• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 18:25
Tommie12 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:34:
[...]
Met een andere fiets ga je geen 32km/h halen, (en eigenlijk is dat ook illegaal wat VM doet).
Afhankelijk van de fiets en fietsenmaker kan er meer dan je denkt.De Klever kan je ook zeggen dat ie in de VS is en dan doet die 20 Mph/32kmh, en modellen van quic zijn volgens de fietsenmaker waar ik was eenvoudig op te voeren. Modellen met een Bosch middenmoter (wat een zeer aanzienlijk deel van de markt is) zijn beter dichtgetimmerd. Er is vast wel iets aan te doen als je wil, maar doet de fietsenmaker bij wie ik het na vroeg in ieder geval niet.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:44:
[...]
Dit lijkt me niet de plek voor een discussie over helmplicht, maar lees de argumenten van de fietsersbond maar eens, het is lang niet zo simpel als je stelt: https://www.fietsersbond....rsgezondheid/fietshelmen/
Ik beargumenteer geen helmplicht, maar dat het niet gek zou zijn om er een te dragen.

De argumenten van de FB vind ik een beetje zacht en in hun eigen belang. Fietsen mag niet als gevaarlijk bekend worden (was er nou juist niet een stijging van het aantal ongevallen met elektrieke fietsen?). Precies dat argument gebruikten autofabrikanten ook tegen een plicht om gordels in de auto te plaatsen. Een beetje dom vind ik dan. Zoals ik al zei zijn mensen niet goed in het nemen van beslissingen mbt hun veiligheid. En dat blijkt weer. Als hun haar in de war raakt of het een beetje warm is, dan hoeft het ineens niet meer. Kijk maar naar motorrijders met korte broek en flipflops... :X

Maar goed, van mij hoeft het geen grote discussie te worden. Mijn standpunt is bekend. Steek het in je zak, doe er wat mee of niet. Maakt mij niet uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
mphilipp schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Als hun haar in de war raakt of het een beetje warm is, dan hoeft het ineens niet meer. Kijk maar naar motorrijders met korte broek en flipflops...
wat vind je van speed-pedelec rijders met korte broek en slippers (en een helm) :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
gjbos schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Ik heb 'm zo:

[Afbeelding]

Maar zo vind ik 'm het fraaist:

[Afbeelding]

Echter, praktisch gezien is achterbagagedrager wel handiger. :)
Met een bagagedrager op de voorkant doet me erg aan een werkfiets denken. Bak erop en vol met gereedschap. Maarja zal wel een kwestie van wending zijn.

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-09 11:32
Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Afhankelijk van de fiets en fietsenmaker kan er meer dan je denkt.De Klever kan je ook zeggen dat ie in de VS is en dan doet die 20 Mph/32kmh, en modellen van quic zijn volgens de fietsenmaker waar ik was eenvoudig op te voeren. Modellen met een Bosch middenmoter (wat een zeer aanzienlijk deel van de markt is) zijn beter dichtgetimmerd. Er is vast wel iets aan te doen als je wil, maar doet de fietsenmaker bij wie ik het na vroeg in ieder geval niet.
Er is een hoop mogelijk, ook met Bosch - mijn FM kon wel iets inbouwen... Op YouTube is er ook wel eea te vinden. Illegaal natuurlijk, en makkelijk te controleren omdat het hardware is (een chip laat de snelheidsmeter denken dat ‘ie half zo hard rijdt). Zo kun je minstens 50km/h. Moest er wel om lachen, zie bijv. dit YouTube filmpje: YouTube: Bosch E-Bike 85 kmh
Maar volkomen onverantwoord natuurlijk. Zeker zonder helm.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:05:
[...]
wat vind je van speed-pedelec rijders met korte broek en slippers (en een helm) :X
geen mening O-)

Ik durfde het met de brommer in ieder geval niet aan. Nou was ie wel opgevoerd (uit de tijd van de echte brommers), maar ik heb gelukkig maar één keer profijt gehad van mijn kleding policy. Met vrij lage snelheid (30kmh schat ik) in een bocht over olie oid uitgegleden. Ik gleed over de weg en mijn broek was tot op de draad toe versleten op de contactplekken. Ook mijn ellebogen waren doorgesleten omdat ik probeerde te sturen want ik gleed op een grote boom af en dat leek mij niet zo fijn voor mijn rug.
Een korte broek en tshirt had mij misschien wel in het ziekenhuis doen belanden. Maar ik snap het wel. De fiets is een gemaksvoertuig. Even snel naar de winkel of wat dan ook. Dan wil je je niet helemaal te hoeven inpakken. In principe is dat ook niet echt nodig omdat je doorgaans niet zo heel hard rijdt en de verwondingen (behalve die aan je hoofd) zelfen echt ernstig zijn. Als je in de stad rondrijdt, is je snelheid vaan ook onder de 20. Pas als je vrij baan hebt, gaat de snelheid omhoog en vrije baan betekent ook minder gevaar. Dat is denk ik een beetje het voordeel van de fiets. Maar zoals ik al eerder zei: met je kop op een stoeprand is niet fijn, ook al is je snelheid 15kmh. Daarom is denk ik op de fiets een helm een minimum. Plicht weet ik niet. Laat iedereen het lekker voor zichzelf beslissen. Wat ik ervan vind is alleen voor mijzelf belangrijk.

We doen die dingen allemaal voor het geval dat. Met de motor ben ik ook nog nooit gevallen (alleen met offroad ritten) dus ik heb mijn gear tot nu toe alleen maar voor de show 8) Maar ja, dat is mijn diefstalverzekering ook. Gelukkig maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik sta stond op het punt 2 Van Moof's te bestellen. 1 voor mij vrouw (X3) en 1 voor mijzelf (S3)

Maar na het lezen van dit topic en de reviews online (https://nl.trustpilot.com/review/www.vanmoof.com) ben ik toch wel een beetje geschrokken. Als je 2000 euro voor een fiets betaald mag je toch wel verwachten dat deze gewoon naar behoren werkt. En als er dan al iets mee is zou je gewoon per direct moeten worden geholpen maar de helpdesk (UK only voor een NL bedrijf... doe normaal) is niet altijd bereikbaar en via de mail hebben ze een 14 dagen reageer beleid...

De kwaliteit van de fietsen uitgaande van gebruikers is overal te lezen maar ik leez ook steeds meer dat de Van Moof fietsen van goedkope lage kwaliteit materialen zijn gemaakt. Nu heb ik dit slechts van wat forum posts maar zoek er nog even op door.

Al met al ben ik erg terughoudend op dit moment.

Waar ik mij wel over verbaas is dat mensen die een fiets van ruim 2000 euro kopen er vaak nog genoegen mee nemen als er beschadigingen zijn, het schekel mechanisme niet fijn werkt of wielen krom getrokken zijn.Ik snap dat je baalt als er iets met je dure aankoop aan de hand is of als iemand een negatieve mening heeft over je dure aankoop maar je gaat toch niet akkoord met iets dat niet besteld alleen maar vanwege een merk?

[ Voor 8% gewijzigd door Jedi Geub op 13-08-2020 14:02 ]

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 21:59

Matszs

><>

Jedi Geub schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:01:
Waar ik mij wel over verbaas is dat mensen die een fiets van ruim 2000 euro kopen er vaak nog genoegen mee nemen als er beschadigingen zijn, het schekel mechanisme niet fijn werkt of wielen krom getrokken zijn.Ik snap dat je baalt als er iets met je dure aankoop aan de hand is of als iemand een negatieve mening heeft over je dure aankoop maar je gaat toch niet akkoord met iets dat niet besteld alleen maar vanwege een merk?
Iedereen laat die dingen toch repareren door VanMoof?

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Matszs schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Iedereen laat die dingen toch repareren door VanMoof?
Zeker maar ik kijk er nogal van op dat mensen dit accepteren. Zeker op deze grote schaal.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:24
Jedi Geub schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Zeker maar ik kijk er nogal van op dat mensen dit accepteren. Zeker op deze grote schaal.
Wat is de schaal dan?

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Geen idee, ben een simpele consument en geen onderzoek journalist maar als ik de verschillende sites lees zoals GOT, REDDIT enz dan zijn er veel minder mensen die schrijven dat de fiets direct helemaal goed is dan mensen die schrijven dat er iets aan de hand is.

