenlijk onder belasting kan schakelen (+€500?)
- Extra knopjes voor handmatige bediening e-shifter (+€25)
- Handmatige schakelen met een hendeltje (-€50)
- E-shifter met automatische bediening, zonder koppel sensor (Echt heel veel geld voor reparaties en onderdelen)
Dat kan zeker wel. Gisteren in standje 4 (stukkie 5) zonder snelheidsbeperking 70km kunnen rijden op 1 lading.SAMDERETRIEVER schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:11:
Wel eens van Enviolo gehoord? Die maken (zelfschakelende) versnellingsnaven die bewezen werken en geen vele honderden euro's meer kosten.maxnl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:57:
[...]
Zou je ook bereid zijn 1.000 EUR meer te betalen voor een Rohloff?
Maar ja bewezen goed functionerende onderdelen van derden is nu niet iers wat in de design filosofie (kuch...) van VanMoof past, jammer.
Los van het feit dat je een aantal terechte punten opsomt is een ander toch wat genuanceerder vind ik.Damsplaat schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:57:
Ik heb net de e-shifter vervangen, heb nog maar 600km op de teller. Was er voorzichtig mee maar ik trap wel altijd door. Nu is het wachten tot de naaf het begeeft.
Tis echt zo'n domme ontwerpfout, echt de slechtste oplossing uit het rijtje opties wat ik kan verzinnen:Naast het feit dat automatisch schakelen de e-shifter en de naaf sloopt, vind ik het ook echt bagger dat ie enkel op snelheid en niet op koppel schakelt. De door mij gewenste cadans is namelijk ook ondersteunings niveau, wind en helling. En allerbelangrijkste: als de fiets stuk is kan je niet schakelen, net weer een heel eind in z'n 1 (met wederom een error 18) naar huis moeten rijden, morgen weer eens naar de winkel
- Koppel sensor toevoegen, en enkel schakelen als je even wat minder hard trapt (+€25?)
- Duurdere naaf die wel fatsoenlijk onder belasting kan schakelen (+€500?)
- Extra knopjes voor handmatige bediening e-shifter (+€25)
- Handmatige schakelen met een hendeltje (-€50)
- E-shifter met automatische bediening, zonder koppel sensor (Echt heel veel geld voor reparaties en onderdelen)
Dat het kraakt en slipt ed is idd waardeloos.
Maar dat alles daarmee snel kapot zou gaan is niet zo zeker. Er zijn al tweakers die er duizenden km’s op hebben zitten. Waarschijnlijk km-standen die menig VM’er niet zal halen.
De schakelmomenten instellen en ‘leren’ herkennen om zodoende soepel te laten schakelen is dé oplissing. Of handmatig inderdaad, maar dan moet je wel de Moofer app willen aanschaffen en gebruiken.
Ik vraag me af hoe lang de knopjes het uithouden bij intensief indrukken?
Zelf heb ik de 4e compleet uitgeschakeld in de EU stand. Veel te lage cadans. Alleen bruikbaar bii 32+ Schakelen bij 15, 20 en 28 vind ik perfect. Terugschakelen 2 km eronder.
En bij langere ritten samen met een andere niet VM ebike rijder rijdt ik in z’n 2. Lekkere soepele cadans.
Zit nu zelf op dik 1.600 km en alleen af in 4 soms 2x kleine doortrap na start van een rit en heel soms knak van 2–>3.
Hopelijk lost het nieuwe achterwiel, dat nog steeds bezorgd moet worden, het eerste op.
Verder tevreden over de S3.
Nog nooit errors gehad, kicklock gebruik ik nooit en de poosje geleden de bouten waarmee de remklauwen op het frame zitten vervangen door sterke rvs exemplaren. Die zwarten die erop zaten waren na 2x remklauw uitlijnen al rond aan het worden!
Kan ook aan mijn knetterharde inbussleutels van Facom liggen. Kwaliteitsgereedschap vs. tokoyokohangwang bouten…
Verder heb ik afgelopen vrijdag 70 km. gefietst en daarbij maar 53% accu gebruikt!
In de EU stand, ondersteuning 3 en handmatig bijna alles in 2e versnelling. Dit zijn voor mij de perfecte instellingen om met mijn vrouw te fietsen die een Giant ebike heeft. Gemiddelde snelheid zo rond de 23 km/u.
Kijk dit soort tips ben ik blij mee, ipv dat eeuwige gekakel over dat de fiets te vroeg of te laat (nog niet) is geleverd.Eddy 6 pack schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
[...]