Nogmaals ik schrijf hier even over mijn ervaring die ik lees online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Jedi Geub schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Heb je zelf al een ritje gemaakt op de fiets? Niemand 'accepteert' dit zomaar, maar maakt een melding bij VanMoof en het wordt gefikst. Ik denk dat veel rijders 'verkocht' zijn als ze eenmaal op de fiets hebben gereden en de boost button een paar keer hebben ingedrukt. VanMoof heeft een aantal uitdagende design keuzes gemaakt. Dit levert op het oog een geweldige fiets op, maar niet zonder kinderziektes. Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik daar vooraf bewust van was. Geen dealbreaker voor mij. Uiteraard heb je uitzonderingen die tot 5x toe een nieuwe fiets krijgen geleverd. Dan begrijp ik dat je er uiteindelijk helemaal klaar mee bent.

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

artfuldodger schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:53:
[...]

Heb je zelf al een ritje gemaakt op de fiets?
Zeker, bij Van Moof in Amsterdam en nogmaals fiets leek op het moment ook helemaal mooi maar ik lees dan de verschillende topics online en dan wacht ik toch even met 4000 euro over maken naar Van Moof tot het moment dat de positieve berichten de negatieve overstijgen.

• ZiSE
Jedi Geub schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:05:
[...]

Zeker, bij Van Moof in Amsterdam en nogmaals fiets leek op het moment ook helemaal mooi maar ik lees dan de verschillende topics online en dan wacht ik toch even met 4000 euro over maken naar Van Moof tot het moment dat de positieve berichten de negatieve overstijgen.
Wachten is dan het beste inderdaad. Ze moeten er schijnbaar 100k verkopen om break even te raken; dus tegen de tijd dat ze die geshipped hebben zullen ze het proces wel onder controle hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb dan weliswaar een outlet model: dus dat die krassen heeft op de handle bar ala. Maar dat ie na vier weken geen ondersteuning meer geeft: daar ga ik niet mee akkoord. Zelfs niet voor een outletmodel die door de cosmetische schade 1100 ipv 2000 euro kost. Vanmoof heeft het opgelost door een nieuwe cartridge en accu te plaatsen. Probleem opgelost. Ebikes hebben nu eenmaal meer potentieel faaldingen aan boord dan reguliere fietsen. Dat VanMoof dan in verhouding vaker naar voren komt met problemen komt omdat zoiets gemakkelijker online gedeeld kan worden.

Maar je gaat mij niet zeggen dat een Gazelle/Batavus/Qwic/Stromer/Cube ebike allemaal vlekkenloos exemplaren aflevert. Als je alleen al kijkt op dit forum.

E-bike 11x stuk sinds aanschaf 27/03/2020
wmeester in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"
soulie37 in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"
https://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?t=2920

En je blijft houden dat klachten sneller gedeeld worden dan mensen die tevreden zijn. Na de reparatie fietst mijn VanMoof Electrified S1 v2 2017 weer zoals het hoort. Maar dat ga ik niet continu in dit topic spammen. Dus verzamelt dit topic eerder de klachten: onvoldoende QC, vertraging in uitlevering en niet snel reageren op ingeschoten RMA tickets.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:24

Daniel

Kapitein NCC-1701
BAMMER schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:03:
[...]
Lever dan toch je VanMoof in en ga naar de lokale fietsenmaker om vervolgens te horen dat je je reguliere merkfiets pas in februari 2021 weer geleverd krijgt.
Voor de duidelijkheid ik heb de mijne nu ruim twee maanden en nul problemen. Geen errors, geen schades, geen krom wiel. Dus ik ben verder dik tevreden. Helaas zijn er ook (te) veel mensen die wel defecten krijgen.
Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:14:
Hoe bevalt die op langere afstanden op hoge snelheid? Is de lader makkelijk mee te nemen? Lijkt me dat de accu net wat te klein is voor 60km op 32km/h max ondersteuning, zeker als er wat accu slijtage is. Is de S3fietsen wel gemaakt om een paar duizend km/jaar op te rijden? Heeft iemand ervaring met langere afstanden forenzen met een S3?
Of de S3 een paar duizend km per jaar aan kan zal niemand je nog kunnen vertellen, want niemand heeft die ervaring nog ;) Mijn gevoel zegt dat dat twijfelachtig is, de kwaliteit van de afmontage (wielen/banden/zadel/handgrepen) is niet erg hoog. Nu kan je dat natuurlijk deels nog wel upgraden. Maar ze zijn natuurlijk expliciet bedoeld als stadsfietsen en niet voor langere ritten.

60 km op de US-setting hoef je denk ik niet langdurig op te rekenen. Bij weinig wind en sporadisch gebruik van de boost zal je het nieuw net halen, maar de accu-capaciteit gaat na verloop van tijd natuurlijk achteruit. Ik haalde net 54 kilometer op een volle accu met de easter egg geactiveerd. Op normale US zal je iets verder kunnen komen, maar als je er langdurig mee wil gaan forenzen zou ik iets met een grotere accu uitzoeken, tenzij je zeker weet dat je altijd kan bijladen. De lader is vrij zwaar en groot, die wil je niet elke dag in je rugzak hebben. Een tweede lader op je werkplek zou een oplossing kunnen zijn.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
Hoe staat het trouwens met de remmen na een paar maanden gebruik?
Piepen ze nog of is dat helemaal over?

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:37
Hoe fietst de s3 bv op een fietspad in de duinen?
Daar schakel ik nu veel. Duin op,duin af.

Hoe reageert de VM qua ondersteuning en schakelgedrag

[ Voor 6% gewijzigd door Buis07 op 13-08-2020 18:44 ]

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 14:46
Bintzak schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:17:
[...]
Met een bagagedrager op de voorkant doet me erg aan een werkfiets denken. Bak erop en vol met gereedschap. Maarja zal wel een kwestie van wending zijn.
Ik heb de voordrager niet, mijn vriendin krijgt haar fiets met voordrager binnenkort geleverd. Wel weet ik van haar huidige fiets, dat deze vrij zwaar stuurt als de voordrager beladen is. Bij haar fiets, en denk ik bij de meeste van dit soort 'transportfietsen', zit de drager bevestigd aan het stuur en de wielas. Een belangrijk detail van de drager van de VM is, dat deze aan het frame (+/- stuurpen) vast zit, dus geen impact heeft op het sturen. Deze blijft dus ook recht zitten als je wiel naar links of rechts stuurt.
HBO88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:06:
Hoe staat het trouwens met de remmen na een paar maanden gebruik?
Piepen ze nog of is dat helemaal over?
Bij mij piepen ze nu toch best, vooral als ik een paar dagen niet heb gereden. Een paar keer hard remmen helpt vaak, dan zijn ze weer even stil... Heb mij er nog niet helemaal in verdiept of ik er iets anders, meer effectiefs, aan zou kunnen doen. Tips altijd welkom natuurlijk.
Buis07 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:36:

De VM schakelt op basis van jouw snelheid. Die schakelmomenten kan je in de app zelf instellen (bijv. 8 km/u = 1, 15 km/u = 2, etc.). Zodra je vertraagd, bijvoorbeeld door plotse wind tegen of een heuvel/duin, dan zal de fiets dus vanzelf terugschakelen. Op een gegeven moment weet je wanneer dit moment komt. In de praktijk kan het in het begin voelen als 'te laat', omdat je al bent afgeremd voor de fiets terugschakelt. Dit zal je moeten compenseren door het gebruik van de boost-knop. De motor blijft trouwens gewoon steady helpen, die hoef je niet harder-zachter te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17
EasyC schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Zeg Tommie12, Zit je nu ook al in dit forum mensen te adviseren over een fiets die je niks vindt en die je niet hebt want je wil een ouwe lullen model?!
Je hebt toch al een mod waarschuwing..?

[...]
Nogmaals, als jullie hier een VanMoof fanboy groep van willen maken en geen negativiteit dulden, laat het weten. Schop mij eruit. En Max. (terwijl wij beiden - en dat weet je - juist ook hebben bijgedragen aan zinnige discussies) Tommie misschien niet? :)
Tommie12 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

[modbreak]Een psychologische test in een actief topic doen is nogal overbodig en not done. Dat is hetzelfde als je in een F1 topic gaat klagen over de F1, terwijl je geen F1 rijdt.