Los van het feit dat je een aantal terechte punten opsomt is een ander toch wat genuanceerder vind ik.
Maar dat alles daarmee snel kapot zou gaan is niet zo zeker. Er zijn al tweakers die er duizenden km’s op hebben zitten. Waarschijnlijk km-standen die menig VM’er niet zal halen.
De schakelmomenten instellen en ‘leren’ herkennen om zodoende soepel te laten schakelen is dé oplissing. Of handmatig inderdaad, maar dan moet je wel de Moofer app willen aanschaffen en gebruiken.
Zelf heb ik de 4e compleet uitgeschakeld in de EU stand. Veel te lage cadans. Alleen bruikbaar bii 32+ Schakelen bij 15, 20 en 28 vind ik perfect. Terugschakelen 2 km eronder.
En bij langere ritten samen met een andere niet VM ebike rijder rijdt ik in z’n 2. Lekkere soepele cadans.
Zit nu zelf op dik 1.600 km en alleen af in 4 soms 2x kleine doortrap na start van een rit en heel soms knak van 2–>3.
Hopelijk lost het nieuwe achterwiel, dat nog steeds bezorgd moet worden, het eerste op.
Nog nooit errors gehad, kicklock gebruik ik nooit en de poosje geleden de bouten waarmee de remklauwen op het frame zitten vervangen door sterke rvs exemplaren. Die zwarten die erop zaten waren na 2x remklauw uitlijnen al rond aan het worden!
Kan ook aan mijn knetterharde inbussleutels van Facom liggen. Kwaliteitsgereedschap vs. tokoyokohangwang bouten…
Verder heb ik afgelopen vrijdag 70 km. gefietst en daarbij maar 53% accu gebruikt!
In de EU stand, ondersteuning 3 en handmatig bijna alles in 2e versnelling. Dit zijn voor mij de perfecte instellingen om met mijn vrouw te fietsen die een Giant ebike heeft. Gemiddelde snelheid zo rond de 23 km/u.
Haha geen idee. Ook met automatisch schakelen probeer ik druk te verminderen tijdens schakelen. Hij doet het vooralsnog ook prima hoor. Maar goed om te horen dat het dus prima moet kunnen om veel km’s te maken.maxnl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:35:
[...]
Ligt dat dan ook niet een klein beetje aan je rijstijl...![]()
Wat ik voornamelijk heb gehoord is dat je met de methode die Enviolo gebruikt 10% rendement inlevert.litebyte schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:02:
Wel eens van Enviolo gehoord? Die maken (zelfschakelende) versnellingsnaven die bewezen werken en geen vele honderden euro's meer kosten.
Persoonlijk heb ik liever 10% meer bereik, dan een stille versnelling, maar wat beter is kan je over discusseren.
Overigens waren er in het verleden ook problemen met Enviolo.
Zoek maar eens op de oude naam NuVinci op een willekeurig fiets forum, en je komt threads tegen als: https://forum.fietsersbon...uvinci-360-harmony/1050/5
Dat is tegenwoordig allemaal opgelost?
Ik heb een Gazelle ebike met Enviolo gehad, de handmatige versie, maar vond dat niet fijn schakelen. Om daar soepel en licht mee aan de versnellingsknop te kunnen draaien moet je ook je benen stil houden. Als je door blijft fietsen en kracht zet draait het heel zwaar. En geen vaste punten hebben is handmatig niet fijn.maxnl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Wat ik voornamelijk heb gehoord is dat je dan 10% rendement inlevert.
Persoonlijk heb ik liever 10% meer bereik, dan een stille versnelling, maar wat beter is kan je over discusseren.
Zoek maar eens op de oude naam NuVinci op een willekeurig fiets forum, en je komt threads tegen als: https://forum.fietsersbon...uvinci-360-harmony/1050/5
Maar ik heb begrepen dat de Enviolo op de Veloretti anders werkt. Die schijnt je cadans gelijk te willen houden door continue te schakelen. Beetje zoals de dafjes vroeger deden. Daar kon je met gelijk blijvend toerental tóch accelereren. (Dat was wennen in het begin, het meest nog aan de geluidsbeleving!)
Iemand bekend hoe ik dit kan oplossen zonder een nieuw kick lock te moeten installeren? WD40 heeft in ieder geval niet geholpen.
Daar moet ik dan ook maar eens achteraan gaan. Exact hetzelfde in dezelfde versnellingen.Eddy 6 pack schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
[...]