Stop daar mee.[/]
Na die hele grappige opmerking van Tommie, welke mod zonder gevoel voor humor schreef dit nou weer? :) Ik kan het me niet voorstellen dat Oscar dat was, want die heeft dat wel.
Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:14:
Ik heb een stromer st2 speed pedelec die ik gebruik om zo'n 30km te forenzen.
Op de 100 ritjes naar je werk. Hoevaak had je Stromer ST2 last van:
-Fiets app geeft aan 100% te zijn opgeladen (je hebt hem ook immers de hele nacht opgeladen)--> maar na 10 minuten fietsen verandert het opeens naar 22%.(wat overigens door de fiets 3x te resetten weer wordt opgelost)
-Fiets blijft soms 'hangen' in de 1e versnelling.
-Fiets staat electronisch op slot en slot gaat niet meer 'open'.
-Motorondersteuning valt soms uit, na half uur (en 2x resetten) werkt alles weer.
-Fiets stond in de zon wat resulteert in een error. Na half uur werkt alles weer.

En hoeveel ritjes (op de 100) zou je tolereren als bovenstaande zou voorkomen?
Als je antwoord "0" is. Omdat je niet te laat op je werk wilt komen, loop je gewoon een risico met een VanMoof S3. (en daarmee zeg ik niet dat er geen mensen zijn die geen problemen hebben: die zijn er... en ik had ook een VanMoof S3 - dus ik hoop dat ik mag blijven meepraten :) ) om iemand te informeren dat er mysterieuze errors en problemen zijn, niemand weet hoevaak ze voorkomen. Maar vergeleken met het Stromer forum, komen ze bij VanMoof opvallend vaak voor.

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Patvs120 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:10:
[...]

Nogmaals, als jullie hier een VanMoof fanboy groep van willen maken en geen negativiteit dulden, laat het weten. Schop mij eruit. En Max. (terwijl wij beiden - en dat weet je - juist ook hebben bijgedragen aan zinnige discussies)

[...]

Na die hele grappige opmerking van Tommie, welke mod zonder gevoel voor humor schreef dit nou weer? :) Ik kan het me niet voorstellen dat Oscar dat was, want die heeft dat wel.

[...]

-Fiets app geeft aan 100% te zijn opgeladen (je hebt hem ook immers de HELE nacht opgeladen)--> maar na 10 minuten fietsen verandert het opeens naar 22%.(wat overigens door de fiets 3x te resetten weer wordt opgelost)
-Fiets blijft soms 'hangen' in de 1e versnelling.
-Fiets staat electronisch op slot en slot gaat niet meer 'open'.
-Motorondersteuning valt soms uit, na half uur (en 2x resetten) werkt alles weer.
-Fiets stond in de zon wat resulteert in een error. Na half uur werkt alles weer.

En hoeveel ritjes (op de 100) zou je tolereren als bovenstaande zou voorkomen?
Als je antwoord "0" is. Omdat je niet te laat op je werk wilt komen. Loop je gewoon een risico met een VanMoof. (en daarmee zeg ik niet dat er geen mensen zijn die geen problemen hebben: die zijn er... en ik had ook een VanMoof S3 - dus ik hoop dat ik mag blijven meepraten :) ) om iemand te informeren dat er mysterieuze errors en problemen zijn, niemand weet hoevaak te voorkomen. Maar in tegenstelling tot het Stromer forum, komen ze bij VanMoof opvallend vaak voor.
Even terug komend op het service verhaal daar is wel het een of andere mis.
Vandaag te horen gekregen waarom mijn nieuwe cartridge is vertraagd .
ze hebben gewacht tot het gereedschap binnen is terwijl ik duidelijk heb aangeven dat ik die niet hoef omdat ik die al heb .
Staat luid en duidelijk in de mail .
Nu werd mij dus verteld dat het nog maximaal 1,5 week kan gaan duren .
Wat schieten ze hier in tekort en dat voor zon groot bedrijf waar je van verwacht dat de zaakjes wel op orde zijn .
Blijkbaar ligt dat wat anders .
Wil gewoon gebruik maken van de fiets zoals hij het hoort te doen !!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 23:26

eisbaer

Zie signature

max.schollen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:15:
[...]

Vandaag te horen gekregen waarom mijn nieuwe cartridge is vertraagd.
Ze hebben gewacht tot het gereedschap binnen is terwijl ik duidelijk heb aangeven dat ik die niet hoef omdat ik die al heb.
Staat luid en duidelijk in de mail. Nu werd mij dus verteld dat het nog maximaal 1,5 week kan gaan duren.
Staat er in de email nu een ander verhaal dan wat je aan de telefoon te horen krijgt? In dat facebook kanaal zit iemand van vanmoof zelf die reageert.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• max.schollen
eisbaer schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:31:
[...]
Staat er in de email nu een ander verhaal dan wat je aan de telefoon te horen krijgt? In dat facebook kanaal zit iemand van vanmoof zelf die reageert.
Heb de eerste keer contact gehad met iemand aan de telefoon zij is mijn vaste contact persoon geworden .
Heb duidelijk aan haar aangegeven dat ik het gereedschap niet hoef en ze de cartridge kunnen opsturen en niet hoeven te wachten tot het gereedschap op voorraad is
Ik heb haar gemaild een paar dagen geleden maar geen reactie meer op gehad .
Uiteindelijk vandaag besloten te bellen .
Na 45 min in de wacht kreeg een aardige Nederlandse vrouw aan de telefoon die het heeft uitgezocht voor mij .
Ze heeft de order gepusht in het systeem .
En op verzonden gezet waardoor ik ook een mail heb gekregen dat het onderweg is .
Er staat alleen geen track and trace omdat het nog niet echt is verzonden.
Zij vertelde dat het meer urgentie krijgt in het systeem en ze het dan zo sneller op pakken.
Uiteindelijk werdt ik zoals beloofd terig gebeld en wat blijkt ze hebben gewacht tot het gereedschap op voorraad is .
Zij heeft nu door gegeven dat ik dat niet nodig heb .
Ze vertelde me dus ook dat het 1,5 maximaal kan duren voor ik het in huis heb .
En nee ik heb niks anders geboren gekregen via Facebook want dit is allemaal over de telefoon en mail gegaan .
In my VanMoof staat nu order status :done
En het kopje expected delivery date is verdwenen

Tevens is er een update doorgevoerd in de app
Heb hem zelf nog niet maar zag het voorbij komen in de Facebook ing groep
Het was volgens de beste man geen app update maar het was er opeens in de app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyplJUZtozw55Nq2IioYQcyFJGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIyEvVvHernSrUujXi7Bj2HZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door max.schollen op 13-08-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
Patvs120 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:10:
-Fiets app geeft aan 100% te zijn opgeladen (je hebt hem ook immers de hele nacht opgeladen)--> maar na 10 minuten fietsen verandert het opeens naar 22%. 1x gehad
-Fiets blijft soms 'hangen' in de 1e versnelling. nooit gehad
-Fiets staat electronisch op slot en slot gaat niet meer 'open'. nooit gehad
-Motorondersteuning valt soms uit, na half uur (en 2x resetten) werkt alles weer. helaas iets van 5x gehad, is uiteindelijk gerepareerd
-Fiets stond in de zon wat resulteert in een error. Na half uur werkt alles weer. nooit gehad
Helaas ook op een stromer, en dat op zo'n 450 ritjes. Daarnaast, en dat is de vervelendste: fiets blijkt niet goed ingestekkerd omdat er vuil in magnetische connector zit, dus te weinig accu capaciteit over om met volle ondersteuning naar huis te kunnen. helaas iets van 10x gehad, uiteindelijk zelfs een scriptje geschreven die de api bevraagt of de fiets wel aan het opladen is

Zou graag een fiets hebben die 100% betrouwbaar is. Heb net nog bij een andere fietsenmaken gekeken wat ze hebben, stond een hele mooie specialized. Wel 3100 euro, en garantie tot 28km/h ondersteuning. Zag er super degelijk uit, zonder overbodige tierlantijntjes, maar wel goede versnellingen (derailleur) en hydraulische schijf remmen. Ik ga daar binnenkort eens een proefritje op maken

• oscarwashere
ZiSE schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Wachten is dan het beste inderdaad. Ze moeten er schijnbaar 100k verkopen om break even te raken; dus tegen de tijd dat ze die geshipped hebben zullen ze het proces wel onder controle hebben.
Daarnaast gaat er ook veel tijd verloren door de verscheping. Het vervelende is dat je een 'kinderziekte' of 'probleem' wel kan hebben erkend, maar tegen de tijd dat er weer 'verse' ladingen verstuurd zijn ben je wel een paar weken verder. In de tussentijd blijf je oplages binnen krijgen, waar je die problemen nog in hebt zitten. Dat zal ook ongetwijfeld de reden zijn geweest van de 'final extra quality control': je kan jouw klanten geen fiets met een bekend probleem geven, zeker niet als de klant hier vooraf al extra streng op zal zijn omdat hij erover heeft gelezen. Want zeg nu zelf; over welke andere fiets wordt er zó veel gediscussieerd en gespeculeerd online?

Hoe dan ook, volgende week komt de S3 Light van mijn vriendin binnen (als het goed is/gaat). Deze was al eens uitgesteld met 11 dagen, zoals ik hier al eerder schreef ("extra QC"). Ik heb zelf mijn fiets in mei gekregen en was daarmee een van de aller eersten, inmiddels zal er een hoop gebeurd kunnen zijn. Ik ben erg benieuwd dus.

Dat gezegd hebbende, de 'enige' kinderziektes die in mijn eigen fiets zaten waren de slag in het voorwiel, de lichtsensor die te ongevoelig is afgesteld en het ontbreken van lak in het schroefgat van de zadelpen. Al deze problemen zijn ofwel verholpen door VM, ofwel vergoed. Zie eventueel eerdere posts. Vandaar ook, nog steeds, mijn "teleurstelling" als dit topic zo nu en dan in een negatieve wending draait. Nogmaals, hoe goed het bij mij ging is geen excuus voor VM hoe het bij sommige anderen gaat, maar luister ook goed naar het tegengeluid.

P.S. Voor wie er op zit te wachten :P Ik heb nog niet zo veel gereden met de Beeline Velo, hopelijk heb ik daar zaterdag wat tijd voor.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 13-08-2020 20:44 ]

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
EasyC schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:26:
[...]
Zo kun je minstens 50km/h. Moest er wel om lachen, zie bijv. dit YouTube filmpje: YouTube: Bosch E-Bike 85 kmh
Maar volkomen onverantwoord natuurlijk. Zeker zonder helm.
https://www.polini.com/en/polini-hi-speed-bike-2/

>:)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Buis07 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:36:

Gebruik zelf de turbo boost knop bij duin op.

Versnelling is al snel zwaarder dan wat je normaal zou gebruiken als je handmatig zou schakelen voor heuvel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

maxnl schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

Gebruik zelf de turbo boost knop bij duin op.

Versnelling is al snel zwaarder dan wat je normaal zou gebruiken als je handmatig zou schakelen voor heuvel op.
Met een hellingsensor zou de fiets door moeten hebben dat hij naar een hilly schakelpatroon over moet. Misschien in de S4...

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
eisbaer schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Met een hellingsensor zou de fiets door moeten hebben dat hij naar een hilly schakelpatroon over moet. Misschien in de S4...
Dat kunnen ze denk ik ook prima doen met de app .. als die nou detecteert dat je omhoog gaat dan zet hij de pre set om . Super handig toch aangezien onze telefoon eigenlijk altijd wel verboden is met de vm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diod
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-09 19:19
Heb een X3 besteld in mei en deze zou in augustus geleverd worden. De levering is echter al een paar keer uitgesteld waardoor de verwachte levering nu op 10 december staat... Dit terwijl er op de website wél, bij het plaatsen van een nieuwe bestelling, staat dat hij tussen 7 november en 5 december geleverd zou worden als je hem nu zou bestellen.
Enkel bij de eerste delay een communicatie gekregen dat het werd uitgesteld, de andere keren heb ik het zelf moeten ontdekken op hun website.

Ik heb al betere klantenservice gekend en ben dus niet geweldig tevreden tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
max.schollen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:42:
Dat kunnen ze denk ik ook prima doen met de app .. als die nou detecteert dat je omhoog gaat dan zet hij de pre set om . Super handig toch aangezien onze telefoon eigenlijk altijd wel verboden is met de vm
Vraag me ook af de sensor die de fiets al heeft voor het alarm alleen trillingen kan detecteren, of een volledige gyroscoop is.
Indien het laatste dan zou de fiets het met een firmware update misschien ook zelfstandig wel kunnen.

Hoewel het wellicht wel lastig is om dit goed te programmeren. Je wilt ook niet dat hij bij het oprijden van de eerste de beste verkeersdrempel al gaat terugschakelen... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max.schollen
Diod schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:38:
Heb een X3 besteld in mei en deze zou in augustus geleverd worden. De levering is echter al een paar keer uitgesteld waardoor de verwachte levering nu op 10 december staat... Dit terwijl er op de website wél, bij het plaatsen van een nieuwe bestelling, staat dat hij tussen 7 november en 5 december geleverd zou worden als je hem nu zou bestellen.
Enkel bij de eerste delay een communicatie gekregen dat het werd uitgesteld, de andere keren heb ik het zelf moeten ontdekken op hun website.

Ik heb al betere klantenservice gekend en ben dus niet geweldig tevreden tot nu toe...
lullig dat hij al zo veel is uitgesteld.
De communicatie en de snelle service is soms gewoon erg slecht .
Ze kunnen daar op nog veel leren .
Krijg ik een geen mail van een vertraagd onderdeel van de fiets . (Stukje ketting kast )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

De Nelis

en anders maar niet...

oscarwashere schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:43:
[...]
P.S. Voor wie er op zit te wachten :P Ik heb nog niet zo veel gereden met de Beeline Velo, hopelijk heb ik daar zaterdag wat tijd voor.
Schiet eens op joh :+ Mijn interesse was gewekt na de verschillende filmpjes, de ben benieuwd naar de review.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
[...]
Hoe dan ook, volgende week komt de S3 Light van mijn vriendin binnen (als het goed is/gaat). Deze was al eens uitgesteld met 11 dagen, zoals ik hier al eerder schreef ("extra QC"). Ik heb zelf mijn fiets in mei gekregen en was daarmee een van de aller eersten, inmiddels zal er een hoop gebeurd kunnen zijn. Ik ben erg benieuwd dus.
[...]
Vanmiddag kregen 'we' de verzendbevestiging en T&T, hij zal verzonden worden met PostNL. Een goede vooruitgang wat mij betreft, vooral vanwege het feit dat zij (normaal gesproken, bij alle kleinere pakketjes die ik binnen krijg) veel minder grote levertijdvakken geven. De bezorgdatum geeft PostNL nog niet aan, maar het lijkt er op dat hij eerder zal komen dan de aangegeven 19 augustus.