Los van het feit dat je een aantal terechte punten opsomt is een ander toch wat genuanceerder vind ik.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Wij hebben blijkbaar hele andere rijstijlen/verwachtingen, want ik heb de fiets gekocht om in 60 minuten de 28.6km naar mijn werk te kunnen rijden. En dat lukt als het mee zit precies.Heen en weer op 1 acculading lukt net of net niet, dus ik laad hem altijd wel op (jammer dat er geen reislader is). Voor snelheden tot 25km/h hoef ik eigenlijk geen e-bike, dat trap ik zonder ondersteuning meestal toch al.Eddy 6 pack schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
[...]
Inderdaad. Ik gebruik hem zodat ik niet ga zweten naar mijn werk en er snel ben in de - - modus. Dan haal ik ongeveer 45-50 km.Damsplaat schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:18:
[...]
Wij hebben blijkbaar hele andere rijstijlen/verwachtingen, want ik heb de fiets gekocht om in 60 minuten de 28.6km naar mijn werk te kunnen rijden. En dat lukt als het mee zit precies.Heen en weer op 1 acculading lukt net of net niet, dus ik laad hem altijd wel op (jammer dat er geen reislader is). Voor snelheden tot 25km/h hoef ik eigenlijk geen e-bike, dat trap ik zonder ondersteuning meestal toch al.
Maar als ik met mijn vrouw fiets, fiets ik voor de lol en liefst zo lang mogelijk, maar ook zonder te zweten.
Zweten tijdens het fietsen doe ik al genoeg op mijn racefiets 3x in de week!
Vandaar dus deze relax settings.
Welkom bij de clubEddy 6 pack schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
[...]
:strip_exif()/f/image/fkjh4rx5S5KrWnfRwUEWJfWf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door Bruzski op 29-06-2021 01:36 ]
Ik rij met een enviolo en heb 3000 probleemloze kms op de teller.maxnl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Wat ik voornamelijk heb gehoord is dat je met de methode die Enviolo gebruikt 10% rendement inlevert.
Je ziet de naaf nu echt op heel veel ebikes, onder andere Riese & Muller zet deze naaf heel veel in, en ik durf te verwachten dat die dat goed getest hebben op levensduur.
Het moeilijker schakelen (stroef draaien) verdwijnt na ca 1000 km.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Zie Marktplaats 😉miicker schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:24:
Gister een proefrit gemaakt. Ga er vandaag een bestellen. Iemand enig idee of er nog kortingscodes zijn? Heb er wel 1 gevonden voor 100 € korting op peace of mind. Maar misschien dat het nog beter kan?
Het gaat niet beter worden dan €100 korting op Peace of Mind of bijv een accessoire als de bagagedrager of voorrek.miicker schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:24:
Gister een proefrit gemaakt. Ga er vandaag een bestellen. Iemand enig idee of er nog kortingscodes zijn? Heb er wel 1 gevonden voor 100 € korting op peace of mind. Maar misschien dat het nog beter kan?
Of je moet de outlet proberen. Staat er eentje voor €1698, hou je nog geld over voor Peace of Mind en je zit dan goedkoper dan nieuw + PoM + refferal.
Peace of mind is zonde van je geld. Peace of crap is een betere benaming!miicker schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:24:
Zelf verzekeren bij Unive en wat simpel onderhoud (want hele simpele techniek) is de helft voordeliger.
En alles wat stukgaat valt onder de 3 jaar garantie!!
In mijn geval onder voorbehoud. Het is maar net hoe de wind bij VM waait als je de Moofer app gebruikt om manueel te kunnen schakelen: https://www.reddit.com/r/..._app_voids_your_warranty/Eddy 6 pack schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:45:
[...]
En alles wat stukgaat valt onder de 3 jaar garantie!!
Is al achterhaald, de garantie is gewoon teruggezet. Juridisch kan dit ook helemaal niet.Channelmaster schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:04:
[...]
In mijn geval onder voorbehoud. Het is maar net hoe de wind bij VM waait als je de Moofer app gebruikt om manueel te kunnen schakelen: https://www.reddit.com/r/..._app_voids_your_warranty/
Overigens past de moofer app niets aan, maar gebruikt gewoon functies die al in de firmware zitten. Als Vanmoof niet wil dat je handmatig kunt schakelen, zouden ze het wel uit de firmware halen, maar dat doen ze niet.
Dat denk ik toch niet!Channelmaster schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:04:
[...]
…Het is maar net hoe de wind bij VM waait …
En anders; wie wind zaait zal storm oogsten!👊🏻
en hoe wil je die storm gaan maken?Eddy 6 pack schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Dat denk ik toch niet!
En anders; wie wind zaait zal storm oogsten!👊🏻
Als VM zegt: geen garantie omdat je ongeoorloofde software gebruikt (en software is een integraal deel van dit product), en voor een herstelling geld vraagt... wat ga je dan doen?
(zullen ze niet doen voor een krom wiel, maar als het over de motor/batterij/unlocken etc gaat hebben ze mogelijk een punt)
Een advokaat en expert inhuren? Kost je al meer dan de hele fiets.
Bovendien is het helemaal niet zeker of die je gelijk gaan geven.
Je trekt dan altijd aan het kortste eind.
In elk geval, als je voor zoiets storm gaat maken, kijk dan naar een andere fiets die beter scoort op betrouwbaarheid en service.
Volgens mij heeft Veloretti toch ook een Enviolo (automatische) versnelling toegepast op hun nieuwe electrische fiets?Tommie12 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:25:
[...]
Ik rij met een enviolo en heb 3000 probleemloze kms op de teller.
Je ziet de naaf nu echt op heel veel ebikes, onder andere Riese & Muller zet deze naaf heel veel in, en ik durf te verwachten dat die dat goed getest hebben op levensduur.
Het moeilijker schakelen (stroef draaien) verdwijnt na ca 1000 km.
Zeggen ze dat er een label is aangemaakt en verder niks.
Apple | Marantz | B&W
dit klopt wel, ik kreeg als antwoord van VM dat zij heel makkelijk uit de logging kunnen lezen of andere waardes zijn aangesproken, bv snelheid, handmatig schakelen, standje 5 race mode, niet zo pretting bij ongelukkenTommie12 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:10:
[...]
en hoe wil je die storm gaan maken?
Als VM zegt: geen garantie omdat je ongeoorloofde software gebruikt

Staat er ergens in de garantievoorwaarden expliciet beschreven dat software van derden de garantie ongeldig maakt?Bruzski schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:39:
[...]
dit klopt wel, ik kreeg als antwoord van VM dat zij heel makkelijk uit de logging kunnen lezen of andere waardes zijn aangesproken, bv snelheid, handmatig schakelen, standje 5 race mode, niet zo pretting bij ongelukken
Ik zou het eerst eens met je advokaat overleggen voor je de fiets koopt. Laat dat contract maar eens doornemen!Eddy 6 pack schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Staat er ergens in de garantievoorwaarden expliciet beschreven dat software van derden de garantie ongeldig maakt?
Dat zou heel mooi zijn, maar heb je de bron die onderstaand vanuit mijn link heeft weerlegd?HBO88 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:48:
[...]
Is al achterhaald, de garantie is gewoon teruggezet. Juridisch kan dit ook helemaal niet.
Overigens past de moofer app niets aan, maar gebruikt gewoon functies die al in de firmware zitten. Als Vanmoof niet wil dat je handmatig kunt schakelen, zouden ze het wel uit de firmware halen, maar dat doen ze niet.
Please be aware though that usage of any third party apps with our product can have a potential impact on a riders warranty in the future. It is paramount to VanMoof to ensure rider safety and provide a reliable product that everyone can use without infringing on local regulations or business terms. I hope you understand.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Vaak bekend nog ontkend VM dat dit gevolgen heeft, totdat je op je bek gaat in het steeds drukkere wordende verkeer, de ene helpdesker is tenslotte niet de andere, en is het doel niet zo om veel mogelijk VM's te verkopen..Channelmaster schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:01:
[...]
Dat zou heel mooi zijn, maar heb je de bron die onderstaand vanuit mijn link heeft weerlegd?
[...]
Door die Moofer app heeft VM ook een selling point en nemen juist daardoor de verkopen toe
Ik krijg overigens de laatste tijd berichten dat mijn S3 gezien is, terwijl deze in de schuur staat?

:strip_exif()/f/image/kcUPSeKmI7y3i0j8dkLnYmOd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Bruzski op 29-06-2021 18:07 ]
Wel weer wat geleerd: als je problemen hebt kan je beter langs gaan zonder afspraak dan met, want dan kan je enkel op een paar onhandige tijdslots terecht (midden op de dag). Als je gewoon om acht uur voor de deur staat nemen ze zonder problemen de fiets aan
Krijg je dan vervangend vervoer mee ?Damsplaat schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:41:
Vanochtend zonder afspraak mijn fiets (weer) ingeleverd in Rotterdam, kon hem eind van de middag al weer ophalen met o.a. een nieuwe batterij. En de remmen piepen (voor nu) ook niet meer. Nog geen 700km en inmiddels zijn de cartridge (computer), e-shifter en batterij vervangen.