VM heeft de koeriers aardig op de proef gesteld inmiddels; mijn fiets kwam met DHL (in mei), de bagagedrager met UPS en ik begreep dat ook DynaLogic het nog heeft geprobeerd. Benieuwd of PostNL het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Het cartridge verhaal wordt steeds gekker
Vandaag een mail gehad dat het onderdeel voor m’n ketting kast opgestuurd is en daar zit helaas niet de cartridge bij .
Terwijl de cartridge wel op done staat in my VanMoof (zonder t&t) en de order voor de cartridge een dag eerder is aangemaakt dan die van de cartridge.
Vraag me echt af wat er gaande is .
Snap namelijk niet waarom ze de cartridge dan niet eerst hebben verzonden of tegelijk aangezien het allebei gewoon op voorraad is .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZiSE
Ik zit me net af te vragen - schiet me spontaan te binnen - maar is er al een
[VanMoof Smart Cartridge] Levertijden & Beschikbaarheid - topic wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
max.schollen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:58:
Vandaag een mail gehad dat het onderdeel voor m’n ketting kast opgestuurd is en daar zit helaas niet de cartridge bij .
Terwijl de cartridge wel op done staat in my VanMoof (zonder t&t) en de order voor de cartridge een dag eerder is aangemaakt dan die van de cartridge.
Snap namelijk niet waarom ze de cartridge dan niet eerst hebben verzonden of tegelijk aangezien het allebei gewoon op voorraad is .
Stuur die fiets toch terug!
Hoeveel ellende en stress wil je nog ? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

max.schollen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:58:
Ik denk, op basis van jouw verhaal, dat de cartridge en tools tezamen worden geleverd conform de datum in myvanmoof. Vanwege de bizarre handeling om een niet verzonden item als verzonden te registreren, kun jij in myvanmoof niet meer zien wanneer er nu werkelijk geleverd wordt. Dat er geen t&t is lijkt me logisch. Er is niets verzonden maar slechts administratief als zodanig gekenmerkt. De eerdere melding dat het nog max 1.5 week gaat duren is dus je enige houvast. Het lijkt mij duidelijk wat er gaande is. Die cartridge + tools komen pas als ze er beide zijn, dus over max 1.5 week. Iets anders is niet gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
eisbaer schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:53:
[...]

Ik denk, op basis van jouw verhaal, dat de cartridge en tools tezamen worden geleverd conform de datum in myvanmoof. Vanwege de bizarre handeling om een niet verzonden item als verzonden te registreren, kun jij in myvanmoof niet meer zien wanneer er nu werkelijk geleverd wordt. Dat er geen t&t is lijkt me logisch. Er is niets verzonden maar slechts administratief als zodanig gekenmerkt. De eerdere melding dat het nog max 1.5 week gaat duren is dus je enige houvast. Het lijkt mij duidelijk wat er gaande is. Die cartridge + tools komen pas als ze er beide zijn, dus over max 1.5 week. Iets anders is niet gecommuniceerd.
niet helemaal waar ,
Ik heb aan 2 verschillende mensen van VanMoof aangegeven dat de cartridge zonder gereedschap geleverd moet worden.
Zowel aan de telefoon als op de mail .
Ze hebben inderdaad op het gereedschap gewacht.
Zo staat het ook in my VanMoof .
Gisteren heeft ze zelfs nog in de order er bij gezet dat het gereedschap niet mee hoeft !
Dat was ook eigenlijk de deal een snelle levering zonder het gereedschap.
Dat is helaas niet helemaal gelukt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@max.schollen Je zou er zo maar een bestseller over kunnen schrijven.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

max.schollen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:58:
[...]
niet helemaal waar ,
Ik heb aan 2 verschillende mensen van VanMoof aangegeven dat de cartridge zonder gereedschap geleverd moet worden.
Zowel aan de telefoon als op de mail .
Ze hebben inderdaad op het gereedschap gewacht.
Zo staat het ook in my VanMoof .
Gisteren heeft ze zelfs nog in de order er bij gezet dat het gereedschap niet mee hoeft !
Dat was ook eigenlijk de deal een snelle levering zonder het gereedschap.
Dat is helaas niet helemaal gelukt
Precies. Vandaar mijn beeld dat er gewoon conform standaard procedure een cartridge + gereedschap wordt geleverd en dat die telefoontjes en emails geen enkele invloed hebben gehad op het proces. Er is geen deal, maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:52
Zomaar even benieuwd maar klopt het dat VanMoof alleen op vrijdag een nieuwe lichting verstuurd? Valt mij op dat heel veel mensen op vrijdag altijd een bevestiging ontvangen met Track en Trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Laatst online: 16:32

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Nog geen nieuws/ervaring/review van iemand met een X3? Een oud collega van mij krijgt deze pas in september. Zou mooi zijn als ik voorsat ik naar het buitenland terug moet eentje uitgebreid kan uitproberen of in ieder geval een review (van een Tweaker.)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
eisbaer schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:08:
[...]
Precies. Vandaar mijn beeld dat er gewoon conform standaard procedure een cartridge + gereedschap wordt geleverd en dat die telefoontjes en emails geen enkele invloed hebben gehad op het proces. Er is geen deal, maar we gaan het zien.
Ja de mevrouw die ik heb gesproken was zeer vriendelijk en heeft mij verteld dat ze contact heeft gehad met de medewerkers van het magazijn en ze hebben gewacht tot het gereedschap binnen is .
Zij heeft ze duidelijk gemaakt dat dat niet moest en dat dat ook in de order staat .
Wat mij dan nog het meeste stoort is dat je dan wel de ketting kast (onderdeel ) kan sturen maar niet ook gelijk die cartridge.
Lijkt mij dat die 2 orders gewoon onder elkaar staan en aangezien je de vorige dag gebeld bent er over door iemand van de klanten service kan je ook als je desbetreffende naam ziet ook zo iets hebben van laten we ook gelijk die cartridge op sturen
Normaal gesproken als er iets fout is gegaan dan pak je dat zo snel mogelijk op en doe je er alles aan om dat zo snel mogelijk te verzenden om de klant tevreden te houden.
Maar bij VanMoof lijkt het soms wel alsof alles op een slanke tempo gaat en ze het allemaal wel best vinden zoals het gaat .

[ Voor 10% gewijzigd door max.schollen op 14-08-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Hoe dan ook, volgens mij komt die cartridge en kettingkast pas na je 2 weken proeftijd.
Heb je gevraagd of je de fiets nog terug kan sturen mocht de cartridge niet je problemen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:56:
Hoe dan ook, volgens mij komt die cartridge en kettingkast pas na je 2 weken proeftijd.
Heb je gevraagd of je de fiets nog terug kan sturen mocht de cartridge niet je problemen oplossen?
Dan moet ik naar Amsterdam.
Maar er is me beloofd dat het weer werkt met de nieuwe cartridge.
Omwisselen voor een andere fiets ging 3 weken duren . Vandaar dat we hebben gekozen voor een nieuwe cartridge zodat ik niet naar Amsterdam hoef en ik snel weer een werkende bel zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
[...]
:/

[ Voor 28% gewijzigd door Bruzski op 19-06-2022 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
Nu een paar weken onderweg met de S3. Gisteren zijn in Amsterdam bij VanMoof een aantal problemen verholpen (binnen de garantie uiteraard). Ik had last van een krakende eshifter in 2e versnelling en een kleine tik in het achterwiel tijdens vrijloop. Plus een lichte slag in het voorwiel. Alles is netjes gefikst en fiets rijdt weer top.

Onderstaande stond op de bon. Het complete achterwiel en eshifter zijn vervangen;

Rear wheel replaced
Rear disc rotor trued
E-shifter replaced
Front wheel trued
Brakes cleaned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
artfuldodger schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:37:
Nu een paar weken onderweg met de S3. Gisteren zijn in Amsterdam bij VanMoof een aantal problemen verholpen (binnen de garantie uiteraard). Ik had last van een krakende eshifter in 2e versnelling en een kleine tik in het achterwiel tijdens vrijloop. Plus een lichte slag in het voorwiel. Alles is netjes gefikst en fiets rijdt weer top.

Onderstaande stond op de bon. Het complete achterwiel en eshifter zijn vervangen;

Rear wheel replaced
Rear disc rotor trued
E-shifter replaced
Front wheel trued
Brakes cleaned
Had je een afspraak gemaakt of was je op goed geluk langs gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Kun je voor zo'n reparatie nog steeds niet terecht in Rotterdam? Vind het niet erg om naar Rotterdam te gaan om indien nodig wat te fixen, maar Amsterdam is mij veel te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:08:
Kun je voor zo'n reparatie nog steeds niet terecht in Rotterdam? Vind het niet erg om naar Rotterdam te gaan om indien nodig wat te fixen, maar Amsterdam is mij veel te ver...
Nee ze hebben alleen reparatie in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:18
Wat doen die bikedokters waarvoor je betaald dan precies? Je zou denken die komen langs om te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
heval schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:00:
Wat doen die bikedokters waarvoor je betaald dan precies? Je zou denken die komen langs om te fixen?
Die doen alleen onderhoud conform overeenkomst.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oscarwashere
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpzWCujlyai0BhJtNCUirWteoSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9jrnsa0WeieuvC2UV1YAAJb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5lv-8fw9j7_J309OYO1KdjkT4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33LDaW5AbeFLV1ZwPjpM4pFM.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is hij dan! Ook mijn vriendin heeft eindelijk haar fiets (de lichte kleur). Vrijdag verzonden, vanochtend in huis met PostNL inderdaad. Er is geen krasje op te bespeuren, dus super blij mee!