Wel weer wat geleerd: als je problemen hebt kan je beter langs gaan zonder afspraak dan met, want dan kan je enkel op een paar onhandige tijdslots terecht (midden op de dag). Als je gewoon om acht uur voor de deur staat nemen ze zonder problemen de fiets aan
Nee (en overigens ook niet om gevraagd), maar toen ik een afspraak had ook niet.
Er staat staat 35-65 PSI op de banden. Ik neem aan dat je met een hoger aantal efficienter bent, maar wat comfort inlevert. Klopt dit?
Ruim 2.5 bar heb ik er in. De ondergrens vanwege het comfort inderdaad.FakeAI schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:01:
Misschien een domme vraag, wat raden jullie aan voor het aantal PSI in de banden?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Ik heb 45 psi, bij veel meer wordt het wel erg hard inderdaad.FakeAI schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:01:
Misschien een domme vraag, wat raden jullie aan voor het aantal PSI in de banden?
Er staat staat 35-65 PSI op de banden. Ik neem aan dat je met een hoger aantal efficienter bent, maar wat comfort inlevert. Klopt dit?
3 vouchers stukslaan op een powerbank zit er dus niet in?
Klopt.Chillko schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:44:
Begrijp ik het goed dat je die referal credits kunt omzetten in een voucher maar dat je maar 1 voucher per bestelling kunt toepassen?
Anders verdienen ze er helemaal niks aan.
Let wel dat er al how to pack your power bank filmpjes online staan. Misschien is dat een teken ? 😂
https://www.kickstarter.c...t-the-minimal-phone-mount
Nee, dat begrijp je niet goedChillko schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:44:
Begrijp ik het goed dat je die referal credits kunt omzetten in een voucher maar dat je maar 1 voucher per bestelling kunt toepassen?
Je kan maximaal 1 voucher besteden per bestelling, maar je spaart tegoed in je VanMoof-account dat je kan omzetten in een voucher. Als je dus 3x iemand hebt doorverwezen, krijg je €300 'tegoed'. Dit kan je dan 'verzilveren' door het om te zetten in 1 voucher. Deze ene voucher kan je dan op die bestelling gebruiken. Het is helaas niet mogelijk om bijv. als je €300 tegoed hebt slechts €100 om te zetten in een voucher.
Ah... Vreemd systeem maar je legt het helderder uit dan de FAQ.oscarwashere schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:25:
[...]
Nee, dat begrijp je niet goed![]()
Je kan maximaal 1 voucher besteden per bestelling, maar je spaart tegoed in je VanMoof-account dat je kan omzetten in een voucher. Als je dus 3x iemand hebt doorverwezen, krijg je €300 'tegoed'. Dit kan je dan 'verzilveren' door het om te zetten in 1 voucher. Deze ene voucher kan je dan op die bestelling gebruiken. Het is helaas niet mogelijk om bijv. als je €300 tegoed hebt slechts €100 om te zetten in een voucher.
😊 Thanks
Je zou zeggen dat ze er zelf weinig vertrouwen in hebben. Maar het zal er mee te maken hebben dat er strenge eisen worden gesteld aan het versturen van accu's. Hij moet dus stevig worden ingepakt in de originele verpakking.Smartbikers schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:24:
[...]
Klopt.
Anders verdienen ze er helemaal niks aan.
Let wel dat er al how to pack your power bank filmpjes online staan. Misschien is dat een teken ? 😂
Wow ik heb de loopmount niet gekocht omdat hij niet kon draaien. Gaaf dat het nu wel kan, tnx voor de tipZiSE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:25:
Volgens mij hebben een aantal mensen een Loop Mount? Kan iemand z'n ervaringen delen want ik zie dat ze nu een v2 hebben gelanceerd op kickstarter. Ik zoek nog steeds een goede telefoon mount en dit is toch wel het meest minimalistische design.
https://www.kickstarter.c...t-the-minimal-phone-mount
Ziet er toch minder stevig uit dan een quad lock. Echt het idee dat je over een hobbel gaat en de telefoon eruit valtHBO88 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 04:45:
[...]
Wow ik heb de loopmount niet gekocht omdat hij niet kon draaien. Gaaf dat het nu wel kan, tnx voor de tip
De Spigen Gearlock lijkt me ook niet verkeerd en wat betaalbaarder vooralSmartbikers schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:11:
[...]