Enkel het kapje van de motorkabel was nog steeds een drama. Eenmaal samen aan het rijden hielden we keurig dezelfde snelheid aan, dus ze zijn mooi gelijkwaardig. Dat mijn vriendin wat lichter is dan ikzelf en ik wellicht wat harder trap ( :Y ) lijkt niet uit te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door oscarwashere op 15-08-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:42
Mooi duo! 😁
Welk slot heb je daar op zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Mooi Hollands plaatje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

De S3 duurtest van bright staat op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
shaft8472 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:55:
[...]

Mooi duo! 😁
Welk slot heb je daar op zitten?
Allebei de AXA Foldable 1000, die een soort elleboog scharnieren hebben waardoor ze ook kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauerrr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-10-2024
Vraagje: bij de aankoop van de S3 krijg je 2 stemrisers om het stuur te verhogen. Is het ook fysiek mogelijk om er nog meer risers tussen te doen? Of is de stuurpen daar niet lang genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
eisbaer schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:40:
De S3 duurtest van bright staat op youtube
Weet iemand wat voor zadel hij erop heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
BikerGLE schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Had je een afspraak gemaakt of was je op goed geluk langs gegaan?
Ik had een afspraak gemaakt. Een week eerder was ik voor werk in Amsterdam (met de S3) en toen ben ik even langsgereden omdat ik wat speling op het balhoofd voelde. Dat is toen wel direct gefikst zonder afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
bauerrr schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:25:
Vraagje: bij de aankoop van de S3 krijg je 2 stemrisers om het stuur te verhogen. Is het ook fysiek mogelijk om er nog meer risers tussen te doen? Of is de stuurpen daar niet lang genoeg voor?
Dat past inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:49
oscarwashere schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Allebei de AXA Foldable 1000, die een soort elleboog scharnieren hebben waardoor ze ook kunnen draaien.
Bevalt dit slot icm de Vanmoof? Zit de houder niet erg los om de buis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:52
HBO88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:30:
[...]

Weet iemand wat voor zadel hij erop heeft zitten?
Nog hetzelfde zadel uit de eerste test, ofwel het preproductie zadel wat ook in sommige pop-up stores gebruikt werd op de proefrit-fietsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
wouter.N schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Bevalt dit slot icm de Vanmoof? Zit de houder niet erg los om de buis?
Ja prima, alleen als het regent wil hij soms iets schuiven. De gespen hebben rubber aan de binnenkant wat moet werken als anti slip. Alleen de eerste keer goed bevestigen van de gespen is wat gedoe, omdat de sleuven hiervoor vrij smal zijn. Grootste voordeel is de opvouwbaarheid icm dat de scharnieren niet alleen vouwen maar ook draaien. Hierdoor kan je hem veel gemakkelijker ergens aan vast maken dan een vouwslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
oscarwashere schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Soort van. Er is een speciale VM-app voor de Apple Watch. Voor Wear OS (van Google, voorheen Android Wear) is deze er niet. Wel kan je de fiets in Android unlocken vanuit het notificatiecentrum; als je verbonden bent staat er namelijk "Connected to..." en daaronder staat de knop "Unlock", net als dat bij WhatsApp meldingen "Beantwoorden / Markeren als gelezen" staat. Die melding en knoppen neemt het horloge over, dus op die manier kam je hem alsnog ontgrendelen met je horloge.
Heb ook een Android Watch, en ik zie, als de app met de fiets verbonden is, wel de notificatie (en Unlock mogelijkheid) op mijn telefoon, maar niet op mijn SmartWatch. Is er nog een aparte app voor nodig zodat je die melding (en unlock mogelijkheid) ook op je SW te zien krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
HAWK Wizard schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Heb ook een Android Watch, en ik zie, als de app met de fiets verbonden is, wel de notificatie (en Unlock mogelijkheid) op mijn telefoon, maar niet op mijn SmartWatch. Is er nog een aparte app voor nodig zodat je die melding (en unlock mogelijkheid) ook op je SW te zien krijgt?
Nee, het zou rechtstreeks vanuit de notificatie moeten werken. Misschien als je op de notificatie klikt; schuift hij dan open o.i.d.? Kan je op dezelfde manier wel smsjes markeren als gelezen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
oscarwashere schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:03:
[...]

Nee, het zou rechtstreeks vanuit de notificatie moeten werken. Misschien als je op de notificatie klikt; schuift hij dan open o.i.d.? Kan je op dezelfde manier wel smsjes markeren als gelezen bijvoorbeeld?
Sms, email, buienradar, en veel andere meldingen komen wel binnen op mijn SW.. Email en sms kan ik ook beantwoorden of verwijderen vanaf de SW. Sir. vM meldingen zie ik echter niet op de SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Kan de s3 tegen een flinke regen bui ?
Hoorde verhalen dat er water tussen de kick lock liep .. iemand ervaring mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Bright: VanMoof S3 na drie maanden: dit is GOED en dit NIET

[ Voor 21% gewijzigd door Bruzski op 16-08-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HAWK Wizard schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:37:
[...]

Sms, email, buienradar, en veel andere meldingen komen wel binnen op mijn SW.. Email en sms kan ik ook beantwoorden of verwijderen vanaf de SW. Sir. vM meldingen zie ik echter niet op de SW.
Hm, vreemd. Heb je wel Google Wear OS, of misschien Samsung Tizen?
max.schollen schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:00:
Kan de s3 tegen een flinke regen bui ?
Hoorde verhalen dat er water tussen de kick lock liep .. iemand ervaring mee ?
Gisterochtend nog uitgebreid schoongemaakt met de tuinslang, geen probleem. Ook het eerste ritje op mijn vriendin haar nieuwe fiets werd ruw verstoord, vijf minuten voor we thuis waren barstte het los... Wij niet blij, maar de fiets gewoon in orde. Zou hem enkel met stallen zo veel mogelijk overdekt zetten; corrosie zal je toch op elke fiets wel wat krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:58

MLLL

Palm Treo 650

Een fiets die niet tegen regen kan is geen fiets. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:29:
[...]

[...]

Gisterochtend nog uitgebreid schoongemaakt met de tuinslang, geen probleem. Ook het eerste ritje op mijn vriendin haar nieuwe fiets werd ruw verstoord, vijf minuten voor we thuis waren barstte het los... Wij niet blij, maar de fiets gewoon in orde. Zou hem enkel met stallen zo veel mogelijk overdekt zetten; corrosie zal je toch op elke fiets wel wat krijgen.
ja was een beetje bang dat er water bij de kick lock naar binnen zou lopen .. omdat er bij een batch fietsen een rubber ring miste ik water tegen te houden.
En had eigenlijk geen idee of ik die ring wel heb vandaar dat ik er een beetje huiverig voor was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
MLLL schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:25:
Een fiets die niet tegen regen kan is geen fiets. :w
precies, als een VM niet tegen regen kan waarom bouwen ze hem dan, of is deze uitsluitend voor de zomer bedoeld? :/

VanMoof winterblog
https://www.vanmoof.com/b...-vanmoof-electrified-ride

[ Voor 15% gewijzigd door Bruzski op 16-08-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
oscarwashere schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:29:
[...]

Sony smartwatch 3, is al wel wat ouder, maar verbonden met WearOS app op telefoon waar ook vM.app genoemd wordt als app die notificaties kan sturen...?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik twijfel mega over de aanschaf van een S3.
Qua looks, techniek, prijs etc wil ik hem direct hebben. Maar als ik de reviews op Trustpilot, Facebook etc lees dan schrik ik enorm. Samenvattend: fiets is geweldig ALS hij werkt en je geen support nodig hebt. Hoe is de consensus hier?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Zoals jij het samenvat :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
HekkeySE schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:33:
Qua looks, techniek, prijs etc wil ik hem direct hebben. Maar als ik de reviews op Trustpilot, Facebook etc lees dan schrik ik enorm. Samenvattend: fiets is geweldig ALS hij werkt en je geen support nodig hebt. Hoe is de consensus hier?
Ik worstel met de zelfde vraag, heb bij fm navraag gedaan na levertijd Koga F3 6.0 als alternatief voor S3, in maat 56 levertijd wk 16 '21. -Daar wordt ik ook niet vrolijk van. Dan maar een super coole vm S3 bestellen en bij garantie kwesties op de koop toenemen dat ik eens naar Amsterdam moet (vanuit Limburg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Haha ok. Niet doen dus.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:18
wel of niet doen is aan jou. Ik heb die risico wel geaccepteerd omdat ik pas in eind augustus krijg. Hoop dan betere batch te hebben. je ziet wel dat klachten echt wel minder voorkomen. Ik weet nog in begin afwerking van verf niet helemaal top was, bij zadelpen bijvoorbeeld. Niemand die daar nog iets over zegt. Als je erg afhankelijk bent van de fiets en geen dag zonder kan, is ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
oscarwashere schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:27:

Daar is hij dan! Ook mijn vriendin heeft eindelijk haar fiets (de lichte kleur). Vrijdag verzonden, vanochtend in huis met PostNL inderdaad. Er is geen krasje op te bespeuren, dus super blij mee!

Enkel het kapje van de motorkabel was nog steeds een drama. Eenmaal samen aan het rijden hielden we keurig dezelfde snelheid aan, dus ze zijn mooi gelijkwaardig. Dat mijn vriendin wat lichter is dan ikzelf en ik wellicht wat harder trap ( :Y ) lijkt niet uit te maken.
Die fiets komt uit een nieuwere batch, Is bijv. de automatische verlichting nu wel goed afgeregeld of nog niet?

offtopic, je reflecterende stickers staan idd beter dan die gele reflectoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
BikerGLE schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Dan maar een super coole vm S3 bestellen en bij garantie kwesties op de koop toenemen dat ik eens naar Amsterdam moet (vanuit Limburg).
Precies dat,ik hoop dat in de toekomst het ook mogelijk wordt om in rotterdam kleine reparaties te doen.
Volgens het POM service moet dat wel gaan gebeuren als ik het goed begrijp.

Ik ga (lees: ik mag) een ebike kopen als mn vrouw er ook 1 gaat kopen. Die wacht nog op invoering van een fietsplan ergens in oktober.
Dus dan zal ik pas een S3 bestellen, ik hoop dan ook dat de meeste punten wel opgelost zijn of een mogelijkheid om in rotterdam iets te laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Precies dat,ik hoop dat in de toekomst het ook mogelijk wordt om in rotterdam kleine reparaties te doen.
Volgens het POM service moet dat wel gaan gebeuren als ik het goed begrijp.

Ik ga (lees: ik mag) een ebike kopen als mn vrouw er ook 1 gaat kopen. Die wacht nog op invoering van een fietsplan ergens in oktober.
Dus dan zal ik pas een S3 bestellen, ik hoop dan ook dat de meeste punten wel opgelost zijn of een mogelijkheid om in rotterdam iets te laten aanpassen.
denk eerlijk gezegd dat dat niet snel gaat gebeuren .
Het gekke ook is ze verkopen de peace of mind maintenance en gaat in zodra je je fiets krijgt maar is dus nog helemaal niet actief .
Eigenlijk verkopen ze dus iets waar je geen gebruik van kan maken en betaal je dus voor niks .
Hopelijk gaat dat snel van start
Al vindt ik het niet netjes van Vanmoof om dat zo te doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HekkeySE schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:33:
Je wordt netjes te woord gestaan door Vanmoof maar als je een onderdeel nodig hebt dan duurt het allemaal best wel lang voor je het hebt .
Helaas zelf ervaring mee .
Weet niet hoe de andere leden hier denken over de service van vammoof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
max.schollen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:45:
[...]
denk eerlijk gezegd dat dat niet snel gaat gebeuren .
Het gekke ook is ze verkopen de peace of mind maintenance en gaat in zodra je je fiets krijgt maar is dus nog helemaal niet actief .
Eigenlijk verkopen ze dus iets waar je geen gebruik van kan maken en betaal je dus voor niks .
Hopelijk gaat dat snel van start
Al vindt ik het niet netjes van Vanmoof om dat zo te doen .
Wanneer zou het dan in moeten gaan? Al eerder aangegeven in dit topic maar POM is niet voor reparaties / defecten bij levering maar voor onderhoud tijdens gebruik. Na 1000km komen ze je fiets servicen (en of dat nu daadwerkelijk thuis is weten we nog niet - iig is het maar in 5 steden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Die fiets komt uit een nieuwere batch, Is bijv. de automatische verlichting nu wel goed afgeregeld of nog niet?

offtopic, je reflecterende stickers staan idd beter dan die gele reflectoren ;)
Ik heb een aantal verschillen opgemerkt, maar het zijn slechts kleine:
  • Motorkabel ging makkelijker in de zadelbuis, maar de schroeven van het afdekkapje kregen we er amper in. Het was moeilijk om het gat in het kapje op dezelfde lijn als het schroefgat te krijgen. Schroefgat leek ook erg krap, want ook zonder het kapje (even proberen) kregen we hem er moeilijk in.
  • Geen slag in de wielen.
  • Automatische verlichting werkt beter, maar nog steeds niet gevoelig genoeg.
  • Ringetje op de as tussen de voorvork en anti-theft moer is dikker, hierdoor steekt de bout niet meer uit ten opzichte van de moer. Bij mijn fiets waren het 2 dunnere ringetjes per kant, dit staat ook nog (foutief) in de handleiding. Op het uiteinde van de bout is al lichte corrosie te zien. Ook is het hierdoor veel gemakkelijker om te zorgen dat je wiel recht uitgelijnd is ten opzichte van je vorken.
  • Schroefgat voor de zadelpen is nu ook gelakt, ook als je het rubberen dopje verwijderd.
  • Handleiding is iets anders, alles zit nu in 1 boekje (niet meer 1 voor in elkaar zetten en 1 voor onderhoud).
Voor de rest heb ik (nog) geen andere fysieke verschillen ontdekt.

Offtopic: helemaal mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:49
oscarwashere schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Ik heb een aantal verschillen opgemerkt, maar het zijn slechts kleine:
  • Motorkabel ging makkelijker in de zadelbuis, maar de schroeven van het afdekkapje kregen we er amper in. Het was moeilijk om het gat in het kapje op dezelfde lijn als het schroefgat te krijgen. Schroefgat leek ook erg krap, want ook zonder het kapje (even proberen) kregen we hem er moeilijk in.
  • Geen slag in de wielen.
  • Automatische verlichting werkt beter, maar nog steeds niet gevoelig genoeg.
  • Ringetje op de as tussen de voorvork en anti-theft moer is dikker, hierdoor steekt de bout niet meer uit ten opzichte van de moer. Bij mijn fiets waren het 2 dunnere ringetjes per kant, dit staat ook nog (foutief) in de handleiding. Op het uiteinde van de bout is al lichte corrosie te zien. Ook is het hierdoor veel gemakkelijker om te zorgen dat je wiel recht uitgelijnd is ten opzichte van je vorken.
  • Schroefgat voor de zadelpen is nu ook gelakt, ook als je het rubberen dopje verwijderd.
  • Handleiding is iets anders, alles zit nu in 1 boekje (niet meer 1 voor in elkaar zetten en 1 voor onderhoud).
Voor de rest heb ik (nog) geen andere fysieke verschillen ontdekt.