Ziet er toch minder stevig uit dan een quad lock. Echt het idee dat je over een hobbel gaat en de telefoon eruit valt
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Als ik mag gokken, dan gok ik een nieuw achterwiel. Had hetzelfde alleen minder erg en dat was de oplossing.Smartbikers schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:15:
Fiets smet binnen. Mocht gelijk in het luchtledige trappen in zijn 4. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?
Zonde van je eerste ervaring, maar ik zou met support contact opnemen.
Vierde ervaringricom schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:29:
[...]
Als ik mag gokken, dan gok ik een nieuw achterwiel. Had hetzelfde alleen minder erg en dat was de oplossing.
Zonde van je eerste ervaring, maar ik zou met support contact opnemen.
Ik heb gisteren voor nog geen 3 Euro een houder bij de Action gekocht, maar als ik de afbeeldingen van die Isetchi bekijk, dan lijkt hij echt wel sprekend op dat ding van Action.lekzzz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:30:
Ik gebruik al jaren iSetchi Telefoonhouder voor de fiets. Stuk minder duur en erg makkelijk te monteren. Ook handig omdat je geen apart hoesje om je mobiel hoeft te doen.
Overigens past hij niet heel soepel om het stuur, de rubber ring aan de binnenkant maakt hem te dik voor het stuur van de VM. Ik heb uiteindelijk het rubber 'gefileerd' waardoor ik het toch kan gebruiken en het net aan past, maar het is niet super. Telefoon zit ook erg ver van het stuur af.
Aan de andere kant; voor het geld had ik me niet beter kunnen wensen. De telefoon en de houder zitten wel echt goed vast.
[ Voor 6% gewijzigd door Contagion op 30-06-2021 14:02 ]
6 juni een S3 (zwart) besteld en deze is gisteren (29 juni) geleverd. Montage was easy en hij fietst super. Ook het overschakelen is vele malen stiller en soepeler dan op een fiets van 6 maanden terug waarop ik proefgereden heb. Er zit nagenoeg geen "klak" meer in en ook het doortrappen in de 4e versnelling komt maar zeer zelden voor.
Hier alles goed behalve de hub blijkbaar. Eerste mogelijkheid tot reparatie van de hub , midden juli !!!Ravenyze schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:05:
Voor de mensen die het interessant vinden:
6 juni een S3 (zwart) besteld en deze is gisteren (29 juni) geleverd. Montage was easy en hij fietst super. Ook het overschakelen is vele malen stiller en soepeler dan op een fiets van 6 maanden terug waarop ik proefgereden heb. Er zit nagenoeg geen "klak" meer in en ook het doortrappen in de 4e versnelling komt maar zeer zelden voor.
Telefoon zit er goed en stevig in, al in tal van review video's te zien. Beter dit dan ook maar iets met rubber bandjes of een duur hoesje/lock systeem dat 1 telefoongeneratie meegaat.Smartbikers schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:11:
[...]
Ziet er toch minder stevig uit dan een quad lock. Echt het idee dat je over een hobbel gaat en de telefoon eruit valt
YouTube: Loop Mount Review
YouTube: Loop Mountつけた
Waar commentaar op is, is de beevestiging zelf. (mocht iemand vragen hebben over het commentaar van de Japanner, dan wil ik dat wel kort vertalen, maar zijn commentaar gaat voornamelijk over dat het alleen horizontaal kan worden gemonteerd en dat je dubbele rubbers moet plaatsen op een VanMoof stuur.)
Na vier pogingen zou je haast denken dat het aan jou ligt...
Grote kans dat het precies het zelfde is....ter vergelijking ik heb een neef die zit in de fashion (lees kleren) en die verkoopt in drie verschillende winkels dezelfde spijkerbroeken met een ander labeltje en een ander prijs. Exact dezelfde overigens die door verschillende modeketens in NL ook worden verkocht, met hun eigen labeltje natuurlijk.Contagion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:59:
[...]
maar als ik de afbeeldingen van die Isetchi bekijk, dan lijkt hij echt wel sprekend op dat ding van Action.
7e vriendin zegt dat dat waar is. Inmiddels aan de 8e bezigoscarwashere schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:01:
[...]
offtopic:
Na vier pogingen zou je haast denken dat het aan jou ligt...![]()
Zeer zelden doortrappen is nog te veel…. Je kwaliteitsstandaard is echt te laag.Ravenyze schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:05:
Voor de mensen die het interessant vinden:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.