Offtopic: helemaal mee eens ;)
Bij mij waren er nog twee andere verschillen:
  • De banden hadden eerste een blauw logo van "balloon" maar bij latere batches is dit logo helemaal wit.
  • Het matrix display heeft een dunnere verflaag. Dit vind ik persoonlijk minder mooi (je ziet de individuele "puntjes" veel beter) maar het scherm is daardoor wel beter afleesbaar in direct zonlicht.
Overigens heeft de tweede fiets ook al flink wat operaties ondergaan; de voorwiel is compleet vervangen, er zit een tik in het achterwiel waardoor ik ook een compleet nieuw achterwiel krijg (nog te ontvangen) en het matrix display was laatst voor de helft bijna niet meer afleesbaar (heel erg gedimd) :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 23:29
Bruzski schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:57:

precies, als een VM niet tegen regen kan waarom bouwen ze hem dan, of is deze uitsluitend voor de zomer bedoeld? :/

VanMoof winterblog
https://www.vanmoof.com/b...-vanmoof-electrified-ride
Heeft er iemand al eens over nagedacht om een technische oplossing te verzinnen voor koude batterijen tijdens laden en opstarten in de winter?

Ik zat de denken aan een combinatie van een batterij beschermer en een hitte mat met een tijdklok of iets dergelijks. Eventueel gekoppeld aan home automation zodat je de temperatuur/tijd kan regelen.

Dan kun je er in ieder geval voor zorgen dat je accu op temperatuur is als je wegrijdt en je meteen kan boosten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZAJorIszYOIRv8Wqkd7qDsDQA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4A1c2w8QbxU7CghPETWnLRFD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnWdmfQ0VEb3i2pV_I2CqALe4R8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M2m6KVbeyZPRFZvm9RvI3BfQ.png?f=fotoalbum_large

Te koop op amazon.de "heating mat" en "fahrer battery protection"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bright...zucht, een van de meest onbetrouwbare plugger sites van Nederland. Een soort externe verkooppresentaties uitgevoerd door ietswat te blij klinkende oudere jongeren met een buikje maar omschreven als reviews.

Al eerder aangegeven, Bright (en andere vergelijkbare youtube/social media pluggers) hebben natuurlijk een perfect afgeleverde en vooral tiptop in elkaar gezette fiets gekregen. Bijvoorbeeld geen gehannes met schroefjes om een kabeltje vast te zetten of een wiel met een slag erin

Ik heb vanwege de afkeer van dit soort 'verkooppraat'' het filmpje maar niet afgekeken - maar ik weet vrijwel zeker dat inhoudelijk ingaan op de vele klachten wel niet zou zijn gebeurd.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

litebyte schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:07:
[...]

Bright...zucht, een van de meest onbetrouwbare plugger sites van Nederland. Een soort externe verkooppresentaties uitgevoerd door ietswat te blij klinkende oudere jongeren met een buikje maar omschreven als reviews.

Al eerder aangegeven, Bright (en andere vergelijkbare youtube/social media pluggers) hebben natuurlijk een perfect afgeleverde en vooral tiptop in elkaar gezette fiets gekregen. Bijvoorbeeld geen gehannes met schroefjes om een kabeltje vast te zetten of een wiel met een slag erin

Ik heb vanwege de afkeer van dit soort 'verkooppraat'' het filmpje maar niet afgekeken - maar ik weet vrijwel zeker dat inhoudelijk ingaan op de vele klachten wel niet zou zijn gebeurd.
De plus- en minpunten die opgesomd worden in het filmpje zijn zeer herkenbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Vandaag mijn Ali express verende zadelpen met oud brooks zadel erop gezet. Conclusie na een proefritje:
- het zadel kan niet meer zo laag als eerst
- het zit en rijdt echt een stuk comfortabeler
- het ziet er niet uit...
Ik kijk het nog even aan.
Link: https://a.aliexpress.com/_BSg9HQ
Zadel is een brooks b66s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3H7kEhcZFPgYyllA45agRjnwBXw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzF9i6YSZfosWWlW1gb6VSGz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVMq6VhtOZu3BhH08ubE_kY0Q8A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEyCfkpbowYQ3Novh4IxGJsF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvBF6Ihx_vFfvDbwr64Mx6q7PrA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9adWBvlwQBHu7phnr4BbeJaL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchtfiets
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-07 22:57
Ook ik twijfel enorm: 14 juni een proefrit gemaakt: machtig mooi ding, maar .........
Tik in het achterwiel (schopslot) en knakkende schakeling.
Ik volg sindsdien dit forum en veel lijkt verbeterd: spuitwerk (ook gat van boutje van zadelpen), iets minder slagen in de wielen.
Ik ben benieuwd of ook de schopslotproblemen en de schakelproblemen ooit volledig opgelost gaan worden.
Wat ik me ook afvraag; is de S2 beter geconstrueerd (betere materialen en verder doorontwikkeld)?
Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

eisbaer schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:27:
[...]
De plus- en minpunten die opgesomd worden in het filmpje zijn zeer herkenbaar.
[list]

Ik moet eerlijk bekennen ik heb het niet afgekeken, maar ik denk dat als werkelijk alle *veel vorokomende* klachten die hier, op reddit en op andere sites zijn aangegeven er minstens een half uur voor moet worden uitgetrokken om ze in ieder geval inhoudelijk te bespreken.

Het kan best zijn dat deze ...reviewer geen of weinig klachten heeft, maar heeft dan ook geen fiets ontvangen die in een wwillekeurige doos werd afgeleverd en zelf nog in elkaar moest worden gezet. Daarom zijn dit soort sites/forums met werkelijke gebruikers prima en is zo'n overblije bright....'review' iets voor op het toilet of zo waar je na het doortrekken ook niet meer aan moet denken.

[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 17-08-2020 21:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-09 11:32
Ik vond het een vrij goeie review. Voor een groot publiek, dus niet te diepgravend.
Een half uur om alle klachten inhoudelijk te bespreken is niet realistisch voor een YouTube review. Denk dat ze dat ook niet pretenderen. Als je alle klachten uitgebreid wil lezen ben je hier op de goede plek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Is de tik in het achterwiel (schop slot ) zelf goed en makkelijk op te lossen? Zo ja hoe ?
Of kan ik het beter door een gespecialiseerd iemand laten doen ?

[ Voor 4% gewijzigd door max.schollen op 17-08-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Wheeliemaker schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:57:
Vandaag mijn Ali express verende zadelpen met oud brooks zadel erop gezet. Conclusie na een proefritje:
- het zadel kan niet meer zo laag als eerst
- het zit en rijdt echt een stuk comfortabeler
- het ziet er niet uit...
Ik kijk het nog even aan.
ik heb zelf deze in maatje 33.9 liggen, zodra mijn S3 binnen ga ik deze monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rNwE1aUlQ9Dl8tISt7Ul686Fmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMokAKFRJWD1jUF7Fi94mvqF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
max.schollen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:41:
Is de tik in het achterwiel (schop slot ) zelf goed en makkelijk op te lossen? Zo ja hoe ?
Of kan ik het beter door een gespecialiseerd iemand laten doen ?
Dat is heel eenvoudig. Het. Is een kwestie van een schroevendraaier tussen het schopslot en de slotplaat zetten en dan het schopslot een stukje verder naar buiten drukken. Je kunt een beetje olie op het slot doen maar kijk uit dat het niet op de remschijf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 22:52
luchtfiets schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:11:
Ook ik twijfel enorm: 14 juni een proefrit gemaakt: machtig mooi ding, maar .........
Tik in het achterwiel (schopslot) en knakkende schakeling.
Ik volg sindsdien dit forum en veel lijkt verbeterd: spuitwerk (ook gat van boutje van zadelpen), iets minder slagen in de wielen.
Ik ben benieuwd of ook de schopslotproblemen en de schakelproblemen ooit volledig opgelost gaan worden.
Wat ik me ook afvraag; is de S2 beter geconstrueerd (betere materialen en verder doorontwikkeld)?
Peter
Bestel
Geduurende je wachttijd kijk je het aan.
Als je er geen vertrouwen in hebt dan cancel je de order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Bruzski schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:43:
[...]

ik heb zelf deze in maatje 33.9 liggen, zodra mijn S3 binnen ga ik deze monteren.

[Afbeelding]
Is die van zichzelf al 33,9 mm? Of moet er een ring omheen (zoals bij die van mij)? Welk zadel komt erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Wheeliemaker schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Is die van zichzelf al 33,9 mm? Of moet er een ring omheen (zoals bij die van mij)? Welk zadel komt erop?
standaard 33.9, komt een Selle Royal Premium Drifter zadel op. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 18-08-2020 17:45 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.